Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Sport Feedback

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0Henk 'm!

• AGee
  • Registratie: december 2002
  • Niet online

AGee

Moderator General Chat

Formerly known as naitsoezn

Topicstarter
@JvS ik herken me echt niet in het veelvuldig tijdelijk sluiten van f1-topics. Maar als je concrete voorbeelden heeft van hoe de moderatie in de f1-topics beter kan dan hoor ik dat graag via DM om in dit topic en welles-nietes spelletje te voorkomen.

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • +1Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 08:51

JvS

Ik heb hem zelf ook

Ik denk dat dit een uitstekend voorbeeld was. Dit gebeurt wel vaker, maar dat is uiteraard onvindbaar.

Hoe dat beter kan? Door gewoon niets te doen. Laat mensen maar een beetje katten en kijk of het over gaat. Meestal lukt dat wel. Pak mensen die zuigend trollen, mensen die gaan schelden, die op de man spelen aan.

Volgens mij gewoon de basics. Probeer vooral niet het gevoel te hebben dat het "topic" een gloeiend heet ding is dat af moet koelen ofzo.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• AGee
  • Niet online

AGee

Moderator General Chat

Topicstarter
quote:
JvS schreef op zondag 27 mei 2018 @ 21:48:
Ik denk dat dit een uitstekend voorbeeld was. Dit gebeurt wel vaker, maar dat is uiteraard onvindbaar.
Ik kan me oprecht geen eerder voorbeeld herinneren dat er een F1-topic tijdelijk werd gesloten, vandaar dat ik vroeg naar aanvullende voorbeelden. Één incident is imho immers geen trend. Maar vandaar dat ik vroeg om dm-contact, want ik heb geen zin in die soort spelletjes. Wil je blijkbaar niet: Ook prima d:)b

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Grimmie187
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 09:47
quote:
AGee schreef op zondag 27 mei 2018 @ 21:55:
[...]

Ik kan me oprecht geen eerder voorbeeld herinneren dat er een F1-topic tijdelijk werd gesloten, vandaar dat ik vroeg naar aanvullende voorbeelden. Één incident is imho immers geen trend. Maar vandaar dat ik vroeg om dm-contact, want ik heb geen zin in die soort spelletjes. Wil je blijkbaar niet: Ook prima d:)b
Ik denk niet dat @JvS doelde op het daadwerkelijk sluiten van het topic maar eerder op de manier van moddereren.

Een concreet voorbeeld daarvan is de halve pagina met 'gedragsregels' in de topic warning die zijn opgesteld alsof het een topic is over PVV/Trump of Apple vs. Android is.. ;)

Het is nota bene een F1 sport topic en in de regels staat o.a. letterlijk: '-Gewoon zeuren, maakt niet over waarover. Hou het nou eens gezellig.'. Dat komt op mij een beetje overdreven betuttelend over, het is over het algemeen een heel beschaafd topic en ik heb het door de jaren heen nog zelden meegemaakt dat er echt wordt geschreeuwd en gescholden tegen elkaar.

Om dan nog even terug te komen op mijn opmerking richting @DaniëlWW2 : Ik krijg er de kriebels van als er berichten van wie dan ook zonder bericht verwijderd worden omdat ze wel of niet conflicteren met een van de vele regels uit de topic warning. Als er zulke strakke regels worden opgesteld dan vind ik dat er ook duidelijkheid moet worden gegeven wanneer deze regels worden overtreden. Als er niet (met een mod warning o.i.d.) wordt aangegeven wat de reden voor verwijderen is lijkt het al gauw op eenzijdige censuur en dat kan volgens mij nooit de bedoeling zijn op een forum. De manier waarop ik vervolgens reageer richting Daniel was kinderachtig en achteraf onterecht dus vandaar ook mijn excuses.

Samenvattend denk ik niet dat we er een big deal over hoeven te maken, de sfeer in het topic is over het algemeen prima. Het zou met iets minder regeltjes kunnen maar ik snap ook dat moderatie geen democratie is.. ;)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: juli 2003
  • Nu online

Señor Sjon

Moderator General Chat

Magnificent bastard

quote:
JvS schreef op zondag 27 mei 2018 @ 21:05:
Ik ben een lezer en houd van de discussies op tweakers. Ik doe over het algemeen niet echt actief mee
quote:
Forumposts: 43.977
;)
quote:
JvS schreef op zondag 27 mei 2018 @ 21:48:

Hoe dat beter kan? Door gewoon niets te doen. Laat mensen maar een beetje katten en kijk of het over gaat. Meestal lukt dat wel. Pak mensen die zuigend trollen, mensen die gaan schelden, die op de man spelen aan.

Volgens mij gewoon de basics. Probeer vooral niet het gevoel te hebben dat het "topic" een gloeiend heet ding is dat af moet koelen ofzo.
Uiteindelijk lost niets doen ook niet alles op. Dan kan je een heel verzuurd topic krijgen waar alleen nog de regulars overblijven en de rest wegvlucht.

@Grimmie187

Toen Verstappen in 2015 in de F1 kwam, explodeerde het F1 topic. Waar normaal 1-2 topics per seizoen volgepraat werden, is nu dat aantal al na een paar races gehaald. Er zijn/kwamen veel repeterende vragen, oneliners en gezeur op van alles en nog wat. In de prullenbak liggen genoeg streams voor half internet. :P

Als dat in niet al te nette bewoordingen gaat, dan wordt (zeker tijdens een race met vele posts/uur) het een en ander verwijderd. Daar zit soms ook bijvangst tussen van mensen die in de discussie meegingen.

.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • +4Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: november 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Cynische geschiedenisnerd

Topicstarter
quote:
Grimmie187 schreef op maandag 28 mei 2018 @ 09:14:

Om dan nog even terug te komen op mijn opmerking richting @DaniëlWW2 : Ik krijg er de kriebels van als er berichten van wie dan ook zonder bericht verwijderd worden omdat ze wel of niet conflicteren met een van de vele regels uit de topic warning. Als er zulke strakke regels worden opgesteld dan vind ik dat er ook duidelijkheid moet worden gegeven wanneer deze regels worden overtreden. Als er niet (met een mod warning o.i.d.) wordt aangegeven wat de reden voor verwijderen is lijkt het al gauw op eenzijdige censuur en dat kan volgens mij nooit de bedoeling zijn op een forum. De manier waarop ik vervolgens reageer richting Daniel was kinderachtig en achteraf onterecht dus vandaar ook mijn excuses.

Samenvattend denk ik niet dat we er een big deal over hoeven te maken, de sfeer in het topic is over het algemeen prima. Het zou met iets minder regeltjes kunnen maar ik snap ook dat moderatie geen democratie is.. ;)
Weet je, ik zit er zelf ook een beetje mee. Die regels kwamen er maar steeds bij omdat mensen zich irriteerden aan bepaalde zaken en dat voor gedoe zorgde. Ik weet ook nog dat ik reacties heel anders ging lezen toen ik mod werd, dus ik ben er ook gevoeliger voor dan de meeste denk ik zo. Ik zou het niemand aanraden, want soms is dat best ongezond. Afijn, ik snap je punt en ik ga aan de slag om het eens goed aan te pakken en te versimpelen. De helft zou eigenlijk ook algemene forumetiquette moeten zijn.

Het tweede is het verwijderen. Het probleem daarmee is dat het vaak gebeurd tijdens de race. Ik zit hier sinds kort met twee schermen waardoor het beter gaat, maar ik probeer ook de race te kijken. Een reactie weggooien naar de zeer geheime afvalbak van GoT (oeps :P) is gewoon veel sneller dan de reactie aanpassen. Echt aanpassen doe ik dan niet voor elke reactie. Dat zou ik best willen doen, maar het is vaak ondoenlijk omdat er te veel zijn, en het te lang duurt. Zeker de afgelopen races met de ellende van Max. Als het dan weer gebeurd, dan zie ik meestal de volgende tien ronden niet of nauwelijks wat van de race omdat ik het topic een beetje op orde probeer te houden. Om dan nog meer te missen omdat ik elke reactie individueel moet aanpassen is mij gewoon te veel gevraagd. Dan zie ik de race gewoon niet meer.

Oh en uiteraard excuses geaccepteerd. Weinig mensen die werkelijk eens hun eigen fouten toe durven te geven en hun excuses aanbieden. Het is dus altijd welkom en geaccepteerd. :)

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• albino71
  • Niet online
quote:
Señor Sjon schreef op maandag 28 mei 2018 @ 10:12:
waar alleen nog de regulars overblijven en de rest wegvlucht.
Je gaat er toch naar terugverlangen zo langzamerhand, want gezellig is anders met al het gehaat en ongenuanceerde posts.

Kritisch oké, maar sommigen (en dat zijn niet de meest bekende namen, bij mij althans) gaan echt te ver en passen w.m.b. niet bij hoe de F1 topics waren.

Eens worden we het niet allemaal, en dat is prima.

@Grimmie187 en ik hebben best scherp gediscussieerd in het verleden en misschien soms net iets te lang, maar ik geloof dat we er tijdig mee ophielden. Dat getuigt van een zekere mate van respect voor elkaar en elkaars mening. Zo hoort het. Ja, je mag soms best een beetje doordrammen, maar als het gros het niet meer gezellig vindt, kappen...

@DaniëlWW2 Ik heb het hierboven ergens al een keer genoemd: Gebruik bij dreigende escalatie een modbreak, of twee. Of zijn de resultaten daarvan om te huilen?

Over de topicwarning: Veel te veel tekst, niemand leest dat daardoor, en het is irritant op je mobiele device. Dat kan best meer to the point lijkt me? Het lijkt wel of het door een vrouw is opgesteld :+

Het is nu weer dat het F1 racetopic (vroegtijdig) gesloten wordt door een paar trollen en trolfeeders.
Je kunt wel zeggen dat het sowieso gesloten moest, maar ik zou de opmerkingen van de trouwe bezoekers en posters serieus nemen als mods. Er is al een tweaker die je nooit meer ziet (weet zijn nick even niet meer, maar dat was er een met veel inside info). Als nu een @nachtnet ook al aangeeft dat het emmertje vol begint te raken, een @gambieter die ook een opmerking plaatst die daar op duidt, zijn signalen waar iets mee gedaan moet worden. Ik ben zelf ook minder aanwezig in de topics en de keren dat ik tekst had klaarstaan om te reageren, maar deze uiteindelijk maar weer verwijderde omdat het geen zin heeft, of alleen maar meer losmaakt zijn tegenwoordig schering en inslag.

Ik denk dat we langzaam de i.m.o. belangrijke kern aan het kwijtraken zijn....

Ik benijd jullie taak niet hoor, dat vooropgesteld en ik heb ook zeker niet de wijsheid in pacht, maar er zijn er m.i. best een paar die ik liever zie gaan dan komen in de topics.

Succes (en dat meen ik!)

V&A - ZGAN Logitech G910 Orion Spectrum RGB (Qwerty US)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: april 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

quote:
Als toevoeging daaraan: ook de groep mensen niet die niet eens meer de moeite neemt om te reageren. O.a. ik, lees nog maar weinig maar reageren doe ik eigenlijk niet meer. De negatieve sfeer en vooral het eindeloos klagen om het klagen dat maar doorgaat tot een topic op slot gaat... ik ben er wel klaar mee.

Fietsbel wijzigde deze reactie 29-05-2018 13:44 (3%)

39

Acties:
  • +1Henk 'm!

• nachtnet
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 09:46
Wat @albino71 zegt.. Ik zet met veel plezier heel veel F1-posts in de race-topics & het algemene F1 topic. Ik lees met nog veel meer plezier de posts van anderen (ongeacht of ik het ermee eens ben of niet.) Onderscheid tussen iemand die al 25 jaar de F1 volgt en iemand die los eens een race gezien heeft, maak ik niet. Ook Newbie vragen, opmerkingen en antwoorden zijn prima en welkom.

Waar ik wel tegen aan loop is dat er soms enorme vlagen bashers, trollen en mierezeikers het lopende topic komen verpesten met (ongefundeerd) gezeur.

En ik weet dat @DaniëlWW2 & @AGee en anderen een dagtaak hebben tijdens de weekeinden om te stofzuigen, filteren en modereren. en daar kan ik alleen maar +100 duimpjes voor geven. Maar bij hun (en tweakers) kun je niet de oplossing voor dit probleem neerleggen.

Probleem zit hem aan de voorkant, aan de (mis)(ge)bruikers die spuwen. Hoe die af te remmen? Serieus, ik heb echt geen goed idee.

enige opties die ik kan bedenken zijn:
  • • Quick-reply (indien gewenst) uitschakelen
    • Topic-Warning verkorten
    • Post-Limiet. (1 post per tijdseenheid per gebruiker)
    • Nog strenger en meer modereren (ten koste van @DaniëlWW2 @AGee etc.)
    • Topics tijdens de sessies sluiten.
Die laatste 3 zijn natuurlijk echt niet cool, reeel en of haalbaar en maken het zeker niet leuk.

Even twee quotes uit een Dm-gesprek van @DaniëlWW2 @AGee
quote: nachtnet
Ik merk dat ik in zo'n weekeinde 10-tallen goede tweets, foto's, video's, verhalen etc laat lopen omdat ze toch niet de verdiende aandacht krijgen.[..]
quote: nachtnet
[..] ik ben ook zo'n iemand die graag discussie ziet nav posts, foto en video. In de bhleeghhh verstappen brij laat ik het dan maar even gaan

nachtnet zonder hoofdletter

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: april 2002
  • Nu online

Orion84

Admin General Chat

Fotogenie(k)?

Wat het extra lastig maakt is dat het niet simpel af te kaderen is wat voor soort posts nu precies de sfeer verpest en wat wel en niet is toegestaan. Daarbij lijkt het al snel op modden op inhoud als je posts van doemdenkers gaat trashen (en evt. de betreffende users een ban verkoopt).

Fingers crossed dat Max de komende races gewoon uit de malaise blijft, dat lost het probleem op en is voor Max ook wel zo prettig :P

Maar mocht het overloze, overdreven en slecht onderbouwde speculeren en doemdenken over zijn toekomst in de F1 weer de kop op steken, dan zie ik er persoonlijk wel wat in om daar gewoon wat sneller bans voor uit te delen om zo de rotte appels er uit te halen. Alle hulp in de vorm van TRs is daarbij uiteraard van harte welkom :)

Met het risico dat we ongetwijfeld wat "Censuur!!!111~~~" klachten krijgen, maar dat lijkt me dan een typisch gevalletje:

Orion84 wijzigde deze reactie 29-05-2018 15:17 (11%)

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Hippocampus
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 05:01
Na de modbreak dat het speculeren over de toekomst van VER bij RBR niet wenselijk was kwamen er vrolijk nog 200 posts bij over VER en amper een handje vol over andere coureurs of teams.

Het is jammer dat als er iets te doen is rond Verstappen* het vaak de rest van het raceweekend ondersneeuwt. (*en dat is redelijk vaak)
Hier heb ik in het begin ook moeite mee gehad en nu kom ik ook niet veel verder dan een flauwe opmerking hier en daar, want discussies rondom Max (maar ook andere coureurs hoor) zijn een gebed zonder eind geworden. Steeds meer rijders fans en steeds minder Formule 1 fans lijkt het te worden.

Gelukkig houd die onzin grotendeels op zodra het race topic dicht is, dus het hebben van een apart racetopic werkt. :)

Misschien eens een apart topic proberen over de carrière van Max?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Narf! Poit! Egad! Zort!

quote:
Hippocampus schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 15:17:
Misschien eens een apart topic proberen over de carrière van Max?
Dit dus. Net als het [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? topic wat de vuilnisdump werd van het gezeur over Olav Mol en RTL, ook een ander dumptopic maken voor het (vooral anti-)Max gezeik. En dan een beetje ZT beginnen in de andere topics, je ziet dat het met [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? uiteindelijk wel behoorlijk werkt.

Misschien dat sommige mensen dan ook eindelijk de boodschap doorkrijgen.

++?????++ Out of Cheese Error. Redo From Start.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• AGee
  • Niet online

AGee

Moderator General Chat

Topicstarter
quote:
gambieter schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 15:29:
[...]

Dit dus. Net als het [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? topic wat de vuilnisdump werd van het gezeur over Olav Mol en RTL, ook een ander dumptopic maken voor het (vooral anti-)Max gezeik. En dan een beetje ZT beginnen in de andere topics, je ziet dat het met [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? uiteindelijk wel behoorlijk werkt.

Misschien dat sommige mensen dan ook eindelijk de boodschap doorkrijgen.
Het verschil is dat 'waar te kijken' en gezeur over Olav / RTL / Sky / etc veel makkelijker te herkennen en te onderscheiden is dan een post over Max. Nee, ik zie geen werkbare situatie ontstaan als er een apart Max-topic komt.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Narf! Poit! Egad! Zort!

quote:
AGee schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 15:33:
Het verschil is dat 'waar te kijken' en gezeur over Olav / RTL / Sky / etc veel makkelijker te herkennen en te onderscheiden is dan een post over Max. Nee, ik zie geen werkbare situatie ontstaan als er een apart Max-topic komt.
Dat valt volgens mij erg mee. Vergis je verder niet in het signaal dat het doet uitgaan richting de drammers, zeker als dit uitgebreid aangekondigd wordt. Het was met de TV aan het begin ook even wennen, maar de boodschap is intussen behoorlijk goed aangekomen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Orion84
  • Nu online

Orion84

Admin General Chat

Fotogenie(k)?

Nog meer topics maakt het er ook niet echt overzichtelijker op en ik vraag me ten zeerste af wat er nu echt nuttig te bespreken valt over zijn carrière (behalve het oeverloze gespeculeer wat we nu ook al zien).

Dan zie ik persoonlijk meer in het überhaupt weren van "als hij zo doorgaat, dan is ie binnenkort zijn stoeltje kwijt" posts, dan er een aparte plek voor maken.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0Henk 'm!

• AGee
  • Niet online

AGee

Moderator General Chat

Topicstarter
^^ Dat inderdaad dus.

AGee wijzigde deze reactie 29-05-2018 15:37 (76%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Narf! Poit! Egad! Zort!

quote:
Orion84 schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 15:36:
Dan zie ik persoonlijk meer in het überhaupt weren van "als hij zo doorgaat, dan is ie binnenkort zijn stoeltje kwijt" posts, dan er een aparte plek voor maken.
Die posts zijn inderdaad vullis, maar de optie hierboven is meer werk voor jullie ;). In andere gevallen is er daarom juist gekozen voor het vuilnisputje topic, wat de race-specifieke topics al een beetje zijn, zeker tijdens de race.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Orion84
  • Nu online

Orion84

Admin General Chat

Fotogenie(k)?

quote:
gambieter schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 15:41:
[...]

Die posts zijn inderdaad vullis, maar de optie hierboven is meer werk voor jullie ;). In andere gevallen is er daarom juist gekozen voor het vuilnisputje topic, wat de race-specifieke topics al een beetje zijn, zeker tijdens de race.
Een vuilnisput topic in TC is net zoveel werk als een echt topic en het voordeel van weren is dat we veelplegers gewoon een poosje kunnen bannen, waarmee de stroom ophoudt. Het een apart plekje geven levert pas minder werk op zodra mensen dat plekje uit eigen beweging weten te vinden. Maar datzelfde geldt voor het weren van die posts: zodra het doordringt dat dergelijke posts ongewenst zijn (en vrij vlot tot een ban leiden) reguleert dat zichzelf hopelijk ook.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• nachtnet
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 09:46
@Orion84 even uit nieuwsgierigheid. Hoe kort kan een BAN zijn? Een 10-minuten afkoel periode kan soms al genoeg zijn.

Verder zit de sleutel in:
Het doordringen dat dergelijke posts ongewenst zijn

ik verwacht dat met Quick-reply uit en het herschrijven van de topic warning (korter, bondiger, met duidelijke gevolgen) kan leiden tot stoppen van de huidige bhlleeegh brij.

quote:
Orion84 schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 15:16:
Wat het extra lastig maakt is dat het niet simpel af te kaderen is wat voor soort posts nu precies de sfeer verpest en wat wel en niet is toegestaan. Daarbij lijkt het al snel op modden op inhoud als je posts van doemdenkers gaat trashen (en evt. de betreffende users een ban verkoopt).
Dat is echt een pijnpunt, waar zit het verschil tussen een fanatieke reactie-post "NEE, MAX@!#@!$" als er een fout gemaakt wordt, en wanneer wordt het gezeik*
*gebrek aan beter woord.
quote:
Maar mocht het overloze, overdreven en slecht onderbouwde speculeren en doemdenken over zijn toekomst in de F1 weer de kop op steken, dan zie ik er persoonlijk wel wat in om daar gewoon wat sneller bans voor uit te delen om zo de rotte appels er uit te halen. Alle hulp in de vorm van TRs is daarbij uiteraard van harte welkom :)
Modereren blijft ondankbare taak.

nachtnet wijzigde deze reactie 29-05-2018 15:53 (55%)

nachtnet zonder hoofdletter

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Orion84
  • Nu online

Orion84

Admin General Chat

Fotogenie(k)?

quote:
nachtnet schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 15:49:
@Orion84 even uit nieuwsgierigheid. Hoe kort kan een BAN zijn? Een 10-minuten afkoel periode kan soms al genoeg zijn.
Unbans zijn handwerk en daar zitten dus in feite geen beperkingen aan hoe lang of hoe kort een ban kan zijn. Maar wat mij betreft heeft iemand die (zeker na waarschuwingen) gewoon ongewenste posts blijft plaatsen wat meer verdiend dan een 10 minuten afkoelban. Dat zal dan eerder gewoon een kwestie worden van ten minste tot na het weekend en bij herhaling zoals gewoonlijk oplopend naar weken / maanden / permanent exit.
quote:
nachtnet schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 15:49:
Dat is echt een pijnpunt, waar zit het verschil tussen een fanatieke reactie-post "NEE, MAX@!#@!$" als er een fout gemaakt wordt, en wanneer wordt het gezeik*
*gebrek aan beter woord.
[...]
Ik denk dat de sleutel hem daar vooral zit in herhaling en het doorschieten van "shit, wtf doe je nu weer" naar ongefundeerde speculatie over de gevolgen voor zijn carrière. Dat er even gevloekt wordt als een rijder een fout maakt is weinig mis mee en discussie over of iets zijn fout is of niet is tot op zekere hoogte ook prima (moet geen welles nietes worden). Het is vooral het loze gespeculeer over dat als ie zo doorgaat, ie snel zijn stoeltje kwijt is, waarbij ook regelmatig de fouten nogal zwaar werden aangezet wat niets toevoegt en een boel wrijving oplevert tussen die doemdenkers en meer vergevingsgezinde fans.

Orion84 wijzigde deze reactie 29-05-2018 15:59 (42%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Hippocampus
Toch ook opletten dat het bestempelen van meningen als ongewenst al redelijk tegen de natuur van het racetopic in gaat. Uiteraard dat negatieve uitlatingen vermoeiend overkomen maar een topic waar we alleen maar positief mogen doen is op zijn zachts gezegd een beetje creepy.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• AGee
  • Niet online

AGee

Moderator General Chat

Topicstarter
quote:
Hippocampus schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 15:54:
Toch ook opletten dat het bestempelen van meningen als ongewenst al redelijk tegen de natuur van het racetopic in gaat. Uiteraard dat negatieve uitlatingen vermoeiend overkomen maar een topic waar we alleen maar positief mogen doen is op zijn zachts gezegd een beetje creepy.
Niemand zegt volgens mij dat er alleen maar positief gepost mag worden. Het gaat om discussie / topic verstorende reacties.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Narf! Poit! Egad! Zort!

quote:
Ik heb het over een vuilnisputje in SPRT, dwz een apart topic waar de fanboys and hateboys zich mogen vermaken. Makkelijk te negeren :)
quote:
Hippocampus schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 15:54:
Ook dat is het voordeel van een apart topic, de mening mag gepost worden zonder dat het andere mensen stoort, behalve als ze er voor kiezen dat topic te bezoeken.

gambieter wijzigde deze reactie 29-05-2018 15:59 (50%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Hippocampus
quote:
AGee schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 15:56:
[...]

Niemand zegt volgens mij dat er alleen paar positief gepost mag worden. Het gaat om discussie / topic verstorende reacties.
Nou nee, niet in die bewoording. Maar van mij persoonlijk mag er best kritiek komen over iets of iemand (f1 gerelateerd danwel) en dat hoeft ook niet op de meest politiek correcte manier gebracht worden. Ook Daniel roept wel eens iets over een k*t Renault in the heat off the battle bv. Dan moeten we ook accepteren dat er ook mensen zijn die iets als k*t Max roepen. Dat er daarna ellenlange loopgravendiscussies ontstaan is denk ik het meest storende. (edit: niet zozeer het voor of tegen iets of iemand zijn.)

Hippocampus wijzigde deze reactie 29-05-2018 16:07 (4%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Orion84
  • Nu online

Orion84

Admin General Chat

Fotogenie(k)?

quote:
Hippocampus schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 16:04:
[...]

Nou nee, niet in die bewoording. Maar van mij persoonlijk mag er best kritiek komen over iets of iemand (f1 gerelateerd danwel) en dat hoeft ook niet op de meest politiek correcte manier gebracht worden. Ook Daniel roept wel eens iets over een k*t Renault in the heat off the battle bv. Dan moeten we ook accepteren dat er ook mensen zijn die iets als k*t Max roepen. Dat er daarna ellenlange loopgravendiscussies ontstaan is denk ik het meest storende.
Zie ook mijn edit in Orion84 in "Sport Feedback"

Voor kritiek moet uiteraard gewoon ruimte zijn. Zoals je zelf zegt: die loopgravendiscussies zijn wat de sfeer verpest.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Rene44
  • Registratie: juni 2012
  • Laatst online: 06:20
quote:
AGee schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 15:56:
[...]

Niemand zegt volgens mij dat er alleen maar positief gepost mag worden. Het gaat om discussie / topic verstorende reacties.
Het dilemma is dan wat zijn discussie/topic verstorende reacties. Zolang er inhoudelijk gediscussieerd wordt stoor ik me persoonlijk nergens aan. Echter, gaat het vaak richting ad hominems als de ander niet overtuigd wil worden.

Het zal in een NL forum onvermijdelijk zijn dat er veel over Max in een race-topic gekletst wordt met veel botsingen tussen de meer of minder redelijke posters, die elkaar weer omlaag trekken. Autosport punt com (voorheen atlas forum) doet dit al 20 jaar en heeft door de jaren heen redelijk strakke maar werkbare regels gemaakt: oa geen rijder vs rijder-discussiedraadjes toegestaan maar wel een apart topic over bv de tegenvallende resultaten van Max Verstappen 2018 of speciale race gerelateerde events (soms beginnen mods die zelf om gezeur voor te zijn). Zo blijven de race-event-draadjes zelf redelijk schoon en breder qua info, kunnen de users die Max tot in den onderbroek (figuurlijk he) willen discussiëren doorgaan zolang dat inhoudelijk blijft en is er meer vrede? Het is maar een idee.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Orion84
  • Nu online

Orion84

Admin General Chat

Fotogenie(k)?

quote:
Rene44 schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 16:17:
[...]

Het dilemma is dan wat zijn discussie/topic verstorende reacties.
Typische zaken die discussies verstoren (en dan vergeet ik er vast nog een paar):
- zaken overdrijven / in het extreme trekken
- herhaling van zetten zonder op argumenten in te gaan of zelf nieuwe argumenten aan te dragen
- standpunten niet onderbouwen / wilde speculaties

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Topicstarter
quote:
albino71 schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 13:17:
@DaniëlWW2 Ik heb het hierboven ergens al een keer genoemd: Gebruik bij dreigende escalatie een modbreak, of twee. Of zijn de resultaten daarvan om te huilen?

Over de topicwarning: Veel te veel tekst, niemand leest dat daardoor, en het is irritant op je mobiele device. Dat kan best meer to the point lijkt me? Het lijkt wel of het door een vrouw is opgesteld :+
Het probleem is dat we vaak veel te laat zijn om preventief op te treden, en alleen achteraf kunnen reageren.
Ondertussen is de topicwaarschuwing voor Canada al flink ingekort. Hoewel, gezien de rest van je reactie zou die wel eens wat langer kunnen worden. :P
quote:
Het is nu weer dat het F1 racetopic (vroegtijdig) gesloten wordt door een paar trollen en trolfeeders.
Je kunt wel zeggen dat het sowieso gesloten moest, maar ik zou de opmerkingen van de trouwe bezoekers en posters serieus nemen als mods. Er is al een tweaker die je nooit meer ziet (weet zijn nick even niet meer, maar dat was er een met veel inside info). Als nu een @nachtnet ook al aangeeft dat het emmertje vol begint te raken, een @gambieter die ook een opmerking plaatst die daar op duidt, zijn signalen waar iets mee gedaan moet worden. Ik ben zelf ook minder aanwezig in de topics en de keren dat ik tekst had klaarstaan om te reageren, maar deze uiteindelijk maar weer verwijderde omdat het geen zin heeft, of alleen maar meer losmaakt zijn tegenwoordig schering en inslag.

Ik denk dat we langzaam de i.m.o. belangrijke kern aan het kwijtraken zijn....

Ik benijd jullie taak niet hoor, dat vooropgesteld en ik heb ook zeker niet de wijsheid in pacht, maar er zijn er m.i. best een paar die ik liever zie gaan dan komen in de topics.

Succes (en dat meen ik!)
Ik constateer het probleem ook zeker, en dat doe ik al een tijdje. Het probleem is dat er geen goede oplossing is. De meeste suggesties zijn nu ook weer voorbij gekomen, maar vind maar eens iets dat echt werkt. :/

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Orion84
  • Nu online

Orion84

Admin General Chat

Fotogenie(k)?

Max moet gewoon races gaan winnen en saai vooraan gaan rijden, dan zijn we van heel dat gezever af :+

Acties:
  • +1Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Topicstarter
quote:
Orion84 schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 17:34:
Max moet gewoon races gaan winnen en saai vooraan gaan rijden, dan zijn we van heel dat gezever af :+
En RBR moet naar Honda overstappen zodat de hybride systemen eens blijven werken. :P

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Nu online

Señor Sjon

Moderator General Chat

Magnificent bastard

quote:
Orion84 schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 17:34:
Als ie de volgende 3 races wint, dan krjjg je een hele influx van juichsupporters, die bij de volgende tegenwind weer helemaal los gaan.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• albino71
  • Niet online
In mijn beleving valt het wel mee met het daadwerkelijke aantal raaskallende in de F1 topics.

Er zijn er een paar die goed in het rijtje van @Orion84 passen en die zou je best iets harder op de vingers kunnen tikken.

Wellicht wordt er iets geleerd en zo niet, dan worden ze het vanzelf zat en komen ze niet meer.

Het nadeel is wel inderdaad dat het met name in het racetopic is en dat je als liefhebber/mod de halve race mist. Zou voor mij een reden zijn om geen mod te willen zijn ;)

Misschien een gek idee (ik probeer mee te denken), maar tijdens de race het racetopic dicht en een slowchat open en daar doet men maar...

Ik weet het, nog een topic, maar wel een die maar maximaal twee uur open is en waar niemand verder last van heeft, en als je er wel last van hebt, dan is het maar even.

albino71 wijzigde deze reactie 29-05-2018 20:06 (3%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Topicstarter
quote:
albino71 schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 20:06:
In mijn beleving valt het wel mee met het daadwerkelijke aantal raaskallende in de F1 topics.

Er zijn er een paar die goed in het rijtje van @Orion84 passen en die zou je best iets harder op de vingers kunnen tikken.

Wellicht wordt er iets geleerd en zo niet, dan worden ze het vanzelf zat en komen ze niet meer.

Het nadeel is wel inderdaad dat het met name in het racetopic is en dat je als liefhebber/mod de halve race mist. Zou voor mij een reden zijn om geen mod te willen zijn ;)

Misschien een gek idee (ik probeer mee te denken), maar tijdens de race het racetopic dicht en een slowchat open en daar doet men maar...

Ik weet het, nog een topic, maar wel een die maar maximaal twee uur open is en waar niemand verder last van heeft, en als je er wel last van hebt, dan is het maar even.
Uh, het racetopic is juist het slowchat topic. Dat kwam tot stand na zeer veel gedoe, en bijna niemand was het er toen ook mee eens. Om nu een slowchat topic, voor een slowchat topic te beginnen gaat me ook wat ver. :P

Acties:
  • +1Henk 'm!

• albino71
  • Niet online
quote:
DaniëlWW2 schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 20:14:
[...]

Uh, het racetopic is juist het slowchat topic. Dat kwam tot stand na zeer veel gedoe, en bijna niemand was het er toen ook mee eens. Om nu een slowchat topic, voor een slowchat topic te beginnen gaat me ook wat ver. :P
Weet ik en ikzelf was eerst ook sceptisch, maar het is uitgegroeid van slowchat naar een volledige aanvulling op het algemene topic en dat is precies de reden waarom die "ruis" door velen als vervelend wordt ervaren.

Lastig hoor, daar zijn we het over eens...

• Hippocampus
Om het racetopic niet erger te vervuilen dan ik al gedaan heb reageer ik hier even.
quote:
The Killer schreef op zaterdag 9 juni 2018 @ 13:06:
Hippocampus schreef op zaterdag 9 juni 2018 @ 08:42:
[...]

Misschien vinden Max fans het erg belangrijk dat ie de ranglijst aanvoert maar voor mij maakt dat niet zoveel uit. [einde quote]

Het heeft niets met Max fans te maken, dit soort opmerkingen insinueert dat alleen de ‘echte’ F1-fans (die al keken toen de motoren nog houtgestookt waren) weten hoe je naar de sport dient te kijken en dat kijkers met VER-voorkeur zich niet aan die ongeschreven regels houden en zich daardoor buitenspel plaatsen.

Ik heb het wel vaker gezegd, maar dit soort gatekeeping is echt funest voor de topicreeks hier. Iedereen kijkt op zijn eigen manier, jong, oud, fan van dit of dat of links of rechts. Laat lekker.
Je bent nu de tweede die over mijn opmerkingen struikelt terwijl die toch echt niet zo bedoelt zijn.
Ik geef toe dat mijn discussie op het randje van wenselijk is, want de mods doen zo hun best om de vrede te bewaren en het toch weer neigt naar een oeverloze Max discussie, maar ik zeg met de door jou aangehaalde opmerking expliciet niet wat jij ervan maakt. Het is geen gatekeeping, hooguit maak ik onderscheid tussen groepen fans die F1 volgen. Niet de Hamilton fans maar de Max fans dus.

Het is belangrijk dat je heel de discussie probeert te begrijpen om te voorkomen dat je nodeloos een sneer maakt richting een ander over een uitspraak. Vraag desnoods om verduidelijking alvorens je conclusie te trekken, dat zou al een stuk ergernis en escalatie schelen denk ik.

Hopelijk snap je het punt wat ik wilde maken door wat @Grimmie187 erover zei, want die is er tenminste kort en bondig over in tegenstelling tot mezelf. ;)

Verder ben ik het helemaal met je eens dat iedereen hier mag komen genieten op zijn of haar eigen manier.
quote:
AGee schreef op zaterdag 9 juni 2018 @ 19:15:
Zelfs Formula 1 doet mee aan het 'winnen' van FP's, die zijn ook vast nieuw sinds Verstappen erbij zit :z

[...]

https://twitter.com/F1/status/1005481226856222721
:+
Jammer dat je voor deze oplossing kiest in plaats van een directere manier van je mening geven of een discussie aangaan. Ik zit hier niet voor de gein te posten hoor, ik vraag juist om feedback.
Ik krijg kritiek en probeer daar constructief mee om te gaan maar jij gooit op deze manier gewoon olie op het vuur. :/

Hippocampus wijzigde deze reactie 09-06-2018 19:44 (13%)

• Jasphur
  • Registratie: augustus 2015
  • Laatst online: 10:20
@DaniëlWW2 Even voor mijn duidelijkheid. Aero updates die bij een bepaalde GP worden toegepast horen dus in het Algemene F1 topic thuis?

Lorem ipsum dolor sit amet | PSN: Jasphur | Discogs Collectie | Untappd: jasperroeken

• iichel
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 20-02 23:13
^ en PU talk ook.

Mijn vrouw is vegetariër :(

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Topicstarter
Even verplaatst. :)
quote:
Jasphur schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 16:17:
@DaniëlWW2 Even voor mijn duidelijkheid. Aero updates die bij een bepaalde GP worden toegepast horen dus in het Algemene F1 topic thuis?
quote:
Ja, dat zou ik daar indelen omdat het een doorlopende ontwikkeling is. Zeker zoiets als een Q3 mode of grote aanpassingen. Eigenlijk mist er een lijst wat nu precies waar moet. Aan de andere kant wil ik het persoonlijk ook niet helemaal dichttimmeren en er echt een heel strakke bedoeling van maken. Ik kijk vooral naar welk topic je zou gaan voor bepaalde informatie, en verdeel het zo.

In het racetopic zie ik vooral zaken die direct met de race te maken hebben. Denk dus aan zaken zoals persconferenties en natuurlijk veel slowchat. Het algemene topic lijkt me dan beter voor "silly season", ontwikkelingen van de auto's, de motoren, de sport etc. :)

Maar voel je vrij er een tegenargument op te formuleren. Uiteraard kijk ik ernaar, en als het een redelijk argument is dan doe ik er waarschijnlijk ook wat mee. :)

• RobertMe
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 08:46
quote:
DaniëlWW2 schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 16:26:
Even verplaatst. :)

[...]

[...]

Ja, dat zou ik daar indelen omdat het een doorlopende ontwikkeling is. Zeker zoiets als een Q3 mode of grote aanpassingen. Eigenlijk mist er een lijst wat nu precies waar moet. Aan de andere kant wil ik het persoonlijk ook niet helemaal dichttimmeren en er echt een heel strakke bedoeling van maken. Ik kijk vooral naar welk topic je zou gaan voor bepaalde informatie, en verdeel het zo.

In het racetopic zie ik vooral zaken die direct met de race te maken hebben. Denk dus aan zaken zoals persconferenties en natuurlijk veel slowchat. Het algemene topic lijkt me dan beter voor "silly season", ontwikkelingen van de auto's, de motoren, de sport etc. :)

Maar voel je vrij er een tegenargument op te formuleren. Uiteraard kijk ik ernaar, en als het een redelijk argument is dan doe ik er waarschijnlijk ook wat mee. :)
Lijkt mij dat (kleine) aero updates zoals een low downforce vleugel in Monza gewoon in het race topic horen. Maar van Mercedes met dit keer zo'n grote update zal deze niet race specifiek zijn en in die zin ook in het algemene topic kan. $0.02

• iichel
Lijkt me een prima voorstel @DaniëlWW2 .
Je zou kunnen zeggen dat sommige ontwikkelingen aan de auto GP specifiek zijn, maar algemene ontwikkeling van de auto in het algemene topic lijkt me top.

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Topicstarter
quote:
RobertMe schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 16:32:
[...]

Lijkt mij dat (kleine) aero updates zoals een low downforce vleugel in Monza gewoon in het race topic horen. Maar van Mercedes met dit keer zo'n grote update zal deze niet race specifiek zijn en in die zin ook in het algemene topic kan. $0.02
quote:
iichel schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 16:32:
Lijkt me een prima voorstel @DaniëlWW2 .
Je zou kunnen zeggen dat sommige ontwikkelingen aan de auto GP specifiek zijn, maar algemene ontwikkeling van de auto in het algemene topic lijkt me top.
Zo doe ik het dus nu ook. :)
Maar de speciale Monza vleugels zullen denk ik in het race topic horen ja. Hoewel, RBR en dan zeker Max rijdt de laatste tijd wel erg vaak met een kleine vleugel. Is de Monza vleugel dan de normale vleugel geworden? :P

• iichel
Gridpenalty-talk wel weer in het GP specieke topic?

• Jasphur
  • Registratie: augustus 2015
  • Laatst online: 10:20
quote:
DaniëlWW2 schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 16:26:

'k Heb geen tegenargument hoor. Enige wat ik zou kunnen bedenken is dat het GP topic dan voor de race inderdaad een slowchat zal zijn en dat het algemene topic dan wat meer explodeert voordat een race start.

Maar prima, dan weet ik dat en zal ik er naar handelen!

Lorem ipsum dolor sit amet | PSN: Jasphur | Discogs Collectie | Untappd: jasperroeken

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Topicstarter
quote:
iichel schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 16:37:
Gridpenalty-talk wel weer in het GP specieke topic?
Lijkt me wel aangezien dat specifiek over die race gaat. :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Han
  • Registratie: juli 2001
  • Niet online
Is er iets mis met de topicwaarschuwingen? In het Voetbal] Centraal WK 2018 discussie topic staat de volgende waarschuwing;
quote:
Let op:
Hou de reacties die negatief ingaan op religie of afkomst voor je. Deze zullen zonder pardon worden verwijderd.
Lijkt mij een waarschuwing voor een ander topic en niet voor het voetbaltopic. Foutje? :)

Han wijzigde deze reactie 03-07-2018 09:28 (4%)

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Left part of the Evil twins

quote:
Han schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 09:27:
Is er iets mis met de topicwaarschuwingen? In het Voetbal] Centraal WK 2018 discussie topic staat de volgende waarschuwing;
[...]
Lijkt mij een waarschuwing voor een ander topic en niet voor het voetbaltopic. Foutje? :)
Volgens mij was er ten tijde van wedstrijden van Marokko iets in die richting wat niet helemaal goed ging.

Ezechiël 25:17 | 10x295wp Pal Zuid | PVoutput

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Han
  • Registratie: juli 2001
  • Niet online
quote:
Gunner schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 09:30:
Volgens mij was er ten tijde van wedstrijden van Marokko iets in die richting wat niet helemaal goed ging.
Bah :|

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Topicstarter
quote:
Han schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 09:27:
[...]
Helaas niet. Het was namelijk elke keer raak tijdens de wedstrijden van Marokko en Iran. :/

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Bastien
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 06:37

Bastien

I don't mind

Ff zeuren. :P

De laatste tijd post @DaniëlWW2 nog wel eens streamable video's, iig in F1 topics die ik lees, die dan embed worden in de post (misbruik van HTML rechten :+). Dit vertraagt de boel (in ieder geval mobiel) nog wel aardig bij mij, het lijkt alsof de gehele video's al gedownload worden al hoop ik van niet. Of anders is die site nogal traag van begrip.

Het gewone volk kan die niet embedden en plaatst netjes links. Kan dat niet gewoon standaard gedaan worden? Heb ook niet voor niets bewust de video tags middels CSS eruit gehaald omdat hele waslijsten video's op mobiel waardeloos topics leest, maar dat is hier natuurlijk weer geen oplossing voor.

You can't learn to tell the truth until you learn to lie

Acties:
  • +1Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Topicstarter
quote:
-O- :P
quote:
De laatste tijd post @DaniëlWW2 nog wel eens streamable video's, iig in F1 topics die ik lees, die dan embed worden in de post (misbruik van HTML rechten :+). Dit vertraagt de boel (in ieder geval mobiel) nog wel aardig bij mij, het lijkt alsof de gehele video's al gedownload worden al hoop ik van niet. Of anders is die site nogal traag van begrip.

Het gewone volk kan die niet embedden en plaatst netjes links. Kan dat niet gewoon standaard gedaan worden? Heb ook niet voor niets bewust de video tags middels CSS eruit gehaald omdat hele waslijsten video's op mobiel waardeloos topics leest, maar dat is hier natuurlijk weer geen oplossing voor.
Er moet natuurlijk een verschil in klasse zijn. :+
Oke, serieus. Ik merk er zelf helemaal niks van omdat ik altijd met een 100/100MB/s glasvezel lijn zit. Maar als het voor problemen zorgt dan minder ik wel tot een enkel filmpje of een tweet. Geen probleem. :)

Acties:
  • +3Henk 'm!

• iichel
Ook ff zeuren :P

Het valt me op dat de laatste tijd in de F1 topics iedere keer weer dezelfde koeien uit de sloot gehaald worden. Lance Stroll kan niet rijden en zit er alleen om z'n pa die miljoenen er tegenaan gooit, de twee coureurs van Haas zijn beide incompetenten idioten, stokbroodvreters etc etc. Zonder dat daar op dat moment directe aanleiding voor is. Een beetje een running gag, prima, maar dit wordt gewoon vervelend bashen. Omdat coureur X 2 of 4 of 10 races geleden iets stoms gedaan heeft, is het een mafketel of whatever.

Misschien komt het omdat ik fan ben van sommige van deze coureurs maar ik vind dat het in het topic telkens weer voor een onnodig negatieve sfeer zorgt.
Als er een directe aanleiding voor is, prima, dan moet dat best gezegd kunnen worden.
Maar hier gaan we alweer:
DaniëlWW2 in "[F1 2018] Race 11 - GP van Duitsland"
Mensen tot de orde roepen resulteert in: mark-k in "[F1 2018] Race 11 - GP van Duitsland"

Ik weet niet hoor... Voor mij neemt dat toch wel de lol een beetje weg. We trappen 'onze' Max toch ook niet elke keer de grond in omdat hij in de 1e 6 races van het jaar wel wat gesloopt heeft? Da's toch óók nergens voor nodig?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: maart 2008
  • Laatst online: 08:22

Fiber

Beaches are for storming.

quote:
Helemaal mee eens. Ik dacht altijd dat users met een rode nick zoals @DaniëlWW2 het goede voorbeeld moesten geven maar blijkbaar is het heel normaal tegenwoordig om mensen voor idioot uit te maken. Lekker bezig hoor... _/-\o_

Fiber wijzigde deze reactie 20-07-2018 18:55 (27%)

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded.

• AGee
  • Niet online

AGee

Moderator General Chat

Topicstarter
@iichel ik voel er weinig om tegen dergelijke uitlatingen op te treden; het zal in beginsel toch echt van de gebruikers zelf moeten komen. Naamsverbasteringen heb ik idd ook niets mee en probeer ik zoveel mogelijk weg te knippen wanneer ik ze zie, en wanneer het gebash de spuigaten uitloopt zullen we ook wel ingrijpen, maar naar mijn mening is er daar op dit moment geen reden voor.

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Topicstarter
Hieraan toevoegend begrijp ik niet waarom er geen aanleiding was om Magnussen een idioot te noemen. Ik reageerde op het ongeluk van Massa die ondersteboven kwam te staan, omdat hij op een domme manier werd aangereden door Magnussen. Verder is het niet alsof Magnussen nu zo gezond en veilig aan het rijden is het afgelopen jaar. Vrije trainingen genoeg waar hij zinloos loopt te hinderen of probeert om anderen van de baan te duwen. Hebben we het nog niet over de olifant in de kamer gehad, namelijk Magnussen zijn "verdedigen" tijdens races.

Stel dat je met 120km/h over de snelweg rijdt en je probeert iemand in te halen die 110km/h rijd. Deze persoon gaan vervolgens als je ernaast zit, je actief proberen je van de weg af te beuken. Denk je dan niet dat diegene een idioot is? Magnussen doet dit in een F1 auto die meer dan 300km/h gaat. Als je dat eenmaal vaak genoeg doet, dan mag je die persoon echt wel een idioot noemen.

Dan kan je wel Verstappen erbij halen, maar die is niet actief bezig om een ongeluk met iedereen te veroorzaken, of te crashen. Dat maakt die vergelijking dus een drogreden. Zeker omdat er genoeg mensen zijn die lange tijd wel degelijk elke gelegenheid aangrepen om Verstappen te bashen. Dat ging op een gegeven moment zo erg dat we er vanuit de forumcrew een einde aan moesten maken. Dit omdat het de discussie wel ging overheersen, op een veel sterkere manier dan Magnussen, waar wederom aanleiding voor was.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• iichel
-nvm, zinloos...-

iichel wijzigde deze reactie 20-07-2018 23:47 (97%)

• RobertMe
Even oppakken in topic waar het beter past:
quote:
iichel schreef op zaterdag 28 juli 2018 @ 20:25:
Ik verkondig gewoon mijn visie en mening. Als die je niet bevalt, prima, maar dat is geen reden om iemand als een troll af te schilderen. Ik vind het wel leuk om af en toe in discussie te gaan hoor. Als je iemand een troll moet noemen als je dat niet leuk vindt. moet je daar misschien zelf eens wat aan gaan doen :+ I'm staying.
Je gaat nu geen discussie aan, maar gooit een stuk of 10 knuppels het hoenderhok in. Eerst is Verstappen kut, als vervolgens gezegd wordt dat het aan de auto ligt is Red Bull kut, dan ligt het weer aan de downforce, zegt iemand dat het daar niet aan ligt verzin je weer iets anders.

Als je met een goede onderbouwing komt waarom Verstappen/Red Bull kut is valt daarmee te leven en valt er een discussie te voeren. Nu roep je elke keer iets anders, inclusief tegenstrijdigheden, en daar schiet niemand iets mee op.

M.b.t. 'afzeiken' Grosjean, Stroll, whatever, tot nu toe valt dat nog altijd te onderbouwen. Hetzelfde als te onderbouwen valt dat Verstappen wel goed is/was in de regen, of een slechte seizoensstart had door teveel (eigen) fouten. Als iemand dan iets over Grosjean zijn fouten en uitvalbeurten zegt moet dat toch ook kunnen. Want hij maakt ook gewoon teveel fouten en het is niet voor niks dat Gunter Steiner heeft gezegd dat Grosjean eens consistent moet gaan presteren en zijn positie ter discussie staat.

TLDR: dat over jou favoriete coureurs veel word gesproken in negatieve zin, en dat onderbouwd wordt, betekend niet dat je zonder onderbouwing wat statements m.b.t. andere coureurs moet/kunt dumpen. En ongefundeerd vanalles over Verstappen/Red Bull schrijven op een Nederlands forum is uiteraard vragen om nog meer problemen. Maar dat staat IMO erbuiten/is irrelevant.

• iichel
Ik denk dat alles tot zover gewoon te onderbouwen was met observaties Hierboven is al aangegeven dat kritisch reageren op rijders, teams en PU bouwers gewoon moeten kunnen en getolereerd wordt. Als ik dan negatief spreek met onderbouwing over jullie Max, dan moet dat ook kunnen. En daar wil ik het ook bij houden.

• RobertMe
quote:
iichel schreef op zaterdag 28 juli 2018 @ 20:48:
Ik denk dat alles tot zover gewoon te onderbouwen was met observaties Hierboven is al aangegeven dat kritisch reageren op rijders, teams en PU bouwers gewoon moeten kunnen en getolereerd wordt. Als ik dan negatief spreek met onderbouwing over jullie Max, dan moet dat ook kunnen. En daar wil ik het ook bij houden.
En toch mis ik persoonlijk de daadwerkelijke onderbouwing.
Als ik er objectief naar kijk:
Max is helemaal geen regengod => hij geeft aan dat het de auto was, dat Ricciardo ook nergena was staaft dit.

Vervolgens verplaatst de discussie naar dat de auto slecht is, en kom je aanzetten met een verhaal over downforce, high rake, beste/slechte chassis waar geen touw aan vast te knopen valt (zeker over alle posts tezamen). Ik heb op verschillende posts gereageerd*, maar daarop komt geen reactie of is ineens weer iets anders het probleem. Dat is IMO geen discussie/onderbouwen van wat je noemt, maar dingen roepen om een reactie uit te lokken (en kun je zien als trollen).

* zie deze ook voor onderbouwing waarom het niet te volgen is: voorbeeld: chassis is slecht want P7 en P12, en vervolgens zeg je dat het het beste Renault chassis is, terwijl een Renault ervoor staat. Als de Q uitslag je argument is doe je dat al teniet door te zeggen dat ze het beste chassis hebben terwijl een Renault ervoor staat.

Note: ja, ik ben F1 weer gaan kijken door Verstappen, maar ik kijk voor de sport, niet Verstappen. Een interessante race waaraan Verstappen niet mee doet is mij om het even. En de slechte reeks van Verstappen doet mij niet veel en leg ik de schuld ook bij hem neer, hetzelfde als ik dat bij een andere coureur zou doen.

• Tommy The Cat
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 10:18
Zo ik zie dat het hier ook nog even doorgaat over de kwaliteit van de F1 topics.

Jongens toch, we zijn meer met elkaar bezig dan met de F1. Ik heb een simpel voorstel.

Je moet niet te strak willen modereren, het is een vrij forum; iedereen mag zijn mening geven. Maar! Ik en volgens mij meerderen met mij zijn niet zo geinteresseerd in al die meningen, en meningen over meningen. Het is soms bijzonder vermoeiend en van een ultra laag niveau. Ik wil inhoud; mooie plaatjes, mooie acties, nieuws, scherpe observaties die anderen niet deden en af en toe een keer een goede inhoudelijke discussie. Dus mag het zo zijn dat we ook een minnetje kunnen geven? En mag het zo zijn dat we daarop kunnen filteren? Daar wordt het topic een stuk schoner en leuker van! En misschien komen users zoals Rivanov dan ook weer wat meer posten.

Tommy The Cat wijzigde deze reactie 31-07-2018 09:13 (4%)

• vhal
  • Registratie: juni 2003
  • Laatst online: 09:57

vhal

ಠ_ಠ

nachtnet schreef op dinsdag 16 oktober 2018 @ 14:48:
[...]
& Nicholas Latifi (Force India)
&& Lando Norris (~[mbr]McLaren~[/])

Mogen ook rondjes draaien in Fp1
Waarom wordt dit stukje McDuikboot nu opeens specifiek gemod terwijl in de meeste F1 topics scheer en inslag is met andere verwensingen zoals stokbroodvreter (Grosjean), Knaldonado's (Maldonado), Lance $troll, Ferrari International Assistance (FIA) etc. ?

vhal wijzigde deze reactie 17-10-2018 08:34 (4%)

Mijn V&A - - - ME is geen bezittelijk voornaamwoord

• AGee
  • Niet online

AGee

Moderator General Chat

Topicstarter
vhal schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 08:31:
[...]

Waarom wordt dit stukje McDuikboot nu opeens specifiek gemod terwijl in de meeste F1 topics scheer en inslag is met andere verwensingen zoals stokbroodvreter (Grosjean), Knaldonado's (Maldonado), Lance $troll, Ferrari International Assistance (FIA) etc. ?
Naamsverbasteringen zijn nergens toegestaan, ook in de F1-topics niet. Ik kan de voorbeelden die je noemt zo snel ook niet terugvinden.

• pjottum
  • Registratie: mei 2000
  • Laatst online: 21-02 17:21

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

AGee schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 08:52:
[...]

Naamsverbasteringen zijn nergens toegestaan, ook in de F1-topics niet. Ik kan de voorbeelden die je noemt zo snel ook niet terugvinden.
Ook @vhal taggen want wellicht ook relevant ..

@AGee in die topics komt er vaakt iets langs wat hierop lijkt; in principe dus een TR maken op dat moment? Vooral tijdens de race gaat het racetopic altijd heel hard; moeten geldt dit dan ook?

Ik kan me niet zo goed de topicwarning herinneren, anders dan: zeur niet over ziggo, anders zou dit hier best bij kunnen worden gezet.

Vrijheid van meningsuiting weerhoud je er toch niet van iets aardigs te zeggen?

• AGee
  • Niet online

AGee

Moderator General Chat

Topicstarter
pjottum schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 09:34:
[...]
@AGee in die topics komt er vaakt iets langs wat hierop lijkt; in principe dus een TR maken op dat moment? Vooral tijdens de race gaat het racetopic altijd heel hard; moeten geldt dit dan ook?
TR maken is altijd goed, we lezen veel mee maar zien niet altijd alles ;) Maar zoals ik al zei: Ik kan de genoemde voorbeelden momenteel niet vinden.
Ik kan me niet zo goed de topicwarning herinneren, anders dan: zeur niet over ziggo, anders zou dit hier best bij kunnen worden gezet.
Dit zijn gewoon algehele omgangsnormen op het forum, niet specifiek voor dit topic.

• Gonadan
  • Registratie: februari 2004
  • Niet online

Gonadan

dippert

Wat moet ik mij precies voorstellen bij de oranje hand? Rood is nog niets mee gedaan, groen afgehandeld en oranje zou dan in behandeling moeten zijn.
Het is mij opgevallen dat een TR soms heel lang op oranje staat, incidenteel zelfs meerdere dagen.
Gebruiken de modjes hem dan als todo of zo? Of loopt er dan een discussie? Of is het gewoon achterstallig vinken? :P

Ik doel nu niet op een specifieke TR, het valt mij wel vaker op. Kan dat ook nog per forum categorie verschillen?

Canon 70D ~ 10-18 IS STM ~ 18-135 IS STM ~ 24 f/2.8 STM ~ 50 f/1.8 STM ~ 430EX II

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Moderator General Chat

Ziet alles :|

Topicstarter
Gonadan schreef op zondag 9 december 2018 @ 17:46:
Wat moet ik mij precies voorstellen bij de oranje hand? Rood is nog niets mee gedaan, groen afgehandeld en oranje zou dan in behandeling moeten zijn.
Het is mij opgevallen dat een TR soms heel lang op oranje staat, incidenteel zelfs meerdere dagen.
Gebruiken de modjes hem dan als todo of zo? Of loopt er dan een discussie? Of is het gewoon achterstallig vinken? :P

Ik doel nu niet op een specifieke TR, het valt mij wel vaker op. Kan dat ook nog per forum categorie verschillen?
Meestal (in mijn geval) is dat een 'standje oranje', een topic waar meer aandacht voor nodig is, dan zet ik 'm niet op 'afgehandeld', omdat dat duidelijker is.

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

• Gonadan
  • Niet online

Gonadan

dippert

Ramzzz schreef op zondag 9 december 2018 @ 17:56:
Meestal (in mijn geval) is dat een 'standje oranje', een topic waar meer aandacht voor nodig is, dan zet ik 'm niet op 'afgehandeld', omdat dat duidelijker is.
Oh gaat dat per topic? Ik dacht per TR, heb geen idee hoe die tools voor jullie er precies uit zien. Vertel eens. :P

Canon 70D ~ 10-18 IS STM ~ 18-135 IS STM ~ 24 f/2.8 STM ~ 50 f/1.8 STM ~ 430EX II

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Moderator General Chat

Topicstarter
Gonadan schreef op zondag 9 december 2018 @ 18:14:
[...]

Oh gaat dat per topic? Ik dacht per TR, heb geen idee hoe die tools voor jullie er precies uit zien. Vertel eens. :P
TR aanmaken: rood.

Dan kun je als mod de TR op ‘gelezen’ zetten (-> oranje) of op afgehandeld (-> groen).

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

• Fiber

Fiber

Ramzzz schreef op zondag 9 december 2018 @ 18:42:
[...]

TR aanmaken: rood.

Dan kun je als mod de TR op ‘gelezen’ zetten (-> oranje) of op afgehandeld (-> groen).
Alleen worden sommige TR's, even geen voorbeeld, 'nooit' afgehandeld...

Mag je dan een nieuwe TR indienen om daar op te wijzen...? O-)

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Moderator General Chat

Topicstarter
Fiber schreef op zondag 9 december 2018 @ 21:29:
[...]

Alleen worden sommige TR's, even geen voorbeeld, 'nooit' afgehandeld...

Mag je dan een nieuwe TR indienen om daar op te wijzen...? O-)
Whatever floats your boat... ;)

• Gonadan
  • Niet online

Gonadan

dippert

@Fiber bedoel je dan überhaupt geen afhandeling of ben je het gewoon niet eens met de afhandeling? :P

• Fiber

Fiber

Gonadan schreef op zondag 9 december 2018 @ 21:59:
@Fiber bedoel je dan überhaupt geen afhandeling of ben je het gewoon niet eens met de afhandeling? :P
Dat eerste.

Ik ben het natuurlijk altijd eens met de afhandeling... :)

• Galois
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 08:24

Galois

1811 - 1832

Als fervent hardloper, moutainbiker en wielrenner, ben ik vaak te vinden in deze subfora.

Nu ga ik mij ook bezig houden met zwemmen en zag dat er geen forum was 'algemeen zwemtopic' oid?

Zou er geen animo zijn om ook deze te openen?

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

• AGee
  • Niet online

AGee

Moderator General Chat

Topicstarter
Galois schreef op maandag 10 december 2018 @ 12:36:
Als fervent hardloper, moutainbiker en wielrenner, ben ik vaak te vinden in deze subfora.

Nu ga ik mij ook bezig houden met zwemmen en zag dat er geen forum was 'algemeen zwemtopic' oid?

Zou er geen animo zijn om ook deze te openen?
Mijn zegen heb je om een mooi topic te openen :) Hou er wel rekening mee dat een dergelijk topic (vooral in het begin) niet direct zo hard zal lopen als bv de hardloop- en de wielren-topics.

• Galois
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 08:24

Galois

1811 - 1832

AGee schreef op maandag 10 december 2018 @ 12:38:
[...]

Mijn zegen heb je om een mooi topic te openen :) Hou er wel rekening mee dat een dergelijk topic (vooral in het begin) niet direct zo hard zal lopen als bv de hardloop- en de wielren-topics.
Zal ik doen!

Maar ik hoop dan dat iemand met echt zwemervaring deze tzt overneemt en een mooie topicstart maakt. Mijn zwemervaring is namelijk zeer gering :): ik begin in januari met een 12-weekse borstcrawlcursus ;)

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

• Orion84
  • Nu online

Orion84

Admin General Chat

Fotogenie(k)?

Galois schreef op maandag 10 december 2018 @ 12:46:
[...]

Zal ik doen!

Maar ik hoop dan dat iemand met echt zwemervaring deze tzt overneemt en een mooie topicstart maakt.
Zet gerust een uitnodiging tot hulp in de topicstart. We kunnen altijd later iemand toevoegen als mede-topicstarter :)

• albino71
  • Niet online
Mag ik voorstellen dat de topicwarning van het F1 topic wat minder ballast krijgt en zoiets wordt?

Links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn niet toegestaan!

Gerelateerde topics:
F1 op TV en F1TV: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken?
Bezoeken van een GP: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
F1 racemanagers/pools: [F1] Racemanagers/pools 2018
Algemeen racetopic: Algemeen race topic Deel 2
GP in Nederland: [F1] GP in Nederland?
IRC: http://irc.tweakers.net/f1

• AGee
  • Niet online

AGee

Moderator General Chat

Topicstarter
albino71 schreef op donderdag 20 december 2018 @ 22:01:
Mag ik voorstellen dat de topicwarning van het F1 topic wat minder ballast krijgt en zoiets wordt?

Gerelateerde topics:
We hebben niet al te lang geleden al eens flink gesneden in de topic-warning. Binnen een week kwamen er weer meer ongewenste reacties want 'het staat niet meer in de topic-warning dat het niet mag' :P

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Topicstarter
albino71 schreef op donderdag 20 december 2018 @ 22:01:

Gerelateerde topics:
Behalve wat Agee al zegt heb ik ook een vraag voor je. Welke van die topics kan er precies weg? ;)
Ja de 2018 pools, maar die heb ik net al weggehaald. De 2019 versie zal alleen onherroepelijk terugkomen. :P

• albino71
  • Niet online
@AGee en @DaniëlWW2

Het is puur tekstueel dat ik wat onnodige ballast heb weggehaald.

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Topicstarter
albino71 schreef op vrijdag 21 december 2018 @ 15:09:
@AGee en @DaniëlWW2

Het is puur tekstueel dat ik wat onnodige ballast heb weggehaald.
Uh ja, mijn brein gaat ook weer aan. O-)
Je hebt wel een punt ja dus ik heb het weer eens ingekort. :P

• albino71
  • Niet online
@DaniëlWW2 Had ik ook sterk last van vandaag. Groot deel als een kip zonder kop rondgerend, maar uiteindelijk toch nog het e.e.a. voor elkaar gekregen. Nu even een weekje relaxen... d:)b

Pagina: 1 2 3 Laatste

Apple iPhone XS Red Dead Redemption 2 LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True