Zeker mag je dat vragen. Bron via interne contact persoon. Hier een deel uit het document.jongetje schreef op dinsdag 26 februari 2019 @ 16:02:
[...]
Mag ik vragen wat je bron hiervan is? Ik heb namelijk iets anders gehoord.
Hebben ze eindelijk een reden om me van een oud AIE pakket te krijgen, maken ze er geen gebruik van (zo te lezen)Tweakwondo schreef op dinsdag 26 februari 2019 @ 16:42:
[...]
Zeker mag je dat vragen. Bron via interne contact persoon. Hier een deel uit het document.
[Afbeelding]
Testing, one, two ...
Heel verstandig van jouw contactpersoon om interne informatie extern te delen. Of was hij sowieso al op zoek naar een nieuwe baan?Tweakwondo schreef op dinsdag 26 februari 2019 @ 16:42:
[...]
Zeker mag je dat vragen. Bron via interne contact persoon. Hier een deel uit het document.
[Afbeelding]

Ik ben benieuwd of wij benaderd gaan worden! Hier mag de mediabox XL zsm weg 
@Raven, @hardware-lover,
Dan hebben wij een ander probleempje dus! Dat wat jullie hebben, heb ik niet.
@Raven, @hardware-lover,
Dan hebben wij een ander probleempje dus! Dat wat jullie hebben, heb ik niet.
[ Voor 41% gewijzigd door king006 op 26-02-2019 19:06 ]
NeXT hmmm toch iets qua Apple ? ;-)
[ Voor 5% gewijzigd door londemanmp op 26-02-2019 19:33 ]
@VodafoneZiggo kunnen jullie niet regelen dat een paar Tweakers hier de Next ook kunnen krijgen? Zou toch mooi zijn als er hier over gesproken kan worden!Tweakwondo schreef op dinsdag 26 februari 2019 @ 15:50:
Vanaf vandaag t/m 31 Maart worden mensen per mail benaderd om gratis te upgraden naar de media box Next. Geldt niet voor alle klanten. Hou je mail in de gatenJe moet dan natuurlijk wel een tv complete of tv max abonnement hebben!
Float like a butterfly, sting like a bee.
Een aantal Tweakers zal vast al een testbox hebben. Wellicht dat binnenkort de NDA niet meer geldt.
PV 3520Wp - WP Itho Amber 95 - WPB Atlantic Explorer V4 200L - gasloos sinds aug 2023
Verwijderd
Ziggo is er niet meer mee bezig, sterker nog: de beta die gestart zou worden is tot op heden uitgesteld, het proejct ligt stil (stil is niet de term die ziggo gebruikt, maar een moderator noemt op het ziggo forum dat het project stilstaat).jongetje schreef op zondag 10 februari 2019 @ 21:35:
De mensen die testen mogen er niet over praten. Daarnaast vind ik die award beetje azijnpisserij. Er is namelijk geen andere provider die wel een Android TV of Apple tv app. heeft. Ziggo is de enige die er op dit moment blijkbaar mee bezig is.
T-mobile heeft trouwens wel een goed werkende apple tv app voor haar tv diensten (al meer dan een half jaar). Zelf gebruik ik nlziet, werkt heel goed, nadeel is wel dat je nog eens 8 euro kwijt bent om tv te kijken, maar die gebruik ik wel tot ziggo eens gaat beta testen.
Ik vermoed zelf dat ziggo het uitstelt tot haar 4k box er is, kennelijk heeft het uitleveren van boxen voor ziggo op de een of andere manier veel voordelen waardoor de app's niet zo van belang zijn. Welk voordeel dat is ontgaat mij wel, je kijkgedrag kunnen ze op beiden wel monitoren lijkt me, de box verhuren levert ook niet bakken met geld op, ik vermoed zelf dat de samenvoeging van upc en ziggo in het verleden problemen geeft, dat is ook nooit goed aangepakt.
Maar voor wie de android tv of apple tv app hoopt te zien binnenkort, ik zou er geen geld op zetten. Maar wie weet, het is nu ook al lente in februari, alles is mogelijk. Maar de nlziet app is wel fijn, aanradertje voor wie niet kan wachten.
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 26-02-2019 21:26 ]
Dank voor het delen!Tweakwondo schreef op dinsdag 26 februari 2019 @ 16:42:
[...]
[Afbeelding]
Heb zelf nog een Max-Max abo, maar dat wordt per 1 maart omgezet naar Max-Complete. Daardoor lijk ik helaas niet in aanmerking te komen voor het campagneaanbod
Is er al meer informatie bekend over deze nieuwe mediaboxen qua stroomverbruik en bediening?Tweakwondo schreef op dinsdag 26 februari 2019 @ 15:50:
Vanaf vandaag t/m 31 Maart worden mensen per mail benaderd om gratis te upgraden naar de media box Next. Geldt niet voor alle klanten. Hou je mail in de gatenJe moet dan natuurlijk wel een tv complete of tv max abonnement hebben!
Ik ben namelijk wel geinteresseerd in zo'n nieuwe box, maar als ik vervolgens weer hetzelfde euvel krijg dat ik mijn volume niet via de versterken of de box zelf kan regelen (zoals dat niet kan bij de mediabox xl) dan haak ik al af. Veel liever heb ik dan de Ziggo Go app op de Apple TV
Stroomverbruik zat geloof ik op 11watt, dus fors minder dan de mediabox xl.iMars schreef op woensdag 27 februari 2019 @ 10:01:
[...]
Is er al meer informatie bekend over deze nieuwe mediaboxen qua stroomverbruik en bediening?
Dit ligt toch echt aan je eigen setup dan aan de mediabox.Ik ben namelijk wel geinteresseerd in zo'n nieuwe box, maar als ik vervolgens weer hetzelfde euvel krijg dat ik mijn volume niet via de versterken of de box zelf kan regelen (zoals dat niet kan bij de mediabox xl) dan haak ik al af.
Ja, misschien wel, misschien niet, ... maar ik heb geen HDMI ARC op mijn TV/VersterkerMartinusz schreef op woensdag 27 februari 2019 @ 10:42:
[...]
Stroomverbruik zat geloof ik op 11watt, dus fors minder dan de mediabox xl.
[...]
Dit ligt toch echt aan je eigen setup dan aan de mediabox.
Dat kan, maar dan moet je niet de schuld naar de mediabox xl verschuiveniMars schreef op woensdag 27 februari 2019 @ 10:44:
[...]
Ja, misschien wel, misschien niet, ... maar ik heb geen HDMI ARC op mijn TV/Versterker
Ik geef de mediabox xl ook de schuld nietMartinusz schreef op woensdag 27 februari 2019 @ 10:46:
[...]
Dat kan, maar dan moet je niet de schuld naar de mediabox xl verschuiven
Wellicht met de volgende upgrade van TV/Versterker dat dat allemaal weer opgelost is, maar dat is een ander verhaal
Helaas is het zo ver dat ik weet inderdaad het zelfde zoals bij de media box xl waarbij je de a/b kan gebruiken om je tv aan/uit te zetten en de tv volume regelen, ik geloof niet dat er een ondersteuning is voor het bedienen van versterkers.iMars schreef op woensdag 27 februari 2019 @ 10:01:
[...]
Is er al meer informatie bekend over deze nieuwe mediaboxen qua stroomverbruik en bediening?
Ik ben namelijk wel geinteresseerd in zo'n nieuwe box, maar als ik vervolgens weer hetzelfde euvel krijg dat ik mijn volume niet via de versterken of de box zelf kan regelen (zoals dat niet kan bij de mediabox xl) dan haak ik al af. Veel liever heb ik dan de Ziggo Go app op de Apple TV
Kan je de media box niet laten verlopen via je versterker?
edit; je had het al betantwoord in een vervolg post
[ Voor 4% gewijzigd door Tweakwondo op 27-02-2019 11:06 ]
Of koop gewoon zo'n logitech afstandsbediening die je kan programmeren voor zo'n beetje elk apparaat
Alle apparatuur zit aan mijn versterker, en via de versterker gaat het naar mijn TV.Tweakwondo schreef op woensdag 27 februari 2019 @ 11:05:
[...]
Helaas is het zo ver dat ik weet inderdaad het zelfde zoals bij de media box xl waarbij je de a/b kan gebruiken om je tv aan/uit te zetten en de tv volume regelen, ik geloof niet dat er een ondersteuning is voor het bedienen van versterkers.
Kan je de media box niet laten verlopen via je versterker?
edit; je had het al betantwoord in een vervolg post
Ik lees dat als ik een optical toslink tussen mijn tv en versterker zet, dat het dan mogelijk wel werkt.
Wat ik gewoon raar vind, is dat ze wel een tv kunnen koppelen, maar niet een versterker (wat de Apple TV wel weer feilloos doet
Een beetje mooie/goede Logtitech kost ook weer een duit geld.Martinusz schreef op woensdag 27 februari 2019 @ 11:07:
Of koop gewoon zo'n logitech afstandsbediening die je kan programmeren voor zo'n beetje elk apparaat
In mijn huidige situatie werkt het gewoon (Samsung SMT-C7140).
Dus veranderen van box betekend gelijk dat het niet meer werkt, tenzij ik er nog meer geld tegenaan gooi...
Vind zo'n harmony elite wel erg mooi, maar die prijs

Maar goed, we dwalen af ...
Excuus voor de wat late reactie, even een korte vakantieking006 schreef op vrijdag 22 februari 2019 @ 17:32:
@geewizz25,
Wil je eens alle waardes posten? Ik zie sowieso al een hoop errors op je lijn staan. Wat voor AOP heb je?
Het is een Ziggo Compal connectbox en eigenlijk heb ik alle waardes, dacht ik, al gepost. Zie de foto's.
Laat me anders even weten welke waardes je zou willen weten/zien.
Heb de F connector aan de achterkant van de box al nageken maar geen gekke dingen gevonden.
Ik heb zelf ook het idee dat ik veel te veel errors heb, geen idee waar dat vandaan komt maar zou het een slechte kabel vanuit de straat naar het huis kunnen zijn ?
Er staat wel een hele grote boom in onze voortuin; misschien is die de kabel een beetje aan het "opvreten"
Overigens is het hele ding door ziggo aangesloten dus ik meen er toch van uit te mogen gaan dat de AOP in orde is, dat is trouwens een 1 gats AOP.
[ Voor 9% gewijzigd door geewizz25 op 27-02-2019 11:57 ]
Je had alleen de netwerk log en errors op de down stream geplaatst. Je hebt ook nog een optie van de down en up stream kanalen met waardes. Wil je die eens posten? kun je eens controleren of je een BRAUN AOP hebt? Heb je een splitter op AOP? wat voor kabel gaat er naar je modem? hoe zien de overige kabels (connectoren) eruit?geewizz25 schreef op woensdag 27 februari 2019 @ 11:54:
[...]
Excuus voor de wat late reactie, even een korte vakantie![]()
Het is een Ziggo Compal connectbox en eigenlijk heb ik alle waardes, dacht ik, al gepost. Zie de foto's.
Laat me anders even weten welke waardes je zou willen weten/zien.
Heb de F connector aan de achterkant van de box al nageken maar geen gekke dingen gevonden.
Ik heb zelf ook het idee dat ik veel te veel errors heb, geen idee waar dat vandaan komt maar zou het een slechte kabel vanuit de straat naar het huis kunnen zijn ?
Er staat wel een hele grote boom in onze voortuin; misschien is die de kabel een beetje aan het "opvreten"
Overigens is het hele ding door ziggo aangesloten dus ik meen er toch van uit te mogen gaan dat de AOP in orde is, dat is trouwens een 1 gats AOP.
P.S. hopelijk een leuke vakantie gehad?
Als de Next-box (codenaam EOS box) afstandsbediening niet via HDMI gekoppeld kan worden, kan deze ook gewoon via IR je versterker (of TV) bedienen. Dat is zelfs te programmeren in de box, als automatische herkenning niet werkt.iMars schreef op woensdag 27 februari 2019 @ 11:14:
[...]
Alle apparatuur zit aan mijn versterker, en via de versterker gaat het naar mijn TV.
Ik lees dat als ik een optical toslink tussen mijn tv en versterker zet, dat het dan mogelijk wel werkt.
Wat ik gewoon raar vind, is dat ze wel een tv kunnen koppelen, maar niet een versterker (wat de Apple TV wel weer feilloos doet)
Verwijderd
Ik lees net hier dat de mobiele telefonie (vodafone / ziggo) goedkoper gaat worden:
https://www.totaaltv.nl/n...-met-vodafone-combineren/
Wel mooi, in verband met de black friday deal hadden wij ons mobiele abonnement verlengt, scheelt toch weer 2,50 in de maand als het allemaal klopt (zou 19 maart ingaan). Fijne actie zeg, heb zo een jaar alles in 1 max voor de prijs van een goedkoper abonnement en nu ook nog eens 30 euro korting op de mobiel erbij.
Echt de beste black friday deal ooit, die van afgelopen najaar.
Ohja, ook nog gratis meer mobiele data
https://www.totaaltv.nl/n...-met-vodafone-combineren/
Wel mooi, in verband met de black friday deal hadden wij ons mobiele abonnement verlengt, scheelt toch weer 2,50 in de maand als het allemaal klopt (zou 19 maart ingaan). Fijne actie zeg, heb zo een jaar alles in 1 max voor de prijs van een goedkoper abonnement en nu ook nog eens 30 euro korting op de mobiel erbij.
Ohja, ook nog gratis meer mobiele data
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 27-02-2019 16:59 ]
Jup, had t.o.v. de dag ervoor 400 euro voordeel. Die S9 een maatje gegund voor 200 euro minder zodat we dus het voordeel gesplit hebben.Verwijderd schreef op woensdag 27 februari 2019 @ 16:58:
Jaarabo genomen om die reden, kan het dit jaar weer
Ik twijfel tussen Ziggo Voordeelpakket en Ziggo Start Internet 40 Mb/s voor 43,95 met activatiekosten. Voor mij is de snelheid wel belangrijk, maar ik vind het nog steeds lastig kiezen tussen deze twee pakketten. Wat raden jullie mij aan?
Ik heb tijdelijk ziggo start gehad.ykc1994 schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 11:38:
Ik twijfel tussen Ziggo Voordeelpakket en Ziggo Start Internet 40 Mb/s voor 43,95 met activatiekosten. Voor mij is de snelheid wel belangrijk, maar ik vind het nog steeds lastig kiezen tussen deze twee pakketten. Wat raden jullie mij aan?
Ziggo gaf aan je kan het gewoon proberen en je kan het daarna zelf eenvoudig omzetten.
Start vond ik niet aan te raden.
Als mijn vriendin bijv via wifi op netflix een film keek en ik zat daarna achter de ps, dan was er gewoon happering. Als ik vervolgens netflix op pauze zette dan verliep alles op de ps4 weer vlotjes.
Toen weer gelijk teruggeschakeld naar compleet.
Burp
Tijd voor een goede router.Wii4all schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 11:46:
[...]
Ik heb tijdelijk ziggo start gehad.
Ziggo gaf aan je kan het gewoon proberen en je kan het daarna zelf eenvoudig omzetten.
Als mijn vriendin bijv via wifi op netflix een film keek en ik zat daarna achter de ps, dan was er gewoon happering. Als ik vervolgens netflix op pauze zette dan verliep alles op de ps4 weer vlotjes.
Draai al jaren met 40/4 en voldoet prima, sinds halverwege vorig jaar overgestapt van Sophos XG naar een Edgerouter X. Smart Qos staat aan en doe prima zijn werk.
Whatever.
Ik heb een Asus RT-AC68UHarmen schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 12:31:
[...]
Tijd voor een goede router.
Draai al jaren met 40/4 en voldoet prima, sinds halverwege vorig jaar overgestapt van Sophos XG naar een Edgerouter X. Smart Qos staat aan en doe prima zijn werk.
Je kan daarna allemaal dingen instellen als bandwith limiter etc misschien heb ik me daar niet goed in verdiept.
Maar goed ook het downloaden gaat weer een stuk sneller.
[ Voor 11% gewijzigd door Wii4all op 28-02-2019 12:57 ]
Burp
Teveel opties denk ik... 
Hier 2 Ubiquiti's voor de wifi en de edge als router, mooie combi.
Hier 2 Ubiquiti's voor de wifi en de edge als router, mooie combi.
Whatever.
Ah oke, gelukkig ben ik in mijn eentje. 40/4 is namelijk toch een stap terug als je eerst glasvezel 100/100 hebt gehad.Wii4all schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 11:46:
[...]
Ik heb tijdelijk ziggo start gehad.
Wij hebben hier thuis ook 40/4. Gezin met 3 kinderen van leeftijd 10 t/m 12. Vaak 3 Netflix/youtube streams + internet radio + PS4 gaming tegelijk en ik merk geen haperingen.ykc1994 schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 11:38:
Eens. In mijn ervaring maakt QOS/SQM maakt een groter verschil dan veel bandbreedte. Als provider verkoop je snellere abbonnementen terwijl de klant eigenlijk QOS nodig heeft...Harmen schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 12:31:
[...]
Tijd voor een goede router.
De dslreports speedtest meet dit goed
Naar aanleiding van jouw bericht hierboven heb ik van de week op MP ook een EVM320B gescoord. Doordat er geen router en geen wifi in zit, verbruikt dit modem heel veel midner energie. Blijkt nu bij meting slechts 6 Watt te verbruiken in plaats van de 15,5 Watt van mijn huidige Cisco EPC3928.Dat scheelt in geld toch twee tientjes per jaar en ja, je doet het ook voor het klimaat hè ... ;-)DJMaze schreef op vrijdag 8 februari 2019 @ 22:35:
Ik heb een oude Ubee EVM 320b gescoord
https://www.ziggo.nl/klan...wifi/modem/oudere-modems/
Ook al zegt Ziggo dat ie maar 40mbps doet, ik haal hier prima 200.
Klantenservice gebeld, serienummer doorgegeven voor activatie, router er achter, draaien als een tierelier...
Dus voor de zuinigert en anti-wegwerpeconomie is dit een oplossing.
Ik vanmorgen de helpdesk van Ziggo bellen, zeggen ze dat ze 'm niet kunnen activeren omdat ie nog aan het adres van de vorige eigenaar gekoppeld is. En omdat die vorige eigenaar destijds een nieuw modem heeft gekregen, kunnen ze op de EVM3200 geen nieuw adres registreren. En dus niet activeren. En het helpt ook niet als de oude eigenaar naar de helpdesk zou bellen.....
Nou, daar baal ik van. Maar wat is dit nou een raar verhaal, al met al? Als ik ze het serienummer van mijn 'nieuwe' modem geef, dan moeten ze die toch gewoon in kunnen kloppen en actief kunnen maken?
Inderdaad raar. Kunnen er meerdere modems op één adres hangen dan? Je zou toch zeggen als die oude eigenaar een nieuwe modem gekregen heeft, de oude niet meer aan een adres hangt.rowicom schreef op vrijdag 1 maart 2019 @ 13:15:
[...]
Nou, daar baal ik van. Maar wat is dit nou een raar verhaal, al met al? Als ik ze het serienummer van mijn 'nieuwe' modem geef, dan moeten ze die toch gewoon in kunnen kloppen en actief kunnen maken?
Het moet op zich ook wel te doen zijn, dat activeren (op MAC-adres), maar ja, ze moeten wel mee willen werken.
@rowicom, zal de EPC3928 ook niet zuiniger worden als daarvan de wifi en router functies worden uitgeschakeld? Zouzomaarkunnen?rowicom schreef op vrijdag 1 maart 2019 @ 13:15:
[...]
Naar aanleiding van jouw bericht hierboven heb ik van de week op MP ook een EVM320B gescoord. Doordat er geen router en geen wifi in zit, verbruikt dit modem heel veel midner energie. Blijkt nu bij meting slechts 6 Watt te verbruiken in plaats van de 15,5 Watt van mijn huidige Cisco EPC3928.Dat scheelt in geld toch twee tientjes per jaar en ja, je doet het ook voor het klimaat hè ... ;-)
Ik vanmorgen de helpdesk van Cisco bellen, zeggen ze dat ze 'm niet kunnen activeren omdat ie nog aan het adres van de vorige eigenaar gekoppeld is. En omdat die vorige eigenaar destijds een nieuw modem heeft gekregen, kunnen ze op de EVM3200 geen nieuw adres registreren. En dus niet activeren. En het helpt ook niet als de oude eigenaar naar de helpdesk zou bellen.....
Testing, one, two ...
EPC staat in bridge en wifi staat uit. Verbruikt dan tussen de 15 en 16 Watt.hardware-lover schreef op vrijdag 1 maart 2019 @ 15:08:
[...]
@rowicom, zal de EPC3928 ook niet zuiniger worden als daarvan de wifi en router functies worden uitgeschakeld? Zouzomaarkunnen?
Dat is dan tegenstrijdig met resultaten op onderstaande pagina?rowicom schreef op vrijdag 1 maart 2019 @ 15:09:
[...]
EPC staat in bridge en wifi staat uit, verbruikt tussen de 15 en 16 Watt.
https://nl.hardware.info/...-epc3928ad/testresultaten
Testing, one, two ...
Mooi dat je dat hebt uitgezochtrowicom schreef op vrijdag 1 maart 2019 @ 13:15:
Naar aanleiding van jouw bericht hierboven heb ik van de week op MP ook een EVM320B gescoord. Doordat er geen router en geen wifi in zit, verbruikt dit modem heel veel midner energie. Blijkt nu bij meting slechts 6 Watt te verbruiken in plaats van de 15,5 Watt van mijn huidige Cisco EPC3928.Dat scheelt in geld toch twee tientjes per jaar en ja, je doet het ook voor het klimaat hè ... ;-)
Dit vind ik ook een raar verhaal, maar het is wel een andere situatie dan bij mij het geval was.rowicom schreef op vrijdag 1 maart 2019 @ 13:15:
Ik vanmorgen de helpdesk van Cisco bellen, zeggen ze dat ze 'm niet kunnen activeren omdat ie nog aan het adres van de vorige eigenaar gekoppeld is. En omdat die vorige eigenaar destijds een nieuw modem heeft gekregen, kunnen ze op de EVM3200 geen nieuw adres registreren. En dus niet activeren. En het helpt ook niet als de oude eigenaar naar de helpdesk zou bellen.....
Ik ging samenwonen en de EVM320B was actief bij mijn partner. Zij heeft haar account opgezegd.
Het huis waar ik woonde heeft een Ubee EVW en de persoon die daar woont gebruikt nu mijn oude EVW.
Er is voor beide modems dus geen wijziging in adres, maar wel qua eigenaar gewisseld.
In theorie zou ik nog eigenaar zijn van de EVW en ben verhuist, maar na de verhuizing kon de nieuwe eigenaar dus prima de EVW activeren voor zijn adres.
Ik snap dus niet waarom jij wel problemen ondervindt.
Maak je niet druk, dat doet de compressor maar
Hoi allemaal,
Ik weet niet 100% zeker of ik hier aan het juiste adres ben, maar ik heb nu bijna een jaar een abonnement van Ziggo en heb tot op heden nog geen klachten gehad, maar ik ik heb sinds vandaag op meerdere webpagina's opeens een cloudfare captha melding, welke ik moet aanvinken, voordat ik de pagina kan bezoek (zoals dumpert b.v.).
Ik heb gelezen dat je kan controleren of je IP adres in contact is geweest met foutieve activiteiten, maar gelukkig was hier geen resultaat op.
Ik vroeg me af of andere Ziggo gebruikers dit ook opeens ervaren?
P.s. Ik heb een virusccaner (Avast) en ik heb ccleaner gebruikt om te kijken of het niet aan mij ligt. Gisteren had ik dit probleem nog niet.
Ik weet niet 100% zeker of ik hier aan het juiste adres ben, maar ik heb nu bijna een jaar een abonnement van Ziggo en heb tot op heden nog geen klachten gehad, maar ik ik heb sinds vandaag op meerdere webpagina's opeens een cloudfare captha melding, welke ik moet aanvinken, voordat ik de pagina kan bezoek (zoals dumpert b.v.).
Ik heb gelezen dat je kan controleren of je IP adres in contact is geweest met foutieve activiteiten, maar gelukkig was hier geen resultaat op.
Ik vroeg me af of andere Ziggo gebruikers dit ook opeens ervaren?
P.s. Ik heb een virusccaner (Avast) en ik heb ccleaner gebruikt om te kijken of het niet aan mij ligt. Gisteren had ik dit probleem nog niet.
Heb in de tussentijd ook nog een keer via Twitter contact gehad met de helpdesk. Ik schreef in een vorig bericht: de helpdesk van Cisco, maar moest natuurlijk Ziggo zijn. Als je de merken achter elkaar uitspreekt lijken ze wel heel veel op elkaar, maar dat terzijde. 😀
Laatste medewerker van Ziggo schreef zojuist ist dat de omzetting in het systeem staat en dat dat binnen 24 tot 48 uur van kracht wordt. Zijn telefonische collega had het allemaal verkeerd begrepen, zei hij.
Nou, we gaan het meemaken. Ik wacht rustig af.
Laatste medewerker van Ziggo schreef zojuist ist dat de omzetting in het systeem staat en dat dat binnen 24 tot 48 uur van kracht wordt. Zijn telefonische collega had het allemaal verkeerd begrepen, zei hij.
Nou, we gaan het meemaken. Ik wacht rustig af.
Even een domme vraag voor de experts hier.. ik heb nu analoge TV boven en kijk hiermee gratis naar alle zenders. Dit verdwijnt en ik moet over naar digitaal. Dit werkt - maar ik heb alleen Ned 1,2 en 3. De rest is gecodeerd en betaald.
Begrijp ik het nou goed dat ik nu dus eigenlijk duurder uit ga zijn omdat ik dus per TV een CI+ module moet gaan afnemen bij ziggo?
Overigens verder tevreden met Ziggo. Internet werkt goed en heb al heel lang hetzelfde IP nummer
.
Begrijp ik het nou goed dat ik nu dus eigenlijk duurder uit ga zijn omdat ik dus per TV een CI+ module moet gaan afnemen bij ziggo?
Overigens verder tevreden met Ziggo. Internet werkt goed en heb al heel lang hetzelfde IP nummer
[ Voor 13% gewijzigd door Workaholic op 01-03-2019 17:05 ]
Alle zenders die je analoog kan ontvangen en een boel meer zijn ook onversleuteld digitaal te ontvangen. De commerciele zenders zijn dan wel alleen in SD kwaliteit.Workaholic schreef op vrijdag 1 maart 2019 @ 17:04:
Even een domme vraag voor de experts hier.. ik heb nu analoge TV boven en kijk hiermee gratis naar alle zenders. Dit verdwijnt en ik moet over naar digitaal. Dit werkt - maar ik heb alleen Ned 1,2 en 3. De rest is gecodeerd en betaald.
Overigens verder tevreden met Ziggo. Internet werkt goed en heb al heel lang hetzelfde IP nummer.
Door zenders te zoeken met netwerk id 4444 ipv 5555 krijg je de lijst met alleen onversleutelde zenders.
8 punten en 3 strepen
Misschien het gewoon nog eens proberen?rowicom schreef op vrijdag 1 maart 2019 @ 13:15:
[...]
Ik vanmorgen de helpdesk van Ziggo bellen, zeggen ze dat ze 'm niet kunnen activeren omdat ie nog aan het adres van de vorige eigenaar gekoppeld is. En omdat die vorige eigenaar destijds een nieuw modem heeft gekregen, kunnen ze op de EVM3200 geen nieuw adres registreren. En dus niet activeren. En het helpt ook niet als de oude eigenaar naar de helpdesk zou bellen.....
Ik heb een maand terug dit zelfde truukje gebruikt om een Connectbox te vervangen met een TC7200 bij een vriend. De medewerker aan de telefoon gaf aan dat het waarschijnlijk niet ging werken en dat ze het 'officieel' niet meer mochten doen. Maar het modem kwam een kwartier later zonder problemen online.
Er kwam een week later zelfs een retour doos voor de Connectbox
Het viel me op dat ik het serienummer moest doorgeven, voorheen was dat altijd het MAC adres.
8 punten en 3 strepen
Inmiddels heeft Ziggo de websitebezoek aangepast naar de nieuwe ziggo mediabox next :-)
FAQ zit hij in en hier de specs https://www.ziggo.nl/klantenservice/mediabox-next
Nu is de grote vraag wanneer de uitrol gaat beginnen natuurlijk..
FAQ zit hij in en hier de specs https://www.ziggo.nl/klantenservice/mediabox-next
Nu is de grote vraag wanneer de uitrol gaat beginnen natuurlijk..
Die Mediabox Next ziet er wel goed uit. Alleen weer jammer dat er een internet aansluiting nodig is. Ik snap het noodzakelijk is maar als dat die Next mijn netwerk over de zeik helpt (net als de Mediabox XL) dan pas ik mooi voor dat ding.
[ Voor 5% gewijzigd door Pierre op 01-03-2019 19:10 ]
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Geen internet in 6241?
Edit: doet het weer...loos alarm.
Edit: doet het weer...loos alarm.
[ Voor 45% gewijzigd door hansie18 op 01-03-2019 21:26 ]
Dit ding heeft geen modem ingebouwd dus puur een client binnen je netwerk. Het ging juist fout omdat er in die XL box een modem zit voor alle interactieve diensten.Pierre schreef op vrijdag 1 maart 2019 @ 19:08:
Die Mediabox Next ziet er wel goed uit. Alleen weer jammer dat er een internet aansluiting nodig is. Ik snap het noodzakelijk is maar als dat die Next mijn netwerk over de zeik helpt (net als de Mediabox XL) dan pas ik mooi voor dat ding.
@NotSoSteady, beeldkwaliteit: 4K @60p - 10 bits << je zou denken van wel?NotSoSteady schreef op vrijdag 1 maart 2019 @ 19:26:
Mediabox Next gaat ook 4k mogelijk maken?
Testing, one, two ...
Ben ik dan blind? Kan het niet vinden.hardware-lover schreef op vrijdag 1 maart 2019 @ 19:35:
[...]
@NotSoSteady, beeldkwaliteit: 4K @60p - 10 bits << je zou denken van wel?
Edit: nvm, specs over het hoofd gezien.
[ Voor 8% gewijzigd door NotSoSteady op 01-03-2019 19:43 ]
Testing, one, two ...
Volkomen over het hoofd gezien. Is het al bekend wanneer die komt?
Dit is wel fijn ook:
afmetingen: 21 x 12 x 2,5 cm
De oude:
afmetingen: 37,6 x 30 x 6 cm
afmetingen: 21 x 12 x 2,5 cm
De oude:
afmetingen: 37,6 x 30 x 6 cm
Dat ie maar zo snel mogelijk wordt ingevoerd, als is het maar om die trage XL stroomvreter cq straalkachel de deur uit te gooien.
Hier gaat ook de vlag uit.Masimo schreef op vrijdag 1 maart 2019 @ 20:41:
Dat ie maar zo snel mogelijk wordt ingevoerd, als is het maar om die trage XL stroomvreter cq straalkachel de deur uit te gooien.
Buiten dat het qua snelheid en problemen nooit dramatischer kan zijn dan die XL, is het erg prettig als ziggo straks gewoon qua mogelijkheden gelijk zit met KPN vwb cloud opnames ed. Hoop dat ze gauw gaan leveren
Wacht het gewoon even af. Dat is nu nog speculeren.coob schreef op vrijdag 1 maart 2019 @ 22:09:
En mogen we dan weer extra betalen omdat ie 4k kan/doet? Net als destijds met met HD?
coob schreef op vrijdag 1 maart 2019 @ 22:09:
En mogen we dan weer extra betalen omdat ie 4k kan/doet? Net als destijds met met HD?
Ben bang dat je dan reclames straks niet meer kan skippencloud opslagruimte: 400 uur
For sale | "Goodbyes are only for those who love with their eyes. Because for those who love with heart and soul there is no such thing as separation" Rumi
Bij KPN kan je in de cloud gewoon doorspoelen hoor. Lijkt mij stug dat Ziggo dat niet gaat doenMrMarcie schreef op zaterdag 2 maart 2019 @ 13:59:
[...]
[...]
Ben bang dat je dan reclames straks niet meer kan skippen
Dat ligt aan het contract met de zenders... Bij de Nederlandse commerciëlen is het niet mogelijk. En dat geldt ook al, als je replay op de Horizon box doet.king006 schreef op zaterdag 2 maart 2019 @ 15:03:
[...]
Bij KPN kan je in de cloud gewoon doorspoelen hoor. Lijkt mij stug dat Ziggo dat niet gaat doen
Nu Ziggo het bekent heeft gemaakt, maar ik er over melden. Sinds afgelopen november heb ik hier de Mediabox Netxgen staan. (Op dit moment zelfs 2). En geloof me het is een verademing. Ding is stil, klein, snel, zeer makkelijk in gebruik en beeld kwaliteit gaat er echt op vooruit. Afstandsbediening is weer normaal geworden maar nu met voicecommands. Binnen 3 minuten heb je als aangesloten; coax (live tv), utp (on demand) wifi kan ook, werkt ook prima), HDMI en stroom. Daarna doorloop je een snel menu en binnen 2 minuten werkt alles. Niets lijkt nog op de oude Horizon en m.i. is dat een verademing.
11*310 WP (3410) op ZO (~140°) @ ~41° hoek , Growatt 3000 MTL-S
Bij alles wat je hebt opgenomen kan je gewoon de reclame skippenMrMarcie schreef op zaterdag 2 maart 2019 @ 13:59:
[...]Ben bang dat je dan reclames straks niet meer kan skippen
[ Voor 96% gewijzigd door DON PAPA op 02-03-2019 18:58 ]
Heb je hem met een 4K tv kunnen testen?Freakie1NL schreef op zaterdag 2 maart 2019 @ 15:40:
Nu Ziggo het bekent heeft gemaakt, maar ik er over melden. Sinds afgelopen november heb ik hier de Mediabox Netxgen staan. (Op dit moment zelfs 2). En geloof me het is een verademing. Ding is stil, klein, snel, zeer makkelijk in gebruik en beeld kwaliteit gaat er echt op vooruit. Afstandsbediening is weer normaal geworden maar nu met voicecommands. Binnen 3 minuten heb je als aangesloten; coax (live tv), utp (on demand) wifi kan ook, werkt ook prima), HDMI en stroom. Daarna doorloop je een snel menu en binnen 2 minuten werkt alles. Niets lijkt nog op de oude Horizon en m.i. is dat een verademing.
Wij kwamen in het topic over DVB-C indeling tot de conclusie dat 4K over internet gaat. Hapert het TV beeld wanneer je (veel) download? Of gaat dat gewoon goed
Hoe werkt dat cloudopnamegebeuren?Freakie1NL schreef op zaterdag 2 maart 2019 @ 15:40:
TV gids, aanvinken en nooit meer wat missen?
De XL mist hier namelijk nog regelmatig een opname van een serie.
Haters everywhere but I don’t really care
Weet jij ook hoe het zit als je je modem in bridge mode hebt staan en alles over je eigen apparatuur laat lopen? werkt de mediabox Nextgen dan ook? of moet hij verplicht aan de Ziggo modem?Freakie1NL schreef op zaterdag 2 maart 2019 @ 15:40:
Je weet niet dat je nu in overtreding bent en een boete kan krijgen? Ziggo heeft officieel nog niets bekend gemaakt en de test loop ook nog gewoon.Freakie1NL schreef op zaterdag 2 maart 2019 @ 15:40:
Nu Ziggo het bekent heeft gemaakt, maar ik er over melden. Sinds afgelopen november heb ik hier de Mediabox Netxgen staan. (Op dit moment zelfs 2).
Wat maak ik jou inziens bekend wat Ziggo niet zelf naar buiten heeft gebracht (zie https://www.ziggo.nl/klan...iabox-next/specificaties/)? Door Ziggo is vermeld dat informatie die openbaar gemaakt is door hen gedeeld mag worden. Ik doe niets anders dan informatie die door Ziggo zelf naar buiten in gebracht beamen hoe fijn / vernieuwd de nieuwe box is.
[ Voor 11% gewijzigd door Freakie1NL op 02-03-2019 18:15 ]
11*310 WP (3410) op ZO (~140°) @ ~41° hoek , Growatt 3000 MTL-S
@Freakie1NL over het testen. Dat jij aangeeft 2 boxen te hebben vind ik nergens terug op de Ziggo site.
Maar je mag van mij alles vertellen hoor. Puur even ter waarschuwing.
Maar je mag van mij alles vertellen hoor. Puur even ter waarschuwing.
[ Voor 26% gewijzigd door jongetje op 02-03-2019 18:22 ]
Waarom zou dit niet werken? Zoals ik het zie is die cloud-opslag eigenlijk niet veel anders dan de VOD dienst die ze nu al hebben, enkel worden de uitzendingen die jij graag langer wil behouden als "opname" beschikbaar gehouden op een server. Ik vraag mij enkel af in welke maximale kwaliteit de "opnames" worden bewaard. Zal dit nog steeds vergelijkbaar zijn met de ±12Mbit die de beste HD zenders nu als kwaliteit via DVB-C laten zien? 4k zal mogelijk een soort van Netflix stream worden, in H.265, en dan via internet gedeeld ipv DVB-C?king006 schreef op zaterdag 2 maart 2019 @ 17:21:
[...]
Weet jij ook hoe het zit als je je modem in bridge mode hebt staan en alles over je eigen apparatuur laat lopen? werkt de mediabox Nextgen dan ook? of moet hij verplicht aan de Ziggo modem?
Testing, one, two ...
Misschien dat ze een intern netwerk maken welk alleen beschikbaar is via een ziggo modem? En dat dat niet werkt als je hem in bridge mode hebt staan?hardware-lover schreef op zaterdag 2 maart 2019 @ 18:51:
[...]
Waarom zou dit niet werken? Zoals ik het zie is die cloud-opslag eigenlijk niet veel anders dan de VOD dienst die ze nu al hebben, enkel worden de uitzendingen die jij graag langer wil behouden als "opname" beschikbaar gehouden op een server. Ik vraag mij enkel af in welke maximale kwaliteit de "opnames" worden bewaard. Zal dit nog steeds vergelijkbaar zijn met de ±12Mbit die de beste HD zenders nu als kwaliteit via DVB-C laten zien? 4k zal mogelijk een soort van Netflix stream worden, in H.265, en dan via internet gedeeld ipv DVB-C?
Ook al heb je je modem in bridge staan, dan nog komt het oorspronkelijke Ziggo internet signaal uit het modem zelf? Dus voor Ziggo heb jij je modem nog steeds in gebruik, het is echter op enkele functies uitgeschakeld? Ik zie het probleem niet?king006 schreef op zaterdag 2 maart 2019 @ 20:12:
[...]
Misschien dat ze een intern netwerk maken welk alleen beschikbaar is via een ziggo modem? En dat dat niet werkt als je hem in bridge mode hebt staan?
Dat gezegd hebbende, het is (als niet tester), nog steeds maar gissen hoe het e.e.a. zal gaan met de nieuwe decoder.
Testing, one, two ...
Dat klopt inderdaad!hardware-lover schreef op zaterdag 2 maart 2019 @ 20:38:
[...]
Ook al heb je je modem in bridge staan, dan nog komt het oorspronkelijke Ziggo internet signaal uit het modem zelf? Dus voor Ziggo heb jij je modem nog steeds in gebruik, het is echter op enkele functies uitgeschakeld? Ik zie het probleem niet?
Dat gezegd hebbende, het is (als niet tester), nog steeds maar gissen hoe het e.e.a. zal gaan met de nieuwe decoder.
Verwijderd
Ik ben zelf niet zo van al die tv boxen, ik ben nu op zolder bezig en heb daar nog nieuw in de doos een mediabox xl staan (heb het ziggo max pakket).
Wat gebeurd er nu als ik die ziggo box retour stuur? Downgraden ze dan mijn abonnement? Of sturen ze hem gewoon weer terug? De helpdesk heb ik al 2 keer gevraagd of ik dat ding retour mag sturen, maar ze blijven beweren dat dat niet kan. Maar ik heb de neiging hem gewoon retour te sturen...
Iemand hiermee ervaring? Ik heb zelfgekochte ci+ kaarten en vind die wel prima verder. Die moeten natuurlijk wel blijven werken.
Wat gebeurd er nu als ik die ziggo box retour stuur? Downgraden ze dan mijn abonnement? Of sturen ze hem gewoon weer terug? De helpdesk heb ik al 2 keer gevraagd of ik dat ding retour mag sturen, maar ze blijven beweren dat dat niet kan. Maar ik heb de neiging hem gewoon retour te sturen...
Iemand hiermee ervaring? Ik heb zelfgekochte ci+ kaarten en vind die wel prima verder. Die moeten natuurlijk wel blijven werken.
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 02-03-2019 21:36 ]
@Verwijderd waarom neem je dan niet het tv standaard met movies en series xl? Dan kun je gewoon een ci+ module erbij nemen (inclusief). Dan heb je hetzelfde en ben je goedkoper uit omdat je die mediabox xl toch niet gebruikt.
Dat zou ik niet doen. Wanneer je de box terugstuurt dan wordt het abonnement beëindigd en worden je geactiveerde kaarten gedeactiveerd. Mocht je nog in contract zitten dan wordt ook direct de afkoopsom in rekening gebracht.Verwijderd schreef op zaterdag 2 maart 2019 @ 21:36:
Ik ben zelf niet zo van al die tv boxen, ik ben nu op zolder bezig en heb daar nog nieuw in de doos een mediabox xl staan (heb het ziggo max pakket).
Ja uitstekend, was voor de tijd van het jaar erg warm in Spanje.king006 schreef op woensdag 27 februari 2019 @ 12:15:
[...]
Je had alleen de netwerk log en errors op de down stream geplaatst. Je hebt ook nog een optie van de down en up stream kanalen met waardes. Wil je die eens posten? kun je eens controleren of je een BRAUN AOP hebt? Heb je een splitter op AOP? wat voor kabel gaat er naar je modem? hoe zien de overige kabels (connectoren) eruit?
P.S. hopelijk een leuke vakantie gehad?
AOP is m.i. geen Braun althans ik zie er niets opstaan.
Geen splitter o.i.d. en gewoon het door Ziggo geleverde standaard kabeltje van AOP naar modem.
AOP kant is een standaard coax connector, modemkant is een F connector.
Volgens mijn (beperkte) kennis zou dat toch gewoon goed moeten werken zeker gezien het feit dat het door Ziggo is aangesloten.
Type van de modem is : CH7465LG-ZG oftewel een Compal....
Hierbij vind je de up en downstream waardes en een plaatje van de AOP:

Overigens. alvast bedankt voor de info
[ Voor 68% gewijzigd door geewizz25 op 02-03-2019 23:54 . Reden: Typo's ]
Hmm, je ping is wat hoog, dus je reset je router via de webinterface, wil ie niet meer registeren bij Ziggo (access denied op de docsis status pagina).
Gooit de eerste helpdesker de chat dicht met in mijn ogen een onzinnig opmerking (een reset naar default kan niet zo snel).
Ik heb nu 1 locked up en down kanaal, maar Ziggo blijft maar zeggen dat de verbinding er niet is (klopt, heb een access denied) en telefonisch kwam ik ook niet verder. Dus nu dinsdag een monteur, al hoop ik dat dit probleem eerder aan Ziggo kant opgelost is. Gelukkig dat tv het nog doet en ik op de wifi van de buren kan meeliften (Wifispot).
[update]En de volgende dag doet alles het weer normaal, gelukkig kan je een monteur tegenwordig annuleren.
Snap dat eerste lijns zich aan het script moeten houden, maar voel me echt met een kluitje het riet ingestuurd.
[update2]
Annuleren gaat ook niet helemaal lekker
Gooit de eerste helpdesker de chat dicht met in mijn ogen een onzinnig opmerking (een reset naar default kan niet zo snel).
Ik heb nu 1 locked up en down kanaal, maar Ziggo blijft maar zeggen dat de verbinding er niet is (klopt, heb een access denied) en telefonisch kwam ik ook niet verder. Dus nu dinsdag een monteur, al hoop ik dat dit probleem eerder aan Ziggo kant opgelost is. Gelukkig dat tv het nog doet en ik op de wifi van de buren kan meeliften (Wifispot).
[update]En de volgende dag doet alles het weer normaal, gelukkig kan je een monteur tegenwordig annuleren.
Snap dat eerste lijns zich aan het script moeten houden, maar voel me echt met een kluitje het riet ingestuurd.
[update2]
Annuleren gaat ook niet helemaal lekker
Er is een probleem met het systeem. Probeer het later nogmaals, of neem contact op met onze klantenservice via 0900 1884 (€ 0,03 per minuut en de kosten voor het gebruik van uw telefoon)
[ Voor 28% gewijzigd door MeNTaL_TO op 03-03-2019 08:30 ]
Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me
Beste Tweakers,
Weet iemand of de bitrate van Ziggo Go via Chromecast, hetzelfde is, ongeacht van welke abonnement ik zou hebben?
Heb op dit moment, Internet & Online TV, en ben niet tevreden van de Ziggo Go (via Chromecast) op mijn 4k 65" TV. Ned 1/2/3 zijn best OK, maar andere zenders zijn niet zo scherp als via ziggo kastje..
Zou ik een hogere bitrate op Ziggo GO (via Chromecast) krijgen als ik TV Start neem ?
Bedankt!
Weet iemand of de bitrate van Ziggo Go via Chromecast, hetzelfde is, ongeacht van welke abonnement ik zou hebben?
Heb op dit moment, Internet & Online TV, en ben niet tevreden van de Ziggo Go (via Chromecast) op mijn 4k 65" TV. Ned 1/2/3 zijn best OK, maar andere zenders zijn niet zo scherp als via ziggo kastje..
Zou ik een hogere bitrate op Ziggo GO (via Chromecast) krijgen als ik TV Start neem ?
Bedankt!
Er zit geen verschil in de Ziggo Go onder de abonnementen, alleen het aantal zenders is meer, of minderdrwoo schreef op zondag 3 maart 2019 @ 09:41:
Beste Tweakers,
Bedankt!
Verwijderd
Oeps, dat is niet de bedoeling, dan krijg ik een best bedrag (vanwege de black friday deal en nu weer een jaarabonnement). En kpn kan hier maar 150Mbit ongeveer leveren en ik heb de kpn contactdoos in de muur gemetseld... nee, dat doen we dus niet, thanksJay-B schreef op zaterdag 2 maart 2019 @ 22:42:
[...]
Dat zou ik niet doen. Wanneer je de box terugstuurt dan wordt het abonnement beëindigd en worden je geactiveerde kaarten gedeactiveerd. Mocht je nog in contract zitten dan wordt ook direct de afkoopsom in rekening gebracht.
dat had ik, maar ik kon gratis naar het max all in one door de black friday deal (in combi met verlenging van een vodafone abonnement op ons adres). We laten het maar zo, vind het alleen zo zonde, ziggo heeft er meer aan als ze hem aan iemand geven die er wat mee doet, nu voelt het zo als een toch wel duur apparaat te hebben wat je niet gebruikt.jongetje schreef op zaterdag 2 maart 2019 @ 21:51:
@Verwijderd waarom neem je dan niet het tv standaard met movies en series xl? Dan kun je gewoon een ci+ module erbij nemen (inclusief). Dan heb je hetzelfde en ben je goedkoper uit omdat je die mediabox xl toch niet gebruikt.
Je hebt heel veel errors op de verbinding zoals je kunt zien op afbeelding 2. De overige waardes zien er goed uit. AOP is Technetix DIO-01, deze is al 4G proof. De coax kabel lijkt al wat ouder. Wellicht kun je via ziggo een nieuwe vragen? Deze wordt gratis opgestuurd. Dan kun je uitsluiten dat het aan de kabel ligt.
Eigenlijk zie ik verder niets verkeerds, de enige optie is om een monteur te laten komen die het 1 en ander gaat meten.
[ Voor 15% gewijzigd door king006 op 03-03-2019 11:34 ]
Dat werkt gewoon. Heb de Compal, Connectbox in bridge staan, met daarachter een Asus RT-AC68U.
De Next box doet daar totaal niet moeilijk over (al meer dan een jaar niet
Verwijderd
Kun je met de bijbehorende AB ook bijv. een Apple TV bedienen? Of zit je dan toch vast aan een Logitech?Freakie1NL schreef op zaterdag 2 maart 2019 @ 15:40:
Dank voor je bevestiging!Rinaldootje schreef op zondag 3 maart 2019 @ 12:18:
[...]
Dat werkt gewoon. Heb de Compal, Connectbox in bridge staan, met daarachter een Asus RT-AC68U.
De Next box doet daar totaal niet moeilijk over (al meer dan een jaar niet) Zolang die box, maar zijn servers kan bereiken en je een extern IP hebt, wat binnen Nederland ligt (EU roaming regels, weet je nog?)
Ik zat net sinds lange tijd weer te kijken in de routersettings van mijn Cisco EPC3928AD. Ik zie dat het ding nu Technicolor genoemd wordt. Wel met model-aanduiding EPC3928AD. Is dit logisch?
B.S.U.R.
Volgens mij is de modemdivisie van Cisco overgenomen door Technicolor.RaJitsu schreef op maandag 4 maart 2019 @ 16:23:
Ik zat net sinds lange tijd weer te kijken in de routersettings van mijn Cisco EPC3928AD. Ik zie dat het ding nu Technicolor genoemd wordt. Wel met model-aanduiding EPC3928AD. Is dit logisch?
Voor zakelijk gebruik was er eerst de Cisco EPC3940, die inmiddels Technicolor EPC3940 heet (en alweer uitgefaseerd wordt, maar dat terzijde)
Ah, gevolg van dit: https://www.cisco.com/c/e...isitions/technicolor.htmlTimmert schreef op maandag 4 maart 2019 @ 16:25:
[...]
Volgens mij is de modemdivisie van Cisco overgenomen door Technicolor.
Voor zakelijk gebruik was er eerst de Cisco EPC3940, die inmiddels Technicolor EPC3940 heet (en alweer uitgefaseerd wordt, maar dat terzijde)
Is compleet aan me voorbij gegaan. Thnx iig.
[ Voor 3% gewijzigd door RaJitsu op 04-03-2019 16:28 ]
B.S.U.R.
Uitrol van Next is nu verder aan het gaan; Kreeg vanochtend een 'Exclusieve en persoonlijke aanbieding' om de Next in gebruik te nemen.
In de mail staat een link naar: https://www.ziggo.nl/televisie/exclusief-voor-jou
(Met een heleboel referes) Heb zelf binnen 30 minuten besteld, daarvoor wordt je doorgeleid naar je mijn Ziggo omgeving. De box is al onderweg en wordt morgen bezorgd.
Als ik nu via incognito naar de link ga, dan staat er dat ze allemaal weg zijn, ga ik via de email link dan kan ik nog wel bestellen....
In de mail staat een link naar: https://www.ziggo.nl/televisie/exclusief-voor-jou
(Met een heleboel referes) Heb zelf binnen 30 minuten besteld, daarvoor wordt je doorgeleid naar je mijn Ziggo omgeving. De box is al onderweg en wordt morgen bezorgd.
Als ik nu via incognito naar de link ga, dan staat er dat ze allemaal weg zijn, ga ik via de email link dan kan ik nog wel bestellen....
[ Voor 15% gewijzigd door SkyFlyer op 04-03-2019 21:10 ]
Ik benieuwd of de horizon boxen omgeruild kunnen worden voor een next. Dan plak ik hem wel achterop mijn oled. Gebruik nu alle ci+ namelijk en de horizon ligt op zolder in doos.
Solar Edge 2,96 Wp 8x 370 ZZO (6x 45° en 2x plat dak 15°)
Wat blijft de KS van Ziggo toch een slechte zaak 
Tot 2 keer toe dat de verbinding dus gewoon verbroken wordt
Tot 2 keer toe dat de verbinding dus gewoon verbroken wordt

2250 WP Zuid PVoutput
Link zegt inderdaad dat ze al op zijn...SkyFlyer schreef op maandag 4 maart 2019 @ 21:07:
Uitrol van Next is nu verder aan het gaan; Kreeg vanochtend een 'Exclusieve en persoonlijke aanbieding' om de Next in gebruik te nemen.
@SkyFlyer, en wat heb jij voor abonnement als ik vragen mag, dat jij de nieuwe box als aanbod hebt gekregen?
Testing, one, two ...
Dit dusDit aanbod was tijdelijk beschikbaar voor een selecte groep Ziggo klanten. Binnenkort is de Mediabox Next beschikbaar voor alle klanten.
Wellicht dat onderstaande site ook al is ontdekt:
https://www.ziggo.nl/klan.../#mediabox/Mediabox_Next/
Ik zie hier in ieder geval dat het niet verplicht is om de MediaBox Next via een UTP-kabel te verbinden, dit kan ook draadloos.
https://www.ziggo.nl/klan.../#mediabox/Mediabox_Next/
Ik zie hier in ieder geval dat het niet verplicht is om de MediaBox Next via een UTP-kabel te verbinden, dit kan ook draadloos.
Is het letterlijk een omruil van je oude mediabox met de nieuwe? Of heb je gelijkt met een duurder abonnement te maken?SkyFlyer schreef op maandag 4 maart 2019 @ 21:07:
heeft iemand al een idee op welke frequentie / transponder ze Love Nature UHD lineair verspreiden? :-)
404 Signature not found
Max alles in éénhardware-lover schreef op maandag 4 maart 2019 @ 21:33:
@SkyFlyer, en wat heb jij voor abonnement als ik vragen mag, dat jij de nieuwe box als aanbod hebt gekregen?
Vanuit een chat met iemand van de KS zou het gewoon een omruil zijn ("zelfde abonnement, andere box").meesje schreef op maandag 4 maart 2019 @ 21:48:
[...]
Is het letterlijk een omruil van je oude mediabox met de nieuwe? Of heb je gelijkt met een duurder abonnement te maken?
Nee, letterlijke omruil, alleen eventueel lopende kortingen komen te vervallen.meesje schreef op maandag 4 maart 2019 @ 21:48:
[...]
Is het letterlijk een omruil van je oude mediabox met de nieuwe? Of heb je gelijkt met een duurder abonnement te maken?

Waar zie je dat bestaande lopende kortingen komen te vervallen? Onlangs verlengd met een kortingsdeal voor zes maanden dus die wil ik niet graag kwijtraken op dit momentSkyFlyer schreef op maandag 4 maart 2019 @ 22:30:
[...]
Nee, letterlijke omruil, alleen eventueel lopende kortingen komen te vervallen.
Dus resterende blackfriday kortingen komen te vervallen? Das nog 3 keer 63,50 - 29,95 hier. Toch al snel 100 euro.SkyFlyer schreef op maandag 4 maart 2019 @ 22:30:
[...]
Nee, letterlijke omruil, alleen eventueel lopende kortingen komen te vervallen.
Staat letterlijk in het laatste screenshotJewie schreef op maandag 4 maart 2019 @ 22:33:
[...]
Waar zie je dat bestaande lopende kortingen komen te vervallen? Onlangs verlengd met een kortingsdeal voor zes maanden dus die wil ik niet graag kwijtraken op dit moment
Dit topic is gesloten.
Let op:
Dit topic is bedoeld voor het bespreken van ervaringen, maar wel volgens een aantal voorwaarden:
- Het melden van een storing in een oneliner voegt niks toe. Wil je toch je storing kwijt? Geef dan wat meer details, zoals locatie, websites en eventuele formaat van de storing. Dit geldt ook voor een slechte verbinding.
- Het melden van (persoonlijke) snelheidsupgrades is ook niet nodig en deze berichten worden verwijderd.
Tevens horen de volgende dingen hier ook niet thuis, maar in:
- (Geavanceerde) problemen met je netwerk of aankoopadvies in een los topic
- Afhandeling van de Black Friday in: [Ziggo] Afhandeling Black Friday korting.
- De nieuwe box in: [DVB-C] Ziggo Mediabox Next
- De nieuwe box bestellen: [DVB-C] Ziggo Mediabox Next besteltopic
Dit topic is bedoeld voor het bespreken van ervaringen, maar wel volgens een aantal voorwaarden:
- Het melden van een storing in een oneliner voegt niks toe. Wil je toch je storing kwijt? Geef dan wat meer details, zoals locatie, websites en eventuele formaat van de storing. Dit geldt ook voor een slechte verbinding.
- Het melden van (persoonlijke) snelheidsupgrades is ook niet nodig en deze berichten worden verwijderd.
Tevens horen de volgende dingen hier ook niet thuis, maar in:
- (Geavanceerde) problemen met je netwerk of aankoopadvies in een los topic
- Afhandeling van de Black Friday in: [Ziggo] Afhandeling Black Friday korting.
- De nieuwe box in: [DVB-C] Ziggo Mediabox Next
- De nieuwe box bestellen: [DVB-C] Ziggo Mediabox Next besteltopic