[OnePlus 3T] Ervaringen & Discussie Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 18 ... 31 Laatste
Acties:
  • 207.474 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjemm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:00

Zjemm

...

Ik heb ook geen spijt van mijn overstap op de 3t. Maar ik zit nog wel met de uitdaging voor het hardlopen. Waar laat ik het ding?
In mijn hardloop broek zit een zakje waar net een iPhone 5 in past. Deze OnePlus gaat daar echt niet in

opensecure.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:00

Nakebod

Nope.

Ik heb misschien toch een klein probleempje sinds gisteren. Ik hoop softwarematig, ga dit weekend nog wel even een factory reset doen om het uit te sluiten.
De autofocus van de camera werkt geheel niet meer, alles is onscherp. En voordat iemand zegt dat alle foto's een beetje onscherp lijken.. Niet zo onscherp als dit: https://goo.gl/photos/yTREvL2dpCD8oqzb6
Terwijl ik gisteren ook deze foto heb gemaakt: https://goo.gl/photos/NewVsWdGVQ9LCLh3A die dus wel scherp is. Maar alle anderen zijn gewoon mislukt. Ook andere camera apps hebben hetzelfde.

Heel af en toe hoor je de camera ineens iets van 10x in 1 seconde scherpstellen, en dat zie je op het scherm, maar het lukt hem niet. Ben bang dat het hardware is. Nog geen ramp, behalve dat je hem dan een paar dagen kwijt bent :)

Edit: Na factory reset geen verbetering :(
Service request gedaan dan maar.

[ Voor 4% gewijzigd door Nakebod op 11-02-2017 16:10 ]

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordfragger
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 20:45
Ik heb deze armband gekocht, past goed. Enige minpuntje is dat de opening voor de headphone jack niet 100% overeenkomt (maar werkt wel met een klein beetje moeite).

Sommige reviews zeggen dat de band te dun is en in je arm snijdt, daar heb ik echter geen last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RigolleM
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 18:29
Carreon schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 11:16:
[...]

Oei, moet ik ff denken hoor :P

Ik heb een OP3 (niet T), maar omdat het probleem hier meer besproken werd ben ik hier beginnen reageren.

Volgens mij werd m'n telefoon geleverd met firmware 3.2.1.
Dan is het als volgt gegaan (alles dirty geflashed tenzij anders vermeld):
3.2.1 -> 3.2.2 -> 3.2.4 -> OB2 t.e.m. OB11 (daar zit ik momenteel nog op)
Als ik het mij goed herinner heb ik rond OB7 of OB8 een factory reset gedaan (vooral om naar F2FS om te schakelen ipv EXT4).
De verdere OB's heb ik dan terug ge-dirty flashed.
Veel dirty flashes :-)

Ondertussen al 24u een widget aan het draaien van MyProximus app en nog steeds geen reboots...
Volgens mij ligt het niet aan de MyProximus app, maar triggert de MyProximuss app een netwerkverbindingsprobeem, dat de phone doet herstarten. Wereldwijd zijn er gevallen van reboots, en ik heb nu ook geen last meer van reboots, zelfs MET de MyProximus app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dano_nl
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12-05 21:27

dano_nl

Meh

Ik krijg geregeld een melding over of ik het toetsenbord wil wijzigen, in whatsapp etc. Weet iemand hoe ik dit uit zet (ik wil niet alle meldingen van het systeem uitzetten alleen deze)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/hcSZBcQtp1HcHCYBMzdrzDem/thumb.png

Meh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carreon
  • Laatst online: 07-09 23:54
RigolleM schreef op zaterdag 11 februari 2017 @ 11:56:
[...]

Veel dirty flashes :-)

Ondertussen al 24u een widget aan het draaien van MyProximus app en nog steeds geen reboots...
Volgens mij ligt het niet aan de MyProximus app, maar triggert de MyProximuss app een netwerkverbindingsprobeem, dat de phone doet herstarten. Wereldwijd zijn er gevallen van reboots, en ik heb nu ook geen last meer van reboots, zelfs MET de MyProximus app.
I know, maar aangezien ik meedoe met de open beta's zou ik al 2x per maand een factory reset moeten doen. Is me iets teveel van het goede. Cache cleanen doe ik wel regelmatig (als in: als android systeem m'n accu leeg trekt).

Maar buiten de reboots heb/had ik geen verdere problemen met m'n telefoon. Ben voorlopig dus terug een tevreden gebruiker :)

PSN: Carreon_TO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jejeh
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11:35
dano_nl schreef op zaterdag 11 februari 2017 @ 12:06:
Ik krijg geregeld een melding over of ik het toetsenbord wil wijzigen, in whatsapp etc. Weet iemand hoe ik dit uit zet (ik wil niet alle meldingen van het systeem uitzetten alleen deze)
[afbeelding]
Ga naar talen en invoer/virtueel toetsenbord /toetsenborden beheren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En … de OnePlus 3T Gunmetal 128GB is weer leverbaar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:00

Nakebod

Nope.

Kunnen ze die van mij hopelijk sneller repareren :+

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dano_nl
  • Laatst online: 12-05 21:27

dano_nl

Meh

jejeh schreef op zaterdag 11 februari 2017 @ 16:32:
[...]
Ga naar talen en invoer/virtueel toetsenbord /toetsenborden beheren.
Hmmm geen optie om meldingen uit te zetten?

Meh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Registratie: April 2014
  • Niet online
dano_nl schreef op zaterdag 11 februari 2017 @ 20:10:
Hmmm geen optie om meldingen uit te zetten?
Volgens deze post, zou het op de volgende manier moeten:
Als je alle alternatieve toetsenborden, ook spraak input, uitzet, dan valt er niks meer te switchen en krijg je het icoontje ook niet meer

Medewerker van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11:49
Ik zoek een opvolger voor mijn Xiaomi Mi4c waarvan de accu kuren begint te vertonen.
Mijn belangrijkste eisen voor mijn nieuwe phone: stevige behuizing (aluminium, de Mi4c is nogal brak wat dat betreft), degelijke tot goede foto's kunnen maken en dual sim functionaliteit. Daarnaast is het ook nog handig dat de accu bovengemiddeld meegaat.
Ik twijfel tussen een import Samsung S6/S7 duos of de Oneplus3T. Waarom is de OP3T de betere keuze?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
Lord_Dain schreef op zaterdag 11 februari 2017 @ 21:46:
Ik zoek een opvolger voor mijn Xiaomi Mi4c waarvan de accu kuren begint te vertonen.
Mijn belangrijkste eisen voor mijn nieuwe phone: stevige behuizing (aluminium, de Mi4c is nogal brak wat dat betreft), degelijke tot goede foto's kunnen maken en dual sim functionaliteit. Daarnaast is het ook nog handig dat de accu bovengemiddeld meegaat.
Ik twijfel tussen een import Samsung S6/S7 duos of de Oneplus3T. Waarom is de OP3T de betere keuze?
Daarvoor lijkt de OnePlus 3T een uitstekende kandidaat. De 3T is namelijk erg stevig qua behuizing en de telefoon beschikt over Corning Gorilla Glass 4. Waarom de OnePlus 3T een betere keuze is:
  • Goede ondersteuning voor het flashen van custom ROMs (veel vrijheid)
  • Goedkoper voor meer opslag
  • Langere softwareondersteuning
  • Veel minder bloatware dan de S7
  • Laad sneller op
  • Betere selfiecamera
Er zullen vast nog wel andere dingetjes zijn waarbij de OnePlus 3T beter is, maar bovenstaande zijn de grootste verschillen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Ik ben eigenlijk een klein beetje van het custom ROM flashen afgestapt omdat er altijd wel iets is met een custom ROMs. De ene keer is het een specifieke bug, de andere keer dat de support op een specifieke ROM ophoudt en je weer een andere ROM moet gaan zoeken en alles weer opnieuw in kan richten. Dus eigenlijk wil ik het bij de normale firmware houden. Is deze bij de Oneplus degelijk?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sanction
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Heb de T3 128Gb net binnengekregen, straks na het werk lekker pielen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:48

Pierre

Van nature lui!

Sanction schreef op zondag 12 februari 2017 @ 11:23:
Heb de T3 128Gb net binnengekregen, straks na het werk lekker pielen. :P
Ga je hem nog rooten :P

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
Lord_Dain schreef op zondag 12 februari 2017 @ 10:12:
Ik ben eigenlijk een klein beetje van het custom ROM flashen afgestapt omdat er altijd wel iets is met een custom ROMs. De ene keer is het een specifieke bug, de andere keer dat de support op een specifieke ROM ophoudt en je weer een andere ROM moet gaan zoeken en alles weer opnieuw in kan richten. Dus eigenlijk wil ik het bij de normale firmware houden. Is deze bij de Oneplus degelijk?
Jazeker, heb je geen reviews bekeken alvorens je hier vragen ging stellen? In de topic-start staan namelijk allemaal reviews én videoreviews. Zie hier: https://gathering.tweaker...rt_message/1729667#nieuws

Hier zijn de changelogs van OxygenOS voor de 3T van oud naar nieuw:

OxygenOS 3.5.3 (MM) OTA for OnePlus 3T
OxygenOS 3.5.4 (MM) OTA for OnePlus 3T
OxygenOS 4.0 (N) OTA for OnePlus 3T
OxygenOS 4.0.1 (N) OTA for OnePlus 3T
OxygenOS 4.0.2 (N) OTA for OnePlus 3T
OxygenOS 4.0.3 (N) OTA for OnePlus 3T

Hier een review van de nieuwste versie van OxygenOS voor de OnePlus 3T: YouTube: OxygenOS 4.0.3 Update Review OnePlus 3 & OnePlus 3T (Installatio...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanction
  • Niet online
Wat zijn alle icoontjes e.d. groot! :o

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
Sanction schreef op zondag 12 februari 2017 @ 17:55:
Wat zijn alle icoontjes e.d. groot! :o
Dat kan je gelukkig allemaal veranderen. Ga naar je homescreen, en druk nu voor een seconde op het scherm (niet op een icoon). Kies dan voor "aanpassen". Swype dan helemaal naar rechts. Daar kun je de pictogramgrootte aanpassen.

Om DPI te veranderen: YouTube: [OnePlus 3 & 3T] Changing the DPI Display Size

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanction
  • Niet online
Gezien, thanks anyway. :)

Loop nog tegen wat kleine probleempjes/wensen aan, maar ik heb hem net, dus rommel weer verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Kan iemand zien op welk netwerk (2G/3G) de 2e SIM verbindt welke niet voor data is geconfigureerd?
Ik zit bv. met mijn 2e sim bij T-Mobile en daar kan het volgens mij alleen nog maar op de 1800Hz..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RigolleM
  • Laatst online: 18:29
Na het steeds verkondingen dat de MyProximus app geen problemen opleveren bij mij, moet ik helaas op mijn stappen terug komen. Freezes/reboots heb ik niet meer, maar mijn BT connectie in de wagen was terug héél onstabiel (constant connect/disconnect). Ik gooi, met veel ongeloof, de MyProximuss app van mijn toestel en BAM de BT connectie is stabiel. Deze morgen geen enkele disconnect gehad dus ben ik er toch maar in geloven dat die MyProximuss app een hekelpunt is voor de OP3(T) en Nougat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ylmn
  • Registratie: November 2011
  • Niet online
RigolleM schreef op maandag 13 februari 2017 @ 08:18:
Na het steeds verkondingen dat de MyProximus app geen problemen opleveren bij mij, moet ik helaas op mijn stappen terug komen. Freezes/reboots heb ik niet meer, maar mijn BT connectie in de wagen was terug héél onstabiel (constant connect/disconnect). Ik gooi, met veel ongeloof, de MyProximuss app van mijn toestel en BAM de BT connectie is stabiel. Deze morgen geen enkele disconnect gehad dus ben ik er toch maar in geloven dat die MyProximuss app een hekelpunt is voor de OP3(T) en Nougat.
Het is inderdaad wel vreemd dat het in sommige gevallen geen problemen oplevert niettegenstaande dezelfde gsm en android versie. Vrouw van een collega heeft er in ieder geval geen last van.

Ik vraag mij vooral af wat in godsnaam aan die app kan schelen dat het voor zoveel problemen zorgt. Een app die crasht na een update naar een nieuwe android versie kan ik nog mee leven. Developers wat tijd geven en dat komt wel goed, maar dit is wel heel drastisch.

FYI, om op 1 van je vorige vragen te antwoorden, ik heb een OP3, had deze altijd OTA op de laatste versies gehouden (zonder VPN). Enkel vanaf N had ik telkens vanaf ik het ergens las op 'n forum via VPN de update geïnstalleerd. Zo ging ik naar 4.0.0, 4.0.1, 4.0.2.

Geen enkele factory reset gedaan tussen de updates. Had 2 vrienden met hetzelfde probleem die zeiden dat een reset toch niets uithaalde, wou er dus geen verdere moeite insteken. (ondertussen wel al een backup gedaan, die reset misschien toch eens doen binnekort).

Is het verschil tussen F2FS en het oude filesystem een factory reset waard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
Ylmn schreef op maandag 13 februari 2017 @ 09:40:
Geen enkele factory reset gedaan tussen de updates. Had 2 vrienden met hetzelfde probleem die zeiden dat een reset toch niets uithaalde, wou er dus geen verdere moeite insteken. (ondertussen wel al een backup gedaan, die reset misschien toch eens doen binnekort).

Is het verschil tussen F2FS en het oude filesystem een factory reset waard?
Dus als ik het goed begrijp, heb je van OxygenOS 3.x.x naar 4.x.x nog geen factory reset gedaan? Hier leg ik het een en ander uit. Daar zie je ook meteen of het verschil maakt.

Anonymoussaurus in "[OnePlus 3] Ervaringen & Discussie - Deel 2"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
crimedevil schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 15:38:
[...]

De middelste stand geeft geen geluid inderdaad. Maar als je de telefoon gebruikt hoor je de geluiden dus wel en dit kan je niet uitzetten. Ik zou de middelste stand dus willen gebruiken dat hij zowel tijdens gebruik en niet gebruik still en trilloos zou zijn. (Sorry voor late reactie)
Ahh, op die manier.
Nee het media volume staat idd niet standaard uit.

"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinno86
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 06-09 20:44
Ik heb een raar geval op mij scherm ontdekt, ik zie deze rare lijn alleen met scherm uit in het licht of als ik op me scherm hijg, dan verschijnt hij heel duidelijk.

Plaatje ter verduidelijking, lijn in het geel.
http://imgur.com/a/gEPzm

De lijn heeft 2 soort van heuveltjes erin dus dat zou dan een raar krasje zijn..

Het lijkt eerder op een soort van lijm lijntje ofzo.. tis echt heel raar.. :')

Met scherm aan istie nauwelijks of niet te zien.. weet niet of het nou al vanaf het begin zo was of niet helaas. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• London
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Heb m'n 3T ook binnen. Wel leuke verrassing dat er schijnbaar al een screen protector op zit. Had ik die er ook niet bij hoeven kopen :o

Ziet er verder top uit allemaal uiteraard. Bloedjesnel en ligt super in de hand. Ik ben blij man!

Tesla M3LR '21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alekz87
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:08
HansAnders07 schreef op maandag 13 februari 2017 @ 15:07:
Die van mij is ook onderweg. Volgens DHL is hij er de 15e. Staat specifiek in de high five mail die je krijgt als hij onderweg is dat je ook het pakket en de inhoud goed moet controleren voor je tekent.. Is dit gebruikelijk om te doen met de bezorger er nog bij?
Nog nooit eerder gehoord! Maak anders een unbox video als bewijs dat je hem voor het eerst opent met de krant van vandaag ernaast ;)

iPhone 3G, Samsung Galaxy S2, HTC One M7, HTC One M8, Samsung Note 4, Samsung Galaxy S7 Edge, Oneplus 3T, iPhone X, Apple Watch Series 2, Apple Watch Series 6, iPhone 12 Pro, iPhone 14 Pro, iPhone 16 Pro, Apple Watch Series 10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-k
  • Laatst online: 04-02 22:21
Ontvang nu zonder vpn de update (28_170208). Geen bugs of klachten van deze update? Mijn huidige draait momenteel namelijk echt top, wil dit graag zo houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Walkman
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Planespotter schreef op maandag 13 februari 2017 @ 15:12:
Heb m'n 3T ook binnen. Wel leuke verrassing dat er schijnbaar al een screen protector op zit. Had ik die er ook niet bij hoeven kopen :o

Ziet er verder top uit allemaal uiteraard. Bloedjesnel en ligt super in de hand. Ik ben blij man!
Wat voor screen protector zit er op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• London
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Walkman schreef op maandag 13 februari 2017 @ 16:09:
[...]

Wat voor screen protector zit er op?
Gewoon plastic.

Tesla M3LR '21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tags NL
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 13-09 19:25

Tags NL

Harmful or Harmless?

Niet erg bijzonder inderdaad, maar werkt prima en geen last van touch issues ermee of vuil wat er langzaam onder komt ofzo.. Ik laat hem netjes zitten :)

https://powershellisfun.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
Bart-k schreef op maandag 13 februari 2017 @ 15:34:
Ontvang nu zonder vpn de update (28_170208). Geen bugs of klachten van deze update? Mijn huidige draait momenteel namelijk echt top, wil dit graag zo houden.
Voor zover ik zie niet. Lijkt me dus geen probleem. Anders moet je even op de volgende pagina's kijken:

https://forums.oneplus.ne...one_model_rom=O2OS+170208
https://forums.oneplus.net/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-09 17:58

The Wizard

Moderator Mobile
Even een paar reacties verplaatst naar het Accessoires topic.

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeTjuk
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-09 20:33
Ota

Deze komt net binnen. OnePlus3TOxygen_28_170208

Vanavond maar eens installeren.

[ Voor 21% gewijzigd door DeTjuk op 14-02-2017 11:21 ]

[PSN: DeTjuK] Follow your instinct, no one beats you with character and balls.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alekz87
DeTjuk schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 11:19:
[afbeelding]

Deze komt net binnen. OnePlus3TOxygen_28_170208

Vanavond maar eens installeren.
Vorige week via VPN binnengehaald. Vandaag global uitgerold idd.

iPhone 3G, Samsung Galaxy S2, HTC One M7, HTC One M8, Samsung Note 4, Samsung Galaxy S7 Edge, Oneplus 3T, iPhone X, Apple Watch Series 2, Apple Watch Series 6, iPhone 12 Pro, iPhone 14 Pro, iPhone 16 Pro, Apple Watch Series 10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeTjuk
Alekz87 schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 11:24:
[...]
Vorige week via VPN binnengehaald. Vandaag global uitgerold idd.
Merkbare verschillen?

Ik en vriendin hebben af en toe wel last wat nu nog lijkt als spontange battery drain.
Heb al beetje gezocht, maar kan nog niet helemaal achterhalen waardoor het komt.
Op XDA is ergens te vinden dat Swiftkey een veroorzaker zou kunnen zijn.

Maar over battery improvement is niks te lezen in deze upadate, dus zal het ergens anders moeten zoeken.
FB Messenger gebruik ik niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
DeTjuk schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 11:51:
[...]

Merkbare verschillen?

Ik en vriendin hebben af en toe wel last wat nu nog lijkt als spontange battery drain.
Heb al beetje gezocht, maar kan nog niet helemaal achterhalen waardoor het komt.
Op XDA is ergens te vinden dat Swiftkey een veroorzaker zou kunnen zijn.

Maar over battery improvement is niks te lezen in deze upadate, dus zal het ergens anders moeten zoeken.
FB Messenger gebruik ik niet.
Daar zijn de meningen over verdeeld. Het ligt aan veel factoren: welke apps je gebruikt, hoe vaak je de telefoon gebruikt, of je je system cache en ander cache hebt verwijdert, én of je een factory reset hebt gedaan.

Ik kan je aanraden het volgende te proberen om de accuduur te verbeteren (staat op volgorde van eerst naar laatste stap):
  • Instellingen > "back-up maken en resetten" > uitzetten
  • Instellingen > locatie > bolletjes rechtsboven > scannen > Wi-Fi scannen en Bluetooth-scannen uitzetten
  • Instellingen > apps > Google Play Services > opslagruimte > ruimte beheren > "alle gegevens wissen" (dit wist geen persoonlijke data)
  • Instellingen > opslag & geheugen > opslag & USB > gegevens in het cachegeheugen > "ok"
  • Je thema op donker/zwart zetten
  • Recovery > "English" > Wipe data and cache > wipe cache > ok
Als bovenstaande niet helpt, dan raad ik een factory reset aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeTjuk
Anonymoussaurus schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 14:08:
[...]
Daar zijn de meningen over verdeeld. Het ligt aan veel factoren: welke apps je gebruikt, hoe vaak je de telefoon gebruikt, of je je system cache en ander cache hebt verwijdert, én of je een factory reset hebt gedaan.

Ik kan je aanraden het volgende te proberen om de accuduur te verbeteren (staat op volgorde van eerst naar laatste stap):
  • [s][li]Instellingen > locatie > bolletjes rechtsboven > scannen > Wi-Fi scannen en Bluetooth-scannen uitzetten[/li][/s]
  • Instellingen > apps > Google Play Services > opslagruimte > ruimte beheren > "alle gegevens wissen" (dit wist geen persoonlijke data)
  • [s][li]Instellingen > opslag & geheugen > opslag & USB > gegevens in het cachegeheugen > "ok"[/li] [li]Je thema op donker/zwart zetten[/li][/s] [s][li]Recovery > "English" > Wipe data and cache > wipe cache > ok[/li][/s]
Bedankt voor je tips. Aantal zaken heb ik al gedaan, zie de doorhalingen. Rest zal ik nog eens gaan proberen.

Ben met een wipe data and cache -> wipe cache begonnen toen de laatste update was geinstalleerd. De telefoon was daarvoor nog niet gebruikt (nieuw).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
DeTjuk schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 14:54:
Bedankt voor je tips. Aantal zaken heb ik al gedaan, zie de doorhalingen. Rest zal ik nog eens gaan proberen.

Ben met een wipe data and cache -> wipe cache begonnen toen de laatste update was geinstalleerd. De telefoon was daarvoor nog niet gebruikt (nieuw).
Graag gedaan. De battery-drain kan ook worden veroorzaakt omdat de update wat tijd nodig heeft. Kijk het nog een paar dagen aan, en anders geef je me maar een gil. Een update heeft een paar power cycles nodig namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steen447
  • Laatst online: 20:50
Ik heb mijn OnePlus 3T vandaag ook mogen ontvangen. Nadat ik de telefoon had ingesteld, gaf hij aan dat er een update was voor Oxygen OS. Gedownload, geïnstalleerd, telefoon boot niet meer. Goed begin zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alekz87
Steen447 schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 15:52:
Ik heb mijn OnePlus 3T vandaag ook mogen ontvangen. Nadat ik de telefoon had ingesteld, gaf hij aan dat er een update was voor Oxygen OS. Gedownload, geïnstalleerd, telefoon boot niet meer. Goed begin zo.
Wat gek, maar je bent niet de eerste. Paar pagina's terug een zelfde verhaal voorbij gekomen. Kon m even niet zo 123 vinden voor je. Maar die persoon heeft de update "handmatig" via recoverymodus moeten installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thespeed
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21:19
Dat is balen.
Je kunt een factory reset proberen door hem te booten met volume down/ power button.
Dan taal instellen.
Daarna iets van wipe data and cache/ factory reset.

Als dat niet werkt kun je misschien de gehele ROM opnieuw flashen met adb.
Moet je wel op de juiste adb drivers googlen.
Bij de verkeerde drivers werkt het niet terwijl ze wel goed lijken. Helaas ervaring mee.

Normaal kun je die vinden als schijf onder Windows wanneer je de tel koppelt. Maarja dat word nu denk ik lastig.

http://downloads.oneplus....neplus_3t_oxygenos_4.0.3/

Hoop dat je hier wat aan hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steen447
Bedankt voor de hulp. Als ik volume down + power button ingedrukt houdt, gebeurt er hetzelfde als wanneer ik de telefoon normaal probeer op te starten. Het OnePlus logo komt in beeld met daaronder Powered by Android, maar voor de rest gebeurt er niets. Het lijkt erop als recovery mode niet werkt. Als ik volume up + power button ingedrukt houd, kom ik wel in fastboot mode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Esumontere
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 15:18

Esumontere

Floep, banaan.

Steen447 schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 16:07:
Bedankt voor de hulp. Als ik volume down + power button ingedrukt houdt, gebeurt er hetzelfde als wanneer ik de telefoon normaal probeer op te starten. Het OnePlus logo komt in beeld met daaronder Powered by Android, maar voor de rest gebeurt er niets. Het lijkt erop als recovery mode niet werkt. Als ik volume up + power button ingedrukt houd, kom ik wel in fastboot mode.
Hou je dan vol down + power ingedrukt tot ná de OnePlus powered by Android splash?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
Esumontere schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 18:02:
Hou je dan vol down + power ingedrukt tot ná de OnePlus powered by Android splash?
Dat hoeft niet. Zodra je een trilling voelt/hoort kan je de knoppen loslaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steen447
Ik heb het al op allerlei manieren geprobeerd maar hij komt niet in recovery mode. Op mijn Galaxy S6 ging dat altijd zonder problemen dus ik denk niet dat het aan mij ligt (helaas).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
Steen447 schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 19:11:
Ik heb het al op allerlei manieren geprobeerd maar hij komt niet in recovery mode. Op mijn Galaxy S6 ging dat altijd zonder problemen dus ik denk niet dat het aan mij ligt (helaas).
Als ik jou was, zou ik even contact opnemen met de support/chat van OnePlus. Dat kan hier: https://oneplus.whoson.co...t.aspx?domain=oneplus.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steen447
Anonymoussaurus schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 19:25:
[...]

Als ik jou was, zou ik even contact opnemen met de support/chat van OnePlus. Dat kan hier: https://oneplus.whoson.co...t.aspx?domain=oneplus.net
Bedankt, dit heb ik gedaan. Volgende week dinsdag gaan ze me proberen te helpen met een remote sessie. Ik ben benieuwd of ze het probleem op afstand op kunnen lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
Steen447 schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 20:22:
Bedankt, dit heb ik gedaan. Volgende week dinsdag gaan ze me proberen te helpen met een remote sessie. Ik ben benieuwd of ze het probleem op afstand op kunnen lossen.
Oei. Dat duurt nog vrij lang als je het mij vraagt. Dat betekent dat je ruim een week je telefoon niet kan gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanction
  • Niet online
Weird, heb hem sinds zondag en ook alle updates gedaan, ging goed, al kwam ik wel in een redelijk raar opstart-scherm dat ik bijna niet meer wegkreeg (kan me even niet meer herinneren welke). Doe momenteel een project in Muscat, dus mijn toestel komt ui Dubai.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dark-Mist
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11:27
Ik kreeg zojuist ook deze update (Oxygen_28_170208) binnen op mijn 3T en probeerde deze te installeren maar uiteindelijk een fail tijdens het installeren.

"Error during installation"

Gelukkig wel weer normaal beeld en de optie op Reboot. Twijfel nu wel om deze update te installeren..

Misschien dat jouw 3T hard-bricked is en dat onderstaande link je verder helpt :)

https://forum.xda-develop...ide-hard-bricked-t3405700

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandyman538
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21:53

Sandyman538

SandstorM [148839]

Steen447 schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 16:07:
http://downloads.oneplus....oneplus_3_oxygenos_4.0.3/

Dat al geprobeerd? Ik moest hem ook een paar keer aan en uit zetten (toen ik hem net binnen had), maar daarna werkte het prima via deze methode.

[ Voor 9% gewijzigd door Sandyman538 op 14-02-2017 21:16 ]

Hattrick: playing IV.50
PSN: Sandyman

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Steen447
Anonymoussaurus schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 20:56:
[...]

Oei. Dat duurt nog vrij lang als je het mij vraagt. Dat betekent dat je ruim een week je telefoon niet kan gebruiken.
Dat vond ik ook wel ja, ze zullen het wel druk hebben. Ik ben van een Galaxy S6 naar deze Oneplus overgestapt, dus ik kan de Samsung voorlopig nog wel gebruiken.
Sanction schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 21:05:
[...]

Weird, heb hem sinds zondag en ook alle updates gedaan, ging goed, al kwam ik wel in een redelijk raar opstart-scherm dat ik bijna niet meer wegkreeg (kan me even niet meer herinneren welke). Doe momenteel een project in Muscat, dus mijn toestel komt ui Dubai.
Het is wel raar inderdaad, ik heb gezien dat de OTA update bij meerdere mensen fout gaat maar die konden wel allemaal nog in recovery mode opstarten. In nog veel meer gevallen zal het gelukkig wel gewoon goed gaan.
Dark-Mist schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 21:07:
[...]

Ik kreeg zojuist ook deze update (Oxygen_28_170208) binnen op mijn 3T en probeerde deze te installeren maar uiteindelijk een fail tijdens het installeren.

"Error during installation"

Gelukkig wel weer normaal beeld en de optie op Reboot. Twijfel nu wel om deze update te installeren..

Misschien dat jouw 3T hard-bricked is en dat onderstaande link je verder helpt :)

https://forum.xda-develop...ide-hard-bricked-t3405700
Dankjewel! Die unbrick guide (maar dan voor de 3T) was uiteindelijk de oplossing.
Sandyman538 schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 21:14:
[...]

http://downloads.oneplus....oneplus_3_oxygenos_4.0.3/

Dat al geprobeerd? Ik moest hem ook een paar keer aan en uit zetten (toen ik hem net binnen had), maar daarna werkte het prima via deze methode.
Dat lukte dus eerst niet omdat je daarvoor in de recovery mode moet komen, maar ondertussen lukt me dat weer. Ik ben die firmware nu aan het sideloaden, ik hoop dat het nu helemaal goed gaat komen :D _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thespeed
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21:19
Ajj de verkeerde toegevoegd. Dacht dat ik die van de 3T had toegevoegd..
Was op dat moment niet thuis dus had het vrij snel getypt.
Excuses daarvoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
Een vraag, bij gebruik van 2 simkaarten van dezelfde provider, levert dat problemen op? Ivm dezelfde frequenties? Even vanuit gaande dat ze allebei op dezelfde wijze verbonden zijn (2G als voorbeeld).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjelle
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12:09
The Wizard schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 11:15:
Een vraag, bij gebruik van 2 simkaarten van dezelfde provider, levert dat problemen op? Ivm dezelfde frequenties? Even vanuit gaande dat ze allebei op dezelfde wijze verbonden zijn (2G als voorbeeld).
Ik maak gebruik van 2 simkaarten van T-Mobile (privé/zakelijk) en heb nog geen problemen ondervonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opx
  • Registratie: December 2015
  • Nu online

Opx

Ik lees in diverse reacties op het oneplus forum dat de batterij na de update slechter presteerde. Bij mij het tegenovergestelde. Van ca 22 uur ga ik naar 37 uur resterende tijd. Dit 1 dag na de update. Telefoon is ook voelbaar minder warm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjemm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:00

Zjemm

...

ook de laatste update geinstalleerd.

eerst kreeg ik een bericht over een beschikbare update ter groote van ongeveer 80mb, die gedownload en de upgrade gestart. ik kwam toen in een soort recorery menu terecht waardoor het leek alsof ik de installatie handmatig moest starten. toch maar niet gedaan en een reboot uitgevoerd. toen was de update in eens ruim een gig, en die gestart, waarna de upgrade zonder problemen en volledig automatich verliep.

vaag maar het werkt :)

opensecure.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
Tjelle schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 11:19:
[...]

Ik maak gebruik van 2 simkaarten van T-Mobile (privé/zakelijk) en heb nog geen problemen ondervonden.
Top, bedankt voor de feedback!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opx
  • Registratie: December 2015
  • Nu online

Opx

Zjemm schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 14:48:
ook de laatste update geinstalleerd.

eerst kreeg ik een bericht over een beschikbare update ter groote van ongeveer 80mb, die gedownload en de upgrade gestart. ik kwam toen in een soort recorery menu terecht waardoor het leek alsof ik de installatie handmatig moest starten. toch maar niet gedaan en een reboot uitgevoerd. toen was de update in eens ruim een gig, en die gestart, waarna de upgrade zonder problemen en volledig automatich verliep.

vaag maar het werkt :)
Stappen die je aangeeft zijn herkenbaar, omdat ik de update uitvoerde met twee kinderen erbij dacht ik de eerste keer iets fout te doen. Maar downloaden tweede keer duurde ook veel langer en ging toen ook goed.

Vage procedure.

[ Voor 56% gewijzigd door Opx op 15-02-2017 15:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb mn oneplus 3t gisteren ontvangen. Wat ik heb opgemerkt is, wanneer ik het scherm vanuit een andere positie bekijk dat ik een regenboog laag zie op mijn scherm. Is dit normaal??

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheProf82
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 09:37
Hier geen problemen. En nu, na een volle dag met 4 uur screen on time, nog 28℅batterij. Ik krijg hem niet leeg, erg fijn! Bij dagelijks opladen maak ik mij nooit zorgen over de batterij. Bij 2 dagen gebruik moet ik wel wat zuiniger doen!

• Steen447
Na de opstartproblemen draait Android Nougat hier nu als een zonnetje. De telefoon bevalt me zeer goed! Die vingerafdrukscanner is echt ontzettend snel zeg. Het enige minpuntje is dat ik een pixel heb ontdekt die enkel groen weergeeft op het moment dat de helderheid op zijn laagst staat.

• Anonymoussaurus
  • Niet online
Steen447 schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 01:17:
Het enige minpuntje is dat ik een pixel heb ontdekt die enkel groen weergeeft op het moment dat de helderheid op zijn laagst staat.
Dan ben ik bang dat dat om een dode pixel gaat. Je hebt daar gewoon garantie op, en dus zou je de telefoon terug kunnen sturen. Maar die keus is natuurlijk aan jou.

• Alekz87
Steen447 schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 01:17:
Na de opstartproblemen draait Android Nougat hier nu als een zonnetje. De telefoon bevalt me zeer goed! Die vingerafdrukscanner is echt ontzettend snel zeg. Het enige minpuntje is dat ik een pixel heb ontdekt die enkel groen weergeeft op het moment dat de helderheid op zijn laagst staat.
Anonymoussaurus schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 07:57:
[...]

Dan ben ik bang dat dat om een dode pixel gaat. Je hebt daar gewoon garantie op, en dus zou je de telefoon terug kunnen sturen. Maar die keus is natuurlijk aan jou.
Zoals gezegd wordt is terugsturen zeker een optie. Je bent t dan wel weer even kwijt, maar uiteindelijk heb je gewoon een 100% nieuw toestel terug. Je hebt wel een slechte start gehad met dit toestel zeg!

• Salamanderr
  • Laatst online: 27-08 11:32
Ik had al enige tijd problemen met mijn activity tracker, de gegevens werden niet gesynchroniseerd via bluetooth. Sinds de update van deze is dat gelukkig verholpen.

Met vriendelijke groet,

• Steen447
Alekz87 schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 08:30:
[...]

[...]

Zoals gezegd wordt is terugsturen zeker een optie. Je bent t dan wel weer even kwijt, maar uiteindelijk heb je gewoon een 100% nieuw toestel terug. Je hebt wel een slechte start gehad met dit toestel zeg!
Het zit tot nog toe niet echt mee inderdaad, maar ik ben ondertussen wel een fan van dit toestel geworden. Ik lees wel op de website van Oneplus dat ze hem pas omruilen als je 3 dode pixels of een eentje groter dan 0,15 mm hebt.

• mac1987
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14-09 00:59
Verwijderd schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 22:30:
Ik heb mn oneplus 3t gisteren ontvangen. Wat ik heb opgemerkt is, wanneer ik het scherm vanuit een andere positie bekijk dat ik een regenboog laag zie op mijn scherm. Is dit normaal??
Dat doet mijn OP3 ook. Is denk ik of de oleophobische coating of een polarisatiefilter.

• cypher21
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
Steen447 schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 13:02:
[...]

Het zit tot nog toe niet echt mee inderdaad, maar ik ben ondertussen wel een fan van dit toestel geworden. Ik lees wel op de website van Oneplus dat ze hem pas omruilen als je 3 dode pixels of een eentje groter dan 0,15 mm hebt.
je kunt binnen 14 dagen kosteloos terug sturen en de koop ontbinden toch :)

"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
cypher21 schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 13:26:
[...]

15 kalenderdagen bij Oneplus: https://oneplus.net/nl/su...or-return-and-replacement
If you are not satisfied with your OnePlus product(s) for any reason, you may request a return within 15 calendar days of delivery. To do so, please submit a support ticket requesting the return or replacement. Our support agents will guide you through the Return Merchandise Authorization process. While you don't have to specify a reason, we would certainly appreciate your feedback. Once your package is received and checked toverify that warranties are still valid, we will issue a full refund or a replacement for all eligible product(s).
Please note that all accessories must be new and unopened to be eligible for refunds.To qualify for a replacement or refund, devices must be in "as new" condition and, if possible, with the original sealed packaging intact. Accessories must be sealed in their original packaging. If the accessory is returned for no reason, then we will deduct the return shipping fee from the returned amount.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HansAnders07
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 21:10
Heb mijn toestel gister ontvangen, helemaal blij mee! Vanmorgen de Nougat update geïnstalleerd. Heerlijk toestel!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:48

Pierre

Van nature lui!

mac1987 schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 13:09:
[...]

Dat doet mijn OP3 ook. Is denk ik of de oleophobische coating of een polarisatiefilter.
Is het niet de screen protector die er op zit

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

• mac1987
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14-09 00:59
Zou ook zomaar kunnen. Het is in ieder geval geen defect of ongebruikelijk.

• Dubrillion
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 16:41
Dit toestel heeft me erg enthousiast gemaakt. Aangezien de Pixel misschien helemaal niet naar Nederland komt en veel te duur is... wordt dit waarschijnlijk mijn volgende toestel. Alleen mag ik begin Mei verlengen (wordt dan sim-only) en zijn de meeste OnePlus toestellen rond die tijd geïntroduceerd. Dus wellicht wacht ik even op de OnePlus 4

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21:52
Dubrillion schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 15:08:
Alleen mag ik begin Mei verlengen (wordt dan sim-only) en zijn de meeste OnePlus toestellen rond die tijd geïntroduceerd. Dus wellicht wacht ik even op de OnePlus 4
De OnePlus 3 is aangekondigd in juni en verwacht dat de OP4 daar niet ver vanaf zal zitten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dubrillion
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 16:41
rens-br schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 15:15:
[...]

De OnePlus 3 is aangekondigd in juni en verwacht dat de OP4 daar niet ver vanaf zit.
Dat zou natuurlijk top zijn. En zonde als ik in Mei verlengt en de maand erna een nieuw toestel verschijnt O-)

• Alekz87
Dubrillion schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 15:08:
Dit toestel heeft me erg enthousiast gemaakt. Aangezien de Pixel misschien helemaal niet naar Nederland komt en veel te duur is... wordt dit waarschijnlijk mijn volgende toestel. Alleen mag ik begin Mei verlengen (wordt dan sim-only) en zijn de meeste OnePlus toestellen rond die tijd geïntroduceerd. Dus wellicht wacht ik even op de OnePlus 4
Ik wilde in december veel liever de Pixel XL. Bijna geïmporteerd, maar zag toen dat er een opvolger van de OP3 gereleased zou worden op begin december. Helft van de prijs van de Pixel XL en even goede specs. Makkelijke keuze dus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Steen447
cypher21 schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 13:26:
[...]

Klopt, ik heb nog maar een keer een beroep gedaan op de Live Chat support. UPS komt mijn telefoon weer ophalen, als hij door de technische inspectie heen komt sturen ze een nieuwe 8)

• Le Enfant!
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 16:53
Ik heb mijn toestel al meer dan een maand, maar ik heb vandaag toch wel iets raars meegemaakt met mijn 3T. Ik heb in mijn lunchpauze wat Pokémon Go gespeeld, dus ik weet niet of dat de oorzaak was, maar mijn 3T was de hele namiddag heel warm en de accu was in 'no-time' leeg. Rond 13u had ik nog 78%, maar tegen het eind van mijn werkdag rond 17.00 was dit maar 3%. Er stond niets open van apps. GPS en Wi-Fi stonden aan, maar die staan sowieso altijd aan. Het scherm stond op de donkerste stand (automatisch, ik heb hier niet aan gekomen). Mijn 3T staat nog altijd op 3.5.3 / Android 6, dus het ligt in ieder geval niet aan een update.

Ik was van plan om mijn 3T dit weekend te voorzien van de nieuwste update; deels waarom ik heb gewacht is omdat ik zeker wou zijn of dat ik geen slechte batch in handen had en om uit te sluiten dat dit ligt aan de smartphone moest er iets gebeuren na het updaten ervan. Ik heb tot vandaag geen problemen gehad met het toestel, m.u.v. dat bij het ontgrendelen de vingerafdruk soms niet werkt (de afbeelding van een vingerafdruk ontbreekt dan) en dat ik soms al mijn meldingen krijg wanneer ik mijn toestel ontgrendel terwijl ik die meldingen (mail oa) wel al kreeg op bv. mijn iPad. Ik dacht dus dat ik goed zat, maar nu door bovenstaande begin ik nu toch te twijfelen of het wel zo slim is om te updaten en dat ik beter gewoon het niet afwacht om te zien of dit een tijdelijk fenomeen was of dat ik toch een slechte batch heb.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
Le Enfant! schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 19:07:
Ik heb mijn toestel al meer dan een maand, maar ik heb vandaag toch wel iets raars meegemaakt met mijn 3T. Ik heb in mijn lunchpauze wat Pokémon Go gespeeld, dus ik weet niet of dat de oorzaak was, maar mijn 3T was de hele namiddag heel warm en de accu was in 'no-time' leeg. Rond 13u had ik nog 78%, maar tegen het eind van mijn werkdag rond 17.00 was dit maar 3%. Er stond niets open van apps. GPS en Wi-Fi stonden aan, maar die staan sowieso altijd aan. Het scherm stond op de donkerste stand (automatisch, ik heb hier niet aan gekomen). Mijn 3T staat nog altijd op 3.5.3 / Android 6, dus het ligt in ieder geval niet aan een update.

Ik was van plan om mijn 3T dit weekend te voorzien van de nieuwste update; deels waarom ik heb gewacht is omdat ik zeker wou zijn of dat ik geen slechte batch in handen had en om uit te sluiten dat dit ligt aan de smartphone moest er iets gebeuren na het updaten ervan. Ik heb tot vandaag geen problemen gehad met het toestel, m.u.v. dat bij het ontgrendelen de vingerafdruk soms niet werkt (de afbeelding van een vingerafdruk ontbreekt dan) en dat ik soms al mijn meldingen krijg wanneer ik mijn toestel ontgrendel terwijl ik die meldingen (mail oa) wel al kreeg op bv. mijn iPad. Ik dacht dus dat ik goed zat, maar nu door bovenstaande begin ik nu toch te twijfelen of het wel zo slim is om te updaten en dat ik beter gewoon het niet afwacht om te zien of dit een tijdelijk fenomeen was of dat ik toch een slechte batch heb.
First things first: wat staat er als grootste verbruiker bovenaan? Heeft je telefoon een aantal apps geüpdatet tijdens het spelen van Pokémon? Je GPS instellingen, heb je die niet verandert naar "grote nauwkeurigheid" of stond dat al zo? Wat ik wel weet, is dat Pokémon Go vandaag een update heeft gekregen, en een paar dagen geleden ook. Misschien dat die update voor een battery-drain zorgt.

Dat je af en toe geen meldingen krijgt, kan komen door Doze, maar je kunt apps uitsluiten van Doze. Laat me raden: het gaat voornamelijk om WhatsApp berichten en e-mails? Uitsluiten kan op de volgende manier: instellingen > batterij > 3 bolletjes rechtsboven > accuoptimalisatie > "alle apps" kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeltedForest
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 09-08 18:30

MeltedForest

Lenny-t

Dubrillion schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 15:17:
[...]

Dat zou natuurlijk top zijn. En zonde als ik in Mei verlengt en de maand erna een nieuw toestel verschijnt O-)
Een OnePlus is toch niet in combinatie met een abonnement te koop? Dus verleng gewoon naar een sim only abonnement in mei en koop die OnePlus4 wanneer het je uitkomt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just_A_User
  • Laatst online: 17:29
Anonymoussaurus schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 19:25:
[...]

First things first: wat staat er als grootste verbruiker bovenaan? Heeft je telefoon een aantal apps geüpdatet tijdens het spelen van Pokémon? Je GPS instellingen, heb je die niet verandert naar "grote nauwkeurigheid" of stond dat al zo? Wat ik wel weet, is dat Pokémon Go vandaag een update heeft gekregen, en een paar dagen geleden ook. Misschien dat die update voor een battery-drain zorgt.

Dat je af en toe geen meldingen krijgt, kan komen door Doze, maar je kunt apps uitsluiten van Doze. Laat me raden: het gaat voornamelijk om WhatsApp berichten en e-mails? Uitsluiten kan op de volgende manier: instellingen > batterij > 3 bolletjes rechtsboven > accuoptimalisatie > "alle apps" kiezen.
Dat Doze zegt me nog niks. Ik heb gisteren een 3T besteld, die zou als het goed is op 17 feb (vandaag dus) verstuurd worden, maar vooralsnog heb ik geen mail ontvangen nog dat ie verstuurd is. Hoe dan ook, deze tip ga ik direct toepassen zodra ik het toestel heb en geupdate heb naar Nougat :P

Och ja, je moet toch wat he.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
Just_A_User schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 09:36:
Dat Doze zegt me nog niks. Ik heb gisteren een 3T besteld, die zou als het goed is op 17 feb (vandaag dus) verstuurd worden, maar vooralsnog heb ik geen mail ontvangen nog dat ie verstuurd is. Hoe dan ook, deze tip ga ik direct toepassen zodra ik het toestel heb en geupdate heb naar Nougat :P
Doze is een functie die sinds Android 6 aanwezig is. Als je je telefoon voor 30 minuten lang niet gebruikt, dan worden de netwerkactiviteiten 'geblokkeerd' van alle apps. Je kunt de applicaties ook uitsluiten van Doze, zoals ik hier uitleg: Anonymoussaurus in "[OnePlus 3T] Ervaringen & Discussie"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PKlein
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 15-09 14:46
Ook hier het probleem met de update naar 4.03. Na het downloaden van de update wordt de telefoon in recovery mode opstart.
De oplossing die hier al een keer genoemd is om handmatig de update te kiezen in de recovery mode werkt ook niet.

Net contact gehad met de helpdesk en deze geeft aan dat er binnenkort weer een nieuwe update komt waarin dit euvel verholpen zou moeten zijn. Daar er al meerdere klachten over dit probleem waren binnengekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just_A_User
PKlein schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 10:50:
Ook hier het probleem met de update naar 4.03. Na het downloaden van de update wordt de telefoon in recovery mode opstart.
De oplossing die hier al een keer genoemd is om handmatig de update te kiezen in de recovery mode werkt ook niet.

Net contact gehad met de helpdesk en deze geeft aan dat er binnenkort weer een nieuwe update komt waarin dit euvel verholpen zou moeten zijn. Daar er al meerdere klachten over dit probleem waren binnengekomen.
En wat is dan 'binnenkort'? Want op het forum van 1+ zie ik een hele hoop mensen die issues hebben met 4.03, incl dat belkwaliteit slecht is, telefoon traag, etc etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Just_A_User schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 13:40:
[...]

En wat is dan 'binnenkort'? Want op het forum van 1+ zie ik een hele hoop mensen die issues hebben met 4.03, incl dat belkwaliteit slecht is, telefoon traag, etc etc.
En je ziet niet meldingen van mensen waarbij er geen enkel probleem is.

Maar nu heb je er één. Want ik heb nog steeds geen enkel probleem met mijn 3T.

En zo zijn er vast meer :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
Voor alle Nougat gebruikers van de OnePlus 3T: Tips and tricks for Nougat

Wellicht leuk en interessant voor jullie. Zo kun je optimaal gebruik maken van Nougat, en worden er ook vragen beantwoordt over onder andere battery-drain. Kortom: in bovenstaande post staat uitgebreid en duidelijk alles over Nougat uitgelegd (gaat specifiek over Nougat van OxygenOS).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PKlein
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 15-09 14:46
Just_A_User schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 13:40:
[...]

Geen idee wat ze met "binnenkort" bedoelen.
Ik ondervind op dit moment geen problemen met mijn toestel. Alleen kreeg ik de melding dat er een update was en dat deze vervolgens niet te installeren is.
Bij de vorige update had mijn toestel ook al update kuren. Vandaar dat ik maar eens contact met de supportdesk had opgenomen om te vragen hoe dat zit.

Daar was dus het antwoord dat ik niet de enige was en dat er aan een oplossing wordt gewerkt die "binnenkort" uitkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benep
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 04-09 16:51
Jelte schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 13:52:
[...]
En je ziet niet meldingen van mensen waarbij er geen enkel probleem is.

Maar nu heb je er één. Want ik heb nog steeds geen enkel probleem met mijn 3T.

En zo zijn er vast meer :)
Bij deze nog eentje, sinds eergisteren geupdate naar 4.0.3 en mijnn 3T loopt nog altijd super. Ben er blij mee !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Le Enfant!
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 16:53
Anonymoussaurus schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 19:25:
[...]

Google Play-services had het grootste verbruik (66%), maar ik had totdat ik mijn 3T in de lader stak geen meldingen van apps die klaar stonden of al geüpdate waren. De update van Pokémon Go bv. kreeg ik maar toen hij in de lader zat. Mijn toestel deed terug normaal vandaag (amper accuverbruik, staat nog op 75%), dus ik neem aan dat dit maar tijdelijk was. Ik ga in ieder geval niet de recentste update installeren morgen, maar enkel de eerste update die Nougat met zich mee bracht.

Bedankt trouwens voor de tip van Doze, ik heb voor Gmail een uitzondering gemaakt in de accuoptimalisatie, zowat de belangrijkste app op mijn toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
Le Enfant! schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 18:59:
Google Play-services had het grootste verbruik (66%), maar ik had totdat ik mijn 3T in de lader stak geen meldingen van apps die klaar stonden of al geüpdate waren. De update van Pokémon Go bv. kreeg ik maar toen hij in de lader zat. Mijn toestel deed terug normaal vandaag (amper accuverbruik, staat nog op 75%), dus ik neem aan dat dit maar tijdelijk was. Ik ga in ieder geval niet de recentste update installeren morgen, maar enkel de eerste update die Nougat met zich mee bracht.

Bedankt trouwens voor de tip van Doze, ik heb voor Gmail een uitzondering gemaakt in de accuoptimalisatie, zowat de belangrijkste app op mijn toestel.
Aha. Dan weet ik al een goeie oplossing :).

• Instellingen > locatie > bolletjes rechtsboven > scannen > Wi-Fi scannen en Bluetooth-scannen uitzetten
  • Instellingen > opslag & geheugen > opslag & USB > gegevens in het cachegeheugen > "ok"
  • Je thema op donker/zwart zetten
  • Recovery > "English" > Wipe data and cache > wipe cache > ok

Met name die ene van Google Play Services is belangrijk voor in jouw geval :).

[ Voor 25% gewijzigd door Anonymoussaurus op 17-02-2017 19:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
Ik snap het niet, waar zijn de poort en SSL opties bij het instellen van een mailadres in de Gmail app?
Voorheen kon je die vinden bij handmatig instellen. Maar nu niet meer?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/F6OzlShafy6QlX1QijytI4hj/thumb.png

Hoe vul ik nu een andere poort in?

[ Voor 5% gewijzigd door Jelte op 17-02-2017 20:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanction
  • Niet online
Kan ik dat grote bestand (OnePlux3TOxygen_28_OT[en dan nog een heleboel].zip wegmikken? Is bijna 1.4Gb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tags NL
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 13-09 19:25

Tags NL

Harmful or Harmless?

Sanction schreef op zaterdag 18 februari 2017 @ 11:45:
Kan ik dat grote bestand (OnePlux3TOxygen_28_OT[en dan nog een heleboel].zip wegmikken? Is bijna 1.4Gb.
Als je bijgewerkt bent naar die versie, dan kan hij weg inderdaad. Heb hem zelf altijd nog wel staan, mocht ik iets verknallen met custom kernel/SuperSu of wat dan ook.. dan kan ik die makkelijk vanuit TWRP weer erover flashen (Dat of mijn backup restoren middels TWRP). Heb voldoende ruimte op mijn 3T ook al heb ik 'maar' het 64Gb model

https://powershellisfun.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
Jelte schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 20:25:
Ik snap het niet, waar zijn de poort en SSL opties bij het instellen van een mailadres in de Gmail app?
Voorheen kon je die vinden bij handmatig instellen. Maar nu niet meer?

[afbeelding]

Hoe vul ik nu een andere poort in?
Ik heb het even geprobeerd voor je, en het valt me op dat ik bij m'n Google account dit niet kan doen (serverinstellingen-optie is er niet). Zodra ik dit wil doen bij m'n Microsoft account, kan dit weer wel. Dus ik snap ook niet echt waarom dat zo is. Wat ik hier lees, is dat je blijkbaar alleen maar al die dingen in kan stellen zodra je je Gmail nog niet geconfigureerd hebt.. Raar maar waar..

De poort hoef je denk ik niet te wijzigen, want SSL gaat via poort 443.

Edit: ik heb het even met jouw gegevens geprobeerd (om het te reproduceren), en als je op dat scherm zit waar jij nu zit, druk je gewoon op "volgende". Dan komt hij met een melding dat het niet veilig is en bla bla bla. Vervolgens druk je weer op "volgende", en daar kan je dan het poortnummer en SSL etc wijzigen.

[ Voor 15% gewijzigd door Anonymoussaurus op 18-02-2017 13:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeVliegendeNLer
  • Registratie: Januari 2010
  • Nu online
Voor welk zouden jullie gaan/hebben jullie voor gekozen? Gunmetal of Soft gold?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
Anonymoussaurus schreef op zaterdag 18 februari 2017 @ 13:24:
[...]

Ik heb het even geprobeerd voor je, en het valt me op dat ik bij m'n Google account dit niet kan doen (serverinstellingen-optie is er niet). Zodra ik dit wil doen bij m'n Microsoft account, kan dit weer wel. Dus ik snap ook niet echt waarom dat zo is. Wat ik hier lees, is dat je blijkbaar alleen maar al die dingen in kan stellen zodra je je Gmail nog niet geconfigureerd hebt.. Raar maar waar..

De poort hoef je denk ik niet te wijzigen, want SSL gaat via poort 443.

Edit: ik heb het even met jouw gegevens geprobeerd (om het te reproduceren), en als je op dat scherm zit waar jij nu zit, druk je gewoon op "volgende". Dan komt hij met een melding dat het niet veilig is en bla bla bla. Vervolgens druk je weer op "volgende", en daar kan je dan het poortnummer en SSL etc wijzigen.
vreemd, nu kan het wel. Er zijn wel wat updates gedraaid vannacht. Misschien ook de Gmail app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
DeVliegendeNLer schreef op zaterdag 18 februari 2017 @ 13:36:
Voor welk zouden jullie gaan/hebben jullie voor gekozen? Gunmetal of Soft gold?
Ik vind persoonlijk, de Gunmetal stoerder, en vind de Soft Gold meer een variant voor een vrouw/meisje.
Jelte schreef op zaterdag 18 februari 2017 @ 13:49:
vreemd, nu kan het wel. Er zijn wel wat updates gedraaid vannacht. Misschien ook de Gmail app.
Bij mij is er geen Gmail update. Vorige week is er een Gmail update geweest dacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just_A_User
Hoe is eigenlijk de integratie tussen bijvoorbeeld Facebook en je telefoonboek? Daarmee bedoel ik dat het op de meeste telefoons zo is, dat contactpersonen in je telefoonboek gekoppeld worden aan hun facebook account, waardoor je dus in je telefoonboek foto's ziet bij vrijwel alle contactpersonen.

Ik heb momenteel een Huawei Note 7 en daarbij werkt dat dus niet, wat ik persoonlijk erg jammer vindt. Ik had ooit een Samsung en daar werkte dat feilloos.

Hoe is dat bij de 1+3t?

Pagina: 1 ... 18 ... 31 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor Ervaringen & Discussie, andere onderwerpen horen in:
Levertijd & Prijzen: [OnePlus 3T] Levertijden & Prijzen
Rooten & Custom ROM's: [OnePlus 3T] Rooten & Custom ROM's
Accessoires: [OnePlus 3(T)] Het grote Accessoires topic
RMA & Support: [OnePlus] RMA & Support
Referalls en kortingscodes: [OnePlus] Referral Systeem