Dit is lange tenen hebben?
Ik maak zelf melding van het vuurwerk. Kansloos van de supporters maar verder onschuldig dus ik bemoei me er verder niet mee. Ik kan de reacties wel voorspellen vandaar dat de term 'ik pak de popcorn erbij' om de hoek komt. Die reacties zijn voorspelbaar, mogen benoemd worden en that's it. Maar die zijn er de vorige keer en de keer daarvoor ook al geweest dus een enkele benoeming is voldoende zonder een discussie aan te slingeren.
Dus je doet een melding waarbij je weet wat het gevolg gaat zijn en vervolgens geef je ook aan dat je "achterover gaat zitten" - dat is mijn interpretatie van "de popcorn erbij pakken" - om te zien hoe dit gaat uitpakken. Het feit dat je weet dat het op die manier gaat uitpakken zou al genoeg reden moeten zijn om het wellicht al niet te benoemen waarbij ik uitdrukkelijk niet zeg dat je het niet moet benoemen.
Er wordt geen enkele discussie afgekapt door wie dan ook. Er wordt alleen niet verder op ingegaan. Ergo niet door mij en niet door @
Curva. @
DaniëlWW2 geeft acte de presence en kapt het af en jij komt daar een stuk later vertellen dat de discussie niet voorbij is door mijn reactie te quoten.
Dan is jouw interpretatie van de uitspraak van een andere user - en welke user dat is is niet heel relevant - anders dan bij mij. Een uitspraak die neergezet wordt op het niveau van "Doe niet zo moeilijk man en reageer gewoon niet." is niets anders dan een slot op de discussie gooien. De mening van een andere user wordt weggezet als irrelevant en dat lijkt mij niet de manier. Prima als er een onderbouwing wordt gegeven waarom een andere gebruiker moeilijk doet en wellicht niet zou hoeveren reageren zodat je er op een begripvolle manier kan reageren
Daarnaast wordt er over mijn reactie gezegd - voordat er een post van een mod was - dat de discussie over was, iets wat die volgens mij niet was. Dat iemand een andere mening toebedeels is, is meer dan prima. Je moet in dezen wellicht de vorm los zien van de inhoud. De inhoud (vuurwerk voor wedstrijd afsteken) was en is voor mij geen nieuwe discussie waard. De vorm waarop deze wordt gestopt wel. Niet door de mod maar door andere gebruikers.
Lees ik even 'het gesprek van de dag' door dan zie ik van de laatste vier reacties van jou er
drie die uitsluitend ingaan op reacties waar het voetbaltopic in het algemeen niet voor bedoeld is. Wordt er wat gezegd over een wedstrijd in de Premier League waar toevallig de CL tegenstander van Ajax in actief is dan wordt iedereen gesommeerd naar het buitenlands voetbal topic te gaan. Gaat het opeens over vuurwerk afgestoken door mensen die al een stadionverbod hebben dan is dat plots discussievoer voor het voetbaltopic?
Het voetbaltopic gaat over meer dan enkel het spelletje en daar zitten wat randzaken bij die naar mijn mening prima besproken kunnen en mogen worden. Gedrag van "supporters" valt zo ver ik begrijp prima binnen de scope van het topic. Zeker als het gaat om het gedrag van mensen bij een wedstrijd in Nederland of een Nederlandse club. Mocht dit veranderd zijn prima, dan kunnen we het limiteren tot het spel dat op het veld getoond wordt. Mij ook prima, maar dan zijn er wel meer items die wellicht niet behoren in het gemelde topic.
Over Liverpool gisteravond heb je met geen woord gerept. Over oud PSV speler Wijnaldum idem dito. Dan komt er een dag later een reactie over het vuurwerk en boem daar ben je weer op het scherpst van de snede om eerst @
Curva te analyseren en vervolgens mij inclusief de bewering dat ik het vuurtje opstook door iets met popcorn te zeggen.
Ik verontschuldig mij dat ik niet de tijd noch de zin heb gehad om tijdens de wedstrijd diepgaande analyses te posten in het topic. Nu wil ik je wel melden dat ik wel
iets gepost heb tijdens de wedstrijd. Als je mening is dat iemand niet mag posten als ze niet tijdens een wedstrijd aanwezig zijn heb je naar mijn mening een bijzondere verwachting.
Nu beste @
Napo, je ziet toch wat de sfeer ERVOOR en ERNA is? Dan weet je toch dondersgoed dat het op geen enkele manier een opmerking is die olie op het vuur gooit? Noch zo bedoeld is? Jij gaat twee keer (inclusief ná de modbreak) door op een reactie die puur en alleen 'in een negatieve sfeer' gehuld is.
Klaarblijkelijk is het benoemen van onwenselijk gedrag dat vaker plaatsvindt - en dat is irrelevant van clubvoorkeur - onwenselijk. Negeren blijft een optie maar dan komen we weer terug in een eerder stadium van dit topic. De verbazing waarom sommige gebruikers inmiddels minder of niet in het topic komen. Constante opmerkingen over spelers en/of gedragingen die de sfeer niet behelpen. Wellicht moet het topic door de zure appel heen om het gedrag te herkennen en erkennen, iets waar men nog vrij vaak moeite mee lijkt te hebben. De intentie is niet negatief noch escalerend enkel benoemend en beschrijvend waarom het onwenselijk is.
Dat 'gezeur' van het wel en wee in het voetbaltopic en oh kijk ons eens massaal in de minderheid zijn wordt alleen maar door 'enkelen' gebezigd die zelf absoluut niet vies zijn van een sneer hier en daar. Ik lig er absoluut niet wakker van maar ik zie ook mensen reageren met een andere clubvoorkeur (waar ik het zeker van weet) die geen enkele keer een veeg uit de pan krijgen. Ik vind ook niet alle opmerkingen leuk die gemaakt worden maar leer meer en meer (goede leermeesters) daar niet overal op te reageren en meningen kunnen nu eenmaal haaks staan op wat ik vind. Zo barst er gisteren weer een kleine Messi de beste vs Ronaldo discussie los. Dat gaat niet zoveel anders als dat er PSV en Ajax staat. Alleen in het tweede geval is het topic te klein en in het eerste geval ontspoort er niet zoveel omdat de binding van de reageerders met de subjecten een stuk minder is.
Mijn ambitie is nooit om mijzelf in een minderheidspositie te zetten noch poog ik dat actief te doen. Wel constateer ik dat het vaak genoeg gepoogd wordt om bepaalde groepen gebuikers in die minderheidspositie te drukken. Ik reageer niet omdat gebruiker X iets zegt, ik reagereen omdat ik iets wil zeggen in een bepaalde context van een post van een gebruiker. Ik kijk vrijwel niet naar de username indien ik een reactie plaats. Dat ik vaker op bepaalde gebruikers reageer en dat daar wellicht een bepaalde ondertoon bij zit ligt wellicht aan de reacties die geplaatst worden.
Ik poog te zoeken wat je poogt te zeggen met "niet overal op te reageren en meningen kunnen nu eenmaal haaks staan op wat ik vind".
Zoek het negatieve dus niet elke keer op.
[...]
Moet je discussie willen voeren in het voetbaltopic over gedrag van mensen die (99.9%) waarschijnlijk - maar niet bewezen - iets met Ajax te maken hebben en die vuurwerk afsteken?
Ja en nee, het heeft simpelweg te maken met zaken om het voetbal heen. Ik benoem in zulke reacties als het goed is nooit dat het per definitie supporters zijn van club X of Y, voornamelijk duid ik ze aan als "supporter".
Wat wil je ter discussie stellen?
Zoals je kan lezen zou - mocht die discussie plaatsvinden - enkel een herhaling van zetten zijn zoals enige weken geleden voor de wedstrijd Ajax vs Juventus. Dat maakt de vorm van afkappen van de discussie en het wegzetten van een mening als ongewenst alsnog niet de manier om dat op zo'n manier te doen.
Dat ze iets met Ajax te maken hebben?
Dat zeg ik niet noch impliceer ik dat.
Dat vuurwerk afsteken verboden is? Dat illegaal vuurwerk per definitie verboden is? Dat de vuurwerktijden te strikt zijn waardoor deze heren genoodzaakt zijn hun overgebleven vuurwerk op te stoken en de dag van de arbeid een week te laat vieren in de buurt van een hotel waar toevallig Tottenham Hotspur verblijft? Die vragen kun je niet beantwoorden met mensen uit het topic.
Je wilt de discussie alsnog opstarten? Als je wil kan ik de post van voor de wedstrijd van Ajax - Juventus opzoeken en je een link geven. Daar kan je mijn mening hierover vinden. Die is niet veranderd.
Ook daarin is een enkele opmerking waarin afkeur blijkt voldoende maar een discussie lijkt me daar helemaal niet over nodig. Jazeker krijgt PSV die bal terug gespeeld als daar wat gebeurt en Feyenoord idem dito en zometeen in de nacompetitie zal er ook wel wat emotie bijkomen. Maar het keer op keer oprakelen van het negatieve, wat nu eenmaal gebeurt, en daar over willen discussiëren en daar de sfeer van een heel topic aan gaan ophangen gaat wel wat erg ver.
Het benoemen is zeer zeker prima en ook het voetbaltopic is de plek om dat te doen. Iedere club mag aangesproken worden op de gedragingen van "supporters" of in de context van de wedstijd plaatsvinden. Het zoeken naar iets om een andere club aan te halen lijkt me niet het doen. Als club X iets doet staat dat potentieel los van club Y en als daar geen link tussen is, is het kaatsen van de bal mijn inziens niet geheel wenselijk.
Het referen naar andere clubs tijdens Liverpool - Barcelona is het enige wat ik impliciet, en ja wellicht was expliciet een betere optie, heb willen aangeven.
[...]
Misschien wordt dat niet gedaan omdat een mening anders is (dat issie sowieso wel) maar omdat mensen elkaar in de discussie die volgt toch niet gaan vinden. Op die manier is ingrijpen door mods niet nodig en komt de zelfredzaamheid van ons 'aanwezigen' weer op een hoger niveau te staan.
Als het perspectief niet gedeeld wordt dan kan men niet eens pogen om het perspectief in te zien. Idealiter heb ik 0 ingrepen van mods echter is dit niet zoals het momenteel lijkt te kunnen. laat ik voorop stellen dat ik genoeg posts laat voor wat ze zijn omdat het geheel niet de wenselijke kant op zou gaan. Dat gevoel had ik bij dit moment niet.
[
Voor 100% gewijzigd door
Napo op 08-05-2019 13:26
]