[OnePlus 3T] Ervaringen & Discussie Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 15 ... 31 Laatste
Acties:
  • 207.470 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salamanderr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 27-08 11:32
rens-br schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 11:41:
[...]

Bij 'Niet storen' kan je volgens mij alleen alarmen laten afgaan, de rest staat uit. Moet je het toestel niet zetten op 'Prioriteit' en vervolgens het bellen instellen bij 'Als prioriteit' toestaan.
Kan je mij vertellen hoe ik de telefoon op Prioriteit zet? Als ik de schuifknop aan de zijkant schuif krijg ik alleen Stil, Niet storen en Beltoon. Via het snelmenu (vanaf bovenaan het scherm naar beneden schuiven) zie ik het ook niet staan en ook niet bij Geluid in de Instellingen.

Met vriendelijke groet,

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ikt
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 21:48

ikt

Salamanderr schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 12:35:
[...]

Kan je mij vertellen hoe ik de telefoon op Prioriteit zet? Als ik de schuifknop aan de zijkant schuif krijg ik alleen Stil, Niet storen en Beltoon. Via het snelmenu (vanaf bovenaan het scherm naar beneden schuiven) zie ik het ook niet staan en ook niet bij Geluid in de Instellingen.
Prioriteit zit sinds OxygenOS 4.0 / Nougat niet meer in de ROM. Niet Storen is ongeveer gelijk aan prioriteit. Wil je het ding op trillen zetten, dan zet je de slider op Stil, houd je de volumeknop naar beneden en schuif je het weer naar Niet Storen. De trilfunctie hoort dan aan te blijven.

Het is een workaround, maar het werkt. Jammer dat OnePlus de kritiek op het nieuwe systeem niet opneemt :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 05:02
Fraai, updatemelding naar 4.0.2 gekregen, reboot.

En nu is het een presse papier :/ :)

Ik ga mijn fastboot sideload kennis maar eens opgraven en Google afstruinen denk ik :)

fastboot is de enige mode waar ik nog in kom :(

[ Voor 15% gewijzigd door Ruud op 18-01-2017 12:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salamanderr
ikt schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 12:48:
[...]

Prioriteit zit sinds OxygenOS 4.0 / Nougat niet meer in de ROM. Niet Storen is ongeveer gelijk aan prioriteit. Wil je het ding op trillen zetten, dan zet je de slider op Stil, houd je de volumeknop naar beneden en schuif je het weer naar Niet Storen. De trilfunctie hoort dan aan te blijven.

Het is een workaround, maar het werkt. Jammer dat OnePlus de kritiek op het nieuwe systeem niet opneemt :/
Op die fiets. Bedankt.

Met vriendelijke groet,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benep
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 04-09 16:51
Is het ook mogelijk om het trillen harder of zachter te zetten? Nu trilt hij erg zacht, merk het nooit..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:11
ikt schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 12:48:
[...]

Prioriteit zit sinds OxygenOS 4.0 / Nougat niet meer in de ROM.
Ah ok. Dat wist ik niet. Ik deelde mijn ervaring alleen met een standaard Android 7.x ROM.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ikt
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 21:48

ikt

rens-br schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 13:04:
[...]

Ah ok. Dat wist ik niet. Ik deelde mijn ervaring alleen met een standaard Android 7.x ROM.
Het is... apart, om het zo maar te zeggen. De instellingen heten wel weer "Priority only allows", maar alleen als je op het tandwieltje drukt. Via de instellingen (Alert Slider) heet het "Do not disturb". Iets zegt me dat OnePlus de ROM niet helemaal klaar heeft en nu pijn heeft van de "eind 2016 Nougat" belofte :+

Ik heb geen ervaring met standaard Nougat ROMs, ik zal voor de vergelijking mijn Galaxy Nexus thuis weer eens flashen met Nougat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Registratie: April 2014
  • Niet online
Misschien een nogal verwarrend iets, maar OnePlus heeft een nieuwe bèta uitgebracht voor de OnePlus 3T (Open Beta 2 N). Raar dat ze én een stable hebben én een bèta.

De update bevat de volgende veranderingen en oplossingen:
  • UI optimizations
  • Improved Shelf Customization
  • Updated APN Settings for select Carriers
  • Fixed Proximity Sensor bug during calls
  • Fixed Google Play Store download bug
  • Increased System Stability
Link van aankondiging:
OxygenOS Open Beta 2 (N) for OnePlus 3T

Overigens raar dat hier de Wi-Fi bug niet aanwezig is.

Medewerker van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-08 11:20
Anonymoussaurus schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 13:47:
Raar dat ze én een stable hebben én een bèta.
Dat is niet raar - niet iedereen heeft zin om een testversie te draaien op z'n telefoon. :)

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakeNL
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 13-09 18:57
Iemand anders ook problemen om te updaten? Ik heb de VPN op Duitsland gezet. De update wordt gedownload maar de telefoon herstart in recovery modus. Bij het opnieuw opstarten zegt het systeem dat de update mislukt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salamanderr
BlakeNL schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 15:46:
Iemand anders ook problemen om te updaten? Ik heb de VPN op Duitsland gezet. De update wordt gedownload maar de telefoon herstart in recovery modus. Bij het opnieuw opstarten zegt het systeem dat de update mislukt is.
En als je een andere VPN-locatie gebruikt zoals Canada, Toronto bijvoorbeeld?

Met vriendelijke groet,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakeNL
Salamanderr schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 15:50:
[...]

En als je een andere VPN-locatie gebruikt zoals Canada, Toronto bijvoorbeeld?
Net geprobeerd, maar heeft hetzelfde effect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Esumontere
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 22:38

Esumontere

Floep, banaan.

BlakeNL schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 16:19:
[...]

Net geprobeerd, maar heeft hetzelfde effect.
Welke VPN app gebruik je? Ik gebruik de Opera VPN, en bij mij vond hij de update direct.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakeNL
Esumontere schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 16:28:
[...]

Welke VPN app gebruik je? Ik gebruik de Opera VPN, en bij mij vond hij de update direct.
Ik gebruik ook de opera. De update wordt wel gevonden en gedownload. Vervolgens start de update de telefoon opnieuw op en komt in de recovery modus. De update installeert dus niet.

Het vreemde is dat mijn telefoon eerst een update van +/- 30 MB vond (deze update mislukte, zoals omschreven). Na het herstarten werd er een update van 1400+ MB gevonden (ook deze update mislukte zoals omschreven).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
Alex) schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 13:56:
Dat is niet raar - niet iedereen heeft zin om een testversie te draaien op z'n telefoon. :)
Dat weet ik ook wel, dat doen ze al een tijd lang inderdaad, maar die changelog van bèta 2 is exact hetzelfde als de stable. Ook vind ik het raar dat ze weer gewoon bij 2 verdergaan, in plaats van weer bij bèta 1 beginnen, voor de volgende final/stable release.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Esumontere

Esumontere

Floep, banaan.

BlakeNL schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 16:35:
[...]

Ik gebruik ook de opera. De update wordt wel gevonden en gedownload. Vervolgens start de update de telefoon opnieuw op en komt in de recovery modus. De update installeert dus niet.

Het vreemde is dat mijn telefoon eerst een update van +/- 30 MB vond (deze update mislukte, zoals omschreven). Na het herstarten werd er een update van 1400+ MB gevonden (ook deze update mislukte zoals omschreven).
De 30 MB update is volgens mij een directe update voor 4.0.1 naar 4.0.2 (alleen essentiele bestanden aangepast). De 1400 MB update is de volledige ROM. Als het via de OTA niet direct werkt, kan je proberen een factory reset te doen en vervolgens opnieuw de update te draaien.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BlakeNL
Esumontere schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 17:09:
[...]

De 30 MB update is volgens mij een directe update voor 4.0.1 naar 4.0.2 (alleen essentiele bestanden aangepast). De 1400 MB update is de volledige ROM. Als het via de OTA niet direct werkt, kan je proberen een factory reset te doen en vervolgens opnieuw de update te draaien.
Het is gelukt. Voor mensen met hetzelfde probleem:

Download met VPN Opera. Als de update is gevonden, zet VPN uit. Vervolgens downloaden. De update forceert een herstart, en de telefoon komt vervolgens weer in recovery uit. Druk op English, ga naar install on local storage en zoek naar het mapje H2Oupdate (of iets wat daarop lijkt). Daar staat de update. Vervolgens wordt de update wel juist geïnstalleerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DennisP
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 08-07-2023
Inmiddels 3 weken erg tevreden met mijn 3t, met 7.0 en 4.0.2!
Het enige waar ik mij aan irriteer is de vingerafdrukscanner! Ik heb 2 duimen en 2 wijsvingers ingesteld maar het werkt vaak slecht.
Het lijkt erop als ik een aantal keren bv met links unlock, hij rechts 'vergeet' en na meerdere pogingen toch weer pakt. Ook voor de update had ik hier last van... Ik hoopte met 4.0.2 verbetering... Maar helaas.
Iemand een oplossing?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• InflatableMouse
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 09-08 07:45

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

DennisP schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 21:49:
Het enige waar ik mij aan irriteer is de vingerafdrukscanner! Ik heb 2 duimen en 2 wijsvingers ingesteld maar het werkt vaak slecht.
Het lijkt erop als ik een aantal keren bv met links unlock, hij rechts 'vergeet' en na meerdere pogingen toch weer pakt. Ook voor de update had ik hier last van... Ik hoopte met 4.0.2 verbetering... Maar helaas.
Iemand een oplossing?
Je hebt je vingers denk ik niet goed ingescanned.

Wat ik doe (en 2 anderen met en 1p3(t) ook) is je vinger iedere scan een paar graden draaien en als je dan op de helft bent ongeveer, je vinger ietsje rechterop houden en met elke scan weer terug draaien. Als je dan nog een of twee scans over hebt, doe je die gewoon normaal scannen.

Dat doe je met elke vinger.

Wat mij opvalt is dat veel mensen die hun vinger moeten scannen, hun hand of vinger ineens anders gaan houden dan wanneer ze op de home knop drukken. Let er op dat je dat dus niet doe, draai hem alleen maar houd je positie verder normaal.

Bij mij en bij al die andere 2 mensen :P werkt het sindsdien feilloos. Letterlijk, feilloos.

Enige wat ik dan weer heb door de custom ROM is dat tie niet altijd wakker wordt op de vingeradrukscanner. Maar ja, da's een ander probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huttenkloas
  • Laatst online: 07-09 08:27
Miss een domme vraag maar wordt de Dash oplader standaard meegeleverd of dien je die apart aan te schaffen? en als 'traag' opladen voldoende is kan je dan ook een micro usb oplader gebruiken van Samsung bijv?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

Huttenkloas schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 22:32:
Miss een domme vraag maar wordt de Dash oplader standaard meegeleverd of dien je die apart aan te schaffen? en als 'traag' opladen voldoende is kan je dan ook een micro usb oplader gebruiken van Samsung bijv?
Ja, je krijgt er een kabel en dash charger bij.

Gewoon opladen kan ook maar is minder goed omdat je telefoon dan warmer wordt en dat is niet bevordelijk voor je accu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
InflatableMouse schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 22:35:
[...]

Ja, je krijgt er een kabel en dash charger bij.

Gewoon opladen kan ook maar is minder goed omdat je telefoon dan warmer wordt en dat is niet bevordelijk voor je accu.
Gewoon opladen is niet minder goed, gaat alleen op de ouderwetse langzame manier

"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

cypher21 schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 07:01:
[...]

Gewoon opladen is niet minder goed, gaat alleen op de ouderwetse langzame manier
De dash charger handelt de warmte af, warmte die met een normale lader naar de telefoon gaat. Warmte is slecht voor een accu en verminderd de levensduur van zo'n ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
InflatableMouse schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 07:09:
[...]

De dash charger handelt de warmte af, warmte die met een normale lader naar de telefoon gaat. Warmte is slecht voor een accu en verminderd de levensduur van zo'n ding.
Klopt, maar je hebt het bij dash charge over de warmte van het snelladen
Met een langzame lader wordt de telefoon niet zo warm

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vinno86
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 06-09 20:44
DennisP schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 21:49:
Iemand een oplossing?
Ik moet meestal ook 2 of 3 keer me vinger scannen, denk dat het komt omdat ik het vaak te snel doe..

Als ik me duim er rustig en goed op leg pakt hij hem namelijk altijd.. lijkt soms wel alsof die scanner schrikt van me duim ineens haha.. sinds ik me beide duimen 2x heb in gescand gaat het wel iets beter..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wari42
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 15-09 16:41
Preau schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 23:30:
[...]

Heb je hier toevallig nog een oplossing voor gevonden? Ik heb hetzelfde probleem.

Weet iemand anders misschien nog iets wat ik kan proberen?
Mijn oplossing is dat ik 2x heb gelopen met de apps op mn oude telefoon en nu geblesseerd ben en dus niet loop hahaha.
Maar zonder gekheid....Kijk eens in je batterij instellingen daar zijn 2 mogelijkheden voor "doze"(geloof dat het zo heet). Er staat iets van apps met hoog batterij verbruik die op de achtergrond draaien automatisch afsluiten.Heb je daar mss iets aan staan?
Bij de tab "agressief sluimeren en slaapstand apps inschakelen" heb ik die optie aanstaan en mn running apps en Whatsapp e.d. ook nog aangevinkt, ze komen dan te staan bij "niet geoptimaliseert" (zodat ze niet afsluiten volgens mij). Helaas kan ik het nu niet proberen ivm blessure maar als jij dat kan zou ik graag je bevindingen willen weten.

Grt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-09 09:46
Ik had eerder al bericht over mijn idiote accudrain.
Nu kan ik vertellen dat het niet over is zonder de facebook app, maar het scheelt al wel!
Een dagje geen pokemon bood echter geen hele goede oplossing, het ging nog steeds vrij rap.
Dit vertelde ik aan een vriend die ook de 3T heeft, die gaf de tip om toch eens te rebooten omdat de GPS nog wel eens gaat fcken.

Gisteravond voor het slapen rebooted en met 66% weggelegd (wel de GPS uitgezet) en er was maar een paar % vanaf deze ochtend.
Ik denk dat het in die hoek zit dus.

Verder heb ik zojuist background wifi en bluetooth scanning uitgezet (tipje uit het OPO3 topic)
want dat vind ik toch niet nodig en zou ook moeten schelen.

[ Voor 24% gewijzigd door Gman op 19-01-2017 11:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cypher21
4.0.2 doet 't goed hier.
Geen problemen, 6uur en 18min SOT en nog 8% over

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GurbY{nl}
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15-09 07:06

GurbY{nl}

GurbY{nl}

cypher21 schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 14:12:
4.0.2 doet 't goed hier.
Net ook even geflashed. Zal em morgen even helemaal opladen en kijken hoe het zich houdt. Tot dusver SOT van rond de 5uur op één lading.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeTjuk
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-09 20:33
cypher21 schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 14:12:
4.0.2 doet 't goed hier.
En krijg je notificaties van apps zoals gmail, whatsapp, telegram etc ook goed binnen of moet je echt de telefoon "wakker" maken alvorens je de nieuwe berichten binnen krijgt?

[PSN: DeTjuK] Follow your instinct, no one beats you with character and balls.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GurbY{nl}

GurbY{nl}

GurbY{nl}

DeTjuk schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 15:19:
[...]

En krijg je notificaties van apps zoals gmail, whatsapp, telegram etc ook goed binnen of moet je echt de telefoon "wakker" maken alvorens je de nieuwe berichten binnen krijgt?
Ik wel, en niet dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeTjuk
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-09 20:33
Dat is dan goed nieuws. Morgen hoop ik zelf uit eigen ervaring te kunnen putten.

[PSN: DeTjuK] Follow your instinct, no one beats you with character and balls.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hondacb50
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 15-09 11:55
Hallo,

Ik heb sinds gisteren een oneplus 3t afkomende van windows phone, dus best nog wel wennen aan Android.

Ik heb een vraagje: Zodra ik vanuit whatsapp een selfie wil maken, start hij de selfie camera op. Zodra ik de foto neem geeft hij de melding:
" Kan de camera niet starten. Start de telefoon opnieuw op".

Dit heb ik dus gedaan, maar de keer erna krijg ik dezelfde melding. Normale selfies werken wel. Is dit iets met de app zelf? of is er misschien iets mis met mijn toestel?

alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RigolleM
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 00:11
Ik heb een vraagje: Zodra ik vanuit whatsapp een selfie wil maken, start hij de selfie camera op. Zodra ik de foto neem geeft hij de melding:
Geen issue met selfie cam icm Whatsapp...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huttenkloas
  • Laatst online: 07-09 08:27
ff kort vraagje. Ik heb nu de Samsung S6 dual sim telefoon. Ik ga overstappen na de Oneplus 3T zodra de 128GB versie beschikbaar is. Kun je met de Oneplus 3T ook kiezen van welke simkaart hij mobiel internet pakt of met welke sim je een belletje wil plegen en kun je ook al je wil 1 simkaart uitzetten?

Mijn dank is groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anessie
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 26-08 03:28
Op alles wat je zegt: ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
hondacb50 schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 16:07:
Hallo,

Ik heb sinds gisteren een oneplus 3t afkomende van windows phone, dus best nog wel wennen aan Android.

Dit heb ik dus gedaan, maar de keer erna krijg ik dezelfde melding. Normale selfies werken wel. Is dit iets met de app zelf? of is er misschien iets mis met mijn toestel?

alvast bedankt!
Heb je WhatsApp wel toestemming gegeven om de camera te gebruiken? Dan moet je dat even gaan bekijken onder "apps" in "instellingen". Daar moet je even zoeken naar WhatsApp en dan naar "machtigingen" gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thespeed
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 15-09 16:54
Ik heb zojuist de Oneplus 3T binnen gekregen.
Eerste indruk is heel goed
Nu staat er standaard 3.5.3 op.
Is het nu al slim om de Open Beta 2 te gaan gebruiken van OxygenOS?
Of kan ik het beter nog even op de officiele build houden?

Ik heb hier in het topic wel van iemand gelezen dat diegene goede ervaringen heeft.
Momenteel moet ik dus alles nog opnieuw instellen van de Oneplus 3T

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benep
  • Laatst online: 04-09 16:51
benep schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 12:59:
Is het ook mogelijk om het trillen harder of zachter te zetten? Nu trilt hij erg zacht, merk het nooit..
Nog mensen wat dit ondervinden? Eventuele tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derootn
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 21-11-2020
Heb mijn OP3t nu al een grote maand en heb toch al redelijk wat problemen gehad.
In het begin ging alles goed maar toch had ik redelijk wat battery drains in de laatste versie van MM en had ik besloten om toch via VPN naar nougat over te schakelen. Sindsdien heb ik héél veel last van random reboots nadat hij eerst vastloopt. Ik had gehoopt dat het opgelost zou zijn met Nougat 4.0.2. maar helaas niet dus. Ik heb dinsdag geupdate naar 4.0.2. en gisteren nog eens een factory reset gedaan via recovery maar dit helpt dus ook niet. Vandaag weer een 7 tal random reboots gehad, terwijl deze in mijn zak zit of terwijl aan het bellen ben of bezig ben met een app. Via live chat heb ik een afspraak gemaakt dat ze dinsdag een remote session zullen doen om de drivers en OS opnieuw te installeren. Geen idee of dit zal helpen maar ik houd mijn hart al vast.

Nog mensen met random reboots en vastlopen? En was dit opgelost na update of een remote session?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
thespeed schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 18:04:
Ik heb zojuist de Oneplus 3T binnen gekregen.
Eerste indruk is heel goed
Nu staat er standaard 3.5.3 op.
Is het nu al slim om de Open Beta 2 te gaan gebruiken van OxygenOS?
Of kan ik het beter nog even op de officiele build houden?

Ik heb hier in het topic wel van iemand gelezen dat diegene goede ervaringen heeft.
Momenteel moet ik dus alles nog opnieuw instellen van de Oneplus 3T
Je kan beter updaten naar 4.0.2 (stabiele versie), en dan een factory reset doen. Dat is namelijk wel aan te raden als je gaat upgraden van Android versie, en omdat je hem net hebt binnengekregen is het niet zoveel werk. Ik zou dat dus doen.
derootn schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 18:37:
Heb mijn OP3t nu al een grote maand en heb toch al redelijk wat problemen gehad.
In het begin ging alles goed maar toch had ik redelijk wat battery drains in de laatste versie van MM en had ik besloten om toch via VPN naar nougat over te schakelen. Sindsdien heb ik héél veel last van random reboots nadat hij eerst vastloopt. Ik had gehoopt dat het opgelost zou zijn met Nougat 4.0.2. maar helaas niet dus. Ik heb dinsdag geupdate naar 4.0.2. en gisteren nog eens een factory reset gedaan via recovery maar dit helpt dus ook niet. Vandaag weer een 7 tal random reboots gehad, terwijl deze in mijn zak zit of terwijl aan het bellen ben of bezig ben met een app. Via live chat heb ik een afspraak gemaakt dat ze dinsdag een remote session zullen doen om de drivers en OS opnieuw te installeren. Geen idee of dit zal helpen maar ik houd mijn hart al vast.

Nog mensen met random reboots en vastlopen? En was dit opgelost na update of een remote session?
Oei. Lijkt toch een hardwarematig probleempje. Misschien dat je in het volgende topic antwoord op je vraag kan vinden: [OnePlus] RMA & Support (gewoon even zoeken op "random reboots" of "reboots".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derootn
Anonymoussaurus schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 18:46:
[...]

Je kan beter updaten naar 4.0.2 (stabiele versie), en dan een factory reset doen. Dat is namelijk wel aan te raden als je gaat upgraden van Android versie, en omdat je hem net hebt binnengekregen is het niet zoveel werk. Ik zou dat dus doen.

[...]

Oei. Lijkt toch een hardwarematig probleempje. Misschien dat je in het volgende topic antwoord op je vraag kan vinden: [OnePlus] RMA & Support (gewoon even zoeken op "random reboots" of "reboots".
Begin ik ook al te vrezen.. Alhoewel ik eigenlijk nooit een reboot oid heb gehad met MM. En volgens de live chat hebben ze de meeste gevallen kunnen oplossen door een remote session. Laat ons hopen dat ik geen RMA moet overwegen, heb echt geen zin om een 20tal dagen gsmloos rond te lopen.. :(

Op RMA & Support niet veel te vinden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pandorian
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 13-09 16:40
Wat ben ik blij dat mijn 3T geen enkel van de vermelde problemen heeft.
Nu een kleine maand in bezit, ondertussen op N 4.0.2 zonder factory resets.

Battery drain: niets, en bij wel kwam dat door geïnstalleerde apps, die eraf en alles is weer ok.
Vingerafdrukscanner, 4 vingers ingescand (met roteren) geen probleem met lezen.
Reboots: none
Notificaties: alles komt netjes door, (heb ook een Gear S3, dus extra fijn dat dat gewoon werkt.)
Opladen: een uurtje per dag bij normaal gebruik om hem op peil te houden
Batterij: een 24h, alles aan WiFi / BT (continue met Gear S3) / GPS / berichten 24/7/ gmail (werk / hangouts (werk) spellen.
SOT: afhankelijk van het gebruik haal ik zeker 5h op 24h.
Scherm protector: dat stukkie plastic dat er af fabriek op zit. Nog nooit eerder met een telefoon gebruikt, en heb er geen last van, voor mij dus prima.

Het er meteen een extra oplader, auto oplader (ook Dash) en extra kabels bijgekocht. De losse kabels zijn extra handig aangezien deze van het platte type zijn. De kabels welke bij de telefoon en de autolader geleverd worden zijn rond en (vind ik) vrij stug. De platte kabel is hierbij een uitkomst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Preau
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
wari42 schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 10:57:
[...]

Mijn oplossing is dat ik 2x heb gelopen met de apps op mn oude telefoon en nu geblesseerd ben en dus niet loop hahaha.
Maar zonder gekheid....Kijk eens in je batterij instellingen daar zijn 2 mogelijkheden voor "doze"(geloof dat het zo heet). Er staat iets van apps met hoog batterij verbruik die op de achtergrond draaien automatisch afsluiten.Heb je daar mss iets aan staan?
Bij de tab "agressief sluimeren en slaapstand apps inschakelen" heb ik die optie aanstaan en mn running apps en Whatsapp e.d. ook nog aangevinkt, ze komen dan te staan bij "niet geoptimaliseert" (zodat ze niet afsluiten volgens mij). Helaas kan ik het nu niet proberen ivm blessure maar als jij dat kan zou ik graag je bevindingen willen weten.

Grt
Ik had die 2 opties al uit staan, maar ondanks dat gebeurde het nog.

Ik heb nu wel de oplossing gevonden echter; in het app-switch scherm bij de apps die moeten blijven rechtsboven het slotje aanzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-k
  • Laatst online: 04-02 22:21
InflatableMouse schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 21:57:
[...]

Je hebt je vingers denk ik niet goed ingescanned.

Wat ik doe (en 2 anderen met en 1p3(t) ook) is je vinger iedere scan een paar graden draaien en als je dan op de helft bent ongeveer, je vinger ietsje rechterop houden en met elke scan weer terug draaien. Als je dan nog een of twee scans over hebt, doe je die gewoon normaal scannen.
Super, nooit bij stilgestaan. Hij werkte al goed maar nu gewoon feilloos
Daarnaast net als hierboven wordt genoemd heb ik ook geen enkel probleem met mijn Oneplus 3T. Van Iphone naar HTC en nu dus de Oneplus. Ik denk dat ik kan stellen dat dit waarschijnlijk de beste telefoon is die ik heb gehad. Wifi problemen ken ik niet, batterij drains ook niet en nog geen enkele reboots gehad. Dit mag ook wel gezegd worden anders ontstaat er misschien een vertekend beeld. >:)

Mocht ik twee nadelen noemen dan is het de camera die top is maar toch soms ondermaats presteert met weinig licht en bij festivals (harde muziek) is het geluid simpelweg slecht te noemen als ik het vergelijk met mijn oude telefoons.

[ Voor 40% gewijzigd door Bart-k op 20-01-2017 10:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
Modbreak:Dames en heren, letten we even op de topicwaarschuwing. Het bespreken van accessoires hoort in: [OnePlus 3(T)] Het grote Accessoires topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aaaido
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 11-09 15:45
Heb momenteel een Oneplus one. Maar merk dat deze binnenkort wel toe is aan vervanging. Grotendeels omdat ik gewoon wat betere specs wil ;)

Raden jullie aan om de 3t te halen of te wachten op de opvolger? En is er al bekend wanneer deze gaat komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
aaaido schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 13:24:
Raden jullie aan om de 3t te halen of te wachten op de opvolger? En is er al bekend wanneer deze gaat komen?
Er is officieel nog niks bekend over de eventuele opvolger. Wel wordt verwacht dat deze komt rond juni en mogelijk de OnePlus 5 gaat heten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wari42
Preau schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 08:49:
[...]

Ik had die 2 opties al uit staan, maar ondanks dat gebeurde het nog.

Ik heb nu wel de oplossing gevonden echter; in het app-switch scherm bij de apps die moeten blijven rechtsboven het slotje aanzetten.
Das top, heel fijn om te weten. Maar je moet dat dus iederen keer doen als je de app opent of wordt dat onthouden?
Dus als ik het goed begrijp open je de app voordat je gaat lopen => gaat naar dat scherm (recent heet dat geloof ik) zet het slotje dicht => terug naar de app en lopen is dat wat je bedoeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-k
  • Laatst online: 04-02 22:21
Krijg nu trouwens zonder VPN de update Oneplus3TOxygen_28_170114 binnen,draaide nog op 4.0 (Deze wel via VPN opgehaald.)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
Heb momenteel een Oneplus one. Maar merk dat deze binnenkort wel toe is aan vervanging. Grotendeels omdat ik gewoon wat betere specs wil ;)

Ik zelf ga even wachten op de 4 of 5. Wellicht wordt de 4/5 wel weer 400 euro namelijk. Ook de overstap naar de Snapdragon 835 op 10nm is zeer welkom (want batterijverbruik gaat dan omlaag). Het is ook even kijken wat OnePlus gaat doen met Dash-Charge, omdat Google heeft lopen zeuren (het gedoe over USB-PD. Hier te vinden: nieuws: Google overweegt verbod op methodes snel laden van Qualcomm en OnePlu.... Ik weet het, ik zou eerst de 3 kopen, maar daar waren een aantal niet-nader genoemde dingetjes mee waardoor ik hem tóch niet heb gekocht. De OnePlus 2 was gewoon een totale flop, dus wil ik eerst even kijken of het een flop is/wordt of niet.

Uiteraard maak ik (en Rens wellicht ook) weer een aantal topics van de volgende OnePlus telefoon tegen die tijd :).

[ Voor 4% gewijzigd door Anonymoussaurus op 20-01-2017 14:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Preau
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
wari42 schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 13:51:
[...]

Das top, heel fijn om te weten. Maar je moet dat dus iederen keer doen als je de app opent of wordt dat onthouden?
Dus als ik het goed begrijp open je de app voordat je gaat lopen => gaat naar dat scherm (recent heet dat geloof ik) zet het slotje dicht => terug naar de app en lopen is dat wat je bedoeld?
Dit is inderdaad wat ik bedoel, wat dat slotje doet is er voor zorgen dat de app helemaal niet meer afgesloten kan worden, dus je moet dat echt handmatig unlocken wil je de app nog uitzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wari42
Preau schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 14:16:
[...]

Dit is inderdaad wat ik bedoel, wat dat slotje doet is er voor zorgen dat de app helemaal niet meer afgesloten kan worden, dus je moet dat echt handmatig unlocken wil je de app nog uitzetten.
Super bedankt hoef nu alleen nog maar weer fit te worden dan hahaha

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Esumontere

Esumontere

Floep, banaan.

Dit ís de nieuwe. Hij is net anderhalve maand uit. Waarom zou je nog wachten? Het is een fantastische telefoon die z'n geld dubbel en dwars waard is.

Als je vlak na de release van een apparaat al gaat denken 'Of zal ik wachten op de volgende...' koop je nooit iets. Je bent altijd aan het wachten omdat er weer wat beters komt. Dat komt er ook. Wil niet zeggen dat deze niet goed is.

[ Voor 18% gewijzigd door Esumontere op 20-01-2017 14:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• evadnl
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 14-09 19:14
Duurt de download voor de officiele OTA update naar Nougat bij anderen ook zo bizar lang? Ik zit op Wifi maar haal echt max 200 KB/s met het downloaden...

Als ik andere dingen met telefoon doe zie ik veel hogere snelheden...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eraser127
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23:57

Eraser127

Nijkerk

De grote update gaat hier ook echt tergend traag :F

My Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• belrpr
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 10-09 15:05
derootn schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 18:37:

Heb dus hetzelfde probleem meer wel alleen sinds Android N. Kan je een seintje geven met de bevindingen na de remote support

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derootn
belrpr schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 23:16:
[...]

Heb dus hetzelfde probleem meer wel alleen sinds Android N. Kan je een seintje geven met de bevindingen na de remote support
Van mij ook sinds Android Nougat hoor. Zal ik doen. Dinsdagavond heb ik een afspraak. Heb al gehoord dat van sommigen hun mobo moet vervangen worden. Laat ons hopen dat het bij ons niet zo is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
evadnl schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 22:55:
Duurt de download voor de officiele OTA update naar Nougat bij anderen ook zo bizar lang? Ik zit op Wifi maar haal echt max 200 KB/s met het downloaden...

Als ik andere dingen met telefoon doe zie ik veel hogere snelheden...
Eraser127 schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 23:15:
De grote update gaat hier ook echt tergend traag :F
Maak je gebruik van een VPN? Anders even een direct-link proberen van de patch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evadnl
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 14-09 19:14
Nee geen VPN, kreeg melding dat er een update beschikbaar was, dus zonder VPN een OTA update gekregen :).

Vraag me alleen af of ik moet upgraden, lees veel issues hier en op de oneplus fora :/.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• doltishDuke
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 14-09 10:05
Ik heb meer het idee dat die issues telefoonspecifiek zijn, want het zijn vaak mensen die vanaf het begin gedonder hebben gehad.

Ik heb werkelijk helemaal nergens last van. Op 4.0.2, en überhaupt nog geen enkele reboot gehad. WiFi doet het prima, GPS fix is snel. Battery drain wel, maar dat lag aan WhatsApp.

[ Voor 18% gewijzigd door doltishDuke op 21-01-2017 18:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
evadnl schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 23:51:
Nee geen VPN, kreeg melding dat er een update beschikbaar was, dus zonder VPN een OTA update gekregen :).

Vraag me alleen af of ik moet upgraden, lees veel issues hier en op de oneplus fora :/.
omdat de mensen bij wie het goed gaat, geen reden hebben om van zich te laten horen.

Hier gaat het vlekkeloos. Al sinds ik de 3T heb.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TotalCrash
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 25-11-2019
Jelte schreef op zaterdag 21 januari 2017 @ 03:55:
[...]
omdat de mensen bij wie het goed gaat, geen reden hebben om van zich te laten horen.

Hier gaat het vlekkeloos. Al sinds ik de 3T heb.
Hier ook net men OP3T 128gb binnen. Net ota 4.0.2 binnen gehaald. Ging vlot en was wel vrij snel gedownload. Ook geen problemen met vastlopers of reboots of WiFi problemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alekz87
  • Laatst online: 20:13
evadnl schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 23:51:

0 issues hier. Alles gaat vlot en soepel.

iPhone 3G, Samsung Galaxy S2, HTC One M7, HTC One M8, Samsung Note 4, Samsung Galaxy S7 Edge, Oneplus 3T, iPhone X, Apple Watch Series 2, Apple Watch Series 6, iPhone 12 Pro, iPhone 14 Pro, iPhone 16 Pro, Apple Watch Series 10.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Ook hier gaat alles top. 4.0.2 erop maar geen vastlopers of wat dan ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjemm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:19

Zjemm

...

TotalCrash schreef op zaterdag 21 januari 2017 @ 09:11:
[...]

Hier ook net men OP3T 128gb binnen. Net ota 4.0.2 binnen gehaald. Ging vlot en was wel vrij snel gedownload. Ook geen problemen met vastlopers of reboots of WiFi problemen.
tsss 128GB is nog steeds niet leverbaar :(

opensecure.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TotalCrash
Zjemm schreef op zaterdag 21 januari 2017 @ 10:42:
[...]

Ik had net geluk. Best de oneplusstock site checken of het levertijden forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GurbY{nl}

GurbY{nl}

GurbY{nl}

Ik heb een 3T 128gb sinds eind december. Tot nu toe 0 issues, 4.0.2 met root, twrp.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• diefightdie
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 13-09 02:43
Eergisteren mijn 3T 128gb binnen gekregen.
Meteen TWRP er op + geroot.

Gisteren dus de 4.0.2. OTA update gekregen (onverwachts).
Unroot + stock recovery er op. Hierna succesvol geupdate naar 4.0.2.

0 problemen en alles werkt!
Zal ook maar eens van me laten horen als alles goed gaat, i.p.v. alleen wanneer 't fout gaat ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alekz87
diefightdie schreef op zaterdag 21 januari 2017 @ 16:40:
Eergisteren mijn 3T 128gb binnen gekregen.
Meteen TWRP er op + geroot.

Gisteren dus de 4.0.2. OTA update gekregen (onverwachts).
Unroot + stock recovery er op. Hierna succesvol geupdate naar 4.0.2.

0 problemen en alles werkt!
Zal ook maar eens van me laten horen als alles goed gaat, i.p.v. alleen wanneer 't fout gaat ;)
Wat is het voordeel voor twrp en root tov normaal gebruik? Weet niet wat ik mis namelijk, maar dat komt miss doordat ik niet weet wat je allemaal meer kan!

Zo te lezen is t eerste wat jij doet rooten! Wat installeer je daarna dan allemaal?

iPhone 3G, Samsung Galaxy S2, HTC One M7, HTC One M8, Samsung Note 4, Samsung Galaxy S7 Edge, Oneplus 3T, iPhone X, Apple Watch Series 2, Apple Watch Series 6, iPhone 12 Pro, iPhone 14 Pro, iPhone 16 Pro, Apple Watch Series 10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

Zjemm schreef op zaterdag 21 januari 2017 @ 10:42:
[...]

Daarom heb ik de mijne maar tweedehands gekocht. Nieuwprijs betaald maar wel met 2 hoesjes en 10 redelijk goeie screen protectors.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• diefightdie
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 13-09 02:43
Alekz87 schreef op zaterdag 21 januari 2017 @ 16:45:
[...]

Wat is het voordeel voor twrp en root tov normaal gebruik? Weet niet wat ik mis namelijk, maar dat komt miss doordat ik niet weet wat je allemaal meer kan!

Zo te lezen is t eerste wat jij doet rooten! Wat installeer je daarna dan allemaal?
TWRP maakt het heel makkelijk om custom roms te installeren en modificaties te flashen. Root is 9/10 nodig om allerlei snufjes en extra foefjes te installeren.
Echter laat ik hem voorlopen wel mooi stock, daar ook ik niet veel zie in de extra mods/snufjes die ik tot nu toe gevonden heb.

OxygenOs is gewoon al super zonder root :)!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thespeed
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 15-09 16:54
diefightdie schreef op zaterdag 21 januari 2017 @ 18:56:
[...]

TWRP maakt het heel makkelijk om custom roms te installeren en modificaties te flashen. Root is 9/10 nodig om allerlei snufjes en extra foefjes te installeren.
Is er al een manier om de device unlocked waarschuwing weg te krijgen bij het booten?
Vind dat lelijk staan en houd me op dit moment wel even tegen om hem te unlocken.
Anonymoussaurus schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 18:46:
[...]

[...]
Bedankt, hij draait nu de laatste versie en ik ben nog geen problemen tegengekomen. Gisterochtend had ik wel het idee dat hij opeens onverklaarbaar uit stond. Maarja kan ook bijvoorbeeld de autohouder geweest zijn die de aan/uit knop in drukte. Verder bevalt hij echt prima en is toch wel weer merkbaar sneller dan de Oneplus One.

[ Voor 31% gewijzigd door thespeed op 21-01-2017 20:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• InflatableMouse

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

Alekz87 schreef op zaterdag 21 januari 2017 @ 16:45:
[...]

Zal ik dan ook maar even:

Met root:
- Adaway!! Nergens meer advertenties (dus veiliger, geen malware via malafide advertenties, sneller, etc)
- TitaniumBackup - Backup al je settings, apps en hun data. Selectief terug zetten, ook tussen verschillende ROMs
- Betere/meer betrouwbare accu statistieken (BetterBatteryStats op N of GSAM op MM)
- su in terminal
- FX root explorer (of elke willekeurige andere file explorer met root ondersteuning).
- Debloaten van een bloated ROM

Basically: root maakt je baas over je eigen telefoon. Je koopt ook geen PC met Windows zonder dat je het adminstrator password kijgt, of wel dan?! :P

TWRP:
- NANDROID BACKUPS!!! (en restores, dus). Nummer 1 reden voor TWRP.
- Custom ROMs flashen
- Allerlei andere hele super coole shit flashen, zoals F2FS <--> EXT4FS :9
- Makkelijk en selectief wipen van cache, dalvik, of formatteren van data om encryptie verwijderen

Nadeel in beide gevallen:
Als je je telefoon kwijt raakt en hij komt in handen van iemand zoals ik (maar dan met slechte bedoelingen 8)) is je informatie op de telefoon NIET veilig, ook niet als tie encrypted is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19:31

Nakebod

Nope.

InflatableMouse schreef op zaterdag 21 januari 2017 @ 21:26:
[...]
- Allerlei andere hele super coole shit flashen, zoals F2FS <--> EXT4FS :9
Welk voordeel heeft EXT4 tov F2FS?
Want zover ik lees heeft het geen voor (Danwel na)delen om EXT4 te gebruiken, en is F2FS ontworpen voor flash opslag, dus theoretisch beter geschikt hiervoor.

En mijn OP 3t 128GB is inmiddels ook binnen, even geboot om te zien of ie het deed, en gelijk bootloader unlocked, TWRP erop, OOS 4.0.2 erop geknalt, root erbij. En gaan :)
Ik wil nu eenmaal graag gebruik kunnen maken van afwall+ firewall, en zelf bepalen of apps wel of geen toegang hebben tot LAN, WAN of mobile data.
En ooit Xposed framework als die uitkomt. Verder eigenlijk weinig echte root behoeftes.

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

Nakebod schreef op zaterdag 21 januari 2017 @ 22:10:
[...]

Welk voordeel heeft EXT4 tov F2FS?
Want zover ik lees heeft het geen voor (Danwel na)delen om EXT4 te gebruiken, en is F2FS ontworpen voor flash opslag, dus theoretisch beter geschikt hiervoor.
Ik ben blij dat je het vraagt >:)

Ik ben fel tegenstander van F2FS. Het zuigt gewoon langs alle kanten.

De performance voordelen zijn verkregen met compromissen op veiligheid en stabiliteit.
De performance voordelen zijn in syntetische benchmarks en niet of nauwelijks in real life te merken.

Zowel SuperSu als TWRP hebben problemen met F2FS, onder andere omdat men (f2fs devs) klakkeloos binnen ongeveer een jaar een backwards incompatibele wijzigingen door hadden gevoerd in de code. Dit getuigd niet van betrokkenheid of betrouwbaarheid. En ze flikken dat niet voor het eerst.

Shameless copy/paste van TWRP topic op XDA:
WHY DOES F2FS MAKE TWRP SO SLOW?

When TWRP boots up or wipes partitions and a few other scenarios, it checks each partition to see how much disk space is used. Ext4 handles disk usage calls quite efficiently and will finish this very fast. F2FS on the other hand is very slow when it comes to checking disk usage. We're unsure why this is. Every file on the F2FS formatted partition adds a little more time, and a device that is 30 GB full could take up to 10 minutes to boot TWRP!
I suggest switching your data partition to ext4 - all the f2fs hype is merely from benchmarks that don't actually represent real world use (ie. you're not writing thousands of files per second)
For someone who doesn't do lots of write access to their data partition, ext4 can actually be advantageous (it has faster access times and reads!)

WHY DOES MY SCREEN TURN BLACK AND TWRP DOESN'T BOOT?

There's some issues with the f2fs file system when going between the version used in Android Linux stable, and the new 4.10 backport f2fs used by Jaeguek Kim's f2fs-stable branch.
While both editions of f2fs are relatively stable, they are also incompatible with each other. It would appear that there was a slight structure change that occurred sometime during the development in 2015 that introduced a backwards compatibility issue.

Unfortunately, this means if you use a ROM that is using the 4.10 backport f2fs drivers, you will boot loop with this build of TWRP.
The official TWRP uses the Android Linux stable f2fs drivers.

But wait, there's more!
I'm now providing the official TWRP with backported f2fs drivers.
You can download it here: https://build.nethunter.com/twrp/one...-oneplus3t.img
Warning: Do not flash this if you are using a ROM with the stable f2fs drivers from 2014!
Your ROM/kernel developer will state which TWRP build you should use with their ROM/kernel on their thread, if they do not, then do not use this build!

MY EXT4 DATA PARTITION WON'T DECRYPT

Unfortunately at this time TWRP only supports decrypting the filesystem that's listed in the recovery fstab.
That's why I made you an awesome flashable zip to swap it between f2fs and ext4!
Here you go:https://build.nethunter.com/android-...a-fstype-swap/

All you have to do is flash it on any TWRP version to change the default filesystem of /data between ext4 and f2fs.
You can copy it to your /cache partition if you are rooted and flash it from there. You can also flash it using adb:
adb push twrp-data-fstype-swap-*.zip /tmp/swap.zip
adb shell twrp install /tmp/swap.zip
After that, all you need to do is reboot recovery.
Note: This does not touch your data. It will not format anything. It only changes TWRP.
Daarnaast in sommige benchmarks is F2FS 20% langzamer in sequentiele lees acties:
https://www.xda-developer...to-the-test-against-ext4/

Ik had eerder wat posts gevonden van verschillende developers die uitlegde waarom stabiliteit in gevaar is met F2FS, ik kan ze zo snel niet meer vinden.

Er is niets mis met EXT4. EXT4 heeft ook optimalisaties voor flash geheugen (SSD is ook flash!) en is bewezen stabiel en snel, zonder in te leveren op betrouwbaarheid. Er was en is nog steeds totaal geen noodzaak voor F2FS.

Mijn ongezouten mening haha >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19:31

Nakebod

Nope.

Een prima onderbouwde mening wat mij betreft :)
Vooral dat booten van TWRP is wel interessant, al helemaal als ik ooit die 113GB vrije ruimte vol krijg. Dan hoop ik niet dat ik ooit in TWRP moet zijn :)

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartesque
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 19-10-2024
Hallo allemaal. Als Android gebruiker van het eerste uur (Motorola Droid) ben ik nu in het bezit van een iPhone 6s. Ik heb meerdere Samsung Galaxy s toestellen gehad en daar altijd CyanogenMod op gedraait vanwege dat irritante touchwiz.

Sinds de zomer ben ik overgestapt op een iPhone 6s. Ik was even klaar met de typische Android probleempjes zoals geheugen dat vol loopt en soms spontane reboots. Ik heb daarvoor een paar weken met een OPO 3 kunnen spelen. Mooi toestel maar ergerde mij zeer aan het continu aangaan van de telefoon in mijn broekzak waarna hij erg heet werd. Nu dus IOS. Lekker stabiel en je weet wat je kan verwachten. Ook handig vind ik de native apps zoals de notities en herinneringen. De camera ben ik ook tevreden over.

Het is als Android fan natuurlijk wel wat saai dat iOS en soms gewoon onhandig (waarom mag ik de app icoontjes niet zelf ergens anders zetten???). Ik zit daarom te overwegen om weer terug te gaan naar Android en dan is de OPO 3t qua prijs/kwaliteit een goede optie voor mij.

Heeft er iemand ervaring met iPhone 6s en OPO 3t? Ik vind vooral de kwaliteit van de camera belangrijk en hardware problemen zoals dat aangaan in je broekzak zijn natuurlijk ook niet Ok.

Graag jullie ervaringen en reacties :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

Bartesque schreef op zondag 22 januari 2017 @ 10:19:
Hallo allemaal. Als Android gebruiker van het eerste uur (Motorola Droid) ben ik nu in het bezit van een iPhone 6s. Ik heb meerdere Samsung Galaxy s toestellen gehad en daar altijd CyanogenMod op gedraait vanwege dat irritante touchwiz.
Ik draai zelf nu CM13 met Sultan kernel en /data op ext4 (ipv f2fs). Dit is tot nu toe een van de meest stabiele roms die ik heb gehad en ik draai het op zowel een 3 en een 3T.
Sinds de zomer ben ik overgestapt op een iPhone 6s. Ik was even klaar met de typische Android probleempjes zoals geheugen dat vol loopt en soms spontane reboots. Ik heb daarvoor een paar weken met een OPO 3 kunnen spelen. Mooi toestel maar ergerde mij zeer aan het continu aangaan van de telefoon in mijn broekzak waarna hij erg heet werd. Nu dus IOS. Lekker stabiel en je weet wat je kan verwachten. Ook handig vind ik de native apps zoals de notities en herinneringen. De camera ben ik ook tevreden over.
Op Android versie 6 en 7 hoor je geen geheugen problemen te hebben, ook niet met een toestel met 2G geheugen. De 3 en 3T hebben 6GB geheugen.

Het broekzak probleem is al een tijdje opgelost met de latere firmware updates van OnePlus, deze scannen de proximity sensor om te bepalen of de telefoon moet reageren op de vingerafdrukscanner.

Spontane reboots zijn nooit goed. Dan is er iets stuk. Of de hardware, of iets in Android. In het laatste geval factory reset en eventueel een compleet verse volledige rom flashen. Ik heb nooit spontane reboots. Niet op m'n oude Nexus 5, niet op m'n oude S5, niet op een LG G2, op geen enkele van m'n tablets en ook niet op de 3 en 3T. Wel eens gehad, maar dan was het opgelost met bovenstaande acties.
Heeft er iemand ervaring met iPhone 6s en OPO 3t? Ik vind vooral de kwaliteit van de camera belangrijk en hardware problemen zoals dat aangaan in je broekzak zijn natuurlijk ook niet Ok.

Graag jullie ervaringen en reacties :)
De camera in de 3 en 3T is een van de beste. Niet zo goed als een S7 in het donker, maar in alle andere gevallen vergelijkbaar en (smaak afhankelijk), zelfs beter. Er is zat online te vinden over de camera reviews van beide toestellen, in vergelijking met elke andere high end telefoon.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

@Bartesque,
Ik heb zelf regelmatig een andere telefoon. (deze luxe heb ik nou eenmaal) Nu de oneplus 3t. MAAR de camera is echt niet zoals een galaxy s7. En daar bedoel ik vooral mee bewegingen, als mijn kinderen ook maar iets bewegen , en ik daar een foto van maak. Dan is hij 7 van de tien keer wazig. En nee dat ligt niet aan instellingen of wat dan ook. Met de Galaxy s7 edge, standaard een foto maken, is meer kans op een scherpe foto! Dus als je de camera een belangrijk punt vind, is dat wel een dingetje om te onthouden! Hij maakt mooie foto's, dat wel, maar even snel uit je broek en een foto maken is wat minder dan bijvoorbeeld een S7 of iPhone 7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GurbY{nl}

GurbY{nl}

GurbY{nl}

InflatableMouse schreef op zondag 22 januari 2017 @ 10:52:
[...]

Ik draai zelf nu CM13 met Sultan kernel en /data op ext4 (ipv f2fs). Dit is tot nu toe een van de meest stabiele roms die ik heb gehad en ik draai het op zowel een 3 en een 3T.

[...]

Op Android versie 6 en 7 hoor je geen geheugen problemen te hebben, ook niet met een toestel met 2G geheugen. De 3 en 3T hebben 6GB geheugen.

Het broekzak probleem is al een tijdje opgelost met de latere firmware updates van OnePlus, deze scannen de proximity sensor om te bepalen of de telefoon moet reageren op de vingerafdrukscanner.

Spontane reboots zijn nooit goed. Dan is er iets stuk. Of de hardware, of iets in Android. In het laatste geval factory reset en eventueel een compleet verse volledige rom flashen. Ik heb nooit spontane reboots. Niet op m'n oude Nexus 5, niet op m'n oude S5, niet op een LG G2, op geen enkele van m'n tablets en ook niet op de 3 en 3T. Wel eens gehad, maar dan was het opgelost met bovenstaande acties.

[...]

De camera in de 3 en 3T is een van de beste. Niet zo goed als een S7 in het donker, maar in alle andere gevallen vergelijkbaar en (smaak afhankelijk), zelfs beter. Er is zat online te vinden over de camera reviews van beide toestellen, in vergelijking met elke andere high end telefoon.
Hmm. Dat langzame booten met twrp was mij ook al opgevallen. Alleen... Terug naar ext4 betekend weer opnieuw toestel instellen en dat staat me wat tegen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartesque
Bedankt voor de reacties!

@Stef07, dat is inderdaad wel een puntje om even mee te nemen. Een beetje een scherpe foto is wel fijn. Dat mag je ook wel verwachten vind ik van een camera met de specs zoals de OPO 3t. Heb je dat ook bij voldoende licht of vooral met wat minder licht? Ik vind dat mijn iPhone, ook bij minder licht nog redelijk goed presteert. Al zie je wel duidelijk ruis als je inzoomt.

De S7 vind ik dan weer net wat te duur mocht ik gaan overstappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is inderdaad ook bij goede licht omstandigheden. M'n galaxy s7 edge heeft er minder moeite mee (niet dat hij alles perfect schiet) maar wel beter dan bij m'n oneplus 3t. In het donker is het nog erger, dan is snel een foto maken zonder vervaging erg lastig. Maar dat is bij de Galaxy ook wel. Voor de rest is het een prima telefoon! Ik gebruik hem meer als m'n S7 edge vooral voor internet en mail, want de accuduur is top!

PS: een nieuwe Galaxy s7 scheelt niet zo veel meer in de prijs met een oneplus 3t.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 22-01-2017 12:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RigolleM
Bartesque schreef op zondag 22 januari 2017 @ 12:10:
Bedankt voor de reacties!

@Stef07, dat is inderdaad wel een puntje om even mee te nemen. Een beetje een scherpe foto is wel fijn. Dat mag je ook wel verwachten vind ik van een camera met de specs zoals de OPO 3t. Heb je dat ook bij voldoende licht of vooral met wat minder licht? Ik vind dat mijn iPhone, ook bij minder licht nog redelijk goed presteert. Al zie je wel duidelijk ruis als je inzoomt.
Spelende kinderen daar hebben beginnende fotografen met een DSLR ook problemen mee, dit is geen smartphone issue, maar een gebrek aan foto-kennis. Voordeel is dat je een 3T en wellicht ook met een S7 (Edge) de instellingen op manueel kunt zetten en de sluitertijd op 1/1000 (bij de 3T) kunt plaatsen, en uw bewegende kinderen zullen in de meeste gevallen scherper in beeld staan. Met een iPhone heb je die mogelijkheid niet, dus je gaat altijd betere foto's hebben van spelende kinderen :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dank je wel voor de tip! Maar wat ik probeer uit te leggen aan Bartesque is als je een Quick shot maakt zonder iets in te stellen dan scoort m'n s7 edge iets beter dan de oneplus 3t. Op alle andere punten vind ik de Oneplus 3t wel gelijk of soms beter dan m'n s7 edge.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• InflatableMouse

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

GurbY{nl} schreef op zondag 22 januari 2017 @ 11:57:
[...]

Hmm. Dat langzame booten met twrp was mij ook al opgevallen. Alleen... Terug naar ext4 betekend weer opnieuw toestel instellen en dat staat me wat tegen..
Da's zo gedaan man :P.

Ik heb al m'n niet-app data (photos, TB backups, Nandroids en alle ander shit dus) gesynced met Syncthing. Syncthing settings maak ik een export van.

Dus, Titanium backup trekken, wipe dat ding, flash die swap zip, format ext4. Installeer syncthing, import settings, laat dat op de achtergrond eerst TB syncen. Installeer TB, restore apps met settings. Ondertussen ziet syncthing dat tie allerlei andere files mist, uurtje later is tie klaar. In dat uurtje kan je je telefoon gewoon gebruiken, je mist alleen nog je foto's e.d.

Mooie met syncthing is dat tie veel sneller is dan over USB kopieren, of via een share en file explorer app. Wat ik ook heb gemerkt is dat sommige foto's niet meer goed sorteren omdat de datum aangepast wordt. Met name dan foto's die ik heb geedit en niet meer de EXIF info hebben. Super waardeloos is dat. Met syncthing (soort rsync) doet tie dat niet en worden creation and modify dates bewaard.

PS. Als je denkt slimmer te zijn en eerst je Nandroid terug te zetten ipv met TB, dan zie je de volgende melding:

code:
1
WARNING: This /data backup was made with f2fs file system! The backup may not boot unless you change back to f2fs.

Ik weet niet waar het vanaf hangt of het wel of niet boot.

[ Voor 11% gewijzigd door InflatableMouse op 22-01-2017 13:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RigolleM
Verwijderd schreef op zondag 22 januari 2017 @ 12:57:
Dank je wel voor de tip! Maar wat ik probeer uit te leggen aan Bartesque is als je een Quick shot maakt zonder iets in te stellen dan scoort m'n s7 edge iets beter dan de oneplus 3t. Op alle andere punten vind ik de Oneplus 3t wel gelijk of soms beter dan m'n s7 edge.
Ik kan mij niet inbeelden dat foto's van spelende kinderen met auto instellingen van een smartphone uberhaupt mooi beelden oplevert met eender welke model (iPhone 6s/7, S6/7, OP3(T),...). Ik maak altijd de reflex om deze ff op manueel te zetten, beter één vogel in de hand dan 10 in de lucht... >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Daar is de Galaxy s7 edge juist zo goed in, het belachelijk snel scherp stellen. Daar staat hij om bekend! Nogmaals, heb ze beide en zijn allebei top toestellen. Maar voor een Quick shot wint de S7 het. En dat wou Bartesque weten volgens mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartesque
Dat wilde ik inderdaad graag weten. Wel fijn om de mogelijkheid te hebben ook alles zelf in te kunnen stellen. Geeft wat meer vrijheid om een bepaald resultaat te krijgen. Time lapse is volgens mij ook een standaard functie van de camera app?

Bedankt voor alle reacties. Ik ga er nog eens een nachtje over slapen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joeneunited
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09-09 13:47
Wanneer gebruiken jullie die dash lader? Ik heb mijn telefoon 's nachts aan een normale lader, omdat hij toch niet na een uur vol hoeft te zijn. Ik heb die dashlader in mijn tas voor 'noodgevallen'.
Is dit op een of andere manier niet handig, of juist wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

Joeneunited schreef op zondag 22 januari 2017 @ 20:04:
Wanneer gebruiken jullie die dash lader? Ik heb mijn telefoon 's nachts aan een normale lader, omdat hij toch niet na een uur vol hoeft te zijn. Ik heb die dashlader in mijn tas voor 'noodgevallen'.
Altijd. Als tie klaar is met laden gaat tie toch uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
ik doe het precies zoals jij.
Dan hoef ik niet telkens de Dash lader van mijn nachtkastje in mijn tas te stoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeltedForest
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 09-08 18:30

MeltedForest

Lenny-t

Ik heb altijd de dash charger in mijn tas en laad op wanneer nodig, maar nooit meer 's nachts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alekz87
Ik laat niks snachts op. Ik hang m aan de dash charger terwijl ik wakker in bed lig. Vlak voordat ik inslaap val haal ik m eruit. Daarna sochtends als ik wakker word doe ik m weer in de dash charger terwijl ik douche aan aankleed. Batterij schommelt zo elke dag tussen de 20-80%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doltishDuke
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 14-09 10:05
Ik zou dat ook wel willen doen, maar ik zet als ik horizontaal ga een playlist met muziek aan, en 's zit Sleep as Android de gyroscoop te loggen, dus hier werkt dat niet echt. Het is tevens mijn wekker en hoewel ik denk dat hij het wel moet redden wil ik dat risico liever niet lopen.

Voor ik hem had was ik van plan hem 's nachts aan een 2A lader te houden, zodat de Dash in mijn tas kon blijven zitten, maar dat is niet eens nodig.

Zie eigenlijk het voordeel ook niet van zo moeilijk doen met dat voor en na het slapen laden. Is toch handig tijdens, dan heb je hem toch niet nodig.

[ Voor 14% gewijzigd door doltishDuke op 23-01-2017 01:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TotalCrash
Toevallig iemand ervaring met de oneplus 3 en de 3t? Ik heb het gevoel dat 4g+ net wat meer gebruikt wordt dan normale 4g. Het kan ook zijn dat er toevallig meer masten zijn geplaatst in mijn omgeving of vanwege andere software. Ik merk wel dat wifi eigenlijk het omgekeerde is. WiFi signaal is soms erg slecht en pikt hij niet altijd goed op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vinno86
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 06-09 20:44
Gewoon savonds tijdens het eten en/of tv kijken ff uurtje of anderhalf aan de lader en hij is vol..

vraag me altijd af wat mensen op hun werk doen als ze een oplader mee moeten nemen in hun tas..( er van uitgaande dat hij niet zakelijk gebruikt word )

mijn tel begint toch echt pas savonds laat op z'n einde te lopen... Zelfs dan zit ik nog rond de 30% meestal..

Hiervoor deed ik me andere telefoons ook altijd snachts aan de lader, met die dashcharger hoeft dat echt niet meer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheProf82
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 19:16
Prima batterijduur zeg. Ik krijg hem met mijn gebruik niet leeg aan het einde van de avond, ook niet bij dagen waar ik hem erg intensief gebruik met veel treinreizen. Net in de trein een uur en 12 minuten youtube gekeken op 4G+ en dan heb je nog 84% over. Erg tevreden mee.

Ook gister hearthstone gespeeld zo'n 4 uur en 15 minuten (I know) en ik had nog 41% over! Even aan de dashcharge terwijl je wat spullen inpakt en hij is al weer zo op 70%. Erg tevreden met dit toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aaaido
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 11-09 15:45
Esumontere schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 14:36:
[...]

Dit ís de nieuwe. Hij is net anderhalve maand uit. Waarom zou je nog wachten? Het is een fantastische telefoon die z'n geld dubbel en dwars waard is.

Als je vlak na de release van een apparaat al gaat denken 'Of zal ik wachten op de volgende...' koop je nooit iets. Je bent altijd aan het wachten omdat er weer wat beters komt. Dat komt er ook. Wil niet zeggen dat deze niet goed is.
Mwah de 3T zie ik meer als een upgrade van de 3 en dus niet als een volledige nieuwe release.
Mijn Oneplus one doet het momenteel nog prima. Alleen ik wil wel binnen nu en een half jaar een upgrade maken. Gewoonweg voor betere specs. Daarom de vraag of ik beter kan wachten op de 5. Ik denk dat ik dat ook ga doen. Vooral omdat ik nu niet hoef te upgraden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alekz87
doltishDuke schreef op maandag 23 januari 2017 @ 01:30:
Ik zou dat ook wel willen doen, maar ik zet als ik horizontaal ga een playlist met muziek aan, en 's zit Sleep as Android de gyroscoop te loggen, dus hier werkt dat niet echt. Het is tevens mijn wekker en hoewel ik denk dat hij het wel moet redden wil ik dat risico liever niet lopen.

Voor ik hem had was ik van plan hem 's nachts aan een 2A lader te houden, zodat de Dash in mijn tas kon blijven zitten, maar dat is niet eens nodig.

Zie eigenlijk het voordeel ook niet van zo moeilijk doen met dat voor en na het slapen laden. Is toch handig tijdens, dan heb je hem toch niet nodig.
In een uur is die vol, dan vind ik het onnodig om hem nog eens 7 uur aan een lader te hangen snachts terwijl dat niet nodig is voor mij. Ik schakel zoveel mogelijk elektrische apparatuur uit wanneer ik er niet ben of slaap. Noem t paranoia, maar voel me niet zo prettig wanneer vanalles continu zinloos onder spanning staat.

Pagina: 1 ... 15 ... 31 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor Ervaringen & Discussie, andere onderwerpen horen in:
Levertijd & Prijzen: [OnePlus 3T] Levertijden & Prijzen
Rooten & Custom ROM's: [OnePlus 3T] Rooten & Custom ROM's
Accessoires: [OnePlus 3(T)] Het grote Accessoires topic
RMA & Support: [OnePlus] RMA & Support
Referalls en kortingscodes: [OnePlus] Referral Systeem