[Voetbal] Centraal Voetbaltopic 2018/2019 - Deel 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 100 Laatste
Acties:
  • 164.531 views

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://i63.tinypic.com/xejyae.png
Afbeeldingslocatie: http://i68.tinypic.com/2926uj5.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i64.tinypic.com/123waab.jpg

Deel 3 van het centraal voetbaltopic seizoen 2018/2019

Aangezien deel 2 op slot is en meer dan 10.000 berichten bevat, heb ik deel 3 geopend.

Buiten dit topic hebben we nog de [Voetbal] Buitenlandse competities seizoen 2018/2019

Afbeeldingslocatie: http://i68.tinypic.com/2ufapgz.png

Ajax na 9 jaar winnaar van de KNVB beker. Willem II v Ajax 0-4

AFC Ajax Landskampioen Eredivisie seizoen 2018-2019

Afbeeldingslocatie: http://i66.tinypic.com/sljqya.jpg

[ Voor 87% gewijzigd door Hackus op 16-05-2019 08:59 ]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Ik betwijfel of het gewaardeerd wordt dat er een nieuw topic gemaakt wordt terwijl de vorige gesloten is vanwege al het gezeik vanmiddag ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Topicstarter
toolkist schreef op zondag 14 april 2019 @ 19:25:
Ik betwijfel of het gewaardeerd wordt dat er een nieuw topic gemaakt wordt terwijl de vorige gesloten is vanwege al het gezeik vanmiddag ;)
Ik heb dat niet meegekregen, en dat is niet de reden dat ik deel 3 open.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

toolkist schreef op zondag 14 april 2019 @ 19:25:
Hackus schreef op zondag 14 april 2019 @ 19:33:
[...]

Ik heb dat niet meegekregen, en dat is niet de reden dat ik deel 3 open.
Normaal gesproken niet nee, maar in dit geval lijkt het me maar beter om zo verder te gaan. :)

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Ik ging even inzetten voor morgen. Het word 0-2 voor Ajax namelijk. Viel me op dat de odds natuurlijk wel in het voordeel zijn van Juve, maar niet zoveel als bijvoorbeeld Real-Ajax. Blijkbaar zijn de bookies ook niet helemaal zeker.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohanKupers
  • Registratie: Juli 2018
  • Niet online

JohanKupers

Würüm? Dürüm!

Twente nog een overwinning verwijderd van terugkeer in de eredivisie.

⛔ Trackers of betalen ⛔

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Typhone
  • Laatst online: 09:24

Typhone

Who Dares Wins

Dat wordt wat, uit bij Jong Ajax. Ik gun het ze maar half trouwens. Kwam nog steeds veel uit de beerput maar qua aanhang en ambiance een prima vervanger voor NAC. Die mogen zich na afgelopen weekend schamen als je zag hoe De Graafschap voor de dag kwam.

@PWM
Dan krijg je van mij een Barolo bij een 0-2 :+

[ Voor 9% gewijzigd door Typhone op 15-04-2019 09:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
Nieuw topic voor de eindsprint? Mooi, afgelopen weekend maar snel vergeten en met een schone lei verder.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik86
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 02-07 23:27
Kat in 't bakkie voor Ajax zou je zeggen, ik bedoel, 2 of 3 seizoenen geleden ging 't aan 't eind mis uit tegen de Graafschap, hoe groot is de kans nu dat ze dit seizoen in de beslissende fase uit naar de Graafschap toe moeten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

rik86 schreef op maandag 15 april 2019 @ 08:54:
... hoe groot is de kans nu dat ze dit seizoen in de beslissende fase uit naar de Graafschap toe moeten?
Die kans is geen kans maar een vaststaand feit: ergo 100%. :+

[ Voor 27% gewijzigd door Typhone op 15-04-2019 09:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chief
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 06:49
PWM schreef op maandag 15 april 2019 @ 08:14:
Ik ging even inzetten voor morgen. Het word 0-2 voor Ajax namelijk. Viel me op dat de odds natuurlijk wel in het voordeel zijn van Juve, maar niet zoveel als bijvoorbeeld Real-Ajax. Blijkbaar zijn de bookies ook niet helemaal zeker.
Juve is, in ieder geval op papier, ook een minder team dan RM in mijn ogen :)

Ik kwam, ik zag, ik ging er keihard vandoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 10:01
Typhone schreef op maandag 15 april 2019 @ 08:42:
Dat wordt wat, uit bij Jong Ajax. Ik gun het ze maar half trouwens. Kwam nog steeds veel uit de beerput maar qua aanhang en ambiance een prima vervanger voor NAC. Die mogen zich na afgelopen weekend schamen als je zag hoe De Graafschap voor de dag kwam.
:? :? qua ambiance en aanhang prima vervanger voor NAC?
Even ter informatie maar daar zitten elke week tegen de 17.000 mensen in het stadion, zelfs in de KKD ;)
Qua spel is het dramatisch, die samenwerking met Man City brengt echt helemaal niks voor ze.

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Nou de Twente uitvakken kan ik me nog als vol herinneren, zeer i.t.t. NAC. Zag je gisteren de 37 supporters van Vitesse in het uitvak bij Utrecht zitten? Dat is toch maf voor zo'n club?

Ik vind de sfeer bij wedstrijden tegen Twente altijd mooi. Of misschien ben ik nu nostalgisch maar daar zijn wat mooie potjes gespeeld inmiddels met dito sfeer.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Martinusz
Typhone schreef op maandag 15 april 2019 @ 09:09:
Nou de Twente uitvakken kan ik me nog als vol herinneren, zeer i.t.t. NAC. Zag je gisteren de 37 supporters van Vitesse in het uitvak bij Utrecht zitten? Dat is toch maf voor zo'n club?
Uit weet ik niet, maar ik vind het vreemd dat je ze afschrijft op sfeer en ambiance, terwijl dat zo'n beetje het enige is wat daar is. Van het voetbal moeten ze het al jaren niet echt hebben, maar desondanks zit dat stadion altijd goed vol. Volgens mij hadden ze in de KKD ook het record aantal bezoekers per jaar (nu wellicht Twente?).

Vitesse tja...ik snap eigenlijk niet eens waarom die club nog bestaat, heel nostalgisch oude club, maar er zit geen paardenkop op de tribune, zelfs niet bij topwedstrijden. Wat is dan het belang van zo'n club :? Misschien kunnen ze in het RBC stadion voetballen (5.000) dan zit het wellicht vaker vol :P
Ik vind de sfeer bij wedstrijden tegen Twente altijd mooi. Of misschien ben ik nu nostalgisch maar daar zijn wat mooie potjes gespeeld inmiddels met dito sfeer.
15 mei 2011 8) 8)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• KingKoning
  • Laatst online: 08:00
PWM schreef op maandag 15 april 2019 @ 08:14:
wat een vertrouwen! Dat heb ik zelfs als Ajacied niet....

Ajax heeft meer kans dat het in jaren gehad heeft tegen een ploeg als Juve, maar het blijft wel Juve, met Ronaldo, die toch weer wat fitter zal zijn dan vorige week.

Tagliafico zal gemist worden. Ajax moet minimaal niveau van de wedstrijden tegen Madrid halen, en dan nog wat geluk nodig. Ik schat de kans op 40%. Ben heel bang dat een gevalletje net niet wordt, met een sentimentje van "we waren beter, maar we hadden de kansen moeten benutten".
Zoals eigenlijk de eerste wedstrijd....

Hoe dan ook wel geweldig dat het 1/4 finale CL is, en dat een NL ploeg daadwerkelijk een kans maakt. Er zijn tijden geweest dat ik niet kon bedenken dat dit ooit nog mogelijk was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
Martinusz schreef op maandag 15 april 2019 @ 09:20:
[...]

Uit weet ik niet, maar ik vind het vreemd dat je ze afschrijft op sfeer en ambiance, terwijl dat zo'n beetje het enige is wat daar is. Van het voetbal moeten ze het al jaren niet echt hebben, maar desondanks zit dat stadion altijd goed vol. Volgens mij hadden ze in de KKD ook het record aantal bezoekers per jaar (nu wellicht Twente?).

Vitesse tja...ik snap eigenlijk niet eens waarom die club nog bestaat, heel nostalgisch oude club, maar er zit geen paardenkop op de tribune, zelfs niet bij topwedstrijden. Wat is dan het belang van zo'n club :? Misschien kunnen ze in het RBC stadion voetballen (5.000) dan zit het wellicht vaker vol :P

[...]

15 mei 2011 8) 8)
Vitesse is verkocht. Fysiek bestaat de club nog en het zou regionaal een achterban kunnen hebben. Maar als russiche centjes belangrijker zijn dan identiteit herkent niemand zich in die club.

(Daarom maar ik me ook zoveel zorgen over de Feyenoord aanhang - met name bij FR12 - die hopen op een Sjeik of Rus die de club even komt opkopen om zo het financiele gat met Ajax te dichten)

alles kan off-topic

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Haha @Martinusz, ik schrijf NAC niet af, maar ik bedoelde meer de ene sfeer gaat en de andere sfeer komt.
Stukken beter dan een Excelsior bijv. NAC is qua sfeer prima maar die hebben hun eigen graf gegraven afgelopen vrijdag. Die werden zo'n beetje 15 minuten lang weggespeeld en pas na de 1-1 kwam er iets van geloof terug in dat team en kregen ze nog kansen op meer ook. Ik snap er nul komma nul van dat je niet zo begint aan een wedstrijd. Zou goed onkunde kunnen zijn dat weet ik niet.

PSV had gisteren hetzelfde als NAC vrijdag. Onbegrijpelijk dat je zo in de problemen komt tegen De Graafschap. Het nadeel van het hopen op puntverlies is dat je extreem kritisch gaat kijken naar de wat lager geklasseerde teams en daar zie je al die zaken als automatismen etc in het niet vallen. De Graafschap gaat 100% zeker niet zo tegen Ajax spelen want de aanvoer vanuit de verdediging of het middenveld bij Ajax is veel beter.

Overigens was er nog een post van @Qu3st onbeschreven gebleven ;), waar ik nog even op wil reageren.

In het kort is Ten Hag een paar dingen verweten in het verleden:

3-0 uit bij PSV (kansloos)
3-0 uit bij PSV (wederom kansloos)
1-1 tegen Heracles thuis waarbij veel te veel spelers rust gegund werd
(in mijn ogen) geen visie hebben met de jeugdspelers die ingebracht worden met als stokpaardje Ryan Gravenberch natuurlijk. Talent van het Jaar 2017/2018 maar sindsdien nooit meer gezien in Ajax 1.

Een andere post (ik denk van @Terranova ) gaf aan dat Ten Hag spelers opstelde die hij vond dat nodig waren in een wedstrijd. Nu zet dat één en ander weliswaar in perspectief maar ook daar zet ik soms vraagtekens bij.

Aan de andere kant ga zelfs ik hem eens credits geven want:

- Hij heeft een vaste basiself gevonden met 2 varianten.
- Het team lijkt gemotiveerder voor de dag te komen dan eerder.
- Ook de invallers (Ekkelenkamp) worden eens op hun normale positie ingezet en (lijken) vaker hun opwachting te mogen maken.

Wellicht heeft hij dus langer gezocht naar een vaste basis en de spelwijze die daar het beste bij past. Onbegrijpelijk vind ik Lasse Schöne in topwedstrijden (de standaard wissel) die forse gaten laat vallen op het middenveld. Als die nog het loopvermogen van een Frenkie de Jong had (loopvermogen hè, niet techniek) dan was hij al veel rendabeler dan nu. Maar ook de handelingssnelheid laat te wensen over als er druk wordt gezet en daarmee kost hij veel kracht.

Een ander iemand waar ik voorzichtig eens wat pijlen op richt is N. Tagliafico. Zit er de laatste tijd vaak naast in verdedigend opzicht en lijkt mentaal niet altijd helemaal erbij te zijn. Ook tegen Excelsior weer een pirouettje maken verdedigend waardoor hij uitgespeeld is, vrije voorzit en pats de 6-2 om je oren. Dat zijn dingen waar ik superkwaad om kan worden.

De mentale finales komen nu allemaal achter elkaar: Groningen uit, Vitesse thuis, De Graafschap uit (!), FC Utrecht thuis. Twee teams die met regelmaat het ons thuis al lastig hebben gemaakt en uit zeg ik maar even niks over :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Curva
  • Registratie: Februari 2011
  • Nu online
Typhone schreef op maandag 15 april 2019 @ 09:37:
Een ander iemand waar ik voorzichtig eens wat pijlen op richt is N. Tagliafico. Zit er de laatste tijd vaak naast in verdedigend opzicht en lijkt mentaal niet altijd helemaal erbij te zijn. Ook tegen Excelsior weer een pirouettje maken verdedigend waardoor hij uitgespeeld is, vrije voorzit en pats de 6-2 om je oren. Dat zijn dingen waar ik superkwaad om kan worden.
Naar mijn idee is dit sinds het nieuws naar buiten kwam dat hij niet wilde verlengen.
Ik ben benieuwd hoe morgenavond de linksbackpositie wordt opgevuld. Ik hoop niet dat Blind daar komt te spelen, want dan zijn er erg veel wisselingen achterin. Blind en De Ligt moeten het centrale duo blijven. Daar komt Blind het beste tot zijn recht.
Er is wel wat keus qua mogelijkheden, maar die zijn in mijn ogen niet goed voor Ajax 1 of een wisseling teveel (zoals Sinkgraven, Blind op links etc.). Ik hoop dan maar dat Mazraoui op de linksbackpositie komt te spelen.
Ankona schreef op maandag 15 april 2019 @ 09:32:
(Daarom maar ik me ook zoveel zorgen over de Feyenoord aanhang - met name bij FR12 - die hopen op een Sjeik of Rus die de club even komt opkopen om zo het financiele gat met Ajax te dichten)
Dat wist ik niet. Ik hoop eigenlijk niet dat dat gebeurd. Natuurlijk hoop ik niet dat Feyenoord failliet gaat of net zo ver afzakt als Twente, maar zo'n overname neemt een groot deel van de identiteit van de club over.

[ Voor 19% gewijzigd door Curva op 15-04-2019 10:06 ]

PSN: Curvaa_

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09:34
Fc Groningen gelukkig met wat mazzel nog een punt. Waarom gaan ze gewoon niet voetballen ipv dat anti voetbal van de eerste helft?

Morgen Ajax! *O*
Hoop zo dat Frenkie kan spelen. Tagliafico kunnen ze eigenlijk ook niet missen.

Voordeel is dat Chiellini in elk geval niet mee doet.
Helaas nog steeds Ronaldo erbij, dus wordt heel moeilijk. En hoop dat Douglas Costa mooi op de bank blijft zitten, dat soort versnellingen kan Ajax niet zo goed hanteren heb ik het idee.

Ps. Handig als er in topic deel 2 een link naar deel 3 komt, had mij zoeken gescheeld

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Harribo schreef op maandag 15 april 2019 @ 10:25:

Hoopvol.
Update IV - 07.00 uur (15 april 2019) - 'Frenkie zelf is positief gestemd'

De kans lijkt groot dat Frenkie de Jong dinsdagavond 'gewoon' in actie kan komen tegen Juventus. Dat laat zijn zaakwaarnemer Ali Dursun weten tegenover De Telegraaf. 'Het gaat goed met Frenkie. Hij reist (vandaag) met de ploeg mee naar Italië en ik denk dat hij kan spelen tegen Juve. Frenkie zelf is positief gestemd.'

Volgens Dursun was de wissel van De Jong in het duel met Excelsior van afgelopen zaterdagavond uit voorzorg. 'Frenkie voelde de hamstring opspelen, maar er was geen moment dat de pijn er echt inschoot. Dus het lijkt erop dat de schrik groter was dan de schade.
2-2 in de laatste minuut zou ik priceless vinden.
Maar ik durf er niet zoveel van te zeggen. Vorige keer tegen Real Madrid zat ik er bruut naast maar ik verwacht nog steeds dat het nu einde oefening is.

[ Voor 28% gewijzigd door Typhone op 15-04-2019 10:35 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Martinusz
Harribo schreef op maandag 15 april 2019 @ 10:25:
Fc Groningen gelukkig met wat mazzel nog een punt. Waarom gaan ze gewoon niet voetballen ipv dat anti voetbal van de eerste helft?

Morgen Ajax! *O*

Voordeel is dat Chiellini in elk geval niet mee doet.
Helaas nog steeds Ronaldo erbij, dus wordt heel moeilijk. En hoop dat Douglas Costa mooi op de bank blijft zitten, dat soort versnellingen kan Ajax niet zo goed hanteren heb ik het idee.

Ps. Handig als er in topic deel 2 een link naar deel 3 komt, had mij zoeken gescheeld
En je favoriet Veltman speelt waarschijnlijk *O* *O*

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pompi
  • Laatst online: 29-06 17:04
Als je dit zo leest dan zijn er afgelopen woensdag toch een aantal dingen fout gegaan. https://www.parool.nl/ams...-ers-mishandeld~a4625985/
Ik weet dat dit niet de 100% waarheid hoeft te zijn en zeker als het uit de moeders mond komt, maar ik neem voor het gemak nu even aan dat het echt zo is gebeurd al helemaal als je de filmpjes een beetje bekijkt en dan komen er wel redelijke fouten aan het licht.

- Politie wou entrada voorkomen en dat lukte hun niet door de Italiaanse hooligans in de stad. Het is ongebrijpelijk dat de Politie geen Plan B heeft behalve er maar gewoon op rond meppen.
- Een minderjarige (17) zeker 5 uur aan de ouderlijke macht onttrekken door pas om 01:00 de ouders te bellen dat hij opgesloten is. Okay hij is 17 maar dat is nog steeds minderjarig en dan staat hij net zoals een 13/14 jarige gewoon onder de macht van de ouders.
- Met bloed en verwondingen cellencomplex in worden gebracht en dan geen verzorging krijgen. Zeker als je daarna leest dat hij o.a. een hersenschudding heeft. Afhankelijk van gradatie van hersenschudding hoort iemand eerdere paar uur gewekt te worden, je kan mij niet vertellen dat die cipiers in het cellencomplex opgeleid zijn omdat te kunnen herkennen.
- De ME is toegestaan om "gepast geweld" toe te passen, een 17 jarige jongen de volgende verwondingen slaan is niet gepast geweld als hij alleen een schop uitgedeeld zou hebben:
Hij heeft een hersenschudding, een snee op zijn voorhoofd, een schouder uit de kom, een pols en hand die zwaar gekneusd zijn en een grote striem op zijn rug.
- De ME'er geeft als reden voor arrestatie het volgende
Zag ik, verbalisant Frank.R hoe de verdachte een schoppende beweging maakte richting een collega van de ME. Ik zag dat hij met zijn rechterbeen een trap maakte. Daarop werd hij aangehouden.
Volgens de moeder is de jongen linksbenig en zou hij als hij in een reflex al een schoppende beweging maakt het niet met zijn slechte been doen.
Ik ben redelijk tweebenig en ik zou ook alsnog met mijn dominante linkerbeen uithalen. Dus waarom hebben agenten die gepast geweld toe mogen passen nog steeds geen bodycam?!?

Hopelijk komen er grote tekortkomingen aan het licht bij het onafhankelijk onderzoek zodat er iets aan gedaan wordt en dit soort fouten in de toekomst minder/niet meer gemaakt worden.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Er zijn zeker dingen verkeerd gegaan gisteren. Maar hierbij krijg ik toch wel het gevoel "Mijn zoon doet noooooit iets"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nocalimero
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 14:38
Martinusz schreef op maandag 15 april 2019 @ 09:06:
[...]

:? :? qua ambiance en aanhang prima vervanger voor NAC?
Even ter informatie maar daar zitten elke week tegen de 17.000 mensen in het stadion, zelfs in de KKD ;)
Qua spel is het dramatisch, die samenwerking met Man City brengt echt helemaal niks voor ze.
??? 17000 toeschouwers?

Nee, dan is Twente inderdaad geen goede vervanger. Daar zitten in de KKD geen 17.000 man...
...daar zitten nl. dit seizoen het hele jaar al meer dan 26.000 man op de tribunes.

En ook alle uitvakken zijn vol.
En ondanks dat je veel over het (financiële) beleid van FC Twente (de BVO) kunt zeggen, de supporters zijn wel top. Die blijven komen, ondanks het vaak erbarmelijke niveau van de KKD (en dat geldt ook voor een groot deel van de selectie van FC Twente).

"There's a man up in a mirrored building and he just bought the world"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
nocalimero schreef op maandag 15 april 2019 @ 11:05:
[...]

??? 17000 toeschouwers?

Nee, dan is Twente inderdaad geen goede vervanger. Daar zitten in de KKD geen 17.000 man...
...daar zitten nl. dit seizoen het hele jaar al meer dan 26.000 man op de tribunes.

En ook alle uitvakken zijn vol.
En ondanks dat je veel over het (financiële) beleid van FC Twente (de BVO) kunt zeggen, de supporters zijn wel top. Die blijven komen, ondanks het vaak erbarmelijke niveau van de KKD (en dat geldt ook voor een groot deel van de selectie van FC Twente).
:? :? uh ja meer passen er niet in het stadion en waarom ga je mij lopen citeren alsof ik zeg dat Twente niet de plaats van NAC mag innemen? :? :?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

toolkist schreef op maandag 15 april 2019 @ 11:01:
Er zijn zeker dingen verkeerd gegaan gisterenwoensdag. Maar hierbij krijg ik toch wel het gevoel "Mijn zoon doet noooooit iets"
FTFY ;)

Nou mijn collega PSV'er hier op het werk die altijd met die busreizen meegaat bij uitwedstrijden had ook al geen goed woordje over voor de Amsterdamse ME. Agenten die 'kutboeren' roepen enzo en bij het verzoek om normaal te doen werden ze zelf met pepperspray bespoten...

Ik ga er niet vanuit dat een 17-jarige knaap altijd de waarheid spreekt maar wat betreft die Entrada's is er gewoon buitensporig opgetreden om een - geen idee welk - statement te maken. Daarbij is zo'n Entrada er altijd voor de club zelf om het publiek op te zwepen en dat heeft ook niets met het 'begroeten' van de tegenstander te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nocalimero
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 14:38
Martinusz schreef op maandag 15 april 2019 @ 11:13:
[...]

:? :? uh ja meer passen er niet in het stadion en waarom ga je mij lopen citeren alsof ik zeg dat Twente niet de plaats van NAC mag innemen? :? :?
OK, zo kwam het op mij over.
Excuus dat ik je verkeerd begreep.

Overigens heb ik ook veel meer sympathie voor een club als NAC, dan op Vitesse bijvoorbeeld. Die hebben nauwelijks een bij de grootte van de stad horende achterban.
Dat is bij NAC wel anders.

Toch ben ik bang dat ze te weinig kwaliteit in de selectie hebben om het nog te gaan redden dit seizoen.

"There's a man up in a mirrored building and he just bought the world"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pompi
  • Laatst online: 29-06 17:04
toolkist schreef op maandag 15 april 2019 @ 11:01:
Er zijn zeker dingen verkeerd gegaan gisteren. Maar hierbij krijg ik toch wel het gevoel "Mijn zoon doet noooooit iets"
Dat snap ik, maar zoals ik al zei hield ik daar ook rekening mee en hoop ik dat het onafhankelijk onderzoek dingen vindt.
Alleen dingen als medische zorg onthouden is echt ontoelaatbaar, de Derde Geneefse Conventie stelts zelfs dat krijgsgevangen medische behandeld moeten worden en als een huisarts later constateert dat een minderjarige met o.a. hersenschudding en schouder uit de kom vrijgelaten is kan je wel stellen dat hij geen arts/ambulance broeder/iemand met medische achtergrond heeft gezien. Dat vind ik echt erg over de grens gaan van hoe de Politie zich hoort te gedragen.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Ik was gisteren op een verjaardag bij een die-hard Ajax fan, die er in het midden stond. Die liet mij filmpjes zien van de aanloop VOORDAT de politie ingreep. Dat ging echt nergens over. Stenen vlogen door de lucht en vuurwerk werd naar paarden gegooid.

Iemand van 17 is dan wel jong, maar niet debiel. Zelfs als hij inderdaad niets zelf deed, nam hij een risico door daar te blijven staan. De jongen die mij de beelden liet zien was ook voor de ingreep met zijn vrienden al lang er vandoor omdat ze wel konden ruiken wat er ging gebeuren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ankona
Ik zal wel een saai leven hebben maar ik kom nooit in dergelijke situaties terecht.

alles kan off-topic

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 13:55
Grappig dat iedereen er zo zeker van is dat Ajax de overige 4 wedstrijden nog wel wint:
- FC Groningen uit -> Vorig jaar maar een kleine 1-2 overwinning en dat jaar ervoor zelfs geen gelijkspel
- Vitesse thuis -> Vorig jaar verlies, de twee jaren daarvoor kleine overwinningen
- De Graafschap uit -> Over het algemeen makkelijke overwinningen op de laatste keer na natuurlijk..
- FC Utrecht thuis -> Laatste 3 wedstrijden, 1x winst, 1x gelijk en 1x verlies..

De selectie is wel vele malen sterker dan in de andere seizoenen, maar ik ben er toch niet zo zeker van dat dit zomaar 12 punten zijn...

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Ankona schreef op maandag 15 april 2019 @ 12:14:
Ik zal wel een saai leven hebben maar ik kom nooit in dergelijke situaties terecht.
Ik ook niet :p Ik had vroeger een vriend die altijd overal in het midden belande. Elke duw en trekpartij in de kroeg stond hij middenin. Hij deed zelf nooit wat, maar stond altijd verkeerd. Blijkbaar missen sommige mensen een bepaald instinct.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Topicstarter
Champions League - Kwartfinale
dinsdag
16.04. 21:00 Barcelona v Man.United 3-0 (4-0)
16.04. 21:00 Juventus v Ajax 1-2(2-3)
woensdag
17.04. 21:00 Man. City v Tottenham 4-3 (4-4) Tottenham gaat door en speelt tegen Ajax
17.04. 21:00 FC Porto v Liverpool 1-4 (1-6)

[ Voor 18% gewijzigd door Hackus op 18-04-2019 08:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

PWM schreef op maandag 15 april 2019 @ 11:53:
. De jongen die mij de beelden liet zien was ook voor de ingreep met zijn vrienden al lang er vandoor omdat ze wel konden ruiken wat er ging gebeuren.
Dat was geen echte diehard :o :o

I keed I keed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
Gynnad schreef op maandag 15 april 2019 @ 12:26:
Grappig dat iedereen er zo zeker van is dat Ajax de overige 4 wedstrijden nog wel wint:
- FC Groningen uit -> Vorig jaar maar een kleine 1-2 overwinning en dat jaar ervoor zelfs geen gelijkspel
- Vitesse thuis -> Vorig jaar verlies, de twee jaren daarvoor kleine overwinningen
- De Graafschap uit -> Over het algemeen makkelijke overwinningen op de laatste keer na natuurlijk..
- FC Utrecht thuis -> Laatste 3 wedstrijden, 1x winst, 1x gelijk en 1x verlies..

De selectie is wel vele malen sterker dan in de andere seizoenen, maar ik ben er toch niet zo zeker van dat dit zomaar 12 punten zijn...
Eerlijk is eerlijk, ik denk dat van dat rijtje Groningen de grootste kans heeft zich met het kampioenschap te bemoeien. Tegen de rest zal Ajax zich, om verschillende redenen, wel voldoende kunnen opladen en maakt het kwaliteitsverschil van de selecties dat de race gelopen is.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

@Ankona
En bij PSV? Willem II of AZ?
De vorm van AZ right now... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coocoocachoo
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 14:40
[...]
Vind het inderdaad ook opvallend dat de discussie heel erg over het doelsaldo nu gaat. Ik verwacht niet dat het op doelsaldo beslist wordt na 4 gewonnen wedstrijden voor beide partijen, maar dat PSV en/of Ajax nog wel punten laten liggen ergens.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 14:05

Player1S

Probably out in the dark

Ankona schreef op maandag 15 april 2019 @ 12:14:
Volgens mij zijn er maar 3 mogelijkheden om echt midden in zo'n situatie terecht te komen

1: Je zoekt het bewust op
2: Je bent te dronken/stoned/combi van om door te hebben dat je er midden in staat
3a: Je bent te dom om de voortekenen te herkennen en dus tijdig de situatie te verlaten.
3b: Je bent te dom om de situatie te verlaten ook al herken je dat het uit de hand dreigt te lopen
3c: Je bent te dom om de situatie te verlaten want "koele fillumpie makuh jonguh!!"

Zelf paar keer bij het voorspel terecht gekomen en direct gezorgd dat ik daar weg was. Je zien en voelt echt wel dat er iets gaat gebeuren.

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Curva
  • Registratie: Februari 2011
  • Nu online
PWM schreef op maandag 15 april 2019 @ 11:53:
Ik was gisteren op een verjaardag bij een die-hard Ajax fan, die er in het midden stond. Die liet mij filmpjes zien van de aanloop VOORDAT de politie ingreep. Dat ging echt nergens over. Stenen vlogen door de lucht en vuurwerk werd naar paarden gegooid.
Toch jammer dat er nog steeds door mensen wordt beoordeeld die er zelf niet waren. Natuurlijk heeft iedereen recht op zijn mening, maar jij brengt het continue dat de Ajax supporters de enige schuldigen zijn. En ja, ik heb je stukje gelezen over een auto en mensen afzetten, parkeergarage en sfeer proeven. Maar net zoals ik als Ajacied een incident/gebeurtenis niet volledig kan beoordelen bij Feyenoord, lijkt mij dat ook vice versa.
Nogmaals, ik heb 0 stenen en fakkels zien vliegen voordat het waterkanon werd gebruikt.
Ik wil zeker niet ontkennen dat er niets gegooid is, dat is wel gebeurd, maar pas na het onterecht gebruik van het waterkanon en idiote charges van politie (te paard).

PSN: Curvaa_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Curva schreef op maandag 15 april 2019 @ 12:51:
Maar net zoals ik als Ajacied een incident/gebeurtenis niet volledig kan beoordelen bij Feyenoord, lijkt mij dat ook vice versa.
Ik ben benieuwd hoe dat werkt :p

Het heeft niets met Ajax te maken. Of Feyenoord. Gewoon een grote groep opgepepte supporters, dan gebeuren dingen. Clubkleuren maken niet zo heel veel uit. Ze zijn ook nog eens hetzelfde :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ankona
Typhone schreef op maandag 15 april 2019 @ 12:42:
@Ankona
En bij PSV? Willem II of AZ?
De vorm van AZ right now... :X
Als Ajax foutloos de punten pakt is PSV klaar. Die gaan echt dat doelsaldo niet meer opkrikken.

alles kan off-topic

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Twente heeft een verzoek ingediend om de kampioenswedstrijd in de Arena te spelen.
Ik hoop dat het goedgekeurd wordt. Zou prachtig zijn om met 53.000 man Jong Ajax aan te moedigen en 2011 over te doen O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Even voor de minder ingewijden; wat was er in 2011?

Trouwens waarom zouden ze dat toestaan? Om een grote meute zuipschuiten te faciliteren? Laat ze lekker in hun eigen bierbunker blijven.

[ Voor 61% gewijzigd door Gunner op 15-04-2019 13:33 ]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Terranova
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 00:08
Typhone schreef op maandag 15 april 2019 @ 13:27:
Twente heeft een verzoek ingediend om de kampioenswedstrijd in de Arena te spelen.
Ik hoop dat het goedgekeurd wordt. Zou prachtig zijn om met 53.000 man Jong Ajax aan te moedigen en 2011 over te doen O-)
Mag hopen van niet, Twente speelt zeer terecht bij Jong Ajax en niet bij Ajax en dat er zoveel mensen zijn die de wedstrijd daardoor niet kunnen zien in het uitvak is niet het probleem van Ajax maar van Twente.
Gunner schreef op maandag 15 april 2019 @ 13:32:

Trouwens waarom zouden ze dat toestaan? Om een grote meute zuipschuiten te faciliteren? Laat ze lekker in hun eigen bierbunker blijven.
Ajax won van Twente op de laatste speeldag terwijl beide teams kampioen konden worden

[ Voor 27% gewijzigd door Terranova op 15-04-2019 13:50 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Gunner schreef op maandag 15 april 2019 @ 13:32:

Wat was er in 2011? 15 mei 2011 :o
Eén van de meest intense wedstrijden ooit qua sfeer. 2x Siem de Jong, 1x Landzaat (o.g.) en Theo Janssen scoorde tegen.

De gemeente Amsterdam schijnt liever ook te hebben dat de wedstrijd afgespeeld wordt in de Arena ivm de beheersbaarheid.

[ Voor 5% gewijzigd door Typhone op 15-04-2019 13:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
Nog een kans om Jorgensen op de Nederlandse velden te zien! Hij is voor twee wedstrijden geschorst en de laatste wedstrijd tegen ADO is al lang en breed aan Van Persie gegund.

Nu maar hopen dat hij tegen Fortuna voldoende indruk weet te maken om de verkoopprijs een beetje op te schroeven.

alles kan off-topic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Extigo
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13:49
Terranova schreef op maandag 15 april 2019 @ 13:50:
[...]

Mag hopen van niet, Twente speelt zeer terecht bij Jong Ajax en niet bij Ajax en dat er zoveel mensen zijn die de wedstrijd daardoor niet kunnen zien in het uitvak is niet het probleem van Ajax maar van Twente.
Vragen staat vrij toch? Niet geschoten is altijd mis, dus ik begrijp best dat Twente het probeert.

Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

NAC vliegt er gewoon verdiend uit, zeg ik als NAC supporter. Die hebben vanaf de voorbereiding dit seizoen er niet veel van gebakken. Kwalitatief veel te matig, misschien individueel niet maar als team klopt er niets van, de samenstelling is ontzettend onevenwichtig. Vorig seizoen bleven we er ook al nipt in, puur omdat we een handvol City spelers hadden van de buitencategorie (Angelino, Manu Garcia, Ambrose en Mari). Zonder die 4 waren we er vorig seizoen al uitgevlogen.

Blijkt maar weer dat je je niet teveel afhankelijk moet maken van samenwerkingen met grote clubs. Dat heeft de TD zijn kop al gekost in September vorig jaar waarna zo'n beetje elke bestuurlijke functie inclusief hoofdcoach er de brui aan heeft gegeven. Puur wanbeleid.

Uithuilen en opnieuw beginnen in de KKD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Curva schreef op maandag 15 april 2019 @ 12:51:
[...]

Toch jammer dat er nog steeds door mensen wordt beoordeeld die er zelf niet waren. Natuurlijk heeft iedereen recht op zijn mening, maar jij brengt het continue dat de Ajax supporters de enige schuldigen zijn. En ja, ik heb je stukje gelezen over een auto en mensen afzetten, parkeergarage en sfeer proeven. Maar net zoals ik als Ajacied een incident/gebeurtenis niet volledig kan beoordelen bij Feyenoord, lijkt mij dat ook vice versa.
Zelfs mensen die er bij waren krijgen niet alles mee, dat is simpelweg het gevolg van grotere manifistaties. Het feit dat iemand er was hoeft nog niet in te houden dat ze alles zien. Waar leg je de grens dat iemand zijn mening mag vormen en welke informatie moet hij tot zich nemen? Een situatie kan door een klein iets ontzettend escaleren en dat kan prima iets zijn waar maar een paar mensen de context van meekrijgen.

Dat er wat bijzonder is geacteert door de politie lijkt een understatement echter zijn er een aantal gebeurtenissen geweest die het lieten escaleren. Op basis van beschikbare informatie begint het met vuurwerk en door keuzes van daarna de politie alsmede daarna een deel van de supporters is het gelopen zoals het is gelopen.

Kan iemand die er niet was zijn mening vormen? Ja, zeker als hij blijkbaar informatie op basis van video's tot zich neemt om een beeld te vormen. Dat is ongeacht of je voor Ajax bent maar niet aanwezig, voor Feyenoord bent of voor Stormvogels Telstar.

Dingen zijn niet goed gegaan. De open brief die eerder is gepost heeft een aantal hyperbolen waar ik niet bijzonder blij van wordt en het niet al te serieus kan nemen. Het disfunctioneren van de politie/ME bij de nazorg van dit geval lijkt me niet iets om hier te bespreken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Ajax won van Twente op de laatste speeldag terwijl beide teams kampioen konden worden
Merci. zoiets onthoud ik niet natuurlijk als geen fan zijnde van beide clubs.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Typhone schreef op maandag 15 april 2019 @ 13:27:
Lekker weigeren en in plaats daarvan besluiten dat ze uberhaupt geen uitsupporters mee mogen nemen >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
[...]

Waarom zo moeilijk doen? Als je zo makkelijk een voor de vraag meer passende oplossing voor handen hebt? Wat voor een belang heeft Jong Ajax om dit niet te willen? En wie wordt er gelukkig van als Twente fans gedwongen een alternatief moeten zoeken voor een te klein uitvak?

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.O. Box
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

inderdaad... en dan zijn er ook nog zogenaamde "kenners" die beweren dat Ajax een makkelijker programma heeft. Ik zeg niet perse dat het moeilijker is dan dat van PSV, maar makkelijker zeker ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Typhone schreef op maandag 15 april 2019 @ 13:50:
[...]

Wat was er in 2011? 15 mei 2011 :o
Eén van de meest intense wedstrijden ooit qua sfeer. 2x Siem de Jong, 1x Landzaat (o.g.) en Theo Janssen scoorde tegen.
Die wedstrijd was 1 grote deceptie, behalve als je voor Ajax was. Ik had geen voorkeur. Ik misgunde het allebei evenveel. Maar had wel zin in de wedstrijd, het beloofde een spannende kraker te worden.

In plaats daarvan zag iedereen in seconde 2 al wel dat Ajax die dag zou winnen. Geen seconde spanning gezien. Had op een andere pot gehoopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snmght
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 14:49

snmght

imho dan he

Wordt nog gezellig als ze dan geen kampioen worden in de arena..

Well ain't that just fucking fairies and dancing dildos, eh?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

snmght schreef op maandag 15 april 2019 @ 14:15:
Dan volgt maandag de volgende kans voor thuispubliek.
Inmiddels is het geen of meer maar een wanneer. Dit Sparta gaat niet meer 10 punten goed maken.

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sempy
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10:24
snmght schreef op maandag 15 april 2019 @ 14:15:
Ik denk dat de veiligheid ook de reden is waarom Ajax vooralsnog niet meewerkt (of mag meewerken van de gemeente Amsterdam). Dit seizoen al genoeg extra risicowedstrijden geweest door succes in CL, dus de politie vind 180 uitsupporters vast best.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Terranova
Ankona schreef op maandag 15 april 2019 @ 13:56:
[...]

Waarom zo moeilijk doen? Als je zo makkelijk een voor de vraag meer passende oplossing voor handen hebt? Wat voor een belang heeft Jong Ajax om dit niet te willen? En wie wordt er gelukkig van als Twente fans gedwongen een alternatief moeten zoeken voor een te klein uitvak?
De kampioenswedstrijd van Jong Ajax vorig jaar was niet eens in de ArenA. Ajax moet sowieso de ArenA afhuren, dus flink wat extra kosten voor Ajax nog.

Maar zelfs als Twente alle kosten zou betalen(waarvan is dan nog wel de vraag) dan heb ik liever niet dat het gaat gebeuren omdat nu een supportersvereniging een "dreigement" plaatst en er dan voor gezwicht gaat worden. Bovendien gun ik heel FC Twente niets gezien al die zooi de afgelopen tijd(en dan toch elke keer weer gered worden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Zou Ajax de Arena niet kunnen kopen? Dan gaat alle omzet rechtstreeks in de zakken van Ajax. Bayern heeft volgens mij soortgelijks gedaan en die hebben hun stadion in recordtijd afgelost.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Terranova
Typhone schreef op maandag 15 april 2019 @ 14:34:
Zou Ajax de Arena niet kunnen kopen? Dan gaat alle omzet rechtstreeks in de zakken van Ajax. Bayern heeft volgens mij soortgelijks gedaan en die hebben hun stadion in recordtijd afgelost.
Ajax wil dat wel, maar de gemeente Amsterdam wil niet echt graag van hun gedeelte van de ArenA af.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ankona
Terranova schreef op maandag 15 april 2019 @ 14:36:
[...]

Ajax wil dat wel, maar de gemeente Amsterdam wil niet echt graag van hun gedeelte van de ArenA af.
Zo simpel om een stadion te kopen. Zo'n ding heeft maar een echte gebruiker dus totaal geen waarde als die ene gebruiker andere plannen heeft. Ajax presenteert gewoon nieuwbouw plannen in Almere en vervolgens gaat de gemeente met ze koffie drinken om te kijken of ze de Arena niet voor een prikkie over zouden willen nemen.

alles kan off-topic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zingo
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 13:23
Wanneer Twente voor de kosten opdraait zie ik het probleem er niet in om die match ergens anders te spelen. Dat Ajax niet eens de mogelijkheden lijkt te willen onderzoeken of overwegen zegt weer genoeg over de club. Volgende keer rondom de Europese wedstrijden ook maar niet meer zo meegaand zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Zingo schreef op maandag 15 april 2019 @ 14:44:
Volgende keer rondom de Europese wedstrijden ook maar niet meer zo meegaand zijn.
Dat staat los van de clubs maar wordt door de KNVB bepaald...

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Terranova
Zingo schreef op maandag 15 april 2019 @ 14:44:
Wanneer Twente voor de kosten opdraait zie ik het probleem er niet in om die match ergens anders te spelen. Dat Ajax niet eens de mogelijkheden lijkt te willen onderzoeken of overwegen zegt weer genoeg over de club. Volgende keer rondom de Europese wedstrijden ook maar niet meer zo meegaand zijn.
Zit het diep? Twente speelt helemaal niet tegen Ajax, maar tegen Jong Ajax die een eigen "stadion" heeft.
Dit is hetzelfde als dat Ajax een verzoek gaat indienen om in de Kuip te mogen spelen als ze tegen Excelsior moeten die te weinig plekken in het uitvak heeft.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rik86
  • Laatst online: 02-07 23:27
zit je antipathie zo diep tegen Twente? Ik vind het ook niet zo'n raar verzoek, helemaal ook omdat "de toekomst" 1 van de kleinste stadions uit de eerste divisie is.

Ik kan legio argumenten verzinnen waarom wel of niet te doen, al is 't maar uit kostenoogpunt, maar gewoon "Nee" zeggen komt wat kinderachtig over vanuit Ajax.

Al kan ik me ook best voorstellen dat ze zat kaarten kunnen verkopen aan Ajax-fans die 't wel leuk vinden om Twente 't kampioenschap in die wedstrijd mis te zien lopen, wat ook zomaar kan gebeuren natuurlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Harribo
Martinusz schreef op maandag 15 april 2019 @ 10:40:
[...]

En je favoriet Veltman speelt waarschijnlijk *O* *O*
Jippie oOo
Nou hij is wel iets rustiger geworden volgens mij. Dat is positief.
En ik vond dat hij het niet slecht deed tegen Juve.

Probleem is alleen dat hij mijn inziens niet heel goed kan verdedigen, zeker niet tegen een Costa.
Opbouwend, en dat werd verwacht van hem tegen Juve de eerste wedstrijd, is hij nuttig. Beter dan Mazroui. Dat zijn wedstrijden die hem beter liggen denk ik.
Liefst zie ik toch een rb die ook goed kan verdedigen. Mijn humble mening he.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Wedstrijd word gewoon verboden voor vrijdag en op een later tijdstip gespeeld.

Twente vraagt zeer terecht of het verplaatst kan worden ivm grote vraag vanuit de supporters.

Ajax kan of wil geen toestemming geven om te verplaatsen. (Met nog paar belangrijke potten te gaan zou ik het veld ook zo min mogelijk willen belasten).

Idioten besluiten hoe dan ook die kant op te gaan dus veiligheid kan niet fatsoenlijk gegarandeerd worden dus de meest veilige oplossing is verbieden.

Maandag wint Twente alsnog en is de buit binnen en dan kan later een nergens toedoende wedstrijd gespeeld worden op de toekomst.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PickleRick
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 30-05 05:35
Harribo schreef op maandag 15 april 2019 @ 14:57:
[...]

Jippie oOo
Nou hij is wel iets rustiger geworden volgens mij. Dat is positief.
En ik vond dat hij het niet slecht deed tegen Juve.

Probleem is alleen dat hij mijn inziens niet heel goed kan verdedigen, zeker niet tegen een Costa.
Opbouwend, en dat werd verwacht van hem tegen Juve de eerste wedstrijd, is hij nuttig. Beter dan Mazroui. Dat zijn wedstrijden die hem beter liggen denk ik.
Liefst zie ik toch een rb die ook goed kan verdedigen. Mijn humble mening he.
Ik zie altijd nog liever Veltman dan Mazraoui in de grote wedstrijden (Ok, als PSV fan juist andersom :+ ) Mazraoui verdedigt echt niet beter en Veltman is wel net wat meer een klootzak die iemand zijn wedstrijd kan verzieken.

Steam: Pickle Rick

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

PickleRick schreef op maandag 15 april 2019 @ 15:01:
[...]

Ik zie altijd nog liever Veltman dan Mazraoui in de grote wedstrijden (Ok, als PSV fan juist andersom :+ ) Mazraoui verdedigt echt niet beter en Veltman is wel net wat meer een klootzak die iemand zijn wedstrijd kan verzieken.
Je hebt er wel kijk op. Kom erbij
;)

Haha, maar wat je zegt klopt vind ik wel. Veltman staat bekend om z'n Veltmannetje maar verdedigend is dat wel veel meer een killer dan Mazraoui.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
PickleRick schreef op maandag 15 april 2019 @ 15:01:
[...]

Mazraoui deed het goed tot de laatste 5 (?) wedstrijden. Toen werd hij zo matig dat Veltman nu beter is denk ik.
Misschien dat Veltman wat ouder is geworden en geleerd heeft. Ja een klootzak maar dan was hij wel 1 die rode kaarten pakte.

Ik mis nog steeds Tete ondanks zijn mindere opbouw. Solide rechtsback

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Harribo schreef op maandag 15 april 2019 @ 15:05:
[...]

Mazraoui deed het goed tot de laatste 5 (?) wedstrijden. Toen werd hij zo matig dat Veltman nu beter is denk ik.
Misschien dat Veltman wat ouder is geworden en geleerd heeft. Ja een klootzak maar dan was hij wel 1 die rode kaarten pakte.

Ik mis nog steeds Tete ondanks zijn mindere opbouw. Solide rechtsback
Ga je nou positief doen over Veltman terwijl hij vorige week een geweldige pass door het midden gaf op een speler van Real? De wonderen zijn de wereld nog niet uit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Ik vind de huidige Marokkanen van Ajax zo iel. Ziyech is zo'n tengere, Mazraoui ook al. El Hamdaoui en Boukhari (dat was een Marokkaan toch?) waren weel steviger gebouwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
Terranova schreef op maandag 15 april 2019 @ 14:49:
[...]

Zit het diep? Twente speelt helemaal niet tegen Ajax, maar tegen Jong Ajax die een eigen "stadion" heeft.
Dit is hetzelfde als dat Ajax een verzoek gaat indienen om in de Kuip te mogen spelen als ze tegen Excelsior moeten die te weinig plekken in het uitvak heeft.
Welk belang zou Ajax hebben om tegen Excelsior te spelen in een stadion waar de eigen aanhang niet mag komen?

alles kan off-topic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Ankona schreef op maandag 15 april 2019 @ 15:12:
[...]

Welk belang zou Ajax hebben om tegen Excelsior te spelen in een stadion waar de eigen aanhang niet mag komen?
Daar mag de eigen aanhang gewoon komen. Zie bekerfinale.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Terranova
[...]

Het was maar een voorbeeld en volgens mij mogen Ajax supporters wel bij Excelsior komen(al weet ik dat niet zeker). Je hoeft niet alles letterlijk te nemen, maar het gaat mij er om dat Twente een verzoek doet die in feite nergens op slaat. Elke keer als er nu meer vraag dan aanbod is bij een uitwedstrijd dan mag de uitspelende ploeg een verzoek doen voor een groter stadion? Tenminste als ik zo die niet Ajax supporters hoor die gelijk negatief gaan doen over Ajax omdat Ajax het niet wil, moet het blijkbaar wel een verplichting worden.

In dat geval kan Ajax bijna altijd alleen maar in de ArenA spelen, want er zullen niet veel stadions zijn die aan de vraag naar uitkaarten kunnen voldoen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ankona
Terranova schreef op maandag 15 april 2019 @ 15:32:
[...]

Het was maar een voorbeeld en volgens mij mogen Ajax supporters wel bij Excelsior komen(al weet ik dat niet zeker). Je hoeft niet alles letterlijk te nemen, maar het gaat mij er om dat Twente een verzoek doet die in feite nergens op slaat. Elke keer als er nu meer vraag dan aanbod is bij een uitwedstrijd dan mag de uitspelende ploeg een verzoek doen voor een groter stadion? Tenminste als ik zo die niet Ajax supporters hoor die gelijk negatief gaan doen over Ajax omdat Ajax het niet wil, moet het blijkbaar wel een verplichting worden.

In dat geval kan Ajax bijna altijd alleen maar in de ArenA spelen, want er zullen niet veel stadions zijn die aan de vraag naar uitkaarten kunnen voldoen.
Het was zo'n inkopper om hem wel letterlijk te nemen :+

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
[...]

Ander voorbeeld, Feyenoord - Excelsior (de kampioenswedstrijd) was ook meer animo dan er in het uitvak kon. De gemeente moest zelfs het stadion afzetten met containers. Maar de wedstrijd is niet verplaatst, ondanks het kleine (4500 plekken) stadion. Wel had Feyenoord in het eigen stadion een viewing party. Misschien wel een goed idee voor FC Twente.

Ander voorbeeld, Juventus heeft ook een rondje serie B moeten doen. Dat werd ook niet in andere stadions gespeeld.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Waarom zou je een tegenstander de mogelijkheid geven om een feestje te vieren in jouw stadion en ze naar een overwinning te schreeuwen tegen de eigen ploeg.

Als iemand in de Kuip kampioen zou kunnen worden, zou ik de lichtmasten uitzetten en ze naar Varkenoord verwijzen :+

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Martinusz
Dus als PSV of Ajax bij een club met weinig plekken kampioen kan worden, moeten we maar verkassen naar een ander stadion?

De toekomst is klein, so be it, dan ga je toch met 26.000 man in je eigen stadion zitten of in het centrum in Enschede, lijkt mij een leuker feestje dan op de toekomst/arena.

Op zich wel ironisch dat sommige hier voorstellen dat Twente de kosten dan maar op zich moeten nemen en in de Arena moeten spelen _O- 7(8)7 Of gaat de gemeente die dan betalen? >:)

[ Voor 24% gewijzigd door Martinusz op 15-04-2019 15:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ST10©DE
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14:45

ST10©DE

Dus.............

PWM schreef op maandag 15 april 2019 @ 15:41:
Waarom zou je een tegenstander de mogelijkheid geven om een feestje te vieren in jouw stadion en ze naar een overwinning te schreeuwen tegen de eigen ploeg.

Als iemand in de Kuip kampioen zou kunnen worden, zou ik de lichtmasten uitzetten en ze naar Varkenoord verwijzen :+
Niks moet. Overigens is het wel vaker gebeurt dat er meer uitsupporters worden toegelaten. Zie de Europese wedstrijden van Eintracht Frankfurt bijvoorbeeld. Zij doen regelmatig een verzoek voor een groter vak bij uitwedstrijden en vaak wordt dit ook gehonoreerd. (13.500 bij Inter als jongste voorbeeld).

Ik begreep dat de gemeente en de KNVB het geen probleem zouden vinden.

Ik hoop dat de Twente supporters zich rustig houden...... Het voorstel van @Player1S vind ik helemaal zo gek nog niet ;)

"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

ST10©DE schreef op maandag 15 april 2019 @ 15:48:
[...]

Ik hoop dat de Twente supporters zich rustig houden...... Het voorstel van @Player1S vind ik helemaal zo gek nog niet ;)
Ik geef de wedstrijd momenteel nog maar 10% kans van doorgaan.
Hele groepen willen hoe dan ook gaan. Er worden al kaarten voor het thuisvak aangeboden. Er zijn als supporters die in het thuisvak kaarten hebben.

Risico word te groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terranova
[...]

Niks moet. Overigens is het wel vaker gebeurt dat er meer uitsupporters worden toegelaten. Zie de Europese wedstrijden van Eintracht Frankfurt bijvoorbeeld. Zij doen regelmatig een verzoek voor een groter vak bij uitwedstrijden en vaak wordt dit ook gehonoreerd. (13.500 bij Inter als jongste voorbeeld).
Ajax heeft het uitvak ook gewoon op verzoek van Twente vergroot. Echter is het stadion te klein om een wezenlijk verschil te krijgen bij vergroten van het uitvak. Maar je gaat niet in je eigen stadion uit spelen omdat de tegenstander graag meer kaartjes wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ST10©DE

ST10©DE

Dus.............

Terranova schreef op maandag 15 april 2019 @ 16:07:
[...]

Ajax heeft het uitvak ook gewoon op verzoek van Twente vergroot.
Ah, dat is me ontgaan. Van hoeveel naar hoeveel?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Martinusz
ST10©DE schreef op maandag 15 april 2019 @ 16:24:
[...]

Ah, dat is me ontgaan. Van hoeveel naar hoeveel?
Zie hier:
De KNVB heeft de eis dat 2,5 procent van de beschikbare kaarten voor uitsupporters moet zijn. Met 185 kaarten is 8,8 procent gevuld met Twente-fans."
Ajax is dus al heel gul geweest 8) :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terranova
Martinusz schreef op maandag 15 april 2019 @ 16:29:
[...]

Zie hier:

[...]

Precies, volgens mij van 145 naar 185 dacht ik ergens gelezen te hebben

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ElPaco
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 14:55
Maar dit hele probleem is natuurlijk door Twente zelf eenvoudig op te lossen. Kom niet opdagen, pak die 3-0 reglementaire nederlaag en win maandag thuis. Kan je dan je feestje bouwen. :+

WoT stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ST10©DE

ST10©DE

Dus.............

Martinusz schreef op maandag 15 april 2019 @ 16:29:
[...]

Zie hier:

[...]

Dat ze ruim aan de eisen voldoen wil niet zeggen dat:
- FC Twente een eerder verzoek heeft gedaan voor meer supporters en Ajax dit heeft gehonoreerd.

Nogmaals, ik wil het best geloven, maar kan het zo niet vinden. Daarnaast is 40 mensen meer een druppel op een gloeiende plaat.

Ik hoop echt dat er niet zoveel Twente supporters (geen malloten althans) afreizen of dat de wedstrijd geen door gang zal vinden, puur voor de publieke veiligheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-MOB
  • Nu online
Ik sta er een beetje dubbel in. Als het in de Arena wordt gespeeld gaan er waarschijnlijk meer dan 20.000 supporters die kant op. Waarom zou je die mensen dat niet gunnen? Voor de beloften van Ajax is het ook alleen maar winst, de ambiance in een gevulde Arena is toch anders dan op De Toekomst. Het verzoek is verder ook weer niet heel raar, Jong Ajax speelt wel vaker in de ArenA.

Aan de andere snap ik wel dat Ajax weinig zin heeft om moeite te doen voor (supporters) van Twente. Daarbij heb ik het feestje liever maandag in eigen huis. De wedstrijd uitstellen lijkt me prima, een B-elftal naar Amsterdam sturen ook. Alhoewel ik me kan voorstellen dat de club dat niet aandurft.

Regeren is vooruitschuiven

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Uit de archieven: https://www.vi.nl/nieuws/...in-venlo-maar-in-den-haag

Er was iig in het verleden dus speelruimte om een wedstrijd om te draaien.

En deze is op zich ook wel leuk: https://www.ajax.nl/strea...ahead-eagles-in-arena.htm

[ Voor 25% gewijzigd door Player1S op 15-04-2019 16:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
T-MOB schreef op maandag 15 april 2019 @ 16:41:
Jong Ajax speelt wel vaker in de ArenA.
Gebeurt maar heel zelden en volgens mij de laatste paar jaar al helemaal niet meer (kan in ieder geval niet iets vinden van de laatste jaren, maar kan ook aan mijn google skills ligggen).

Zou hetzelfde gevraagd worden van Almere City FC? Met 3000 plekken zou het standaard uit vak daar en een uit vak van 2,5% zouden er maar 75 plekken zijn daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qu3st
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 14:43

Qu3st

Typhone schreef op maandag 15 april 2019 @ 09:37:

Overigens was er nog een post van @Qu3st onbeschreven gebleven ;), waar ik nog even op wil reageren.

In het kort is Ten Hag een paar dingen verweten in het verleden:

3-0 uit bij PSV (kansloos)
3-0 uit bij PSV (wederom kansloos)
1-1 tegen Heracles thuis waarbij veel te veel spelers rust gegund werd
(in mijn ogen) geen visie hebben met de jeugdspelers die ingebracht worden met als stokpaardje Ryan Gravenberch natuurlijk. Talent van het Jaar 2017/2018 maar sindsdien nooit meer gezien in Ajax 1.

Een andere post (ik denk van @Terranova ) gaf aan dat Ten Hag spelers opstelde die hij vond dat nodig waren in een wedstrijd. Nu zet dat één en ander weliswaar in perspectief maar ook daar zet ik soms vraagtekens bij.

Aan de andere kant ga zelfs ik hem eens credits geven want:

- Hij heeft een vaste basiself gevonden met 2 varianten.
- Het team lijkt gemotiveerder voor de dag te komen dan eerder.
- Ook de invallers (Ekkelenkamp) worden eens op hun normale positie ingezet en (lijken) vaker hun opwachting te mogen maken.

Wellicht heeft hij dus langer gezocht naar een vaste basis en de spelwijze die daar het beste bij past. Onbegrijpelijk vind ik Lasse Schöne in topwedstrijden (de standaard wissel) die forse gaten laat vallen op het middenveld. Als die nog het loopvermogen van een Frenkie de Jong had (loopvermogen hè, niet techniek) dan was hij al veel rendabeler dan nu. Maar ook de handelingssnelheid laat te wensen over als er druk wordt gezet en daarmee kost hij veel kracht.

De mentale finales komen nu allemaal achter elkaar: Groningen uit, Vitesse thuis, De Graafschap uit (!), FC Utrecht thuis. Twee teams die met regelmaat het ons thuis al lastig hebben gemaakt en uit zeg ik maar even niks over :+
toon volledige bericht
Die fouten die je beschrijft zijn ook waardoor ik ook nog wel beetje twijfel heb over hem. Maar die goede punten waar je het over hebt slaan op dit moment door bij mij. (Ik blijf zo wisselvallig als het weer he?!) We staan op dit moment 1e in de competitie, staan in de kwart finale Champions League (nog niet eens kansloos) en in de finale van de beker. Dat we daar staan zegt wel veel, maar er moeten wel prijzen gepakt worden. Dat beschreef ik ook in de post, als hij vast houdt aan deze vaste groep, en deze groep keer op keer kan motiveren, dan staan we aan het eind met 2 prijzen en een verschrikkelijk mooi Europees avontuur.
Die 2 tegendoelpunten van zondag zijn niet echt de fout van Ten Hag vind ik, maar meer gewoon domme fouten van de verdediging en geen goede concentratie. Ik denk dat Ten Hag er zelf ook best wel pissig over is.

En over dat Europese avontuur, ik weet niet of het morgen al echt het einde is. Door die 1-1 heb ik toch nog een sprankje hoop op een ronde verder. Ik ben nu al zenuwachtig haha! Dat we niet kansloos zijn ben ik ook wel blij om, al de wedstrijden in de Champions League waren stuk voor stuk topwedstrijden. En tot aan het eind blijven we in de race voor de cup met de grote oren :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
Eigenlijk best bijzonder dat ze in de eerste divisie ook zo moeilijk doen met uit- en thuisvakken. In andere sporten ken je dat niet en bij onze lokale 2e klasser ook niet. Dacht dat dat een ED dingetje was.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 08:52
Als twentepubliek zich moedwillig gaat misdragen op de toekomst of in de omgeving om alsnog de zin te krijgen is de oplossing toch simpel?

Pot erna zonder publiek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

ElPaco schreef op maandag 15 april 2019 @ 16:38:
Maar dit hele probleem is natuurlijk door Twente zelf eenvoudig op te lossen. Kom niet opdagen, pak die 3-0 reglementaire nederlaag en win maandag thuis. Kan je dan je feestje bouwen. :+
Thuis verloren ze ook met 2-5 van Jong Ajax. Het is nog niet zo'n gegeven hoor dat ze gaan winnen. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sempy
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10:24
ElPaco schreef op maandag 15 april 2019 @ 16:38:
Volgens mij is die reglementaire nederlaag van 3-0 enkel als de club niks te verwijten is ( defecte spelersbus, collectieve voedselvergiftiging). Als je bewust niet komt opdagen kan daar een boete of puntaftrek bijkomen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
Typhone schreef op maandag 15 april 2019 @ 15:10:
Ik vind de huidige Marokkanen van Ajax zo iel. Ziyech is zo'n tengere, Mazraoui ook al. El Hamdaoui en Boukhari (dat was een Marokkaan toch?) waren weel steviger gebouwd.
Je noemt hier 4 Nederlanders op...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• T-MOB
  • Nu online
PolarBear schreef op maandag 15 april 2019 @ 16:56:
[...]

Gebeurt maar heel zelden en volgens mij de laatste paar jaar al helemaal niet meer (kan in ieder geval niet iets vinden van de laatste jaren, maar kan ook aan mijn google skills ligggen).

Zou hetzelfde gevraagd worden van Almere City FC? Met 3000 plekken zou het standaard uit vak daar en een uit vak van 2,5% zouden er maar 75 plekken zijn daar.
Almere City heeft geen groter stadion waar gespeeld kan worden, dus daar valt weinig te vragen. Maar bijvoorbeeld Volendam heeft dit jaar een hele tribune vrijgegeven voor Twente. Daar zat 2000 man uitsupporters (in de return kwam volendam met 8 supporters, die zijn warm onthaald op de hoofdtribune van de Grolsch Veste). Van de club uit is het trouwens maar een verzoek he, omdat er behoefte is onder de supporters. Op wat randdebielen van de harde kern na vindt niemand dat de supporters hier recht op hebben. Nee, heb je en ja kun je krijgen :)

Regeren is vooruitschuiven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
T-MOB schreef op maandag 15 april 2019 @ 16:41:
Ik sta er een beetje dubbel in. Als het in de Arena wordt gespeeld gaan er waarschijnlijk meer dan 20.000 supporters die kant op. Waarom zou je die mensen dat niet gunnen? Voor de beloften van Ajax is het ook alleen maar winst, de ambiance in een gevulde Arena is toch anders dan op De Toekomst. Het verzoek is verder ook weer niet heel raar, Jong Ajax speelt wel vaker in de ArenA.

Aan de andere snap ik wel dat Ajax weinig zin heeft om moeite te doen voor (supporters) van Twente. Daarbij heb ik het feestje liever maandag in eigen huis. De wedstrijd uitstellen lijkt me prima, een B-elftal naar Amsterdam sturen ook. Alhoewel ik me kan voorstellen dat de club dat niet aandurft.
20.000? Sorry maar daar geloof ik helemaal niks van.
Los daarvan zou ik niet weten waarom je hier aan mee zou werken anders dan dat het een enorm financieel voordeel oplevert. Twente heeft de gunfactor de afgelopen jaren rijkelijk verspeeld, ookbij de clubs door eerder gemaakte afspraken toch weer te betwisten.

De Arena een avond open gooien voor een paar 1000 man zal echt niet rendabel zijn.
[...]

Ik begreep dat de gemeente en de KNVB het geen probleem zouden vinden.

Dat waren dan ook wedstrijden in een stadion waar toch al werd gespeeld en wat anders half leeg zou zijn geweest.
Napo schreef op maandag 15 april 2019 @ 17:41:
[...]

Je noemt hier 4 Nederlanders op...
Maar wel alle 4 'voetbal Marrokaan' , oftewel uitkomend (nu of vroeger) voor Marroko.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
toolkist schreef op maandag 15 april 2019 @ 18:04:
[...]

Maar wel alle 4 'voetbal Marrokaan' , oftewel uitkomend (nu of vroeger) voor Marroko.
Maakt ze alsnog net zo Nederlands als jij en ik (uitgaande dat je in Nederland geboren bent). Dat ze de mogelijkheid hebben om te kiezen voor een ander land doet dat mijn inziens ontzettend weinig aan af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1201978

Tussen zij en ik (100% Nederlands) zit nog een behoorlijk verschil.

[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 1201978 op 15-04-2019 18:56 ]

Pagina: 1 2 ... 100 Laatste

Dit topic is gesloten.