Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rowicom
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22-09 18:13
Als je dit zo leest link dan zou je toch zeggen dat het Ubee 1318 modem ook voor de particulier beschikbaar is, toch?
Vooral deze tekst geeft mij die indruk....

Geschikt voor Ziggo Internet, met router- en bridgemodus
Geschikt voor Ziggo Zakelijk Internet, zonder interne router actief

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DON PAPA
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 22:57

DON PAPA

Tweaker-fan

Von Henkel schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 19:51:
[...]https://www.ziggo.nl/klantenservice/installeren/televisie/nieuw-pakket/hoe-kijk-je/#unencrypted-dvb-c/unencrypted-dvb-c

Geen kastje of kaartje nodig en toch digitaal ;)
Ik heb dit stappenplan gister ook doorlopen bij mijn schoonouders die nog steeds analoog keken, alles werkt, alleen bij Ziggo sport kreeg ik constant de melding (te zwak of geen signaal). Ik vind dit een beetje vreemd omdat alle andere zenders super mooi beeld geven zonder storing. Ook Ziggo TV op kanaal 13 werkt gewoon goed. Uit de zenderlijst (Zonder smartcard "Kabel TV") op https://www.ziggo.nl/televisie/zenderoverzicht/ begrijp ik dat Ziggo sport wel zou moeten werken. Heeft Ziggo sport echt een veel sterker signaal nodig dan alle andere zenders ? En zou de aankoop van een antenne versterker dit probleem oplossen, of lost Ziggo dit op als je ze laat komen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
rowicom schreef op zaterdag 9 maart 2019 @ 09:56:
Als je dit zo leest link dan zou je toch zeggen dat het Ubee 1318 modem ook voor de particulier beschikbaar is, toch?

"Geschikt" en "beschikbaar" is helaas niet hetzelfde. Ik zou hem ook wel willen hebben...

Ripe Atlas Probes 2462, 2635 en 17297 helaas RIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DM89
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 20:56
Ik gebruik vaak de Youtube App voor mijn dochter zodat ze K3 kan kijken etc... bij KPN zag dit er altijd goed uit maar nu bij Ziggo werkt het wel maar zijn de videos van de laagste kwaliteit.

Meer mensen die hier last van hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

DM89 schreef op zaterdag 9 maart 2019 @ 10:40:
Ik gebruik vaak de Youtube App voor mijn dochter zodat ze K3 kan kijken etc... bij KPN zag dit er altijd goed uit maar nu bij Ziggo werkt het wel maar zijn de videos van de laagste kwaliteit.

Meer mensen die hier last van hebben?
Op de Mediabox XL? Dat zou goed kunnen. Maar op die box moet je apps helemaal niet willen gebruiken. Met een chromecast ben je beter af :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DM89
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 20:56
Timmert schreef op zaterdag 9 maart 2019 @ 10:43:
[...]

Op de Mediabox XL? Dat zou goed kunnen. Maar op die box moet je apps helemaal niet willen gebruiken. Met een chromecast ben je beter af :)
Ja op de box. Maar ik weet het alleen zijn 2 hdmi aansluitingen op mijn TV gesloopt en heb ik er nu nog maar 1. :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 01:00
iRobert schreef op zaterdag 9 maart 2019 @ 08:10:
[...]

Netflix 4k, Youtube 4K etc.
Lijkt me sterk dat Ziggo daar een meerprijs voor gaat rekenen, aangezien het andere diensten zijn en iedere 4k-televisie wel een eigen Netflix- en YouTube-app heeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Von Henkel
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 20:01
EJSEJS schreef op zaterdag 9 maart 2019 @ 09:58:
[...]

Ik heb dit stappenplan gister ook doorlopen bij mijn schoonouders die nog steeds analoog keken, alles werkt, alleen bij Ziggo sport kreeg ik constant de melding (te zwak of geen signaal). Ik vind dit een beetje vreemd omdat alle andere zenders super mooi beeld geven zonder storing. Ook Ziggo TV op kanaal 13 werkt gewoon goed. Uit de zenderlijst (Zonder smartcard "Kabel TV") op https://www.ziggo.nl/televisie/zenderoverzicht/ begrijp ik dat Ziggo sport wel zou moeten werken. Heeft Ziggo sport echt een veel sterker signaal nodig dan alle andere zenders ? En zou de aankoop van een antenne versterker dit probleem oplossen, of lost Ziggo dit op als je ze laat komen ?
Ziggo Sport zou ook goed moeten werken.
Je kunt de bekabeling en de connectors controleren. Zelf heb ik bij mij alles vervangen met Hirschman.
Uiteraard even de helpdesk bellen is misschien het makkelijkste en goedkoopste. Hun zien in een oog opslag of het signaal sterk genoeg is wat de woning inkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devil-strike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 03-09 17:54
iRobert schreef op zaterdag 9 maart 2019 @ 08:10:
[...]

Netflix 4k, Youtube 4K etc.
Leuk als je van judder in je beeld houdt, voor nf of yt beste gewoon je tv app gebruiken, immers doet de next box geen auto framerate switching.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigg Balls
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 21:24

Bigg Balls

Screw you guys, I'm going

Weet iemand of je de Next box aangeboden krijgt wanneer je het abonnement opzegt? Wil mijn abonnement beëindigen en over op glasvezel maar die Next box icm een betere prijs maakt het mogelijk interessant...

Iemand daar ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• king006
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 18:51
Bigg Balls schreef op zaterdag 9 maart 2019 @ 15:09:
Weet iemand of je de Next box aangeboden krijgt wanneer je het abonnement opzegt? Wil mijn abonnement beëindigen en over op glasvezel maar die Next box icm een betere prijs maakt het mogelijk interessant...

Iemand daar ervaring mee?
Ze kunnen hem niet aanbieden dus het antwoord zal nee zijn :(
rowicom schreef op zaterdag 9 maart 2019 @ 09:56:

Geschikt voor Ziggo Zakelijk Internet, zonder interne router actief
Helaas! Voor particuliere abonnees niet beschikbaar. Anders stond hij hier allang ;) soms wordt er zelfs gezegd dat dit modem alleen voor zakelijke abonnees blijft.

[ Voor 44% gewijzigd door king006 op 09-03-2019 15:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Von Henkel
Voor particulieren die nog twijfelen om over te stappen naar een zakelijk abonnement is het beter om niet te lang te wachten.
Je kunt als particulier gewoon opbellen en zeggen dat je een zakelijk abonnement wilt
Deze week heb ik via de helpdesk vernomen dat men het wil gaan aanscherpen en niet iedereen het zomaar kan afnemen.

Zelf heb ik dit nu bijna 2 jaar (Geen bedrijf, geen Kvk nummer) en geen nadelen ondervonden.

Je krijgt een professionele helpdesk terug, hogere snelheden, het bekende Ubee modem :+
extra virusscanners ( degene die het graag wilt). En dit voor ong. dezelfde prijs

Voordelen om als particulier bij Ziggo te blijven,
Komt geen enkele bij mij op.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

king006 schreef op zaterdag 9 maart 2019 @ 15:38:
Helaas! Voor particuliere abonnees niet beschikbaar. Anders stond hij hier allang ;) soms wordt er zelfs gezegd dat dit modem alleen voor zakelijke abonnees blijft.
Toch vreemd. Ik heb een aanbod (3 maanden geheel gratis op proef) voor een zakelijk abonnement gekregen maar bij navraag blijkt dat een Connectbox (en dus geen Ubee 1318) geleverd te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rowicom
Von Henkel schreef op zaterdag 9 maart 2019 @ 17:02:
Voor particulieren die nog twijfelen om over te stappen naar een zakelijk abonnement is het beter om niet te lang te wachten.
Je kunt als particulier gewoon opbellen en zeggen dat je een zakelijk abonnement wilt
Deze week heb ik via de helpdesk vernomen dat men het wil gaan aanscherpen en niet iedereen het zomaar kan afnemen.
Zelf heb ik dit nu bijna 2 jaar (Geen bedrijf, geen Kvk nummer) en geen nadelen ondervonden
Je krijgt een professionele helpdesk terug, hogere snelheden, het bekende Ubee modem :+
extra virusscanners ( degene die het graag wilt). En dit voor ong. dezelfde prijs

Voordelen om als particulier bij Ziggo te blijven,
Komt geen enkele bij mij op.....
Maar kom je als zakelijke abonnee ook in aanmerking voor de 'jaarlijkse retentiekorting' van bijvoorbeeld 6x 30 euro? Ik vraag het me af....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Von Henkel
rowicom schreef op zaterdag 9 maart 2019 @ 20:27:
[...]

Maar kom je als zakelijke abonnee ook in aanmerking voor de 'jaarlijkse retentiekorting' van bijvoorbeeld 6x 30 euro? Ik vraag het me af....
Nog nooit geprobeerd, had wel een paar maanden geleden 2 maanden gratis bij een 1 jarig contract verlenging (112.53 euro korting)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

rowicom schreef op zaterdag 9 maart 2019 @ 20:27:
[...]

Niet alles draait om korting natuurlijk. Ik zou die paar extra centen er graag voor over hebben als je ziet wat de voordelen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• king006
Verwijderd schreef op zaterdag 9 maart 2019 @ 19:07:
[...]

Toch vreemd. Ik heb een aanbod (3 maanden geheel gratis op proef) voor een zakelijk abonnement gekregen maar bij navraag blijkt dat een Connectbox (en dus geen Ubee 1318) geleverd te worden.
Ik heb geen idee hoe dit zit, maar veel zakelijke abonnees kunnen de UBEE aanvragen als modem.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• F55
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10:14

F55

Ik heb de Next box nu van af woensdag, en wil mij bevindingen even laten weten.

Box lekker klein, maar leg er niets op want dan raakt hij over verhit en schakeld uit. ok dat is mooi maar vermeld dat ook even.

De box werkt snel, mag ook wel in 2019, wie nog zegt hij is super snel in vergelijking met de Horizon vergelijkt appels met peren.

mijn box is aangesloten op coax en internet en een 1 gbit switch

Ik heb het max pakket 400 Mb

Netflix en Youtube werken redelijk snel maar op mijn LGC8 werken ze absoluut sneller.
Heb ook duidelijk het gevoel dat het beeld via de LG beter is van Netflix en Youtube

Wat betreft de werking menu's, erg karig er is weinig in te stellen naar eigen wens, bv doorspoeltijd, is 30 seconden had ik altijd op 1 minuut vooruit en 30 seconden achteruit erg storend bij door spoelen reclame.

Over audio instellingen uit, is er niet veel te vinden.

Apps, zijn er maar een paar en nog geen app om eigen content af te spelen via je netwerk , of browser, echt veel te weinig, zal misschien nog wel komen.

Ook geen mogelijkheid om de USB poort te gebruiken voor bv een HD voor opname of afspelen.

de Box heeft een netwerk aansluiting die je nodig hebt voor de goede werking!, eigenlijk zou er een netwerk switch met minimaal 4 poorten in moeten zitten want een beetje moderne opstelling heeft een smart-tv, receiver, streamer, gameconsole et cetera staan, dus moet je een aparte switch gaan gebruiken.

Op de box geen display niet handig bij bv radio luisteren, nu moet je de tv aanzetten om te kijken naar welke zender je luistert en in de app voor telefoon is ook niets te vinden voor radio stations, erg slecht.

Afstandbediening, de zender knoppen nu helemaal onderaan niet goed te gebruiken je moet nu steeds je hand onhandig naar beneden bewegen om bij deze knoppen te komen. Ik vind de randen aan de voorzijde ook wat scherp.
Geen knop voor radio!
De home knop vind ik te hoog want die ga je toch veel gebruiken om n de menu's te komen.

Problemen, spontaan springt de box uit favorieten, en hij zet nu regelmatig gesproken ondertiteling aan!!!!?????? die kan je uitschakelen in het menu maar dat werkt niet.

Dus al met al nog heel veel werk aan de winkel, ik begrijp alle positieve reacties best, maar ik vind dat de testers best veel kritischer mochten zijn.

Want dit is nu nog erg onder de maat.

Opname 400 uur, ik neem aan dat als 200 000 mensen een serie willen opnemen deze niet daadwerkelijk 200 000 keer tegelijk wordt opgenomen, je kijkt gewoon replay van een server, maar met nu nog de mogelijkheid om door te spoelen, er is sprake heb ik begrepen dat ze doorspoelen van de commerciële zenders gaan uitzetten, dat zou ik zeer slecht vinden want ik heb geen zin om naar de reclames te gaan moeten kijken, dat hoeft natuurlijk niet maar duurt wel meer dan een half uur langer. Ik denk dat men series en films dan weer op een andere manier gaat binnen halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMarcie
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 17-09 11:24

MrMarcie

CFMoto 650MT

F55 schreef op zondag 10 maart 2019 @ 09:30:
../..

Opname 400 uur, ik neem aan dat als 200 000 mensen een serie willen opnemen deze niet daadwerkelijk 200 000 keer tegelijk wordt opgenomen, je kijkt gewoon replay van een server, maar met nu nog de mogelijkheid om door te spoelen, er is sprake heb ik begrepen dat ze doorspoelen van de commerciële zenders gaan uitzetten, dat zou ik zeer slecht vinden want ik heb geen zin om naar de reclames te gaan moeten kijken, dat hoeft natuurlijk niet maar duurt wel meer dan een half uur langer. Ik denk dat men series en films dan weer op een andere manier gaat binnen halen.
Goed verhaal, en dat doorspoelen. Dat is waarschijnlijk de enige belangrijke functie voor hen. Als je niet kan doorspoelen ga ik niet eens kijken.

For sale | "Goodbyes are only for those who love with their eyes. Because for those who love with heart and soul there is no such thing as separation" Rumi

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DON PAPA

DON PAPA

Tweaker-fan

Wat betreft de werking menu's, erg karig er is weinig in te stellen naar eigen wens, bv doorspoeltijd, is 30 seconden had ik altijd op 1 minuut vooruit en 30 seconden achteruit erg storend bij door spoelen reclame.
Ik gebruik hier het voice commando "skip X minuten door" voor, werkt erg goed en snel....
Op de box geen display niet handig bij bv radio luisteren, nu moet je de tv aanzetten om te kijken naar welke zender je luistert en in de app voor telefoon is ook niets te vinden voor radio stations, erg slecht.
Waarom zou je willen weten naar welke zender je luistert als die toch al aan staat ? En als je naar een andere zender wilt luisteren dan geef je bijvoorbeeld het voice commando "Radio 538" of "Radio 1" en hij springt meteen over naar die radio zender. Ook dit werkt zeer goed en snel....
Afstandbediening, de zender knoppen nu helemaal onderaan niet goed te gebruiken je moet nu steeds je hand onhandig naar beneden bewegen om bij deze knoppen te komen. Ik vind de randen aan de voorzijde ook wat scherp. Geen knop voor radio! De home knop vind ik te hoog want die ga je toch veel gebruiken om n de menu's te komen.
Ook hier zijn allemaal voice commando's voor, en laat die knop nu juist op de beste plek op de afstandbediening zitten ;) Bijvoorbeeld de menu voice commando's : Home, TV Gids, Movie & Series, Bewaard, App's, Instellingen, Opnames, Kijklijst, Gehuurd, Verder kijken, enz enz
Dus al met al nog heel veel werk aan de winkel, ik begrijp alle positieve reacties best, maar ik vind dat de testers best veel kritischer mochten zijn. Want dit is nu nog erg onder de maat.
Ben het totaal niet met je eens, ik vind persoonlijk deze nieuwe box juist een hele grote stap voorwaarts en uiteraard zijn er nog verbeter punten (waar nog steeds hard aan gewerkt word), maar de box is zeker niet slecht. En waar haal jij de info vandaan dat de testers niet kritisch zouden zijn ??
Hoe kom je aan deze info ? Ik heb juist begrepen dat je bij opgenomen programma's (ook op commerciële zenders) de reclames gewoon kan door blijven spoelen (ook in de toekomst). Enkel bij "Kijken vanaf begin / Replay TV" is dit niet mogelijk op de commerciële zenders...

[ Voor 3% gewijzigd door DON PAPA op 10-03-2019 11:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• U123456
  • Registratie: September 2014
  • Nu online
EJSEJS schreef op zaterdag 9 maart 2019 @ 09:58:
Ik heb dit stappenplan gister ook doorlopen bij mijn schoonouders die nog steeds analoog keken, alles werkt, alleen bij Ziggo sport kreeg ik constant de melding (te zwak of geen signaal).
In dat geval Ziggo Sport via SD kanaal 976 kijken i.p.v. HD kanaal 14? Is toch ook beter beeld dan analoog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• torretje2012
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 20:18
Zit je bij de testgroep voor je next of is de ziggo te lazy geweest om mij te berichten dat ze hem aan het uitsturen zijn naar klanten? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

torretje2012 schreef op zondag 10 maart 2019 @ 15:39:
[...]
Zit je bij de testgroep voor je next of is de ziggo te lazy geweest om mij te berichten dat ze hem aan het uitsturen zijn naar klanten? :)
"select" gezelschap ;)

SkyFlyer in "[Ziggo] Ervaringen & Discussie - Deel 10"

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rowicom
Timmert schreef op zaterdag 9 maart 2019 @ 21:41:
[...]
Niet alles draait om korting natuurlijk. Ik zou die paar extra centen er graag voor over hebben als je ziet wat de voordelen zijn.
Paar extra centen? Ik vind 180 euro per jaar toch serieus geld hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Von Henkel
rowicom schreef op zondag 10 maart 2019 @ 16:29:
[...]

Paar extra centen? Ik vind 180 euro per jaar toch serieus geld hoor.
Niet helemaal het is 180-112(wat ik kreeg) = 68 euro per jaar verschil.
En dat kan uiteraard voor iemand veel zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanction
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Sinds een paar dagen heb ik geen geluid meer als ik via kanaal 202 verder zap; ik moet letterlijk de stroom van de mediabox (Cisco/UPC) halen. Is dit een bekend euvel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F55

F55

torretje2012 schreef op zondag 10 maart 2019 @ 15:39:
[...]

Nee hoor zit niet bij de test groep, maar ik had in januari problemen met mijn abonnement, en heb toen goed overleg gehad met Ziggo en aangegeven dat ik zeer geïnteresseerd was in de aankomende box, ik ben toen op de lijst gezet voor de eerste uitrol, overviel mij ook een beetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F55

F55

EJSEJS schreef op zondag 10 maart 2019 @ 11:03:
[...]

Ik gebruik hier het voice commando "skip X minuten door" voor, werkt erg goed en snel....

[...]

Waarom zou je willen weten naar welke zender je luistert als die toch al aan staat ? En als je naar een andere zender wilt luisteren dan geef je bijvoorbeeld het voice commando "Radio 538" of "Radio 1" en hij springt meteen over naar die radio zender. Ook dit werkt zeer goed en snel....

[...]

Ook hier zijn allemaal voice commando's voor, en laat die knop nu juist op de beste plek op de afstandbediening zitten ;) Bijvoorbeeld de menu voice commando's : Home, TV Gids, Movie & Series, Bewaard, App's, Instellingen, Opnames, Kijklijst, Gehuurd, Verder kijken, enz enz

[...]

Ben het totaal niet met je eens, ik vind persoonlijk deze nieuwe box juist een hele grote stap voorwaarts en uiteraard zijn er nog verbeter punten (waar nog steeds hard aan gewerkt word), maar de box is zeker niet slecht. En waar haal jij de info vandaan dat de testers niet kritisch zouden zijn ??

[...]

Hoe kom je aan deze info ? Ik heb juist begrepen dat je bij opgenomen programma's (ook op commerciële zenders) de reclames gewoon kan door blijven spoelen (ook in de toekomst). Enkel bij "Kijken vanaf begin / Replay TV" is dit niet mogelijk op de commerciële zenders...
Ja dat klopt, ik hoop dat het zo blijft, blijft jammer dat je bij opgenomen programma's wel kan door spoelen en bij Replay tv niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F55

F55

EJSEJS schreef op zondag 10 maart 2019 @ 11:03:
[...]

[...]

[...]

[...]

Nou ik ben ben benieuwd naar die kritische opmerkingen van de testers, ze kunnen nu net als de gewone gebruikers hun ervaringen delen!

[...]

Ja dat klopt, ik hoop dat het zo blijft, blijft jammer dat je bij opgenomen programma's wel kan door spoelen en bij Replay tv niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DON PAPA

DON PAPA

Tweaker-fan

F55 schreef op zondag 10 maart 2019 @ 23:31:
Nou ik ben ben benieuwd naar die kritische opmerkingen van de testers, ze kunnen nu net als de gewone gebruikers hun ervaringen delen!
Nee dat kunnen ze niet (afspraak met Ziggo), maar ik kan je wel zeggen dat jouw aanname "dat er niet kritisch getest zou worden" niet klopt...
F55 schreef op zondag 10 maart 2019 @ 23:31:
[...]blijft jammer dat je bij opgenomen programma's wel kan door spoelen en bij Replay tv niet.
Ja maar dat ligt niet aan Ziggo maar aan de eisen van deze TV zenders ;)

[ Voor 54% gewijzigd door DON PAPA op 11-03-2019 06:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• torretje2012
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 20:18
EJSEJS schreef op maandag 11 maart 2019 @ 00:36:
[...]

Nee dat kunnen ze niet (afspraak met Ziggo), maar ik kan je wel zeggen dat jouw aanname "dat er niet kritisch getest zou worden" niet klopt...

[...]

Ja maar dat ligt niet aan Ziggo maar aan de eisen van deze TV zenders ;)
In de ziggotestgroep waar ik bij hoor lopen er anders genoeg kritische mensen rond ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackson6
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
Graag vraag ik wat ervaringen van mede-tweakers,

Heb nu een tijdje de "gewone" tv box en ik vind het toch wel handig als ik programma's gewoon opnieuw kan starten via de box, daar heb ik dus de Mediabox XL voor nodig (correct me if i'm wrong).

M'n vraag is:

Zijn er hier mensen die van de normale tv box overgestapt zijn naar de Mediabox XL? Ik vind het gebruiksgemak en de snelheid van de normale box erg goed dus ik wil er niet teveel op achteruit gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:16

Pierre

Van nature lui!

Jackson6 schreef op maandag 11 maart 2019 @ 09:43:
Dus ik wil er niet teveel op achteruit gaan.
Dan zou ik lekker je huidige box behouden.

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackson6
  • Niet online
Pierre schreef op maandag 11 maart 2019 @ 09:45:
[...]

Dan zou ik lekker je huidige box behouden.
Is het echt zo erg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre

Pierre

Van nature lui!

Ik zou zeggen lees op je gemak dit topic eens door.

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22-09 21:34
Jackson6 schreef op maandag 11 maart 2019 @ 09:43:
Graag vraag ik wat ervaringen van mede-tweakers,

Heb nu een tijdje de "gewone" tv box en ik vind het toch wel handig als ik programma's gewoon opnieuw kan starten via de box, daar heb ik dus de Mediabox XL voor nodig (correct me if i'm wrong).

M'n vraag is:

Zijn er hier mensen die van de normale tv box overgestapt zijn naar de Mediabox XL? Ik vind het gebruiksgemak en de snelheid van de normale box erg goed dus ik wil er niet teveel op achteruit gaan.
Je hoeft nog niet eens 1 pagina terug te lezen....dan had je gelezen dat er een nieuwe tv box aankomt ;) ik zou nog even wachten met switchen, zodat je de nieuwe straks krijgt.

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackson6
  • Niet online
Martinusz schreef op maandag 11 maart 2019 @ 09:51:
[...]

Je hoeft nog niet eens 1 pagina terug te lezen....dan had je gelezen dat er een nieuwe tv box aankomt ;) ik zou nog even wachten met switchen, zodat je de nieuwe straks krijgt.
Dat had ik al wel gelezen, zal even terug gaan lezen enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MediaZoo
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:19
Pierre schreef op maandag 11 maart 2019 @ 09:49:
[...]

Ik zou zeggen lees op je gemak dit topic eens door.
Inderdaad dan zul je, als je goed leest, zien dat de Mediabox XL bij veel mensen wel goed werkt. Dat een Mediabox XL traag wordt is en blijft een aansluit kwestie. Dit afgelopen week nog gezien bij een klant. De Ziggo monteur trekt een goed geïnstalleerde installatie uit te muur, omdat hij zijn vak niet verstaat en niet bekend is met andere Ziggo Geschikte producten dan die uit zijn koffer. Helaas heeft hij niet alles aangesloten zoals dit volgens de installatie instructie zou moeten. Gevolg Mediabox XL traag en loopt vast. Reden: 1x wandcontactdoos onjuist aangesloten. Na herstel deed de Mediabox XL en wonderbaarlijk genoeg zonder reset prima en was opeens niet traag en liep niet meer vast.

Daarbij heb ik vele klanten waarbij de problemen verholpen zijn en niet meer klagen over traagheid/vastlopen. Dus alles valt of staat met juist aansluiten en je kunt nog zulke goede materialen hebben, als je ze niet correct installeert zijn ze waardeloos en werkt de Mediabox XL niet goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre

Pierre

Van nature lui!

MediaZoo schreef op maandag 11 maart 2019 @ 09:58:
[...]
Dat een Mediabox XL traag wordt is en blijft een aansluit kwestie. Dit afgelopen week nog gezien bij een klant.
Nou dan kan ik je zeggen dat Ziggo bij mij 2 jaar geleden alles nieuw heeft aangesloten (kabels, wandcontactdozen) en ik heb weer problemen. Afgelopen vrijdagavond iemand van Ziggo geweest en er weer naar gekeken geen vreemde dingen gezien en of gevonden.
Er is niks aangepast door mij of door Ziggo en nog steeds ondervind ik "soms" problemen met de mediabox.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19-09 15:10
De Mediabox XL is goed om in de hens te steken (doet ie zelf ook qua warmte), ding verbruikt op standby (hoog) al meer dan 300 kWh/jaar. En als je een andere standby kiest, kan je remote geen opnames instellen en duurt opstarten langer dan optrekken met een oude SDI Diesel.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coob
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10:37
Idd, hier ook. Alles nieuw met goede hirschmann spullen aangesloten maar de Horizon box blijft zo af en toe moeilijk doen. Hikjes in het beeld en/of geluid. Soms helemaal geen beeld en moet het ding even van de stroom af. Dan weer loopt de gids vast.
Sowieso is de hardware niet snel genoeg voor wat ie moet doen. Scrollen in de tv gids is al te zwaar.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MediaZoo
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:19
Pierre schreef op maandag 11 maart 2019 @ 10:03:
[...]

Nou dan kan ik je zeggen dat Ziggo bij mij 2 jaar geleden alles nieuw heeft aangesloten (kabels, wandcontactdozen) en ik heb weer problemen. Afgelopen vrijdagavond iemand van Ziggo geweest en er weer naar gekeken geen vreemde dingen gezien en of gevonden.
Er is niks aangepast door mij of door Ziggo en nog steeds ondervind ik "soms" problemen met de mediabox.
Na 6,5 jaar ervaring met monteurs, aansluiten en dergelijken ben ik zaken tegengekomen waarbij je spontaan in huilen uitbarst. Dan zijn er meerdere monteurs geweest en gewoon zaken niet goed beoordeeld of gezien hebben.

Blind op de signaal meter afgaan want die heeft het altijd juist, F-connectoren die niet goed zijn als prima beoordelen, wandcontactdozen aansluiten zonder hierbij kabels goed aan te snijden, installaties niet aarden, waarom zou je die mantel is bij een coaxkabel helemaal niet nodig en zit er voor die sier omheen.

Overal waar ik kom en problemen mg oplossen kom ik het zelfde tegen. Gepruts, onkunde en te weinig kennis van zaken. Maar ook hier weer, wat weet ik er nu vanaf als mijn klanten me aanraden bij anderen, omdat ik zaken wel oplos en jij als klant met 1 ervaring alle kennis in huis hebt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coob
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10:37
Dubbel

[ Voor 110% gewijzigd door coob op 11-03-2019 10:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• valkenier
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09:48
[...]

Inderdaad dan zul je, als je goed leest, zien dat de Mediabox XL bij veel mensen wel goed werkt. Dat een Mediabox XL traag wordt is en blijft een aansluit kwestie. Dit afgelopen week nog gezien bij een klant. De Ziggo monteur trekt een goed geïnstalleerde installatie uit te muur, omdat hij zijn vak niet verstaat en niet bekend is met andere Ziggo Geschikte producten dan die uit zijn koffer. Helaas heeft hij niet alles aangesloten zoals dit volgens de installatie instructie zou moeten. Gevolg Mediabox XL traag en loopt vast. Reden: 1x wandcontactdoos onjuist aangesloten. Na herstel deed de Mediabox XL en wonderbaarlijk genoeg zonder reset prima en was opeens niet traag en liep niet meer vast.

Daarbij heb ik vele klanten waarbij de problemen verholpen zijn en niet meer klagen over traagheid/vastlopen. Dus alles valt of staat met juist aansluiten en je kunt nog zulke goede materialen hebben, als je ze niet correct installeert zijn ze waardeloos en werkt de Mediabox XL niet goed.
De mediabox is een draak. Hij is lomp groot. “Goed aansluiten”betekent dat je hem ook graag in je thuisnetwerk wilt, maar het ding is zo buggy, dat je allerlei trucs uit moet halen om dat voor elkaar te krijgen. Dan nog reserveert het ding zomaar 20 Ip adressen voor noppes en blijft hij traag. Het hele netwerk gebeuren is gewoon buggy. Opstarten duurt lang, tenzij je hem in de hoogste stand laat met maar liefst 50 wat stand by verbruik. Schakel je terug naar ECO modus, dan moet hij eerst eventjes booten. De buizen TV die we heel vroeger hadden, gaf verdorie sneller beeld dan een mediabox anno 2019. Ik ben persoonlijk blij dat er een vervanger zit aan te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DON PAPA

DON PAPA

Tweaker-fan

Ik had de xl box ook een tijdje staan, maar had constant storing en problemen met de snelheid van de box, en na 4x omruilen van de box en 7 of 8 monteur bezoeken verder was ik er helemaal klaar mee en is de xl box de deur uitgegaan. Inmiddels de nieuwe box al een aantal maanden in huis en deze werkt prima op de bekabeling waar de xl box alleen maar storing op gaf.

[ Voor 7% gewijzigd door DON PAPA op 11-03-2019 11:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F55

F55

torretje2012 schreef op maandag 11 maart 2019 @ 07:36:
[...]

In de ziggotestgroep waar ik bij hoor lopen er anders genoeg kritische mensen rond ;)
Dat geloof ik graag, maar laat nu dan ook eens weten waar jullie tegen op lopen (liepen) tijdens de test periode gewoon als info en inzicht.

Niemand gaat in op mijn vraag dat de box enkele keren spontaan de ondertiteling in het Nederlands ging uitspreken. dwars door de gesproken taal van het uitgezonden programma. 8)7
En de box is al een paar keer spontaan uit favorieten gesprongen.

I

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DON PAPA

DON PAPA

Tweaker-fan

F55 schreef op maandag 11 maart 2019 @ 10:44:
[...]Dat geloof ik graag, maar laat nu dan ook eens weten waar jullie tegen op lopen (liepen) tijdens de test periode gewoon als info en inzicht.
Zoals ik al als antwoord gaf, dat kunnen we niet (afspraak met Ziggo)
F55 schreef op maandag 11 maart 2019 @ 10:44:
[...]
Niemand gaat in op mijn vraag dat de box enkele keren spontaan de ondertiteling in het Nederlands ging uitspreken. dwars door de gesproken taal van het uitgezonden programma. 8)7
En hoe staan je ondertiteling instellingen bij instellingen > persoonlijk >

En als dit gebeurd en je drukt op de info knop (knop met de 3 puntjes) wat staat er dan bij ondertiteling ?

[ Voor 42% gewijzigd door DON PAPA op 11-03-2019 11:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 22-09 09:14

fynrd1

Fooled by Randomness

Señor Sjon schreef op maandag 11 maart 2019 @ 10:16:
[...]

De Mediabox XL is goed om in de hens te steken (doet ie zelf ook qua warmte), ding verbruikt op standby (hoog) al meer dan 300 kWh/jaar. En als je een andere standby kiest, kan je remote geen opnames instellen en duurt opstarten langer dan optrekken met een oude SDI Diesel.
Wat wel goed is aan de Mediabox XL, is de anti-bingewatch stand. Is niet uit te schakelen, en activeert random, zodat je er ook niet op kan anticiperen. Vooral als je hem ook als modem gebruikt, kan je in de tussentijd niet snel op je mobiel of ander (slim)apparaat verder kijken, je wordt daadwerkelijk geforceerd om 10 a 15 minuten iets anders te doen, en te overdenken of je wel verder wilt bingewatchen. :+

||| F1-aeroblog || Battlelog |||

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rinaldootje
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 22-09 19:02
EJSEJS schreef op maandag 11 maart 2019 @ 10:50:
[...]

Laat @F55 maar "drammen"
Ik heb de nieuwe box nu al bijna anderhalf jaar in huis en heb, met name door ons aller kritiek, de box volwassen zien worden.
Tot zover onze verdediging, dat we "niet kritisch" zijn geweest! De (afgesloten) forums zijn onze stille getuigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre

Pierre

Van nature lui!

MediaZoo schreef op maandag 11 maart 2019 @ 10:20:
[...]
En jij als klant met 1 ervaring alle kennis in huis hebt....
Dat zeg ik nergens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F55

F55

Rinaldootje schreef op maandag 11 maart 2019 @ 11:01:
[...]

Laat @F55 maar "drammen"
Ik heb de nieuwe box nu al bijna anderhalf jaar in huis en heb, met name door ons aller kritiek, de box volwassen zien worden.
Tot zover onze verdediging, dat we "niet kritisch" zijn geweest! De (afgesloten) forums zijn onze stille getuigen.
Als je dit drammen noemt 8)7 een beetje kritische kijk! Kom Kom, Ga liever inhoudelijk in op mijn vragen daar kan ik wat mee en wellicht anderen ook, ik val de testers helemaal niet aan, vind het tof dat jullie zo en zo testen, Maar jullie kunnen nu best meer info geven over gebruiks-ervaringen en zelf met opties komen over gebruik en functies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rinaldootje
F55 schreef op maandag 11 maart 2019 @ 11:32:
[...]

Als je dit drammen noemt 8)7 een beetje kritische kijk! Kom Kom, Ga liever inhoudelijk in op mijn vragen daar kan ik wat mee en wellicht anderen ook, ik val de testers helemaal niet aan, vind het tof dat jullie zo en zo testen, Maar jullie kunnen nu best meer info geven over gebruiks-ervaringen en zelf met opties komen over gebruik en functies.
Er is meerdere keren aangegeven, dat we er niet over mogen praten.
Ik kan hier nu heel veel op zeggen, maar dat doe ik niet.

Dus, zolang wij nog embargo hebben, zul je niets van ons horen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 01:00
[...]

Sorry, maar de Mediabox XL is gewoon traag. Dat heeft met de hardware te maken van dit lelijke monster. Zelf nooit geen problemen gehad met de Mediabox XL, echter zijn de prestaties van een bedroevend niveau. Je kan dit toch verre van een vloeiende ervaring noemen. Het oproepen van de eenvoudigste menu's gaat nog met de nodige vertraging.

[ Voor 8% gewijzigd door NotSoSteady op 11-03-2019 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F55

F55

EJSEJS schreef op maandag 11 maart 2019 @ 10:50:
[...]

[...]

En hoe staan je ondertiteling instellingen bij instellingen > persoonlijk >

En als dit gebeurd en je drukt op de info knop (knop met de 3 puntjes) wat staat er dan bij ondertiteling ?
Instellingen, persoonlijk, gesproken ondertitels uit. Bij de 3 puntjes, nu op dit moment ondertiteling uit, maar heb wel ondertiteling!?
Trouwens dat ik gesproken ondertiteling oneens kreeg is een paar keer gebeurd en de laatste dagen al niet meer voor gekomen, trouwens ook een reset gedaan (spanning er af).

[ Voor 14% gewijzigd door F55 op 11-03-2019 11:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharule
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 18:08
Mijn Mediabix Xl heeft altijd goed gewerkt. Geen problemen. Sinds de laatste update valt snelheid mee. Natuurlijk kan en zou het in 2019 veel sneller moeten (Next pls).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen O
  • Registratie: April 2001
hcQd schreef op maandag 18 februari 2019 @ 18:17:
Schijf met externe voeding, of via USB? Bij dat laatste is minder betrouwbaar aangezien zo'n schijf meestal net iets meer dan 2,5W verbruikt, dat gaat wel over USB-3, maar over USB-2, zoals de Humax, is dat vragen om problemen.
Om hier nog even op terug te komen:

Ik heb nu een andere harde schijf aangesloten, één met externe voeding en tot nu toe lijkt dit goed te werken. Ik heb geen klachten meer gehad dat opnames mislukt zijn.

Dus nog bedankt voor de tip :)

Ik heb geen tijd, ik moet een belangrijk computerspel spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Laatst online: 23:32
Rinaldootje schreef op maandag 11 maart 2019 @ 11:34:
[...]

Er is meerdere keren aangegeven, dat we er niet over mogen praten.
Ik kan hier nu heel veel op zeggen, maar dat doe ik niet.

Dus, zolang wij nog embargo hebben, zul je niets van ons horen.
Want Ziggo weet al je forum-namen?
Ding is inmiddels aan 1000 man extra uitgeleverd :O

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMarcie
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 17-09 11:24

MrMarcie

CFMoto 650MT

matthijst schreef op maandag 11 maart 2019 @ 12:55:
[...]

De eerste groep klanten die Mediabox Next nu al enige maanden gebruiken, zijn met Ziggo overeengekomen dat zij in het openbaar niets bekendmaken over de functies en werking van de nieuwe tv-decoder. Hiervoor hebben zij een zogenaamde NDA-overeenkomst moeten tekenen. Klanten die Mediabox Next door de soft-launch in bezit hebben gekregen, hebben deze beperkende overeenkomst niet hoeven te tekenen. Hierdoor sijpelen de eerste gebruikerservaringen over Mediabox Next nu via forums en sociale media naar buiten.
De eerste groep heeft moeten tekenen, die nieuwe groep niet begrijp ik. Afspraak is afspraak dus vind dat wel zo netjes van @Rinaldootje . Gewoon even geduld hebben.

For sale | "Goodbyes are only for those who love with their eyes. Because for those who love with heart and soul there is no such thing as separation" Rumi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 22:19

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Vraagje over overstappen:

Ik zit momenteel bij KPN en het bevalt uitstekend, alleen nu twijfel ik om over te gaan op Ziggo.
Het scheelt mij 5,49 per maand op mijn huidig abbo, hieronder een afbeelding met mijn de voor en nadelen op mijn huidig abbo bij kpn ( rechts ).

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/m9x9614/ziggo2vskpn2.png
Vergeten te vermelden is dat ik zonder het extra zender pakket voor de F1 53,99 betaal

Redenen waarom ik twijfel?

- De Mediabox traag bij het bladeren door de gids ( ervaren bij mijn ex thuis ), weet niet hoe het tegenwoordig is?
- Vaak berichten over slechte bereikbaarheid klantenservice.
- Wil een snel en stabiel werkend netwerk en tv zonder vaak storing of slome menu's

Hopelijk zijn er mensen die hun ervaring willen delen en natuurlijk ook hun eigen mening willen geven, waardoor ik misschien beter een keus kan maken.

[ Voor 5% gewijzigd door G_Dragon op 11-03-2019 13:26 ]

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 13:48
G_Dragon schreef op maandag 11 maart 2019 @ 13:22:

Ik zit momenteel bij KPN en het bevalt uitstekend, alleen nu twijfel ik om over te gaan op Ziggo.
Het scheelt mij 5,49 per maand op mijn huidig abbo, hieronder een afbeelding met mijn de voor en nadelen op mijn huidig abbo bij kpn ( rechts ).

[Afbeelding]

- De Mediabox traag bij het bladeren door de gids ( ervaren bij mijn ex thuis ), weet niet hoe het tegenwoordig is?
- Wil een snel en stabiel werkend netwerk en tv zonder vaak storing of slome menu's

Hopelijk zijn er mensen die hun ervaring willen delen en natuurlijk ook hun eigen mening willen geven, waardoor ik misschien beter een keus kan maken.
Ik weet niet waar je dat KPN verhaal vandaan hebt.
Maar je krijgt 2 ontvangers bij Internet en TV, bij Internet en TV Basis krijg je er 1.
Internet en TV kost €61,50 p/m en niet €68,99 p/m

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Dennis-L schreef op maandag 11 maart 2019 @ 13:26:
[...]

Ik weet niet waar je dat KPN verhaal vandaan hebt.
Maar je krijgt 2 ontvangers bij Internet en TV, bij Internet en TV Basis krijg je er 1.
Internet en TV kost €61,50 p/m en niet €68,99 p/m
Ik heb Kpn instap en deze gegevens kloppen.

EDIT:

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/F82yC74/KPN-INSTAP.png

[ Voor 12% gewijzigd door G_Dragon op 11-03-2019 13:29 ]

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 13:48
G_Dragon schreef op maandag 11 maart 2019 @ 13:27:
[...]

Ik heb Kpn instap en deze gegevens kloppen.
Dan zou ik je abonnement bij KPN maar eens aan gaan passen.
Internet en TV kost nu maar €61,50 p/m en daar krijg je 2 ontvangers bij.
https://www.kpn.com/internet-tv/internet-tv

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rinaldootje
[...]

De mijne wel. Ik ben in een (oud) nieuws bericht ook op de vingers getikt.
Maar die weten niets van wat er voorheen allemaal al gebeurd is, en daar wordt wel expliciet naar gevraagd.
Tevens hebben de testers nog steeds nieuwere firmware op hun boxen draaien dan de "gewone" gebruikers.

Als je moet gapen, moet je vroeger naar bed gaan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Dennis-L schreef op maandag 11 maart 2019 @ 13:29:
[...]

Dan zou ik je abonnement bij KPN maar eens aan gaan passen.
Internet en TV kost nu maar €61,50 p/m en daar krijg je 2 ontvangers bij.
https://www.kpn.com/internet-tv/internet-tv
Ja en dan over de 70 euro gaan betalen voor het formule 1 abbo erbij, wat heb ik aan twee ontvangers als ik er maar een nodig heb ? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem

[Afbeelding]
Vergeten te vermelden is dat ik zonder het extra zender pakket voor de F1 53,99 betaal

Wat voor snelheden haal je nu?

100/10 is vaak 100/30 in de praktijk bij KPN.

Bij het instap pakket is die standaard 50Mbit down. Zo te zien heb je daarvoor een Sneller internet optie aangezet van enkele euro per maand. Dat is 5 euro zo uit mijn hoofd?

Bij het pakket van 61,50 heb je dan ook 100Mbit down en 2 ontvangers..

Je kan natuurlijk ook KPN bellen voor een aanbieding als je verder tevreden bent.

[ Voor 13% gewijzigd door krakendmodem op 11-03-2019 14:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dutch2007
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13-08 14:34

[Afbeelding]

Als je nog even kan wachten met switches naar Ziggo... de Mediabox XL wordt vervangen door een nieuwe expemplaar, welke en sneller is en minder verbruikt (elke energie stand) (en 4K aan kan mocht je dat een + vinden). _/-\o_

uiltje in 'nieuws: Ziggo lijkt binnenkort te beginnen met uitgave van 4k-medi...

https://www.ziggo.nl/klan...iabox-next/specificaties/ - specs

[ Voor 14% gewijzigd door Dutch2007 op 11-03-2019 14:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edebee
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:58
Mijn horizon liever gisteren omruilen dan vandaag 🙂. Zelfs de vrouw is het meer dan beu, tijdens haar opname van de MJ documentaire besloot de horizonbox er ,uitzichzelf , om halverwege maar te stoppen met opnemen.
Ik was zelf al aan net kijken naar een overstap naar kpn ,ivm fox sport eredivisie welke bijna maar 1/3 van de prijs is bij ziggo, maar nu groen licht van de vrouw gekregen voor de overstap.
Mocht ziggo voor einde contractdatum , wat zeer binnenkort is, de mediabox next nog niet aanbieden dan gaat de overstap door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch2007
edebee schreef op maandag 11 maart 2019 @ 14:42:
Mijn horizon liever gisteren omruilen dan vandaag 🙂. Zelfs de vrouw is het meer dan beu, tijdens haar opname van de MJ documentaire besloot de horizonbox er ,uitzichzelf , om halverwege maar te stoppen met opnemen.
Ik was zelf al aan net kijken naar een overstap naar kpn ,ivm fox sport eredivisie welke bijna maar 1/3 van de prijs is bij ziggo, maar nu groen licht van de vrouw gekregen voor de overstap.
Mocht ziggo voor einde contractdatum , wat zeer binnenkort is, de mediabox next nog niet aanbieden dan gaat de overstap door.
Ik zou zeggen, bel ziggo op, leg je issue voor wie weet krijg je 'm. Ik verwacht niet dat je vanuit ziggo uit het "niets" een email krijgt waarin ze het je aanbieden.

Zover ik VodafoneZiggo ken, is het zelf (pro)-actief handelen om zoiets geregeld te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edebee
Dutch2007 schreef op maandag 11 maart 2019 @ 14:55:
[...]

Ik zou zeggen, bel ziggo op, leg je issue voor wie weet krijg je 'm. Ik verwacht niet dat je vanuit ziggo uit het "niets" een email krijgt waarin ze het je aanbieden.

Zover ik VodafoneZiggo ken, is het zelf (pro)-actief handelen om zoiets geregeld te krijgen.
Heb ik reeds gedaan , ook bij opzeggingen, maar geen resultaat.
In de loop van de middag alvast eens gaan informeren bij KPN. Als de vrouw zelfs gaat klagen dan is het tijd voor actie :) .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Michel242186
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19:54
edebee schreef op maandag 11 maart 2019 @ 14:42:
Hier hetzelfde de horizon box besluit soms zomaar te stoppen met opnemen van een serie wat natuurlijk irritant is...ik wacht nog even af op de nieuwe 4k box kan nu namelijk al verlengen. Wil eigenlijk niet naar KPN aangezien ik dan weer extra moet betalen voor het sport pakket en het beeld bij Ziggo eigenlijk een tikkie beter is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

krakendmodem schreef op maandag 11 maart 2019 @ 13:57:
[...]

Wat voor snelheden haal je nu?

100/10 is vaak 100/30 in de praktijk bij KPN.

Bij het instap pakket is die standaard 50Mbit down. Zo te zien heb je daarvoor een Sneller internet optie aangezet van enkele euro per maand. Dat is 5 euro zo uit mijn hoofd?

Bij het pakket van 61,50 heb je dan ook 100Mbit down en 2 ontvangers..

Je kan natuurlijk ook KPN bellen voor een aanbieding als je verder tevreden bent.
Ik haal gewoon wat ik zou moeten halen, de max 10MB als ik iets binnenhaal.
Natuurlijk bij Xbox zit ik er soms onder, maar dat ligt ook aan de servers zelf en niet aan KPN.
Dutch2007 schreef op maandag 11 maart 2019 @ 14:10:
[...]

Als je nog even kan wachten met switches naar Ziggo... de Mediabox XL wordt vervangen door een nieuwe expemplaar, welke en sneller is en minder verbruikt (elke energie stand) (en 4K aan kan mocht je dat een + vinden). _/-\o_

uiltje in 'nieuws: Ziggo lijkt binnenkort te beginnen met uitgave van 4k-medi...

https://www.ziggo.nl/klan...iabox-next/specificaties/ - specs
Ah dat zou super zijn want ik vind die HorizonBox XL een groot lomp ding als je het kastje van KPN vergelijkt met elkaar. Hoop dat die nieuwe versie een stuk kleiner word..

@Dennis-L bedankt voor je reacties, alleen ik heb geen zin om meer te gaan betalen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dutch2007
G_Dragon schreef op maandag 11 maart 2019 @ 15:08:

Ah dat zou super zijn want ik vind die HorizonBox XL een groot lomp ding als je het kastje van KPN vergelijkt met elkaar. Hoop dat die nieuwe versie een stuk kleiner word..
Net via facebook-messenger met de klantenservice van ziggo contact gehad, je kan als bestaande klant in iedergeval door de klantenservice van Ziggo een formulier laten invullen, waarin je aan Ziggo aangeeft dat je intresse hebt (waarom niet :-P) :+ en dan kom je op de lijst te staan om de swap te krijgen.

Reactie ziggo mbt mediabox Next
Ik kan me goed voorstellen dat je hier ontzettend nieuwsgierig naar bent! Op dit moment is een precieze datum nog niet bekend, behalve dan dat dit op korte termijn plaats zal vinden.

Zodra de nieuwe mediabox er klaar voor is, zal dit via onze website bekend gemaakt worden. Je kunt deze dan via die weg zelf bestellen. Een andere manier is dat wij een formulier voor je invullen om je interesse voor de nieuwe mediabox aan te kaarten. Zodra de box er dan klaar voor is, zul je door Ziggo benaderd worden met een aanbod/manier om van de box gebruik te maken. Hiervoor heb ik je postcode en huisnummer nodig.

Daarbij moeten we aangeven dat er niet bekend is op welk termijn je dan benaderd wordt. We zullen in fases moeten gaan werken om de impact te kunnen managen. We verwachten dat een hoop mensen van de nieuwe box willen genieten

[ Voor 42% gewijzigd door Dutch2007 op 11-03-2019 15:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Dutch2007 schreef op maandag 11 maart 2019 @ 15:27:
[...]

Net via facebook-messenger met de klantenservice van ziggo contact gehad, je kan als bestaande klant in iedergeval door de klantenservice van Ziggo een formulier laten invullen, waarin je aan Ziggo aangeeft dat je intresse hebt (waarom niet :-P) :+ en dan kom je op de lijst te staan om de swap te krijgen.

Reactie ziggo mbt mediabox Next

[...]
Dat is wel heel fijn om te horen, want ik heb geen ruimte in me kastje voor die grote Mediabox XL.
Bedankt voor je reactie :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Rinaldootje schreef op maandag 11 maart 2019 @ 13:29:
[...]

De mijne wel. Ik ben in een (oud) nieuws bericht ook op de vingers getikt.

[...]

Maar die weten niets van wat er voorheen allemaal al gebeurd is, en daar wordt wel expliciet naar gevraagd.
Tevens hebben de testers nog steeds nieuwere firmware op hun boxen draaien dan de "gewone" gebruikers.

Als je moet gapen, moet je vroeger naar bed gaan ;)
Op zich netjes dat je je aan de afspraak houdt alleen:

Hardware.Info TV: Ziggo Mediabox Next 4K preview: dit moet je weten!

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 9800X3D |TR Phantom Spirit 120 SE | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• devil-strike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 03-09 17:54
Zie niet wat niet zou mogen zeggen in die video, zo diep gaan ze er niet in, ze maken zelfs een fout met Netflix dat die niet in 4k zou zijn.

Over de nda ja we mogen wel bespreken maar alleen wat dus al bekend is, over lopende beta firmwares of apps of wat dan ook mogen we niets zeggen.

[ Voor 13% gewijzigd door devil-strike op 11-03-2019 20:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeroen V
  • Laatst online: 16-09 21:23

Jeroen V

yadda yadda yadda

Zojuist even met Ziggo gebeld, niet om te bedelen voor de nieuwe Mediabox Next, maar om als typische Nederlander te vragen wat voor korting ik kan krijgen als ik klant blijf. (overigens 3 maanden lang 50 euro korting per maand gekregen!) en er werd me verteld dat de uitrol van de Mediabox Next over een maand gaat starten. Nou maar hopen dat dat ook daadwerkelijk zo is, ik zal blij zijn als die Horzin box de deur uit kan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Piet91 schreef op dinsdag 19 februari 2019 @ 16:27:
@Jeroen O
Hier al jaren een 5300c (al tijden voordat Ziggo van koop smartcards naar huur ging) en heb destijds daar een oude laptop HDD aangehangen met een cheapo HDD-behuizing uit China.
Zeg maar zoiets, ik heb beide male-USB stekkers in de Humax zitten, ook met de gedachte dat 2 USB-poorten meer kunnen leveren dan 1.

Heb er eigenlijk geen problemen mee. Heel af en toe krijg ik inderdaad bericht dat de opname is mislukt, maar kunnen we alsnog gewoon opname bekijken. (beetje raar dus)
Sporadisch hebben we dat een opname daadwerkelijk niet is gelukt, maar ik heb zo'n vermoeden dat dat meer te maken heeft met de smartcard o.i.d., aangezien we de Humax puur en alleen voor opnames gebruiken.
(die ik dan via FTP weer naar de PC/NAS kan halen en bewaren; Humax is _/-\o_ )
Jeroen O schreef op maandag 18 februari 2019 @ 18:00:
Heeft er iemand ervaring met het opnemen van programma’s door middel van een Humax 5300C ontvanger?

Ik zit met het volgende probleem:
Mijn moeder heeft een Humax 5300C digitale ontvanger. Omdat ze soms wel eens een programma op wilt kunnen nemen, heb ik een harde schijf gekocht en aangesloten.

Deze harde schijf is netjes op het apparaat geformatteerd en toegewezen als opnameapparaat.

Nu is het probleem, dat het opnemen niet betrouwbaar werkt. De opname start meestal wel, maar wanneer we terug willen kijken volgt de mededeling dat de opname is mislukt.
De opname is wel te bekijken, maar op een gegeven moment (na 20-30-40 minuten) verschijnt de volgende foutmelding: “Zender is versleuteld of niet beschikbaar”.
De rest van de opname kan vervolgens niet bekeken worden en in sommige gevallen loopt de ontvanger ook helemaal vast. In dat geval is het noodzakelijk om de netspanning van het apparaat uit te schakelen.

De harde schijf is net nieuw en de ontvanger is ook nog geen jaar oud.

Ik ga nog wel contact opnemen met Ziggo, maar ik vraag me af of anderen hier ook last van hebben, of dat het bij anderen juist wel goed werkt. Dus werkt het bij jou wel goed, laat het dan ook even weten.
Ik moet hier helaas toch op terugkomen. Gisteren wilden we Eurosport opnemen.
Wil m'n vader terugkijken; krijgen we inderdaad een vergelijkbaar bericht.
Uiteindelijk heeft de Humax zo'n 4 minuten opgenomen en dan stopt het. Opname valt ook niet voor- of achteruit te spoelen, alleen maar pauzeren.

Ik zet nu net de Humax aan en ik krijg ook het bericht:
E04-4 Helaas, de smartcard werkt niet. Controleer of deze
ver genoeg in het apparaat zit. Kijk op ziggo.nl/E04 hoe je
dit doet.
Even wat aan de smartcard zitten duwen en dan is probleem vrijwel direct voorbij (weer beeld); maar ik vind dat erg raar; want we zitten nooit aan die smartcard. Dat luikje is t/m 2 minuten geleden in geen jaren open geweest...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharule
Jeroen V schreef op maandag 11 maart 2019 @ 20:35:
Zojuist even met Ziggo gebeld, niet om te bedelen voor de nieuwe Mediabox Next, maar om als typische Nederlander te vragen wat voor korting ik kan krijgen als ik klant blijf. (overigens 3 maanden lang 50 euro korting per maand gekregen!) en er werd me verteld dat de uitrol van de Mediabox Next over een maand gaat starten. Nou maar hopen dat dat ook daadwerkelijk zo is, ik zal blij zijn als die Horzin box de deur uit kan...
Wel erg netjes! Hopelijk zsm iig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22-09 21:34
Piet91 schreef op maandag 11 maart 2019 @ 21:47:
[...]

[...]

Ik moet hier helaas toch op terugkomen. Gisteren wilden we Eurosport opnemen.
Wil m'n vader terugkijken; krijgen we inderdaad een vergelijkbaar bericht.
Uiteindelijk heeft de Humax zo'n 4 minuten opgenomen en dan stopt het. Opname valt ook niet voor- of achteruit te spoelen, alleen maar pauzeren.

Ik zet nu net de Humax aan en ik krijg ook het bericht:

[...]

Even wat aan de smartcard zitten duwen en dan is probleem vrijwel direct voorbij (weer beeld); maar ik vind dat erg raar; want we zitten nooit aan die smartcard. Dat luikje is t/m 2 minuten geleden in geen jaren open geweest...
Haal hem er ff een keer uit, kijk of die niet beschadigd is, misschien door warmte ofzo, maak hem ff schoon en stop hem weer terug. Wij hebben het ook weleens gehad met een kaartje, ff keer eruit halen schoonmaken en het was weg.

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:36
Jeroen V schreef op maandag 11 maart 2019 @ 20:35:
Snap de insteek niet. Ik ben al -tig jaar klant en betaal elke maand 84 euro. Waarom zou je korting eisen en waar wil je naar toe als alternatief met gelijke voorwaarden en snelheden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Net een Mediabox Next aanbieding van Ziggo ontvangen.

Kan je de Mediabox Next ook probleemloos aansluiten op een FullHD TV?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DON PAPA

DON PAPA

Tweaker-fan

Verwijderd schreef op dinsdag 12 maart 2019 @ 10:20:

Ja

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jeroen V
  • Laatst online: 16-09 21:23

Jeroen V

yadda yadda yadda

wvkreg schreef op dinsdag 12 maart 2019 @ 09:55:
[...]Snap de insteek niet. Ik ben al -tig jaar klant en betaal elke maand 84 euro. Waarom zou je korting eisen en waar wil je naar toe als alternatief met gelijke voorwaarden en snelheden?
Huh, waar zeg ik dat ik korting eis??? Ik heb ze gewoon gebeld omdat ik zie dat ik als nieuwe klant 4 maanden lang 50% korting krijg, dus ik vroeg me af wat ik als bestaande klant als korting zou kunnen krijgen als ik een jaar verleng. Niets meer en niets minder....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19-09 15:10
Verwijderd schreef op dinsdag 12 maart 2019 @ 10:20:

Hoe? Via de mail?

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• king006
Daar ben ik ook benieuwd naar ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sharule
wvkreg schreef op dinsdag 12 maart 2019 @ 09:55:
[...]

Snap de insteek niet. Ik ben al -tig jaar klant en betaal elke maand 84 euro. Waarom zou je korting eisen en waar wil je naar toe als alternatief met gelijke voorwaarden en snelheden?
Waarom niet als dat kan?? Ze zijn niet goedkoop en de XL is absoluut geen perfecte box!
Zou jij geld/korting weigeren dan?? Snap jouw insteek niet eerlijk gezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharule
Ik ben al jaar gemeld als tester en sinds week sta ik op de lijst van ziggo voor de nieuwe Next. Why not meeee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:56
Sharule schreef op dinsdag 12 maart 2019 @ 10:32:
[...]

Ik ben al jaar gemeld als tester en sinds week sta ik op de lijst van ziggo voor de nieuwe Next. Why not meeee
Troost je, hier is het niet anders. Elke test altijd aangemeld meteen, maar nog nooit iets mogen testen.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharule
Phusebox schreef op dinsdag 12 maart 2019 @ 10:39:
[...]

Troost je, hier is het niet anders. Elke test altijd aangemeld meteen, maar nog nooit iets mogen testen.
Achja wij zullen wel weer betalen wanneer het zover is zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:56
Sharule schreef op dinsdag 12 maart 2019 @ 10:40:
[...]

Achja wij zullen wel weer betalen wanneer het zover is zeker.
Ik betaal nu ook voor Mediabox XL functionaliteit die ik niet heb, ding staat al jaren op zolder in de doos. Werkt voor geen meter.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharule
Phusebox schreef op dinsdag 12 maart 2019 @ 10:46:
[...]

Ik betaal nu ook voor Mediabox XL functionaliteit die ik niet heb, ding staat al jaren op zolder in de doos. Werkt voor geen meter.
Wel grappig, en de enigste die de next hebben zijn tevreden Max abo gebruikers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmiGueL
  • Laatst online: 17:04
Dan bel je ze toch op en pas je je abbo toch gewoon aan?

Ik heb bij het aanvragen van mijn abbo gezegd dat ik die box niet hoef (doe mij maar een CI+ module).
Hierdoor kreeg ik €5+ per maand korting.. (want als je die box neemt, dan huur je die uiteraard gewoon..)
Scheelt toch weer €65 / jaar. :) EN €80+ stroomverbruik. 8)7

Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, via de mail en ik had 6 dagen om erover te beslissen.
Net besteld, mede door energie zuiniger, en ik zal mijn bevindingen melden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharule
Verwijderd schreef op dinsdag 12 maart 2019 @ 11:03:
[...]

Ja, via de mail en ik had 6 dagen om erover te beslissen.
Net besteld, mede door energie zuiniger, en ik zal mijn bevindingen melden.
Vandaag mail ontvangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• king006
Ze gingen inderdaad weer e-mails sturen deze week. Wij helaas nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkerboeie86
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 20:17
[...]

De eerste aankoop die je doet waar je wel tevreden over bent moet nog plaats vinden als ik jou ervaringen zo lees. Of je nou een keuken of TV of een Xbox koopt, het kan nooit normaal. Best veel pech moet jij hebben. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, vandaag rond een uur of 10 de mail met de Mediabox Next aanbieding gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edebee
Verwijderd schreef op dinsdag 12 maart 2019 @ 11:30:
[...]

Ja, vandaag rond een uur of 10 de mail met de Mediabox Next aanbieding gekregen.
Mag ik vragen welk abo je hebt max if complete ?
.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

edebee schreef op dinsdag 12 maart 2019 @ 11:35:
[...]

Mag ik vragen welk abo je hebt max if complete ?
.
Ik had 3 in 1 max en dat gaat nu 3 in 1 max next worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharule
Verwijderd schreef op dinsdag 12 maart 2019 @ 11:49:
[...]

Ik had 3 in 1 max en dat gaat nu 3 in 1 max next worden.
Dus de rijke bastards krijgen eerst de next :p

Ze zouden beter de complete mensen laten testen, kijken hoe de internet functionaliteit het doet met mindere snelheid (niet dat het wat zal uitmaken maar toch).

[ Voor 26% gewijzigd door Sharule op 12-03-2019 12:07 ]

Pagina: 1 ... 120 ... 321 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is bedoeld voor het bespreken van ervaringen, maar wel volgens een aantal voorwaarden:
- Het melden van een storing in een oneliner voegt niks toe. Wil je toch je storing kwijt? Geef dan wat meer details, zoals locatie, websites en eventuele formaat van de storing. Dit geldt ook voor een slechte verbinding.
- Het melden van (persoonlijke) snelheidsupgrades is ook niet nodig en deze berichten worden verwijderd.

Tevens horen de volgende dingen hier ook niet thuis, maar in:
- (Geavanceerde) problemen met je netwerk of aankoopadvies in een los topic
- Afhandeling van de Black Friday in: [Ziggo] Afhandeling Black Friday korting.
- De nieuwe box in: [DVB-C] Ziggo Mediabox Next
- De nieuwe box bestellen: [DVB-C] Ziggo Mediabox Next besteltopic