Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Remmetje schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 12:16:
[...]
Ja maar de huis-tuin-en-keuken coax kabel heeft toch nog minder bandbreedte normaal gesproken? Ik ben een leek hierin boys en ik weet het echt niet. Op internet wordt je vaak veel wijsgemaakt over bandbreedtes van kabels vandaar mijn vraag hier aan de techies :)
Minder bandbreedte dan wat? Een satellietkabel is ook coax en daarover kunnen toch aardig hoge bitrates worden gehaald. Het staat en valt met de kabel-kwaliteit vanzelfsprekend, maar dit lijkt mij logisch?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

Ja maar de huis-tuin-en-kuiken coax kabel heeft toch nog minder bandbreedte normaal gesproken? Ik ben een leek hierin boys en ik weet het echt niet. Op internet wordt je vaak veel wijsgemaakt over bandbreedtes van kabels vandaar mijn vraag hier aan de techies :)
Waarom zou je meer bandbreedte nodig hebben voor de nieuwe box? Dat zijn excact dezelfde DBV-C streams die ontvangen worden. Als dat nu werkt met je huidige box/TV gaat dat straks ook goed. 4K gaat over IP (dus Wi-FI of beter UTP).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pino112
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22-09 01:27
Roetzen schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 11:36:
Is er nou echt niemand meer die nog een Ubee EVW321B in gebruik heeft?
Ja, sinds eind 2015 toen ik bij Ziggo begon. Hangt in de meterkast in bridgemodus icm een Unify USG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pilovali
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 16:47
Hebben hier toevallig meer mensen die 's ochtends geen internet meer hebben? Als ik wakker wordt, moet ik steeds m'n modem herstarten om internet te krijgen. Mijn publieke IP wordt ook veranderd.

Ik heb de modem (een EPC3928AD) in bridge en daar achter een Sitecom Greyhound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:16

Pierre

Van nature lui!

Pilovali schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 12:49:
Hebben hier toevallig meer mensen die 's ochtends geen internet meer hebben? Als ik wakker wordt, moet ik steeds m'n modem herstarten om internet te krijgen. Mijn publieke IP wordt ook veranderd.

Shit mijn glazen bol is kapot gevallen, welke postcode ?

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rinaldootje
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 22-09 19:02
Pilovali schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 12:49:

Inderdaad, welke postcode?
Verder heeft dit modem last van slechte voedingen. Ik heb er aardig wat van versleten, gemiddeld elk jaar wel een voeding. Nu gelukkig over op zo'n connectbox (ook in bridge). Geen problemen meer, alleen als er 's nachts werkzaamheden uitgevoerd zijn, moet ik hem even restarten om weer verbinding te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJMaze
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
jongetje schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 12:30:
4K gaat over IP (dus Wi-FI of beter UTP).
UTP hoeft niet beter te zijn, aangezien Ziggo Max op 400 Mbps zit en je met 802.11ac 1300+Mbps kan halen.

Muren uitfrezen + PVC leggen + UTP kabel trekken... of toch liever een 5G wifi dan?

Maak je niet druk, dat doet de compressor maar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pilovali
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 16:47
Rinaldootje schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 13:16:
[...]

Inderdaad, welke postcode?
Verder heeft dit modem last van slechte voedingen. Ik heb er aardig wat van versleten, gemiddeld elk jaar wel een voeding. Nu gelukkig over op zo'n connectbox (ook in bridge). Geen problemen meer, alleen als er 's nachts werkzaamheden uitgevoerd zijn, moet ik hem even restarten om weer verbinding te krijgen.
Pierre schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 13:14:
[...]

Shit mijn glazen bol is kapot gevallen, welke postcode ?
Excuus! 7765. Ik zie geen werkzaamheden op de website van Ziggo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DJMaze schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 11:49:
[...]

Een EVM en een EVW. Doen het allebij nog prima :)
Die EVM321B, welke frimware versie draait die?

Ik vraag het omdat ik problemen heb sinds ze geupgrade hebben naar versie 9.12.8006
Zodra die stuk is struin ik internet af voor een vervanger. Die "nieuwe" gedrochten van Ziggo komen er niet in.
Ik probeer dus vast te stellen of de problemen door die upgrade komen of dat ie stuk is.
Pino112 schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 12:40:
[...]

Ja, sinds eind 2015 toen ik bij Ziggo begon. Hangt in de meterkast in bridgemodus icm een Unify USG.
Welke firmware versie draait die EVM321B?

Bridge mode is voor mij geen optie, want dan heb ik alleen IPv4 ipv Dual Stack wat ik nu heb. Afscheid nemen van Dual Stack staat helemaal onderaan mijn lijstje met opties.

Ripe Atlas Probes 2462, 2635 en 17297 helaas RIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 18:13

TommyGun

Stik er maar in!

sdk1985 schreef op zaterdag 29 december 2018 @ 22:29:
[...]

Ik heb nog een paar van die oudere humax decoders liggen die zijn heel erg snel, veel sneller dan CI+. Zo'n mediabox heb ik nooit aangedurfd ;).
Hoe werken die Humax decoders? Kan ik er gewoon eentje online op de kop tikken, CI+ kaartje erin en gaan? Ik kijk nu door middel van een CI+ module in de TV omdat die Horizon troep echt waardeloos is (afgekoppeld en in een doos gegooid), en Ziggo mij geen Humax wil toesturen omdat dat niet kan qua abo. Wisten ze me pas te vertellen na een uur aan de lijn gehangen te hebben en 5 mensen te hebben gesproken ;( ;( ;(. Hoe dan ook, het kijken via de TV gaat prima (en het is een SMART-TV dus Netflix / Videoland gaat ook gewoon), maar ik kan nu nergens opnemen.

[ Voor 10% gewijzigd door TommyGun op 06-03-2019 14:13 ]

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19-09 11:19

icecreamfarmer

en het is

TommyGun schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 14:12:
[...]

Hoe werken die Humax decoders? Kan ik er gewoon eentje online op de kop tikken, CI+ kaartje erin en gaan? Ik kijk nu door middel van een CI+ module in de TV omdat die Horizon troep echt waardeloos is (afgekoppeld en in een doos gegooid), en Ziggo mij geen Humax wil toesturen omdat dat niet kan qua abo. Wisten ze me pas te vertellen na een uur aan de lijn gehangen te hebben en 5 mensen te hebben gesproken ;( ;( ;(. Hoe dan ook, het kijken via de TV gaat prima (en het is een SMART-TV dus Netflix / Videoland gaat ook gewoon), maar ik kan nu nergens opnemen.
Ja gewoon kaartje induwen.
Je mist bij de humax wel sommige interactieve tv functies maar dat is met een chromecast op te lossen.

ik zie ik zie wat jij niet ziet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

@icecreamfarmer, misschien even het typenummer vermelden van het type Humax. Er zijn er diversen, waaronder modellen met opnamemogelijkheden en VOD functies?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19-09 11:19

icecreamfarmer

en het is

hardware-lover schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 14:33:
@icecreamfarmer, misschien even het typenummer vermelden van het type Humax. Er zijn er diversen waaronder modellen met opnamemogelijkheden en VOD functies?
Klopt ik heb een 5200c dacht ik. Maar de opnamefunctie gebruik ik niet meer. Vod was mogelijk maar ik dacht dat Ziggo die niet meer ondersteund.

ik zie ik zie wat jij niet ziet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pino112
Roetzen schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 14:01:
[...]

[...]

Welke firmware versie draait die EVM321B?

Bridge mode is voor mij geen optie, want dan heb ik alleen IPv4 ipv Dual Stack wat ik nu heb. Afscheid nemen van Dual Stack staat helemaal onderaan mijn lijstje met opties.
Ik heb de EVW321B, niet EVM.
Draait nu op 9.12.8006.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Pino112 schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 14:55:
[...]

Draait nu op 9.12.8006.
Die heb ik ook en sinds de upgrade naar 9.12.8006 moet ik hem om de twee dagen resetten. Ik probeer nu te achterhalen of dat door die upgrade komt of dat ie gewoon aan zijn eind is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

@TommyGun, zit jij in fUPC of fZiggo gebied (f = voormalig)?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 18:13

TommyGun

Stik er maar in!

hardware-lover schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 15:08:
@TommyGun, zit jij in fUPC of fZiggo gebied (f = voormalig)?
Is mij niet helemaal duidelijk (woon tijdelijk in Velp, GLD).

Volgens https://www.ziggo.nl/klan...vangers/humax-ihdr-5200c/ werkt de Humax niet op mijn adres :-(

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• king006
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 18:51
jongetje schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 10:46:
[...]

Zoals je op de foto's kunt zien heeft de nieuwe box alleen een ledje (die kan een paar kleuren weergeven afhankelijke van de staat/stand). Als je een klokje wilt moet je hier iets bestellen 8)
Dat zag ik inderdaad! :) ik was alleen benieuwd of dit echt alles is en hij ook geen zendernaam of zender nummer toont.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rinaldootje
Pino112 schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 14:55:
[...]

Draait nu op 9.12.8006.
Bel Ziggo en leg je probleem uit. Bijna altijd krijg je een nieuw modem en die kun je tegenwoordig zelf in bridge zetten.
TommyGun schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 15:22:
[...]

Volgens https://www.ziggo.nl/klan...vangers/humax-ihdr-5200c/ werkt de Humax niet op mijn adres :-(
Dat is fUPC gebied. die heeft geen legacy systeem ervoor in werking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
(overleden)
[...]

Ja maar de huis-tuin-en-kuiken coax kabel heeft toch nog minder bandbreedte normaal gesproken? Ik ben een leek hierin boys en ik weet het echt niet. Op internet wordt je vaak veel wijsgemaakt over bandbreedtes van kabels vandaar mijn vraag hier aan de techies :)
Hi, dit is nog steeds mijn grootste kritiek op de nieuwe box. Voor live tv heb je nog steeds een coax kabel nodig. Dus waar je bij de horizon de keuze op de slaapkamer had voor utp of coax moet je nu beide hebben. Echter....

Als ik de box op de slaapkamer aan zet krijg ik de melding groot in beeld dat de uitzending niet getoond kan worden. Dit is dus omdat ik hem alleen op utp heb aangesloten. Als ik een seconde na het starten van een uitzending naar de tvgids ga en het programma selecteer kan ik wel kiezen voor kijken vanaf het begin.

Echter ben ik nog steeds van mening dat een tweede box alleen op utp zou moeten kunnen draaien. En ik heb vernomen dat het ook kan maar dat het getest moet worden. Waarom die test nooit geweest is snap ik alleen niet.

Maar goed, ik heb nu een prima oplossing op de slaapkamer met de tweede box.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Remmetje
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 10-09 12:55
kbloem schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 15:48:
[...]

Hi, dit is nog steeds mijn grootste kritiek op de nieuwe box. Voor live tv heb je nog steeds een coax kabel nodig. Dus waar je bij de horizon de keuze op de slaapkamer had voor utp of coax moet je nu beide hebben. Echter....

Als ik de box op de slaapkamer aan zet krijg ik de melding groot in beeld dat de uitzending niet getoond kan worden. Dit is dus omdat ik hem alleen op utp heb aangesloten. Als ik een seconde na het starten van een uitzending naar de tvgids ga en het programma selecteer kan ik wel kiezen voor kijken vanaf het begin.

Echter ben ik nog steeds van mening dat een tweede box alleen op utp zou moeten kunnen draaien. En ik heb vernomen dat het ook kan maar dat het getest moet worden. Waarom die test nooit geweest is snap ik alleen niet.

Maar goed, ik heb nu een prima oplossing op de slaapkamer met de tweede box.
Maar heb je straks uberhaubt wel een tweede box op je slaapkamer nodig is de vraag. Bij Ziggo zijn ze volgens mij toch bezig dat je straks je opnames, die je met de nieuwe box maakt in de cloud, ook kunt afspelen via de ZiggoGo app? Is de Next niet juist het apparaat die hiervoor gaat zorgen? Dan zou een tweede box dus volledig overbodig zijn zolang je maar een fatsoenlijke Wifi (en Chromecast) in je huis hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pino112
Roetzen schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 15:04:
[...]

Die heb ik ook en sinds de upgrade naar 9.12.8006 moet ik hem om de twee dagen resetten. Ik probeer nu te achterhalen of dat door die upgrade komt of dat ie gewoon aan zijn eind is.
Ik heb eigenlijk nooit problemen gehad. Geen idee sinds wanneer deze versie er is overigens. Ook toen ie nog niet in bridge modus stond (dat is pas sinds een maandje) werkte ie gewoon prima.

Denk dat die van jou stuk is. Idd even bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Pino112 schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 16:08:
[...]

Denk dat die van jou stuk is. Idd even bellen.
Ik begin ook te vrezen dat ie kapot is.

Maar ja, als ik ga bellen krijg ik nooit meer dezelfde. Ik krijg dan een Connect box en dan is het maar afwachten of ik dan ook weer IPv6 heb...

Die Ubee heb ik twee jaar geleden via marktplaats "geregeld".

Acties:
  • 0 Henk 'm!
kbloem schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 15:48:
[...]

Ziggo gaat echt niet zeggen wat er allemaal getest is en wat niet. Dus klinkt niet echt betrouwbaar. Maar even logisch gedacht. Wat denk je wat voor impact het heeft op de beschikbare bandbreedte als iedereen plots alles maar dan ook alles via IP bekijkt..... Je hebt dan meteen je antwoord. Het heeft vast met bandbreedte te maken. In de toekomst zal het vast komen maar ik snap goed dat voor nu nog even een coax kabel nodig is. Ik snap ook dat dit voor sommigen onhandig is.
Roetzen schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 16:31:
[...]

Ik begin ook te vrezen dat ie kapot is.

Maar ja, als ik ga bellen krijg ik nooit meer dezelfde. Ik krijg dan een Connect box en dan is het maar afwachten of ik dan ook weer IPv6 heb...

Die Ubee heb ik twee jaar geleden via marktplaats "geregeld".
Connectboxen kunnen ook gewoon IPv6. Sterker nog als je als nieuwe klant een abonnement besteld dan krijg je standaard IPv6. Volgens mij is dat wel DS lite.

[ Voor 3% gewijzigd door Jay-B op 06-03-2019 18:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
Jay-B schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 18:13:
[...]

Ziggo gaat echt niet zeggen wat er allemaal getest is en wat niet. Dus klinkt niet echt betrouwbaar. Maar even logisch gedacht. Wat denk je wat voor impact het heeft op de beschikbare bandbreedte als iedereen plots alles maar dan ook alles via IP bekijkt..... Je hebt dan meteen je antwoord. Het heeft vast met bandbreedte te maken. In de toekomst zal het vast komen maar ik snap goed dat voor nu nog even een coax kabel nodig is.
Ik zat in de testgroep en had veel contact met Ziggo en andere testers.

Echter gaat je verhaal van bandbreedte niet io want de box die primair op coax zit moet dit prima kunnen doorspelen. Daarnaast, wat bespaar je aan bandbreedte als je een seconde later dit gewoon via de tvgids alsnog kunt kijken? De oude box werkte toch ook op UTP?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

TommyGun schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 15:22:
[...]

@TommyGun, dan zit je in fUPC gebied en ben je gebonden aan middels Nagravision beveiligde hardware, dan is je CI+ module (of enkel de Smartcard), niet te gebruiken in een ander apparaat. Dit zou wel mogelijk zijn met een Irdeto (fZiggo) smartcard, maar die ga jij via de klanten-service idd niet krijgen.

Ik denk dat jij veel baat kan hebben met de nieuwe Next box, en dat geldt voor alle huidige fUPC abonnees met een Horizon (of CI+) oplossing.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
kbloem schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 19:06:
[...]

Ik zat in de testgroep en had veel contact met Ziggo en andere testers.

Echter gaat je verhaal van bandbreedte niet io want de box die primair op coax zit moet dit prima kunnen doorspelen. Daarnaast, wat bespaar je aan bandbreedte als je een seconde later dit gewoon via de tvgids alsnog kunt kijken? De oude box werkte toch ook op UTP?
Ook de testgroep heeft niet meegedaan met alle testen. Intern worden er logischerwijs veel meer testen gedaan die niet met een groter publiek wordt gedeeld.

Dat verhaal over bandbreedte gaat wel degelijk op. De nieuwe box werkt niet zoals de client box van de Mediabox XL. Elke box staat op zichzelf en heeft om die reden een eigen coax en UTP connectie nodig. Je kan dit daarom niet vergelijken met de oude box (die overigens niet voor niets niet meer afgenomen kan worden. Werkte niet lekker). In theorie bespaar je inderdaad niets als iedereen gebruik maakt van Begin gemist zoals Ziggo het noemt. Maar in de praktijk gebeurt dit minder vaak, en dit gebruikt dus minder bandbreedte dan wanneer je default alles over IP stuurt. Zodat Henk en Ingrid die de TV aanzetten alleen voor het achtergrond geluid niet gelijk alle bandbreedte afsnoept ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knny
  • Nu online
Kunnen jullie dan ook volgende week zondag de F1 race in 4K zien? O+

Solar Edge 2,96 Wp 8x 370 ZZO (6x 45° en 2x plat dak 15°)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
knny schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 19:42:
Kunnen jullie dan ook volgende week zondag de F1 race in 4K zien? O+
Rondom F1 en 4k blijft het angstig stil 😢

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 01:00
SkyFlyer schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 00:07:
[...]

Nooit problemen gehad met de Mediabox, maar gelijk even gekeken bij de Next:

De AB stuurt stuurt zowel infra rood uit (gecontroleerd met telefoon camera), als radio verbinding (gecontroleerd door volledig afgedekt te bedienen).

De Harmony werkt iig met de volgende functies:

Aan/uit
Zender keuzes
Menu (zelfde effect als ok op de Next afstandbediening)
Exit/terug (beide knoppen)
Guide
Info
Record
Vooruit/achteruit
Pause (= pause & play, zelfde als op Next AB)
Stop
Teletext (via touchscreen)
On demand (via touchscreen)

Dat is iig de standaard mapping.
Dan gebruik je blijkbaar niet alles functies van de afstandsbediening, want alleen de IR-knoppen werken (Mediabox).

[ Voor 66% gewijzigd door NotSoSteady op 06-03-2019 20:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel242186
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19:54
kbloem schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 20:17:
[...]

ik had hier ook meer van verwacht.... :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
kbloem schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 20:17:
[...]

Ik heb ooit een keer meegedaan met een test voor 4K via de Chromecast en toen toonde Ziggo ook een quali van F1 in 4K, zag er echt veel beter uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22-09 10:32
Denk dat de F1 straks groot ingezet gaat worden om die box te promoten. Dus tot die tijd willen ze hun kruit natuurlijk niet verschieten.

Plus uiteraard de introductie van het 4k pakket voor 5 of 10 euro per maand extra voor 4k zenders. (Puur speculatie maar ik ga er niet vanuit dat het gratis gaat zijn.)

[ Voor 43% gewijzigd door Phusebox op 06-03-2019 20:56 ]

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
SkyFlyer schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 23:03:
[...]

Ja, ik heb een Harmony (Hub/Elite), maar de huidige/vorige box had ik geen problemen met de combinatie, waar ben je naar op zoek?

Inmiddels wat foto's naast de Horizon/ Mediabox XL:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

En een sneak preview van de interface (zal morgen foto's van de installatie stappen posten):

[Afbeelding]
Is de interface vloeiend? Of gaat alles weer tergend langzaam?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wowly
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 14:32
Apart, ik heb nog geen opheffing gezien van de NDA maar de gegevens zijn al door hen zelf bekend gemaakt.

Vwb de snelheid, ik ken geen smarttv die sneller is. Koop dus maar gewoon een "dumb" TV. Hij schakelt heel soepel door alle mogelijkheden heen. Alleen als je hem net aanzet en onmiddelijk doorgaat naar de netflix lijkt ie niet meteen contact te hebben, duurt minder dan een minuut. Ding start ook verassend snel op voor zijn veelzijdig apparaat trouwens!

Nadeeltje (evt) je hebt een coax en een UTP aansluiting gelijktijdig nodig. DFus alleen via coax of utp aansluiten is er niet bij. Jullie zijn voorbereid nu!

Wat ik wel hoop, dat ik die kastjes nu mag houden, ik ga ze namelijk niet meer inleveren!! En mijn vrouw al helemaal niet hahaha.

PV ZObrabant O 11 x 355Wp (3900Wp) 32gr / W 11x355Wp (3900Wp) 32gr / Goodwe DNS 5000 5kw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharule
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 18:08
Mensen die de next al hebben. Hebbe jullie een nieuw contract/verlenging moeten aangaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
wowly schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 21:03:
Apart, ik heb nog geen opheffing gezien van de NDA maar de gegevens zijn al door hen zelf bekend gemaakt.
Steker nog, op het besloten gedeelte is benadrukt dat het NDA nog actief is. Ondanks dat de beta testen gaan starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyFlyer
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16:49
NotSoSteady schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 20:57:
[...]

Is de interface vloeiend? Of gaat alles weer tergend langzaam?
Alles loopt soepel bij ons.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SkyFlyer
  • Laatst online: 16:49
Sharule schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 21:24:
Mensen die de next al hebben. Hebbe jullie een nieuw contract/verlenging moeten aangaan?
Nee, alleen eventueel lopende kortingen kwamen te vervallen. (Niet van toepassing bij mij)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharule
SkyFlyer schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 21:45:
[...]

Nee, alleen eventueel lopende kortingen kwamen te vervallen. (Niet van toepassing bij mij)
Duidelijk, ik zit in maand 6 van mijn jaar verlenging met 6 maand korting. In principe zou ik in aanmerking kunnen komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FrankBTO
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 27-04-2023
Wat gebeurd er met de huidige extra mediabox xl? Wordt deze nu ook eindelijk vervangen of krijg ik dan een 2e mediabox next?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jay-B schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 18:13:
[...]

Connectboxen kunnen ook gewoon IPv6. Sterker nog als je als nieuwe klant een abonnement besteld dan krijg je standaard IPv6. Volgens mij is dat wel DS lite.
Klopt de connectboxen kunnen IPv6. En nieuwe klanten krijgen inderdaad IPv6. Maar de oude klanten dus niet. In elk geval niet zomaar. En de connectboxen komen in meerdere varianten. Met de Arris variant lijken nieuwe klanten Dual Stack te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:58

OgWok

U.N.C.L.E.

Roetzen schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 00:38:
[...]

Klopt de connectboxen kunnen IPv6. En nieuwe klanten krijgen inderdaad IPv6. Maar de oude klanten dus niet. In elk geval niet zomaar. En de connectboxen komen in meerdere varianten. Met de Arris variant lijken nieuwe klanten Dual Stack te krijgen.
Is dat de Arris box die ook bij KPN/Telfort/NLE in gebruik is?

Afbeeldingslocatie: https://proxy.duckduckgo.com/iu/?u=https%3A%2F%2Fimage3.marktplatznet.de%2Fmp%2F00051%2F555x417x000002552409_2.jpg.pagespeed.ic.FWGJSGlK5d.jpg&f=1

MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remmuz
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 14:56
FrankBTO schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 23:19:
Wat gebeurd er met de huidige extra mediabox xl? Wordt deze nu ook eindelijk vervangen of krijg ik dan een 2e mediabox next?
Je krijgt een tweede Next. (nou ja, krijgen; kost 5 euro per maand)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remmuz
Phusebox schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 20:49:
Denk dat de F1 straks groot ingezet gaat worden om die box te promoten. Dus tot die tijd willen ze hun kruit natuurlijk niet verschieten.
Dat zou mij wel verbazen. In het afgelopen half jaar dat de Next is getest is er een voorzichtige poging gedaan met 1 zender in 4K (Love Nature) en dat was maar een gematigd succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22-09 21:34
OgWok schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 08:21:
[...]

[Afbeelding]
Nee, waarom kijk je niet gewoon op de Ziggo site? Daar staan alle modems op.

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22-09 10:32
remmuz schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 08:34:
[...]

Dat zou mij wel verbazen. In het afgelopen half jaar dat de Next is getest is er een voorzichtige poging gedaan met 1 zender in 4K (Love Nature) en dat was maar een gematigd succes.
Zou je dat verbazen? Waarom?

De F1 rechten kosten klauwen vol geld, ze worden nu al ingezet om mensen naar Ziggo te lokken dankzij de populariteit van Max Verstappen. Formule 1 wordt in 4k al uitgezonden in Duitsland en het VK onder andere.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• king006
OgWok schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 08:21:
[...]

[Afbeelding]
Helemaal correct! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devil-strike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 03-09 17:54
remmuz schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 08:34:
[...]

Ja nouw beeld van 4k is prima maar die subs op love nature is gewoon bout zowel hd als 4k loopt de ondertitels vanaf begin al 2a3sec achter op beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
:? we hebben het toch over modems niet over tv boxen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• king006
Martinusz schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 10:00:
[...]

:? we hebben het toch over modems niet over tv boxen?
Klopt helemaal! :) maar ik stelde de vraag ook niet of dat deze box door KPN/Telfort wordt gebruikt. KPN gebruikt als modem een V9, V10 of V10A.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinusz
king006 schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 10:25:
[...]

Klopt helemaal! :) maar ik stelde de vraag ook niet of dat deze box door KPN/Telfort wordt gebruikt. KPN gebruikt als modem een V9, V10 of V10A.
Volgens mij werd er gevraagd of de Arris modem van Ziggo hetzelfde is als de Arris bij KPN ;)
Waarop het antwoord nee is aangezien het 2 totaal verschillende apparaten zijn (tv box versus modem).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remmuz
Phusebox schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 09:05:
[...]

Zou je dat verbazen? Waarom?

De F1 rechten kosten klauwen vol geld, ze worden nu al ingezet om mensen naar Ziggo te lokken dankzij de populariteit van Max Verstappen. Formule 1 wordt in 4k al uitgezonden in Duitsland en het VK onder andere.
De mogelijkheid van 4K weergave is 1 van de belangrijkste eigenschappen van de nieuwe box.
Het feit dat er dan heel kort met 1 zender is getest doet vermoeden dat er eerst nog meer getest gaat/moet worden voordat dit op het grote publiek wordt losgelaten.
Het zou erg schadelijk zijn voor het imago van Ziggo als ze F1 in 4K dik gaan promoten en het blijkt maar matig te werken.
Bovendien werd tijdens de test het 4K signaal via internet binnen gehaald en niet via coax. Ik weet niet of dat in de toekomst met alle 4K zenders gaat gebeuren, maar het is dus ook maar de vraag hoe het Ziggo netwerk daar mee om gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rinaldootje
remmuz schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 10:34:
[...]

Bovendien werd tijdens de test het 4K signaal via internet binnen gehaald en niet via coax. Ik weet niet of dat in de toekomst met alle 4K zenders gaat gebeuren, maar het is dus ook maar de vraag hoe het Ziggo netwerk daar mee om gaat.
Het Ziggo IP netwerk heeft voldoende capaciteit om 4K te voeren. Daar hoef je niet bang voor te zijn.
Ze zijn zelfs al bezig met 1 Gb/s aansluitingen in Utrecht. Dat zouden ze niet doen, als hun netwerk het niet aan zou kunnen 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16:22
Rinaldootje schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 10:45:
[...]

Het Ziggo IP netwerk heeft voldoende capaciteit om 4K te voeren. Daar hoef je niet bang voor te zijn.
Ze zijn zelfs al bezig met 1 Gb/s aansluitingen in Utrecht. Dat zouden ze niet doen, als hun netwerk het niet aan zou kunnen 8)
Het achterliggende netwerk van Ziggo zal het vast wel aankunnen, maar het is de vraag of het netwerk in de straat dat ook aankan. De aansluitingen kunnen misschien wel 1Gb aan, het is de vraag hoeveel Gbit er naar de wijk komt te liggen. Als er per segment iets van 5Gbit te verdelen is over een xxx aantal woningen, dan gaat het best hard met de bandbreedte die dan beschikbaar is. Hier in Amsterdam haal ik na 17:00 echt geen 500Mbit down meer met Ziggo; dan zakt de snelheid al snel met 40% in. Dus ben benieuwd hoe ze dit willen gaan doen.

Natuurlijk is dit een doemdenk scenario en moet iedereen op datzelfde moment TV kijken via IP, maar dan loopt het netwerk hard vol.

Uiteindelijk zal Ziggo denk ik ook alles over IP gaan doen, maar dat zal nog wel even duren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rinaldootje
krakendmodem schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 11:49:
[...]
Hier in Amsterdam haal ik na 17:00 echt geen 500Mbit down meer met Ziggo; dan zakt de snelheid al snel met 40% in. Dus ben benieuwd hoe ze dit willen gaan doen.

Natuurlijk is dit een doemdenk scenario en moet iedereen op datzelfde moment TV kijken via IP, maar dan loopt het netwerk hard vol.

Uiteindelijk zal Ziggo denk ik ook alles over IP gaan doen, maar dat zal nog wel even duren.
Dus je houdt van je 500 Mb (ik wist niet, dat ze die al aanbieden, heb zelf 400/40) nog altijd 300 Mb over.
Als je dan weet, dat de 4K stroom in HVEC (H265) is en dus hoogstens 20/25 Mb/s zal bedragen, hou je nog genoeg bandbreedte over om andere dingen te doen (of andere 4K streams te kijken) ;)
En ik denk dat alles over IP er sneller zal zijn, dan jij en ik vermoeden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

krakendmodem schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 11:49:
[...]
Het achterliggende netwerk van Ziggo zal het vast wel aankunnen, maar het is de vraag of het netwerk in de straat dat ook aankan. De aansluitingen kunnen misschien wel 1Gb aan, het is de vraag hoeveel Gbit er naar de wijk komt te liggen. Als er per segment iets van 5Gbit te verdelen is over een xxx aantal woningen, dan gaat het best hard met de bandbreedte die dan beschikbaar is. Hier in Amsterdam haal ik na 17:00 echt geen 500Mbit down meer met Ziggo; dan zakt de snelheid al snel met 40% in. Dus ben benieuwd hoe ze dit willen gaan doen.

@krakendmodem, er wordt op dit moment in Nederland toch ook volop gestreamend via Ziggo IP? Ik verwacht niet dat de Ziggo 4k streams extreem veel hoger (v.w.b. bitrate), komen te liggen dan de 4k streams van diensten die zo'n service beschikbaar hebben (o.a. Netflix). Ik zie het probleem dus eigenlijk niet zo. Laat de stream eens 25Mbit bedragen (mooie bitrate), so what?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:36
Uitrol van Ziggo Mediabox Next zal pas zomer 2019 zijn. Dus reken eind mei. Van de Ziggo Helpdesk, ze ruilen nu niet om helaas. Dat ''mag'' niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
Rinaldootje schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 12:01:
[...]

Dus je houdt van je 500 Mb (ik wist niet, dat ze die al aanbieden, heb zelf 400/40) nog altijd 300 Mb over.
Als je dan weet, dat de 4K stroom in HVEC (H265) is en dus hoogstens 20/25 Mb/s zal bedragen, hou je nog genoeg bandbreedte over om andere dingen te doen (of andere 4K streams te kijken) ;)
En ik denk dat alles over IP er sneller zal zijn, dan jij en ik vermoeden.
Is een zakelijke lijn hier op kantoor.
Na 17:00 halen we nog iets van 250 - 300Mbit.

Uiteraard is dat voldoende voor de stream. Maar doe die stream eens keer het aantal kijkers. Waarschijnlijk gaat dat iets meer vragen van het netwerk in je straat. We zullen zien. Als een gemiddelde wijk nu nog iets van max 800 - 1200Mbit per wijksegment heeft, en er kijken iets van 50 mensen naar je 4K stream dan zit je al theoretisch op 1Gbit.

Nu zullen de streams ongetwijfeld multicast zijn en zal het niet zo hard oplopen, maar ik ben benieuwd hoe de uitwerking van Ziggo gaat zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
hardware-lover schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 12:02:
[...]

@krakendmodem, er wordt op dit moment in Nederland toch ook volop gestreamend via Ziggo IP? Ik verwacht niet dat de Ziggo 4k streams extreem veel hoger (v.w.b. bitrate), komen te liggen dan de 4k streams van diensten die zo'n service beschikbaar hebben (o.a. Netflix). Ik zie het probleem dus eigenlijk niet zo. Laat de stream eens 25Mbit bedragen (mooie bitrate), so what?
True, maar wat als je die 25Mbit x het aantal kijkers doet? Bijvoorbeeld 25*10 kijkers. Dan ben je in theorie 250Mbit aan capaciteit "kwijt" die in je wijk beschikbaar is. De stream zal ongetwijfeld multicast zijn, maar ben benieuwd hoe Ziggo dit gaat doen. (De achterliggende techniek).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
krakendmodem schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 12:29:
[...]

True, maar wat als je die 25Mbit x het aantal kijkers doet? Bijvoorbeeld 25*10 kijkers. Dan ben je in theorie 250Mbit aan capaciteit "kwijt" die in je wijk beschikbaar is. De stream zal ongetwijfeld multicast zijn, maar ben benieuwd hoe Ziggo dit gaat doen. (De achterliggende techniek).
Als KPN het kan met TV kijken over DSL verbindingen dan kan Ziggo dat ook prima via de kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

wvkreg schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 12:08:
Uitrol van Ziggo Mediabox Next zal pas zomer 2019 zijn. Dus reken eind mei. Van de Ziggo Helpdesk, ze ruilen nu niet om helaas. Dat ''mag'' niet.
@wvkreg, ik weet dat we dit jaar een uitzonderlijk vroeg voorjaar hadden, maar daarmee schuift de start van de zomer toch ook niet automatisch naar voren op, toch? ;)

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• krakendmodem
jongetje schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 12:37:
[...]

Als KPN het kan met TV kijken over DSL verbindingen dan kan Ziggo dat ook prima via de kabel.
Dat begrijp ik ook wel, maar ik ben benieuwd hoe de implementatie van Ziggo zal zijn.
Het nadeel van coax is nog steeds dat de kabel gedeeld wordt met de buurt. Ik neem even als voorbeeld 1Gbit voor de hele wijk (segment) aan. Als ik op kantoor in A'dam om 17:00 al geen 500Mbit kan ontvangen, maar rond de 250 - 300 zit, waar haalt Ziggo dan de resterende capaciteit vandaan om die 4K streams over het netwerk te pompen als men naar de F1 in 4K of WK in 4K gaat kijken? Dan mogen ze wel gaan opschieten met docsis 3.1, willen ze nog een beetje capaciteit hebben.

Nu ga ik wel uit van het ergste scenario. In deze wijk zit het segment wel vol aan het eind van de middag. Natuurlijk zullen er ook zat wijken zijn waar dit niet zo snel zal optreden.

Het "voordeel" van DSL is dat je tot de centrale je "eigen" (tragere) lijntje hebt, en vanaf daar op minimaal 2Gbit of meer verder gaat. KPN monteur gaf aan dat hier zelfs 10Gbit naar de wijkcentrale ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
hardware-lover schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 12:38:
[...]

@wvkreg, ik weet dat we dit jaar een uitzonderlijk vroeg voorjaar hadden, maar daarmee schuift de start van de zomer toch ook niet automatisch naar voren op, toch? ;)
Uitrol moet einde zomer klaar zijn en start in mei sorry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rinaldootje
@krakendmodem Volgens mij, ben je aan het doemdenken.
Ik haal ook 's aovnds, tussen 18:00 uur en 22:00 uur gewoon mijn 400 Mb (en nee, niet op speedtest sites of zo...)
Er ligt al glas tussen de lokale hubs, het is voor Ziggo een koud kunstje, om daarvan de totale snelheid te verhogen, zodat de hele straat 4K kan kijken.
Dat het bij jou inkakt, ligt oa daaraan. Als zakelijke klant heb je al helemaal recht op die 500 Mb. Volgens mij, staat dat ook in je contract.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
Rinaldootje schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 13:20:
@krakendmodem Volgens mij, ben je aan het doemdenken.
Ik haal ook 's aovnds, tussen 18:00 uur en 22:00 uur gewoon mijn 400 Mb (en nee, niet op speedtest sites of zo...)
Er ligt al glas tussen de lokale hubs, het is voor Ziggo een koud kunstje, om daarvan de totale snelheid te verhogen, zodat de hele straat 4K kan kijken.
Dat het bij jou inkakt, ligt oa daaraan. Als zakelijke klant heb je al helemaal recht op die 500 Mb. Volgens mij, staat dat ook in je contract.
Ik heb geen idee hoe dat contract eruit ziet. Ik betaal er niet voor ;). Maar weet wel dat het een 500/50 verbinding is, ik hang rechtstreeks aan de router, en overdag haal ik een keurige snelheid (520/52Mbit). Dat gaf de systeembeheerder ook aan.

Ik gaf ook aan dat het ergste scenario was he ;). Vandaar dat dit in mij opkwam. Zeker omdat de snelheid hier soms inkakt aan het begin van de avond. Dan vraag ik me af of het netwerk -hier- er al klaar voor is.

Op dit moment dus niks aan de hand:

Afbeeldingslocatie: https://www.speedtest.net/result/8094519945.png

[ Voor 4% gewijzigd door krakendmodem op 07-03-2019 14:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 11:10
wvkreg schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 12:08:
Dat "mag" dan niet, maar kan wel met een prijs verhoging bedoel je ;)

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
MdO82 schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 14:19:
[...]

Dat "mag" dan niet, maar kan wel met een prijs verhoging bedoel je ;)
Er gaat daarvoor geen prijsverhoging komen. Het duurt alleen veel te lang. :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharule
krakendmodem schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 13:48:
[...]

Ik heb geen idee hoe dat contract eruit ziet. Ik betaal er niet voor ;). Maar weet wel dat het een 500/50 verbinding is, ik hang rechtstreeks aan de router, en overdag haal ik een keurige snelheid (520/52Mbit). Dat gaf de systeembeheerder ook aan.

Ik gaf ook aan dat het ergste scenario was he ;). Vandaar dat dit in mij opkwam. Zeker omdat de snelheid hier soms inkakt aan het begin van de avond. Dan vraag ik me af of het netwerk -hier- er al klaar voor is.

Op dit moment dus niks aan de hand:

[Afbeelding]
Zakelijk abo heb je.
Max pro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
wvkreg schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 14:32:
[...]

Er gaat daarvoor geen prijsverhoging komen. Het duurt alleen veel te lang. :o
Waarschijnlijk niet gelijk.
Vanaf juli zullen ze wel met iets komen voor aanpassing van het netwerk en het aanbod 4k om de verhoging te dekken ;)

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJMaze
  • Niet online
Roetzen schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 15:04:
Dat doet die bij mij al jaren zo. Daarom staat alles in bridge ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanction
  • Niet online
Ik stap binnenkort over op Ziggo vanwege de snelheid (zit nu op DSL). De hoofdaansluiting zit in de keuken (don't ask); vandaar loopt de kabel naar de mediabox in de woonkamer. Daar zou ik graag het modem willen hebben, of is het echt nodig dat hij op de hoofdaansluiting zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DistantFury
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 18-12-2024
Hoi allemaal!
Ik heb inmiddels ook een Ziggo abbonement in mijn net betrokken appartement. Ik heb op de coax hoofdaansluiting in de woonkamer een splitter van Ziggo, met een korte 4G afgeschermde kabel van Ziggo naar het modem. Helaas is de andere coax kabel die ik van Ziggo heb gekregen te kort om tot de tv te komen. Hiervoor heb ik een 10 meter coax kabel gehaald (niet afgeschermd?). Nu is het dus zo dat (voor zo ver ik ze heb bekeken) iedere zender het doet, behalve Spike HD. Hier heb ik een BER van 2000 en een kwaliteit en signaalsterkte van 10%. Op de andere zenders zijn deze waardes wel allemaal in orde. Spike is helaas zo slecht dat er gewoon niet naar te kijken is.

Wanneer ik de splitter eraf haal en de coax kabel meteen op de hoofdaansluiting steek is er nog steeds een beetje storing, maar wel al veel minder dan met de splitter. Ik heb ook de UMU-01 splitter geprobeerd, die standaard op de aansluiting zat. Echter is het beeld dan het zelfde als met de Ziggo splitter.

Is dit een probleem dat ik kan oplossen door een degelijke 10 meter coax kabel van Ziggo te gebruiken (Ziggo gecertificeerd), of moet ik dit ergens anders zoeken? _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neeecht
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21:37
Sanction schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 18:53:
Ik stap binnenkort over op Ziggo vanwege de snelheid (zit nu op DSL). De hoofdaansluiting zit in de keuken (don't ask); vandaar loopt de kabel naar de mediabox in de woonkamer. Daar zou ik graag het modem willen hebben, of is het echt nodig dat hij op de hoofdaansluiting zit?
Als het signaal in de wijk goed is, kan dat prima.
Hier komt de groene kabel in de meterkast binnen, dan een kabel door het plafond naar de woonkamer.
Daar naar de modem. Naar de TV weer enkele meters kabel.

De SNR (Signal to Noise Ratio) is prima en ik haal altijd volle snelheid.

Let op: Met toekomste Docsis 3.0 signalen tot 1002 MHz, of Docsis 3.1 signalen tot 1218 MHz en zelfs 1794 MHz, kan elke dB minder wel een issue worden.
(Maar dan kunnen ze ook weer meer power door de kabel sturen.)

Langer verhaal kort: Probeer het, maar gebruik wel goede kabels en goede connectoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancing_Animal
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:28
Binnenkort vervalt het analoge tv-signaal van Ziggo in de buurt.
Ik heb nu : tv abonnement analoge zenders en internet van Ziggo. Een tv die overweg kan met ci, niet ci+ (Philips 32PFL9604).
Als ik de tv laat zoeken op zenders (ik voer dan verder geen code in), dan wordt er niets digitalis gevonden. Ik heb eens begrepen dat je helemaal geen abonnement op digitaal nodig hebt om toch wat digitale zenders te ontvangen.
Hoe zit dat nu precies? Ik vind het zoals het nu is wel prima eigenlijk, zapt ook lekker snel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Von Henkel
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 20:01
Dancing_Animal schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 19:47:
Ik heb nu : tv abonnement analoge zenders en internet van Ziggo. Een tv die overweg kan met ci, niet ci+ (Philips 32PFL9604).
Als ik de tv laat zoeken op zenders (ik voer dan verder geen code in), dan wordt er niets digitalis gevonden. Ik heb eens begrepen dat je helemaal geen abonnement op digitaal nodig hebt om toch wat digitale zenders te ontvangen.
Hoe zit dat nu precies? Ik vind het zoals het nu is wel prima eigenlijk, zapt ook lekker snel.
https://www.ziggo.nl/klan...d-dvb-c/unencrypted-dvb-c

Geen kastje of kaartje nodig en toch digitaal ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Von Henkel op 07-03-2019 19:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:27
@Dancing_Animal je kunt volgens mij ook zo'n gratis kastje aanvragen. Een extra is volgens mij 30 euro als je er meer nodig zou hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ExiZTeNcE
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22-09 23:52
Dancing_Animal schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 19:47:
Jouw Philips tv beschikt gewoon over een DVB-c tuner, dus je moet gewoon digitaal de zenders kunnen ontvangen op je tv zonder smartcard. Kijk even op https://www.ziggo.nl/klan...jken/instellen/#gemiddeld

Moet zenders zoeken op digitaal met de juiste netwerk instellingen. Staan keurig bij ziggo op de site. Eventueel even in de handleiding van je tv kijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkWilbert
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 21:21

IkWilbert

Het is mij!

Al de hele middag en avond geen internet en tv... Volgens de laatste berichten pas morgen opgelost ivm blikseminslag.

I intend to live forever. So far, so good.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

IkWilbert schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 22:03:
Al de hele middag en avond geen internet en tv... Volgens de laatste berichten pas morgen opgelost ivm blikseminslag.
Ik heb hier een stroomuitval, ook geen tv. Hebben er meer mensen stroomuitval of een blikseminslag? Het is me wat met Ziggo... :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20:58

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Verwijderd schreef op vrijdag 8 maart 2019 @ 08:15:
[...]

Ik heb hier een stroomuitval, ook geen tv. Hebben er meer mensen stroomuitval of een blikseminslag? Het is me wat met Ziggo... :F
Geen idee wat het was, geen melding ook, maar ik had vanmorgen ook geen internet in Z'meer...

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• PatrickPR
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 22-09 13:59
[...]

Ja idd, foei Ziggo, ze moeten de bliksem ergens anders in laten slaan.

Ff serieus, wat heeft een stroomuitval of blikseminslag te maken met Ziggo, hier kan Ziggo toch vrij weinig aan doen? In ieder geval niet meer dan de boel repareren en zo snel mogelijk weer in de lucht brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkWilbert

IkWilbert

Het is mij!

Lijkt wel of het probleem in de buurt bij ons geen prio heeft ofzo....

Ik ken twee mensen in onze buurt die Ziggo hebben, ik en buren in een ander blok. De rest is over op glasvezel. Door een blikseminslag in de stad geen verbinding meer sinds gistermiddag 14.00 uur.

Ziggo kan pas op volgende week woensdagmiddag een monteur sturen... dat betekend een heel weekend en ma/di/wo-morgen zonder internet,tv en bellen.

Leuk met twee kleine kinderen thuis :-(

*Einde rant*

[ Voor 3% gewijzigd door IkWilbert op 08-03-2019 13:50 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rejer
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 21-09 16:26
IkWilbert schreef op vrijdag 8 maart 2019 @ 13:49:

Ik ken twee mensen in onze buurt die Ziggo hebben, ik en buren in een ander blok. De rest is over op glasvezel. Door een blikseminslag in de stad geen verbinding meer sinds gistermiddag 14.00 uur.

Ziggo kan pas op volgende week woensdagmiddag een monteur sturen... dat betekend een heel weekend en ma/di/wo-morgen zonder internet,tv en bellen.

*Einde rant*
Fijn een keer met de kinderen naar de speeltuin.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• edebee
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20:46
IkWilbert schreef op vrijdag 8 maart 2019 @ 13:49:

*Einde rant*
Als ik de keuze had tussen glasvezel en ziggo dan was ziggo erbij mij allang uitgegaan.
Daarnaast is het belachelijk dat de monteur pas bijna 1 week later komt , zeker in dit digitale tijdperk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
MdO82 schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 14:54:
[...]

Waarschijnlijk niet gelijk.
Vanaf juli zullen ze wel met iets komen voor aanpassing van het netwerk en het aanbod 4k om de verhoging te dekken ;)
Welk aanbod in 4k? Deze nieuwe box richt zich voornamelijk op de toekomst en de alom gehate Mediabox.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaBilly
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 26-06 22:14
wvkreg schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 13:00:
[...]

Uitrol moet einde zomer klaar zijn en start in mei sorry
Gister nog met ziggo gebeld, die gaven aan dat de uitrol midden april/ eind april gaat beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJMaze
  • Niet online
stroomuitval en een blikseminslag. Geen last van hier ivm UPS.
Verder heb ik nog een aggregaat aan om de koelkast en TV werkend te houden.

Komt vast omdat de Lidl een actie heeft met de PARKSIDE Inverter stroomgenerator en onder één hoedje speelt met de bliksem.

[ Voor 14% gewijzigd door DJMaze op 08-03-2019 16:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rowicom
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22-09 18:13
... ging over het omwisselen van mijn Cisco EPC3928 modem door een marktplaatsje, de Ubee EVM3200 (zonder router en wifi en dus energiezuiniger). Ziggo helpdesk zei telefonisch dat ze niet geswapt konden worden, want de oude stond nog geregistreerd op het 'marktplaatsadres' en dat konden ze ook niet wijzigen, zelfs niet met toestemming van de oude eigenaar... 8)7 Later via Twitter nog een keer geprobeerd en toen kon het ineens wel..... Een uur later had ik op de Cisco geen verbinding meer en nadat ik de Ubee aansloot, was alles weer up and running. Wat me wel tegenviel was het verschil in verbruik.... De Ubee is uiteindelijk slechts 1,5 Watt zuiniger. Nou ja, dat is dan ruim 3 euro per jaar en 15 kWh ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dancing_Animal
rejer schreef op vrijdag 8 maart 2019 @ 14:57:
[...]

Fijn een keer met de kinderen naar de speeltuin.
Is dat een speeltuin met WiFi dan, anders kunnen ze net zo goed thuis blijven.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• IkWilbert

IkWilbert

Het is mij!

Haha dank voor het medeleven allemaal. Na een escalatie via via binnen Ziggo is er vanavond nog een monteur naar de wijkkast gereden. Deze zat zonder stroom en is meteen opgelost. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
NotSoSteady schreef op vrijdag 8 maart 2019 @ 15:20:
[...]

Welk aanbod in 4k? Deze nieuwe box richt zich voornamelijk op de toekomst en de alom gehate Mediabox.
Dat weet misschien 80% van de klanten niet en hebben ze een excuus om de prijs omhoog te gooien voor de nieuwe box :+

Goed is complete speculatie ;)

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dancing_Animal
Bedankt @Arunia @ExiZTeNcE en @Von Henkel.
Ik heb nu meer dan 150 digitale zenders, sommige in HD, zonder kastje en met alleen een abonnement op analoge zenders :) Sommige laat ie niet zien.
Als ik nu een abonnement op extra digitale zenders neem, moet ik dan een kastje gaan gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Dancing_Animal schreef op vrijdag 8 maart 2019 @ 21:50:
Bedankt @Arunia @ExiZTeNcE en @Von Henkel.
Ik heb nu meer dan 150 digitale zenders, sommige in HD, zonder kastje en met alleen een abonnement op analoge zenders :) Sommige laat ie niet zien.
Als ik nu een abonnement op extra digitale zenders neem, moet ik dan een kastje gaan gebruiken?
@Dancing_Animal, er bestaat geen Ziggo abonnement meer voor enkel analoge TV, het digitale basispakket zit er standaard ook al jaren bij.

Je TV is officieel niet Ziggo gecertificeerd (wordt er geschreven), toch zou je TV voor CI+ geschikt zijn mits voorzien van de laatste firmware.

Indien een CI+ module zou werken dan worden de meeste basis-zenders in HD weergegeven (icm een Smartcard) en daarnaast kan men eveneens extra (HD)zenderpakketten afnemen.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DM89
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 20:56
Ik heb ziggo inmiddels aangesloten met de kabels en connectors die hier geadviseerd werden, alles werkt.

Ik vind alleen dat de horizon box vrij traag is, is dit normaal? Als je op een knop duwt om te navigeren zit er bijna altijd wel wat vertraging in.

Signaalsterkte zit meestal een kwart in goed.

Signaalkwaliteit wisselt gisteren stond er uitmuntend, vanmorgen matig tot goed en nu weer uitmuntend..

Beeldkwaliteit is goed, geen blokjes etc..

Kabel is iets korter dan 20m

[ Voor 14% gewijzigd door DM89 op 09-03-2019 07:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iRobert
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 15:35
NotSoSteady schreef op vrijdag 8 maart 2019 @ 15:20:
[...]

Netflix 4k, Youtube 4K etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Kan je ook apps installeren?
Soort Kodi/Mrmc netwerkstreamapp zou leuk zijn.

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005

Pierre

Van nature lui!

DM89 schreef op zaterdag 9 maart 2019 @ 07:50:
Ik vind alleen dat de horizon box vrij traag is, is dit normaal? Als je op een knop duwt om te navigeren zit er bijna altijd wel wat vertraging in.
Welkom in de wereld van de Horizon Box (ja dat is normaal).

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
iRobert schreef op zaterdag 9 maart 2019 @ 08:10:
[...]

Netflix 4k, Youtube 4K etc.
Dat “etc” is wel een beetje overdreven he.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• king006
DM89 schreef op zaterdag 9 maart 2019 @ 07:50:
Ik heb ziggo inmiddels aangesloten met de kabels en connectors die hier geadviseerd werden, alles werkt.

Signaalsterkte zit meestal een kwart in goed.

Signaalkwaliteit wisselt gisteren stond er uitmuntend, vanmorgen matig tot goed en nu weer uitmuntend..

Beeldkwaliteit is goed, geen blokjes etc..

Kabel is iets korter dan 20m
Dat is inderdaad normaal! :) de nieuwe 4K box is sneller maar nog niet beschikbaar.

Zolang je geen blokken hebt is dat goed! Maar hou het even in de gaten.
Pagina: 1 ... 119 ... 321 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is bedoeld voor het bespreken van ervaringen, maar wel volgens een aantal voorwaarden:
- Het melden van een storing in een oneliner voegt niks toe. Wil je toch je storing kwijt? Geef dan wat meer details, zoals locatie, websites en eventuele formaat van de storing. Dit geldt ook voor een slechte verbinding.
- Het melden van (persoonlijke) snelheidsupgrades is ook niet nodig en deze berichten worden verwijderd.

Tevens horen de volgende dingen hier ook niet thuis, maar in:
- (Geavanceerde) problemen met je netwerk of aankoopadvies in een los topic
- Afhandeling van de Black Friday in: [Ziggo] Afhandeling Black Friday korting.
- De nieuwe box in: [DVB-C] Ziggo Mediabox Next
- De nieuwe box bestellen: [DVB-C] Ziggo Mediabox Next besteltopic