Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• crimedevil
  • Registratie: september 2016
  • Laatst online: 02-12 13:56
quote:
GreNade schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 14:13:
[...]

Die percentages zijn niet van het totale batterijgebruik.

Als er staat dat jij 8 procent aan je scherm kwijt bent, en jij hebt nog 80% batterij, betekent dat dat 8% van die 20% (niet 8 procentpunt, 8 procent) van je scherm komt.
Wat is dan de logica van de specificatie van batterijgebruik als het er verschil zit met wat hij wat er door verschillende apps is verbruikt en het algemeen aangegeven batterij percentage? Zie afbeelding

http://nl.tinypic.com/r/m82rlx/9

• GreNade
  • Registratie: september 2010
  • Nu online

GreNade

Zeg maar Wouter

quote:
crimedevil schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 14:25:
[...]

Wat is dan de logica van de specificatie van batterijgebruik als het er verschil zit met wat hij wat er door verschillende apps is verbruikt en het algemeen aangegeven batterij percentage? Zie afbeelding

Je begrijpt me niet denk ik

Stel, jouw batterij is 1000mah

je zit op 80%, dus je hebt nog 800mah over

er is 200mah verbruikt.

Er staat in de beschrijving dat jouw scherm 8% heeft verbruikt

het is in dit geval 8 procent van die verbruikte 200mah, niet 8 procent van die capaciteit van 1000mah.

• rens-br
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 20:51
quote:
GreNade schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 14:27:
Er staat in de beschrijving dat jouw scherm 8% heeft verbruikt

het is in dit geval 8 procent van die verbruikte 200mah, niet 8 procent van die capaciteit van 1000mah.
In jou rekensom is 200mAh 100 % en moeten dus alle apps uitkomen op 100% (afronding daargelaten). De vraag van @crimedevil is waarom er geen 100% uit de som komt.

Of in zijn geval waarom de som geen 19% is (van de 100).

• alexhooven
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 17:43
quote:
crimedevil schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 14:25:
[...]

Mijn scherm heeft 16% verbruikt. Wat volgens de stats in het verbruik 544 mah is. 100/16= 6.25
6,25 x 544 mah = 3400 mah, dit is de max van de OP3T).

Correct me if I'm wrong.

Ik denk dat er gewoon veel verborgen verbruik in zit welke daar niet is af te lezen. Mijn telefoon staat op 17% maar als ik de percentages optel kom ik niet verder dan 57%.

alexhooven wijzigde deze reactie 08-06-2017 16:37 (16%)

iPhone 3G, Samsung Galaxy S2, HTC One M7, HTC One M8, Samsung Note 4, Samsung Galaxy S7 Edge, Oneplus 3T

• Atomsk
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 15:20
Vreemd. Al een paar keer met VPN via Canada verbonden, maar geen OTA update beschikbaar. Zit nog op 4.1.3. Werkt het niet meer via Private Internet Access?

_██_
(ಠ_ృ)

• Pierre
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 20:36

Pierre

Zucht

quote:
Atomsk schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 19:23:
Vreemd. Al een paar keer met VPN via Canada verbonden, maar geen OTA update beschikbaar. Zit nog op 4.1.3. Werkt het niet meer via Private Internet Access?
Vreemd gisteren nog via vpn binnen gehaald

Be kind whenever possible. It is always possible. Dalai Lama XIV

• Melantrix
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 14-12 21:59
FML |:(
Gisteren factory reset gedaan, alles leek gefixed te zijn. Krijg ik net updates binnen van google play en voila, het probleem is weer terug.

Wat me opviel is toen ik mn telefoon een reboot gaf ik vervolgens een zooi notificaties kreeg die al lang binnen hadden moeten komen (mail van een tijd terug, tweet van eerder etc). Ik heb het vermoeden dat iets de cpu bezig houdt waardoor de rest niet meer aan de beurt komt.

Iemand misschien een idee welke app daar inzicht in kan geven?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Esumontere
  • Registratie: oktober 2012
  • Laatst online: 19:56

Esumontere

Ik spreek nooit de waarheid.

quote:
Via Canada wilde hij bij mij ook niet, maar via Duitsland wel.

Computers zijn saai. Een flipperkast bouwen is veel gaver!!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• KoekjevanLU
  • Registratie: februari 2005
  • Laatst online: 13-12 13:25
quote:
Ik moest ook een paar keer switchen en opnieuw proberen. Uiteindelijk pakte hij m bij mij via Canada, maar niet de eerste keer.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Atomsk
Het is gelukt via Duitsland. Heb trouwens het idee dat het scrollen nu wat vlotter gaat: dat je niet meer zo overdreven snel moet vegen voor de hoogste scrollsnelheid.

_██_
(ಠ_ృ)

quote:
Atomsk schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 19:24:
Het is gelukt via Duitsland. Heb trouwens het idee dat het scrollen nu wat vlotter gaat: dat je niet meer zo overdreven snel moet vegen voor de hoogste scrollsnelheid.
Lijkt mij stug, want dat komt pas in OxygenOS 4.2.0, maar het kan zijn dat ze de software gewoonweg ietwat sneller hebben gemaakt en dat het daarom zo lijkt, want de latency zou gewoon hetzelfde moeten zijn.

Mijn reviews: http://tweakers.net/productreview/user/590416/

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Atomsk
quote:
AnonymousWP schreef op zaterdag 10 juni 2017 @ 14:47:
[...]

Lijkt mij stug, want dat komt pas in OxygenOS 4.2.0, maar het kan zijn dat ze de software gewoonweg ietwat sneller hebben gemaakt en dat het daarom zo lijkt, want de latency zou gewoon hetzelfde moeten zijn.
Nee, niet de evt. vertraging, maar de acceleratie wat hoger, net zoals je bij een tochpad op een laptop kunt instellen. Ze zouden dit ook eigenlijk instelbaar moeten maken IMO, zonder dat je daarvoor root moet instellen.

_██_
(ಠ_ృ)

• tiguan
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 19:21
Heeft iemand enig idee hoe lang 't duurt voordat je update aangeboden krijgt als je geen truukjes uithaalt? Er is overigens weer een nieuwe versie uitgekomen, namelijk 4.1.6, de vorige (4.1.5) is teruggetrokken.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• cypher21
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 15-12 11:53
quote:
tiguan schreef op maandag 12 juni 2017 @ 15:39:
Heeft iemand enig idee hoe lang 't duurt voordat je update aangeboden krijgt als je geen truukjes uithaalt? Er is overigens weer een nieuwe versie uitgekomen, namelijk 4.1.6, de vorige (4.1.5) is teruggetrokken.
Kan wel ff duren gezien het verleden. maar zonder werkende glazen bol weinig over te zeggen :)
VPN trucje stelt niet zoveel voor hoor.

4.1.6, 48 mb

"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!

• Sanction
  • Registratie: juli 2006
  • Niet online
Na de update lijkt het of het batterij-verbruik hoger is.

• Pierre

Pierre

Zucht

@Sanction Heb ik totaal geen last van

• Exocet
  • Registratie: januari 2001
  • Niet online
quote:
Sanction schreef op maandag 12 juni 2017 @ 16:13:
Hier hetzelfde, vooral in standby verbruik.

• Sanction
  • Niet online
quote:
Exocet schreef op maandag 12 juni 2017 @ 16:36:
[...]

Hier hetzelfde, vooral in standby verbruik.
Yep.

• GreNade
  • Nu online

GreNade

Zeg maar Wouter

quote:
bij 4.1.5 of 4.1.6?

• Sanction
  • Niet online
quote:
4.1.5

• GreNade
  • Nu online

GreNade

Zeg maar Wouter

quote:
Gelukkig, ik heb last van het zelfde probleem. Hopen dat 4.1.6 het oplost

• Sanction
  • Niet online
Hij loopt dramatisch snel leeg, geen flitsende apps e.d., gewoon de 'normale' meuk. De batterijverbuiksmeter (goed scrabble woord) geeft ook niets bijzonders aan.

• sapphire
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 16:57

sapphire

Die-hard pruts0r

quote:
Nog hoger :|

Heb de telefoon nu een ruime 3 weken en nog op 4.1.3en vind de batterij duur echt slecht tot nu toe. Met mijn 2,5 jaar oude OPO haalde ik nog langer dan deze nieuwe telefoon met grotere accu en zuinigere SoC :(

GabriŰl Ryzen

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Esumontere

Esumontere

Iedereen met accu-problemen: zet in de Ontwikkelaarsopties "App filter WLAN Multi/Broadcasting" op AAN. Dat heeft bij mij alle problemen met de accu verholpen.

• tiguan
quote:
cypher21 schreef op maandag 12 juni 2017 @ 15:49:
[...]

Kan wel ff duren gezien het verleden. maar zonder werkende glazen bol weinig over te zeggen :)
VPN trucje stelt niet zoveel voor hoor.

4.1.6, 48 mb
Krijg 'm net aangeboden, dus valt reuze mee. Hij komt binnen alsof ik op een DSL lijn uit 1999 zit, maar hij komt binnen :)

tiguan wijzigde deze reactie 15-06-2017 17:45 (11%)

quote:
tiguan schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 17:44:
Krijg 'm net aangeboden, dus valt reuze mee. Hij komt binnen alsof ik op een DSL lijn uit 1999 zit, maar hij komt binnen :)
Het is ook de bedoeling dat je de VPN-verbinding uitschakelt als je de update hebt gevonden. ;)

• tiguan
quote:
AnonymousWP schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 18:31:
[...]

Het is ook de bedoeling dat je de VPN-verbinding uitschakelt als je de update hebt gevonden. ;)
Ik heb geen VPN gebruikt, dat was juist mijn punt.

• Wenzel
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 20:40
Ik krijg 4.1.6 zojuist ook binnen. OTA, gewoon via Update functie.

Wenzel wijzigde deze reactie 15-06-2017 19:09 (5%)

quote:
tiguan schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 19:03:
Ik heb geen VPN gebruikt, dat was juist mijn punt.
Dat zei ik, omdat jij met andere woorden zei dat hij heel traag binnenkomt, en dacht dat je daarom dus VPN nog aan had staan, tijdens het downloaden.

• Jurgen1989
  • Laatst online: 09:39
quote:
Wenzel schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 19:06:
Ik krijg 4.1.6 zojuist ook binnen. OTA, gewoon via Update functie.
Ik heb hem ook, bij mij was ie 90mb.

• Bart-k
  • Registratie: december 2010
  • Laatst online: 12-12 17:10
quote:
Jurgen1989 schreef op vrijdag 16 juni 2017 @ 08:19:
[...]

Ik heb hem ook, bij mij was ie 90mb.
Inderdaad, hier ook 91 MB. Na de update meteen cache wipe uitgevoerd.
Ben benieuwd.

Bart-k wijzigde deze reactie 16-06-2017 13:13 (13%)

Acties:
  • +2Henk 'm!
En Open Beta 9 is aangekondigd :).

Link naar aankondiging: OxygenOS Open Beta 18/9 for the OnePlus 3 and OnePlus 3T

Hier de changelog:

Download: http://downloads.oneplus....s_3t_oxygenos_openbeta_9/

Beta 9 wordt ook op de FTP-server van Chris gezet.

Eerstvolgende update wordt 4.2.0 (weet ik vrij zeker).

AnonymousWP wijzigde deze reactie 16-06-2017 13:42 (5%)

• Jurgen1989
quote:
Bart-k schreef op vrijdag 16 juni 2017 @ 12:51:
[...]

Inderdaad, hier ook 91 MB. Na de update meteen cache wipe uitgevoerd.
Ben benieuwd.
Hij voelt bij mij al merkbaar zuiniger.
Geen idee of dat door de update komt, heb gister een wakelock uitgezet die m'n telefoon 1500x had geactiveerd. Maar voelt ook al zuiniger dan gister daarna dus ff aankijken.

• Melantrix
quote:
AnonymousWP schreef op vrijdag 16 juni 2017 @ 13:38:
En Open Beta 9 is aangekondigd :).

Link naar aankondiging: OxygenOS Open Beta 18/9 for the OnePlus 3 and OnePlus 3T

Hier de changelog:

[afbeelding]

Download: http://downloads.oneplus....s_3t_oxygenos_openbeta_9/

Beta 9 wordt ook op de FTP-server van Chris gezet.

Eerstvolgende update wordt 4.2.0 (weet ik vrij zeker).
weet jij toevallig ook of 7.1.2 er aan komt? Hopelijk fixed dat mijn play store probleem.. :+
quote:
melantrix schreef op vrijdag 16 juni 2017 @ 14:20:
weet jij toevallig ook of 7.1.2 er aan komt? Hopelijk fixed dat mijn play store probleem.. :+
7.1.2 is een specifieke update voor Google-telefoons, zoals de Nexus of Pixel telefoons. Welk Play Store probleem heb je precies?

• Melantrix
quote:
AnonymousWP schreef op vrijdag 16 juni 2017 @ 19:25:
[...]

7.1.2 is een specifieke update voor Google-telefoons, zoals de Nexus of Pixel telefoons. Welk Play Store probleem heb je precies?
oh, dat wist ik niet :(

Het gebeurd mij regelmatig dat de playstore blijft hangen op 100% gedownload maar niet verder installeerd, vaak helpt dan alleen een force stop of reboot. (waarbij ik bij elke app dat hij wil updaten/downloaden een force stop moet doen en een reboot vaak een tijd het probleem verhelpt).

Ik heb al cache geleegd, dalvik cache geleegd en factory reset gedaan, to no avail |:(

Acties:
  • +1Henk 'm!
quote:
melantrix schreef op vrijdag 16 juni 2017 @ 19:36:
oh, dat wist ik niet :(

Het gebeurd mij regelmatig dat de playstore blijft hangen op 100% gedownload maar niet verder installeerd, vaak helpt dan alleen een force stop of reboot. (waarbij ik bij elke app dat hij wil updaten/downloaden een force stop moet doen en een reboot vaak een tijd het probleem verhelpt).

Ik heb al cache geleegd, dalvik cache geleegd en factory reset gedaan, to no avail |:(
Welke versie van Google Play Services en de Play Store draai je?

• Melantrix
quote:
AnonymousWP schreef op vrijdag 16 juni 2017 @ 19:59:
[...]

Welke versie van Google Play Services en de Play Store draai je?
Play Services (nieuwste): 11.0.55, volgens de playstore.
Play Store (nieuwste): 7.9.32.Q-all [0] [PR] 158587721

Acties:
  • +1Henk 'm!
quote:
melantrix schreef op vrijdag 16 juni 2017 @ 20:01:
Play Services (nieuwste): 11.0.55, volgens de playstore.
Play Store (nieuwste): 7.9.32.Q-all [0] [PR] 158587721
Ik heb jouw versies even naast die van mij gehouden, en alleen mijn Google Play Store-versie is nieuwer. Ik draai namelijk 7.9.34. 7.9.34.Q-all [0] [PR] 159126641. Ik raad je even aan om hier te kijken, aangezien ik geen APK's mag linken: https://www.androidpit.co...play-store#how-to-install. Succes!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Melantrix
quote:
AnonymousWP schreef op vrijdag 16 juni 2017 @ 20:15:
[...]

Ik heb jouw versies even naast die van mij gehouden, en alleen mijn Google Play Store-versie is nieuwer. Ik draai namelijk 7.9.34. 7.9.34.Q-all [0] [PR] 159126641. Ik raad je even aan om hier te kijken, aangezien ik geen APK's mag linken: https://www.androidpit.co...play-store#how-to-install. Succes!
Thanks!! ga ik naar kijken _/-\o_

• Wenzel
Ik heb het niet geklokt, maar heb het idee dat na 4.1.6 het opladen wat langzamer gaat.
Wellicht heb ik het mis? Maakt niet uit, gaat evengoed snel.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ciato
  • Registratie: december 2015
  • Laatst online: 15-12 08:45
Batterij verbruik is met de update (4.1.6)significant verbeterd, met name standby is hij een stuk zuiniger geworden.

• Melantrix
quote:
AnonymousWP schreef op vrijdag 16 juni 2017 @ 20:15:
[...]

Helaas, nieuwste versie doet hetzelfde |:(

Acties:
  • +1Henk 'm!
quote:
Wenzel schreef op vrijdag 16 juni 2017 @ 21:59:
Ik heb het niet geklokt, maar heb het idee dat na 4.1.6 het opladen wat langzamer gaat.
Wellicht heb ik het mis? Maakt niet uit, gaat evengoed snel.
Je kan eens "AmpŔre" installeren. Daarmee kan je de 'oplaadsnelheid' zien in mA.
quote:
melantrix schreef op maandag 19 juni 2017 @ 15:52:
Helaas, nieuwste versie doet hetzelfde |:(
Dat is balen zeg. Maak anders eens een topic aan in Android. Heb je ook al een andere ROM geprobeerd?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Melantrix
quote:
AnonymousWP schreef op maandag 19 juni 2017 @ 15:56:
[...]

Je kan eens "AmpŔre" installeren. Daarmee kan je de 'oplaadsnelheid' zien in mA.

[...]

Dat is balen zeg. Maak anders eens een topic aan in Android. Heb je ook al een andere ROM geprobeerd?
Zojuist topic aangemaakt daaro. Het is er volgens mij alleen maar erger op geworden nu :(

Acties:
  • +1Henk 'm!
quote:
melantrix schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 16:33:
[...]

Zojuist topic aangemaakt daaro. Het is er volgens mij alleen maar erger op geworden nu :(
Goed dat je een topic aangemaakt hebt. Goed uitgebreid ook, maar hopen dat het opgelost wordt.

• Arunia
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 17:10
Ondertussen heb ik wel een aantal bevindingen omtrent de 3t.

Ik merk regelmatig wanneer ik met de terug knop uit een app wil, dat hij dan na de eerste druk even niet reageert. Echter een druk op de home-knop werkt dan weer wel.

Daarnaast merk ik dat de power knop losjes zit in de telefoon, maar reageert wel goed.

http://tinyurl.com/jz5ms3c gehaakte pokeballs

• Wenzel
Mijn 3T is nu ongeveer twee maanden oud. Ik herken niet van je probleempjes. Moet wel toegeven dat ik de power knop nooit of zelden gebruik.

• alexhooven
quote:
Arunia schreef op maandag 26 juni 2017 @ 07:57:
Ondertussen heb ik wel een aantal bevindingen omtrent de 3t.

Ik merk regelmatig wanneer ik met de terug knop uit een app wil, dat hij dan na de eerste druk even niet reageert. Echter een druk op de home-knop werkt dan weer wel.

Daarnaast merk ik dat de power knop losjes zit in de telefoon, maar reageert wel goed.
quote:
Wenzel schreef op maandag 26 juni 2017 @ 12:12:
Mijn 3T is nu ongeveer twee maanden oud. Ik herken niet van je probleempjes. Moet wel toegeven dat ik de power knop nooit of zelden gebruik.
Ook ik herken na 6 maanden deze problemen niet. Die backbutton kan softwarematig zijn wat dus inhoud dat een herstart kan helpen. De ietwat losse powerbutton is natuurlijk vervelend, maar zolang deze het gewoon doen zou ik mij geen zorgen maken. Je hebt altijd garantie mocht het echt stuk gaan.

iPhone 3G, Samsung Galaxy S2, HTC One M7, HTC One M8, Samsung Note 4, Samsung Galaxy S7 Edge, Oneplus 3T

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 17:10
Opnieuw starten heb ik al regelmatig gedaan. Wellicht een keer maar resetten naar fabrieksinstellingen om te kijken of het het op zal lossen.

http://tinyurl.com/jz5ms3c gehaakte pokeballs

• marcelmg2
  • Registratie: januari 2007
  • Laatst online: 20:10
Hier ook overstappers naar de OP5? Zit toch te twijfelen. Niet wegens specs of zo, maar wel 'nieuw model'. Of allemaal gewoon blij met de OP3T volgend jaar de 5T of 6?

• Jeltel
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 16:45
Ik ga zeker nog 2 jaar met de 3T doen. Prima ding.

• Pierre

Pierre

Zucht

Heb hem sinds februari en ga hem nu echt niet weg doen om de 5 te kopen. Ben er nog steeds happy mee

• B-Art
  • Registratie: juli 2010
  • Laatst online: 19:41
Hier ook niet, zonde van je geld om te upgraden naar de 5.

• HomeMade
  • Registratie: februari 2015
  • Laatst online: 14:59
De 3T is nog razendsnel en wil hier zeker ook nog een jaar mee doen. Vind de verschillen met de 5 ook nihil.

• twowheeler
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 15-12 20:29
Iemand bekend met eglobal?

Ze verkopen daar nu nieuwe 3T's. Eentje met flashed os, wat dat ook mag betekenen, en een gewone. Ook de gouden versie.

Ik heb nu een oneplus one, wilde upgraden naar de 5, maar gezien de hoeveelheid 2de hands 3T's die nu beschikbaar komt en de kwaliteit van die telefoon ben ik daar ook wel in ge´nteresseerd.

https://www.eglobalcentra...ntral.html#/product/19713

twowheeler wijzigde deze reactie 29-06-2017 09:33 (30%)

• Puddi Puddin
  • Registratie: december 2014
  • Laatst online: 14-12 14:04

Puddi Puddin

Japanse Pudding FTW!

quote:
twowheeler schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 09:32:

Ze verkopen daar nu nieuwe 3T's. Eentje met flashed os, wat dat ook mag betekenen, en een gewone. Ook de gouden versie.

Ik heb nu een oneplus one, wilde upgraden naar de 5, maar gezien de hoeveelheid 2de hands 3T's die nu beschikbaar komt en de kwaliteit van die telefoon ben ik daar ook wel in ge´nteresseerd.

Dat de bootloader unlocked is waarschijnlijk en dat er mogelijk een andere OS op staat. Geen probleem want je behoud je garantie gewoon met dit soort dingen bij Oneplus. Nu vind ik de prijs nogal veel voor een tweedehands toestel.. De Oneplus 3T 64GB was bij Oneplus zelf 429 of 439 euro.. En niet 600 zoals op die site.

Android Fanaat!

• ulTimaS
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 09:20

ulTimaS

Mayhaps

quote:
twowheeler schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 09:32:

Daar heb ik ooit een smartwatch gekocht (moto 360 1st gen), geen problemen ondervonden.

Intel Core i5 2500K | Sapphire R9 280 3GB OC | OCZ Vertex 3 Max IOPS 120GB | Prolimatech Megahalem Rev B. | Fractal Design Define R3 | MSI P67A-GD65 | XFX 650W XXX Edition | Corsair Vengeance 8GB | Samsung Spinpoint F3 1TB (3x)

• alexhooven
quote:
marcelmg2 schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 22:12:
Hier ook overstappers naar de OP5? Zit toch te twijfelen. Niet wegens specs of zo, maar wel 'nieuw model'. Of allemaal gewoon blij met de OP3T volgend jaar de 5T of 6?
Nee de 5 is geen waardige opvolger. De verschillen zijn minimaal. Ook lees is dat de camera minder is dat ze hadden gehoopt. Plus alle fora staan vol met een bug in t scherm ofzo. Jelly...nog wat. iig het zorgt dat het beeld niet helemaal vloeiend scrollt. Al met al en nog eens de veel duurdere prijs zou ik geen OP5 overwegen. Eerder de 5t of 6 mocht het zover komen. Wil nu wel eens draadloos laden en een QHD scherm. Ook waterdicht is voor mij toch wel belangrijk ivm m'n hobby's.

• Marty12345
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 08-10 11:38
Heb dit forum en internet al afgezocht maar kan niet echt vinden of de touch latency problemen zijn opgelost met de updates. Lees wel dat er een beta fix is waarin het werkt maar dat de fix weer niet in de ota update zit. Lees ook dat one plus zegt dat het gefixed wordt...

Iemand een oplossing?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Frankvbr
  • Registratie: november 2004
  • Laatst online: 10:36
Heb nu regelmatig dat m'n telefoon niet reageert. Voornamelijk in browser. Toetsenbord verschijnt niet meer, en vervolgens kan ik helemaal niets meer. Krijg nog wel feedback (trilling) als ik de button indruk om van app te wisselen maar ik het gunstigste geval krijg ik een home screen te zien die ook nergens op reageert. Na halve minuut werkt alles weer. Reboots hebben niet geholpen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TheProf82
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 13:25
Ook ik heb wat issues; soms komen pushberichten niet meer door (dat had ik vroeger alleen met telegram, nu ook met whatsapp, DISA en gmail. Ook gaat mijn batterij duidelijk sneller leeg dan voorheen; ik haal nooit meer 5/6uur screen-on-time op een dag.

Misschien maar eens een factory reset doen?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Jurgen1989
quote:
TheProf82 schreef op maandag 3 juli 2017 @ 09:42:
Ook ik heb wat issues; soms komen pushberichten niet meer door (dat had ik vroeger alleen met telegram, nu ook met whatsapp, DISA en gmail. Ook gaat mijn batterij duidelijk sneller leeg dan voorheen; ik haal nooit meer 5/6uur screen-on-time op een dag.

Misschien zijn dat de agressieve sluimer opties bij energie besparing? Dat ie veel gebruikende apps afsluit of in diepe slaap blijft? Ik heb dat zelf niet, maar wel eerder over gelezen hier.

Ik heb wel het idee dat m'n batterij beter kan. Verlies in de nacht zo'n 5 tot 8 procent. Heb laatst wakelock programma ge´nstalleerd en al eentje gekilld

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TheProf82
quote:
Jurgen1989 schreef op maandag 3 juli 2017 @ 09:49:
[...]

Misschien zijn dat de agressieve sluimer opties bij energie besparing? Dat ie veel gebruikende apps afsluit of in diepe slaap blijft? Ik heb dat zelf niet, maar wel eerder over gelezen hier.

Ik heb wel het idee dat m'n batterij beter kan. Verlies in de nacht zo'n 5 tot 8 procent. Heb laatst wakelock programma ge´nstalleerd en al eentje gekilld
Ik heb die opties (Doze, zowel in android als in Oxygen) uitstaan. Ik krijg soms wel dat bepaalde apps veel stroom gebruiken (krijg daar dan een notificatie over). Maar ik zie die apps dan niet direct in mijn battery-stats terugkomen. Het betreft vaak Telegram.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Esumontere

Esumontere

quote:
TheProf82 schreef op maandag 3 juli 2017 @ 09:42:

quote:
Esumontere schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 12:55:
Voor de mensen met battery drains: ik heb Greenify ge´nstalleerd, en vervolgens de Facebook app op automatisch snoozen gezet. Ondanks dat Fb niet op hoog energieverbruik stond, zijn daarmee alle drains verholpen.
quote:
Esumontere schreef op maandag 12 juni 2017 @ 19:18:
Iedereen met accu-problemen: zet in de Ontwikkelaarsopties "App filter WLAN Multi/Broadcasting" op AAN. Dat heeft bij mij alle problemen met de accu verholpen.
Dit al geprobeerd?

Esumontere wijzigde deze reactie 03-07-2017 11:09 (15%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TheProf82
quote:
Esumontere schreef op maandag 3 juli 2017 @ 11:08:
[...]

[...]

[...]

Dit al geprobeerd?
Ja; gebruik geen facebook en die optie had ik al zo ingesteld.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• djiedjee
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 17:45
Vandaag heb ik geen NL-alert melding binnengekregen. Instellingen staan wel goed volgens mij.

Hoe zit dat bij jullie, nog tips?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Pierre

Pierre

Zucht

quote:
djiedjee schreef op maandag 3 juli 2017 @ 13:21:
Vandaag heb ik geen NL-alert melding binnengekregen. Instellingen staan wel goed volgens mij.

Hoe zit dat bij jullie, nog tips?
Ik heb hem vanmorgen inderdaad binnen gekregen. Moet er wel bij zeggen dat is voor de 1e keer

Acties:
  • 0Henk 'm!

• stefijn
  • Laatst online: 15:14

stefijn

DBlogic

Vanmorgen ontvangen, exact om 12u

Vraagje over de camera: ik probeer tijdens indoor bootcamplessen foto's te maken, maar bewegende mensen in een indooromgeving....totaal uitgesmeerd, veel te lange sluitertijd. Manuele settings lossen het probleem op, maar misschien is er een manier om dit in de autostand te verbeteren? Kan zelf niet echt een andere oplossing dan manual vinden.

www.dblogic.nl MS Office-automatisering

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Wenzel
Ontvangen, exact om 12 uur.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• timt1961
  • Registratie: augustus 2012
  • Laatst online: 02-12 20:46
quote:
Net de optie van aan naar uit gezet (batterij is sinds update hopeloos, ondanks herhaalde cache resets), ik merk helaas geen verschil. Nette rechte lijn, voornaamste gebruiker is nu pocket maar meestal Android OS.

Iemand nog suggesties voor apps om batterij verbruik te meten ? Better Battery Stats heb ik al geprobeerd, maar lijkt niets te doen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• djiedjee
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 17:45
Eerder in dit topic genoemd: wakelock detector (lite)
quote:
timt1961 schreef op maandag 3 juli 2017 @ 17:45:
[...]

Net de optie van aan naar uit gezet (batterij is sinds update hopeloos, ondanks herhaalde cache resets), ik merk helaas geen verschil. Nette rechte lijn, voornaamste gebruiker is nu pocket maar meestal Android OS.

Iemand nog suggesties voor apps om batterij verbruik te meten ? Better Battery Stats heb ik al geprobeerd, maar lijkt niets te doen.

• tiguan
M'n telefoon maakte net een geluidje van een berichtje, ik haal 'm uit m'n zak... en hij doet niks meer. Reageert nergens op, geen scherm, geen lampjes. Als ik 'm aan de lader aansluit word ie wel warm maar geen lampjes, niks. Is ie nou kapot, of kan ik 'm nog resetten op de een of andere manier?

Update;
Na een hoop gekloot heb ik 'm weer aan de praat gekregen. Door vrij lang de power knop in te drukken zag ik 't scherm even flikkeren. Toen liet ik de powerknop los. Drukte nog een keer lang op de powerknop en toen kwam het logo te voorschijn, maar daarna werd het scherm weer zwart. Na nog een paar pogingen starte hij wel weer op. Vage shit dit.

tiguan wijzigde deze reactie 06-07-2017 01:02 (37%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• alexhooven
Gister besloten om toch maar eens de beta te installeren. Gewoon zip bestand gedownload en verplaatst in de root directory van de telefoon. En dan via instelling > updates > tandwiel > locale update. Binnen 10 min was t gedaan. Tot op heden geen issues. Look en feel net ff wat anders, maar erg tevreden dus. Was altijd wat huiverig voor bŔta's.

Update: vanacht ging ik slapen met 100% en werd wakker met 100%. 6 uur totaal. Tot nu toe erg tevreden en zelfs beter dan stable!

alexhooven wijzigde deze reactie 12-07-2017 09:52 (16%)

• nielsn
  • Laatst online: 21:16
Sinds enige tijd heb ik last van freezes op wanneer ik de vingerafdrukscanner wil gebruiken, deze reageert dan namelijk niet.

De enige manier om het toestel te unlocken is om de aan/uit knop te gebruiken, fast settings naar beneden halen en dan naar instellingen gaan zodat ik de unlock code kan intoetsen.

Soms blijft ook het gehele toestel een poosje hangen.

• Esumontere

Esumontere

quote:
nielsn schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 22:03:
Sinds enige tijd heb ik last van freezes op wanneer ik de vingerafdrukscanner wil gebruiken, deze reageert dan namelijk niet.

De enige manier om het toestel te unlocken is om de aan/uit knop te gebruiken, fast settings naar beneden halen en dan naar instellingen gaan zodat ik de unlock code kan intoetsen.

Soms blijft ook het gehele toestel een poosje hangen.
Hier heb ik ook last van. Ik denk dat er iets mis gaat met de aansturing van het scherm, want de hardware knoppen geven wel feedback. Wat ik meestal doe is een keer op de on/off knop drukken, even wachten, en het dan opnieuw proberen. Meestal werkt dat dan wel. Beetje vreemd.

• SSDharry
  • Registratie: mei 2010
  • Laatst online: 08:22
Heb net de OnePlus 3T binnen. Bootloader unlocked, twrp ge´nstalleerd en geroot op een wijze die ik ken van andere telefoons. Echter, in TWPRP krijg ik geen toegang tot het intern geheugen (sdcard) om bijv. een nieuwe rom (zip) te installeren. Wat rond gelezen op internet en heb het idee dat default de data partitie is versleuteld (encrypted). Ik las zelfs dat als deze is ontsleuteld, deze steeds weer opnieuw wordt versleuteld bij de installatie van een nieuwe stock rom. Al veel rond zitten lezen, maar ik vond nog niet de goede oplossing voor wat ik wil bereiken, namelijk (1) het decrypten van die data partitie, en (2) en dat die versleuteling ook permanent is verwijderd (dus niet weer versleutelen bij installatie van een nieuwe stock rom). Vandaar dat ik beide vragen hier graag aan ervaringsdeskundigen voorleg voordat zomaar de eerste beste weg ga bewandelen die ik op deze of gene site tegenkom. Kan iemand mij de weg wijzen?

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Atomsk

_██_
(ಠ_ృ)

• SSDharry
verwijzing is goed, opmerking is dus ongepast

The Wizard wijzigde deze reactie 12-07-2017 19:48 (86%)

• Pierre

Pierre

Zucht

quote:
Vind je dat topic er niet voor niks, dus ik je vraag eens posten of je gebruikt de zoekfunctie

rens-br wijzigde deze reactie 13-07-2017 08:28 (4%)

• SSDharry
quote:
Pierre schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 19:09:
[...]

Vind je dat topic er niet voor niks, dus ik je vraag eens posten of je gebruikt de zoekfunctie
Oprechte excuses voor mijn wat al te overhaaste reactie (kwam namelijk met link in eerste instantie niet uit bij site die werd bedoeld). Maar ook na lezing van bedoelde link bleef mijn twijfel over te bewandelen route. Voor mij is de informatie te gefragmenteerd om de juiste keuze te maken voor die stukjes waarmee de beoogde legpuzzel gelegd kan worden. Kennelijk is mijn basiskennis daarvoor ontoereikend. Het spijt me dat ik niet eerder besefte dat ik me daarom ook beter niet op dit terrein begeef.

• outlandos
  • Laatst online: 20:25
Als ik een losse apk download (Android Auto), moet ik dan kiezen voor arm64 of x86_64?

Acties:
  • +1Henk 'm!
quote:
outlandos schreef op vrijdag 14 juli 2017 @ 23:04:
Als ik een losse apk download (Android Auto), moet ik dan kiezen voor arm64 of x86_64?
ARM 64.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• outlandos
Als ik mijn OP3t verbind met mijn Windows 10 PC dan ziet hij de telefoon wel, maar als ik dubbel klik op het icoontje dan is de folder helemaal leeg. Lijkt er op alsof de USB drivers er niet op staan, maar die heb ik nu al tig keer ge´nstalleerd maar zonder resultaat. Weet iemand wat ik verkeerd doe?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Esumontere

Esumontere

quote:
outlandos schreef op zondag 16 juli 2017 @ 19:03:
Als ik mijn OP3t verbind met mijn Windows 10 PC dan ziet hij de telefoon wel, maar als ik dubbel klik op het icoontje dan is de folder helemaal leeg. Lijkt er op alsof de USB drivers er niet op staan, maar die heb ik nu al tig keer ge´nstalleerd maar zonder resultaat. Weet iemand wat ik verkeerd doe?
Heb je op de telefoon ingesteld dat je USB bestandsoverdracht wilt?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• outlandos
quote:
Esumontere schreef op zondag 16 juli 2017 @ 19:33:
[...]

Heb je op de telefoon ingesteld dat je USB bestandsoverdracht wilt?
Ik krijg op mijn telefoon helemaal geen keuze in beeld?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Sibrand
  • Registratie: januari 2011
quote:
outlandos schreef op zondag 16 juli 2017 @ 21:43:
[...]

Ik krijg op mijn telefoon helemaal geen keuze in beeld?
Als je het pulldown menu naar beneden trekt (twee keer vegen) en op de USB verbinding drukt ook niet?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• outlandos
quote:
Sibrand schreef op zondag 16 juli 2017 @ 22:03:
[...]

Als je het pulldown menu naar beneden trekt (twee keer vegen) en op de USB verbinding drukt ook niet?
Zal het morgen even proberen, thanks.

• TheDuJa
  • Registratie: mei 2016
Sinds een paar dagen ben ik ook overgestapt naar de beta en ik vind het echt geweldig. Veel meer functies en de batterij gaat langer mee. Heb nog geen root dus krijg steeds de dm-verity warning bij opstarten, maakt dit veel uit? Behalve dan dat het nogal irritant is.

• GreNade
  • Nu online

GreNade

Zeg maar Wouter

quote:
TheDuJa schreef op maandag 17 juli 2017 @ 23:07:
Sinds een paar dagen ben ik ook overgestapt naar de beta en ik vind het echt geweldig. Veel meer functies en de batterij gaat langer mee. Heb nog geen root dus krijg steeds de dm-verity warning bij opstarten, maakt dit veel uit? Behalve dan dat het nogal irritant is.
Wat is er precies zo irritant aan dan? Hoe vaak restart je je telefoon nou? en als je even op de powerknop drukt is de melding direct weg.

• Pierre

Pierre

Zucht

Dus als je die beta installeer dan krijg je die DM-verity warning, ik dacht dat je die alleen kreeg als je bootloader unlocked is

• alexhooven
quote:
Pierre schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 08:58:
Dus als je die beta installeer dan krijg je die DM-verity warning, ik dacht dat je die alleen kreeg als je bootloader unlocked is
Ik gebruik ook de beta, maar volgens mij kan je die melding alleen maar krijgen als je root inderdaad. Door alleen de beta zou het niet mogen gebeuren.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• TheDuJa
  • Registratie: mei 2016
quote:
alexhooven schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 09:21:
[...]

Ik gebruik ook de beta, maar volgens mij kan je die melding alleen maar krijgen als je root inderdaad. Door alleen de beta zou het niet mogen gebeuren.
Sorry voor de onduidelijkheid, ik gebruik een custom recovery. Normaal als je dan root is de warning gefixt maar ik heb dus zoals ik al zei nog geen root.

• Theone098
  • Registratie: februari 2015
  • Laatst online: 11:56
Ik kwam er gisteren achter dat tethering niet meer werkt op mijn 3T (laatste versie OxygenOS).
Fijn *NOT* zo vlak voor de vakantie met een TomTom die verkeersinfo en flitsmeldingen via BT tethering ontvangt.

Opties:
1. Beta installeren (werkt het daar wel? En kan ik terug naar officieel na de vakantie?).
2. Andere telefoon :( .

Theone098 wijzigde deze reactie 18-07-2017 12:59 (23%)
Reden: typo

• outlandos
Ik wilde de beta installeren maar had deze instructies niet goed gelezen:

http://downloads.oneplus...._3t_oxygenos_openbeta_11/

wat ik heb gedaan is het bestand downloaden op de telefoon zelf -> recovery mode in -> installeren from internal device -> klaar

Vreemd genoeg werkt het ook nog en ben ik geen data kwijt, terwijl bij de aller eerste keer toch alles gewiped zou moeten worden? Mis ik iets?

• Only
  • Registratie: december 2006
  • Niet online

Only

Psn = MrMagicTomTom

quote:
Theone098 schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 12:57:
Ik kwam er gisteren achter dat tethering niet meer werkt op mijn 3T (laatste versie OxygenOS).
Fijn *NOT* zo vlak voor de vakantie met een TomTom die verkeersinfo en flitsmeldingen via BT tethering ontvangt.

Opties:
1. Beta installeren (werkt het daar wel? En kan ik terug naar officieel na de vakantie?).
2. Andere telefoon :( .
Hmmz, ik dacht dat dit aan mij lag..ik gebruik het namelijk ook wel eens tussen telefoon en tablet, maar het werkt al tijdje niet meer helaas, ik draai ook gewoon stock..
Ik kan gelukkig nog wel gewoon wifi hotspot gebruiken, maar dat gebruikt helaas wel veel meer stroom..

Ik heb geen horloge, maar ik heb wel de tijd.

• alexhooven
quote:
outlandos schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 20:45:
Ik wilde de beta installeren maar had deze instructies niet goed gelezen:

http://downloads.oneplus...._3t_oxygenos_openbeta_11/

wat ik heb gedaan is het bestand downloaden op de telefoon zelf -> recovery mode in -> installeren from internal device -> klaar

Vreemd genoeg werkt het ook nog en ben ik geen data kwijt, terwijl bij de aller eerste keer toch alles gewiped zou moeten worden? Mis ik iets?
Van stable naar beta kan zonder wipe. Zelf ook gedaan. Op een andere manier zelfs nog dan jij. Terug naar stable kan ook zonder wipe, maar lees op t OP forum dat mensen dan last hebben van force closing apps en vastlopers.

• outlandos
quote:
alexhooven schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 20:57:
[...]

Van stable naar beta kan zonder wipe. Zelf ook gedaan. Op een andere manier zelfs nog dan jij. Terug naar stable kan ook zonder wipe, maar lees op t OP forum dat mensen dan last hebben van force closing apps en vastlopers.
Fluitje van een cent dan! 8)

Edit: wanneer ik nu zwaai over het scherm gebeurt er niks meer, enkel wanneer ik het toestel op raap/beweeg. Kan ik het ook zo instellen dat 'waven' het scherm activeert? Was daar net aan gewend.

outlandos wijzigde deze reactie 18-07-2017 21:28 (20%)

• alexhooven
quote:
outlandos schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 21:11:
[...]

Fluitje van een cent dan! 8)

Edit: wanneer ik nu zwaai over het scherm gebeurt er niks meer, enkel wanneer ik het toestel op raap/beweeg. Kan ik het ook zo instellen dat 'waven' het scherm activeert? Was daar net aan gewend.
Nee die optie is helaas weg. Maar er is een kans dat het weet terugkomt. Veel mensen prefereren idd die wave methode. Al ging die bij mij vaak af ook al wilde ik t niet.

Pagina: 1 ... 29 30 31 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor Ervaringen & Discussie, andere onderwerpen horen in:
Levertijd & Prijzen: [OnePlus 3T] Levertijden & Prijzen
Rooten & Custom ROM's: [OnePlus 3T] Rooten & Custom ROM's
Accessoires: [OnePlus 3(T)] Het grote Accessoires topic
RMA & Support: [OnePlus] RMA & Support
Referalls en kortingscodes: [OnePlus] Referral Systeem

Apple iPhone X Google Pixel 2 XL LG W7 Samsung Galaxy S9 Google Pixel 2 Far Cry 5 Microsoft Xbox One X Apple iPhone 8

© 1998 - 2017 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Hardware.Info de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True

*