iPhone 3G, Samsung Galaxy S2, HTC One M7, HTC One M8, Samsung Note 4, Samsung Galaxy S7 Edge, Oneplus 3T, iPhone X, Apple Watch Series 2, Apple Watch Series 6, iPhone 12 Pro, iPhone 14 Pro, iPhone 16 Pro, Apple Watch Series 10.
Nou ja, ik heb in iedergeval gekozen voor Soft Gold, maar volgens mij ben ik geen vrouwAlekz87 schreef op zaterdag 18 februari 2017 @ 20:15:
[...]
Sws gunmetal. Het zwart aan de voorkant is prachtig met een zwart Amoled display. Goud en wit vind ik ook wat vrouwelijker op de een of andere manier.
Ik vind goud altijd wel wat hebben. Als hij een zwarte voorkant had gehad was hij helemaal top geweest!
Iederen z'n smaak. Er is geen goed of fout. M'n vriendin heeft de gouden s7e, super mooi ding! Kies liever altijd de veilige kleuren, weet niet waarom. Ik kon niet kiezen toen ik de 3T kocht want soft gold was er nog niet.DeVliegendeNLer schreef op zaterdag 18 februari 2017 @ 22:45:
[...]
Nou ja, ik heb in iedergeval gekozen voor Soft Gold, maar volgens mij ben ik geen vrouw
Ik vind goud altijd wel wat hebben. Als hij een zwarte voorkant had gehad was hij helemaal top geweest!
iPhone 3G, Samsung Galaxy S2, HTC One M7, HTC One M8, Samsung Note 4, Samsung Galaxy S7 Edge, Oneplus 3T, iPhone X, Apple Watch Series 2, Apple Watch Series 6, iPhone 12 Pro, iPhone 14 Pro, iPhone 16 Pro, Apple Watch Series 10.
Of is stock gewoon goed? En word het niet beter met andere apps?
Bij iOS gebruikte ik altijd gewoon stock maar met Android heb ik meer het gevoel dat je meer moet kiezen dan stock.
Bijvoorbeeld zit er in Android niet de mogelijkheid caldav en carddav te syncen. Nee daar moet je eerst een app voor kiezen, en zo is dat met wel meer zaken. PDF en document vieuwers bijvoorbeeld. Zit niet standaard in Android. Bij iOS was ik daar wat meer in verwend
Je test je helemaal suf met al die apps
Sync.me?Just_A_User schreef op zaterdag 18 februari 2017 @ 17:03:
Hoe is dat bij de 1+3t?
Ik kan helaas niet op al je vragen antwoord geven;Zjemm schreef op zondag 19 februari 2017 @ 11:25:
Heeft het naar jullie ervaring nog zin om te kijken naar alternatieve camera apps?
Of is stock gewoon goed? En word het niet beter met andere apps?
Bij iOS gebruikte ik altijd gewoon stock maar met Android heb ik meer het gevoel dat je meer moet kiezen dan stock.
Bijvoorbeeld zit er in Android niet de mogelijkheid caldav en carddav te syncen. Nee daar moet je eerst een app voor kiezen, en zo is dat met wel meer zaken. PDF en document vieuwers bijvoorbeeld. Zit niet standaard in Android. Bij iOS was ik daar wat meer in verwend
Je test je helemaal suf met al die apps
- Volgens mij biedt de camera-app van OnePlus functies genoeg. Als het je niet bevalt kan je altijd nog een alternatief downloaden
.
- Indien je Chrome gebruikt, kun je alle PDF'jes gewoon met Chrome openen
Medewerker van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ
ja het is meer de vraag of dat hier door veel gebruikers gedaan word, of dat men toch meestal de stock gebruikt.Anonymoussaurus schreef op zondag 19 februari 2017 @ 13:30:
[...]
Ik kan helaas niet op al je vragen antwoord geven;
- Volgens mij biedt de camera-app van OnePlus functies genoeg. Als het je niet bevalt kan je altijd nog een alternatief downloaden
.
- Indien je Chrome gebruikt, kun je alle PDF'jes gewoon met Chrome openen
je kan chrome niet gebruiken om pdfjes en docs te openen vanuit bijvoorbeeld je mail app. wel google drive en andere doc viewers uiteraard.
Je moet eens in iOS een eigen (bv. mp3'tje) als ringtone instellen? Zo heeft ieder OS zijn voor- en nadelen, maar een PDF openen is toch niet zo'n drama, honderden apps die dit voor jou doen, zelfs Adobe reader is voorhandenje kan chrome niet gebruiken om pdfjes en docs te openen vanuit bijvoorbeeld je mail app. wel google drive en andere doc viewers uiteraard.
De stock camera app is ruimschoots voldoende voor mij, ondersteunt standaard RAW formaat, wat bij iOS dan weer niet het geval is, daar heb je een third party app voor nodig...
Heeft het RAW opslaan van foto's nog voordelen ook al doe ik niet aan fotobewerking of iets dergelijks?RigolleM schreef op zondag 19 februari 2017 @ 16:44:
[...]
Je moet eens in iOS een eigen (bv. mp3'tje) als ringtone instellen? Zo heeft ieder OS zijn voor- en nadelen, maar een PDF openen is toch niet zo'n drama, honderden apps die dit voor jou doen, zelfs Adobe reader is voorhanden![]()
De stock camera app is ruimschoots voldoende voor mij, ondersteunt standaard RAW formaat, wat bij iOS dan weer niet het geval is, daar heb je een third party app voor nodig...
Nee RAW geeft je alleen alle data zodat je achteraf zonder verlies in kwaliteit delen of de hele lichter, donker etc kan maken. Doe je dat niet dan kost het alleen maar meer ruimte en niet iedereen kan het zien wat bij jpg wel kan.Alekz87 schreef op zondag 19 februari 2017 @ 22:53:
[...]
Heeft het RAW opslaan van foto's nog voordelen ook al doe ik niet aan fotobewerking of iets dergelijks?
"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant
https://forum.xda-develop...pp-google-dialer-t3557412
Ik moet zeggen dat ik dezelfde ervaring heb als Zjemm, na jarenlang iOS is de OnePlus 3T ook mijn eerste android telefoon. En wat voor de ervaren android gebruiker als volstrekt normaal beschouwd wordt is voor een ex-iOS gebruiker toch niet zo vanzelfsprekend. Android geeft je meer keuzes en tweak mogelijkheden, persoonlijk vind ik dat wel leuk. Maar in het begin zit die keuzevrijheid in de weg, je weet pas na een tijdje wat de juiste tooltjes zijn en wat niet.RigolleM schreef op zondag 19 februari 2017 @ 16:44:
[...]
Je moet eens in iOS een eigen (bv. mp3'tje) als ringtone instellen? Zo heeft ieder OS zijn voor- en nadelen, maar een PDF openen is toch niet zo'n drama, honderden apps die dit voor jou doen, zelfs Adobe reader is voorhanden![]()
Ik ben erg content met mijn OnePlus 3T en het is leuk om de android wereld mee te maken. Met de 3T kan ik meer dan met mijn vorige iPhone, maar het is wel dat iOS op een hoger kwaliteitsniveau staat. Daar staat tegenover dat Android wel leuker is, je kan en mag meer met je toestel maar de software heeft wat meer ruwe kantjes.
Is het niet juist leuk en interessant om steeds weer leuke nieuwe dingen te ontdekken die je Android toestel allemaal kan? Bij iOS is het letterlijk what you see is what you get! Dat mis ik bij iOS vooral. Nu na jaren android komen er door sites als XDA en fanatiekelingen steeds nieuwe features bij welke ik nooit eerder heb gezien. Soms zie je dan in een paar OS versies later ineens deze mogelijkheden ingebakken.xx77qq schreef op maandag 20 februari 2017 @ 10:45:
[...]
Ik moet zeggen dat ik dezelfde ervaring heb als Zjemm, na jarenlang iOS is de OnePlus 3T ook mijn eerste android telefoon. En wat voor de ervaren android gebruiker als volstrekt normaal beschouwd wordt is voor een ex-iOS gebruiker toch niet zo vanzelfsprekend. Android geeft je meer keuzes en tweak mogelijkheden, persoonlijk vind ik dat wel leuk. Maar in het begin zit die keuzevrijheid in de weg, je weet pas na een tijdje wat de juiste tooltjes zijn en wat niet.
Ooit een iPhone 3G gehad 2 jaar lang. Prima toestel maar was toen echt iOS in den beginnen. Android is nu zo veel meer volwassen dat ik nauwelijks weet waarom ik anders zou willen.
Ik heb altijd met iOS gewerkt, maar ik was Android ook al gewoon, dus de stap naar OP3T is minder groot dan iemand die jaren iOS heeft gehad. Beetje te vergelijken met iemand die nog nooit met OSX heeft gewerkt en die overstapt van Windows, of vice versa.xx77qq schreef op maandag 20 februari 2017 @ 10:45:
[...]
Ik moet zeggen dat ik dezelfde ervaring heb als Zjemm, na jarenlang iOS is de OnePlus 3T ook mijn eerste android telefoon. En wat voor de ervaren android gebruiker als volstrekt normaal beschouwd wordt is voor een ex-iOS gebruiker toch niet zo vanzelfsprekend. Android geeft je meer keuzes en tweak mogelijkheden, persoonlijk vind ik dat wel leuk. Maar in het begin zit die keuzevrijheid in de weg, je weet pas na een tijdje wat de juiste tooltjes zijn en wat niet.
Ik ben erg content met mijn OnePlus 3T en het is leuk om de android wereld mee te maken. Met de 3T kan ik meer dan met mijn vorige iPhone, maar het is wel dat iOS op een hoger kwaliteitsniveau staat. Daar staat tegenover dat Android wel leuker is, je kan en mag meer met je toestel maar de software heeft wat meer ruwe kantjes.
Het enige dat ik mis is iMessage, daar de meesten van mijn familie, vrienden en kenissen hiermee werken, en ze dus allemaal moet proberen te overtuigen om over te stappen naar Whatsapp of iets dergelijks om gratis te communiceren.
Ik gebruik 1 widget, de Pixel pill weatherwidget, nooit problemen.martijn_8519 schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 00:35:
Mijn widgets blijven verdwijnen ook na een volledige herinstallatie en het legen van de cache. Iemand nog ideeën? Het is vrij irritant!
Buienradar en agenda widget
"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!
Bij mij verdwijnt mijn Google agenda widget ook elke keer. Dacht al dat ik gek werd, maar ben dus niet de enige.martijn_8519 schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 00:44:
Ik de Google agenda en de Gmail widget elke dag verdwijnen ze wel een keer.
Wat gebruiken jullie voor mail app? Ik nu Gmail, werkt erg fijn en overzichtelijk maar ik erger me kapot aan mails die steeds terugkeren in m'n inbox nadat ik ze tot 2 of 3x toe heb verwijderd..
Geen last van op m'n OnePlus 2 met OxygenOS 3.5.6.HansAnders07 schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 11:42:
Bij mij verdwijnt mijn Google agenda widget ook elke keer. Dacht al dat ik gek werd, maar ben dus niet de enige.
Wat gebruiken jullie voor mail app? Ik nu Gmail, werkt erg fijn en overzichtelijk maar ik erger me kapot aan mails die steeds terugkeren in m'n inbox nadat ik ze tot 2 of 3x toe heb verwijderd..
Het schijnt dat OnePlus deze week met een fix (en nieuwe update) komt voor, omdat er inderdaad wat probleempjes zijn. Het is niet zo dat iedereen dit issue heeft, en bovendien is het gewoon op te lossen.M-ThijZ schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 12:09:
Is de OnePlus3TOxygen_28_1702081824 veilig te installeren? Ik heb de notificatie nu een week openstaan, maar lees hier ook wat verhalen over telefoons die niet meer starten en een mogelijke extra bugfix vanuit OnePlus?
Is dit ook mail van het gmail account, of heb je een ander mailadres gekoppeld (hotmail of zo?) POP-mail wil wel eens moeilijk doen en de mail originele mail niet verwijderen van het account.
Wat bedoel je met verwijderen trouwens? Delete of archive?
HansAnders07 schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 11:42:
[...]
Hoe heb je je mail ingesteld?HansAnders07 schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 11:42:
Heb ik ook last van...HansAnders07 schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 11:42:
[...]
Bij mij verdwijnt mijn Google agenda widget ook elke keer. Dacht al dat ik gek werd, maar ben dus niet de enige.
Ik gebruik zelf inbox voor mn gmail account
en de gmail voor mn werkmail en hotmail.
Mails vanuit hotmail kan ik meerdere keren verwijderen
Het gebeurt met mails van mijn hotmail account die in Gmail ontvangen worden. Als ik ongeopende mails verwijder zijn ze even weg, vervolgens krijg ik weer een melding dat ik nieuwe mails heb: degene die in zojuist gedelete had..djiedjee schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 14:40:
?? Ik heb altijd al de gmail app gebruikt, maar dit heb ik nog nooit gehad!
Is dit ook mail van het gmail account, of heb je een ander mailadres gekoppeld (hotmail of zo?) POP-mail wil wel eens moeilijk doen en de mail originele mail niet verwijderen van het account.
Wat bedoel je met verwijderen trouwens? Delete of archive?
[...]
Boxer gebruikte ik op mijn OPO met CM, maar die is (nog) niet via de playstore te krijgen, heb geen zin om handmatig een APK te updatenZjemm schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 15:07:
Ik moet zeggen dat boxer als mail app best fijn werkt. En bovendien word de connectie rechtstreeks met de mail server opgezet in plaats van via de cloud zoals met bijvoorbeeld de Microsoft Outlook app waarmee je eigenlijk je account gegevens overhandigd aan een derde partij
Ik gebruik zelf ook Boxer. Die mail app werkt echt perfect en voldoet aan al mijn eisen. Exchange (ook via een hotmail account) werkt, POP3, Imap werkt allemaal perfect.Zjemm schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 15:07:
Ik moet zeggen dat boxer als mail app best fijn werkt.
De enige functie die ik graag nog zou willen is dat ik per account kan aangeven wanneer deze gesynct wordt. Mijn werkmail zou ik bijvoorbeeld alleen willen ontvangen op werkdagen tussen 7 en 7.
Is Google Play: VMware Boxer niet te gebruiken via een OP3T?cypher21 schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 15:19:
Boxer gebruikte ik op mijn OPO met CM, maar die is (nog) niet via de playstore te krijgen
[ Voor 24% gewijzigd door rens-br op 21-02-2017 15:20 ]
Ah... sinds wanneer staat die in de playstore...rens-br schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 15:19:
[...]
[...]
Is Google Play: VMware Boxer niet te gebruiken via een OP3T?
Keek er in november na toen ik de 3t kreeg, maar toen was boxer nog niet beschikbaar
En idd... dat syncen per account instellen is jammer dat dat niet kan. Ik wil werk emails ook alleen tussen 07:00 en 18:00 ontvangen
[ Voor 14% gewijzigd door cypher21 op 21-02-2017 15:25 ]
Die staat voor zover ik weet al sinds de overname zo in de Play Store, maar het was niet mogelijk deze te gebruiken (en te vinden) op een OPO. Wellicht in het begin ook niet op een OP3(T). Voor de OPO is deze nog steeds niet te downloaden, terwijl deze wel perfect werkt.cypher21 schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 15:25:
Ah... sinds wanneer staat die in de playstore...
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Heb m er weer op staanrens-br schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 15:26:
[...]
Die staat voor zover ik weet al sinds de overname zo in de Play Store, maar het was niet mogelijk deze te gebruiken (en te vinden) op een OPO. Wellicht in het begin ook niet op een OP3(T). Voor de OPO is deze nog steeds niet te downloaden, terwijl deze wel perfect werkt.
Mis alleen de mogelijkheid om een widget/snelkoppeling per e-mail account op mn scherm te zetten
Dit kon bij de OPO versie wel
Wat voor widget bedoel je dan precies?cypher21 schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 15:40:
Mis alleen de mogelijkheid om een widget/snelkoppeling per e-mail account op mn scherm te zetten
Ik kan hier een specifieke map selecteren uit een account en die laten weergeven in de widget, je kan die widget meerdere malen toevoegen.
Ja dat is exact wat ik bedoel, maar die komt niet in de boxer widgets voor...rens-br schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 15:42:
[...]
Wat voor widget bedoel je dan precies?
Ik kan hier een specifieke map selecteren uit een account en die laten weergeven in de widget, je kan die widget meerdere malen toevoegen.
Vreemd. Hier wel. Ik heb hier twee boxer widgets:cypher21 schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 15:44:
[...]
Ja dat is exact wat ik bedoel, maar die komt niet in de boxer widgets voor...
'Boxer' (voor mappen) en 'Kalender':

De linkste is de widget die ik bedoel, heb jij maar één widget?
Die linker heb ik ook, maar die is 3x3rens-br schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 15:46:
[...]
Vreemd. Hier wel. Ik heb hier twee boxer widgets:
'Boxer' (voor mappen) en 'Kalender':
[afbeelding]
De linkste is de widget die ik bedoel, heb jij maar één widget?
Ik wil er een van 1x1 die me naar het postvak in van account 1 brengt, en nog een van 1x1 die me naar het postvak in van account 2 brengt.
Zo werkte het iig op de OPO bij mij prima
Ah bedoelde je dat. Ik dacht een widget waarbij je het postvak kon zien. Maar je was dus opzoek naar snelkoppelingen. Die heb ik inderdaad ook niet.cypher21 schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 15:47:
Ik wil er een van 1x1 die me naar het postvak in van account 1 brengt, en nog een van 1x1 die me naar het postvak in van account 2 brengt.
Dan gaat het uitmaken of je POP3 of IMAP gebruikt. Goed opletten dat je ook instelt dat hij het oorspronkelijke bericht moet verwijderen wanneer hij hem in gmail ophaalt. Als je hem nu meerdere keren binnenkrijgt, zal dat waarschijnlijk uitstaan.
HansAnders07 schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 15:15:
[...]
Het gebeurt met mails van mijn hotmail account die in Gmail ontvangen worden. Als ik ongeopende mails verwijder zijn ze even weg, vervolgens krijg ik weer een melding dat ik nieuwe mails heb: degene die in zojuist gedelete had..

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Och ja, je moet toch wat he.
Hmm, gewoon het icoon ingedrukt houden en dan "verwijderen/wissen" slepen.Pierre schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 16:33:
Iemand hier die me kan vertellen hoe ik de vervelende shortcuts kan weggooien op het lockscreen. En ik heb de hardware button aan staan, maar ik zie ze amper
Nou, gewoon home button of back button. Je kan in de instellingen de lichtjes aanzetten voor de capacitieve knoppen.
Just_A_User schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 20:53:
Hoe kom ik in hemelsnaam uit de camera? Ik kan hem niet afsluiten of ik weet in ieder geval niet hoe
Daar kwam ik inderdaad ook achter. Ik heb die software buttons aan staan, en dan moet je dus van onder in het scherm naar boven vegen om die 3 software buttons te krijgen, en dan kun je er uit. Niet heel handig, maar het werkt.Anonymoussaurus schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 22:03:
Nou, gewoon home button of back button. Je kan in de instellingen de lichtjes aanzetten voor de capacitieve knoppen.
Inmiddels dus gisteravond het toestel ontvangen. Mooi ding. Geupdate naar 4.03, verliep zonder een centje pijn. Ik loop nu wel tegen 2 dingen aan die me storen/tegenvallen.
Als er een notificatie verschijnt bovenin de statusbalk zeg maar, wat het ook is, dan ben ik van mijn vorige toestel (huawei Mate 7) gewend dat daar een knop zit om allemaal die meldingen in 1x weg te gooien. Die zit er nu niet, of ik kan het niet vinden of je moet het aanzetten.
Wat ik eigenlijk nog wat irritanter vind, is dat als ik een Whatsapp melding krijg, ik wel bovenin dat icoontje van whatsapp zie staan, maar op het homescreen zie ik dan bij het icoontje van Whatsapp geen rode '1' staan. Oftewel, ik kan aan het icoontje zelf niet zien dat daar iets nieuws is.
Is dat te veranderen of is het gewoon een kwestie van pech hebben?
Dit is ook geen standaard feature van Android, maar heeft Huawei zelf ingebouwd. Samsung doet dit bijvoorbeeld ook.Just_A_User schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 09:42:
maar op het homescreen zie ik dan bij het icoontje van Whatsapp geen rode '1' staan. Oftewel, ik kan aan het icoontje zelf niet zien dat daar iets nieuws is.
Je kan dit wel krijgen, maar hiervoor moet je een andere Launcher gebruiken. Met bijvoorbeeld Google Play: Nova Launcher Prime in combinatie met Google Play: TeslaUnread for Nova Launcher kan het wel.
Oei, ik heb nog nooit met een andere launcher gewerkt.. is dat gewoon een kwestie van installeren en gaan? of moet ik dan elke keer kiezen welke launcher ik wil gebruiken?rens-br schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 09:44:
[...]
Dit is ook geen standaard feature van Android, maar heeft Huawei zelf ingebouwd. Samsung doet dit bijvoorbeeld ook.
Je kan dit wel krijgen, maar hiervoor moet je een andere Launcher gebruiken. Met bijvoorbeeld Google Play: Nova Launcher Prime in combinatie met Google Play: TeslaUnread for Nova Launcher kan het wel.
Kwestie van installeren, (eenmalig) selecteren welke je wilt gebruiken en gaanJust_A_User schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 09:56:
Oei, ik heb nog nooit met een andere launcher gewerkt.. is dat gewoon een kwestie van installeren en gaan? of moet ik dan elke keer kiezen welke launcher ik wil gebruiken?
Het voordeel van Nova is dat je bijna alles kan instellen. Van formaat tot namen van kleur tot aantal pagina's.
Oke, en zijn er ook nadelen? Gebruik jij Nova zelf ook?rens-br schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 09:57:
[...]
Kwestie van installeren, (eenmalig) selecteren welke je wilt gebruiken en gaan
Het voordeel van Nova is dat je bijna alles kan instellen. Van formaat tot namen van kleur tot aantal pagina's.
Er zijn naar mijn mening totaal geen nadelen! Ik heb zelf nova al jaren gebruikt naar alle volle tevredenheid! Gebruik nu de standaard launcher van OnePlus want vind het wel even prima zo. Weinig poespas.Just_A_User schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 10:00:
[...]
Oke, en zijn er ook nadelen? Gebruik jij Nova zelf ook?
Ja ik heb geen idee hoor, wellicht is het een idiote vraag. Ik ben niet zo van telefoons rooten en andere ROMs flashen of weet ik veel wat al niet meer. Als dit gewoon een installeren - eenmalig kiezen - gebruiken dingetje is, die geen nadelen heeft als dat de telefoon traag wordt of batterijverbruik wat heel hoog wordt etc, dan is het wel de moeite waar denk ik?Alekz87 schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 10:11:
[...]
Er zijn naar mijn mening totaal geen nadelen! Ik heb zelf nova al jaren gebruikt naar alle volle tevredenheid! Gebruik nu de standaard launcher van OnePlus want vind het wel even prima zo. Weinig poespas.
Helemaal naar eigen wensen in te stellen. Tesla unread plugin voor een tellertje van ongelezen mails en appjes.
Nova heb ik laatst voor 50 cent in de aanbieding gekocht...
Komt iedere paar maanden wel eens in de aanbieding.
Just_A_User schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 10:00:
[...]
Ik gebruik het zelf ook inderdaad. Nee, er zijn geen nadelen. Nouja, Prime kost geld, dat is wellicht het enige nadeel. Maar is wel vaak in de aanbieding voor 50 cent of minder. De app werkt perfect en is echt heel erg fijn.Just_A_User schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 10:00:
En je moet per se Nova Launcher Prime gebruiken? Want ik zie nl 2x Nova Launcher, waarvan 1x de Prime versie.djiedjee schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 10:16:
Gebruik al jaren nova. Het voordeel is dat ik mijn homescreens op alle telefoons op precies dezelfde manier kan instellen. Via backup en restore wordt een nieuwe telefoon ook direct automatisch ingesteld.
Helemaal naar eigen wensen in te stellen. Tesla unread plugin voor een tellertje van ongelezen mails en appjes.
Nova heb ik laatst voor 50 cent in de aanbieding gekocht...
Komt iedere paar maanden wel eens in de aanbieding.
[...]
Die is er wel onderaan de meldingen heb ik drie streepjes waarmee je alle meldingen in één keer kunt verwijderen.Just_A_User schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 09:42:
[...]
Als er een notificatie verschijnt bovenin de statusbalk zeg maar, wat het ook is, dan ben ik van mijn vorige toestel (huawei Mate 7) gewend dat daar een knop zit om allemaal die meldingen in 1x weg te gooien. Die zit er nu niet, of ik kan het niet vinden of je moet het aanzetten.
Nova Launcher is de gratis versie en Prime de betaalde versie. De gratis versie werkt ook perfect, maar wil je dat ongelezen nummertje hebben, dan heb je de Prime versie nodig.Just_A_User schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 10:27:
En je moet per se Nova Launcher Prime gebruiken? Want ik zie nl 2x Nova Launcher, waarvan 1x de Prime versie.
Installeren, eenmalig aangeven dat het je standaard launcher wordt, meer is het niet. Nee je telefoon wordt zeker niet traag, in veel gevallen voelt t juist soepeler. Batterijverbruik is lastig te zeggen. Alle apps die je draait gebruiken wel iets maar het is minimaal zo'n launcher. Je kan 10 launchers installeren en continu wisselen van elkaar als je dat wilt. Het staat allemaal los van rooten en ROM etc. Als je denk kut ik heb t verkloot kan je altijd in de Playstore de app delete en dan ben je weer bij af.Just_A_User schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 10:14:
[...]
Ja ik heb geen idee hoor, wellicht is het een idiote vraag. Ik ben niet zo van telefoons rooten en andere ROMs flashen of weet ik veel wat al niet meer. Als dit gewoon een installeren - eenmalig kiezen - gebruiken dingetje is, die geen nadelen heeft als dat de telefoon traag wordt of batterijverbruik wat heel hoog wordt etc, dan is het wel de moeite waar denk ik?
De telefoon is wel geinstalleerd op de laptop, of in ieder geval, er is een driver geinstalleerd, maar hij is niet te zien, en op de telefoon zelf wordt ook niks weergegeven van 'hoe wil je dit apparaat gebruiken' of iets in die richting?
Kijk eens in de statusbalk en selecteer de MTP optie.Just_A_User schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 15:18:
De telefoon is wel geïnstalleerd op de laptop, of in ieder geval, er is een driver geinstalleerd, maar hij is niet te zien, en op de telefoon zelf wordt ook niks weergegeven van 'hoe wil je dit apparaat gebruiken' of iets in die richting?
Er staat niks in de status balk, dat is 't 'm nou net. De telefoon wordt wel opgeladen, dat kan ik zien, maar hij reageert totaal niet als ik de kabel er in stop.rens-br schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 15:20:
[...]
Kijk eens in de statusbalk en selecteer de MTP optie.
Trek de balk eens naar beneden.Just_A_User schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 15:24:
Er staat niks in de status balk, dat is 't 'm nou net. De telefoon wordt wel opgeladen, dat kan ik zien, maar hij reageert totaal niet als ik de kabel er in stop.
Oke, dat had ik ook zelf kunnen doen, maar ik vind het eigenlijk toch wel een beetje raar dat de telefoon totaal niet reageert op het aansluiten op een PC/laptop. Nu werkt het wel inderdaad, maar, hij zou toch íets moeten weergeven, of ben ik nou gek? Het is in ieder geval wat ik gewend ben.
Volgens mij is het standaard Android gedrag om niks weer te geven. Bij mijn eigen telefoon (een OPO) wordt ook niks weergegeven.Just_A_User schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 15:27:
maar, hij zou toch íets moeten weergeven, of ben ik nou gek? Het is in ieder geval wat ik gewend ben.
Bij een Samsung maakt hij onmiddellijk een verbinding, en als ik het mij goed herinner deed hij dit ook bij de Nexus 5. OP3(T) moet je inderdaad meegeven wat je met uw USB wilt uitvoeren.rens-br schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 15:42:
[...]
Volgens mij is het standaard Android gedrag om niks weer te geven. Bij mijn eigen telefoon (een OPO) wordt ook niks weergegeven.
Ik geloof dat automatisch verbinden ook niet meer gebeurd, vanwege veiligheidsredenen. Op die manier zou het namelijk voor laders heel eenvoudig zijn om je bestanden te stelen. Denk daarbij aan van die laadcontainers op festivals.RigolleM schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 16:32:
Bij een Samsung maakt hij onmiddellijk een verbinding, en als ik het mij goed herinner deed hij dit ook bij de Nexus 5. OP3(T) moet je inderdaad meegeven wat je met uw USB wilt uitvoeren.
This is my signature. There are many like it, but this one is mine.
Je kunt toch gewoon de hardware buttons gebruiken in plaats van de softwarematige? Ik gebruik altijd de hardwarematige buttons, omdat die softwarematige buttons, plek innemen van het scherm.Just_A_User schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 09:42:
Daar kwam ik inderdaad ook achter. Ik heb die software buttons aan staan, en dan moet je dus van onder in het scherm naar boven vegen om die 3 software buttons te krijgen, en dan kun je er uit. Niet heel handig, maar het werkt.
Inmiddels dus gisteravond het toestel ontvangen. Mooi ding. Geupdate naar 4.03, verliep zonder een centje pijn. Ik loop nu wel tegen 2 dingen aan die me storen/tegenvallen.
Dat kan bij OxygenOS ook hoor, kijk maar:Als er een notificatie verschijnt bovenin de statusbalk zeg maar, wat het ook is, dan ben ik van mijn vorige toestel (huawei Mate 7) gewend dat daar een knop zit om allemaal die meldingen in 1x weg te gooien. Die zit er nu niet, of ik kan het niet vinden of je moet het aanzetten.

Je hoeft dan alleen maar op die 3 streepjes te drukken.
Deze heb ik tevoorschijn gekregen door in veilige modus op te starten en dan opnieuw op te starten. Veilige modus kom je door de powerknop lang in te drukken en dan lang te drukken op 'uitschakelen'. Wanneer je in veilige modus bent kun je meteen weer opnieuw opstarten.
vice versa en weer terug
Hoe is dat concert foto's? Betekent HQ hou lens een seconde open en krijg je zwaar bewogen foto's omdat bandleden niet stil willen staan. Daar helpt stabilisatie ook niet tegen namelijk.
Mijn OPO maakt behoorlijk slechte nacht foto's en al helemaal van concerten zit te denken aan een 3T of 4 aan te schaffen maar dan moeten de foto's wel een stuk beter zijn.
Zelfs de Samsung 3 mini of was het 4 mini maakt al veel en veel betere foto's s nachts
"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant
Of ik ben nog niet wakkerAnonymoussaurus schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 22:03:
[...]
Hmm, gewoon het icoon ingedrukt houden en dan "verwijderen/wissen" slepen.

Je bedoelt die microfoon en camera onderin? Naar mijn weten kunnen die niet uit.Pierre schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 07:16:
[...]
Of ik ben nog niet wakkermaar ik zie "verwijderen/wissen" niet hoor
Die bedoel ik inderdaad, dat vind ik wel zwaar @#$ maar goed het is niet andersAlekz87 schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 07:28:
[...]
Je bedoelt die microfoon en camera onderin? Naar mijn weten kunnen die niet uit.
[ Voor 10% gewijzigd door Pierre op 23-02-2017 08:59 ]
Wie gebruikt er dan ook de onscreen buttonsPierre schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 07:30:
[...]
Die bedoel ik inderdaad, dat vind ik wel zwaar @#$ maar goed het is niet anders
zonde van de ruimte op het scherm
Ik gebruik de hardware buttons, alleen op het lockscreen zitten 2 shortcuts (Voice commands & Camera) en die wil ik weg hebben.cypher21 schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 09:12:
[...]
Wie gebruikt er dan ook de onscreen buttons![]()
zonde van de ruimte op het scherm
Ah sorry, las denk ik wat door elkaar.Pierre schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 09:36:
[...]
Ik gebruik de hardware buttons, alleen op het lockscreen zitten 2 shortcuts (Voice commands & Camera) en die wil ik weg hebben.
Dat is zonder root niet mogelijk.
Aha dat wist ik niet, dan maar even rootcypher21 schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 09:38:
[...]
Ah sorry, las denk ik wat door elkaar.
Dat is zonder root niet mogelijk.
met root en xposed kun je of andere shortcuts neerzetten of ze verwijderenPierre schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 09:41:
[...]
Aha dat wist ik niet, dan maar even rooten opzoek naar een tool om dat snel even te doen thx.
Hier staat het eea uitgelegd:
https://www.androidexplai...-3-lock-screen-shortcuts/
Ik gebruik de software buttons omdat ik niet weet wat anders de home button is als je de hardware buttons gebruikt. Iemand die me dat kan vertellen?
De vingerscanner fungeert ook gewoon als home button als je hem even aanraakt...Just_A_User schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 10:18:
Als je de hardware buttons gebruikt, dan heb je er dus links 1, en rechts 1. In het midden is de vingerafdruk scanner.
Ik gebruik de software buttons omdat ik niet weet wat anders de home button is als je de hardware buttons gebruikt. Iemand die me dat kan vertellen?
? Bij mij doet ie dat niet? Ik kan aanraken wat ik wil, ik blijf gewoon in het scherm waar ik op dat moment in zit (anders dan het homescreen).Jantje_ schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 10:22:
[...]
De vingerscanner fungeert ook gewoon als home button als je hem even aanraakt...
Ik zal eens even rebooten.
edit: oke, nu dus wel.
[ Voor 3% gewijzigd door Just_A_User op 23-02-2017 10:26 ]
Mind blownPierre schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 07:16:
Of ik ben nog niet wakkermaar ik zie "verwijderen/wissen" niet hoor

Hij heeft het over de shortcuts op het lockscreenAnonymoussaurus schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 10:32:
[...]
Mind blown. Hier een klein voorbeeldje (is van een Samsung telefoon lijkt het, maar qua werking exact hetzelfde): [afbeelding]
cypher21 schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 10:35:
Hij heeft het over de shortcuts op het lockscreen

mwaAnonymoussaurus schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 10:36:
[...]
. Dat kwam niet zo duidelijk over..
Pierre schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 16:33:
Iemand hier die me kan vertellen hoe ik de vervelende shortcuts kan weggooien op het lockscreen. En ik heb de hardware button aan staan, maar ik zie ze amper
Excuus, daar heb ik dan overheen gelezen, maar welke shortcuts bedoelt hij op het lockscreen? De notificaties?
Nee, de camera rechtsonderin en micofoon linksonderinAnonymoussaurus schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 10:42:
[...]
Excuus, daar heb ik dan overheen gelezen, maar welke shortcuts bedoelt hij op het lockscreen? De notificaties?
zodat je niet hoeft te unlocken om een foto te maken zeg maar
Bij CM12/13 kun je dat instellen. Bij Oxygen is die optie er (nog) niet.
Die kun je alleen met root en xposed wijzigen
[ Voor 14% gewijzigd door cypher21 op 23-02-2017 10:52 ]
De twee icoontjes onderaan: Pierre in "[OnePlus 3T] Ervaringen & Discussie".Anonymoussaurus schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 10:42:

[ Voor 18% gewijzigd door Pierre op 23-02-2017 11:08 ]
Als je ze niet gebruikt, zoals ik, zitten ze alleen maar in de weg, en kan ik mij voorstellen dat je deze weg wilt hebben.Anonymoussaurus schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 11:31:
Die kun je inderdaad niet weghalen, maar waarom zou je dat willen?
Maar in OxygenOS zit dus geen optie om de iconen te wijzigen?
[ Voor 19% gewijzigd door rens-br op 23-02-2017 11:42 ]
Zoveel ruimte nemen ze toch niet in beslag? Hoe kun je daar last van hebben? Je swiped omhoog voor je wachtwoord, of je gebruikt je vingerafdrukscanner. Als je notificaties wilt bekijken via je lockscreen, dan zit die camera en microfoon toch ook niet in de weg? Ze zitten immers in een hoek... Niet dat ik ze gebruik, want ik druk 2 keer op m'n lock button, en dan opent m'n camerarens-br schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 11:38:
Als je ze niet gebruikt, zoals ik, zitten ze alleen maar in de weg,
En nee, voor zover ik weet niet, maar ik kan het nog wel eens grondig doorzoeken. Dat doe ik later wel even, en dan hou ik jullie op de hoogte.
[ Voor 11% gewijzigd door Anonymoussaurus op 23-02-2017 11:42 ]
In CyanogenOS, CyanogenMod en LineageOS zit de optie namelijk wel. Dus ik verbaas me er een beetje over.Anonymoussaurus schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 11:42:
En nee, voor zover ik weet niet, maar ik kan het nog wel eens grondig doorzoeken. Dat doe ik later wel even, en dan hou ik jullie op de hoogte.
Ik heb er niet zoveel moeite mee, maar ik kan begrijpen dat als je hand op een van de hoek zit dat er dan een wit vlak naar boven komt. het kan ook per ongeluk gebruikt worden.Anonymoussaurus schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 11:42:
[...]
Zoveel ruimte nemen ze toch niet in beslag? Hoe kun je daar last van hebben? Je swiped omhoog voor je wachtwoord, of je gebruikt je vingerafdrukscanner. Als je notificaties wilt bekijken via je lockscreen, dan zit die camera en microfoon toch ook niet in de weg? Ze zitten immers in een hoek... Niet dat ik ze gebruik, want ik druk 2 keer op m'n lock button, en dan opent m'n camera.
Een ding dat ik vreemd vind aan het lockscreen: Waarom is het zo makkelijk gemaakt om naar beneden te swipen als je op je homescreen zit, maar op het lockscreen moet ik zoveel moeite doen om de quicksettings te krijgen?
Als je niet weet wat ik bedoel, probeer eens met 1 hand de quicksettings 10 keer naar beneden te brengen achter elkaar op het lockscreen.
Dit doe ik vaak aangezien ik niet verblind wil worden in de ochtend wanneer ik door mijn notificaties scrol.
Omdat ik dat niet handig vindAnonymoussaurus schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 11:31:
Aaah, die! Die was ik helemaal vergeten, thanks voor de foto. Die kun je inderdaad niet weghalen, maar waarom zou je dat willen?
Welke setting is dit dan precies? Ik heb de Prime versie. Alvast bedanktrens-br schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 10:41:
[...]
Nova Launcher is de gratis versie en Prime de betaalde versie. De gratis versie werkt ook perfect, maar wil je dat ongelezen nummertje hebben, dan heb je de Prime versie nodig.
Hiervoor moet je Google Play: TeslaUnread for Nova Launcher installeren en dan gaan naar:Bart-k schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 12:58:
Welke setting is dit dan precies? Ik heb de Prime versie. Alvast bedankt
'Nova Launcher instellingen' -> 'Ongelezen aantal badges' -> 'Inschakelen' -> TeslaUnread Instellingen'.
Daar kan je vervolgens per app aangeven of die de badges moet laten zien.
Dan snap ik het inderdaad, maar dat gebeurd alleen als je telefoon vergrendeld is, en aangezien je meteen je vinger op de scanner legt, zal dat niet zo snel gebeuren.TotalCrash schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 11:50:
Ik heb er niet zoveel moeite mee, maar ik kan begrijpen dat als je hand op een van de hoek zit dat er dan een wit vlak naar boven komt. het kan ook per ongeluk gebruikt worden.
Een ding dat ik vreemd vind aan het lockscreen: Waarom is het zo makkelijk gemaakt om naar beneden te swipen als je op je homescreen zit, maar op het lockscreen moet ik zoveel moeite doen om de quicksettings te krijgen?
Als je niet weet wat ik bedoel, probeer eens met 1 hand de quicksettings 10 keer naar beneden te brengen achter elkaar op het lockscreen.
Dit doe ik vaak aangezien ik niet verblind wil worden in de ochtend wanneer ik door mijn notificaties scrol.
Wat je daar beschrijft, kan ik niet produceren. Het is wel belangrijk dat je helemaal bovenaan begint met swipen (bij de balk). De optie "naar beneden swipen voor quicksettings" werkt namelijk alleen als je telefoon unlocked is. Zodra ik naar beneden swipe, zoals jij het omschrijft, werkt het meteen. Ik heb wel een OnePlus 2 met OxygenOS 3.5.6, maar zoveel zou dat niet mogen uitmaken (tenzij die functie is gebugged).
Ik heb dus net even heel OxygenOS (3.5.6) doorgespit, maar ik heb de functie niet kunnen vinden (voor het verbergen van de microfoon en camera icoon op lockscreen).
Ai, dat was al aangegevenAnonymoussaurus schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 15:44:
[...]
Ik heb dus net even heel OxygenOS (3.5.6) doorgespit, maar ik heb de functie niet kunnen vinden (voor het verbergen van de microfoon en camera icoon op lockscreen).
Enkel root + xposed kun je dat mee aanpassen of weghalen van je lockscreen.
CM12/14 hebben die optie wel
Wat ik opmerk is dat ik in de camera app vrij weinig kan. Hoe kan ik Slow motion instellen of switchen tussen 16:9 en 4:3? Slow motion is standaard 720p @120FPS maar ik kan nergens een optie vinden om iets aan te passen.
Je kan idd niet veel. Beeldverhouding en slow motion in 720p is het enige dat je kan aanpassen.Processorkoeler schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 19:18:
Ik heb zojuist de Oneplus 3T gekocht.
Wat ik opmerk is dat ik in de camera app vrij weinig kan. Hoe kan ik Slow motion instellen of switchen tussen 16:9 en 4:3? Slow motion is standaard 720p @120FPS maar ik kan nergens een optie vinden om iets aan te passen.
Dit topic is gesloten.
Dit topic is alleen bedoeld voor Ervaringen & Discussie, andere onderwerpen horen in:
Levertijd & Prijzen: [OnePlus 3T] Levertijden & Prijzen
Rooten & Custom ROM's: [OnePlus 3T] Rooten & Custom ROM's
Accessoires: [OnePlus 3(T)] Het grote Accessoires topic
RMA & Support: [OnePlus] RMA & Support
Referalls en kortingscodes: [OnePlus] Referral Systeem