Topic sluiten als gedrag van sommige users niet goed bevalt

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:38

JvS

Ik heb hem zelf ook

Topicstarter
Ik wil graag de discussie starten waarom er toch wordt gekozen om een compleet (populair!) topic te sluiten, als het gedrag van sommige users niet door de beugel kan.

Dit gebeurde in het huizenmarkt topic en nu ook in het Game of Thrones topic. Ik geef even de voorbeelden, maar wil niet inhoudelijk de misdragingen in b]die[/b] topics worden bespreken.

Wat je ziet is dat er een bepaalde "misdraging" is, dat er een topicwaarschuwing wordt gegeven en dat dit wordt geinterpreteerd als "het topic is gewaarschuwd". Die waarschuwing leest natuurlijk nooit iedereen (dat moet je denk ik gewoon accepteren), dus is af en toe wat bijsturen noodzakelijk. Niet echt heel erg. Komt meestal wel goed (het loopt nooit uit de hand, hooguit soms wat irritatie her en der).

Maar wat ik echt bijzonder vind, is dat wanneer die regel weer eens wordt overtreden, er dan niet wordt gekozen om de overtreder te waarschuwen, maar om dan het hele topic af te sluiten en de discussie te stoppen. Het voelt een beetje als het topic straffen, terwijl daar voor 99% mensen zitten die gewoon leuk een discussie over een onderwerp willen hebben.

Mensen die het verpesten houd je altijd, en als je mensen hebt aangesproken, komen er nieuwe mensen die het of niets kan schelen, of het niet zo door hebben en die waarschuwing niet zo goed lezen (of (willen) begrijpen). Als die dan (voor het eerst) in de fout gaan, ga je het topic straffen "Want dat hadden we al gewaarschuwd".

Waarom worden niet gewoon de mensen aangesproken en bij herhaling hun account op slot gezet? Ik snap dat aanspreken van een topic niet zo.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• segil
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20:18
Ik denk dat het idee is om een topic op slot te zetten, wanneer teveel mensen de topic regels overtreden. In dat geval begrijp ik wel dat een topic (tijdelijk) op slot gaat, om een duidelijk signaal naar iedereen af te geven.
Maar inderdaad, als 1 of 2 personen de regels overtreden, dan is het zuur dat het hele topic op slot gaat.

In het GoT topic is het ook nog eens lastig om de regels goed te volgen, omdat iemands eigen theorieën ook al gauw worden gebrandmerkt als een spoiler. En wanneer iemand iets vertelt uit een trailer dan wordt dat soms ook als een spoiler opgemerkt. Het blijft lastig om in zo'n topic de regels helemaal goed te volgen.

Ik ben het wel eens met de regel dat boek lezers geen verwijzingen naar de boeken moeten geven, want dat staat los van de serie en dient de tv kijkers ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:27
Het topic wordt tijdelijk gesloten om ten eerste puin te ruimen en ten tweede iedereen even op adem te laten komen. In het voorbeeld van het topic over GoT wat jij noemt hadden we te maken met circa 10 TR's en circa 150 berichten die bezien moesten worden, met name omdat men het te veel moeite vond om een TR aan te maken en (dus) in het topic uitgebreid over wat nu wel en niet de bedoeling was ging discussiëren. Dat strekt zich ook wel wat verder uit dan de enkelingen die jij noemt. Daarnaast worden mensen natuurlijk ook aangesproken (dat dit niet bij het grote publiek bekend is, wil niet zeggen dat het niet gebeurt). Daarbij gaat het om uitzonderingsgevallen. Het is niet dat er om de haverklap een topic gesloten wordt. Helder nu?

[ Voor 6% gewijzigd door argro op 04-06-2014 08:51 ]

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Topicstarter
argro schreef op woensdag 04 juni 2014 @ 08:47:
Het topic wordt tijdelijk gesloten om ten eerste puin te ruimen en ten tweede iedereen even op adem te laten komen. In het voorbeeld van het topic over GoT wat jij noemt hadden we te maken met circa 10 TR's en circa 150 berichten die bezien moesten worden, met name omdat men het te veel moeite vond om een TR aan te maken en (dus) in het topic uitgebreid over wat nu wel en niet de bedoeling was ging discussiëren. Dat strekt zich ook wel wat verder uit dan de enkelingen die jij noemt. Daarnaast worden mensen natuurlijk ook aangesproken (dat dit niet bij het grote publiek bekend is, wil niet zeggen dat het niet gebeurt). Daarbij gaat het om uitzonderingsgevallen. Het is niet dat er om de haverklap een topic gesloten wordt. Helder nu?
Misschien mis ik het, maar in het topic zijn misschien 8 berichten weggehaald en ging de overgrote meerderheid gewoon door in de orde van de dag. Het liep niet uit de hand, er waren geen enorme flame partijen, er was geen sprake van "oververhitting" of wat dan ook...

Een topic op slot gooien omdat er veel TR's staan vind ik een ongepaste reactie. Je ontneemt een hoop mensen het plezier van napraten, de dag na een uitzending, omdat een kleine groep her en der wat doet dat niet mag.

Als het wel compleet ontspoort, snap ik het prima hoor, maar dat sluiten is gewoon disproportioneel zolang er niet echt wat uit de hand loopt. Je "pakt" daar alleen de goeden mee en zorgt tegelijk voor een nog meer gespannen sfeer omdat mensen elkaar gaan aanspreken op fouten "want anders gaat het topic weer dicht".

Kan dat niet op een andee manier?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:49

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Let erop dat we dit in onze vrije tijd doen. We zitten dus niet constant in zulke grote topics mee te lezen. Als een TR wordt gemaakt over iets wat 2-3 pagina's geleden is gebeurt, wordt het topic op slot gezet zodat er rustig nagegaan kan worden wat er mogelijk nog meer mis is. Je wilt niet dat terwijl je de bende aan het opruimen bent het gezeik door blijft gaan. Dat is dweilen met de kraan open.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Topicstarter
Hero of Time schreef op woensdag 04 juni 2014 @ 10:23:
Let erop dat we dit in onze vrije tijd doen. We zitten dus niet constant in zulke grote topics mee te lezen. Als een TR wordt gemaakt over iets wat 2-3 pagina's geleden is gebeurt, wordt het topic op slot gezet zodat er rustig nagegaan kan worden wat er mogelijk nog meer mis is. Je wilt niet dat terwijl je de bende aan het opruimen bent het gezeik door blijft gaan. Dat is dweilen met de kraan open.
Ik ken het moderator zijn en ik weet hoe lastig lange / grote topics zijn. Alleen zou ik graag willen dat het op slot moeten zetten van die topics wat minder snel gedaan wordt. Het is naar mijn idee helemaal niet nodig om een topic zomaar op slot te gooien om dan rustig even te gaan moderaten (tenzij mensen elkaar de hersens in slaan, dat overheerst er geen normale discussie meer mogelijk is of er hoofdzakelijk illegale zaken besproken worden, uiteraard zijn er goede redenen om het wel te doen).

In beide gevallen dat ik er 'last' van had is het naar mijn mening erg laagdrempelig gebeurd. Het gebeurt ook altijd op een moment dat er wat interessants en leuks te bespreken is > nieuwe aflevering, nieuwe cijfers over de huizenmarkt. Dus ik vind de impact voor mensen die het gewoon leuk vinden om te discussieren over die actuele onderwerpen nogal groot en eigenlijk niet zo opwegen tegen de "benefits", het zogenaamde afkoelen. Ik vind dat die topics prima liepen (met her en der een irritatie).

Eigenlijk vraag ik om het topic eens terug te lezen en eens te kijken in hoeverre dit nu echt uit de hand liep, zodanig dat het wel even op slot moest om het weer bij te sturen. Doe dat ook met het huizenmarkt topic (waar in rondjes werd gediscussieerd).

Ik zou het fijn vinden als er even achteraf wordt nagedacht of dit nu echt altijd de beste oplossing is (en doe dat dan echt open, ga niet met het uitgangspunt "we gaan onze gedane acties eens verdedigen en er argumenten voor zoeken").

[ Voor 14% gewijzigd door JvS op 04-06-2014 10:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Het zal niet altijd de beste of enige oplossing zijn; het is altijd een deel de afspraken gemaakt binnen de crew en eventueel lokale onderdeel, een deel maatwerk en een deel persoonlijke aanpak. In de aanleiding kan ik me een tijdelijk slotje erg goed voorstellen; imo zijn de users die het maar niet kunnen laten om wannebe mod te spelen ipv TRs te plaatsen of het feedback topic te gebruiken, een echt probleem. En dan blijven de posts doorgaan van voor- en tegenstanders doorgaan terwijl je aan het modden bent, of je voor hebt genomen te gaan modden zodra er tijd is. Het Game of Thrones topic is een voorbeeld, maar ook in Spielerij zie je dat de topics met problemen soms zo hard lopen dat een tijdelijk slotje de enige manier is om de modtaak niet nog veel zwaarder te maken. Paardemiddel? Ja. Aan de andere kant moet er ook niet overdreven worden: een paar uur niet in het favoriete topic kunnen posten is ook niet het einde van de wereld.

In het grote Aanbiedingentopic in AK (welke volgens Zeef het meest bezochte topic op GoT is), heb ik bijvoorbeeld de keuze gemaakt snel te waarschuwen met modbreak teksten, maar dat vereist vaak aanwezig zijn, en zal ook ergernis opwekken als een te prominent aanwezige moderator. Bottomline: er zal altijd wel iemand zijn die de aanpak niet de beste vind.

Dat gezegd hebbende, denk ik dat het wel zinvol is om te kijken of het middel erger dan de kwaal is, en niet alleen de mensen aan te spreken die de regels overtreden (de aanleiding), maar ook de wannabe mods op de vingers te tikken. Alleen kan dat wel eens moeilijk zijn als het steeds weer andere mensen zijn die dat gedrag vertonen :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 01:05
Het is niet echt ontopic mbt het sluiten van topics, maar misschien toch wel een goede plek om dit even te ventileren...

Ik vind sowieso dat het algemene gedrag van mensen naar elkaar toe steeds vervelendere vormen aanneemt, de frontpage staat regelmatig vol met mensen die alleen maar bezig zijn elkaar aan te vallen... vreemde moderaties van mensen die helemaal worden weggestemd ondanks dat ze ontopic zijn, alleen hun mening verschilt van het gemiddelde. Of mensen die compleet de grond in worden gestampt omdat ze net dat stukje informatie niet hebben meegekregen omdat ze niet de tweet van X hebben opgepikt... want dat is ook nieuws :S

Ik vind de sfeer echt aan het aftakelen, ik wil prima een discussie met iemand aangaan maar als dit gepaard gaat met beledigingen en denigrerende analogieën dan wordt het op Tweakers snel een 2e Reddit of Youtube... wie de meest uitgebreide, kwetsende en bijdehante opmerkingen kan maken is de winnaar van de discussie. Ik wordt niet snel echt boos als ik online ben, wat dat betreft ben ik vrij nuchter en ben prima in staat om een flinke sneer terug te geven... Maar de laatste tijd heb ik mij toch al een paar keer flink boos gemaakt vanwege dit soort zaken, mbt tot mijzelf maar nog vaker als ik lees hoe er naar anderen wordt gereageerd. Sterker nog, ik heb hier en daar zelfs complete blogs gezien gericht aan het 'zeiken op een ander' en wat er beter kan.

Prima dat je het niet met mij of een ander eens bent, of ook een duit in het zakje wil doen. Maar doe dat gewoon op een sociale manier en als je eigenlijk niets toe te voegen hebt zeg dan gewoon niets.

@gambieter... 'wannabe mods' ik weet niet hoe jij dat precies bekijkt? Ik 'corrigeer' ook wel eens een mede gebruiker door even te voorzien van huisregeltjes e.d. en soms wel eens te vertellen dat de benadering niet erg prettig is. Is dat dan ook 'wannabe modden'? Ik vind zo'n opmerking lastig...

[ Voor 3% gewijzigd door MicGlou op 04-06-2014 13:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

MicGlou schreef op woensdag 04 juni 2014 @ 13:07:
@gambieter... 'wannabe mods' ik weet niet hoe jij dat precies bekijkt? Ik 'corrigeer' ook wel eens een mede gebruiker door even te voorzien van huisregeltjes e.d. en soms wel eens te vertellen dat de benadering niet erg prettig is. Is dat dan ook 'wannabe modden'?
Ja, dat noemen we wannabe modden (en geloof me, ik heb het ook zat gedaan en mijn usernotes bevatten ook wat voorbeelden ;) ). Het verwijzen naar huisregels is een absolute "no-go" voor users naar elkaar toe, daar is de crew voor.

Het wordt goed uitgelegd in dit beleidstopic: Policy m.b.t. replies in 'slechte' topics en ook in Een toegankelijker en vriendelijker GoT, help mee!. Zie het maar als de maatschappij: als een onbekende jou op straat aanspreekt over het fietsen op het voetpad, dan reageer je eerder met "waar bemoei je je mee" dan als een politieagent het doet. Nu zijn moderators wel meer dan een politieagent, maar op zich is de vergelijking niet geheel onterecht ;) .

Aangeven dat je een respons niet prettig vind is een grijs gebied, zal vaak zat kunnen maar dat hangt af van de context. Wijzen op de huisregels en beleid is echt iets wat men aan de mods moet overlaten. De TR knop is daar echt zeer geschikt voor, of gewoon even tot tien tellen en niet posten :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01:49

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

JvS schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 16:17:
Waarom worden niet gewoon de mensen aangesproken en bij herhaling hun account op slot gezet? Ik snap dat aanspreken van een topic niet zo.
Maar wie moet je dan aanspreken? De troller? Iedereen die hapt? Of de mensen die op 'persoonlijk' vlak verder gaan? De 'TR aangemaakt' moraalmensen?

Daarnaast zit je dan ook weer, is de troll de troller wel? Bergen boehoe doen als er een spoiler komt, of opmerking waar anderen het blijkbaar niet eens mee zijn.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromWarMachine
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 03-06 08:10

PromWarMachine

Forsaken Archer

Mee eens dat deze 'oplossing' te snel wordt ingezet.

Vlak voor de release van Watch Dogs was er zo'n zelfde issue in het topic daarover. Ook dat topic is voor een paar uur dichtgezet. Net wanneer de hype het grootst is. Dat wekt niet alleen ergernissen bij de bestaande lezers van dat topic, maar stopt ook nog eens potentieel nieuwe gebruikers die zich speciaal voor deze game registreren.
Het aantal overtredingen was daarnaast best te overzien.

Verder heb je bij een release van een AAA titel altijd dat er wat meer offtopic gepost wordt. Is een periode van hooguit een week. Daarna keert de rust doorgaans weer terug. Niet zo nuttig om daar bovenop te zitten.
MicGlou schreef op woensdag 04 juni 2014 @ 13:07:
@gambieter... 'wannabe mods' ik weet niet hoe jij dat precies bekijkt? Ik 'corrigeer' ook wel eens een mede gebruiker door even te voorzien van huisregeltjes e.d. en soms wel eens te vertellen dat de benadering niet erg prettig is. Is dat dan ook 'wannabe modden'? Ik vind zo'n opmerking lastig...
Dat is inderdaad wat precies niet de bedoeling is.
Als er voor forumgebruikers een "ergernissen top 10" zou bestaan, dan zouden lmgtfy linkjes en wannabe mods daar absoluut in staan. :)

Het is dan veel beter om een TR aan te maken. Die zijn daar zelfs speciaal voor gemaakt.

Dividend for Starters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 01-06 18:50

NMe

Quia Ego Sic Dico.

PromWarMachine schreef op woensdag 04 juni 2014 @ 13:24:
Mee eens dat deze 'oplossing' te snel wordt ingezet.
Heb je enig idee hoe lastig het is om een groot topic te modereren dat nog open is terwijl er iets hard misgaat of mis dreigt te gaan? Een topic eventjes sluiten terwijl er spul verplaatst/verwijderd wordt gaat nou eenmaal alleen al daarom voorbij komen.

Daarbij werd in dit specifieke topic regelmatig ditzelfde gezeik vertoond. Ikzelf blijf zelfs weg uit het topic omdat het voor mij niet meer mogelijk is om erover te praten omdat ik voorkennis heb van de boeken. Er is inmiddels zó vaak door de moderators op de regels gewezen dat het wel erg oud begint te worden. En dan heb ik het niet eens zo zeer over de spoilerzeik, maar ook over het feit dat je niet moet gaan lopen zeuren in het topic als iemand tóch de regels overtreedt maar gewoon een topicreport moet maken. Dat laatste maakt het topic onhandelbaar. Ik kan me zomaar voorstellen dat het topic deels op slot is om over te brengen dat ook het gezeur over het niet mogen plaatsen van spoilers eens afgelopen moet zijn.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grimmie187
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 20:57
gambieter schreef op woensdag 04 juni 2014 @ 11:12:
Aan de andere kant moet er ook niet overdreven worden: een paar uur niet in het favoriete topic kunnen posten is ook niet het einde van de wereld.
Precies dit, waar hebben we het over? Een topicslotje is nooit langer dan 1 a 2 uur (afhankelijk van watvoor puinzooi de mensen in het topic er van gemaakt hebben..). Zoek een ander topic, loop een blokje om, etc.. Ik zie het probleem totaal niet.

Verder overtreden we allemaal wel eens de regels m.b.t. TR's en andere zaken in een topic, dit geeft ook verder nix maar betekend wel dat topic slotjes altijd zullen blijven bestaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Topicstarter
Grimmie187 schreef op woensdag 04 juni 2014 @ 16:19:
[...]

Precies dit, waar hebben we het over? Een topicslotje is nooit langer dan 1 a 2 uur (afhankelijk van watvoor puinzooi de mensen in het topic er van gemaakt hebben).. Zoek een ander topic, loop een blokje om, etc.. Ik zie het probleem totaal niet.

Verder overtreden we allemaal wel eens de regels m.b.t. TR's en andere zaken in een topic, dit geeft ook verder nix maar betekend wel dat topic slotjes altijd zullen blijven bestaan.
Klopt, een paar uur een topic dicht is an sich niet erg. Je zult wel de momenten waarop dat topic dicht gaat moeten meenemen in die afweging. De avond nadat een nieuwe aflevering is uitgezonden is het wel vervelend. Dat is het moment waarop het het drukst is en er de meeste behoefte is.
NMe schreef op woensdag 04 juni 2014 @ 15:32:
[...]

Heb je enig idee hoe lastig het is om een groot topic te modereren dat nog open is terwijl er iets hard misgaat of mis dreigt te gaan? Een topic eventjes sluiten terwijl er spul verplaatst/verwijderd wordt gaat nou eenmaal alleen al daarom voorbij komen.
Ja zeker. Alleen is dat het punt. Volgens mij gaat het helemaal niet "hard mis". En ging het helemaal niet hard mis. Het overgrote deel van de reacties was gewoon ontopic en ik denk dat er 5 man zijn die over de schreef gingen.

Anders gezegd, het topic even open laten en de meuk weghalen was ook prima geweest naar mijn idee. het lijkt soms wel een beetje uit frustratie te gebeuren om zo'n topic dicht te knallen. "En nu ben ik het zat met deze groep gebruikers"... Alleen kan je zo'n groep helemaal niet echt aanspreken (omdat het geen vast omlijnde groep is).

[ Voor 36% gewijzigd door JvS op 04-06-2014 16:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Het is trouwens zeker nuttig om feedback zoals deze te hebben :) . Ter vergelijking met AK: aangezien de TopicReport pagina in Centraal aanbiedingen topic. V2.0 al >500 TRs was gegaan en onbruikbaar werd, had ik een nieuw topicdeel gemaakt. Dat had echter tot gevolg dat veel mensen het topic niet meer konden vinden, de bookmarks niet meer werkten, etc. Dat had ik me niet gerealiseerd en ook onderschat (zelf vond ik het geen probleem), maar met de feedback vanuit users en crew hebben we dat toen teruggedraaid en een andere oplossing voor het probleem (de TR pagina) gevonden.

Ipv het topic op slot gaan kan er ook een modbreak geplaatst worden, maar die heeft bij een snellopend topic het nadeel dat deze snel niet meer op de laatste pagina staat. Een combinatie van een kortdurend slotje + modbreak (dwz iedereen die post ziet de modbreak met de opmerking "even afkoelen, lees dit eerst) en dan snel weer open, en kijken of het helpt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

JvS schreef op woensdag 04 juni 2014 @ 16:23:
[...]

Ja zeker. Alleen is dat het punt. Volgens mij gaat het helemaal niet "hard mis". En ging het helemaal niet hard mis. Het overgrote deel van de reacties was gewoon ontopic en ik denk dat er 5 man zijn die over de schreef gingen.
Het stukje tekst dat je citeert was generiek bedoeld, in reactie op de generieke opmerking van PromWarMachine. Kortdurende tijdelijke slotjes komen relatief vaak voor en dat zal ook wel zo blijven. Langer durende slotjes worden over het algemeen pas toegepast als het niet anders kan. Of dat al dan niet het geval was in dit specifieke topic kan ik niet beoordelen omdat ik niet de hele voorgeschiedenis ken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 01:05
gambieter schreef op woensdag 04 juni 2014 @ 13:17:
[...]Het wordt goed uitgelegd in dit beleidstopic: Policy m.b.t. replies in 'slechte' topics en ook in Een toegankelijker en vriendelijker GoT, help mee!. Zie het maar als de maatschappij: als een onbekende jou op straat aanspreekt over het fietsen op het voetpad, dan reageer je eerder met "waar bemoei je je mee" dan als een politieagent het doet. Nu zijn moderators wel meer dan een politieagent, maar op zich is de vergelijking niet geheel onterecht ;) .
Ik begrijp waar je vandaan komt, maar ik noem dat toch normale sociale omgang... ik zie echt geen probleem in iemand vriendelijk wijzen op de regels... soms wat minder vriendelijk maar dat is dan reactie en geen actie.Maar okay dan kan ik het idd beter laten maar dat is wel heel erg lastig als er iemand een goede discussie wild komt verstoren... modjes kunnen ook niet altijd direct reageren, zeker niet wat later op de avond.

Jouw vergelijking gaat bij mij persoonlijk ook niet op, want als ik in de binnenstad loop waar de stoepen toch al smal zijn en er fiets iemand op de stoep dan zal ik toch wel even zeggen dat hij daar niet hoort te fietsen... sociale controle en dat vind ik heel normaal. En als ik het heel ver trek... ik mag iemand aanhouden als ik zou willen, jij ook 8) Ik vind de vergelijking daarom juist wel een beetje onterecht... ;)

Het modsysteem voor de frontpage is bijvoorbeeld wel een stukje waar er beoordeling bij de gebruikers wordt neergelegd en dat neemt bij bepaalde onderwerpen ook bedenkelijke vormen aan. Moet ik eigenlijk ook niet boos om worden maar ik ben de laatste tijd al een aantal keren flink geïrriteerd geraakt omdat mijn reactie werd weggemod omdat ik het simpelweg niet eens was of de informatie verkeerd begrepen had... geen kwetsende opmerking of nonsens, men lijkt gewoon niet te begrijpen waar de cijfertjes voor staan. Misschien moet ik dan ook niet zoveel waarde aan het modsysteem hangen mbt de waarde van een reactie... maar waar is het dan nog voor als men het op een dergelijke manier gebruikt? Gebeurd niet in alle artikelen, maar bepaalde topics die bijvoorbeeld politiek gevoelig zijn of over bepaalde merken gaan... tjongejonge, het lijkt wel censuur soms. Daar snap ik overigens heel goed van dat dit onmogelijk bij te houden is, maar het trekt helaas de soms goede 'discussies' helemaal scheef.

Goed... ik heb weer even geventileerd. Absoluut geen kritiek op 'het bestuur' :) Ik ben zelf ooit ook eens een actief modje geweest op een Engelstalig forum met circa 250.000 leden waarvan er ongeveer 50.000 heel actief waren. Ik ben er mee gestopt omdat ik het helemaal zat was met het gezeik! Over ondankbaar werk gesproken... dus de volle begrip hier voor wat jullie doen. Maar dat de verharding op Tweakers toeneemt voor mijn gevoel moest ik ff kwijt en dit leek mij een goed topic om bij in te haken gezien het dezelfde strekking heeft.

[ Voor 12% gewijzigd door MicGlou op 04-06-2014 20:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Topicstarter
Ramzzz schreef op zaterdag 27 juni 2015 @ 19:40:
[modbreak]Ik geloof dat we een afkoelperiode nodig hebben, en sommige posters gaan ver over de schreef.

Het topic gaat voor een tijdje dicht, en na overleg / evaluatie zien we wel verder.[/]
Nu gaat-ie weer. Er zijn een paar lui die het belangrijk vinden commentaar te leveren op anderen en een paar die zich storen aan de sfeer. Kan je niet gewoon duidelijke regels maken en de mensen aanpakken die de regels overtreden?

Ik vind het zo suf om een "topic" te straffen, alsof je de groep mensen op die manier effectief aanspreekt... Het voelt misschien als een mooie ingreep, erg zichtbaar, maar je benadeelt er meer mensen mee die het leuk vinden om te discussieren dan dat je er echt effectief iets mee verbeterrt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Mee eens, maar ook regel en uitzondering. Je ziet hier een tijdelijk probleem van de desbetreffende moderators verminderd aanwezig en een topic waar de moderatie niet even makkelijk kan worden overgenomen. De problemen in dat topic kunnen imo eigenlijk alleen opgelost worden door bepaalde users al dan niet tijdelijk de toegang te ontzeggen, maar dat is iets waar meer zorgvuldigheid voor nodig is dan een tijdelijk slot op een topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Ik zit met/voor mijn betaalde werk 4 dagen in Milaan, heb absoluut geen tijd om een topic te gaan volgen, lezen, laat staan ingrijpen.

Als ik dat ook nog telkens moet gaan aangeven wanneer ik de afwezigheid al had aangegeven in Ramzzz in "Het grote meld-hier-je-langdurige-afwezigheid-topic" - en daar kunnen eventuele andere moderatoren in hun vrije tijd ook niet vol bovenop springen.

Daarbij komt nog:
  • sommige topics worden scherper gemodereerd vanwege voorvallen in het verleden
  • sommige posters worden scherper gemonitord wegens voorvallen in het verleden
  • hun doopceel (notities) wordt gelicht wanneer het wangedrag weer voorkomt
  • overleg tussen moderatoren onderlig, om af te stemmen wie wat doet
  • een topic kan dicht, er hangt niemands leven vanaf, we zijn allemaal voor onze lol op het forum - niet om steeds dezelfde recidivisten op hun vingers te tikken
  • als je dat - neiging tot wangedrag - van jezelf weet, blijf dan uit een topic weg, of we houden je er weg: een ban o.i.d.
  • eventuele overige maatregelen, etc
De beste optie in elk geval dat de tijd beperkt is, is sluiten. Afkoelen, iedereen even gefrustreerd, maar dat ebt wel weg. Volgens mij is het 'werkverschaffing zijn voor moderatoren' voor sommigen een core business op het forum, maar als je dat blijft doen, word je vanzelf personna non grata.

Wat ook helpt, is inderdaad bijtijds een topic report plaatsen, en vervolgens wegblijven uit een topic. Topicvervuiling ligt namelijk voortdurend op de loer. Kost ook nog veel meer tijd voor moderatoren.

En die zijn nou eenmaal ook menselijk en denken ook wel eens "FY, ik heb vrij'. ;)

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Als jij de enige bent die kan/wil modereren in dat topic zijn er andere dingen mis... Dat jij toevallig in Milaan bent wil niet zeggen dat je forum ineens semi-onbeheerd achter moet blijven en al helemaal niet dat er op een andere manier gemodereerd dan wanneer je gewoon thuis bent. 8)7 Misschien is het tijd voor meer moderators?

Linken naar een crewtopic in LA is trouwens een beetje zinloos. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Dat topic is er eentje die een frisse aanpak nodig heeft (en verwijdering van een paar notoire lutsers), maar dat is misschien meer iets voor een GC-crew discussie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

NMe schreef op maandag 29 juni 2015 @ 12:18:
Als jij de enige bent die kan/wil modereren in dat topic zijn er andere dingen mis... Dat jij toevallig in Milaan bent wil niet zeggen dat je forum ineens semi-onbeheerd achter moet blijven en al helemaal niet dat er op een andere manier gemodereerd dan wanneer je gewoon thuis bent. 8)7 Misschien is het tijd voor meer moderators?
Als je een setje fora als FTM en ASP onder je beheer hebt, dan is dat tamelijk begrijpelijk, zal ik je melden.

Daar is in een potentieel een kruitvat altijd wel iemand - vaak meerdere iemanden - bereid om het topic een een handje te helpen, om de boel tot ontploffen te brengen.

Er ontspoort vrijwel nergens zo vaak (en in dezelfde topics) iets als in deze fora, als je het mij vraagt.

Onderbemanning, daar had ik eerlijk gezegd niet echt een indicatie van, maar als er iemand afwezig is,. en er om wat voor reden dan ook door anderen niet kan worden ingegrepen, dan is sluiten toch echt de beste manier.
Linken naar een crewtopic in LA is trouwens een beetje zinloos. :P
Het was slecht ter indicatie. ;)

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromWarMachine
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 03-06 08:10

PromWarMachine

Forsaken Archer

Dat specifieke topic hoort ook in de HK waar hij vandaan kwam. :X
Niet dat men zich niet aan de regels moet houden nu het in FTM staat, maar die onvrijwillige move destijds is wel de oorzaak van deze 'ontsporing'.

Verder ben ik het eens met de oorspronkelijke stelling van dit LA topic. Lastposten laten afkoelen in plaats van topics preventief sluiten. Daar is al meer discussie over geweest overigens.
Uit praktisch oogpunt snap ik ook de reactie van Ramzzz wel, maar dat betekent niet dat er geen beter beleid over gemaakt zou kunnen worden.

Dividend for Starters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

NOFI, maar alleen een topic naar een ander forum moven is echt niet de oorzaak van deze shizzle.

I call bullshit. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 00:49

Fiber

Beaches are for storming.

Ramzzz schreef op maandag 29 juni 2015 @ 11:36:
[...]

Wat ook helpt, is inderdaad bijtijds een topic report plaatsen...
Dan moeten die ook wel binnen afzienbare tijd gelezen worden. (Lees: Binnen enkele uren.)
gambieter schreef op maandag 29 juni 2015 @ 10:47:
[...] De problemen in dat topic kunnen imo eigenlijk alleen opgelost worden door bepaalde users al dan niet tijdelijk de toegang te ontzeggen...
Doe dat dan...
NMe schreef op maandag 29 juni 2015 @ 12:18:
Als jij de enige bent die kan/wil modereren in dat topic zijn er andere dingen mis... Dat jij toevallig in Milaan bent wil niet zeggen dat je forum ineens semi-onbeheerd achter moet blijven en al helemaal niet dat er op een andere manier gemodereerd dan wanneer je gewoon thuis bent. 8)7 Misschien is het tijd voor meer moderators...?
Dat inderdaad. Meer Mods.
Ramzzz schreef op maandag 29 juni 2015 @ 12:25:
[...] dan is sluiten toch echt de beste manier...
Als noodoplossing, wellicht. Maar dat neemt niet weg dat het structurele probleem niet opgelost moet worden.
PromWarMachine schreef op maandag 29 juni 2015 @ 12:29:
[...]
Verder ben ik het eens met de oorspronkelijke stelling van dit LA topic. Lastposten laten afkoelen in plaats van topics preventief sluiten...
Dat inderdaad. En meer Mods die elkaar kunnen aflossen als ze op vakantie zijn en sneller kunnen reageren op TR's.

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Ramzzz schreef op maandag 29 juni 2015 @ 12:25:
Onderbemanning, daar had ik eerlijk gezegd niet echt een indicatie van, maar als er iemand afwezig is,. en er om wat voor reden dan ook door anderen niet kan worden ingegrepen, dan is sluiten toch echt de beste manier.
Een alternatief dat in Programming in een grijs verleden wel eens heeft gewerkt is de vakantiemoderator. Iemand die al een flinke tijd meedraait op het forum of zelfs ooit moderator is geweest weer even wat rechten geven om tijdelijk bij te springen in drukke periodes. Zou een oplossing kunnen zijn voor specifieke subfora; of het een oplossing is in FTM weet ik niet. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Op zich hebben we in GC genoeg moderators die zouden kunnen ingrijpen als het alleen om posts gaat of een modbreak plaatsen, en in dit geval heb ik Ramzzz en Albantar ook per DM ingeseind dat het uit de hand liep.

Voor aanspreken/aanpakken specifieke users is dat wat moeilijker, omdat je dat meestal het beste door de lokale moderators kunt laten doen. In dit geval zou de discussie best wel eens richting bannen kunnen gaan, en dat vereist nog meer zorgvuldigheid :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Topicstarter
Vakantiemoderator ben ik ooit ook geweest :P. De discussie over de locatie van jet topic kan misschien beter in het forum feedback topic wel.

Ik wilde dit beleid vooral weer even onder de aandacht / ter discussie stellen.

Overigens vond ik het ook in dat topic nou niet bepaald uit de hand lopen. Beetje gebitch, en er is ook niet echt beleid tegen. Ik zou zeggen verzin mooi beleid samen met de users (in het feedback topic) en zet dat in de tw en houd mensen eraan.

[ Voor 35% gewijzigd door JvS op 29-06-2015 13:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Fiber schreef op maandag 29 juni 2015 @ 12:59:
[...]

Dan moeten die ook wel binnen afzienbare tijd gelezen worden. (Lees: Binnen enkele uren.)
We blijven allemaal mensen met een leven naast GoT. Wat je hier vraagt is bijna onmogelijk. Sommige mensen zijn haast 24/7 aanwezig, maar dat is bij lange na niet voor moderators. Het is allemaal op best effort.
[...]

Doe dat dan...
Makkelijker gezegd dan gedaan. Enig idee wat er allemaal nodig is om iemand te bannen? Een slotje is 10x sneller gezet. Niet iedereen heeft ban rechten, dus je moet ook maar net geluk hebben dat op dat ene moment iemand online is die gelijk kan ingrijpen hiermee. Zie ook hierboven.
[...]
Dat inderdaad. Meer Mods.
Ook dit is makkelijker gezegd dan gedaan. Er zijn bepaalde eisen en voorwaarden voordat iemand in aanmerking kan komen om moderator te worden en die persoon moet het ook willen. Er zijn genoeg moderators opgestapt omdat het gewoonweg te veel tijd kost en ze andere prioriteiten hebben.
[...]

Als noodoplossing, wellicht. Maar dat neemt niet weg dat het structurele probleem niet opgelost moet worden.
Slotjes bij ontspoorde topics zijn idd quick fixes, om dan op een later tijdstip of door een collega moderator die wat meer tijd heeft eens goed voor te gaan zitten en de bende op te ruimen. Als je 't topic open laat, ben je aan het dweilen met de kraan open en riskeer je een veel groter probleem (de hele zooi gaat escaleren enzo).
[...]

Dat inderdaad. En meer Mods die elkaar kunnen aflossen als ze op vakantie zijn en sneller kunnen reageren op TR's.
Zoals hierboven al gezegd, makkelijker gezegd dan gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:40

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

JvS schreef op maandag 29 juni 2015 @ 13:22:
Ik wilde dit beleid vooral weer even onder de aandacht / ter discussie stellen.
Waarvoor dank, al zou ik het geen 'beleid' willen noemen, aangezien er geen beleid is om topics te sluiten behalve wanneer ze (als topic) niet aan de regels voldoen of als een en ander echt uit de klauwen loopt.

Blijkbaar is hier wat misgelopen in het tijdig oppakken van TR's in combinatie met de afwezigheid van Ramzzz, waardoor Ramzzz zich uiteindelijk genoodzaakt zag het topic maar tijdelijk te sluiten om verdere escalatie te voorkomen.

Het onder de loep nemen van de bemanning van de GC crew stond al op mijn lijstje om op te pakken met de recente verschuivingen in de GC crew en introductie van TL/AZ. Op zich hebben we inderdaad best een groot team, maar met hardlopende topics en gevoelige onderwerpen in bijvoorbeeld ASP kan het soms al binnen vrij korte tijd ontploffen. We zullen eens moeten kijken hoe we daar beter mee om kunnen gaan, zodat dit soort noodgrepen niet/minder vaak nodig zijn.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:57

Mx. Alba

hen/die/zij

Ik ben nu bezig met e.e.a. regelen om het filmtopic weer vrij te kunnen geven. Ik vraag nog even om ieders geduld.

Ik hoop dat iedereen zich realiseert dat moderators vrijwilligers zijn, die ook werk en een gezinsleven hebben en dus niet 24/7 op GoT rondhangen of tijd kunnen maken voor het correct "schoonvegen" van een topic. Een ontspoord topic op slot doen totdat Housekeeping langs kan komen is geen ideale situatie natuurlijk, maar onder omstandigheden wel acceptabel.

Ondertussen heb ik een nieuw deel geopend: Welke film(s) heb je laatst gezien en wat vond je? [Deel 28]

Zo, nu weer aan het werk... :)

[ Voor 14% gewijzigd door Mx. Alba op 29-06-2015 14:36 ]

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Topicstarter
En nu doe je het weer. Er staan welgeteld 4 overtredingen op jouw eigen verzonnen regel (als reactie op het verzoek om de boekspoilers uit het topic te houden), allemaal netjes tussen spoilertags, niets aan de hand. Bam topic dicht....

Mx. Alba in "[Serie] Game of Thrones"

Kan je alsjeblieft iets terughoudender zijn met al die topics die zogenaamd uit de hand lopen dicht te gooien of kan er misschien iemand die iets milder is mee laten modereren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/die/zij

Zoals gezegd heb ik op het moment de tijd niet om het topic op te schonen. Zodra ik die tijd wel heb zal ik dat doen en het topic weer openen. Dat ik nu in twee verschillende topics op dit zelfde commentaar van jou moet reageren kost ook tijd die ik daaraan zou hebben kunnen besteden... ;) Even geduld aub.

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Als je de tijd niet hebt kun je het toch laten liggen zonder het topic te sluiten als de mensen elkaar de hoofden niet in slaan? Als ik geen tijd heb mod ik ook niet of vraag ik als er haast bij is of iemand anders het even wil afhandelen.

Sowieso gaat er niemand dood van een boekverwijzing die netjes aangegeven in spoilertags staat, maar dat is een ander verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/die/zij

Het probleem is dat dan waarschijnlijk de off topic (spoiler) discussie verder gaat waardoor het daarna alleen maar nog meer werk is om het op te ruimen. :)

Wat betreft dat niemand ervan dood gaat, ben ik het volledig met je eens. Mijn persoonlijke mening is: spoilers verpesten helemaal niets. Maar ja, de mening van veel Topic Reporters is anders. ;)

[ Voor 38% gewijzigd door Mx. Alba op 28-07-2015 21:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

NMe schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 21:41:
Sowieso gaat er niemand dood van een boekverwijzing die netjes aangegeven in spoilertags staat, maar dat is een ander verhaal.
Er gaat ook niemand dood als een topic een half dagje dicht is. Alhoewel, bij Game of Thrones misschien wel ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

IMO als je geen tijd hebt voor puinruimen, kan je ipv het topic te sluiten een modbreak plaatsen met de duidelijke melding dat alle berichten na de modbreak die een eventuele bookspoiler bevatten zonder knippen worden verwijdert. Dan ga je later als je wel tijd hebt, of je collega moderator langs komt, de berichten opruimen. Kunnen mensen nog gewoon reageren en discussiëren waar nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/die/zij

De vraag was alleen waar je over zou kunnen discussiëren dan? Het duurt nog maanden voor de volgende aflevering wordt uitgezonden en de discussie ging eigenlijk volledig over wie van de cast wel of niet aanwezig waren op de set, vergelijkingen met de boeken, en speculaties gebaseerd op die twee zaken. Die discussie kan gewoon voortgezet worden waar hij hoort, namelijk in het spoilertopic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Tsja, dan kun je elk serietopic gedurende de zomerbreak wel sluiten. Er zijn ook genoeg mensen die later pas kijken. En IMO is het sowieso onmogelijk om die serie los te zien van de boeken, daarom zit je nu ook met die geforceerde regel waar de helft van de deelnemers in het topic zich niet aan kan houden en waarbij afhankelijk van wat je precies wil zeggen de discussie ineens gespreid wordt over drie verschillende topics met vrijwel hetzelfde onderwerp en veelal dezelfde discussies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/die/zij

Tja, het liefst zou ik het ook allemaal gewoon in één ASOIAF + GOT topic gooien. Maar ja, alleenboekenlezers willen niet gespoild worden met zaken vanuit de serie, alleenseriekijkers willen niet gespoild worden met zaken vanuit de boeken, echte addicts die zowel de serie als de boeken volgen willen over alles kunnen praten en vooral ook over de verschillen en overeenkomsten tussen de twee media waarvoor ze in beide specifieke topics niet terecht kunnen - en dan zit je dus met drie topics.

En eigenlijk is dat ook nog suboptimaal want zoals je ziet zijn er ook mensen die wel spoilers mbt de serie willen zien maar dan weer niet als ze uit de boeken komen. Het is gewoon niet mogelijk om een compromis te vinden waarmee iedereen het eens is - maar ja, dat is ook de definitie van een compromis: een oplossing waar iedereen even ontevreden mee is. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Topicstarter
Mx. Alba schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 01:42:
En eigenlijk is dat ook nog suboptimaal want zoals je ziet zijn er ook mensen die wel spoilers mbt de serie willen zien maar dan weer niet als ze uit de boeken komen. Het is gewoon niet mogelijk om een compromis te vinden waarmee iedereen het eens is - maar ja, dat is ook de definitie van een compromis: een oplossing waar iedereen even ontevreden mee is. ;)
Met als enig verschil dat het 5 jaar lang zo was:

- Een topic over de serie, net als andere series: Spoilers tussen spoilertags. Boekspoilers zijn speciaal, die willen we helemaal niet in dat topic hebben.
- Een topic over de boeken (die las ik niet)

Op een gegeven moment had jij je een mening gevormd dat boekspoilers wel in dat normale topic zouden moeten. Dat leverde een heleboel gesteiger op. En daarna waren er drie topics:

- Een over de serie waarin geen enkele spoiler, speculatie, vraag over hoe nu verder mag
- Eentje waarin alles mag
- Eentje over de boeken.

Dat eerste topic is verreweg het meest populair, maar dat is nu soort van gekortwiekt. Je mag het daarin nu alleen over de serie hebben en (gechargeerd) zeggen "erg he, dat dit en dit gebeurd is". Volgens mij ben je daar een stap te ver gegaan en kan je beter deze verdeling maken:

- Het oorspronkelijke topic zoals het was, spoilertags gebruiken, info uit boeken uit den boze
- een extra topic waarin je boeken mag vergelijken met de serie voor mensen die dat perse willen (dit zal een klein topic worden)
- Een topic over de boeken

Ik heb alleen het gevoel omdat een moderator het liefst in topic 2 discussieert, zoveel mogelijk info, speculatie en leuke discussie naar dat tweede topic verplicht. Terwijl dat helemaal niet de wens van de grootste groep is. Maak gewoon die verdeling "met boekspoilers" en "zonder boekspoilers" en laat het oorspronkelijke topic gewoon werken zoals elk ander serie topic.

Want nu is het een gecastreerd topic dat blijkbaar laagdrempelig gesloten wortdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/die/zij

Gaan we nu op twee verschillende plekken over precies het zelfde discussiëren? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:40

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Nee, die discussie over het GoT topic hoort gewoon in Film, TV & Muziek - Terugkoppelingtopic.

Hier gaat het enkel over de algemene discussie of we topics zouden moeten sluiten om onszelf de tijd te geven om (zodra we tijd hebben) zaken op te schonen.

Het antwoord daarop lijkt mij vrij duidelijk: nee, tenzij het echt uit de klauwen dreigt te lopen. Daar was in dit geval geen sprake van. De suggestie van Hero of Time in "Topic sluiten als gedrag van sommige users niet goed bevalt" lijkt me een prima oplossing.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Topicstarter
Dit is iets dat nog steeds speelt en op de een of andere manier de nieuwe manier is. Topics toespreken en topics bestraffen. Dat is toch suf, ga je iemand een antwoord op de vraag ontnemen, omdat anderen niet lezen of niet helemaal ontopic antwoord geven. Ik wil het toch even onder de aandacht brengen.

Waarom worden niet gewoon users gewaarschuwd?
Yorinn schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 16:55:
[modbreak]En het topic is opgeschoond. Zoals in de eerdere modbreak ook al is aangegeven gaat het hier over het retour sturen, NIET over of de TS had kunnen weten of het een prijsfout is of niet.
Als het topic weer de verkeerde kant opgaat, gaat er een slotje op. [/]

[ Voor 3% gewijzigd door JvS op 06-10-2016 18:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/die/zij

Een topic tijdelijk op slot om puin te ruimen is OK. Een topic met weinig discussiewaarde dat telkens weer ontspoort op spot gooien ook, vind ik. Daartussen zit een heel groot grijs gebied.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Een beetje een ongelukkig voorbeeld omdat het maar een tijdelijk slotje was. Dat tijdelijke slotje is niet om mensen straf te geven maar om te voorkomen dat er nieuwe posts gemaakt worden die het topic verder laten ontsporen terwijl een mod juist net bezig is met het opschonen van het topic. Als ex-mod ken je die reden vast maar al te goed. ;)

Waar ik het verder niet zo mee eens ben in een vraagtopic is die laatste zin, Als het topic weer de verkeerde kant opgaat, gaat er een slotje op. Dat is in een vraagtopic inderdaad een straf voor de TS, niet voor de mensen die de fout begaan. Dat maakt een slotje niet onmogelijk als oplossing maar het zou wel héél nadrukkelijk het allerlaatste redmiddel moeten zijn, nog ná het bannen van individuele overtreders. Ik heb niet het idee dat dat bij het betreffende topic het geval was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Laatste zin is inderdaad wat ongelukkig gekozen, daarom ook aangepast.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Pagina: 1