Nee, voeding via USB.hcQd schreef op maandag 18 februari 2019 @ 18:17:
Schijf met externe voeding, of via USB? Bij dat laatste is minder betrouwbaar aangezien zo'n schijf meestal net iets meer dan 2,5W verbruikt, dat gaat wel over USB-3, maar over USB-2, zoals de Humax, is dat vragen om problemen.
Het betreft een Seagate Expansion+ 1TB. (De goedkoopste die MediaMarkt had liggen
Wat het stroomverbruik is, wordt niet vermeld.
Ik heb dezelfde schijf ook aan mijn eigen TV hangen om er mee op te nemen en dat gaat wel goed.
Ik heb nog wel een oude schijf liggen met losse voeding. Die zou ik nog wel eens kunnen proberen.
[ Voor 3% gewijzigd door Jeroen O op 18-02-2019 18:40 ]
Ik heb geen tijd, ik moet een belangrijk computerspel spelen.
Daar help je je SSD alleen wel snel mee om zeep. Dat ding loopt continue op te nemen om te kunnen terugspoelen (of met terugwerkende kracht het huidige programma op te nemen). Aangezien een SSD achteruit gaat bij veel schrijf cycles zou ik het niet aaraden om een SSD te gebruiken. Persoonlijk hoor ik de schijf niet als de TV ook aan staat (en dat is bij mij altijd het geval omdat ik het ding gebruik om TV te kijkenFmiels schreef op dinsdag 19 februari 2019 @ 14:59:
Heb in mijn Samsung recorder 7420 ofzoiets, gewoon de standaard hdd vervangen door een ssd. Heerlijk stil.
Hier al jaren een 5300c (al tijden voordat Ziggo van koop smartcards naar huur ging) en heb destijds daar een oude laptop HDD aangehangen met een cheapo HDD-behuizing uit China.
Zeg maar zoiets, ik heb beide male-USB stekkers in de Humax zitten, ook met de gedachte dat 2 USB-poorten meer kunnen leveren dan 1.
Heb er eigenlijk geen problemen mee. Heel af en toe krijg ik inderdaad bericht dat de opname is mislukt, maar kunnen we alsnog gewoon opname bekijken. (beetje raar dus)
Sporadisch hebben we dat een opname daadwerkelijk niet is gelukt, maar ik heb zo'n vermoeden dat dat meer te maken heeft met de smartcard o.i.d., aangezien we de Humax puur en alleen voor opnames gebruiken.
(die ik dan via FTP weer naar de PC/NAS kan halen en bewaren; Humax is
Gaat niet heel hard.jongetje schreef op dinsdag 19 februari 2019 @ 15:56:
[...]
Daar help je je SSD alleen wel snel mee om zeep. Dat ding loopt continue op te nemen om te kunnen terugspoelen (of met terugwerkende kracht het huidige programma op te nemen). Aangezien een SSD achteruit gaat bij veel schrijf cycles zou ik het niet aaraden om een SSD te gebruiken. Persoonlijk hoor ik de schijf niet als de TV ook aan staat (en dat is bij mij altijd het geval omdat ik het ding gebruik om TV te kijken)...
Zelfs een simpele SSD kan 0.3 writes per day aan over zijn gespecificeerde levensduur. Bij een 256GB SSD dus meer dan 80GB. Dat is 12,7 uur per dag (met 14 mbit)
Ja, dat wel. Laatst nog bij een kennis geweest. Die wel terug gezet naar ipv4 omdat er een standaard port forwarding nodig was. Apparatuur kon niet overweg met IPv6. Binnen 30 minuten geregeld via de Ziggo chat.(Ziggo chat zelf duurde 3 minuten).valkenier schreef op maandag 18 februari 2019 @ 17:42:
[...]
Nou zie ik daar zomaar een IPv6 op dat ding. Komt dat al meer voor?
Ziggo Sport zendt dit seizoen hele raceweekend uit op open kanaal
De rechtenhouder van de Formule 1-uitzendingen in Nederland, Ziggo Sport, zendt dit seizoen ook alle vrije trainingen uit op het open kanaal. Eerder waren alleen de kwalificatie en de race te zien op open kanaaal. Dit jaar komen daar dus ook de vrije trainingen bij.
BRON: https://www.gpfans.com/nl...ekend-uit-op-open-kanaal/
[ Voor 3% gewijzigd door dimmak op 21-02-2019 10:30 ]
Over welk pakket hebben we het dan?dimmak schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 10:25:
Vorige maand kon je al FOX en Ziggo sport combineren voor een scherpe combi prijs (paar euro duurder dan FOX alleen), gister kreeg ik een mail dat het sportpakket 5 euro goedkoper wordt. Lekker hoor!
Het losse sportpakket neem ik aan dan?dimmak schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 10:25:
Vorige maand kon je al FOX en Ziggo sport combineren voor een scherpe combi prijs (paar euro duurder dan FOX alleen), gister kreeg ik een mail dat het sportpakket 5 euro goedkoper wordt. Lekker hoor!
Dat pakket met Fox en Ziggo Sport is een apart pakket namelijk.
Float like a butterfly, sting like a bee.
Er zijn er drieMartinusz schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 13:38:
[...]
Het losse sportpakket neem ik aan dan?
Dat pakket met Fox en Ziggo Sport is een apart pakket namelijk.
Kortom: slecht nieuws voor alle niet F1 die-hards die naar het open kanaal van Ziggo Sport kijken.EJSEJS schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 09:48:
Als dit nieuws klopt dan is het goed nieuws voor de F1 fans
Ziggo Sport zendt dit seizoen hele raceweekend uit op open kanaal
Ik erger me helemaal dood als Ziggo op zaterdag de kwalificatie live uitzendt ten koste van een topwedstrijd in de Premier League. Men zendt toch ook niet de warming-up van een voetbalwedstrijd uit terwijl de race gaat beginnen?
Het is een kwalificatie, een samenvatting lijkt me dan voldoende coverage. Als je die saaie solorondjes écht wilt zien, dan maar via online of het extra Ziggo Sport Racing kanaal. Als ze nu ook al de vrije trainingen op het open kanaal gaan zetten, komt de vrijdagavondwedstrijd in de Premier League ook al in het geding. Belachelijk.
[ Voor 9% gewijzigd door Tigerblood op 21-02-2019 15:31 ]
Zo kan ik ook zeggen ik erger me kapot aan al die voetbalwedstrijden die ze perse moeten uitzenden.Tigerblood schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 15:29:
[...]
Kortom: slecht nieuws voor alle niet F1 die-hards die naar het open kanaal van Ziggo Sport kijken.
Ik erger me helemaal dood als Ziggo op zaterdag de kwalificatie live uitzendt ten koste van een topwedstrijd in de Premier League. Men zendt toch ook niet de warming-up van een voetbalwedstrijd uit terwijl de race gaat beginnen?
Het is een kwalificatie, een samenvatting lijkt me dan voldoende coverage. Als je die saaie solorondjes écht wilt zien, dan maar via online of het extra Ziggo Sport Racing kanaal. Als ze nu ook al de vrije trainingen op het open kanaal gaan zetten, komt de vrijdagavondwedstrijd in de Premier League ook al in het geding. Belachelijk.
Zet dat dan op het voetbalkanaal.
Ze kunnen het niet van alle kanten goed doen voor iedereen.
PSN: McMillan0984
We hebben het hier over kwalificatie/training versus wedstrijd. Daar gaat je argumentatie al plat. Je hoort mij niet beweren dat de race moet wijken voor een voetbalwedstrijd.Clavat schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 15:34:
[...]
Zo kan ik ook zeggen ik erger me kapot aan al die voetbalwedstrijden die ze perse moeten uitzenden.
Zet dat dan op het voetbalkanaal.
Ze kunnen het niet van alle kanten goed doen voor iedereen.
Om de grote Allen Iverson te quoten:
We're talking about practice, not a game, not a game, not a game, we talking about practice
Kwalificatie behoord ook tot de wedstrijd.Tigerblood schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 15:38:
[...]
We hebben het hier over kwalificatie/training versus wedstrijd. Daar gaat je argumentatie al plat. Je hoort mij niet te beweren dat de race moet wijken voor een voetbalwedstrijd.
Om de grote Allen Iverson te quoten:
We're talking about practice, not a game, not a game, not a game, we talking about practice
Dus dan gaat jou argumentatie ook al plat.
De vrije training kan ik inkomen.
Dit is afstellen van..
PSN: McMillan0984
Jij hebt geen idee hoe belangrijk en spannend een kwalificatie is zeker? Voetbal is er de hele week rond. Dan kan die wedstrijd ook wel op een andere tijd uitgezonden worden.Tigerblood schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 15:29:
[...]
Kortom: slecht nieuws voor alle niet F1 die-hards die naar het open kanaal van Ziggo Sport kijken.
"When you grow up your heart dies"
Als je die hard voetbalfan bent, betaal dan gewoon voor Ziggo sport totaal gierigaardTigerblood schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 15:29:
[...]
Zolang ze in het weekend zo goed als nooit twee of meer Premier League wedstrijden tegelijk uitzenden terwijl ze 6 kanalen ter beschikking hebben (want rechtenkwestie bla bla bla) zodat je keuze hebt welke je kijkt, zie ik de meerwaarde niet van dat pakket. Als ze Premier League uitzenden is het in bijna alle gevallen ook op het open kanaal te zien, en op de andere kanalen een Serie A wedstrijd of de 99e herhaling van Real Madrid of Barcelona tegen een La Liga dwerg. Naast voetbal heeft Ziggo niet echt boeiende sportrechten (puur persoonlijk) om extra voor te betalen. De cynicus in mij ziet dit F1 nieuws dan ook als een zeer geniepige manier om meer mensen te gaan laten betalen om ook op vrijdag en zaterdag live voetbal te kunnen kijken.Martinusz schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 16:50:
[...]
Als je die hard voetbalfan bent, betaal dan gewoon voor Ziggo sport totaal gierigaard![]()
[ Voor 9% gewijzigd door Tigerblood op 21-02-2019 16:57 ]
Snap ik, maar er zullen ook heel veel mensen heel blij van worden. Ik ga er vanuit dat Ziggo deze keus heel bewust (kijk cijfers) heeft gemaakt. En je kunt het nooit iedereen naar zijn zin maken...Tigerblood schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 15:29:
[...]
Ik erger me helemaal dood als Ziggo op zaterdag de kwalificatie live uitzendt ten koste van een topwedstrijd in de Premier League.
Punt is...het is een gratis kanaalTigerblood schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 16:56:
[...]
Zolang ze in het weekend zo goed als nooit twee of meer Premier League wedstrijden tegelijk uitzenden terwijl ze 6 kanalen ter beschikking hebben (want rechtenkwestie bla bla bla) zodat je keuze hebt welke je kijkt, zie ik de meerwaarde niet van dat pakket. Als ze Premier League uitzenden is het in bijna alle gevallen ook op het open kanaal te zien, en op de andere kanalen een Serie A wedstrijd of de 99e herhaling van Real Madrid of Barcelona tegen een La Liga dwerg. Naast voetbal heeft Ziggo niet echt boeiende sportrechten (puur persoonlijk) om extra voor te betalen. De cynicus in mij ziet dit F1 nieuws dan ook als een zeer geniepige manier om meer mensen te gaan laten betalen om ook op vrijdag en zaterdag live voetbal te kunnen kijken.
F1 is eigendom van Liberty Global. Liberty Global heeft een 50% belang in VodafoneZiggo. Kwestie van slager verkoopt liefste eigen vlees. Kijkcijfers zullen ook meespelen, maar is ook gewoon een financiële kwestie.EJSEJS schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 16:58:
[...]
Snap ik, maar er zullen ook heel veel mensen heel blij van worden. Ik ga er vanuit dat Ziggo deze keus heel bewust (kijk cijfers) heeft gemaakt. En je kunt het nooit iedereen naar zijn zin maken...
Gaat niet om alle competities hebben, maar om het aanbod van wedstrijden.Martinusz schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 17:00:
[...]
Punt is...het is een gratis kanaalde 1 wordt blij van voetbal de ander van formule 1, sommige van beiden. Bij een gratis kanaal moet je dan eigenlijk blij zijn met wat je krijgt, wil je puur voetbal zien, kies dan gewoon voor het pakket. Fox + Totaal is bijna alle competities voor 19 euro?
Als voorbeeld: Aanstaande zaterdag zijn er vier wedstrijden in de Premier League (1 om 13:30, 2 om 16:00, 1 om 18:30). Ziggo Sport zendt er twee van de vier uit (die van 13:30 en 18:30), beiden op zowel open kanaal als Select. De overige twee wedstrijden die om 16:00 aftrappen zijn nergens te vinden over de 7 kanalen (open + 6 premium) van Ziggo Sport. Vier wedstrijden is opvallend weinig voor een zaterdagmiddag. Meestal zijn er veel meer wedstrijden die op hetzelfde tijdstip aftrappen. Ziggo Sport zendt dan bijna nooit meer dan één wedstrijd live uit. Dus waarom zou je dan betalen voor het gehele pakket?
[ Voor 19% gewijzigd door Tigerblood op 21-02-2019 17:12 ]
Inderdaad, wat een gezeur. Je hebt ‘gratis’ Formule 1, een aantal competitie voetbalwedstrijden en champions league.Requa schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 17:38:
Wordt dit na de BlackFriday discussie nou een Ziggo Sport discussie?
Edit: en toen werd het stil
[ Voor 14% gewijzigd door hardware-lover op 22-02-2019 18:49 . Reden: eerst een GB en dan AD ]
Testing, one, two ...
Heb nog geprobeerd of ik die Ubee kon krijgen maar helaas dat ging niet gebeuren

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Via de helpdesk duurt het vaak een paar dagen om in bridge te zetten.
Eerst hotspot uit 24 uur wachten.
En dan nog iets.
Zou iets van 48 uur duren.
Via Twitter was het binnen een paar minuten geregeld.
I think I'm afraid to be happy whenever I get to happy, something bad always happen.
Op de 1 of andere manier wordt die UBEE nog altijd alleen aan zakelijke abonnees geleverd. Blijf het mij verbazen, ik zou eerder 'testen' met particuliere abonnees dan zakelijke abonnees die mogelijk massaal klagen als dat ding niet werkt i.v.m. een software bug.Pierre schreef op vrijdag 22 februari 2019 @ 07:10:
Wordt je vanmorgen wakker, is het modem uit en gewoon dood. Krijg nu een Connect Box ben benieuwd of dat ding werkt. In Bridge laten zetten kan ik zelf schijnbaar niet zelf dat moet Ziggo doen.
Heb nog geprobeerd of ik die Ubee kon krijgen maar helaas dat ging niet gebeuren
Mogelijk is de noodzaak voor een nieuw moden bij de zakelijke abbonnees met een Hitron modem nog hoger dan bij de Connect Box.king006 schreef op vrijdag 22 februari 2019 @ 09:33:
[...]
Op de 1 of andere manier wordt die UBEE nog altijd alleen aan zakelijke abonnees geleverd. Blijf het mij verbazen, ik zou eerder 'testen' met particuliere abonnees dan zakelijke abonnees die mogelijk massaal klagen als dat ding niet werkt i.v.m. een software bug.
Het Hitron modem is ook geen pareltje . Mogelijk is daar de UBEE harder nodig dan bij prive
Is ook een gevoelige box. Te laag signaal is niet goed, te hoog ook niet. Wanneer je problemen hebt met 2020 en een versterker er achter hangt om dat zwakke signaal op te krikken krijg je mogelijk juist weer teveel signaal op de media box XL. Dramatisch apparaat.iMars schreef op maandag 18 februari 2019 @ 10:29:
Nou ik heb de knop maar doorgehakt: mediabox xl gaat retour afzender.
Te veel puntjes van irritatie wat het niet wint van "het gemak":
• Met de afstandsbediening kan ik niet meer de volume bedienen (dus moet ik een extra afstandsbediening erbij gebruiken).
• Stroomverbruik is schrikbarend hoog, volgens specificatie 57Watt standby (heb zelf 40~50Watt gemeten). Kan wel in ECO zetten, maar ik wil niet elke keer paar minuten wachten voordat ie aan is. Mijn huidige C7140 verbruikt max 40Watt als deze aan is en veel minder in standby.
• Irritante 2020 meldingen terwijl ik met mijn C7140 nog nooit problemen heb gehad
Had je de afstandsbediening wel gekoppeld aan je tv? dan zou het regelen van de volume wel mogelijk moeten zijn..
Ja, afstandsbediening gekoppeld aan mijn TV, maar daar reageerd mijn versterker niet opTweakwondo schreef op vrijdag 22 februari 2019 @ 14:27:
[...]
Is ook een gevoelige box. Te laag signaal is niet goed, te hoog ook niet. Wanneer je problemen hebt met 2020 en een versterker er achter hangt om dat zwakke signaal op te krikken krijg je mogelijk juist weer teveel signaal op de media box XL. Dramatisch apparaat.
Had je de afstandsbediening wel gekoppeld aan je tv? dan zou het regelen van de volume wel mogelijk moeten zijn..
Ik ben nu weer helemaal happy met mijn C7140 decoder
Heb wat problemen met Ziggo en dan m.n. de stabiliteit van de verbinding.
Heb eens even in de connectbox geken en volgende plaatjes gemaakt.
Kan iemand mij vertellen of dit goed of slecht is ?

[ Voor 32% gewijzigd door geewizz25 op 22-02-2019 17:20 ]
Wil je eens alle waardes posten? Ik zie sowieso al een hoop errors op je lijn staan. Wat voor AOP heb je?
De UBEE is volgens mij ook primair bedoeld voor zakelijk gebruik. De meeste consumenten willen namelijk een WiFi-modemrouter en de UBEE heeft geen WiFi. Daarnaast zal de UBEE waarschijnlijk ook duurder zijn dan de connect box, die special voor liberty global geproduceerd wordt.king006 schreef op vrijdag 22 februari 2019 @ 09:33:
[...]
Op de 1 of andere manier wordt die UBEE nog altijd alleen aan zakelijke abonnees geleverd. Blijf het mij verbazen, ik zou eerder 'testen' met particuliere abonnees dan zakelijke abonnees die mogelijk massaal klagen als dat ding niet werkt i.v.m. een software bug.
http://www.ubeeinteractiv...medium-enterprise-gateway
https://community.ziggo.n...g-modem-zonder-wifi-33061
[ Voor 12% gewijzigd door dennisdennis12 op 22-02-2019 18:48 ]
En wat is er zo speciaal aan een Ubee? Die zijn vroeger ook gewoon geproduceerd, ook zonder WiFi. En dat spul werkt gewoon prima. Beter als de Compal en Arris troep die je tegenwoordig overal ziet. Duurder zal het ook zeker niet zijn, en voor LibertyGlobal al helemaal niet. Het zijn monopolisten.
dennisdennis12 schreef op vrijdag 22 februari 2019 @ 18:45:
[...]
De UBEE is volgens mij ook primair bedoeld voor zakelijk gebruik. De meeste consumenten willen namelijk een WiFi-modemrouter en de UBEE heeft geen WiFi. Daarnaast zal de UBEE waarschijnlijk ook duurder zijn dan de connect box, die special voor liberty global geproduceerd wordt.
Waarschijnlijk pas in 2021.
Kwam ik achter door een gesprek met ConsuWijzer over de verplichte huur van een SmartCard.
Daarvoor een apart topic aangemaakt: Ziggo SmartCard niet zonder CI+ module
Maak je niet druk, dat doet de compressor maar
Ze leveren hem inderdaad aan de zakelijke markt. Gisteren dacht iemand van ziggo nog dat dit modem ook nooit voor particuliere beschikbaar gaat komen.dennisdennis12 schreef op vrijdag 22 februari 2019 @ 18:45:
[...]
De UBEE is volgens mij ook primair bedoeld voor zakelijk gebruik. De meeste consumenten willen namelijk een WiFi-modemrouter en de UBEE heeft geen WiFi. Daarnaast zal de UBEE waarschijnlijk ook duurder zijn dan de connect box, die special voor liberty global geproduceerd wordt.
Voor particuliere hebben ze dus helemaal geen “modem only” meer. Alles is met WiFi.
[ Voor 5% gewijzigd door king006 op 23-02-2019 09:30 ]
Net het nieuwe modem ontvangen het is een Arris geworden, aansluiten is een fluitje net als het in Bridge modus zetten van dat ding.Pierre schreef op vrijdag 22 februari 2019 @ 07:10:
Wordt je vanmorgen wakker, is het modem uit en gewoon dood. Krijg nu een Connect Box ben benieuwd of dat ding werkt. In Bridge laten zetten kan ik zelf schijnbaar niet zelf dat moet Ziggo doen.
Toch wel snelle service @VodafoneZiggo gisteren bellen dat het oude modem niet meer werkte en nu al weer online, dat mag ook wel eens gezegd worden.
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Dat ziet er goed uit! Zou mooi zijn als de box voor de start van F1 komt en dan Ziggo Sport gelijk in 4K.Tweakwondo schreef op zondag 24 februari 2019 @ 09:49:
Mogelijk komt morgen meer nieuws over de nieuwe media box Next. Voor geïnteresseerden check even dit linkje
Wat is je bron voor ‘morgen’?Tweakwondo schreef op zondag 24 februari 2019 @ 09:49:
Mogelijk komt morgen meer nieuws over de nieuwe media box Next. Voor geïnteresseerden check even dit linkje
De link is toch niks anders dan een intern formulier?
Heb een andere ervaring. Belde naar helpdesk "ik ben verhuisd, heb de Connect Box aangesloten en zie dat jullie hem in bridge moeten zetten" - "dat klopt mijnheer, gaan we gelijk even doen". 3 minuten later had mijn eigen router een publiek IP :-)TRaSH schreef op vrijdag 22 februari 2019 @ 08:04:
Klein tipje,
Via de helpdesk duurt het vaak een paar dagen om in bridge te zetten.
Eerst hotspot uit 24 uur wachten.
En dan nog iets.
Zou iets van 48 uur duren.
Via Twitter was het binnen een paar minuten geregeld.
Nog een tip; bel de helpdesk niet met de vaste telefoon als je dat doet.eBait schreef op zondag 24 februari 2019 @ 10:15:
[...]
Heb een andere ervaring. Belde naar helpdesk "ik ben verhuisd, heb de Connect Box aangesloten en zie dat jullie hem in bridge moeten zetten" - "dat klopt mijnheer, gaan we gelijk even doen". 3 minuten later had mijn eigen router een publiek IP :-)
Don't ask me how I know.
Ach, als ze het gesprek afsluiten met, "we gaan nu de aanpassing doorzetten", dan is dat wel logisch. Alleen de opmerking "het kan tot 24 uur duren voor de aanpassing is doorgevoerd", had wat mij betreft iets eerder mogen komen en niet aan het einde van het gesprek 😏. Het duurde uiteindelijk maar een klein half uur, maar toch...Piet91 schreef op zondag 24 februari 2019 @ 16:13:
[...]
Nog een tip; bel de helpdesk niet met de vaste telefoon als je dat doet.![]()
Don't ask me how I know.
Testing, one, two ...
De link werkt niet.king006 schreef op maandag 25 februari 2019 @ 08:10:
De nieuwe mediabox komt het tweede kwartaal op de markt: https://twitter.com/ziggo.../1099756337439883264?s=21
Goedemorgen, dit betrof een interne link die niet meer geldig was. Houd altijd onze website in de gaten voor de laatste ontwikkelingenTweakwondo schreef op zondag 24 februari 2019 @ 09:49:
VodafoneZiggo-webcare
Ik zit zelf al jaren bij KPN en neem altijd voor 15 euro per maand het Ziggo pakket voor de F1.
Nu keek ik net op ziggo.nl en daar zag ik dat het bij Ziggo zelf ook in een pakket van 15 euro zit?
Terwijl ik veel mensen om me heen hoor dat ze bij Ziggo gratis de F1 kunnen kijken, mis ik misschien iets?
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Kanaal 14 is gratis voor Ziggo ledenG_Dragon schreef op maandag 25 februari 2019 @ 10:00:
Goedemorgen,
Ik zit zelf al jaren bij KPN en neem altijd voor 15 euro per maand het Ziggo pakket voor de F1.
Nu keek ik net op ziggo.nl en daar zag ik dat het bij Ziggo zelf ook in een pakket van 15 euro zit?
Terwijl ik veel mensen om me heen hoor dat ze bij Ziggo gratis de F1 kunnen kijken, mis ik misschien iets?
![]()
Ah thanksMartinusz schreef op maandag 25 februari 2019 @ 10:01:
[...]
Kanaal 14 is gratis voor Ziggo ledendaar komt F1 op.
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Ziggo Sport is in HD als je dat bedoelt?G_Dragon schreef op maandag 25 februari 2019 @ 10:04:
[...]
Ah thanks, dat is dezelfde kwaliteit als de zender Ziggo Sport Racing ?
Yes, is die gratis zender SD dan ?ArcticWolf schreef op maandag 25 februari 2019 @ 10:18:
[...]
Ziggo Sport is in HD als je dat bedoelt?
Dan heeft Ziggo deze inmiddels verwijderd na mijn melding hier

[ Voor 15% gewijzigd door king006 op 25-02-2019 10:34 ]
ThanksArcticWolf schreef op maandag 25 februari 2019 @ 10:27:
[...]
Nee... die is in HD.
Racing is/was in SD meen ik
Bij ons is Racing wel HD, lijkt me bij ziggo dan ook?
Correct! bij Ziggo is ook Ziggo Sports Extra en Ziggo Sports Docu in HD. KPN heeft deze nog in SD.G_Dragon schreef op maandag 25 februari 2019 @ 10:33:
[...]
Thanks![]()
Bij ons is Racing wel HD, lijkt me bij ziggo dan ook?
Zonder dat we een discussie starten en er diep op ingaan, omdat dit het Ziggo topic is.king006 schreef op maandag 25 februari 2019 @ 10:33:
[...]
Correct! bij Ziggo is ook Ziggo Sports Extra en Ziggo Sports Docu in HD. KPN heeft deze nog in SD.
Ik heb bij KPN altijd dat pakket voor 15 euro per maand en de zenders zijn altijd in HD
EDIT: net nog even nagekeken, Bij kpn is kanaal 242 Ziggo racing HD
[ Voor 8% gewijzigd door G_Dragon op 25-02-2019 10:37 ]
Kijk dan nog maar eens goed naar kanaal 237 en 238 welk bij KPN toch echt SD zijnG_Dragon schreef op maandag 25 februari 2019 @ 10:35:
[...]
Zonder dat we een discussie starten en er diep op ingaan, omdat dit het Ziggo topic is.
Ik heb bij KPN altijd dat pakket voor 15 euro per maand en de zenders zijn altijd in HD.
Bron via een interne contact persoon kunnen verkrijgen. Ook het linkje. Die werkt inmiddels niet meer, hoewel er nu nog geen informatie naar buiten is gekomen, zal het denk ik niet meer lang duren gezien er niet meer geregistreerd kan worden voor geïnteresseerden. We zullen zien.meesje schreef op zondag 24 februari 2019 @ 10:11:
[...]
Wat is je bron voor ‘morgen’?
De link is toch niks anders dan een intern formulier?
Maar wat was de scoop precies?Tweakwondo schreef op maandag 25 februari 2019 @ 14:22:
[...]
Bron via een interne contact persoon kunnen verkrijgen. Ook het linkje. Die werkt inmiddels niet meer, hoewel er nu nog geen informatie naar buiten is gekomen, zal het denk ik niet meer lang duren gezien er niet meer geregistreerd kan worden voor geïnteresseerden. We zullen zien.
Dat er morgen meer nieuws komt of dat ie morgen beschikbaar komt?
Want dat ie beschikbaar komt, dat is toch al tijdje 'kenbaar' dat het in Q2 zal zijn (ik zeg april).
Van wat ik heb begrepen is dat vandaag de media box beschikbaar zou zijn maar het via een uitrol zal starten voor geïnteresseerden welke zich hebben regisiteerd, d.m.v de webpagina die niet meer beschikbaar is. De nieuwe media box wordt dus eerder op de markt gebracht voor de benoemde doelgroep en zal later (vermoedelijk dus q2 uit komen voor alle abonnee houders),Martinusz schreef op maandag 25 februari 2019 @ 14:27:
[...]
Maar wat was de scoop precies?
Dat er morgen meer nieuws komt of dat ie morgen beschikbaar komt?
Want dat ie beschikbaar komt, dat is toch al tijdje 'kenbaar' dat het in Q2 zal zijn (ik zeg april).
Wat vaag is de informatie achteraf wel maar goed
Maar dat betekend dat mensen alleen aangemeld konden worden als ze de KS gingen bellen, dat doet natuurlijk (bijna) niemandTweakwondo schreef op maandag 25 februari 2019 @ 14:36:
[...]
Van wat ik heb begrepen is dat vandaag de media box beschikbaar zou zijn maar het via een uitrol zal starten voor geïnteresseerden welke zich hebben regisiteerd, d.m.v de webpagina die niet meer beschikbaar is. De nieuwe media box wordt dus eerder op de markt gebracht voor de benoemde doelgroep en zal later (vermoedelijk dus q2 uit komen voor alle abonnee houders),
Wat vaag is de informatie achteraf wel maar goed
Mee eens. Hoe wel er wel tests zijn uitgevoerd bij klanten vind ik het persoonlijk raar dat juist mensen met verstand van zaken, dit hebben misgelopen. Gemiddelde tweaker zal inderdaad niet snel contact opnemen met de KS, juist mensen met minder kennis(en/of klanten zonder 4k tv) hebben dus nu kans eerder aan de gang te kunnen met de nieuwe box. Niet om het een of ander maar toch.king006 schreef op maandag 25 februari 2019 @ 14:54:
[...]
Maar dat betekend dat mensen alleen aangemeld konden worden als ze de KS gingen bellen, dat doet natuurlijk (bijna) niemand
Op zich wel goede test natuurlijk om de "leek" te testen en te zien hoe die omgaan met de nieuwe boxTweakwondo schreef op maandag 25 februari 2019 @ 15:00:
[...]
Mee eens. Hoe wel er wel tests zijn uitgevoerd bij klanten vind ik het persoonlijk raar dat juist mensen met verstand van zaken, dit hebben misgelopen. Gemiddelde tweaker zal inderdaad niet snel contact opnemen met de KS, juist mensen met minder kennis(en/of klanten zonder 4k tv) hebben dus nu kans eerder aan de gang te kunnen met de nieuwe box. Niet om het een of ander maar toch.
Heb me vorig jaar als tester ingeschreven voor de 4k box, toen viel ik helaas buiten de boot. Wie weet kan ik wel met ronde 2 meedoenMartinusz schreef op maandag 25 februari 2019 @ 15:01:
[...]
Op zich wel goede test natuurlijk om de "leek" te testen en te zien hoe die omgaan met de nieuwe box
Is er sprake van een storing, of is Ziggo wakker geworden en zijn eindelijk de opgezegde contracten afgesloten?
WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERSD-VM2D + EV-WP-TWS-1W 300; AC: ME MXZ-2F42VF + 2x MSZ-LN25VGV; PV: 14.08 kWp O/W + SMA STP 8.0; Vent: Zehnder Q600 ERV + Ubbink AirExcellent.
Je kunt je gewoon via het Ziggo forum aanmelden om mee te doen met testen van modems, decoders e.d.. Zo heb ik me ook aangemeld. De mensen die testen bij Ziggo mogen daar niet over communiceren bij elke test dus zullen hier niet van de daken schreeuwen dat ze tester zijn. Ik test bij T-Mobile VoLTE en daar vinden ze het dan weer geen probleem dat ik er nu iets over schrijf.Tweakwondo schreef op maandag 25 februari 2019 @ 15:00:
[...]
Mee eens. Hoe wel er wel tests zijn uitgevoerd bij klanten vind ik het persoonlijk raar dat juist mensen met verstand van zaken, dit hebben misgelopen. Gemiddelde tweaker zal inderdaad niet snel contact opnemen met de KS, juist mensen met minder kennis(en/of klanten zonder 4k tv) hebben dus nu kans eerder aan de gang te kunnen met de nieuwe box. Niet om het een of ander maar toch.
Bel de Ziggo helpdesk?Andrehj schreef op maandag 25 februari 2019 @ 18:03:
Hier in 6901 is sinds vrijdag de analoge radio en TV uitgevallen (nadat wij dit al een paar jaar geleden wegens overstap naar glasvezel hadden opgezegd...)
Is er sprake van een storing, of is Ziggo wakker geworden en zijn eindelijk de opgezegde contracten afgesloten?

Testing, one, two ...
Ik krijg een Mediabox XL en een Modem.
Beide moeten aangesloten worden met een coax kabel.
We hebben 1 aansluitpunt in de meterkast, hierop zou ik een coax splitter op moeten aansluiten en dan 1 coax kabel naar de modem en een coax kabel naar de Mediabox en dan zou het moeten werken..
Qua materiaal zou technetix de beste keus zijn?
Klopt dat zo? Is voor mij de eerste keer dat ik met coax kabels moet werken
Ja, dat klopt, maar zorg wel dat je goede 4G dichte kabels en een fatsoenlijke splitter neemt. Die laatse krijg je meestal wel van Ziggo. Heb zelf goede ervaringen met Hirschmann spulletjesDM89 schreef op maandag 25 februari 2019 @ 21:06:
Ik krijg binnenkort Ziggo in ons nieuwe huis. Heb nu glasvezel van KPN.
Ik krijg een Mediabox XL en een Modem.
Beide moeten aangesloten worden met een coax kabel.
We hebben 1 aansluitpunt in de meterkast, hierop zou ik een coax splitter op moeten aansluiten en dan 1 coax kabel naar de modem en een coax kabel naar de Mediabox en dan zou het moeten werken..
Qua materiaal zou technetix de beste keus zijn?
Klopt dat zo? Is voor mij de eerste keer dat ik met coax kabels moet werken
Bedankt voor de tip, had al iets voorbij zien komen wat betreft 4G, wist helemaal niet dat dit kan storen..valkenier schreef op maandag 25 februari 2019 @ 22:53:
[...]
Ja, dat klopt, maar zorg wel dat je goede 4G dichte kabels en een fatsoenlijke splitter neemt. Die laatse krijg je meestal wel van Ziggo. Heb zelf goede ervaringen met Hirschmann spulletjes
Ik heb het volgende in de winkelwagen liggen.
https://www.kabelshop.nl/...452-COAXIH-20M-i8080.html
https://www.kabelshop.nl/...010700-PTSX-02-i8085.html
Qua connectors heb ik hier 2 keuzes
https://www.kabelshop.nl/...lijk-947546500-i7319.html
Of
https://www.kabelshop.nl/...IECMF-A-i8082-t19324.html
Push On connectors zijn gewoon goed toch?
Nadat ik een aantal keer slechte ervaringen heb gehad met COAX kabel aansluiten ben ik enkele jaren geleden overgestapt op Hirschmann spullen en sindsdien nooit meer problemen gehad.DM89 schreef op dinsdag 26 februari 2019 @ 06:49:
[...]
Bedankt voor de tip, had al iets voorbij zien komen wat betreft 4G, wist helemaal niet dat dit kan storen..
Ik heb het volgende in de winkelwagen liggen.
Qua connectors heb ik hier 2 keuzes
Push On connectors zijn gewoon goed toch?
In huizen waar mensen regelmatig blokken in beeld kregen (is in veel gevallen verstoring door het 4G signaal) heb ik dat nu niet meer.
Ook signaal sterkte en kwaliteit zijn bij de meesten nu een stuk beter.
Mijn "standaard" lijstje om in te kopen is:
Hirschmann KOKA9 (ook per meter te krijgen)
Hirschmann HMV-41 versterker (retour geschikt)
KOS5 Rechte stekker (male)
KOK5 Rechte stekker (female)
KOSWI5 haakse stekker (male)
KOKWI5 haakse stekker(female)
Het meeste heb ik hier standaard op voorraad liggen, want dat gebruik ik zeer regelamtig.
Waar nodig gebruik ik Hirschmann krimp f-connectoren, maar dat vereist een goede krimptang.
Maar ook hier heb ik slechte ervaringen gehad dat de kabels letterlijk uit de f-connector vielen als ik ze alleen maar aanraakte.
Het is een (relatief kleine) extra investering voor de connectoren etc, maar als je alles netjes en goed aansluit heb je met deze materialen een aanzienlijk kleinere kans op problemen dan als je goedkopere materialen gebruikt... maar dat is mijn persoonlijke ervaring.
LET OP: Er zijn diverse instructiefilmpjes op internet te vinden hoe je het beste een COAX kabel kan aansluiten. Kijk die ook even door. Zitten vaak ook handige/belangrijke tips tussen
Bijvoorbeeld dit KOSWI5 filmpje
http://www.deyterra.com
Ik heb de kabel en connectors die jij hier hebt genoemd in de winkelwagen liggen.rally schreef op dinsdag 26 februari 2019 @ 07:35:
[...]
Nadat ik een aantal keer slechte ervaringen heb gehad met COAX kabel aansluiten ben ik enkele jaren geleden overgestapt op Hirschmann spullen en sindsdien nooit meer problemen gehad.
In huizen waar mensen regelmatig blokken in beeld kregen (is in veel gevallen verstoring door het 4G signaal) heb ik dat nu niet meer.
Ook signaal sterkte en kwaliteit zijn bij de meesten nu een stuk beter.
Mijn "standaard" lijstje om in te kopen is:
Hirschmann KOKA9 (ook per meter te krijgen)
Hirschmann HMV-41 versterker (retour geschikt)
KOS5 Rechte stekker (male)
KOK5 Rechte stekker (female)
KOSWI5 haakse stekker (male)
KOKWI5 haakse stekker(female)
Het meeste heb ik hier standaard op voorraad liggen, want dat gebruik ik zeer regelamtig.
Waar nodig gebruik ik Hirschmann krimp f-connectoren, maar dat vereist een goede krimptang.
Maar ook hier heb ik slechte ervaringen gehad dat de kabels letterlijk uit de f-connector vielen als ik ze alleen maar aanraakte.
Het is een (relatief kleine) extra investering voor de connectoren etc, maar als je alles netjes en goed aansluit heb je met deze materialen een aanzienlijk kleinere kans op problemen dan als je goedkopere materialen gebruikt... maar dat is mijn persoonlijke ervaring.
LET OP: Er zijn diverse instructiefilmpjes op internet te vinden hoe je het beste een COAX kabel kan aansluiten. Kijk die ook even door. Zitten vaak ook handige/belangrijke tips tussen
Bijvoorbeeld dit KOSWI5 filmpje
Is de splitter die ik heb gekozen wel goed?
De versterker wacht ik nog even af of het echt nodig gaat zijn. Maar deze werken zo te zien weer met andere connectors.
Ziggo is de kanalen aan het verplaatsen. Zie ook neeecht in "[EuroDOCSIS] Capaciteit monitoren met een DVB-C PC-TV tuner"DM89 schreef op dinsdag 26 februari 2019 @ 06:49:
[...]
Bedankt voor de tip, had al iets voorbij zien komen wat betreft 4G, wist helemaal niet dat dit kan storen..
...
Een goede kabel en connector zal altijd goed zijn, zeker als straks Docsis 3.1 komt.
Wel leuk om te zien dat alle signalen nu 'onder' de 4G signalen zitten.
Als 5G 700 MHz on air komt in 2020, kan er mogelijk extra storing komen.
De Ziggo aanpassing zal in een gebied zijn waar analoge TV is uitgeschakeld. (Binnenkort overal dus.)
De kabel in je wagentje was Technetix volgens mij en geen Hirschmann.DM89 schreef op dinsdag 26 februari 2019 @ 07:43:
[...]
Ik heb de kabel en connectors die jij hier hebt genoemd in de winkelwagen liggen.
Is de splitter die ik heb gekozen wel goed?
De versterker wacht ik nog even af of het echt nodig gaat zijn. Maar deze werken zo te zien weer met andere connectors.
De splitter zou ik mee wachten. Ziggo levert vrijwel altijd een spiltter mee.
Ja klopt, bedoelde dat ik doe jij aangeeft heb gekozen nu.rally schreef op dinsdag 26 februari 2019 @ 07:58:
[...]
De kabel in je wagentje was Technetix volgens mij en geen Hirschmann.
De splitter zou ik mee wachten. Ziggo levert vrijwel altijd een spiltter mee.
Ik zal dan even wachten wat er meegeleverd wordt en da bestel ik die kabel en connectors.
Het is niet rendabel om voor elke opzegging direct een monteur te sturen om de kabel af te sluiten, vaak wordt gewacht totdat er andere werkzaamheden moeten worden uitgevoerd in de straatkast en dan word je alsnog afgesloten. Het is dus meestal niet zo dat iemand wakker is geworden maar gewoon goedkoper om dit te combineren met bijvoorbeeld een nieuwe aansluiting. Zo te merken maakte je er nog gebruik van. Je hebt dus gewoon geluk gehad dat het zo lang mocht duren.Andrehj schreef op maandag 25 februari 2019 @ 18:03:
Hier in 6901 is sinds vrijdag de analoge radio en TV uitgevallen (nadat wij dit al een paar jaar geleden wegens overstap naar glasvezel hadden opgezegd...)
Dit sinds een week, misschien anderhalf. Was er niet iets van een update voor de modems geweest pas geleden? De werkzaamheden in mijn wijk zijn iig al langer geleden.
TV lijkt er geen last van te hebben tot zover.
Ziggo levert bij nieuwe klanten altijd een POA01 splitter mee. Daar kun je je modem op aansluiten en een TV of versterker. Als je je diensten hebt, post dan even je signaal waardes hier op het forum welk beschikbaar zijn via http://192.168.178.1 (geen bridge mode) of http://192.168.100.1 (met bridge mode)DM89 schreef op dinsdag 26 februari 2019 @ 08:06:
[...]
Ja klopt, bedoelde dat ik doe jij aangeeft heb gekozen nu.
Ik zal dan even wachten wat er meegeleverd wordt en da bestel ik die kabel en connectors.
Wil je dan ook even naar NPO 1 gaan en vervolgens naar 'diagnostiek' en dat hier ook posten? (signaalkwaliteit en signaalsterkte gaat het om)
Geen idee of het echt zo is hoorAndrehj schreef op maandag 25 februari 2019 @ 18:03:
Is dat via WiFi of gewoon bekabeld? wil je de volgende keer eens een 'traceroute' of 'ping' starten als het trager wordt naar bijvoorbeeld 8.8.8.8? werkt dit wel goed? of valt dat ook weg? Kun je eens je signaalwaardes (down en up) posten hier?Pathogen schreef op dinsdag 26 februari 2019 @ 08:59:
Hmm, heb de laatste tijd last van random compleet inkakkende verbinding. Streamen is dan kansloos, internetradio stopt om de haverklap en webpagina's blijven dan 1-2 minuten laden. Soms schiet ineens de kurk weer los, soms moet ik het modem een schop geven ondanks dat alle benodigde lampjes normaal lijken te branden(een Ubee van ergens tussen de 5 en 9 jaar geleden).
Dit sinds een week, misschien anderhalf. Was er niet iets van een update voor de modems geweest pas geleden? De werkzaamheden in mijn wijk zijn iig al langer geleden.
TV lijkt er geen last van te hebben tot zover.
[ Voor 64% gewijzigd door king006 op 26-02-2019 09:33 ]
Hier in 030 geen problemen met de Ubee.Pathogen schreef op dinsdag 26 februari 2019 @ 08:59:
Hmm, heb de laatste tijd last van random compleet inkakkende verbinding. Streamen is dan kansloos, internetradio stopt om de haverklap en webpagina's blijven dan 1-2 minuten laden. Soms schiet ineens de kurk weer los, soms moet ik het modem een schop geven ondanks dat alle benodigde lampjes normaal lijken te branden(een Ubee van ergens tussen de 5 en 9 jaar geleden).
Wat mij wel opviel is dat mensen hier in de buurt die naast een modem ook een Horizon hebben, wel problemen ondervinden.
Maak je niet druk, dat doet de compressor maar
Dat zijn mensen die vaak de horizon koppelen aan een modem. Dat heb ik zelf niet gedaan omdat de Horizon box dan traag werd en zelfs heel lang erover deed om op te starten.DJMaze schreef op dinsdag 26 februari 2019 @ 09:59:
[...]
Hier in 030 geen problemen met de Ubee.
Wat mij wel opviel is dat mensen hier in de buurt die naast een modem ook een Horizon hebben, wel problemen ondervinden.
Ziggo koppelt klanten niet direct af (zoals anderen hier ook al hebben gemeld). Dat is veel te duur.Andrehj schreef op maandag 25 februari 2019 @ 18:03:
Meestal wordt het idd gecombineerd met een "overige werkzaamheden".
Er kan inderdaad ongeveer 2 jaar voorbij gaan voordat je daadwerkelijk afgekoppeld wordt.
Was bij ons ook zo. Helaas ben ik al meerdere malen afgekoppeld geweest omdat de buren geen Ziggo meer hadden (of niet betaald). Was een gevolg van foutievel labels in de verdeelkast
Overigens is alleen het bestellen van TV al voldoende om weer aangekoppeld te worden ... mocht je dat willen.
Moet de kabel dan weer vervangen worden? Nu heb ik er een die voor 4G afgeschermd is, maar als er met de komst van 5G weer storing kan optreden...neeecht schreef op dinsdag 26 februari 2019 @ 07:56:
Wel leuk om te zien dat alle signalen nu 'onder' de 4G signalen zitten.
Als 5G 700 MHz on air komt in 2020, kan er mogelijk extra storing komen.
Overigens is er nagenoeg geen storing meer hier, alleen heel af en toe haperingen in het geluid op RTL4 en 8.
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
@Raven, dat van dat geluid heb ik ook sinds enige maanden, net of het even blijft hangen, bedoel je dat? Komt vooral op de commerciële zenders (RTL?) voor, kan me niet heugen dit ooit op de NPO zenders gehoord te hebben.Raven schreef op dinsdag 26 februari 2019 @ 10:41:
[...]
Moet de kabel dan weer vervangen worden? Nu heb ik er een die voor 4G afgeschermd is, maar als er met de komst van 5G weer storing kan optreden...
Overigens is er nagenoeg geen storing meer hier, alleen heel af en toe haperingen in het geluid op RTL4 en 8.
Testing, one, two ...
Wij hebben af en toe wegvallend gelijk op RTL en bijvoorbeeld Veronica. Dat gebeurd enkel en alleen op de mediabox XL. Onlangs gemeld bij Ziggo en kreeg het advies 'monteur' omdat er geen klachten binnenkwamen van andere klanten.
Ja, zoiets. Heb het zelf volgens mij ook nog nooit op de NPO's gemerkt.hardware-lover schreef op dinsdag 26 februari 2019 @ 12:16:
[...]
@Raven, dat van dat geluid heb ik ook sinds enige maanden, net of het even blijft hangen, bedoel je dat? Komt vooral op de commerciële zenders (RTL?) voor, kan me niet heugen dit ooit op de NPO zenders gehoord te hebben.
Hier is het haperen/hangen, niet wegvallen. We gebruiken hier geen mediabox XL of andere door Ziggo geleverde STB's, er staat een Mut@nt HD500c met OpenPLI erop. Zapt heerlijk snel (vrijwel net zo snel als analoog) en het stroomverbruik is niet noemenswaardig. Beat that Ziggoking006 schreef op dinsdag 26 februari 2019 @ 12:19:
@Raven,
Wij hebben af en toe wegvallend gelijk op RTL en bijvoorbeeld Veronica. Dat gebeurd enkel en alleen op de mediabox XL. Onlangs gemeld bij Ziggo en kreeg het advies 'monteur' omdat er geen klachten binnenkwamen van andere klanten.
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
@king006, daar doel ik niet op. Het is echt het blijven hangen van het geluid, beeld loopt door. Het klinkt dan even sterk vervormd, maar daadwerkelijk maar heel even. Heb het met verschillende decoders, naast een OpenPLI box ook op een Ziggo gecertificeerde Samsung C7140. Het lijkt dus niet decoder afhankelijk.king006 schreef op dinsdag 26 februari 2019 @ 12:19:
@Raven,
Wij hebben af en toe wegvallend geluid op RTL en bijvoorbeeld Veronica. Dat gebeurd enkel en alleen op de mediabox XL. Onlangs gemeld bij Ziggo en kreeg het advies 'monteur' omdat er geen klachten binnenkwamen van andere klanten.
Dat van dat wegvallend geluid is iets wat al jaren her en der de kop op steekt bij menig abonnee, daar hebben wij dan weer geen last van, mijn dochter, die in den Bosch woont, had dat echter wel regelmatig. Het kon met een bepaalde decoder instelling (ook C7140), wel verminderd/opgelost worden bij haar, weet echter niet meer wat dat voor instelling was.
Testing, one, two ...
1
| https://www.ziggo.nl/pakketten/formulier-eos-2019-q1-alleen-voor-agents |
Ehhh dat laatste gedeelte van de URL zegt genoeg toch? Dat is niet voor klanten...om zelf in te vullen.
[ Voor 6% gewijzigd door stormfly op 26-02-2019 14:10 ]
Dit is toch het webformulier? Ik refereer naar het twitter bericht (dat kennelijk al verwijderd is).
Het Twitter linkje was mij niet bekend excuses.meesje schreef op dinsdag 26 februari 2019 @ 14:41:
[...]
Dit is toch het webformulier? Ik refereer naar het twitter bericht (dat kennelijk al verwijderd is).
Ja maarja, welke klanten dan wel of niet? Ik zou het graag willen, maar dat weet Ziggo natuurlijk nietTweakwondo schreef op dinsdag 26 februari 2019 @ 15:50:
Vanaf vandaag t/m 31 Maart worden mensen per mail benaderd om gratis te upgraden naar de media box Next. Geldt niet voor alle klanten. Hou je mail in de gatenJe moet dan natuurlijk wel een tv complete of tv max abonnement hebben!
vandaar ik eerder de site linkte waarbij je je kon aanmelden voor interesse. Maar goed. Een maandje wachten kan nog welMartinusz schreef op dinsdag 26 februari 2019 @ 15:55:
[...]
Ja maarja, welke klanten dan wel of niet? Ik zou het graag willen, maar dat weet Ziggo natuurlijk niet
Grappig ik heb dit sinds een maand ook dat RTL 4 en een paar andere commerciële zenders af en toe kort haperen qua beeld en geluid. Ik gebruik een CI+ module, dus het het lijkt niet persé aan de hardware te liggen.hardware-lover schreef op dinsdag 26 februari 2019 @ 12:16:
[...]
@Raven, dat van dat geluid heb ik ook sinds enige maanden, net of het even blijft hangen, bedoel je dat? Komt vooral op de commerciële zenders (RTL?) voor, kan me niet heugen dit ooit op de NPO zenders gehoord te hebben.
Ik gebruik een (te dure) kabelkeur coax en niks aan veranderd, dus daar ligt het niet aan.
[ Voor 7% gewijzigd door nlboy op 26-02-2019 16:01 ]
Mag ik vragen wat je bron hiervan is? Ik heb namelijk iets anders gehoord.Tweakwondo schreef op dinsdag 26 februari 2019 @ 15:50:
Vanaf vandaag t/m 31 Maart worden mensen per mail benaderd om gratis te upgraden naar de media box Next. Geldt niet voor alle klanten. Hou je mail in de gatenJe moet dan natuurlijk wel een tv complete of tv max abonnement hebben!
Dit topic is gesloten.
Dit topic is bedoeld voor het bespreken van ervaringen, maar wel volgens een aantal voorwaarden:
- Het melden van een storing in een oneliner voegt niks toe. Wil je toch je storing kwijt? Geef dan wat meer details, zoals locatie, websites en eventuele formaat van de storing. Dit geldt ook voor een slechte verbinding.
- Het melden van (persoonlijke) snelheidsupgrades is ook niet nodig en deze berichten worden verwijderd.
Tevens horen de volgende dingen hier ook niet thuis, maar in:
- (Geavanceerde) problemen met je netwerk of aankoopadvies in een los topic
- Afhandeling van de Black Friday in: [Ziggo] Afhandeling Black Friday korting.
- De nieuwe box in: [DVB-C] Ziggo Mediabox Next
- De nieuwe box bestellen: [DVB-C] Ziggo Mediabox Next besteltopic