Amras schreef op dinsdag 16 april 2019 @ 11:49:
Ik wou dat ik jouw positieve kijk had, maar daarvoor heb ik iets teveel wedstrijden gezien tussen Nederlandse en Italiaanse clubs.
Ajax heeft zeker een kans, dan moeten ze echter wel de kansen gaan afmaken. Ook in de heenwedstrijd hebben ze zich eigenlijk te kort gedaan. Dat moet vanavond anders.
Ajax in goede doen heeft altijd veel kansen nodig. Veel kansen houdt ook in, dat de tegenstander niet aan het aanvallen is.
Je moet een beetje Cruijffiaans denken, maar dan komt het allemaal goed. Kijk naar het grotere geheel.
Blind, Veltman en andere zwakkere broeders stijgen door het huidige spel boven hun kunnen uit, omdat we nu een keer echte vechters en aanjagers in het team hebben zitten. En in noodgevallen hebben we Huntelaar nog. Die wil ook nog wel een keertje vlammen. Dan heb je nog types als Ekkelenkamp die zouden sterven voor het hogere doel als het moet.
Real raakte de draad compleet kwijt in Bernabeu en Juve overkwam het ook in de Johan Cruijff Arena. Ze riepen massaal om hun moeder.
Maar even serieus. Ajax is er nog lang niet, maar ze spelen in de CL wel van een klasse, waar topteams met elftallen van honderden miljoenen zich ineens zorgen beginnen te maken. Dat alleen is al leuk om te zien.
Hopelijk ziet de UEFA dit ook.