Sport Feedback Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 7 ... 25 Laatste
Acties:
  • 78.666 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Han schreef op donderdag 27 juni 2019 @ 15:20:
[...]

Neemt niet weg dat jouw manier van modereren verreweg de meeste weerstand teweeg brengt. Als je dat af zet tegen hoe anderen moderators modereren dan zie je een wereld van verschil. Soms vraag ik mij wel eens af of je er überhaupt nog wel zin in hebt, lijkt wel of modereren een straf is voor jou, zo bot en onvriendelijk als jij over komt.
Weet je wat vooral doodvermoeiend is? 100.000 x hetzelfde sfeerverziekende, storende gedrag.

En dan sturing geven - "o ja, ik zal het niet meer doen" of schijnheilig "wat deed ik dan" - en merken dat het vervelende gedrag na pakweg 3 dagen gewoon weer terug is.

Telkens dezelfde mensen (kun je in hun notes terugvinden - bij sommigen zo lang als een voetbalveld) die zich zodanig gedragen dat anderen er aanstoot aan nemen.

En echt niet lichtzinnig aanstoot nemen, nee doelbewust provoceren en zieken.

En dan mij erop aanspreken dat ik daar na een tijd wat sneller en directer op modereer? :F
OPSLAGHOND schreef op donderdag 27 juni 2019 @ 16:35:
[...]

:+

[...]

Het gaat nu niet om clubvoorkeur, daarover hier discussiëren heeft toch totaal geen zin.

[...]

Juist, maar als diegene die op een nogal afwijkende manier de stoffer en blik gebruikt deze té vaak opeist / vast heeft dan zie je dat er een onmiskenbare trend zichtbaar is.

[...]

Bij voetbal hoort humor en jullie bepalen ook daar de grens, maar die grens mag niet per persoon/moderator verschillen.
En dat mijn posthistorie niet altijd even netjes was, daarvoor ben ik gestraft.
Daarna begin je op 0, maar niet bij Ramzzz.
Hoe denkt de rest van jullie hierover?
'Op 0', na een ban of vele PM's of andere sturing? Dacht je dat echt?

Recidive wordt overal anders, namelijk strikter 'bestraft'.

[ Voor 33% gewijzigd door Ramzzz op 27-06-2019 16:41 ]

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Curva
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 15-09 09:57
Ramzzz schreef op donderdag 27 juni 2019 @ 16:37:
[...]

Weet je wat vooral doodvermoeiend is? 100.000 x hetzelfde gedrag.

En dan sturing geven - "o ja, ik zal het niet meer doen" of schijnheilig "wat deed ik dan" - en merken dat het vervelende gedrag na pakweg 3 dagen gewoon weer terug is.

Telkens dezelfde mensen (kun je in hun notes terugvinden - bij sommigen zo lang als een voetbalveld) die zich zodanig gedragen dat anderen er aanstoot aan nemen.

En dan mij erop aanspreken dat ik daar na een tijd wat sneller en directer op modereer? :F
Volgens mij hoor je er boven te staan en niet zo op de man tekeer gaan. Je hebt het continue over een groep users. Benoem ze of houd dit lekker voor je!

Tevens kan jouw argument gebruikt worden over dit topic. Als dit is goed doorgelezen wordt, zie je dat er door meerdere users (verschillende clubvoorkeur en ook andere topics) commentaar op het modderen is en er niks veranderd.

PSN: Curvaa_

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Napo schreef op donderdag 27 juni 2019 @ 15:42:
Kan je ook eens een blik werpen op de waarom er klaarblijkelijk gemodereert wordt?
Daar heb ik wel een beeld van, zeker. En vaak is het modereren terecht. Maar los van het waarom, gaat het met name over de ‘hoe’ en ‘op welke wijze’.
Er wordt enkel naar @Ramzzz gewezen op dit moment maar dat lijkt me niet helemaal de manier.
Wanneer het gaat over de ‘hoe’ en ‘op welke wijze’ dan steekt @Ramzzz daar, zeker in mijn ogen, negatief bovenuit. Vandaar mijn opmerking. Is het op de man? Mwoh, het is een feedback topic, waar feedback gegeven mag worden op het modereer beleid. Dan ontkom je niet aan voorbeelden en in dit geval de in mijn ogen botte manier van modereren. Net zoals er gewezen wordt op iemand anders zijn gedrag, niets en postgeschiedenis.[quote{Zeker niet met de vraag of hij er nog wel zin in heeft en dat het lijkt alsof het een straf voor hem is.[/quote]Tja, zo komt het op mij over en die vraagt popt bij mij op als ik zijn manier van modereren zie. Er zit in mijn optiek een wereld van verschil in de manier van modereren van @Ramzzz en de overige moderators. Ik zal nooit beweren dat @Ramzzz bewust zo modereert, ik geef enkel aan hoe het op mij over komt. Dat mag je rustig naast je neerleggen, prima, maar wanneer het niet zo bedoeld is en het wel zo over komt dan is het signaal waar je wellicht iets mee kan doen. En het is niet als of ik de enige ben naar mijn idee.
Voer die discussie nou eens niet op de man maar op de inhoud.
Beetje lastig als de feedback over het modbeleid gaat en de rode draad een specifieke moderator betreft. Maar de opmerking ‘op de man spelen’ lijkt wel het nieuwe toverwoord te zijn hier. Men zou bijna in metaforen moeten gaan discussiëren, met hypothetische theorieën en denkbeeldige moderators.
Dat modereren weerstand oplevert is niet heel raar, zeker niet in een sporttopic waar de gemoederen weleens hoger oplopen. Zeker niet voor een topic waar in het verleden topic warning nodig waren omdat gebruikers zich niet konden gedragen.
Eens... en los van her en der een discussie levert dat doorgaans geen echt issues op, echter wanneer een bepaalde moderator het doet wel, met name over de manier waarop.
Zijn ingrepen nodig voor een wat betere sfeer? Ja helaas wel, doet @Ramzzz dat perfect? Nee, het kan wellicht anders en wellicht beter. Daar zie je hem ook in afwisselen en dat is prima.
De discussie gaat dan ook niet over dat laatste maar met name over dat eerste. Zijn manier van modereren creëert weerstand. Ik ben al een stuk minder gaan posten in het voetbaltopic, vind het echt een stuk minder geworden en de manier van modden is daar debet aan.
Kijk ook eens een keer naar je eigen gedrag in het topic en vraag jezelf af wat je post teweeg heeft kunnen brengen en ga niet direct naar de moderator wijzen.
Dat doe ik zeer zeker en heb niet het idee dat daar veel voet voor discussie in zit. Ik heb zelf het idee dat mijn inbreng over het algemeen prima gewaardeerd wordt, met her en der een grap, een steekje, maar met name met onderbouwde meningen en constateringen. Maar mocht dat niet zo zijn dan schuw ik daar een discussie over zeer zeker niet. Alleen zal dat lastig worden omdat het dan al snel ‘op de man is’ ;)

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Curva schreef op donderdag 27 juni 2019 @ 16:40:
[...]

Volgens mij hoor je er boven te staan en niet zo op de man tekeer gaan. Je hebt het continue over een groep users. Benoem ze of houd dit lekker voor je!

Tevens kan jouw argument gebruikt worden over dit topic. Als dit is goed doorgelezen wordt, zie je dat er door meerdere users (verschillende clubvoorkeur en ook andere topics) commentaar op het modderen is en er niks veranderd.
Ik ga hier juist niet man en paard ga noemen, dat is namelijk juist 'op de man'. Niet zo gek dat dat (ook) weer niet begrepen wordt.

Wie de schoen past, trekke hem aan, maar de lange tenen steken er bij degenen die dit van zichzelf weten - maar hier wel verontwaardigd komen klagen - mijlenver buiten.

Wel altijd zeuren over anderen, maar zelf lekker losgaan.

@ph4ge stipte het subtiel aan, en hup! - lange tenen.

[ Voor 5% gewijzigd door Ramzzz op 27-06-2019 19:33 ]

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Curva
Ramzzz schreef op donderdag 27 juni 2019 @ 16:44:
[...]

Ik ga hier juist niet man en paard ga noemen, is dat juist 'op de man'.

Wie de schoen past, trekke hem aan, maar de lange tenen steken er bij degenen die dit van zichzelf weten - maar hier wel verontwaardigd komen klagen - mijlenver buiten.

Jij noemt het lange tenen. Ik noem het discussie. Waarom is het lange tenen?
Jij noemt het subtielaanstippen, ik interpreteer dit als zeuren, maar probeer er op een nette manier op te reageren.

En waar zeur ik over andere? Ik zeur over jouw moderatie hier. Dat doe ik op een onderbouwde en nette manier (mijn mening).
Ik vind het geen probleem als andere een andere mening hebben.
Maar al deze, in mijn ogen foutieve constateringen ben ik het niet mee eens en wordt zeer slecht onderbouwd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Curva schreef op donderdag 27 juni 2019 @ 16:53:
[...]

Jij noemt het lange tenen. Ik noem het discussie. Waarom is het lange tenen?
Jij noemt het subtielaanstippen, ik interpreteer dit als zeuren, maar probeer er op een nette manier op te reageren.

En waar zeur ik over andere? Ik zeur over jouw moderatie hier. Dat doe ik op een onderbouwde en nette manier (mijn mening).
Ik vind het geen probleem als andere een andere mening hebben.
Maar al deze, in mijn ogen foutieve constateringen ben ik het niet mee eens en wordt zeer slecht onderbouwd.
Kijk daar gaan we al.

De opmerking van @ph4ge is wellicht offtopic, maar wel to the point over sfeerverziekend gedrag.

Jouw reactie hier is langetenengedrag, aangezien je de splinter bij hem ziet en de balk bij jezelf weer negeert.

Dit is bij sommigen vrij structureel het geval.

De grap is, dat jullie - degenen die klagen over moderatie op hun posts - exact over hetzelfde gedrag klagen in topic reports, wanneer een ander het doet...

Hoe geloofwaardig ben je dan?

[ Voor 10% gewijzigd door Ramzzz op 27-06-2019 17:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OPSLAGHOND
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
[...]Telkens dezelfde mensen (kun je in hun notes terugvinden - bij sommigen zo lang als een voetbalveld) die zich zodanig gedragen dat anderen er aanstoot aan nemen.
Leuk zo'n lijst, maar als jij die lijst grotendeels samenstelt met de criteria dat één meer mag dan de ander dan heb je zo pagina's gevuld ja.
Mag zo'n lijst überhaupt wel i.v.m. de privacy-wet? :?
Dat haalt een moderator normaliter weg, maar als jij dat doet zit er altijd een naar toontje aan, terwijl niemand kan zien wat er stond. Haal het weg (of zet het op onzichtbaar), stuur dan een DM en heb het daar over datgene wat je stoort, i.p.v. telkens halfslachtig ingrijpen en mooi weer spelen.
Een tijd? Altijd zul je bedoelen. Maar het is altijd eenrichtingsverkeer bij jou.
Begin je over de gronddeal met de gemeente Eindhoven dan volgt een modbreak of een slotje, gaat het over een vergelijkbare situatie bij FC Twente dan mag alles.
Rookpot bij PSV? Modbreak! Vuurwerk bij Ajax of Feyenoord? Laat maar gaan.
Luuk de Jong of Lozano ligt weer eens op de grond. Overtreding of aanslag? Dat mag! Schwalbe of matennaaier? Modbreak i.v.m. trollen.
"Ja, maar dat herhalen jullie keer op keer".
Kerels liggen elke wedstrijd meerdere keren op de grond al dan niet vragend om een kaart/penalty.
Dit zijn slechts enkele voorbeelden, maar wel telkens de momenten dat jij op de voorgrond staat om met je tools in te grijpen.
'Op 0', na een ban of vele PM's of andere sturing? Dacht je dat echt?
Na een ban, vele PM's of andere sturing van met name jou!
En net jouw specifieke manier van werken wordt hier wederom volop in twijfel getrokken.
Recidive wordt overal anders, namelijk strikter 'bestraft'.
Jouw criteria en vooral de onderbouwing daarvan zijn zeer zwak.
Ramzzz schreef op donderdag 27 juni 2019 @ 16:44:
[...]Ik ga hier juist niet man en paard ga noemen, is dat juist 'op de man'.
Je wijst een richting op, maar bent duidelijk genoeg dat je net zo goed namen kunt gebruiken.
Aldus de pot.
Altijd is 100% en dat zie ik niemand doen, maar blijf vooral aandikken en (zoals je anderen verwijt) naar anderen wijzen.
Subtiel?
Een hele post die in jouw straatje past, maar alles wat er niet inpast is weg en kunnen wij dus niet meer aanhalen.
Té makkelijk ... :F

En dan over geloofwaardigheid beginnen ... :F

"Ik heb een zak expected goals nog nooit een goal zien maken." - snmght

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Curva
Ramzzz schreef op donderdag 27 juni 2019 @ 17:02:
[...]

Kijk daar gaan we al.

De opmerking van @ph4ge is wellicht offtopic, maar wel to the point over sfeerverziekend gedrag.

Jouw reactie hier is langetenengedrag, aangezien je de splinter bij hem ziet en de balk bij jezelf weer negeert.

Dit is bij sommigen vrij structureel het geval.

De grap is, dat jullie - degenen die klagen over moderatie op hun posts - exact over hetzelfde gedrag klagen in topic reports, wanneer een ander het doet...

Eerst noem je het subtiel aanstippen, nu wellicht offtopic. Wat is het nou?

PS. Je praat hier continu zelf met metaforen, dus ik snap nog steeds niet dat dat Calimero gedrag flaming of whatever is.

[ Voor 18% gewijzigd door Curva op 27-06-2019 17:19 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online

"Als ik erop aangesproken wordt, dan een ander ook"

is toch geen hele vreemde gedachte?

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Han
  • Niet online

Han

Is dat echt zo? Voor iedere 'jullie'? Volgens mij wordt er met name geklaagd over de manier van modereren. Ik lees hier feedback van zowel diegenen waarbij de post is gemodereerd als van users waarvan in specifieke gevallen geen moderatie heeft plaatsgevonden. En ja, dat er gemodereerd wordt is nodig en ben het in veel gevallen er wel mee eens, maar de manier waarop triggerd mij om te reageren hier, feedback te geven over hoe het over komt. En als je als moderator het gevoel hebt dat er:
100.000 x hetzelfde sfeerverziekende, storende gedrag.
plaatsvindt dan klopt er toch iets niet. Of je overdrijft gigantisch of jij bent degene met te lange tenen. Je doet net als of het voetbaltopic een compleet verziekt geheel is en een plek is waar nimmer goede discussie wordt gevoerd. Sterker nog, wanneer je het allemaal doodvermoeiend vindt dan ligt wellicht daar de oorzaak, niet bij de users in het topic. Die beleving zoals jij het omschrijft op basis van de constatering die jij aangeeft verklaart in mijn ogen veel.

Om jouw eigen inbreng er bij te halen;
Ramzzz schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 19:12:
IWat jullie denken te lezen in wat ik schrijf, en wat er staat, word, gezien jullie reacties, blijkbaar geheel door een gekleurde bril gezien, alsof het suggestief is bedoeld en misschien wel als een 'aanval'
[....]
De boodschap komt dus wel aan, maar wordt volledig verkeerd geïnterpreteerd.
Je geeft aan dat jij denkt dat men meent te denken wat jij schrijft. Zou het niet zo kunnen zijn dat het gewoon 'zo over komt'? Niet dat het zo bedoeld is, zo wordt ingevuld, maar gewoon omdat je zelf door jouw manier van modereren het oproept? Je kan het blijven negeren, maar als iets overkomt zoals je het zelf absoluut niet zo bedoeld dan zou ik de oorzaak bij jezelf gaan zoeken.

En;
Ramzzz schreef op donderdag 27 juni 2019 @ 14:40:
Dit is weer echt een voorbeeld waarbij jullie je eigen irritante postgedrag totaal over het hoofd zien, en liever met je vingertje naar anderen wijzen.
Deze is ook prima om te draaien. Je blijft je uiten over bepaalde gebruikers, over bepaalde gedragingen maar gaat er compleet aan voorbij dat jouw manier van modereren in negatieve zin afsteekt bij de rest van de moderators. Daar zou je ook iets mee kunnen doen :)

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Typhone
  • Laatst online: 21:01

Typhone

Who Dares Wins

Waarom wordt @OPSLAGHOND de hele tijd als ‘jullie’ neergezet? Hoeveel mensen gaan er achter dat account schuil dan?

En anders, wie is jullie? Constant over jullie praten doet mij toch akelig denken dat jullie ‘de Ajax-supporter(s)’ is/zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Typhone schreef op donderdag 27 juni 2019 @ 17:45:
Waarom wordt @OPSLAGHOND de hele tijd als ‘jullie’ neergezet? Hoeveel mensen gaan er achter dat account schuil dan?

En anders, wie is jullie? Constant over jullie praten doet mij toch akelig denken dat jullie ‘de Ajax-supporter(s)’ is/zijn.
Jullie = "de zich in de voetbaltopics regelmatig misdragende of anderszins op een vervelende manier manifesterende users."

Breed begrip, klopt - het lijstje is ook niet bepaald kort. En de lijst met aaneengeregen irritante posts al evenmin.
toolkist schreef op donderdag 27 juni 2019 @ 17:30:
[...]

"Als ik erop aangesproken wordt, dan een ander ook"

is toch geen hele vreemde gedachte?
'Out of context' niet, maar in feite klaag je dan over je eigen gedrag, en ziet het dus alleen als een ander het vertoont.

Het begrip en het gedrag op zich wel zeggen te kennen, maar niet bij jezelf herkennen.

Dat is verschijnsel is overigens niet voorbehouden aan users in de 'voetbal'-topics, maar wordt ook breed vertoond in AWM.

[ Voor 40% gewijzigd door Ramzzz op 27-06-2019 19:32 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Ramzzz schreef op donderdag 27 juni 2019 @ 17:55:
[...]

Jullie = "de zich in de voetbaltopics regelmatig misdragende of anderszins op een vervelende manier manifesterende users."

Breed begrip, klop - het lijstje is ook niet bepaald kort. En de lijst met aaneengeregen irritante posts al evenmin.

[...]

'Out of context' niet, maar in feite klaag je dan over je eigen gedrag, en ziet het dus alleen als een ander het vertoont.

Het begrip en het gedrag op zich wel zeggen te kennen, maar niet bij jezelf herkennen.

Dat is verschijnsel is overigens niet voorbehouden aan users in de 'voetbal'-topics, maar wordt ook breed vertoond in AWM.
Mwoah binnen de context kan dat ook prima het geval zijn. Ik denk dat er bij een deel van die gevallen gedacht word "wat ik nu post is op het randje, maarja een ander komt er ook mee weg".
Wenselijk? Nee. Begrijpelijk? Best wel.

Eigenlijk wel apart. Users hier verwijten de mod(s) inconsequent handelen, en andersom komt hetzelfde verwijt richting die users.
Is het dan niet handig dat beide kanten naar zichzelf kijken "wat kan ik hier anders doen" ipv alleen maar naar de ander te roepen dat die zich aan moet passen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OPSLAGHOND
  • Niet online
toolkist schreef op donderdag 27 juni 2019 @ 18:15:
[...]Users hier verwijten de mod(s) inconsequent handelen, en andersom komt hetzelfde verwijt richting die users.
Toch een flink verschil.
De users verwijten allen één en dezelfde mod van inconsequent handelen.

[ Voor 21% gewijzigd door OPSLAGHOND op 27-06-2019 18:26 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Het lijkt wel een voetbalveld hier, met schwalbende users die boos zijn op de scheidsrechter.

Misschien is het wel eens een goed idee voor de heethoofden om niet elke beslissing als een "einde van de wereld" gebeurtenis te zien, en daarnaast zich gewoon te onthouden van commentaar richting andere clubs als ze dat niet anders kunnen dan op de tribune.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Curva
gambieter schreef op donderdag 27 juni 2019 @ 18:35:
Het lijkt wel een voetbalveld hier, met schwalbende users die boos zijn op de scheidsrechter.

Misschien is het wel eens een goed idee voor de heethoofden om niet elke beslissing als een "einde van de wereld" gebeurtenis te zien, en daarnaast zich gewoon te onthouden van commentaar richting andere clubs als ze dat niet anders kunnen dan op de tribune.
Ja laten we het vooral doodzwijgen en in een hoekje wegstoppen. Het is toch geen politiek hier. Een simpel forum op internet.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• OPSLAGHOND
  • Niet online
gambieter schreef op donderdag 27 juni 2019 @ 18:35:
Niets schwalbe, dat wil zeggen dat er niets is voorgevallen.
Dit alles is naar aanleiding van meerdere incidenten met één specifieke mod in de hoofdrol.

Conclusie: De rest moet zich maar aanpassen. :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17:30

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Topicstarter
OPSLAGHOND schreef op donderdag 27 juni 2019 @ 18:45:
[...]

Niets schwalbe, dat wil zeggen dat er niets is voorgevallen.

[...]

Dit alles is naar aanleiding van meerdere incidenten met één specifieke mod in de hoofdrol.

Conclusie: De rest moet zich maar aanpassen. :F
Mocht je zwaarwegende problemen hebben met de aanstelling van Ramzzz, dan is de Admin van General Chat je aanspreekpunt.

Het feedbacktopic is hier om het reilen en zeilen van SPRT te bespreken, niet om elkaar te bekritiseren of te nagelen aan een schandpaal. Ik denk dat Ramzzz in dit geval de persoon is geweest binnen het voetbaltopic die het meeste mod. Blijkbaar is het dan vanzelfsprekend dat hij de meeste kritiek te verduren krijgt.

Ik ben het er niet mee eens dat Ramzzz hier alleen schuldig is. Ik zie veel calimero's, mensen die gewoon doorgaan met steekjes etc etc. Daar treden we tegen op.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• OPSLAGHOND
  • Niet online
Outerspace schreef op donderdag 27 juni 2019 @ 18:58:
[...]Mocht je zwaarwegende problemen hebben met de aanstelling van Ramzzz, dan is de Admin van General Chat je aanspreekpunt.
Ga ik daar sowieso heen.
Het feedbacktopic is hier om het reilen en zeilen van SPRT te bespreken, niet om elkaar te bekritiseren of te nagelen aan een schandpaal.
Het is de moderatie van één mod en al vaker hier besproken, maar nu mag dat niet meer?
Ik denk dat Ramzzz in dit geval de persoon is geweest binnen het voetbaltopic die het meeste mod. Blijkbaar is het dan vanzelfsprekend dat hij de meeste kritiek te verduren krijgt.
Dat zou helemaal niet vanzelfsprekend moeten zijn, het is namelijk de manier waarop hij dat doet.
Dat hij het dan ook vaak doet ligt niet aan ons.
Ik ben het er niet mee eens dat Ramzzz hier alleen schuldig is.
Dat zegt ook niemand, maar dat veel users specifiek naar hem wijzen moet jullie toch ook wat zeggen?
Ik zie veel calimero's, mensen die gewoon doorgaan met steekjes etc etc. Daar treden we tegen op.
Calimero's? :D
Volgens was er vandaag een ingreep in het voetbaltopic vanwege enkel dat woord.
Mag dat nu wel of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace

Outerspace

Topicstarter
OPSLAGHOND schreef op donderdag 27 juni 2019 @ 19:05:
[...]

Ga ik daar sowieso heen.

[...]
Prima :)
Het is de moderatie van één mod en al vaker hier besproken, maar nu mag dat niet meer?
Op een constructieve manier.
Dat zou helemaal niet vanzelfsprekend moeten zijn, het is namelijk de manier waarop hij dat doet.
Dat hij het dan ook vaak doet ligt niet aan ons.
Als men zich aan de regels houdt is ingrijpen niet nodig. Daar schiet het vaak aan. Ik heb nergens anders zou vaak hoeven ingrijpen dan in voetbaltopics.
Dat zegt ook niemand, maar dat veel users specifiek naar hem wijzen moet jullie toch ook wat zeggen?
Allicht.
Calimero's? :D
Volgens was er vandaag een ingreep in het voetbaltopic vanwege enkel dat woord.
Mag dat nu wel of niet?
Gaan we op elke slag zout leggen?

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OPSLAGHOND
  • Niet online
Wie is dat en waar kan ik hem/haar vinden? @Orion84?
Blijft hier alles staan zodat diegene zich hier even kan inlezen?
Outerspace schreef op donderdag 27 juni 2019 @ 19:47:
Gaan we op elke slak zout leggen?
Nee.
Het stond in dit bericht en werd aangepast door Ramzzz i.v.m. sfeerverziekende name calling.
Qu3st schreef op donderdag 27 juni 2019 @ 09:33:
[...]

Scherpen en Pierie komen gewoon in Jong Ajax, en als die Kotarski zo doorgaat staat Scherpen er heel snel in. Dus zoek er maar lekker wat achter, maar het is gewoon klinkklare onzin en framing [mbr]<knip>[/] van:

Kijk ze kopen X-spelers, doen ze express om PSV en Feyenoord tegen te werken.

[mbr]Houd nou eens op met dat sfeerverziekende 'name calling zeg.[/]

[ Voor 14% gewijzigd door OPSLAGHOND op 27-06-2019 20:12 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Outerspace schreef op donderdag 27 juni 2019 @ 19:47:
[...]

Gaan we op elke slag zout leggen?
Haha dat is nu precies het punt waarom we hier zitten. Ramzzz heeft het over sfeerverziekende posters en regelmatige trollers en knalt een bericht weg. Ik weet precies dat JIJ geen kwaad in de zin hebt maar als ik dat woord gebruik in het voetbaltopic komen er 4 TR’s en krijg ik een bitchslap op mn fikken.

Nu is het zo dat op de slak van @OPSLAGHOND dus meteen zout wordt gelegd en de oorzaak omdat hij enkel reageert. En vervolgens komen er allerlei redenen en oorzaken bij die totaal los staan van puur deze ene quote. Dát is non-informatie in deze discussie.

Ik heb al even geen ‘beef’ meer gehad met de mods in het topic uitzondering van die ene verkeerd geïnterpreteerde quote maar ik begrijp wel goed waar de frustratie vandaan komt. Ik volg en lees alles. Maar van mij (dat zul je wel kunnen zien) is er maar een enkele topic report geweest en dat was bij iemand die ofwel over Feyenoorders kakkerlakken zei ofwel over PSV’ers ‘lampjes’. Dus ik heb het daar even niet over lange tenen want ik begrijp de ingrepen soms ook niet.

Het gaat wel veel te ver om sommige posts van gebruikers die ‘aanvallend’ edoch niet beledigend zijn meteen altijd maar de kop in te drukken met flamebaits of sfeerverziekend. Daar kunnen de mensen in het zwart niks tegen doen en de hoeveelheid (correct of incorrect) ingrepen zegt nul komma nada.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19:24

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Ik heb het vanaf de zijlijn gevolgd, het lijkt dus met name om de stijl van modereren te gaan?

Even puur hypothetisch, ik wil even een stelling toetsen zonder specifieke namen erbij te betrekken.

Stel dat een user al vaker voor bepaald gedrag gewaarschuwd en zelfs gestraft is, er zijn zelfs bans geweest en op verschillende manieren geprobeerd duidelijk te maken dat het gedrag niet wenselijk is.
Toch blijft het gedrag keer op keer bovengemiddeld vaak terug komen en lijkt de correctie maar niet te werken, sterker nog, het roept alleen maar weerwoord op.

Hoe lang zouden jullie, als vrijwilliger, blijven proberen om iemand steeds weer netjes te corrigeren alsof het zijn eerste 'overtreding' was? Zou je nooit een punt bereiken dat je de ongewenste posts maar gewoon gaat trashen om dan maar efficiënt het topic schoon te houden? :)

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Typhone schreef op donderdag 27 juni 2019 @ 20:26:
Ik heb al even geen ‘beef’ meer gehad met de mods in het topic uitzondering van die ene verkeerd geïnterpreteerde quote maar ik begrijp wel goed waar de frustratie vandaan komt. Ik volg en lees alles. Maar van mij (dat zul je wel kunnen zien) is er maar een enkele topic report geweest en dat was bij iemand die ofwel over Feyenoorders kakkerlakken zei ofwel over PSV’ers ‘lampjes’. Dus ik heb het daar even niet over lange tenen want ik begrijp de ingrepen soms ook niet.
Wat wil je hier nu zeggen?
Het gaat wel veel te ver om sommige posts van gebruikers die ‘aanvallend’ edoch niet beledigend zijn meteen altijd maar de kop in te drukken met flamebaits of sfeerverziekend.
Dat is natuurlijk een interpretatie en dat is nooit zwart noch wit. Wel gok ik dat de mods weten wat voor escalaties plaatsvinden na bepaalde posts die op een bepaalde manier worden geschreven.

Nu geloof ik ook best dat mijn definitie van flamebaits en sfeerverziekend anders is dan die van jou en daar is in het verleden ook genoeg discussie over geweest. Uiteindelijk is het ook niet zo dat de ene partij in dit soort zaken gelijk heeft en de andere fout zit.
Daar kunnen de mensen in het zwart niks tegen doen en de hoeveelheid (correct of incorrect) ingrepen zegt nul komma nada.
Noch zegt het aantal TR's weinig maar is enkel een indicatie. Het risico wat je loopt is dat de discussie weer eens totaal ontspoort. Dat is de laatste tijd wat minder maar daar zal zeker de moderatie van onder andere @Ramzzz bij hebben geholpen. In het verleden is vaak genoeg het topic op slot gegooid omdat gebruikers zich niet konden inhouden, blij dat we dat stadium voorbij zijn.

De gebruikers in het zwart kunnen daar prima wat tegen doen, niet reageren en/of een TR aanmaken. Dat is de enige goede oplossing om niet verder de sfeer in het topic te verslechteren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Typhone schreef op donderdag 27 juni 2019 @ 15:55:
Maar ik vind de sfeer niet overdreven slecht.
Heel eerlijk? Ik wel, ik kom er dan ook steeds minder vaak en minder met plezier.

Het is een vrij voorspelbare cyclus geworden:
• een handvol posts die daadwerkelijk een discussie lijken te vormen
• dan komen er wat grappige opmerkingen c.q. steekjes onder water*
• vervolgens wat reacties op die opmerkingen, grapjes of tegengas, soms weinig aan de hand, soms kan je de richting al uitstippelen
• dan wordt er gemodereerd, wisselend qua stijl**
• en uiteindelijk de toortsen en hooivorken die zich samen drommen in dit topic om weer even een paar pagina's vol te klagen
• als dan iedereen z'n hart gelucht heeft: repeat

Dus nee, ik vind de sfeer niet zo best. Sterker nog, ik vind er vaak geen kloot meer aan.
Ik heb het al eerder benoemd, maar de kroegsfeer die er begint te hangen is niet waarvoor ik naar een discussieforum kom.
Grapjes kan ik erg waarderen en ik zou ervan balen als ze helemaal niet meer mogen. Maar een aantal users heeft de balans volledig naar de grapjes/steken onder water doen uit slaan. Dan is het lang geleden dat men vijf serieuze posts achter elkaar heeft gehad. In die zin snap ik de opmerking over kritisch naar jezelf kijken best wel.
Want als je vaak 'slachtoffer' van moderatie bent, waarom probeer je dan niet eens een weekje serieus te posten en kijkt wat dat voor effect heeft?

* Is het humor? Grappig? Vervelend? Trollen? Sfeerverziekend? Of juist gezellig? Dat is heel persoonlijk, en waarschijnlijk ook afhankelijk van welke club je bent. Voor de één is het een leuke toevoeging, maar voor de ander wellicht helemaal niet. Dat blijft een grijs gebied en lastig beoordelen.

** wisselend qua stijl, maar vaak toch wel aardig direct. In veel gevallen zelfs gewoon trashen zonder melding. Of dat de meest prettige stijl is kan je inderdaad over discussiëren.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 00:14

tweakduke

Topicstarter
Typhone schreef op donderdag 27 juni 2019 @ 20:26:
[...]

Haha dat is nu precies het punt waarom we hier zitten. Ramzzz heeft het over sfeerverziekende posters en regelmatige trollers en knalt een bericht weg. Ik weet precies dat JIJ geen kwaad in de zin hebt maar als ik dat woord gebruik in het voetbaltopic komen er 4 TR’s en krijg ik een bitchslap op mn fikken.
En @Ramzzz heeft echt geen kwaad in de zin. De moderators van sport willen de sfeer in het topic goed houden.

Als er gemodereerd wordt en je bent het er niet mee eens, dan mag je dat prima hier vragen. Kom je er hier niet over uit met de desbetreffende mod, ga dan naar @Orion84 .

Er wordt nogal stevig gereageerd hier op een ingreep van een mod. Er is geen hele discussie verwijdert, het topic is niet op slot gegaan. Er is alleen een enkele post verwijderd en aangepast. Dit allemaal om te voorkomen dat een discussie ontspoort.

Tweakers Discord

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OPSLAGHOND
  • Niet online
Gonadan schreef op donderdag 27 juni 2019 @ 20:37:
Stel dat een user al vaker voor bepaald gedrag gewaarschuwd en zelfs gestraft is, er zijn zelfs bans geweest en op verschillende manieren geprobeerd duidelijk te maken dat het gedrag niet wenselijk is.
Toch blijft het gedrag keer op keer bovengemiddeld vaak terug komen en lijkt de correctie maar niet te werken, sterker nog, het roept alleen maar weerwoord op.
Zit ik met het volgende;
Mod (A) die het meest aanwezig is krijgt kritiek van meedere users op meerdere momenten.
User A mag X niet plaatsen van Mod A, maar user B mag X wel plaatsen van dezelfde Mod A.
Mod A vindt dat Y niet gezegd mag worden, Mod B gebruikt Y zelf.
Moet Mod A dan niet ook eens achter zijn oren krabben?
Hoe lang zouden jullie, als vrijwilliger, blijven proberen om iemand steeds weer netjes te corrigeren alsof het zijn eerste 'overtreding' was? Zou je nooit een punt bereiken dat je de ongewenste posts maar gewoon gaat trashen om dan maar efficiënt het topic schoon te houden? :)
Enkel de ongewenste posts?
Of ook de posts die een ander wel mag plaatsen?
tweakduke schreef op donderdag 27 juni 2019 @ 21:05:
[...]Er wordt nogal stevig gereageerd hier op een ingreep van een mod. Er is geen hele discussie verwijdert, het topic is niet op slot gegaan. Er is alleen een enkele post verwijderd en aangepast. Dit allemaal om te voorkomen dat een discussie ontspoort.
Nee, dan heb je niet goed gelezen.
Ramzzz heeft een bericht van mij verwijderd en een andere user exact hetzelfde laten posten.
En dat is niet de eerste (en als het zo doorgaat ook niet de laatste) keer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

@OPSLAGHOND Je geeft geen antwoord op mijn vraag, maar laat ik wel reageren op die van jou.

Die post waarvan men zich afvraagt waarom hij er nog staat (van @mefjoew ?) zie ik juist als positief bedoeld. In mijn ogen vraagt hij zich oprecht af waarom er nog geen PSV'ers in het topic zijn geweest die blij waren met de aankoop. Inhoudelijk en positief.
Jouw post was echt niet van schandalig niveau, maar het was weer een grapje en zonder inhoud. Dat is toch écht van een ander niveau dan degene die er nog staat.

Nu zou ik jouw post op zichzelf staand niet zo snel snoeien (maar ik ben hier dan ook geen modje :+ ) maar kan een beleid waarin ze zeer strikt snoeien en liever het zekere voor het onzekere nemen ook wel begrijpen. Het is nu ook weer niet dat het voetbaltopic het minst ontspoorde topic van GC is. ;)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OPSLAGHOND
  • Niet online
Gonadan schreef op donderdag 27 juni 2019 @ 21:23:
Jouw post was echt niet van schandalig niveau, maar het was weer een grapje en zonder inhoud. Dat is toch écht van een ander niveau dan degene die er nog staat.
Tussen hoop en vrees (hopen dat het goed gaat, maar tegelijkertijd vrezen dat het mis gaat)
of
Lijkt mij dat die het even afwachten alvorens de vlag uit te hangen.

Het is gewoon een gezegde, ik was enkel vergeten erachter te zetten 'dobberen' of 'zweven'.
Maar als je iets anders wilt zien dan zal dat wel heel erg slecht zijn.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
Dit is ineens een levendig topic geworden. Drie pagina's discussie over het gedrag van de mods...

Misschien moeten we tot een conclusie gaan komen, het meeste is wel gezegd en anders blijven we in herhalingen vallen.

feit: in het voetbal topic wordt erg snel ingegrepen
feit: lang niet alle users zijn het eens met het snelle ingrijpen
feit: soms zijn opmerkingen op/over het randje
feit: sommige gebruikers hebben ook wel de neiging als een stel wijven door te emmeren over een bepaalde opmerking
feit: sommige mods plaatsen bij het knippen snerende opmerkingen
feit: niemand vindt het leuk als zijn opmerkingen aangepast worden.

Mag ik het voorstel doen om elkaar een virtuele hand te schudden? (misschien moeten ramzz en opslaghond buiten de publieke modderpoel elkaar eens bellen ofzo. De anoniem op een forum is alles zo hard, in werkelijkheid zijn mensen vaak veel aardiger.)
Verder zou ik, mijn mening in deze discussie, de mods willen vragen terughoudender te zijn met ingrijpen en bij postings die op het randje zijn liever via een pb de poster daarvan op de hoogte stellen (en dan uitkijken voor een te directieve/autoritaire toon. Gewoon als mens. Zelden is een opmerking geplaatst om te zieken en vaak in aanpassen ook niet nodig, enkel een bewustwording om in de toekomst iets gematigder te formuleren. Dan win je veel meer met een vriendelijke toelichting via een pb dan een harde ingreep met sneer,.

[userbreak] Nu weer lief voor elkaar zijn! [/userbreak]

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

OPSLAGHOND schreef op donderdag 27 juni 2019 @ 21:31:
Tussen hoop en vrees (hopen dat het goed gaat, maar tegelijkertijd vrezen dat het mis gaat)
of
Lijkt mij dat die het even afwachten alvorens de vlag uit te hangen.

Het is gewoon een gezegde, ik was enkel vergeten erachter te zetten 'dobberen' of 'zweven'.
Maar als je iets anders wilt zien dan zal dat wel heel erg slecht zijn.
Zoals ik al zei vind ik hem op zichzelf staand helemaal niet zo erg. Ik geef slechts aan dat er wel degelijk een verschil is met de posts waarvan gezegd wordt dat ze dan ook weg zouden moeten.
Die van jou is enkel alleen het grapje, niets meer. Die andere posts hebben ook nog discussie inhoudelijke tekst.

Ik probeer nu niet te beargumenteren waarom die van jou weg zou moeten, ik haal alleen de stelling onderuit dat hier immense willekeur is toegepast. Dat zie je toch ook wel als je even rustig terug leest? :)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mavaros
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 16:41
Ik ga me niet met de discussie bemoeien en met mods bemoei ik me maar niet, want dat doen jullie maar met elkaar.

Ik ben zo'n gebruiker die erg vaak word verwijdert. Dat zal best terecht zijn soms, maar af en toe gaat het mij te ver. Maar ik maak de regels niet en wil zeker de sfeer in het (vrouwen)voetbaltopic niet verzieken.

Ik ben grootgebracht met voetbal, en ben maar matig geschoold. In mijn kringen wordt er op een grove manier over tegenstanders en voetbal geouwehoerd. Gaat er dan iemand echt te ver, dan krijg je gewoon openlijk repliek. Dat maakt zo'n discussie ook interessant, want dat zorgt voor nadenken en overdenken. (Na de wedstrijd.)

Dat is wat fout gaat in het voetbaltopic. Er is geen ruimte meer voor zelfreinigend vermogen van de gebruikers. Ga je te ver, dan is het knip en na een paar keer denk ik ook wel van: OK, niet gewenst, dus maken dat ik wegkom. Dat vind ik jammer en ook wel getuigen van zwakheid. Pak iemand gewoon in het topic aan, tenzij er echt zwaar over de schreef gegaan wordt.

En ja, dat zal bij mij best wel het geval zijn geweest. Ik ben absoluut geen heilige.

P.s. Verder zal ik me hier niet gaan mengen, want dan is er een kans dat het hier ook heel guur gaat worden, en dat is niet de insteek die ik met deze reactie wil geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

mavaros schreef op donderdag 27 juni 2019 @ 22:21:
Ik ga me niet met de discussie bemoeien en met mods bemoei ik me maar niet, want dat doen jullie maar met elkaar.

Ik ben zo'n gebruiker die erg vaak word verwijdert. Dat zal best terecht zijn soms, maar af en toe gaat het mij te ver. Maar ik maak de regels niet en wil zeker de sfeer in het (vrouwen)voetbaltopic niet verzieken.

Ik ben grootgebracht met voetbal, en ben maar matig geschoold. In mijn kringen wordt er op een grove manier over tegenstanders en voetbal geouwehoerd. Gaat er dan iemand echt te ver, dan krijg je gewoon openlijk repliek. Dat maakt zo'n discussie ook interessant, want dat zorgt voor nadenken en overdenken. (Na de wedstrijd.)

Dat is wat fout gaat in het voetbaltopic. Er is geen ruimte meer voor zelfreinigend vermogen van de gebruikers. Ga je te ver, dan is het knip en na een paar keer denk ik ook wel van: OK, niet gewenst, dus maken dat ik wegkom. Dat vind ik jammer en ook wel getuigen van zwakheid. Pak iemand gewoon in het topic aan, tenzij er echt zwaar over de schreef gegaan wordt.

En ja, dat zal bij mij best wel het geval zijn geweest. Ik ben absoluut geen heilige.

P.s. Verder zal ik me hier niet gaan mengen, want dan is er een kans dat het hier ook heel guur gaat worden, en dat is niet de insteek die ik met deze reactie wil geven.
Fijn dat jij ook even reageert*.

Ik parafraseer jou even:

Er is zo goed als geen zelfreinigend vermogen van users in de voetbaltopics. Period.

* ik ben bloedserieus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Niet online

Han

Ramzzz schreef op donderdag 27 juni 2019 @ 22:24:
Er is zo goed als geen zelfreinigend vermogen van users in de voetbaltopics. Period.

* ik ben bloedserieus
Serieus? Zo kijk jij er tegen aan? Kom op zeg, wees eens niet zo zwart/wit, alles over één kam scherend, je doet veel users zeer te kort nu en jezelf ook met zo’n opmerking, afsluitend met ‘period’.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Han schreef op donderdag 27 juni 2019 @ 22:34:
Serieus? Zo kijk jij er tegen aan? Kom op zeg, wees eens niet zo zwart/wit, alles over één kam scherend, je doet veel users zeer te kort nu en jezelf ook met zo’n opmerking, afsluitend met ‘period’.
Ik vermoed dat hij de term zelfreinigend op userniveau bedoelt, niet op de populatie. Dat users in het topic elkaar nog proberen te corrigeren (reinigen?) zal niemand ontkennen denk ik, het heeft alleen niet altijd het gewenste effect.

Wanneer gaan we nu eens met z'n allen proberen de uitspraken van anderen positief uit te leggen? Vaak kan dat best en dat maakt het weer vriendelijker. :)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
Ankona schreef op donderdag 27 juni 2019 @ 21:45:
feit: in het voetbal topic wordt erg snel ingegrepen
feit: lang niet alle users zijn het eens met het snelle ingrijpen
feit: soms zijn opmerkingen op/over het randje
feit: sommige gebruikers hebben ook wel de neiging als een stel wijven door te emmeren over een bepaalde opmerking
feit: sommige mods plaatsen bij het knippen snerende opmerkingen
feit: niemand vindt het leuk als zijn opmerkingen aangepast worden.
Feit; dit zijn allemaal pro-"minder ingrepen van mods"

Hiermee zet je de gebruikers die wel klaar zijn met het over de rand gaan en het "plagerige" niet meer als plagerig ervaren direct buitenspel. Ik durf te beweren dat er gebruikers zijn die blij zijn dat er wat sneller wordt ingegrepen alvorens het ontspoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OPSLAGHOND
  • Niet online
Gonadan schreef op donderdag 27 juni 2019 @ 22:05:
[...]
Zoals ik al zei vind ik hem op zichzelf staand helemaal niet zo erg. Ik geef slechts aan dat er wel degelijk een verschil is met de posts waarvan gezegd wordt dat ze dan ook weg zouden moeten.
Die van jou is enkel alleen het grapje, niets meer. Die andere posts hebben ook nog discussie inhoudelijke tekst.
Het was een gezegde die in mijn ogen gebruik maakte van de hoop genoemd in de andere berichten.
Wat mij betreft was er geen enkele reden om welke post dan ook weg te halen.
Dat heb ik ook nergens gezegd, dus ik vraag me ook enigszins af waarom ik dit nu moet lezen. ;)
Het gaat mij enkel om mijn post en die van @Typhone.
Typhone zei met zijn woorden exact hetzelfde, maar mijn woorden werden wel als troll gezien.
Ik probeer nu niet te beargumenteren waarom die van jou weg zou moeten, ik haal alleen de stelling onderuit dat hier immense willekeur is toegepast. Dat zie je toch ook wel als je even rustig terug leest? :)
Nee, ik denk dat dat wél zo is namelijk.
Zitten al die users met kritiek dan mis? Keer op keer?
Jij hebt hier ook wel eens gepost herinner ik me en niet geheel toevallig ging dat ook over de werkwijze van Ramzzz in het voetbaltopic.
Ik heb met meerdere users gesprekken gehad na ingrepen van Ramzzz, heb ze op eentje na (@chim0) allemaal hier zien reageren.

En leuk dat we zijn berichten allemaal maar positief moeten lezen, terwijl hij zelf alles wat (bepaalde) users plaatsen negatief blijft benaderen en ziet als trollen, flamen, sfeerverziekend etc.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Ik denk dat de juiste smileys op sommige momenten ook wel veel doen. Heel veel hier is keiharde emotieloze tekst op internet. In het echt heb je te maken met een bepaalde mimiek en non-verbale communicatie signalen waardoor bij ‘scherpe grappen’ het echt scherpe randje meteen glad geplooid is.

Zelfs hier vind ik bepaalde opmerkingen ernstig bot overkomen (van zowel rood als zwart) maar ook daar kijk ik even overheen.

Ik heb met bijv. @Gonadan het ook wel eens over het reilen en zeilen gehad en wat goed werkt is sommige dingen links laten liggen. En als je reageert doe dat dan niet in een enkele snerende zinsnede maar kom dan met iets meer argumentatie ten tonele. Dat helpt ernstig goed.

Overigens herinner ik me wel dingen van mensen die ‘het plagerige zat waren’. Maar die kwamen later op een voetbalzondag (waarbij de betreffende clubs gewoon hadden gewonnen) met de zinsnede: ‘oh de anti club-x circle jerk is weer bezig’. En verder geen enkele inhoudelijke reactie. Dat zijn dingen waar in mijn ogen wel op gemod mag worden. Niet op de -harde- reacties die daar op volgen. Want dan zet je de boel meteen op scherp en zeer onnodig ook.

Aan de andere kant zijn Tweakdude en Outerspace nieuw nietwaar? Ramzzz valt nu even op maar volgens mij ligt daar ook wel wat tunnelvisie aan ten grondslag nu. Ik ga mee met @Ankona ;) -> shake hands people en calm down. Het voetbal moet nog beginnen!

[ Voor 33% gewijzigd door Typhone op 27-06-2019 23:16 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

OPSLAGHOND schreef op donderdag 27 juni 2019 @ 23:03:
Het gaat mij enkel om mijn post en die van @Typhone.
Typhone zei met zijn woorden exact hetzelfde, maar mijn woorden werden wel als troll gezien.
Ware het niet dat die van @Typhone serieus op de kwestie in ging en niet gewoon wéér een lolletje zonder inhoud was.
Echt, of het zwaar genoeg was ga ik niet over, maar er is wel overduidelijk een verschil. Op basis van die twee posts willekeur gaan roepen ga ik gewoon écht niet in mee. :)
Zitten al die users met kritiek dan mis? Keer op keer?
Jij hebt hier ook wel eens gepost herinner ik me en niet geheel toevallig ging dat ook over de werkwijze van Ramzzz in het voetbaltopic.
Oh ik heb zeker wel eens feedback gegeven en vragen gesteld, ook persoonlijk aan mods. Dat ik nu hier bepaalde zaken bestrijd en begrip probeer te kweken betekent niet dat ik het overal mee eens ben. ;)
En leuk dat we zijn berichten allemaal maar positief moeten lezen, terwijl hij zelf alles wat (bepaalde) users plaatsen negatief blijft benaderen en ziet als trollen, flamen, sfeerverziekend etc.
'We' is iedereen, dus ook @Ramzzz. Precies het feit dat je dat er niet in leest is wat ik bedoel, je had ook kunnen lezen dat ik ook hem bedoelde. :>

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OPSLAGHOND
  • Niet online
Gonadan schreef op donderdag 27 juni 2019 @ 23:12:
[...]'We' is iedereen, dus ook @Ramzzz. Precies het feit dat je dat er niet in leest is wat ik bedoel, je had ook kunnen lezen dat ik ook hem bedoelde. :>
Ik snap dat jij dat bedoelde, maar met zijn laatste bericht gaf hij duidelijk aan dat zelfreflectie ontbreekt.
En het zelfreinigend vermogen van de in het voetbaltopic aanwezige moderators (waarschijnlijk buiten ons zicht of anders zeer goed verborgen) fantastisch te noemen is;
Ramzzz schreef op donderdag 27 juni 2019 @ 22:24:
[...]Er is zo goed als geen zelfreinigend vermogen van users in de voetbaltopics. Period.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mavaros
OPSLAGHOND schreef op donderdag 27 juni 2019 @ 23:43:
[...]

Ik snap dat jij dat bedoelde, maar met zijn laatste bericht gaf hij duidelijk aan dat zelfreflectie ontbreekt.
En het zelfreinigend vermogen van de in het voetbaltopic aanwezige moderators (waarschijnlijk buiten ons zicht of anders zeer goed verborgen) fantastisch te noemen is;

[...]
Even verduidelijking.

Ramzzz parafraseerde mij, uit de tekst die ik geschreven had. Dat is dus een vrije vertaling en dat is prima wat mij betreft.

Dat het wel weer typisch verwarring geeft, is dan ook weer zo, maar het zal wel. Ik ken mijn pappenheimers op het voetbaltopic wel, en het zij zo.

Velen gaan voor een klinische discussie en de meerderheid zou moeten beslissen. Maar dat is in de echte wereld. ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

In de echte wereld heb je precies hetzelfde. Hoeveel filmpjes van agenten heb je niet tegenwoordig waar men de aanleiding wegknipt of vergeet en hem aan de publieke schandpaal nagelt? ;)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• OPSLAGHOND
  • Niet online
Alleen is het nu de 'agent' die de aanleiding wegknipt. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
OPSLAGHOND schreef op vrijdag 28 juni 2019 @ 00:03:
Alleen is het nu de 'agent' die de aanleiding wegknipt. :)
En daar lijk je een significant deel compleet te missen. Iets wat nu al meerdere keren is aangegeven.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• OPSLAGHOND
  • Niet online
Er zijn hier wel meer dingen aangegeven die compleet genegeerd worden.
En niet alleen vandaag.

[ Voor 15% gewijzigd door OPSLAGHOND op 28-06-2019 00:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OPSLAGHOND
  • Niet online
Dubbel

[ Voor 96% gewijzigd door OPSLAGHOND op 28-06-2019 00:44 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Curva
Vele pagina's en epistels verder ben ik eerlijk gezegd wel toe aan een conclusie. Mijn persoonlijke mening is dat ik het jammer van dat de admins/mods niet met 1 statement komen. @Ramzzz is vrij duidelijk en zijn mening is bekend. Sommige hebben zich nog niet laten horen en de rest dekt elkaar half en probeert vooral de vrede te stichten. Enerzijds een logisch gevolg, anderzijds ben ik van mening dat jullie deze functies niet voor niks bekleden en hierbij ook een verantwoording dragen. Persoonlijk zou ik het op prijs stellen dat er een duidelijke richtlijn wordt gekozen, op dit moment vind ik het maar halfbakken en komt het niet volledig uit de verf. Getuige het vele gezeik en de verwijten die over en weer worden uitgedeeld, elke keer weer.

Voor mij zijn er 2 opties:
Optie 1
Strenger optreden en niet selectief optreden. Er wordt door @Ramzzz veel gerefereerd naar een groepje. Als dit in het mod team breed wordt gedragen, harder optreden. Spreek de groep aan, DM. Of deel zelfs (tijdelijke) bans uit als dit als noodzakelijk wordt geacht. Maar half ingrijpen zoals vandaag moet verleden tijd zijn.
Vannochtend was ik namelijk de eerste die Calimero gedrag in zijn post noemde en in mijn eerste post staat het niet onderbouwd. Later wordt @Qu3st zijn post wel bot geknipt... Idem voor de trash van @OPSLAGHOND en de blijvende post van @Typhone
Geen steekjes onder water meer en korte oneliners maar de post onderbouwen. Eigenlijk zoals het in het AWM subforum.

Optie 2
Stoppen met de continue modbreaks, knippen en ingrijpen. Reageer niet op elke tr. (Of reageer naar de reporter dat ie tegen een geintje moet kunnen) Misschien zit hier ook wel een trend in dat TR's onterecht worden aangemaakt bij posts van bepaalde users. Is dit niet het geval -> optie 1.
Laat een discussie lopen. Als voorbeeld wil ik toch nog de discussie van vandaag aanstippen. Het ging er even heftig aan toe wbt de term Calimero gedrag, maar in het topic verder is het niet meer dan 1 tot 2 pagina's geweest. Op mijn initiële post na, is alles netjes onderbouwd. Oa @Qu3st , @toolkist en ik gaven aan waarom we het Calimero gedrag vonden en @ph4ge gaf aan dat er nooit commentaar op Ajax mocht komen (even gechargeerd) maar wel netjes onderbouwd. Hierna ging de discussie over PSV en daarna weer over andere zaken.
En natuurlijk zal er een keer moeten worden ingegrepen als het pagina's lang over eenzelfde kansloze discussie gaat, maar als er niet continue wordt ingegrepen, is daar ook veel meer begrip voor.

Het moge duidelijk zijn dat ik pro optie 2 ben. Mijn posts in dit topic laten duidelijk zien wat mijn mening is en hier sta ik nog steeds achter.
Misschien is het heel zwart wit, maar volgens mij is het vrij simpel. Ik hoop met mijn post een einde te maken aan deze discussie en openheid te krijgen van de mods/admins. Een statement als 'we reageren op tr's en proberen de sfeer zo goed mogelijk te houden' vind ik persoonlijk niet genoeg, want dat is de afgelopen maanden gebleken dat dat tot discussies leidt.

Ik kom graag in het voetbaltopic en hoop dat er wat meer duidelijkheid wordt verschaft.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:28

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

OPSLAGHOND schreef op donderdag 27 juni 2019 @ 23:03:
[...]
Je bedoelt dat je het niet zo fijn vindt dat jouw posts onder een vergrootglas liggen doordat je al jaren stelselmatig bij verschillende crewleden (@Ramzzz is daar niet eens de voornaamste in) opvalt met trol gedrag en je onlangs nog je ban doodleuk ontdook met een clone (en zodoende dus geen enkel respect toont voor de regels en de crew die die regels handhaaft)?
Curva schreef op vrijdag 28 juni 2019 @ 01:12:
Vele pagina's en epistels verder ben ik eerlijk gezegd wel toe aan een conclusie. Mijn persoonlijke mening is dat ik het jammer van dat de admins/mods niet met 1 statement komen.
Dat heeft nu eenmaal wat tijd en overleg nodig en je kan het, zeker gezien de gestrekte benen van sommigen hier, mods als @Ramzzz niet kwalijk nemen dat hij daar in elk geval initieel zijn eigen kijk verdedigt.

Volgens mij kan er inderdaad wel wat verbeterd worden aan consistentie, dus daar ga ik met de mods over in gesprek hoe we dat kunnen aanpakken.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nibbz
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:26

Nibbz

Postmaster General

@DaniëlWW2

"Dan kijk je niet. Zie ook:
Laat de reacties in de trant van Ziggo/Olav/Jack/etc is allemaal zo slecht, achterwegen."

Wut? Ik kijk heel erg graag! sterker nog, ik vind het echt super tof om te kijken! Vind het ook jammer dat hun kijkersaantallen zo laag zijn.. Doornebos is een held!

13:37

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Nibbz schreef op zondag 30 juni 2019 @ 14:01:
@DaniëlWW2

"Dan kijk je niet. Zie ook:
Laat de reacties in de trant van Ziggo/Olav/Jack/etc is allemaal zo slecht, achterwegen."

Wut? Ik kijk heel erg graag! sterker nog, ik vind het echt super tof om te kijken! Vind het ook jammer dat hun kijkersaantallen zo laag zijn.. Doornebos is een held!
Misschien staat die topicwaarschuwing er omdat er constant gezeurd word over onder andere Coronel. We weten het nu wel. Het levert werkelijk helemaal niks op voor het topic om steeds maar te herhalen hoe waardeloos Coronel is. :)

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mefjoew
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 14:19
Gonadan schreef op donderdag 27 juni 2019 @ 21:23:
@OPSLAGHOND Je geeft geen antwoord op mijn vraag, maar laat ik wel reageren op die van jou.

Die post waarvan men zich afvraagt waarom hij er nog staat (van @mefjoew ?) zie ik juist als positief bedoeld. In mijn ogen vraagt hij zich oprecht af waarom er nog geen PSV'ers in het topic zijn geweest die blij waren met de aankoop. Inhoudelijk en positief.
Die post was inderdaad van mij en je interpretatie ervan is juist _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Waarom staat het Rich Energy topic eigenlijk onder Sport? Ik snap dat het een eigen topic gekregen heeft om te voorkomen dat het F1 topic volgespammed wordt erover, maar een topic over bijvoorbeeld Ziggo staat toch ook niet hier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 22:38

Fiber

Beaches are for storming.

Het is afgesplitst van een (auto)sporttopic, het gaat over sportsponsoring, de enige gebruikers die zich voor dit onderwerp interesseren zitten ook in het Sport forum, dus het heeft in ieder geval zijdelings met Sport te maken. Zou ook niet weten waar het anders hoort.

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace

Outerspace

Topicstarter
@toolkist ik vond dat dit het beste passen van alle mogelijke forums. Ik sluit mij dan ook aan bij @Fiber :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Gonadan schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 17:01:
[...]

Serieus, hoe oud ben je? :N
Van iemand met een rode naam zou ik een wat normalere reactie verwacht hebben... Precies een maand terug wordt exact dezelfde verbastering (Telegraaf-Televaag) van mij door een mod veranderd... Nu doet een rode naam het en een ander er nog een schep erbovenop en dan krijg ik zo'n reactie???
Misschien dat jullie nu eens gaan begrijpen waarom er steeds weer discussies zijn in het feedback topic over inconsequent gedrag?

Kom er maar weer in met alle ontkenningen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

toolkist schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 17:43:
[...]

Van iemand met een rode naam zou ik een wat normalere reactie verwacht hebben... Precies een maand terug wordt exact dezelfde verbastering (Telegraaf-Televaag) van mij door een mod veranderd... Nu doet een rode naam het en een ander er nog een schep erbovenop en dan krijg ik zo'n reactie???
Misschien dat jullie nu eens gaan begrijpen waarom er steeds weer discussies zijn in het feedback topic over inconsequent gedrag?

Kom er maar weer in met alle ontkenningen...
Misschien kun je gewoon niet zo enorm op je pik getrapt reageren, en al helemaal niet in het voetbaltopic.

Als @Martinusz en ik onderling 1-op-1een geintje maken, hoef je daar echt niet met zo'n quasi-bijdehandte opmerking een beetje serieus verongelijkt lopen doen.

Het verschil tussen een gebbetje en een flame is enorm. Dat dat nog steeds niet wordt begrepen, is wel heel apart.

[ Voor 6% gewijzigd door Ramzzz op 04-07-2019 19:25 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DoeEensGek
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14:49
Ramzzz schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 17:57:
[...]

Misschien kun je gewoon niet zo enorm op je pik getrapt reageren, en al helemaal niet in het voetbaltopic.

Als @Gonadan en ik onderling 1-op-1een geintje maken, hoef je daar echt niet met zo'n quasi-bijdehandte opmerking een beetje serieus verongelijkt lopen doen.

Het verschil tussen een gebbetje en een flame is enorm. Dat dat nog steeds niet wordt begrepen, is wel heel apart.
Maar als ik het doe dan wordt er gelijk een modbreak geplaatst en verwijderd... Ik ben het niet vergeten! Gewoon triest gedrag van je!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

DoeEensGek schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 17:59:
[...]

Maar als ik het doe dan wordt er gelijk een modbreak geplaatst en verwijderd... Ik ben het niet vergeten! Gewoon triest gedrag van je!
Oh, is het weer "kom er maar in met verongelijkt gedrag om een modbreak van een maand geleden op een reactie die in de context van die dag wel degelijk een flamewar wilde starten"-dag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
[...]

Als @Gonadan en ik onderling 1-op-1een geintje maken, hoef je daar echt niet met zo'n quasi-bijdehandte opmerking een beetje serieus verongelijkt lopen doen.

Waarom mag jullie opmerking dan wel en die van mij niet?
Daar was nl ook totaal niks schokkends aan. Of vind je dat serieus een flame?

En die post hier heeft geen seconde in het voetbal topic gestaan, daar stond wat anders (wel zelfde onderwerp) maar leek me niet handig dus heb ik daar meteen weer weggehaald.

[ Voor 11% gewijzigd door toolkist op 04-07-2019 18:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

toolkist schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 18:06:
[...]

Waarom mag jullie opmerking dan wel en die van mij niet?
Daar was nl ook totaal niks schokkends aan. Of vind je dat serieus een flame?
Nee. Totaal niet. Maar ik heb daar niet gemodereerd.

Dat wisselt van moderator tot moderator, en kan in de context - geen idee waarom daar, nogmaals dat was ik zoals je hebt kunnen lezen niet - een flame zijn.

En we zitten echt niet van minuut tot minuut elkaar onderling vliegen af te vangen, zoals in de voetbaltopics de norm lijkt te worden.

Als er dagen zijn dat men elkaar liefst elke vijf minuten voor rotte vis uitmaakt, dan modereren we wat strikter, op andere dagen kan dat gewoon door be beugel, ongedwongen.

Maar als je dat niet aanvoelt, dan heeft moderatie uitleggen ook geen enkele zin.
toolkist schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 18:06:
[...]

En die post hier heeft geen seconde in het voetbal topic gestaan, daar stond wat anders (wel zelfde onderwerp) maar leek me niet handig dus heb ik daar meteen weer weggehaald.
Je kunt 'pech' hebben dat er iemand (of 4 man) scherp op zit te letten, en al een dozijn TR's heeft afgewerkt en een beetje klaar is met de voetbaltopics.

Op andere momenten komt er een halve dag niemand in het topic kijken en staan er geen 25 TR's op 'nog afhandelen'.

Het is niet alsof wij hier 24/7 zitten te wachten op werk en er dik voor betaald worden, of zo?

Als dat zo was, waren de topics wel wat minder gevuld, kan ik je verklappen. :Y)

[ Voor 43% gewijzigd door Ramzzz op 04-07-2019 18:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Ramzzz schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 18:09:
[...]

Nee. Totaal niet. Maar ik heb daar niet gemodereerd.

Dat wisselt van moderator tot moderator, en kan in de context - geen idee waarom daar, nogmaals dat was ik zoals je hebt kunnen lezen niet - een flame zijn.

En we zitten echt niet van minuut tot minuut elkaar onderling vliegen af te vangen, zoals in de voetbaltopics de norm lijkt te worden.
Ok, duidelijk. Die opmerking verklaart denk ik wel wat voor mij.
Het probleem, voor mij iig, is dat ik elke rode naam als vertegenwoordiger/handhaver van "het beleid van Tweakers" zie. Dus niet de ene keer het beleid van Ramzzz, de andere keer het beleid van Outerspace, etc.
Dan snap je hopelijk waarom het af en toe niet meer te volgen is waarom er de ene keer wel ingegrepen wordt en de keer erop niet. Waar het in dit geval beide keren inderdaad om iets heel onschuldigs gaat.
Gezien het gezeik wat er de laatste tijd al is denk ik niet dat het handig is om niet consequent op dezelfde manier te modereren...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DoeEensGek
Ramzzz schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 18:00:
[...]

Oh, is het weer "kom er maar in met verongelijkt gedrag om een modbreak van een maand geleden op een reactie die in de context van die dag wel degelijk een flamewar wilde starten"-dag?
Wacht even, het plaatsen van een Twitter bericht waarin het voorval wat besproken werd te zien was, is het starten van een flamewar? 8)7

Vervolgens maak ik een knipoog naar een mede user waar ik voorderest geen drol mee heb. Een ander geeft zijn mening over het Twitter filmpje en alles word doodleuk verwijderd. Als een ander dan exact hetzelfde linkje plaatst... En dan kan het wel blijven staan, waar ben je dan mee bezig?

We vragen nog of het terug geplaatst kan worden, met een klein excusje( ;) ). Maar dan geef je niet thuis!

Nee top!

Sorry, ik vindt alle moderators hier super, en gezellig! Je kan dolletjes maken, en velen hebben inhoudelijk nog een hoop nuttigs te brengen. Maar jij slaat soms de plank wel heel erg mis! Misschien moet je eens een snelcursus bij @DaniëlWW2 volgen. Ik heb bewondering hoe hij het F1 topic netjes houdt. Hoe zijn modbreaks wel zin hebben. (Het commentaar op ziggo/jack etc is echt met bakken afgenomen!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

DoeEensGek schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 18:26:
[...]

Wacht even, het plaatsen van een Twitter bericht waarin het voorval wat besproken werd te zien was, is het starten van een flamewar? 8)7

Vervolgens maak ik een knipoog naar een mede user waar ik voorderest geen drol mee heb. Een ander geeft zijn mening over het Twitter filmpje en alles word doodleuk verwijderd. Als een ander dan exact hetzelfde linkje plaatst... En dan kan het wel blijven staan, waar ben je dan mee bezig?

We vragen nog of het terug geplaatst kan worden, met een klein excusje( ;) ). Maar dan geef je niet thuis!

Nee top!

Sorry, ik vindt alle moderators hier super, en gezellig! Je kan dolletjes maken, en velen hebben inhoudelijk nog een hoop nuttigs te brengen. Maar jij slaat soms de plank wel heel erg mis! Misschien moet je eens een snelcursus bij @DaniëlWW2 volgen. Ik heb bewondering hoe hij het F1 topic netjes houdt. Hoe zijn modbreaks wel zin hebben. (Het commentaar op ziggo/jack etc is echt met bakken afgenomen!)
Je slaat hier de plank echt - weer - volledig mis, en de volgens mij heldere uitleg van afgelopen weken van alle moderatoren van dienst is het bij jou nog altijd niet duidelijk dat je appels met peren vergelijkt, en dat je kennelijk graag een mikpunt hebt om jouw persoonlijke frustraties op te botvieren.

Opportunisme, want de ene keer ben je het met mij niet eens, een andere keer met één van de anderen, en die mag het dan ontgelden. Kennelijk is het nu mijn beurt.

Begrijp wel, dat moderatoren collectief een veel beter, scherper en nauwkeuriger geheugen hebben, en je hier nu echt laat zien dat je het totaal niet begrijpt - of wilt begrijpen.

Timing is nogal belangrijk.

Wie wanneer wat waarom waarover hoe zegt.

Maar ik verval wat uitleg betreft in herhalingen.

Rinse/repeat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:00

JvS

Ik heb hem zelf ook

DoeEensGek schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 18:26:
[...]

IK denk dat het F1 topic ook wel echt enorm veel eenvoudiger te modereren is, omdat daar veel minder de "dit hoort bij voetbal" "humor" is. Dat constante elkaar afzeiken (een "gebbetje" uiteraard) en heel gepikeerd reageren als iemand het bij jou doet is echt killing in het voetbaltopic als ik daar eens probeer mee te lezen.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Ramzzz schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 18:09:
Je kunt 'pech' hebben dat er iemand (of 4 man) scherp op zit te letten, en al een dozijn TR's heeft afgewerkt en een beetje klaar is met de voetbaltopics.

Op andere momenten komt er een halve dag niemand in het topic kijken en staan er geen 25 TR's op 'nog afhandelen'.

Het is niet alsof wij hier 24/7 zitten te wachten op werk en er dik voor betaald worden, of zo?

Als dat zo was, waren de topics wel wat minder gevuld, kan ik je verklappen. :Y)
Hoe begrijpelijk ik het ook vind dat je (of willekeurig welke andere mod) er op een gegeven moment klaar mee bent (ik zou hier zelf zeeeer ongeschikt voor zijn), dan nog denk ik dat je de 25e TR op dezelfde manier moet behandelen als de 1e en de mate van de overtreding (of indien dezelfde user, de hoeveelste keer) de inhoud c.q. manier van ingrijpen moet bepalen. Of het nou vrijwilligerswerk is of niet. Misschien niet reëel van mij, maar voor mij houdt het hier vrijwilliger zijn in dat je niet altijd binnen 2 minuten kunt antwoorden/ingrijpen, maar wel dat het steeds op ongeveer dezelfde manier gedaan wordt (ongeacht welke mod).
Ik denk dat dat voor meer begrip omtrent het ingrijpen leidt, daaruit volgend minder gezeur over het ingrijpen en daaruit volgend dan hopelijk ook weer minder noodzaak tot ingrijpen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 22:38

Fiber

Beaches are for storming.

Ramzzz schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 18:37:
[...]

Wie wanneer wat waarom waarover hoe zegt...
Huh, dus als je Jantje heet mag iets wel maar als je Pietje heet niet? En soms mag je de regels wel overtreden en soms niet? Wellicht handig als er dan even van tevoren aangeven wordt wanneer het 'open season' is... Of hangt het meer van de kleur van je nick af...? :z

Wellicht toch handiger om gewoon altijd de regels te handhaven en vooral als moderators gewoon het goede voorbeeld te geven. En geinen doen jullie maar op je eigen besloten fora... :z

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

@toolkist naamsverbasteringen zijn nooit echt wenselijk, en ik rapporteer er dan ook altijd op. Zo ook jouw post toentertijd.
Toch kan het voor komen dat een keer niet ingegrepen wordt, hoe boeiend is dat nu echt? Het is niet alsof er enorme willekeur met bannen speelt of zo. Het is maar een edit van je post.

Ook deze wilde ik gaan rapporteren, maar jij vond het alweer nodig om verongelijkt te piepen waarom deze niet aangepast was.
Werkelijk waar _elke_ keer waarin je ook maar een hint van inconsistent modereren zou kunnen ontwaren sta jij vooraan te roepen: "Ja maar hijijijij!!". Dat is gewoon kleutergedrag.

Dat ik ergens op het forum ook mod ben is irrelevant, in dit deel ben ik een mede user die zich onderhand kapot ergert aan dat sfeerverziekende verongelijkte gezeur. Dus nu zeg ik dat gewoon op de man.

Mijn advies: kweek een dikkere huid, maak je niet druk over een edit van je post, let gewoon niet te veel op het modereren bij anderen en vermaak je gewoon met voetbal. Dat is echt voor iedereen leuker, helemaal voor jezelf. :)

Het mooiste is nog dat het ging tussen @Martinusz en @Ramzzz, dus helemaal niet tussen mods onderling, ik had er niets mee te maken. Maar dat is iedereen door de waas voor de ogen natuurlijk helemaal niet opgevallen. :z

[ Voor 9% gewijzigd door Gonadan op 04-07-2019 19:22 ]

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ankona
Fiber schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 19:02:
[...]

Wellicht toch handiger om gewoon altijd de regels te handhaven en vooral als moderators gewoon het goede voorbeeld te geven. En geinen doen jullie maar op je eigen besloten fora... :z
Kunnen wij niet ook onze besloten fora krijgen waar we kunnen geinen en waar geen moddereters kunnen komen? :+

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mavaros
Ik zie dat de oorlog nog steeds bezig is? :?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Gonadan schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 19:20:
Het mooiste is nog dat het ging tussen @Martinusz en @Ramzzz, dus helemaal niet tussen mods onderling, ik had er niets mee te maken. Maar dat is iedereen door de waas voor de ogen natuurlijk helemaal niet opgevallen. :z
@Martinusz en @Gonadan, jullie lijken ook zoveel op elkaar ...

spoiler:
... qua humor. ;)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Qu3st
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 20:24

Qu3st

Afbeeldingslocatie: https://media.giphy.com/media/tFK8urY6XHj2w/giphy.gif

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Curva
[...]

Als @Martinusz en ik onderling 1-op-1een geintje maken, hoef je daar echt niet met zo'n quasi-bijdehandte opmerking een beetje serieus verongelijkt lopen doen.

Jouw interpretatie is een gebbetje oid. Maar voor menig user is dit gewoon een naamsverbastering.
Je geeft nu zelf aan dat het de ene keer wel kan en de andere keer niet. Dat is toch selectief?

Het zou helpen als er dan ook strak opgetreden zou worden, ook als de discussie niet kokend is (Feyenoord vs Ajax bijv.). Dus ongeacht de situatie. Dit zou veel irritatie wegnemen bij een aantal users gok ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Curva schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 19:45:
[...]

Jouw interpretatie is een gebbetje oid. Maar voor menig user is dit gewoon een naamsverbastering.
Je geeft nu zelf aan dat het de ene keer wel kan en de andere keer niet. Dat is toch selectief?
Ik schat dat zo in, en het is ook zo.
Het zou helpen als er dan ook strak opgetreden zou worden, ook als de discussie niet kokend is (Feyenoord vs Ajax bijv.). Dus ongeacht de situatie. Dit zou veel irritatie wegnemen bij een aantal users gok ik.
Hahaha, en dan allemaal meteen massaal klagen omdat we zo streng modereren. Gebbetjes niet snappen. _O-

Wat wil je nou? :?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Curva
Ramzzz schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 19:49:
[...]

Ik schat dat zo in, en het is ook zo.

[...]

Hahaha, en dan allemaal meteen massaal klagen omdat we zo streng modereren. Gebbetjes niet snappen. _O-

Je reageert meteen met een gestrekt been, totaal onnodig.
En met "het is ook zo" krijg ik een beetje een nazi praktijk gevoel... het is een mening en jouw mening is niet leidend, hetzelfde geldt voor de mijne.

Deels wordt er streng gemoddereerd. Maar als dat nodig wordt geacht, doe het dan - maar aub consequent en doe dat dan niet selectief. Er wordt nu geklaagd over het selectieve modderen. Niet over de strengheid.

En wat ik wil? Dat het voetbaltopic is niet zo'n puinzooi wordt. Kies de soort moderatie. Veel en streng of losjes en niet de ene keer het ene en de andere keer het ander.

[ Voor 4% gewijzigd door Curva op 04-07-2019 19:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
Ramzzz schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 19:49:
[...]

Consistentie? Dat wordt meermaals aangegeven en ja dat dit een grensgeval is deel ik. Wel is een post plaatsen om te vragen of het mag onwenselijk.

En natuurlijk is er zwart, wit en een groot grijs gebied en dat valt hier mijn inziens prima in. Wel moet je je realiseren dat het er niet duidelijker op wordt.

Curva schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 19:52:
[...]

Je reageert meteen met een gestrekt been, totaal onnodig.
En met "het is ook zo" krijg ik een beetje een nazi praktijk gevoel...
En het bestempelen als nazi praktijk is het niveau nog verder omlaag halen, chapeau.

[ Voor 23% gewijzigd door Napo op 04-07-2019 19:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Curva schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 19:45:
Denk dat het dan juist erger wordt. Een veelgehoorde klacht is juist dat men te streng is op sarcasme of voetbalhumor. :)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DoeEensGek
Ramzzz schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 18:37:
[...]

Je slaat hier de plank echt - weer - volledig mis, en de volgens mij heldere uitleg van afgelopen weken van alle moderatoren van dienst is het bij jou nog altijd niet duidelijk dat je appels met peren vergelijkt, en dat je kennelijk graag een mikpunt hebt om jouw persoonlijke frustraties op te botvieren.

Opportunisme, want de ene keer ben je het met mij niet eens, een andere keer met één van de anderen, en die mag het dan ontgelden. Kennelijk is het nu mijn beurt.

Begrijp wel, dat moderatoren collectief een veel beter, scherper en nauwkeuriger geheugen hebben, en je hier nu echt laat zien dat je het totaal niet begrijpt - of wilt begrijpen.

Wie wanneer wat waarom waarover hoe zegt.

Maar ik verval wat uitleg betreft in herhalingen.

Rinse/repeat.
Als dit daadwerkelijk jouw inhoudelijke reactie moet voorstellen snap ik niet waarvoor dit topic is. Ik zou zeggen probeer nog een keer te reageren en misschien iets inhoudelijker en fatsoenlijker.

Als je timing als excuus is, iemand post binnen een uur hetzelfde en dan is het wel goed. 8)7
Zoals meerdere zich weleens afvragen, waar ben je nou mee bezig? Reageer ook eens normaal op de mensen hier! Nou kom maar op met je herkansing!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Napo schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 19:53:
[...]

Consistentie? Dat wordt meermaals aangegeven en ja dat dit een grensgeval is deel ik. Wel is een post plaatsen om te vragen of het mag onwenselijk.
Er is - dat werd nota bene door de users hier zelf betoogd - een enorm grijs gebied waar eigenlijk geen moderatie op nodig is.

En dan doen we dat (niet) en wat krijg je? Nog meer bagger.
En natuurlijk is er zwart, wit en een groot grijs gebied en dat valt hier mijn inziens prima in. Wel moet je je realiseren dat het er niet duidelijker op wordt.
Het is vooral duidelijk dat wanneer we modereren, er altijd wat te zeuren valt.

Maar dat is geen nieuws hoor. ;)
Gonadan schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 19:54:
[...]

Denk dat het dan juist erger wordt. Een veelgehoorde klacht is juist dat men te streng is op sarcasme of voetbalhumor. :)
Dit.

[ Voor 14% gewijzigd door Ramzzz op 04-07-2019 19:56 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
Het punt is wel @Ramzzz is dat we nu in een soort van vacuum zitten waarin een lange discussie niet afgesloten is (vooraangaand aan deze) en dat er nu een wellicht wat aangepaste weg is gekozen (wat prima is) maar er niets over gecommuniceerd wordt. Proefondervindelijk komt dat nu naar voren.

Men - en ja dan spreek ik voor meer dan mezelf - heeft niet een duidelijk idee wat wel mag en wat niet en op basis van de posts van @Ramzzz en @Gonadan maakt dat mijn inziens niet duidelijker.

Niet zeggende dat de gekozen aanpassing beter of slechter is, enkel dat het nu gewoonweg niet duidelijk is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

@Napo ik heb hier niets te zeggen hè. Ik erger mij slechts dat het weer nodig is om het wel of niet aanpassen van twee letters in een post pagina's lang te bespreken.
Het gaat allang niet meer om inhoud, het is gewoon weer een stok om achter @Ramzzz aan te gaan en die is zo stom om er weer in mee te gaan.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Napo schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 19:59:
Het punt is wel @Ramzzz is dat we nu in een soort van vacuum zitten waarin een lange discussie niet afgesloten is (vooraangaand aan deze) en dat er nu een wellicht wat aangepaste weg is gekozen (wat prima is) maar er niets over gecommuniceerd wordt. Proefondervindelijk komt dat nu naar voren.

Men - en ja dan spreek ik voor meer dan mezelf - heeft niet een duidelijk idee wat wel mag en wat niet en op basis van de posts van @Ramzzz en @Gonadan maakt dat mijn inziens niet duidelijker.

Niet zeggende dat de gekozen aanpassing beter of slechter is, enkel dat het nu gewoonweg niet duidelijk is.
Laten we het erop houden, dat wanneer het totaal niet nodig is, we niet hoeven te modereren.

Sterker nog, dat willen jullie niet, "want dan zouden we de humor niet snappen".

Het is uit en te na duidelijk dat dit een geintje was. Maar omdat 'we' 'ooit een keer' een 'geintje' ('verkeerd') interpreteerden, moet hier nu 'keihard het mes in'.

Nee, want dat is al evenmin consequent, sterker nog, heel inconsequent, want jullie willen graag geintjes maken. Dat 'zwart-wit' modereren wil echt he-le-maal niemand.
Gonadan schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 20:02:
@Napo ik heb hier niets te zeggen hè. Ik erger mij slechts dat het weer nodig is om het wel of niet aanpassen van twee letters in een post pagina's lang te bespreken.
Het gaat allang niet meer om inhoud, het is gewoon weer een stok om achter @Ramzzz aan te gaan en die is zo stom om er weer in mee te gaan.
:D

[ Voor 16% gewijzigd door Ramzzz op 04-07-2019 20:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
Ramzzz schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 20:03:
[...]

Laten we het erop houden, dat wanneer het totaal niet nodig is, we niet hoeven te modereren.

Sterker nog, dat willen jullie niet, "want dan zouden we de humor niet snappen".

Het is uit en te na duidelijk dat dit een geintje was. maar omdat we 'ooit een keer' een 'geintje' ('verkeerd') interpreteerden, moet hier nu keihard het mes in.
En daar wordt de grens natuurlijk wel heel vaag gelegd, dat is een keuze en dat kan een prima keuze zijn maar communiceer daar dan over, zeker na afgelopen week. Dat wordt niet gedaan. Daar zit mijn inziens het probleem. Je kan prima een andere weg in slaan maar wees daar duidelijk over zodat men weet wat ze kunnen verwachten. Dan kunnen ze ook de tijdsgeest plaatsen bij voorgaande posts en de huidige posts.

Geintjes zijn een ontzettend lastig iets omdat je altijd op de grens zit van wenselijk/onwenselijk. Dat gaat niet veranderen en dat maakt het modereren lastig.
Nee, want dat is al evenmin consequent, sterker nog, heel inconsequent, want jullie willen graag geintjes maken.
Niet mijn standpunt, die ken je inmiddels waarschijnlijk wel ;)

Correct, het heeft niets persoonlijks met @Ramzzz te maken, het gaat om de keuzes van het mod-team. Bij voorkeur moet dat gewoon duidelijk zijn wat mag en wat niet mag. Altijd zal er een grijs gebied blijven en dat is prima maar schets wel wat kaders over wat niet kan.

Klaarblijkelijk zijn sommige naamsverbastering oke en andere niet. Is dat duidelijk? Nee, zeker niet. We kunnen geeneens Rotterdam spellen want het moet anders want dat is humor? Een medium bij de daadwerkelijke naam is niet leuk genoeg. Het is mijn inziens een laag niveau maar oké. Maar dan komt de grens op spelers? Geuzennamen van clubs kunnen wel? Waar ligt de grens?

[ Voor 8% gewijzigd door Napo op 04-07-2019 20:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Napo schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 20:07:
Correct, het heeft niets persoonlijks met @Ramzzz te maken, het gaat om de keuzes van het mod-team. Bij voorkeur moet dat gewoon duidelijk zijn wat mag en wat niet mag. Altijd zal er een grijs gebied blijven en dat is prima maar schets wel wat kaders over wat niet kan.

Klaarblijkelijk zijn sommige naamsverbastering oke en andere niet. Is dat duidelijk? Nee, zeker niet. We kunnen geeneens Rotterdam spellen want het moet anders want dat is humor? Een medium bij de daadwerkelijke naam is niet leuk genoeg. Het is mijn inziens een laag niveau maar oké. Maar dan komt de grens op spelers? Geuzennamen van clubs kunnen wel? Waar ligt de grens?
Naamsverbasteringen zijn niet gewenst, maar ze zijn niet altijd zwaar genoeg om op 100% in te grijpen.
Het is net het echte leven, je weet wat niet mag maar de ene agent heeft je een waarschuwing en andere direct een boete.

Ik vind dat het allemaal heel veel zwaarder gemaakt wordt dan het is. :)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
Gonadan schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 20:24:
[...]

Naamsverbasteringen zijn niet gewenst
Duidelijk (ook al heb je hier niets te zeggen ;-))
Ik vind dat het allemaal heel veel zwaarder gemaakt wordt dan het is. :)
De vraag was om een uitspraak over wat wel en wat niet kan. Bovenstaande is duidelijk en daar zou men prima mee moeten kunnen leven. Het kader is gesteld en daar kan je prima naar refereren. Wel is het meest wenselijke dat daar consistentie in is (en mijn inziens dat je - niet jij maar mod's generiek - daar wel enigszins een voorbeeld in hebt als mod)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Napo schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 20:27:
Duidelijk (ook al heb je hier niets te zeggen ;-))
[...]
De vraag was om een uitspraak over wat wel en wat niet kan. Bovenstaande is duidelijk en daar zou men prima mee moeten kunnen leven. Het kader is gesteld en daar kan je prima naar refereren. Wel is het meest wenselijke dat daar consistentie in is (en mijn inziens dat je - niet jij maar mod's generiek - daar wel enigszins een voorbeeld in hebt als mod)
Wat mij betreft was het kader dan ook allang duidelijk, maar was er meer gedoe over het niet ingrijpen. Maar ja, dat kan ook gewoon wel eens gebeuren. Zelfs Tweakers zijn niet 100% rechtlijnig. ;)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
Gonadan schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 20:29:
[...]

Wat mij betreft was het kader dan ook allang duidelijk, maar was er meer gedoe over het niet ingrijpen. Maar ja, dat kan ook gewoon wel eens gebeuren. Zelfs Tweakers zijn niet 100% rechtlijnig. ;)
Laat ik voorop stellen dat het voor mij duidelijk was dat naamsverbasteringen onwenselijk zijn en dat het voor mij één van de zaken is waar ik ook TR's voor aanmaak.

Dat gedoe om ingrijpen komt - gevoelsmatig - voornamelijk door niet duidelijk communiceren. En dat is jammer. Er blijven daarin gewoon wat onduidelijkheden zitten en een voorbeeld is de posts van vorige week. Dat het team er soms van afwijkt kan gebeuren en is ook in beginsel niet slecht.

Wat het soms lastig maakt - en dat zie je ook in eerdere posts - is dat een mod soms als gebruiker in het topic is en soms als mod. Daar komt wat onduidelijkheid door en die onduidelijkheid wordt groter als de mod zich in het grijze gebied begeeft. Als deelnemer kan je lastig zien of een mod een mod is of dat de mod een gewone deelnemer is.

Ik ben allang blij dat er mods zijn die hun tijd willen spenderen, niets dan lof daar voor (ook al ben ik er niet altijd mee eens ;))

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

De facto kan er gezegd worden dat het modgedrag incosistent is. Als je puur naar de regel van de wet gaat kijken dus. Maar volgens mij is de opmerking van @Martinusz niet zo verkeerd en de aanvulling van @Ramzzz eerder humorvol.

Ik kan begrijpen dat @toolkist daar over valt omdat er in het verleden schijnbaar iets is voorgevallen. Dat is bij mij ook gebeurd namelijk in het verleden met de term 'Erich' voor Erik ten Hag. Echter had ik nu niet direct in de gaten waar het probleem qua verbastering zat (Televaag vind ik in een voetbaltopic neutraal, 'Lampjes of kakkerlakken bijv. niet'). Waar de fout hem zit is om openbaar de aanval daarop direct in het topic te zoeken (hoezeer ik het ook kan begrijpen). We proberen daar nu al een paar keer vanaf te stappen maar op deze manier explodeert het elke keer de verkeerde kant op.

Stap 2 gaat zijn dat wanneer er hier een goal valt er een keer een moderator (in dezelfde lijn als die nu geëist wordt) alle 'YES, GOAL, BATIGOLLLLL, !!!!!!!!, VD SANDEN, MIEDEMA, DE LIGT, DE JONG, BERGHUIS!' etc opmerkingen gaat wegmodden want: topicspam en inhoudelijk weinig bijdragend. Dat gebeurt ook niet. Zo zijn niet alle opmerkingen of verbasteringen meteen verkeerd en moeten de regels eens niet zo extreem zwart wit gezet worden dat alles meteen de vlam in de pan laat slaan.

Dus people, chill eens even allemaal en ga niet op elke slak zoveel zout leggen. Ik zeg dit niet om de discussie kant A of kant B op te beslechten. For once ben ik Zwitserland hier maar ik heb geen zin om wanneer er een wedstrijd komt straks (dat gebeurt ook nog in een voetbaltopic straks) de hele tijd op m'n tellen te moeten passen omdat er aan kant A keiharde rechtlijnigheid gepredikt wordt en aan kant B (de supportersemotie + gezellige babbel die er meestal is) de grens opeens extreem ruim moet zijn. Want dat is 100% exact dezelfde discussie die wij als volgers het 100% gaan afleggen tegen de regels (letter der wet) van hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

@Napo het was geen mod die de verbastering deed, het was @Martinusz.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
Gonadan schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 20:36:
@Napo het was geen mod die de verbastering deed, het was @Martinusz.
Mwa, ook een mod kan er wat van ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Holy... Juni, houd jij lijstjes bij of zo? :D

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Dat is er nou precies eentje die helemaal niet zo verkeerd is:
Waar wél meer over valt te zeggen, is het gebruik van de bijnaam Rotjeknor. Van Oudenaarden: „Op het eerste gehoor klinkt het wat denigrerend. Maar zo wordt het meestal niet ervaren. Het is geen Hoe dichter bij Dordt, hoe rotter het wordt. Integendeel, Rotjeknor wordt vaak liefdevol gebruikt. Het is een bijnaam waar een Rotterdammer zich niet voor geneert.” Geen wonder dus dat het jeugdcircus Circus Rotjeknor heet.
En daar schuilt het gevaar met overal TR's voor aanmaken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
Typhone schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 20:38:
[...]

Dat is er nou precies eentje die helemaal niet zo verkeerd is:
Tsja, dan kom je dus op het grensgeval om Ajax Joden te noemen omdat ze zich zo noemen. Voor mij is Rotterdam Rotterdam en niet Rotjeknor, 010 of wat dan ook. De basis is het beestje bij zijn naam te noemen, daar vanaf wijken is in de meeste gevallen - nogmaals - voor mij niet bijzonder positief.

Gonadan schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 20:37:
[...]

Geheugen van een olifant, Juni is ook maar 4 dagen geleden en de post 7...

[ Voor 20% gewijzigd door Napo op 04-07-2019 20:41 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Napo schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 20:41:
[...]

Tsja, dan kom je dus op het grensgeval om Ajax Joden te noemen omdat ze zich zo noemen. Voor mij is Rotterdam Rotterdam en niet Rotjeknor, 010 of wat dan ook. De basis is het beestje bij zijn naam te noemen, daar vanaf wijken is in de meeste gevallen - nogmaals - voor mij niet bijzonder positief.
We follow the Clarets| FC Burnley. Ajax joden, superjoden. PSV boeren. Geen idee wat Feyenoord heeft? Maar het verschil tussen boerûh en 'vrijdag komen de boeren op bezoek' moet voor iedereen in het topic toch wel duidelijk zijn. Zo ook: de Superboeren komen naar de Arena. Anders zit iemand die daar aanstoot aan neemt mijns inziens toch echt in het verkeerde topic.

Voor hen die het niet weten: de ene is een aanmoedigingskreet voor PSV spelers, variant 2 is eerder denigrerend praten over PSV supporters

[ Voor 10% gewijzigd door Typhone op 04-07-2019 20:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DoeEensGek
Gonadan schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 20:37:
[...]

Is nog geen week geleden hé. ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ankona
Ramzzz schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 20:03:
[...]

Het is uit en te na duidelijk dat dit een geintje was. Maar omdat 'we' 'ooit een keer' een 'geintje' ('verkeerd') interpreteerden, moet hier nu 'keihard het mes in'.

Nee, want dat is al evenmin consequent, sterker nog, heel inconsequent, want jullie willen graag geintjes maken. Dat 'zwart-wit' modereren wil echt he-le-maal niemand.

[...]

:D
Ik denk niet dat dat ene geintje of het niet toestaan van dat ene geintje het echte probleem is. Ik zie echter twee onderliggende pijnpunten:
1 - ongenoegen over eerdere moderaties
2 - het niet erkennen van eigen inconsequent gedrag

het eerste hebben we het recent ook al over gehad. We kunnen de hele discussie wekelijks herhalen maar daar schiet niemand iets mee op. Persoonlijk denk ik dat er vaak wat te snel ingegrepen wordt en dat daar slecht over gecommuniceerd wordt. (korte sneer in de post bij ingrijpen waar het beter met een vriendelijk opmerking per pm afgedaan had kunnen worden)
Wat betreft het tweede, dat bevestigt eigenlijk vooral de onvrede over het eerste punt. En dan vooral de manier waarop fouten/inconsequent ingrijpen goedgepraat wordt (vaak nog met wat steken naar bepaalde gebruikers erbij). Het is vooral die toonzetting die slecht valt. Gewoon een simpel "sorry je hebt gelijk. Eigenlijk zijn wij net als iedereen" had een hele discussie voorkomen.

alles kan off-topic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Gonadan schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 19:20:
@toolkist naamsverbasteringen zijn nooit echt wenselijk, en ik rapporteer er dan ook altijd op. Zo ook jouw post toentertijd.
Toch kan het voor komen dat een keer niet ingegrepen wordt, hoe boeiend is dat nu echt? Het is niet alsof er enorme willekeur met bannen speelt of zo. Het is maar een edit van je post.

Ook deze wilde ik gaan rapporteren, maar jij vond het alweer nodig om verongelijkt te piepen waarom deze niet aangepast was.
Werkelijk waar _elke_ keer waarin je ook maar een hint van inconsistent modereren zou kunnen ontwaren sta jij vooraan te roepen: "Ja maar hijijijij!!". Dat is gewoon kleutergedrag.
Mag je vinden... Er wordt door diverse users al een tijdje gewezen op het gebrek aan consequentheid van het modereren, feedback die voor mijn gevoel gewoon keihard genegeerd wordt en alleen gecounterd wordt met 'ja maar jullie'. Dus ja, als er dan weer een voorbeeld voorbij komt dan leg ik daar flink de nadruk op. Die 'ja maar jullie' is zeker ook deels terecht. Dit is alleen geen topic om feedback te geven op een andere user, maar op hoe er gemod wordt. Je zou kunnen stellen dat de TR knop de user feedback is, al is dat wellicht wat ver gezocht.
Dat ik ergens op het forum ook mod ben is irrelevant, in dit deel ben ik een mede user die zich onderhand kapot ergert aan dat sfeerverziekende verongelijkte gezeur. Dus nu zeg ik dat gewoon op de man.

Mijn advies: kweek een dikkere huid, maak je niet druk over een edit van je post, let gewoon niet te veel op het modereren bij anderen en vermaak je gewoon met voetbal. Dat is echt voor iedereen leuker, helemaal voor jezelf. :)

Dat maakte m'n punt inderdaad niet sterker :D Geloof mij, op de een of andere manier haal ik jou en Martinusz erg vaak door elkaar alleen corrigeer ik mezelf dan tijdig. Punt blijft, consequentheid.
Het gaat helemaal niet om die specifieke ingreep, of het gebrek eraan.. Ben ik nou zo onduidelijk? Het gaat om gebrek aan consequentheid....
Dat is wat jij ervan maakt. Ik geef feedback over het verschillend handelen van verschillende moderators binnen hetzelfde topic.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 18-09 22:15
Nondeju jaarafsluiting dochter op school en ik ben 400x getagd :D
Maar even serieus gaat dit alles nu omdat ik 1x televaag zeg :z man man man.

Edit: ah het gaat om inconsequent modden, maar dan nog :Z

[ Voor 17% gewijzigd door Martinusz op 04-07-2019 20:55 ]

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
Typhone schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 20:45:
[...]

We follow the Clarets| FC Burnley. Ajax joden, superjoden. PSV boeren. Geen idee wat Feyenoord heeft? Maar het verschil tussen boerûh en 'vrijdag komen de boeren op bezoek' moet voor iedereen in het topic toch wel duidelijk zijn. Zo ook: de Superboeren komen naar de Arena. Anders zit iemand die daar aanstoot aan neemt mijns inziens toch echt in het verkeerde topic.

Voor hen die het niet weten: de ene is een aanmoedigingskreet voor PSV spelers, variant 2 is eerder denigrerend praten over PSV supporters
En daarom ben ik voorstander van het beestje bij zijn naampje te noemen. Geen postcodes of geuzennamen gebruiker maar gewoon Ajax, Feyenoord, PSV of welke club dan ook. De basis is een stukje respect naar elkaar en voor mij en daar mag je anders over denken is het benoemen van de club/persoon zoals ze heten.

Zit daar verschil tussen waarop ik een TR aan zou maken? Zeker maar edoch blijft voor mij de basis het noemen van de naam van de persoon/club waar het over gaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Qu3st
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 20:24

Qu3st

Martinusz schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 20:53:
Nondeju jaarafsluiting dochter op school en ik ben 400x getagd :D
Maar even serieus gaat dit alles nu omdat ik 1x <KNIP> zeg :z man man man.

Edit: ah het gaat om inconsequent modden, maar dan nog :Z
ho ho!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Outerspace

Outerspace

Topicstarter
Dus, ik ben op een ouderavond en het gaat los :P Shit, feestje gemist dus ;)

Als ik alles zo lees gaat het dus om consequent modereren van het modteam General Chat. Dus de naamsverbasteringen wel/niet toelaten, het ingrijpen dmv een mbr of modbreak, of het noemen van een postcode/kerngetal ipv het team. Dat is een goed punt wat aangesneden wordt. Zoals @Orion84 al eerder heeft gezegd, zijn we bezig om de puntjes beter op de i te krijgen.

Als we dan 'iets verkeerds' doen, dan vernemen we dat graag in een DM. Ga dat niet in het desbetreffende topic behandelen, maar eerst per DM. Wil je constructieve feedback geven, dan kan dat in dit topic. Heb je zwaarwegende zaken over een modje, dan kan je naar de admin.

Het herkennen van een lolletje is soms wel een ding, zowel van jullie kant, als die van ons (dus voor iedereen) :) Laten we samen eens kijken of we iets minder lange tenen, dikkere huid etc kunnen kweken. Flamen is iets anders, dat is een no-go area. Naamsverbasteringen zijn in ieder geval niet welkom en zal ook worden gemodereerd. Ja, er wordt soms wel over het eea gelezen. Ik probeer elke dag 4 keer de laatste pagina te lezen van elk topic, maar dat is met sommige wedstrijden niet te doen. Dan mis ik wel eens wat. Zo ook door een andere collega. Stuurt iemand een TR, dan valt ie sneller op en kunnen we gericht acteren. Ja, maar de ene wordt wel gemodereerd en de ander niet! Zoals ik al aangaf, ik kan niet _alles_ lezen (wel een boel).

Vragen? Shoot.

Pagina: 1 ... 7 ... 25 Laatste

Dit topic is gesloten.