Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melantrix
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 00:06
Mede op aanraden van [~AnonymousWP] maak ik deze topic aan, in de hoop dat jullie mij kunnen helpen.

Ik loop sinds een tijdje tegen een vaag probleem aan op Android 7.1.1 die draait op de OnePlus 3T met Oxygon OS 4.1.6.

Google play blijft bij namelijk, wanneer ik een app download of wil updaten, op 100% download haken en wil dan niet doorgaan met het installeren. Dit doet hij de laatste tijd steeds vaker..

Het enige wat helpt (of hielp, maar daar kom ik zo bij) is google play force stoppen/hard afsluiten via recent apps en vervolgens de app opstarten, dan wil hij namelijk wel 1 app installeren. Wanneer ik de telefoon een reboot geef dan gaat hij voor een tijdje goed.

Het rare is dat hij sinds vandaag (ik merk het iig vandaag) helemaal niks meer doet. Bij een reboot installeerd hij nu 1 app en daar houdt het mee op. Ik kan de app hard afsluiten of force stoppen, en dan doet ie nog steeds niks. :(

Wat ik overigens vreemd vind, en dit is ook de reden waarom ik denk dat er meer aan de hand is, is dat als ik de telefoon een reboot geef, ik allemaal notificaties binnen krijg die al lang binnen hadden moeten komen. Daarnaast, van de weinige notificaties die ik krijg heb ik ook regelmatig dat er niks gebeurd als ik er op klik.

Ik heb ondertussen al redelijk wat uitgeprobeerd, ik noem ze hieronder, maar heb er ondertussen zoveel gedaan dat het kan zijn dat ik het vergeten ben. daarnaast heb ik het in veel verschillende volgordes geprobeerd, dus ik ga niet mn best doen om dat te reconstueren hieronder :+
  • app force stoppen/hard afsluiten
  • app cache verwijderen van Google Play, Download manager, Download, Google play services, Google now Launcher
  • Dalvik Cache verwijderen via official launcher
  • factory reset
  • handmatig apk updates installeren
  • de stappen op deze pagina doorlopen Google support
  • OnePlus support gevraagd om hulp, maar die wouden gelijk mijn telefoon een reinstall geven, daar ging ik niet mee akkoord :+
Ik denk zelf aan een proces die op de achtergrond vastloopt en de rest blokkeerd. Ik heb al wel wakelock detector lite geinstalleerd en gekeken of ik daar wat vreemd zag, maar nee, helaas.

Ik heb daarnaast ook een vpn gebruikt om in google photos gezichtsherkenning aan te zetten. ik heb geen idee of daar iets mee te maken heeft maar ik dacht ik noem het maar voor de volledigheid aangezien dat wel met mijn google account te maken heeft en het wellicht daar wel in ligt.

Mijn vraag voor jullie is, hebben jullie enig idee waar dit aan kan liggen, wat ik nog meer kan proberen.
Tbh wil ik voorkomen om nog een factory reset te doen oid, aangezien dat de vorige keer niet heeft geholpen.

"Never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"

Beste antwoord (via Melantrix op 04-07-2017 08:43)

• Puddi Puddin
  • Registratie: December 2014
  • Nu online
melantrix schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 13:04:
[...]

Dat heb ik inderdaad gedaan en dat heeft helaas niet geholpen.

ik weet vrij zeker dat ik niet de enige ben, aangezien mijn college hetzelfde heeft.

Maar zoals ik zeg, wanneer ik de 5 heb ga ik hem wel flashen en kijken of het dan opgelost is. Ik zal dan terzijner tijd mijn bevindingen hier posten, voor future reference.
Probeer de unbrick guide, of wipe system, data en internal storage dan flash de rom..

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puddi Puddin
  • Nu online
Ik heb hier ook de laaste tijd last van, echter niet op OOS maar op VertexOS. Wat je kunt doen is een andere versie proberen, bijvoorbeeld Open Beta 18 of 4.1.x. Dit lijkt dus niet een OOS only probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melantrix
Puddi Puddin schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 16:33:
Ik heb hier ook de laaste tijd last van, echter niet op OOS maar op VertexOS. Wat je kunt doen is een andere versie proberen, bijvoorbeeld Open Beta 18 of 4.1.x. Dit lijkt dus niet een OOS only probleem.
Ik heb nu de one plus 5 besteld, en ga dan de 3t aan mijn vrouw geven. Bij het overzetten ga ik de telefoon gewoon factory resetten en ik denk ook maar gelijk opnieuw flashen. Als het probleem zich dan voordoet kan ik wel kijken of ik de beta ga installeren.

Ik ben daar wat voorzichtig in omdat de telefoon voor zowel mij als mijn vrouw belangrijk is voor ons werk, dus we kunnen het niet hebben dat er een instabiele versie langs komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Nu online

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@melantrix aangezien je vooralsnog de enige bent die dit probleem hebt, op de OP3T, zou ik gewoon de officiële firmware opnieuw flashen en compleet opnieuw installeren.

Heb je al een andere versie van Google Play Store en Google Play Services gedownload via APKmirror?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melantrix
rens-br schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 12:09:
@melantrix aangezien je vooralsnog de enige bent die dit probleem hebt, op de OP3T, zou ik gewoon de officiële firmware opnieuw flashen en compleet opnieuw installeren.

Heb je al een andere versie van Google Play Store en Google Play Services gedownload via APKmirror?

ik weet vrij zeker dat ik niet de enige ben, aangezien mijn college hetzelfde heeft.

Maar zoals ik zeg, wanneer ik de 5 heb ga ik hem wel flashen en kijken of het dan opgelost is. Ik zal dan terzijner tijd mijn bevindingen hier posten, voor future reference.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aerocooluser
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 02-06 16:28
Hi, bij deze wil ook ook melden dat ik hetzelfde probleem ervaar sinds ongeveer 2 dagen. Ook ik draai op een OnePlus 3T met OOS 4.1.6. Ik houdt dit topic in de gaten.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Puddi Puddin
  • Nu online
melantrix schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 13:04:
[...]

Probeer de unbrick guide, of wipe system, data en internal storage dan flash de rom..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelmg2
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 00:56
Hier ook hoor. OPT3 op 4.1.6. Netwerk schakelen tussen de 2 routers die ik heb en ook 4G zorgt er vaak wel voor dat de installatie start.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melantrix
Ik heb momenteel alles draaien op de OnePlus 5 en heb daar geen problemen op. Op de OnePlus 3T een factory reset gedaan en de google account van mijn vrouw daarop geactiveerd, die heeft zover ik kan zien geen probleem. Het lijkt voor nu dus opgelost.

het lijkt dus ook niet aan het feit te liggen dat ik via vpn de gezichtsherkenning van google photos gebruikt heb, aangezien het dus wel gewoon werkt op de oneplus 5.

Ik zal vanavond nog een keer controleren of de updates goed installeren bij mijn vrouw, zo ja dan ga ik er vanuit dat het gefixed is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Melantrix
Gister avond weer gechecked en het werkt bij haar ook nog steeds gewoon naar behoren. Wat dus blijkbaar geholpen heeft is een factory reset met data wipe ipv alleen factory reset.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aerocooluser
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 02-06 16:28
aerocooluser schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 13:32:
Hi, bij deze wil ook ook melden dat ik hetzelfde probleem ervaar sinds ongeveer 2 dagen. Ook ik draai op een OnePlus 3T met OOS 4.1.6. Ik houdt dit topic in de gaten.
Ik geef na mijn eigen bericht ook nog even een update. Ik heb een factory reset uitgevoerd, vervolgens was ik nog niet af van de problemen.
Vervolgens heb ik als test de "Google app" verwijderd. Daarna verliepen updates wel goed!
Nu de Google app beta versie geinstalleerd, tot nu toe nog geen problemen gehad! Hoop dat iemand hiermee geholpen is.
Pagina: 1