Het grote wielrenervaringtopic - Deel 20 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 110 111 Laatste
Acties:
  • 631.332 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:08

Pelle

🚴‍♂️

DDX schreef op maandag 3 september 2018 @ 22:46:
Zo mooi uitje naar Luxemburg gehad.
Zaterdag op de fiets vanuit Heerlen naar Berdorf via de Vennbahn. (waar ook mooie stukken onverhad in zaten waar gravelbike niet had misstaan)
Gisteren Charly Gaul cyclo gereden, ging erg lekker.
39e, en 6e in mijn leeftijdscategorie
Maar m'n daaltechniek was niet voldoende om aansluiting te houden na zo'n 70km.
Moest na paar bochten vol op het gas om weer aan te sluiten, wat lukte maar klim daarna kreeg ik power niet hoog genoeg om te kunnen volgen.
En dan zie je peleton wegrijden...
Samen met Luxemburger die er ook af moest nog soort van poging om samen te rijden maarja dat heeft weinig effect natuurlijk als er zo'n 35 man voor zit in groep en er wat tegenwind is.
Op volgende klim reed ik bij hem weg en daarna in afdaling/vlakke stuk maar even rustig gereden tot volgende groepje aansloot.
Bij volgende klim onstond er groepje van 8 man en daarmee naar finish gereden.
Ging lekker iig, 270w np ruimte 4 uurtjes trappen.

En vandaag op de fiets terug via de Ardennen, trein gepakt in Eindhoven na 300km.

677km met 7500hm in 3 dagen 8)
Ik zag het ja. Mafkees :o
Dit weekend zit ik ook weer in die omgeving :)

En over de Stelvio: het is niet gek dat het daar nu boven zo koud is hoor. In augustus 2014 lag er ook nog gewoon sneeuw, en was het net boven het vriespunt boven, terwijl het beneden in het dal (Prato) ruim 25 graden was.
Regenjasje mee dus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon 73
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22:25
CedricD schreef op maandag 3 september 2018 @ 20:52:
[...]

Wat is je snelheid dan als ik vragen mag? :9
32,3 gemiddeld en 53,1 max

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 07:25
Pelle schreef op maandag 3 september 2018 @ 23:28:
[...]

Ik zag het ja. Mafkees :o
Dit weekend zit ik ook weer in die omgeving :)
Erg mooie omgeving met goede wegen.

Actieshots van zondag :

Afbeeldingslocatie: http://i63.tinypic.com/106jwhy.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i64.tinypic.com/2zo973p.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i65.tinypic.com/5vxaw4.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i68.tinypic.com/5eaj29.jpg

[ Voor 24% gewijzigd door DDX op 04-09-2018 10:56 ]

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle

Pelle

🚴‍♂️

DDX schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 10:45:
Ja, ik was er in juni ook. Heeft me zeer positief verrast. Niet druk, zeer goed asfalt en ontzettend mooie omgeving.

Mocht iemand ooit overwegen om naar de Ardennen te gaan, rijd dan nog even 3 kwartier door en ga lekker in Luxemburg fietsen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jochy
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 10-06 15:23
Galois schreef op maandag 3 september 2018 @ 16:40:
[...]

Vanuit Prato is het juist erg eenvoudig en niet veel langer dan een heen en weertje. Je kunt een mooi rondje maken vanaf Prato de Stelvio op en afdalen via Zwitserland (Umbrail). Heb ik 3 weken geleden nog gedaan... Iets van 60 km. Dit rondje bedoel ik dus...

Het heeft wel gesneeuwd op de top zag ik op webcams: https://nl.bergfex.com/stilfser-joch-ortler/webcams/c4770/

3 weken geleden was het zonnig en warm :)
Juist, dat rondje was het enige fatsoenlijke dat ik heb kunnen uitzetten. Maar we zijn er 3 dagen, dus wil meer van de omgeving zien. Andere rondjes worden direct een stuk langer en dat zit er niet in met de mensen met wie ik die kant op ga

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joba
  • Laatst online: 01-06 06:03
Waarom niet het rondje ook een keer de andere kant op?. Ik ben zelf altijd verbaasd hoe anders alles eruit ziet als ik eens van de andere kant kom. Zeker als je het snelheidsverschil tussen dalen en stijgen ook nog eens hebt.

Als je een hamer hebt lijkt elk probleem op een spijker....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
Pelle schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 11:01:
[...]

Ja, ik was er in juni ook. Heeft me zeer positief verrast. Niet druk, zeer goed asfalt en ontzettend mooie omgeving.

Mocht iemand ooit overwegen om naar de Ardennen te gaan, rijd dan nog even 3 kwartier door en ga lekker in Luxemburg fietsen :)
Doet me denken aan de Eifel, alleen dan minder motoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06:44

Crazy D

I think we should take a look.

jochy schreef op maandag 3 september 2018 @ 15:36:
[...]

Dankje, maar dat rondje is te lang voor ons. Heb al gekeken op de kaart en het is vrij moeilijk een rondje te bouwen zonder dat t echt heel lang wordt. Vanuit Bormio kan het nog wel, maar vanuit Prato (waar ik vanaf donderdag zit) is het allemaal wat lastiger.. Helemaal als de Stelvio zelf afgesloten is natuurlijk. Hoe is het daar nu?
Hoeveel dagen zit je er eigenlijk? We zijn vandaag de Gavia pass opgereden vanuit Bormio, komt op 52km uit met 1400hm of zo (vanuit appartement net boven Bormio 55km bij 1500hm). Was erg indrukwekkend, vind m eigenlijk mooier (en iets lastiger) dan de Stelvio. Vooral de uitzichten die je hebt vond ik vandaag veel mooier dan op de Stelvio. Eigenlijk vond ik op de Stelvio alleen de haarspeldbochten echt machtig om te zien, dat zijn er wel werkelijk heel erg veel. Was ook iets warmer trouwens vandaag dat helpt ook wel mee.

Alleen al die motoren zeg alsof je ze gratis bij een pakje boter krijgt, waren er echt mega veel. En dat vind ik niet zo erg als ze niet ook zo'n HERRIE (in font size 300 px) maken. Tering, ik snap wel waarom ze oordopjes dragen, maar deel die dan ook (op tijd) uit aan iedereen die je tegenkomt! :/ :/

Edit: verkeerde gequote :P

[ Voor 25% gewijzigd door Crazy D op 04-09-2018 18:17 ]

Exact expert nodig?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JorisM
  • Registratie: Augustus 2009
  • Niet online

JorisM

Mosredna Kned terrorist

Wie kan ik blij maken met wat sportvoeding spul?

Laatst gekregen in een goodiebag bij een bikefitting, maar gebruik het zelf niet aangezien ik niet lekker ga op synthetisch spul en geraffineerde suikers.

Sportvoeding

Klik voor groter...

Liefst ruilen voor wat Rude Health Sweet Potato's of anders wat Palmpjes.

Op te halen in Amsterdam (Osdorp, vlakbij Sloterplas).
DM me even als interesse hebt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
[...]

Actieshots van zondag :

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Ben inmiddels eigenlijk wel benieuwd naar de specs van je fiets!

Acties:
  • +25 Henk 'm!

• wackmaniac
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12-06 13:10
Afgelopen week was het weer tijd voor de traditionele fietsweek, wederom met onder andere @-MvZ-, @Hielko en @writser. Net als onze allereerste fietstrip - 7 jaar geleden - streken we neer in Le Bourg-d'Oisans. Een klein reisverslag.

De eerste dag in de Alpen direct een favoriet uit dit topic af kunnen strepen: Villard Notre Dame. Niet al te steil, maar wel met een lange onverlichte tunnel. Mijn lampje gaf niet genoeg licht... Via een stukje onverhard richting Villard Reymond en via een restant van de afdaling van de Col d'Ornon richting Allemont. Vanuit Allemont ging het omhoog naar Villard Reculas; een niet al te steile klim, maar rustige klim door groen die uiteindelijk naar Huez leidt. 75km en 2000 hoogtemeters; we waren van start!

Dag twee had de Col du Sarenne op de agenda. Ook hier weer een mooie rustige klim met een steigingspercentage van rond de 7/8%. De Tour de France is hier een aantal jaar afgedaald en toen was er wat ophef over deze afdaling. Ik vond de weg er prima bij liggen, ook voor een afdaling. Via een verbindingsweg bereikten wij Alpe d'Huez. Hierbij viel het pas op hoe groot het dorp Alpe d'Huez eigenlijk is. We daalden de Alpe af en zetten koers richting de Col de Bérarde. Deze klim gaat over 30km van nagenoeg vlak tot steiler dan 10% en weer terug. Omdat deze klim doodloopt is er weinig verkeer en het uitzicht is geweldig. Een dikke 100km en 2600 hoogtemeters; niet slecht voor dag 2.

Dag drie was warm. Heel warm. In ons huisje lag een boekje van https://uk.bike-oisans.com/ en een van de routes sprak over de Col du Sabot. Een kleine zoektocht op het internet liet weten wat dit een van de mooiste klimmen van de omgeving moest zijn. Vanuit Le Verney, vlakbij Allemont, was het ruim 14km met gemiddeld 9% klimmen naar 2100 meter hoogte. En hoewel het een zeer zware klim is, was het uitzicht geweldig. Eenmaal boven wordt je getracteerd op een uitzicht over het Lac du Grand Maison, de Col du Glandon en de Croix de Fer. Geweldig! In verband met de warmte bij deze ene klim gehouden. Toch nog goed voor 66km en 1400 hoogtemeters.

Col du Sabot

Dag vier voorspelde regen en aangezien we een dag later de Marmotte op het programma hadden staan was dit voor ons een mooi moment om het rustig aan te doen. Een deel, waaronder ikzelf, besloot een mooie tijd op Alpe d'Huez te gaan neerzetten, terwijl anderen klimmen als La Montée d'Oulles reden. Wat kan je zeggen van Alpe d'Huez; ondanks het vroege uur toch redelijk veel mensen op de berg, veel Nederlanders en veel mensen die er een relatief laag tempo op nahielden. Uiteindelijk een dik PR gereden met 1:06:38. Had gehoopt op een tijd rond de 1:05, maar meer zat er met de minimale hoeveelheid trainingskilometers dit jaar niet in.

Donderdag was de grote dag: de Marmotte. Om 7 uur nestelden wij ons op de fietsen en reden in het ochtendgloren naar Allemont. Eerste hindernis was de Col du Glandon. 30km tegen gemiddeld 4%. Een lange klim, maar door het vroege vertrek was het lekker rustig. Helaas ook wat mistig, waardoor het uitzicht wat tegen viel. We haalden een Deens koppel in, een koppel dat we nog een aantal keer zouden tegenkomen tijdens de rit. Rustig aan was het mantra en dat werd een noodzaak door een lekke band van @-MvZ- bij aankomst bij Lac du Grand Maison. Tijdens het repareren werden we ingehaald door de Denen. Vlak onder de top kwamen we weer langszij onze Deense vrienden en na een foto op een frisse top was het afdalen en na een vroege lunch in Sainte-Marie-de-Cuines vervolgden we onze weg door het dal naar Mauriënne. Op naar de Col du Telegraphe! Wederom wilde ik hier niet met mijn krachten smijten. Mijn discipline werd behoorlijk op de proef gesteld door een groep studenten van - zo leek het - Nereus uit Amsterdam. De Col du Telegraph is verder niet heel spannend; 12km tegen 7% door het bos :) Uitpuffen in Valloire, bidons vullen en op naar het hoofdgerecht: Col du Galibiër. In dik 17km en gemiddeld 7% naar ruim 2600 meter klimmen. De klim ging voor mij goed tot 4km onder de top. Of het vermoeidheid was of de hoogte dat weet ik niet, maar ik moet mijn medeklimmer laten gaan. Bij het monument voor Pantani werkte ik mijn laatste gel naar binnen en dat gaf me net genoeg puf om de laatste steile kilometers te overwinnen. Waar het de gehele klim zeer rustig was op de berg was het op de top redelijk druk met vooral Engelsen die vanaf de Lautaret-kant de berg hadden bedwongen. Een foto en toen afdalen naar het begin van de Lautaret. De afdaling kenmerkte zich vooral door flinke wind. Na wat eten waagden wij ons aan de afdaling richting Le Bourg-d'Oisans alwaar wij eieren voor ons geld kozen en de Alpe d'Huez lieten voor wat het was. Een Marmietje dus, toch nog goed voor 160km en bijna 4000 hoogtemeters.

Dag zes moest een rustdag worden, maar je bent in de Alpen of niet. En dus stapten we weer op op weg naar La Montée d'Oulles. Deze klim voert je in bijna 6km tegen gemiddeld 10% naar Oulles. Een klein dorpje met maar liefst 6 inwoners. Je krijgt in de klim een prachtige blik op de Col d'Ornon voorgeschoteld. Na de afdaling draaiden we om en reden de volledige Col d'Ornon als toetje. 50km en 1500 hoogtemeters.

Dag zeven was de afsluiter en traditioneel gaat een ieder zijn eigen weg deze laatste dag om gemiste klimmen te doen of om tijden aan te scherpen. In mijn geval was dat souvenirjacht voor de kinderen en dat gaat het best bovenop Alpe d'Huez. In de derde bocht - bocht 18 - bemerkte ik dat mijn bidons nog op het aanrecht stonden ... Toch maar doorrijden en in bocht 7 gauw wat water direct uit de kraan gepakt en door! Op de top - ondanks "rustig aan" toch 1:09 gereden - een cola, shirts en de goedkoopste bidon gescoord en afgedaald tot La Garde en hier linksaf geslagen richting Auris. Halverwege La Garde en Auris staat een bord die La Montée de Maronne aangeeft en in 4km door het bos tegen 7% kom je aan het begin van een aantal hiking trails. Een verborgen juweeltje bleek op Strava; ik had de beste tijd die dag, want ik was de enige fietser die dag. De weg vervolgd via Les Balcons d'Auris; waar de klim naar Notre Dame een uitzicht geeft vanaf de ene kant van het dal geeft Balcon d'Auris dit uitzicht vanaf de overkant. Eenmaal aangekomen in Auris linksaf richting het skistation. Hagelnieuw asfalt nodigde mij uit tot een laatste klim van de vakantie; 3.5km à 6%. Het skistation is in de zomer een spookdorp en dus was het jasje aan en snel terug naar Le Bourd-d'Oisans. Een goede 75km en 2500 hoogtemeters en de vakantie zat erop.

Les Balcons d'Auris

Het blijft een beetje een clichébestemming, maar realiteit is dat de omgeving van Le Bourg-d'Oisans niet alleen vergeven is van Nederlanders, maar ook van mooie - bekende en minder bekende - klimmen. In een week tijd zo'n 550km en 15000 hoogtemeters gemaakt en ons bijzonder goed vermaakt.

Read the code, write the code, be the code!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ex Nunc
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online

Ex Nunc

Concedo nulli

Ramon 73 schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 11:58:
[...]

Weet ik, maar er moet iets zijn van "wortel aan een stok" om stiekem een iets hoger tempo aan te houden. Als ik bergop een andere fietser halverwege zie, dan ga ik sneller naar boven (om de ander in te halen) dan wanneer ik alleen ben.
Als je een Garmin hebt (misschien ook een ander apparaat) dan kan je de route inladen met een bepaalde tijd. Dan fiets je tegen een virtuele tegenstander. Kan je gelijk zien of je voor ligt op je planning of dat je harder moet trappen.

[ Voor 0% gewijzigd door Ex Nunc op 05-09-2018 06:49 . Reden: Erge typo ]

Si vis pacem, para bellum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon 73
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22:25
Ex Nunc schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 22:42:
[...]

Als je een Garmin hebt (misschien ook een ander apparaat) dan kan je de route inladen met een bepaalde tijd. Dan fiets je tegen een virtuele tegenstander. Kan je gelijk zien of je voor licht op je planning of dat je harder moet trappen.
Ik heb een forerunner 235. Vandaag viel mij pas in dat in de rondetijd mee kan laten lopen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jvvv
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12-06 08:55
Pelle schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 11:01:
[...]

Ik heb er een jaar gewoond. Het is er fantastisch fietsen. Kwaliteit van het wegdek is overal zeer goed n er is heel veel afwisseling mogelijk. Ook zijn er een pak fietspaden die mooie stukken vormen zonder enig verkeer.

Ben nu zelf terug beginnen trainen naar een wat hoger niveau. Binnen twee maanden staat een week 'racen' in China op de planning. Ik neem deel aan de Granfondo Yunnan. Het wordt een hele uitdaging vooral door de hoogte en het aantal deelnemers (500+) Ik verwacht veel drukte maar de organisatie is blijkbaar top in orde.

[ Voor 23% gewijzigd door jvvv op 05-09-2018 05:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 08:11
Erg mooi verslag @wackmaniac !

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 12-06 19:47
jvvv schreef op woensdag 5 september 2018 @ 05:14:
[...]

Ik heb er een jaar gewoond. Het is er fantastisch fietsen. Kwaliteit van het wegdek is overal zeer goed n er is heel veel afwisseling mogelijk. Ook zijn er een pak fietspaden die mooie stukken vormen zonder enig verkeer.

Ben nu zelf terug beginnen trainen naar een wat hoger niveau. Binnen twee maanden staat een week 'racen' in China op de planning. Ik neem deel aan de Granfondo Yunnan. Het wordt een hele uitdaging vooral door de hoogte en het aantal deelnemers (500+) Ik verwacht veel drukte maar de organisatie is blijkbaar top in orde.
Succes en veel plezier! Zelf neem ik niet meer deel aan dit soort 'massastarts' maar ik kan je wel als tip meegeven je in het begin niet te veel laten gaan door de adrenaline en de andere fietsers. Doe vooral je eigen ding en probeer wat metgezellen te vinden waar je je ook echt aan kunt meten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pelle

Pelle

🚴‍♂️

Noxa schreef op maandag 3 september 2018 @ 19:11:
Vandaag weer een ommetje gemaakt op de TT fiets. Maar mijn remmen maken echt een enorme herrie zeg. Het zijn carbon wielen met carbon rem vlak. Iemand tips and tricks.
Piepen is vaak een teken van slecht afgestelde remmen. Zorg dat de remblokjes tegelijk de velg raken, dat ze midden op de remrand aangrijpen en probeer ze ook "toe-in" af te stellen. D.w.z.: dat de voorkant van de blokjes iets eerder de rem raken.

Dat laatste kun je doen door bij het afstellen van de remklauw een visitekaartje (of 2x dubbelgevouwen papiertje) onder het achterste deel van het remblokje te schuiven. Daarna rem aantrekken, remklauw vastdraaien en weer loslaten.

Zie ook de GCN-video's over het correct afstellen van velgremmen :)

Ik heb gisteravond mijn nieuwe Miche carbonwielen geinstalleerd. Is altijd meer werk dan je denkt. Eerst natuurlijk fiets poetsen, daarna buiten- en binnenbanden en cassette van oude velgen afhalen. Cassette schoonmaken, en daarna op de nieuwe wielen leggen. Cassette monteren en tussen dat alles door de kinderen douchen en op bed leggen.
Vervolgens een uur prutsen met de juiste reminstellingen (bredere velg, andere remblokjes) en daarna een testrondje op de parkeerplaats. Mijn fiets maakte opeens een bak herrie :o Alles nog een keer nalopen, nog een rondje rijden, en mezelf afvragen of ik er wel zo'n goede koop aan had gedaan.

En toen opeens had ik een heldere inval: ik had -vanwege het multitasken met het naar bed brengen van de kids- de cassette nog niet vast gezet :X 8)7 Die even aangedraaid en het probleem was verholpen.

Helaas geen echt rondje meer kunnen rijden, en vandaag zit dat er met het slechte weer waarschijnlijk ook niet meer in, maar voor morgen t/m zondag staat er +/- 350km / 7000hm in Luxemburg op de planning.
Ook daar kan wel een buitje gaan vallen, en er wordt natuurlijk ook genoeg afgedaald, dus ik ben erg benieuwd hoe ze het daar gaan houden.

Afbeeldingslocatie: https://scontent-ams3-1.cdninstagram.com/vp/c0071b641a2eb72d0995f34d1338af12/5C2DEA5D/t51.2885-15/e35/40423580_262684061033249_8465447468891373568_n.jpg

Vooralsnog erg blij met de looks, en hopelijk na dit weekend ook met het weggedrag :)
Fiets komt hiermee op 7.3kg. Met diverse andere upgrades in de afgelopen jaren toch mooi bijna een kilo kunnen besparen. Zal daar nog wel eens een keer een lijstje van posten.

(en nu nog een keer de discipline opbrengen om wat minder te snoepen - volgend jaar mogelijk de Marmotte dus dan is een BMI van 26 niet echt wenselijk :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvvv
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12-06 08:55
la_fusion schreef op woensdag 5 september 2018 @ 08:42:
[...]

Succes en veel plezier! Zelf neem ik niet meer deel aan dit soort 'massastarts' maar ik kan je wel als tip meegeven je in het begin niet te veel laten gaan door de adrenaline en de andere fietsers. Doe vooral je eigen ding en probeer wat metgezellen te vinden waar je je ook echt aan kunt meten.
Ja wordt wat chaotisch vrees ik. Mijn strategie is wat rond te zien de eerste dag en dan dag 2 die volgen of vol gas gaan eerste 10-15km en dan rustig laten terugvallen tot een groep die me bevalt. In Azië wordt er op een nogal individualistische manier gekoerst dus meestal valt het mee om het Cat 2 pelleton te volgen (tot er een klim komt natuurlijk...).

Als ik probleemloos de hele week uitrijd ben ik al blij :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joint_me
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-06 09:13
la_fusion schreef op woensdag 5 september 2018 @ 08:42:
[...]

Ik heb mezelf tijdens de Velomediane juist wel laten gaan in de 'massastart' en geweldig genoten! Je moet het waarschijnlijk wel bekopen in deel 2, maar het heeft ook zo zijn charme om je te laten gaan.

Hello fellow humans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 12-06 19:47
joint_me schreef op woensdag 5 september 2018 @ 11:20:
[...]

Ik heb mezelf tijdens de Velomediane juist wel laten gaan in de 'massastart' en geweldig genoten! Je moet het waarschijnlijk wel bekopen in deel 2, maar het heeft ook zo zijn charme om je te laten gaan.
Ik doelde vooral op het onveilige gevoel dat het mij gaf. Veel mensen rijden zonder na te denken of alsof ze alleen aan het rijden zijn. Daarnaast gaat het echt hard(40+) omdat je tussen snelle jongens zit en op zich is dit geen probleem maar je moet je daar wel bewust van zijn. Die snelheid is prima maar niet als je tegelijkertijd op de weg moet letten, rotondes over moet vliegen en ook nog op de top van je kunnen aan het fietsen bent. Voor mij zijn dat soort snelheden prima in de sprint(50+) of langere rechte stukken maar niet bij een groot aantal bochten waarbij iedereen maar wat doet ipv zijn eigen lijn te blijven rijden.

Dus het ligt er denk ik vooral aan wat je eigen kennis/kunde is maar voor velen zal het vele malen harder gaan dan wat ze normaal zijn.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09:37
Pelle schreef op woensdag 5 september 2018 @ 10:44:
[...]

Vooralsnog erg blij met de looks, en hopelijk na dit weekend ook met het weggedrag :)
Fiets komt hiermee op 7.3kg. Met diverse andere upgrades in de afgelopen jaren toch mooi bijna een kilo kunnen besparen. Zal daar nog wel eens een keer een lijstje van posten.

(en nu nog een keer de discipline opbrengen om wat minder te snoepen - volgend jaar mogelijk de Marmotte dus dan is een BMI van 26 niet echt wenselijk :P )
Moest even hier aan denken toen ik bovenstaande las https://speld.nl/2018/08/...-200-gram-lichtere-fiets/ :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DDX
Smultie schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 21:12:
[...]

Ben inmiddels eigenlijk wel benieuwd naar de specs van je fiets!
Trek Emonda SLR 54cm H2 frame
Shimano Dura Ace 9070 Di2 groep met 4iiii powermeter
Mavic Cosmic Pro Carbon SL UST wielen

6,3kg rijklaar (dus met pedalen/bidonhouders/wahoo mount)
la_fusion schreef op woensdag 5 september 2018 @ 12:23:
[...]

Ik doelde vooral op het onveilige gevoel dat het mij gaf. Veel mensen rijden zonder na te denken of alsof ze alleen aan het rijden zijn. Daarnaast gaat het echt hard(40+) omdat je tussen snelle jongens zit en op zich is dit geen probleem maar je moet je daar wel bewust van zijn. Die snelheid is prima maar niet als je tegelijkertijd op de weg moet letten, rotondes over moet vliegen en ook nog op de top van je kunnen aan het fietsen bent. Voor mij zijn dat soort snelheden prima in de sprint(50+) of langere rechte stukken maar niet bij een groot aantal bochten waarbij iedereen maar wat doet ipv zijn eigen lijn te blijven rijden.

Dus het ligt er denk ik vooral aan wat je eigen kennis/kunde is maar voor velen zal het vele malen harder gaan dan wat ze normaal zijn.
Tijdens de Charly Gaul was het in het begin ook erg zenuwachtig.
Had hem 2 jaar geleden al eens gereden maar toen kwam de eerste klim wat sneller (dan ontstaan de groepen)
Nu was het zo'n 15km volle snelheid achter een auto aanrijden met z'n allen.
Mensen die perse helemaal vooraan willen zitten en dan langs de kant er langs willen.
Gelukkig brede weg, maar soms wel tegenliggers (die dan gelukkig wel de berm in gingen (/moesten))
Alleen wel remacties dan omdat iedereen van 2 banen naar 1,5 baan moet.

[ Voor 66% gewijzigd door DDX op 05-09-2018 13:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle

Pelle

🚴‍♂️

Ik ook, toen ik het postte :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• retlaw
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 07:32

retlaw

<GoT> RetLaw#2411

Best een mooie prijs voor een Tacx Flux nu bij de decathlon -> https://www.decathlon.nl/..._/R-p-X8534451?mc=8534451

Er staat bij de specs, dat deze niet geschikt is voor een lange kooi. Iemand hier ervaring mee? Ik heb namelijk een lange kooi...

Battle.net || Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Nu online

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

@Pelle Luxemburg, mooie omgeving. Was er begin vorige maand, erg genoten. _/-\o_

Vanavond weer een rondje fietsen, helaas wordt het nu elke dag sneller donker.
Neem mijn Lezyne en Fenix (hardloop) lampjes mee, ideaal voor de laatste half uur tot uur.
1 op het stuur, de andere aan de helm.
Zonde om niet te gaan fietsen met dit weer. :+

[ Voor 14% gewijzigd door Harmen op 05-09-2018 15:38 ]

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomtom137
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 11-12-2024
retlaw schreef op woensdag 5 september 2018 @ 14:54:
Best een mooie prijs voor een Tacx Flux nu bij de decathlon -> https://www.decathlon.nl/..._/R-p-X8534451?mc=8534451

Er staat bij de specs, dat deze niet geschikt is voor een lange kooi. Iemand hier ervaring mee? Ik heb namelijk een lange kooi...
Mooie prijs inderdaad - heb het idee dat er nu mee gestunt wordt aangezien versie 2 in oktober verwacht wordt (ik neem aan dat die voor 799 of 899 euro in de markt wordt gezet). DCRainmaker heeft daar al een preview over geschreven en de verschillen zijn op het eerste oog niet heel ingrijpend:

– Dramatically decreased speed you can maintain 15% grade at from 50KPH down to 10KPH (more on this in a second)
– Changed simulated flywheel mass from 24.7KG to 32.1KG (this impacts road like feel)
– Lowered the trainer resistance floor (ideal for smaller folks trying to do intervals with lower wattages)
– Increased sprint support up to 2,000w vs the 1,500w
– Now including thru-axle adapters in the box (versus separate as accessory)
– Increased long cage derailleur support
– Pile of internal improvements like tweaking tension roller which slightly impacts feel and accuracy during sprints

Voor jou heeft dat dan wel weer het voordeel dat die met een lange kooi overweg kan :9 kan me voorstellen dat een lange kooi bij die eerste versie tegen het linkerpootje aan stoot bij het schakelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

We zitten inmiddels trouwens ruim over de 10k posts heen. Als iemand een nieuw deeltje wil starten, dan kan deze dicht :)

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

• ahlers
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11-02 21:18
[...]

Actieshots van zondag :

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Goeie sokken! Waar zijn die van? oOo

• joint_me
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-06 09:13
naitsoezn schreef op woensdag 5 september 2018 @ 16:24:
[mbr]We zitten inmiddels trouwens ruim over de 10k posts heen. Als iemand een nieuw deeltje wil starten, dan kan deze dicht :) [/]
Done!

Hello fellow humans

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Pagina: 1 ... 110 111 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor ervaringen, discussie en vragen over fietscomputers, fietsroutes e.d. kun je terecht in dit topic:
Het grote fietscomputer topic

Voor ervaringen, discussie en vragen over Indoor Cycling, kun je terecht in dit topic:
Het grote indoor cycling topic

Advies over welke fiets je het beste kunt kopen kun je beter in Verkeer & Vervoer vragen. Daar een nieuw topic openen werkt beter dan hier off-topic gaan.