Dat klopt niet. De spanning gaat er af als de telefoon opgeladen is.Alekz87 schreef op maandag 23 januari 2017 @ 20:50:
[...]
In een uur is die vol, dan vind ik het onnodig om hem nog eens 7 uur aan een lader te hangen snachts terwijl dat niet nodig is voor mij. Ik schakel zoveel mogelijk elektrische apparatuur uit wanneer ik er niet ben of slaap. Noem t paranoia, maar voel me niet zo prettig wanneer vanalles continu zinloos onder spanning staat.
Spanning blijft er altijd op de trafo staan hoe dan ook, stroom is een ander verhaal.InflatableMouse schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 08:56:
[...]
Dat klopt niet. De spanning gaat er af als de telefoon opgeladen is.
Maar goed we zullen er geen les elektrotechniek van maken
Ja dat wel maar dat bedoelde ik niet, ik heb het over de stroom naar de telefoon niet de spanning op je stopcontact of de trafo in je oplader. Dat begreep je wel toch hoop ik?vinno86 schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 09:36:
[...]
Spanning blijft er altijd op de trafo staan hoe dan ook, stroom is een ander verhaal.
Maar goed we zullen er geen les elektrotechniek van maken
Want je haalt toch niet alle stekkers overal uit elke nacht? Want ook met verdeeldozen met standby killers blijft er spanning op de verdeeldoos staan.
In mijn bescheiden mening is de paranoia dus een beetje misplaatst.
Verwijderd
beetje off topic, maar iets zegt me dat jullie daar dan wel een mening over hebben ;-)
hoe zit het dan met de foto's van smeltende laders die in een stopcontact zitten?
ik word regelmatig gewaarschuwd de laders uit het contact te halen als je klaar bent met laden (da's met een 3t vlot :-) )
hoe zit het dan met de foto's van smeltende laders die in een stopcontact zitten?
ik word regelmatig gewaarschuwd de laders uit het contact te halen als je klaar bent met laden (da's met een 3t vlot :-) )
Raden jullie aan de update naar Android 7.0 te installeren via OTA?
Aangezien ik hier en daar toch wat problemen lees, en ik niks ken van rooten enz enz..
Of beter wachten op een nieuwere update?
Aangezien ik hier en daar toch wat problemen lees, en ik niks ken van rooten enz enz..
Ik draai hem hier al een paar weken, 0 problemen mee gehad. Als je een beetje door het topic script lees je meer ervaringen.benep schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 16:52:
Meh
Alles wat in het stop contact zit heeft potentieel risico om in de brand te vliegen. Als je daar bang voor bent moet je alle stekkers er uit halen.Verwijderd schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 16:44:
beetje off topic, maar iets zegt me dat jullie daar dan wel een mening over hebben ;-)
Een oplader heeft mijns inziens niet meer risico dan een tv of een magnetron.
Ieder voor zich natuurlijk, maar ik heb de update laatst binnen gehaald en heb geen problemen (die had ik daarvoor ook al niet). Ben best happy met Android 7.0benep schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 16:52:
Iemand ook een vaag probleem na ota-update naar 7.0 dat wifi het eerst goed doet en daarna echt super traag is/word? Enige dat helpt is wifi uit en in schakelen lijkt het.
Cache al gewiped en wifi settings vergeten, maar helaas nog geen oplossing... Wellicht maar terug flashen naar Marshmallow...
Cache al gewiped en wifi settings vergeten, maar helaas nog geen oplossing... Wellicht maar terug flashen naar Marshmallow...
[ Voor 27% gewijzigd door evadnl op 24-01-2017 23:22 ]
Las op t officiële forum dat overschakelen naar 2,4ghz hielp. Ik heb sowieso 5ghz uitstaan thuis ivm Chromecast, dus zou niet weten of t helpt.evadnl schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 23:03:
Iemand ook een vaag probleem na ota-update naar 7.0 dat wifi het eerst goed doet en daarna echt super traag is/word? Enige dat helpt is wifi uit en in schakelen lijkt het.
iPhone 3G, Samsung Galaxy S2, HTC One M7, HTC One M8, Samsung Note 4, Samsung Galaxy S7 Edge, Oneplus 3T, iPhone X, Apple Watch Series 2, Apple Watch Series 6, iPhone 12 Pro, iPhone 14 Pro, iPhone 16 Pro, Apple Watch Series 10.
He AlexAlekz87 schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 23:42:
[...]
Las op t officiële forum dat overschakelen naar 2,4ghz hielp. Ik heb sowieso 5ghz uitstaan thuis ivm Chromecast, dus zou niet weten of t helpt.
Nee helpt helaas niet, het gebeurt op beide

Ha die Dave!evadnl schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 23:43:
[...]
He Alex
Nee helpt helaas niet, het gebeurt op beide

Ook bij mij is WiFi niet stabiel. Ik vergelijk m gister nog even met m'n oude Note 4 en daar heb ik toch een stabielere verbinding mee zo te zien.
iPhone 3G, Samsung Galaxy S2, HTC One M7, HTC One M8, Samsung Note 4, Samsung Galaxy S7 Edge, Oneplus 3T, iPhone X, Apple Watch Series 2, Apple Watch Series 6, iPhone 12 Pro, iPhone 14 Pro, iPhone 16 Pro, Apple Watch Series 10.
evadnl schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 23:03:
Welke versie van OxygenOS draaien jullie? Sinds 4.0 (en ook in 4.0.1 en 4.0.2) is het namelijk nog steeds zo dat Wi-Fi niet stabiel is. Dat staat ook hier: Anonymoussaurus in "[OnePlus 3T] Ervaringen & Discussie"Alekz87 schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 08:57:
Ha die Dave!.
Ook bij mij is WiFi niet stabiel. Ik vergelijk m gister nog even met m'n oude Note 4 en daar heb ik toch een stabielere verbinding mee zo te zien.
Medewerker van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ
Ik draai de nieuwste versie 4.0.2 welke ik via VPN OTA binnen heb gekregen.Anonymoussaurus schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 09:51:
[...]
[...]
Welke versie van OxygenOS draaien jullie? Sinds 4.0 (en ook in 4.0.1 en 4.0.2) is het namelijk nog steeds zo dat Wi-Fi niet stabiel is. Dat staat ook hier: Anonymoussaurus in "[OnePlus 3T] Ervaringen & Discussie"
Maar had je er ook last van voor 4.X?Anonymoussaurus schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 09:51:
[...]
[...]
Welke versie van OxygenOS draaien jullie? Sinds 4.0 (en ook in 4.0.1 en 4.0.2) is het namelijk nog steeds zo dat Wi-Fi niet stabiel is. Dat staat ook hier: Anonymoussaurus in "[OnePlus 3T] Ervaringen & Discussie"
Want ik vind het vrij typisch dat lang niet iedereen dat probleem heeft. Mijn Wi-Fi verbinding is snel en stabiel, geen enkel probleem mee gelukkig. Zou het niet aan de hardware kunnen liggen? Want het betreft volgens mij vrij weinig mensen.
Overigens net een uur in de weer geweest met tandpasta en een doekje. Scherm is nu eindelijk weer krasvrij. Nu maar hopen dat die protector snel binnenkomt want het scherm krast als een malle.
Ter info aan mijn medegedupeerden:derootn schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 18:37:
Heb mijn OP3t nu al een grote maand en heb toch al redelijk wat problemen gehad.
In het begin ging alles goed maar toch had ik redelijk wat battery drains in de laatste versie van MM en had ik besloten om toch via VPN naar nougat over te schakelen. Sindsdien heb ik héél veel last van random reboots nadat hij eerst vastloopt. Ik had gehoopt dat het opgelost zou zijn met Nougat 4.0.2. maar helaas niet dus. Ik heb dinsdag geupdate naar 4.0.2. en gisteren nog eens een factory reset gedaan via recovery maar dit helpt dus ook niet. Vandaag weer een 7 tal random reboots gehad, terwijl deze in mijn zak zit of terwijl aan het bellen ben of bezig ben met een app. Via live chat heb ik een afspraak gemaakt dat ze dinsdag een remote session zullen doen om de drivers en OS opnieuw te installeren. Geen idee of dit zal helpen maar ik houd mijn hart al vast.
Nog mensen met random reboots en vastlopen? En was dit opgelost na update of een remote session?
Gisteren een remote session gedaan met een technicus van OP. Ze hebben een volledige wipe gedaan en alles opnieuw geïnstalleerd op mijn OP. Alles zag er een stuk vlotter uit en even had ik hoop dat het opgelost was. Deze namiddag toch een reboot gehad in mijn broekzak en nu net deze avond een freeze gevolgd met een reboot. Ik wacht nog even antwoord af van de technicus maar ik vrees dat het een RMA zal worden..
Alekz87 schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 10:40:
Ik draai de nieuwste versie 4.0.2 welke ik via VPN OTA binnen heb gekregen.
Ik zelf heb geen OnePlus 3 of OnePlus 3T. Omdat ik in meerdere topics wat betreft OnePlus actief ben, hou ik niet bij wie nou wél z'n cache had verwijderd in de recovery, en wie niet. Misschien is dat dus een standaard dingetje wat je kan doen? Anders is het gewoon wachten op een update, want op het forum van OnePlus is het inderdaad bekend dat niet iedereen er last van heeft. Aan de hardware zal het niet liggen, want voor OxygenOS 4 waren deze problemen er niet.doltishDuke schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 18:12:
Maar had je er ook last van voor 4.X?
Want ik vind het vrij typisch dat lang niet iedereen dat probleem heeft. Mijn Wi-Fi verbinding is snel en stabiel, geen enkel probleem mee gelukkig. Zou het niet aan de hardware kunnen liggen? Want het betreft volgens mij vrij weinig mensen.
Vervelend om te horen, dat is ook mijn nachtmerrie. Dan moet ik m'n oude S3 weer gaan aanslingeren en dan moet je weer klooien met dingen teruzetten (voor die paar daagjes!). Succes in ieder geval.derootn schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 18:43:
Ter info aan mijn medegedupeerden:
Gisteren een remote session gedaan met een technicus van OP. Ze hebben een volledige wipe gedaan en alles opnieuw geïnstalleerd op mijn OP. Alles zag er een stuk vlotter uit en even had ik hoop dat het opgelost was. Deze namiddag toch een reboot gehad in mijn broekzak en nu net deze avond een freeze gevolgd met een reboot. Ik wacht nog even antwoord af van de technicus maar ik vrees dat het een RMA zal worden..
Ik heb regelmatig problemen met Googles keyboard genaamd gboard. Dan verdwijnt mijn toetsenbord en zie ik dus een leeg vlak. Registraties werken maar ik moet dus letterlijk blind typen.
Heeft iemand dit probleem ook. Ik vind SwiftKey echt afschuwelijk maar wil niet constant mijn telefoon rebooten...
Heeft iemand dit probleem ook. Ik vind SwiftKey echt afschuwelijk maar wil niet constant mijn telefoon rebooten...
Momenteel heb ik een OnePlus 1. Hoewel ik het echt aan top apparaat vind voor slechts 300 euro, wilde ik eigenlijk toch geen nieuwe OnePlus meer nemen, mede omdat ik in het begin last heb gehad van vervelende bugs (ghost touches o.a.). Eventjes geleden een topic aangemaakt op Tweakers voor advies voor een nieuwe mobiel. Meerdere mensen adviseerden me tóch een OnePlus 3T. Dus ik twijfel nu toch. Toch nog een vraag:
Ik vind de microfoon van de OPO ronduit slecht: ik versta mensen vaak slecht i.t.t. een iPhone bijvoorbeeld. Is dit inmiddels verbeterd bij OnePlus (3T) toestellen?
Daarnaast stoor ik me aan de slechte kwaliteit foto's van OPO en de opnamekwaliteit van overstuurde audio-opnames op (techno) feestjes, maar ik begrijp dat zo beetje elke telefoon (inclusief de OP3T) hier last van heeft op iPhones na?
Ik vind een goede degelijke batterij belangrijk (die van mij is nu echt helemaal op), een degelijke camera, een redelijk groot scherm (+/- 5"). Ik gebruik hem eigenlijk vooral voor WhatsApp, Facebook, Google Maps en internetten. Geen rooten, games of hele zware apps of iets. Ik vind 440 euro alsnog vrij veel geld, vooral gevoelsmatig omdat ik 'maar' 300 euro heb betaald voor de OPO, al wordt deze telefoon wel met high-end modellen die veel duurder zijn vergeleken. En misschien is het nergens voor nodig, maar ik vind het gevoelsmatig ook minder fijn dat ze geen officiële verkooppunten in Nederland hebben, mocht er iets kapot aan gaan. Ondanks mijn kritiek ben ik wel enthousiast en lijkt de telefoon voor zijn prijs een prachtig apparaat te zijn, twijfels!
Nog een punt: ik wil aan het einde van dit jaar voor een half jaar of langer richting Azië backpacken, daarvoor wil ik hem dus ook gebruiken.
Kortom: doen? Mensen die ook OPO>OP3T gegaan zijn? Of andere aanraders (Huawei P9? Nexus 5X? Of eventueel wachten tot S8 aangekondigd wordt en de S7 ook hopelijk zakt tot +/- 400 euro?
Thanks!
Ik vind de microfoon van de OPO ronduit slecht: ik versta mensen vaak slecht i.t.t. een iPhone bijvoorbeeld. Is dit inmiddels verbeterd bij OnePlus (3T) toestellen?
Daarnaast stoor ik me aan de slechte kwaliteit foto's van OPO en de opnamekwaliteit van overstuurde audio-opnames op (techno) feestjes, maar ik begrijp dat zo beetje elke telefoon (inclusief de OP3T) hier last van heeft op iPhones na?
Ik vind een goede degelijke batterij belangrijk (die van mij is nu echt helemaal op), een degelijke camera, een redelijk groot scherm (+/- 5"). Ik gebruik hem eigenlijk vooral voor WhatsApp, Facebook, Google Maps en internetten. Geen rooten, games of hele zware apps of iets. Ik vind 440 euro alsnog vrij veel geld, vooral gevoelsmatig omdat ik 'maar' 300 euro heb betaald voor de OPO, al wordt deze telefoon wel met high-end modellen die veel duurder zijn vergeleken. En misschien is het nergens voor nodig, maar ik vind het gevoelsmatig ook minder fijn dat ze geen officiële verkooppunten in Nederland hebben, mocht er iets kapot aan gaan. Ondanks mijn kritiek ben ik wel enthousiast en lijkt de telefoon voor zijn prijs een prachtig apparaat te zijn, twijfels!
Nog een punt: ik wil aan het einde van dit jaar voor een half jaar of langer richting Azië backpacken, daarvoor wil ik hem dus ook gebruiken.
Kortom: doen? Mensen die ook OPO>OP3T gegaan zijn? Of andere aanraders (Huawei P9? Nexus 5X? Of eventueel wachten tot S8 aangekondigd wordt en de S7 ook hopelijk zakt tot +/- 400 euro?
Thanks!
[ Voor 3% gewijzigd door Astr0blaster op 25-01-2017 22:56 ]
Ik ben overgestapt van de OPO naar de OP3T en ben zeer te vreden. De speaker van de OP3T is vele malen beter.Astr0blaster schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 22:54:
...
Camera weet ik niet zo, hij heeft meer megapixels en lijkt me dus beter ;-). Niet zoveel verstand van.
Ik doe bij gemiddeld verbruik van veel whatsappen, google maps-en (is dat een woord haha) en een groot aantal potjes Clash Royale gemiddeld zo'n 1,5 dag met m'n accu. Facebook doe ik via browser omdat de app een batterij vreter is, scheelt ook een hoop. Dit deed ik al sinds de OPO.
Voor Azie, geen idee wat voor frequentie bands ze daar gebruiken, maar lijkt me wel dat je daar ook gebruik kunt maken van je OP3T.
Dit heb ik ook. Enigste oplossing is tot nu toe rebooten of de app geforceerd stoppen.TheProf82 schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 22:51:
Ik heb regelmatig problemen met Googles keyboard genaamd gboard. Dan verdwijnt mijn toetsenbord en zie ik dus een leeg vlak. Registraties werken maar ik moet dus letterlijk blind typen.
Wat is er zo afschuwelijk aan Swiftkey? Ik gebruik het echt al jaren met veel plezier.TheProf82 schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 22:51:
Ik heb zelf de OnePlus 3 en heb ook de OnePlus One gehad. De belkwaliteit is een stuk beter op de OP3, maar niet zo goed als de iPhone 6 die ik ook heb gehad. Maar de kwaliteit is goed genoeg om fatsoenlijk een gesprek te houden.Astr0blaster schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 22:54:
Momenteel heb ik een OnePlus 1. Hoewel ik het echt aan top apparaat vind voor slechts 300 euro, wilde ik eigenlijk toch geen nieuwe OnePlus meer nemen, mede omdat ik in het begin last heb gehad van vervelende bugs (ghost touches o.a.). Eventjes geleden een topic aangemaakt op Tweakers voor advies voor een nieuwe mobiel. Meerdere mensen adviseerden me tóch een OnePlus 3T. Dus ik twijfel nu toch. Toch nog een vraag:
Ik vind een goede degelijke batterij belangrijk (die van mij is nu echt helemaal op), een degelijke camera, een redelijk groot scherm (+/- 5"). Ik gebruik hem eigenlijk vooral voor WhatsApp, Facebook, Google Maps en internetten. Geen rooten, games of hele zware apps of iets. Ik vind 440 euro alsnog vrij veel geld, vooral gevoelsmatig omdat ik 'maar' 300 euro heb betaald voor de OPO, al wordt deze telefoon wel met high-end modellen die veel duurder zijn vergeleken. En misschien is het nergens voor nodig, maar ik vind het gevoelsmatig ook minder fijn dat ze geen officiële verkooppunten in Nederland hebben, mocht er iets kapot aan gaan. Ondanks mijn kritiek ben ik wel enthousiast en lijkt de telefoon voor zijn prijs een prachtig apparaat te zijn, twijfels!![]()
Thanks!
Wat betreft de accu ben ik wat minder te spreken. Ik moet sowieso op een dag de telefoon een keer tussendoor aan de lader hangen. Dus wanneer je een hele dag gaat backpakken misschien wat minder geschikt als je geen stopcontact in de buurt hebt
De camera op de OP3 is een heel stuk beter dan op de OPO. De foto's zijn sowieso een heel stuk beter in normaal daglicht. Oversturing qua geluid op videos is helaas een issue op de OP3, zeker bij hard volume zoals op festivals. Dit doet de iPhone inderdaad een heel stuk beter.
Ik heb tot nu toe alleen maar positieve ervaringen gehad met de RMA procedure van OnePlus. Mijn ervaringen zijn een heel stuk beter dan mijn ervaringen met de service van Apple iig.
Je kunt tegenwoordig de Galaxy S7 al kopen voor 50 euro meer dan de OP3T. Als ik die keuze had toen ik de OP3 kocht was ik voor de S7 gegaan vanwege de betere accu, scherm en camera in low light situaties, maar de OP3T is sowieso een enorme upgrade tov de OPO.
Ik vind het bloated en mag de layout niet; maar het is natuurlijk persoonlijk. Ik zie op de playstore dat Gboard ook bij veel problemen zorgt (zoek maar op recente reviews).rens-br schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 08:27:
[...]
Wat is er zo afschuwelijk aan Swiftkey? Ik gebruik het echt al jaren met veel plezier.
Dat is inderdaad persoonlijk. Maar de layout kan je zelf aanpassen als je wilt, je kan het uiterlijk met thema's aanpassen, verder is ook het formaat en sommige knoppenindeling aan te passen.TheProf82 schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 10:49:
Ik vind het bloated en mag de layout niet; maar het is natuurlijk persoonlijk.
Goed te horen van de speaker! En een goede tip van Facebook in de browser, nooit over nagedacht. De app is inderdaad echt een batterijverwoester. Ondanks ik het meerdere keren heb willen verwijderen van mijn telefoon vind ik het toch altijd heel chill om nieuwe artikelen van NRC en De Correspondent langs te zien komen.evadnl schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 06:59:
[...]
Ik ben overgestapt van de OPO naar de OP3T en ben zeer te vreden. De speaker van de OP3T is vele malen beter.
Camera weet ik niet zo, hij heeft meer megapixels en lijkt me dus beter ;-). Niet zoveel verstand van.
Ik doe bij gemiddeld verbruik van veel whatsappen, google maps-en (is dat een woord haha) en een groot aantal potjes Clash Royale gemiddeld zo'n 1,5 dag met m'n accu. Facebook doe ik via browser omdat de app een batterij vreter is, scheelt ook een hoop. Dit deed ik al sinds de OPO.
Voor Azie, geen idee wat voor frequentie bands ze daar gebruiken, maar lijkt me wel dat je daar ook gebruik kunt maken van je OP3T.
M.b.t. de frequentiebanden: goede opmerking! Lijkt me ook niet, maar ik ga het voor de zekerheid wel even checken. Thanks!
Thanks voor alle info! Ja ik twijfel nog om te wachten tot de S8 aangekondigd en gelanceerd wordt, dan zal de S7 verder in prijs dalen. Ik vind de S7 design-wise wel foeilelijk. Maar ik ga er over nadenken. Thanks!Ricktachtig schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 09:34:
[...]
Ik heb zelf de OnePlus 3 en heb ook de OnePlus One gehad. De belkwaliteit is een stuk beter op de OP3, maar niet zo goed als de iPhone 6 die ik ook heb gehad. Maar de kwaliteit is goed genoeg om fatsoenlijk een gesprek te houden.
Wat betreft de accu ben ik wat minder te spreken. Ik moet sowieso op een dag de telefoon een keer tussendoor aan de lader hangen. Dus wanneer je een hele dag gaat backpakken misschien wat minder geschikt als je geen stopcontact in de buurt hebt
De camera op de OP3 is een heel stuk beter dan op de OPO. De foto's zijn sowieso een heel stuk beter in normaal daglicht. Oversturing qua geluid op videos is helaas een issue op de OP3, zeker bij hard volume zoals op festivals. Dit doet de iPhone inderdaad een heel stuk beter.
Ik heb tot nu toe alleen maar positieve ervaringen gehad met de RMA procedure van OnePlus. Mijn ervaringen zijn een heel stuk beter dan mijn ervaringen met de service van Apple iig.
Je kunt tegenwoordig de Galaxy S7 al kopen voor 50 euro meer dan de OP3T. Als ik die keuze had toen ik de OP3 kocht was ik voor de S7 gegaan vanwege de betere accu, scherm en camera in low light situaties, maar de OP3T is sowieso een enorme upgrade tov de OPO.
Accu van de OP3T is echt prima, zeker als je gaat backpacken zul je dat ding weinig in je handen hebben gok ik.Astr0blaster schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 11:05:
[...]
Goed te horen van de speaker! En een goede tip van Facebook in de browser, nooit over nagedacht. De app is inderdaad echt een batterijverwoester. Ondanks ik het meerdere keren heb willen verwijderen van mijn telefoon vind ik het toch altijd heel chill om nieuwe artikelen van NRC en De Correspondent langs te zien komen.![]()
M.b.t. de frequentiebanden: goede opmerking! Lijkt me ook niet, maar ik ga het voor de zekerheid wel even checken. Thanks!
[...]
Thanks voor alle info! Ja ik twijfel nog om te wachten tot de S8 aangekondigd en gelanceerd wordt, dan zal de S7 verder in prijs dalen. Ik vind de S7 design-wise wel foeilelijk. Maar ik ga er over nadenken. Thanks!
Haal met redelijk gebruik 7 uur SOT en meestal eens per twee dagen laden.Speel geen spelletjes en ook FB via de browser.
Hiervoor had ik ook een OPO, de 3T is wel echt een flinke stap vooruit qua accu/geluid/speakers
De microfoon van de OPO was echt slecht, nu kan die van de 3T nog lang niet tippen aan die van de S7 of iphone, maar het is wel VEEL beter dan die van de OPO
Sta ook versteld van de camera, zeker ten opzichte van de OPO, alleen met weinig licht is de camera van de 3T niet zo denderend, maar goed
[ Voor 5% gewijzigd door cypher21 op 26-01-2017 11:18 ]
"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!
Ik ben ook overgestapt van een OPO en vind de OP3T een fijn toestel. Ben trouwens wel tevreden over batterijduur hoor, na een volle dag gebruik haal ik altijd 5-6.5u screen-on time en ik vind dat heel degelijk voor een smartphone. Er zijn natuurlijk betere opties maar voor het geld een prima toestel. Om te zeggen dat de OPO een 'veel betere batterijduur' heeft dan de OP3T ben ik het echter niet mee eens. Vergelijk maar eens de web-browse benchmark van de Oneplus One met de Oneplus 3T. Je zult zien dat de 3T minder lang meegaat bij browsen. Video's werkt lang en prima op het amoled scherm van de 3T, maar de OPO had een erg, erg goede accu bij launch. Helaas vergelijken mensen vaak hun toestel van 2-3 jaar oud (met een verouderde accu of minder geoptimaliseerde software) met een vers toestel; dan komt het nieuwe toestel altijd als betere uit de bus.
Ik heb trouwens een vraag. Ik merk dat als ik foto's maak deze altijd een beetje wazig zijn. Op het scherm ziet alles er prima en crispy uit, en dan maak ik een foto en is alles 'versprongen', alsof je handen trillen. Probleem is; mijn handen zijn keurig stil en het gebeurt zelfs als ik het toestel stil neerleg!
Kan iemand anders dit misschien testen en feedback geven? Het is erg irritant en maakt mijn camera eigenlijk minder bruikbaar, zeker als ik nog eens een echt mooi plaatje wil schieten. Ik merk trouwens dat ik het vandaag niet echt heb; misschien was het toch het mindere licht? Ik was wel gewoon in een prima verlichte ruimte.
Ik heb trouwens een vraag. Ik merk dat als ik foto's maak deze altijd een beetje wazig zijn. Op het scherm ziet alles er prima en crispy uit, en dan maak ik een foto en is alles 'versprongen', alsof je handen trillen. Probleem is; mijn handen zijn keurig stil en het gebeurt zelfs als ik het toestel stil neerleg!
Kan iemand anders dit misschien testen en feedback geven? Het is erg irritant en maakt mijn camera eigenlijk minder bruikbaar, zeker als ik nog eens een echt mooi plaatje wil schieten. Ik merk trouwens dat ik het vandaag niet echt heb; misschien was het toch het mindere licht? Ik was wel gewoon in een prima verlichte ruimte.
[ Voor 37% gewijzigd door TheProf82 op 26-01-2017 11:27 ]
Ik had er ook gedonder mee. Niet dat ie verdween, maar autocorrect probeerde steeds alles in een drietal worden te veranderenTheProf82 schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 22:51:
De mening over Swiftkey delen we. Ik gebruik nu Swipe, misschien kun je daar eens naar kijken.
De OPO had bij launch inderdaad een hele goede accuduur. Met de launch draaide het toestel ook op Android 4.4, toen de Android 5.0 update uitkwam was het helaas over met de accuduur en was die ineens nog maar de helft. Android 4.4 was 6 tot 8u SOT en makkelijk 2 dagen standby. Bij Android 5.0 en hoger was dit nog maar 2 tot 4u en met veel moeite 2 dagen standby. Je zult dit waarschijnlijk zelf ook wel gemerkt hebben.TheProf82 schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 11:18:
Er zijn natuurlijk betere opties maar voor het geld een prima toestel. Om te zeggen dat de OPO een 'veel betere batterijduur' heeft dan de OP3T ben ik het echter niet mee eens. Vergelijk maar eens de web-browse benchmark van de Oneplus One met de Oneplus 3T. Je zult zien dat de 3T minder lang meegaat bij browsen. Video's werkt lang en prima op het amoled scherm van de 3T, maar de OPO had een erg, erg goede accu bij launch. Helaas vergelijken mensen vaak hun toestel van 2-3 jaar oud (met een verouderde accu of minder geoptimaliseerde software) met een vers toestel; dan komt het nieuwe toestel altijd als betere uit de bus.
Het is overigens ook logisch dat mensen hun huidige toestel in de huidige staat gaan vergelijken met een nieuw toestel. De staat waarin het toestel nu is is zoals ze het ervaren.
Het is logisch maar ik vind het niet eerlijk ;-). Koop dan een nieuwe OPO en leg die naast een nieuwe 3T. De update heb ik ook ervaren alhoewel mijn OPO (net verkocht) nog best een prima accuduur had, zeker wel 5u SOT vermoed ik. Bij de launch was hij inderdaad onuitputbaar, en, komende vanaf een Nexus 4, een verademing.rens-br schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 12:00:
[...]
De OPO had bij launch inderdaad een hele goede accuduur. Met de launch draaide het toestel ook op Android 4.4, toen de Android 5.0 update uitkwam was het helaas over met de accuduur en was die ineens nog maar de helft. Android 4.4 was 6 tot 8u SOT en makkelijk 2 dagen standby. Bij Android 5.0 en hoger was dit nog maar 2 tot 4u en met veel moeite 2 dagen standby. Je zult dit waarschijnlijk zelf ook wel gemerkt hebben.
Het is overigens ook logisch dat mensen hun huidige toestel in de huidige staat gaan vergelijken met een nieuw toestel. De staat waarin het toestel nu is is zoals ze het ervaren.
Het kan daarnaast best zo zijn dat de OP3T op Android 8 (mocht die update komen) ook opeens veel accu inlevert. Dat is natuurlijk koffiedik kijken en hoeft niet zo te zijn, maar ik kan me voorstellen dat bij de launch van de Oneplus one mensen dit toestel ook 'veel beter' vonden dan hun voormalige telefoon.
Ik heb nog één vraagje: hoe zit het precies met garantie omdat het om een Chinees merk gaat? In de FAQ van OnePlus staat twee jaar, waarbij enkel het eerste jaar de (eventuele) reparatie- of vervangingskosten worden vergoed. Kortom: het 'tweede' jaar slaat eigenlijk nergens op..?
Is de situatie anders (lees: wel twee jaar) bij bijvoorbeeld een ZTE Axon 7? Ook een Chinees merk, maar wel verkocht bij Nederlandse resellers.
Thanks!
Is de situatie anders (lees: wel twee jaar) bij bijvoorbeeld een ZTE Axon 7? Ook een Chinees merk, maar wel verkocht bij Nederlandse resellers.
Thanks!
Ik ervaar hetzelfde met de camera. Op t scherm scherp maar zodra ik de foto maak zie je m waziger worden. Soort 'warme' gloed.TheProf82 schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 11:18:
Ik ben ook overgestapt van een OPO en vind de OP3T een fijn toestel. Ben trouwens wel tevreden over batterijduur hoor, na een volle dag gebruik haal ik altijd 5-6.5u screen-on time en ik vind dat heel degelijk voor een smartphone. Er zijn natuurlijk betere opties maar voor het geld een prima toestel. Om te zeggen dat de OPO een 'veel betere batterijduur' heeft dan de OP3T ben ik het echter niet mee eens. Vergelijk maar eens de web-browse benchmark van de Oneplus One met de Oneplus 3T. Je zult zien dat de 3T minder lang meegaat bij browsen. Video's werkt lang en prima op het amoled scherm van de 3T, maar de OPO had een erg, erg goede accu bij launch. Helaas vergelijken mensen vaak hun toestel van 2-3 jaar oud (met een verouderde accu of minder geoptimaliseerde software) met een vers toestel; dan komt het nieuwe toestel altijd als betere uit de bus.
Er is hier ook witte rook, eens bedenken welke ik ga kopen de 64 of de 128 uitvoering (moeilijke keuze)
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Kun je me de bron geven waar deze informatie staat? OnePlus verkoopt en levert in Europa en heeft zich dus te houden aan de Europese wetgeving. Die schrijft minimaal twee jaar voor en daar houden ze zich dus ook aan.Astr0blaster schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 16:25:
Ik heb nog één vraagje: hoe zit het precies met garantie omdat het om een Chinees merk gaat? In de FAQ van OnePlus staat twee jaar, waarbij enkel het eerste jaar de (eventuele) reparatie- of vervangingskosten worden vergoed. Kortom: het 'tweede' jaar slaat eigenlijk nergens op..?
Tja voor 40 euro heb je de 128 GB versie.. Voor mij was het geen moeilijke keuzePierre schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 08:07:
Er is hier ook witte rook, eens bedenken welke ik ga kopen de 64 of de 128 uitvoering (moeilijke keuze)
Hahaha nee je hebt gelijk, alleen is die ff niet op voorraad. Denk ook wel dat die het wordt alleen ff geduld hebbenTotalCrash schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 08:51:
[...]
Tja voor 40 euro heb je de 128 GB versie.. Voor mij was het geen moeilijke keuze
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Kijk op het [OnePlus 3T] Levertijden & Prijzen forum, meestal zie je er meldingen bijkomen wanneer de 128 GB versie beschikbaar is. Ook is https://www.oneplusstock.net/ een aanrader maar meestal F5'en op de Oneplus pagina is de beste optiePierre schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 08:53:
[...]
Hahaha nee je hebt gelijk, alleen is die ff niet op voorraad. Denk ook wel dat die het wordt alleen ff geduld hebben
Het is nog geen 10% extra geld voor 100% extra opslag.Pierre schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 08:07:
Maar aan de andere kant, ik heb op mijn 64GB OnePlus One nooit iets verwijderd en zat na 2 jaar nog lang niet vol... Het is maar net hoeveel foto's / video's je maakt en of je streamt met Spotify of toch wel 10GB aan mp3 meeneemt voor onderweg
Keus zou voor mij handig gemaakt zijn. Heb nu ook een OPO, maar die zat na enkele maanden toch wel vol. Maar goed ik heb dan ook een Nandroid backup, 15GB aan muziek en 10GB aan apps op de telefoon staan.MeltedForest schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 09:18:
[...]
Maar aan de andere kant, ik heb op mijn 64GB OnePlus One nooit iets verwijderd en zat na 2 jaar nog lang niet vol... Het is maar net hoeveel foto's / video's je maakt en of je streamt met Spotify of toch wel 10GB aan mp3 meeneemt voor onderweg
En eigenlijk nog meer dan 100%, want die extra 64GB is helemaal beschikbaar voor content en apps, terwijl de 1e 64GB een aardige hoeveelheid GBs kwijt is aan het OS en bijbehorende apps... Voor mij was de 128GB versie ook een no-brainerMeltedForest schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 09:18:
[...]
Het is nog geen 10% extra geld voor 100% extra opslag.
This is what happens when you find a stranger in the Alps!
Als je het geld kan missen dan sowieso doen inderdaad! Ik heb genoeg aan 64gb. Door mijn 10gb databundel stream is alles en upload ik alles direct in google foto's op high-res en verwijder ik vervolgens de rest van m'n toestel. Hierdoor is mijn toestel meer leeg dan volMilly schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 10:06:
[...]
En eigenlijk nog meer dan 100%, want die extra 64GB is helemaal beschikbaar voor content en apps, terwijl de 1e 64GB een aardige hoeveelheid GBs kwijt is aan het OS en bijbehorende apps... Voor mij was de 128GB versie ook een no-brainer
[ Voor 15% gewijzigd door Alekz87 op 27-01-2017 10:13 ]
"In overeenstemming met de Europese consumenten wetgeving, zijn mobiele telefoons van OnePlus, die via de website oneplus.net zijn gekocht, voorzien van een berperkte garantie van 2 jaar, beginnend op de dag van levering. De beperkte garantie dekt alleen gebreken aan het product als gevolg van fabricagefouten van gebruikte materialen. Voor het maken van een claim, presenteert u uw originele aankoopbewijs (factuur) en foto-bewijs dat het product was defect bij aankomst, naar de klantenservice van OnePlus op https://oneplus.net/nl/support. Voor meer informatie over retour zenden, verwijzen wij u naar onze retour voorwaarden.rens-br schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 08:50:
[...]
Kun je me de bron geven waar deze informatie staat? OnePlus verkoopt en levert in Europa en heeft zich dus te houden aan de Europese wetgeving. Die schrijft minimaal twee jaar voor en daar houden ze zich dus ook aan.
Verzendkosten zullen worden gedekt door OnePlus gedurende het eerste jaar; verzendkosten voor het tweede jaar zijn niet gedekt onder deze garantie. Eventuele reparatie en of vervanging service onder garantie, zal vrij zijn binnen het eerste jaar."
https://oneplus.net/nl/privacy-and-legal
Correct me if I'm wrong hoor, maar hieruit maak ik op dat ze enkel het eerste jaar volledig dekken?
Daarnaast zie ik op het internet verschillende mensen ook claimen dat de Axon een beter (wel juist?) garantiebeleid heeft. Ik weet het zelf ook niet en misschien begrijp ik het niet helemaal goed.
Dat klopt wel inderdaad. Ik zie nu dat ik het niet nodig heb, maar ik denk dat dit wel makkelijk vol te krijgen is. Zit vaak op Spotify en Netflix en ben vaak op reis waardoor de download optie wel goed is.Alekz87 schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 10:12:
[...]
Als je het geld kan missen dan sowieso doen inderdaad! Ik heb genoeg aan 64gb. Door mijn 10gb databundel stream is alles en upload ik alles direct in google foto's op high-res en verwijder ik vervolgens de rest van m'n toestel. Hierdoor is mijn toestel meer leeg dan vol. Sinds de diefstal van eerdere toestellen in mijn omgeving bewaar ik alles in de cloud en vind ik ook geheugenkaartjes maar niks!
Ook handig om niet zonder opslag te vallen en het maakt de telefoon een beetje meer future proof.
Dat staat er inderdaad wel. De informatie die daar staat voldoet niet aan de wet. Zie ook: Verwijderd in "Verzendkosten RMA" en Verwijderd in "Over: (Veilig) online winkelen / faillissementen / garantie".Astr0blaster schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 11:02:
Eventuele reparatie en of vervanging service onder garantie, zal vrij zijn binnen het eerste jaar."
Wellicht moet je even contact opnemen met de chat.
Ik zit nu al een tijdje te kijken voor een 3T. Probleem is alleen dat ik op dit moment in Australië ben, en daar levert oneplus zelf niet. Dus ik was nu aan het kijken bij de Chinese webshops en eBay Australië (vooral Chinese shops daar die verkopen).
Het valt me alleen op dat de voor mij belangrijke band 20 (ik heb thuis kpn) nergens wordt vermeldt.
Bestaan er versies van de 3T die band 20 niet ondersteunen of wordt dit gewoon niet vermeldt omdat ze hem niet gebruiken.
Ook vraag ik me af of jullie ervaring hebben met een andere shop dan oneplus zelf.
Het valt me alleen op dat de voor mij belangrijke band 20 (ik heb thuis kpn) nergens wordt vermeldt.
Bestaan er versies van de 3T die band 20 niet ondersteunen of wordt dit gewoon niet vermeldt omdat ze hem niet gebruiken.
Ook vraag ik me af of jullie ervaring hebben met een andere shop dan oneplus zelf.
Hoe zijn jullie batterij resultaten nu op 4.02?ik heb nu veel verbuik door 'android system'. 10% maar liefst.. Dit had ik eerst niet.
Je kunt de volgende dingen proberen:Bart-k schreef op zaterdag 28 januari 2017 @ 13:25:
Hoe zijn jullie batterij resultaten nu op 4.02?ik heb nu veel verbuik door 'android system'. 10% maar liefst.. Dit had ik eerst niet.
- Back-up uitzetten in instellingen (anders even aan en uit doen)
- System cache legen
- App-cache legen
- Google Play Services data verwijderen (hiermee verlies je geen belangrijke data. Er kan dus niets gebeuren. Ik heb het ook gedaan)
Thanks, ik heb meteen alle punten maar uitgevoerd die je zei. Ben benieuwd.
Ook een stuk minder. En inderdaad verbruikt Android systeem meer dan voorheen. Aantal geen system cache geleegd al.Bart-k schreef op zaterdag 28 januari 2017 @ 13:25:
Valt nog mee, zit op 30%Bart-k schreef op zaterdag 28 januari 2017 @ 13:25:
Ga die dingen hierboven ook is proberen
Hoe gooi je de app cache leeg?Anonymoussaurus schreef op zaterdag 28 januari 2017 @ 14:05:
[...]
Je kunt de volgende dingen proberen:
- Back-up uitzetten in instellingen (anders even aan en uit doen)
- System cache legen
- App-cache legen
- Google Play Services data verwijderen (hiermee verlies je geen belangrijke data. Er kan dus niets gebeuren. Ik heb het ook gedaan)
Edit : stomme fout gemaakt, per ongeluk Google play service naar fabrieks instellingen gezet, nu doet veel het niet meer, waaronder de playstore

[ Voor 22% gewijzigd door B-Art op 28-01-2017 20:47 ]
Instellingen > opslag & geheugen > opslag & USB > klikken op "gegevens in het cachegeheugen". Hiermee verwijder je de app cache van alle apps op je telefoon. System cache kan via de recovery.B-Art schreef op zaterdag 28 januari 2017 @ 19:46:
Hoe gooi je de app cache leeg?
Hoe krijg je dat voor elkaar?Edit : stomme fout gemaakt, per ongeluk Google play service naar fabrieks instellingen gezet, nu doet veel het niet meer, waaronder de playstorenu had ik apk van playstore gedownload, maar die geeft hij niet weer in de map downloads
Hoe krijg ik dit gefixed?
Gewoon, apps, app info die 3 puntjes rechtsboven en dan updates verwijderenAnonymoussaurus schreef op zaterdag 28 januari 2017 @ 20:58:
[...]
Instellingen > opslag & geheugen > opslag & USB > klikken op "gegevens in het cachegeheugen". Hiermee verwijder je de app cache van alle apps op je telefoon. System cache kan via de recovery.
[...]
Thanks!
Hoe krijg je dat voor elkaar?Ik zie namelijk helemaal nergens een optie om de Google Play Services naar fabrieksinstellingen te zetten. Maar, weet je zeker dat je dat niet hebt gedaan van de Play Store? Want dat is heel wat anders dan Google Play Services.
Inmiddels toch een apk kunnen downloaden, en installeren
Ik heb de laatste update nog steeds niet geïnstalleerd op mijn 3T omdat ik nogal huiverig ben dat er iets verkeerd gaat. Laatst had ik namelijk ook opeens dat mijn telefoon niet meer aanging en nadat ik hem weer aankreeg(na tip hier op het forum, nogmaals thanks!) erg heet werd. Ook heb ik het geovel dat batterij minder lang meegaat. Dat was een week nadat ik de vorige nieuwe update(3.5.4) geïnstalleerd had. Waarschijnlijk is de angst ongegrond maar ik wacht toch nog even af of er geen kinderziektes de kop opsteken. 
Komt het iemand bekend voor dat de microfoon van de 3T slecht werkt?
Als ik bel via bijv. Skype, Whatsapp of 3G dan zet ik hem vaak in handsfree mode en ik leg hem voor me op tafel neer. Echter, de gesprekspartner(s) horen dan onderbrekingen in de worden/zinnen die ik uitspreek. En dat terwijl ik helemaal niet zacht praat. Met mijn oude Samsung heb ik dit niet.
Ook merk ik dat de volumeregeling moeite heeft met de apps waarmee ik bel. Tijdens een gesprek kun je de volume van het gesprek regelen, maar na het gesprek regel je nog steeds het volume van het gesprek en niet van bijv. je muziek of navigatie. Al denk ik dat dit meer aan de apps zelf ligt, i.p.v. aan de telefoon.
Is er al bekend of en wanneer Oneplus VoLTE in de EU gaat ondersteunen? Op sommige plekken is het mobiele signaal namelijk nog steeds erg zwak met 2G en 3G maar een stuk beter met 4G. VoLTE zou dus goed uitkomen in de signaalarme regio's waar ik wel eens kom...
Komt het iemand bekend voor dat de microfoon van de 3T slecht werkt?
Als ik bel via bijv. Skype, Whatsapp of 3G dan zet ik hem vaak in handsfree mode en ik leg hem voor me op tafel neer. Echter, de gesprekspartner(s) horen dan onderbrekingen in de worden/zinnen die ik uitspreek. En dat terwijl ik helemaal niet zacht praat. Met mijn oude Samsung heb ik dit niet.
Ook merk ik dat de volumeregeling moeite heeft met de apps waarmee ik bel. Tijdens een gesprek kun je de volume van het gesprek regelen, maar na het gesprek regel je nog steeds het volume van het gesprek en niet van bijv. je muziek of navigatie. Al denk ik dat dit meer aan de apps zelf ligt, i.p.v. aan de telefoon.
Is er al bekend of en wanneer Oneplus VoLTE in de EU gaat ondersteunen? Op sommige plekken is het mobiele signaal namelijk nog steeds erg zwak met 2G en 3G maar een stuk beter met 4G. VoLTE zou dus goed uitkomen in de signaalarme regio's waar ik wel eens kom...
Spiegeltje, spiegeltje aan de wand, wie heeft de mooiste telefoon van het land?
Ging vannacht naar bed met 18% , werd wakker met 7%..
Normaal gesproken gebruiktte hij snachts een procent of 2-3..
Android systeem 15%
Google services 14%
Lijkt erop dat er met elke update wel wat aan de hand is.. gaat lekker..
Bij 4.0 had ik overigens nergens last van, helaas.
Normaal gesproken gebruiktte hij snachts een procent of 2-3..
Android systeem 15%
Google services 14%
Lijkt erop dat er met elke update wel wat aan de hand is.. gaat lekker..
Bij 4.0 had ik overigens nergens last van, helaas.
Verwijderd
Wat een drama's lees ik hier.
Erg jammer, Hopelijk komt er een oplossing voor de problemen.
Heb 1 ding geleerd voor mezelf koop geen Oneplus (heb er 1 gehad) was een bak ellende..
Dan maar Samsung en de bloatware verwijderen.
Heb 1 ding geleerd voor mezelf koop geen Oneplus (heb er 1 gehad) was een bak ellende..
Nou ja dat is ook weer een beetje overdreven denk, overigens Samsungs konden letterlijk een gat in je broek brandenVerwijderd schreef op zondag 29 januari 2017 @ 08:03:
Elke telefoon kampt wel een keer met een irritant foutje.. Samsung van me vrouw had ook een keer accu problemen na een update en mijn oude LG's ook.
Enige wat ik wel bij deze telefoon merk is dat het heel veel verschilt per persoon, het is niet iedereen wel of iedereen niet.. en met elke update word iets gefixed en weer een ander probleem toegevoegd

lees je ook de positieve verhalen?Verwijderd schreef op zondag 29 januari 2017 @ 08:03:
Erg jammer, Hopelijk komt er een oplossing voor de pverhroblemen.
Ik lees ze allebei. Bij de negatieve merk ik dat ze niet op mij van toepassing zijn. Bij de positieve merk ik dat ze wel op mij van toepassing zijn.
Altijd overal sterke WiFi en mobiel internet. Een goed en duidelijk oled scherm. Lange accuduur (6 ost en anders kom ik twee dagen door). Snel! En ik merk geen bugs.
Wanneer krijg je het door dat je op internet alleen de negatieve ervaringen leest?
Negatieve verhalen worden eigenlijk altijd gepost, positieve een stuk minder. Is nu eenmaal altijd zo.
Ik zal niet zeggen dat er geen negatieve dingen zijn, anders zullen ze niet gepost worden. Maar zelf heb ik geen negatieve punten gemerkt. Of stoor ik mij er gewoon niet/minder eraan.
Met mijn dagelijkse gebruik zit ik ongeveer aan 2/2.5 uur schermtijd, en heb ik 50+% over. Wat een tijd "verspil" je eigenlijk met zo een kreng zeg
En dan heb ik ook "last" van een redelijk hoog accuverbruik van Android System, maar nog niets aan gedaan.
Verder ben ik erg te spreken over de vingerafdruksensor, op mijn oude Xperia Z5 deed die het minder soepel.
Het Amoled scherm vind ik ook prima, van die pentile indeling zie je niets. Mooie volle kleuren, maar niet te overdreven. Helaas kan ik geen goede vergelijking maken met mijn Z5, want die had geen orgineel scherm meer
, maar een beduidend slechter scherm.
En dan de camera: Na zoveel negatieve verhalen was ik er enigsinds bang voor. Maar is dit nu slecht?

Voor een grote "donkere" ruimte, binnen. Het is en blijft een telefoon, en daarvoor vind ik deze foto helemaal niet slecht.
Mijn enige "probleem"
Hoe krijg ik ooit die 128GB vol
Ik zal niet zeggen dat er geen negatieve dingen zijn, anders zullen ze niet gepost worden. Maar zelf heb ik geen negatieve punten gemerkt. Of stoor ik mij er gewoon niet/minder eraan.
Met mijn dagelijkse gebruik zit ik ongeveer aan 2/2.5 uur schermtijd, en heb ik 50+% over. Wat een tijd "verspil" je eigenlijk met zo een kreng zeg
En dan heb ik ook "last" van een redelijk hoog accuverbruik van Android System, maar nog niets aan gedaan.
Verder ben ik erg te spreken over de vingerafdruksensor, op mijn oude Xperia Z5 deed die het minder soepel.
Het Amoled scherm vind ik ook prima, van die pentile indeling zie je niets. Mooie volle kleuren, maar niet te overdreven. Helaas kan ik geen goede vergelijking maken met mijn Z5, want die had geen orgineel scherm meer
En dan de camera: Na zoveel negatieve verhalen was ik er enigsinds bang voor. Maar is dit nu slecht?

Voor een grote "donkere" ruimte, binnen. Het is en blijft een telefoon, en daarvoor vind ik deze foto helemaal niet slecht.
Mijn enige "probleem"
Blog | PVOutput Zonnig Beuningen
Proberen duidelijk te maken dat wat je zegt nergens op slaat. Je doet net alsof andere telefoons wel perfect zijn maar dat is niet zo.Verwijderd schreef op zondag 29 januari 2017 @ 09:28:
Ze gaan meteen in de aanval kinderlijke types
Je leest duidelijk ook geen andere telefoon topics want dan had je dat wel gemerkt dat die ook vol staan met problemen en geklaag, en ja.. ook je "perfecte" Samsung.
Maar goed met zo'n antwoord weet je zelf eigenlijk dus ook al dat je onzin lult.
Gelukkig moet je een advies ook altijd op 1 unieke ervaring baseren, want die zijn altijd 100% betrouwbaar!Verwijderd schreef op zondag 29 januari 2017 @ 08:03:
/sarcasm
Zonder gekheid, ik herken me ook niet in de problemen die hier genoemd zijn. Ik draai sinds het kan al 4.0.2, zonder gekke battery drains of dergelijke. Ook werkt mijn GPS fatsoenlijk en is het scherm fantastisch (ik kom van een 1440p scherm in een Lumia 950 en merk geen verschil).
Inmiddels heb je duidelijk gemaakt in het 3T levertijden topic en hier dat er geen slechtere telefoons gemaakt worden dan die van OnePlus. Oke, prima als jij dat vindt, maar kun je dan ook gewoon naar een ander topic gaan waar de telefoon behandeld wordt die je wél in je bezit hebt?Verwijderd schreef op zondag 29 januari 2017 @ 09:28:
Ze gaan meteen in de aanval kinderlijke types

Zelf inmiddels enkele dagen de 3T in bezit. De update stond meteen klaar en zeer tevreden met deze telefoon. Voor mij de upgrade vanaf de OPO (waar ik ook zeer te spreken over was
Hattrick: playing IV.50
PSN: Sandyman
Waarom deel je dat hier dan als je het voor jezelf hebt geleerd..Koop een veel te dure Samsung en verhuis naar dat forum.Verwijderd schreef op zondag 29 januari 2017 @ 08:03:
.
[ Voor 96% gewijzigd door robertwantsmore op 29-01-2017 19:52 ]
Is geen bug. die kun je gewoon zelf omdraaien. Gewoon naar het menu waar je foto /video en handmatig kunt selecteren en daar rechts op het tandwieltje drukken. Daar staat iets van foto omdraaien.robertwantsmore schreef op zondag 29 januari 2017 @ 19:54:
Hier ook de frontcamera in spiegelbeeld; erg irritant!
[...]
Ik eh, wist niet dat ik het ook had tot ik het eens beter bekeekrobertwantsmore schreef op zondag 29 januari 2017 @ 19:54:
Hier ook de frontcamera in spiegelbeeld; erg irritant!
[...]
En is het een bug? Het is maar net hoe je het bekijkt. Of verwacht.
Sta je bijvoorbeeld voor een spiegel, is tekst op een t-shirt ook in spiegelbeeld. Geheel volgens verwachting
Feitelijk is dat wat de frontcam standaard ook doet. Standaard? Ja standaard, want er is een optie voor!
Open de camera app, switch naar je front cam, open linksboven het hamburger menu, klik op het tandwiel icoontje, en zet de optie Invert Photo uit.
Blog | PVOutput Zonnig Beuningen
Iemand ervaring met deze ROM? Heb om de een of andere reden nog nooit geroot of custom Roms geïnstalleerd. Normaal gesproken al niet ivm garantie e.d. Maar OP moedigt t zelfs aan..?!
Gewoon stock, je kan kiezen wat voorn apps je geïnstalleerd wilt. Overigens is dit wel een v.d beste stock kernals. Voor mensen met slechte batterij is dit zeker aan te raden. De Android system drain hoort er ook gewoon bij, zolang hij maar niet belachelijk hoog gaat, even veel 's je scherm is perfect! Play service is een ander verhaal..Alekz87 schreef op zondag 29 januari 2017 @ 23:01:
[...]
Iemand ervaring met deze ROM? Heb om de een of andere reden nog nooit geroot of custom Roms geïnstalleerd. Normaal gesproken al niet ivm garantie e.d. Maar OP moedigt t zelfs aan..?!
[ Voor 14% gewijzigd door Puddi Puddin op 30-01-2017 07:25 ]
Deze ochtend stom ongeluk gehad en mijn 3t laten vallen
.
Werkt wel nog perfect alleen de barst in mijn scherm is niet echt mooi om aan te zien.
Je kan perfect zelf het scherm vervangen volgens wat zie alleen vind ik niet meteen een goeie plaats om een nieuw scherm te kopen.
Of ben ik toch beter af als ik hem opstuur via support?
Werkt wel nog perfect alleen de barst in mijn scherm is niet echt mooi om aan te zien.
Je kan perfect zelf het scherm vervangen volgens wat zie alleen vind ik niet meteen een goeie plaats om een nieuw scherm te kopen.
Stuur hem op, het is echt een pruttel werk. Paar mensen in een Slack Channel hebben het zelf gedaan, home button en de zij buttons deden het niet meer. Dan zou ik hem toch opsturen veel vragen ze niet! Misschien een hoesje voor het vervolg?Grompie schreef op maandag 30 januari 2017 @ 09:38:
Deze ochtend stom ongeluk gehad en mijn 3t laten vallen.
Dat is idd de volgende stap. Bedankt voor de tip!Puddi Puddin schreef op maandag 30 januari 2017 @ 09:53:
[...]
Dan zou ik hem toch opsturen veel vragen ze niet! Misschien een hoesje voor het vervolg?
Bah tijd kut. Mijn hele dag zou gelijk verkloot zijn! Maar zoals aangegeven beter opsturen en erger voorkomen. Je bent m wel ff kwijt maar dan heb je iig de garantie dat t goed gebeurd.Grompie schreef op maandag 30 januari 2017 @ 09:38:
Deze ochtend stom ongeluk gehad en mijn 3t laten vallen.
Ik kan sinds een week of 2 niks meer downloaden met netflix. Komt dat door het feit dat de OnePlus op de lijst van niet ondersteunde apparaten staat oid? Voorheen kon het nog gewoon namelijk.
Steam: CatBearCow
Hier werkt dat gewoon.Bartjeuhz schreef op maandag 30 januari 2017 @ 17:39:
Ik kan sinds een week of 2 niks meer downloaden met netflix. Komt dat door het feit dat de OnePlus op de lijst van niet ondersteunde apparaten staat oid? Voorheen kon het nog gewoon namelijk.
Heb je al eens geprobeerd om de app te verwijderen en weer opnieuw te installeren? Dit heeft mijn Chromecast probleem opgelost (de hele cast functionaliteit was niet meer beschikbaar)
Had hetzelfde probleem ook icm met mijn chromecast, net zoals op mijn vorige windowsphone.nielsn schreef op maandag 30 januari 2017 @ 17:56:
[...]
Hier werkt dat gewoon.
Heb je al eens geprobeerd om de app te verwijderen en weer opnieuw te installeren? Dit heeft mijn Chromecast probleem opgelost (de hele cast functionaliteit was niet meer beschikbaar)
Je hoeft trouwens niet volledig te verwijderen, gewoon de app "stoppen" en gegevens & cache wissen bij opslagruimte.
Vandaag nog gedaan en ging daarna zoals het hoort.
Héld! Dankjewel! Kan haast niet geloven dat ik hier zelf overheen gekeken heb.thespeed schreef op zondag 29 januari 2017 @ 20:30:
[...]
Is geen bug. die kun je gewoon zelf omdraaien. Gewoon naar het menu waar je foto /video en handmatig kunt selecteren en daar rechts op het tandwieltje drukken. Daar staat iets van foto omdraaien.
It's not a bug - it's a feature 😀
Zo simpel, thanksnielsn schreef op maandag 30 januari 2017 @ 17:56:
[...]
Hier werkt dat gewoon.

Steam: CatBearCow
Mijn OnePlus 3T ging de laatse weken nog maar een dag op de accu ipv anderhalf tot twee. In Settings, Location, Rechtsboven Settings (3 stipjes), Scanning en dan Wifi en Bluetooth Scanning uit. En voila, mijn Battery Widget geeft weer twee dagen aanen zit nu 1 dag zonder aan de lader gehangen te hebben met nog 1 dag en 25 minuten te gaan
https://powershellisfun.com
Ja met die instellingen aan verbruikt het echt super veel energie, is echt belachelijk. Op mijn OPO heb ik hetzelfde gehad en mijn wifi verbruik ging ineens van ~30% naar ~2%.GiveMeThoseTags schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 09:33:
Mijn OnePlus 3T ging de laatse weken nog maar een dag op de accu ipv anderhalf tot twee. In Settings, Location, Rechtsboven Settings (3 stipjes), Scanning en dan Wifi en Bluetooth Scanning uit. En voila, mijn Battery Widget geeft weer twee dagen aanen zit nu 1 dag zonder aan de lader gehangen te hebben met nog 1 dag en 25 minuten te gaan
Ik had m op de OPO ook uit staan, weet alleen niet meer wat die functies doen....rens-br schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 10:07:
[...]
Ja met die instellingen aan verbruikt het echt super veel energie, is echt belachelijk. Op mijn OPO heb ik hetzelfde gehad en mijn wifi verbruik ging ineens van ~30% naar ~2%.
Beter positie bepalen of automatisch met bekende WiFi netwerken verbinden?
Beter de positie bepalen. Aan de hand van het scannen wifi-netwerken en bluetooth netwerken kan de telefoon dit vergelijken met bekende wifi netwerken en zo je globale locatie schatten.

Ik heb het probleem bij WhatsApp dat bijna ieder Nederlands woord rood onderstreept wordt en dus niet herkent wordt binnen het woordenboek. Ik kan alleen niet vinden waar ik iets moet toevoegen of aanpassen om wel Nederlandse woorden er standaard in te hebben, want als ik nu perongeluk een rood onderstreept woord raak, wordt deze naar een suggestie veranderd. Iemand een idee waar ik het kan vinden? M'n oneplus 3t staat gewoon op Nederlands met Engels en Nederlands als talen in SwiftKey.
Settings > Languages & Input > Spellchecker.masterjorie schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 16:26:
[afbeelding]
Ik heb het probleem bij WhatsApp dat bijna ieder Nederlands woord rood onderstreept wordt en dus niet herkent wordt binnen het woordenboek. Ik kan alleen niet vinden waar ik iets moet toevoegen of aanpassen om wel Nederlandse woorden er standaard in te hebben, want als ik nu perongeluk een rood onderstreept woord raak, wordt deze naar een suggestie veranderd. Iemand een idee waar ik het kan vinden? M'n oneplus 3t staat gewoon op Nederlands met Engels en Nederlands als talen in SwiftKey.
Staat by default op English. Ik hem em afgezet omdat je blijkbaar maar 1 taal kan selecteren. :-)
Ik dacht dat met het toevoegen van Nederlands en Engels het wel opgelost zou zijn, maar blijkbaar kan je voor spellingscontrole enkel 1 taal selecteren. Dan zet ik het ook maar uit, wissel iets te vaak tussen nederlands en engels om steeds te wisselen. Bedankt voor je antwoord!TijsVdB schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 17:03:
[...]
Settings > Languages & Input > Spellchecker.
Staat by default op English. Ik hem em afgezet omdat je blijkbaar maar 1 taal kan selecteren. :-)
OP3 heeft een hele mooie niet-storenmodus. Echter, wanneer je de telefoon ingeschakeld hebt, geeft dit nog wel geluid. De alleen-trilfunctie daarentegen trillt soms behoorlijk hard. Is er ook een stand waarin echt alles uit staat. Dus en trillen en sounds wanneer de telefoon ingeschakeld is?
Hoe bedoel je?crimedevil schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 11:31:
OP3 heeft een hele mooie niet-storenmodus. Echter, wanneer je de telefoon ingeschakeld hebt, geeft dit nog wel geluid. De alleen-trilfunctie daarentegen trillt soms behoorlijk hard. Is er ook een stand waarin echt alles uit staat. Dus en trillen en sounds wanneer de telefoon ingeschakeld is?
De middelste stand van de slider (niet storen) geeft bij mij geen geluid, alleen alarmen.
Sinds de Nougat update werkt het contactloos betalen (ABN AMRO) niet altijd naar behoren meer. Voorheen was het gewoon scherm aan, tegen betaalautomaat houden en klaar. Nu gebeurt het regelmatig dat de Wallet app niet opgestart wordt. Ik moet deze dan handmatig starten, nog eens ertegen houden en dan werkt het wel.
Meer mensen die hier last van hebben?
Meer mensen die hier last van hebben?
_██_
(ಠ_ృ)
Ik voel en hoor dat trillen echt niet.. vind het veeeel te zacht.crimedevil schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 11:31:
De alleen-trilfunctie daarentegen trillt soms behoorlijk hard.
OnePlus 3T speelt flink vals in benchmarks https://androidworld.nl/n...lt-flink-vals-benchmarks/ via @Androidworld
Sjoemelsoftware 😂
Sjoemelsoftware 😂
[ Voor 16% gewijzigd door Alekz87 op 01-02-2017 14:21 ]
Dat staat ook al zelfs op de frontpageAlekz87 schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 14:19:
OnePlus 3T speelt flink vals in benchmarks https://androidworld.nl/n...lt-flink-vals-benchmarks/ via @Androidworld
Sjoemelsoftware 😂
Meizu lijkt dit ook te doen:
https://www1-lw.xda-cdn.c...Plus-Score-Comparison.png
http://www.gizmochina.com...antutu-geekbench-results/
Ik vind het nogal overtrokken. Er wordt van een mug een olifant gemaakt. Neemt niet weg dat OnePlus fout zit. Mooi dat ze zo snel ingrijpen, en hun 'fout' toegeven, en dat op gaan lossen.
Ik vind het ook niet netjes, maar het verandert niets aan het feit dat ik zeer tevreden ben over mijn telefoon.
Deed een jaar geleden niet zowat ieder merk dat?Alekz87 schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 14:19:
Sjoemelsoftware 😂
Niet veel nieuws aan de zon in de telefoonmarkt. Zolang je benchmarks vertrouwt, kun je belazerd worden. Persoonlijk hecht ik nu veel meer waarde aan een goede hands-on video. Dan zie ik zelf wel of het vloeiend en snel werkt.
| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340
Komend van een One M7 is de subtiliteit van de trilfunctie van de 3T een verademing.vinno86 schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 14:11:
[...]
Ik voel en hoor dat trillen echt niet.. vind het veeeel te zacht.
De eerste keer dat ik met de M7 's nachts op trilstand werd gebeld dacht ik dat de Duitsers kwamen.

Het is maar wat je gewend bent denk ik.
[ Voor 5% gewijzigd door doltishDuke op 01-02-2017 17:26 ]
Tis maar waar je bang voor bent
Vandaag mijn HTC One M8 ingeruild voor een OP3T. Flinke vooruitgang.
Morgen maar eens Nougat erop los laten.
Vandaag mijn HTC One M8 ingeruild voor een OP3T. Flinke vooruitgang.
Morgen maar eens Nougat erop los laten.
[ Voor 3% gewijzigd door Masimo op 01-02-2017 23:01 ]
Zo zojuist ook de 3t ontvangen
Mooi apparaat
Als ik nu alle Google meuk eraf wil gooien en andere standaard apps moet ik de bootloader unlocken
Moet daarna nog meer doen?
Wil het voor nu nog even bij de standaard rom houden en het liefst ook ota updates behouden
Wat zijn de mogelijkheden ? Ik kom namelijk van een iPhone 😃
Mooi apparaat
Als ik nu alle Google meuk eraf wil gooien en andere standaard apps moet ik de bootloader unlocken
Moet daarna nog meer doen?
Wil het voor nu nog even bij de standaard rom houden en het liefst ook ota updates behouden
Wat zijn de mogelijkheden ? Ik kom namelijk van een iPhone 😃
Dit topic is gesloten.
Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor Ervaringen & Discussie, andere onderwerpen horen in:
Levertijd & Prijzen: [OnePlus 3T] Levertijden & Prijzen
Rooten & Custom ROM's: [OnePlus 3T] Rooten & Custom ROM's
Accessoires: [OnePlus 3(T)] Het grote Accessoires topic
RMA & Support: [OnePlus] RMA & Support
Referalls en kortingscodes: [OnePlus] Referral Systeem
Dit topic is alleen bedoeld voor Ervaringen & Discussie, andere onderwerpen horen in:
Levertijd & Prijzen: [OnePlus 3T] Levertijden & Prijzen
Rooten & Custom ROM's: [OnePlus 3T] Rooten & Custom ROM's
Accessoires: [OnePlus 3(T)] Het grote Accessoires topic
RMA & Support: [OnePlus] RMA & Support
Referalls en kortingscodes: [OnePlus] Referral Systeem