Sport Feedback Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 6 ... 25 Laatste
Acties:
  • 78.667 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
..

[ Voor 97% gewijzigd door toolkist op 16-06-2019 14:56 . Reden: Laat ook maar... ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 22:38

Fiber

Beaches are for storming.

Kan er geen apart topic geopend worden, met een titel als: 'Rant hier over vrouwenvoetbal', of: 'Vrouwen kunnen niet voetballen' of: 'Vrouwen horen niet te voetballen' of meer algemeen: 'Vrouwen horen niet te sporten', of gewoon: 'Het verschil tussen mannen en vrouwen(voetbal)' of zo? Liefst in AWM, maar desnoods in Sport. Dan houden we het WK topic netjes en gezellig en hebben de haters en critici ook een plek om hun ongenoegen te uiten... :)

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone
  • Laatst online: 21:01

Typhone

Who Dares Wins

Fiber schreef op zondag 16 juni 2019 @ 19:57:
Kan er geen apart topic geopend worden, met een titel als: 'Rant hier over vrouwenvoetbal', of: 'Vrouwen kunnen niet voetballen' of: 'Vrouwen horen niet te voetballen' of meer algemeen: 'Vrouwen horen niet te sporten', of gewoon: 'Het verschil tussen mannen en vrouwen(voetbal)' of zo? Liefst in AWM, maar desnoods in Sport. Dan houden we het WK topic netjes en gezellig en hebben de haters en critici ook een plek om hun ongenoegen te uiten... :)
Mwa daar zit dan weinig discussiewaarde in vrees ik.

Het probleem zit hem erin dat het vergelijk tussen mannen en vrouwen door bijv. media 'onbewust' non-stop gemaakt wordt. Ik zei het in het topic al eens voorzichtig maar in de eerste wedstrijd komt er een corner (zo'n heel laffe hoge) en dan hoor je die commentator zeggen: 'strakke bal van Groenen hoor, bij de tweede paal'. Er worden de hele tijd beweringen gedaan die niet kloppen. Een enorme slap schot wordt als een 'goed schot van Miedema' bestempeld en dat soort dingen meer. Voor de voetbalkijkers valt dat soort 'complimenteus gedrag' van commentatoren wel op. En aangezien voetbal, of het nu mannen, vrouwen, kinderen of G-teams zijn, voetbal is, is een strak schot van een kind, vrouw of man altijd hetzelfde. Als je dan opeens bij vrouwen gaat beweren dat een rollertje een strak schot van Miedema is dan vind ik dat best apart.

Wat het is met voetbal weet ik niet en boeit me ook niet dus ik ben zeer weinig aanwezig in het vrouwentopic maar je vergelijkt niet zozeer de mannen vs de vrouwen maar gewoon hoe de sport an sich gespeeld wordt. Dat is objectief waarneembaar. Bij hockey, volleybal, zwemmen, tennis zie je veel minder verschillen bij vrouwen en mannen dan bij voetbal. Zal wel nog flink wat tijd nodig hebben (horizon = 10 jaar) voordat dat wat verder uitgekristalliseerd is. Op de golfbaan afgelopen zaterdag ook wat vrouwen gezien (handicap 0, 12, en 22,5) en daar zit op het oog geen enkel verschil tussen man en vrouw.

Wel een wonder dat midden in het toernooien seizoen, ver buiten het clubvoetbal om, het hier zo'n drukte is :D

@Fiber Overigens een belangrijke noot -> haters en critici zijn twee heel verschillende dingen. Ik ben zeer pro vrouwenvoetbal maar kritisch ten opzichte van de heisa eromheen die ik heel 'gemaakt' vind overkomen. Critici zijn gewoon welkom in het topic maar haters die alleen maar oneliners komen droppen zonder verder inhoud en/of toevoegingen zijn in mijn ogen niet welkom.

[ Voor 7% gewijzigd door Typhone op 17-06-2019 09:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turbo-Puppy
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Turbo-Puppy

Shitcoins are bad.

tweakduke schreef op vrijdag 21 juni 2019 @ 23:12:
[Modbreak]Het is begrijpelijk dat het seizoen tegen kan vallen, maar ga niet eindeloos klagen. Hou het beperkt alsjeblieft [/Modbreak]

Interview met Max nu :)
Yes.. morgen hopelijk een 1-2 voor Mercedes en zondag ook... ik hoop dat Ferrari en RBR geen schijn van kans maken. :)F d:)b

Zoiets dan maar?

Er is toch niets mis mee om te spreken over de mindere kanten van de sport? Er is geen haat verder.. we houden gewoon een open discussie. Sinds wanneer is het bij wet vastgesteld dat we het altijd met elkaar eens moeten zijn?

Ik begrijp niet helemaal waarom er ingegrepen wordt nu door een mod.

Sterker nog, we krijgen keurige reacties van anderen die zich hier ook in kunnen vinden. :?

Zou je mij -al dan niet per DM- kunnen toelichten wat er verkeerd is aan een ander aspect op de situatie zoals die is?

Ter info.. ongewenst want niet positief en in lijn der verwachting is ruimschoots onvoldoende. Dat lijkt me echter vanzelfsprekend.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 00:49

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Topicstarter
Turbo-Puppy schreef op vrijdag 21 juni 2019 @ 23:40:
[...]

Yes.. morgen hopelijk een 1-2 voor Mercedes en zondag ook... ik hoop dat Ferrari en RBR geen schijn van kans maken. :)F d:)b

Zoiets dan maar?

Er is toch niets mis mee om te spreken over de mindere kanten van de sport? Er is geen haat verder.. we houden gewoon een open discussie. Sinds wanneer is het bij wet vastgesteld dat we het altijd met elkaar eens moeten zijn?

Ik begrijp niet helemaal waarom er ingegrepen wordt nu door een mod.

Sterker nog, we krijgen keurige reacties van anderen die zich hier ook in kunnen vinden. :?

Zou je mij -al dan niet per DM- kunnen toelichten wat er verkeerd is aan een ander aspect op de situatie zoals die is?

Ter info.. ongewenst want niet positief en in lijn der verwachting is ruimschoots onvoldoende. Dat lijkt me echter vanzelfsprekend.
Het vele klagen wordt als storend ervaren door anderen. Daar ontvangen wij ook TR's over. De meeste weten ook wel hoe de stand van zaken nu is. Probeer het klagen dus beperkt te houden. Er is niet geknipt of verwijderd, het is een verzoek. Het heeft ook geen zin om iedere keer te klagen over hetzelfde.

Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

En dat geklaag past sowieso beter in het [F1] Seizoen 2019 - Deel 1 topic dan in het [F1 2019] Race 8 GP van Frankrijk topic...

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turbo-Puppy
  • Niet online

Turbo-Puppy

Shitcoins are bad.

tweakduke schreef op vrijdag 21 juni 2019 @ 23:55:
[...]

Het vele klagen wordt als storend ervaren door anderen. Daar ontvangen wij ook TR's over. De meeste weten ook wel hoe de stand van zaken nu is. Probeer het klagen dus beperkt te houden. Er is niet geknipt of verwijderd, het is een verzoek. Het heeft ook geen zin om iedere keer te klagen over hetzelfde.
Dat is het punt helemaal niet. U beroept u nu op 1 aspect wat in principe helemaal niet ter discussie staat. Wellicht wilt u uw handeling heroverwegen nadat u mijn bericht objectief herbeoordeeld.

Ik ben van mening dat u te snel conclusies trekt omdat u onterecht mijn berichtgeving als negatief en/of ongewenst in uw persoonlijke benadering kwalificeert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Turbo-Puppy schreef op zaterdag 22 juni 2019 @ 00:30:
[...]

Dat is het punt helemaal niet. U beroept u nu op 1 aspect wat in principe helemaal niet ter discussie staat. Wellicht wilt u uw handeling wilt heroverwegen nadat u mijn bericht objectief herbeoordeeld.

Ik ben van mening dat u te snel conclusies trekt omdat u onterecht mijn berichtgeving als negatief en/of ongewenst in uw persoonlijke benadering kwalificeert.
Nee het is gewoon off topic omdat het niet specifiek over de race op Paul Ricard gaat... :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Hippocampus
  • Laatst online: 07-09 20:45

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

@Turbo-Puppy Uiteraard mag je laten weten dat het een en ander je niet bevalt. Maar ga alsjeblieft niet ieder racetopic opnieuw komen klagen en vertellen hoe erg je het allemaal zat bent. Wij kunnen je toch niet helpen en verder zuigt het nogal de sfeer uit het topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turbo-Puppy
  • Niet online

Turbo-Puppy

Shitcoins are bad.

Dat begrijp ik wel, maar neemt onder geen beding weg dat het is zoals het is? De situatie zuigt nu eenmaal de sfeer en spanning weg. Ik zou het ook liever anders zien... maar het is nou eenmaal zo.

Ook ik als fan voor meer dan 24 jaar inmiddels zie nu de downside van de sport. Ik was vol lof in andere tijden, en zie nu de andere kant. Dat mogen we toch wel op correcte wijze bespreken?

Ik scheld niet, zeur niet, hekel niet door.. houdt me aan me aan de huisregels... ik kan het gewoon niet mooier maken dan het is. :/

Over een andere boeg... wat zou je van mij verlangen in een (niet realistische) situatie in jou oprechte benadering?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Turbo-Puppy schreef op zaterdag 22 juni 2019 @ 00:40:
Dat begrijp ik wel, maar neemt onder geen beding weg dat het is zoals het is? De situatie zuigt nu eenmaal de sfeer en spanning weg. Ik zou het ook liever anders zien... maar het is nou eenmaal zo.

Ook ik als fan voor meer dan 24 jaar inmiddels zie nu de downside van de sport. Ik was vol lof in andere tijden, en zie nu de andere kant. Dat mogen we toch wel op correcte wijze bespreken?

Ik scheld niet, zeur niet, hekel niet door.. houdt me aan me aan de huisregels... ik kan het gewoon niet mooier maken dan het is. :/

Over een andere boeg... wat zou je van mij verlangen in een (niet realistische) situatie in jou oprechte benadering?

Met vriendelijke groet,
Peter
Dat je van ons aanneemt dat we het nu allemaal echt wel weten en dat dus elke toevoeging overbodig en dus ongewenst is... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Turbo-Puppy schreef op zaterdag 22 juni 2019 @ 00:40:

Eeehh, ja dat doe je dus wel. Keer op keer op keer. Bijzonder vervelend.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hippocampus
  • Laatst online: 07-09 20:45

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

@Turbo-Puppy Bedoel je nou te zeggen dat omdat de situatie (voor jou) niet interessant meer is, en het waarschijnlijk ook niet meer gaat worden, het normaal is om dus maar ieder raceweekend te komen vertellen hoe ontevreden je bent?
Zie je dan niet hoe nutteloos en sfeerverstorend dat dat over kan komen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Turbo-Puppy
  • Niet online

Turbo-Puppy

Shitcoins are bad.

Permaban opnieuw aangevraagd... hier komen we niet uit. Voor zover jullie hier plezier aan beleven, gun ik jullie oprecht het allerbeste. Voor mij stopt F1 hier voorlopig. Ik kan er op geen mogelijke manier meer van genieten helaas. -O-

[ Voor 194% gewijzigd door Turbo-Puppy op 22-06-2019 01:05 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Turbo-Puppy schreef op zaterdag 22 juni 2019 @ 01:00:
Permaban opnieuw aangevraagd... hier komen we niet uit. Voor zover jullie hier plezier aan beleven, gun ik jullie oprecht het allerbeste. Voor mij stopt F1 hier voorlopig. Ik kan er op geen mogelijke manier meer van genieten helaas. -O-
Waarom pas per maandagavond en niet per direct...? O-)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:00

JvS

Ik heb hem zelf ook

Turbo-Puppy schreef op zaterdag 22 juni 2019 @ 01:00:
Tjsa... DIt kan je doen inderdaad. Ik ben groot voorstander van terughoudend zijn met mod ingrepen, maar ik vond je constante stroom aan berichten in de voorgaande topics ook storend. Ik vind dat je die mening mag hebben. Maar constant ergens komen om te zeggen hoe kut het is en dat maar bij elke uitslag blijven herhalen is gewoon niets anders dan zeuren.

Ik ben ook weleens niet positief en dat mag zeker wel ben ik van mening. Maar de mate waarmee je het doet is echt vervelend om te lezen. Ik kijk races en lees en post hier veel. Ik vind Mercedes ook een matig team. Dus ik sta aan jouw kant. Maar je kan er ook op een andere manier mee omgaan.

[ Voor 17% gewijzigd door JvS op 22-06-2019 08:40 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-09 09:32

Gé Brander

MS SQL Server

We moeten dus allemaal halleluja roepen en blij zijn met de achteruitgang van RB. Het was gewoon een geweldige kwalificatie.

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20:42

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

DaniëlWW2 schreef op zaterdag 22 juni 2019 @ 16:20:
[modbreak=title,url] Weer een kwalificatie en weer lekt het topic vol met accuzuur...
Is het nu zo moeilijk om gewoon te accepteren dat Mercedes onverslaanbaar beter is? Negeer ze dan lekker of kijk niet. Het moet maar eens afgelopen zijn met het constante gezeur op alles.

Dat geld ook voor het constante gezeur op RBR. Wat had er precies beter gemoeten deze kwalificatie dan P4? :/ [/modbreak]
M.i. vindt er een redelijk normale discussie plaats. Het is geen ongefundeerd azijnzeiken toch?

Wat rbr beter had moeten doen? Een halve seconde minder achterstand misschien? Zelfs Gasly (!) Had in Canada (!) Minder achterstand. Nota bene voor een update.

Als dat al niet gezegd mag worden, wordt het heel stil hier...

Overigens, dat McLaren het beter doet dan Renault is wel bewonderenswaardig. Nu hopen dat Williams ook een wederopstanding gaat kennen.

[ Voor 7% gewijzigd door MikeyMan op 22-06-2019 16:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• powah33
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 27-07 16:04
MikeyMan schreef op zaterdag 22 juni 2019 @ 16:24:
[...]

M.i. vindt er een normale discussie plaats. Het is geen ongefundeerd azijnzeiken toch?

Wat rbr beter had moeten doen? Een halve seconde minder achterstand misschien? Zelfs Gasly (!) Had in Canada (!) Minder achterstand. Nota bene voor een update.

RBR deed het goed ... er zat maar 1,1 seconden tussen de snelste bolide van het team en de pole tijd. :P

https://f1manager.info/ranking/4605

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

Gé Brander schreef op zaterdag 22 juni 2019 @ 16:23:
We moeten dus allemaal halleluja roepen en blij zijn met de achteruitgang van RB. Het was gewoon een geweldige kwalificatie.
Super Red Bull, dat jullie in vergelijking met vorig jaar maar liefst 0.5 seconde in kwali achteruit zijn gegaan. Top prestatie :9~

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 19:34

sjaool

Every life should have 9 cats

Discussie kan prima zonder heel zuur te doen. Er wordt alleen heel veel in superlatieven gesproken en dat is het hele punt. Natuurlijk is er werk aan de winkel bij Red Bull maar dat kan ook op een normale manier besproken worden. Het is maar een sport en je leven hangt er niet vanaf. ;)

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gé Brander

Gé Brander

MS SQL Server

sjaool schreef op zaterdag 22 juni 2019 @ 16:30:
Discussie kan prima zonder heel zuur te doen. Er wordt alleen heel veel in superlatieven gesproken en dat is het hele punt. Natuurlijk is er werk aan de winkel bij Red Bull maar dat kan ook op een normale manier besproken worden. Het is maar een sport en je leven hangt er niet vanaf. ;)
Of iedereen accepteert gewoon dat er mensen zijn die anders reageren. Zolang er niemand zwart gemaakt wordt of op de man gespeeld wordt is er wat mij betreft niets aan de hand maar er wordt anders over gedacht door de mod's die liever een forum zien met jaknikkers of zo.

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23:40
sjaool schreef op zaterdag 22 juni 2019 @ 16:30:
Natuurlijk! De sport roept überhaupt emoties op. Dus is het logisch dat mensen meningen poneren die soms positief dan wel negatief, en mogelijk zuur kunnen zijn. Dat is nou juist de emotie die bij sport hoort!
Als F1 dezelfde emotie op zou roepen als schaken was er flink wat werk aan de winkel

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
MikeyMan schreef op zaterdag 22 juni 2019 @ 16:24:
[...]

M.i. vindt er een normale discussie plaats. Het is geen ongefundeerd azijnzeiken toch?

We weten nu wel dat RBR niet zo goed is als Mercedes...
Dat was ook zo in 2014, 2015, 2016, 2017 en 2018. Moet het alleen elke keer bij kwalificatie keer op keer herhaald worden?

Het is vanaf dit seizoen opeens pas een drama terwijl het al vijf jaar zo is. Weet je wat een topic verpest, dit gezeur steeds. Er zijn al genoeg mensen vertrokken door dit gezeur en de topics worden al steeds stiller. Accepteer Mercedes hun dominantie gewoon of kijk niet. Zou het misschien kunnen dat er mensen zijn die ondanks de Mercedes dominantie gewoon willen kijken? Die mensen worden alleen belemmerd door het eindeloze doemdenken. We hebben als forumcrew onderhand ook wel genoeg klachten gehad over het constante zuur doen gehad en het moet maar eens afgelopen zijn.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

DaniëlWW2 schreef op zaterdag 22 juni 2019 @ 16:34:
[...]

Dat was ook zo in 2014, 2015, 2016, 2017 en 2018. Moet het alleen elke keer bij kwalificatie keer op keer herhaald worden?

Het is vanaf dit seizoen opeens pas een drama terwijl het al vijf jaar zo is. Weet je wat een topic verpest, dit gezeur steeds. Er zijn al genoeg mensen vertrokken door dit gezeur en de topics worden al steeds stiller. Accepteer Mercedes hun dominantie gewoon of kijk niet. Zou het misschien kunnen dat er mensen zijn die ondanks de Mercedes dominantie gewoon willen kijken? Die mensen worden alleen belemmerd door het eindeloze doemdenken. We hebben als forumcrew onderhand ook wel genoeg klachten gehad over het constante zuur doen gehad en het moet maar eens afgelopen zijn.
Je reageert wel heel erg selectief.

P4 kun je iets van vinden. Gezien de vorm dit jaar redelijk goed te noemen.

Alleen constateren dat McLaren ze intussen bij begint te halen en het gat met Mercedes alsmaar groter wordt lijkt mij redelijk neutraal. Heeft totaal niks met zuur doen te maken.
Nog los van de dominantie van Mercedes, zijn zowel Ferrari als red Bull nog steeds aan het klooien.

Als er niets meer in die richting gezegd mag worden, weet ik wel dat er in ieder geval nog iemand afhaakt.

Dan ga ik wel gezellig bij @Turbo-Puppy de ballonnen op staan blazen...

[ Voor 3% gewijzigd door MikeyMan op 22-06-2019 16:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• powah33
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 27-07 16:04
Komop zeg ... geloof dat iedereen verstand genoeg heeft om over "te" zuur gescheven posts heen te lezen.
Dat het rustiger word, zie je op alle forums op het moment .... heeft meer met de dominantie van Mercedes te maken ... en dat de zomer eindelijk door breekt.

Just my 2 cents

https://f1manager.info/ranking/4605

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GAIAjohan
DaniëlWW2 schreef op zaterdag 22 juni 2019 @ 16:34:
[...]

Waarom zou je dat niet willen herhalen? RB zegt upgrades te hebben, maar ze staan alleen maar verder naar achteren.
Waarom mag je daar niet over praten? Dat updates niet lijken te werken. Waarom mag je niet praten erover dat de huidige situatie gewoon slecht vind.

Dat lijkt me allemaal een heel logisch onderdeel van een discussie. Wat is een discussie waard als er geen verschillende opinies mogen zijn, want te negatief? Dat het al jaren zo is, doet daar niks aan af.

Dat een mod verder zegt dat ik 'maar even de dominantie moet accepteren of gewoon niet kijken' zegt vind ik zelfs een raar verhaal.
Hoe je mensen wegjaagt? Zo zeker wel. Het getuigt van een situatie waar slechts 1 idee goed is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Modbreak:Het is nadrukkelijk niet de bedoeling dat alle ‘fallout’ uit de F1-topics hier nog even dunnetjes wordt overgedaan in de zoveelste fittie.

Feedback gaat met name over de vorm en de sfeer. En is geen F1-topic.

Dat die nogal te wensen overlaten lijkt me inmiddels duidelijk, maar dit gedoe houdt hier en nu wel op.

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
MikeyMan schreef op zaterdag 22 juni 2019 @ 16:38:
[...]

Je reageert wel heel erg selectief.

P4 kun je iets van vinden. Gezien de vorm dit jaar redelijk goed te noemen.

Alleen constateren dat McLaren ze intussen bij begint te halen en het gat met Mercedes alsmaar groter wordt lijkt mij redelijk neutraal. Heeft totaal niks met zuur doen te maken.
Nog los van de dominantie van Mercedes, zijn zowel Ferrari als red Bull nog steeds aan het klooien.

Als er niets meer in die richting gezegd mag worden, weet ik wel dat er in ieder geval nog iemand afhaakt.

Dan ga ik wel gezellig bij @Turbo-Puppy de ballonnen op staan blazen...
Wat je nu zelf doet is selectief. ;)
Het gaat hier helemaal niet om de constatering dat RBR en Ferrari alweer niet de aansluiting kunnen maken met Mercedes. Dat is ook pas het zesde jaar op rij zo. Nee, het gaat hier om de constatering dat er genoeg mensen zijn die ik wel zie, maar jij niet, die het zat zijn dat het topic constant vol met zure reacties staat over hoe waardeloos Formule 1 is geworden.

Wederom moet ik namelijk concluderen dat dit het sport forum is. Bevalt iets je niet, dan is het de schuld van de scheidsrechter. Waar is de reflectie dat het constante gezeur het topic misschien voor anderen zou verpesten?

Ondertussen zie ik topicrapport na topicrapport hierover, krijg ik DM's of staan de berichten gewoon in de topics. Onderhand kan ik ingrijpen meer dan rechtvaardigen omdat ik weet dat een aanzienlijk deel van de mensen die dat topic lezen of er reageren, het zat zijn. Dat is voor mij het relevant criterium.
GAIAjohan schreef op zaterdag 22 juni 2019 @ 16:46:
[...]

Waarom zou je dat niet willen herhalen? RB zegt upgrades te hebben, maar ze staan alleen maar verder naar achteren.
Waarom mag je daar niet over praten? Dat updates niet lijken te werken. Waarom mag je niet praten erover dat de huidige situatie gewoon slecht vind.

Dat lijkt me allemaal een heel logisch onderdeel van een discussie. Wat is een discussie waard als er geen verschillende opinies mogen zijn, want te negatief? Dat het al jaren zo is, doet daar niks aan af.

Dat een mod verder zegt dat ik 'maar even de dominantie moet accepteren of gewoon niet kijken' zegt vind ik zelfs een raar verhaal.
Hoe je mensen wegjaagt? Zo zeker wel. Het getuigt van een situatie waar slechts 1 idee goed is.
Er gaat dit seizoen niks veranderen, accepteer het. Het gat is veel te groot. Je hebt niks aan updates, nee, er moeten volstrekt nieuwe auto's van zowel Ferrari als RBR komen. Die komen er niet, dus er veranderd niks. Dat kan je accepteren of je kijkt niet meer. Zo simpel is het en meer kan ik er ook niet van maken.

Denk je dat ik het leuk vind ofzo dat Mercedes alweer zo bizar dominant is? Natuurlijk vind ik er ook geen bal aan. Ik sta hier alleen in voor de kwaliteit van het topic en ik laat mijn eigen mening achterwegen. Ik heb vervolgens de conclusie moeten trekken dat de constante herhaling hoe waardeloos het allemaal is, geen enkele positieve uitwerking op het topic meer heeft. :/

[ Voor 31% gewijzigd door DaniëlWW2 op 22-06-2019 16:56 ]

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
DaniëlWW2 schreef op zaterdag 22 juni 2019 @ 16:52:
[...]

Wederom moet ik namelijk concluderen dat dit het sport forum is. Bevalt iets je niet, dan is het de schuld van de scheidsrechter. Waar is de reflectie dat het constante gezeur het topic misschien voor anderen zou verpesten?
Dit is spijtig genoeg het probleem van vrijwel alle slowchat sport-topics. Men lijkt nogal graag emotie te uiten via posts. Emotie wat in beginsel niet problematisch is maar met momenten wel problematisch wordt. De emotie neemt de overhand met als gevolg dat het niveau daalt en daalt.

Dat daardoor ingrepen nodig zijn is spijtig genoeg de realiteit en een deel van de posters lijkt niet in te zien dat bepaalde emotie niet thuis hoort in dit soort topics.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Qu3st
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 20:24

Qu3st

Napo schreef op zaterdag 22 juni 2019 @ 16:55:
[...]

Dit is spijtig genoeg het probleem van vrijwel alle slowchat sport-topics. Men lijkt nogal graag emotie te uiten via posts. Emotie wat in beginsel niet problematisch is maar met momenten wel problematisch wordt. De emotie neemt de overhand met als gevolg dat het niveau daalt en daalt.

Dat daardoor ingrepen nodig zijn is spijtig genoeg de realiteit en een deel van de posters lijkt niet in te zien dat bepaalde emotie niet thuis hoort in dit soort topics.
Ingrepen zijn in die zin niet nodig als men hier ook een dikker huidje laat groeien. Constant ingrijpen op de kleinste dingen is ook niet nodig, en meer storend dan het continue zeiken op Merc (F1 gerelateerd) of op wat X-club (voetbal gerelateerd) weer wel of niet doet. Maar helaas lijkt het alsof men in de sport topics alleen maar langere tenen krijgen en het minste of geringste rapporteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
En je ziet dat mods op kleine zaken ingrijpen?

Ingrepen die ik zie gebeuren zijn voornamelijk op punten die al meermaals kenbaar zijn gemaakt of op discussies die compleet uit de hand lopen. Zo ook op posts die in het verleden meermaals hebben bewezen dat te doen.

De situatie is zo dat een deel rapporteert en dat is meer dan prima, veel beter dan het topic zelf nog meer te laten ontsporen. Uiteindelijk bepaalt een mod of het aangepast gaat worden, heeft weinig met lange tenen van de persoon te maken die rapporteert.

Als de perceptie is dat momenteel "constant ingrijpen op de kleinste dingen" de norm is heb ik het gevoel dat het een verkeerd gevoel is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Napo schreef op zaterdag 22 juni 2019 @ 17:41:
En je ziet dat mods op kleine zaken ingrijpen?

Ingrepen die ik zie gebeuren zijn voornamelijk op punten die al meermaals kenbaar zijn gemaakt of op discussies die compleet uit de hand lopen. Zo ook op posts die in het verleden meermaals hebben bewezen dat te doen.

De situatie is zo dat een deel rapporteert en dat is meer dan prima, veel beter dan het topic zelf nog meer te laten ontsporen. Uiteindelijk bepaalt een mod of het aangepast gaat worden, heeft weinig met lange tenen van de persoon te maken die rapporteert.

Als de perceptie is dat momenteel "constant ingrijpen op de kleinste dingen" de norm is heb ik het gevoel dat het een verkeerd gevoel is.
Wat staat hier nu concreet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
Typhone schreef op zaterdag 22 juni 2019 @ 18:27:
[...]

Wat staat hier nu concreet?
Wellicht lezen?

Puntsgewijs dan maar:
  1. Vraag: Vind je oprecht dat mods op kleine zaken ingrijpen
  2. Constatering: Ik zie dat er ingegrepen wordt op zaken die voor posters duidelijk zouden moeten zijn
  3. Mening: Rapporteren is prima, mods kunnen dan bepalen. Beter dan verder laten ontsporen van het topic
  4. Mening: De perceptie die er is, is naar mijn mening incorrect
Zo duidelijker? Nog vragen?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• London
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Als Mercedes fan (en dus dik in de minderheid) moet ik toch ook even mijn visie geven op het geheel. Ik ben het namelijk inmiddels ook aardig zat om voor successupporter uitgemaakt te worden. Dat ik amper post is om de simpele reden dat iedere post van mij aangaande Mercedes vrijwel altijd onderuit gehaald wordt. Ware het niet direct, dan wel indirect of quasi sarcastisch. Dat zorgt er vanzelf voor dat bepaalde mensen (moi inclusez) zoiets hebben van '' ;w aju!''.

En het is echt niet zo dat er geen kritiek gegeven mag worden, maar het is toch doodvermoeiend om iedere keer als HAM een Q of race wint te moeten lezen dat hij het publiek gaat bedanken, de FIA in z'n broekzak heeft of zoals ik vandaag las dat z'n hele auto uit elkaar gehaald moet worden. Wtf? |:(

Vind ik het leuk dat er bijna geen competitie is? Nee, tuurlijk niet. Ik zou ook graag zien dat Red Bull dichter naar Mercedes toe zou kruipen in plaats van naar de rest. En ik zou ook graag zien dat het gat tussen Ferrari en Mercedes nóg kleiner wordt zodat HAM en BOT (maar ook LEC en VET) nóg dichter tegen of zelfs over de grens moeten rijden. En het allerliefste zou ik zien dat Hulkenberg een keer het podium pakt ten koste van Mercedes én Ferrari! Een sport moet competitief zijn en dat is F1 nu verre van. Gaat dat dit seizoen nog veranderen? Bwoah, lijkt me niet. Moet dat dus iedere VT, iedere Q, iedere race wéér benoemd worden? Bwoah, lijkt me niet.

Het is nu eenmaal zo als het is en er zitten volgens mij best wel wat goeie veranderingen aan te komen die in ieder geval de strijd meer terug zullen brengen alleen zal dat dit niet dit seizoen zijn.

Tot die tijd zullen races bestaan uit een meer dan dominant Mercedes, een vechtend Ferrari, een spartelend Red Bull en een F1.5 wat niet bij machten is aan te haken (ondanks hele goede pogingen). Zoek dan de voldoening elders zou ik haast zeggen in plaats van steeds te wijzen naar Mercedes. Geniet van het succes van McLaren of Renault wat toch ook best aardige dingen laat zien. En als het dan toch allemaal negatief blijft, druk dan alsjeblieft op dat ''off'' knopje op je tv en kom volgend seizoen weer terug.

Altijd maar die negatieve stroom aan comments met een voortdurende sarcastische ondertoon is echt het summum van irritatie wat mij betreft en zorgt er enkel voor dat mensen minder snel geneigd zijn om nog iets te posten.

Tesla M3LR '21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Ramzzz schreef op zaterdag 22 juni 2019 @ 16:51:
Modbreak:Het is nadrukkelijk niet de bedoeling dat alle ‘fallout’ uit de F1-topics hier nog even dunnetjes wordt overgedaan in de zoveelste fittie.

Feedback gaat met name over de vorm en de sfeer. En is geen F1-topic.

Dat die nogal te wensen overlaten lijkt me inmiddels duidelijk, maar dit gedoe houdt hier en nu wel op.
Wat was hier onduidelijk aan?

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

[...]

Ondertussen zie ik topicrapport na topicrapport hierover, krijg ik DM's of staan de berichten gewoon in de topics. Onderhand kan ik ingrijpen meer dan rechtvaardigen omdat ik weet dat een aanzienlijk deel van de mensen die dat topic lezen of er reageren, het zat zijn. Dat is voor mij het relevant criterium.
Ik denk dat dit geen goed criterium is. Ik ben voor ingrijpen als iemand buitensporig irritant doet, vooraf al smalend reageert, of algemeen zeer negatief aanwezig is en er duidelijk alleen maar is om te zeiken. Ja, pak dat alsjeblieft aan. Dat soort gasten hoeven we er niet bij te hebben. (zie ook mijn vorige reactie in dit topic)

Maar als een uitslag teleurstellend is, dan hoort emotie erbij. Ook negatieve emotie. En als mensen die reacties vervelend vinden, dan is dat denk ik toch echt het probleem van die mensen. De topics lopen volgens mij amper leeg (laatste had iemand de topics onder elkaar gezet, was van 3600 postst naar 3000 gegaan oid). Je moet gewoon kunnen reageren op de uitslag. En veel mensen die 1 keer zeggen dat ze het vervelend vinden is inderdaad een hoop berichtjes dat mensen het een vervelende situatie vinden. Volgens mij kan je daar helemaal niets aan doen en moet je dat ook niet willen.

Je kan uiteraard wel gaan eisen dat je dat niet meer mag zeggen, maar dan ga je dus hetgeen iedereen wil zeggen verbieden en daarmee creeer je denk ik een onhoudbare regel.

Mijn bottom line zou zijn: Zitten er mensen echt alleen maar te zeuren over het zeuren? Pak die mensen aan. Maar zie je veel mensen over hetzelfde klagen, dan is dat blijkbaar wat er leeft. Dat is mogelijk vervelend en daar gaan mogelijk veel mensen topic reports over schrijven. Maar dat betekent volgens mij niet dat het een regel moet worden dat je iets verbiedt. TR's kan je ook als onterecht klasseren en hoeven zeker geen richtlijn voor moderatie te zijn.

Je kan niet een sfeer maken door een onderwerp te gaan verbieden. Je kan wel structurele sfeerverziekers aanpakken. Dat is denk ik net even wat anders en ik denk dat dat onderscheid belangrijk is in rechtvaardig ingrijpen. Ik denk zelfs dat je juist door dat ingrijpen topic reports uitlokt van de mensen die gewoon graag dingen melden (je kent ze vast wel, dat was in 2005 zo, zal nu ook wel zo zijn :)).

En om even mijn mening te geven over de sfeer. Die is prima in dat topic. Ook met alle teleurgestelde reacties. Dit was echt in geen velden of wegen een modingreep waard. Zeker niet met een wanhopig en emotioneel "het moest maar eens afgelopen zijn met ... " Pak mensen aan die structureel problemen veroorzaken, maar ga niet "topics aanspreken", dat zijn 500 mensen die daar potentieel reageren ofzo, het is geen klas die je streng toespreekt...

[ Voor 16% gewijzigd door JvS op 22-06-2019 20:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander

Gé Brander

MS SQL Server

Ramzzz schreef op zaterdag 22 juni 2019 @ 19:44:
[...]

Wat was hier onduidelijk aan?
Probeer mij nu niet verkeerd op te vatten maar ik vraag mij werkelijk af wat het nut van een forum is als er niet open gediscussieerd mag worden. Dat is namelijk waar het nu op gaat lijken.

Er wordt door bepaalde mods gezegd dat ze het zat zijn om maar zoveel topic reports te krijgen en dus de discussie maar smoren (zo komt het op mij over) en dus krijgen de zure personen die zeuren via topic reports hun zin... Is dat dan de bedoeling?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Gé Brander schreef op zaterdag 22 juni 2019 @ 20:56:
[...]

Probeer mij nu niet verkeerd op te vatten maar ik vraag mij werkelijk af wat het nut van een forum is als er niet open gediscussieerd mag worden. Dat is namelijk waar het nu op gaat lijken.

Er wordt door bepaalde mods gezegd dat ze het zat zijn om maar zoveel topic reports te krijgen en dus de discussie maar smoren (zo komt het op mij over) en dus krijgen de zure personen die zeuren via topic reports hun zin... Is dat dan de bedoeling?
Nee, er wordt hier verdorie gewoon doorgezeken over dezelfde flauwekul als in het F1-topic.

Daar is het gebekvecht offtopic, hier is het inhoudelijk gedoe offtopic.

Hier mag je het hebben over de vorm van discussie en moderatie.

Daar mag je gewoon inhoudelijk discussiëren, mits je dat op een normale manier doet.

Klaar nu.

@Gé Brander Er is geen enkele sprake van ‘niet mogen discussieren’, maar waarover hier gediscussieerd wordt is wel degelijk van belang.

[ Voor 8% gewijzigd door Ramzzz op 22-06-2019 21:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Gé Brander schreef op zaterdag 22 juni 2019 @ 20:56:
[...]

Het punt is dat er in dit feedback topic doorgeklaagd wordt over de dominantie van Mercedes of de algehele staat van de F1. Ik moet erkennen dat dat in dit topic echt niet thuis hoort.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

JvS schreef op zaterdag 22 juni 2019 @ 21:21:
[...]

Het punt is dat er in dit feedback topic doorgeklaagd wordt over de dominantie van Mercedes of de algehele staat van de F1. Ik moet erkennen dat dat in dit topic echt niet thuis hoort.
Kijk aan, eindelijk iemand die het snapt. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Ramzzz schreef op zaterdag 22 juni 2019 @ 21:31:
[...]

Ja, ik had alleen het idee dat er twee mensen heel hard langs elkaar heen aan het schreeuwen zijn :P. Ik vond het daarom nodig het zelf ook nog even te zeggen iig :).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gé Brander

Gé Brander

MS SQL Server

Ramzzz schreef op zaterdag 22 juni 2019 @ 21:31:
[...]

Het scheelt ook als er posts verplaatst worden dat dat dan op een of andere manier kenbaar gemaakt wordt met een direct maessage of zo. Ik had ook pas na een post of 10 door dat ik opeens hier zat...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Gé Brander schreef op zaterdag 22 juni 2019 @ 22:39:
[...]

Het scheelt ook als er posts verplaatst worden dat dat dan op een of andere manier kenbaar gemaakt wordt met een direct massage of zo. Ik had ook pas na een post of 10 door dat ik opeens hier zat...
Dat zal dan iemand anders hebben gedaan, niet ik. B)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
JvS schreef op zaterdag 22 juni 2019 @ 19:58:
[...]

Ik denk dat dit geen goed criterium is. Ik ben voor ingrijpen als iemand buitensporig irritant doet, vooraf al smalend reageert, of algemeen zeer negatief aanwezig is en er duidelijk alleen maar is om te zeiken. Ja, pak dat alsjeblieft aan. Dat soort gasten hoeven we er niet bij te hebben. (zie ook mijn vorige reactie in dit topic)
En dit pak ik niet aan zou je zeggen?
Maar als een uitslag teleurstellend is, dan hoort emotie erbij. Ook negatieve emotie. En als mensen die reacties vervelend vinden, dan is dat denk ik toch echt het probleem van die mensen. De topics lopen volgens mij amper leeg (laatste had iemand de topics onder elkaar gezet, was van 3600 postst naar 3000 gegaan oid). Je moet gewoon kunnen reageren op de uitslag. En veel mensen die 1 keer zeggen dat ze het vervelend vinden is inderdaad een hoop berichtjes dat mensen het een vervelende situatie vinden. Volgens mij kan je daar helemaal niets aan doen en moet je dat ook niet willen.

Je kan uiteraard wel gaan eisen dat je dat niet meer mag zeggen, maar dan ga je dus hetgeen iedereen wil zeggen verbieden en daarmee creeer je denk ik een onhoudbare regel.
En wat nou als het begon voordat er al uitslagen waren?
Mijn bottom line zou zijn: Zitten er mensen echt alleen maar te zeuren over het zeuren? Pak die mensen aan. Maar zie je veel mensen over hetzelfde klagen, dan is dat blijkbaar wat er leeft. Dat is mogelijk vervelend en daar gaan mogelijk veel mensen topic reports over schrijven. Maar dat betekent volgens mij niet dat het een regel moet worden dat je iets verbiedt. TR's kan je ook als onterecht klasseren en hoeven zeker geen richtlijn voor moderatie te zijn.

Je kan niet een sfeer maken door een onderwerp te gaan verbieden. Je kan wel structurele sfeerverziekers aanpakken. Dat is denk ik net even wat anders en ik denk dat dat onderscheid belangrijk is in rechtvaardig ingrijpen. Ik denk zelfs dat je juist door dat ingrijpen topic reports uitlokt van de mensen die gewoon graag dingen melden (je kent ze vast wel, dat was in 2005 zo, zal nu ook wel zo zijn :)).

En om even mijn mening te geven over de sfeer. Die is prima in dat topic. Ook met alle teleurgestelde reacties. Dit was echt in geen velden of wegen een modingreep waard. Zeker niet met een wanhopig en emotioneel "het moest maar eens afgelopen zijn met ... " Pak mensen aan die structureel problemen veroorzaken, maar ga niet "topics aanspreken", dat zijn 500 mensen die daar potentieel reageren ofzo, het is geen klas die je streng toespreekt...
Dit is dus wederom een tegen velen. Jij ziet de TR's niet, krijgt de DM's niet etc. Nu kom je wederom kritiek leveren over een modbreak alsof het meteen het einde van het topic was. Moet ik echt opmerken dat een aanzienlijk aantal er dus wel blij mee was?

Er zijn letterlijk tientallen, nota bene veel van de meest reguliere participanten die er systematisch geen enkel probleem van maken of juist blij zijn als ik weer eens het topic op orde probeer te brengen na de zoveelste kwalificatie op zaterdag waar een aantal het topic lopen te verpesten. Die mensen willen gewoon over de kwalificatie kunnen spreken zonder dat er een aantal het topic kapen met de zoveelste ronde van "Mercedes te groed, RBR waardeloos". Die mensen zie ik systematisch niet meer reageren vlak na een kwalificatie en later terugkomen nadat ik heb ingegrepen. Alsof dan de kust veilig is. Nota bene weet ik van een aantal dat dit ook gewoon zo is.

Oh maar dan ban je de onruststokers toch? Nou dat doe ik gewoon. Het zijn alleen niet altijd dezelfde personen waardoor dit een loos argument is. Een modbreak is verder een stok achter de deur, een middel om onwenselijke discussies af te kappen. Elke keer als er weer eens eentje wordt geplaatst, kom je hier weer verkondigen hoe slecht dit is. Het is ook elke keer omdat het niet past in jouw visie. Die visie deel ik dus niet en ik ben daar zeker niet alleen in. Ik had ditmaal ook al meer dan genoeg topic rapports gezien voordat die modbreak er kwam. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

En toch zit juist dat me niet lekker. Misschien voel ik me onterecht persoonlijk aangesproken (?), maar ik krijg heel erg het gevoel dat elke negatieve constatering inmiddels als 'zuur' wordt aangemerkt. Ook als dit een feitelijk juiste constatering is. Dat er geregeld gezeurd wordt zie ik inderdaad als onwenselijk. Maar het lijkt er nu op dat er geen enkele grijstint mogelijk is. Positieve berichten zijn goed, negatieve berichten zijn slecht.

En dat terwijl er, ook met het verloop van het seizoen in het achterhoofd, weleens iets negatief kan opvallen.

Lastige post zo zonder een inhoudelijk voorbeeld te geven ;)

Ik vind persoonlijk het topic normaal gesproken een toevoeging aan mijn race beleving. Maar ik durf inmiddels (terecht of onterecht), haast niks meer te zeggen.

[ Voor 11% gewijzigd door MikeyMan op 22-06-2019 23:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
MikeyMan schreef op zaterdag 22 juni 2019 @ 23:50:
En toch zit juist dat me niet lekker. Misschien voel ik me onterecht persoonlijk aangesproken (?), maar ik krijg heel erg het gevoel dat elke negatieve constatering inmiddels als 'zuur' wordt aangemerkt. Ook als dit een feitelijk juiste constatering is. Dat er geregeld gezeurd wordt zie ik inderdaad als onwenselijk. Maar het lijkt er nu op dat er geen enkele grijstint mogelijk is. Positieve berichten zijn goed, negatieve berichten zijn slecht.

En dat terwijl er, ook met het verloop van het seizoen in het achterhoofd, weleens iets negatief kan opvallen.

Ik vind persoonlijk het topic normaal gesproken een toevoeging aan mijn race beleving. Maar ik durf inmiddels (terecht of onterecht), haast niks meer te zeggen.
Ook eens. Dat een andere user op mijn (verwijderde) post op de modbreak aldaar reageerde dat ik moest oppassen voor wat ik zei vond ik ook apart.

Verder vraag ik me nu ook meer en meer af wat überhaupt is toegelaten, behalve positief zijn.
Over Max kunnen we positief zijn, die haalt het maximum uit die auto, maar dan kun je nog wel zeggen dat RBR zowel motorisch als chassis compleet achter de feiten aanloopt toch? En dat ze geen cm dichterbij komen.
[...]

Er gaat dit seizoen niks veranderen, accepteer het. Het gat is veel te groot. Je hebt niks aan updates, nee, er moeten volstrekt nieuwe auto's van zowel Ferrari als RBR komen. Die komen er niet, dus er veranderd niks. Dat kan je accepteren of je kijkt niet meer. Zo simpel is het en meer kan ik er ook niet van maken.
Hier ben ik het niet mee eens. Genoeg voorbeelden uit het verleden waar tijdens het seizoen een omslag plaatsvond, juist door updates, alleen vooraan is dat iets minder waarschijnlijk, al is het zeker nogal eens voorgekomen.
RBR zegt zélf dat ze dichterbij komen. Ik heb dus verwachtingen dat ze -iets-dichterbij komen. Uit de statistieken blijkt totaal het tegenovergestelde en Mercedes loopt even weer een extra halve seconde weg.
Als fan ben ik teleurgesteld, maar mag het schijnbaar niet zeggen op dit forum, want dat is te negatief.

Of ik moet na 23 jaar geen F1 meer kijken volgens jou...
Denk je dat ik het leuk vind ofzo dat Mercedes alweer zo bizar dominant is? Natuurlijk vind ik er ook geen bal aan. Ik sta hier alleen in voor de kwaliteit van het topic en ik laat mijn eigen mening achterwegen. Ik heb vervolgens de conclusie moeten trekken dat de constante herhaling hoe waardeloos het allemaal is, geen enkele positieve uitwerking op het topic meer heeft. :/
Zowel in negatieve als positieve berichten kan een waarheid zitten, en kunnen gewoon bijdragen aan een discussie. Ook ik heb nu net zoals @MikeyMan hierboven totaal niet het gevoel dat er nog een grijs gebied is.
Gezien alle soorten berichten in het topic gewoon +1's krijgen heb ik ook het idee dat ze vrijwel allemaal gewaardeerd worden, wellicht door verschillende mensen met verschillende opinies, maar dat hoort bij een forum m.i. Bekvechten of op de man spelen is echter een ander verhaal...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Het is net als met alcohol, vet eten en alles wat slecht voor je is: matigen. Bedenk bij de post of het een bijdrage is of alleen maar het ranten/klagen om het klagen. En of de ratio rants vs interessante bijdragen wel goed is.

Men zal zich aan een zeurkous veel eerder ergeren als die niets anders doet dan dat zeuren, klagen etc. Die +1s zeggen niets ;)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

DaniëlWW2 schreef op zaterdag 22 juni 2019 @ 23:16:
[...]

En dit pak ik niet aan zou je zeggen?
He? Ik bevestig alleen dat ik dat soort dingen aanpakken goed vind.
Dit is dus wederom een tegen velen. Jij ziet de TR's niet, krijgt de DM's niet etc. Nu kom je wederom kritiek leveren over een modbreak alsof het meteen het einde van het topic was.

Een modbreak is verder een stok achter de deur, een middel om onwenselijke discussies af te kappen. Elke keer als er weer eens eentje wordt geplaatst, kom je hier weer verkondigen hoe slecht dit is. Het is ook elke keer omdat het niet past in jouw visie.
Mijn visie is om duidelijke en hanteerbare regels te hebben en het zo normaal mogelijk te laten verlopen volgens de normale geldende forumregels. Daarnaast ben ik (sterk) van mening dat je niet moet denken dat je topics kunt aanspreken of waarschuwen. Jij verzint ter plekke een vaag beschreven regel "je mag niet meer negatief doen" en plempt die in een geirrireerd bericht halverwege het topic neer. Daar reageer ik op. Je zegt niet "ik heb een aantal mensen die structureel alleen kwamen zeuren gedelete" (wat ik een prima ingreep zou vinden). Wat je doet, is je zet een modbreak die klinkt als een leraar die de klas niet in de hand heeft.

Tot overmaat van ramp, zeg je niet dat als je hier structureel alleen komt om te zeuren, dat je dan wordt aangepakt maar je maakt het gelijk zo:
"Is het nu zo moeilijk om gewoon te accepteren dat Mercedes onverslaanbaar beter is? Negeer ze dan lekker of kijk niet. Het moet maar eens afgelopen zijn met het constante gezeur op alles.

Dat geld ook voor het constante gezeur op RBR. Wat had er precies beter gemoeten deze kwalificatie dan P4?"
Ik vind dit een vervelende beperking. Ik kom daar niet om structureel de boel af te zeiken, maar nu kom jij mij vertellen dat ik niet mag reageren als ik ergens van baal of denk "waarom doen ze dit nou?" . Ik wil een post kunnen plaatsen die ergens negatief over is als ik dat wil. Als ik me ergens aan erger, wil ik me kunnen uiten. Dat wil iedereen en dat verbied je hier (met vage woorden, dus je kan er ook alle kanten mee op). En daarmee creeer je een onhanteerbare regel.

Nogmaals, iemand die daar de sfeer verziekt, pak die persoon aan. Zeg dat dit niet de bedoeling is. Maar ga niet als soort van wanhoopsmaatregel verbieden negatief te zijn. Dat is overduidelijk een onhanteerbare regel...

Dus samenvattend: Ja, mensen die alleen maar komen om de sfeer te verzieken. Of keer na keer negatief doen. Pak die aan. Zeg in het topic dat als je alleen maar herhaaldelijk komt om te zeuren, dat dat niet gewenst is. Maar als er gewoon iets is waar veel mensen van balen en er om die reden veel over gepraat wordt (zonder structureel en zonder aanleiding te zeuren, gewoon op het moment), dan kan het zijn dat er mensen zijn die dat vervelend vinden. Maar ik denk dat die mensen dan gewoon pech hebben.

Ik vind het heel vervelend als iemand in dat topic staat te juichen als mercedes 1 en 2 hebben. Ik ga daar toch ook geen topic reports van schrijven. En dat doen vast veel mensen wel, want die ergeren zich daaraan. Die negeer je hopelijk ook.

Regels voor op de man spelen, te pas en te onpas zeiken om het zeiken, doen! Maar als ik vind dat Red Bull in een vrije training weleens slimmer kan gaan time en ik erger me daaraan, dan wil ik dat gewoon kunnen uiten. In de regel die je nu hebt gemaakt, zou dat niet mogen "want azijnzeiken" ofzo.

Maak je regel gewoon realistisch en duidelijk...

[ Voor 26% gewijzigd door JvS op 23-06-2019 09:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
MikeyMan schreef op zaterdag 22 juni 2019 @ 23:50:

Het gaat niet om algemene negativiteit, maar om niet constructieve negativiteit. Denk dus "Mercedes moet kapot","RBR is waardeloos" etc. Het is namelijk elke keer weer raak bij kwalificatie. Je weet toch dat Mercedes het elke keer gaat winnen en dat RBR met Max moet hopen op een fout van Ferrari? Die fouten zijn dusdanig gewoon dat het bijna niet meer opvalt dat het steeds nodig is. Dit is al jaren zo. Als er dan wederom, nog voordat Q3 voorbij is, alweer begonnen word met de verklaringen dat alles zo slecht is, dan gaat dat juist de sfeer in het topic verpesten. Ik krijg dan weer topic rapports te zien etc. Ik heb het nu al een aantal keer aangezien, maar het blijft ook maar doorgaan. Op een gegeven moment moet het dan klaar zijn. :/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

DaniëlWW2 schreef op zondag 23 juni 2019 @ 11:08:
[...]

Het gaat niet om algemene negativiteit, maar om niet constructieve negativiteit. Denk dus "Mercedes moet kapot","RBR is waardeloos" etc. Het is namelijk elke keer weer raak bij kwalificatie. Je weet toch dat Mercedes het elke keer gaat winnen en dat RBR met Max moet hopen op een fout van Ferrari? Die fouten zijn dusdanig gewoon dat het bijna niet meer opvalt dat het steeds nodig is. Dit is al jaren zo. Als er dan wederom, nog voordat Q3 voorbij is, alweer begonnen word met de verklaringen dat alles zo slecht is, dan gaat dat juist de sfeer in het topic verpesten. :/
Ik vind het jammer dat dit de manier is waarop je het ziet. Je maakt het jezelf erg moeilijk door dit soort niet te handhaven regels op te leggen, gemotiveerd vanuit "Op een gegeven moment moet het dan klaar zijn".

Ik wil op zich best meedenken. De wereld is alleen niet maakbaar. Als je vindt dat dat wel zo is en dit soort regels op kan leggen "omdat het klaar moet zijn" dan gaan we er niet uit komen.

ALs je er voor open staat, zou ik adviseren om het zo te stellen:
- Constante, herhalende, vooruitlopende zeik/zuigberichten aanpakken van individuele gebruikers: Ja, aanpakken
- Verbieden van negatieve berichten in het algemeen (en dus een uitingsvorm verbieden): Nee (want totaal onhaalbaar, zeer subjectief wanneer het "constructief" is en wanneer niet. lokt alleen maar meer TR's uit)
Ik krijg dan weer topic rapports te zien etc. Ik heb het nu al een aantal keer aangezien, maar het blijft ook maar doorgaan. Op een gegeven moment moet het dan klaar zijn.
Accepteer dat TR's niet betekent dat je direct iets moet doen. En dat je niet topics als een soort groep mensen kan aanspreken en ter verantwoording roepen. Je rode bericht is nu al tot ver halverwege pagina's terug weggezakt. Als er nu iemand vanmiddag negatief reageert, beschouw je die dan wel als "gewaarschuwd"?

[ Voor 19% gewijzigd door JvS op 23-06-2019 11:20 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 00:49

tweakduke

Topicstarter
@JvS
Dus samenvattend: Ja, mensen die alleen maar komen om de sfeer te verzieken. Of keer na keer negatief doen. Pak die aan. Zeg in het topic dat als je alleen maar herhaaldelijk komt om te zeuren, dat dat niet gewenst is. Maar als er gewoon iets is waar veel mensen van balen en er om die reden veel over gepraat wordt (zonder structureel en zonder aanleiding te zeuren, gewoon op het moment), dan kan het zijn dat er mensen zijn die dat vervelend vinden. Maar ik denk dat die mensen dan gewoon pech hebben.
Wij willen geen heel seizoen hetzelfde gezeur gaan zien. Het trekt het niveau van het topic naar beneden en uiteindelijk voegt het niks toe.
Als je emoties hebt, betekend dat niet dat je een vrijbrief hebt om maar te klagen en dat het jammer is voor de rest. Je post moet wel iets toevoegen.
Accepteer dat TR's niet betekent dat je direct iets moet doen. En dat je niet topics als een soort groep mensen kan aanspreken en ter verantwoording roepen. Je rode bericht is nu al tot ver halverwege pagina's terug weggezakt. Als er nu iemand vanmiddag negatief reageert, beschouw je die dan wel als "gewaarschuwd"?
We grijpen echt niet bij iedere TR direct in, maar het na even aankijken niet vanzelf ophoudt dan moeten we sturen. Als je een groep mensen aan wilt spreken, doe je dat via een Modbreak.

En negativiteit kun je niet verbieden, maar wat @DaniëlWW2 zegt, je negativiteit moet wel iets toevoegen aan het topic.

Tweakers Discord

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Ik begrijp goed wat jullie vinden. Maar begrijpen jullie ook de implicatie van zo'n subjectieve regel?

Ik zal stoppen met erover vragen. Ik praat tegen een muur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

DaniëlWW2 schreef op zondag 23 juni 2019 @ 11:08:
[...]

Het gaat niet om algemene negativiteit, maar om niet constructieve negativiteit. Denk dus "Mercedes moet kapot","RBR is waardeloos" etc. Het is namelijk elke keer weer raak bij kwalificatie. Je weet toch dat Mercedes het elke keer gaat winnen en dat RBR met Max moet hopen op een fout van Ferrari? Die fouten zijn dusdanig gewoon dat het bijna niet meer opvalt dat het steeds nodig is. Dit is al jaren zo. Als er dan wederom, nog voordat Q3 voorbij is, alweer begonnen word met de verklaringen dat alles zo slecht is, dan gaat dat juist de sfeer in het topic verpesten. Ik krijg dan weer topic rapports te zien etc. Ik heb het nu al een aantal keer aangezien, maar het blijft ook maar doorgaan. Op een gegeven moment moet het dan klaar zijn. :/
Op zich mee eens natuurlijk. Daarom zeg ik, misschien voelde ik me onterecht aangesproken. Maar er moet m.i. wel onderscheid gemaakt worden tussen 'het is allemaal helemaal ruk' en 'oh, die beloofde update van Honda zorgt niet voor inlopen op de top' of iets in die richting.

Kreeg -nogmaals, misschien onterecht- het gevoel dat dat ook niet meer kan.

En in algemene zin begrijp ik natuurlijk best dat elke race 50 TR's heel vervelend is. Zou niet nodig moeten zijn.

[ Voor 4% gewijzigd door MikeyMan op 23-06-2019 12:55 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
MikeyMan schreef op zondag 23 juni 2019 @ 12:53:
[...]

Op zich mee eens natuurlijk. Daarom zeg ik, misschien voelde ik me onterecht aangesproken. Maar er moet m.i. wel onderscheid gemaakt worden tussen 'het is allemaal helemaal ruk' en 'oh, die beloofde update van Honda zorgt niet voor inlopen op de top' of iets in die richting.

Kreeg -nogmaals, misschien onterecht- het gevoel dat dat ook niet meer kan.

En in algemene zin begrijp ik natuurlijk best dat elke race 50 TR's heel vervelend is. Zou niet nodig moeten zijn.
Ik begrijp het onderscheid dan ook. Wederom, ik ben ook niet bepaald blij met de situatie waar Mercedes onverslaanbaar is en RBR effectief terug is gezakt terwijl ze waarschijnlijk een kleinere achterstand in vermogen hebben dan vorig jaar. Die modbreak was ook niks meer dan een stok achter de deur. Maar in het vervolg zal ik het specifieker maken zodat het duidelijker is. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Ik heb zelf alleen aversie tegen de posts waar al gemeld wordt dat alles ruk is nog voordat de eerste meter op vrijdag is gereden.
Verder is het nu wel duidelijk dat er 80% kans is dat je dit jaar de eerste rij al kan voorspellen op vrijdag.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gé Brander

Gé Brander

MS SQL Server

JvS schreef op zondag 23 juni 2019 @ 12:02:
Ik begrijp goed wat jullie vinden. Maar begrijpen jullie ook de implicatie van zo'n subjectieve regel?

Ik zal stoppen met erover vragen. Ik praat tegen een muur.
Dit. Ik heb ook besloten geen bijdragen meer te leveren in de F1 topics. Totaal zinloos.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Hoho, ik blijf gewoon gebruiker. Alleen iets gefrustreerder door naar mijn idee vage ingrepen :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gé Brander

Gé Brander

MS SQL Server

JvS schreef op zondag 23 juni 2019 @ 13:40:
Hoho, ik blijf gewoon gebruiker. Alleen iets gefrustreerder door naar mijn idee vage ingrepen :P
Ik blijf ook wel lezen hoor maar als er alleen maar positief gereageerd mag worden dan is het voor mij niet leuk meer. Een race is niet alleen maar positief. Dan maak ik wel weer een Facebook account aan... 😉

[ Voor 4% gewijzigd door Gé Brander op 23-06-2019 14:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
Waar komt de gehele perceptie vandaan dat er enkel positieve posts geplaatst mogen worden? Zelfs hier is het ontzettend zwart wit terwijl er door mods consequent aangegeven wordt dat er zeker ruimte voor kritische posts is...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Daar zit ik mij dus ook al een tijdje over te verbazen.

Men neemt het zo letterlijk dat ze compleet over het punt heengaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

En de pro-community houding van "ikke ikke ikke, mijn posts en de rest kan stikken" is ook verbazend. Als je posts wil dumpen zonder dat je wilt dat anderen er naar kijken, dan is er toch Facebook en Twitter?

Misschien moet er maar een postlimiet komen, 1 post per 15 minuten of zo. Dan gaat men wel meer nadenken over de post ;)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Voor de duidelijkheid, ik ben tegen de vaagheid en subjectiviteit. Het komt erop neer dat er niets aan de hand is, totdat @DaniëlWW2 vindt dat dat niet meer zo is, of tot er een stel zeurpieten heel veel topicreports heeft geplaats.

Ik vind die willekeur storend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

JvS schreef op zondag 23 juni 2019 @ 14:49:
Voor de duidelijkheid, ik ben tegen de vaagheid en subjectiviteit. Het komt erop neer dat er niets aan de hand is, totdat @DaniëlWW2 vindt dat dat niet meer zo is, of tot er een stel zeurpieten heel veel topicreports heeft geplaats.

Laat het een levensles voor je zijn: Het hele leven is vaag en subjectief. Leer er mee leven en maak je verder niet zo druk. Het is al warm genoeg zonder je druk te maken... :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
gambieter schreef op zondag 23 juni 2019 @ 14:49:
En de pro-community houding van "ikke ikke ikke, mijn posts en de rest kan stikken" is ook verbazend. Als je posts wil dumpen zonder dat je wilt dat anderen er naar kijken, dan is er toch Facebook en Twitter?

Misschien moet er maar een postlimiet komen, 1 post per 15 minuten of zo. Dan gaat men wel meer nadenken over de post ;)
Dan kan je vrijwel alle slowchat sporttopics sluiten. Je kan je sowieso afvragen wat het nut is van posts als "BAM Doelpunt", "Dikke inhaalactie" of alles wat niet meer is dan een oneliner en/of constatering zonder discussiewaarde is

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Fiber schreef op zondag 23 juni 2019 @ 14:53:
[...]

Laat het een levensles voor je zijn: Het hele leven is vaag en subjectief. Leer er mee leven en maak je verder niet zo druk. Het is al warm genoeg zonder je druk te maken... :)
Ga je mee? Neem jij een levensles in niet invullen voor een ander.

[ Voor 3% gewijzigd door JvS op 23-06-2019 14:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Napo schreef op zondag 23 juni 2019 @ 14:53:
Dan kan je vrijwel alle slowchat sporttopics sluiten. Je kan je sowieso afvragen wat het nut is van posts als "BAM Doelpunt", "Dikke inhaalactie" of alles wat niet meer is dan een oneliner en/of constatering zonder discussiewaarde is
Ik kom daar dan ook weinig, en zeker niet om veel te lezen.
JvS schreef op zondag 23 juni 2019 @ 14:49:

Jij ben toch ooit moderator geweest? Het verbaast het me dat dat je denkt dat alles algoritme-voorspelbaar zal zijn bij moderatie. Bij sommige forumonderdelen is het meer zwart-wit, GC nu juist niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Tja, daarom werd er toen bedacht om per race een topic aan te maken. Prima toch? Na dinsdag dicht en topic verdwijnt vanzelf wegens weinig waarde. Prima oplossing mijn inziens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

gambieter schreef op zondag 23 juni 2019 @ 14:56:
[...]

Ik kom daar dan ook weinig, en zeker niet om veel te lezen.

[...]

Jij ben toch ooit moderator geweest? Het verbaast het me dat dat je denkt dat alles algoritme-voorspelbaar zal zijn bij moderatie.
Ik heb nergens gezegd dat ik dat wil. Wat ik wil, is dat er gewoon wat minder wordt ingegrepen als het niet nodig is. En als je ingrijpt, pak dan gewoon gebruikers aan die de regels overtreden. Dat aanspreken van een topic met "En nu is het genoeg!!!!!11" en dan een hele vage beperking opleggen heb ik nooit gedaan (hoop ik :P)
Bij sommige forumonderdelen is het meer zwart-wit, GC nu juist niet.
Hoezo is dat anders? Hier ben ik oprecht nieuwsgierig naar. Overal heb je gevoelige onderwerpen of onderwerpen waar mensen heel gepassioneerd of verdeeld over zijn.

[ Voor 4% gewijzigd door JvS op 23-06-2019 15:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

JvS schreef op zondag 23 juni 2019 @ 15:01:
Ik heb nergens gezegd dat ik dat wil. Wat ik wil, is dat er gewoon wat minder wordt ingegrepen als het niet nodig is. En als je ingrijpt, pak dan gewoon gebruikers aan die de regels overtreden. Dat aanspreken van een topic met "En nu is het genoeg!!!!!11" en dan een hele vage beperking opleggen heb ik nooit gedaan (hoop ik :P)
Ik kan me niet meer herinneren waar jij moderator was :) . En of het nodig is, jij zit heel erg aan de kant van niet ingrijpen, anderen zijn daar weer anders gepositioneerd in. Ik heb er geen probleem mee.
Hoezo is dat anders? Hier ben ik oprecht nieuwsgierig naar. Overal heb je gevoelige onderwerpen of onderwerpen waar mensen heel gepassioneerd of verdeeld over zijn.
Het aantal mensen en de hoeveelheid slowchat vol met meningen zonder enige onderbouwing. Tech en non-tech zijn behoorlijk verschillend.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Qu3st

Qu3st

[...]

Daarom zijn het dus slowchats, er hoeft toch niet altijd een discussiewaarde aan te zitten? Er is om de wedstrijden heen genoeg ruimte voor discussie.
En vaak is het bij een wedstrijd dat er voor wordt gesproken over hoe slecht de wedstrijd bijvoorbeeld gaat, of hoe stroef de aanval van X-club gaat. Hetzelfde geldt bij de F1, dat iemand rondes lang achter iemand zit en er dan op spectaculaire manier omheen gaat, waarom moet dat dan gelijk discussiewaarde aan zitten?

Als je je er aan stoort, kun je toch ook gewoon net als @gambieter er lekker bij weg blijven?
En een postlimiet van 15 minuten :X .... . brrrr

En nu ga ik lekker F1 kijken, en in de achtergrond meelezen met het topic :w

[ Voor 4% gewijzigd door Qu3st op 23-06-2019 15:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
Qu3st schreef op zondag 23 juni 2019 @ 15:04:
[...]

Daarom zijn het dus slowchats, er hoeft toch niet altijd een discussiewaarde aan te zitten? Er is om de wedstrijden heen genoeg ruimte voor discussie.
En vaak is het bij een wedstrijd dat er voor wordt gesproken over hoe slecht de wedstrijd bijvoorbeeld gaat, of hoe stroef de aanval van X-club gaat. Hetzelfde geldt bij de F1, dat iemand rondes lang achter iemand zit en er dan op spectaculaire manier omheen gaat, waarom moet dat dan gelijk discussiewaarde aan zitten?
Een topic is naar mijn mening niet optimaal voor een hoge frequentie van berichten in een korte tijd bestaande uit oneliners of met geen enkele context. Daar zijn betere mediums voor, IRC is daar wat mij betreft veel beter voor geschikt. Dat niet alles discussiewaarde heeft is prima en daarin heeft de F1 reeks een prima oplossing (topic per race) aangezien het teruglezen niet bijzonder veel meerwaarde heeft door de zwermen posts die geen context geven.
Als je je er aan stoort, kun je toch ook gewoon net als @gambieter er lekker bij weg blijven?
Mij er aan storen is een groot woord, wel vraag ik me af wat men met bepaalde posts probeert te bereiken ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Qu3st

Qu3st

Napo schreef op zondag 23 juni 2019 @ 15:09:
[...]

Een topic is naar mijn mening niet optimaal voor een hoge frequentie van berichten in een korte tijd bestaande uit oneliners of met geen enkele context. Daar zijn betere mediums voor, IRC is daar wat mij betreft veel beter voor geschikt. Dat niet alles discussiewaarde heeft is prima en daarin heeft de F1 reeks een prima oplossing (topic per race) aangezien het teruglezen niet bijzonder veel meerwaarde heeft door de zwermen posts die geen context geven.

[...]

Mij er aan storen is een groot woord, wel vraag ik me af wat men met bepaalde posts probeert te bereiken ;)
Kijk dat is jou mening, prima, maar ik en vele anderen vinden het een leuk middel en praten voor, tijdens en na de wedstrijden over alles wat los en vast zit.

Dan mag je altijd afvragen wat men met
Jippie doelpunt
natuurlijk wil bereiken, maar om te stellen dat er áltijd discussiewaarde aan een post in een slowchat moet zitten vind ik dan weer onzin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
Qu3st schreef op zondag 23 juni 2019 @ 15:15:
[...]

Kijk dat is jou mening, prima, maar ik en vele anderen vinden het een leuk middel en praten voor, tijdens en na de wedstrijden over alles wat los en vast zit.
Natuurlijk, maar daar schuilt zoals wel vaker is aangegeven deels het probleem. Juist tijdens wedstrijden zie je opeens de emotie loskomen en kunnen bepaalde gebruikers zich niet inhouden met als gevolg onwenselijke posts. Emotie is geen reden om over de vastgestelde grens te gaan.

Ik zeg zeker niet dat slowchat verboden moet worden maar wel zie ik liever dat men hun emotie toch wel enigszins in bedwang houdt, tot op het niveau dat het nog acceptabele posts zijn. Dat kunnen prima posts zijn die ik liever niet zie omdat het naar mijn mening geen meerwaarde heeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Qu3st

Qu3st

Napo schreef op zondag 23 juni 2019 @ 15:45:
[...]

Natuurlijk, maar daar schuilt zoals wel vaker is aangegeven deels het probleem. Juist tijdens wedstrijden zie je opeens de emotie loskomen en kunnen bepaalde gebruikers zich niet inhouden met als gevolg onwenselijke posts. Emotie is geen reden om over de vastgestelde grens te gaan.

Ik zeg zeker niet dat slowchat verboden moet worden maar wel zie ik liever dat men hun emotie toch wel enigszins in bedwang houdt, tot op het niveau dat het nog acceptabele posts zijn. Dat kunnen prima posts zijn die ik liever niet zie omdat het naar mijn mening geen meerwaarde heeft.
En daar ben ik het ook gewoon over eens! En die moet je ook gewoon rapporteren, de posts die discriminerend zijn! Maar er zijn meer nette posts in de slowchat dan die onbeschofte.
En sport is emotie, helemaal als je fan bent van X-team of X-speler/coureur, emoties mogen ook geuit worden, anders wordt het ook maar een cleane en saaie bedoeling hier.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Napo schreef op zondag 23 juni 2019 @ 15:45:
[...]

Welke vastgestelde grens?

Sorry @DaniëlWW2 , ik pak jouw posts even als voorbeeld. Ik heb geen moeite met deze posts:
DaniëlWW2 in "[F1 2019] Race 8 GP van Frankrijk"

Alledrie een tikkie negatief, niet constructief, niet bijdragend aan discussie. Het enige dat ik ermee wil zeggen is dat zoiets als norm hanteren niet ok (en niet hanteerbaar) is voor dit soort topics en dat je dat soort normen ook gewoon niet moet proberen te "maken".

Je wilt gewoon normaal kunnen reageren. En de lol is gewoon een beetje roepen in de ruimte (tijdens een race) en af en toe eens van gedachten wisselen. Na dinsdag pleuren we de hele zaak weg en alles is goed :).
Ik zie liever dat je je salaris naar mijn bankrekening overmaakt elke maand :P. Maar dat is vrees ik niet haalbaar...

[ Voor 8% gewijzigd door JvS op 23-06-2019 17:11 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• OPSLAGHOND
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Voor de zoveelste keer haalt Ramzzz een bericht weg zonder enige fatsoenlijke onderbouwing, krijg achteraf enkel een reactie omdat ik het in het desbetreffende topic vraag.
Omdat het niet de eerste keer is maak ik screenshots van al mijn posts (ook dit bericht) om te laten zien dat er helemaal niets aan de hand is.
Ik reageerde op de volgende berichten;
mefjoew schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 17:34:
Waar blijven de blije psv'ers? Bruma lijkt me toch echt een prima aankoop die potentieel zowel Lozano als Bergwijn kan vervangen qua te verwachten rendement. Goede transfer die ook de veranderende tendens in c.q. het aanzien van de Eredivisie weer onderstreept.
Deadsy schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 17:38:
[...]Verwachten rendement? Gehoopte rendement.
Hij staat niet echt erom bekend dat hij veel goals maakt. Mja het is maar de Eredivisie, dus hopen op het beste.

Maar misschien hopen ze op een de Jong effect.
Mislukt in 2 buitenlandse competities en nu in de Eredivisie er 25+ maken.
mefjoew schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 17:44:
Bij Galatasaray prima rendement voor een buitenspeler. Bij Leipzig inderdaad minder, maar denk dat de Turkse competitie een betere graadmeter is voor onze Eredivisie. Los daarvan; gehoopte rendement is inderdaad een beter statement.
Met;
Dus dan weet je ook waar de 'blije' psv'ers zijn; tussen hoop en vrees. :+
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/yY0KvHnFXAjN55tK3K6NdR32/medium.jpg
Vervolgens is het bericht weg en krijg ik nadat ik erom vraag pas een reactie;
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/DqVj29CWHE5Du0Hw9Tn7Y0Hc/medium.jpg

Is het spreekwoord tussen hoop en vrees zweven/dobberen echt zo erg?
hopen dat het goed gaat, maar tegelijkertijd vrezen dat het mis gaat
Bron: https://www.woorden.org/s...oop%20en%20vrees%20zweven

"Ik heb een zak expected goals nog nooit een goal zien maken." - snmght

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

In mijn ogen weinig met trollen te maken. Maar op deze manier blijft er wel erg weinig over om iets te zeggen. Ik heb toevallig het ED gelezen en die maken zich zorgen om bepaalde financiële zaken bij PSV. Ik zeg in mijn opmerking volgens mij exact hetzelfde als jou alleen heb ik het over de vlag uit hangen en jij het over hoop en vrees in jouw screenshot.

Waar blijven de ‘blije PSV’ers’ vind ik meer aanstootgevend als ik de berichten naast elkaar zet. Maar... aan de andere kant: als dat al niet meer gezegd kan worden dan is het binnenkort akelig stil. Die discussie over emotie even terug vond ik ook al apart. Hoe kun je nou emotie uitbannen op leuke (beslissende/bepalende) voetbalavonden van clubs, NL elftal e.d. ? Dat hoort er toch gewoon bij. Zo niet zit je in het verkeerde topic.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
Typhone schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 22:22:
Waar blijven de ‘blije PSV’ers’ vind ik meer aanstootgevend als ik de berichten naast elkaar zet. Maar... aan de andere kant: als dat al niet meer gezegd kan worden dan is het binnenkort akelig stil.
Waarom moet bij dit soort berichten de club aangehaald worden? Het vragen naar reacties van personen met een bepaalde clubvoorkeur lijkt me redelijk overbodig. Dat moet inmiddels toch wel duidelijk zijn? Dat een gebriuker dat blijkbaar keer op keer blijft doen moet diegene dan ook bij zichzelf zoeken lijkt mij, niet bij het consequent handelen van een mod.

En ja, de eerste post is mijn inziens al twijfelachtig, de vraag waar bepaalde supporters blijven is overbodig. Dat de reactie van @OPSLAGHOND daar nog minder aan toevoegt snap ik wel dat die weggehaald is.
Die discussie over emotie even terug vond ik ook al apart. Hoe kun je nou emotie uitbannen op leuke (beslissende/bepalende) voetbalavonden van clubs, NL elftal e.d. ? Dat hoort er toch gewoon bij. Zo niet zit je in het verkeerde topic.
Emotie kan je niet en moet je niet willen uitbannen, wel moet je als gebruiker nog steeds weten waar de grens ligt en daar niet overheen gaan. Emotie is mijn inziens geen acceptabele reden om de grens over te gaan. Kan je je niet aan de regels houden vanwege emotionele reacties hoor je op dat moment wellicht niets te posten.

[ Voor 7% gewijzigd door Napo op 27-06-2019 11:07 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Napo schreef op donderdag 27 juni 2019 @ 11:04:
[...]

Waarom moet bij dit soort berichten de club aangehaald worden? Het vragen naar reacties van personen met een bepaalde clubvoorkeur lijkt me redelijk overbodig.
Kan je je niet aan de regels houden vanwege emotionele reacties hoor je op dat moment wellicht niets te posten.
Die clubs aanhalen weet ik zo ook niet wat het belang daarvan is maar heel erg storend (bij positieve berichten) vind ik het niet. Ik vind transfers van PSV, Feyenoord en Ajax altijd wel wat interessanter dan die van Fortuna Sittard though ;).

Punt twee de emoties -> heel sec gezien zijn dit soort zaken posts die niet in overeenstemming zijn met het beleid:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/t5pxtrW1AtjgVPuSJKrCBiqv/full.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/JCYxrpjFoXzIghabHIdIPsvg/full.jpg

Nu is er een verschil tussen emoties tijdens een wedstrijd en emoties buiten een wedstrijd om maar emotie is emotie. Het grote verschil is dat als een gebruiker (of meerdere) daar de hele tijd aanstoot aan gaan nemen dat je dan het vreemde modgedrag krijgt (wel/niet ingrijpen). Volgens mij is er ook altijd wel een grote (vastere) groep gebruikers online tijdens de wedstrijden buiten het vakantieseizoen om. Daarvan zal niemand aanstoot nemen (ook jij niet) aan dit soort berichten maar zodra het erbuiten gebeurt is het opeens altijd kommer en kwel hier de laatste tijd - lijkt het wel - .

Ik ken de wat scherpere uitspraken van bijv. @OPSLAGHOND ook wel maar ik vind niet dat het reageren op een bepaald bericht opeens trollend van aard is terwijl het initieel geplaatste bericht net zo behandeld zou kunnen worden. Nu sla je de postbezorger neer maar de briefschrijver blijft buiten schot. Een blauwe ingreep met iets van: *knip, onnodig* zou daar ook netjes en op zijn plaats zijn geweest niet zozeer het gehele trashen van een post en juist dát stukje laten staan. Aan de andere kant neem ik er ook weer niet zoveel aanstoot aan dat ik persoonlijk vind dat het weggehaald moet worden. Elkaar wat meer lucht gunnen zou zo verkeerd nog niet zijn.

Afgelopen jaar was het Europees bij PSV en Ajax gezellig in de topics. Behalve die ene keer dat er even wat rancuneuze types langskwamen die zogenaamd Real Madrid fan waren na de 1-2 in Amsterdam. Die zijn daarna niet meer langsgekomen. Verder was het prima toeven tussen mensen van allerlei clubs, en ja soms moet je even op je tong bijten maar ik blijf erbij dat een Feyenoorder of een PSV'er Ajax niet altijd het beste HOEFT te gunnen, ook Europees niet. Daar kun je een leuke discussie op los laten maar soms moet je accepteren dat het zo is en dan gaat het leven door. Zo iemand is in mijn ogen ook zeer zeker niet direct een troll.

[ Voor 12% gewijzigd door Typhone op 27-06-2019 12:01 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• OPSLAGHOND
  • Niet online
Napo schreef op donderdag 27 juni 2019 @ 11:04:
[...]Waarom moet bij dit soort berichten de club aangehaald worden? Het vragen naar reacties van personen met een bepaalde clubvoorkeur lijkt me redelijk overbodig. Dat moet inmiddels toch wel duidelijk zijn? Dat een gebriuker dat blijkbaar keer op keer blijft doen moet diegene dan ook bij zichzelf zoeken lijkt mij, niet bij het consequent handelen van een mod.
Consequent handelen van een mod?
Waarom staat er nu dan weer nagenoeg hetzelfde maar van een andere gebruiker en mag het vervolgens wél blijven staan?
Hetzelfde gebeurde een tijdje terug bij @DoeEensGek.
Zijn bericht verdween en een ander plaatste zelfs exact hetzelfde maar dat mocht blijven staan.
En ja, de eerste post is mijn inziens al twijfelachtig, de vraag waar bepaalde supporters blijven is overbodig. Dat de reactie van @OPSLAGHOND daar nog minder aan toevoegt snap ik wel dat die weggehaald is.
Vanzelfsprekend snap jij zijn ingreep, jullie zitten niet geheel toevallig vaker op één lijn.
Emotie kan je niet en moet je niet willen uitbannen, wel moet je als gebruiker nog steeds weten waar de grens ligt en daar niet overheen gaan.
Zoals hier al vaker is aangegeven, ligt de grens per gebruiker overduidelijk anders.
Ik zie Ramzzz wel eens berichten plaatsen (uitsluitend eenrichtingsverkeer) die menig mod niet geplaatst zou hebben, maar als de reactie daarop vervolgens niet in het straatje past is de reactie weg en blijft het bericht waarop een reactie geplaatst werd doodleuk staan.
En dat komt vaker voor dan alleen bij zijn eigen berichten.
Emotie is mijn inziens geen acceptabele reden om de grens over te gaan. Kan je je niet aan de regels houden vanwege emotionele reacties hoor je op dat moment wellicht niets te posten.
Kan je je niet aan de regels houden vanwege emotionele (re)acties hoor je op dat moment wellicht niet als mod actief te zijn.

[ Voor 3% gewijzigd door OPSLAGHOND op 27-06-2019 15:35 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Qu3st

Qu3st

Er veranderd toch niets @OPSLAGHOND, knippen in bepaalde berichten zal blijven gebeuren, wat niet in het straatje past is weg, maar niet bij de wortel aan pakken. Lijkt me handig daar te beginnen om als je verandering wil, ook de rest mee te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

OPSLAGHOND schreef op donderdag 27 juni 2019 @ 14:14:
[...]

Waarom staat er nu dan weer nagenoeg hetzelfde maar van een andere gebruiker en mag het vervolgens wél blijven staan?

[...]

Vanzelfsprekend snap jij zijn ingreep, jullie zitten niet geheel toevallig vaker op één lijn.

[...]

Zoals hier al vaker is aangegeven, ligt de grens per gebruiker overduidelijk anders.
Ik zie Ramzzz wel eens berichten plaatsen (uitsluitend eenrichtingsverkeer) die menig mod niet geplaatst zou hebben, maar als de reactie daarop vervolgens niet in het straatje past is de reactie weg en blijft het bericht waarop een reactie geplaatst werd doodleuk staan.
En dat komt vaker voor dan alleen bij zijn eigen berichten.

[...]
Kan je je niet aan de regels houden vanwege emotionele (re)acties hoor je op dat moment wellicht niet als mod actief te zijn.
Qu3st schreef op donderdag 27 juni 2019 @ 14:33:
Er veranderd toch niets @OPSLAGHOND, knippen in bepaalde berichten zal blijven gebeuren, wat niet in het straatje past is weg, maar niet bij de wortel aan pakken. Lijkt me handig daar te beginnen om als je verandering wil, ook de rest mee te krijgen.
Dit is weer echt een voorbeeld waarbij jullie je eigen irritante postgedrag totaal over het hoofd zien, en liever met je vingertje naar anderen wijzen.

Het irritante getrol met uitdagende teksten naar specifieke clubs is voor ieder ander irritant, en als jullie dat niet lijken te (willen) begrijpen, dan verandert er echt nooit iets.

Zelf TR's plaatsen wanneer je lange uitschuiftenen zijn geraakt, maar vervolgens doelbewust op die van een ander gaan staan.

Zo verandert er dus echt nooit iets.

En volgens mij wordt dit door meerdere reageerders hier beaamd, maar blijven jullie vanuit de tunnelvisie over je eigen gedrag toch liever naar een ander wijzen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
OPSLAGHOND schreef op donderdag 27 juni 2019 @ 14:14:
[...]

Wellicht moet je het dan eens bij jezelf gaan zoeken. Het plaatsen van berichten in een bepaalde toonzettingen kunnen - op basis van historie - op een manier ingeschat worden waardoor de ontsporing in de kiem gesmoort wordt (waarbij ik niet alle ingrepen goedpraat). Nagenoeg hetzelfde kan net een ander zwaartepunt hebben waardoor het daar net niet of niet verwacht wordt te ontsporen.
[...]

Dooddoener, ook ik zit wel vaker niet op één lijn met in dit geval @Ramzzz maar ook met andere mods binnen het subforum.
[...]

Niet wenselijk maar ook niet heel raar. Moet je naar mijn mening niet willen maar ik begrijp dat je daar als mod wellicht wat scherper op reageert, zeker als het al vaker is voorgekomen raakt je krediet helaas op, iets wat je ook met specifieke voetballers gebeurt ;)
[...]
Compleet overbodige opmerking.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
Napo schreef op donderdag 27 juni 2019 @ 14:41:
[...]

Wellicht moet je het dan eens bij jezelf gaan zoeken. Het plaatsen van berichten in een bepaalde toonzettingen kunnen - op basis van historie - op een manier ingeschat worden waardoor de ontsporing in de kiem gesmoort wordt (waarbij ik niet alle ingrepen goedpraat). Nagenoeg hetzelfde kan net een ander zwaartepunt hebben waardoor het daar net niet of niet verwacht wordt te ontsporen.
Punt is dat er structureel te snel en overbodig ingegrepen wordt, vaak nog met een belerende sneer erbij. Daarmee los je niets op. Dan ga je van een situatie waarbij niets aan de hand was naar een grimmige sfeer.

alles kan off-topic

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Qu3st

Qu3st

Ankona schreef op donderdag 27 juni 2019 @ 15:06:
[...]

Punt is dat er structureel te snel en overbodig ingegrepen wordt, vaak nog met een belerende sneer erbij. Daarmee los je niets op. Dan ga je van een situatie waarbij niets aan de hand was naar een grimmige sfeer.
Amen!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• OPSLAGHOND
  • Niet online
Ramzzz schreef op donderdag 27 juni 2019 @ 14:40:
[...]Dit is weer echt een voorbeeld waarbij jullie je eigen irritante postgedrag totaal over het hoofd zien, en liever met je vingertje naar anderen wijzen.
De pot verwijt de ketel dat hij zwart ziet.
Jij wijst nu dus (ook) weer naar de anderen.
Het irritante getrol met uitdagende teksten naar specifieke clubs is voor ieder ander irritant, en als jullie dat niet lijken te (willen) begrijpen, dan verandert er echt nooit iets.
Het begrip trollen heeft klaarblijkelijk nogal een ruime betekenis voor jou, als jij dat niet lijkt te (willen) begrijpen, dan verandert er echt nooit iets.
Zelf TR's plaatsen wanneer je lange uitschuiftenen zijn geraakt, maar vervolgens doelbewust op die van een ander gaan staan.
Ik plaats zelf nauwelijks TR's, heb het idee dat dat systeem toch niet werkt met de huidige moderatie in het voetbaltopic.
Zo verandert er dus echt nooit iets.
Precies, maar zou je eens inhoudelijk kunnen reageren op mijn eerste post, want hier zwijg je (angstvallig) over.
Ik wacht ook geduldig af wat andere mods daarover zeggen, ik heb overduidelijk totaal geen vertrouwen in jouw manier van werken.
En volgens mij wordt dit door meerdere reageerders hier beaamd, maar blijven jullie vanuit de tunnelvisie over je eigen gedrag toch liever naar een ander wijzen.
En maar terugwijzen ...
Hoe is dat anders?
Twee keer in één bericht ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

OPSLAGHOND schreef op donderdag 27 juni 2019 @ 15:08:
[...]

De pot verwijt de ketel dat hij zwart ziet.
Jij wijst nu dus (ook) weer naar de anderen.

[...]

Het begrip trollen heeft klaarblijkelijk nogal een ruime betekenis voor jou, als jij dat niet lijkt te (willen) begrijpen, dan verandert er echt nooit iets.

[...]

Ik plaats zelf nauwelijks TR's, heb het idee dat dat systeem toch niet werkt met de huidige moderatie in het voetbaltopic.

[...]

Precies, maar zou je eens inhoudelijk kunnen reageren op mijn eerste post, want hier zwijg je (angstvallig) over.
Ik wacht ook geduldig af wat andere mods daarover zeggen, ik heb overduidelijk totaal geen vertrouwen in jouw manier van werken.

[...]

En maar terugwijzen ...
Hoe is dat anders?
Drie keer in één post ...
Wanneer ik jouw postgeschiedenis, notes en postgedrag bezie, is er een onmiskenbare trend zichtbaar.

Kun je glashard ontkennen, maar het is vrij overtuigend en duidelijk.’

Naar mij - of andere moderatoren - wijzen zal daar niets aan veranderen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• OPSLAGHOND
  • Niet online
Ik wijs enkel naar jou, niet naar andere mods.
Maar in dit topic is een onmiskenbare trend zichtbaar.

[ Voor 37% gewijzigd door OPSLAGHOND op 27-06-2019 15:16 ]

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Ramzzz schreef op donderdag 27 juni 2019 @ 15:13:
[...]

Wanneer ik jouw postgeschiedenis, notes en postgedrag bezie, is er een onmiskenbare trend zichtbaar.

Kun je glashard ontkennen, maar het is vrij overtuigend en duidelijk.’

Naar mij - of andere moderatoren - wijzen zal daar niets aan veranderen.
Neemt niet weg dat jouw manier van modereren verreweg de meeste weerstand teweeg brengt. Als je dat af zet tegen hoe anderen moderators modereren dan zie je een wereld van verschil. Soms vraag ik mij wel eens af of je er überhaupt nog wel zin in hebt, lijkt wel of modereren een straf is voor jou, zo bot en onvriendelijk als jij over komt.

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
Han schreef op donderdag 27 juni 2019 @ 15:20:
[...]

Neemt niet weg dat jouw manier van modereren verreweg de meeste weerstand teweeg brengt. Als je dat af zet tegen hoe anderen moderators modereren dan zie je een wereld van verschil. Soms vraag ik mij wel eens af of je er überhaupt nog wel zin in hebt, lijkt wel of modereren een straf is voor jou, zo bot en onvriendelijk als jij over komt.
Kan je ook eens een blik werpen op de waarom er klaarblijkelijk gemodereert wordt? Er wordt enkel naar @Ramzzz gewezen op dit moment maar dat lijkt me niet helemaal de manier. Zeker niet met de vraag of hij er nog wel zin in heeft en dat het lijkt alsof het een straf voor hem is.

Voer die discussie nou eens niet op de man maar op de inhoud, dit is ook deels het probleem van het voetbaltopic waar dingen op de man/op groepen worden gespeelt terwijl dat niet echt wenselijk is.

Dat modereren weerstand oplevert is niet heel raar, zeker niet in een sporttopic waar de gemoederen weleens hoger oplopen. Zeker niet voor een topic waar in het verleden topic warning nodig waren omdat gebruikers zich niet konden gedragen. Zijn ingrepen nodig voor een wat betere sfeer? Ja helaas wel, doet @Ramzzz dat perfect? Nee, het kan wellicht anders en wellicht beter. Daar zie je hem ook in afwisselen en dat is prima.

Kijk ook eens een keer naar je eigen gedrag in het topic en vraag jezelf af wat je post teweeg heeft kunnen brengen en ga niet direct naar de moderator wijzen.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

@Napo

Ik vind eigenlijk dat jij geen partij bent in dezen. Het overdreven belerende in de richting van Ajacieden en sommige andere gebruikers die veel 'neutraler' zijn komt wel degelijk voor in het modgedrag. Aan de andere kant heb jij naar de betreffende persoon ooit een afbeelding gestuurd off-the-record en voila nu wordt er weer met allerlei 'notes, banverleden, posthistorie' etc. geschreeuwd.

Daarbij wordt hier nu iets persoonlijks, TR's van @OPSLAGHOND worden opeens als kleine teentjes weggezet, geopenbaard. Ik weet niet wie er TR's aanmaken en wat daar de reden achter is maar ik zou me er evenmin om verbazen dat wanneer iemand zoals @OPSLAGHOND aangevallen wordt er heel wat mensen zijn die dat zeer overdreven gaan aanpakken (lekker TR'en) met overeenkomstig modgedrag tot gevolg. Als dat ook elke keer op de snerende manier gebeurt, terwijl die post van mefjoew er NOG STEEDS (!) staat dan vind ik het wel vrij apart want hier wordt alles elke keer opgerakeld.

Puur modereren op basis van het verleden van een user slaat nergens op, zo kan je nooit uit de negatieve flow komen. Dat stukje richting @Han nu over je eigen postgedrag nalezen is ook wel mooi. Ik blijf het achterbaks vinden dat je het openbare constant erbij haalt maar in de achtergrond zelf niet vies bent een sneer uit te delen richting in dit geval de persoon die nu constant onder vuur ligt. Dat noem ik huichelarij.

NB.
Dit is zeker niet bedoeld om mefjoew een oor aan te naaien maar ik zeg het nog maar eens: de boodschapper wordt neergeknuppeld op basis van een posthistorie, ik schrijf exact hetzelfde in andere woorden maar de briefschrijver staat er nog steeds...

Dat calimero deel is ook wel makkelijk aangezien er weinig andere woorden gebruikt worden. Zonder feitelijk bewijs zeggen dat Ajax de concurrentie verzwakt is allemaal prima maar zodra daar een reactie op gegeven wordt in de vorm van kleinzerig of calimero gedrag is het opeens namecalling (of welke fancy internetterm er nu weer voor bedacht wordt). Ik vind het heel erg veel ophef om niks maar zij die de knuppel hanteren mogen in sommige gevallen wel degelijk eens een spiegel voorgehouden krijgen.

Het is ook wel wonderlijk dat we nu off-season zitten en dat hier zoveel besproken wordt. Ergens geeft dat toch het gevoel dat er iets niet goed gaat, waar dat ook moge zijn. Maar ik vind de sfeer niet overdreven slecht. @Baseman77 en ik zijn qua voetbalclub ook zeker niet de beste vrienden maar zijn reacties zijn wel degelijk met respect en worden (in het geval van mij) ook zeker zo behandeld. Mag hij rustig scherp uit de hoek komen om mij uit te dagen, dat vind ik prima (zie ook hoe plausibel hij vanochtend 'als blije PSV'er' in het topic kwam. Sportief omgaan met iets en vervolgens een normale reactie posten. Ergo: hele escalatie ervoor voor niks weer.

[ Voor 16% gewijzigd door Typhone op 27-06-2019 16:05 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
Typhone schreef op donderdag 27 juni 2019 @ 15:55:
@Napo

Ik vind eigenlijk dat jij geen partij bent in dezen. Het overdreven belerende in de richting van Ajacieden en sommige andere gebruikers die veel 'neutraler' zijn komt wel degelijk voor in het modgedrag. Aan de andere kant heb jij naar de betreffende persoon ooit een afbeelding gestuurd off-the-record en voila nu wordt er weer met allerlei 'notes, banverleden, posthistorie' etc. geschreeuwd.
Ik zeg nergens dat ik perfect ben, wel hoop ik dat het topic er beter op wordt :)
als kleine aanvulling: Het heeft nul met clubvoorkeur te maken, je hoeft dit niet te framen op enkel Ajacieden of andere 'neutralere' gebruikers. Onwenselijke ontwikkelingen zijn niet minder onwenselijk als ze voor een andere club zijn.
Dat men moeite heeft met een DM is prima (zoals eerder aangegeven) en je raad het nooit. Sommige dingen stoppen omdat het men er niet tegen kan.
Daarbij wordt hier nu iets persoonlijks, TR's van @OPSLAGHOND worden opeens als kleine teentjes weggezet, geopenbaard. Ik weet niet wie er TR's aanmaken en wat daar de reden achter is maar ik zou me er evenmin om verbazen dat wanneer iemand zoals @OPSLAGHOND aangevallen wordt er heel wat mensen zijn die dat zeer overdreven gaan aanpakken met overeenkomstig modgedrag tot gevolg. Als dat ook elke keer op de snerende manier gebeurt, terwijl die post van mefjoew er NOG STEEDS (!) staat dan vind ik het wel vrij apart.
Er is geen TR geopenbaard door een mod, er is enkel gemeld dat iemand TR's maakt. Het aanpakken van users moet je sowieso niet willen, ongeacht of dat @OPSLAGHOND is of iemand anders. Op de man is niet oke en dat is overduidelijk.
Puur modereren op basis van het verleden van een user slaat nergens op, zo kan je nooit uit de negatieve flow komen. Dat stukje richting @Han nu over je eigen postgedrag nalezen is ook wel mooi. Ik blijf het achterbaks vinden dat je het openbare constant erbij haalt maar in de achtergrond zelf niet vies bent een sneer uit te delen richting in dit geval de persoon die nu constant onder vuur ligt. Dat noem ik huichelarij.
Het is zove rik zie niet puur modereren op basis van verleden, maar het is niet raar als dat meegenomen wordt in de overweging en de escalaties daarachter. Ik pretendeer ook niet dat mijn postgedrag perfect is en dat zal ik ook nooit zeggen. Wel durf ik te beweren dat ik de grenzen herken en erken en daar binnen blijf (de laatste maanden that is). Blijkbaar kan ik mij aanpassen en hebben daar andere gebruikers wat meer moeite mee. Heeft weinig met huichelarij te maken maar dank voor het op de man spelen.
Dat calimero deel is ook wel makkelijk aangezien er weinig andere woorden gebruikt worden. Zonder feitelijk bewijs zeggen dat Ajax de concurrentie verzwakt is allemaal prima maar zodra daar een reactie op gegeven wordt in de vorm van kleinzerig of calimero gedrag is het opeens namecalling (of welke fancy internetterm er nu weer voor bedacht wordt). Ik vind het heel erg veel ophef om niks maar zij die de knuppel hanteren mogen in sommige gevallen wel degelijk eens een spiegel voorgehouden krijgen.
Natuurlijk mag daar inhoudelijk een reactie op gegeven worden maar als het niveau niet verder gaat dan het benoemen van de andere persoon als calimero is niet hetgeen je zou moeten willen. leg gewoon uit waarom het dan niet verzwakt zou worden of wat de competitie juist sterker maakt. Voer de discussie op inhoud en zet zo de mening/perceptie van de andere users weg.

[ Voor 3% gewijzigd door Napo op 27-06-2019 16:08 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Napo schreef op donderdag 27 juni 2019 @ 16:06:

Natuurlijk mag daar inhoudelijk een reactie op gegeven worden maar als het niveau niet verder gaat dan het benoemen van de andere persoon als calimero is niet hetgeen je zou moeten willen. leg gewoon uit waarom het dan niet verzwakt zou worden of wat de competitie juist sterker maakt. Voer de discussie op inhoud en zet zo de mening/perceptie van de andere users weg.
Ik heb het liever andersom: leg liever uit waarom Ajax de competitie zwakker maakt i.p.v. beweren dát ze het doen en vervolgens alle reacties die het woord calimero in de mond nemen wegmodden. Je krijgt veel sneller een inhoudelijke reactie als er een argument aan ten grondslag ligt dan wanneer je de bewering doet zonder verdere argumenten. Dat deed jij niet hè dus voel je daar niet persoonlijk op aangesproken. Zou je namelijk op zo'n reactie reageren met 'calimero' dan is een -knip- zeer maar dan ook zéér terecht.

En ja ook ik trap wel eens in die valkuil hier (tijdje terug was ik om die reden hier in het topic) maar in dat geval word ik niet zo hard geslagen als bijv. @OPSLAGHOND en dat is precies het dubbele wat hier speelt of waar (sommige) gebruikers op inspelen.

[ Voor 9% gewijzigd door Typhone op 27-06-2019 16:26 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• OPSLAGHOND
  • Niet online
Napo schreef op donderdag 27 juni 2019 @ 15:42:
[...]Kan je ook eens een blik werpen op de waarom er klaarblijkelijk gemodereert wordt? Er wordt enkel naar @Ramzzz gewezen op dit moment maar dat lijkt me niet helemaal de manier. Zeker niet met de vraag of hij er nog wel zin in heeft en dat het lijkt alsof het een straf voor hem is.
Waar staat die vraag dan?
@Han vraagt het zich af, dat is heel iets anders.
Dat modereren weerstand oplevert is niet heel raar, zeker niet in een sporttopic waar de gemoederen weleens hoger oplopen. Zeker niet voor een topic waar in het verleden topic warning nodig waren omdat gebruikers zich niet konden gedragen. Zijn ingrepen nodig voor een wat betere sfeer? Ja helaas wel, doet @Ramzzz dat perfect? Nee, het kan wellicht anders en wellicht beter. Daar zie je hem ook in afwisselen en dat is prima.
En dat zijn manier van moderaten precies in jouw straatje past/voordeel werkt speelt totaal geen rol?
Kijk ook eens een keer naar je eigen gedrag in het topic en vraag jezelf af wat je post teweeg heeft kunnen brengen en ga niet direct naar de moderator wijzen.
Als er herhaaldelijk naar één en dezelfde moderator in één specifiek topic gewezen wordt door verschillende personen op verschillende momenten, dan is dat niet 'direct naar de moderator wijzen'.
Moeten al die personen eerst naar zichzelf kijken? Zeker, maar wie zegt dat zij dat niet al gedaan hebben?
Moet de betreffende moderator eerst naar zichzelf kijken nadat er meerdere keren naar hem/haar gewezen werd? Zeker.
Hier is een feedback-topic als deze toch voor en ik post het niet voor niets hier, het heeft in mijn ogen totaal geen zin voor mij om met hem hierover in discussie te gaan als ik bij voorbaat weet dat dat toch niets gaat opleveren.
Ik zie dan ook liever een andere moderator hierop reageren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
OPSLAGHOND schreef op donderdag 27 juni 2019 @ 16:17:
[...]

Waar staat die vraag dan?
@Han vraagt het zich af, dat is heel iets anders.
Een stukje framing dat gedaan wordt, iets wat mij niet helemaal wenselijk lijkt. Iedere mod zit hier in zijn vrije tijd een poging te doen om zaken in goede banen te leiden. Dat doe je niet als je er geen zin meer in hebt.
[...]

En dat zijn manier van moderaten precies in jouw straatje past/voordeel werkt speelt totaal geen rol?
Zoals aangegeven, @Ramzzz zit niet precies in mijn straatje.
[...]

Als er herhaaldelijk naar één en dezelfde moderator in één specifiek topic gewezen wordt door verschillende personen op verschillende momenten, dan is dat niet 'direct naar de moderator wijzen'.
Moeten al die personen eerst naar zichzelf kijken? Zeker, maar wie zegt dat zij dat niet al gedaan hebben?
Moet de betreffende moderator eerst naar zichzelf kijken nadat er meerdere keren naar hem/haar gewezen werd? Zeker.
Volgens mij is hier vaker door meerdere mods aangegeven dat er intern over gepraat wordt.
Hier is een feedback-topic als deze toch voor en ik post het niet voor niets hier, het heeft in mijn ogen totaal geen zin voor mij om met hem hierover in discussie te gaan als ik bij voorbaat weet dat dat toch niets gaat opleveren.
Er wordt toch ook door de specifieke mod gereageerd, dat dit niet past in wat je hoopt is een mogelijke uitkomst ;)
Ik zie dan ook liever een andere moderator hierop reageren.
Eens

Typhone schreef op donderdag 27 juni 2019 @ 16:15:
[...]

Ik heb het liever andersom: leg liever uit waarom Ajax de competitie zwakker maakt i.p.v. beweren dát ze het doen en vervolgens alle reacties die het woord calimero in de mond nemen wegmodden. Je krijgt veel sneller een inhoudelijke reactie als er een argument aan ten grondslag ligt dan wanneer je de bewering doet zonder verdere argumenten. Dat deed jij niet hè dus voel je daar niet persoonlijk op aangesproken.
Eens, neem bij voorkeur het positieve uitgangspunt en onderbouw dat op een manier. Dat kan prima met kritische punten. Met statements/oneliners zonder onderbouwing een discussie starten heeft helaas te vaak zo'n gevolg.

Zeker niet persoonlijk opgevat, puur generiek :)

[ Voor 20% gewijzigd door Napo op 27-06-2019 16:26 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01:19

Outerspace

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Topicstarter
Van @OPSLAGHOND naar GEBETENHOND :+

Ik kan later pas op een uitgebreidere manier posten (want mobiel), maar ik wil wel even de zwerende vinger richting Ramzzz nuanceren. Modereren doen we in een team en modereren doen we zonder voetbalpet op. Dus dat Ramzzz zou modereren op basis van voorkeur is je reinste onzin. Dat zou inhouden dat ik extra zou moeten opletten bij Feyenoorders en bij PSV'ers, dat is dus niet zo.

Werken we dan allemaal hetzelfde of hanteren we altijd dezelfde stijl? Nee, het ligt eraan wie op dat moment de stoffer en blik vast heeft.

Als ik een keer ongenuanceerd mag zijn (met de zwarte nick en niet als mod: Ja, er zijn mensen die hier telkens terugkeren met van die hele kleine steekjes onder water. Achter ieder geintje zit een seintje. Dat valt zeker weten op, dat deed het al voordat ik een rode nick kreeg

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Curva
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 15-09 09:57
Napo schreef op donderdag 27 juni 2019 @ 15:42:
Voer die discussie nou eens niet op de man maar op de inhoud, dit is ook deels het probleem van het voetbaltopic waar dingen op de man/op groepen worden gespeelt terwijl dat niet echt wenselijk.
Is dat nu niet precies gebeurd door Ramzz? Op de man... Opslaghond dit en dat.
Dat het over groepen gaat, kun je niet omheen in een voetbal topic. Pro PSV, pro Feyenoord, pro VAR, pro Nijhuis, pro Ten Hag (@Typhone :+), etc. Dus als een user hier niet tegen kan, is het voetbaltopic niks voor diegene.

Het selectieve blijft doorgaan. Qu3st zijn post is gemod voor Calimero, maar de mijne blijft staan. Waarom? Ik heb geen idee.
Het feit dat die van @Qu3st gemodereerd is, ben ik het niet mee eens. Er worden vaker spreekwoorden of synoniemen gebruikt. Het gaat niet zover dat er neuzen, kakkerlakken of lampen worden genoemd. Dat is ook nergens voor nodig.
Outerspace schreef op donderdag 27 juni 2019 @ 16:25:

Als ik een keer ongenuanceerd mag zijn (met de zwarte nick en niet als mod: Ja, er zijn mensen die hier telkens terugkeren met van die hele kleine steekjes onder water. Achter ieder geintje zit een seintje. Dat valt zeker weten op, dat deed het al voordat ik een rode nick kreeg
Maar moet elke steek/geintje (selectief) bestraft worden? We zijn geen kleine kinderen.

[ Voor 20% gewijzigd door Curva op 27-06-2019 16:33 ]

PSN: Curvaa_

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• OPSLAGHOND
  • Niet online
:+
Ik kan later pas op een uitgebreidere manier posten (want mobiel), maar ik wil wel even de zwerende vinger richting Ramzzz nuanceren. Modereren doen we in een team en modereren doen we zonder voetbalpet op. Dus dat Ramzzz zou modereren op basis van voorkeur is je reinste onzin. Dat zou inhouden dat ik extra zou moeten opletten bij Feyenoorders en bij PSV'ers, dat is dus niet zo.
Het gaat nu niet om clubvoorkeur, daarover hier discussiëren heeft toch totaal geen zin.
Werken we dan allemaal hetzelfde of hanteren we altijd dezelfde stijl? Nee, het ligt eraan wie op dat moment de stoffer en blik vast heeft.
Juist, maar als diegene die op een nogal afwijkende manier de stoffer en blik gebruikt deze té vaak opeist / vast heeft dan zie je dat er een onmiskenbare trend zichtbaar is.
Bij voetbal hoort humor en jullie bepalen ook daar de grens, maar die grens mag niet per persoon/moderator verschillen.
En dat mijn posthistorie niet altijd even netjes was, daarvoor ben ik gestraft.
Daarna begin je op 0, maar niet bij Ramzzz.
Hoe denkt de rest van jullie hierover?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01:19

Outerspace

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Topicstarter
Curva schreef op donderdag 27 juni 2019 @ 16:30:
[...]

[...]

Maar moet elke steek/geintje (selectief) bestraft worden? We zijn geen kleine kinderen.
Nee hoor, dat is de kunst van het aanvoelen om wel of niet in te grijpen. Als ik meerdere TR's binnenkrijg om een flame, troll of spam, dan is de kans dat ik ingrijp sneller aanwezig.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Pagina: 1 ... 6 ... 25 Laatste

Dit topic is gesloten.