F55 schreef op zondag 10 maart 2019 @ 09:30:
Ik heb de Next box nu van af woensdag, en wil mij bevindingen even laten weten.
Wat betreft de werking menu's, erg karig er is weinig in te stellen naar eigen wens, bv doorspoeltijd, is 30 seconden had ik altijd op 1 minuut vooruit en 30 seconden achteruit erg storend bij door spoelen reclame.
Ik gebruik hier het voice commando "skip X minuten door" voor, werkt erg goed en snel....
Op de box geen display niet handig bij bv radio luisteren, nu moet je de tv aanzetten om te kijken naar welke zender je luistert en in de app voor telefoon is ook niets te vinden voor radio stations, erg slecht.
Waarom zou je willen weten naar welke zender je luistert als die toch al aan staat ? En als je naar een andere zender wilt luisteren dan geef je bijvoorbeeld het voice commando "Radio 538" of "Radio 1" en hij springt meteen over naar die radio zender. Ook dit werkt zeer goed en snel....
Afstandbediening, de zender knoppen nu helemaal onderaan niet goed te gebruiken je moet nu steeds je hand onhandig naar beneden bewegen om bij deze knoppen te komen. Ik vind de randen aan de voorzijde ook wat scherp. Geen knop voor radio! De home knop vind ik te hoog want die ga je toch veel gebruiken om n de menu's te komen.
Ook hier zijn allemaal voice commando's voor, en laat die knop nu juist op de beste plek op de afstandbediening zitten

Bijvoorbeeld de menu voice commando's : Home, TV Gids, Movie & Series, Bewaard, App's, Instellingen, Opnames, Kijklijst, Gehuurd, Verder kijken, enz enz
Dus al met al nog heel veel werk aan de winkel, ik begrijp alle positieve reacties best, maar ik vind dat de testers best veel kritischer mochten zijn. Want dit is nu nog erg onder de maat.
Ben het totaal niet met je eens, ik vind persoonlijk deze nieuwe box juist een hele grote stap voorwaarts en uiteraard zijn er nog verbeter punten (waar nog steeds hard aan gewerkt word), maar de box is zeker niet slecht. En waar haal jij de info vandaan dat de testers niet kritisch zouden zijn ??
Opname 400 uur, ik neem aan dat als 200 000 mensen een serie willen opnemen deze niet daadwerkelijk 200 000 keer tegelijk wordt opgenomen, je kijkt gewoon replay van een server, maar met nu nog de mogelijkheid om door te spoelen, er is sprake heb ik begrepen dat ze doorspoelen van de commerciële zenders gaan uitzetten, dat zou ik zeer slecht vinden want ik heb geen zin om naar de reclames te gaan moeten kijken, dat hoeft natuurlijk niet maar duurt wel meer dan een half uur langer. Ik denk dat men series en films dan weer op een andere manier gaat binnen halen.
Hoe kom je aan deze info ? Ik heb juist begrepen dat je bij opgenomen programma's (ook op commerciële zenders) de reclames gewoon kan door blijven spoelen (ook in de toekomst). Enkel bij "Kijken vanaf begin / Replay TV" is dit niet mogelijk op de commerciële zenders...
[
Voor 3% gewijzigd door
DON PAPA op 10-03-2019 11:58
]