Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Sport Feedback

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Han
  • Registratie: juli 2001
  • Niet online
Ramzzz schreef op zondag 14 april 2019 @ 21:23:
[mbr]Vragen waarom het topic dicht was, prima, maar jouw daaropvolgende 'rant' hier was ook al grotendeels niet OK. We zijn hier vrijwilligers, en we zitten op dit soort momenten echt niet met een heel team klaar om naar jouw pijpen te dansen.[/]
Serieus? :/

Zoals ik al aangaf, er vloeit geen bloed uit en de discussie was al redelijk weggevloeid. Het enige wat ik aangeef is dat het topic sluiten om die reden zo vreselijk overtrokken is en in mijn ogen ook zeer onbegrijpelijk. Waarom elke gebruiker in het topic de dupe laten worden? Maar jouw antwoord spreekt boekdelen, de toon is duidelijk en verklaard een hoop.

n.b. als of ik niet weet wat het vrijwilligerswerk in houdt hier, heb het zelf jaren gedaan en ben het gewoon niet eens met dergelijke maatregelen. Er zijn andere en betere oplossingen volgens mij. Zoals eerder in dit feedback topic te lezen is, o.a. door een andere ex-mod @JvS, het dichtzitten van een topic vanwege enkele personen die zich niet gedragen is gewoon geen juiste maatregel, tenzij het compleet ontspoort, maar daar was hier geen sprake van.

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• St@m
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 17:51

St@m

@ Your Service

Ramzzz schreef op zondag 14 april 2019 @ 21:23:
[...]

Er was weer eens dusdanig veel wangedrag qua trolls en reacties, met de bijbehorende TR's, dat een afkoelperiode prima was.
Dusdanig veel wangedrag? 3 :? posts geedit (waarvan 2 van mij, prima overigens).. en dan alle -tussen de regel trolls- gewoon laten staan. Welk wangedrag wordt er precies bedoeld? Want die posts van mij waren 4 uur eerder op de middag. Niet echt nodig om het hele topic dicht te gooien, zeker niet omdat ze nou oh zo erg waren.

Als je wil dat het voetbaltopic weer ‘normaal’ wordt dan zullen bepaalde users toch echt op een andere manier moeten gaan posten, of helemaal niet meer posten. Op deze manier is het voor de Ajax-kliek lekker posten, elkaar duimpjes geven en de rest met z’n allen afzeiken.

Maar ik denk dat er beter een apart voetbaltopic gemaakt kan worden, en dan hernoemen we het voetbaltopic wel naar het Ajax topic, weet ik zeker dat ik er niet meer hoef te komen, nu laat ik me nog eens verleiden om te zien of het over voetbal gaat.

St@m wijzigde deze reactie 15-04-2019 07:16 (21%)

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Han
  • Niet online
Eens... met die verstande dat ik op het eerste deel van jouw post doel. Wellicht ervaar ik het anders dan jou vanwege mijn clubvoorkeur, maar ik ben van mening dat er prima gediscussieerd wordt, los van de clubkleuren. Natuurlijk spelen die een rol, dat is onoverkomelijk, maar een trol is een trol en heeft in mijn ogen weinig te maken met iemand voorkeur qua club. Daar dient gewoon strakker op gemod te worden, op de persoonlijk met bijbehorende consequenties Echter heeft het modbeleid nu veel weg van de VAR, er is een willekeur en geen heldere lijn in te bekennen.

Zoals ik het bekijk moet er ondanks de verschillende clubkleuren gewoon gezond gediscussieerd kunnen worden en hoort een steekje hier en daar er gewoon bij. Als dat laatste in de algemeenheid gebeurt is er niemand die daar over valt, enkele uitzonderingen daargelaten. Die uitzonderingen vallen met regelmaat op de persoon aan of grossieren in ongefundeerde one-liners die enkel negatieve reacties uitlokt.

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 16:43

Orion84

Admin General Chat

Fotogenie(k)?

St@m schreef op maandag 15 april 2019 @ 07:05:
[...]

Dusdanig veel wangedrag? 3 :? posts geedit (waarvan 2 van mij, prima overigens)..
En nog het een en ander richting trashcan. Maar wat mij betreft was dit alles inderdaad ook niet van een dusdanig kaliber dat daarvoor het topic zowat de hele zondag avond dicht moest.

@Ramzzz laten we even bespreken hoe we dit handiger aan kunnen pakken en of er wellicht wat vers bloed bij moet om te voorkomen dat iemand zich genoodzaakt voelt op deze manier aan de rem te trekken :)

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• Gonadan
  • Registratie: februari 2004
  • Niet online

Gonadan

Moderator Foto & Video
St@m schreef op maandag 15 april 2019 @ 07:05:
Op deze manier is het voor de Ajax-kliek lekker posten
Dat bestrijd ik.

Verder ben ik het wel met je eens dat de sfeer de laatste tijd minder is, zeker als het slecht gaat met bepaalde clubs. Vaak probeer ik nog wel om de discussie op de inhoud te trekken maar generalisaties zoals jij nu ook maakt helpen daarbij niet om de motivatie op peil te houden moet ik eerlijk zeggen. :)

Het sluiten van het topic vind ik ook rigoureus en zou normaal wat overtrokken zijn, maar ik kan mij wel goed voorstellen dat de tolerantie voor deze topicreeks wat is afgenomen. Het is bij dit topic (en andere grote series in dit subforum) namelijk keer op keer hetzelfde gedoe. Dan snap ik ergens ook wel dat je het na een tijdje gewoon beu bent om elke keer achter de feiten aan te moeten opruimen.

Net als jullie heb ik het gevoel dat er bepaalde terugkomende triggers zijn die vaak de oorzaak zijn. Negeren helpt overduidelijk niet dus wellicht dan maar het beestje bij de naam noemen? Misschien dan toch maar persoonlijk aanspreken en eventueel zelfs de ban-knop gebruiken? Het zou niet goed zijn als emotie een rol gaat spelen in de moderatie, dus dat moeten we dan voorkomen. :)

Canon 70D ~ 10-18 IS STM ~ 18-135 IS STM ~ 24 f/2.8 STM ~ 50 f/1.8 STM ~ 430EX II
Sigma 100-400 DG OS HSM Contemporary

Acties:
  • +1Henk 'm!

• St@m
  • Laatst online: 17:51

St@m

@ Your Service

Er is wel degelijk een clubje van ~4/5 personen, allen uitgesproken voor Ajax die constant zitten te zeiken op alles wat ook maar ruikt naar PSV en (in minder mate) Feyenoord. Iedere kansloze opmerking wordt geliked door hetzelfde kliekje. Als jij jezelf onder de Ajax-kliek wilt scharen moet je dat zelf weten, ik schaarde je er niet onder :P

Dan zijn het weer de supporters in het stadion die niet genoeg lawaai maken, dan zijn het users die niet op tijd hebben gereageerd in het topic, dan is het weer Mark van Bommel, dan weer Luuk de Jong, dan weer Lozano, @Leon Zwiers kan niets meer zeggen of die slaapt in een Ajax of PSV pyjama (wat maar uitkomt op dat moment), of hij er zelf een probleem mee heeft weet ik niet :P , maar het is gewoon irritant dat je niet meer iets kunt posten zonder dat er een groepje users direct iets over te zeuren heeft.

Constant zaniken, zuigen en zeuren, heel erg vermoeiend.

Maar goed, dat is mijn zienswijze, natuurlijk zal die van andere users anders zijn.

St@m wijzigde deze reactie 15-04-2019 12:22 (3%)

• Leon Zwiers
  • Registratie: januari 2014
  • Laatst online: 16:48
St@m schreef op maandag 15 april 2019 @ 12:19:
[...]

, @Leon Zwiers kan niets meer zeggen of die slaapt in een Ajax of PSV pyjama (wat maar uitkomt op dat moment), of hij er zelf een probleem mee heeft weet ik niet :P
Een pyama is een pyama. Als het maar lekker ligt :P

Mij hebben ze er niet mee hoor.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Gonadan
  • Niet online

Gonadan

Moderator Foto & Video
@St@m ik schaar mijzelf inderdaad wel onder een algemene noemer als 'Ajax kliek', maar de beschrijving die je ervan geeft herken ik mij inderdaad minder in. :P
Mijn punt was meer dat ook als Ajacied het topic niet per definitie aantrekkelijk meer is. Afgelopen weekend heb ik ook bewust niet terug gelezen omdat ik wel kon uittekenen hoe de sfeer zou zijn.

Je punten herken ik op zich ook wel, maar zo zwaar als jij het inzet zie ik het zelf ook weer niet. Zonder in de verdediging te willen zie ik ook van andere clubs wel mensen zuigen, maar het doet wat dat betreft niet ter zake voor welke club je bent.
Een beetje steken onder water is juist wel leuk, mits met mate. Het krijgt in sommige gevallen een beetje een kroeg-gehalte en dan zou ik wel graag wat meer op de inhoud discussiëren in plaats van herhalend over onderwerpen die alleen subjectief gezien kunnen worden. :)

Maken jullie wel braaf bakken met contextvolle TR's aan zodat de modjes ook in de peiling hebben welke posts als vervelend ervaren worden?

Gonadan wijzigde deze reactie 15-04-2019 17:07 (7%)

Canon 70D ~ 10-18 IS STM ~ 18-135 IS STM ~ 24 f/2.8 STM ~ 50 f/1.8 STM ~ 430EX II

• Han
  • Niet online
Er is wel degelijk een clubje van ~4/5 personen, allen uitgesproken voor Ajax die constant zitten te zeiken op alles wat ook maar ruikt naar PSV en (in minder mate) Feyenoord. Iedere kansloze opmerking wordt geliked door hetzelfde kliekje. [....]
Is dit niet de oorzaak van jouw eigen ‘probleem’? Als je er zo naar kijkt, posts op die manier leest en deze bias hebt dan kan je achter elke opmerking wel iets negatiefs vinden. En misschien ben je daardoor verblind dat je enkel deze zaken ziet uit een bepaalde hoek en die uit een andere niet zo beleefd dan wel ziet?

Het kan ook zijn dat ik makkelijker over dergelijke posts heen lees en mij er niet druk om maak, mij liever richt op de ‘vastere kern’ en de posts met inhoud. Maar nogmaals, zoals jij het ervaart ervaar ik het absoluut niet en blijkbaar anderen ook niet.
Dan zijn het weer de supporters in het stadion die niet genoeg lawaai maken, dan zijn het users die niet op tijd hebben gereageerd in het topic, dan is het weer Mark van Bommel, dan weer Luuk de Jong, dan weer Lozano, @Leon Zwiers kan niets meer zeggen of die slaapt in een Ajax of PSV pyjama (wat maar uitkomt op dat moment), of hij er zelf een probleem mee heeft weet ik niet :P , maar het is gewoon irritant dat je niet meer iets kunt posten zonder dat er een groepje users direct iets over te zeuren heeft.

Maar goed, dat is mijn zienswijze, natuurlijk zal die van andere users anders zijn.
Sowieso het generaliseren wat je (ook nu) doet en het geheel wegzetten als zaniken, zuigen en zeuren zegt wellicht meer over de de bias die er blijkbaar heerst bij jou dan dat het daadwerkelijk ook zo is. Zoals jij het nu beschrijft zou voor mij een reden zijn om weg te blijven, ongeacht uit welke hoek het zou komen. Maar in mijn ogen overdrijf je. Dat over Leon Zwiers in één adem noemen met de rest van de in jouw ogen irritant gedrag vind ik best onbegrijpelijk. Een stukje humor onder de vaste bezoekers van het topic wat best moet kunnen. Sterker nog, als er ook maar een fractie van een signaal zou zijn dat de gebruiker in kwestie daar niet van gediend zou zijn dan zou het stoppen, daar ben ik van overtuigd. De overige zaken die jij aanhaalt gebeurt ook over andere trainers en spelers, wellicht let je er minder op en triggert het niet, maar het gebeurt wel degelijk. Misschien ervaar je het als minder erg omdat in andere gevallen het ook zeer zeker uit de eigen hoek komt, maar verfoeien doe je het niet, enkel bij de trainer en/of speler van eigen clubkleuren. Over bias gesproken :)

Maar goed, deze discussie begon over het feit dat ik van mening was dat het sluiten van het topic (en het moment en de duur daarvan) een overtrokken maatregel was. Ik ben blij te lezen dat ook vanuit de crew zelf dit min of meer gedeeld wordt en er over gesproken gaat worden.

• ST10©DE
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 15:53

ST10©DE

Dus.............

Als voetbalfan met een lichte voorkeur voor PSV, maar zonder afkeur voor welke club dan ook, ervaar ik hetzelfde als @St@m . Een kliekje die elkaars bijdragen een duimpje geven en op allles negatief reageren als het ook maar enigszins negatief uitgelegd kan worden voor hun clubje. Discussiëren is bijna niet meer mogelijk. Ook niet omdat wel onderbouwde bijdragen soms worden verwijderd.

• toolkist
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 14:08
Ik denk dat je het nu toch wel wat overdrijft met opmerkingen als "op alles negatief reageren" of alleen elkaar maar duimpjes geven.
Ja er zijn wat users die Ajax supporter zijn en waarbij het lijkt dat ze alleen maar posten om bij een ander het bloed onder de nagels vandaan te halen. En ik weet ook heel zeker dat er genoeg users van "de Ajax kliek" zijn die dan meteen de rapporteer knop indrukken. Maar "aan de andere kant" zijn er ook wel wat vaste namen die daar elke keer weer met liefde en plezier met gestrekt been op in gaan.

Hoewel iemand het afgelopen weekend bv op een wat vervelende manier postte (bevalt het je niet maak dan een TR), is dat uiteindelijk wel de kern (en dan moet ik mezelf er alleen even aan herinneren dat ik niet moet gaan posten dat ik een TR genaakt heb :$ ). TR maken en negeren. Hoe lastig dat soms ook is merk ik zelf ;)

• ST10©DE

ST10©DE

Dus.............

Om maar even iets te noemen.

- Afgelopen seizoen is er regelmatig gezeurd dat een team als PSV het niet nodig heeft om tijd te rekken. Nu doet Ajax (Onana) dat en wordt het gebagatelliseerd.

- Er wordt gezegd dat de overwinning overdreven gevierd wordt. Ajacieden counteren dat met dat ze gewoon blij zijn met 3 punten. Ik kan me nog posts herinneren dat Feyenoord helemaal werd afgebrand nadat ze een voor hun belangrijke wedstrijd vierden "alsof ze kampioen" waren geworden.

Betreffende de TR's, ik merk dat bepaalde TR's gewoon niet worden opgepakt. Dus dan kan je wel zeggen, maak een TR aan, maar ook degene die dat oppakken zijn niet objectief (mijns inziens).

ST10©DE wijzigde deze reactie 20-04-2019 22:49 (16%)

• DaniëlWW2
  • Registratie: november 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
toolkist schreef op woensdag 17 april 2019 @ 01:03:
Ik denk dat je het nu toch wel wat overdrijft met opmerkingen als "op alles negatief reageren" of alleen elkaar maar duimpjes geven.
Ja er zijn wat users die Ajax supporter zijn en waarbij het lijkt dat ze alleen maar posten om bij een ander het bloed onder de nagels vandaan te halen. En ik weet ook heel zeker dat er genoeg users van "de Ajax kliek" zijn die dan meteen de rapporteer knop indrukken. Maar "aan de andere kant" zijn er ook wel wat vaste namen die daar elke keer weer met liefde en plezier met gestrekt been op in gaan.

Hoewel iemand het afgelopen weekend bv op een wat vervelende manier postte (bevalt het je niet maak dan een TR), is dat uiteindelijk wel de kern (en dan moet ik mezelf er alleen even aan herinneren dat ik niet moet gaan posten dat ik een TR genaakt heb :$ ). TR maken en negeren. Hoe lastig dat soms ook is merk ik zelf ;)
En anders help ik je wel herinneren. })
ST10©DE schreef op zaterdag 20 april 2019 @ 22:41:
Om maar even iets te noemen.

- Afgelopen seizoen is er regelmatig gezeurd dat een team als PSV het niet nodig heeft om tijd te rekken. Nu doet Ajax (Onana) dat en wordt het gebagatelliseerd.

- Er wordt gezegd dat de overwinning overdreven gevierd wordt. Ajacieden counteren dat met dat ze gewoon blij zijn met 3 punten. Ik kan me nog posts herinneren dat Feyenoord helemaal werd afgebrand nadat ze een voor hun belangrijke wedstrijd vierden "alsof ze kampioen" waren geworden.

Betreffende de TR's, ik merk dat bepaalde TR's gewoon niet worden opgepakt. Dus dan kan je wel zeggen, maak een TR aan, maar ook degene die dat oppakken zijn niet objectief (mijns inziens).
En ik kan je verklappen dat ik daar in principe dus helemaal niks mee ga doen. ;)
Heb wel wat beters te doen dan over elk kleine grief maar in te grijpen, reactie verwijderen etc. Een beetje weerbaarheid op het internet of bepaalde reacties negeren mag ook wel gevraagd worden. Komt nog eens bij dat ik niet al te diep in de voetbal zit waardoor ik soms ook wel eens wat subtiele details mis. Voor een inhoudelijk simpele TR is het voor mij dan vaak ook meteen 10 a 20 reacties teruglezen om de context te begrijpen. Het is soms gewoon tijdrovend waardoor zaken blijven liggen. Zeker omdat ik persoonlijk twee fora's heb en geloof me dat deze vaak de rustigere, makkelijke en minder dringende van de twee is. Dat is gewoon realiteit voor mij.

Qua TR's zelf is de inhoud ook wel het belang. Zelfs modjes lezen niet elke reactie en dat is ook onmogelijk gezien het volume. In principe bestaat een goede TR dan ook uit wat er precies mis is met de reactie, binnen zijn context. Het hoeven geen epistels te zijn, maar vaak is een tweede of derde zin enorm behulpzaam. Dit hoeft natuurlijk niet met een trol, dan volstaat de gebruikelijke TR die uit niks meer dan "trol" bestaat, uiteraard. :)

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +4Henk 'm!

• toolkist
Daar gaan we weer.
ST10©DE schreef op maandag 22 april 2019 @ 14:18:
[...]

Nou, deze post krijgt dus 4 duimpjes. Dus blijkbaar vinden meerdere mensen dat een valide argument . Ik ben daar overigens , net als jij , niet een van. Maar het tekent precies de problematiek in dit topic. Jij bent een uitzondering op de Ajacieden in dit topic naar mijn bescheiden mening. Waarvoor respect!
Waarom mag dit uitlokken wel, en een "jochie" opmerking als reactie hierop niet?

• ST10©DE

ST10©DE

Dus.............

toolkist schreef op maandag 22 april 2019 @ 18:25:
Daar gaan we weer.

[...]

Waarom mag dit uitlokken wel, en een "jochie" opmerking als reactie hierop niet?
Een uitzondering niet de uitzondering, er zijn er dus meer.

Naar mijn mening zeg ik, ik zeg niet dat het een feit is.

Ik zie geen misplaatste term.

Wat lok ik uit?

Voor degene die mij een dm heeft gestuurd, bedankt, wordt gewaardeerd, een reactie volgt morgen.

• Han
  • Niet online
Leon Zwiers schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 20:31:
Ajax weer geluk. Linssen geblesseerd in de warming up.
Mogen dit soort reacties dan ook worden aangepakt? Het weer geluk hebben van Ajax, het uitvergroten van Scherpen sinds dat Ajax interesse in hem heeft, ‘picking’ op spelers a la Veltman in het verleden? Het heeft 0,0 meerwaarde en lokt enkel reacties op die vervolgens weer als ongewenste reacties van de ‘Ajax kliek’ wordt bestempeld.

• Gonadan
  • Niet online

Gonadan

Moderator Foto & Video
Ziet er uit als prima voer voor een TR dan toch? :P

• Leon Zwiers
Han schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 20:41:
[...]

[...]

Mogen dit soort reacties dan ook worden aangepakt? Het weer geluk hebben van Ajax, het uitvergroten van Scherpen sinds dat Ajax interesse in hem heeft, ‘picking’ op spelers a la Veltman in het verleden? Het heeft 0,0 meerwaarde en lokt enkel reacties op die vervolgens weer als ongewenste reacties van de ‘Ajax kliek’ wordt bestempeld.
Tjongejonge. Mierenneuken much? Ik ben al het hele jaar kritisch op die Scherpen. En als het woordje "weer" zulke enorme reacties bij je oproept moet je misschien het probleem maar eens bij jezelf zoeken ;w

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Han
  • Niet online
Gonadan schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 20:43:
Ziet er uit als prima voer voor een TR dan toch? :P
Moderators posten actief mee op dit moment, dus lijkt mij overbodig. Maar wel het melden waard in deze discussie om duidelijk te maken dat het allemaal niet zo eenzijdig is zoals sommigen doen voorkomen. Daarnaast vind ik TR niet echt effectief, maar dat is persoonlijke ervaring, hoe onderbouwd ook.

• Gonadan
  • Niet online

Gonadan

Moderator Foto & Video
@Leon Zwiers
Sterker nog, ik hoop dat Ajax nog een paar weken onwijs mazzel heeft. Drie prijzen in één seizoen is wat we gaan onthouden, niet hoeveel mazzel Ajax had. :Y)

@Han ik snap de toevoeging aan voorgaande discussie, maar het één sluit het ander niet uit.
Ook al post/leest een modje mee, een goede TR kan helpen om anders tegen een post aan te kijken en daarmee anders te oordelen. :)

Zelf ga ik hier niet over oordelen, mijn kleurtje is hier maar schijn. ;)

Gonadan wijzigde deze reactie 23-04-2019 20:52 (51%)

• Hengbers_92
  • Registratie: mei 2017
  • Niet online
Beste Modjes,

Ik loop al een tijdje met het idee dat een aantal mods van het volgende topic [Voetbal] Centraal Voetbaltopic 2018/2019 - Deel 3 Puur op clubvoorkeur modereren. Er worden soms zonder bericht gewoon reacties verwijderd die andere mensen met een eigen clubvoorkeur blijkbaar wel mogen plaatsen.

Gezien het seizoen het einde nadert en ik zelf geen ban wil oplopen ben ik wel heel benieuwd wat ik daar fout doe. Zou graag reacties willen linken met onderbouwende kritiek helaas omdat deze verwijderd zijn is dit gewoon niet mogelijk.

Nu wil ik niet zielig gaan doen maar iets meer duidelijkheid en eenduidig beleid is hierin wel gewenst wat ik ook van meer mensen hoor. Daarom ook het idee om momenteel mensen zonder een voetbalachtergrond in te zetten als mod voordat er in het topic weer verwijzingen gemaakt worden betreffende clubvoorkeur en hoe er gemodereerd word?

Ik hoop dat er dit seizoen nog verandering in gebracht kan worden en anders graag het volgende seizoen want er zijn gewoon mensen die nu op hun tenen moeten lopen omdat ze een bepaalde clubvoorkeur hebben. Ook als er wat verwijderd wordt zou een bericht fijn zijn waarom dat is.

• Hengbers_92
  • Niet online
Ja ik weet dat er een topic is hiervoor genaamd Sport Feedback maar helaas beoordelen diezelfde mods dat en zoals we daar terug kunnen lezen speelt dit al veel langer.

Ik en vele met mij hopen echt dat er eens wat verandering gaat plaats vinden hierin om van alle kanten wat frustratie weg te nemen. Ik weet dat het absoluut niet makkelijk is vooral in een topic waar het toch om gevoel gaat maar het zou verstandig zijn dat er eens modjes van afstand gaan meekijken hoe het er hier aan toegaat zowel aan de kant van de users maar ook aan de kant van de modjes zelf in dat topic.

• RobIII
  • Laatst online: 17:53

RobIII

Moderator Devschuur®

^ Romeinse 3 ja!

Topic is (alsnog) gemerged van Schop een Modje naar Sport Feedback

Ik tag @Orion84 even, die gaat hier in eerste instantie over.
Hengbers_92 schreef op donderdag 25 april 2019 @ 17:20:
Ja ik weet dat er een topic is hiervoor genaamd Sport Feedback maar helaas beoordelen diezelfde mods dat
Toch heeft dit geen 'super hoge prioriteit' en hoor 't daarom dus ook niet in Schop een Modje. De chef is nu ingeseind, laat het even aan hem over. Kom je er met hem niet uit, neem dan contact op met 't DoktersTeam.

RobIII wijzigde deze reactie 25-04-2019 17:50 (93%)

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Roses are red Violets are blue, Unexpected ‘{‘ on line 32.

Over mij

• Ramzzz
  • Registratie: juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Moderator General Chat

Ziet alles :|

Topicstarter
Hengbers_92 schreef op donderdag 25 april 2019 @ 17:20:
Ja ik weet dat er een topic is hiervoor genaamd Sport Feedback maar helaas beoordelen diezelfde mods dat en zoals we daar terug kunnen lezen speelt dit al veel langer.
Daarmee suggereer je dat feedback en vragen stelen niet mag?
Ik en vele met mij hopen echt dat er eens wat verandering gaat plaats vinden hierin om van alle kanten wat frustratie weg te nemen. Ik weet dat het absoluut niet makkelijk is vooral in een topic waar het toch om gevoel gaat maar het zou verstandig zijn dat er eens modjes van afstand gaan meekijken hoe het er hier aan toegaat zowel aan de kant van de users maar ook aan de kant van de modjes zelf in dat topic.
'Ik en vele met mij' is nogal een zeer vage omschrijving, maar er zijn inderdaad meerdere users die zich regelmatig niet weten in te houden, en ik heb nu een aantal rondes ED dichter op [Voetbal] Centraal Voetbaltopic 2018/2019 - Deel 3 gaan zitten, en heb daardoor ook posts kunnen verwijderen voordat er TR's werden aangemaakt.

Wat wel heel duidelijk is, is dat je regelmatig posts plaatst die elders (overal) op GoT aangemerkt zouden worden als flamebait en troll. En ook opvallend is de trend van een aantal users met een sterke Ajax-voorkeur, om zich op een vervelende manier te manifesteren in het topic.

En in die zin, jouw posts kenden een trend, namelijk eerst een 'subtiele' troll, in de vorm van een 'tweet', gericht op iemand van een andere clubvoorkeur, en dan vervolgens iemand die daarop reageerde verder uitdagen inclusief alvast op voorhand commentaar op moderatie.
Daar doen ze hier niet mee dus heb daar niet veel aan ;) maar hoe bedoel je dit?

Alle langen verhalen die ik hier heb getypt zijn meestal toch op een of andere manier niet goed zal wel aan beide kanten iets met emotie te maken te hebben en dan krijgen we standaard weer <knip> :|
Hier geef je aan dat je weet wat het gevolg zal zijn van je post, en dat is nergens de bedoeling.

En verder reageer je, even als een aantal anderen, vaker bewust met de bedoeling anderen te provoceren, zoals reeds gezegd, en dat is al evenmin de bedoeling. En, als anderen dat doen, verdwijnt hun 'bijdrage' ook in de trashcan, ongeacht clubvoorkeur.

Als je dat achterwege laat, is er niets aan de hand, maar kennelijk kun je het niet laten. 'Anderen' begrijpen dan dat ze moeten stoppen, jij vindt het nodig om in het topic direct op moderatie te reageren, dat is niet alleen offtopic, maar ook op heel GoT not done. En, als anderen dat doen, verdwijnt hun 'bijdrage' ook in de trashcan, ongeacht clubvoorkeur.

En dan hoef je, als je weet waar je mee bezig was, niet zo te doen alsof je neus bloedt, dat doen 'anderen' ook niet, als je daar zo graag naar verwijst.

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

• Typhone
Ik weet niet zeker wat er precies weggehaald is maar ik heb eens zitten lezen door de inhoud van dit topic. Ik wist niet dat de échte hooligans ;), in het F1-topic zaten. Toch maar even de Hockenheim kaartjes van dit jaar te koop gooien hehe.

Wat betreft het voetbal topic, daar kan ik over meepraten, vind ik dat er bij velen een gebrek is aan inzicht en olifantenhuid. Daarbij is vaak aan manieren van schrijven/typen, activiteit en dergelijke wel te zien hoe posts bedoeld zijn.

Ik noem even wat voorbeelden waarin het - in mijn ogen - soms doorslaat.

Het Ajax-gehalte

Het Ajax gehalte. Is dat echt zo hoog? Als ik de actieve posters eens ga bekijken van bijv. Ajax en PSV dan is dat echt niet zo verschillend alleen posten de Ajax minded Tweakers (waarvan ik ze kan inschatten) veel meer. De omslag (of de vermeldingen daarvan) komen pas sinds de sportieve prestaties van PSV op beginnen te vallen.

Voor mezelf pratend: het boeit mij helemaal niks wat PSV doet wanneer ze 10 punten voor staan op Ajax. Wanneer dat gat echter kleiner wordt wordt het veel interessanter te kijken hoe ze spelen en wordt het ook interessanter om te kijken hoe dat gaat en hoe het tot stand komt. Gevolg daarvan is: je gaat actief wedstrijden kijken van PSV en daar ook commentaar op leveren. Als de Ajacieden daarop reageren (die zien het negatieve meestal eerder dan het positieve) dan is dat geen indicatie van een, zoals ooit geopperd, ‘circle jerk van Ajacieden’. Het betekent hooguit dat de Ajacieden op dat moment erg actief zijn bij een wedstrijd van PSV. Actievere posters die ik mij kan herinneren tijdens wedstrijden van PSV zijn bijv. @PickleRick en @Maarten_E en @ElPaco . Die worden voor zover ik weet ook nooit aangevallen want die babbelen mee over de wedstrijd en zien sommige dingen anders dan de rest. Dat betekent niet dat je niet mee mag praten (omdat je in het stadion was of waar dan ook). Het betekent echter ook niet dat wanneer je later reageert in het topic je blind conclusies moet/mag trekken op hoe de sfeer was. Selectief een schwalbe van Lozano als ‘anti PSV sfeer betrekken’ is niet de gedachte van een hele dag. Het gezeur van Luuk de Jong (zien jullie het nog?) is ook alweer een paar weken verstomd.

Dat zorgt er mijns inziens voor dat je een andere sfeer krijgt. Wat denk je hoe de wereld eruit ziet als de meeste anderen ook meeposten? Dan krijg je geen dooddoeners die selectief wat negatieve posts van Ajacieden over PSV posten met als eindconclusie ‘Het Ajax topic’ is weer op dreef. Kom je na puntenverlies kijken in het topic dan weet je dondersgoed dat je daar reacties op gaat krijgen. Dat gaat even over en weer met soms wat meer en soms wat minder nuance maar dat ontspoort volgens mij nog geen topic. Daarvoor zijn 18 partijen nodig die even een olifantenhuid moeten krijgen en zich niet direct op de kast moeten laten jagen.

Incidentele modingrepen
In sommige gevallen wordt hier veel te emotioneel op gereageerd. @Ramzzz hier komen wij elkaar nog wel eens tegen. Een simpel voorbeeld is een enkele reactie na een wedstrijd:

- geen rode kaart voor X
- geen penalty voor club X
- VAR met een bril van club X

Dat zijn beweringen die gedaan worden zonder beargumentatie die meegeleverd wordt. Ik heb na de vermeende elleboogstoot van Tadic (tegen Excelsior) daar de vraag eens over gesteld over de actie van Malen in de doelmond tegen de speler van ADO Den Haag. Daar wordt mijn post weggezet als “troll” terwijl ik gewoon een parallel probeer te trekken naar het feit dat een elleboogstoot eerder als rood bevonden werd en ik daar niks over hoor. Dat terwijl (meerdere Ajacieden met mij) ik wel aangeef dat een Mazraoui (direct rood) en een Huntelaar (direct rood verdiend) een terechte rode kaart verdienen/verdienden.

Op de vraag: wat is de mening van de heren PSV’ers over een actie van Malen die @toolkist postte dan is dat zeer zeker niet als troll bedoeld.

Meer recent: Bryan Smeets. Met het logo erachter van het kotsende smileytje. Het mag toch wel ernstig duidelijk zijn dat ik die man geen nekschot gun? En dat ik hem gewoon een hand zou geven als ik hem voor het eerst zie? Alleen voor mijn supportershart vond ik zijn goal een heel stuk minder leuk. En met mij minimaal 1 miljoen Ajacieden. Een correctie met ‘aanval op de man ook al zit die niet op Tweakers’ dat gaat wel heel erg ver nietwaar? Daar mag de nuance in mijn ogen wel even gevonden worden.

Ik ben ook niet meer boos op Jan Vertonghen (RKC-Ajax 2-2 in 2007) of Patrick Kluivert (PSV - Ajax maart 2007 1:5) in het jaar waarop wij met 1 doelpunt verschil geen kampioen werden. Dat betekent niet dat er geen grappen over gemaakt kunnen worden. En dat er altijd wel enige nuance gezocht mag worden in hoe dat bedoeld is. Of dient dat altijd met afzwakkende smileys gepaard te gaan? Er zit namelijk 0,0 zichtbare emotie in een plain tekst hier op Tweakers.

Running gags
Kritiek van hierboven over hoe bijvoorbeeld een @Leon Zwiers altijd als kom erbij bestempeld wordt omdat hij ooit de vraag heeft gesteld ‘waarom ben ik Feyenoord supporter’... dat is toch onderling gewoon humor? Daar zit volgens mij bij niemand een kwade bedoeling achter. Dat is deels voetbalhumor die zich over een langere tijd afspeelt. Geen mens die daar met gestrekt been ingaat om iemand echt te beschadigen. Het grapje van @PWM met zijn logo veranderen is toch ook niet kwaad bedoeld? In de laatste paar spannende wedstrijden vind ik het wel grappig dat @Hengbers_92 de tegenstanders van Feyenoord en/of PSV verheerlijkt met een avatar. Daar kun je van vinden wat je wilt maar daar zit toch geen enkele kwade bedoeling achter? Idem met @Napo die een kampioenschapsfoto doorstuurt naar een Ajacied. Dan weet je de reactie wel als het een keer andersom is toch? Als dát soort zaken de punten zijn waarop keiharde modingrepen gedaan moeten worden dan gaat het een zeer steriel topic worden.

Ik ben door @AGee ooit terecht (in retrospect kuch) aangesproken op de verbasteringen van de naam Erik ten Hag (Erich remember). Maar verder denk ik dat sommigen soms beren zien op de weg die er niet zijn. My 5cts :).

• Napo
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 16:39

Napo

[Oo[:::|:::]oO]

Typhone schreef op zaterdag 27 april 2019 @ 10:20:
Incidentele modingrepen
In sommige gevallen wordt hier veel te emotioneel op gereageerd. @Ramzzz hier komen wij elkaar nog wel eens tegen. Een simpel voorbeeld is een enkele reactie na een wedstrijd:

- geen rode kaart voor X
- geen penalty voor club X
- VAR met een bril van club X

Dat zijn beweringen die gedaan worden zonder beargumentatie die meegeleverd wordt. Ik heb na de vermeende elleboogstoot van Tadic (tegen Excelsior) daar de vraag eens over gesteld over de actie van Malen in de doelmond tegen de speler van ADO Den Haag. Daar wordt mijn post weggezet als “troll” terwijl ik gewoon een parallel probeer te trekken naar het feit dat een elleboogstoot eerder als rood bevonden werd en ik daar niks over hoor. Dat terwijl (meerdere Ajacieden met mij) ik wel aangeef dat een Mazraoui (direct rood) en een Huntelaar (direct rood verdiend) een terechte rode kaart verdienen/verdienden.

Op de vraag: wat is de mening van de heren PSV’ers over een actie van Malen die @toolkist postte dan is dat zeer zeker niet als troll bedoeld.
Het probleem bij die post van jou is het feit dat je specifiek users gaat vragen om een mening van een actie. Waarom zou je enkel om de mening van "de heren PSV'ers" vragen? Houdt het algemeen en ga niet vragen naar mensen met een clubvoorkeur. Je geeft de situatie al een perspectief en dat moet je niet willen. Als men wil reageren doen ze dat wel.

Wat ook helpt is - zeker na de wedstrijd - is het meegeven van beelden. Dan kan eenieder die de wedstrijd niet gezien heeft ook een mening vormen en een onderbouwde reactie geven. De situatie Mazraoui en Huntelaar zijn in die voorbeelden compleet anders dan de situatie van Malen. Zowel situatie rode kaart Mazraoui en Huntelaar zijn getoond in de samenvatting. Zelfs al deel je de beelden niet kan men gemakkelijk de situatie vinden, dat was bij Malen niet zo.

Conclusie, vraag niet naar reacties van specifieke users/usergroepen maar houdt het algemeen :)
Meer recent: Bryan Smeets. Met het logo erachter van het kotsende smileytje. Het mag toch wel ernstig duidelijk zijn dat ik die man geen nekschot gun? En dat ik hem gewoon een hand zou geven als ik hem voor het eerst zie? Alleen voor mijn supportershart vond ik zijn goal een heel stuk minder leuk. En met mij minimaal 1 miljoen Ajacieden. Een correctie met ‘aanval op de man ook al zit die niet op Tweakers’ dat gaat wel heel erg ver nietwaar? Daar mag de nuance in mijn ogen wel even gevonden worden.
Op geen enkele manier zal dit de sfeer van het topic helpen. Natuurlijk ben je niet blij met de goal van hem tijdens de beoogde kampioenswedstrijd maar hem daarop afbranden? Nee dat is niet oke en een jaar na het moment is zelfs nogal kinderachtig. Hij doet zijn sportieve plicht en dat zag voor Ajax tegen. So be it, deal with it. Zeker zuur maar overbodig om er over te blijven vallen

[...]

Er is wel degelijk een clubje van ~4/5 personen, allen uitgesproken voor Ajax die constant zitten te zeiken op alles wat ook maar ruikt naar PSV en (in minder mate) Feyenoord. Iedere kansloze opmerking wordt geliked door hetzelfde kliekje. Als jij jezelf onder de Ajax-kliek wilt scharen moet je dat zelf weten, ik schaarde je er niet onder :P

Spijtig genoeg deel ik deze mening ook.

En eigenlijk voor andere topics ook. Tijdens wedstrijden is het niveau laag en het floreert met one-liners. Het ontstijgt mijn inziens het niveau van IRC niet. Vraag me soms oprecht af wat de waarde is van het plaatsen van de one-liners behalve het eerste zijn met "Er is een doelpunt gemaakt!"

Napo wijzigde deze reactie 27-04-2019 13:32 (19%)

• ElPaco
  • Registratie: januari 2007
  • Laatst online: 10:00
Omdat @Typhone zo lief was me bij m'n haren in dit topic te sleuren (;)) zal ik aangeven hoe het voor mij aanvoelt in het voetbaltopic. Ik ben het deels met @St@m eens, als je iets zegt waar mensen van een andere club het niet mee eens zijn, nou zet je maar schrap dan ga je het wel horen.

Ik moet zeggen dat ik nu minder graag post in het voetbaltopic dan een paar maanden geleden hierdoor.

Ik heb er 1 keer iets over gezegd in het topic, wat beter via PM of een TR had kunnen gaan. De reden dat ik niet koos voor een TR is omdat ik hoop dat mensen kunnen inzien waarom hun post niet kan volgens anderen. (@Hengbers_92 sorry nog daarvoor)

D3-profiel || WoT stats || 3240 Wp op het oosten

Velen doen niets liever, ik doe liever niets

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Han
  • Niet online
@Ramzzz

Heb je echt die reacties in [Voetbal] Centraal Voetbaltopic 2018/2019 - Deel 3 over de wedstrijd van de Spurs verwijderd? De scheidslijn erg dun aangezien het over de tegenstander van Ajax in de CL gaat, maar goed, zwart/wit gezien heb je een punt dat het in [Voetbal] Buitenlandse competities seizoen 2018/2019 hoort. Is dan de reacties verplaatsen te veel moeite? Verwijderen lijkt mij alleen noodzakelijk wanneer het dermate storend is dat het het forum bevuilt en zie ik als een ultiem ‘middel’. In dit geval vrij cru en onnodig. Als het dan toch in een ander topic hoort dan kunnen de reacties toch verplaatst worden?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Gonadan
  • Niet online

Gonadan

Moderator Foto & Video
Nadeel van verplaatsen is dat in het andere topic ook al een discussie over de wedstrijd liep. Ik vraag me af of het een beter resultaat had gegeven als @Ramzzz die samen zou voegen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• toolkist
Kom op, het blijft toch voetbal en net 6 posts ofzo?

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: maart 2008
  • Laatst online: 08:22

Fiber

Beaches are for storming.

Beter dat hele topic ([Voetbal] Buitenlandse competities seizoen 2018/2019) stopzetten en alles centraal houden in: [Voetbal] Centraal Voetbaltopic 2018/2019 - Deel 3

Scheelt een hoop gezeik... :z

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Hengbers_92
  • Niet online
@Ramzzz Ik zal nog even zo netjes zijn om te reageren op je uitgebreide post.

Ik stel ten eerste helemaal niks. daarbij leek het mij eens handig om mensen/mods buiten dat topic eens een blik zouden kunnen werpen op het topic en de moderatie.

Je begint over trolls die ik plaats maar waarom blijven "trolls" van mensen die een andere club aanhangen wel staan? Ik ben hier niet om te trollen maar om soms een discussie op gang te brengen en ook om deze te voeren daar zijn de topics toch voor? Of gaan we sinds jij nu harder met de slaghamer aan de slag bent allemaal op onze tenen lopen? (ook aangegeven in reactie's hier en elders) Wat het totaal niet meer gezellig maakt.

Kijk dat je de pik op mij hebt blijkbaar daar kan ik niks aan doen zonder dat ik weet wat ik fout doe. Daarbij ook de lange en uitgebreide reacties worden door maar 1 mod verwijderd. Diegene ben jij elke keer (vroeger wel eens eerder gehad maar netjes bericht of gewoon knip met waarom of de troll reactie waar ik op reageer weggehaald).

Ik ben inderdaad niet altijd netjes en correct maar wel direct. Als ik nog steeds niet weet sinds jij het meer in de gaten houd hoe je modereert kan ik niet echt de grenzen bepalen. Plagen mag blijkbaar wel vanuit andere supporters maar als je een Ajax stempel hebt moet je gewoon je bek blijkbaar dicht houden?

Zelfs uren nadat een wedstrijd is afgelopen en alles na de hand goed is bepraat onderling gaat jij nog gewoon knippen in reacties. Mijn vraag is wat voor een nut dat nog heeft. Maakt de leesbaarheid van het topic alleen nog maar slechter.

Zoals je ziet in de reacties onder jou is er best ruimte voor een lolletje en respect maar soms wat minder knippen zou wenselijk zijn maar eventueel met kritiek waarom jij vind dat reacties niet kunnen.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Gonadan
  • Niet online

Gonadan

Moderator Foto & Video
toolkist schreef op zaterdag 4 mei 2019 @ 18:57:
Kom op, het blijft toch voetbal en net 6 posts ofzo?
Ja ik probeer ook maar gewoon een positieve uitleg te verzinnen. Al die toortsen en hooivorken hier bij elke knip vind ik ook wel wat sterk aangezet. :P

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Moderator General Chat

Topicstarter
Zolang dezelfde mensen die het één 'een lolletje' vinden, en het volgende dat een ander weer 'een lolletje' vindt verketteren als trolls, flames of in elk geval zich ernaar gedragen - in de zin van happen en flamen - zullen dit soort posts altijd controversieel blijven, en topic reports genereren, en reacties uitlokken, die weer door de volgende worden aangegrepen om een flame war te starten.

Zolang jullie niet allemaal begrijpen dat je door jouw 'lolletje' te plaatsen een ander daar aanstoot aan neemt, en vice versa, en daardoor een vorm van zelfreinigend vermogen aanleren, zullen de topic reports serieus genomen moeten worden, aangezien een flame war in een dusdanig in bloedgroepen verdeelde community direct om de hoek ligt.

Het ligt werkelijk in jullie eigen handen.

Kweek eens wat meer eelt op de ziel - oftewel hap niet zo snel - en lok elkaar nou niet steeds uit de tent, waarvan je weet dat het effect niet lang op zich laat wachten.

Het is werkelijk heel eenvoudig.

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Hengbers_92
  • Niet online
@Ramzzz Ik hoop dat je inziet dat het niet alleen fans van een bepaalde club zijn die het modereer gedrag in het topic de laatste tijd kinderachtig vind. We zijn met zijn allen toch geen rubbertegel generatie (wat je zelf aanhaalt met eelt kweken).

Ik zie juist de laatste tijd veel dat gebruikers elkaar en zichzelf corrigeren. Daar hoeft geen <knip> of prullenbak aan te pas te komen. Juist dat verstoord wel de discussie die af en toe in het topic gaande is.

Wees gewoon eens duidelijk in de moderatie en niet op clubvoorkeur waar velen waaronder ik toch echt een gevoel van hebben. Dat was ook de reden dat ik het in Schop een Modje heb aangehaald en niet hier. Dit speelt eigenlijk al veel te lang. Misschien is de druk te hoog heb je niet (meer) de feeling voor het topic dan misschien handig om ergens anders moderator te worden.

met @AGee en @DaniëlWW2 hoe die modereren is toch echt werkelijk een verschil. Laat sommige dingen eens op hun beloop zonder dat je gelijk met de botte bijl er in gaat.

Ik wil je niet in een verdom hoekje stoppen maar er zijn gewoon zulke vage scheidingslijnen op dit moment waar je zelf af en toe de oorzaak van bent dat het voor bijna niemand meer leuk is om te regeren. Ik zal bij deze ook gelijk de hand in eigen boezem steken zoals ik al eerder heb aangehaald. Ik ben soms te direct en kort van stof maar daardoor wel (hopelijk) duidelijk. Als jij al mijn reacties afdoet als twitter berichten en andere kortere berichten gewoon laat staan weet ik niet meer waar ik aan toe ben.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Curva
  • Registratie: februari 2011
  • Nu online
Ik heb me meerdere malen kunnen inhouden en tot 10 geteld om niet te reageren, maar dit keer schiet het mij totaal in het verkeerde keelgat.
Vanaf het einde van de bekerfinale tot gisterenmiddag 17:00 ging het goed in het topic, er werd uitgebreid over de bekerfinale gesproken en alvast op de CL vooruitgeblikt. De sfeer was goed. Maar als er wat negatiefs over Ajax te zeggen is, zijn @PWM en @Ramzzz er als de kippen bij. Iets negatiefs over Ajax zeggen is niet fout, tegengas is ook fijn. Maar wel de manier waarop.
Waarom deze 2 posts en vooral waarom op deze kinderachtige manier? Post PWM
Snap niet dat de Kuip het nog toelaat. Als Ajax nog een keer de finale haalt in de toekomst, zou ik me lekker als venue terugtrekken.
Helemaal niet erg dat het genoemd wordt, maar overdrijf je niet een beetje? Als het vice versa was durf ik te wedden dat er in geknipt zou worden.
Volgende post van Ramzz.
Het is ook nog eens een extra trap na aan een club die niet eens speelde, maar waarvan je wel het stadion lekker kunt vergallen.

Tja.

'Supporter', van dit kaliber, je zult het maar zijn.

Subiet de kosten (arbeidsloon, schade, materiaal) verhalen op de club waar de daders supporters van zijn, en dan met Ajax afspreken dat ze dit voor het volle pond op de supportersvereniging verhalen.

Als je dit over en weer doet - de rekening presenteren aan de daders of de vertegenwoordiging ervan - dan komt het aan.

Of beter nog, Ajax kan Bureau Halt Amsterdam inschakelen, om reeds gepakte daders (voor andere vergrijpen) dit 'schoonmaakklusje' te laten doen...
Waarbij deze post wat beter onderbouwd is en minder het bloedzuiggehalte heeft. Maar wat mij vooral verbaasd is de modbreak erna. Dus 2 mods die kunnen wel de discussie aanwakkeren en levend houden maar ineens is het klaar? Ben dan zo verstandig om niet te reageren of laat de discussie gewoon.

Volgens mij valt dit namelijk ook onder deze noemer:
Kweek eens wat meer eelt op de ziel - oftewel hap niet zo snel - en lok elkaar nou niet steeds uit de tent, waarvan je weet dat het effect niet lang op zich laat wachten.
Komt die bekend voor?

PSN: Curvaa_

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Leon Zwiers
Curva schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 10:24:
Ik heb me meerdere malen kunnen inhouden en tot 10 geteld om niet te reageren, maar dit keer schiet het mij totaal in het verkeerde keelgat.
Vanaf het einde van de bekerfinale tot gisterenmiddag 17:00 ging het goed in het topic, er werd uitgebreid over de bekerfinale gesproken en alvast op de CL vooruitgeblikt. De sfeer was goed. Maar als er wat negatiefs over Ajax te zeggen is, zijn @PWM en @Ramzzz er als de kippen bij. Iets negatiefs over Ajax zeggen is niet fout, tegengas is ook fijn. Maar wel de manier waarop.

[...]

Helemaal niet erg dat het genoemd wordt, maar overdrijf je niet een beetje? Als het vice versa was durf ik te wedden dat er in geknipt zou worden.
Volgende post van Ramzz.

[...]

Waarbij deze post wat beter onderbouwd is en minder het bloedzuiggehalte heeft. Maar wat mij vooral verbaasd is de modbreak erna. Dus 2 mods die kunnen wel de discussie aanwakkeren en levend houden maar ineens is het klaar? Ben dan zo verstandig om niet te reageren of laat de discussie gewoon.

Volgens mij valt dit namelijk ook onder deze noemer:

[...]

Komt die bekend voor?
Sorry hoor, maar de laatste tijd is het voor de andere kant juist kommer en kwel. Heb je een kritische post of een plaagstootje richting Ajax komen er meteen 5-8 wolven op af die je neersabelen en m waarschijnlijk allemaal reporten en is ie zo weggeknipt.

Is het van diezelfde users richting Feyenoord en PSV (of andere clubs) is het maar een lolletje, wordt hetgeen waarover het ging flink gebagettaliseerd en moeten we het allemaal niet zo serieus nemen. Wordt er dan een keer (terecht) ingegrepen is hier plots een enorme discussie dat men t meer moet laten? Is het heel gek dat je amper meer users die niet voor ajax zijn in dat topic ziet? Ik heb het topic ook een paar dagen links laten liggen nadat er weer eens iets was weggeknipt wat door andere keihard overtroffen werdt qua wegknipbaarheid waar vervolgens niks mee gedaan wordt.

Ik post ook niet meer, omdat ik ook niet meer snap wat nu wel en niet kan door het verschil in moderatie, maar daar hebben we ongetwijfeld zelf ook schuld aan.

De rename naar centraal ajax topic lijkt mij op zijn plaats, want er is ook voor mij weinig lol meer aan na vele jaren zonder problemen. En dat vind ik oprecht enorm jammer.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Curva
  • Nu online
Leon Zwiers schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 11:01:
[...]

Sorry hoor, maar de laatste tijd is het voor de andere kant juist kommer en kwel. Heb je een kritische post of een plaagstootje richting Ajax komen er meteen 5-8 wolven op af die je neersabelen en m waarschijnlijk allemaal reporten en is ie zo weggeknipt.

Is het van diezelfde users richting Feyenoord en PSV (of andere clubs) is het maar een lolletje, wordt hetgeen waarover het ging flink gebagettaliseerd en moeten we het allemaal niet zo serieus nemen. Wordt er dan een keer (terecht) ingegrepen is hier plots een enorme discussie dat men t meer moet laten? Is het heel gek dat je amper meer users die niet voor ajax zijn in dat topic ziet? Ik heb het topic ook een paar dagen links laten liggen nadat er weer eens iets was weggeknipt wat door andere keihard overtroffen werdt qua wegknipbaarheid waar vervolgens niks mee gedaan wordt.

Ik post ook niet meer, omdat ik ook niet meer snap wat nu wel en niet kan door het verschil in moderatie, maar daar hebben we ongetwijfeld zelf ook schuld aan.

De rename naar centraal ajax topic lijkt mij op zijn plaats, want er is ook voor mij weinig lol meer aan na vele jaren zonder problemen. En dat vind ik oprecht enorm jammer.
Het gaat mij er juist om dat degene die ingrijpen de aanstichters / deelnemende zijn. Als er zo streng gemod moet worden, wat mijn inziens niet hoeft, dan vind ik dat je niet op deze manier moet deelnemen aan de discussie.

Verder ben ik het niet volledig met je eens, maar dat zal meer aan mijn of onze bril liggen. Dat is helemaal niet erg. Ik zou juist zeggen, post juist wel weer in het topic. Jouw bijdrage kon ik niet altijd waarderen, maar dat komt vaak omdat we beide erg uitgesproken zijn over onze club. Maar op die manier komt er wel weer meer tegengas en zal het ook ergens anders over gaan. Al is dat nu wat lastiger, Ajax speelt wel veel wedstrijden waar veel over nagepraat wordt. Op het moment dat Feyenoord of PSV in de halve finale van de CL hadden gestaan, stond het vol met berichten over een van deze 2 clubs.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Holkers
  • Registratie: februari 2013
  • Laatst online: 15:47
Misschien moet je dan zelf even bedenken waarom iets weggehaald kan zijn. Het is altijd makkelijk wijzen naar anderen maar in dit specifieke geval maakte je een kl*ten opmerking richting Ajax die totaal niet nodig was, zeker niet op dat moment. Onnodig zuur en dat lokt reacties uit, kun je dan ons aanwijzen op dat feit of zou je ook kunnen denken 'wat ik post was niet zo handig'. Zwaard heeft 2 kanten, ja, er werd fel op gereageerd (onderandere en in mindere mate door ondergetekende die bijna nooit daar komt maar nu wel aan het lezen en posten was) maar netto was de knip prima en snapte ik deze wel.

Het is actie-reactie en dan valt er soms wel eens wat weg omdat de mods een andere manier van opvatting hebben en zien dat een post juist reacties veroorzaakt die in een circel gaan. Ik verwijt je niet dat je het post, ik verwijt mezelf niet dat ik en anderen erop reageren, maar ga nou niet verwijten dat de mods het weggehaald hebben of dat er reactie komt, want dat past niet imho

edit; dit is een reactie op de post van Leon

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Leon Zwiers
Holkers schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 11:14:
Misschien moet je dan zelf even bedenken waarom iets weggehaald kan zijn. Het is altijd makkelijk wijzen naar anderen maar in dit specifieke geval maakte je een kl*ten opmerking richting Ajax die totaal niet nodig was, zeker niet op dat moment. Onnodig zuur en dat lokt reacties uit, kun je dan ons aanwijzen op dat feit of zou je ook kunnen denken 'wat ik post was niet zo handig'. Zwaard heeft 2 kanten, ja, er werd fel op gereageerd (onderandere en in mindere mate door ondergetekende die bijna nooit daar komt maar nu wel aan het lezen en posten was) maar netto was de knip prima en snapte ik deze wel.

Het is actie-reactie en dan valt er soms wel eens wat weg omdat de mods een andere manier van opvatting hebben en zien dat een post juist reacties veroorzaakt die in een circel gaan. Ik verwijt je niet dat je het post, ik verwijt mezelf niet dat ik en anderen erop reageren, maar ga nou niet verwijten dat de mods het weggehaald hebben of dat er reactie komt, want dat past niet imho

edit; dit is een reactie op de post van Leon
Hetgeen weggeknipt werd was een plaagstoot die vaker naar voren komt, niet alleen door mij, ook door anderen, waaronder Ajax fans. Maar dat kan je natuurlijk niet weten als je er nooit komt. Dat het plots niet meer kan, prima, maar meet dan met 1 maat en doe de vele vergelijkbare plaagstoten richting PSV, Feyenoord, Twente (ja, daar maak ik me ook schuldig aan), Utrecht de laatste dagen dan ook richting de schaar of prullenbak. Dat zal er wel doorheen komen omdat men dat niet massaal report omdat het niet over Ajax gaat en er dus amper meer fans van andere clubs dan Ajax overzijn in het topic.

Het feit dat ik dus mijn god niet meer weet wat wel en niet getolereerd wordt maakt het niet leuk meer. Het gevoel hebben dat je op eieren loopt in een discussie topic? No thanks.

@Curva Natuurlijk snap ik (en anderen) dat het wat meer over Ajax gaat door de prestaties dit jaar en de CL campagne, titelstrijd en beker die nu op de climax gaat komen. Daar heb ik alle begrip voor.

Dat alle kritiek meteen gereport lijkt te worden als je niet in de hosanna stemming meegaat heb ik echter wel enorme problemen mee, zeker als vergelijkbare zaken vanaf "de andere kant" 5+ duimpjes omhoog krijgt van altjd dezelfden en hier niets tegen gedaan wordt. Zou bijna hopen dat Ajax kansloos uit de CL vliegt en PSV kampioen wordt. Dan zijn we er maar vanaf. Een leuke discussie voeren is er nu niet meer bij iig.

Ik laat de boel lekker links liggen en kom bij het volgende seizoen topic wel weer kijken of het verbeterd is.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Han
  • Niet online
Ik had ook meerdere reply’s getikt om vervolgens het venster weer te sluiten, geen zin meer om er op in te gaan. Maar ik sluit mij totaal aan bij Hengbers_92 in "Sport Feedback" van @Hengbers_92. Ik krijg te vaak het gevoel dat @Ramzzz er geen zin meer in heeft, zich door persoonlijke voorkeur laat leiden of selectief modereert. Ik kan het zeker mis hebben, maar zo komt het op mij over. Het is in ieder geval een heel verschil met de andere moderators en dan niet in positieve zin.

Han wijzigde deze reactie 07-05-2019 11:47 (7%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Admin General Chat

Fotogenie(k)?

Maar wat mij vooral verbaasd is de modbreak erna. Dus 2 mods die kunnen wel de discussie aanwakkeren en levend houden maar ineens is het klaar? Ben dan zo verstandig om niet te reageren of laat de discussie gewoon.
Volgens mij hebben PWM en Ramzzz na hun eigen reacties meer dan genoeg ruimte gelaten voor die discussie. Dat daar een paar pagina's verder een punt achter wordt gezet, om weer terug over het voetbal te gaan lijkt me geen gekke ingreep.

Voor wat betreft het gevoel dat er partijdigheid heerst en dat modgedrag beinvloed: daar ga ik me even in verdiepen en met de rest van het team bespreken. Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat er hier en daar ook wel wat lange tenen zijn, maar alleen al het feit dat er onder meerdere users het gevoel leeft dat de moderatie scheef loopt is een probleem waar we wat mee moeten op een of andere manier :)

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0Henk 'm!

• toolkist
Leon Zwiers schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 11:24:
Het feit dat ik dus mijn god niet meer weet wat wel en niet getolereerd wordt maakt het niet leuk meer. Het gevoel hebben dat je op eieren loopt in een discussie topic? No thanks.
Dit verwoordt mijn gevoel ook prima.

Vanmorgen ook zoiets, binnen 7 minuten 2x een modbreak over hetzelfde, waar er iets van 3 posts tussen de mod breaks zitten. En die posts waren allen binnen 3min na de 1e break, dus werden ongetwijfeld gemaakt terwijl de modbreak nog niet gezien was (mijn eigen post in ieder geval wel).

Dat er een uur later weer over doorgegaan wordt en daar nu nog niet op ingegrepen is zal neem ik aan aan de beschikbare tijd liggen?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Er wordt weer gevoetbald dus de modjes zijn off-line...? O-)

Acties:
  • +3Henk 'm!

• toolkist
Fiber schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 21:40:
Laat ze lekker, tot nu toe is er geen reden om online te moeten zijn toch?

Acties:
  • +8Henk 'm!

• AGee
  • Registratie: december 2002
  • Niet online

AGee

Formerly known as naitsoezn

Topicstarter
Zo, de westrijd zit erop. Saai potje. Nog iets gemist hier? :P
Fiber schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 21:40:
Tien minuten tussen (wederom) een kansloze topic-report en deze post was je te lang? Je TR was trouwens al na acht minuten afgehandeld }:O

Volgens mij viel er vanavond juist zeer weinig te modden in het voetbal-topic. Kudos aan iedereen, mag ook wel eens gezegd worden ;)

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Fiber

Fiber

AGee schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 22:55:

[...]

Tien minuten tussen (wederom) een kansloze topic-report en deze post was je te lang? Je TR was trouwens al na acht minuten afgehandeld }:O
Dus zeuren over commentators inclusief kots smiley's en opmerkingen over Ziggo streams etc. mogen gewoon in het voetbal topic...? Sorry, dan had ik dat even gemist. Dacht altijd dat daar een speciaal topic voor was, maar blijkbaar is dat alleen voor de F1... :)

En verder bedankt voor je fijne reactie. _/-\o_

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ST10©DE

ST10©DE

Dus.............

Ik heb me meerdere malen kunnen inhouden en tot 10 geteld om niet te reageren,
Ik ook. Maar niet omdat ik bang was om weggemod te worden, maar voor de stortvloed van reacties van Ajacieden die ik daarmee teweeg zou brengen.

Ga voor de gein maar eens na welke supporters onlangs te kennen hebben gegeven niet meer in het topic te posten.

Overigens zijn ook wel eens post van mij weggemod door @Ramzzz . Dit begreep ik volledig en die posts waren niet pro-ajax. Heb wel een keer moeite gehad met het wegmodden van een post door @AGee . En had een kleine indruk dat dit door een gekleurde bril kwam.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• AGee
  • Niet online

AGee

Topicstarter
Fiber schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 23:23:
Sorry, dan had ik dat even gemist.
Geeft niet, gebeurt wel vaker.
Dacht altijd dat daar een speciaal topic voor was
Een linkje zou helpen.
ST10©DE schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 23:27:
[...]
Overigens zijn ook wel eens post van mij weggemod door @Ramzzz . Dit begreep ik volledig en die posts waren niet pro-ajax. Heb wel een keer moeite gehad met het wegmodden van een post door @AGee . En had een kleine indruk dat dit door een gekleurde bril kwam.
Een groen-witte bedoel je? :>

AGee wijzigde deze reactie 07-05-2019 23:30 (23%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ST10©DE

ST10©DE

Dus.............

AGee schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 23:28:
[...]

[...]

Een linkje zou helpen.

[...]

Een groen-witte bedoel je? :>
Was meer een "die kleuren zie ik liever niet" bril ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Fiber

Fiber

AGee schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 23:28:
[...]

[...]
Maar dat soort posts in het voetbal topic mag tegenwoordig dus gewoon...? Goed om te weten.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• AGee
  • Niet online

AGee

Topicstarter
Fiber schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 23:42:
[...]

Maar dat soort posts in het voetbal topic mag tegenwoordig dus gewoon
"tegenwoordig" doet vermoeden dat je denkt dat er ooit een wijziging is geweest.... Maar zoals altijd ligt het aan de omstandigheden en context ;) En nee, die omstandigheden en context zijn niet te generaliseren vanuit één enkele post

AGee wijzigde deze reactie 07-05-2019 23:48 (12%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Laat maar...

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Typhone
Napo wrote:
Het is niet ná de discussie, het is nog steeds tijdens. Dit is mijn inziens ook niet veel boe en bah enkel een enkele korte opmerking dat het niet de meest wenselijke manier is van een discussie voeren.

Effectief is dat iets wat spijtig gneoeg hier vaker voorkomt. Het afkappen van discussie omdat een mening anders is dan van andere leden. het wegzetten van die mening als minder relevant of termen als calimero hanteren werkt niet bij aan een gezonde discussie.

Dat zie je op een aantal vlakken. Zowel tijdens wedstrijden waar opeens spelers van andere cluibs erbij worden gehaald als buiten wedstrijden over andere zaken waarbij er opeens geen mening gedeeld mag worden. Het benoemen is stap 1 in de hoop dat dit soort steken weg zouden vallen zo ook jouw opmerking over de "popcorn klaarzetten".

Er vind nogal wat whataboutisme plaats om de aandacht weg te sturen van het initiele punt.
Over die lange tenen discussie gesproken hè;

Ik maak zelf melding van het vuurwerk. Kansloos van de supporters maar verder onschuldig dus ik bemoei me er verder niet mee. Ik kan de reacties wel voorspellen vandaar dat de term 'ik pak de popcorn erbij' om de hoek komt. Die reacties zijn voorspelbaar, mogen benoemd worden en that's it. Maar die zijn er de vorige keer en de keer daarvoor ook al geweest dus een enkele benoeming is voldoende zonder een discussie aan te slingeren.

Er wordt geen enkele discussie afgekapt door wie dan ook. Er wordt alleen niet verder op ingegaan. Ergo niet door mij en niet door @Curva. @DaniëlWW2 geeft acte de presence en kapt het af en jij komt daar een stuk later vertellen dat de discussie niet voorbij is door mijn reactie te quoten.

Lees ik even 'het gesprek van de dag' door dan zie ik van de laatste vier reacties van jou er drie die uitsluitend ingaan op reacties waar het voetbaltopic in het algemeen niet voor bedoeld is. Wordt er wat gezegd over een wedstrijd in de Premier League waar toevallig de CL tegenstander van Ajax in actief is dan wordt iedereen gesommeerd naar het buitenlands voetbal topic te gaan. Gaat het opeens over vuurwerk afgestoken door mensen die al een stadionverbod hebben dan is dat plots discussievoer voor het voetbaltopic?

Over Liverpool gisteravond heb je met geen woord gerept. Over oud PSV speler Wijnaldum idem dito. Dan komt er een dag later een reactie over het vuurwerk en boem daar ben je weer op het scherpst van de snede om eerst @Curva te analyseren en vervolgens mij inclusief de bewering dat ik het vuurtje opstook door iets met popcorn te zeggen.

Nu beste @Napo, je ziet toch wat de sfeer ERVOOR en ERNA is? Dan weet je toch dondersgoed dat het op geen enkele manier een opmerking is die olie op het vuur gooit? Noch zo bedoeld is? Jij gaat twee keer (inclusief ná de modbreak) door op een reactie die puur en alleen 'in een negatieve sfeer' gehuld is.

Dat 'gezeur' van het wel en wee in het voetbaltopic en oh kijk ons eens massaal in de minderheid zijn wordt alleen maar door 'enkelen' gebezigd die zelf absoluut niet vies zijn van een sneer hier en daar. Ik lig er absoluut niet wakker van maar ik zie ook mensen reageren met een andere clubvoorkeur (waar ik het zeker van weet) die geen enkele keer een veeg uit de pan krijgen. Ik vind ook niet alle opmerkingen leuk die gemaakt worden maar leer meer en meer (goede leermeesters) daar niet overal op te reageren en meningen kunnen nu eenmaal haaks staan op wat ik vind. Zo barst er gisteren weer een kleine Messi de beste vs Ronaldo discussie los. Dat gaat niet zoveel anders als dat er PSV en Ajax staat. Alleen in het tweede geval is het topic te klein en in het eerste geval ontspoort er niet zoveel omdat de binding van de reageerders met de subjecten een stuk minder is.

Zoek het negatieve dus niet elke keer op.
...dat het niet de meest wenselijke manier is van een discussie voeren.
Effectief is dat iets wat spijtig gneoeg hier vaker voorkomt.
Moet je discussie willen voeren in het voetbaltopic over gedrag van mensen die (99.9%) waarschijnlijk - maar niet bewezen - iets met Ajax te maken hebben en die vuurwerk afsteken? Wat wil je ter discussie stellen? Dat ze iets met Ajax te maken hebben? Dat vuurwerk afsteken verboden is? Dat illegaal vuurwerk per definitie verboden is? Dat de vuurwerktijden te strikt zijn waardoor deze heren genoodzaakt zijn hun overgebleven vuurwerk op te stoken en de dag van de arbeid een week te laat vieren in de buurt van een hotel waar toevallig Tottenham Hotspur verblijft? Die vragen kun je niet beantwoorden met mensen uit het topic.

Ook daarin is een enkele opmerking waarin afkeur blijkt voldoende maar een discussie lijkt me daar helemaal niet over nodig. Jazeker krijgt PSV die bal terug gespeeld als daar wat gebeurt en Feyenoord idem dito en zometeen in de nacompetitie zal er ook wel wat emotie bijkomen. Maar het keer op keer oprakelen van het negatieve, wat nu eenmaal gebeurt, en daar over willen discussiëren en daar de sfeer van een heel topic aan gaan ophangen gaat wel wat erg ver.
Het afkappen van discussie omdat een mening anders is dan van andere leden.
Misschien wordt dat niet gedaan omdat een mening anders is (dat issie sowieso wel) maar omdat mensen elkaar in de discussie die volgt toch niet gaan vinden. Op die manier is ingrijpen door mods niet nodig en komt de zelfredzaamheid van ons 'aanwezigen' weer op een hoger niveau te staan.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Napo

Napo

Typhone schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 12:16:
Napo wrote:

[...]

Over die lange tenen discussie gesproken hè;
Dit is lange tenen hebben?
Ik maak zelf melding van het vuurwerk. Kansloos van de supporters maar verder onschuldig dus ik bemoei me er verder niet mee. Ik kan de reacties wel voorspellen vandaar dat de term 'ik pak de popcorn erbij' om de hoek komt. Die reacties zijn voorspelbaar, mogen benoemd worden en that's it. Maar die zijn er de vorige keer en de keer daarvoor ook al geweest dus een enkele benoeming is voldoende zonder een discussie aan te slingeren.
Dus je doet een melding waarbij je weet wat het gevolg gaat zijn en vervolgens geef je ook aan dat je "achterover gaat zitten" - dat is mijn interpretatie van "de popcorn erbij pakken" - om te zien hoe dit gaat uitpakken. Het feit dat je weet dat het op die manier gaat uitpakken zou al genoeg reden moeten zijn om het wellicht al niet te benoemen waarbij ik uitdrukkelijk niet zeg dat je het niet moet benoemen.
Er wordt geen enkele discussie afgekapt door wie dan ook. Er wordt alleen niet verder op ingegaan. Ergo niet door mij en niet door @Curva. @DaniëlWW2 geeft acte de presence en kapt het af en jij komt daar een stuk later vertellen dat de discussie niet voorbij is door mijn reactie te quoten.
Dan is jouw interpretatie van de uitspraak van een andere user - en welke user dat is is niet heel relevant - anders dan bij mij. Een uitspraak die neergezet wordt op het niveau van "Doe niet zo moeilijk man en reageer gewoon niet." is niets anders dan een slot op de discussie gooien. De mening van een andere user wordt weggezet als irrelevant en dat lijkt mij niet de manier. Prima als er een onderbouwing wordt gegeven waarom een andere gebruiker moeilijk doet en wellicht niet zou hoeveren reageren zodat je er op een begripvolle manier kan reageren

Daarnaast wordt er over mijn reactie gezegd - voordat er een post van een mod was - dat de discussie over was, iets wat die volgens mij niet was. Dat iemand een andere mening toebedeels is, is meer dan prima. Je moet in dezen wellicht de vorm los zien van de inhoud. De inhoud (vuurwerk voor wedstrijd afsteken) was en is voor mij geen nieuwe discussie waard. De vorm waarop deze wordt gestopt wel. Niet door de mod maar door andere gebruikers.
Lees ik even 'het gesprek van de dag' door dan zie ik van de laatste vier reacties van jou er drie die uitsluitend ingaan op reacties waar het voetbaltopic in het algemeen niet voor bedoeld is. Wordt er wat gezegd over een wedstrijd in de Premier League waar toevallig de CL tegenstander van Ajax in actief is dan wordt iedereen gesommeerd naar het buitenlands voetbal topic te gaan. Gaat het opeens over vuurwerk afgestoken door mensen die al een stadionverbod hebben dan is dat plots discussievoer voor het voetbaltopic?
Het voetbaltopic gaat over meer dan enkel het spelletje en daar zitten wat randzaken bij die naar mijn mening prima besproken kunnen en mogen worden. Gedrag van "supporters" valt zo ver ik begrijp prima binnen de scope van het topic. Zeker als het gaat om het gedrag van mensen bij een wedstrijd in Nederland of een Nederlandse club. Mocht dit veranderd zijn prima, dan kunnen we het limiteren tot het spel dat op het veld getoond wordt. Mij ook prima, maar dan zijn er wel meer items die wellicht niet behoren in het gemelde topic.
Over Liverpool gisteravond heb je met geen woord gerept. Over oud PSV speler Wijnaldum idem dito. Dan komt er een dag later een reactie over het vuurwerk en boem daar ben je weer op het scherpst van de snede om eerst @Curva te analyseren en vervolgens mij inclusief de bewering dat ik het vuurtje opstook door iets met popcorn te zeggen.
Ik verontschuldig mij dat ik niet de tijd noch de zin heb gehad om tijdens de wedstrijd diepgaande analyses te posten in het topic. Nu wil ik je wel melden dat ik wel iets gepost heb tijdens de wedstrijd. Als je mening is dat iemand niet mag posten als ze niet tijdens een wedstrijd aanwezig zijn heb je naar mijn mening een bijzondere verwachting.
Nu beste @Napo, je ziet toch wat de sfeer ERVOOR en ERNA is? Dan weet je toch dondersgoed dat het op geen enkele manier een opmerking is die olie op het vuur gooit? Noch zo bedoeld is? Jij gaat twee keer (inclusief ná de modbreak) door op een reactie die puur en alleen 'in een negatieve sfeer' gehuld is.
Klaarblijkelijk is het benoemen van onwenselijk gedrag dat vaker plaatsvindt - en dat is irrelevant van clubvoorkeur - onwenselijk. Negeren blijft een optie maar dan komen we weer terug in een eerder stadium van dit topic. De verbazing waarom sommige gebruikers inmiddels minder of niet in het topic komen. Constante opmerkingen over spelers en/of gedragingen die de sfeer niet behelpen. Wellicht moet het topic door de zure appel heen om het gedrag te herkennen en erkennen, iets waar men nog vrij vaak moeite mee lijkt te hebben. De intentie is niet negatief noch escalerend enkel benoemend en beschrijvend waarom het onwenselijk is.
Dat 'gezeur' van het wel en wee in het voetbaltopic en oh kijk ons eens massaal in de minderheid zijn wordt alleen maar door 'enkelen' gebezigd die zelf absoluut niet vies zijn van een sneer hier en daar. Ik lig er absoluut niet wakker van maar ik zie ook mensen reageren met een andere clubvoorkeur (waar ik het zeker van weet) die geen enkele keer een veeg uit de pan krijgen. Ik vind ook niet alle opmerkingen leuk die gemaakt worden maar leer meer en meer (goede leermeesters) daar niet overal op te reageren en meningen kunnen nu eenmaal haaks staan op wat ik vind. Zo barst er gisteren weer een kleine Messi de beste vs Ronaldo discussie los. Dat gaat niet zoveel anders als dat er PSV en Ajax staat. Alleen in het tweede geval is het topic te klein en in het eerste geval ontspoort er niet zoveel omdat de binding van de reageerders met de subjecten een stuk minder is.
Mijn ambitie is nooit om mijzelf in een minderheidspositie te zetten noch poog ik dat actief te doen. Wel constateer ik dat het vaak genoeg gepoogd wordt om bepaalde groepen gebuikers in die minderheidspositie te drukken. Ik reageer niet omdat gebruiker X iets zegt, ik reagereen omdat ik iets wil zeggen in een bepaalde context van een post van een gebruiker. Ik kijk vrijwel niet naar de username indien ik een reactie plaats. Dat ik vaker op bepaalde gebruikers reageer en dat daar wellicht een bepaalde ondertoon bij zit ligt wellicht aan de reacties die geplaatst worden.

Ik poog te zoeken wat je poogt te zeggen met "niet overal op te reageren en meningen kunnen nu eenmaal haaks staan op wat ik vind".
Zoek het negatieve dus niet elke keer op.

[...]

Moet je discussie willen voeren in het voetbaltopic over gedrag van mensen die (99.9%) waarschijnlijk - maar niet bewezen - iets met Ajax te maken hebben en die vuurwerk afsteken?
Ja en nee, het heeft simpelweg te maken met zaken om het voetbal heen. Ik benoem in zulke reacties als het goed is nooit dat het per definitie supporters zijn van club X of Y, voornamelijk duid ik ze aan als "supporter".
Wat wil je ter discussie stellen?
Zoals je kan lezen zou - mocht die discussie plaatsvinden - enkel een herhaling van zetten zijn zoals enige weken geleden voor de wedstrijd Ajax vs Juventus. Dat maakt de vorm van afkappen van de discussie en het wegzetten van een mening als ongewenst alsnog niet de manier om dat op zo'n manier te doen.
Dat ze iets met Ajax te maken hebben?
Dat zeg ik niet noch impliceer ik dat.
Dat vuurwerk afsteken verboden is? Dat illegaal vuurwerk per definitie verboden is? Dat de vuurwerktijden te strikt zijn waardoor deze heren genoodzaakt zijn hun overgebleven vuurwerk op te stoken en de dag van de arbeid een week te laat vieren in de buurt van een hotel waar toevallig Tottenham Hotspur verblijft? Die vragen kun je niet beantwoorden met mensen uit het topic.
Je wilt de discussie alsnog opstarten? Als je wil kan ik de post van voor de wedstrijd van Ajax - Juventus opzoeken en je een link geven. Daar kan je mijn mening hierover vinden. Die is niet veranderd.
Ook daarin is een enkele opmerking waarin afkeur blijkt voldoende maar een discussie lijkt me daar helemaal niet over nodig. Jazeker krijgt PSV die bal terug gespeeld als daar wat gebeurt en Feyenoord idem dito en zometeen in de nacompetitie zal er ook wel wat emotie bijkomen. Maar het keer op keer oprakelen van het negatieve, wat nu eenmaal gebeurt, en daar over willen discussiëren en daar de sfeer van een heel topic aan gaan ophangen gaat wel wat erg ver.
Het benoemen is zeer zeker prima en ook het voetbaltopic is de plek om dat te doen. Iedere club mag aangesproken worden op de gedragingen van "supporters" of in de context van de wedstijd plaatsvinden. Het zoeken naar iets om een andere club aan te halen lijkt me niet het doen. Als club X iets doet staat dat potentieel los van club Y en als daar geen link tussen is, is het kaatsen van de bal mijn inziens niet geheel wenselijk.

Het referen naar andere clubs tijdens Liverpool - Barcelona is het enige wat ik impliciet, en ja wellicht was expliciet een betere optie, heb willen aangeven.
[...]

Misschien wordt dat niet gedaan omdat een mening anders is (dat issie sowieso wel) maar omdat mensen elkaar in de discussie die volgt toch niet gaan vinden. Op die manier is ingrijpen door mods niet nodig en komt de zelfredzaamheid van ons 'aanwezigen' weer op een hoger niveau te staan.
Als het perspectief niet gedeeld wordt dan kan men niet eens pogen om het perspectief in te zien. Idealiter heb ik 0 ingrepen van mods echter is dit niet zoals het momenteel lijkt te kunnen. laat ik voorop stellen dat ik genoeg posts laat voor wat ze zijn omdat het geheel niet de wenselijke kant op zou gaan. Dat gevoel had ik bij dit moment niet.

Napo wijzigde deze reactie 08-05-2019 13:26 (100%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Typhone
Napo schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 13:25:
[...]
Doe niet zo moeilijk man en reageer gewoon niet." is niets anders dan een slot op de discussie gooien.
Ik reageer even op de essentie:

Wat is het verschil tussen een modingreep van iemand in het rood en een user die dit zegt?
De man in het rood is neutraal (of wellicht vrouw don't know) en de user gaat de discussie uit de weg die toch op niks gaat uitdraaien.

Ik begrijp ook niet waarom je alle quotes over die discussie los benoemt. Precies daar zit het pijnpunt: weten wat als figuurlijk bedoeld wordt en slechts ter voorbeeld ende illustratie dient en weten wat serieus genomen moet worden. Dat kun je er echt wel uithalen. Idem dat deel over het achterover hangen over die popcorn quote. Wat een extreme vorm van over-rationalisatie is dat. En waarom?
Het voetbaltopic gaat over meer dan enkel het spelletje en daar zitten wat randzaken bij
Maar als die 'randzaken' op een verkeerd moment in de discussie komen dan worden anderen - ook door jou - opeens de mond gesnoerd. Zo ook vorig jaar toen het over de financiën ging van FC Twente toen bijna degradatie dreigde.
De verbazing waarom sommige gebruikers inmiddels minder of niet in het topic komen. Constante opmerkingen over spelers en/of gedragingen die de sfeer niet behelpen.
Mag ik je eraan herinneren dat het gedrag van spelers direct uit het voetbal komt? En het gedrag van supporters (al dan niet met stadionverbod) weinig met het voetbal te doen heeft? En dat ik niet snap hoe punt twee de sfeer opeens ten goede zou komen in deze discussie en punt één niet? Ik heb nog nooit een modingreep gehad (afaik) omdat ik over andere spelers van andere clubs bezig was. Ik heb er meerdere gehad (Lamprou, Younes, Gravenberch) omdat ik hard zei wat ik er van vond. Dat zijn spelers van mijn eigen club. Dan heel erg 'cherrypickend' in de verdediging schieten dat bepaalde spelers (ik weet precies wie je bedoelt) aangevallen worden slaat nergens op. Het gedrag wat die spelers namelijk vertonen is net zo consistent als het gedrag wat de F-side vertoont wanneer een buitenlandse club ergens in een hotel overnacht.

Sommige gebruikers komen meer/minder maar andere gebruikers komen uit het niets en blijven actief posten. Wellicht hangt één en ander samen met de prestatie van een club. Gaat het goed met Ajax heb je plots veel fans. Gaat het slecht met Ajax blijft een kleine groep over. Dat is altijd zo geweest. Het excuus 'ik was er niet dus ik keek niet' en als ik er wel ben dan reageer ik alleen op een zeer gevoelig onderwerp en de rest laat ik voor wat het is kennen we inmiddels ook wel. Niet te controleren dus ik zal het accepteren. Draai volgende keer de reactie eens om naar iets wat zich in een wedstrijd afspeelde i.p.v. meteen de focus op een negatieve randzaak te leggen en het is al anders. De enige negatieve reactie eruit pikken, op door blijven drammen en dan zeuren over de sfeer in het topic... niet chic.

Het constante verwijzen naar het wel en wee in het voetbaltopic - door de groep die zoals ik eerder aangaf zelf niet vies is van een sneer - zal vast en zeker mede gevoed worden door sportieve prestaties van club A en negatieve prestaties van club B. Wen eraan, dat zijn golfbewegingen. Wat hierboven (boven mijn posts) echter door anderen gezegd is dat het tit for tat principe soms één kant in uitslaat. Reageren op de tit met een tat eindigt in een <knip> maar post je een dag later zelf de tit dan krijg je een <knip, troll>.

Ankona had vanochtend een mooie tat kunnen krijgen. Niemand deed het. Waarom zou ik de discussie dan weer oprakelen door dit bericht te gaan posten? Dat is het negatieve constant belichten en dat zou sfeer verlagend zijn. Liever laten gaan.

Typhone wijzigde deze reactie 08-05-2019 14:54 (1%)
Reden: Aanpassingen leesbaarheid.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 14:06

JvS

Ik heb hem zelf ook

Ik volg totaal geen voetbal, maar is onderstaande niet een schoolvoorbeeld van te snel aanstoot nemen?

[...]

Volgende post van Ramzz.
Ik ga ervanuit dat dit gaat over die stickers plakken en de 70k schade die aan de Kuip is aangebracht? Dan is dit toch geen "anti ajax" post? dit is een "anti andermans spullen slopen" post en ik kan me niet voorstellen dat je je daar als Ajax aanhanger positief achter kan staan.

Je insinueert dat deze post een "bloedzuigergehalte" heeft. Ik zou zeggen, als je je aan deze twee berichten zo aanstoot neemt, dan is er iets met je incasseringsvermogen aan de hand.

[/quote]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Curva
  • Nu online
JvS schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 14:57:
Ik volg totaal geen voetbal maar is onderstaande niet een schoolvoorbeeld van te snel aanstoot nemen?

[...]
Ik ga ervanuit dat dit gaat over die stickers plakken en de 70k schade die aan de Kuip is aangebracht? Dan is dit toch geen "anti ajax" post? dit is een "anti andermans spullen slopen" post en ik kan me niet voorstellen dat je je daar als Ajax aanhanger positief achter kan staan.

Je insinueert dat deze post een "bloedzuigergehalte" heeft. Ik zou zeggen, als je je aan deze twee berichten zo aanstoot neemt, dan is er iets met je incasseringsvermogen aan de hand.
Je beantwoordt je eigen post eigenlijk al. Dit loopt al een tijdje, wanneer je het niet volgt, is het lastig om een standpunt aan te nemen.

Edit:
En hoe je aan die 70k schade komt is mij een raadsel. Ajax kreeg 5 jaar geleden een boete van 70k€ van de KNVB door het gedrag van supporters in de kuip.

Curva wijzigde deze reactie 08-05-2019 15:04 (9%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Iets met klepel en klok. Ik had het bedrag ergens in m'n hoofd. Ik blijf van mening dat het probleem hier meer incasseringsvermogen is (mogelijk gevoed door het altijd maar ingrijpen en reageren op topic report door moderators).

Ik kan me erg vinden in het "laat het lekker gaan" policy. Probeer niet overal boos over te worden. Dit was gewoon een normale kritische post op sloopgedrag. Niet het pesten van een club.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Napo

Napo

Typhone schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 14:16:
[...]

Ik reageer even op de essentie:

Wat is het verschil tussen een modingreep van iemand in het rood en een user die dit zegt?
De man in het rood is neutraal (of wellicht vrouw don't know) en de user gaat de discussie uit de weg die toch op niks gaat uitdraaien.
Het verschil? Een harde rem door een mod of een gebruiker die geen discussie wil voeren. Dat laatste is natuurlijk meer dan prima maar plaats dan geen reactie. Het slot op de deur gooien door een gebruiker is niet zo heel boeiend, je kan je daarin prima afzijdig houden en besluiten om er zelf niet meer aan deel te nemen.
Ik begrijp ook niet waarom je alle quotes over die discussie los benoemt. Precies daar zit het pijnpunt: weten wat als figuurlijk bedoeld wordt en slechts ter voorbeeld ende illustratie dient en weten wat serieus genomen moet worden. Dat kun je er echt wel uithalen. Idem dat deel over het achterover hangen over die popcorn quote. Wat een extreme vorm van over-rationalisatie is dat. En waarom?
Om hem specifiek op jou te betrekken. Waarom meld je het en waarom zeg je naderhand nogmaals dat je al aangegeven had dat je popcorn had voorspeld. Wat voeg je toe aan de discussie. Het feit dat er nogal vaak gestoken wordt met specifieke spelers - zie eerder in dit topic zoals opgemerkt door bijvoorbeeld @St@m. Het aanhalen van bepaalde spelers kan als voorbeeld maar ook daar zitten mijn inziens grenzen aan. Dit is een discussie die je prima in voorgaande posts kan herlezen
[...]

Maar als die 'randzaken' op een verkeerd moment in de discussie komen dan worden anderen - ook door jou - opeens de mond gesnoerd. Zo ook vorig jaar toen het over de financiën ging van FC Twente toen bijna degradatie dreigde.
De financien van FC Twente ging er over dat er een seperaat topic is over dat onderwerp, iets wat je dan niet nogmaals in een ander topic hoeft aan te gaan. Daar kan je prima naar de kern van het discussiepunt gaan. Daarom is er bijvoorbeeld ook een buitenlands voetbal topic zodat je daar die discussie kan voeren. Daarnaast is er expliciet door een mod aangegeven dat discussies ten aanzien van clubbegrotingen en jaarcijfers, graag in een eigen topic.
[...]

Mag ik je eraan herinneren dat het gedrag van spelers direct uit het voetbal komt? En het gedrag van supporters (al dan niet met stadionverbod) weinig met het voetbal te doen heeft? En dat ik niet snap hoe punt twee de sfeer opeens ten goede zou komen in deze discussie en punt één niet? Ik heb nog nooit een modingreep gehad (afaik) omdat ik over andere spelers van andere clubs bezig was. Ik heb er meerdere gehad (Lamprou, Younes, Gravenberch) omdat ik hard zei wat ik er van vond. Dat zijn spelers van mijn eigen club. Dan heel erg 'cherrypickend' in de verdediging schieten dat bepaalde spelers (ik weet precies wie je bedoelt) aangevallen worden slaat nergens op. Het gedrag wat die spelers namelijk vertonen is net zo consistent als het gedrag wat de F-side vertoont wanneer een buitenlandse club ergens in een hotel overnacht.
Hoort het dan wel in het topic dat mensen aangeven dat ze gespannen zijn? Dat ze blij zijn met een overwinning? Dat ze trots zijn op een filmpje van club X gemaakt door niet club X? Mijn inziens hoort ook de supporterszaken om de clubs erbij en spijtig genoeg gaat het dan voornamelijk op de rotte appels die er bij iedere club zijn.

Mijn inziens mag je ook prima iedere speler beoordelen op zijn (on)kunde. Wat echter niet heel wenselijk is, is het constant erbij halen van een speler van een bepaalde club omdat hij op een bepaalde manier kijkt. Dat is cherrypicken op de negatieve manier waar het topic niet fijner van wordt.

Waar het wel stappen gemaakt mogen worden is het reageren op titels van nieuwsberichten. Men maakt titels spannend en gebruikers lijken niet te lezen wat spelers hebben gezegd en vallen vervolgens over bijvoorbeeld Schöne of van Bommel terwijl ze feitelijk niets raars zeggen omdat ze puur reageren op een vraag. Dat hele kortzichtige is niet van bepaald hoog niveau waardoor je het kan negeren of je een pagina verder bent omdat men simpelweg niet meer lijkt te lezen dan de titel.
Sommige gebruikers komen meer/minder maar andere gebruikers komen uit het niets en blijven actief posten. Wellicht hangt één en ander samen met de prestatie van een club. Gaat het goed met Ajax heb je plots veel fans. Gaat het slecht met Ajax blijft een kleine groep over. Dat is altijd zo geweest. Het excuus 'ik was er niet dus ik keek niet' en als ik er wel ben dan reageer ik alleen op een zeer gevoelig onderwerp en de rest laat ik voor wat het is kennen we inmiddels ook wel. Niet te controleren dus ik zal het accepteren. Draai volgende keer de reactie eens om naar iets wat zich in een wedstrijd afspeelde i.p.v. meteen de focus op een negatieve randzaak te leggen en het is al anders. De enige negatieve reactie eruit pikken, op door blijven drammen en dan zeuren over de sfeer in het topic... niet chic.
Drammen? Eén post over hetgeen ik zie gebeuren (afsluiten van een discussie en wegzetten van mensen omdat ze vermeend moeilijk doen) en één post omdat in dit geval jij een andere mening toebedeeld bent over wat wel of niet na de discussie is en het overdrijven van die ene post.

Wat is je punt? Dat jij vindt dat de discussie klaar is en dat deze dus ook geheel moet stoppen?
Het constante verwijzen naar het wel en wee in het voetbaltopic - door de groep die zoals ik eerder aangaf zelf niet vies is van een sneer - zal vast en zeker mede gevoed worden door sportieve prestaties van club A en negatieve prestaties van club B. Wen eraan, dat zijn golfbewegingen. Wat hierboven (boven mijn posts) echter door anderen gezegd is dat het tit for tat principe soms één kant in uitslaat. Reageren op de tit met een tat eindigt in een <knip> maar post je een dag later zelf de tit dan krijg je een <knip, troll>.

Ankona had vanochtend een mooie tat kunnen krijgen. Niemand deed het. Waarom zou ik de discussie dan weer oprakelen door dit bericht te gaan posten? Dat is het negatieve constant belichten en dat zou sfeer verlagend zijn. Liever laten gaan.
Tit for tat? Meer whataboutisme.... Club X doet A! Ja maar club Y doet ook A of zelfs erger!!! Het gaat niet altijd over het specifieke moment - dat probeer ik in ieder geval te voorkomen - maar over bijvoorbeeld de generieke gedraging van mensen om een wedstrijd.

En met betrekking tot de <knip>, wellicht is het dan goed om als deelnemer aan een discussie de grenzen te leren herkennen en daar niet overheen te gaan. Dat is iets wat eenieder zelf in controle heeft.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Typhone
JvS schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 14:57:
Ik volg totaal geen voetbal, maar is onderstaande niet een schoolvoorbeeld van te snel aanstoot nemen?

[...]

[/quote]
Anti andermans spullen posts horen dan ook thuis ergens in Algemene Zaken en niet in Sport. Open daar rustig een topic met de verloedering van de samenleving en hoe je die aan de kaak wilt stellen maar betrek daar niet telkens alle supporters van een club bij wanneer het voetbalgerelateerd is want het is algemeen bekend dat mensen daarop gaan reageren en verdedigen.

Het incident benoemen is niks mis mee en ik praat nu niet voor mezelf maar ik weet wel waar het ontsporen kan.

@Napo
Dat was mijn punt niet maar van de modbreak. Ik blijf er juist bewust buiten idem dito met de laatste alinea die jij nu ook weer wegzet met whataboutism. Ik gebruik het als een voorbeeld wat ik niet inzet. Jij gebruikt het als een aandikking op het geheel. Doe dat eens niet.

Ik kan geen emotie of gezichtsuitdrukking meegeven aan tekst dus ik probeer het alleen maar helder te schetsen. Dat lukt prima maar trek het nou niet elke keer uit z’n verband. Ik heb die hele discussie al hierheen verplaatst om de scherpe rand eraf te houden maar je blijft reageren als door een wesp gestoken en ‘onbegrepen’. Of ik een discussie wel of niet aanga is toch niet relevant? Of het onderwerp mij aanstaat evenmin. Modbreak overruled dat en dan moet je kappen met er op ingaan (wat je via mij doet) maar hier feedback geven aan in dit geval @DaniëlWW2 die aangeeft klaar nu met het vuurwerk en de discussie er omheen.

Stuur dat betoog dus niet naar mij.

Algemene voetbalpraat en de definitie daarvan is overigens een zeer ruim begrip maar ik ervaar daar ook buiten Ajax om als het wat verder af gaat geen problemen mee. Zij die het wel doen zullen TR’s aanmaken en dan zien we wel wat er gebeurt. Definitie bepalen kan ik niet. Zou wat zijn als een grapje over Helene Hendriks keihard weggeknald wordt want offtopic waarbij er nul kwade bedoelingen zijn.

Ik laat het hier verder bij. Als je vindt dat ik over de schreef ga of wat dan ook of je hebt vragen over hoe ik iets bedoel DM mij gewoon. De TR mag uiteraard ook altijd als dat waar dan ook gewenst is en in jouw ogen nodig.

Typhone wijzigde deze reactie 08-05-2019 18:31 (41%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Napo

Napo

Typhone schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 18:07:
Ik heb die hele discussie al hierheen verplaatst om de scherpe rand eraf te houden maar je blijft reageren als door een wesp gestoken en ‘onbegrepen’.
Als door een wesp gestoken en onbegrepen? Dat is een interpretatie die je zelf doet. Als je mensen blijft wegzetten op een manier die je zelf ziet door het lezen van een bepaalde reactie dan blijf je dit behouden. Je mag van mij doen en laten wat je wil maar om dan geen reactie te verwachten gaat mij een stap te ver.

Ik geef je mijn perspectief en vraag om wat verduidelijking, that's all.
@Napo
Dat was mijn punt niet maar van de modbreak. Ik blijf er juist bewust buiten idem dito met de laatste alinea die jij nu ook weer wegzet met whataboutism. Ik gebruik het als een voorbeeld wat ik niet inzet. Jij gebruikt het als een aandikking op het geheel. Doe dat eens niet.
Leg mij eens het wat het doel zou zijn van het aanhalen van een oud incident bij een recent geval. Daar gaat het op dat moment niet om. Natuurlijk kan je een mening geven over een huidige gebeurtenis en daarna de vergelijking leggen met een andere gebeurtenis uit het verleden maar blijf initieel in ieder geval bij het gemaakte punt.
Modbreak overruled dat en dan moet je kappen met er op ingaan (wat je via mij doet) maar hier feedback geven aan in dit geval @DaniëlWW2 die aangeeft klaar nu met het vuurwerk en de discussie er omheen.

Stuur dat betoog dus niet naar mij.
Ik vraag enkel jouw perspectief van wat wel en niet kan in het voetbaltopic, niets meer maar ook niets minder. Geen antwoord is ook prima maar dat kan ik dan weer niet rijmen met eerdere opmerkingen omdat je er wel een bepaald beeld bij hebt.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Hengbers_92
  • Niet online
Wat ik nu lees is dat we elkaar allemaal gaan aanwijzen wat er mis gaat. Wat eigenlijk gewoon jammer is.

Ik lees nu dat @Leon Zwiers het niet leuk vind maar de reden die je aangeeft geld ook voor de users met een Ajax stempel. Alles wat wij/hun zeggen wordt ook onder een vergrootglas gelegd. Zoals @Han ook aangeeft regelmatig dat ik een reactie type maar niet op Plaats reactie druk. Dus wat dat betreft loopt nu iedereen op eieren door bepaalde acties de afgelopen maanden in het topic.

Dit in combinatie met het eind van het seizoen maakt dat er bij veel clubs en dus supporters druk op ligt. Dat kan wel eens reacties uitlokken. Zoals genoemd door @Ramzzz en @Typhone en nog wel een paar mensen moeten niet zo snel ergens aanstoot aannemen. Ja ik blijf dit herhalen.

Het ergste wat er nu aan de hand is dat is wel dat er geen lijn zit in de moderatie dat is gevaarlijk. Ook al heeft een reactie veel reports het hoeft toch niet altijd weggehaald te worden? Misschien dan ook de voorgeschiedenis lezen?

Wat @DaniëlWW2 vandaag deed betreft het vuurwerk waar over gepraat word een modbreak inbrengen is duidelijker dan zomaar reacties gaan trashen zonder een bericht of alleen een <knip>. Dan krijgen wij als gebruikers denk ik minder het idee dat we op eieren lopen en is de intentie gewoon DUIDELIJK.

In plaats van commentaar wil ook wel even een idee voor de mods aanbrengen misschien moet er net zoals bij het F1 topic gewoon een warning komen te staan met een aantal dingen die al zovaak herkauwd zijn. Of dat nu over FC Lutjebroek gaat of FC Achteruit (fictieve namen).

@Napo en vele anderen die hier gereageerd hebben misschien een idee om met de "vaste" gebruikers en de mods eens wat richtlijnen op te zetten zodat het voor iedereen gewoon gezellig blijft. @Orion84 Ik hoop dat ik met bovenstaande in ieder geval wat heb kunnen bijdragen maar als het volgend seizoen weer zo gaat blijft het topic volgend jaar aardig leeg ben ik bang voor en dat lijkt me ook niet de bedoeling.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Typhone
@Napo
Gaan we keer samen in de pen klimmen om het op papier (perspectief wat wel en niet kan) te zetten? Vind ik niet erg namelijk. Idee van @Hengbers_92 is zo slecht niet (laatste alinea).

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Leon Zwiers
De discussies die lopen zijn in wezen niet anders dan voorgaande jaren. Wat wel anders is, is dat er veel agressiever op wordt ingegrepen door de moderatie. In mijn ogen vaak niet eens nodig, maar het verpest wel de sfeer. Meestal bloeden die dooddoeners zoals vuurwerk snel genoeg uit zichzelf dood zonder mod ingrijpen. Kijk natuurlijk moeten verbastering zoals 010/020/kakkerlakken/neuzen etc gemodereerd worden. Maar ook vrij normale/onschuldige discussies belanden plots in den prullenmand.

Lange tenen kweken lijkt me een goed plan inderdaad voor sommigen, daar heeft de moderatie zeker een punt.
Idee van @Hengbers_92 is inderdaad zo slecht niet.

Leon Zwiers wijzigde deze reactie 08-05-2019 19:33 (19%)

Acties:
  • +3Henk 'm!

• London
  • Registratie: oktober 2007
  • Niet online

London

Victoria Concordia Crescit

Denk dat zo'n topic warning zoals @Hengbers_92 aanhaalt niet een heel verkeerd idee is. Ik post nog niet zo lang mee in de verscheidene topics maar ik vind het bij het F1 topic wel fijn om te weten wat wel en niet gewenst is.

Ik schrok dan ook wel een beetje toen die paar posts over Tottenham afgelopen weekend opeens verwijderd waren in het Voetbal topic. Die had ik bewust geplaatst daar in plaats van in het Buitenlandse topic omdat het de aanstaande tegenstander van Ajax is en er dus mijns inziens een duidelijke link was. Ik denk dat het bij zo'n onderwerp als voetbal ook belangrijk is om niet te rigide te modereren. Tuurlijk zijn er af en toe discussies die een ongewenste richting op gaan, maar als er een post of 5-6 gesproken wordt over een aanstaande tegenstander van een Eredivisie club dan is dat toch verder gewoon prima? Als Tottenham niet tegen Ajax had gespeeld dan had ik uiteraard de posts ook netjes in het Buitenlands voetbal topic geplaatst.
Het directe deleten van alle posts gaf mij een beetje een nare nasmaak en dat is precies dat zwart/witte waar ik op doel. Bepaalde onschuldige discussies moet je gewoon door de vingers zien. De ervaring leert dat die vaak vanzelf weer dood bloeden.. Zolang het over voetbal gaat is toch prima, daarvoor klikken we nochtans allemaal op de link naar het topic.

edit: En dan gaat een overijverig modje een post aanpassen omdat je een compliment geeft over een vrouw, sjonge jonge zeg, wat een 1984 praktijken :F

London wijzigde deze reactie 08-05-2019 20:18 (5%)

Arsenal - Real Madrid - Mercedes AMG Petronas

Acties:
  • +3Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Leon Zwiers schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 19:32:

Lange tenen kweken lijkt me een goed plan inderdaad voor sommigen, daar heeft de moderatie zeker een punt.
Idee van @Hengbers_92 is inderdaad zo slecht niet.
Ik denk dat het begint met gewoon niet zoveel ingrijpen (naast het vragen om niet zo geirriteerd te doen). Ingrijpen roept vaak "ja maar dan zij ook" reacties op (dat zal met voetbal nog wel iets gevoeliger liggen, ivm die enorme clubemotie). Ik heb zelf in het F1 topic het idee dat er veel te vaak gestuurd wordt op inhoud ("en nu is het klaar met die ellenlange discussie over de motorolie" zie je bijvoorbeeld weleens), het zal me niet verbazen dat dat in voetbal ook is. Het "I must moderate" gevoel, wat weer TR's uitlokt, wat weer nog meer urgentie creeert van "ik moet iets doen!" en "het loopt uit de hand!", terwijl er feitelijk niets aan de hand is :P.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• toolkist
We hebben het er in de loop van het seizoen natuurlijk ook wel wat naar gemaakt, dat er nu strakker gemodereerd wordt. Ik zou zelf alleen dan liever een mod break zien (als het uberhaupt nog voort suddert als 1 van de mods online is) ipv het zonder mededeling trashen. Of een topic warning zin gaat hebben weet ik niet, hoe lang zal dat ding dan wel niet worden? Of te lang dat niemand em leest, of zo generiek dat iedereen zonder de warning ook wel weet wat niet gewenst is.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• AGee
  • Niet online

AGee

Topicstarter
JvS schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 19:41:
[...]

Ik denk dat het begint met gewoon niet zoveel ingrijpen (naast het vragen om niet zo geirriteerd te doen). Ingrijpen roept vaak "ja maar dan zij ook" reacties op (dat zal met voetbal nog wel iets gevoeliger liggen, ivm die enorme clubemotie). Ik heb zelf in het F1 topic het idee dat er veel te vaak gestuurd wordt op inhoud ("en nu is het klaar met die ellenlange discussie over de motorolie" zie je bijvoorbeeld weleens), het zal me niet verbazen dat dat in voetbal ook is. Het "I must moderate" gevoel, wat weer TR's uitlokt, wat weer nog meer urgentie creeert van "ik moet iets doen!" en "het loopt uit de hand!", terwijl er feitelijk niets aan de hand is :P.
Beter drie kwart van de community wegjagen onder het mom van 'eelt kweken' dan ingrijpen waar nodig, nietwaar? Zodat je maar zo min mogelijk te doen hebt, als mod :Y)

Acties:
  • +3Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

AGee schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 20:35:
[...]

Beter drie kwart van de community wegjagen onder het mom van 'eelt kweken' dan ingrijpen waar nodig, nietwaar? Zodat je maar zo min mogelijk te doen hebt, als mod :Y)
Tja, het is jammer dat je zo schamper reageert op een goedbedoelde bijdrage. Mijn visie op het geheel: Door veel ingrijpen creëer je behoefte aan ingrijpen. Niet modereren is geen optie. Maar vage regels en constant op vanalles ingrijpen uit angst om te weinig te doen doet meer kwaad dan goed denk ik. Ik zie dat in veel topics gebeuren en ik vind dat erg jammer.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Hengbers_92
  • Niet online
AGee schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 20:35:
[...]

Niet om het een of ander he maar wat je nu doet is gewoon afbraak aan alle input de laatste tijd in dit topic betreft het voetbal verhaal.

Als je alles nog eens leest zie je dat fans van alle clubs er nu wel over eens zijn dat iedereen nu op eieren loopt. Er wordt van alles aangedragen en uitgebreid en goed gediscussieerd en dan doe jij het met een dooddoener af. Er zal in ieder geval nooit een hekel ontstaan richting de moderaters in de topics. Het is vrijwilligers werk en dat besef ik mij terdege.

Waar ik vrijwilligerswerk doe hangt ook een bordje 'Het is vrijwillig, maar niet vrijblijvend'. Persoonlijk zou ik het moderen niet kunnen in een topic zoals het voetbaltopic en het F1 topic. Maar ga als mod aub niet even de andere kant opkijken en de discussie mond dood maken. Dan heb je inderdaad over een tijd weinig meer te doen.

Ik blijf het herhalen net zoals zoveel users hier. De willekeur en zelfs het zelfreiningsvermogen in het topic wordt gewoon teniet gedaan door wat hele vreemde ingrepen de laatste tijd en dat levert voor niemand een prettige situatie op. Voor de moderators niet en ook niet voor de users.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• AGee
  • Niet online

AGee

Topicstarter
Hengbers_92 schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 20:47:
'Het is vrijwillig, maar niet vrijblijvend'.
_/-\o_

Prettige wedstrijd :>

Acties:
  • +3Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: november 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Maar voor de wedstrijd begint maar even mijn korte modbreak van vanochtend toelichten.
Ik doe dit hele modje gebeuren nu ruim drie jaar waaronder in een aantal zeer moeilijke topics. Ik heb in die tijd een zeker gevoel ontwikkeld als het gaat om potentiële escalatie. Merk ik dat een onderwerp gaat escaleren en zie ik het op tijd, dan kap ik het dus liever preventief af. Dat scheelt mij achteraf oplossen. Het scheelt reacties verwijderen, boze mensen die hun reacties aangepast hebben etc.

Als ik vanochtend dan zag dat er weer F side hooligans bezig waren met hun vuurwerkacties, dan weet ik eigenlijk al dat het voor een eindeloze welles/nietis kan uitlopen. Begint dat dan ook, tja dan kap ik het af. Lijkt me veel beter voor iedereen. ;)

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• AGee
  • Niet online

AGee

Topicstarter
^^ Weinig toe te voegen aan Daniël's bericht. Veel ingrepen worden beoordeeld als negatief, zelfs door users die het topic niet eens volgen en er dus überhaupt geen mening over kunnen hebben. Een Feyenoord-bril, een PSV-bril en een Ajax-bril: Alles is al langs gekomen. Dat het nu vooral om Ajax gaat is niet raar aangezien Ajax momenteel vaak op tv is....

Maar misschien... heel misschien. Zou het ook helpen als mensen niet zo snel op de achterste benen zouden staan bij een kleine ingreep als een *knip*-je, een modbreak of een verwijderde post ;). Het is niet het einde van de wereld als iemand in het rood een bericht van je aanpast, je wordt niet direct verwijderd van het forum (niet bij één aangepast of verwijderd bericht in ieder geval). Accepteer soms gewoon eens wat er gezegd/gedaan wordt zonder er een enorm discussiepunt van te maken :)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Gonadan
  • Niet online

Gonadan

Moderator Foto & Video
Leon Zwiers schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 11:01:
Tja, de rest van je post kan ik wel achter staan maar dit moet ik helaas een nogal eenzijdige reactie vinden. De afgelopen jaren herinner ik mij ook een periode waarin je heel erg moest uitkijken met kritisch zijn op Feyenoord anders waren er wel een aantal users die een aantal pagina's kwamen ranten dat iedereen tegen Feyenoord was. PSV heeft die perioden ook gehad en nu is het een tijdje Ajax. Het is in dat soort perioden nooit echt prettig voor degenen wiens club het niet betreft maar dat hoort er ook gewoon bij.
Stel dat je het Centraal Ajax-topic had genoemd dan was het daarvoor Feyenoord en PSV topic geweest en had je het sinds gisteravond wel weer kunnen hernoemen naar Centraal Verkneukelen over Ajax-topic. Het aantal users wat zich de laatste maanden niet heeft laten zien en nu ineens even kritisch komt zijn is ook immens, maar zo blijf je bezig, het hoort er gewoon bij.

Als iedereen nu gewoon de ballen heeft om in goede én in slechte tijden te blijven posten en objectief (iig poging) over voetbal praten dan blijft het sowieso allemaal wat meer gebalanceerd en wat vriendelijker. :)

Plus negeer gewoon alle eendagsvliegen die überhaupt meer voor eenzijdige uitingen en niet voor inhoudelijke discussie komen. ;)

• Devian
  • Registratie: juni 2000
  • Laatst online: 16:59
Misschien is het beter, ten behoeve van de sfeer, om de discussie Assen vs Zandvoort in het GP topic af te sluiten?

Denk dat het topic er een stuk leuker van word als we dat achter ons kunnen laten nu de beslissing genomen is door de F1 organisatie.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 17:22

Outerspace

Moderator General Chat

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Devian schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 15:43:
Misschien is het beter, ten behoeve van de sfeer, om de discussie Assen vs Zandvoort in het GP topic af te sluiten?

Denk dat het topic er een stuk leuker van word als we dat achter ons kunnen laten nu de beslissing genomen is door de F1 organisatie.
Outerspace in "[F1] Grand Prix van Nederland" ;)

LinkedIn | Tweakers Gallery | Spotify!

• toolkist
Ik vind het dan wel weer raar dat er totaal niet ingegrepen wordt op posts als 'en nu stoppen met janken' etc...

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Outerspace

Outerspace

Moderator General Chat

toolkist schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 17:31:
[...]

Ik vind het dan wel weer raar dat er totaal niet ingegrepen wordt op posts als 'en nu stoppen met janken' etc...
Wij zien ook niet altijd alles, maar blijf gerust TR's aanmaken ;)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Player1S
  • Laatst online: 17:12

Player1S

Formerly known as L1nt

In het F1 topic word gesproken over Rich Energy en de rechtzaak die ze verloren hebben. Ik verwacht dat er de komende tijd nog wel meer over geschreven gaat worden.

Het heeft in zekere zin te maken met F1 omdat ze Haas F1 sponsoren maar is misschien een beetje te offtopic voor het algemene F1 topic. Een idee om het af te splitsen?

Player1S: Mixer

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Outerspace

Outerspace

Moderator General Chat

Player1S schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 09:02:
In het F1 topic word gesproken over Rich Energy en de rechtzaak die ze verloren hebben. Ik verwacht dat er de komende tijd nog wel meer over geschreven gaat worden.

Het heeft in zekere zin te maken met F1 omdat ze Haas F1 sponsoren maar is misschien een beetje te offtopic voor het algemene F1 topic. Een idee om het af te splitsen?
We verwachten geen stormloop aan reacties over Rich Energy buiten het F1 topic om. De huidige posts zullen we daarom ook niet afsplitsen naar een nieuw topic, omdat we verwachten dat het geen bestaansrecht gaat hebben (muv een paar geïnteresseerden).

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Napo

Napo

Typhone schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 19:00:
@Napo
Gaan we keer samen in de pen klimmen om het op papier (perspectief wat wel en niet kan) te zetten? Vind ik niet erg namelijk. Idee van @Hengbers_92 is zo slecht niet (laatste alinea).
En om hier op terug te komen, één van de redenen waarom ik eerlijk gezegd geen nut zie om hier met jou iets voor te schrijven:
Typhone schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 13:42:
PSV zal vanzelf wel gaan sputteren hahaha:
Dit soort posts voegen niets toe aan het topic en zal de sfeer niet positief beinvloeden.

• Outerspace

Outerspace

Moderator General Chat

Een grapje kan, maar structureel is gewoon sfeerverziekend. Ik ben het eens dat het trollen wel eens een keer minder kan in het Voetbaltopic. Ik wil ook best een DM thread opzetten tussen verschillende posters om met elkaar te bedenken hoe we de sfeer goed houden in het topic. De afspraken zetten we daarna in de topicwarning en zullen we dan ook gaan handhaven.

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Moderator General Chat

Topicstarter
Outerspace schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 15:32:
Een grapje kan, maar structureel is gewoon sfeerverziekend. Ik ben het eens dat het trollen wel eens een keer minder kan in het Voetbaltopic. Ik wil ook best een DM thread opzetten tussen verschillende posters om met elkaar te bedenken hoe we de sfeer goed houden in het topic. De afspraken zetten we daarna in de topicwarning en zullen we dan ook gaan handhaven.
En het mag ook wel eens gezegd worden dat 'supporters' van 'sommige clubs' (veel) vaker trollen en flamen dan andere... ;)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Outerspace

Outerspace

Moderator General Chat

Ramzzz schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 15:34:
[...]

En het mag ook wel eens gezegd worden dat 'supporters' van 'sommige clubs' (veel) vaker trollen en flamen dan andere... ;)
Ik denk dat het procentueel gezien best meevalt :)
Daarnaast heb ik aan calimero-gedrag en ook aan grootheidswaanzin, van welke club of supporter dan ook, een hekel.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Typhone
Ey heren, dat was helemaal geen troll. PSV is tweede geworden en draagt relatief fors af volgens dat systeem. Daar zat verder geen enkele bedoeling achter. Doe eens niet zo kleinzerig.

Als Feyenoord tweede was geworden en CL had gespeeld had daar Feyenoord gestaan, was het Ajax geweest dan had er Ajax gestaan. Het ging puur en alleen om die relatief grote afdracht (3,8% vs 5,2% voor de nummer 2) zo uit mijn hoofd als ik het artikel correct herinner.

Ik zal het woord PSV niet meer noemen @Napo om niet teveel op alle zieltjes te trappen. Als DIT alweer naar de trolhoek 'gespind' wordt. Ik vind het belachelijk dat zowel de nummer 1 als nummer 2 geld moeten afstaan en met het sputteren van PSV bedoelde ik niks meer of minder dat ze relatief veel meer moeten afstaan dan Ajax als je het afzet tegen uiteindelijke inkomsten. Daar zat geen onderwater steek bij. Dat aandikken @Ramzzz .... :/ matig matig.

Fijn dat ik weer als troll in de hoek gezet wordt met deze ingenieuze ingreep die nergens op gebaseerd is noch dat ik überhaupt een sneer naar PSV moet of wilde uitdelen... d:)b

Typhone wijzigde deze reactie 22-05-2019 15:49 (4%)

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Moderator General Chat

Topicstarter
Typhone schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 15:48:
Ey heren, dat was helemaal geen troll. PSV is tweede geworden en draagt relatief fors af volgens dat systeem. Daar zat verder geen enkele bedoeling achter. Doe eens niet zo kleinzerig.

Als Feyenoord tweede was geworden en CL had gespeeld had daar Feyenoord gestaan, was het Ajax geweest dan had er Ajax gestaan. Het ging puur en alleen om die relatief grote afdracht (3,8% vs 5,2% voor de nummer 2) zo uit mijn hoofd als ik het artikel correct herinner.

Ik zal het woord PSV niet meer noemen @Napo om niet teveel op alle zieltjes te trappen. Als DIT alweer naar de trolhoek 'gespind' wordt. Ik vind het belachelijk dat zowel de nummer 1 als nummer 2 geld moeten afstaan en met het sputteren van PSV bedoelde ik niks meer of minder dat ze relatief veel meer moeten afstaan dan Ajax als je het afzet tegen uiteindelijke inkomsten. Daar zat geen onderwater steek bij. Dat aandikken @Ramzzz .... :/ matig matig.

Fijn dat ik weer als troll in de hoek gezet wordt met deze ingenieuze ingreep die nergens op gebaseerd is noch dat ik überhaupt een sneer naar PSV moet of wilde uitdelen... d:)b
Je trekt het je persoonlijk aan?

Dat hoeft niet, ik plaatste het in algemene context (reagerend op de post van @Outerspace), en zeker niet i.v.m. jouw laatste post.

Dat die alsnog is gemodereerd, heeft ook zijn redenen, op een gegeven moment is het niet meer duidelijk voor elke lezer waar de lichte spot- / troll- / sneer- / flame-grens is.

En dan is het voorkomen van een flamewar best prettig.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Typhone
Ik post de cijfers er niet voor niets bij. Het is toch absurd dat Ajax die zo ver komt relatief maar zo weinig afdraagt tov van de nummer twee: 4,08 vs 1,75 miljoen.

Ik zie de verhouding niet en dat wilde ik aangeven. Er zat nul komma nul troll, sneer of insinuatie bij maar zo wordt het wel gemod!

Daar zit zeker een persoonlijke opvatting bij door de opmerking van @Napo. Ik heb en had geen enkele aanleiding om iets negatiefs over welke club dan ook te posten maar zo kan het snel gaan...

Typhone wijzigde deze reactie 22-05-2019 15:56 (24%)

• Orion84

Orion84

Admin General Chat

Fotogenie(k)?

Typhone schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 15:54:
Ik post de cijfers er niet voor niets bij. Het is toch absurd dat Ajax die zo ver komt relatief maar zo weinig afdraagt tov van de nummer twee: 4,08 vs 1,75 miljoen.

Ik zie de verhouding niet en dat wilde ik aangeven. Er zat nul komma nul troll, sneer of insinuatie bij maar zo wordt het wel gemod!
Misschien moet je dat dan gewoon zeggen in plaats van een kreet als "PSV zal wel gaan sputteren, hahaha" te posten, die makkelijk verkeerd opgevat kan worden :)

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Moderator General Chat

Topicstarter
Typhone schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 15:54:

Daar zit zeker een persoonlijke opvatting bij door de opmerking van @Napo. Ik heb en had geen enkele aanleiding om iets negatiefs over welke club dan ook te posten maar zo kan het snel gaan...
Je steekt zelf de lont in een behoorlijk obvious kruitvat, met dit soort reacties. Als jij je dit voortaan realiseert vóór je hem plaatst, scheelt dat weer een hoop werk.
Orion84 schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 15:56:
[...]

Misschien moet je dat dan gewoon zeggen in plaats van een kreet als "PSV zal wel gaan sputteren, hahaha" te posten, die makkelijk verkeerd opgevat kan worden :)
Exact.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Outerspace

Outerspace

Moderator General Chat

Typhone schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 15:48:

Zorg er dan voor dat je je post de volgende keer wat uitgebreider schrijft. Zo wordt hij gewoon als troll gezien, zelfs ik (ik heb 'm gemod) lees 'm zo als moderator (en als 2e Ajacied).
Ik zal het woord PSV niet meer noemen @Napo om niet teveel op alle zieltjes te trappen. Als DIT alweer naar de trolhoek 'gespind' wordt.
Doe eens niet zo kleinzerig.
Ik vind het belachelijk dat zowel de nummer 1 als nummer 2 geld moeten afstaan en met het sputteren van PSV bedoelde ik niks meer of minder dat ze relatief veel meer moeten afstaan dan Ajax als je het afzet tegen uiteindelijke inkomsten. Daar zat geen onderwater steek bij.
Zie eerste antwoord
Dat aandikken @Ramzzz .... :/ matig matig.
Zie mijn tweede antwoord
Je mag je melden bij degene die je mod ;)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Typhone
Orion84 schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 15:56:
[...]

Oprecht niet aan gedacht dat men het negatief zou opvatten. Want mijn SP mening die ik eerder had gaf wel lichtelijk aan in welke hoek ik zat. Dus het was zeer zeker NIET mijn bedoeling te schoppen tegen mensen! :)

@Outerspace
Ja ik moest zelfs keihard nadenken wat ik gezegd had wat verkeerd kon zijn en toen zag ik de reactie in dit topic over sfeerverziekend. Voor nu is het all good na de uitleg :)

Typhone wijzigde deze reactie 22-05-2019 16:19 (16%)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Curva
  • Nu online
Ramzzz schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 15:34:
[...]

Wat wil je hiermee zeggen? Leg het is uit als neutrale mod? Ben wel benieuwd

• toolkist
Typhone schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 16:08:
[...]

Oprecht niet aan gedacht dat men het negatief zou opvatten. Want mijn SP mening die ik eerder had gaf wel lichtelijk aan in welke hoek ik zat. Dus het was zeer zeker NIET mijn bedoeling te schoppen tegen mensen! :)

@Outerspace
Ja ik moest zelfs keihard nadenken wat ik gezegd had wat verkeerd kon zijn en toen zag ik de reactie in dit topic over sfeerverziekend. Voor nu is het all good na de uitleg :)
Ik had je post meerdere keren gelezen omdat ik inhoudelijk op je gequotte stukje wilde reageren, maar deed het niet omdat ik je eigen toevoeging echt niet anders kon zien dan een onnodige troll ;)
Erg ongelukkig verwoord dus als dat niet de bedoeling was

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Typhone
toolkist schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 16:45:
[...]

Ik had je post meerdere keren gelezen omdat ik inhoudelijk op je gequotte stukje wilde reageren, maar deed het niet omdat ik je eigen toevoeging echt niet anders kon zien dan een onnodige troll ;)
Erg ongelukkig verwoord dus als dat niet de bedoeling was
Nou ik moest zelf even denken wat ik überhaupt gezegd had toen ik een modingreep notificatie had. En helemaal toen het mega recent was. Ongelukkige woordkeuze maar zeker geen kwade intentie :) (noch aanleiding daartoe!)

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Moderator General Chat

Topicstarter
Curva schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 16:34:
[...]

Wat wil je hiermee zeggen? Leg het is uit als neutrale mod? Ben wel benieuwd
Wij kunnen aan de hand van de topic reports en getrashte posts, en het postgedrag van users heel goed zien wie wat wanneer doet.

En daar is een trend in te zien.

Je suggstieve vraagstelling duidt erop dat je 1. het niet met deze waarneming eens zou zijn, en 2. dat je insinueert dat er een motief achter zou zitten.

Welnu, wij zijn (o.a. @Outerspace en ik, aangevuld met meer terloopse extra ogen in het zeil wanneer wij er onverhoopt niet acuut erg in hebben) er om de sfeer en toon van het topic te bewaken, en laat ons gewoon ons werk doen.

• toolkist
Ramzzz schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 16:55:
[...]

Wij kunnen aan de hand van de topic reports en getrashte posts, en het postgedrag van users heel goed zien wie wat wanneer doet.

Niet mijn mening maar je zou kunnen stellen:
Wat is het waard om een trend te zien in hetgeen waarvan je zelf besloten hebt dat je het trasht?
Op basis daarvan kun je hoogstens analyseren wat jij het trashen waard vindt, niet wat de trend in het topic is ;) Wie weet ben je (onbewust) bevooroordeeld richting bepaalde users.
Nogmaals, niet mijn mening.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Curva
  • Nu online
Ramzzz schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 16:55:
[...]

Je suggstieve vraagstelling duidt erop dat je 1. het niet met deze waarneming eens zou zijn, en 2. dat je insinueert dat er een motief achter zou zitten.
De post waar ik op reageerde is ook vrij suggestief. Hier geef je nogmaals aan dat er een trend te zien is. Wat is die trend dan? En zoals @toolkist hierboven al aangaf is het trashen ook een oordeel en eventueel kan die niet neutraal zijn.
Je geeft tot 2 keer toe iets aan met een toon die voor andere als vervelend kan worden geïnterpreteerd. (ik lees hem namelijk zo: "En het mag ook wel eens gezegd worden dat 'Ajaxsupporters' (veel) vaker trollen en flamen dan andere...).
@Typhone zijn post is gemod aangezien zijn tekst ook vrij te interpreteren was en richting een troll opmerking ging. Waarom ga jij nu op dezelfde voet verder. Ik heb in dit topic vaker aangegeven dat ik je als mod erg 'gekleurd' vind. Geef direct aan wat de trend is of begin er niet over.
Welnu, wij zijn (o.a. @Outerspace en ik, aangevuld met meer terloopse extra ogen in het zeil wanneer wij er onverhoopt niet acuut erg in hebben) er om de sfeer en toon van het topic te bewaken, en laat ons gewoon ons werk doen.
Wat bedoel je hier nu mee? Ik geef niet aan dat je bijvoorbeeld is moet kappen met deze onzin (modden) of iets in die trend. Het lijkt er nu wel op of ik/we geen commentaar mogen hebben.

Ik ben mij er goed van bewust dat het voor jullie, alle mods, een functie op vrijwillige basis is. Chapeau daarvoor, ik zou er geen tijd voor hebben. (en ook geen zin :+) Het continue gebash richting elkaar zal de motivatie niet ten goede komen. Maar helaas constatering ik bij jou aan de ene kant het (niet kleurloos) handhaven van het topic maar aan de andere kant gooi je graag wat olie op het Ajaxvuur. Dat is jammer en vaak onnodig, dat komt de sfeer niet ten goede. =Mijn mening

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Moderator General Chat

Topicstarter
Ik vind dit wel twee opvallende - misschien wel exemplarische - reacties.

Wat jullie denken te lezen in wat ik schrijf, en wat er staat, word, gezien jullie reacties, blijkbaar geheel door een gekleurde bril gezien, alsof het suggestief is bedoeld en misschien wel als een 'aanval', terwijl ik hier gewoon aangeef dat er voor moderatoren (ja meerdere, niet alleen ik) meerdere kanten aan de zaak zitten en niet alleen de kant van de 'supporter van één of andere club'.

Dat betekent dat jullie het verschijnsel dus wel kennen, en herkennen, maar wanneer jullie het (zelf) doen, het wellicht voor lief nemen of wel acceptabel vinden, maar zodra het van een ander komt - zelfs wanneer niet zo bedoeld is, zoals nu van mij - direct in de contramine schieten.

Dat kan zijn, omdat jullie je aangesproken voelen (waarom dan?), of omdat jullie echt geen idee hebben waar het om gaat (waarom dan direct zo achterdochtig reageren?), maar uit het ongerijmde een aanleiding zien om eens flink los te gaan tegen moderatie (hoe moet ik dit anders noemen?).

De boodschap komt dus wel aan, maar wordt volledig verkeerd geïnterpreteerd.

Een trend kan veel meer betekenen dan dat ik 'supporters van één specifieke club' op het oog heb. En dat is ook zo. Sterker nog, van meerdere clubs zijn meerdere supporters zeker meermalen op een negatieve manier opgevallen in de voetbaltopics (ja dus ook in het 'buitenlandse' topic).

@Typhone begreep inmiddels wat ermee bedoeld wordt, en het zou fijn zijn als jullie dat ook deden.

• Napo

Napo

Curva schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 18:19:
[...]

De post waar ik op reageerde is ook vrij suggestief. Hier geef je nogmaals aan dat er een trend te zien is. Wat is die trend dan? En zoals @toolkist hierboven al aangaf is het trashen ook een oordeel en eventueel kan die niet neutraal zijn.
Je geeft tot 2 keer toe iets aan met een toon die voor andere als vervelend kan worden geïnterpreteerd. (ik lees hem namelijk zo: "En het mag ook wel eens gezegd worden dat 'Ajaxsupporters' (veel) vaker trollen en flamen dan andere...).
@Typhone zijn post is gemod aangezien zijn tekst ook vrij te interpreteren was en richting een troll opmerking ging. Waarom ga jij nu op dezelfde voet verder. Ik heb in dit topic vaker aangegeven dat ik je als mod erg 'gekleurd' vind. Geef direct aan wat de trend is of begin er niet over.
Ik vraag me oprecht af of het feitelijk zo is dat @Ramzzz gekleurde moderaties uitvoert of dat men de moderaties gekleurd interpreteert vanwege zijn bekende clubvoorkeur. Ik ga er vanuit dat de moderators van Tweakers bewust zijn van het feit dat iedere moderatie gekleurd is, een moderatie geeft in principe aan dat er een grens is overschreden (aanname die ik wel durf te maken) anders zou er namelijk geen moderatie nodig zijn.

Wat we ook moeten realiseren is dat er gebruikers zijn die overduidelijk posts interpreteren op basis van de clubvoorkeur van de gebruiker die de post plaatst of modereert. Op sommige momenten prima om daarvan bewust te zijn maar je moet je afvragen of het projecteren van de clubvoorkeur nut heeft. Je hoeft er niet vanuit te gaan dat men te allen tijde neutraal reageert, zeker niet tijdens een wedstrijd van die club. Wat je echter ook moet voorkomen is dat je iedere reactie van een gebruiker interpreteert alsof die gebaseerd is op de clubvoorkeur, dat hoeft niet zo te zijn noch geloof ik niet dat men alles vanuit een perspectief plaatst.

Iets wat onder andere aangetoond wordt door @Typhone eerder in dit topic.

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste

OnePlus 7 Pro (8GB intern) Microsoft Xbox One S All-Digital Edition LG OLED C9 Google Pixel 3a XL FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Google

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True