Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 23:33
Sinds er hiernaast een moeder is komen wonen met drie jongens haal ik op "normale" tijden, zoals bijv. nu, nooit meer de 300Mbit. Als het wat later is is alles weer okay. Dit was ervoor nooit, toen was het constant 35 tot 36MB/sec. Dus afhankelijk van inderdaad wie er in de buurt woont, en wat ze doen, haal je die snelheid wel dan wel niet. Vind het niet halen echter super irritant. Heb nu bijv. 26MB/sec hetgeen natuurlijk voor 99% van de dingen reeds overkill is maar goed, je hébt 300Mbit dus wil je het ook :) Upload is altijd gewoon 30Mbit.

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16:44
ShadowLord schreef op woensdag 12 april 2017 @ 16:51:
[...]

[...]

Zowel via de coax als xDSL wordt er een 'trilling' gebruikt hoor. Dit is allemaal QAM (Kwadratuur-amplitudemodulatie).
De modulatietechnieken verschillen niet zoveel van elkaar. Bij coax deel je de lijn met de buren maar is er een stuk meer data mogelijk over die lijn door de constructie die zorgt voor een lagere signal-to-noise ratio. Bij xDSL is de lijn helemaal van jou maar heeft deze last van overspraak met andere lijnen en andere storingsbronnen in de omgeving.

Bij beide hangt je maximum snelheid af van meerdere factoren, maar de belangrijkste is de afstand tot de centrale/wijkkast. Dat is dan ook waar mijn vraag vandaan komt omdat ik geen inzicht heb in hoeveel wijkkasten Ziggo nu werkelijk heeft (en dus wat de maximale snelheidsverwachting is).
Tegenwoordig gebruiken ze dus Vectoring om die nadelen zoals overspraak en storingsbronnen (deels, niet op alle lijnen leverbaar momenteel)o p te kunnen heffen.

Ziggo heeft dus het voordeel dat de kasten dichtbij staan (paar 100 meter max).

Ik ben benieuwd hoelang een coaxkabel verbinding kan zijn voordat er geen prik meer uit komt. Dat is het voordeel van DSL, op 3km heb je nog steeds een werkbaar signaal, met coax vraag ik me af na hoeveel meter kabel er nog een werkbaar signaal uitkomt zonder die kastjes met versterkers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• valkenier
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-09 15:52
Je mag er bij Ziggo gewoon vanuit gaan dat je die snelheden haalt. Ik heb nog nooit iets van mijn buren gemerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MediaZoo
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:44
krakendmodem schreef op woensdag 12 april 2017 @ 18:28:
[...]

Tegenwoordig gebruiken ze dus Vectoring om die nadelen zoals overspraak en storingsbronnen (deels, niet op alle lijnen leverbaar momenteel)o p te kunnen heffen.

Ziggo heeft dus het voordeel dat de kasten dichtbij staan (paar 100 meter max).

Ik ben benieuwd hoelang een coaxkabel verbinding kan zijn voordat er geen prik meer uit komt. Dat is het voordeel van DSL, op 3km heb je nog steeds een werkbaar signaal, met coax vraag ik me af na hoeveel meter kabel er nog een werkbaar signaal uitkomt zonder die kastjes met versterkers.
Een Wijkcentrum/Node kan zomaar een kilometer verderop staan.

Daarbij hangt het van het type coaxkabel en de signaal sterkte af hoelang een coaxkabel mag zijn.

Een C3 kabel heeft bij 230Mhz 3 dB verlies en bij 860Mhz 6dB. Als je als ingangssterkte 110dB op de kabel zet kun je zomaar zonder problemen 850 meter overbruggen zonder versterking etc.

Bij een C6 kabel halveert die afstand, omdat de demping verdubbeld.
Bij C9 is de afstand 3x zo kort omdat de demping 3x hoger is.

Met goede versterkers, kabels en versterkers kun je inprincipe onbeperkt doorgaan. Mits de modulatie in orde blijft en er niet teveel ruis ontstaat. Al wordt dit wel door moderne versterkers gefilterd.

Daarbij is het signaal op zowel kabel als xDSL weldegelijk een stroom. Je meet niet voor niets in mV en uV. Het is een wiskundige berekening om van die voltages naar dB te gaan. Er is voor die omrekening gekozen, omdat dB's makkelijker uit te rekenen en mee te werken is. Maar uit eindelijk staat er spanning op de kabels.

De reden dat coax veel verder komt dan een xDSL lijn is eigenlijk eenvoudig uit te leggen. In een coax kabel sluit je het signaal op. Er kan niets bij en het kan niet naar buiten. Het signaal zal hooguit zwakker worden (interferentie, etc niet meegenomen want dat komt nagenoeg niet voor in een goede installatie) waar het signaal op een xDSL verbinding open en bloot staat aan alle omgevingsfactoren en ook nog een uit de kabel kan stralen en dit "verliest".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgarz
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 20:08

Edgarz

Tweako-active since1986

PLeX schreef op woensdag 12 april 2017 @ 13:50:
Krijg zojuist de volgende verklaring vanuit Ziggo Zakelijk:

Goedemiddag meneer/mevrouw,

Hartelijk dank voor uw e-mail.
We hebben vanaf die dag ongeveer te kampen met een storing met google.
Niet alleen wij maar ook andere providers kunnen (soms) niet google /youtube en andere producten benaderen.
Hopelijk werken alle andere sites wel naar behoren?

Hopende u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
Met vriendelijke groet,

xxxxxxx

Hoe kan het nou zo zijn, dat iemand een dergelijk antwoord alszijnde een "voldoende" antwoord weet te bestempelen. Daar kun je toch werkelijk niets mee.
Wat 'moet' je er dan mee, met dat antwoord? Je bent gebruiker (afnemer van een dienst), niet de provider of oplosser van het probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
MediaZoo schreef op woensdag 12 april 2017 @ 20:31:
De reden dat coax veel verder komt dan een xDSL lijn is eigenlijk eenvoudig uit te leggen.
Veel verder qua bandbreedte? Want qua afstand komt / kwam DSL verder. Of is dat een puur praktisch iets omdat coax vanaf het begin meer bandbreedte / signaal moest kunnen leveren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Olaf van der Spek schreef op donderdag 13 april 2017 @ 08:48:
[...]

Veel verder qua bandbreedte? Want qua afstand komt / kwam DSL verder. Of is dat een puur praktisch iets omdat coax vanaf het begin meer bandbreedte / signaal moest kunnen leveren?
in 1998 had ik 10Mbit van Chello en toen hadden de wijkverdelers en dergelijke nog geen glasvezel aansluitingen hoor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PLeX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:52
Edgarz schreef op woensdag 12 april 2017 @ 21:38:
[...]

Wat 'moet' je er dan mee, met dat antwoord? Je bent gebruiker (afnemer van een dienst), niet de provider of oplosser van het probleem.
Volgens mij werkt het nog altijd zo dat een probleem niet opgelost is, tenzij het is opgelost. Derhalve de kous afdoen met dit antwoord slaat toch werkelijk nergens op?

Je sluit simpelweg een ticket niet af totdat het gefixed is, of dat er overeenstemming is voor een workaround of het er bij te laten, niet eenzijdig zoals hier.

Daarnaast is er binnen de provider wel degelijk de kennis voorhanden om in ieder geval inhoudelijk een correcte status te versturen, i.t.t. wat hier gebeurd.

Hoi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowLord
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11-09 08:31
Olaf van der Spek schreef op donderdag 13 april 2017 @ 08:48:
[...]

Voor dezelfde bitrate komt coax vele malen verder dan DSL. Dit omdat de kabel, zoals @MediaZoo al aangeeft, veel beter afgeschermd is.
Ook kun je daardoor op meer frequenties data moduleren en per gelijke afstand met DSL een hogere QAM waarde kiezen (wat een hogere datarate geeft).

Het 'probleem' van hoe de TV coax in geïnstalleerd is in Nederland (en alle andere landen) is dat je 1 lijn deelt met de hele buurt. Dus die ene lijn kan wel een veel hogere datarate aan maar je moet dit wel delen met je buren.

Bij DSL heb je een eigen lijn naar de centrale dus is een veel lagere bitrate hier acceptabel. Je hoeft het immers met niemand te delen :)

You see things; and you say, "Why?" But I dream things that never were; and I say, "Why not?"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
ArcticWolf schreef op donderdag 13 april 2017 @ 09:18:
[...]

in 1998 had ik 10Mbit van Chello en toen hadden de wijkverdelers en dergelijke nog geen glasvezel aansluitingen hoor ;)
Toen draaide ook complete dorpen op 10Mb :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
krakendmodem schreef op donderdag 13 april 2017 @ 09:52:
[...]

Toen draaide ook complete dorpen op 10Mb :P
Inderdaad, weet je zeker dat het 10mbit was? 512/768kbit klinkt een stuk realistischer voor die periode. Toen zat ruim 3/4 nederland (voor zover die al op internet of HetNet zaten) nog met een inbel verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
jongetje schreef op donderdag 13 april 2017 @ 10:39:
[...]

Inderdaad, weet je zeker dat het 10mbit was? 512/768kbit klinkt een stuk realistischer voor die periode. Toen zat ruim 3/4 nederland (voor zover die al op internet of HetNet zaten) nog met een inbel verbinding.
Ik meen mij 1536 / 128 kbit/s te herinneren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
[...]

De backbone was 10Mbit, en met een 'truukje' kon je de chip in je modem programmeren zodat de lijn vol open stond ipv de 512kb waar je voor betaalde ;) Natuurlijk had UPC dat toen ook wel snel door als je met 1MB/s aan het downloaden was :P

nieuws: Chello past firmware van hackbare modems aan

nieuws: UPC maakt "FuckUPC" onmogelijk

[ Voor 26% gewijzigd door krakendmodem op 13-04-2017 10:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
[...]

Was wel degelijk 10Mbit toen 8) later wel teruggeschroef naar 1536 down en 128 up :'(

[ Voor 6% gewijzigd door ArcticWolf op 13-04-2017 11:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
De goeie ouwe tijd dat je zelf je modem kon configureren :P.

UPC vond dat niet zo leuk en pakte de mensen daarop ook aan door ze keihard af te sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XVI
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

XVI

Anderen ook last van een moeizame verbinding? Erg veel packet loss ineens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
XVI schreef op donderdag 13 april 2017 @ 17:49:
Anderen ook last van een moeizame verbinding? Erg veel packet loss ineens.
Ja hier ook,Driebergen, fZiggo gebied.

Ripe Atlas Probes 2462, 2635 en 17297 helaas RIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XVI
  • Niet online

XVI

Roetzen schreef op donderdag 13 april 2017 @ 17:53:
[...]

Ja hier ook,Driebergen, fZiggo gebied.
Lijkt gelukkig al weer over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toro
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 20:33
Wanneer kunnen we weer snelheid upgrades verwachten?

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Ik hoef geen snelheidsverhoging. Laat Ziggo eerst maar eens hun zaakjes op orde krijgen. En laat ze nu eindelijk eens werk maken van de uitrol van IPv6...

Ripe Atlas Probes 2462, 2635 en 17297 helaas RIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 23:27
toro schreef op donderdag 13 april 2017 @ 22:45:
Wanneer kunnen we weer snelheid upgrades verwachten?
Echt....waarom???

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01:24
Als ze nou t goedkoopste abbo op 100/100 zetten incl. basic kabel tv voor €44,95 per maand, dan ben ik wel om :P

[ Voor 12% gewijzigd door tiguan op 13-04-2017 23:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toro
Omdat meer Upstream wel zo fijn zou zijn?

Ik heb 300/30. Echt, die 300 kan mij gestolen worden. Ik had liever 50/50 gehad dan 300/30 :/

3e kwartaal van dit jaar komt KPN met hogere snelheden naar onze wijk hier in Eindhoven. Dan is het hoogstwaarschijnlijk bye bye Ziggo :w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
toro schreef op vrijdag 14 april 2017 @ 09:10:
[...]

Omdat meer Upstream wel zo fijn zou zijn?

Ik heb 300/30. Echt, die 300 kan mij gestolen worden. Ik had liever 50/50 gehad dan 300/30 :/

3e kwartaal van dit jaar komt KPN met hogere snelheden naar onze wijk hier in Eindhoven. Dan is het hoogstwaarschijnlijk bye bye Ziggo :w
Puur uit interesse, waar heb je dan die 50 upload voor nodig? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toro
Server backups.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Achso...ja dan is het wel lekker, maar het gros van de consumenten heeft geen server backups thuis ;)
Je zou trouwens nog ziggo zakelijk kunnen overwegen, dan heb je 500/40.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
martinusz schreef op vrijdag 14 april 2017 @ 09:19:
[...]

Achso...ja dan is het wel lekker, maar het gros van de consumenten heeft geen server backups thuis ;)
Je zou trouwens nog ziggo zakelijk kunnen overwegen, dan heb je 500/40.
Inderdaad, daarnaast kun je je servers ook co-locaten. Is volgens mij niet zo duur en kun je ze aan een 100Mbit lijn (of sneller) hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
jongetje schreef op vrijdag 14 april 2017 @ 09:31:
[...]
Inderdaad, daarnaast kun je je servers ook co-locaten. Is volgens mij niet zo duur en kun je ze aan een 100Mbit lijn (of sneller) hangen.
Ik maak offsite backups van mijn laptop/desktop. Naar een colocated server toe.

Dat is niet op te lossen?
offtopic:
non-offsite backups of snapshots zijn ook nuttig maar lossen een ander probleem op

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ANdrode schreef op vrijdag 14 april 2017 @ 11:01:
[...]

Ik maak offsite backups van mijn laptop/desktop. Naar een colocated server toe.

Dat is niet op te lossen?
offtopic:
non-offsite backups of snapshots zijn ook nuttig maar lossen een ander probleem op
Hangt natuurlijk van de data hoeveelheid af. Ik maakt off-site backups van mijn (prive)foto's, filmpjes en documenten. Dat loopt 1 keer in de week en kan prima met mijn 4Mbit upload, is in een nacht gepiept als ik toch lig te slapen. Regelt mijn NAS voor me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karazz
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 20:29
Goedemorgen allen,

Vraagje namens een collega welke ziggo webmail gebruikt.

Sinds enige tijd heeft hij het volgende probleem, ongeacht welke browser hij gebruikt. Wanneer hij een email ontvangt met een bijlage (.docx of .xlsx) en deze download krijgt hij bij het openen een foutmelding van office dat het bestand niet geopend kan worden. Dit probleem doet zich op verschillende systemen voor.

"Het Office Open XML-bestand ***.docx kan niet worden geopend omdat er problemen met de inhoud zijn."
Details:
"Het bestand is beschadigd en kan niet worden geopend."

Wanneer deze email doorgestuurd wordt naar gmail kan het zonder problemen geopend worden. Wanneer het bestand gedownload wordt vanuit de ziggo webmail is het 128kb en kan het dus niet geopend worden. Wanneer het bestand via gmail gedownload wordt is het slechts 37kb en opent het zonder problemen.

Ik heb in dit forum en op internet gezocht maar helaas niets relevants gevonden.

Is dit iets wat bij iemand bekend in de oren klinkt wellicht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
karazz schreef op vrijdag 14 april 2017 @ 11:57:
Goedemorgen allen,

Vraagje namens een collega welke ziggo webmail gebruikt.

Sinds enige tijd heeft hij het volgende probleem, ongeacht welke browser hij gebruikt. Wanneer hij een email ontvangt met een bijlage (.docx of .xlsx) en deze download krijgt hij bij het openen een foutmelding van office dat het bestand niet geopend kan worden. Dit probleem doet zich op verschillende systemen voor.

"Het Office Open XML-bestand ***.docx kan niet worden geopend omdat er problemen met de inhoud zijn."
Details:
"Het bestand is beschadigd en kan niet worden geopend."

Wanneer deze email doorgestuurd wordt naar gmail kan het zonder problemen geopend worden. Wanneer het bestand gedownload wordt vanuit de ziggo webmail is het 128kb en kan het dus niet geopend worden. Wanneer het bestand via gmail gedownload wordt is het slechts 37kb en opent het zonder problemen.

Ik heb in dit forum en op internet gezocht maar helaas niets relevants gevonden.

Is dit iets wat bij iemand bekend in de oren klinkt wellicht?
Goh dat er mensen zijn die dat ook daadwerkelijk gebruiken :) maar to the point:

- Als hij het download, geeft hij het bestand een eigen naam (Save as...)?
- Opent hij het bestand direct vanuit de browser als deze klaar is met downloaden naar locatie (knop: Open)?
- Wat voor extensie heeft het document als het eenmaal opgeslagen is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karazz
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 20:29
martinusz schreef op vrijdag 14 april 2017 @ 12:04:
[...]

Goh dat er mensen zijn die dat ook daadwerkelijk gebruiken :) maar to the point:

- Als hij het download, geeft hij het bestand een eigen naam (Save as...)?
- Opent hij het bestand direct vanuit de browser als deze klaar is met downloaden naar locatie (knop: Open)?
- Wat voor extensie heeft het document als het eenmaal opgeslagen is?
Jep, ze bestaan nog ;)

Maar het bestand lijkt zonder problemen te downloaden, het staat ook gewoon met de juiste bestandsnaam en extensie op de correcte locatie. Zowel download als open in nieuw venster leveren een download op welke niet te openen valt.

edit: I.v.m. het grote verschil in bestandsgrootte heb ik het bestand ook in notepad geopend in de hoop dat ik de extra data zou kunnen herkennen, maar helaas leverde dat niets op...

[ Voor 11% gewijzigd door karazz op 14-04-2017 12:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GtrCraft
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 11-09 10:59
Gisteravond zaten we de Passion te kijken. En opeens begint onze mediabox (nog uit de UPC tijd) te rebooten. Er stond een tijdje loading met een percentage en bij 99% (natuurlijk) gaf hij error 83. Hij startte opnieuw opnieuw en het begon weer bij vooraf aan. Stekker eruit gehaald en vandaag weer geprobeerd maar doet nog steeds hetzelfde. Iemand die bedenkt is met het probleem/oplossing?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• legendareN
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 05-09 23:14
Contact met Ziggo opgenomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
jongetje schreef op vrijdag 14 april 2017 @ 11:16:
[...]
Hangt natuurlijk van de data hoeveelheid af. Ik maakt off-site backups van mijn (prive)foto's, filmpjes en documenten. Dat loopt 1 keer in de week en kan prima met mijn 4Mbit upload, is in een nacht gepiept als ik toch lig te slapen. Regelt mijn NAS voor me.
Dan heb ik veel meer data terwijl het niet om een media collectie gaat :). Die luxe heb ik helaas niet.

De initiële backup van mijn laptop (ex vm's, foto's muziek, etc) is ~120GB. Daarna ongeveer 5GB per dag aan delta's. Die kopieer ik nadat ze gemaakt zijn naar een offsite locatie.

Met 30 mbit kan dit prima (~9 uur) maar met 4 mbit zou ik er niet aan beginnen (~66 uur)
offtopic:
git/development spul op desktop: ~60GB. Inclusief datasets: > 300GB. Inclusief foto's: > TB. Dat je TB'sniet kan uploaden vind ik logisch

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@ANdrode Met een 4Mbit upload doe je:
0,5MByte per seconde
30MByte per minute
1,8GB per uur

Dan heb je die 5GByte in 3 uur over, dat kan toch makkelijk in een nacht? Zelfs al zou je het 3 dubbele hebben is dat nog geen probleem. Ik begrijp niet hoe je bij 66uur komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
jongetje schreef op vrijdag 14 april 2017 @ 21:48:
Dan heb je die 5GByte in 3 uur over, dat kan toch makkelijk in een nacht? Zelfs al zou je het 3 dubbele hebben is dat nog geen probleem. Ik begrijp niet hoe je bij 66uur komt.
De initiële backup van één systeem is 120GB wanneer ik goed oplet wat ik backup. Dat duurt ongeveer 66 uur.

Voor mijn situatie is 4 of 16 mbit up te krap, 30 mbit is bruikbaar. Backup van laptop naar NAS, NAS upload het in de achtergrond.

Het is logisch dat Ziggo de upload-bandbreedte niet verhoogt. Dat kan nog niet met de techniek (tot DOCSIS 3.1). Alleen als je incrementele remote backups maakt lijkt mij dit een beperking, ook als je meer/minder data dan mij hebt.
offtopic:
Maar mijn gebruik is een uitzondering. Ongeveer 1.2:1 upload/download zonder P2P verkeer. Dat doen weinig consumenten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
  • Laatst online: 20:09
Ik heb (in fZiggo gebied) sinds een paar dagen een Connect Box en een Horizon / Mediabox XL.

Volgens de handleiding van de Connect Box heb ik in de meterkast de bij de Connect Box meegeleverde "POA 01-UPC" direct op het AOP gestoken en de Connect Box aan "Out 1" gehangen. De Mediabox hangt aan "Out 2". Bij het opstarten van de Mediabox krijg ik na lang naar "Even geduld AUB" te staren de foutmelding 1010, geen upsteam mogelijk over de coax kabel. Wat me vrij logisch lijkt, want die POA 01 splitst het in wel data (out 1) en geen data (out 2), iets wat wordt bevestigd door de helpdeskmedewerker van Ziggo. Echter, volgens diezelfde meneer hoort het zo wel te werken...

Als ik die POA 01 er tussenuit haal en de Mediabox rechtstreeks op het AOP steek dan werkt het wel, maar dan heb ik uiteraard geen internet. Als ik vervolgens die POA terug doe kan ik TV kijken en op internet, maar opnemen / pauzeren / Netflix etc doen het dan niet.

Eigenwijs als ik ben heb ik er een netwerkkabel in gestoken en heb ik de Horizon via de webinterface op mijn eigen netwerk gezet maar dat mag helaas niet baten. Daarna Mediabox terug naar fabrieksinstellingen om het de helpdesk (en daarmee mezelf) niet al te lastig te maken...

Iemand enig idee hoe Ziggo verzonnen heeft dat het zou moeten werken, en wat ik fout doe? Donderdag komt de monteur, maar als ik het eerder op kan lossen... Kan ik meteen een halve dag vrij nemen uitsparen :P

Tevens zie ik hier (Tilburg) geen IPv6 op mijn (nu niet meer in Bridge staande) Connect Box, moet ik ook nog over bellen want zowel de servicedesk als de retentiedesk wisten me te bezweren dat Connect Box (niet in bridge) + Tilburg werkende IPv6 zou betekenen...

[ Voor 3% gewijzigd door Paul op 15-04-2017 00:08 ]

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MediaZoo
Paul schreef op zaterdag 15 april 2017 @ 00:07:
Ik heb (in fZiggo gebied) sinds een paar dagen een Connect Box en een Horizon / Mediabox XL.

Volgens de handleiding van de Connect Box heb ik in de meterkast de bij de Connect Box meegeleverde "POA 01-UPC" direct op het AOP gestoken en de Connect Box aan "Out 1" gehangen. De Mediabox hangt aan "Out 2". Bij het opstarten van de Mediabox krijg ik na lang naar "Even geduld AUB" te staren de foutmelding 1010, geen upsteam mogelijk over de coax kabel. Wat me vrij logisch lijkt, want die POA 01 splitst het in wel data (out 1) en geen data (out 2), iets wat wordt bevestigd door de helpdeskmedewerker van Ziggo. Echter, volgens diezelfde meneer hoort het zo wel te werken...
Het maakt niet uit hoe je het aansluit op die splitter. Beide uitgangen zijn gelijk en retourgeschikt. Daarbij is er geen enkele splitter met een speciale data uitgang. Vaak staat het erop om het aansluiten makkelijker te maken voor de klant. Maar een splitter splitst het signaal naar alle uitgangen en er wordt geen onderscheid gemaakt in data of geen data. Sterker nog docsis signaal is gewoon een DVB-C stream met een andere inhoud.
Als ik die POA 01 er tussenuit haal en de Mediabox rechtstreeks op het AOP steek dan werkt het wel, maar dan heb ik uiteraard geen internet. Als ik vervolgens die POA terug doe kan ik TV kijken en op internet, maar opnemen / pauzeren / Netflix etc doen het dan niet.
Tijd voor een monteur. Als er met splitter een probleem is met het online komen van de Mediabox, dan is het retourpad niet in orde met splitter erbij. Splitter kan defect zijn maar het retourpad buiten kan ook niet in orde zijn.
Eigenwijs als ik ben heb ik er een netwerkkabel in gestoken en heb ik de Horizon via de webinterface op mijn eigen netwerk gezet maar dat mag helaas niet baten. Daarna Mediabox terug naar fabrieksinstellingen om het de helpdesk (en daarmee mezelf) niet al te lastig te maken...

Iemand enig idee hoe Ziggo verzonnen heeft dat het zou moeten werken, en wat ik fout doe? Donderdag komt de monteur, maar als ik het eerder op kan lossen... Kan ik meteen een halve dag vrij nemen uitsparen :P

Tevens zie ik hier (Tilburg) geen IPv6 op mijn (nu niet meer in Bridge staande) Connect Box, moet ik ook nog over bellen want zowel de servicedesk als de retentiedesk wisten me te bezweren dat Connect Box (niet in bridge) + Tilburg werkende IPv6 zou betekenen...
Oplossen kun je dit zelf niet zonder flinke investeringen te doen. Laat het gewoon de monteur oplossen, die weet beter wat hij doet en wat er speelt dan een helpdesk medewerker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
MediaZoo schreef op zaterdag 15 april 2017 @ 03:47:
Het maakt niet uit hoe je het aansluit op die splitter. Beide uitgangen zijn gelijk en retourgeschikt.
Dan is er misschien iets mis met Out2 van het ding inderdaad. Al zei de helpdesk zelf (al kreeg ik wel het idee dat die meneer er wat minder van wist dan de meneer die ik eerder op de avond gesproken had) ook dat alleen Out1 retourgeschikt zou zijn.
Daarbij is er geen enkele splitter met een speciale data uitgang.
Sec splitter misschien niet (dus alleen een aftakking) maar er zijn zeker wel "splitters" (en uiteraard versterkers, op de onze staat het specifiek vermeld. En ja, die heb ik er ook tussenuit gehad om te kijken of het daar aan lag :) ) waarbij niet alle uitgangen retourgeschikt zijn.
Als er met splitter een probleem is met het online komen van de Mediabox, dan is het retourpad niet in orde met splitter erbij. Splitter kan defect zijn maar het retourpad buiten kan ook niet in orde zijn.
Als het zonder splitter, of met splitter maar op de ConnectBox wel goed werkt zou ik eerder aan de splitter denken dan aan iets buitenshuis :)

Gisteren nogmaals geprobeerd, error 1010. Nogmaals geprobeerd, na 4 uur nog steeds "even geduld aub". Nogmaals geprobeerd maar nu zonder ethernetkabel er in, maar toen was het al laat dus TV-scherm uitgezet en gaan slapen, en nu geeft de Mediabox de tijd, een oranje lampje en wil niet aan via de afstandsbediening. Ik moet zo weg, vanmiddag / vanavond verder proberen (incl. kabels in out1 en out2 omdraaien).

Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nextware
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:58
Vandaag in onze nieuwe woning een Ziggo Media XL box aangesloten (de horizon box). Na de initiële set-up kreeg ik 1010 error. Bleek uiteindelijk aan de UMU 1006 te liggen. Blijkbaar kan de horizon hierover geen retour signaal ontvangen. Deze wordt door Ziggo vervangen door een SQ601.

Nu is het wel zo dat ik vanuit de OAP een korte coax kabel naar een splitter heb. Deze geeft op iedere poort, wat ik zo kan zien, een waarde van 8dB door.

Mijn vraag: ik vervang de UMU 1006 door de SQ601. Kan ik dan de horizon box gewoon achter die splitter aansluiten of gaat dat niet werken ?

Onze tv is nu voorlopig aangesloten op de splitter met een smartcard en we hebben gewoon goed tv signaal. Ook een tv, gewoon met coax en analoog signaal geeft goed veel door.

Het is trouwens een HFT 4 splitter. Wat ik zo vind, is deze retour geschikt en zou de Horizon XL met de SQ601 moeten werken ?

[ Voor 7% gewijzigd door nextware op 15-04-2017 21:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
nextware schreef op zaterdag 15 april 2017 @ 21:18:
Mijn vraag: ik vervang de UMU 1006 door de SQ601. Kan ik dan de horizon box gewoon achter die splitter aansluiten of gaat dat niet werken ?
Die splitter moet wel retour geschikt zijn. De Ziggo media box XL Horizon mega machine heeft namelijk een ingebouwd modem om de kunnen communiceren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 11-09 06:23
nextware schreef op zaterdag 15 april 2017 @ 21:18:

Als je als splitter de SQ-601 bedoelt dam gaat dat werken.
Als je achter de SQ-601 nog een splitter wilt gebruiken dan moet deze inderdaad ook retour geschikt zijn want anders werkt hij niet zoals hierboven aangegeven :)

Als je overigens met een splitter het zo bedoelt dat je signaal in de meterkast binnenkomt en je de boel aan wilt sluiten op een aansluiting in de woonkamer dan moet dit geen probleem zijn.
Die zijn meestal wel retour geschikt.

Tenminste met nieuwe woning denk ik dan gelijk altijd "nieuw" het kan natuurlijk ook een bestaande woning zijn ;)

[ Voor 26% gewijzigd door MdO82 op 15-04-2017 21:36 ]

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nextware
MdO82 schreef op zaterdag 15 april 2017 @ 21:34:
[...]

Als je als splitter de SQ-601 bedoelt dam gaat dat werken.
Als je achter de SQ-601 nog een splitter wilt gebruiken dan moet deze inderdaad ook retour geschikt zijn want anders werkt hij niet zoals hierboven aangegeven :)

Als je overigens met een splitter het zo bedoelt dat je signaal in de meterkast binnenkomt en je de boel aan wilt sluiten op een aansluiting in de woonkamer dan moet dit geen probleem zijn.
Die zijn meestal wel retour geschikt.

Tenminste met nieuwe woning denk ik dan gelijk altijd "nieuw" het kan natuurlijk ook een bestaande woning zijn ;)
Het is een bestaande woning ;)

Maar de splitter komt dus na de SQ601. Wat ik zo lees zou de Astro HFT 4 splitter retourgeschikt moeten zijn. Nu even wachten tot de SQ601 binnenkomt en dan de boel weer aansluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 11-09 06:23
nextware schreef op zaterdag 15 april 2017 @ 21:43:
[...]

Maar de splitter komt dus na de SQ601. Wat ik zo lees zou de Astro HFT 4 splitter retourgeschikt moeten zijn. Nu even wachten tot de SQ601 binnenkomt en dan de boel weer aansluiten.
Sturen ze de SQ601 nog op ?
Ik had begrepen dat deze niet meer uitgeleverd wordt :P

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MediaZoo
nextware schreef op zaterdag 15 april 2017 @ 21:43:
[...]

Een 4-weg splitter na een SQ601 gaat hem zowiso niet worden. De SQ601 doet al 4 dB demping op de TV uitgang hierbij moet je de 7.8 dB van de splitter tellen dan heb je al 11.8 dB verlies. Dan moet je nog kabels, connectoren en wandcontactdozen mee gaan tellen. Meer dan 11dB verlies zonder versterker is een no go.

Het is allemaal wel retourgeschikt maar je demping wordt simpelweg te hoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
MdO82 schreef op zaterdag 15 april 2017 @ 22:11:
[...]

Sturen ze de SQ601 nog op ?
Ik had begrepen dat deze niet meer uitgeleverd wordt :P
Die van mij werd laatst ook vervangen door de monteur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Swordlord
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 13-08 21:40

Swordlord

Act first, think never

Blijf het knap vinden dat ze op de helpdesk nog steeds praten over de SQ-601...
En sowieso een SQ-601 in meterkast... Dan kun je fluiten naar je FM signalen (als je dat nog gebruikt)

Krijgen de mensen een SQ-601 beloofd, komt de monteur die zet een van de nieuwe splitters of zelfs nog een FRA erbij en de mensen maar zeggen tegen iedereen op een verjaardag...
Het werkt maar ja... dat is niet het type dat was belooft, wat willen ze nou bij Ziggo :|

True story :X
Wat miscommunicatie en het zeuren van mensen, soms aan reacties teweeg brengt.
Moeten eens iedereen een goede schop geven en weer in dezelfde richting zetten...

[ Voor 16% gewijzigd door Swordlord op 16-04-2017 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nextware
MediaZoo schreef op zaterdag 15 april 2017 @ 22:45:
[...]

Een 4-weg splitter na een SQ601 gaat hem zowiso niet worden. De SQ601 doet al 4 dB demping op de TV uitgang hierbij moet je de 7.8 dB van de splitter tellen dan heb je al 11.8 dB verlies. Dan moet je nog kabels, connectoren en wandcontactdozen mee gaan tellen. Meer dan 11dB verlies zonder versterker is een no go.

Het is allemaal wel retourgeschikt maar je demping wordt simpelweg te hoog.
Wat is jouw advies om dit verder aan te sluiten ? Ik wil dus twee tv's aansluiten, waarbij er één dus de Mediabox XL bij zich heeft staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XVI
  • Niet online

XVI

En wéér een packetlossstorm. Deze keer duurde het maar een minuutje. Ze lijken echt hun zaakjes niet op orde te hebben bij Ziggo.
(Regio Utrecht, packet loss 66% op 213.51.189.17 bij mtr naar 8.8.8.8. Ongeveer hetzelfde probleem als donderdag?)

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/shmAy4I.png

[ Voor 9% gewijzigd door XVI op 16-04-2017 15:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 01:30

MsG

Forumzwerver

Sinds enkele dagen doet mijn Connectbox gek met DHCP, alsof dat gedeelte dan ineens niet meer werkt. Als ik handmatig een IP instel op een PC blijft het wel werken. Nu al 3 dagen achter elkaar. Meer mensen iets soortgelijks?

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
Ik heb de Horizon afgekoppeld en m'n oude Cisco weer neer gezet, zodat de coax kabel doorgelust wordt via de Cisco settopbox naar m'n tv. Met een splitter ertussen, coax naar de tv en apart naar de Horizon, leverde echt veel teveel artifacts op. Nu met de Cisco er tussen is het beeld via CI+ echt weer super strak zonder storingen. Ik kan er niet echt een logische verklaring uit trekken waarom het beeld nu wel goed is.

Nog een puntje, het storende beeld was vooral als er veel gebruik word gemaakt van wifi hier in huis. Dus het zal ongetwijfeld wel aan m'n kabels liggen, maar waarom werkt het allemaal wel goed als die Horizon er niet tussen zit :P

[ Voor 22% gewijzigd door tiguan op 16-04-2017 17:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
De horizon Go App op Windows 10 is een verademing tov via een tablet streamen naar de Chromecast. Ik heb nu een Windows 10 Stick PC in de tv gedouwd, had ik veel eerder moeten doen.

Beeld blijft veel langer scherp en mocht ie stilvallen, buffert de stream automatisch door en hervat die em weer.

Er ligt geen coax naar deze TV, dit werkt zelfs draadloos via WiFi redelijk goed. Binnenkort maar een kabeltje leggen om WiFi problemen in de toekomst uit te sluiten.

[ Voor 11% gewijzigd door krakendmodem op 16-04-2017 17:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Swordlord
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 13-08 21:40

Swordlord

Act first, think never

tiguan schreef op zondag 16 april 2017 @ 17:15:
Ik heb de Horizon afgekoppeld en m'n oude Cisco weer neer gezet, zodat de coax kabel doorgelust wordt via de Cisco settopbox naar m'n tv. Met een splitter ertussen, coax naar de tv en apart naar de Horizon, leverde echt veel teveel artifacts op. Nu met de Cisco er tussen is het beeld via CI+ echt weer super strak zonder storingen. Ik kan er niet echt een logische verklaring uit trekken waarom het beeld nu wel goed is.

Nog een puntje, het storende beeld was vooral als er veel gebruik word gemaakt van wifi hier in huis. Dus het zal ongetwijfeld wel aan m'n kabels liggen, maar waarom werkt het allemaal wel goed als die Horizon er niet tussen zit :P
Een splitter zorgt voor meer demping en dus zwakker signaal. Kan zijn dat je signaal net op het kantel punt zit en een splitter kan dan het laatste duwtje in de rug zijn voor problemen.

Het doorlus element van veel STB's bevatten een klein versterkend deel.
Waardoor dus het originele ingaande signaal sterkte gehandhaafd blijft op de doorlus of zelfs nog net iets sterker.

Verder snap ik niet waarom je horizon box + CI+ wilt op dezelfde TV.
Naar mijn mening is qua bediening die horizon gemakkelijk zat en vaak sneller in het zappen van een TV met CI+

[ Voor 4% gewijzigd door Swordlord op 16-04-2017 18:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
De interface van m'n tv vind ik vele malen prettiger werken dan de Horizon, vooral de tv gids. De Horizon gebruik ik alleen voor replay tv. Verder heb ik 'm niet echt nodig.

Bedankt voor je uitleg, dat klinkt inderdaad aannemelijk.

[ Voor 14% gewijzigd door tiguan op 16-04-2017 18:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

tiguan schreef op zondag 16 april 2017 @ 18:16:
De interface van m'n tv vind ik vele malen prettiger werken dan de Horizon, vooral de tv gids. De Horizon gebruik ik alleen voor replay tv. Verder heb ik 'm niet echt nodig.

Bedankt voor je uitleg, dat klinkt inderdaad aannemelijk.
Zet je hem dan wel in de eco-stand die Horizon.
Scheelt best wat kWhtjes op jaarbasis.

[edit]
Ik heb hem zelfs helemaal uit staan, heb nog een android tv-box voor Netflix en gebruik daar eigenlijk altijd de ziggo-app op voor replay tv.

[ Voor 14% gewijzigd door hjs op 16-04-2017 18:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
hjs schreef op zondag 16 april 2017 @ 18:48:
[...]

Zet je hem dan wel in de eco-stand die Horizon.
Scheelt best wat kWhtjes op jaarbasis.
Ik weet nog niet wat ik ga doen er mee. Misschien sluit ik 'm niet eens meer aan. Dat scheelt nog meer stroom haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:32
Iemand die ervaring heeft met het afdingen op de maandelijkse abo prijs? Sinds mei 2016 ben ik klant en ik ben tevreden maar ik vind het wel vrij duur (300/30 met Play Start (zonder bellen) en Fox Sports voor 82 euro p/m.

Hoeveel zou ik er eventueel af kunnen praten in de vorm van een korting?

[ Voor 4% gewijzigd door outlandos op 17-04-2017 21:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
Zeggen dat je nadenkt om over te stappen maar een andere partij (NLE hebben ze een hekel aan, daar kunnen ze gewoon niet tegen op qua prijs).

Je moet dus maar met geluk hebben wie je spreekt en hoeveel die voor jou kan betekenen. En je laten doorverbinden met afdeling opzeggingen/retentie, die kunnen meer dan een standaard verkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09-09 15:31

icecreamfarmer

en het is

Is er al iets meer bekend over dit:
Later dit jaar krijg je een speciaal aanbod
Vodafone en Ziggo werken voortaan samen.
Zo kunnen we met z’n tweeën meer voor je betekenen.
Daarom krijg je dit jaar een speciaal Vodafone aanbod.
Wil je niet wachten? Combineer dan nu al Ziggo met Vodafone.
https://www.ziggo.nl/mobiel/

Ik heb nu ziggo mobiel en wil liever niet wachten maar overstappen geeft weer gedoe (en kosten).
Dus ik ben benieuwd naar het aanbod.

ik zie ik zie wat jij niet ziet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
icecreamfarmer schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 09:14:
Is er al iets meer bekend over dit:

[...]

https://www.ziggo.nl/mobiel/

Ik heb nu ziggo mobiel en wil liever niet wachten maar overstappen geeft weer gedoe (en kosten).
Dus ik ben benieuwd naar het aanbod.
nieuws: Klanten van Vodafone en Ziggo krijgen dubbele data en extra tv-pakket

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09-09 15:31

icecreamfarmer

en het is

ik zie ik zie wat jij niet ziet

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@ArcticWolf Het is wel klein beetje aangepast. Je krijgt nu ook nog 5euro korting, dat was niet het geval:
- 5 euro korting bij Vodafone Smart, Red of Black abonnement(en)
- Dubbele data op alle Vodafone abonnementen op je adres
- Extra tv-pakket naar keuze
Veilig online pakket voor 20 apparaten

Edit: Die 5 euro blijkt inderdaad te zijn voor abonnementen vanaf vandaag. Scherp opgemerkt.

[ Voor 13% gewijzigd door jongetje op 18-04-2017 09:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• franssnarf
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 18:59
jongetje schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 09:24:
@ArcticWolf Het is wel klein beetje aangepast. Je krijgt nu ook nog 5euro korting, dat was niet het geval:
Die 5 euro is dus een extra lokertje aangezien het alleen geld op abbos vanaf 18 april.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
De korting is ALLEEN voor nieuwe klanten, of verlengers
Sluit je op of na 18 april 2017 een nieuw Smart, Red of Black abonnement aan, of verleng je er een?
https://www.vodafone.nl/z...p=meer-info-gratis-extras

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hulseman
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 06-08-2024
Zijn er trouwens weer mensen die last hebben van het probleem bij Google? Sinds vanmorgen weer enorm last hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

FreshMaker schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 09:32:
[...]
Sluit je op of na 18 april 2017 een nieuw Smart, Red of Black abonnement aan, of verleng je er een?
[...]

https://www.vodafone.nl/z...p=meer-info-gratis-extras
Gelukkig maar, heb al een start-sim-only besteld en dacht even dat ik de 5,- korting miste.
(maar geld dus niet voor Start)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Edit: Die 5 euro blijkt inderdaad te zijn voor abonnementen vanaf vandaag. Scherp opgemerkt.
Dat was het enige wat mij weerhield, nu eerst nog 21 maanden KPN uitzitten :z (dik tevreden met KPN)

Tof dat ze die 5euro hebben toegevoegd. Nu heb je echt een 1op1 concurrerend "KPN Compleet" aanbod.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• garp
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03-06 13:25
De prijzen zijn allemaal ook met 5 euro verhoogd. Ik bestelde afgelopen zaterdag een smart L voor 18 per maand..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
garp schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 10:56:
De prijzen zijn allemaal ook met 5 euro verhoogd. Ik bestelde afgelopen zaterdag een smart L voor 18 per maand..
Tja, zo kan ik ook korting geven door het eerst duurder te maken. Vodafone prijst zichzelf wel uit de markt, zeker voor mensen die niet bij Ziggo zitten is het nu nog duurder geworden (en voor mensen met Ziggo niet goedkoper vanwege de verhoging).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devil-strike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 03-09 17:54
Toevallig storing bij ziggo? alles werkt behalve twitter.com volgens website up ish is twitter gewoon werkend, ook op alle storingen site weinig tot geen meldingen.

via vpn(leaseweb link) werkt het wel gewoon ook via google dns werkt het, lijkt dus weer eens een probleem met ziggo/upc dns servers.

[ Voor 17% gewijzigd door devil-strike op 18-04-2017 11:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MediaZoo
devil-strike schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 11:09:
Toevallig storing bij ziggo? alles werkt behalve twitter.com volgens website up ish is twitter gewoon werkend, ook op alle storingen site weinig tot geen meldingen.

via vpn(leaseweb link) werkt het wel gewoon ook via google dns werkt het, lijkt dus weer eens een probleem met ziggo/upc dns servers.
Of de routering naar Twitter, omdat de DNS van Ziggo een ander ip adres geeft.

Een DNS werkt goed als hij van een hostname een ip-adres maakt en andersom. Het maakt niet uit welk ip hij terug geeft. IP <> Hostname koppelen is een goed werkende DNS.

Dus als website 1 het bij DNS 1 wel doet en maar bij DNS 2 niet betekend dit niet dat DNS 2 storing heeft. DNS 2 heeft pas storing als geen enkele request beantwoord wordt.

Check het ip wat je terug krijgt en aan de hand daarvan de routering. Als een router in de route een time-out geeft is dit nog steeds geen probleem. Iedere device kan ingesteld zijn om ICMP messages niet te beantwoorden en zal dus een time-out geven. Ook kan een device zo ingesteld zijn maar een x aantal ICMP messages te beantwoorden en daarna time-outs te geven. Dan is de device nog steeds online en functioneerd prima maar negeert ping request. Stopt de trace route na een bepaalde router dan is de kans groot dat de routering niet goed verloopt en je via die weg dus niet het ip kan bereiken.

Kortom stop met huilie over DNS servers die prima werken maar je een ip geven die door fouten in de routeringstabellen niet bereikbaar zijn. Waarbij Ziggo niet verantwoordelijk is voor het goed functioneren van de routers buiten haar netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Laatste dagen weer paar keer gehad dat de Netflix app (kanaal 150) niet opstart, andere momenten start deze dan weer wel vlekkeloos op. Heb al keer contact gehad met Ziggo, maar die komen met opties als "Staat automatisch schijfbeheer aan", dit soort opties zoals aangegeven door de helpdesk aangepast indien nodig, maar het helpt niet.

Zou dit ook geval zijn problemen met diensten (zoals Google), of wellicht ligt het wel aan Netflix zijde, maar hoe kun je dat uitsluiten?

Edit: via pc of telefoon werkt netflix op die moment wel gewoon prima.

[ Voor 7% gewijzigd door Martinusz op 18-04-2017 11:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowLord
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11-09 08:31
jongetje schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 11:05:
[...]

Tja, zo kan ik ook korting geven door het eerst duurder te maken. Vodafone prijst zichzelf wel uit de markt, zeker voor mensen die niet bij Ziggo zitten is het nu nog duurder geworden (en voor mensen met Ziggo niet goedkoper vanwege de verhoging).
Vodafone had een tijd hun '50%' korting actie lopen die sinds gisteren is afgelopen. Deze Ziggo korting geeft nu ongeveer dezelfde bedragen dus dit ligt denk ik binnen de lijn van hun planning.
Waarschijnlijk hadden ze de Ziggo korting wel eerder willen geven maar dan zou het dubbelop geweest zijn met de 50% actie (en in Nederland doen we niet aan kortingstapelen, dus dan was je nog steeds niet beter af geweest).

Zijn er overigens al mensen bij wie de 'gratis' extra's al zijn geactiveerd? Ik vraag me af hoe ver ze al zijn met het invoeren. Was dit weekend bij m'n schoonouders en die hebben zowel Ziggo als Vodafone op hetzelfde adres maar hadden nog niets gehad (geen SMS en geen e-mail).

You see things; and you say, "Why?" But I dream things that never were; and I say, "Why not?"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
@ShadowLord Ja hoor ik heb het al ruim een week volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devil-strike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 03-09 17:54
MediaZoo schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 11:35:
[...]

Kortom stop met huilie over DNS servers die prima werken maar je een ip geven die door fouten in de routeringstabellen niet bereikbaar zijn. Waarbij Ziggo niet verantwoordelijk is voor het goed functioneren van de routers buiten haar netwerk.
Waarom zou ik moeten stoppen? ga toch heen man.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MediaZoo
devil-strike schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 11:48:
[...]

Waarom zou ik moeten stoppen? ga toch heen man.
Omdat het wijzen naar een DNS server wat niet de oorzaak is de discussie compleet laat ontsporen en al helemaal niet de weg naar de oplossing is.

Van DNS verwisselen kan helpen, omdat een andere DNS een ander ip kan toewijzen aan een hostname en daarmee een andere route genomen kan worden naar het betreffende ip.

En het is een algemene stop met het benoemen van de onjuiste oorzaak van de storing en draag bij aan dit topic door de daadwerkelijke storing te achterhalen.

Het is voor mij en anderen interessanter te zien welke netwerken en routes problemen geven dan het zinloos roepen van DNS storing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• menzo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 12-09 14:06
martinusz schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 11:41:
Laatste dagen weer paar keer gehad dat de Netflix app (kanaal 150) niet opstart, andere momenten start deze dan weer wel vlekkeloos op. Heb al keer contact gehad met Ziggo, maar die komen met opties als "Staat automatisch schijfbeheer aan", dit soort opties zoals aangegeven door de helpdesk aangepast indien nodig, maar het helpt niet.

Zou dit ook geval zijn problemen met diensten (zoals Google), of wellicht ligt het wel aan Netflix zijde, maar hoe kun je dat uitsluiten?

Edit: via pc of telefoon werkt netflix op die moment wel gewoon prima.
Hier werkt Netflix via 150 ook niet altijd. maar via het app menu van de box doet hij het wel altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elsinga
  • Laatst online: 12-09 08:48

elsinga

=8-)

Even vergelijken:

zoonlief heeft nu een Ziggo Mobiel Enorm 4G, met onbeperkt SMS'/bellen en 4500MB data vor 25 euro per maand.

Welke Vodafone abonnementen komen dan in aanmerking?
- Vodafone Smart M 1jr voor 20-5=15 euro met 2x1.5GB=3GB data. Gaat naar 26-5=21 euro, dus 4 euro goedkoper met maar 150 minuten en 1.5GB minder data
- Vodafone Red Essential 1jr voor 25-5=20 euro met 2x1.5=3GB data. Gaat alleen naar 36-5=31 euro toe, want nu aanbieding. Dus 6 euro per maand meer voor 1.5GB data minder.

Dus tenzij de aanbiedingsprijzen permanent zijn is dat niet interessant. Is de aanbiedingsprijs wel permanent, dan kan een Red (onbeperkt/onbeperkt/2x5GB) voor 28-5=23 euro prima. Maar de normale prijs is 40 euro en dan ben je dus 10 euro per maand meer kwijt (en heb je dan 5.5GB meer data).

Weet iemand hoe dat zit met die aanbiedingsprijzen?

Robert Elsinga =8-) | IT security, Scouting, zendamateur (PC5E, WC5E) | www.elsinga.net/robert, www.pc5e.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
menzo schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 12:01:
[...]

Hier werkt Netflix via 150 ook niet altijd. maar via het app menu van de box doet hij het wel altijd.
Dat app menu crashed bij mij als die problemen er zijn (gaat terug naar TV scherm, zonder de apps te tonen), dus dat is helaas ook geen oplossing op dat moment -O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@elsinga Ik zou even afwachten waarmee Ziggo/Vodafone straks komt. Lijkt mij dat ze met een mooi alternatief komen voor hun vaste klanten. Zou misschien zelf zou kunnen zijn dat de abonnement structuur van Vodafone gaat wijzigen, maar dat is wel erg glazenbol kijken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
MediaZoo schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 11:59:
Omdat het wijzen naar een DNS server wat niet de oorzaak is de discussie compleet laat ontsporen en al helemaal niet de weg naar de oplossing is.
Als de Ziggo-DNS een verkeerd IP-adres terug geeft en een hoop andere DNS-servers een goed IP-adres, dan heet dat in de volksmond gewoon dat die eerste stuk is...

Het is helemaal niet nodig dat het helemaal niks meer doet om iets stuk te noemen; een routeplanner die je in Utrecht richting Eindhoven stuurt als je naar Amsterdam moet gooi je ook de prullenbak in, en met een auto die achteruit rijdt in de 1e versnelling ga je naar de garage. Hetzelfde geldt voor DNS-servers.

Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer iCy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16:23

Meneer iCy

swarma

martinusz schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 16:06:
[...]

Dat kan het ook niet verklaren dan, want bij UPC zat Cartoon Network nog in het basis pakket en is dus sinds samengang in het extra pakket gekomen.
Misschien is het een vervroegde 1 april grap :+
Doet het nog steeds _/-\o_ _/-\o_
daxy schreef op maandag 3 april 2017 @ 12:56:
[...]

"Met het Kids pakket kijken je kleintjes gratis naar Disney Junior, Pebble TV, Baby TV, Nick Toons en Cartoon Network."
Bron: https://www.ziggo.nl/vodafone/gratis-extras/ziggokids/
Hmm, zou ik stiekem het kleintjes pakket hebben zonder een vodafone abbonement? :+ Heb wel een hollandsnieuwe, maar dat is geen Vodafone.

Steam id is ijsie \\ Xbox Live GT: Meneer iCy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
outlandos schreef op maandag 17 april 2017 @ 21:06:
Iemand die ervaring heeft met het afdingen op de maandelijkse abo prijs? Sinds mei 2016 ben ik klant en ik ben tevreden maar ik vind het wel vrij duur (300/30 met Play Start (zonder bellen) en Fox Sports voor 82 euro p/m.

Hoeveel zou ik er eventueel af kunnen praten in de vorm van een korting?
Ik heb net even gebeld. Ze kon me het volgende aanbieden:

de eerst volgende 3 maanden 35 euro (ipv 82) en de komende 6 maanden Fox Sports gratis, of;
internetsnelheid verlagen van 300 naar 150, dan is het aanbod: de eerst volgende 6 maanden 35 euro en de komende 6 maanden Fox Sports gratis. Wat vinden jullie van dit aanbod?

Op zich vind ik de verlaging van het internet niet eens zo'n slecht idee, maar 15Mbit upload is helaas wat te weinig voor mijn NAS...

[ Voor 9% gewijzigd door outlandos op 18-04-2017 14:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WTM
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 21:11

WTM

outlandos schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 14:53:
[...]

Ik heb net even gebeld. Ze kon me het volgende aanbieden:

de eerst volgende 3 maanden 35 euro (ipv 82) en de komende 6 maanden Fox Sports gratis, of;
internetsnelheid verlagen van 300 naar 150, dan is het aanbod: de eerst volgende 6 maanden 35 euro en de komende 6 maanden Fox Sports gratis. Wat vinden jullie van dit aanbod?

Op zich vind ik de verlaging van het internet niet eens zo'n slecht idee, maar 15Mbit upload is helaas wat te weinig voor mijn NAS...
Ik heb die 6 maanden wel gekregen op het 300 internet abonnement (vorige week tel. contact over gehad met Ziggo). Ik heb de '150 snelheid korting gekregen maar met het 300 abonnement' dat schijnt los van elkaar te kunnen. (Ik kreeg in de bevestiging ook play en niet play max. Maar dat klopte toch, heb 't nog nagevraagd).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
WTM schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 18:09:
[...]

Ik heb die 6 maanden wel gekregen op het 300 internet abonnement (vorige week tel. contact over gehad met Ziggo). Ik heb de '150 snelheid korting gekregen maar met het 300 abonnement' dat schijnt los van elkaar te kunnen. (Ik kreeg in de bevestiging ook play en niet play max. Maar dat klopte toch, heb 't nog nagevraagd).
Met Fox Sports er 6 maanden gratis bij?

Edit:

Net weer gebeld, maar wat jou gelukt is lukt mij helaas echt niet. Misschien omdat ik pas 11 maanden en een week klant ben, maar misschien ligt het gewoon aan m'n onderhandelingskills :')

Hoe dan ook, we zijn het volgende overeen gekomen:

- 6 maanden de prijs van 34,95 met een verlaging van de snelheid van 300 naar 150;
- Fox Sports Compleet 6 maanden gratis, te beginnen in augustus;
- de komende 6 maanden HBO (met nog 55 andere zenders) gratis.

Mocht de snelheid te laag blijken dan kan ik altijd nog verhogen. We gaan het meemaken. Op zich ga ik nu wel enorm qua kosten omlaag, en dat is altijd fijn. Verder tevreden met Ziggo (en hun klantenservice), dus het voelt ook goed om te blijven.

[ Voor 45% gewijzigd door outlandos op 18-04-2017 22:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• legendareN
Sinds een uur of 8 deze avond last van traag internet en hoge ping gemeente Nijmegen. Internet komt niet boven de 30-40Mbps uit ipv 150. Upload is gewoon prima 15 Mbps.

Zo'n 200-400 ping naar de meeste servers in Europa, een enkele server werkt prima. Nu zie ik op allestoringen dat er meer mensen vandaag meldingen maken van problemen met Ziggo. Ziggo zelf heeft niet gereageerd op mijn twitter bericht.

Op de site van Ziggo zelf op mijn postcode krijg ik wel deze melding te zien:

http://imgur.com/a/S6KEd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerrythafast
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 11-09 21:58
@legendareN doe ff een aantal tracerts in plaats van pings naar diverse servers. Wellicht is hieraan te zien waar de vertraging vandaan komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• legendareN
Tracing route to www.google.nl [74.125.206.94]
over a maximum of 30 hops:

1 <1 ms 1 ms 1 ms 192.168.2.1
2 1 ms 1 ms 1 ms 192.168.1.1
3 5 ms 6 ms 5 ms 10.160.108.1
4 9 ms 9 ms 9 ms 212.142.52.89
5 * * * Request timed out.
6 22 ms 16 ms 20 ms 84.116.135.38
7 11 ms 11 ms 11 ms 74.125.146.228
8 13 ms 11 ms 12 ms 108.170.241.162
9 12 ms 13 ms 11 ms 209.85.241.31
10 21 ms 20 ms 23 ms 209.85.143.211
11 16 ms 15 ms 15 ms 209.85.242.165
12 * * * Request timed out.
13 * * * Request timed out.
14 * * * Request timed out.
15 * * * Request timed out.
16 * * * Request timed out.
17 * * * Request timed out.
18 * * * Request timed out.
19 * * * Request timed out.
20 16 ms 15 ms 15 ms wk-in-f94.1e100.net [74.125.206.94]

Tracing route to accounts.google.com [172.217.20.109]
over a maximum of 30 hops:

1 <1 ms 1 ms 1 ms 192.168.2.1
2 3 ms 1 ms 2 ms 192.168.1.1
3 7 ms 9 ms 5 ms 10.160.108.1
4 7 ms 7 ms 7 ms 212.142.51.89
5 * * * Request timed out.
6 11 ms 15 ms 12 ms 84.116.135.34
7 11 ms 12 ms 10 ms 74.125.146.228
8 10 ms 10 ms 10 ms 108.170.241.225
9 10 ms 9 ms 11 ms 209.85.240.115
10 11 ms 10 ms 10 ms ams17s01-in-f13.1e100.net [172.217.20.109]

Trace complete.

C:\Users\Mitch>ping 8.8.4.4

Pinging 8.8.4.4 with 32 bytes of data:
Reply from 8.8.4.4: bytes=32 time=13ms TTL=44
Reply from 8.8.4.4: bytes=32 time=18ms TTL=44
Reply from 8.8.4.4: bytes=32 time=15ms TTL=44
Reply from 8.8.4.4: bytes=32 time=14ms TTL=44

Ping statistics for 8.8.4.4:
Packets: Sent = 4, Received = 4, Lost = 0 (0% loss),
Approximate round trip times in milli-seconds:
Minimum = 13ms, Maximum = 18ms, Average = 15ms

Doe ik het zo goed? Haha

[ Voor 31% gewijzigd door legendareN op 18-04-2017 22:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
Ik hab een monteur ingepland staan voor donderdag. Wegens omstandigheden komt dat niet meer uit dus wilde ik die afspraak verzetten. Geen probleem, in de bevestigingsmail die je van Ziggo krijgt staat precies wat je dan moet doen: een telefoonnummer bellen, en wel 088 1212 833

Laat ik je één tip geven: NIET DOEN!. Ik zat met headset op verder te werken terwijl ik in de wacht hing maar na TWEE UUR te hebben zitten luisteren naar een zichzelf herhalend jingletje van 15 seconden was ik het spuugzat en heb ik opgehangen.

Niet voor één gat te vangen heb ik daarop het algemene nummer (0900 1884) gebeld.
Totale tijdsduur van het gesprek was 20 minuten:
- 4 minuten in de wacht (inclusief inspreken postcode/huisnummer en doorlopen van het menu)
- 3 minuten om de afspraak te verzetten
- 13 minuten forensisch onderzoek of dat mailtje wel degelijk van Ziggo af kwam en waarom ze daar in 8)7 8)7 8)7 -naam dat 088-nummer in hebben gezet.

Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• menzo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 12-09 14:06
Ik lees nu dat de hele telefonische klantenservice het niet doet.

https://twitter.com/ZiggoWebcare/status/854639048941596672

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daxy
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16:41
jongetje schreef op woensdag 5 april 2017 @ 09:10:
[...]

Ik denk dat dat nog wel (minimaal, maar ik vermoed nog langer dan) een jaar duurt voordat de huidige Ziggo Mobiel abonnementen gaan verdwijnen.

Daarnaast bied Ziggo abonnementen aan die je per maand kunt opzeggen en bij Vodafone zit je er minimaal een jaar aan vast.
Dat ging snel: "Ziggo is per direct gestopt met de verkoop van mobiele abonnementen." : http://www.totaaltv.nl/ni...oop-mobiele-abonnementen/

De huidige abbo's blijven nog wel bestaan, maar nieuw is niet meer mogelijk. Ik ben benieuwd hoe lang het duurt voordat iedereen naar een VF abbo overgezet wordt.

Do not argue with a fool. He will drag you down to his level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
daxy schreef op woensdag 19 april 2017 @ 14:37:
[...]

Dat ging snel: "Ziggo is per direct gestopt met de verkoop van mobiele abonnementen." : http://www.totaaltv.nl/ni...oop-mobiele-abonnementen/

De huidige abbo's blijven nog wel bestaan, maar nieuw is niet meer mogelijk. Ik ben benieuwd hoe lang het duurt voordat iedereen naar een VF abbo overgezet wordt.
Haha inderdaad. Ben benieuwd wanneer ze met een goede aanbieding komen voor de Ziggo Mobiel klanten. Je kunt namelijk niet 1 op 1 over omdat Vodafone geen maand abonnementen aanbied (en andere belbunbels en datalimieten) en geen familie abonnement heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ongelofelijk wat een puinzooi is het bij Ziggo, het wordt elke maand erger. Kennelijk sta ik nu 3 keer in het systeem met een a , een b en een c bij mijn naam en van 2 van de 3 facturen krijg ik een rekening van 0,00 euro.

Vervolgens wil ik betalen (heb de automatische incasso geblokkeerd omdat er van alles misgaat), staat er een rekening open van 91 euro en als ik met ideal betaal wordt er 83 euro van mijn rekening afgeschreven?

En april wordt wederom 91 euro omdat mijn film1 er nog bijstaat terwijl die al opgezegd is en weg is (heb er zelfs over gebeld voor de zekerheid). Ik betaal over een week of 2 wel, even wachten totdat die rekening op magische wijze ook omlaag gaat.

En alles is rete traag. Er klopt werkelijk geen ene hout meer van, het is mij volstrekt onduidelijk waarom de rekeningen nu hoog zijn en een week of 2 later opeens een stukje lager zijn. Maar ik betaal maar gewoon de lage rekeningen, als ik het zo zelf bekijk moet ik eigenlijk 75 euro per maand betalen en ik zit daar nu steeds 10 euro boven, maar ik ga binnenkort wel even een overzicht maken en de rechtbijstand erop zetten.

Wat een kneuzenbende zeg. Was het ook zo bij UPC in het verleden? Bij Ziggo waren er toch nooit problemen met de rekeningen?

Ik ga ook maar bellen om af te dingen, maar het kost me straks een halve werkdag om uit te zoeken wat ik nu moet betalen hoeveel ik teveel betaald heb de afgelopen tijd. Gadver, heb daar helemaal geen zin in . Hoe moeilijk is het nu, je zou er maar werken, toch om je voor te schamen.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 19-04-2017 20:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
Verwijderd schreef op woensdag 19 april 2017 @ 20:16:
Ongelofelijk wat een puinzooi is het bij Ziggo, het wordt elke maand erger. Kennelijk sta ik nu 3 keer in het systeem met een a , een b en een c bij mijn naam en van 2 van de 3 facturen krijg ik een rekening van 0,00 euro.

Vervolgens wil ik betalen (heb de automatische incasso geblokkeerd omdat er van alles misgaat), staat er een rekening open van 91 euro en als ik met ideal betaal wordt er 83 euro van mijn rekening afgeschreven?

En april wordt wederom 91 euro omdat mijn film1 er nog bijstaat terwijl die al opgezegd is en weg is (heb er zelfs over gebeld voor de zekerheid). Ik betaal over een week of 2 wel, even wachten totdat die rekening op magische wijze ook omlaag gaat.

En alles is rete traag. Er klopt werkelijk geen ene hout meer van, het is mij volstrekt onduidelijk waarom de rekeningen nu hoog zijn en een week of 2 later opeens een stukje lager zijn. Maar ik betaal maar gewoon de lage rekeningen, als ik het zo zelf bekijk moet ik eigenlijk 75 euro per maand betalen en ik zit daar nu steeds 10 euro boven, maar ik ga binnenkort wel even een overzicht maken en de rechtbijstand erop zetten.

Wat een kneuzenbende zeg. Was het ook zo bij UPC in het verleden? Bij Ziggo waren er toch nooit problemen met de rekeningen?
Rechtsbijstandverzekeringen hebben vaak een minimum van schade van ten minste 150 euro, alvorens je er een beroep op kan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand anders ook problemen met Ziggo internet in de regio Zoetermeer?
Op de website zie ik geen storingsmelding staan maar internet is de laatste week of twee verre van stabiel te noemen. Het is zeer traag of gewoon zelfs helemaal geen verbinding. Maakt dan niet uit welke dienst of website, gewoon super traag of laad helemaal niet.

Aan mijn interne netwerk is niets veranderd en modem (die in brigde staat) rebooten en/of router rebooten helpt niets. Netflix komt ook regelmatig met foutmeldingen dat er geen verbinding gemaakt kan worden.

Hiervoor met exact dezelfde apparatuur vele maanden geen enkel probleem gehad en altijd tevreden geweest. Maar nu dit al zo'n twee weken duurt begint het toch wel irritant te worden. Op dit soort momenten realiseer je pas hoeveel en hoe afhankelijk je van internet bent tegenwoordig.

Hopelijk ligt het probleem bij Ziggo en hebben hier meer meer mensen last van omdat zoals ik eerder heb aangegeven geen idee heb waar het probleem bij mij eigen netwerk zou moeten zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Verwijderd schreef op woensdag 19 april 2017 @ 20:16:

Ik ga ook maar bellen om af te dingen, maar het kost me straks een halve werkdag om uit te zoeken wat ik nu moet betalen hoeveel ik teveel betaald heb de afgelopen tijd. Gadver, heb daar helemaal geen zin in . Hoe moeilijk is het nu, je zou er maar werken, toch om je voor te schamen.
Het is het samenvoegen van de administraties geweest die de ellende veroorzaakt vanaf ongeveer november vorig jaar.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MediaZoo
Verwijderd schreef op woensdag 19 april 2017 @ 20:53:
Iemand anders ook problemen met Ziggo internet in de regio Zoetermeer?
Op de website zie ik geen storingsmelding staan maar internet is de laatste week of twee verre van stabiel te noemen. Het is zeer traag of gewoon zelfs helemaal geen verbinding. Maakt dan niet uit welke dienst of website, gewoon super traag of laad helemaal niet.

Aan mijn interne netwerk is niets veranderd en modem (die in brigde staat) rebooten en/of router rebooten helpt niets. Netflix komt ook regelmatig met foutmeldingen dat er geen verbinding gemaakt kan worden.

Hiervoor met exact dezelfde apparatuur vele maanden geen enkel probleem gehad en altijd tevreden geweest. Maar nu dit al zo'n twee weken duurt begint het toch wel irritant te worden. Op dit soort momenten realiseer je pas hoeveel en hoe afhankelijk je van internet bent tegenwoordig.

Hopelijk ligt het probleem bij Ziggo en hebben hier meer meer mensen last van omdat zoals ik eerder heb aangegeven geen idee heb waar het probleem bij mij eigen netwerk zou moeten zitten.
Je schrijft veel maar zegt niets.

Bij storingen moet je echt onderscheid maken op niveau. De meeste verstoringen doen zich voor in het netwerk van de klant zelf. Daarom wordt er altijd van de klant verwacht dit zelf tot in den treuren na te lopen.

Daarna op verbindingsniveau op het wijkcentrum(node). Hier gebeuren in veel mindere mate storingen maar is wel iets wat veelvuldig voorkomt. Toch is zo'n storing slechts in een zeer beperkt gebied merkbaar. Denk aan max 1000 aansluitingen waarbij er problemen kunnen zijn. Dit hoeft niet eens zo te zijn want het kan goed zijn dat er maar 10 aansluitingen van de 1000 problemen ondervinden in deze situatie. Om dit uit te sluiten is het voor ons als mede tweakers handig om je signaal waardes te zien. Zonder je waardes is het gissen wat er is.

Daarna kan er een storing zijn op lokaal niveau. Dit kan betekenen dat de CMTS problemen geeft. Als dit speelt is Ziggo je al voor, want die krijgen bij NOC allerlei meldingen dat het mis gaat met verbindingen. Tenzij het een routeringsprobleem is, maar dan heb je als gebruiker helemaal geen ip verkeer.

Daarna ga je het landelijke glasvezel netwerk van Ziggo op. Hier kunnen ook problemen zijn maar dat ook weer een dermate groot effect dat groter groepen klanten klagen en NOC in veel gevallen hier al ingrijpt voordat de klanten zich melden.

Dan heb je nog de storingen waar Ziggo geen invloed op uit kan oefenen. Retouringsproblemen buiten hun netwerk, CDN's die niet goed functioneren, problemen met het netwerk en de servers aan de andere kant van de lijn etc. Dit kun je zien door traceroutes uit te voeren naar betreffende ip's.

Dus meer info is welkom en te kunnen zeggen wat er speelt.

En het werkte eerst wel en nu niet... Tja er kan een hoop veranderen zonder dat je iets door hebt in de lucht en op de kabel. Er is niets veranderd is bij geen enkele storing op de kabel een argument. Als er niets was veranderd werkte alles namelijk nog prima ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ukkie22
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 22-10-2022
Familie van me deze mail van Online.nl gehad.
Het afgelopen jaar heeft Online.nl flink geïnvesteerd in een toekomstvast netwerk. Hierdoor zijn er steeds hogere internetsnelheden mogelijk. Daarnaast hebben we onze klantenservice verbeterd. Om u ook in 2017 van nog stabieler internet te blijven voorzien, worden per 1 juni 2017 de abonnementsprijzen verhoogd.
Omdat wij het vervelend voor u vinden dat de prijzen wijzigen en u waarschijnlijk al tv kijkt bij Ziggo, hebben wij samen met Ziggo een persoonlijk aanbod voor u samengesteld. Een alles-in-1 pakket waarbij u kunt bellen, internetten én tv kijken voor een extra aantrekkelijke prijs. Met dit aanbod bent u voordeliger uit.

Uw gewijzigde abonnement per 1 juni 2017: ADSL Extra
Uw persoonlijke aanbieding:
Betrouwbaar en nog stabieler internet
Verbeterde klantenservice
Uitbreidbaar met TV en Bellen
Uw huidige product
Geen actie nodig
€27,50 per mnd

Alles-in-1 Basic van Ziggo
Compleet pakket met televisie, internet en bellen
Snel internet 25 Mb/s
TV kijken in HD inclusief Ziggo Sport
Basis Belabonnement
Behoud huidige Online.nl e-mailadres
€ 29,95 per mnd (na 12 mnd € 39,95)

Uw totale maandbedrag van uw ADSL Extra abonnement is €24,95 en wordt per 1 juni 2017 aangepast naar €27,50.

De duur van uw contract en de contractvoorwaarden veranderen niet. Wilt u naar aanleiding van deze e-mail uw abonnement wijzigen of kosteloos opzeggen? Neem dan binnen een kalendermaand contact met ons op via het servicenummer 088-0038500 (lokaal tarief).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QSYS
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10-08 15:19
gisteren update gehad van de horizon. Ineens Horizon niet meer bereikbaar via het netwerk.. Hij heeft wel een ip.. maar dat is het dan ook .. het is ook het ip dat in het netwerk hoort.. En aan de kabel te zien is daar ook niks mis mee.. met kabeltester getest. Vage shit weer.. En lastig omdat ik die horizon ook als switch gebruik..
Pagina: 1 ... 12 ... 321 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is bedoeld voor het bespreken van ervaringen, maar wel volgens een aantal voorwaarden:
- Het melden van een storing in een oneliner voegt niks toe. Wil je toch je storing kwijt? Geef dan wat meer details, zoals locatie, websites en eventuele formaat van de storing. Dit geldt ook voor een slechte verbinding.
- Het melden van (persoonlijke) snelheidsupgrades is ook niet nodig en deze berichten worden verwijderd.

Tevens horen de volgende dingen hier ook niet thuis, maar in:
- (Geavanceerde) problemen met je netwerk of aankoopadvies in een los topic
- Afhandeling van de Black Friday in: [Ziggo] Afhandeling Black Friday korting.
- De nieuwe box in: [DVB-C] Ziggo Mediabox Next
- De nieuwe box bestellen: [DVB-C] Ziggo Mediabox Next besteltopic