Dat laatste screenshot had ik niet gezien
Dat laatste is jammer. Ik wacht wel een paar maandjes (nou ja, alsof ik hem nu vandaag al kan bestellen...). Ook ik zit nog met de bf korting voor 3 maand.
Ach prima dan wachten we totdat de bf korting afgelopen is
Float like a butterfly, sting like a bee.
Ja op geen, dit gaat via de netwerkverbinding.SMSfreakie schreef op maandag 4 maart 2019 @ 22:07:
heeft iemand al een idee op welke frequentie / transponder ze Love Nature UHD lineair verspreiden? :-)
Weet iemand hoe het zit met de mediabox extra,
Ik heb hem nu rechtstreeks naar de xl lopen via een internetkabel. Omdat ik geen coax heb in de slaapkamer, zou de next ook op deze manier aansloten kunnen worden.
Ik heb hem nu rechtstreeks naar de xl lopen via een internetkabel. Omdat ik geen coax heb in de slaapkamer, zou de next ook op deze manier aansloten kunnen worden.
Mediabox Next, wellicht mooie optie op onze Humax te vervangen.
Is deze enkel beschikbaar voor snellere abonnementen? Gezien het start abonnement upload maar 4mbit is.
Is deze enkel beschikbaar voor snellere abonnementen? Gezien het start abonnement upload maar 4mbit is.
Whatever.
Hmm, als ik die Next in huis zou nemen (ipv CI+ module) heb ik weer een extra UTP stekkertje nodig... Jammer dat het apparaat niet even netwerk kan doorlussen naar de TV. Kan er natuurlijk wel weer een switch tussen proppen, maar dan staat er weer een apparaat extra 
Ik zie op de site niks over WiFi functionaliteit al las ik er hier wel iemand over?

Ik zie op de site niks over WiFi functionaliteit al las ik er hier wel iemand over?
Ik kan de link om deze van deze actie te profiteren nergens vinden. Heeft iemand een idee hoe ik aanmeld?SkyFlyer schreef op maandag 4 maart 2019 @ 22:30:
[...]
Nee, letterlijke omruil, alleen eventueel lopende kortingen komen te vervallen.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ik ben Ziggo Max klant.
Je hebt pech https://www.ziggo.nl/televisie/exclusief-voor-jouwvkreg schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 08:44:
[...]
Ik kan de link om deze van deze actie te profiteren nergens vinden. Heeft iemand een idee hoe ik aanmeld?
Ik ben Ziggo Max klant.
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Heb zelf ziggo complete in combi met vodafone.
Weet iemand of ook ziggo Complete klanten hun box kunnen omruilen naar Next?
Je kan hem niet omruilen, ik heb problemen met de huidige Mediabox XL en ik krijg geen Next van Ziggo, er komt een monteur langs om te kijken of het Ziggo signaal wel in orde is.Sharule schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 09:01:
Heb zelf ziggo complete in combi met vodafone.
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Nu niet dat snap ik. Maar bedoelde wanneer het officieel te bestellen is op de site, zal je een max abo moeten bestellen samen met Next of kan het in combi met Complete?Pierre schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 09:04:
[...]
Je kan hem niet omruilen, ik heb problemen met de huidige Mediabox XL en ik krijg geen Next van Ziggo, er komt een monteur langs om te kijken of het Ziggo signaal wel in orde is.
Hoe kom ik dan als dik betalende klant aan een Next?Pierre schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 09:04:
[...]
Je kan hem niet omruilen, ik heb problemen met de huidige Mediabox XL en ik krijg geen Next van Ziggo, er komt een monteur langs om te kijken of het Ziggo signaal wel in orde is.
In een vorige post van mij heb ik een link geplaatst van de installatie-handleiding. Hier werd de optie beschreven om via Wifi verbinding te maken, al werd bedraad wel aangeraden.Pathogen schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 08:43:
Hmm, als ik die Next in huis zou nemen (ipv CI+ module) heb ik weer een extra UTP stekkertje nodig... Jammer dat het apparaat niet even netwerk kan doorlussen naar de TV. Kan er natuurlijk wel weer een switch tussen proppen, maar dan staat er weer een apparaat extra
Je hebt wss Max en geen start of Complete?wvkreg schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 09:11:
[...]
Hoe kom ik dan als dik betalende klant aan een Next?
De next box gebruikt:ritchiegreb schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 04:51:
Weet iemand hoe het zit met de mediabox extra,
Coax: voor Live TV
Ethernet of Wi-Fi: Replay, On-Demand en 4K (ook Live TV), Apps zoals Film1, Netflix en Videoland
Ok, alles lijkt erop dat je alleen next kan krijgen met Max. Staat ook in hun beschrijving, dat alleen de Max abo van naam zal veranderen maar Max Next. Niets over Complete..
Klantenservice bellen en geregeld dus?Sharule schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 09:18:
[...]
Ok, alles lijkt erop dat je alleen next kan krijgen met Max. Staat ook in hun beschrijving, dat alleen de Max abo van naam zal veranderen maar Max Next. Niets over Complete..
Wat is de internetsnelheid voor 4k?jongetje schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 09:16:
[...]
De next box gebruikt:
Coax: voor Live TV
Ethernet of Wi-Fi: Replay, On-Demand en 4K (ook Live TV), Apps zoals Film1, Netflix en Videoland
Ik niet, 0 kortingSharule schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 09:20:
[...]
Heb nog 1 maand korting, zal volgende maand duidelijk worden.
Nouja, heb elke jaar 6maand korting. Nog maandje te gaan.
Over de snelheid van 20mbit, heb dus genoeg aan mij. Cat5.kabeltje.
Het is niet helemaal duidelijk. Zou best wel die Next willen hebben, maar heb nu Internet Complete en tv Max. Dus dat zal geen Max pakket zijn. Weet iig dat we het middelste abo hebben met een upgrade naar movies and series xl.
Mijn vrouw heeft iig al interesse, maar verwacht dat nu aanpassen van abo geen optie gaat geven om de Horizon om te ruilen.
Mijn vrouw heeft iig al interesse, maar verwacht dat nu aanpassen van abo geen optie gaat geven om de Horizon om te ruilen.
[ Voor 21% gewijzigd door Arunia op 05-03-2019 09:31 ]
We wachten dan wel eventjes totdat alle kortingen voorbij zijn. Het is zonde om over te stappen op 'Next' en dan volledige kortingen kwijt te zijn.
Jammer dat Ziggo kortingen laat vervallen.
Sharule schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 09:25:
[...]
Nouja, heb elke jaar 6maand korting. Nog maandje te gaan.
Over de snelheid van 20mbit, heb dus genoeg aan mij. Cat5.kabeltje.
Volgens mij krijg je 6 maanden bij een jaar het contract vastzetten. Je zal dan waarschijnlijk nog 6 maanden + 1maand moeten wachten. Vaak houden ze je dan ook nog af met de regel "je kan pas 1,5 jaar na je verlenging opnieuw onderhandelen"king006 schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 09:32:
We wachten dan wel eventjes totdat alle kortingen voorbij zijn. Het is zonde om over te stappen op 'Next' en dan volledige kortingen kwijt te zijn.
Ben benieuwd
Klopt, maar ik denk dat ze er wel op ingaan als ik dan een nieuw jaar contract wil laten ingaan zonder korting en/of een duurder abo afsluit.stormfly schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 10:07:
[...]
[...]
Volgens mij krijg je 6 maanden bij een jaar het contract vastzetten. Je zal dan waarschijnlijk nog 6 maanden + 1maand moeten wachten. Vaak houden ze je dan ook nog af met de regel "je kan pas 1,5 jaar na je verlenging opnieuw onderhandelen"
Ben benieuwd
Hmm, afgelopen week een helder moment gehad en mijn CI+ module (dit is nog een oudje van 2010, geen idee welke versie) omgewisseld met een v1.2 module van de slaapkamer en de blokjes zijn een stuk minder. Probleem is nu dat die oude CI+ module niet werkt in nieuwere tv's (vanaf 2013) dus voor de slaapkamer zou ik dan een nieuwe CI+ module kunnen aanschaffen.JB schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 15:50:
Ik heb dit probleem al jaren maar laatst begon een maat van mij er over tijdens een WK wedstrijd en nu stoort het me weerLijkt wel alsof ik er aan gewend ben (geweest). Ik heb nog een oud beestje als TV, een Samsung LE46C630 en tijdens het tv kijken regelmatig blokjes door het beeld. Die blokjes lijken op te treden in de volgende situatie;
- LIVE uitzending (ongecodeerd)
Ik kijk dan tv via de coax rechtstreeks op toestel. Er zit ook een CI+ module in en het wisselen hiervan maakt geen verschil (meerdere merken). Ook de CI+ eruit laten tijdens de uitzending maakt geen verschil. Bitfoutfrequentie op 0, signaalsterkte schommelt rond de 65-68.
Als ik via een Humax decoder kijk op deze tv, heb ik dit probleem niet. De laatst uitgebrachte tv-firmware toentertijd al geupdate, dus nieuwere is er niet. Ook vind ik het raar dat dit niet optreedt met reguliere programmering (dus geen LIVE uitzending). Nu weet ik (nog) niet (meer) of die blokjes ook optreden tijdens een LIVE uitzending op een gecodeerde zender via CI+, dus dat antwoord volgt later.
Iemand nog een idee of is dit gewoon producteigenschap en deal with it
Zou een v1.3 dit compleet verhelpen? Lees namelijk ook frequentie storingen op de COAX maar ik durf te stellen dat het bij mij in orde is met alle Hirschmann COAX kabels/afmonteerdozen/connectors (geen rijgdozen!). Ook omdat de v1.2 een stuk beter gaat en alleen dit oudje er gevoelig voor is.
Mijn boefje is liev!
De storing hoeft niet persee in jouw gedeelte te zittenJB schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 10:55:
[...]
Hmm, afgelopen week een helder moment gehad en mijn CI+ module (dit is nog een oudje van 2010, geen idee welke versie) omgewisseld met een 1.2 module van de slaapkamer en de blokjes zijn een stuk minder. Probleem is nu dat die oude CI+ module niet werkt in nieuwere tv's (vanaf 2013) dus voor de slaapkamer zou ik dan een nieuwe CI+ module kunnen aanschaffen. Zou een v1.3 dit compleet verhelpen? Lees namelijk ook frequentie storingen op de COAX maar ik durf te stellen dat het bij mij in orde is met alle Hirschmann COAX kabels/afmonteerdozen/connectors (geen rijgdozen!). Ook omdat de v1.2 een stuk beter gaat.
Ja eens, maar alleen dit oudje heeft er last van. Er lopen 2 COAX kabels naar mijn versterker omdat ik ook ee Humax heb staan. Beiden kabels doen dit op de tv. In de rest van het huis geen last van dit fenomeen (3 andere tv's).Martinusz schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 10:58:
[...]
De storing hoeft niet persee in jouw gedeelte te zittener is ook een gedeelte naar de wijkkast en de wijkkast zelf natuurlijk.
[ Voor 7% gewijzigd door JB op 05-03-2019 10:59 ]
Mijn boefje is liev!
Dan kan het ook in je tv zelf zitten, wellicht dat die niet zo goed afgeschermd is ofzo, ik zou er niet te veel moeite in steken. (of een nieuw tv'tje kopen)JB schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 10:59:
[...]
Ja eens, maar alleen dit oudje heeft er last van. Er lopen 2 COAX kabels naar mijn versterker omdat ik ook ee Humax heb staan. Beiden kabels doen dit op de tv. In de rest van het huis geen last van dit fenomeen (3 andere tv's).
Wie zegt/ waar staat dat je om de Next box te ontvangen een ander abonnement moet of je je korting kwijt bent (of heb ik iets gemist)? Dat is toch nog helemaal niet ter sprake?king006 schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 09:32:
Blijkbaar hebben ze het gekoppeld aan een "pakket" dus 'complete next' bijvoorbeeld.jongetje schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 11:26:
[...]
Wie zegt/ waar staat dat je om de Next box te ontvangen een ander abonnement moet of je je korting kwijt bent (of heb ik iets gemist)? Dat is toch nog helemaal niet ter sprake?
Het is toch sowieso een belletje waard naar de commerciële tak van ziggo (lees: opzeggen), om te vragen wat de mogelijkheden zijn? Ik heb een paar weken terug mijn abonnement verlengt met een jaar incl korting en toen aangegeven dat de nieuwe box (waar ze toen nog niets over konden zeggen) mij mede over de streep trok. Daar hebben ze een aantekening van gemaakt dus ik ga er zeker een belletje aan wagen (ziggo complete zonder telefonie ::).
[ Voor 5% gewijzigd door hk12nl op 05-03-2019 11:37 ]
©2004
Dat krijg ik er thuis niet doorMartinusz schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 11:04:
[...]
Dan kan het ook in je tv zelf zitten, wellicht dat die niet zo goed afgeschermd is ofzo, ik zou er niet te veel moeite in steken. (of een nieuw tv'tje kopen)
Mijn boefje is liev!
You know what to doJB schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 11:54:
[...]
Dat krijg ik er thuis niet doorDit is de main tv, maar wil nog niet stuk gaan
maar even serieus, dit soort dingen zijn lastig, misschien ligt het helemaal niet aan de tv
Het is voor mijn gevoel uitgesloten en de tv is het issue icm CI+ maar apart is dus dat een nieuwere CI+ module het een stuk minder heeftMartinusz schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 12:00:
[...]
You know what to do![]()
maar even serieus, dit soort dingen zijn lastig, misschien ligt het helemaal niet aan de tvmaarja daar kom je zo op afstand niet achter.
Mijn boefje is liev!
Maar dat is nog steeds gissen zolang Ziggo er niets over bekend maakt. Officieel is de box namelijk nog niet te bestellen, alleen nog op uitnodiging.Martinusz schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 11:28:
[...]
Blijkbaar hebben ze het gekoppeld aan een "pakket" dus 'complete next' bijvoorbeeld.
En... is het gelukt?rowicom schreef op vrijdag 1 maart 2019 @ 15:18:
Laatste medewerker van Ziggo schreef zojuist ist dat de omzetting in het systeem staat en dat dat binnen 24 tot 48 uur van kracht wordt. Zijn telefonische collega had het allemaal verkeerd begrepen, zei hij.
Nou, we gaan het meemaken. Ik wacht rustig af.
Maak je niet druk, dat doet de compressor maar
Dat is ook prima!stormfly schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 10:07:
[...]
[...]
Volgens mij krijg je 6 maanden bij een jaar het contract vastzetten. Je zal dan waarschijnlijk nog 6 maanden + 1maand moeten wachten. Vaak houden ze je dan ook nog af met de regel "je kan pas 1,5 jaar na je verlenging opnieuw onderhandelen"
Ben benieuwd
Ik 'test' nog steeds de Horizon en die gaat in de open haard zodra de kans zich voordoet. Ik sta al met één been buiten door dat wanproduct.
This is my signature. There are many like it, but this one is mine.
Ik had de KS een twitter bericht gestuurd of ik dat klote ding in de vuilnisbak mocht kiepen. Krijg ik terug van zo dat is duidelijke taal, krijg alleen geen Next toe gezonden er komt een monteurSeñor Sjon schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 13:48:
Ik 'test' nog steeds de Horizon en die gaat in de open haard zodra de kans zich voordoet. Ik sta al met één been buiten door dat wanproduct.
[ Voor 1% gewijzigd door Pierre op 05-03-2019 13:55 . Reden: typo ]
Een monteur. Engineer is wel heeel flatterend.Pierre schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 13:51:
[...]
Ik had de KS een twitter bericht gestuurd of ik dat klote ding in de vuilnisbak mocht kiepen. Krijg ik terug van zo dat is duidelijke taal, krijg alleen geen Next toe gezonden er komt een engineer
Heb net met ziggo gebeld krijg 6 maanden max voor 39,95. Hebben het ook gehad over de next, hij is nog niet leverbaar ik mag hem ook niet op de test nemen. Had gezegd dat de horzion laatstetijd vastloopt. Moest nog even geduld hebben, zodra de testen zijn afgerond word ze omgewisseld met de horizon, en me korting blijft gwn staan. Alleen kwestie van horzion omruilen met een next.
Die heeft inmiddels een eigen programma in het koffieapparaat.Pierre schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 13:51:
[...]
Ik had de KS een twitter bericht gestuurd of ik dat klote ding in de vuilnisbak mocht kiepen. Krijg ik terug van zo dat is duidelijke taal, krijg alleen geen Next toe gezonden er komt een monteur

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.
Kan je beter tegen Ziggo zeggen...Sharule schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 13:55:
Een monteur. Engineer is wel heeel flatterend.

Leuk die Ziggo Mediabox Next.
Vooral het 4K gedeelte.
Maar welk content is er in 4K?
Is dit alleen on de mand?
Of ook daadwerkelijk live tv zenders.
Lijkt me gaaf om straks voetbal en meer in 4K te kijken.
Vooral het 4K gedeelte.
Sony 65x95L, Denon x4700h, Klipsch Atmos 5.1.4, Ziggo, Windows 10
Heeft iemand nog een Ubee EVW321b in gebruik?
De mijne vertoont kuren sinds er in Augustus een firmware update is geweest naar versie 9.12.8006. Ik moet hem om de twee dagen resetten. Daarvoor hoefde dat nooit en dan ga je denken dat het door die update komt. Maar ja, een correlatie is niet altijd een oorzakelijk verband.
En waarom heb ik dan niet eerder bij Ziggo aan de bel getrokken en ben blijven doormodderen? Omdat de Ubee EVW321 tot voor kort de enige was waarmee je als niet zakelijke klant Dual stack IPv6 had. Dat wil ik liever niet kwijt.
Dus vandaar de vraag: wie heeft er nog een Ubee EVW321b in gebruik en met welke firmware?
De mijne vertoont kuren sinds er in Augustus een firmware update is geweest naar versie 9.12.8006. Ik moet hem om de twee dagen resetten. Daarvoor hoefde dat nooit en dan ga je denken dat het door die update komt. Maar ja, een correlatie is niet altijd een oorzakelijk verband.
En waarom heb ik dan niet eerder bij Ziggo aan de bel getrokken en ben blijven doormodderen? Omdat de Ubee EVW321 tot voor kort de enige was waarmee je als niet zakelijke klant Dual stack IPv6 had. Dat wil ik liever niet kwijt.
Dus vandaar de vraag: wie heeft er nog een Ubee EVW321b in gebruik en met welke firmware?
Dat zou mooi zijnritchiegreb schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 13:58:
Alleen kwestie van horzion omruilen met een next.
Meh.. na afgelopen weken wederom problemen en drama met de mediabox xl had de KS mij met wat pijn en moeite in de genoemde speciaal geselecteerde groep klanten geplaatst om als eerste over te gaan naar de next.. tot ik gisteren hier las dat die ochtend de mail dus was verstuurd..
Dus uiteraard verhaal gaan halen, maar alleen een keurig excuus van Ziggo en mag gewoon bij de rest aansluiten. KS kan nu nog niets doen om een next te versturen, gewoon wachten. Kreeg wel te horen dat eind maart het voor iedereen mogelijk is om de next te bestelen/ruilen. Dus nog ff geduld maar :-)
Dus uiteraard verhaal gaan halen, maar alleen een keurig excuus van Ziggo en mag gewoon bij de rest aansluiten. KS kan nu nog niets doen om een next te versturen, gewoon wachten. Kreeg wel te horen dat eind maart het voor iedereen mogelijk is om de next te bestelen/ruilen. Dus nog ff geduld maar :-)
Lopende kortingen vervallen altijd wanneer je overgaat op een nieuw pakket. Dat is nu zo en zal straks niet anders zijn.ritchiegreb schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 13:58:
Heb net met ziggo gebeld krijg 6 maanden max voor 39,95. Hebben het ook gehad over de next, hij is nog niet leverbaar ik mag hem ook niet op de test nemen. Had gezegd dat de horzion laatstetijd vastloopt. Moest nog even geduld hebben, zodra de testen zijn afgerond word ze omgewisseld met de horizon, en me korting blijft gwn staan. Alleen kwestie van horzion omruilen met een next.
En ik maar denken dat dat soort mensen tegenwoordig beleggings-adviseurs worden genoemd...Sharule schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 15:10:
[...]
Broodjes makers heten ook Sandwich Artists bij Subway.
Broodjes beleggers misschien?ReneK schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 17:47:
[...]
En ik maar denken dat dat soort mensen tegenwoordig beleggings-adviseurs worden genoemd...
Verwijderd
hier draait die toch al tijden zonder problemen ..ExiZTeNcE schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 17:18:
Meh.. na afgelopen weken wederom problemen en drama met de mediabox xl had de KS mij met wat pijn en moeite in de genoemde speciaal geselecteerde groep klanten geplaatst om als eerste over te gaan naar de next.. tot ik gisteren hier las dat die ochtend de mail dus was verstuurd..
Dan mag je jezelf een gelukkig man prijzen..Verwijderd schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 18:33:
[...]
hier draait die toch al tijden zonder problemen ..wel alles nieuw . van kabels tot aop zelfs het stukje wat huis binnen komt is nog geen jaar oud ..
Hier wederom problemen retour signaal.. alles inclusief aop tot aan de box is nieuw. Monteur heeft vorig jaar in de voortuin de kabel gelast aangezien er van een stuk de koperenmantel gecorrodeerd was.
Dus heb een nieuwe mediabox xl in de doos staan, vandaag of morgen aansluiten kijken of het daarmee verholpen is, anders mag die beste monteur verder gaan zoeken :-)
Verwijderd
doe ik ook zelfs de wijkkast is brand nieuw .deel van een nieuwebouw wijkExiZTeNcE schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 18:49:
[...]
Dan mag je jezelf een gelukkig man prijzen..
Hier wederom problemen retour signaal.. alles inclusief aop tot aan de box is nieuw. Monteur heeft vorig jaar in de voortuin de kabel gelast aangezien er van een stuk de koperenmantel gecorrodeerd was.
Dus heb een nieuwe mediabox xl in de doos staan, vandaag of morgen aansluiten kijken of het daarmee verholpen is, anders mag die beste monteur verder gaan zoeken :-)
Momenteel is de LOVE NATURE in 4K te zien, is volgens het streaming principe, ofwel via de benodigde internet verbinding, ik persoonlijk verwacht dat er binnenkort wel met de F1 in UHD (inclusief HLG) wordt gestart.kevinmastah2005 schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 15:07:
Leuk die Ziggo Mediabox Next.
Vooral het 4K gedeelte.
UHD via de coax zal het denk ik niet gaan geven....
Leuke primeur zou de komende voetbal wedstrijd Duitsland - Nederland op woensdag 27 maart zijn, deze wordt namelijk al in UHD in Duitsland via het HD+ pakket via RTL UHD uitgezonden.
Zelfde ervaring hier. Maar daar is een hoop ellende aan vooraf gegaan. Aansluitingen vervangen, nieuwe grondkabel naar de centrale en uiteindelijk een gloednieuwe Mediabox XL die het nu wel goed en snel doet. Hopelijk is de next minder kieskeurig qua kwaliteit van het signaal. En hopelijk kunnen we hem snel bestellen als bestaande Ziggo abonnee.Verwijderd schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 18:33:
[...]
hier draait die toch al tijden zonder problemen ..wel alles nieuw . van kabels tot aop zelfs het stukje wat huis binnen komt is nog geen jaar oud ..
Verwijderd
ik haal hier gewoon 91% signaal en 96% kwaliteitGandalf schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 19:54:
[...]
Zelfde ervaring hier. Maar daar is een hoop ellende aan vooraf gegaan. Aansluitingen vervangen, nieuwe grondkabel naar de centrale en uiteindelijk een gloednieuwe Mediabox XL die het nu wel goed en snel doet. Hopelijk is de next minder kieskeurig qua kwaliteit van het signaal. En hopelijk kunnen we hem snel bestellen als bestaande Ziggo abonnee.
In een nieuwbouwwijk waar alles nieuw is. Toch? Hier in een wijk uit 1953 hebben ze zowat alles moeten vervangen voordat ik een behoorlijk signaal had...Verwijderd schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 19:56:
[...]
ik haal hier gewoon 91% signaal en 96% kwaliteit
Verwijderd
juistGandalf schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 19:58:
[...]
In een nieuwbouwwijk waar alles nieuw is. Toch? Hier in een wijk uit 1953 hebben ze zowat alles moeten vervangen voordat ik een behoorlijk signaal had...
Iedere kans aangrijpende om je een nieuw abonnement te geven. Ja, zo ken ik Ziggo ook. Toen ik verhuisde van voormalig UPC gebied naar voormalig Ziggo gebied en nog een niet afgelopen Horizon abonnement had werd het helemaal mooi. Mijn abonnement was nog niet afgelopen, dus zou niet kunnen opzeggen. Maar ik wil niet opzeggen, ik wil een adres wijziging doorgeven. Dat zou niet kunnen, er zou een nieuw abonnement nodig zijn.king006 schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 15:45:
[...]
Dat zou mooi zijnmaar Ziggo kennende moet je toch echt een nieuw abonnement net als toen Horizon op de markt kwam bij UPC.
Ik heb de helpdeskmedewerker maar gevraagd of het haar logisch leek. Uiteindelijk uitgekomen bij iemand met een brein groter dan een pinda. Maar liet wel weer mooi zien hoe het er bij Ziggo volledig op gericht lijkt te zijn om je als klant voor de lange termijn te binden. Een praktijk die ik, ondanks dat ik niet ontevreden ben over hun dienstverlenging, uitermate onklantvriendelijk vind.
Nu de unboxing van de Next die vandaag binnen kwam:

De HDMI kabel is een high speed/4K ultra HD/3D/ARC kabel. In de instructie staat dat deze vervangen moet worden, omdat eerder geleverde kabels niet voldoende bandbreedte hebben.
Ik zal later nog foto's maken naast de Horizon/Mediabox XL, voor de vergelijking.
En dan kan ik ook aansluiten, de WAF laat het aansluiten nu nog niet toe... ;-).
Omdat we midden in verbouwing zitten en ik de ethernet kabels nog niet getrokken heb, wordt dat trouwens via WiFi (Google WiFi op 5 meter afstand met 1 enkelsteens muur ertussen in vrijstaande woning).

De HDMI kabel is een high speed/4K ultra HD/3D/ARC kabel. In de instructie staat dat deze vervangen moet worden, omdat eerder geleverde kabels niet voldoende bandbreedte hebben.
Ik zal later nog foto's maken naast de Horizon/Mediabox XL, voor de vergelijking.
En dan kan ik ook aansluiten, de WAF laat het aansluiten nu nog niet toe... ;-).
Omdat we midden in verbouwing zitten en ik de ethernet kabels nog niet getrokken heb, wordt dat trouwens via WiFi (Google WiFi op 5 meter afstand met 1 enkelsteens muur ertussen in vrijstaande woning).
Netjes! Hoe lang is die hdm kabel?SkyFlyer schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 21:27:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Succes met de verbouwing.
Dank je, ongeveer 2m (205 cm inclusief stekkers)Sharule schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 21:48:
[...]
Netjes! Hoe lang is die hdm kabel?
Succes met de verbouwing.
Mooi, net genoeg.SkyFlyer schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 21:52:
[...]
Dank je, ongeveer 2m (205 cm inclusief stekkers)
Netjes! Hoe kom je er zo snel aan? Voor mij is de mediabox XL reden om weg te gaan bij ziggo.SkyFlyer schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 21:27:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
American Express vraagbaak
Zie mijn vorige berichten in dit forum, gisterochtend out of the blue een persoonlijke uitnodiging, binnen 30 minuten besteld, vandaag gelijk ontvangen...Stinger_Ventura schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 22:01:
[...]
Netjes! Hoe kom je er zo snel aan? Voor mij is de mediabox XL reden om weg te gaan bij ziggo.
Wacht nou 2,3 weken dan heb je de next.Stinger_Ventura schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 22:01:
[...]
Netjes! Hoe kom je er zo snel aan? Voor mij is de mediabox XL reden om weg te gaan bij ziggo.
Nice! Heb je toevallig een Harmony? Ben wel benieuwd of deze box eindelijk fatsoenlijk te bedienen is!SkyFlyer schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 21:27:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
It's All In The "Mix"
Ja, ik heb een Harmony (Hub/Elite), maar de huidige/vorige box had ik geen problemen met de combinatie, waar ben je naar op zoek?Mixpower schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 22:35:
[...]
Nice! Heb je toevallig een Harmony? Ben wel benieuwd of deze box eindelijk fatsoenlijk te bedienen is!
Inmiddels wat foto's naast de Horizon/ Mediabox XL:

En een sneak preview van de interface (zal morgen foto's van de installatie stappen posten):

[ Voor 52% gewijzigd door SkyFlyer op 05-03-2019 23:11 ]
Hoop het! Een CI kaart is nog handiger, behalve dag we af en toe war nieuws terug kijken als die te laat inschakeld.
American Express vraagbaak
Verwijderd
Natuurlijk komt ziggo straks met een prijsverhoging, de box omwisselen kost ons straks ook al 30 euro en dan komt ziggo ook met een 4k abonnement, anders krijg je de zenders in standaard (semi) hd.king006 schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 15:45:
Dat zou mooi zijnmaar Ziggo kennende moet je toch echt een nieuw abonnement net als toen Horizon op de markt kwam bij UPC.
Ik neem aan dat binnenkort die horizon box wel uit het assortiment is bij ziggo, dan zullen ze bij een defect hem wel gratis gaan vervangen en krijg je gelijk een duurder abonnement. Het is gewoon een verkapte truuk om meer geld binnen te harken, de nieuwe apps voor apple tv / android tv zijn er niet voor niks nog steeds niet, daar is niks mee te verdienen, iedereen straks meer laten betalen voor een 4k abonnement is echter lekker binnen harken, dan heb je de hardware uit de leenbox (die dus 30 euro gaat kosten) er ook wel redelijk snel uit.
Ze investeren wel flink in het netwerk, dus op zich vind ik het ook niet heel verkeerd allemaal en laten we wel zijn, de kosten van de energiebesparing levert je ook wat op. Maar toch, ziggo gaat echt niet gratis 4k boxen weggeven en een gratis 4k abonnement, of je extra wilt betalen ervoor is een 2e... zou tijd worden dat eredivisie live gewoon zelf gaat streamen in 4k en dat videoland ook 4k gaat worden, de tijd zal het leren.
Welk merk en apparaat type heb je uit de logitech database opgegeven voor de logitech harmony om de mediabox next te kunnen bedienen ?SkyFlyer schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 23:03:
[...]
Ja, ik heb een Harmony (Hub/Elite), maar de huidige/vorige box had ik geen problemen met de combinatie, waar ben je naar op zoek?
Ik doelde eigenlijk op de Horizon/Mediabox XL, maar inmiddels heb ik het werkend op de Next.edebee schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 23:26:
[...]
Welk merk en apparaat type heb je uit de logitech database opgegeven voor de logitech harmony om de mediabox next te kunnen bedienen ?
Hiervoor gekozen: Arris / DCX960
Geen problemen? Doordat de Horizon middels RF word aangestuurd en zowel Ziggo als Samsung de codes niet hebben/verschaffen is het een drama qua bediening. Alles gaat via IR en je moet Acties aanmaken om bepaalde dingen te kunnen doen, al is het maar iets simpels als de EPG openen en dat is mega traag. Dus ik ben erg benieuwd of deze nieuwe box fatsoenlijk is aan te sturen, ik vermoed dat deze middels Bluetooth werkt of dat niet?SkyFlyer schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 23:03:
[...]
Ja, ik heb een Harmony (Hub/Elite), maar de huidige/vorige box had ik geen problemen met de combinatie, waar ben je naar op zoek?
Inmiddels wat foto's naast de Horizon/ Mediabox XL:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
En een sneak preview van de interface (zal morgen foto's van de installatie stappen posten):
[Afbeelding]
It's All In The "Mix"
Nooit problemen gehad met de Mediabox, maar gelijk even gekeken bij de Next:Mixpower schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 23:53:
[...]
Geen problemen? Doordat de Horizon middels RF word aangestuurd en zowel Ziggo als Samsung de codes niet hebben/verschaffen is het een drama qua bediening. Alles gaat via IR en je moet Acties aanmaken om bepaalde dingen te kunnen doen, al is het maar iets simpels als de EPG openen en dat is mega traag. Dus ik ben erg benieuwd of deze nieuwe box fatsoenlijk is aan te sturen, ik vermoed dat deze middels Bluetooth werkt of dat niet?
De AB stuurt stuurt zowel infra rood uit (gecontroleerd met telefoon camera), als radio verbinding (gecontroleerd door volledig afgedekt te bedienen).
De Harmony werkt iig met de volgende functies:
Aan/uit
Zender keuzes
Menu (zelfde effect als ok op de Next afstandbediening)
Exit/terug (beide knoppen)
Guide
Info
Record
Vooruit/achteruit
Pause (= pause & play, zelfde als op Next AB)
Stop
Teletext (via touchscreen)
On demand (via touchscreen)
Dat is iig de standaard mapping.
Vertel maar eens hoe je dat voor elkaar gaat krijgen.
Eind maart grote uitrol. Je belt ziggo en vraagt om te ruilen. Of je dreigt met vertrek. Makkelijk zat.Pierre schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 06:46:
[...]
Vertel maar eens hoe je dat voor elkaar gaat krijgen.
Je kunt ook de "Ziggo DCR-7111" gebruiken, die heb ik ingesteld.SkyFlyer schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 23:52:
[...]
Ik doelde eigenlijk op de Horizon/Mediabox XL, maar inmiddels heb ik het werkend op de Next.
Hiervoor gekozen: Arris / DCX960
Een kennis van mij zit bij Ziggo en heeft een los "modem" en daar achter weer de Horizon box. Volgens mij is er ook een oplossing waar modem en Horizon box in één zitten.
Doet Ziggo heel moeilijk om de oude boxen om te wisselen voor een 1 box oplossing, of zijn er technische onmogelijkheden bv. in bepaalde gebieden?
Doet Ziggo heel moeilijk om de oude boxen om te wisselen voor een 1 box oplossing, of zijn er technische onmogelijkheden bv. in bepaalde gebieden?
MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....
Dat is gewoon de mediabox xl (horizon), die heeft ook een modem erin zitten, en die wil je niet gebruikenOgWok schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 08:59:
Een kennis van mij zit bij Ziggo en heeft een los "modem" en daar achter weer de Horizon box. Volgens mij is er ook een oplossing waar modem en Horizon box in één zitten.
Oooh... waarom wil je die niet gebruiken?Martinusz schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 09:21:
[...]
Dat is gewoon de mediabox xl (horizon), die heeft ook een modem erin zitten, en die wil je niet gebruiken
Omdat die interne modem bagger is
@OgWok Breek me de bek niet open haha.
Ik heb zelf een los modem, maar ondertussen met een Switch voor het media meubel de Horizon box van het netwerk af getrokken. Gaf echt constant problemen. Werd er iig niet blij van.
@Mixpower Dat is met de oude box alleen RF voor bepaalde functies. Als je de kleinere zuinigere versie hebt, dan doet die meer via IR. Heb hem met al die keren omruilen nog nooit gezien, maar goed. Mijn ouders kregen bijvoorbeeld wel het nieuwere kleinere model.
Ik heb zelf een los modem, maar ondertussen met een Switch voor het media meubel de Horizon box van het netwerk af getrokken. Gaf echt constant problemen. Werd er iig niet blij van.
@Mixpower Dat is met de oude box alleen RF voor bepaalde functies. Als je de kleinere zuinigere versie hebt, dan doet die meer via IR. Heb hem met al die keren omruilen nog nooit gezien, maar goed. Mijn ouders kregen bijvoorbeeld wel het nieuwere kleinere model.
@SkyFlyer,
Waar ik wel benieuwd naar ben op dit moment is:
1) Als de Next box in standby staat, heeft deze dan ook een klok? (of kun je die apart aanzetten in instellingen)
2) Als je TV kijkt, laat de Next box dan de zendernaam zien? of laat hij het kanaalnummer zien?
Bedankt voor het delen van wat foto's! ik ben benieuwd naar de overige foto's
1) Als de Next box in standby staat, heeft deze dan ook een klok? (of kun je die apart aanzetten in instellingen)
2) Als je TV kijkt, laat de Next box dan de zendernaam zien? of laat hij het kanaalnummer zien?
Ik heb het over Utrecht. Was dat niet ooit Casema gebied? Apparatuur houden zo als die nu is, is het beste plan. Eerst maar eens de kabel sla achter de kasten reorganiseren en uitdunnen .....Martinusz schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 09:33:
[...]
Omdat die interne modem bagger ishet is niet voor niks dat velen juist vragen om de losse modem erbij
in fZiggo gebied krijg je sowieso een losse modem, zit je in fZiggo of fUpc gebied?
[ Voor 14% gewijzigd door OgWok op 06-03-2019 10:13 ]
Heb hier de kleine versie staan, maar ik kan bijv. niet zomaar de EPG openen zoals op de originele afstandsbediening. Hiervoor moet je een actie aanmaken wat werkt maar het is erg traag en gaat soms niet goed.Arunia schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 09:43:
@OgWok Breek me de bek niet open haha.
It's All In The "Mix"
Zoals je op de foto's kunt zien heeft de nieuwe box alleen een ledje (die kan een paar kleuren weergeven afhankelijke van de staat/stand). Als je een klokje wilt moet je hier iets bestellenking006 schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 09:44:
@SkyFlyer,
@Mixpower Naar mijn weten gaat het om specifieke modellen die dat wel hebben. 7102 oid, maar dat staat in het Harmony topic.
Heb het zelf ook nooit uit kunnen proberen, dus pin me er verder niet op vast.
Heb het zelf ook nooit uit kunnen proberen, dus pin me er verder niet op vast.
Die Next ziet er toch wel clean uit. Dient deze trouwens nog steeds gewoon verbonden te worden met een coax kabel? Naast dat het begrijpelijk is dat je de HDMI moet vervangen vanwege bandbreedte vraag ik mij af of die "oude" coaxen die bij de meeste mensen liggen ook niet een beperkende factor is.
Is er nou echt niemand meer die nog een Ubee EVW321B in gebruik heeft?
Een EVM en een EVW. Doen het allebij nog primaRoetzen schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 11:36:
Is er nou echt niemand meer die nog een Ubee EVW321B in gebruik heeft?
Zodra die stuk is struin ik internet af voor een vervanger. Die "nieuwe" gedrochten van Ziggo komen er niet in.
[ Voor 19% gewijzigd door DJMaze op 06-03-2019 11:51 ]
Lees mijn reactie even hierboven...Remmetje schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 11:23:
DDient deze trouwens nog steeds gewoon verbonden te worden met een coax kabel? Naast dat het begrijpelijk is dat je de HDMI moet vervangen vanwege bandbreedte vraag ik mij af of die "oude" coaxen die bij de meeste mensen liggen ook niet een beperkende factor is.
Zeker als je geen 4K TV hebt werkt elke andere HDMI kabel ook gewoon. Dit is gewoon uit voorzorg om geen mensen aan de telefoon te krijgen die nog een HDMI kabel uit het jaar kruik hebben en daarmee de 4K decoder op hun nieuwe 4K TV aansluiten.
Ja dat weet ik maar ik had het over de coax kabel die het signaal naar binnen brengt.jongetje schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 11:52:
[...]
Lees mijn reactie even hierboven...
Zeker als je geen 4K TV hebt werkt elke andere HDMI kabel ook gewoon. Dit is gewoon uit voorzorg om geen mensen aan de telefoon te krijgen die nog een HDMI kabel uit het jaar kruik hebben en daarmee de 4K decoder op hun nieuwe 4K TV aansluiten.
De groene kabel is toch ook COAX, dus je zult altijd COAX als aanvoer hebben lijkt mijRemmetje schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 12:12:
[...]
Ja dat weet ik maar ik had het over de coax kabel die het signaal naar binnen brengt.
Ja maar de huis-tuin-en-kuiken coax kabel heeft toch nog minder bandbreedte normaal gesproken? Ik ben een leek hierin boys en ik weet het echt niet. Op internet wordt je vaak veel wijsgemaakt over bandbreedtes van kabels vandaar mijn vraag hier aan de techiesMartinusz schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 12:14:
[...]
De groene kabel is toch ook COAX, dus je zult altijd COAX als aanvoer hebben lijkt mij
Als je gewoon ziggo goedgekeurde COAX kabel pakt zal er weinig aan de hand zijnRemmetje schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 12:16:
[...]
Ja maar de huis-tuin-en-kuiken coax kabel heeft toch nog minder bandbreedte normaal gesproken? Ik ben een leek hierin boys en ik weet het echt niet. Op internet wordt je vaak veel wijsgemaakt over bandbreedtes van kabels vandaar mijn vraag hier aan de techies
Dit topic is gesloten.
Let op:
Dit topic is bedoeld voor het bespreken van ervaringen, maar wel volgens een aantal voorwaarden:
- Het melden van een storing in een oneliner voegt niks toe. Wil je toch je storing kwijt? Geef dan wat meer details, zoals locatie, websites en eventuele formaat van de storing. Dit geldt ook voor een slechte verbinding.
- Het melden van (persoonlijke) snelheidsupgrades is ook niet nodig en deze berichten worden verwijderd.
Tevens horen de volgende dingen hier ook niet thuis, maar in:
- (Geavanceerde) problemen met je netwerk of aankoopadvies in een los topic
- Afhandeling van de Black Friday in: [Ziggo] Afhandeling Black Friday korting.
- De nieuwe box in: [DVB-C] Ziggo Mediabox Next
- De nieuwe box bestellen: [DVB-C] Ziggo Mediabox Next besteltopic
Dit topic is bedoeld voor het bespreken van ervaringen, maar wel volgens een aantal voorwaarden:
- Het melden van een storing in een oneliner voegt niks toe. Wil je toch je storing kwijt? Geef dan wat meer details, zoals locatie, websites en eventuele formaat van de storing. Dit geldt ook voor een slechte verbinding.
- Het melden van (persoonlijke) snelheidsupgrades is ook niet nodig en deze berichten worden verwijderd.
Tevens horen de volgende dingen hier ook niet thuis, maar in:
- (Geavanceerde) problemen met je netwerk of aankoopadvies in een los topic
- Afhandeling van de Black Friday in: [Ziggo] Afhandeling Black Friday korting.
- De nieuwe box in: [DVB-C] Ziggo Mediabox Next
- De nieuwe box bestellen: [DVB-C] Ziggo Mediabox Next besteltopic