Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Topic sluiten als gedrag van sommige users niet goed bevalt

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 21:31

Hero of Time

Moderator NOS/CSA

There is only one Legend

Let erop dat we dit in onze vrije tijd doen. We zitten dus niet constant in zulke grote topics mee te lezen. Als een TR wordt gemaakt over iets wat 2-3 pagina's geleden is gebeurt, wordt het topic op slot gezet zodat er rustig nagegaan kan worden wat er mogelijk nog meer mis is. Je wilt niet dat terwijl je de bende aan het opruimen bent het gezeik door blijft gaan. Dat is dweilen met de kraan open.

Spekkies | Commandline FTW

Acties:
  • +1Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 16:28

JvS

Ik heb hem zelf ook

Topicstarter
quote:
Hero of Time schreef op woensdag 04 juni 2014 @ 10:23:
Let erop dat we dit in onze vrije tijd doen. We zitten dus niet constant in zulke grote topics mee te lezen. Als een TR wordt gemaakt over iets wat 2-3 pagina's geleden is gebeurt, wordt het topic op slot gezet zodat er rustig nagegaan kan worden wat er mogelijk nog meer mis is. Je wilt niet dat terwijl je de bende aan het opruimen bent het gezeik door blijft gaan. Dat is dweilen met de kraan open.
Ik ken het moderator zijn en ik weet hoe lastig lange / grote topics zijn. Alleen zou ik graag willen dat het op slot moeten zetten van die topics wat minder snel gedaan wordt. Het is naar mijn idee helemaal niet nodig om een topic zomaar op slot te gooien om dan rustig even te gaan moderaten (tenzij mensen elkaar de hersens in slaan, dat overheerst er geen normale discussie meer mogelijk is of er hoofdzakelijk illegale zaken besproken worden, uiteraard zijn er goede redenen om het wel te doen).

In beide gevallen dat ik er 'last' van had is het naar mijn mening erg laagdrempelig gebeurd. Het gebeurt ook altijd op een moment dat er wat interessants en leuks te bespreken is > nieuwe aflevering, nieuwe cijfers over de huizenmarkt. Dus ik vind de impact voor mensen die het gewoon leuk vinden om te discussieren over die actuele onderwerpen nogal groot en eigenlijk niet zo opwegen tegen de "benefits", het zogenaamde afkoelen. Ik vind dat die topics prima liepen (met her en der een irritatie).

Eigenlijk vraag ik om het topic eens terug te lezen en eens te kijken in hoeverre dit nu echt uit de hand liep, zodanig dat het wel even op slot moest om het weer bij te sturen. Doe dat ook met het huizenmarkt topic (waar in rondjes werd gediscussieerd).

Ik zou het fijn vinden als er even achteraf wordt nagedacht of dit nu echt altijd de beste oplossing is (en doe dat dan echt open, ga niet met het uitgangspunt "we gaan onze gedane acties eens verdedigen en er argumenten voor zoeken").

JvS wijzigde deze reactie 04-06-2014 10:38 (14%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: februari 2004

NMe

Admin Devschuur®

Quia Ego Sic Dico.

Als je de tijd niet hebt kun je het toch laten liggen zonder het topic te sluiten als de mensen elkaar de hoofden niet in slaan? Als ik geen tijd heb mod ik ook niet of vraag ik als er haast bij is of iemand anders het even wil afhandelen.

Sowieso gaat er niemand dood van een boekverwijzing die netjes aangegeven in spoilertags staat, maar dat is een ander verhaal.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: oktober 2004

Hero of Time

Moderator NOS/CSA

There is only one Legend

IMO als je geen tijd hebt voor puinruimen, kan je ipv het topic te sluiten een modbreak plaatsen met de duidelijke melding dat alle berichten na de modbreak die een eventuele bookspoiler bevatten zonder knippen worden verwijdert. Dan ga je later als je wel tijd hebt, of je collega moderator langs komt, de berichten opruimen. Kunnen mensen nog gewoon reageren en discussiëren waar nodig.

Spekkies | Commandline FTW

• NMe
  • Registratie: februari 2004

NMe

Admin Devschuur®

Quia Ego Sic Dico.

Een beetje een ongelukkig voorbeeld omdat het maar een tijdelijk slotje was. Dat tijdelijke slotje is niet om mensen straf te geven maar om te voorkomen dat er nieuwe posts gemaakt worden die het topic verder laten ontsporen terwijl een mod juist net bezig is met het opschonen van het topic. Als ex-mod ken je die reden vast maar al te goed. ;)

Waar ik het verder niet zo mee eens ben in een vraagtopic is die laatste zin, Als het topic weer de verkeerde kant opgaat, gaat er een slotje op. Dat is in een vraagtopic inderdaad een straf voor de TS, niet voor de mensen die de fout begaan. Dat maakt een slotje niet onmogelijk als oplossing maar het zou wel héél nadrukkelijk het allerlaatste redmiddel moeten zijn, nog ná het bannen van individuele overtreders. Ik heb niet het idee dat dat bij het betreffende topic het geval was.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Pagina: 1

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Elektrisch rijden

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True