Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DJMaze
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Ziggo is ook een ISP, maar hier leek mij beter dan in het internet forum.

Al een tijd erger ik mij aan het feit dat Ziggo alleen nog maar SmartCards levert i.c.m. een CI+ module voor €2,- per maand.
Hierdoor zijn er eigenlijk een aantal dingen aan de hand:
  1. een SmartCard kost ± €50 dus na twee jaar huur (24x2) betaal je te veel
  2. je wordt belemmerd in het aankopen van een eigen PVR (bijv. een Humax IHDR)
Daarom heb ik contact opgenomen met ConsuWijzer en staat hieronder het gesprek:
Ik schreef:
Goededag, ik heb een vraag:
Ik kan bij Ziggo niet meer een SmartCard bestellen.
Dit kan alleen in combinatie met een CI+ module á € 2 p.m.
Stel ik ben 10 jaar klant, dan kost dit € 240,-
Vroeger kon je wel een losse SmartCard bestellen zonder problemen.

Ik ben nu niet meer vrij om zelf de keuze te maken waarmee ik televisie wil kijken (bijv. een eigen gekochte Humax IHDR).

Mag Ziggo mij dit opdringen?
ConsuWijzer schreef:
Goedemiddag. Welkom bij ConsuWijzer.

Ik kan me voorstellen dat je hier niet blij mee bent.
Een telecomaanbieder mag in sommige gevallen zijn voorwaarden wijzigen. Wanneer de aanbieder dit mag doen, kun je op onze website lezen: https://www.consuwijzer.n...n-of-algemene-voorwaarden Ook lees je daar welke verplichtingen de aanbieder heeft bij een wijziging en wat je zelf kunt doen wanneer je het hier niet mee eens bent.

Wel gelden er bepaalde regels over het gebruik van eigen apparatuur. Zie: https://www.consuwijzer.n...n-modem-gebruiken-mag-dat In 2021 is de verwachting dat er meer duidelijkheid komt over die regels daarover.

Heb je hier nog vragen over?
Ik schreef:
Ik ben bekend met het "eigen modem" gedeelte. Ik zal ook een gat in de lucht springen zodra Ziggo zich daar aan houdt.
Echter gaat mijn vraag over het televisie gedeelte en niet het internet gedeelte.
Bij de modem tekst staat "Alle apparaten die u thuis aansluit op het netwerk van uw telecomaanbieder mag u zelf kiezen."

Dit mag ik dus niet voor televisie op de coax.

Is er geen wetgeving hierover?
ConsuWijzer schreef:
Alle apparaten die je thuis aansluit op het netwerk van je telecomaanbieder mag je inderdaad zelf kiezen.
Alleen over de modem is nog geen duidelijkheid over, maar voor televisie moet de aanbieder de mogelijkheid wel bieden!
Als Ziggo zich hier niet aan houdt, kun je een klacht indienen (eventueel met andere klanten die hierdoor gedupeerd worden)! Hiervoor kun je deze voorbeeldbrief gebruiken: https://www.consuwijzer.n...mst-tv-telefonie-internet Als Ziggo dan nog steeds weigert, kun je overwegen naar de geschillencommissie telecom te stappen. Die kunnen een uitspraak doen waar ze zich aan moeten houden.

Je signaal heb ik ook genoteerd voor onze collega's van toezicht. Op onze site is te lezen hoe we met deze meldingen omgaan: https://www.consuwijzer.nl/over-consuwijzer
Blijkbaar moet Ziggo mij dus de mogelijkeid bieden om alleen een SmartCard te leveren.

Nu heb ik hier nog twee PVR's liggen die zijn gekocht en kan ze nu dus niet gebruiken, noch verkopen noch een nieuwe kopen, door die huur verplichting.

Zij er meer mensen die dit al hebben geprobeerd of tegen de muur zijn gelopen bij Ziggo?

[ Voor 7% gewijzigd door DJMaze op 23-02-2019 08:50 ]

Maak je niet druk, dat doet de compressor maar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13:44
Ik begrijp je wel, maar voor die 2 euro per maand huur je het. In je voorbeeld voor die 10 jaar ga je ervanuit dat je eigen spullen niet kapot gaan. Ziggo stuurt je nu kosteloos iets nieuws als het stuk gaat of niet meer ondersteund wordt. Als je een auto leased of huurt ben je ook duurder dan het zelf kopen. Alleen het risico ligt ergens anders.

Voor de meeste gebruikers is dit de beste oplossing want die willen gewoon Ziggo bellen als er iets is met hun TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GforceNL
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 10:30

GforceNL

Out of memory....

Waarom haal je de smartcard niet uit de pvr die je hebt?

<Zinloze tekst hier>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VodafoneZiggo
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online

VodafoneZiggo

Bedrijfsaccount VodafoneZiggo Webcare
Alle apparaten die u thuis aansluit op het netwerk van uw telecomaanbieder mag u zelf kiezen. Denk bijvoorbeeld aan een computer, laptop of televisie.

Zoals je van ons gewend bent sta je hier ook geheel vrij in. Kies zelf welk merk/type apparaten jij aansluit om gebruik te maken van je internet en tv. Het netwerk ontstaat door het type abonnement dat je afneemt. Voor een abonnement heb je van ons apparatuur nodig die je van ons in bruikleen krijgt. Dit betekent dat je voor internet een modem nodig hebt, die je van ons ontvangt in het abonnement en voor Digitale TV een mediabox/CI+ module in bruikleen.
Omdat wij onze dienstverlening garanderen, is het gebruik van onze materialen hiervoor verplicht. We kunnen geen andere apparatuur ondersteunen qua service en dienstverlening.

Voor de TV, kies je uit een mediabox of CI+ in bruikleen. Welk merk/tv tv jij vervolgens aansluit is aan jou.

VodafoneZiggo-webcare

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

DJMaze schreef op zaterdag 23 februari 2019 @ 08:48:
• een SmartCard kost ± €50 dus na twee jaar huur (24x2) betaal je te veel
:? , toen ik jaren terug een smartcard kocht kostten die 2 tientjes dacht ik, in ieder geval verre van €50.
(En dat was bij de Mediamarkt, niet de meest goedkope winkel :P )
aljooge schreef op zaterdag 23 februari 2019 @ 10:06:
[...]

Dat is dan heel klantonvriendelijk. 24 euro per jaar aftikken voor een apparaat die je niet zelf hebt uitgekozen en nieuw nog niet eens dit bedrag waard is. Op koningsdag heb je ze voor nog geen tientje. Nee voor mij geen ziggo.
Dat en de STB's van Ziggo zijn traag en onzuinig. Hier heb ik er al een tijdje een van Mut@nt die op een fractie van een seconde na net zo snel zapt als analoog en verbruik ligt rond de 5W. Dat is heel wat anders dan de Humaxjes die ik heb gehad.

[ Voor 53% gewijzigd door Raven op 23-02-2019 10:12 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aljooge
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 14:31
VodafoneZiggo schreef op zaterdag 23 februari 2019 @ 09:58:
Alle apparaten die u thuis aansluit op het netwerk van uw telecomaanbieder mag u zelf kiezen. Denk bijvoorbeeld aan een computer, laptop of televisie.

Zoals je van ons gewend bent sta je hier ook geheel vrij in. Kies zelf welk merk/type apparaten jij aansluit om gebruik te maken van je internet en tv. Het netwerk ontstaat door het type abonnement dat je afneemt. Voor een abonnement heb je van ons apparatuur nodig die je van ons in bruikleen krijgt. Dit betekent dat je voor internet een modem nodig hebt, die je van ons ontvangt in het abonnement en voor Digitale TV een mediabox/CI+ module in bruikleen.
Omdat wij onze dienstverlening garanderen, is het gebruik van onze materialen hiervoor verplicht. We kunnen geen andere apparatuur ondersteunen qua service en dienstverlening.

Voor de TV, kies je uit een mediabox of CI+ in bruikleen. Welk merk/tv tv jij vervolgens aansluit is aan jou.
Dat is dan heel klantonvriendelijk. 24 euro per jaar aftikken voor een apparaat die je niet zelf hebt uitgekozen en nieuw nog niet eens dit bedrag waard is. Op koningsdag heb je ze voor nog geen tientje. Nee voor mij geen ziggo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Incognitum
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 08:29

Kun je mij uitleggen wat het verschil is tussen een gehuurde CI module en een eigen aangeschaft exemplaar in ieder willekeurige winkel?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FooLsKi
  • Registratie: Augustus 2005
  • Nu online

FooLsKi

Prutz0r 4 Life

Incognitum schreef op zaterdag 23 februari 2019 @ 10:14:
[...]

Kun je mij uitleggen wat het verschil is tussen een gehuurde CI module en een eigen aangeschaft exemplaar in ieder willekeurige winkel?
De gehuurde versie is een stabiele bron van inkomsten voor VodafoneZiggo, een gekochte niet ;)
Het is dat ik weinig andere keus heb hier. Geen FttH, xDSL geen optie ivm afstand tot centrale (>3km).

Hoezo, ik zit je raar aan te kijken? Zo kijk ik altijd! Slijpen is niet nodig, ik prefereer de botte bijl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

[...]

De aanwezigheid van een smartcard geloof ik, daar smartcards niet meer los verkocht worden.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15:18

Ik heb 7 jaar bij Ziggo gezeten, en ben nu over naar een ander. 7 jaar geleden een eigen CI+ module gekocht. Werkte altijd perfect, als ik dus bijvoorbeeld volgend jaar weer terug overstap naar ziggo is mijn eigen gekochte CI+ module useless geworden? Ik ga geen €2 betalen voor een HUUR ci+ module..

Met mijn 7 jaar Ziggo gebruik, zou dat nu dus €2 per maand (Wie weet word het binnenkort wel €2,50 oid ziggo kennende) 2 euro pm x 12 maanden =€24 per jaar keer 7 jaar = €168. ik snap wel waarom Ziggo dit doet.. :+

Waarom geef je de consument gewoon niet de keuze? Wil je GEGARANDEERD 100% werkend product? Huur dan bij ons de CI+ module, wil je je eigen module gebruiken, prima, maar buiten de activatie geen service.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aljooge
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 14:31
FooLsKi schreef op zaterdag 23 februari 2019 @ 10:20:
[...]

De gehuurde versie is een stabiele bron van inkomsten voor VodafoneZiggo, een gekochte niet ;)
Het is dat ik weinig andere keus heb hier. Geen FttH, xDSL geen optie ivm afstand tot centrale (>3km).
je hebt wel een keus. NLziet voor 8 euro per maand. ik ben overgestapt en kan alles terugkijken zonder reclame. Ik heb daarom ziggo opgezegd en heb er geen spijt van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FooLsKi
  • Nu online

FooLsKi

Prutz0r 4 Life

aljooge schreef op zaterdag 23 februari 2019 @ 10:38:
[...]

je hebt wel een keus. NLziet voor 8 euro per maand. ik ben overgestapt en kan alles terugkijken zonder reclame. Ik heb daarom ziggo opgezegd en heb er geen spijt van.
Dan heb ik alsnog een internetverbinding nodig, waarbij Ziggo de enige acceptabele verbinding is. Met xDSL ga ik 20 jaar terug in de tijd (want heel ver van de centrale) en glasvezel is hier niet aanwezig. Tel daarbij op dat ik qua mobiel bereik hier ook niet bepaald op een sweetspot zit en je snapt wellicht waarom ik zeg dat ik weinig andere keuze heb.

Hoezo, ik zit je raar aan te kijken? Zo kijk ik altijd! Slijpen is niet nodig, ik prefereer de botte bijl.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

@DJMaze, je kunt prima TV kijken op de apparatuur die je als voorbeeld aanhaalt, het TV basispakket is zonder CI+ en smartcard te bekijken. Dat je daarmee het grootste gedeelte van de zenders niet in HD kunt bekijken, dat is dan een (wellicht vervelende) bijkomstigheid.

Testing, one, two ...

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:54
FooLsKi schreef op zaterdag 23 februari 2019 @ 10:20:
[...]

:Y Tegen zoveel waarheid kan geen webcare-marketing tegenop :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 11:10
Rukapul schreef op zaterdag 23 februari 2019 @ 12:28:
[...]

:Y Tegen zoveel waarheid kan geen webcare-marketing tegenop :)
Maar dat huurmodel is toch bij elke provider tegenwoordig ?

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjant2
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 14:50
MdO82 schreef op zaterdag 23 februari 2019 @ 12:41:
[...]

Maar dat huurmodel is toch bij elke provider tegenwoordig ?
Ja ze willen allemaal naar huren want dat levert ze veel meer geld op.
Alleen daar zijn ze natuurlijk niet eerlijk over en gooien het net als @VodafoneZiggo op dat ze anders niet kunnen garanderen dat het werkt. Wat natuurlijk BS is want een gekochte CI+module is exact hetzelfde als ze verhuren. Iedereen weet het dat Ziggo uit zijn nek lult en dat het gewoon om geld gaat maar alle providers doen dit dus wat is het alternatief?
Ik ben blij met mijn gekochte kaarten en de dag dat Ziggo die zou blokkeren is de dag dat mijn abo per direct wordt opgezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VodafoneZiggo
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online

VodafoneZiggo

Bedrijfsaccount VodafoneZiggo Webcare
[...]

Een eigen CI+ module had een garantie van 2 jaar. Onze huur CI+ blijft zolang je het abonnement afneemt onze verantwoordelijkheid en onze ondersteuning.

VodafoneZiggo-webcare

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15:18
VodafoneZiggo schreef op zaterdag 23 februari 2019 @ 14:42:
[...]

Een eigen CI+ module had een garantie van 2 jaar. Onze huur CI+ blijft zolang je het abonnement afneemt onze verantwoordelijkheid en onze ondersteuning.
Fuuuuu, oh wacht het draait niet om geld, Ziggo is bezorgd om de garantie van je eigen aangekocht product. :+ naja iedereen moet het zelf weten, max verstappen moet ergens van betaald worden, maar niet met mijn centen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ilmar
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19-09 22:50
[...]

Nouja... een CI+ module kost volgens mij zo'n € 50, dus voor die € 2 p/m kan je hem precies elke 2 jaar vernieuwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Messje
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 04:50
Ilmar schreef op zaterdag 23 februari 2019 @ 14:53:
[...]

Nouja... een CI+ module kost volgens mij zo'n € 50, dus voor die € 2 p/m kan je hem precies elke 2 jaar vernieuwen.
Daarom krijg je bij een defect ook kosteloos een nieuwe.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Arjant2
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 14:50
[...]

Een ci+module kost nog geen 50 euro, overal te verkrijgen. Over 2 jaar betaal je bij ziggo 48 euro. Dus zelfs als je hem zelf koopt ben je nooit slechter uit dan bij Ziggo met een zeer grote kans dat je veeeel goedkoper uit bent want ci+ modules gaan niet zo snel kapot dus na 2 jaar ben je altijd goedkoper uit.
Verder is er dus geen verschil zoals je zelf al toegeeft tussen een gehuurde en een gekochte versie. Dus goed om te weten dat je indirect nu toegeeft dat het ziggo om het geld te doen is want er is geen verschil anders dan dat het ziggo meer geld oplevert.
Prima als dat de keuze is van Ziggo maar geef dat dan gewoon toe ipv met onzin verhalen te komen dat het zogenaamd in voordeel van de klant is.

[ Voor 7% gewijzigd door Arjant2 op 23-02-2019 15:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Messje schreef op zaterdag 23 februari 2019 @ 14:59:
[...]

Daarom krijg je bij een defect ook kosteloos een nieuwe.
Waardoor zelfs als ze je elke maand een nieuwe moeten sturen een gekochte nog steeds niet duurder zou zijn, omdat je daar 2 jaar garantie (zo niet meer) op hebt.

We kunnen het natuurlijk heel lang over hebben, maar uiteindelijk blijft er maar één juist antwoord: Dit levert Ziggo meer geld op. Gelukkig is mijn ooit gekochte CI+ module nog steeds actief, en in de tweede TV heb ik de eerste gratis CI+ die je bij je abbo krijgt. Maar toch wordt dat binnenkort overstappen naar een ander :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Messje
Zolang je in fZiggo gebied woont is dat inderdaad een fijn voordeel waa ik ook dankbaar gebruik van maak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Messje schreef op zaterdag 23 februari 2019 @ 15:35:
Zolang je in fZiggo gebied woont is dat inderdaad een fijn voordeel waar ik ook dankbaar gebruik van maak.
Een terechte opmerking, want in voormalig UPC gebied wordt een andere encryptie gebruikt, Nagravision. Smartcard gekoppeld aan de hardware waarin deze wordt gebruikt. Dus als men dan toch wat zou willen klagen, dan zou ik het op de nog steeds bestaande verschillen tussen beide gebieden gooien. Geen VOD of IA tv met een CI+ module in oud UPC gebied. Discriminatie?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Messje
hardware-lover schreef op zaterdag 23 februari 2019 @ 15:42:
[...]

Een terechte opmerking, want in voormalig UPC gebied wordt een andere encryptie gebruikt, Nagravision. Smartcard gekoppeld aan de hardware waarin deze wordt gebruikt. Dus als men dan toch wat zou willen klagen, dan zou ik het op de nog steeds bestaande verschillen tussen beide gebieden gooien. Geen VOD of IA tv met een CI+ module in oud UPC gebied. Discriminatie?
Heeft volgens mij te maken met de verschillende techniek die fUPC en fZiggo gebruiken in de regios.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

@Messje, dat schrijf ik idd 🤔

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJMaze
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Zoals je van ons gewend bent sta je hier ook geheel vrij in. Kies zelf welk merk/type apparaten jij aansluit om gebruik te maken van je internet en tv.
Dus als ik een apparaat koop wil ik daar een SmartCard in.
Voor een abonnement heb je van ons apparatuur nodig die je van ons in bruikleen krijgt.

Dit betekent dat je voor internet een modem nodig hebt, die je van ons ontvangt in het abonnement en voor Digitale TV een mediabox/CI+ module in bruikleen.
Onzin, in bijv. Duitsland kan het ook met een eigen modem.
En alleen een SmartCard voldoet om met eigen apparatuur naar gecodeerde zenders te kijken.
Mijn Humax volstaat al 8 jaar zonder ooit maar ondersteuning/service/etc. nodig te hebben gehad.
Mensen die apparatuur van jullie gebruiken, zoals een Horizon, bellen mij minstens 1x per maand dat ze ondersteuning/service/etc. nodig hebben.
Ik moest zelfs de buurvrouw helpen waarbij jullie monteur de Humax, die jullie leveren, verkeerd had aangesloten!
De mijne doet het al 8 jaar prima in de tweede TV. Wat is je punt?

Al met al lijkt het mij beter dat iedereen maar eens contact opneemt met ConsuWijzer, want de antwoorden van Ziggo-Webcare slaan kant nog wal.
jongetje schreef op zaterdag 23 februari 2019 @ 09:12:
Voor de meeste gebruikers is dit de beste oplossing want die willen gewoon Ziggo bellen als er iets is met hun TV.
Maar wij zijn niet de meesten ;)

[ Voor 6% gewijzigd door DJMaze op 25-02-2019 15:42 ]

Maak je niet druk, dat doet de compressor maar

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• PhilipsFan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11:17
[...]

Wij vragen ook helemaal niet om ondersteuning. Die smartcards werken perfect en blijven dat ook doen. Ik heb er 3 in huis en die doen het al jaren prima. Het is extreem klantonvriendelijk van jullie om deze niet meer los aan te bieden, pure geldklopperij.

Alles aan Ziggo is klantonvriendelijk. Ik heb nog een ouder pakket, maar als ik zou willen overstappen op een andere snelheid, dan word ik gedwongen om een veel duurder nieuw pakket te nemen, met allemaal opties die ik toch niet nodig heb. En een waardeloze energieslurpende mediabox.

Jullie bestaan alleen nog omdat je monopolist bent in het Ziggo-gebied en er eigenlijk geen goed alternatief is. DSL is veel te traag en in veel buitengebieden nog veel trager. Hopelijk wordt binnenkort eindelijk besloten dat die kabel open moet zodat we eindelijk weer fatsoenlijk internet kunnen afnemen bij bedrijven die wel klantvriendelijk zijn. Ik ben de eerste die opzegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thehippy
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 03-02 11:42
Net ook toevallig bij mijn vader die een nieuwe tv heeft gekocht met CI+ module waarbij de kaart uit de Humax in de tv ging. In de kast bleek nog een oude Ziggo Smartcard in de kast te hebben liggen die in de Humax kon. Ik zeg ik bel wel even om die te activeren. Krijg ik een man aan de lijn die doodleuk zegt dat 2 jaar oude kaartjes niet meer geactiveerd kunnen worden (volgens mij leugen 1e klas) dus ik zeg, moet ik dan een nieuw kaartje kopen. Nee, dat kan niet meer Waaaat?!? Wat een asociaal hufter bedrijf wordt dit zeg. Wordt een soort 2e KPN met hun monopolie. Het lijkt me duidelijk dat hier een of andere marketeer achter zit bij Ziggo die zegt, we moeten die kaartjes (die voor hun misschien €2 kost om te maken kosten) niet verkopen, nee we moeten ze verhuren voor winst maximalisatie. De klant is hierbij ondergeschikt en ze kunnen toch niet voor andere tv aanbieders op de gewone kabel.

Maar ik heb al een klacht op klachtkompas gezet en ga dat voorlopig ook nog op Radar doen. Dit moet gewoon teruggedraaid worden anders kan je straks al je prima werkende humax kastjes weggooien.

[ Voor 21% gewijzigd door thehippy op 23-12-2019 18:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

@thehippy, indien nog niet beschikbaar, maak een Ziggo profiel aan voor je vader en kijk bij zijn producten of daar idd maar één geactiveerde smartcard te vinden is. Staan er toevallig 2, dan kun je die zelf actieveren binnen "mijn Ziggo".

Het is overigens bij dat "hufter" bedrijf nog steeds mogelijk om een Irdeto smartcard te huren, i.c.m. een CI+ module, dat dan weer wel. Het kost dan wel iedere maand extra geld.

De Humax is overigens ook zonder smartcard te gebruiken, je krijgt dan echter het open zenderpakket, voornamelijk in SD kwaliteit.

Dat ze geen zelf aangekochte Irdeto smarcard's meer activeren is al jaren geleden bekend gemaakt, wat dat betreft ben je blijkbaar niet helemaal op de hoogte, dus die klacht daarover is niet werkelijk van deze tijd.
nieuws: Ziggo stopt met activatie losse smartcards

[ Voor 8% gewijzigd door hardware-lover op 23-12-2019 19:14 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrMarcie
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 17-09 11:24

MrMarcie

CFMoto 650MT

Mijn vader heeft nog zo'n oude TV op zijn werkkamer. Zo'n TV met een beeldbuis. Denk 20+ jaar oud maar doet het prima. Nu gaat Ziggo analoog signaal opheffen dus moet ie een andere oplossing zoeken. Hij kan zo'n gratis kastje krijgen maar dan heb je 2 apparaten die stroom gebruiken, twee afstandsbedieningen wat voor ouderen al lastig is en dat kastje kan ie niet aansluiten op zijn oude TV.

Nu heb ik hier een prima digitaal TVtje staan waar een CI module in zit. Die zet ik bij hem neer. Maar nu is ie verplicht om extra huur te betalen om die TV te gebruiken. Dat is toch waanzin? Waarom kan je niet gewoon een smartcard kopen?

Ik wordt er steeds zieker van hoe doe grootmachten als Ziggo en KPN alleen maar bezig zijn met winstmaximalisatie en ons uitknijpen. Maar een 'goed' product leveren kunnen ze niet. Erg jammer dat in een modern land als NL daar niet op politiek nivo op ingegrepen wordt. Net zoals die glasvezelhandel die door KPN geboycot en gedomineerd wordt.

[ Voor 2% gewijzigd door MrMarcie op 15-10-2020 12:13 . Reden: Typo's ]

For sale | "Goodbyes are only for those who love with their eyes. Because for those who love with heart and soul there is no such thing as separation" Rumi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
MrMarcie schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 12:09:
Mijn vader heeft nog zo'n oude TV op zijn werkkamer. Zo'n TV met een beeldbuis. Denk 20+ jaar oud maar doet het prima. Nu gaat Ziggo analoog signaal opheffen dus moet ie een andere oplossing zoeken. Hij kan zo'n gratis kastje krijgen maar dan heb je 2 apparaten die stroom gebruiken, twee afstandsbedieningen wat voor ouderen al lastig is en dat kastje kan ie niet aansluiten op zijn oude TV.

Nu heb ik hier een prima digitaal TVtje staan waar een CI module in zit. Die zet ik bij hem neer. Maar nu is ie verplicht om extra huur te betalen om die TV te gebruiken. Dat is toch waanzin? Waarom kan je niet gewoon een smartcard kopen?

Ik wordt er steeds zieker van hoe doe grootmachten als Ziggo en KPN alleen maar bezig zijn met winstmaximalisatie en ons uitknijpen. Maar een 'goed' product leveren kunnen ze niet. Erg jammer dat in een modern land als NL daar niet op politiek nivo op ingegrepen wordt. Net zoals die glasvezelhandel die door KPN geboycot en gedomineerd wordt.
Je hebt geen CI module nodig om digitale tv te ontvangen. Die is enkel nodig om het volledige pakket te krijgen maar aangezien hij van analoog afkomt zal het qua kwaliteit geen probleem moeten zijn om alleen het basispakket te ontvangen (met enkel NPO 1-3 en Ziggo Sport 14 in HD)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMarcie

MrMarcie

CFMoto 650MT

apis29 schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 12:16:
[...]

Je hebt geen CI module nodig om digitale tv te ontvangen. Die is enkel nodig om het volledige pakket te krijgen maar aangezien hij van analoog afkomt zal het qua kwaliteit geen probleem moeten zijn om alleen het basispakket te ontvangen (met enkel NPO 1-3 en Ziggo Sport 14 in HD)
Nee, maar omdat ie nu een 'goede' tv heeft is het wel zo fijn om in HD te kijken en dat hij de golfwedstrijdjes uit zijjn Ziggo Sport pakket ook op zijn werkkamer kan kijken.

For sale | "Goodbyes are only for those who love with their eyes. Because for those who love with heart and soul there is no such thing as separation" Rumi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
MrMarcie schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 12:18:
[...]

Nee, maar omdat ie nu een 'goede' tv heeft is het wel zo fijn om in HD te kijken en dat hij de golfwedstrijdjes uit zijjn Ziggo Sport pakket ook op zijn werkkamer kan kijken.
Hoe krijg je Ziggo Sport pakket over analoog dan? Is het niet gewoon een digitaal kastje met een analoge uitgang dan? Of is het dat hij dat dan ook kan kijken op de werkkamer? (ipv enkel in de woonkamer bijv.)

[ Voor 10% gewijzigd door apis29 op 15-10-2020 12:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrMarcie

MrMarcie

CFMoto 650MT

apis29 schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 12:19:
[...]

Hoe krijg je Ziggo Sport pakket over analoog dan? Is het niet gewoon een digitaal kastje met een analoge uitgang dan? Of is het dat hij dat dan ook kan kijken op de werkkamer/
Sport kijkt ie in de woonkamer met een Humax decoder.

Ik heb bijvoorbeeld 3 smartcards die allemaal werken maar ik gebruik er nog maar een. Hij heeft nooit extra kaarten aangevraagd omdat ie dat allemaal niet snapt en mee bezig is. Dat hij nu 2 euro per maand extra moet betalen is natuurlijk schandalig.

Heb me er even in moeten verdiepen omdat ik die TV voor hem moest klaarmaken, maar het is een bende voor de consument.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bazvv
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 20-09 23:07
Ik had nog een oud abonnement en deze "gratis" omgezet naar een CI+ module abonnement waarbij ik gratis een ci+ module + smartcard kreeg. Ik had zelf ook nog een CI+ module met smartcard die ik lang geleden had gekocht dus heb er nu 2 zonder 2 euro per maand te betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dmantione
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 13:31

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
Voor een beeldbuistelevisie waar nog analoog op gekeken wordt niet gaan rommelen met CI-modules en huurontvangers. Ziggo gaf een tijd lang ontvangers kado bij afschakelen van het analoog signaal, daar had je geen kaart voor nodig. Kijk of ze die kastjes nog aanbieden, zo ja, zijn die een prima oplossing zonder kaart en extra kosten.

Zo niet koop voor een paar tientjes in de winkel je eigen ontvanger of een tweedehandsje op Marktplaats. Een Zgemma'tje of zoiets. Wederom, prima oplossing, geen kaart of CI-module voor nodig, geen extra maandelijkse kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dmantione

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
Dit was de ontvanger die Ziggo gratis aanbood/-biedt voor klanten die nog analoog keken:

https://www.totaaltv.nl/t...t-perfect-digitaal-beeld/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMarcie

MrMarcie

CFMoto 650MT

dmantione schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 12:29:
Voor een beeldbuistelevisie waar nog analoog op gekeken wordt niet gaan rommelen met CI-modules en huurontvangers. Ziggo gaf een tijd lang ontvangers kado bij afschakelen van het analoog signaal, daar had je geen kaart voor nodig. Kijk of ze die kastjes nog aanbieden, zo ja, zijn die een prima oplossing zonder kaart en extra kosten.

Zo niet koop voor een paar tientjes in de winkel je eigen ontvanger of een tweedehandsje op Marktplaats. Een Zgemma'tje of zoiets. Wederom, prima oplossing, geen kaart of CI-module voor nodig, geen extra maandelijkse kosten.
Dat zei ik hierboven al, dat gratis kastje van Ziggo kan ie krijgen maar dan heb je 2 apparaten en 2 afstandsbedieningen.

Je andere oplossing snap ik niet, dan heb je een smartcard nodig en die activeren ze niet meer, je kan ALLEEN huren en niet kopen bij Ziggo. Hij heeft maar 1 smartcard voor in de woonkamer omdat ie voor de oude tv geen smartcard nodig had dus ook nooit gekregen of aangevraagd.
Bazvv schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 12:22:
Ik had nog een oud abonnement en deze "gratis" omgezet naar een CI+ module abonnement waarbij ik gratis een ci+ module + smartcard kreeg. Ik had zelf ook nog een CI+ module met smartcard die ik lang geleden had gekocht dus heb er nu 2 zonder 2 euro per maand te betalen.
Wanneer heb je dat gedaan dan? Volgens mij doen ze dat nu niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dmantione

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
MrMarcie schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 12:33:
Dat zei ik hierboven al, dat gratis kastje van Ziggo kan ie krijgen maar dan heb je 2 apparaten en 2 afstandsbedieningen.
Aan 2 apparaten is niet te ontkomen, want een analoge TV krijgt niet op magische wijze een digitale tuner. Wel kan je een digitale ontvanger kopen waarmee je zowel de TV kan bedienen als de digitale ontvanger kunt bedienen. De afstandsbediening van de TV kan dan opgeborgen worden. Alle ontvangers van Vu+ hebben bijvoorbeeld die mogelijkheid, je betaalt iets meer voor Vu+, maar een goede oplossing kan dat het waard zijn.
Je andere oplossing snap ik niet, dan heb je een smartcard nodig en die activeren ze niet meer, je kan ALLEEN huren en niet kopen bij Ziggo. Hij heeft maar 1 smartcard voor in de woonkamer omdat ie voor de oude tv geen smartcard nodig had dus ook nooit gekregen of aangevraagd.
Kort voordat ze stopten met activeren van kaarten hebben ze het basispakket ongecodeerd gemaakt. Dat basispakket werkt gewoon op iedere ontvanger die je in de winkel koopt, daar is geen kaart voor nodig. Aansluiten, zenders scannen en kijken maar.

[ Voor 3% gewijzigd door dmantione op 15-10-2020 12:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dmantione

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
en dat kastje kan ie niet aansluiten op zijn oude TV.
DIt durf ik ook te betwijfelen: Die gratis ontvanger van Ziggo heeft gewoon SCART, dus tenzij het een exemplaar zonder SCART is (dan moet 'ie ergens van voor 1985 zijn), zou dat prima moeten kunnen. Nieuwe TV is niet nodig en ik zou geneigd zijn om hem gewoon de TV te laten houden waar hij vertrouwd mee is, maar wel de afstandsbedieningskwestie goed oplossen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Het lijkt erop dat je eigenlijk niet echt een "oplossing" zoekt maar eerder even je ongenoegen kenbaar moest maken? Er zijn namelijk al diverse (goede) adviezen en oplossingen gegeven maar er volgt steeds een negatieve reactie waarom deze niet naar wens zou zijn.

Het smartcard beleid van Ziggo is jaren geleden al eens gewijzigd, jij hebt er alleen niet eerder mee van doen gehad (schijnbaar). Dan kan je hoog en laag springen, dat is het gekozen beleid. Ben je het er niet mee eens, zeg het abonnement op of ga bij Ziggo klagen, wij kunnen daar geen andere draai aangeven hier.

Zo, dat wilde ik even kwijt ;)

Geen idee wat voor TV je hem nu gaat geven en in welke grootte (<< vraag), maar laten we er maar vanuit gaan dat iedere TV een upgrade gaat betekenen t.o.v. zijn oude. Dat geldt eveneens voor de zenderkwaliteit al zou deze beperkt blijven tot het basis SD pakket. Als het een beetje moderne TV is die ie van je krijgt dan zit er met een redelijke kans al een DVB-C tuner in. Die kan zijn werk ook doen zonder CI(+) module, dus kabel erin, zenders zoeken, één afstandsbediening en één apparaat wat stroom verbruikt. Klaar is ......

Vind je vader trouwens die €2,- per maand ook teveel? Ik kan me voorstellen dat ie met die "nieuwe" TV van jou ook maandelijks minder stroom gaat verbruiken, dus onder de streep valt het dan misschien best nog wel mee?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMarcie

MrMarcie

CFMoto 650MT

hardware-lover schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 13:09:
[...]

Het lijkt erop dat je eigenlijk niet echt een "oplossing" zoekt maar eerder even je ongenoegen kenbaar moest maken? Er zijn namelijk al diverse (goede) adviezen en oplossingen gegeven maar er volgt steeds een negatieve reactie waarom deze niet naar wens zou zijn.

Het smartcard beleid van Ziggo is jaren geleden al eens gewijzigd, jij hebt er alleen niet eerder mee van doen gehad (schijnbaar). Dan kan je hoog en laag springen, dat is het gekozen beleid. Ben je het er niet mee eens, zeg het abonnement op of ga bij Ziggo klagen, wij kunnen daar geen andere draai aangeven hier.

Zo, dat wilde ik even kwijt ;)

Geen idee wat voor TV je hem nu gaat geven en in welke grootte (<< vraag), maar laten we er maar vanuit gaan dat iedere TV een upgrade gaat betekenen t.o.v. zijn oude. Dat geldt eveneens voor de zenderkwaliteit al zou deze beperkt blijven tot het basis SD pakket. Als het een beetje moderne TV is die ie van je krijgt dan zit er met een redelijke kans al een DVB-C tuner in. Die kan zijn werk ook doen zonder CI(+) module, dus kabel erin, zenders zoeken, één afstandsbediening en één apparaat wat stroom verbruikt. Klaar is ......

Vind je vader trouwens die €2,- per maand ook teveel? Ik kan me voorstellen dat ie met die "nieuwe" TV van jou ook maandelijks minder stroom gaat verbruiken, dus onder de streep valt het dan misschien best nog wel mee?
Het is een Samsung 23" uit 2010. Met digitale ontvangst (anders zou er geen CI module in kunnen) dus dat werkt prima. Al geprogrammeerd en nu alle basiskanalen (voornamelijk in SD).
Gaat er gewoon om dat ie een smartcard wil om in HD te ontvangen en zijn sportpakket. Dat kan niet. Daar ben ik nu wel achter. Maar het blijft vreemd om consumenten op deze manier aan extra kosten te dwingen. Ik heb hier 3 kaarten die allemaal werken maar gebruik er maar 1 tegenwoordig. Maar hem een van mijn kaarten geven mag en kan ook niet.

Ja, is ook stukje ongenoegen maar vooral verbijstering.

En je laatste argument vind ik nogal vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

MrMarcie schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 13:33:
[...]
Het is een Samsung 23" uit 2010. Met digitale ontvangst (anders zou er geen CI module in kunnen) dus dat werkt prima. Al geprogrammeerd en nu alle basiskanalen (voornamelijk in SD).
Gaat er gewoon om dat ie een smartcard wil om in HD te ontvangen en zijn sportpakket. Dat kan niet. Daar ben ik nu wel achter. Maar het blijft vreemd om consumenten op deze manier aan extra kosten te dwingen. Ik heb hier 3 kaarten die allemaal werken maar gebruik er maar 1 tegenwoordig. Maar hem een van mijn kaarten geven mag en kan ook niet. << mag niet nee, maar niet kunnen?

Ja, is ook stukje ongenoegen maar vooral verbijstering.<< understatement

Mijn laatste argument is eigenlijk zeer valide, maar dat doet er niet zo heel veel toe.

Maar laten we wel wezen, Full HD op een 23" TV (monitor?) is eigenlijk van nul waarde. Weet je zeker dat het geen 32" moet zijn, per ongeluk de getallen omgedraaid?

Een TV met enkel DVB-T tuner is meestal ook voorzien van een CI slot, dus dat dit slot aanwezig is zegt niet zo heel veel. Maar er zit dus (ook) een DVB-C tuner in.

Is de TV wel CI+ (plus) geschikt, dus niet dat ie het met een Alphacrypt CI(zonder +) module moet doen? Je deelt niet welk model TV het is, anders konden we dat even helder krijgen. De leeftijd van de TV komt uit het tijdperk dat beiden nog gebruikt werden.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vulcan750
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13:45
MrMarcie schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 13:33:
[...]

Gaat er gewoon om dat ie een smartcard wil om in HD te ontvangen en zijn sportpakket. Dat kan niet. Daar ben ik nu wel achter. Maar het blijft vreemd om consumenten op deze manier aan extra kosten te dwingen. Ik heb hier 3 kaarten die allemaal werken maar gebruik er maar 1 tegenwoordig. Maar hem een van mijn kaarten geven mag en kan ook niet.

Ja, is ook stukje ongenoegen maar vooral verbijstering.

Het verschil tussen HD en SD op een 23" tv zie je echt niet, het verschil zit dan vooral tussen de oren...

Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bazvv
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 20-09 23:07
MrMarcie schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 12:33:

[...]

Wanneer heb je dat gedaan dan? Volgens mij doen ze dat nu niet meer
September 2019.
Ik twijfel nu ook, vroeger was het eerste abbo zonder mediabox en met CI+ module.
Nu krijg je ook een mediabox bij het goedkoopste abbo.
Het heette toendertijd Internet Max en TV Start (CI+ Module, zonder bellen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
Als je belt kun je ipv de mediabox ook een CI+ module krijgen bij TV Start.
De gratis decoder bij afschakelen van analoge tv is een ontvanger waar geen smartcard in kan en alleen geschikt om de open kanalen te ontvangen. Hiermee kun je meer kijken dan analoog beschikbaar is was dus een prima vervanger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dmantione

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
Ik ben de weg kwijt... iemand is tevreden met analoog ruisbeeldop een beeldbuistelevisie, maar nu hij digitaal kijkt op een nieuwe TV is digitale SD (flinke upgrade t.o.v. analoog), waarvan NED1,2,3 en Ziggo Sport nog in HD ook, opeens niet acceptabel... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMarcie

MrMarcie

CFMoto 650MT

dmantione schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 17:02:
Ik ben de weg kwijt... iemand is tevreden met analoog ruisbeeldop een beeldbuistelevisie, maar nu hij digitaal kijkt op een nieuwe TV is digitale SD (flinke upgrade t.o.v. analoog), waarvan NED1,2,3 en Ziggo Sport nog in HD ook, opeens niet acceptabel... :?
Lezen is blijkbaar moeilijk voor velen hier als ik de reacties zie.

Anyway, de TV staat nu geinstalleerd en wel bij mijn vader en hij is blij. Verrassend vooral met het feit dat hij nu ook radiozenders heeft :*)

Voor de andere vraagsteller, de CI module is een versie 1.2. En die werkt met een Ziggo smartcard (als hij die zou krijgen) heb ik namelijk ook altijd gedaan.

Hoe oud die oude TV was weet ik niet. De enige aansluiting was de coax. :*)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tOhfcIFINBz4EDmj_xVyNERPF9A=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lbD7VhsNjH4YKaDKMRbxOVsz.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 25% gewijzigd door MrMarcie op 15-10-2020 18:57 . Reden: Typo's ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bazvv schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 12:22:
Nou dat gaat niet meer. Relaas:
Verwijderd in "[Ziggo] Ervaringen & Discussie - Deel 10"

En uiteindelijk alleen maar gezeik. M'n huidige kaart is al gedeactiveerd, voordat die andere er is. De klantenservice hamert enkel erop dat dit het beleid is, enige coulance is niet mogelijk. En hier is er daadwerkelijk geen enkel alternatief mogelijk dat dezelfde kwaliteit kan bieden. Dus Ziggo heeft gewoon een monopolie tenzij ik ervoor kies crap internet en tv te nemen.

Klantenservice is verder vriendelijk, Ziggo is gewoon een ontzettende graaier die vaste klanten onbelangrijk vindt, die betalen toch wel zonder fatsoenlijk alternatief en de prijzen stijgen rustig door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huey
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 20-09 12:30
Verwijderd schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 21:16:
[...]

Nou dat gaat niet meer. Relaas:
Verwijderd in "[Ziggo] Ervaringen & Discussie - Deel 10"

En uiteindelijk alleen maar gezeik. M'n huidige kaart is al gedeactiveerd, voordat die andere er is. De klantenservice hamert enkel erop dat dit het beleid is, enige coulance is niet mogelijk. En hier is er daadwerkelijk geen enkel alternatief mogelijk dat dezelfde kwaliteit kan bieden. Dus Ziggo heeft gewoon een monopolie tenzij ik ervoor kies crap internet en tv te nemen.

Klantenservice is verder vriendelijk, Ziggo is gewoon een ontzettende graaier die vaste klanten onbelangrijk vindt, die betalen toch wel zonder fatsoenlijk alternatief en de prijzen stijgen rustig door.
Oud topic, I know. Maar misschien kan iemand me toch nog even vertellen of er nog een tweede leven mogelijk is voor de Humax en CI+ modulen en smartcards in het oude Ziggo gebied?

Ik ben zelf verhuisd naar een, nu blijkt, UPC gebied, en de CI+ modulen en smartcards die idd voorheen "sluimerend/gedoogd" prima en naar grote tevredenheid werkten, werken nu niet meer....
Idd gemeend dan maar een CI+ te huren, maar blijkt iTV het in UPC gebied idd ook niet meer te doen. Dus die ga ik er ook maar weer uit gooien...
(Overigens ook in nieuwe huis voor best wat geld overal coax aan laten leggen, omdat ik die kwaliteit nu eenmaal beter vond en de netwerk vertraging irritant, maar Ziggo lijkt ook naar netwerk only tv toe te gaan. Daarmee hun, denk ik zelf nog enigzins unique selling point, overboord gooiend)

Anyway, mijn vraag is dus eigenlijk alleen: heeft het zin de CI+ modules en smartcards door te geven/verkopen aan mensen in het (echte) Ziggo gebied en zullen ze die nog werkend kunnen krijgen, of zijn ze slechts gedoemd voor de schroothoop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Huey schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 20:14:
[knip]

Anyway, mijn vraag is dus eigenlijk alleen: heeft het zin de CI+ modules en smartcards door te geven/verkopen aan mensen in het (echte) Ziggo gebied en zullen ze die nog werkend kunnen krijgen, of zijn ze slechts gedoemd voor de schroothoop?
Met de Irdeto smartcard's kan niets meer worden gedaan maar een Irdeto CI+ (mits 1.3 als ik mij niet vergis), kan altijd nog worden gebruikt door iemand die nu nog een geactiveerde Irdeto smartcard heeft liggen en deze in een TV zou willen gebruiken.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huey
Ah, ok. Eigenlijk dus alleen interessant voor vervangers van kapotte CI+ modules of Humaxen.

Dank voor deze info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dmantione

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
Nou, nee, ontvangers met een interne kaartlezer zijn wél blij met een Irdetokaart (Ziggo) en niet met een Nagravisionkaart (UPC). Dus iemand die een Vu+ of Zgemma koopt zou je blij kunnen maken met een dergelijke kaart. Voorwaarde is dat de kaart nog wel bij Ziggo actief is, zodra ze de kaart deactiveren (einde abonnement waar ze op geregistreerd staan bijvoorbeeld) is het vanzelfsprekend afgelopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

@dmantione, @Huey heeft aangeven dat ze niet meer actief zijn, dus...

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dmantione

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
Ik lees dat de kaarten niet meer werken in UPC-gebied, niet dat ze gedeactiveerd zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huey
dmantione schreef op zaterdag 12 november 2022 @ 16:59:
Ik lees dat de kaarten niet meer werken in UPC-gebied, niet dat ze gedeactiveerd zijn.
Ik weet niet zeker of ze nog actief zijn. Ziggo heeft gemeend ze van mijn MijnZiggo dashboard te moeten verwijderen. Ws omdat ik geen refresh voor het EMM (geloof ik?) mag (en blijkbaar technisch kan) aanvragen.
Ik meen dat toen ik ze de eerste keer in mijn tv’s had zitten, ze wél degelijk het rtl4 signaal decodeerden. Echter na een tijd niet meer en krijg ik vage melding (geen e30).
Dus misschien dat ze in een Ziggo gebied wel weer refreshed kunnen, als een aardige Ziggo medewerker het nummer weer wil laten opnemen in het systeem?

Of staat bovenstaande idd gelijk aan deactiveren, en idd einde verhaal 3 smartcards…?

[ Voor 5% gewijzigd door Huey op 12-11-2022 19:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

dmantione schreef op zaterdag 12 november 2022 @ 16:59:
De kaarten zouden nog prima werken, ook in oud UPC gebied, als ze nog actief zouden zijn. Irdeto doet het ook in dat gebied prima, jaren geleden al na de samensmelting. De meesten kunnen echter niet meer beschikken over geactiveerde Irdeto kaartjes in dat gebied, via het eigen abonnement bedoel ik.

Gezien dit; "Ziggo heeft gemeend ze van mijn MijnZiggo dashboard te moeten verwijderen.", ga ik er vanuit dat ze niet meer geregistreerd staan als actief.

[ Voor 15% gewijzigd door hardware-lover op 12-11-2022 19:28 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huey
hardware-lover schreef op zaterdag 12 november 2022 @ 19:25:
[...]

De kaarten zouden nog prima werken, ook in oud UPC gebied, als ze nog actief zouden zijn. Irdeto doet het ook in dat gebied prima, jaren geleden al na de samensmelting. De meesten kunnen echter niet meer beschikken over geactiveerde Irdeto kaartjes in dat gebied, via het eigen abonnement bedoel ik.

Gezien dit; "Ziggo heeft gemeend ze van mijn MijnZiggo dashboard te moeten verwijderen.", ga ik er vanuit dat ze niet meer geregistreerd staan als actief.
Ok, dank beiden voor de info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kreukeltje
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 02-11-2024
Zou het mogelijk zijn om een gedeactiveerde smartcard te voorzien van een nog steeds actieve code?
Let wel, niet om een kaart te clonen, maar wel om de actieve code van een verloren gegane kaart over te zetten naar een kaart met een reeds gedeactiveerde code!

En als dat mogelijk zou zijn: hoe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Kreukeltje schreef op dinsdag 27 december 2022 @ 14:15:
Zou het mogelijk zijn om een gedeactiveerde smartcard te voorzien van een nog steeds actieve code?
Let wel, niet om een kaart te clonen, maar wel om de actieve code van een verloren gegane kaart over te zetten naar een kaart met een reeds gedeactiveerde code!

En als dat mogelijk zou zijn: hoe?
Mocht dat theoretisch mogelijk zijn (ik zeg niet dat dit ook zo is), hoe kom je aan de gegevens van een "verloren gegane" kaart? Wat bedoel je daarmee, wat bedoel je met verloren?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kreukeltje
hardware-lover schreef op dinsdag 27 december 2022 @ 14:28:
[...]

Mocht dat theoretisch mogelijk zijn (ik zeg niet dat dit ook zo is), hoe kom je aan de gegevens van een "verloren gegane" kaart? Wat bedoel je daarmee, wat bedoel je met verloren?
Simpel: die gegevens staan in MijnZiggo gewoon genoemd. Althans het unieke nummer van die kaart.
'Men' beweert dat die kaart/code altijd in mijn bezit moet zijn geweest, doch fysiek en administratie lijken gescheiden werelden...

Mijn, wellicht te simplistische visie, is dat alle info op die kaarten gelijk zou moeten zijn, op een uniek identificatienummer na dan. Zet die over naar een 'dooie' kaart, et voila.
Kwestie van wat ASCII-tekens muteren op die chip? Alleen, hoe praat je met zo'n ding? De data is er ooit ook op gezet....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
  • Laatst online: 14:42
Vroeger kon je originele kaarten wel bewerken (MOSC'en heette dat). Met Irdeto2 voor zover ik weet niet mogelijk. Terecht ook overigens anders kan je alle pakketten decoderen als je het juiste nummertje hebt.

[ Voor 29% gewijzigd door RadioAir op 27-12-2022 16:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kreukeltje
RadioAir schreef op dinsdag 27 december 2022 @ 16:28:
Vroeger kon je originele kaarten wel bewerken (MOSC'en heette dat). Met Irdeto2 voor zover ik weet niet mogelijk. Terecht ook overigens anders kan je alle pakketten decoderen als je het juiste nummertje hebt.
Dat is toch ondervangen door regelmatig met een server te moeten praten?
De data op een kaart/CI-module combinatie is niet 'vast' maar dynamisch in de tijd.
Alleen het serienummer van de kaart blijft onveranderd; de lijst met toegestane kanalen veranderd a.g.v. jouw abbo-keuzes.

Maar nogmaals: ik heb geen snode plannen. Ik wil alleen een, door mij ongebruikte, code (lees: kaart) inzetten op de logeerkamer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

@Kreukeltje, Ik heb goede ervaringen via hun Twitteraccount, het is echter alweer even geleden dat ik daar gebruik van heb gemaakt.

Je zou aan kunnen geven dat het smartcard nummer in "mijn Ziggo" niet juist is en dat het een ander nummer moet zijn, dat van die kaart die jij wel fysiek in het bezit hebt.

Vwb de andere oplossing die je nu zoekt, die oplossing is er werkelijk niet, al helemaal niet als je de kaart niet hebt om iets uit te lezen/kopiëren. Het zal trouwens ook binnen een gebied vallen waarover wij hier (Tweakers forum), sowieso niet mogen praten, verwacht ik.

Ik zou de Webcare route proberen 😏

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kreukeltje
hardware-lover schreef op dinsdag 27 december 2022 @ 16:42:
@Kreukeltje, Ik heb goede ervaringen via hun Twitteraccount, het is echter alweer even geleden dat ik daar gebruik van heb gemaakt.

Je zou aan kunnen geven dat het smartcard nummer in "mijn Ziggo" niet juist is en dat het een ander nummer moet zijn, dat van die kaart die jij wel fysiek in het bezit hebt.

Vwb de andere oplossing die je nu zoekt, die oplossing is er werkelijk niet, al helemaal niet als je de kaart niet hebt om iets uit te lezen/kopiëren. Het zal trouwens ook binnen een gebied vallen waarover wij hier (Tweakers forum), sowieso niet mogen praten, verwacht ik.

Ik zou de Webcare route proberen 😏
Dat is nu juist de route, die ik eerst heb geprobeerd; alleen via email.
Netjes vragen na uitleg vd situatie zou, normaal gesproken, toch tot een bevredigend resultaat moeten leiden. Maar helaas: men bewees het tegendeel!
Zonder opgaaf van redenen of uitleg wordt botweg gesteld dat 'dat niet kan'.
Meermaals gepoogd mijn uitleg vd situatie iets anders te brengen, zodat men wellicht wel genegen is 'iets' te doen: "NEEN!"

De kaart die ik in handen heb, zou nooit aan mijn account gekoppeld zijn geweest (!?) en inmiddels zijn gedeactiveerd toen een andere klant zijn abbo op heeft gezegd.
En de code, die ik niet herken heeft 'altijd al' aan mij toebehoord (!?)

Tegen zoveel onwil, onmacht of bewuste beleidskeuzes kun je niet op...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

@Kreukeltje, ik heb destijds een uur aan de telefoon gehangen met een medewerker die het eea voor mij "live" in orde aan het maken was, tenminste, deze was in de veronderstelling dat het daarna goed zou komen. Daarna bleek, verspilde tijd van de medewerker en van mij 😉

Daarop heb ik contact gezocht via Twitter en daarna was het zo geregeld, die konden het blijkbaar wel goed geregeld krijgen.

In mijn situatie was een verkeerde smartcard op inactief gezet. Eigenlijk zou er een uit mijn overzicht moeten verdwijnen die ik ook niet meer kon vinden, maar dat was dus fout gegaan.
Ik had niet het probleem dat ik een kaart moest (her)activeren die eerder niet goed geregistreerd stond, dat zal aardig schelen.

Inmiddels heb ik er 4 die niet meer ingezet kunnen worden, het is namelijk over vwb Ziggo en mij.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dmantione

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
Technisch is het voor Ziggo een fluitje van een cent om een dergelijke kaart weer aan het werk te zetten. Het enige wat ze nodig hebben is het kaartnummer. Via het kabelnetwerk kunnen ze de kaart een signaal sturen dat hij weer gaat werken.

Alleen wil Ziggo dit niet. Ze zijn immers gestopt met de kaarten die je kon kopen, tegenwoordig moet je ze huren (gecombineerd met een CI-module). Ik zie daarom niet in waarom Ziggo tegen hun eigen commercieel beleid in een koopkaart weer zou gaan activeren. Tenzij je wellicht iemand om weet te kopen, maar in beginsel willen ze gewoon de maandelijkse inkomsten van een kaart vangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kreukeltje
dmantione schreef op dinsdag 27 december 2022 @ 18:28:
Technisch is het voor Ziggo een fluitje van een cent om een dergelijke kaart weer aan het werk te zetten. Het enige wat ze nodig hebben is het kaartnummer. Via het kabelnetwerk kunnen ze de kaart een signaal sturen dat hij weer gaat werken.

Alleen wil Ziggo dit niet. Ze zijn immers gestopt met de kaarten die je kon kopen, tegenwoordig moet je ze huren (gecombineerd met een CI-module). Ik zie daarom niet in waarom Ziggo tegen hun eigen commercieel beleid in een koopkaart weer zou gaan activeren. Tenzij je wellicht iemand om weet te kopen, maar in beginsel willen ze gewoon de maandelijkse inkomsten van een kaart vangen.
En dit is precies waar ik op doelde met 'onwil, onmacht of bewuste beleidskeuzes'.
Het gaat echt helemaal nergens over...
Ze hebben de vrije modem keuze al moeten implementeren. TV gaat dus ongetwijfeld een keer volgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kreukeltje
Al mijn kaarten en CI-modules staan genoteerd in hun eigen admin-systemen als zijnde mijn eigendom!
Ze hoeven dus alleen maar mijn eigendommen vrij te geven; fluitje van een cent.
Maar zolang niemand ze daartoe dwingt (ACM iemand?) mag Ziggo dus de commerciële afweging maken om andermans eigendommen in bepaalde gevallen te boycotten.
En dat om 2 Euro per maand huur te mogen berekenen? Uiterst kortzichtig beleid, in mijn beleving.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
ik had vandaag ook ruzie met mijn kaartjes :/ ineens kaarten die niet meer werken.. en niet in de mijn Ziggo stonden :/

even getwitterd en nu staan de juiste kaarten er weer in gelukkig! (en hebben we ook weer beeld ;) )

maar ik heb nog wel een dozijn oude kaarten liggen welke nu veredelde ijskrabbers zijn ..

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dmantione

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
Kreukeltje schreef op dinsdag 27 december 2022 @ 21:10:
En dit is precies waar ik op doelde met 'onwil, onmacht of bewuste beleidskeuzes'.
Het gaat echt helemaal nergens over...
Ze hebben de vrije modem keuze al moeten implementeren. TV gaat dus ongetwijfeld een keer volgen.
Ik denk niet dat dit gaat gebeuren. Een huurkaart is commercieel te aantrekkelijk.

Waarom introduceerde Ziggo de koopkaarten? Het antwoord daarop is dat Ziggo niet wilde dat mensen zich gehinderd voelden om digitaal op hun tweede televisie te kijken. Door tot 5 kaarten per abonnement beschikbaar te maken kon je je hele huis digitaliseren.

Met succes, want UPC, dat een huurmodel hanteerde, bleef ver achter op digitale televisie, zelfs op het eerste toestel, want ook daarvoor moest je destijds een hele ontvanger huren (CI-modules kwamen pas later), terwijl analoog zonder meerprijs was. UPC moest iets doen en introduceerde het ongecodeerde basispakket. Dat heeft UPC niet alleen in Nederland gedaan, maar bij veel andere dochters van Liberty Global ging het net zo.

Het nieuwe Ziggo is eigenlijk het oude UPC en loopt helemaal in de pas met wat Liberty Global in heel Europa doet: Ongecodeerd basispakket, pluspakketten huurkaarten. Omdat je zonder kaartje in je hele huis kunt kijken is de kwestie van 2e toestel ook grotendeels verdwenen. Alleen degenen die hun hele abonnement op de extra televisies willen kunnen kijken hebben een tweede kaart nodig, maar daar huur voor vragen is een stuk minder onredelijk dan huur vragen voor elke televisie.

Omdat het probleem de wereld uit is en het nieuwe verdienmodel commercieel meer oplevert, is er voor Ziggo geen reden opnieuw koopkaarten te gaan introduceren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kreukeltje
Het gaat mij helemaal niet om nieuwe koopkaarten introduceren, maar om het respecteren van eerder aangegane verplichtingen.

Dat Ziggo meent te mogen bepalen wat ik in welke kamer of op welke TV wens te kijken (jouw stelling dat het probleem de wereld uit is) slaat natuurlijk helemaal nergens op.
In de kinderhoek tekenfilms kijken, is toch echt een geval '2e toestel probleem'. Gasten: eigen programmering kijken op de logeerkamer? '3e toestel', enz, enz.

Ik wil geen extra stroomvretend kastje met een eigen A/B naast elke TV hebben staan. En die mening had ik jaren geleden al, vandaar de aankoop van meerdere kaarten en CI-modules.

Nogmaals: respecteer eerder aangegane verplichtingen!
Ik heb ze nota bene destijds bij Ziggo of voorgangers zelf gekocht!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
neem een next mini.. geen kaart.. verplicht ziggo internet nodig..

en volgens mij voor de gewone next ook al.. terwijl die nog gewoon DVB-C signalen lust..

voorlopig ben ik blij met m'n CI+ modules en smartcards (koop) maar het knaagt toch wel al behoorlijk om tzt Ziggo vaarwel te zeggen en op NLZIET over te gaan..

404 Signature not found

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dmantione

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
Het kan nog steeds, kost je alleen 2 euro per maand.

Wellicht kunt je twee Enigma2-ontvangers overwegen die met elkaar communiceren. Configureer de ontvanger waar de CI-module in zit als "remote fallback tuner" op de ontvanger zonder CI-module en die ontvanger zal automatisch contact opnemen met de ontvanger met CI-module als er een gecodeerde zender gepoogd wordt te kijken. Heb je nog steeds de beperking dat de CI-module bezet kan zijn, maar als dat nog een probleem is begint het meer op een hotel te lijken dan een woning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-B
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Kreukeltje schreef op dinsdag 27 december 2022 @ 22:05:
Nogmaals: respecteer eerder aangegane verplichtingen!
Ik heb ze nota bene destijds bij Ziggo of voorgangers zelf gekocht!
En hier zit denk ik de denkfout. Over welke verplichting heb je het nu precies en waar staat deze beschreven? Ik denk namelijk dat deze verplichting er helemaal niet is.

[ Voor 7% gewijzigd door Jay-B op 28-12-2022 01:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
Mensen denken blijkbaar dat als ze 8 jaar geleden iets kochten dat dit altijd moet blijven werken en daar recht op hebben.
Ik vind het netjes dat de oude koopkaarten gewoon nog werken. En zoals hierboven al gezegd is kun je voor 2 euro een module met kaart huren. Uiteindelijk veranderd de techniek en wordt je kermit telefoon ook niet meer ondersteund. Ook schakelen providers nu al 2g en 3g (afhankelijk van de provider) af. Dat ga je toch ook niet klagen dat je telefoon van 8 jaar geleden het niet meer doet.

Eerlijk gezegd denk ik dat alles naar iptv gaat bij Ziggo. Dat is mijn persoonlijke aanname als ik zie hoeveel mensen pro actief de next mini krijgen en hoeveel er op de apps wordt ingezet. Misschien niet wat in @Kreukeltje zijn straatje ligt maar nu wel gebeurd. De tijd en techniek gaat ook gewoon verder en een ip only netwerk is voor Ziggo ook eenvoudiger zonder het dvbc signaal. Daarmee komt ook direct weer bandbreedte vrij die voor internet ingezet kan worden.

Tot slot, je hebt een abonnement op een dienst. Niet op een technische oplossing..

[ Voor 4% gewijzigd door jongetje op 28-12-2022 08:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
dmantione schreef op dinsdag 27 december 2022 @ 22:28:
Het kan nog steeds, kost je alleen 2 euro per maand.

Wellicht kunt je twee Enigma2-ontvangers overwegen die met elkaar communiceren. Configureer de ontvanger waar de CI-module in zit als "remote fallback tuner" op de ontvanger zonder CI-module en die ontvanger zal automatisch contact opnemen met de ontvanger met CI-module als er een gecodeerde zender gepoogd wordt te kijken. Heb je nog steeds de beperking dat de CI-module bezet kan zijn, maar als dat nog een probleem is begint het meer op een hotel te lijken dan een woning.
1 kaart kan wel meer dan 1 stream decoderen...

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dmantione

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
Kaart wel, CI-module niet. Als je een kaart gaat delen, dan kun je inderdaad in je hele huis alles kijken. Irdeto-kaarten kunnen gedeeld worden en dus is dat in oud-Ziggo-gebied een optie. We hebben het hier evenwel over oud-UPC gebied, waar Nagravision-kaarten gebruikt worden en die zijn getrouwd met hun CI-module. Tenzij je de boxkey weet te achterhalen kun je die kaarten niet buiten de eigen CI-module gebruiken en daarmee niet delen met meerdere ontvangers.

"Remote fallback tuner" is dus wel een optie, maar dan heb je dus de situatie dat de CI-module bezet kan zijn. Gezien de grote hoeveelheid ongecodeerde zenders die tegenwoordig op de Ziggo-kabel zitten zal in praktijk wel loslopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kreukeltje
Waar alle hierboven genoemde reacties aan voorbijgaan is dat de oplossing die Ziggo nu aanbiedt (huren) voor 100% gelijk is aan de reeds aanwezige hardware.

Het enige, en ook werkelijk het enige, detail wat roet in het eten gooit is een serienummer, opgeslagen in een systeem: de vulling van, letterlijk, 1 veldje in een databaseregel.

Dus ga AUB snel weg met je Nest, Enigma2, iptv, veranderende technologie: allemaal bullshit en doet niet ter zake. De huurkaart = koopkaart; CI-module = CI-module.

Waarom moet ik iets gaan huren wat ik al heb gekocht?
De overige kaarten doen het; waarom die ene dan niet? Dat is geen denkfout van mij.
Jarenlang werkte het prima en nu, ineens, op 1 kaart niet meer. En dan zie ik het fout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dmantione

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
Kortgezegd: Jij hebt je contract opengebroken en een nieuw contract geaccepteerd. Daarmee doet niet langer ter zake wat je in het verleden gekocht hebt. Het is wellicht niet het antwoord dat je wilt horen, maar dat kunnen we je niet geven. Die kaart gaat niet meer werken tenzij je wellicht iemand steekpenningen gaat betalen. Het enige dat je hier op dit forum nog kunt krijgen zijn suggesties voor praktische oplossingen. Als je geen praktische oplossing wilt, dan heeft verdere discussie geen zin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kreukeltje
dmantione schreef op woensdag 28 december 2022 @ 14:13:
Kortgezegd: Jij hebt je contract opengebroken en een nieuw contract geaccepteerd. Daarmee doet niet langer ter zake wat je in het verleden gekocht hebt. Het is wellicht niet het antwoord dat je wilt horen, maar dat kunnen we je niet geven. Die kaart gaat niet meer werken tenzij je wellicht iemand steekpenningen gaat betalen. Het enige dat je hier op dit forum nog kunt krijgen zijn suggesties voor praktische oplossingen. Als je geen praktische oplossing wilt, dan heeft verdere discussie geen zin.
Hoe verzin je het?
Een contract openbreken of een nieuw accepteren? Dat is dus pure fictie!

Mijn oorspronkelijke vraag was heel eenvoudig: hoe kan ik de data op een smartcard uitlezen en, evt, veranderen?
De rest is erbij gehaald gedurende meerdere antwoorden, die geen van allen een antwoord gaven op die oorspronkelijke vraag. Doe jij ook niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dmantione

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
Ziggo deactiveert alleen kaarten bij contractwijzigingen. Als je niets veranderd hebt, dan werkt je koopkaart nog gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kreukeltje
dmantione schreef op woensdag 28 december 2022 @ 15:18:
Ziggo deactiveert alleen kaarten bij contractwijzigingen. Als je niets veranderd hebt, dan werkt je koopkaart nog gewoon.
Prima!
Hoe kan dan de kaart, die nu op mijn buro ligt, gedeactiveerd worden door Ziggo, terwijl ik niets verander anders dan een keertje verhuizen?
Antwoord: dat kan alleen als iemand die kaart aan een ander toewijst (tegen de werkelijkheid in) en vervolgens het contract van die derde persoon geheel afsluit!

Als je de casus zo voorlegt aan ze, onder het motto: "kan een keertje gebeuren, maar herstel AUB" krijg je als onwrikbaar antwoord: "Kan niet!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dmantione

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
Een verhuizing is een contractwijziging, je wijzigt namelijk het adres waar op geleverd wordt.

• Jay-B
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Kreukeltje schreef op woensdag 28 december 2022 @ 15:34:
[...]

Prima!
Hoe kan dan de kaart, die nu op mijn buro ligt, gedeactiveerd worden door Ziggo, terwijl ik niets verander anders dan een keertje verhuizen?
Ben je toevallig verhuisd van oud Ziggo gebied naar oud UPC gebied?

• SMSfreakie
  • Niet online
dmantione schreef op woensdag 28 december 2022 @ 15:18:
doen ze dus schijnbaar ook als je alleen je internet snelheid aanpast ;/

404 Signature not found

• Donderstraaltje
  • Niet online
dmantione schreef op woensdag 28 december 2022 @ 15:50:
Een verhuizing is een contractwijziging, je wijzigt namelijk het adres waar op geleverd wordt.
Dat telt bij Ziggo niet als contractwijziging maar als een voortzetting van het contract met daarop een aanpassing. Hoe ik dit weet? Recent verhuisd en van te voren bij ZIggo geïnformeerd =). Kijk alweer 3 maanden hier met mijn smartcard. Heb een langlopende hobby waarvoor ik een alphacrypt met smartcard heb.

Moet er wel bij zeggen, zeker nu met het opengooien van de HD versies van de meeste zenders in het basispakket wordt het wel steeds minder aantrekkelijk om nog die 12 euro op te hoesten... eerlijk gezegd houd ik het vooral nog aan voor 192tv en RTL zenders in HD waarvan laatste anders SD zijn.

Dus het hoeft helemaal geen ramp te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joepert
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
Ik stuit toevallig op dit topic nu ik mij orienteer op een nieuwe TV. Ik heb al sinds 2013 een smartcard met CI-module in mijn Samsung TV zitten en overweeg nu dus de aanschaf van een nieuwe TV. Zie ik het goed, dan is de module nog steeds geschikt voor de TV's die vandaag de dag worden verkocht.
Denken jullie dat ik zonder problemen de CI+ module in mijn nieuwe TV kan gebruiken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RadioAir
  • Laatst online: 14:42
Zeker, er is weinig veranderd in de modules de afgelopen jaren :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
RadioAir schreef op vrijdag 30 december 2022 @ 16:38:
Zeker, er is weinig veranderd in de modules de afgelopen jaren :)
mijn smit module weigert dienst in m'n 43 inch Samsung... de quantis 1.3 interactieve doet 't er prima mee..

gelukkig doet de smit het prima in de slaapkamer.. maar even omwisselen is er niet bij...

404 Signature not found

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeanj
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

jeanj

F5 keeps me alive

Mogelijk gaat het werken echter zonder de online dienste (rode knop), check het hier. Ik verwacht dat je een (ci versie) 1.2 module hebt

Sommige oudere combinaties (TV) appratuur werken niet met een 1.3 module dacht ik

[ Voor 35% gewijzigd door jeanj op 30-12-2022 17:21 ]

Everything is better with Bluetooth

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dmantione

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
Volgens mij is de situatie voor Irdeto dat je voor een CI+-televisie een CI+-module nodig hebt, terwijl een niet-CI+-televisie gewone CI-modules wél accepteert. Ook dit is een beleidskwestie en geen technische kwestie, geregeld met één muisklik in het codeersysteem.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frappuccino
  • Registratie: Maart 2015
  • Nu online
joepert schreef op vrijdag 30 december 2022 @ 16:13:
Ik stuit toevallig op dit topic nu ik mij orienteer op een nieuwe TV. Ik heb al sinds 2013 een smartcard met CI-module in mijn Samsung TV zitten en overweeg nu dus de aanschaf van een nieuwe TV. Zie ik het goed, dan is de module nog steeds geschikt voor de TV's die vandaag de dag worden verkocht.
Denken jullie dat ik zonder problemen de CI+ module in mijn nieuwe TV kan gebruiken?
Zou gewoon moeten werken. Sterker nog, als je nu een werkende smartcard hebt en je koopt bij de electroboer een nieuwe CI module dan daat het ook gewoon werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joepert
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
Dank allemaal. Werkt inderdaad prima op de nieuwe TV. On demand werkt niet, maar dat kan ook via mijn STB. Die dan weer geen 4k doet. Doet Ziggo On Demand eigenlijk 4K?Misschien toch maar een nieuwe CI+ module aanschaffen dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeanj
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

jeanj

F5 keeps me alive

Je kan overigens ook zonder smartcard kijken, je hebt dan wel minder zenders, zoals sbs9 en bbc first

Everything is better with Bluetooth

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bushie
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 22-09 19:58
SMSfreakie schreef op donderdag 29 december 2022 @ 00:37:
[...]

doen ze dus schijnbaar ook als je alleen je internet snelheid aanpast ;/
Bij mij werken de kaarten nog steeds, ook na diverse wijzigingen van niet-TV gerelateerde diensten bij Ziggo. Ze staan ook netjes in "mijn Ziggo"

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lj_PjJvdMNaA5y8GXVKRTjv-tD4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/at7ZXNUyLECZqHNqGDc9OjqF.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 37% gewijzigd door Bushie op 27-03-2023 15:57 ]

Pagina: 1