[OnePlus 3T] Ervaringen & Discussie Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 10 ... 31 Laatste
Acties:
  • 207.444 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimedevil
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 30-05-2024
yannickie111 schreef op zaterdag 10 december 2016 @ 16:58:
[...]

Ik gok dat dat meer een snapchat dingetje is dan OnePlus 3T dingetje.
Snapchat is nu niet echt een app die bekend staat voor het delen van hoogwaardige foto's waar een uur over na is gedacht en veel aan nabewerking voor is gedaan :+
Sorry, was in de war, had het wel over de normale camera app. Dus blijft vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:43
crimedevil schreef op zaterdag 10 december 2016 @ 16:36:
Kan iemand mij het verschil tussen HDR en HQ in de camera-settings uitleggen? Ik vind trouwens de camera van de OP3t echt behoorlijk slecht. Vaak korrelig en onscherp beeld, zelfs met voldoende licht.
Je kan de output altijd nog van jpeg naar RAW veranderen, daar wordt het iets beter van. Maar ik ben het met je eens: de camera is niet boven gemiddeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimedevil
In plaats dat de foto's beter worden door stabilisatie in de app, wordt de foto juist iets minder scherp automatisch nagestabiliseerd. Dit zou natuurlijk juist eerder andersom moeten zijn, lijkt mij. Want in de interface voordat je hem maakt, zijn de foto's vaak goed. Klik je, open je hem is hij automatisch minder scherp geworden.

[ Voor 25% gewijzigd door crimedevil op 10-12-2016 17:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinno86
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 06-09 20:44
Foto's en video's zijn inderdaad zwaar ruk, maar goed je moet ook ergens op inleveren he voor die 440,- :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
vinno86 schreef op zaterdag 10 december 2016 @ 18:38:
Foto's en video's zijn inderdaad zwaar ruk, maar goed je moet ook ergens op inleveren he voor die 440,- :D
Zwaar ruk? Ik ben nog geen review tegengekomen die dit beweert. Overal wordt het als een goede camera beschouwd, echter niet zo goed als de S7 of iPhone.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Registratie: April 2014
  • Niet online
crimedevil schreef op zaterdag 10 december 2016 @ 16:36:
Kan iemand mij het verschil tussen HDR en HQ in de camera-settings uitleggen? Ik vind trouwens de camera van de OP3t echt behoorlijk slecht. Vaak korrelig en onscherp beeld, zelfs met voldoende licht.
GiveMeThoseTags schreef op zaterdag 10 december 2016 @ 16:48:
HQ is meant for low light shots, it reduces noise and so on
HDR(A) is for situations that have very challenging light (lots of dark and bright elements) - it improves dynamic range by stitching multiple pictures with different exposures together. The A just means auto, the camera will decide if HDR is necessary
Volgens mij is het juist zo dat HD (HQ?) juist de foto wat scherper maakt (mits je je toestel goed stil houdt).
Exocet schreef op zaterdag 10 december 2016 @ 18:58:
echter niet zo goed als de S7 of iPhone.
Daar wil ik even op inhaken.

De camera maakt mooiere foto's dan de iPhone. Uit vrijwel elke camera review komt dat naar boven. De OnePlus 3(T) gaat gelijk op met de S7 bij daglicht. Bij weinig licht wint de S7 het.

Medewerker van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

Ik ben super blij met de 3T, maar bij mij werkt de muziek guesture niet meer.
Eerst opende hij een radio app (gewenst). Na een factory reset startte hij Spotify (ongewenst), maar nu doet hij het helemaal niet meer. Heb guesture al aan het uit gezet, reboot etc. Maar niets lukt te helpen. Kun je überhaupt instellen welke app bij opent met de guesture? Ik kan het m niet vinden. De guesture staat aan en andere guestures doen het wel.
De twee vingers naar beneden swipen bedoel ik. Iemand die hier iets over gelezen of gezien heeft?

[ Voor 5% gewijzigd door EWK op 10-12-2016 20:18 ]

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
Sinds gisteren werkt SultanXDA op de 3T:

http://forum.xda-develope...cyanogenmod-13-0-t3444221

Zijn er al mensen hier die de sprong hebben gewaagd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

outlandos schreef op zaterdag 10 december 2016 @ 22:14:
Sinds gisteren werkt SultanXDA op de 3T:

http://forum.xda-develope...cyanogenmod-13-0-t3444221

Zijn er al mensen hier die de sprong hebben gewaagd?
Je weet wat je linkt naar het gewone 3-topic?

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
EWK schreef op zaterdag 10 december 2016 @ 22:45:
[...]

Je weet wat je linkt naar het gewone 3-topic?
Ik wist niet dat er een aparte 3T topic van is, als dat het geval is excuses.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vinno86
Als ik de led kleuren verander in dit menu dan gebeurd er eigenlijk niks :S

De led blijft gewoon blauw tijdens opladen en word groen als hij klaar is...

Afbeeldingslocatie: http://i67.tinypic.com/24e1cfs.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 02:07
vinno86 schreef op zondag 11 december 2016 @ 08:53:
Als ik de led kleuren verander in dit menu dan gebeurd er eigenlijk niks :S

De led blijft gewoon blauw tijdens opladen en word groen als hij klaar is...

[afbeelding]
Blauw is de kleur voor dashcharge. Gebruik je een andere lader die geen Dash ondersteunt zie je wel de door jou ingestelde kleur.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinno86
l3art schreef op zondag 11 december 2016 @ 09:01:
[...]

Blauw is de kleur voor dashcharge. Gebruik je een andere lader die geen Dash ondersteunt zie je wel de door jou ingestelde kleur.
Oh, dus je hebt er eigenlijk vrij weinig aan.. aangezien ik vrijwel altijd de dashcharger zal gebruiken -O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
Als ik in Whatsapp naar instellingen ga en daar de kleur notificaties op groen zet verandert er bij mij helaas ook niks en blijft de kleur van het lampje wit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartaz
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 13-09 07:59

Bartaz

Likes cookies!

Pre-buying vraag!

Ik lees hier en daar dat BTW niet wordt weergeven op de factuur.
Hoe hebben andere Tweakers dit opgelost m.b.t. zakelijke aanschaf?

[ Voor 7% gewijzigd door Bartaz op 11-12-2016 16:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimedevil
Kunnen jullie mij trouwens nog dingen aanraden m.b.t. tot cleaning apps? Die bijvoorbeeld achterliggende programma's sluiten etc. Ik kom van iOS (dus geen ervaring mee) en gebruik momenteel alleen Ccleaner. Had ook Cleanmaster maar vond het toch net iets te veel spam.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
crimedevil schreef op zondag 11 december 2016 @ 21:08:
Kunnen jullie mij trouwens nog dingen aanraden m.b.t. tot cleaning apps? Die bijvoorbeeld achterliggende programma's sluiten etc. Ik kom van iOS (dus geen ervaring mee) en gebruik momenteel alleen Ccleaner. Had ook Cleanmaster maar vond het toch net iets te veel spam.
Ja, niet gebruiken. Doen meer kwaad dan goed. Met zoveel geheugen in de oneplus hoef je je daar echt niet druk om te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimedevil
Dus alleen Ccleaner is ok? Doe het ook vooral battery drain tegen te gaan. beetje wennen omdat ik van iOS kom.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alekz87
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:29
Ram geheugen is er juist om alles snel te openen. Android regelt alles zelf op de achtergrond. Het continu opnieuw moeten laden kost juist meer energy

iPhone 3G, Samsung Galaxy S2, HTC One M7, HTC One M8, Samsung Note 4, Samsung Galaxy S7 Edge, Oneplus 3T, iPhone X, Apple Watch Series 2, Apple Watch Series 6, iPhone 12 Pro, iPhone 14 Pro, iPhone 16 Pro, Apple Watch Series 10.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• outlandos
crimedevil schreef op zondag 11 december 2016 @ 21:08:
Dat heb je met 6GB aan RAM echt niet nodig: dat doet meer kwaad dan goed.

Wil je toch een goede cleaning app, dan raad ik je deze aan:

Google Play: SD Maid - System Cleaning Tool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi46
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 17:17
Bartaz schreef op zondag 11 december 2016 @ 16:52:
Pre-buying vraag!

Ik lees hier en daar dat BTW niet wordt weergeven op de factuur.
Hoe hebben andere Tweakers dit opgelost m.b.t. zakelijke aanschaf?
Met de standaard factuur valt daar weinig in op te lossen, vrees ik. Er wordt simpelweg geen BTW vermeld.

iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimedevil
Thanks. Ben vooral bang voor onndig batterijverlies door apps die op de achtergrond lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alekz87
crimedevil schreef op zondag 11 december 2016 @ 21:30:
Thanks. Ben vooral bang voor onndig batterijverlies door apps die op de achtergrond lopen.
Waar cleaner apps wel handig voor kunnen zijn is het verwijderen van lege mappen. Soms na verwijderen van apps laat Android wel eens lege mappen achter. Heb je geen last van, maar is gewoon het idee.

iPhone 3G, Samsung Galaxy S2, HTC One M7, HTC One M8, Samsung Note 4, Samsung Galaxy S7 Edge, Oneplus 3T, iPhone X, Apple Watch Series 2, Apple Watch Series 6, iPhone 12 Pro, iPhone 14 Pro, iPhone 16 Pro, Apple Watch Series 10.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kappade
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 11-09 22:20
crimedevil schreef op zaterdag 10 december 2016 @ 16:56:
[...]

|

Thanks wat mij ook opvalt, dat wanneer ik een foto maak met bijvoorbeeld met de camera hij haarscherp is in de foto's (gewoon de interface voordat ik de foto daadwerkelijk knip, totdat ik de foto heb gemaakt dan, wordt hij in split second net even minder dan hoe ik hem gewoon op de focus had. Heel raar en zonde.
Precies dit! Merk dat ik best wel moeite heb met een goede scherpe foto te maken. Daar waar dit met mijn oude S6 kinderlijk eenvoudig ging.
Hopelijk kunnen ze softwarematig nog wat tweaken want dit is toch wel onder niveau. (zelfs voor dit geld)
Ow en met HQ uit gaat het trouwens een stuk beter; de interface gaat dan ook veel vloeiender.
Bizar hoe snel en vloeiend het beeld van de frontcam is ivm de rear cam. Hadden ze die niet achter kunnen zetten :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimedevil
Ik heb een probleem: heb waarschijnlijk iets verkeerds ingesteld bij mijn camera. Ik wil gewoon in weinig licht een foto maken met flits, wat eerst prima ging. Nu gooit hij ineens overal een soort koude blauw koud filter over. Zeker bij de tweede foto is te zien dat het niet normaal is, omdat er heel warm licht van die kerstboom af komt. Bij het maken van de foto (de splitsecond wanneer je de foto ziet en dan verdwijnt naar de map) is het ook nog niet zo kil, maar pas als ik hem daarna open.

Iemand een idee hoe ik hier af kom? Het is namelijk echt geen gezicht en super lelijk. Heb het zelf niet kunnen vinden in de instellingen of op internet.

Voorbeeld 1: http://i66.tinypic.com/a47vrt.jpg
Voorbeeld 2: http://i67.tinypic.com/35kudlj.jpg

[ Voor 49% gewijzigd door crimedevil op 12-12-2016 01:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Atomsk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-09 22:29
crimedevil schreef op zondag 11 december 2016 @ 21:24:
Dus alleen Ccleaner is ok? Doe het ook vooral battery drain tegen te gaan. beetje wennen omdat ik van iOS kom.
Je kunt onder preferences -> battery -> menu "Manage power-hungry apps", de optie "auto close high-power usage apps" aanzetten. Is wel nuttig, omdat apps als 9292ov soms de neiging hebben om op de achtergrond hoge cpu belasting te veroorzaken.

Al die andere apps die zo nodig wat moeten "managen" heb je niet nodig.

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceDann
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 12-06 19:25
Beste tweakeraars, zou ik om een gunst mogen vragen?

Ik heb sinds 9 december de mijn telefoon (Oneplus 3T) binnen gekregen, maar ik vermoed dat ik de verkeerde heb ontvangen, de Oneplus 3. Heb al een gesprek gehad met de livechat en zij beweren dat ik de 3T binnen heb gekregen. maar als ik in CPU-Z kijk kloppen er een aantal dingen niet helemaal met wat ze zeggen op de specs pagina. Zo is de batterij capaciteit 3000 mAh terwijl die 3400 had moeten zijn. De processor staat ook niet aangegeven als de Snapdragon 821 maar de GHz klopt dat weer wel.

Zou ik mogen vragen welk model nummer jullie hebben ontvangen?
de mijne is de OnePlus A3003

Groeten,

Danny van Os

[ Voor 1% gewijzigd door IceDann op 12-12-2016 13:21 . Reden: Meer info tegevoegd. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
  • Laatst online: 01-11-2024
IceDann schreef op maandag 12 december 2016 @ 13:20:
Beste tweakeraars, zou ik om een gunst mogen vragen?

Ik heb sinds 9 december de mijn telefoon (Oneplus 3T) binnen gekregen, maar ik vermoed dat ik de verkeerde heb ontvangen, de Oneplus 3. Heb al een gesprek gehad met de livechat en zij beweren dat ik de 3T binnen heb gekregen. maar als ik in CPU-Z kijk kloppen er een aantal dingen niet helemaal met wat ze zeggen op de specs pagina. Zo is de batterij capaciteit 3000 mAh terwijl die 3400 had moeten zijn. De processor staat ook niet aangegeven als de Snapdragon 821 maar de GHz klopt dat weer wel.

Zou ik mogen vragen welk model nummer jullie hebben ontvangen?
de mijne is de OnePlus A3003

Groeten,

Danny van Os
Die apps moeten geupdate worden, geven de verkeerde waardes aan

Maak maar eens een foto met de selfie camera en kijk eens hoeveel megapixel die is (en uiteraard de kleur van de behuizing is anders dan van de 3)

"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceDann
cypher21 schreef op maandag 12 december 2016 @ 13:22:
[...]

Die apps moeten geupdate worden, geven de verkeerde waardes aan

Maak maar eens een foto met de selfie camera en kijk eens hoeveel megapixel die is (en uiteraard de kleur van de behuizing is anders dan van de 3)
Als ik de pixels bereken dan kom ik inderdaad uit op 16 MP voor de selfie camera, dus kan ik er dan vanuit gaan dat ik de 3T heb ontvangen, denk ik?

Ik vind het dan alleen raar dat alles binnen die telefoon erop wijst dat het een gewone OnePlus 3 is.. :?

Thanks voor de validatie manier! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelg90
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Ik heb beide telefoons, het klopt dat dit in veel apps verkeerd wordt aangegeven. Maar geloof me, 3T is een stukje sneller. Ik merk het verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
IceDann schreef op maandag 12 december 2016 @ 13:29:
dus kan ik er dan vanuit gaan dat ik de 3T heb ontvangen, denk ik?

Ik vind het dan alleen raar dat alles binnen die telefoon erop wijst dat het een gewone OnePlus 3 is.. :?
Zoals al werd gezegd, zijn die waardes van CPU-Z niet kloppend omdat die applicatie nog bijgewerkt moet worden om de OnePlus 3T te herkennen (moet worden toegevoegd aan database).

Je geeft aan dat je een A3003 hebt. Dat staat zeker ook in CPU-Z? Want de A3003 is inderdaad het Europese model van de OnePlus 3. De OnePlus 3010 is de OnePlus 3T.
roelg90 schreef op maandag 12 december 2016 @ 13:44:
Ik heb beide telefoons, het klopt dat dit in veel apps verkeerd wordt aangegeven. Maar geloof me, 3T is een stukje sneller. Ik merk het verschil.
Er zit wel wat verschil in inderdaad. Zie ook hier voor de geïnteresseerden: YouTube: OnePlus 3T vs OnePlus 3 Speed/Multitasking/Heat Test! (should you up...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelg90
  • Niet online
Anonymoussaurus schreef op maandag 12 december 2016 @ 13:48:
[...]

Je geeft aan dat je een A3003 hebt. Dat staat zeker ook in CPU-Z? Want de A3003 is inderdaad het Europese model van de OnePlus 3. De OnePlus 3010 is de OnePlus 3T.
[...]
Bij mij wordt de 3T ook aangeduid als A3003. En dan heb ik het over Instellingen -> Over de telefoon -> Modelnummer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
[...]

Zoals al werd gezegd, zijn die waardes van CPU-Z niet kloppend omdat die applicatie nog bijgewerkt moet worden om de OnePlus 3T te herkennen (moet worden toegevoegd aan database).

Hier ook de A3003, volgens mij stond dat zelfs ook op de doos.

Aida64 geeftwel netjes device Oneplus 3T en Snapdragon 821 aan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceDann
[...]

roelg90 schreef op maandag 12 december 2016 @ 13:53:
[...]

Bij mij wordt de 3T ook aangeduid als A3003. En dan heb ik het over Instellingen -> Over de telefoon -> Modelnummer
Precies dat. daar had ik dat ook gevonden

Modelnummer: ONEPLUS A3003
Build-nummer ONEPLIS A3003_28_161122

[ Voor 6% gewijzigd door IceDann op 12-12-2016 14:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
Dat is vreemd. Hier staat namelijk dat de OnePlus 3 wordt aangeduid als A3003: https://www.telefoonabonn...neplus-3-a3003-geekbench/

En de OnePlus 3T wordt aangeduid als 3010.

https://nl.hardware.info/...3-turbo-verschijnt-online
De smartphone heeft als codenaam 'OnePlus A3010' en zal betere specificaties bevatten, zoals de Snapdragon 821.
Misschien omdat het een vervanger is van de OnePlus 3, dat de codenaam ook is vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceDann
Anonymoussaurus schreef op maandag 12 december 2016 @ 16:47:
Dat is vreemd. Hier staat namelijk dat de OnePlus 3 wordt aangeduid als A3003: https://www.telefoonabonn...neplus-3-a3003-geekbench/

En de OnePlus 3T wordt aangeduid als 3010.

https://nl.hardware.info/...3-turbo-verschijnt-online

[...]

Misschien omdat het een vervanger is van de OnePlus 3, dat de codenaam ook is vervangen.
Dus was mijn argwaan toch niet geheel onterecht :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B.zwanenberg
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 12-09-2021
Bij mij staat er toch echt A3003 voor mijn 128GB OnePLus 3T als ik AIDA64 app mag geloven.
Ook de Snapdragon 821 geeft ie aan. Alleen bij accu twee waarden:
capacity reported by Android 3400 mAh en capacity from database 3000 mAh

Afbeeldingslocatie: https://drive.google.com/file/d/0B0Q4VUpl25d8WGRTdWs2U0dwLXc/view?usp=sharing

Afbeeldingslocatie: https://drive.google.com/file/d/0B0Q4VUpl25d8Mk5oS0ptQjB3bjA/view?usp=sharing

https://drive.google.com/...vMlUyQ28/view?usp=sharing

[ Voor 36% gewijzigd door B.zwanenberg op 12-12-2016 19:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
Doos toch even erbij gepakt en wat ik dacht klopt
A3003 128gb gunmetal

Oneplus 3t

[ Voor 4% gewijzigd door cypher21 op 12-12-2016 20:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelg90
  • Niet online
Berichtgeving hardwareinfo is niet juist. De correcte benaming voor BEIDE toestellen is A3003.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinno86
Hebben jullie ook dat als je een beetje snel de zijkant of top van je vinger tegen de scanner zet dat ie em dan niet pakt, soms wel zovaak achter elkaar dat ik maar met de code moet ontgrendelen..

Daarna pakt hij hem pas echt als ik me vinger plat en rustig erop leg..

*Ja ik heb alle kanten van me vinger gescand ;P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
Dan klopt één van mijn redeneringen toch wel. De OnePlus 3T is namelijk de vervanger van de OnePlus 3.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Kappade
Nu na bijna 2 weken in het gebruik een korte review. Afkomend van een Galaxy S6:

Allereerst de ondervonden minpunten sinds de overstap:

- geen draadloos laden. Klein minpunt maar het was verrekte handig op het nachtkastje. En aangezien snel opladen hier niet zo nodig is, is een dash charger overkill voor de nacht.
- camera bij minder licht / felle lichtbronnen. Ondanks dat de S6 bijna 2 jaar oud is nam deze in donkere omgevingen betere fotos. Met name lampen of (tv) schermen zijn 1 grote lichtvlek. De S6 wist hier meer detail uit te halen. Hopelijk is er softwarematig nog wat up te daten.
- buiten Gmail geen standaard mail app. Opsich worden alle mail accounts ondersteund maar met name een sync schema voor werkmail enkel tussen 08:00 en 17:00
- the Shelf (meest linkerscherm).Beperkte widgets keuze, loze ruimtes, onnodig instelbare titel, niet refreshend weer/temp.
- dash charging . Niet een standaard, dus als je al een vrij zeldzame usb c lader tegenkomt ergens is het nooit een snel ladend type.

+/- formaat. Afkomend van de S6 is hij misschien net wat te groot. Maar ik moet zeggen dat ik langzaam eraan wen in de omgang.

De pluspunten

+Batterij. Al mijn toeters en bellen aan en red makkelijk 07:00-18:00
+Snelle software. Zeer zelden een vertraging gemerkt. Groot verschil met de S6 (Touchwiz)
+Camera bij goed licht/overdag. Gelijkwaardig aan de S6
+Snelle vingerafdrukscanner
+Scherm. Gelijkwaardig aan het 2k (!) scherm van de S6 qua kleurweergave. En helderder/feller zelfs. Schuifbalk heb ik denk ik op 10-20%. Bij de S6 50-75%
+Toevoegingen hard/soft ware. Double tap to wake, 'V' voor zaklamp, 'O' voor camera (gebruik ik steeds meer).
+ Premium gevoel/materialen. En dat stop ik weer in een transparant hoesje :(
+Dash charging. Heel snel!

Mochten mensen tips hebben voor mijn minpunten , dan hoor ik het graag.
En hopelijk brengt de Nougat update veel verbeteringen met zich mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsuchi
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 07-09-2021
Kappade schreef op woensdag 14 december 2016 @ 12:12:
Nu na bijna 2 weken in het gebruik een korte review. Afkomend van een Galaxy S6:

- buiten Gmail geen standaard mail app. Opsich worden alle mail accounts ondersteund maar met name een sync schema voor werkmail enkel tussen 08:00 en 17:00
Ik gebruik de app TypeApp (in Play Store) naar volle tevredenheid
Zowel voor mijn Gmail (reserve emailadres) en privé mail .
En voor elke account is synchen in te stellen en nog veel meer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• masterjorie
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 10-09 23:05
Kappade schreef op woensdag 14 december 2016 @ 12:12:

- geen draadloos laden. Klein minpunt maar het was verrekte handig op het nachtkastje. En aangezien snel opladen hier niet zo nodig is, is een dash charger overkill voor de nacht.
- camera bij minder licht / felle lichtbronnen. Ondanks dat de S6 bijna 2 jaar oud is nam deze in donkere omgevingen betere fotos. Met name lampen of (tv) schermen zijn 1 grote lichtvlek. De S6 wist hier meer detail uit te halen. Hopelijk is er softwarematig nog wat up te daten.
- the Shelf (meest linkerscherm).Beperkte widgets keuze, loze ruimtes, onnodig instelbare titel, niet refreshend weer/temp.
- dash charging . Niet een standaard, dus als je al een vrij zeldzame usb c lader tegenkomt ergens is het nooit een snel ladend type.

+/- formaat. Afkomend van de S6 is hij misschien net wat te groot. Maar ik moet zeggen dat ik langzaam eraan wen in de omgang.

De pluspunten

+Batterij. Al mijn toeters en bellen aan en red makkelijk 07:00-18:00
+Snelle software. Zeer zelden een vertraging gemerkt. Groot verschil met de S6 (Touchwiz)
+Camera bij goed licht/overdag. Gelijkwaardig aan de S6
+Snelle vingerafdrukscanner
+Scherm. Gelijkwaardig aan het 2k (!) scherm van de S6 qua kleurweergave. En helderder/feller zelfs. Schuifbalk heb ik denk ik op 10-20%. Bij de S6 50-75%
+Toevoegingen hard/soft ware. Double tap to wake, 'V' voor zaklamp, 'O' voor camera (gebruik ik steeds meer).
+ Premium gevoel/materialen. En dat stop ik weer in een transparant hoesje :(
+Dash charging. Heel snel!

Mochten mensen tips hebben voor mijn minpunten , dan hoor ik het graag.
En hopelijk brengt de Nougat update veel verbeteringen met zich mee.
Ik hoor veel mensen klagen over dat de camera minder is bij minder licht / felle lichtbronnen. Probeer eens in RAW te schieten en dit in lightroom of iets dergelijks te bewerken. http://petapixel.com/2016...rtphone-raw-photo-review/

Ik kom zelf van de sony Xperia Z1, die ik altijd best prima foto's vond maken, maar de oneplus 3T is wel echt veel beter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
Ik ben ook wel aangenaam verrast door de camera zeker in vergelijking met de Oneplus One

Draadloos laden boeit me niet zoveel, zeker niet omdat er Dash Charge is. Daarover gesproken is eigenlijk mijn enige minpuntje de lader, deze zoemt.

Overdag met omgevingsgeluid geen last van, maar moet er niet aan denken de telefoon op m'n nachtkastje op te laden.

Nu heb ik mn "oude" laadpatroon wel veranderd, voorheen laadde ik de telefoon 's nachts op m'n nachtkastje op, nu op mn werk. Rond 15.00 aan de lader tot 100% en dan red ik het met gemak tot de volgende dag 15.00
Geen nachten lang meer aan de lader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kappade
Katsuchi schreef op woensdag 14 december 2016 @ 12:32:
[...]

Ik gebruik de app TypeApp (in Play Store) naar volle tevredenheid
Zowel voor mijn Gmail (reserve emailadres) en privé mail .
En voor elke account is synchen in te stellen en nog veel meer.
Ga ik proberen. Thanks! Hopelijk synct de agenda ook mee in de (andere) agenda app.
masterjorie schreef op woensdag 14 december 2016 @ 13:40:
[...]

Ik hoor veel mensen klagen over dat de camera minder is bij minder licht / felle lichtbronnen. Probeer eens in RAW te schieten en dit in lightroom of iets dergelijks te bewerken. http://petapixel.com/2016...rtphone-raw-photo-review/

Ik kom zelf van de sony Xperia Z1, die ik altijd best prima foto's vond maken, maar de oneplus 3T is wel echt veel beter
Mogelijk geeft dat wel een beter resultaat maar het is (te)veel moeite / anders dan 95% van de mensen gewend is om te doen.

[ Voor 23% gewijzigd door Kappade op 14-12-2016 15:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-k
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 04-02 22:21
Kappade schreef op woensdag 14 december 2016 @ 14:58:
[...]

Ga ik proberen. Thanks! Hopelijk synct de agenda ook mee in de (andere) agenda app.

[...]

Mogelijk geeft dat wel een beter resultaat maar het is (te)veel moeite / anders dan 95% van de mensen gewend is om te doen.
Vind het zeker inderdaad een gedoe, want vind maar eens uit in welke mode die daadwerkelijk RAW files opslaat.. Zie de verschillende scenario's:
https://forums.oneplus.ne...de-and-raw-images.452804/ 8)7

Ik krijg alleen een RAW foto met beide functies uit..(HQ,HDR)?

[ Voor 5% gewijzigd door Bart-k op 14-12-2016 15:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PurpleBlue
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
masterjorie schreef op woensdag 14 december 2016 @ 13:40:
[...]
Goed om te weten!
Ben wel tevreden met de Z1 camera, en ging van gelijkwaardig uit na alle "negatieve" reacties over de camera!
Hopelijk komt de 3T dan ook snel binnen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PjotrStroganov
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 11-09 17:43
Wat is de accuduur een verademing na het aanmiezeren met de Nexus 5. Dat was verder een goede telefoon, maar ik kon em nooit een hele dag onbekomerd gebruiken zonder me zorgen te maken over de accuduur. Met hetzelfde gebruikspatroon zit ik na een werkdag met de 3T op 50% terwijl de Nexus al bijna aan de lader moest.

PSN/XBL/Steam ID: PjotrStroganov

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
Kan ik nog ergens zien hoelang (hoeveel uur/dagen) het geleden is dat ik de telefoon uit de oplader heb gehaald?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 02:01
outlandos schreef op woensdag 14 december 2016 @ 17:49:
Kan ik nog ergens zien hoelang (hoeveel uur/dagen) het geleden is dat ik de telefoon uit de oplader heb gehaald?
'Instellingen' -> 'Accu'.

De grafiek begint op 100% bij een bepaalde tijd en dat is het moment waarbij die uit de oplader gehaald is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PjotrStroganov
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 11-09 17:43
Never mind.

[ Voor 96% gewijzigd door PjotrStroganov op 14-12-2016 23:00 ]

PSN/XBL/Steam ID: PjotrStroganov

• crimedevil
Ik heb een probleem: heb waarschijnlijk iets verkeerds ingesteld bij mijn camera. Ik wil gewoon in weinig licht een foto maken met flits, wat eerst prima ging. Nu gooit hij ineens overal een soort koude blauw koud filter over. Zeker bij de tweede foto is te zien dat het niet normaal is, omdat er heel warm licht van die kerstboom af komt. Bij het maken van de foto (de splitsecond wanneer je de foto ziet en dan verdwijnt naar de map) is het ook nog niet zo kil, maar pas als ik hem daarna open.

Iemand een idee hoe ik hier af kom? Het is namelijk echt geen gezicht en super lelijk. Heb het zelf niet kunnen vinden in de instellingen of op internet.

Edit: hij doet dit dus alleen als hij op RAW ingesteld staat. Meer mensen hier last van? Beetje jammer dat als ik RAW foto's met flits wil maken in het donker dat er dan zo'n blauwe gloed overheen komt...

Iemand enig idee wat ik hier aan kan doen behalve niet in RAW foto's in donker maken.

• Anonymoussaurus
  • Niet online
Er is gisteren een nieuwe update uitgekomen voor de OnePlus 3T:

OxygenOS 3.5.4 (MM) OTA for OnePlus 3T

Changelog:
  • Optimizations for US-TMO Network
  • Optimizations to Reduce Lag when Battery is below 5%
  • Optimized Bluetooth Connectivity for Mazda Cars
  • Optimized Battery Saving Mode: GPS and Orientation Preferences will be restored when Battery Saving Mode is closed.
  • Fixed Flashlight Usability Issue in WhatsApp
  • Increased System Stability
  • Implemented Various Bug Fixes
Ik vind het overigens best dom dat ze OTA's aan het ontwikkelen zijn voor de OnePlus 3T. Laat ze lekker werken aan Nougat. Lijkt me dat de gebruikers daar langer op wachten, en Nougat belangrijker is dan een OTA update.

[ Voor 15% gewijzigd door Anonymoussaurus op 15-12-2016 08:44 ]

• rens-br
  • Laatst online: 02:01
Modbreak:Ik heb de discussie met betrekking tot laders en kabels verplaatst naar: [OnePlus 3(T)] Het grote Accessoires topic, omdat die daar beter thuis hoort.

• cypher21
Anonymoussaurus schreef op donderdag 15 december 2016 @ 07:07:

Changelog:
  • Optimizations for US-TMO Network
  • Optimizations to Reduce Lag when Battery is below 5%
  • Optimized Bluetooth Connectivity for Mazda Cars
  • Optimized Battery Saving Mode: GPS and Orientation Preferences will be restored when Battery Saving Mode is closed.
  • Fixed Flashlight Usability Issue in WhatsApp
  • Increased System Stability
  • Implemented Various Bug Fixes
Ik vind het overigens best dom dat ze OTA's aan het ontwikkelen zijn voor de OnePlus 3T. Laat ze lekker werken aan Nougat. Lijkt me dat de gebruikers daar langer op wachten, en Nougat belangrijker is dan een OTA update.
Had idd liever de focus op Nougat gezien, mja

Wel apart dat ze nu een OTA uitbrengen maar de security patches zijn nog steeds van 1 november...
Oneplus 3t 3.5.4

edit:
Hmm... Whatsapp kan ineens mijn oude ontvangen foto's niet meer vinden. Staan nog wel in de galerij

[ Voor 4% gewijzigd door cypher21 op 15-12-2016 09:37 ]

• Bart-k
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 04-02 22:21
crimedevil schreef op donderdag 15 december 2016 @ 02:26:

Edit: hij doet dit dus alleen als hij op RAW ingesteld staat. Meer mensen hier last van? Beetje jammer dat als ik RAW foto's met flits wil maken in het donker dat er dan zo'n blauwe gloed overheen komt...

Iemand enig idee wat ik hier aan kan doen behalve niet in RAW foto's in donker maken.
Heb je de camera op manual staan? Met de tweede instelling kun je de belichting veranderen. Als die teveel naar rechts staat krijg je blauw beeld. Dat is denk ik zo de enige instelling die echt op jou foto lijkt.

• Anonymoussaurus
  • Niet online
cypher21 schreef op donderdag 15 december 2016 @ 09:34:
Hmm... Whatsapp kan ineens mijn oude ontvangen foto's niet meer vinden. Staan nog wel in de galerij
Bedoel je dat je de foto's in de applicatie zelf? Dus, chat > klik op de naam > media?

• cypher21
Anonymoussaurus schreef op donderdag 15 december 2016 @ 10:45:
[...]

Bedoel je dat je de foto's in de applicatie zelf? Dus, chat > klik op de naam > media?
Yes. Die zijn na de update ineens allemaal weg, staan nog wel op het geheugen want kan ze via de galerij wel zien, maar niet meer via de whatsapp chats.
Vaag

• Anonymoussaurus
  • Niet online
cypher21 schreef op donderdag 15 december 2016 @ 10:55:
Yes. Die zijn na de update ineens allemaal weg, staan nog wel op het geheugen want kan ze via de galerij wel zien, maar niet meer via de whatsapp chats.
Vaag
WhatsApp proces al gestopt? Anders telefoon opnieuw opstarten. Kan zomaar eens helpen.

• cypher21
Anonymoussaurus schreef op donderdag 15 december 2016 @ 10:57:
[...]

WhatsApp proces al gestopt? Anders telefoon opnieuw opstarten. Kan zomaar eens helpen.
Heb al van alles geprobeerd, maar krijg ze niet terug... Proces gestopt, Cache verwijderd, telefoon herstart.
Nja, staan iig nog in de galerij, 90% zijn toch onzin plaatjes :P zal die andere 10% eerdaags maar eens naar Google Foto's zetten.

• MeltedForest
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 09-08 18:30

MeltedForest

Lenny-t

cypher21 schreef op donderdag 15 december 2016 @ 10:58:
[...]

Heb al van alles geprobeerd, maar krijg ze niet terug... Proces gestopt, Cache verwijderd, telefoon herstart.
Nja, staan iig nog in de galerij, 90% zijn toch onzin plaatjes :P zal die andere 10% eerdaags maar eens naar Google Foto's zetten.
Die overige 10% is ook niet zo nuttig, aangezien het allemaal foto's van ~100KB en ~1.5MP zijn.

• cypher21
MeltedForest schreef op donderdag 15 december 2016 @ 11:25:
[...]

Die overige 10% is ook niet zo nuttig, aangezien het allemaal foto's van ~100KB en ~1.5MP zijn.
Kwaliteit is idd discutabel, maar die 10% zijn absoluut wel nuttig om te bewaren :*) >:)

• brabbelaar
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 02-05-2023
Anonymoussaurus schreef op donderdag 15 december 2016 @ 07:07:

...
Ik dacht dat Nougat in december zou komen. Binnen twee weken dus. Misschien dat deze optimalisaties meegenomen worden en het geen dubbel werk is, maar anders zie ik het nu ook niet echt.

• doltishDuke
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 13-09 02:42
brabbelaar schreef op donderdag 15 december 2016 @ 13:35:
[...]

Ik dacht dat Nougat in december zou komen. Binnen twee weken dus. Misschien dat deze optimalisaties meegenomen worden en het geen dubbel werk is, maar anders zie ik het nu ook niet echt.
Het ziet eruit als fixes op driverniveau, dus ik neem aan dat die gewoon vast naar voren gehaald zijn vanuit Nougat :)

• Katsuchi
Twee vragen over de foto-camera-instelling:

Kom net tot de ontdekking dat als ik een selfie maak, deze is gespiegeld. Zag het aan de tekst
op de achtergrond en ikzelf aan de andere kant van de foto. Het live beeld is dus ook gespiegeld.
Is er een instelling 'verkeerd'?

Ik zie wel diverse Auto instellingen als je Handmatig kiest en dan kan je draaien aan het halve wiel.
Maar waar zit de Macro-instelling?

• masterjorie
Katsuchi schreef op donderdag 15 december 2016 @ 18:05:
Twee vragen over de foto-camera-instelling:

Kom net tot de ontdekking dat als ik een selfie maak, deze is gespiegeld. Zag het aan de tekst
op de achtergrond en ikzelf aan de andere kant van de foto. Het live beeld is dus ook gespiegeld.
Is er een instelling 'verkeerd'?

Ik zie wel diverse Auto instellingen als je Handmatig kiest en dan kan je draaien aan het halve wiel.
Maar waar zit de Macro-instelling?
Op heel veel telefoons is dit het geval voor de front camera, expres om het te laten werken als een spiegel. Je kan natuurlijk de foto altijd weer spiegelen, wanneer je dit niet wilt.

In manual heb je helemaal rechts de mogelijkheid om te schuiven voor focus tussen minimale afstand en oneindig.

• Katsuchi
masterjorie schreef op donderdag 15 december 2016 @ 21:24:
[...]

Op heel veel telefoons is dit het geval voor de front camera, expres om het te laten werken als een spiegel. Je kan natuurlijk de foto altijd weer spiegelen, wanneer je dit niet wilt.

In manual heb je helemaal rechts de mogelijkheid om te schuiven voor focus tussen minimale afstand en oneindig.
Oke, bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PurpleBlue
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
[...]

Dit heb ik nooit begrepen. Geef dan de optie, of laat het beeld gespiegeld zien, maar de foto normaal.
Als ik soms een selfie neem met mn dochter van 3, en die zegt dan als ze de foto ziet: "Waarom is dat omgedraaid?" Hopelijk komt er een optie in :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masterjorie
PurpleBlue schreef op vrijdag 16 december 2016 @ 13:53:
[...]

Dit heb ik nooit begrepen. Geef dan de optie, of laat het beeld gespiegeld zien, maar de foto normaal.
Als ik soms een selfie neem met mn dochter van 3, en die zegt dan als ze de foto ziet: "Waarom is dat omgedraaid?" Hopelijk komt er een optie in :)
Frontcamera
In de galerij kan je met bewerken de foto direct spiegelen met de knop die ik heb omcirkeld. En het resultaat is ook te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-09 22:29
Op m'n Sony Z5c had ik de optie om bij een wifi netwerk "automatisch verbinding maken" uit te vinken. Op de T3 lijkt dat niet mogelijk te zijn, of zie ik iets over het hoofd?

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimedevil
[...]

Nope staat gewoon normaal. Vind de na-stabilisatie van de camera ook echt waardeloos. Maakt het beeld vager ipv beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masterjorie
crimedevil schreef op zaterdag 17 december 2016 @ 15:02:
[...]

Nope staat gewoon normaal. Vind de na-stabilisatie van de camera ook echt waardeloos. Maakt het beeld vager ipv beter.
Wat staat gewoon normaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimedevil
masterjorie schreef op zaterdag 17 december 2016 @ 17:16:
[...]

Wat staat gewoon normaal?

Alles staat op automatisch. Als ik RAW uitzet heb ik het probleem niet. Alleen ik snap dus niet waarom ik het met RAW wel heb :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• masterjorie
crimedevil schreef op zaterdag 17 december 2016 @ 15:02:
[...]
Ik heb de proef op de som genomen, op moment dat RAW aanstaat, wordt er een raw bestand opgeslagen, die niet zichtbaar is in de standaard galerij, maar wel bijvoorbeeld te bekijken en bewerken is in adobe lightroom.
Ik heb van een schilderij aan de muur vanuit een hoek foto's genomen, waarbij ik het voor alle mogelijkheden heb getest: https://goo.gl/photos/RWQ9owhnFVLJ3bPq6
Flits aan 1. RAW bewerkt 2. RAW onbewerkt 3. JPG (RAW AAN) 4. JPG (RAW UIT)
Flits uit 1. RAW bewerkt 2. RAW onbewerkt 3. JPG (RAW AAN) 4. JPG (RAW UIT)

Het valt inderdaad op dat er een blauwe gloed is op zowel de JPG, als het RAW bestand, wanneer RAW bestand opslaan aanstaat en de foto met flits is genomen. Dit is niet het geval op het moment dat de flits uitstaat. Het zou kunnen komen door het flitslicht, maar hoe dat zo'n effect kan hebben op de JPG wanneer RAW aanstaat, zou ik niet weten. Het lijkt mij een foutje in de software.
Mocht je geen gebruik maken van de RAW bestanden, dan zou ik sowieso RAW niet aanzetten, aangezien je toch de JPG gebruikt en je dan niks hebt aan een RAW bestand opslaan.

Ik heb overigens in lightroom enkel 'auto whitebalance' en 'auto tone' gebruikt om het vergelijkbaar te houden.
Daarnaast heb ik om de RAW foto's te delen, deze vanuit lightroom opgeslagen als JPG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
offtopic:
De topic-start is zojuist aangepast. Voor de geïnteresserden: zie changelog voor veranderingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dano_nl
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12-05 21:27

dano_nl

Meh

hmmmm flauw dat dit de eerste hit op google is: https://www.androidplanet...e-oneplus-teleurstelling/ als je zoekt op de 3t. Kunnen jullie je er in vinden? Of is dat allemaal te weerleggen zoals iemand reageert in de posts onder het artikel?

Meh

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
dano_nl schreef op zondag 18 december 2016 @ 17:26:
hmmmm flauw dat dit de eerste hit op google is: https://www.androidplanet...e-oneplus-teleurstelling/ als je zoekt op de 3t. Kunnen jullie je er in vinden? Of is dat allemaal te weerleggen zoals iemand reageert in de posts onder het artikel?
Dat zag ik dus ook voorbijkomen laatst. Het meest opvallende is nog, dat Google het als voorpaginanieuws markeert/ziet.. :F

Ik ben het gedeeltelijk eens met AndroidPlanet, maar deels ook weer niet.

Waar ik het mee eens ben:
  • Te snel een opvolger
  • Lange levertijden
  • Prijs gaat telkens omhoog
Waar ik het niet mee eens ben:
  • Prijs gaat telkens omhoog (ben ik ook niet met ze eens, maar ook weer wel. OnePlus maakte amper/geen winst op de OnePlus One. En het bedrijf wordt steeds groter. Zij moeten natuurlijk ook gewoon hun brood verdienen
  • Verouderde software? Sinds een half jaar lopen ze weer gelijk, sinds het nieuwe team. Dus dat ze achterlopen, klopt niet meer. Bovendien komt Nougat als final binnen een paar weken uit voor de OnePlus 3(T).
  • Kleine stappen... met de camera blijven ze prima bij (de OnePlus 3 heeft al meerdere keren hoog gescoord in verschillende telefooncamera reviews). AndroidPlanet 'klaagt' ook over de schermresolutie. Ik wil helemaal geen onnodig 1440p scherm of hoger wat je accu leeg zuigt :/. 1080p is voldoende. VR op je telefoon is helemaal niet de toekomst want amper aanbod qua games. Daar kan je 10 keer beter een VR-ready pc voor kopen in combinatie met een HTC Vive bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alekz87
Ik kan mij werkelijk waar totaal niet vinden in het artikel. Alles is inderdaad te weerleggen.

De prijs wordt hoger ja bij elk toestel, maar is vooralsnog erg goedkoop. Ook de hardware is top Notch! 821 met 6gb ram!.

Levertijden? Als je m'n besteld hebt op de lanceerdatum en tijd had je binnen in week in huis. Klein beetje moeite doen voor een toestel mag best toch?

Software verouderd? Welk ander vlaggenschip heeft nu al wel Android Nougat dan?

En zo kan ik nog wel doorgaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SL65
  • Laatst online: 02:12
Zijn er hier mensen die van iOS zijn overgestapt op de Oneplus? Zo ja, wat zijn de ervaringen? Ik zit te twijfelen om mijn iPhone 5 weg toe doen voor de Oneplus. Ik lees echter veel wisselende verhalen over het full hd display. Misschien moet ik maar wachten op de Oneplus 4 met mogelijk QHD display.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZorbaR
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 12-09 09:37
Ik ben overgestapt van een 6S naar een OP3 en heb het mij nog geen moment beklaagd. FullHD is meer dan voldoende, ik heb nog nooit de indruk gehad dat ik op een minder kwaliteitsvol scherm zit te kijken...

Gewoon doen!

Keep on running

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• whistleblazer
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 11-09 23:43
SL65 schreef op zondag 18 december 2016 @ 18:18:
Zijn er hier mensen die van iOS zijn overgestapt op de Oneplus? Zo ja, wat zijn de ervaringen? Ik zit te twijfelen om mijn iPhone 5 weg toe doen voor de Oneplus. Ik lees echter veel wisselende verhalen over het full hd display. Misschien moet ik maar wachten op de Oneplus 4 met mogelijk QHD display.
Ik kom ook van een iPhone 5 en heb de gewone 3 nu een maand. Het is even wennen maar ben aangenaam verrast. Zeer snel toestel in vergelijking met de 5.

Ook van het scherm ben ik zeer tevreden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• doltishDuke
Ik zie de problematiek van 'te snel een opvolger' niet en het heeft wat mij betreft alles van doen met status en een weggooimaatschappij.

Dat de vorige telefoon een half jaar oud is, is op geen enkele invloed van mensen die nu de 3T kopen. De mensen die een 3 hebben, hebben alsnog één van de betere toestellen die dit jaar zijn uitgebracht. En die zijn nou ineens niet meer blij met hun OP3, omdat er ook een OP3T is en ze nu niet meer het nieuwste van het nieuwste hebben? Kom op zeg. Hoe belangrijk is dat nou helemaal?

Voor wat betreft de resolutie; wellicht dat mensen met véél betere ogen dan de mijne het wel zien, maar zelfs met bril op zie ik met de beste wil van de wereld het verschil tussen full HD en QHD echt niet op 5". Geef mij dan maar de betere batterijduur die een lagere resolutie oplevert. Voor VR? Ja, da's jammer. Maar dat is zo'n niche markt.. Ik zou wel eens willen weten hoeveel procent van de mensen die met dat argument komen daadwerkelijk VR toepassingen zouden gebruiken. Ik gok nog geen 10%.

[ Voor 44% gewijzigd door doltishDuke op 18-12-2016 20:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vinno86
Ik kan niet begrijpen dat er mensen zijn die niet snappen dat de prijs elke keer omhoog gaat, om naamsbekendheid te krijgen moet je eerst zorgen dat je jezelf de markt in wurmt met iets concurrerends.

Oftewel top toestel voor lage prijs, desnoods met verlies.

Heb je genoeg succes ? Ga je verhogen tot je gelijk staat aan de top of beter.

Welcome to the business life.

Gaan mensen de Oneplus 6 kopen straks voor 549,- ? Denk het wel, en wil je weer zo'n koopje dan is er tegen die tijd wel weer een nieuwe "Oneplus".

[ Voor 8% gewijzigd door vinno86 op 19-12-2016 09:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
doltishDuke schreef op zondag 18 december 2016 @ 20:23:
Ik zie de problematiek van 'te snel een opvolger' niet en het heeft wat mij betreft alles van doen met status en een weggooimaatschappij.

Dat de vorige telefoon een half jaar oud is, is op geen enkele invloed van mensen die nu de 3T kopen. De mensen die een 3 hebben, hebben alsnog één van de betere toestellen die dit jaar zijn uitgebracht. En die zijn nou ineens niet meer blij met hun OP3, omdat er ook een OP3T is en ze nu niet meer het nieuwste van het nieuwste hebben? Kom op zeg. Hoe belangrijk is dat nou helemaal?

Voor wat betreft de resolutie; wellicht dat mensen met véél betere ogen dan de mijne het wel zien, maar zelfs met bril op zie ik met de beste wil van de wereld het verschil tussen full HD en QHD echt niet op 5". Geef mij dan maar de betere batterijduur die een lagere resolutie oplevert. Voor VR? Ja, da's jammer. Maar dat is zo'n niche markt.. Ik zou wel eens willen weten hoeveel procent van de mensen die met dat argument komen daadwerkelijk VR toepassingen zouden gebruiken. Ik gok nog geen 10%.
Het is gewoon niet 'normaal'. Samsung, HTC, LG en Apple komen toch ook niet na een half jaar met een nieuwe smartphone? Misschien Apple met de 5/6 > 5s/6s.

Dat wij in een wegwerpmaatschappij zitten, is geen (geldige) reden dat ze elk half jaar een nieuwe telefoon op de markt moeten brengen. Het blijft natuurlijk de keus van de fabrikant. Maar het is überhaupt niet logisch dat fabrikanten elk half jaar een nieuw high-end toestel op de markt zullen brengen.

Ik kan me voorstellen dat als je net een nieuw toestel hebt gekocht met de nieuwste features + hardware, dat je je toch een beetje in de maling genomen voelt. Bij de 3 en 3T is dat anders vind ik, want de 3T is ook weer 40 euro duurder dan de 3.

Voor de rest wat betreft VR, ben ik het volledig met je eens.
vinno86 schreef op maandag 19 december 2016 @ 09:49:
Ik kan niet begrijpen dat er mensen zijn die niet snappen dat de prijs elke keer omhoog gaat, om naamsbekendheid te krijgen moet je eerst zorgen dat je jezelf de markt in wurmt met iets concurrerends.

Oftewel top toestel voor lage prijs, desnoods met verlies.

Heb je genoeg succes ? Ga je verhogen tot je gelijk staat aan de top of beter.

Welcome to the business life.

Gaan mensen de Oneplus 6 kopen straks voor 549,- ? Denk het wel, en wil je weer zo'n koopje dan is er tegen die tijd wel weer een nieuwe "Oneplus".
Daar zit zeker een kern van waarheid in. Maar OnePlus is juist populair vanwege de prijs. Op een gegeven moment, als het zo doorgaat met de prijsverhogingen, kun je op een gegeven moment beter een S7 kopen. Want die zijn na enkele maanden ook nog 'maar' 500 euro. OnePlus zal juist zijn klanten behouden door de prijs niet té veel/vaak te verhogen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• doltishDuke
Anonymoussaurus schreef op maandag 19 december 2016 @ 11:40:
[...]

Het is gewoon niet 'normaal'. Samsung, HTC, LG en Apple komen toch ook niet na een half jaar met een nieuwe smartphone? Misschien Apple met de 5/6 > 5s/6s.

Dat wij in een wegwerpmaatschappij zitten, is geen (geldige) reden dat ze elk half jaar een nieuwe telefoon op de markt moeten brengen. Het blijft natuurlijk de keus van de fabrikant. Maar het is überhaupt niet logisch dat fabrikanten elk half jaar een nieuw high-end toestel op de markt zullen brengen.

Ik kan me voorstellen dat als je net een nieuw toestel hebt gekocht met de nieuwste features + hardware, dat je je toch een beetje in de maling genomen voelt. Bij de 3 en 3T is dat anders vind ik, want de 3T is ook weer 40 euro duurder dan de 3.
Nee, ben ik niet met je eens.

Wat wordt de OnePlus 3 er concreet minder door? En wat wordt de OnePlus 3T er concreet minder door? De OP3 die mensen een half jaar geleden gekocht hebben is nog steeds exact dezelfde OP3 als toen hij uit kwam. Het feit dat er een OP3T is, doet daar helemaal niks aan af. Het enige verschil is dat je niet meer het nieuwste van het nieuwste hebt, en daarom ontevreden zijn vind ik echt belachelijk en platvloers. Het is toch van de zotte om minder blij te zijn met je OP3 puur en alleen omdat er nu ook een OP3T is?

Daarnaast bejubelen mensen OnePlus juist omdat ze breken met de grote fabrikanten. Ze zijn goedkoper, hebben hun bootloaders unlocked, communiceren op een totaal andere manier. Dat noemt men dan verfrissend, flagship-killing, enzovoort. Maar oh wee als ze binnen een half jaar een nieuwe telefoon uitbrengen, dan moeten ze 'normaal' gaan doen? Doen ze 'normaal', gooien ze de prijs omhoog, weer niet goed. Wat wil men nou?

Volgens mij heeft een fabrikant daarnaast helemaal geen 'geldige' reden nodig om een nieuwe telefoon uit te mogen brengen. Ik zie nergens een wet staan die dat verbiedt. Als OnePlus denkt wat meer winst te kunnen maken door een opvolger uit te brengen, dan moet het dat doen: het is een commercieel bedrijf. Of moet het met die opvolger nog minstens een jaar wachten om zodoende niemand op de tenen te trappen? Waar zijn we dan helemaal mee bezig? Vanaf wanneer 'mag' een fabrikant een opvolger introduceren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
doltishDuke schreef op maandag 19 december 2016 @ 12:30:
Nee, ben ik niet met je eens.

Wat wordt de OnePlus 3 er concreet minder door? En wat wordt de OnePlus 3T er concreet minder door? De OP3 die mensen een half jaar geleden gekocht hebben is nog steeds exact dezelfde OP3 als toen hij uit kwam. Het feit dat er een OP3T is, doet daar helemaal niks aan af. Het enige verschil is dat je niet meer het nieuwste van het nieuwste hebt, en daarom ontevreden zijn vind ik echt belachelijk en platvloers. Het is toch van de zotte om minder blij te zijn met je OP3 puur en alleen omdat er nu ook een OP3T is?

Daarnaast bejubelen mensen OnePlus juist omdat ze breken met de grote fabrikanten. Ze zijn goedkoper, hebben hun bootloaders unlocked, communiceren op een totaal andere manier. Dat noemt men dan verfrissend, flagship-killing, enzovoort. Maar oh wee als ze binnen een half jaar een nieuwe telefoon uitbrengen, dan moeten ze 'normaal' gaan doen? Doen ze 'normaal', gooien ze de prijs omhoog, weer niet goed. Wat wil men nou?

Volgens mij heeft een fabrikant daarnaast helemaal geen 'geldige' reden nodig om een nieuwe telefoon uit te mogen brengen. Ik zie nergens een wet staan die dat verbiedt. Als OnePlus denkt wat meer winst te kunnen maken door een opvolger uit te brengen, dan moet het dat doen: het is een commercieel bedrijf. Of moet het met die opvolger nog minstens een jaar wachten om zodoende niemand op de tenen te trappen? Waar zijn we dan helemaal mee bezig? Vanaf wanneer 'mag' een fabrikant een opvolger introduceren?
Daarom zei ik ook duidelijk: Ik kan me voorstellen dat als je net een nieuw toestel hebt gekocht met de nieuwste features + hardware, dat je je toch een beetje in de maling genomen voelt. Bij de 3 en 3T is dat anders vind ik, want de 3T is ook weer 40 euro duurder dan de 3.
Als de OnePlus 3T ook 400 euro was, loop je na een half jaar alweer achter en kan het maar zo zijn dat OnePlus de 3T meer prioriteit geeft qua updates. Nu is dit niet het geval, maar je weet het maar nooit. Ik heb ook nergens gezegd dat je ontevreden moet zijn met de aankoop van een OnePlus 3.

Waarom zou je van strategie veranderen als het zoals het was, ook prima ging? Breng gewoon 1 keer per jaar een telefoon uit van maximaal 439 euro, en de verkopen zullen hetzelfde blijven. Je hebt een punt als je vanuit de hoek van OnePlus kijkt, over dat ze meer winsten willen maken. Maar zo maak je geen goede indruk op je klanten. Toen de 3T werd geïntroduceerd waren er ook al veel klachten te vinden op het OnePlus forum.

Stel hè, dat jij een product koopt wat je heel graag wilt hebben, en na een maand komt er een nieuwere/betere versie uit, en die hetzelfde kost als de versie die jij had gekocht. Bovendien kan je er vanuit gaan dat op een gegeven moment de nieuwere/betere versie meer aandacht krijgt van de fabrikant. Hoe zou jij dat dan vinden?

Kijk, niemand van ons heeft er hier gelijk, want jij kan er heel makkelijk over denken, maar anderen kunnen zich genaaid voelen. Het blijft dus gewoon een meningsverschil.

Laten we mijzelf als voorbeeld nemen; ik heb een OnePlus 2 gekocht in november 2015. Ik kreeg elke 2 maanden 1 update. Toen de OnePlus 3 werd aangekondigd op 14 juni, werd het al snel duidelijk dat OnePlus de OnePlus 2 links zou laten liggen. Waarom? Omdat OnePlus heeft gemerkt dat de OnePlus 2 toch niet zo'n succes was als dat zij hoopte. Nadat in juli/augustus OnePlus wat developers ontsloeg, en nieuwe aannam, ging het met het updaten een stuk sneller, maar waar is dan toch die MarshMallow update voor de OnePlus 2? De OnePlus 3 werd immers geleverd met MarshMallow. Ik heb MarshMallow pas op 9 juni mogen ontvangen. Na die update, heb ik nog maar 1 update gekregen (die update kreeg ik in september) en die bevatte alleen maar bugfixes :(. Nu zit ik dus te wachten op een update naar Nougat, wat ook pas volgend jaar gaat worden.

Het punt wat ik met bovenstaande verhaal wil maken, is dat ik ook gewoon 400 euro heb mogen betalen, wat na 1 jaar al zo goed als niet meer ondersteund wordt. Dit kan natuurlijk ook met de OnePlus 3 gebeuren, alhoewel ik denk dat OnePlus zijn lesje wel heeft geleerd.

Als je er nog verder over wilt praten, kun je mij een privébericht sturen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jelte
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Zullen we het gewoon weer over ervaringen over de 3T hebben?

De mensen hier hebben bewust de 3T gekocht en gebruiken hem. Mensen komen hier voor ervaringen.

Ik tenminste wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aerocooluser
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 04-09 14:42
Zojuist nieuwe OxygenOS update ontvangen (3.5.4). Ik had geen noemenswaardige problemen met de vorige versie behalve het af en toe omschakelen van de auto-rotate toggle en location toggle. Ik hoop dat dit nu opgelost is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brabbelaar
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 02-05-2023
De Nova Pro Launcher is nu in de aanbieding voor 50 cent. De gratis versie werkt overigens ook goed Ik heb hem toch maar geïnstalleerd en dat werkt prettiger stock. Meer flexibiliteit in het plaatsen van widgets icoontjes en meer opties en instellingen. Oxygen moet echt nog wel even volwassen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoopBok
  • Laatst online: 20:39
Alekz87 schreef op zaterdag 3 december 2016 @ 08:42:
Zojuist m'n eerste OP in gebruik. Wat een beest! Heerlijk. Kom van de Note 4, welke zijn beste tijd ook wel weer heeft gehad. Heeft iemand nog wat leuke tips en tricks of zijn er nog bepaalde apps onmisbaar op de OP3t? Of wellicht bepaalde instellingen die ik echt moet aanpassen.
Ik heb momenteel een Note 4. Ik ben erg benieuwd wat jouw ervaringen zijn met de OP3T in vergelijking met de Note 4? Wat is er beter en wat is minder? Onder andere camera, scherm, batterijduur ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alekz87
SnoopBok schreef op maandag 19 december 2016 @ 21:17:
[...]

Ik heb momenteel een Note 4. Ik ben erg benieuwd wat jouw ervaringen zijn met de OP3T in vergelijking met de Note 4? Wat is er beter en wat is minder? Onder andere camera, scherm, batterijduur ...
Scherm is op papier een downgrade, echter als ik ze naast elkaar houd dan is de OP3t vele malen scherper dan de Note 4 heb ik het idee.

Camera is ook een verbetering. Vergeleken met de S7 Edge van m'n vriendin is de OP3t iets minder in omgeving met weinig licht. Maar stuk sneller met het maken van foto's en het scherpstellen dan de Note 4.

Batterijduur! Haalde op een dag zelfs 7 uur SoT. Nu met alle Google Now functies aan, WiFi hele dag aan tussen de 5-6 uur met veel gebruik. Navigeren, Spotify, Chrome. YouTube.

Hele verbetering tov de note 4! Echte aanrader. Ook het pennetje mis is nog niet echt. Had verwacht deze te missen.

Heb wel een ruwe case erbij. Telefoon is erg glad door de unibody.

Toevoeging:
Verder door de nieuwste processor merk je gewoon in alles dat de Note 4 alweer wat ouder is. Had t idee op m'n Note 4 dat deze wel redelijk snel nog was, maar nu ik de op3t heb is dit echt een verademing. Multitasken met 6gb is echt soepel. Openen van apps scrollen, alles gaat vlekkeloos.

[ Voor 12% gewijzigd door Alekz87 op 19-12-2016 23:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sticx
  • Laatst online: 24-08 19:29
Er schijnen wat battery drain issues te zijn met 3.5.4, daardoor een beetje huiverig met updaten. Wat zijn de ervaringen hier? Bron: OxygenOS 3.5.4 (MM) OTA for OnePlus 3T

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
sticx schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 01:04:
Er schijnen wat battery drain issues te zijn met 3.5.4, daardoor een beetje huiverig met updaten. Wat zijn de ervaringen hier? Bron: OxygenOS 3.5.4 (MM) OTA for OnePlus 3T
Merk weinig verschil tussen 3.5.3 en 3.5.4 qua batterij verbruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinno86
sticx schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 01:04:
cypher21 schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 09:23:
[...]

Merk weinig verschil tussen 3.5.3 en 3.5.4 qua batterij verbruik.
Merk ook (nog) geen verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoopBok
  • Laatst online: 20:39
Alekz87 schreef op maandag 19 december 2016 @ 23:07:
[...]

Scherm is op papier een downgrade, echter als ik ze naast elkaar houd dan is de OP3t vele malen scherper dan de Note 4 heb ik het idee.

Camera is ook een verbetering. Vergeleken met de S7 Edge van m'n vriendin is de OP3t iets minder in omgeving met weinig licht. Maar stuk sneller met het maken van foto's en het scherpstellen dan de Note 4.

Batterijduur! Haalde op een dag zelfs 7 uur SoT. Nu met alle Google Now functies aan, WiFi hele dag aan tussen de 5-6 uur met veel gebruik. Navigeren, Spotify, Chrome. YouTube.

Hele verbetering tov de note 4! Echte aanrader. Ook het pennetje mis is nog niet echt. Had verwacht deze te missen.

Heb wel een ruwe case erbij. Telefoon is erg glad door de unibody.

Toevoeging:
Verder door de nieuwste processor merk je gewoon in alles dat de Note 4 alweer wat ouder is. Had t idee op m'n Note 4 dat deze wel redelijk snel nog was, maar nu ik de op3t heb is dit echt een verademing. Multitasken met 6gb is echt soepel. Openen van apps scrollen, alles gaat vlekkeloos.
Bedankt voor je reactie, ik twijfel namelijk om te upgraden. Met name de batterijduur ben ik blij dit verrast, dat was één van mijn redenen om een paar jaar geleden de Note 4 te kopen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 19:17
Volgens mijn 3T is er Zojuist een nieuwe firmware update gereleased. Oxygen_28_1612131737

Spiegeltje, spiegeltje aan de wand, wie heeft de mooiste telefoon van het land?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
timmie1 schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 18:07:
Volgens mijn 3T is er Zojuist een nieuwe firmware update gereleased. Oxygen_28_1612131737
Nee. Dat is deze update: Anonymoussaurus in "[OnePlus 3T] Ervaringen & Discussie"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 19:17
Mijn telefoon geeft deze update naam / versie aan:
Zojuist binnengekregen, en ik controleer gemiddeld elke paar dagen wel of er iets is.

Spiegeltje, spiegeltje aan de wand, wie heeft de mooiste telefoon van het land?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CDA441
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 12-02 11:22
De nieuwe update heeft wel geholpen met de 'selfie' functie in whatsapp want toen vroeg de foon om opnieuw opgestart te worden.
Ik zie ook nog geen directe verschillen met de vorige versie.

Mijn motorblog | Mijn motovlogkanaal

Pagina: 1 ... 10 ... 31 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor Ervaringen & Discussie, andere onderwerpen horen in:
Levertijd & Prijzen: [OnePlus 3T] Levertijden & Prijzen
Rooten & Custom ROM's: [OnePlus 3T] Rooten & Custom ROM's
Accessoires: [OnePlus 3(T)] Het grote Accessoires topic
RMA & Support: [OnePlus] RMA & Support
Referalls en kortingscodes: [OnePlus] Referral Systeem