Typhone schreef op zaterdag 25 mei 2019 @ 13:37:
Nu weet ik niet in hoeverre dit écht zo is of in hoeverre dit jouw persoonlijk opvatting is. Voortvloeiend uit jouw reactie in dit topic denk ik wel te weten hoe de vork écht in de steel zit vandaar ook mijn zeer felle reactie. Ik zie enorm veel bijzinnen en weinig inhoudelijke reacties van jou als het puur op voetbal aankomt. Zodra er echter een discussie gaande is om randzaken dan duik je er regelmatig full force bovenop. Ik heb er an sich niet zoveel moeite mee maar de trend in het topic met een nieuwe mod wijst wel op een koerswijziging. Als je dan gaat beweren dat ik al langer (zeker in de laatste twee weken) op het randje zit dan betwijfel ik dat.
Hetgeen ik aangeef is dat je handelen niet helemaal in lijn is wat in een eerdere post is beschreven. Dat het wel of niet op de rand zit wordt niet gezegd. Wel kan op basis van dat aangeven dat ik niet op jouw aanbod in wil gaan.
Wel ben ik benieuwd naar waar voor jou de lijn ligt tussen voetbal en randzaken.
Hierboven komt op een gegeven ter sprake dat er aan modgedrag één en ander is af te leiden. Wat je echter vergeet is dat jij een kampioensschapsfoto van PSV naar een Ajacied stuurt (netjes per DM) buiten het topic om. Als die foto vervolgens in een openbare discussie boven water komt dan komt er (zeer snel overigens) een correctie op degene die het post en enkele mensen die reageerden (allemaal +1 negatief en <knip, kap hier eens mee> reacties. Ik vraag me af: kreeg jij ook een <troll> waarschuwing per DM van de mods? Ik verwacht het antwoord wel te weten maar ook ik kan ernaast zitten. Dat soort achterbakse streken vallen voor de bühne erbuiten. Dan kun je wel blijven ratelen over wat anderen allemaal fout doen maar veel bijzinnen en dure woorden (en veelvuldig verkeerd gebruik daarvan) maskeren wel veel, maar niet alles.
Ik snap dat het zo geïnterpreteerd kan worden, dat een moderatie gekleurd is was niet bedoeld op de clubvoorkeur maar voornamelijk om aan te geven dat iedere moderator zijn eigen stijl van modereren heeft. Ik kan wel genieten van hetgeen je hierboven aanhaalt. Het feit dat er iets uit een DM gepost wordt heb ik weinig tot geen moeite mee, wel kan je je afvragen of dat in het topic plaatsen - en ja in bredere zin de DM - iets toevoegt aan het topic.
Het mooie hierin is natuurlijk wel dat je hetzelfde doet met het taggen van mensen in posts omdat je van iemand (clubvoorkeur of persoon) een reactie zoekt. Wellicht is de inhoud van je post de oorzaak van de moderaties?
Wat je bij mij doet hier, twee keer op rij, is gewoon een goedkope vorm van wat ze in de politiek karaktermoord noemen. Iets wat verkeerd geïnterpreteerd wordt (en ook kon, mea culpa) wordt wel even als waarheid neergezet en vervolgens grijp je dat aan om reacties van mij als opruiend, opzettelijk en uitlokkend neer te zetten. Wellicht is er een paradigm shift nodig aan jouw kant om niet alles wat er over een willekeurige club gezegd wordt als negatief neer te zetten. Er komt echter NOOIT meer een correctie op die ingreep dus een -1 achter mijn naam voor negatief modgedrag. En zo kun je gaan turven.
Wat men hierbij dient te realiseren is wat je opschrijft en hoe je het opschrijft. Goedkoop schieten op zaken zonder grond of zonder onderbouwing komt voor, van verschillende personen en ik zal niet ontkennen dat het bij mij ook voorkomt. Wellicht is het goed om in te zien dat harde en korte statements veel meer ruimte overlaten voor interpretatie.
De link tussen modgedrag en mij - en anders volg ik je post niet helemaal omdat het van specifiek naar algemeen en weer terug gaat - zie ik niet zo zeer. Moderators maken daarin zelf de keuze om wel of niet in te grijpen.
Ogenschijnlijk zit er volgens jou van alles in reacties wat puur als doel heeft het opzetten en uitlokken van een reactie. Verklaar je overigens rustig nader wat je bedoelt met 'het opzetten van een reactie'. Dat doet volgens mij iedereen die wat post. Het uitlokken van een reactie (negatief uiteraard) is complete onzin want ik babbel over alles mee en geef over alles een mening als ik de materie minimaal een beetje ken. Zo niet dan blijf ik er in de regel buiten of laat bepaalde dingen gaan. Ik weet niet alles van alle clubs namelijk.
Waarbij je waarschijnlijk wel begrijpt wat hiermee bedoeld wordt. Volgers van een bepaalde club om een reactie vragen, statements maken die waarschijnlijk een fellere reactie krijgen door de hardere aanzet of het onderwerpen te onpas erbij slepen. Niet per definitie fout maar je dient er wel bewust van te zijn.
Het feit dat je over alles meepraat geeft bijzonder weinig aan.
Er komt straks een nieuw seizoen aan dus praat lekker inhoudelijk mee over het wel en wee van alle clubs en je mag van mij rustig focus leggen op PSV. Maak je geen zorgen dat je van mij keiharde topic ontsporende reacties zult zien (zichtbaar of onzichtbaar). Als er al iets gemeend is dan staat het er in duidelijke taal. Na de ingreep van laatst over het relatieve percentage (veel hoger dan Ajax) wat PSV zou moeten afdragen met de nieuwe 'verbeterende regels' zal ik een stuk beter opletten op de gekozen woorden als ik iets post over een andere club dan Ajax, dat dan weer wel.
Goed om te horen.