Het grote wielrenervaringtopic - Deel 20 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 65 ... 111 Laatste
Acties:
  • 632.451 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 30-09 08:26
Roet schreef op zondag 26 november 2017 @ 22:11:
[...]

Dat is heel goed, want gepolariseerd trainen ben ik een groot voorstander van. Ik heb in een random onderzoek gelezen dat onder de 10 uur training per week, je het beste 4x8min intervals kan doen van 115% FTP, en sweetspot trainingen. Het onderzoek was gericht op welk trainingsvorm het beste was voor je conditie, verdeeld over mensen die verschillende hoeveelheden tijd per week besteden. Ze zeggen letterlijk; 'Train je minder dan 10u per week? Time to drop the hammer!' Pas als je meer dan 10 uur per week traint, is D1 interessant, werd geschreven in het onderzoek. Heeft te maken met hoeveel je kunt herstellen per week natuurlijk, je kunt niet iedere dag een SHIIT training doen :).
Je roept een aantal dingen die niet bij elkaar horen. Zo sluit gepolariseerd trainen D1 niet uit, in tegendeel. Gepolariseerd zegt juist 80% Z2 (zeg maar laag D1) en de overige 20% boven FTP (HIT).

De gepolariseerde trainingsfilosofie gelooft juist niet in Sweet Spot. Dat zijn volgens deze zienswijze "junk miles".

Het Sweet Spot kamp kent dan weer z'n eigen aanhangers, waaronder de bekende Amerikaanse trainer Joe Friel. Deze aanpak gelooft niet in heel extensief trainen als je < 10 uur traint. Hierbij worden vooral trainingen rondom het omslagpunt gedaan omdat ze het meeste "bang for buck" op zouden leveren.

Overigens vind je in TR zowel SS trainingen als HIT.

[ Voor 3% gewijzigd door havana op 27-11-2017 09:16 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acidd91
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 06-10 13:31
Iemand nog een aanbieding tegen gekomen voor Wahoo sensoren (cadence/speed)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lulukai
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15:39

Lulukai

God's gift to women

Heb ik ook al naar gezocht, en ze kosten precies overal 69,99 EUR. Ter info, er bestaat ook een apart topic over dit onderwerp: Het grote fietscomputer topic

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joint_me
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-10 09:19
Noxa schreef op zaterdag 25 november 2017 @ 19:50:
Vandaag een rondje BigRingVR gepakt. Wow dat werkt lekker zeg! ANT+ sensoren pikte hij snel op en programma werkt snel en responsive. Ook de gradiënt verandert continu en niet hokkerig waardoor het heel realistisch aanvoelt.
Enige minpuntje was dat de film gemaakt was met een auto waardoor het beeld wat hokkerig overkomt omdat het vertraagt wordt afgespeeld. Zijn allen filmpjes zo?
Klinkt interessant nu nog een RLV (video) vinden van de Ventoux, zodat ik die alvast virtueel op kan rijden voor Klimmen tegen MS. Volgens de faq van BigRingVR, zijn die van Tacx beveiligd zodat ze alleen met eigen software werken. Waar vind ik goede video’s (heb geen dvd in mijn mac)?

Was de Ventoux al opgereden met Road Grand Tours, maar veel frustraties met haperingen, vast lopers, verspringen, etc. En dat met alle settings op low 8)7

p.s. wil je doneren aan mijn "Klimmen tegen MS"-team, stuur dan een PM :P

[ Voor 5% gewijzigd door joint_me op 27-11-2017 09:57 ]

Hello fellow humans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• f4stf0rw4rd
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 06-10 11:51
acidd91 schreef op maandag 27 november 2017 @ 09:20:
De Garmin sensoren zijn bij Amazon.de voor € 50,- 'im angebot'. Misschien ook interessant?

hier stond ooit een hoop info over wat eens een vet cool wrede configuratie was....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxoss
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 06-10 22:22
Voor $28 heb je 2 Magene sensoren op Aliexpress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coelho
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 25-09 17:25
Gisteren ruzie met mijn Zwift/Mobile Link/Bluetooth opstelling. Ik ben pas net begonnen, de afgelopen 4x heb ik Watopia gefietst. Gisteren stond London standaard ingesteld en na 2km viel ineens de verbinding met mijn Wahoo Cadence en HR sensor + Tacx Bushido uit. Ik ben gestopt, heb alles afgesloten en weer opgestart en ineens kon ik alleen uit Watopia routes kiezen. Vreemd, dus nogmaals opnieuw opgestart en daar was London weer.

Na opnieuw 5km zonder problemen gefietst te hebben vielen mijn Wahoo sensoren weer weg. De Tacx bleef op een vast wattage staan en werd niet meer aangestuurd waardoor de weerstand gelijk bleef ongeacht de hellingshoek. Vervolgens gingen mijn sensoren de hele tijd even aan en dan weer uit. Mijn Wahoo Bold aangezet en die leek continu signaal te krijgen.

Het is me nu niet duidelijk of dit een Zwift issue was (mede vanwege ineens een Watopia kaart zien), een sensor issue was (maar waarom viel Tacx eerst uit en bleef deze naderhand op dezelfde weerstand hangen) of iets anders?

Is er iemand die hier iets zinnigs over kan zeggen en/of dit ook wel eens meegemaakt heeft?

PVoutput 7.700Wp ZZO (50°)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsTn
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 02-10 13:49
coelho schreef op maandag 27 november 2017 @ 10:16:
Gisteren ruzie met mijn Zwift/Mobile Link/Bluetooth opstelling. Ik ben pas net begonnen, de afgelopen 4x heb ik Watopia gefietst. Gisteren stond London standaard ingesteld en na 2km viel ineens de verbinding met mijn Wahoo Cadence en HR sensor + Tacx Bushido uit. Ik ben gestopt, heb alles afgesloten en weer opgestart en ineens kon ik alleen uit Watopia routes kiezen. Vreemd, dus nogmaals opnieuw opgestart en daar was London weer.

Na opnieuw 5km zonder problemen gefietst te hebben vielen mijn Wahoo sensoren weer weg. De Tacx bleef op een vast wattage staan en werd niet meer aangestuurd waardoor de weerstand gelijk bleef ongeacht de hellingshoek. Vervolgens gingen mijn sensoren de hele tijd even aan en dan weer uit. Mijn Wahoo Bold aangezet en die leek continu signaal te krijgen.

Het is me nu niet duidelijk of dit een Zwift issue was (mede vanwege ineens een Watopia kaart zien), een sensor issue was (maar waarom viel Tacx eerst uit en bleef deze naderhand op dezelfde weerstand hangen) of iets anders?

Is er iemand die hier iets zinnigs over kan zeggen en/of dit ook wel eens meegemaakt heeft?
Ook al gecontroleerd of je Tacx de laatste firmware heeft?

Tesla Model 3 LR DualMotor - AP & FSD | 4800Wp solar panels | 11.4GJ thermal solar panels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D
  • Laatst online: 12:34

Crazy D

I think we should take a look.

eddemans schreef op maandag 27 november 2017 @ 07:29:
Maar dat is toch ook de hele "grap" van je FTP? Dat is het maximum wattage dat je een heel uur kunt volhouden. En dan dus daarna geen puf meer hebt om te gaan stappen oid. Het idee is dat je na een uurtje op FTP nog net niet dood neervalt onder de douche. Anders had je dus harder gekund!
Haha ja snap ik. Ik keek net ff op Strava en zie dat m'n gemiddelde vermogen tijdens de klim maar iets onder de nu gemeten FTP ligt, dus viel eigenlijk wel mee. Ik dacht dat die een stuk lager lag (15% lager of zo) maar ik had natuurlijk enkel het getoonde wattage onthouden aan het eind, niet het gemiddelde van die klim.
En misschien wat ik iets vermoeider tijdens die klim. Maar weet nu lig waar ik me op moet richten. en waar ik onder moet blijven (aangezien ik 5 x Alpe d'Huez wil fietsen, is op de FTP rijden niet het slimste...).
havana schreef op maandag 27 november 2017 @ 09:12:
De gepolariseerde trainingsfilosofie gelooft juist niet in Sweet Spot. Dat zijn volgens deze zienswijze "junk miles".

Het Sweet Spot kamp kent dan weer z'n eigen aanhangers, waaronder de bekende Amerikaanse trainer Joe Friel. Deze aanpak gelooft niet in heel extensief trainen als je < 10 uur traint. Hierbij worden vooral trainingen rondom het omslagpunt gedaan omdat ze het meeste "bang for buck" op zouden leveren.
Toch wel fijn als de geleerden het een beetje met elkaar eens zijn :o Hoe weet je als leek nu wat je uiteindelijk het beste kunt doen... 8)7 de ene helft zegt veel HIT, de andere zegt dat je juist alle zones moet pakken, weer een ander zegt vooral veel rustige duur...

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coelho
NielsTn schreef op maandag 27 november 2017 @ 10:22:
[...]

Ook al gecontroleerd of je Tacx de laatste firmware heeft?
Ja, die staat erop. Bovendien heb ik er de afgelopen 2 weken al een aantal uren zonder problemen op gereden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Crazy D schreef op maandag 27 november 2017 @ 10:27:
[...]

Haha ja snap ik. Ik keek net ff op Strava en zie dat m'n gemiddelde vermogen tijdens de klim maar iets onder de nu gemeten FTP ligt, dus viel eigenlijk wel mee. Ik dacht dat die een stuk lager lag (15% lager of zo) maar ik had natuurlijk enkel het getoonde wattage onthouden aan het eind, niet het gemiddelde van die klim.
En misschien wat ik iets vermoeider tijdens die klim. Maar weet nu lig waar ik me op moet richten. en waar ik onder moet blijven (aangezien ik 5 x Alpe d'Huez wil fietsen, is op de FTP rijden niet het slimste...).

[...]

Toch wel fijn als de geleerden het een beetje met elkaar eens zijn :o Hoe weet je als leek nu wat je uiteindelijk het beste kunt doen... 8)7 de ene helft zegt veel HIT, de andere zegt dat je juist alle zones moet pakken, weer een ander zegt vooral veel rustige duur...
Dat is met veel dingen zo natuurlijk. Linkse politici zijn het bijvoorbeeld ook niet eens met rechtse politici over hoe je het beste een land kunt bestuderen.

Wat de beste methode is, is ook niet te zeggen. Dat zal afhangen van je doel, wat je de voorgaande jaren hebt gedaan, hoeveel tijd je beschikbaar hebt en zal ook van persoon tot persoon verschillend.

Naast gepolariseerd en SS heb je trouwens ook nog klassiek en omgekeerd klassiek, om de keuze nog wat lastiger te maken. ;)

[ Voor 5% gewijzigd door havana op 27-11-2017 11:24 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16:59
Crazy D schreef op maandag 27 november 2017 @ 10:27:
[...]

Dan moet je gewoon lekker werken aan je duur (en daardoor je herstel) vermogen.
Ik kan prima aantal maal rond ftp klimmen, zolang je daartussen maar even stukje kan uitrusten. (afdaling bijvoorbeeld)

In Nederland heb ik veel meer moeite om op ftp vermogen stuk te rammen.
Gisteren nog even stukje in duinen van 12 minuten, maar dan kom je bij kruising/heb je stukje wind mee ga je weer was rustiger.

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acidd91
f4stf0rw4rd schreef op maandag 27 november 2017 @ 09:45:
[...]

De Garmin sensoren zijn bij Amazon.de voor € 50,- 'im angebot'. Misschien ook interessant?
Dat denk ik wel! Enige verschil is volgens mij bluetooth functionaliteit, heb ik dat nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joint_me
acidd91 schreef op maandag 27 november 2017 @ 11:28:
[...]

Dat denk ik wel! Enige verschil is volgens mij bluetooth functionaliteit, heb ik dat nodig?
Als je je trainer gebruikt met, bijvoorbeeld een iPad, dan is bluetooth verbinding wel prettig. Ik heb een aparte hr voor bluetooth voor als ik Trainerroad gebruik, omdat mijn Garmin alleen over ant verbind.

Hello fellow humans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• f4stf0rw4rd
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 06-10 11:51
acidd91 schreef op maandag 27 november 2017 @ 11:28:
[...]

Ligt er aan of je de sensoren op je telefoon / ipad / laptop of je Polar fietscomputer wil gaan aansluiten. Zo niet dan zou alleen ant+ voldoende moeten zijn.

hier stond ooit een hoop info over wat eens een vet cool wrede configuratie was....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Houd er rekening mee dat sensoren met BT veel minder zuinig met energie zijn.

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 06-10 21:06
Via de black friday korting met 40% korting een RideSense gekocht voor mijn TCR. De Garmin GSC10 op mijn MTB gezet. In het bos is zoiets handig ivm GPS afwijkingen op korte draaien etc.

Afijn, ik wil voor de racer een nieuwe ketting bestellen, heb de KMC X11.93 op het oog. Niet duur en voorzien van missing link wat ik erg prettig vind werken. Is dit een goede keus of kan ik beter de duurdere lijn pakken?

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
  • Laatst online: 15:44
DDX schreef op maandag 27 november 2017 @ 11:26:
[...]

Dan moet je gewoon lekker werken aan je duur (en daardoor je herstel) vermogen.
Ik kan prima aantal maal rond ftp klimmen, zolang je daartussen maar even stukje kan uitrusten. (afdaling bijvoorbeeld)
Dit inderdaad.. uiteindelijk is het leuk om een beetje een leuke ftp waarde te hebben maar op het moment dat je op een dag maar een paar uur kunt fietsen en vervolgens de dagen daarna niets kunt doen schiet natuurlijk ook niet op.

Bij mij blijft nog altijd het probleem om rustig aan te doen qua hartslag. Als ik gewoon lekker rondtrap zit ik al snel, een beetje, boven mijn omslagpunt waardoor op een gegeven moment de energie gewoon op is. Iets daaronder gaat ook maar dan heb ik te veel het idee 'niets' te doen, wat eigenlijk weer niet zo is maar toch ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acidd91
havana schreef op maandag 27 november 2017 @ 11:49:
Houd er rekening mee dat sensoren met BT veel minder zuinig met energie zijn.
Goed punt. Effectief, waar hebben we het dan over? 2 keer per jaar een nieuw batterijtje ipv 1 keer per jaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roet
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:26
havana schreef op maandag 27 november 2017 @ 09:12:
[...]

Je roept een aantal dingen die niet bij elkaar horen. Zo sluit gepolariseerd trainen D1 niet uit, in tegendeel. Gepolariseerd zegt juist 80% Z2 (zeg maar laag D1) en de overige 20% boven FTP (HIT).

Overigens vind je in TR zowel SS trainingen als HIT.
Heb je helemaal gelijk in inderdaad. Ik doe zelf nu vooral Z2 / Z5, omdat ik (in de winter nipt) meer dan 10u per week fiets.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NoepZor
Ik wielren nu bijna niet. Weg is vaak vies en nat of het weer zit niet mee. In het donker kan wel, maar dan moet het wel mooi droog zijn. Dat is niet het geval de laatste weken. Ik duik wel elk weekend het bos in met de MTB om een rondje te boswielrennen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BreadFan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
la_fusion schreef op maandag 27 november 2017 @ 13:16:
[...]
Bij mij blijft nog altijd het probleem om rustig aan te doen qua hartslag. Als ik gewoon lekker rondtrap zit ik al snel, een beetje, boven mijn omslagpunt waardoor op een gegeven moment de energie gewoon op is. Iets daaronder gaat ook maar dan heb ik te veel het idee 'niets' te doen, wat eigenlijk weer niet zo is maar toch ;)
Hehehe, dat ja. Dat je vertrekt met het idee: Ik doe rustig aan vandaag, hartslag blijft onder X.

En dat je na een kwartiertje voelt dat de snelheid wat oploopt en dat het te lekker gaat en dat je denkt, fuck it, trappen met die hap :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seriph
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 14:36
Ik ben ook veel te competatief wat dat betreft. Zeker als ik buiten rijdt. Ik ga achter alles aan wat binnen mijn macht ligt. De echt snelle groepjes die laten me stof happen maar als ik met een extra trap iemand bij kan halen of inhalen dan zal ik dat niet laten en dan is het mijn eer te na om hem weer te laten inhalen.

Op Zwift kan ik niet anders want de Tacx geeft mij gewoon niet meer vermogen dus dan blijf ik netjes in de zone. Als ik een vrije training doe dan trap ik me ook een versuffing want ik wil niet de langzaamste zijn.

Ik ben best wel een haantje wat dat betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devil
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Devil

King of morons

Misschien moet ik ook maar eens met die vaste trainingen gaan starten, want ik heb precies hetzelfde ‘probleem’ ik fiets ook altijd te hard. Maar achteraf voelt dat wel heerlijk :+

After all, we are nothing more or less than what we choose to reveal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D

Crazy D

Devil schreef op maandag 27 november 2017 @ 23:22:
Misschien moet ik ook maar eens met die vaste trainingen gaan starten, want ik heb precies hetzelfde ‘probleem’ ik fiets ook altijd te hard. Maar achteraf voelt dat wel heerlijk :+
Stukje discipline. Maar op de trainer thuis lukt me dat een heel stuk moeilijker. Heb een jaar lang buiten schema's gevolgd, dat vind ik een stuk makkelijker dan binnen 2,5 uur rustig aan doen. Dan krijg ik pijn op plekken die ik buiten niet eens voel.

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joint_me
Crazy D schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 08:48:
[...]

Stukje discipline. Maar op de trainer thuis lukt me dat een heel stuk moeilijker. Heb een jaar lang buiten schema's gevolgd, dat vind ik een stuk makkelijker dan binnen 2,5 uur rustig aan doen. Dan krijg ik pijn op plekken die ik buiten niet eens voel.
Ik volg een programma op trainerroad en dan zit ik doordeweeks 1 uur op de trainer en in het weekend 1,5 (maar die wissel ik vaal af met MTB of Buiten race).

2,5 uur op de trainer trek ik mentaal ook niet.

Hello fellow humans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D

Crazy D

joint_me schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 08:57:
Ik volg een programma op trainerroad en dan zit ik doordeweeks 1 uur op de trainer en in het weekend 1,5 (maar die wissel ik vaal af met MTB of Buiten race).

2,5 uur op de trainer trek ik mentaal ook niet.
Ik haal de trainerroad sessies van 75 minuten nog niet eens.. na 3 kwartier switch ik maar naar een zo vlak mogelijke rit in BigRingvVR...

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem30
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 17:08
NoepZor schreef op maandag 27 november 2017 @ 14:53:
Ik wielren nu bijna niet. Weg is vaak vies en nat of het weer zit niet mee. In het donker kan wel, maar dan moet het wel mooi droog zijn. Dat is niet het geval de laatste weken.
Herkenbaar. Motivatie is even gedaald om te fietsen dus ik zie het maar als rustperiode. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon 73
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 05-10 22:53
acidd91 schreef op maandag 27 november 2017 @ 09:20:
Zelf heb ik deze speedsensor op een Garmin Forerunner 235. Werkt naar volle tevredenheid.

Er is ook een setje speed/cadence voor €32,80

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orange.x
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13:27
Pffff.. Had naar aanleiding van mijn framevervanging 2 weken na ontvangst van de fiets een herinnering gekregen van Rose. Of ik even € 140,- wilde betalen voor allerlei vervangende onderdelen. Gek, want ik heb notabene met een kerel die tolkte van Engels naar Duits besproken dat ik het overgrote deel dat op de lijst staat zou krijgen ter compensatie. Maar dit gingen ze dan uitzoeken en ze houden nu bij hoog en laag vol dat ik het moet betalen. Reden: het ging om een framegarantie en ze doen niet aan compensatie.

Och, gut, das gek. Want ik heb bij mijn vorige framevervanging onder garantie OOK onderdelen ter compensatie gehad (cassette, ketting en voorblad ofzo). Goed, dit ging bij het ophalen van de fiets ook al niet goed want toen moest ik eerst alles afrekenen en kreeg ik later een winkeltegoed meen ik. Als ik dat nu achteraf denk is dat ook eigenlijk bizar.

Maargoed. Bijkomend puntje. Ik ben dus dubbel genaaid nu door Rose. Eigenlijk 3x omdat hun frames maar stuk blijven gaan.
- Moet nu dus omdat ze niets gaan compenseren en er volgens hen niets afgesproken is dus 140 euro lappen
- En de geometrie van het nieuwe frame is in zoverre anders dat de zadelbuis 4cm lager(korter) is en mijn zadelpen op de limiet niet meer toereikend is voor mijn houding op de fiets! Ik kom dus gewoon 2-3cm te kort! Nou, ze boden in 1e instantie wel de verzendkosten aan, maar kon dus zelf een zadelpen kopen van 90 euro. Later boden ze dan nog 10 euro korting maargoed dan nog is de totale schade € 220,- omdat er een frame vervangen is wat HUN schuld is.

Kortom, nu toch maar alsnog de rechtsbijstand inschakelen om dit uit te zoeken. En ik zet gewoon in op het proberen te ontdoen van de koop en mijn aankoopbedrag terug te krijgen. Eventueel minus wat wielen en een versleten groepset maar dit is echt te idioot voor woorden.

Ik raad dus vanaf nu aan om GEEN zaken te doen met Rose. Ondanks hun scherpe prijzen, maar klantservice is belabberd slecht! En je kan je afvragen of de frames wel van redelijke kwaliteit zijn als je binnen 6 jaar aan je 5e frame toe bent...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Gisteravond een Tacx Flux opgehaald via Marktplaats. Vanavond maar eens proberen met Zwift. Nog tips/tricks voor de eerste keer op een trainer icm Zwift?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• la_fusion
Geen idee of je wel al eens eerder op een training hebt gefietst maar:

- Handdoek klaarleggen op de grond
- Voorbereiden op een intensieve sessie
- Na afloop goed uitzweten

Kortom, je gaat waarschijnlijk harder fietsen en zweten dan verwacht :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Noxa
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12:02
MrAcid schreef op woensdag 29 november 2017 @ 12:03:
Gisteravond een Tacx Flux opgehaald via Marktplaats. Vanavond maar eens proberen met Zwift. Nog tips/tricks voor de eerste keer op een trainer icm Zwift?
Ventilator! En ramen open want je gaat je kapot zweten.

En als je nog geen ftp weet dan eerst even zwift uitproberen en dan zsm en FTP test doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• joint_me
la_fusion schreef op woensdag 29 november 2017 @ 12:27:

Thomas Dekker? :+

[ Voor 6% gewijzigd door joint_me op 29-11-2017 12:41 ]

Hello fellow humans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seriph

veel zweten = veel drinken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15:30

sapphire

Die-hard pruts0r

Willem30 schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 11:01:
[...]

Herkenbaar. Motivatie is even gedaald om te fietsen dus ik zie het maar als rustperiode. :P
En gebroken nachten helpen er ook niet bij hier :+

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joint_me
sapphire schreef op woensdag 29 november 2017 @ 18:33:
[...]

En gebroken nachten helpen er ook niet bij hier :+
Heeft mij nooit tegengehouden, het hielp juist even een uurtje beesten op de trainer.

Hello fellow humans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
Storm-Fox schreef op woensdag 8 november 2017 @ 11:21:
[...]

Dan kun je mooi mee op donderdag 30 november met het Markermeer rondje :)
Ben jij er morgen nog bij ?
Ik wel iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online

Dit, en de ventilator van @Noxa (die ik nog niet heb), waren inderdaad goeie tips. :+ Dank!

Eerste ervaring:
Veel te hard van stapel gelopen, ik hebt echt geen idee wattage precies betekent dus ging veel te hard uit de startblokken omdat die snelheid me ook niet echt iets zegt zo virtueel. Ik ben denk ik zeker 2L vocht kwijtgeraakt. Volgende keer het raam vooraf ook al even open!

Strava: https://www.strava.com/activities/1295810115

Ik vond het overigens wel leuk! Volgende keer wel muziekje erbij en iets relaxter starten.

Paar vragen over Zwift:
- Ik fietste nu een Course. Maar hebben die geen einde? Ik had verwacht wel een soort eindstreep te kunnen zien ergens. Maar heb uiteindelijk volgens mij net iets meer afstand gereden dan het rondje. Zonder daar ooit melding van te krijgen? Raar systeem.
- Hoe de fuck bedien je Zwift onderweg?! Mensen zitten hele verhalen te typen. Hoe dan!? :) Ik heb de Mobile Link maar ik zat echt teveel te sterven om nog wat te kunnen.
- Hoe lees je die hellingskaart rechtsboven. Waar bevind ik me? Erg onduidelijk imo.
- Ook over die kaart: wat zijn de “sprint” en “Z” icoontjes net onder de hellingskaart? Soort Strava segmenten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joint_me
MrAcid schreef op woensdag 29 november 2017 @ 22:09:
[...]

Paar vragen over Zwift:
- Ik fietste nu een Course. Maar hebben die geen einde? Ik had verwacht wel een soort eindstreep te kunnen zien ergens. Maar heb uiteindelijk volgens mij net iets meer afstand gereden dan het rondje. Zonder daar ooit melding van te krijgen? Raar systeem.
- Hoe de fuck bedien je Zwift onderweg?! Mensen zitten hele verhalen te typen. Hoe dan!? :) Ik heb de Mobile Link maar ik zat echt teveel te sterven om nog wat te kunnen.
- Hoe lees je die hellingskaart rechtsboven. Waar bevind ik me? Erg onduidelijk imo.
- Ook over die kaart: wat zijn de “sprint” en “Z” icoontjes net onder de hellingskaart? Soort Strava segmenten?
Van wat ik nog weet:

Routes: Hier staat meer over de routes, https://zwiftblog.com/route-details/. Je eindigt nooit, maar je komt weer over de streep, dat is je indicatie.
Bedienen: Je trainer staat stevig die valt niet om, dus je kan best trappen en op je telefoon typen.
Sprints: Je kan truien verdienen, waarvan sprint er 1 is. Er is ook bijvoorbeeld ook een Berg trui. Dit zijn toevallig ook segmenten in Strava.

[ Voor 7% gewijzigd door joint_me op 29-11-2017 23:07 ]

Hello fellow humans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eddemans
  • Laatst online: 17:44
Crazy D schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 10:22:
[...]

Ik haal de trainerroad sessies van 75 minuten nog niet eens.. na 3 kwartier switch ik maar naar een zo vlak mogelijke rit in BigRingvVR...
Zijn er vlakke ritten in BigRingVR? Ik zag eigenlijk alleen maar stijgende ritten. Overigens gingen lange Trainerroadsessies voor mij wel goed mits daarbij een concert of film aan.

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

joint_me schreef op woensdag 29 november 2017 @ 20:12:
[...]

Heeft mij nooit tegengehouden, het hielp juist even een uurtje beesten op de trainer.
Op een trainer ja, dat is wat anders dan buiten.

Als ik een zware nacht achter de rug heb (vorige week in 5 nachten 20u slaap :( ), daarna de hele dag buiten gewerkt en dan thuis aangekomen gegeten heb en alles op de rit is de motivatie bijzonder laag om weer terug de kou in te gaan :+

Taxcen is lastig aangezien die alleen in de schuur kan staan ivm houten huis en enorm resoneren :+

Gabriël AM5

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Seriph
Bedienen: sommige mensen zijn niet aan het sterven. Als ik een training rijdt en moet 3 minuten rust trappen heb ik alle tijd om te typen.

Sommige dingen van zwift zijn inderdaad niet echt logisch. Ik snap het hoogte kaartje ook niet. Volgens mij rij je van rechts naar links op het profiel. Maar zeker weten doe ik niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• la_fusion
Je rijdt afhankelijk van de route van links naar rechts maar ook afhankelijk van het gedeelte van de route. Rij je bijvoorbeeld de Figure 8, dan doe je alle segmenten met de klok mee en tegen de klok in. Als je goed kijkt zie je in de pinpoint wel een pijltje staan welke kant je op gaat, dit kan dus wijzigen bij een afslag oid.

Met betrekking tot het bedienen.. ik zit er niet om gezellig te chatten. Daar verbaas ik mij ook wel eens over maar zelf heb ik de fiets naast een bureau staan waar het draadloze toetsenbord op ligt maar ook de bidon en telefoon. Sommige trainingen doe ik ook bijna volledig zonder te kijken en rechtopzittend. Reden hiervoor is dat ik niet naar het scherm hoef te kijken voor de stijgingspercentages omdat de trainer dynamisch het vermogen aanpast onafhankelijk van de omgeving in het spel.

Wat daarnaast ook meespeelt is dat het een kwestie van gewenning is met betrekking tot de heuvels die eraan komen. Een beetje afhankelijk van de trainer duurt het wat langer en kun je daar wel op anticiperen.

• joint_me
sapphire schreef op donderdag 30 november 2017 @ 07:29:
[...]

Op een trainer ja, dat is wat anders dan buiten.
Buiten is koud, zeker sinds in mijn isolatielaagje kwijt ben. Kies dan sowieso voor de trainer doordeweeks, in het weekend ga ik nog wel het bos in, omdat het daar minder koud is.

[ Voor 19% gewijzigd door joint_me op 30-11-2017 08:50 ]

Hello fellow humans

• Crazy D

Crazy D

eddemans schreef op woensdag 29 november 2017 @ 23:28:
[...]

Zijn er vlakke ritten in BigRingVR? Ik zag eigenlijk alleen maar stijgende ritten. Overigens gingen lange Trainerroadsessies voor mij wel goed mits daarbij een concert of film aan.
Echt vlak niet maar als je het filter instelt op de minimale stijging, zijn er een paar ritten die ik wel vlak genoeg vind.

Exact expert nodig?

• Storm-Fox
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20-09 07:55
DDX schreef op woensdag 29 november 2017 @ 21:38:
[...]

Ben jij er morgen nog bij ?
Ik wel iig.
Helaas niet, maar ik hoor graag hoe het is gegaan

PSN: StormFox81

• MrAcid
  • Niet online
la_fusion schreef op donderdag 30 november 2017 @ 08:33:
Je rijdt afhankelijk van de route van links naar rechts maar ook afhankelijk van het gedeelte van de route. Rij je bijvoorbeeld de Figure 8, dan doe je alle segmenten met de klok mee en tegen de klok in. Als je goed kijkt zie je in de pinpoint wel een pijltje staan welke kant je op gaat, dit kan dus wijzigen bij een afslag oid.

Met betrekking tot het bedienen.. ik zit er niet om gezellig te chatten. Daar verbaas ik mij ook wel eens over maar zelf heb ik de fiets naast een bureau staan waar het draadloze toetsenbord op ligt maar ook de bidon en telefoon. Sommige trainingen doe ik ook bijna volledig zonder te kijken en rechtopzittend. Reden hiervoor is dat ik niet naar het scherm hoef te kijken voor de stijgingspercentages omdat de trainer dynamisch het vermogen aanpast onafhankelijk van de omgeving in het spel.

Wat daarnaast ook meespeelt is dat het een kwestie van gewenning is met betrekking tot de heuvels die eraan komen. Een beetje afhankelijk van de trainer duurt het wat langer en kun je daar wel op anticiperen.
Dank - ik begin het iets meer te snappen. Blijft raar dat je niet echt kan zien of je alweer 'rond' bent, maar dat is misschien ook een kwestie van gewenning aan de Zwift omgeving. Ik was echt compleet gedesoriënteerd gisteren. :)

Deze kaart helpt ook wel. https://zwiftblog.com/map/
Seriph schreef op donderdag 30 november 2017 @ 07:32:
Bedienen: sommige mensen zijn niet aan het sterven. Als ik een training rijdt en moet 3 minuten rust trappen heb ik alle tijd om te typen.

Sommige dingen van zwift zijn inderdaad niet echt logisch. Ik snap het hoogte kaartje ook niet. Volgens mij rij je van rechts naar links op het profiel. Maar zeker weten doe ik niet.
Je kunt het blijkbaar zien aan de richting van het pijltje dat in het icoontje staat. Maar ik weet bijna zeker dat ik dit gisteren zag draaien tijdens de rit - wat zou betekenen dat er een 'standaard' kant van een segment (links naar rechts) en een niet-standaard kant (rechts naar links). Zie ook de kaart in de link hierboven waarbij je vanaf punt "A" (startpunt voor alle routes?) een "Forward" en "Reverse" hebt.

Afbeeldingslocatie: https://i0.wp.com/www.titaniumgeek.com/wp-content/uploads/2015/07/2015-11-03_1833323.jpgAfbeeldingslocatie: https://i0.wp.com/www.titaniumgeek.com/wp-content/uploads/2016/06/Screen-Shot-2016-09-04-at-21.46.50.jpg
Bron: http://titaniumgeek.com/z...nofficial-running-updates

[ Voor 27% gewijzigd door MrAcid op 30-11-2017 16:59 . Reden: extra reactie ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DDX
Storm-Fox schreef op donderdag 30 november 2017 @ 15:50:
[...]

Helaas niet, maar ik hoor graag hoe het is gegaan
Was koud en nat :D

Begin paar lekke banden waardoor het niet echt opschoot/veel stilstaan. Daarna had ik geen zin in spray dus ff lekker op kop rammen. In Lelystad met helft van groep even wat gegeten bij snackbar. Bleek dat merendeel van die mensen geen zin meer had en trein pakten... Mochten we verder tot Amsterdam met z'n 3en.

Ook verbazend kledingkeuze van sommige mensen, gek he dat je het koud krijgt als je in handen knijpt en water eruit loopt :o

• McMiGHtY
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 04-10 20:55

McMiGHtY

- burp -

Talking 'bout Zwift.. Wat heb je daar precies voor nodig? En waar moet ik aan denken qua kosten?

NEW - Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride- Topic!

• Microkid
  • Laatst online: 17:31

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Afgelopen week hier ook in de weer geweest met een Tacx Vortex Smart en diverse software. Tacx, Zwift en BKool getest. Uitendelijk voor BKool gekozen. Belangrijkste redenen: Zwift is alleen animatie, Bkool heeft ook video's, trainingssessies, indoor enz, en die zitten in de maandprijs, dus geen dure video's van Tacx aanschaffen. Zwift kost $15 per maand, BKool $10. BKool gaat door het grote aanbod aan soorten trainingen veel minder snel vervelen. Vanavond een ritje in Denemarken gemaakt met een "live video", erg leuk.

[ Voor 7% gewijzigd door Microkid op 30-11-2017 20:32 ]

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D

Crazy D

Ik snap Bkool niet. Paar keer gestart en het enige dat ik kon doen is een ritje waarbij ik dan of moest wachten op andere deelnemers, of zij stonden te wachten tot er genoeg deelnemers waren. Gewoon rondje rijden kreeg ik niet voor elkaar 8)7

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
McMiGHtY schreef op donderdag 30 november 2017 @ 20:25:
Talking 'bout Zwift.. Wat heb je daar precies voor nodig? En waar moet ik aan denken qua kosten?
http://titaniumgeek.com/z...-updates/#Getting-Started

Absolute basis:
- Fiets
- Trainer met ANT+ of Bluetooth connectiviteit
- Mac/PC/iOS/Android device om Zwift op te draaien en sensordata te ontvangen
(- Eventueel een ANT+ of Bluetooth dongle afhankelijk van trainer/device combinatie)

[ Voor 4% gewijzigd door MrAcid op 01-12-2017 08:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Storm-Fox
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20-09 07:55
DDX schreef op donderdag 30 november 2017 @ 18:50:
[...]

Was koud en nat :D

Begin paar lekke banden waardoor het niet echt opschoot/veel stilstaan. Daarna had ik geen zin in spray dus ff lekker op kop rammen. In Lelystad met helft van groep even wat gegeten bij snackbar. Bleek dat merendeel van die mensen geen zin meer had en trein pakten... Mochten we verder tot Amsterdam met z'n 3en.

Ook verbazend kledingkeuze van sommige mensen, gek he dat je het koud krijgt als je in handen knijpt en water eruit loopt :o
Knap dat je toch bent gegaan.
Ik heb geschikte kleding voor de kou, maar niet als het ook nog regent.
Hopelijk kunnen wij het rondje volgend jaar bij mooi weer doen.

PSN: StormFox81

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
Storm-Fox schreef op vrijdag 1 december 2017 @ 11:38:
[...]

Knap dat je toch bent gegaan.
Ik heb geschikte kleding voor de kou, maar niet als het ook nog regent.
Hopelijk kunnen wij het rondje volgend jaar bij mooi weer doen.
In het begin had ik echt idee waar ben ik aan begonnen.
Vooral fout maken om bij lekke band stil te gaan staan, snel opgestapt en wat heen en weer gefietst om warm te worden.
Daarna besloten om dus maar lekker op kop te gaan rijden.
Minstenst half uur lang 300W getrapt, redelijk dicht tegen ftp aan dus 8)

Blijft lastig kleding met dit weer.
Ik had zomerschoenen aan met oversokken en neopreen overschoenen.
Waren natuurlijk binnen eerste uur nadat ik vanuit huis ging al nat doordat ik meteen door stromende regen mocht.
Winterschoenen is wat mij betreft een nogo met dit weer, blijft er leuk een laag water in staan...
Handschoenen had ik dunne windstopper handschoenen aan, met daarover sealskinz waterdichte handschoenen.
Dat werkte prima :)
Halverwege de rit wel even van onderhandschoenen gewisseld omdat ze toch beetje klammig door zweet worden en dan wat afkoelen (had extra setje mee)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Aangezien mijn fiets weer gefixt en schoon in de schuur 2e slaapkamer staat en alleen de schone ketting er weer om moet ga ik toch de eeuwige vraag weer stellen.

Wat is jullie favo smeermiddel?

Gebruik zelf Juice lubes ceramic en die bevalt goed alleen niet in de winter/nat weer want dan is het zo weg. Boeshield T9 heb ik nog staan maar ik word knettergek van de herrie de de drivetrain daarvan gaat maken :X

Wat is wijsheid voor de winter, squirtlube, muc-off, morgan blue ?

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17:43
Bloed, zweet en tranen.

e; Ik gebruik dit spul: Ketting wordt wel zwart, maar smering gaat erg lang mee.
https://www.mantel.com/cyclon-mtb-all-weather-lube

[ Voor 84% gewijzigd door MrAngry op 01-12-2017 13:28 ]

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
Squirt lube rij ik normaal mee, maar is ook niet geheel vochtbestendig. Op de MTB gewoon teflonspray.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
Ik hou het gewoon op squirt lube.
Ook met nat weer, gisteren heb ik op het einde van de rit dan wel wat gekraak van de ketting (maar ook doordat er zand in de ketting zit) maar dan thuis even afspoelen en sopje over ketting en geen zwarte smeerboel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 16:37
Ik zag toevallig dat ik een proefflesje squirt had liggen. Moet zeggen dat mij dat wel bevalt. Maar goed, ik gebruik(te) dan ook al jaren WD40 voor mijn ketting (race en ATB).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10:48
ik gebruik nu wet lube van shimano, smeert prima en blijft lang zitten, ook met veel nattigheid, maar trekt wel vuil aan (en dus zwarte meuk op je ketting). Als ik nog eens wat anders ga proberen is het waarschijnlijk deze:
http://www.holmenkol-onli...0ml-p-1187.html?cPath=132
daar lees ik nog (in verhouding) de minste negatieve feedback op.

Hoewel de meeste negatieve feedback op wax achtige smeermiddelen volgens mij veroorzaakt worden door het gebruik om een ketting die met een andere (wet) lube is gesmeerd. Als je de ketting niet diep (tussen de schakels en rollers) reinigt zal je nooit het gewenste schone effect hebben (bij een switch naar een ander type smeermiddel)

[ Voor 3% gewijzigd door Prulleman op 01-12-2017 13:48 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoffa
  • Registratie: Februari 2005
  • Nu online
DDX schreef op vrijdag 1 december 2017 @ 13:26:
Ik hou het gewoon op squirt lube.
Ook met nat weer, gisteren heb ik op het einde van de rit dan wel wat gekraak van de ketting (maar ook doordat er zand in de ketting zit) maar dan thuis even afspoelen en sopje over ketting en geen zwarte smeerboel.
Gebruik sinds een maand of twee ook Squirt en ik vind t fantastisch. Smeert goed, is redelijk regenbestendig en je drivechain blijft goed schoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 14:57
Mooie sale bij Canyon vandaag!

Net voor 25 euro een nieuw Fizik zadel op de kop getikt :)

https://www.canyon.com/nl/accessories/?category=T246

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gah, hij is al niet meer beschikbaar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cbr600f4i
  • Laatst online: 06-10 20:38
Iemand een goede tip over de perfecte MTB winterhandschoen? Mijn handen waren vanochtend bijna bevroren in omstandigheden zoals ik ze zelf nog nooit had gehad, ijsmist gedurende 2,5 uur. En ik rij al 30 jaar ATB, misschien ben ik gevoeliger geworden voor de koude. Ik had Northface windstopper fleece handschoenen aan en boven 0 is dat redelijk voldoende maar ik denk dat er vanochtend een gevoelstemperatuur van rond de -10 was met ijsafzetting op de handschoenen.

Ik heb al enige reviews gelezen over 'goede' handschoenen en die variëren van de Craft Siberian Bike Glove tot Sealskinz en zelfs Aldi. Ik zoek iets wat redelijk goed zit en warm blijft tot rond de min 10.

Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
Ik zou je iets met een binnen- en een buitenhandschoen adviseren dan. En kijk wat breder dan alleen specifiek voor fietsen. Een slank model ski/snowboard handschoen kan ook prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxa
cbr600f4i schreef op zaterdag 2 december 2017 @ 23:26:
Iemand een goede tip over de perfecte MTB winterhandschoen? Mijn handen waren vanochtend bijna bevroren in omstandigheden zoals ik ze zelf nog nooit had gehad, ijsmist gedurende 2,5 uur. En ik rij al 30 jaar ATB, misschien ben ik gevoeliger geworden voor de koude. Ik had Northface windstopper fleece handschoenen aan en boven 0 is dat redelijk voldoende maar ik denk dat er vanochtend een gevoelstemperatuur van rond de -10 was met ijsafzetting op de handschoenen.

Ik heb al enige reviews gelezen over 'goede' handschoenen en die variëren van de Craft Siberian Bike Glove tot Sealskinz en zelfs Aldi. Ik zoek iets wat redelijk goed zit en warm blijft tot rond de min 10.
Heb al eens eerder gepost:
Noxa schreef op dinsdag 6 december 2016 @ 19:41:
[...]
Ik gebruik van die onsteriele handschoenen van mijn werk voor op wintersport. Als het echt koud is dat de allerbeste oplossing! Let wel, je moet die handschoentjes aantrekken als je al warme handen hebt. Daar je gewone handschoenen overheen en niet meer uit trekken tot je klaar bent. Gegarandeerd warme handen. Die dingen aantrekken als je handen al koud zijn maakt het alleen maar erger, echt een afrader.
Misschien helpt dit je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cbr600f4i
Bedankt beide @Sjoewe en @Noxa , ik had al enigszins in die richting zitten denken en ik zal dat ook eens proberen.

Even iets anders. Hoe zit het met de fietskleding op Aliexpress? Zie de link hieronder, als je dit in NL koopt in een fietsenzaak dan ben je het drie- tot vijfvoudige kwijt. Is dit compleet nep of komt het in de buurt van het echte product, dezelfde stof alleen een andere naam? Ik heb altijd wat moeite met chinese nepproducten maar het gaat mij namelijk om de stof en of het hetzelfde zit. Er staat zelfs craft op het shirt, pure misleiding natuurlijk.

https://nl.aliexpress.com...ghAGUzxT_fhBoCMqwQAvD_BwE

[ Voor 80% gewijzigd door cbr600f4i op 03-12-2017 11:49 ]

Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
cbr600f4i schreef op zondag 3 december 2017 @ 11:13:
Bedankt beide @Sjoewe en @Noxa , ik had al enigszins in die richting zitten denken en ik zal dat ook eens proberen.

Even iets anders. Hoe zit het met de fietskleding op Aliexpress? Zie de link hieronder, als je dit in NL koopt in een fietsenzaak dan ben je het drie- tot vijfvoudige kwijt. Is dit compleet nep of komt het in de buurt van het echte product, dezelfde stof alleen een andere naam? Ik heb altijd wat moeite met chinese nepproducten maar het gaat mij namelijk om de stof en of het hetzelfde zit. Er staat zelfs craft op het shirt, pure misleiding natuurlijk.

https://nl.aliexpress.com...ghAGUzxT_fhBoCMqwQAvD_BwE
Als je goed naar de foto's in de feedback kijkt dan zie je dat je ongeveer het shirt krijgt wat je besteld. Maar bijvoorbeeld aan de mouwen en onderkant van het shirt zie je duidelijk verschil (niet zo mooi strak/glad) als op het origineel (getoonde foto's zijn gewoon van het origineel trouwens, niet van wat je daadwerkelijk krijgt).

Ik heb zelf één keer zo'n shirtje besteld, incl. broek en zeem: draag het nooit omdat ik het niet mooi genoeg vindt en de zeem in de broek zit echt heel kut. Bedrukking is niet helemaal scherp, de naden op de broek zijn niet mooi afgewerkt, de stof van de broek is ook vrij dun (donkerblauwe broek maar wordt snel lichter/witter als je hem een beetje oprekt).

Waar ik wél redelijk goeie ervaringen mee heb zijn shirtjes die niet proberen om iets na te maken, maar hun eigen prints/stijl hebben. Ook hier is het goed opletten (feedback foto's kijken!) wat je precies koopt want de advertentiefoto's zijn vaak een te positieve afspiegeling van het eindproduct. Broeken heb ik niet meer geprobeerd na die ene. Heb zelf twee shirts die ik regelmatig draag van deze shop: https://racmmer-cycling.nl.aliexpress.com/store/1052221

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Ik had toen ik begon met wielrennen van mijn vrouw Zo'n aliexpress setje gekregen, van het toenmalige Belkin.

Ligt vooral aan de prijs die je er voor betaald. Ik vond het best een aardig setje als je het in perspectief zet. Zoals @MrAcid zegt is de print op het textiel niet van topkwaliteit maar vond ik nog best aardig. De afwerking is ook niet top, zo lief bij de broek allerlei stiksel vrij snel los. De zeem is was vrij dun maar op zich voor een uurtje vol gas best te doen, daarna gewoon niet lekker.

Ligt er dus aan wat je er mee wilt doen.

@MrAcid Bedankt voor de link, zitten leuke shirtjes bij!

[ Voor 5% gewijzigd door sapphire op 03-12-2017 13:20 ]

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cbr600f4i
@MrAcid @sapphire Thanks. Wellicht dat ik eens een setje uitprobeer voor weinig. Ik rij nu ook al in sommige kleding 20 jaar en dan is het zeem ook niet meer van deze tijd dus ik ben wel wat gewend ;) Wat dat betreft is er wel wat veranderd als ik kijk naar de nieuwe craft en castelli kleding. Dat niveau ben ik wel naar op zoek maar ook omdat het gewoon lang meegaat en mooi blijft, zelfs na jaren in het veld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ahlers
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11-02 21:18
Iemand een startbewijs voor de Amstel Gold Race 2018 over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joint_me
ahlers schreef op zondag 3 december 2017 @ 20:08:
Iemand een startbewijs voor de Amstel Gold Race 2018 over?
Moet je nu niet naar gaan zoeken, 2 weken voor de start van de AGR kun je er vaak makkelijk 1 scoren.

Hello fellow humans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
@MrAcid idd dank! Zitten zoals al gezegd leuke shirts bij. Rapha heeft ook mooie stijlvolle kleding alleen ik vind de hele prijs kwaliteit zoek. Ik snap niet waarom mid range spul altijd lelijk moet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Om in het zelfde rijtje als rapha te blijven...

Gisteren bij Mantel staan kijken bij de CHPT3 lijn van David Millar bij Castelli, ook mooi spul zowel qua materiaal als design vond ik maar ook compleet bezopen qua prijs/kwaliteit. €240 voor een bibshort 8)7

Uiteindelijk eenzaam huiswaarts gekeerd met slechts een paar sokken en stuurlint :+

Vaders kocht even impulsief een Met Manta team. Zonde want zijn kleding is zwart/rood en fiets ook en koopt hij een zwart/wit/groene helm....omdat hij de €10 voor zwart/rood onzin vond. Enorm mooie helm, lekker licht en zat lekker! Alleen jammer dat de bijbehorende opberg hoes er niet bij zat :(

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxa
joint_me schreef op zondag 3 december 2017 @ 21:55:
[...]

Moet je nu niet naar gaan zoeken, 2 weken voor de start van de AGR kun je er vaak makkelijk 1 scoren.
Weet je ook meteen of je in de regen gaat fietsen of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joint_me
Noxa schreef op zondag 3 december 2017 @ 23:30:
[...]

Weet je ook meteen of je in de regen gaat fietsen of niet.
Als de trend zich door zet; regen, hagel, zon en kou.

Hello fellow humans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
sapphire schreef op zondag 3 december 2017 @ 23:24:
Om in het zelfde rijtje als rapha te blijven...
Ik vind mijn Rapha Classic bib-short wel echt een van de fijnste stukken fietskleding die ik heb, voor mij echt iedere cent waard. Gratis reparatieservice is ook goud.Verder gewoon de sale afwachten, korte broeken kopen in de winter en lange broeken in de zomer, scheelt van ruim 40% of meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
Verwijderd schreef op vrijdag 1 december 2017 @ 16:28:
Gah, hij is al niet meer beschikbaar!
Nou ik krijg nu net ook een mail dat het item toch niet beschikbaar was omdat "de orders sneller binnen kwamen dan ze verwerkt konden worden".

Lekker amateuristisch geregeld. d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acidd91
Ik heb nu een simpele tacx (geen smart achtige zaken), heb wel een Wahoo Element Bolt + cadans en snelheid sensor. Kan ik nu gebruik maken van een de apps die hierboven vaker genoemd worden (trainerroad, zwift, etc)? Of heb je daar echt een smart trainer voor nodig met powermeter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickBruisten
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 05-09 12:51
acidd91 schreef op maandag 4 december 2017 @ 23:05:
Ik heb nu een simpele tacx (geen smart achtige zaken), heb wel een Wahoo Element Bolt + cadans en snelheid sensor. Kan ik nu gebruik maken van een de apps die hierboven vaker genoemd worden (trainerroad, zwift, etc)? Of heb je daar echt een smart trainer voor nodig met powermeter?
Als je een USB ANT+ module (van ca. €30,-) koopt ziet hij de cadanssensor en snelheidssensor op je PC en kun je in principe vooruit. De weerstand van de trainer dien je dan alsnog wel zelf in te regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
Ja, je kan dan in combinatie met die ANT sensor (Suunto movestick mini bv) met zogenaamde virtual power trainen. Dat betekent dat je power niet accuraat is (want niet direct gemeten) maar dat de software er vanuit gaat dat als je je tacx telkens op dezelfde manier instelt (dus zelfde weerstand setting en bandenspanning), de power tussen trainingen vergelijkbaar is. Je kan dan dus een FTP test doen en verder trainen met de apps (aangezien de populairste op (virtual)power gebaseerd zijn).

[ Voor 5% gewijzigd door MrAngry op 05-12-2017 10:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
  • Registratie: Maart 2008
Voor bijvoorbeeld TrainerRoad maakt het niet heel veel uit of je een smart trainer gebruikt of niet wat betreft de mogelijk foute virtual power readings. Hoewel er uiteraard wel andere factoren zijn die een smart trainer de moeite waard maakt.

Voor Zwift is het sterk afhankelijk van of je de trainer goed afgesteld krijgt om een prettige ervaring te hebben. Je plezier in de virtuele wereld met anderen om je heen bederft al snel zodra je moeiteloos iedereen voorbij raast omdat de power readings veel te hoog uit blijven vallen of je niemand bij kan benen omdat het juist veel te laag uitvalt. Daarnaast moet je je er zeker bij Zwift overheen kunnen zetten dat de weerstand op simpele trainers erg onnatuurlijk aan kan voelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
acidd91 schreef op maandag 4 december 2017 @ 23:05:
Ik gebruik Zwift in dezelfde combinatie als jij beschrijft. Het pairen werkt gewoon via Bluetooth, een ant+ dongle is niet nodig voor verbinden met een pc die Bluetooth ondersteunt.

Overigens mis ik een powermeter wel. Het getrapte vermogen ligt bij mij super hoog en ik raas langs iedereen. Maar goed, voor mij is het wedstrijdelement geen doel, ik ben meer bezig met mijn cadans en hartslag. Zwift is gewoon afleiding, maar daar gebruik ik ook wel eens Netflix voor.

Rijd zo veel of weinig, zo lang of zo kort als je wilt, maar rijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KipCurreh
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 08:57

KipCurreh

Nightcrawler

Dom vraagje,

Ik heb thuis een drukpistool met manometer die voorzien van een slang met ventiel voor autobanden, voor aan de compressor te hangen.Nu zou ik die ook graag gebruiken voor de fietsbanden.
Kan er iemand me helpen met welk stuk ik juist zou moeten hebben, of alvast een juiste benaming..
Ik gebruik binnenbanden met een frans ventiel

Als ik ventiel adapters of iets in die trend opzoek, zie ik nl.door het bos de bomen niet meer..

Even een update van men prille koers "carrière", ik was in sep/okt goed begonnen met dagelijks naar het werk te knallen (28.6 km heen in een uurtje ongeveer) maar helaas is midden oktober het mis gegaan..
Ik heb dan met een niet-fiets gerelateerd val men scaphoid beentje gebroken in men linkerpols, waardoor ik dus nu nog steeds in de gips zit (10 weken in totaal)

Laat ons zeggen dat ik mik op het vroege voorjaar dus 8)
In de tussentijd dus gereedschap verzamelen om er zo goed mogelijk voor te staan..
Inmiddels ook de Trivio Expert standaard gekocht om te klussen, stond -40% bij mantel

Steam | Ryzen 7 3700X Sapphire Pulse RX7900 GRE 16GB Asus Prime X470 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online

Kluus

Gang is alles

Het is mij een tijd geleden opgevallen dat er nog een behoorlijke afwijking zit tussen mijn (left-only) 4iiii power meter en mijn Tacx Neo. Aangezien ik normaal mijn oude fiets zonder power meter op de Tacx gebruik kan ik dit niet dagelijks testen maar toen ik mijn Neo net had viel de Neo zo'n 10% lager uit op avg power.

Is dit een normale afwijking tussen power meters, of kan het te maken hebben met het feit dat de Neo ten tijden van mijn test hagelnieuw was en nog "in moest draaien"? De afwijking lijkt me te groot om te wijden aan left-right in-balans (hoop ik) :P.

Ik zal binnenkort weer eens een vergelijking trekken en eventueel de scale factor van de 4iiii aanpassen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
KipCurreh schreef op donderdag 7 december 2017 @ 13:40:

Kan er iemand me helpen met welk stuk ik juist zou moeten hebben, of alvast een juiste benaming..
Presta to Schrader valve adapter is wat je zoekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hielko
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:09
Kluus schreef op donderdag 7 december 2017 @ 13:45:
Het is mij een tijd geleden opgevallen dat er nog een behoorlijke afwijking zit tussen mijn (left-only) 4iiii power meter en mijn Tacx Neo. Aangezien ik normaal mijn oude fiets zonder power meter op de Tacx gebruik kan ik dit niet dagelijks testen maar toen ik mijn Neo net had viel de Neo zo'n 10% lager uit op avg power.

Is dit een normale afwijking tussen power meters, of kan het te maken hebben met het feit dat de Neo ten tijden van mijn test hagelnieuw was en nog "in moest draaien"? De afwijking lijkt me te groot om te wijden aan left-right in-balans (hoop ik) :P.

Ik zal binnenkort weer eens een vergelijking trekken en eventueel de scale factor van de 4iiii aanpassen...
Volgens mij kan je beter de scale factor van de Tacx Neo aanpassen, als dat kan. Waarschijnlijk is die gewoon een stuk minder nauwkeurig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Een Neo is in de regel een stuk nauwkeuriger dan een left-only powermeter.

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxa
havana schreef op donderdag 7 december 2017 @ 16:50:
Een Neo is in de regel een stuk nauwkeuriger dan een left-only powermeter.
Vooral omdat je power continu meet is dat. Maar bij mij kwam het wel aardig overeen moet ik zeggen. Vind alleen dat ERG mode sneller is als ik het vermogen meet via de Neo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerMark
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 08-03 11:44
Kluus schreef op donderdag 7 december 2017 @ 13:45:

Of je aandrijving (Ketting, Cassette) is zo vies/versleten dat je een verlies heb van 10% ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KipCurreh
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 08:57

KipCurreh

Nightcrawler

Sjoewe schreef op donderdag 7 december 2017 @ 13:46:
[...]

Presta to Schrader valve adapter is wat je zoekt.
Dank ! _/-\o_

Steam | Ryzen 7 3700X Sapphire Pulse RX7900 GRE 16GB Asus Prime X470 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coelho
Beginnersvraag: Mijn nieuwe fiets staat op de Tacx om in de winter wat te Zwiften. Nu weet ik uiteraard dat ik mijn ketting moet onderhouden met buitenritten, maar is dat met alleen binnenritten ook nodig? Het smeermiddel wordt niet vies en loopt er niet uit, dus ik zie eigenlijk niet in dat ik mijn ketting zou moeten smeren wanneer deze alleen op de trainer staat. Of zie ik iets over het hoofd? Overigens kom ik niet verder dan een paar honderd km per maand, mocht de hoeveelheid km ook nog uitmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reynouts
  • Registratie: Maart 2014
  • Niet online
BigRingVr wordt vanaf januari betaald: maandelijks bedrag van $10.
Dat wordt voor mij dan toch kiezen tussen alle software varianten.. Ik denk dat ik voor zwift kies. Zoals Havana ergens al zei volgens mij is bigring leuk voor eens in de zoveel tijd en had een strippenkaart voor mij beter gepast.

Nog even een paar x virtueel de bergen op knallen voor nieuwjaar dan maar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
Ik zat nog na te denken over die strippenkaart, maar ik kan me voorstellen dat dat technisch gezien een stuk lastiger te implementeren is dan een abbo. Wat is bijvoorbeeld 1 strip? 1 rit? Wat doe je dan als ik hem afbreek? Wat als ik meerdere ritten wil combineren voor een lange sessie. Dat soort zaken hoef je anders allemaal niet uit te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trenchdog
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 17:20
In plaats van een strippenkaart zou ik dan eerder denken aan fietsminuten: gewoon voor een vast bedrag een X aantal minuten Zwift-gebuik kopen. Dat zou de nadelen van het strippenkaart idee wegnemen volgens mij.

Zwift zou in dat kader ook gewoon pay-per-minute oid in kunnen voeren :) Genoeg inspiratie in de mobiele telefonie-industrie ;)

[ Voor 23% gewijzigd door Trenchdog op 08-12-2017 09:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
Dat is best een goed idee eigenlijk. Ik zou dan veel meer verschillende diensten gebruiken dan nu (alleen Sufferfest). Swift als je zin hebt in competitie, Trainerroad als ik een film wil kijken onder het fietsen, Video dienst X als ik zin heb om realistisch een berg te beklimmen. etc

edit: Het zou ook gelijk een oplossing bieden voor meerdere accounts op 1 huishouden die nu bij vele diensten de volle mep kosten.

[ Voor 19% gewijzigd door MrAngry op 08-12-2017 10:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxoss
  • Laatst online: 06-10 22:22
Reynouts schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 08:14:
BigRingVr wordt vanaf januari betaald: maandelijks bedrag van $10.
Dat wordt voor mij dan toch kiezen tussen alle software varianten.. Ik denk dat ik voor zwift kies. Zoals Havana ergens al zei volgens mij is bigring leuk voor eens in de zoveel tijd en had een strippenkaart voor mij beter gepast.

Nog even een paar x virtueel de bergen op knallen voor nieuwjaar dan maar!
We will be offering several subscription options:

- monthly ($10/month)
- semi-annual ($54/6 months or $9/month)
- annual ($100/12 months or $8.3/month)

Since the pricing is USD based, for many of our EU users EUR price is going to be even lower.

During our initial launch, we will offer an additional 20% discount to everybody who signs up during first 2 weeks after launch (Jan 2 - Jan 16). In addition, we will be providing everybody with a GUARANTEE, that as long as you remain an active subscriber, we will NEVER increase the price of you subscription !

We will also offer a family subscription option, where you can have up to 3 members of the same household use the same subscription at no extra cost.

During Q1 2018 we are on schedule to implement many features we've been working on for the last several months:

- Easy switching between multiple user profiles
- Warm-up/Cool-off
- Workouts
- Map of the ride
- FTP Test
- Many web site enhancements

We will also be adding many new rides from Andorra, Belgium, Nederland, France and Norway. Already at 180 HD rides and there will be more than 200 over the next 2-3 months.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

coelho schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 00:07:
Beginnersvraag: Mijn nieuwe fiets staat op de Tacx om in de winter wat te Zwiften. Nu weet ik uiteraard dat ik mijn ketting moet onderhouden met buitenritten, maar is dat met alleen binnenritten ook nodig? Het smeermiddel wordt niet vies en loopt er niet uit, dus ik zie eigenlijk niet in dat ik mijn ketting zou moeten smeren wanneer deze alleen op de trainer staat. Of zie ik iets over het hoofd? Overigens kom ik niet verder dan een paar honderd km per maand, mocht de hoeveelheid km ook nog uitmaken.
Is niet nodig. Ketting wordt niet vies en het smeermiddel blijft gewoon in de ketting zitten. Misschien dat er na heel, heel lang binnen fietsen wel een punt komt dat het smeermiddel uitgedund is maar daar loop je niet tegenaan bij een paar honderd km per winter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tarkin
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 17:52
Als de ketting begint te piepen wat nieuwe olie over?
Pagina: 1 ... 65 ... 111 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor ervaringen, discussie en vragen over fietscomputers, fietsroutes e.d. kun je terecht in dit topic:
Het grote fietscomputer topic

Voor ervaringen, discussie en vragen over Indoor Cycling, kun je terecht in dit topic:
Het grote indoor cycling topic

Advies over welke fiets je het beste kunt kopen kun je beter in Verkeer & Vervoer vragen. Daar een nieuw topic openen werkt beter dan hier off-topic gaan.