Haha @
Martinusz, ik schrijf NAC niet af, maar ik bedoelde meer de ene sfeer gaat en de andere sfeer komt.
Stukken beter dan een Excelsior bijv. NAC is qua sfeer prima maar die hebben hun eigen graf gegraven afgelopen vrijdag. Die werden zo'n beetje 15 minuten lang weggespeeld en pas na de 1-1 kwam er iets van geloof terug in dat team en kregen ze nog kansen op meer ook. Ik snap er nul komma nul van dat je niet zo begint aan een wedstrijd. Zou goed onkunde kunnen zijn dat weet ik niet.
PSV had gisteren hetzelfde als NAC vrijdag. Onbegrijpelijk dat je zo in de problemen komt tegen De Graafschap. Het nadeel van het hopen op puntverlies is dat je extreem kritisch gaat kijken naar de wat lager geklasseerde teams en daar zie je al die zaken als automatismen etc in het niet vallen. De Graafschap gaat 100% zeker niet zo tegen Ajax spelen want de aanvoer vanuit de verdediging of het middenveld bij Ajax is veel beter.
Overigens was er nog een post van @
Qu3st onbeschreven gebleven

, waar ik nog even op wil reageren.
In het kort is Ten Hag een paar dingen verweten in het verleden:
3-0 uit bij PSV (kansloos)
3-0 uit bij PSV (wederom kansloos)
1-1 tegen Heracles thuis waarbij veel te veel spelers rust gegund werd
(in mijn ogen) geen visie hebben met de jeugdspelers die ingebracht worden met als stokpaardje Ryan Gravenberch natuurlijk. Talent van het Jaar 2017/2018 maar sindsdien nooit meer gezien in Ajax 1.
Een andere post (ik denk van @
Terranova ) gaf aan dat Ten Hag spelers opstelde die hij vond dat nodig waren in een wedstrijd. Nu zet dat één en ander weliswaar in perspectief maar ook daar zet ik soms vraagtekens bij.
Aan de andere kant ga zelfs ik hem eens credits geven want:
- Hij heeft een vaste basiself gevonden met 2 varianten.
- Het team lijkt gemotiveerder voor de dag te komen dan eerder.
- Ook de invallers (Ekkelenkamp) worden eens op hun normale positie ingezet en (lijken) vaker hun opwachting te mogen maken.
Wellicht heeft hij dus langer gezocht naar een vaste basis en de spelwijze die daar het beste bij past. Onbegrijpelijk vind ik Lasse Schöne in topwedstrijden (de standaard wissel) die forse gaten laat vallen op het middenveld. Als die nog het loopvermogen van een Frenkie de Jong had (loopvermogen hè, niet techniek) dan was hij al veel rendabeler dan nu. Maar ook de handelingssnelheid laat te wensen over als er druk wordt gezet en daarmee kost hij veel kracht.
Een ander iemand waar ik voorzichtig eens wat pijlen op richt is N. Tagliafico. Zit er de laatste tijd vaak naast in verdedigend opzicht en lijkt mentaal niet altijd helemaal erbij te zijn. Ook tegen Excelsior weer een pirouettje maken verdedigend waardoor hij uitgespeeld is, vrije voorzit en pats de 6-2 om je oren. Dat zijn dingen waar
ik superkwaad om kan worden.
De mentale finales komen nu allemaal achter elkaar: Groningen uit, Vitesse thuis, De Graafschap uit (!), FC Utrecht thuis. Twee teams die met regelmaat het ons thuis al lastig hebben gemaakt en uit zeg ik maar even niks over