Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Het grote wielrenervaringtopic - Deel 20 Vorige deelOverzichtLaatste deel

Pagina: 1 ... 109 110 111 Laatste
Acties:
  • 589.531 views

Onderwerpen

• Prulleman
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 17:29

Prulleman

a.k.a Nilz

ja, voor een woon werk ritje kan je misschien beter focussen op mooie segmenten, (zonder stoplichten, oversteek, of andere vertragende zaken). Kan je gelijk een beetje intervallen :)
Dus zoek een paar mooie segmenten op je route en knal die volluit, beetje herstellen in de tussenliggende segmenten en wie weet ben je overall dan ook nog sneller :)

• Ramon 73
  • Registratie: maart 2005
  • Nu online
quote:
joint_me schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 11:26:
[...]

Leren dat het pijn doet om harder te rijden! >:)
Geen idee of je dat al doet, maar harder fietsen doe je niet in je comfort zone.
Weet ik, maar er moet iets zijn van "wortel aan een stok" om stiekem een iets hoger tempo aan te houden. Als ik bergop een andere fietser halverwege zie, dan ga ik sneller naar boven (om de ander in te halen) dan wanneer ik alleen ben.

• BreadFan
  • Registratie: oktober 2001
  • Niet online
Tsja, wat wil je horen? Je moet gewoon harder trappen. Rule #5! :P

• Hoppa!
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 13-11 20:53
quote:
la_fusion schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 11:38:
Je kunt ook 'te laat' vertrekken op je werk voor een afspraak thuis. Dan zorg je wel ervoor dat je jezelf extra gaat pacen. Even los van dit alles.. heb je op je route niet ook te maken met het oversteken van wegen etc? Dat heeft nogal invloed op je tijd en naar mijn idee zou je het daarom ook los moeten laten.. tenzij je het hebt over bewegingstijd natuurlijk. Al zit je dan nog met de tijd die nodig is om af te remmen/op gang te komen.
Nou ja, dat gevoel kreeg ik er ook bij. Dat je op een Strava-segment even tot het uiterste gaat snap ik nog, maar over afstanden van 50 minuten zijn er zoveel (bij)zaken die invloed hebben dat records zetten in het verkeer eigenlijk gewoon onverantwoord is, als je tot het uiterste wilt gaan.

Als ik lange records ga zetten (bijvoorbeeld snelste 40km ofzo) dan doe ik dat op plekken waar ik zo weinig mogelijk kruisingen, stoplichten of andere shit tegenkom.

Dus tenzij je in the middle of nowhere woont, in the middle of nowhere werkt en alles daartussen ook landbouwgebied is, zou ik dat soort recordpogingen gewoon afraden.

Vandaar ook mijn initiele antwoord om maar gewoon alles te doen waar wielrenners om gehaat worden, want dat is dan de enige manier.

• Noxa
  • Registratie: november 2005
  • Laatst online: 16:43
Ik ben het deels eens met mijn voorgangers. Je bent snel geneigd om de kantjes er af te rijden voor een snelle tijd. Niet veilig en niet gewenst bij je mede weg gebruikers, je ervaart het zelf snel genoeg als je in de auto zit.

Maar! Ik ben wel van mening dat hard rijden en veilig sociaal wenselijk verkeer wel samen kunnen. Mijn uitdaging is zo sociaal en veilig mogelijk te fietsen maar wel zo hard als het kan. Dat houdt in dat ik vol gas ga op de rechte, veilige stukken weg. En dat ik me in moet houden waar dat moet.

- Wees een heer in het verkeer. Altijd!
- Stop op tijd en laat duidelijk zien welke kant je op gaat. Niet op de kruising af scheuren en op het laatste moment remmen.
- Het fietspad is niet alleen voor race fanatici. Dus gas terug als er ander verkeer op je pad is. Bel op tijd, en zeg even dank u wel als je passeert. Dat levert meestal een hoop vrolijke reacties op.
- De "verloren tijd" inhalen moet je doen op de veilig rechte stukken. Dus stem je route daar dan op af.

Oh en als je harder wilt kunnen fietsen moet je trainen. Intervallen op FTP/VO2max en sweetspotten :).

• DDX
  • Registratie: april 2001
  • Laatst online: 10:28
quote:
Noxa schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 12:55:
Bel op tijd, en zeg even dank u wel als je passeert. Dat levert meestal een hoop vrolijke reacties op.
Dat bellen doe ik nog wel als het persoon die ik wil inhalen niet echt ruimte laat/in het midden fietst bijvoorbeeld.
Maar dat dank je zeggen eh nee dat doe ik nooit, dan blijf ik bezig.

https://www.strava.com/athletes/2323035

• Galois
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 08:04

Galois

1811 - 1832

Ik zeg vrijwel altijd 'dankje' als iemand voor mij aan de kant gaat.

Maar het blijft lastig. Vandaag fietste ik op een lange en kaarsrechte landbouwweggetje van 3 meter breed. Helemaal verlaten. Een ouder stel fietste voor mij, op rustige fietssnelheid van ik schat 15 km/h.

Ik ging een kleine 40 en omdat het weggetje toch breed genoeg was, heb ik niet gewaarschuwd dat ik voorbij ging en ging ik dus op ruime afstand (minstens een meter) voorbij.

Helaas vond de vrouw dat niet voldoende en ik hoorde haar nog foeteren "Gekken, moet dat zo snel? Gevaarlijk. Enz."

Tsja... had ik dus wel moeten waarschuwen? Of toch snelheid moeten minderen? Of hoort dit er gewoon bij? Ik weet het niet. Ik vind mijzelf een sociale wielrenner... 8)

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

• nare man
  • Registratie: juli 2000
  • Laatst online: 12-11 15:09
Waarschijnlijk waren die mensen ook geschrokken als je had gebeld. Dan waren ze nog meer vaart gaan minderen, waren ze achterom gaan kijken en gaan slingeren en was het nog veel gevaarlijker geworden.

Je kunt niet iedereen tevreden houden.

After all, you can't see a figure's panties unless it's the real thing.

• BreadFan
  • Niet online
quote:
Galois schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 13:23:
Ik zeg vrijwel altijd 'dankje' als iemand voor mij aan de kant gaat.

Maar het blijft lastig. Vandaag fietste ik op een lange en kaarsrechte landbouwweggetje van 3 meter breed. Helemaal verlaten. Een ouder stel fietste voor mij, op rustige fietssnelheid van ik schat 15 km/h.

Ik ging een kleine 40 en omdat het weggetje toch breed genoeg was, heb ik niet gewaarschuwd dat ik voorbij ging en ging ik dus op ruime afstand (minstens een meter) voorbij.

Helaas vond de vrouw dat niet voldoende en ik hoorde haar nog foeteren "Gekken, moet dat zo snel? Gevaarlijk. Enz."

Tsja... had ik dus wel moeten waarschuwen? Of toch snelheid moeten minderen? Of hoort dit er gewoon bij? Ik weet het niet. Ik vind mijzelf een sociale wielrenner... 8)
^^ met hem.

Ik bedank vaak als er ruimte gemaakt wordt. Als het nodig is dat ik flink moet remmen en weer aanzetten zie ik dat maar als trainingsprikkel ondanks dat ik er soms van baal. In dat soort gevallen blijft mijn "bedankt!" dan ook weleens achterwege :P

Bellen vind ik een lastige. Ik doe het wel hoor, maar inschatten wanneer wel, wanneer niet, hoever van tevoren, nog een keer of niet (hebben ze me wel gehoord?) blijft altijd een afweging. Ik wil niet als opgejaagde opdringerige wielrenner over komen, daar hebben we er al genoeg van helaas. Veiligheid is prio 1, maar als je sommige bejaarden ziet slingeren als je een keer belt dan vraag ik me weleens af of dat nou zo veilig was :P

• Galois

Galois

1811 - 1832

Ik heb meer last van jongvolwassenen met hun smartphone in hun handen en hun oortjes in, dan van de bejaarden :)

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

• Verona27
  • Registratie: november 2013
  • Laatst online: 16-11 23:19
Grootste frustratie vind ik toch wel mensen die met z'n tweeën een tweebaansfietspad in beslag weten te nemen, waardoor ik moet remmen en bellen om in te halen.. Terwijl je daar toch wel met z'n vieren zou moeten kunnen fietsen.

• ArnoutV
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 15-11 21:52
quote:
nare man schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 13:30:
Waarschijnlijk waren die mensen ook geschrokken als je had gebeld. Dan waren ze nog meer vaart gaan minderen, waren ze achterom gaan kijken en gaan slingeren en was het nog veel gevaarlijker geworden.

Je kunt niet iedereen tevreden houden.
Vooral dat omkijken, ze horen een bel, gaan niet aan de kant, maar gaan kijken waar dat geluid vandaan komt.
Ondertussen elkaar op een hoop rijdend. Ga nou eerst aan de kant (voor fietsers die naast elkaar fietsen) en kijk als je ingehaald wordt.

• EdwinW
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 19:27
quote:
BreadFan schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 13:31:
[...]
... maar als je sommige bejaarden ziet slingeren als je een keer belt dan vraag ik me weleens af of dat nou zo veilig was :P
En dát snap ik dus niet. Inderdaad als je belt (of twee keer) om vervolgens achterom te kijken en ondertussen naar links sturen. Ik bedoel, je rijdt op een fietspad en je hoort een fietsbel. Verwacht je iets anders dan een fietser :?

• DieAnder
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 18:15
quote:
Arie- schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 08:02:
Zoek ik niet goed genoeg of heeft iemand een andere webshop als tip? Ik ben dus op zoek naar de witte, ik heb over 3 weken een wedstrijd en niet zoveel trek in experimenteren met andere model banden O-).
Ik heb ze hier wel eens besteld:
https://cyclingweb.nl/rac...-700x25c-zwart-wit-detail

• ThijsM
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 16:04
quote:
Prulleman schreef op donderdag 23 augustus 2018 @ 16:15:
Ik zit net even te checken, en verschillende tutorials houden inderdaad die volgorde aan, maar wat mij betreft is er ook wat voor te zeggen om B en de L ongeveer gelijktijdig te doen..

Als door de B schroef je derailleur erg ver van je cassette staat, dan is de L positie lastig beoordelen (maar ook andersom). Persoonlijk stel ik die "samen" als eerste af.

(onderschat de B schroef niet in het hele verhaal, misschien kom het kritischer bij MTB, met grotere cassettes, maar ik heb gisteren iemand zijn setup gefixed, die al 3 x bij de (prutsers) LBS was geweest. De bovenste pulley stond minstens 3 cm van de cassette en het schakelde voor geen meter, aangepast naar een minimale afstand en het was gelijk gefixed...)

Wat betreft bar tape, ik vond het filmpje van parktool erg verhelderend (veel completer dan die van GCN bv)
YouTube: How to Wrap Handlebars for Road Bikes
Ga er zo mee aan de slag. Doe je er in het begin wel een beetje kabelspanning op of laat je de spanning er helemaal af en stel je eerst de schroeven goed?

• Pelle
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 15-11 23:34

Pelle

jellejanvanveelen.nl

Gisteren onderweg van werk naar huis nog met 2 collega's een uurtje flink lopen rammen rondom de Rotte en de Willem-Alexander roeibaan. Om beurten 2-3 minuten volle bak op kop rijden, en dan net genoeg herstellen om weer een nieuwe aflossing te kunnen doen.

Rijdend langs de roeibaan met 42 km/h wordt ik opeens ingehaald door een dame. En nog een. En toen nog een stuk of 5. Best gek, als je al op je limiet aan het rijden bent. Maar het bleek de elite-ploeg van Swabo Ladies te zijn, die bezig was met een TTT-training. O.a. de bronzen medaillewinnaar van het NK reed ook mee.

Nog even een kilometertje aangepikt, en toen sloegen zij weer af voor een nieuwe ronde. Wel tof om te zien dat het echt een goed geoliede machine was: steeds beperkte tijd op kop en daarna rustig afzakken.
En achteraf geen hele grote schande om door z'n ploeg ingehaald te worden als je zelf al met de tong op je schoenen rijdt :P

~ Site nodig? Zicht! ~ Strava ~ Jelle-Jan van Veelen ~

• wisselwerking
  • Registratie: april 2003
  • Laatst online: 19:29
@Pelle herkenbaar. Ook al kun je als amateur aardig fietsen, er zijn eigenlijk altijd wel fietsers die nog harder kunnen. Dat is, zeker op het moment dat je zelf al hard gaat, een bijzondere beleving.

Gisteravond door miscommunicatie de reguliere training op dinsdagavond gemist. Toen maar met 4 man (mijzelf incluis) een rondje gaan rijden. Begon aanvankelijk nog rustig (35/36 km/u), maar ging al snel naar 43/44 km/u) waarbij kopwerk niet helemaal evenredig verdeeld was. Oftewel heerlijk aanpoten. Dat heb ik ook wel gemerkt. Ik moest na de training nog mijn rugtas met kleding van het werk halen en vanaf het werk naar huis waren niet mijn beste kilometers. :P Gelukkig vanmorgen al weer aardig hersteld voor woon-werk verkeer.

Wisselwerking Flickr Strava

• mhr-zip
  • Laatst online: 19:28
Zijn er op dit moment nog kortingsbonnen van 10/25 euro in omloop van Futurumshop?

Als iemand er 1 over heeft houd ik mij aanbevolen.

• Owios
  • Registratie: januari 2018
  • Laatst online: 16:35
Heeft iemand van jullie ervaring met verschillende bandenmaten voor en achter? Achter past de 28mm wel, voor loopt hij aan tegen de voorvork. Kan ik beter 25mm voor en achter rijden of 28mm voor en 25mm achter?

Alvast bedankt!

• mhr-zip
quote:
Owios schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 18:07:
of 28mm voor en 25mm achter?

Alvast bedankt!
Ik zou 28 achter en 25 voor doen. Als 28 voor niet past, fietst het wat stroef :*)

• Phydomir
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 18:05

Phydomir

Dennis

Gratis extra workout!

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

• Hielko
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 19:47
quote:
wisselwerking schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 15:17:
@Pelle herkenbaar. Ook al kun je als amateur aardig fietsen, er zijn eigenlijk altijd wel fietsers die nog harder kunnen. Dat is, zeker op het moment dat je zelf al hard gaat, een bijzondere beleving.
Eens. Vandaag redelijk op mijn max de Alp d'Huez opgereden, net boven het uur in 1:01:25. Dacht dat het geen gekke tijd was ondanks de wat matige voorbereiding dit jaar, maar nog steeds nummer 11.000 nog wat van de 80.000 op Strava. En dan ben ik toch vooral mensen aan het inhalen in de klim.

En omdat elke post beter is met een plaatje, foto van ondertekende in de laatste kilometers op mijn huurfietsje:

Hielko wijzigde deze reactie 29-08-2018 18:42 (12%)

• Ascension
  • Registratie: september 2008
  • Laatst online: 19:49
quote:
Hielko schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 18:39:
[...]

Eens. Vandaag redelijk op mijn max de Alp d'Huez opgereden, net boven het uur in 1:01:25. Dacht dat het geen gekke tijd was ondanks de wat matige voorbereiding dit jaar, maar nog steeds nummer 11.000 nog wat van de 80.000 op Strava. En dan ben ik toch vooral mensen aan het inhalen in de klim.
1:01 is gewoon een hele goede tijd hoor! Alleen ik zie dat je niet tot de officiele finish bent gereden, die ligt nog ietsje hoger ;-)

• ahlers
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 15-11 21:55
Aangezien het alweer eerder donker wordt, heeft er iemand tips voor een goed (betaalbaar) achterlampje?

• mhr-zip
quote:
ahlers schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 20:21:
Aangezien het alweer eerder donker wordt, heeft er iemand tips voor een goed (betaalbaar) achterlampje?
http://www.dx.com/p/mini-...aillight-black-red-426089

Als ik meer had te besteden dan werd het deze:
https://www.trekbikes.com...re-r-achterlicht/p/13202/

YouTube: The Case For Daytime Running Lights On Bikes | Bontrager Flare RT &a...

Of als ik nog meer had te besteden werd het deze:

https://buy.garmin.com/nl-NL/NL/p/601468

YouTube: Garmin Varia RTL510 Cycling Radar and Light Review!

mhr-zip wijzigde deze reactie 29-08-2018 20:47 (65%)

• wisselwerking
quote:
Ik gebruik deze https://nl.aliexpress.com...042311.0.0.2ecc4c4dKujA9T . Fijne lamp met goede lichtopbrengst. Grote voordeel voor mij is dat je met USB kan opladen. Kan hem op het werk bijladen (voor zover dat nodig zou zijn) voor de terugreis.

• H143
  • Registratie: juli 2006
  • Laatst online: 15:13
Hebben jullie ook nog tips voor voorlampen?

• Noxa
quote:
alexswart schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 22:38:
Die eerste van @mhr-zip heb ik als voor lamp. Flinke van licht maar hij schijnt snel in je ogen. Heb het zelfde achter lampje als @wisselwerking.

Morgen eens checken of alles het nog doet. Staat me bij dat er 1 gesneuveld is vorig seizoen.

Edit/. Inderdaad gesneuveld en al een nieuwe besteld. Heb deze nu
http://s.aliexpress.com/yAV7ZrUj

Noxa wijzigde deze reactie 30-08-2018 11:16 (11%)

• Microkid
  • Registratie: augustus 2000
  • Nu online

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW

Virtualisatie Dictator

quote:
Ik heb de Lezyne Lite Drive 800 XL, enorme puist licht en gaat lang mee. Degelijke kwaliteit, aluminium, USB laden. Lezyne maakt ook lampen met meer en minder lumen, naar gelang je wens. (bijv. 500, 650, 1100 of 1500 lumen)
(Heb ook de Bontrager Flare als achterlicht, met name overdag in Frankrijk erg handig, op standje "verblindend" op 1km afstand zichtbaar ;) )

Microkid wijzigde deze reactie 29-08-2018 23:04 (20%)

3000Wp zonnestroom
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• DDX
Die flare is echt super, continu rood met knipperstand erbij valt wel lekker op.
Alleen de usb cover is minpuntje, eentje na paar maanden moeten omruilen omdat er vocht door naar binnen kwam.
En die ik nu heb moet je ook goed opletten dat die goed dicht zit.

• mhr-zip
quote:
USB laden lijkt mij handig.
Wil je alleen zichtbaar zijn of ook zicht hebben?

Persoonlijk zoek ik er een die ik er op en af kan schuiven.
En gemonteerd kan worden op een Gopro-mount ipv. dat hij niet vast zit met elastiekjes op je stuur.

• HBSVDK
  • Registratie: juni 2008
  • Laatst online: 09:55
Om mezelf hieruit te quoten:
USB oplaadbare fietsverlichting.
quote:
Mocht ik er nog iemand mee kunnen helpen, ik heb een cateye volt 800 (60pond Amazon uk) op de fiets, 400 Lumen geeft 4uren licht, genoeg buffer voor de toekomst en een versleten batterij. 200 Lumen vind ik te weinig als je 33km/u fietst in het donker. Kan met 400 Lumen nog wel met m'n licht getinte zonnebril fietsen als bescherming tegen de mugjes. Achterlicht heb ik bontrager glo/Ember setje wat voor achterlamp voldoende is (40 branduren? op cr2032 variant ipv USB oplaadbare) paar aliexpress knoopcellen in m'n zadeltasje... ) Voorlampje is er als backup mocht de cateye leeg zijn.

Bovendien een bontrager Flare (die ik nu in de zomer niet standaard op de fiets heb zitten). Zoveel licht als de flare heb ik een achterlicht nog nooit zien maken. Let op, doe een plakkertje over t USB klepje, t schijnt dat die niet helemaal waterdicht is op dat punt...

• BreadFan
  • Niet online
quote:
Ik heb deze: https://www.futurumshop.n...5r-achterlicht-rood.phtml

Destijds voor een tientje bij bikeparts4u, maar ik zie dat zij geen Cateye verlichting (op voorraad?) meer hebben.

Voordeel van deze vind ik dat hij ook van opzij goed zichtbaar is, omdat dat niet door een zwart kapje oid afgedekt is.

• wisselwerking
quote:
Ik heb 2 lampen

1. https://nl.aliexpress.com...042311.0.0.16ec4c4dIJjPwG

2. https://nl.aliexpress.com...042311.0.0.16ec4c4dIJjPwG

Voor woon-werk verkeer is lamp 2 voldoende, maar af en toe doe ik ook avondritten op de ATB en dan vind ik een hoofdlamp (dat is dan lamp 2) wel erg fijn. Bovendien staat ook dit jaar de Drenthe 200 weer op het programma en dan begin je om 6 uur in de ochtend (op 28 december) en is de kans groot dat je pas finished als het al weer donker is

• nare man
quote:
BreadFan schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 09:18:
[...]

Ik heb deze: https://www.futurumshop.n...5r-achterlicht-rood.phtml

Destijds voor een tientje bij bikeparts4u, maar ik zie dat zij geen Cateye verlichting (op voorraad?) meer hebben.

Voordeel van deze vind ik dat hij ook van opzij goed zichtbaar is, omdat dat niet door een zwart kapje oid afgedekt is.
+1

Ik heb dit achterlicht ook en ben er buitengewoon tevreden over.

Heb inmiddels ook de review weer gevonden: https://road.cc/content/r...-cateye-omni-5-rear-light

nare man wijzigde deze reactie 30-08-2018 09:59 (9%)

• BreadFan
  • Niet online
Ik denk zelfs dat ik 'm op aanraden van jou heb gekocht :P

Net als de Cateye Volt 300 koplamp als ik het goed heb?

• jekker
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 17:40
quote:
Hielko schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 18:39:
[...]

En omdat elke post beter is met een plaatje, foto van ondertekende in de laatste kilometers op mijn huurfietsje:

[afbeelding]
Volgende x wat rustiger beginnen, je begint met +320 watt eindigt met +- 250watt volgende x andersom dan ga je onder het uur 8)

Spicy!

• NoepZor
  • Registratie: maart 2003
  • Laatst online: 13:10
Ik heb een Busch+Muller IXON core set met oplaadbare voor + achterlamp. Kost op de Duitse webshops ongeveer 50-55 euro voor de set. Geeft niet het meeste licht van alle sets, maar voor mij ruim voldoende. Voordeel is dat er een lens in zit die ervoor zorgt dat het licht op de weg wordt geprojecteerd en je geen tegenliggers verblindt. Batterijduur is ruim 3 uur op de felle stand, wat voor mijn gebruik ruim voldoende is. Opladen gaat via Micro USB.

De wijzen komen uit het Oosten!

• estorino
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 15-11 13:55
Gister de 4iiii precision powermeter (Shimano 105 crankarm, zelfde als de rest van mijn groepset) opgepikt bij Futurum die ik een paar weken geleden besteld had (bleek tijdje niet leverbaar). Toen was de prijs op hun site nog iets lager en bovendien nog een kortingcode gevonden; 268,- voor fietsen met power is niet slecht. :) Gelijk gemonteerd, morgen eerste ritje... Tis vooral om de wat langere tempoblokken met dezelfde intensiteit te kunnen rijden (ongeacht de wind enzo) en om lange ritten goed te doseren. En de cijfertjes zijn natuurlijk ook gewoon leuk. :)
Laatste fietstest (vooral hartslagzones, maar powerzones en FTP kwamen er ook uit) bij SMA was voorjaar 2017, dus wel wat gedateerd. Waarschijnlijk na de winter maar eens een nieuwe test inplannen!

• mvds
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 02:42

mvds

Totally awesome!

Kan je dan op dezelfde crank ook nog een cadansmeter plaatsen? Want die zit volgens mij ook altijd links.

Steun mij voor Alpe d'HuZes 2019!

• estorino
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 15-11 13:55
quote:
mvds schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 12:55:
Kan je dan op dezelfde crank ook nog een cadansmeter plaatsen? Want die zit volgens mij ook altijd links.
Niet nodig, want crankarm powermeters doen naast power ook cadence doorgeven via ANT+. :)

• nare man
quote:
BreadFan schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 10:18:
Ik denk zelfs dat ik 'm op aanraden van jou heb gekocht :P

Net als de Cateye Volt 300 koplamp als ik het goed heb?
Dat kan heel goed, want die heb ik ook (en ook regelmatig aangeraden).

:)

• McMiGHtY
  • Registratie: december 1999
  • Laatst online: 07-11 11:01
quote:
Hoe bevalt deze en hoelang gaat die batterij mee?

• Noxa
quote:
estorino schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 12:33:
Gister de 4iiii precision powermeter (Shimano 105 crankarm, zelfde als de rest van mijn groepset) opgepikt bij Futurum die ik een paar weken geleden besteld had (bleek tijdje niet leverbaar). Toen was de prijs op hun site nog iets lager en bovendien nog een kortingcode gevonden; 268,- voor fietsen met power is niet slecht. :) Gelijk gemonteerd, morgen eerste ritje... Tis vooral om de wat langere tempoblokken met dezelfde intensiteit te kunnen rijden (ongeacht de wind enzo) en om lange ritten goed te doseren. En de cijfertjes zijn natuurlijk ook gewoon leuk. :)
Laatste fietstest (vooral hartslagzones, maar powerzones en FTP kwamen er ook uit) bij SMA was voorjaar 2017, dus wel wat gedateerd. Waarschijnlijk na de winter maar eens een nieuwe test inplannen!
Beter nu meteen een FTP test doen, weet je meteen waar je aan toe bent.

€268,- is wel een goede prijs trouwens hoe heb je dat voor elkaar gekregen? Sta op het punt mijn spaar varken stuk te slaan op een TT fiets wat 105 op zit. Eerste aanschaf daarna wordt een powermeter.

• orange.x
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 16-11 09:35
Nog even inhaken op dat sociale en bellen wel of niet. Pas reed ik ergens en belde ik want de meneer voor mij reed ietsje meer in het midden dan nodig was. Maar de beste man keek niet op of om, stak zijn hand even op/uit en ging aan de kant.

Als ze dat nou allemaal zouden doen! Even laten weten van: ik heb je gehoord, ik ga er wat aan doen! De ouderen zie je vaker toch eerst zoiets hebben van HEHUUH? Omkijken, afdwalen, snelheid omlaag.. Dan is de kans op wederzijdse irritatie alleen maar groter. Mede daarom dat ik ook een inschatting probeer te maken of het nodig is om te bellen of niet.

Qua verlichting heb ik ook die DX dingen, waren supercheap en doen hun werk echt heel prima.

Afgelopen dinsdag weer rondje Eemland gereden, met de nieuwe wielen dit keer. Lastig om te voelen of er nou echt verschil in zit. Anders gezegd was ik denk ik net zo vermoeid na de rit als anders alleen lag het gemiddelde wel een stukje hoger. Aan de andere kant was het ook weer drukker. Dus ja, het ging gemiddeld sneller voor dezelfde vermoeidheid (al had ik misschien nog een beetje last van de bijna 400km over 2 ritjes).

Zondag ga ik meerijden in een TTT vanuit Beneden-Leeuwen. Vriend komt met hun team een mannetje tekort en vroeg of ik in wilde vallen. Even mijn ligstuurtje dus weer monteren. Misschien is dat ook nog wel een mooie testcase voor de wielen. 6 rondes van 6km. Dus dat wordt wel potje afzien! Relatief kort voor mijn doen, ben wat meer van de lange adem maar we gaan het meemaken 8)

orange.x wijzigde deze reactie 30-08-2018 16:59 (36%)

• Crazy D
  • Laatst online: 09:26

Crazy D

I think we should take a look.

quote:
mvds schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 12:55:
Niet nodig, maar ja, het kan wel. Toen mijn Stages moe was (...) heb ik m'n Garmin cadans meter er weer even om gedaan. Werkt prima, iets langer elastiek nodig dan normaal wellicht maar goed.

Exact expert nodig? itwize.nl

• Ramon 73
  • Nu online
quote:
Ik ben na 1x wel klaar met Ali/DX/BG lampen! In mijn woon-werk rit heb ik op de heenweg een 12% afdaling over nieuw asfalt, kaarsrecht, afgescheiden fietspad. Wel onverlicht.
Kwam ik daar vorige winter met ruim 50km/h naar beneden, daglicht verlichting van een Dealextreme lamp die besloot om daar in 1 klap uit te gaan. En ik wist dat "ergens" de weg afgesloten zou zijn en ik nog moest kijken hoe de nieuwe wegsituatie was, oeps. Wezenloos geschrokken en van de weeromstuit vól in de remmen, ging bijna over de kop. Gelukkig geen ongelukken maar ik stond dus wel in the middle of nowhere in stikkedonker. Achterlicht alleen rood licht dus daar heb je niks aan. Toen met de telefoon lamp stapvoets naar beneden gereden waar de bebouwde kom begint.
Lamp met accu's heb ik in een keer weg gegooid en een Lezyne decadrive 1500i besteld. Enorm veel licht in kleine behuizing en forse accuduur. Ik heb met veel minder gewicht een hele hoop meer licht, voor mij een goede overstap.

De schrik om onverwacht in 1 klap in het donker te rijden wil ik niet meer meemaken. Superhelder verlicht en dan ineens licht UIT. Dan rijd je een donker gat binnen, niet fijn.

• Sebje
  • Laatst online: 16-11 20:23

Sebje

Makelaartje

Nog meer Tweakers die 9 september gaan meefietsen met de Ride for the Roses in Haarlemmermeer?

Trots lid van de GOT-papaclub: Maud 8-11-07 Niels 31-7-09 | Tom ca. 27-2-2013

• retlaw
  • Registratie: december 2010
  • Laatst online: 16-11 21:29

retlaw

<GoT> RetLaw#2411

quote:
Sebje schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 21:54:
Nog meer Tweakers die 9 september gaan meefietsen met de Ride for the Roses in Haarlemmermeer?
Ik fiets 'm mee via het bedrijf van mijn vriendin.

Battle.net || Strava

• Seriph
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 15:05
quote:
Sebje schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 21:54:
Ik wou meerijden via mijn bedrijf maar het moederbedrijf doet moeilijk of ik wel of niet met hen mee mag rijden. Ik ga dus niet maar ik rijd de Hel van de Wieringenmeer van mijn fiets club.

https://www.fietssport.nl/details/toertocht/id/46830 (Staat geen route bij nog). Ik krijg zelf de gpx via de mail een paar dagen voor de rit.

• Rossen
  • Registratie: september 2015
  • Laatst online: 06-11 16:07
Zijn er mensen met mooie GPXjes voor de Stelvio vanuit Bormio ?
Of in het algemeen voor Bormio riding ?

thanks !

• wackmaniac
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 15-11 10:01
quote:
Rossen schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 09:10:
Zijn er mensen met mooie GPXjes voor de Stelvio vanuit Bormio ?
Of in het algemeen voor Bormio riding ?

thanks !
Vanuit centrum Bormio bord Stelvio volgen. Heb geen gpx-bestanden voor je - hebben daar zonder routes gereden, omdat alle klimmen prima staan aangegeven.

Read the code, write the code, be the code!

• jochy
  • Registratie: mei 2016
  • Laatst online: 15-11 09:33
quote:
wackmaniac schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 09:31:
[...]

Vanuit centrum Bormio bord Stelvio volgen. Heb geen gpx-bestanden voor je - hebben daar zonder routes gereden, omdat alle klimmen prima staan aangegeven.
Mensen die nog andere leuke routes daar in de buurt hebben? Maak er graag een rondje van, ipv op en af langs dezelfde kant..

https://www.strava.com/athletes/jochiestochies

• writser
  • Registratie: mei 2000
  • Laatst online: 16-11 19:17
Bij de Stelvio zelf zijn niet zo heel veel mogelijkheden. Op, af .. Je kan via de Umbrail pas en Livigno terugfietsen. Wel een aardig rondje van 120km met 4500 hm ofzo. In de buurt verder genoeg te doen. Heb zo snel geen routes. Mortirolo, Gavia zijn leuke klimmetjes.

writser wijzigde deze reactie 31-08-2018 09:57 (23%)

Onvoorstelbaar!

• mvds

mvds

Totally awesome!

Even een crosspost vanuit het Tweakers Weight Loss Challenge part 15 topic

Ik heb een vraag en wellicht zijn er mensen hier die een antwoord hebben. Ik ben sinds twee weken aan het afvallen (als voorbereiding op de Alpe d'Huzes) en de eerste week viel ik erg (te?) snel af (bijna 3 kilo), daarna ben ik stabiel gebleven of kom ik aan (100 - 200 gram per keer). Ik nuttig veel minder kcal dan ik nodig zou moeten hebben. Voor een man zit het rond de 2500 kcal en ik zit dagelijks op zo'n 1500 kcal. (Behalve op dagen van training, dan neem ik iets extra's maar niet veel) Ik meet niet super nauwkeurig (maar wel vrij nauwkeurig) dus het kan best iets meer zijn maar boven de 1800 kcal kom ik zeker niet. Juist omdat ik niet zo heel erg nauwkeurig meet hou ik 1500 aan ipv 1700 wat mij is aangeraden. Ik vermijd (snelle) suikers en verzadigde vetten.

Mijn vraag, is mijn lichaam aan het wennen dat het nu minder kcal krijgt? Zo ja, hoe lang duurt dat wennen normaal gesproken? Zo nee, wat zou er aan de hand kunnen zijn?

Het lijkt mij dat een lichaam niet aan hoort te kunnen komen wanneer er minder kcal binnen komen dat dat er uit gaan. Volgens mij is het niet vocht wat er vastgehouden word, het vochtpercentage blijft vrijwel gelijk.

• Hielko
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 19:47
quote:
jochy schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 09:35:
[...]

Mensen die nog andere leuke routes daar in de buurt hebben? Maak er graag een rondje van, ipv op en af langs dezelfde kant..
Je kan via de mortirolo en dan terug via de gavia pas. Iets meer dan 100km

• Pelle

Pelle

jellejanvanveelen.nl

Heeft iemand hier ervaring met Miche full carbon wielen?
De SWR RC36 is nu redelijk gunstig geprijsd bij Mantel (€ 749). Het zou een mooie upgrade voor mijn Fulcrum Quattro's zijn.

https://www.mantel.com/miche-swr-rc36-tlr-racefiets-wielen

• Verona27
quote:
mvds schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 10:25:
Even een crosspost vanuit het Tweakers Weight Loss Challenge part 15 topic

Ik heb een vraag en wellicht zijn er mensen hier die een antwoord hebben. Ik ben sinds twee weken aan het afvallen (als voorbereiding op de Alpe d'Huzes) en de eerste week viel ik erg (te?) snel af (bijna 3 kilo), daarna ben ik stabiel gebleven of kom ik aan (100 - 200 gram per keer). Ik nuttig veel minder kcal dan ik nodig zou moeten hebben. Voor een man zit het rond de 2500 kcal en ik zit dagelijks op zo'n 1500 kcal. (Behalve op dagen van training, dan neem ik iets extra's maar niet veel) Ik meet niet super nauwkeurig (maar wel vrij nauwkeurig) dus het kan best iets meer zijn maar boven de 1800 kcal kom ik zeker niet. Juist omdat ik niet zo heel erg nauwkeurig meet hou ik 1500 aan ipv 1700 wat mij is aangeraden. Ik vermijd (snelle) suikers en verzadigde vetten.

Mijn vraag, is mijn lichaam aan het wennen dat het nu minder kcal krijgt? Zo ja, hoe lang duurt dat wennen normaal gesproken? Zo nee, wat zou er aan de hand kunnen zijn?

Het lijkt mij dat een lichaam niet aan hoort te kunnen komen wanneer er minder kcal binnen komen dat dat er uit gaan. Volgens mij is het niet vocht wat er vastgehouden word, het vochtpercentage blijft vrijwel gelijk.
Ik zou als ik jou was even kijken hoeveel je daadwerkelijk verbrand op een dag. 2500 is een gemiddelde maar is natuurlijk per persoon verschillend. En toch beter bijhouden hoeveel je binnenkrijgt aan eten en drinken, misschien zit je er wel veel verder boven dan je denkt ;)

• McMiGHtY
quote:
Seriph schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 08:02:
[...]

Ik wou meerijden via mijn bedrijf maar het moederbedrijf doet moeilijk of ik wel of niet met hen mee mag rijden. Ik ga dus niet maar ik rijd de Hel van de Wieringenmeer van mijn fiets club.

https://www.fietssport.nl/details/toertocht/id/46830 (Staat geen route bij nog). Ik krijg zelf de gpx via de mail een paar dagen voor de rit.
Daar ben ik dan wel benieuwd naar..als die gpx beschikbaar word kan ik dan een kopietje krijgen? (of komt die op fietssport te staan?)

• McMiGHtY
quote:
retlaw schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 22:57:
[...]

Ik fiets 'm mee via het bedrijf van mijn vriendin.
Nopes.. Granfondo Veluwe met zuslief en een collega

• KipCurreh
  • Registratie: oktober 2013
  • Laatst online: 11:46

KipCurreh

Nightcrawler

quote:
Ik ben heel tevreden over ;

Voorlamp : Lezyne Lite Drive 700 XL
Achterlamp : Lezyne Rear Strip Drive

Allebei met USB op te laden, geven fantastisch licht en zijn niet te groot.. Ook zijn de lichtintensiteit en type (knipperen etc) in te stellen met een druk op de knop..

Komende zondag duiken we met enkele collega's in de Vlaamse Ardennen.. Aangezien ik dagelijks 60km vlak maal, is het een beetje mijn ontmaagding qua hoogtemeters
Hopelijk lukt dit wat :D

KipCurreh wijzigde deze reactie 31-08-2018 11:53 (17%)

Setup | Steam

• Seriph
quote:
McMiGHtY schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 11:31:
[...]

Daar ben ik dan wel benieuwd naar..als die gpx beschikbaar word kan ik dan een kopietje krijgen? (of komt die op fietssport te staan?)
Geen idee. Als dat zo is dan kan je hem daar halen en anders stuur ik je een kopie. Even in de agenda zetten.

• mvds

mvds

Totally awesome!

quote:
Verona27 schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 11:20:
[...]

Ik zou als ik jou was even kijken hoeveel je daadwerkelijk verbrand op een dag. 2500 is een gemiddelde maar is natuurlijk per persoon verschillend. En toch beter bijhouden hoeveel je binnenkrijgt aan eten en drinken, misschien zit je er wel veel verder boven dan je denkt ;)
Ik zit meestal nog boven die 2500, gemiddeld zit ik denk ik rond de 2600. En dat is op dagen dat ik niet sport. Maar is er geen gewenningsperiode voor het lichaam?

• Verona27
quote:
KipCurreh schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 11:51:
[...]

Ik ben heel tevreden over ;

Voorlamp : Lezyne Lite Drive 700 XL
Achterlamp : Lezyne Rear Strip Drive

Allebei met USB op te laden, geven fantastisch licht en zijn niet te groot.. Ook zijn de lichtintensiteit en type (knipperen etc) in te stellen met een druk op de knop..

Komende zondag duiken we met enkele collega's in de Vlaamse Ardennen.. Aangezien ik dagelijks 60km vlak maal, is het een beetje mijn ontmaagding qua hoogtemeters
Hopelijk lukt dit wat :D
Succes haha! Ik vond de eerste keer in de heuvels stuk zwaarder dan ik had gedacht van te voren, maar het is wel heel leuk rijden!

• mhr-zip
Iemand ervaring met een ledvest? Ik zat van de week om 6:10 op de fiets naar mijn werk, en ik had het idee dat het geen overbodige accessoire was voor de komende winter.

Wat zijn jullie ervaringen? Ik kom zo snel 2 merken tegen 'Gato' en 'Wildsaver'.

• dreamscape
  • Laatst online: 17:57
@mhr-zip Vestjes met leds zijn leuk voor hardlopers. Ik neem aan dat je op de fiets zorgt voor adequate verlichting. Dan is het natuurlijk nog steeds een prima plan om een reflecterend hesje aan te trekken, maar dat hoeft niet een exemplaar met leds te zijn.

Veel van die hesjes zijn wel irritante windvangers. Als je genoeg hebt aan wat reflecterende strips zoals je hierboven laat zien (maar dan zonder verlichting), is wat mij betreft de Wowwow Cross Belt een aanrader:

dreamscape wijzigde deze reactie 31-08-2018 21:02 (32%)

Punctuality is the politeness of kings

• Crazy D

Crazy D

quote:
jochy schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 09:35:
http://www.gpsies.com/mapFolder.do?id=52096
Niet van mij trouwens.

Waar zit jij? Ik ben vandaag aangekomen in Molina (2km of zo vanaf centrum Bormio). Morgen is de pass gesloten tussen 8 en 16, wordt 50 tot 200 cm sneeuw verwacht :| Wegdek is trouwens best ruk op veel plaatsen zag ik vandaag (zijn er vandaag overheen gereden om op plaats van bestemming te komen). Voorspelling is ook wat matig komende dagen. Vriend van me en z'n pa komen zondag, willen sowieso de Stelvio een keer op. Ik twijfel nog of ik m aan de andere kant nog wil afdalen en weer terug wil rijden... Als de voorspelling uit komt is 1 x al hel genoeg.

• sapphire
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 10:44

sapphire

Die-hard pruts0r

quote:
McMiGHtY schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 11:31:
[...]

Heb je een GPX voor Ride door the roses nodig? Ze willen toch het grootste peloton van de wereld vormen ?
Vorig jaar starten het bij het bedrijf van een fietsmaatje van me en heb nog nooit zo veel stil gestaan tijdens een tocht :? Het was zo erg dat ik spierpijn in m'n handen had van het continue remmen.

Gabriël Ryzen

• mhr-zip
quote:
dreamscape schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 20:56:
@mhr-zip Vestjes met leds zijn leuk voor hardlopers. Ik neem aan dat je op de fiets zorgt voor adequate verlichting. Dan is het natuurlijk nog steeds een prima plan om een reflecterend hesje aan te trekken, maar dat hoeft niet een exemplaar met leds te zijn.

Veel van die hesjes zijn wel irritante windvangers. Als je genoeg hebt aan wat reflecterende strips zoals je hierboven laat zien (maar dan zonder verlichting), is wat mij betreft de Wowwow Cross Belt een aanrader:

[afbeelding]
Nee dit is niet mijn enige verlichting.

Maar bij mijn nieuwe baan moet ik de laatste 2 km over een industrieterrein, waar continue (container)vrachtwagens scheuren. Als ik daar van de herfst in het donker en in de regen fiets. Dan ben ik liever wat extra zichtbaar.

Dus het liefst met led. Ook als ik nieuwe fietskleding koop, let ik er ook op dat het wat meer opvalt dan zwart.

• D.deJong
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 19:05
Ik heb een vraag waar ik niet uit kom via Google.
Ik heb pas geleden een tweedehands Cannondale Synapse carbon gekocht en ik wil eigenlijk wat spacers er onder uit. Mag je nou wel of niet de spacers naar boven plaatsen, ik wil een beetje proberen zonder de zaag gelijk in de voorvork te zetten.
Cannondale zegt natuurlijk van niet maar dat is volgens mij Amerikaans indekken of heb ik het mis?

• Noxa
quote:
D.deJong schreef op zaterdag 1 september 2018 @ 09:35:
Ik heb pas geleden een tweedehands Cannondale Synapse carbon gekocht en ik wil eigenlijk wat spacers er onder uit. Mag je nou wel of niet de spacers naar boven plaatsen, ik wil een beetje proberen zonder de zaag gelijk in de voorvork te zetten.
Cannondale zegt natuurlijk van niet maar dat is volgens mij Amerikaans indekken of heb ik het mis?
Dat kan prima, je kunt rustig proberen wat voor jou de ideale hoogte is. Als je het eenmaal weet kun je hem doorzagen

• argro
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 16-11 23:15
quote:
D.deJong schreef op zaterdag 1 september 2018 @ 09:35:
Kan inderdaad prima. Ik heb ook wel eens gelezen dat er juist minimaal één spacer boven de stuurpen moet, omdat de stuurpen anders niet geheel zou klemmen. Kortom, gewoon doen en op zoek naar de juiste hoogte.
quote:
Noxa schreef op zaterdag 1 september 2018 @ 09:53:
[...]

Dat kan prima, je kunt rustig proberen wat voor jou de ideale hoogte is. Als je het eenmaal weet kun je hem doorzagen
Of niet doorzagen en een spacer boven de stuurpen laten zitten. Dan kan het stuur ook altijd weer omhoog, tegen de tijd dat je behoefte hebt aan een iets minder spartaanse zit. Dat kan bijvoorbeeld zelfs aan het begin van het seizoen zijn.

argro wijzigde deze reactie 01-09-2018 11:37 (24%)

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

• McMiGHtY
quote:
mhr-zip schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 20:17:
Iemand ervaring met een ledvest? Ik zat van de week om 6:10 op de fiets naar mijn werk, en ik had het idee dat het geen overbodige accessoire was voor de komende winter.

Wat zijn jullie ervaringen? Ik kom zo snel 2 merken tegen 'Gato' en 'Wildsaver'.

[afbeelding]
Ik heb deze in gebruik voor het hardlopen in het donker, voel me een stuk veiliger, op de fiets misschien ook wel een goeie!

• McMiGHtY
quote:
sapphire schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 21:33:
[...]

Heb je een GPX voor Ride door the roses nodig? Ze willen toch het grootste peloton van de wereld vormen ?
Vorig jaar starten het bij het bedrijf van een fietsmaatje van me en heb nog nooit zo veel stil gestaan tijdens een tocht :? Het was zo erg dat ik spierpijn in m'n handen had van het continue remmen.
Nee de Hel van de Wieringermeer :)

• mhr-zip
quote:
McMiGHtY schreef op zaterdag 1 september 2018 @ 11:43:
[...]

Ik heb deze in gebruik voor het hardlopen in het donker, voel me een stuk veiliger, op de fiets misschien ook wel een goeie!
Je hebt de gato? Bevalt hij ook?

• NielsTn
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 03-07 23:55
Vandaag de stoute schoenen aangetrokken en mijn fietsenmaker de vraag voorgelegd omtrent het inruilen van een Roubaix SL4 (2014, volledig sram red, powermeter, hydraulische velgremmen) op een BMC timemachine road 03. Incl retul meting... t gaat kriebelen, zeker ook met oog op een keer fietsen rond mont ventoux. Dan zijn schijfremmen wel wat veiliger lijkt me :) nu alleen ff hart/verstand discussie loslaten in mijn koppie 😌

Tesla Model 3 LR DualMotor - AP & FSD | 4800Wp solar panels | 11.4GJ thermal solar panels

• DieAnder
  • Registratie: november 2007
quote:
argro schreef op zaterdag 1 september 2018 @ 11:36:
Of niet doorzagen en een spacer boven de stuurpen laten zitten. Dan kan het stuur ook altijd weer omhoog, ...
... wat de fiets beter verkoopbaar maakt als je een nieuwe op het oog hebt. ;)

• Joba
  • Laatst online: 16-11 14:41
Vreemd, net een mooie pr gereden, en 7e tijd allertijden, maar in de klassementen houdt strava mijn oude tijd aan. Privacy instellingen staan goed (= 'verbergen op segment en uitdagingenklassementen' is niet aangevinkt). Iemand enig idee wat hier fout gaat? Blijkbaar een storing geweest bij Strava, klassementen zijn nu netjes bijgewerkt.

Daarnaast loopt mijn voorwiel plots aan als ik hard optrek. Ik denk steeds tegen mijn rechter remblokje. Heb ik niet eerder gehad en ik vertrouw het niet helemaal. Misschien gerelateerd aan mn valpartij een paar weken geleden. Volgende week krijgt de fiets een beurt dus dan maar even laten checken.

Joba wijzigde deze reactie 02-09-2018 18:06 (44%)

Als je een hamer hebt lijkt elk probleem op een spijker....

• Ramon 73
  • Nu online
quote:
mhr-zip schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 20:17:

[afbeelding]
Zelf ben ik niet zo bang over het hoofd gezien te worden, flinke bak licht voorop en achter een vast brandend rood licht, ondersteund door een knipperende LED in rood.
Mijn vrouw is wat angstiger, voor de 9km door bebouwde kom met goede fiets- en straatverlichting wil ze een reflecterend jack én led vest. Ze gebruikt dit vest al een jaar, in het donkere jaargetijde: https://www.banggood.com/...1120732.html?rmmds=search

Werkt prima, paar knipper modi en accu gaat iets van 8 uur mee. Nadeel is dat de accu met mini USB moet worden opgeladen, kabel krijg je er wel bij maar die aansluiting is niet meer zo courant dat je die overal tegenkomt.

Van Noxgear heb je ook zo'n vestje, ziet er iets minder cheapo uit. En de chinezen zouden de chinezen niet zijn als ze het ding niet gekopieerd hadden....review vind je wel onder twenty twenty vest op youtube. En precies wat ik al dacht, commentaar is dat de schoudereinden makkelijk afglijden. Mijn vrouwtje dacht dat ook al, ze zou dus zomaar gelijk kunnen hebben.

Ramon 73 wijzigde deze reactie 03-09-2018 09:27 (14%)

• Galois

Galois

1811 - 1832

Ik doe zowel aan wielrennen als aan mountainbiken en na elke tocht vul ik keurig in Strava in op welke fiets ik gefietst heb. Ik vind het wel leuk om te zien hoeveel km ik op welke fiets gefietst heb.

Maar is het mogelijk om met Strava te selecteren op fiets? Als ik alleen mijn tochten op de racefiets wil zien? Ik zie nergens deze optie...

• Noxa
Vandaag een "nieuwe 2e hands" TT bike op de kop getikt. Helemaal in mijn nopjes! De fiets ziet er uit alsof ze amper buitenlucht heeft gezien zeker omdat her en der het fabrieksvet nog op de onderdelen zitten.

Volgens de overlevering heeft de vorige eigenaar hem wel op de Tacx gebruikt. En ik vermoed zonder sociale Tacx band. Er zitten namelijk tubes op en die achterband is niet om aan te zien. Nu heb ik er 2 nieuwe tubes bij gekregen dus ik kan wel wat klussen maar ik heb dat nog nooit gedaan.

Het zijn ZIPP 808's met zo te zien geen rand voor een clincher. Iemand een tip hoe ik daar achter kom wat er op mijn wiel kan?
En iemand ervaring met vervangen van tubes? Is het moeilijk, kan ik het zelf of is dit een klusje voor de fietsenmaker. Ik ben best handig en doe dus eigenlijk alles zelf aan mijn racefiets maar vind dit wel iets wat goed moet gebeuren. Geen zin om het asfalt te kussen met 50 km/u.

• Swedish_Chef
  • Registratie: juni 2018
  • Laatst online: 19:07
quote:
Galois schreef op zondag 2 september 2018 @ 20:23:
Ik doe zowel aan wielrennen als aan mountainbiken en na elke tocht vul ik keurig in Strava in op welke fiets ik gefietst heb. Ik vind het wel leuk om te zien hoeveel km ik op welke fiets gefietst heb.

Maar is het mogelijk om met Strava te selecteren op fiets? Als ik alleen mijn tochten op de racefiets wil zien? Ik zie nergens deze optie...
Als je naar "Mijn profiel" gaat, dan zie je onderaan die pagina je fietsen staan. Zo kan je per fiets het totaal aantal kilometers zien. Of er meer mogelijkheden zijn, en vooral of je meer gedetailleerde info kan vinden, bv per fiets, per jaar, weet ik niet.

• wisselwerking
quote:

Probeer deze site maar eens. Dan lukt het wel
http://www.jonathanokeeffe.com/strava/annualSummary.php

• pdukers
  • Registratie: september 2006
  • Niet online
quote:

Niet op het dashboard, maar wel via de volgende pagina: https://www.strava.com/athlete/training

Als je rechtsboven "ride" als sport kiest, dan krijg je extra drop down menu's waaronder fietsen.
PS: ride type werkt momenteel niet. Bug is al bij strava gemeld.

• MazZz
  • Registratie: april 2016
Er is een veiling bezig van de spullen van faillissement Hans Struijk.

Misschien dat er er nog wel wat interessants bij zit voor iemand.

https://www.bva-auctions....sortBy=number-asc&page=23

• Galois

Galois

1811 - 1832

quote:
pdukers schreef op zondag 2 september 2018 @ 22:26:
[...]

Niet op het dashboard, maar wel via de volgende pagina: https://www.strava.com/athlete/training

Als je rechtsboven "ride" als sport kiest, dan krijg je extra drop down menu's waaronder fietsen.
PS: ride type werkt momenteel niet. Bug is al bij strava gemeld.
Top! Deze functie zocht ik inderdaad!! Tnx!
(het werkt nu wel weer...)

• Seriph
quote:
MazZz schreef op zondag 2 september 2018 @ 22:39:
Er is een veiling bezig van de spullen van faillissement Hans Struijk.

Misschien dat er er nog wel wat interessants bij zit voor iemand.

https://www.bva-auctions....sortBy=number-asc&page=23
Zitten wel wat mooie spullen tussen. Ik kan alleen niet maandag ophalen. En ik zou geen kavels kopen die de moeite van het vrij nemen zijn.

Voel me net een lijkenpikker

• pdukers
  • Registratie: september 2006
  • Niet online
quote:
Galois schreef op maandag 3 september 2018 @ 08:06:
[...]
(het werkt nu wel weer...)
Het filteren op fietsen heeft altijd gewerkt. Wat niet werkt is filteren op het type rit, dwz workout en race. Ik krijg altijd al mijn activiteiten te zien als ik bijv. race kies.

• McMiGHtY
quote:
mhr-zip schreef op zaterdag 1 september 2018 @ 13:09:
[...]

Je hebt de gato? Bevalt hij ook?
Ja bevalt goed, kan hem netjes strak om me heen doen zodat die niet fladdert en hij geeft genoeg licht.

• jochy
  • Registratie: mei 2016
  • Laatst online: 15-11 09:33
quote:
Crazy D schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 21:03:
[...]

http://www.gpsies.com/mapFolder.do?id=52096
Niet van mij trouwens.

Waar zit jij? Ik ben vandaag aangekomen in Molina (2km of zo vanaf centrum Bormio). Morgen is de pass gesloten tussen 8 en 16, wordt 50 tot 200 cm sneeuw verwacht :| Wegdek is trouwens best ruk op veel plaatsen zag ik vandaag (zijn er vandaag overheen gereden om op plaats van bestemming te komen). Voorspelling is ook wat matig komende dagen. Vriend van me en z'n pa komen zondag, willen sowieso de Stelvio een keer op. Ik twijfel nog of ik m aan de andere kant nog wil afdalen en weer terug wil rijden... Als de voorspelling uit komt is 1 x al hel genoeg.
Dankje, maar dat rondje is te lang voor ons. Heb al gekeken op de kaart en het is vrij moeilijk een rondje te bouwen zonder dat t echt heel lang wordt. Vanuit Bormio kan het nog wel, maar vanuit Prato (waar ik vanaf donderdag zit) is het allemaal wat lastiger.. Helemaal als de Stelvio zelf afgesloten is natuurlijk. Hoe is het daar nu?

https://www.strava.com/athletes/jochiestochies

• Galois

Galois

1811 - 1832

quote:
jochy schreef op maandag 3 september 2018 @ 15:36:
[...]

Dankje, maar dat rondje is te lang voor ons. Heb al gekeken op de kaart en het is vrij moeilijk een rondje te bouwen zonder dat t echt heel lang wordt. Vanuit Bormio kan het nog wel, maar vanuit Prato (waar ik vanaf donderdag zit) is het allemaal wat lastiger.. Helemaal als de Stelvio zelf afgesloten is natuurlijk. Hoe is het daar nu?
Vanuit Prato is het juist erg eenvoudig en niet veel langer dan een heen en weertje. Je kunt een mooi rondje maken vanaf Prato de Stelvio op en afdalen via Zwitserland (Umbrail). Heb ik 3 weken geleden nog gedaan... Iets van 60 km. Dit rondje bedoel ik dus...

Het heeft wel gesneeuwd op de top zag ik op webcams: https://nl.bergfex.com/stilfser-joch-ortler/webcams/c4770/

3 weken geleden was het zonnig en warm :)

• Ramon 73
  • Nu online
quote:
Ramon 73 schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 08:45:
Gisteren nieuw PR gezet op mijn woon-werk rit, de thuisrit. Stond op 51:19 en nu op 51:04. Ik wíl onder de 50:00 komen. Meestal zit ik tussen de 51:30 en 53:30 op de thuisrit, dus de meeste rek is er wel uit...
Zelf heb ik de indruk dat ik gisteren iets of wat tijd gewonnen heb doordat ik competitie had van een vent op een e-bike. Muv. speed-pedelecs laat ik me niet inhalen door een e-bike, punt. Dus beetje meer moeite gedaan dan anders en 15 seconden gewonnen. Nu was ik bij de eerste helling van betekenis die vent al kwijt dus zoveel heb ik er niet aan gehad :(

Maar hoe kan ik mezelf "pacen" om toch die laatste minuut eruit te persen?
Het is gelukt! _/-\o_
Vandaag een topdag (ondanks dat ik me vanochtend erg moe voelde), windstil en flink doorgepeesd. Gelukkig heel wat fietsers die dezelfde kant op gingen, dus genoeg om het tempo mee te verhogen.
PR stond op 51:19, nu op 49:35. Blij mee.

Nu op naar de sub 45:00 :9~

• Noxa
Vandaag weer een ommetje gemaakt op de TT fiets. Maar mijn remmen maken echt een enorme herrie zeg. Het zijn carbon wielen met carbon rem vlak. Iemand tips and tricks.

En zijn er hier mensen die ervaring hebben met tubes?

• mhr-zip
Wat vinden jullie van de nieuwe Sensa G3?

https://www.sensabikes.co...3-disc-ocean-metallic-ltd

• Ramon 73
  • Nu online
Blauw! Vooral heel erg blauw. Wel mooie lijn al is het maar afwachten of daar in L of XL nog veel van overblijft.
Wel dure upgrades, als je de standaard banden laat vallen voor GP4000 dan kost dat net zoveel als een setje banden inclusief binnenbanden. Dan rijd ik de originele bandjes wel op of doe er iemand een plezier mee voor die €2 prijsverschil.

• CedricD
  • Registratie: augustus 2009
  • Nu online
quote:
Ramon 73 schreef op maandag 3 september 2018 @ 18:19:
[...]

Het is gelukt! _/-\o_
Vandaag een topdag (ondanks dat ik me vanochtend erg moe voelde), windstil en flink doorgepeesd. Gelukkig heel wat fietsers die dezelfde kant op gingen, dus genoeg om het tempo mee te verhogen.
PR stond op 51:19, nu op 49:35. Blij mee.

Nu op naar de sub 45:00 :9~
Wat is je snelheid dan als ik vragen mag? :9

• Pelle

Pelle

jellejanvanveelen.nl

quote:
Pelle schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 10:46:
Heeft iemand hier ervaring met Miche full carbon wielen?
De SWR RC36 is nu redelijk gunstig geprijsd bij Mantel (€ 749). Het zou een mooie upgrade voor mijn Fulcrum Quattro's zijn.

https://www.mantel.com/miche-swr-rc36-tlr-racefiets-wielen
Knoop doorgehakt en besteld. Dit weekend weer fietsen in Luxemburg, dus zou mooi zijn als ik ze dan direct mee kan nemen.

En doordat ze ruim 300 gram lichter zijn dan mijn huidige wielen, ga ik natuurlijk alle KOM's halen daar :')

• Crazy D

Crazy D

quote:
jochy schreef op maandag 3 september 2018 @ 15:36:
Op de top was het vandaag koud (!). Denk amper 3 graden. Lag nog sneeuw maar niet op de weg dat was goed te doen (vanuit Bormio iig). Ook in Bormio was het niet heel warm trouwens, even in de zon 15 graden maar niet zo mooi subtropische temperaturen helaas. En nu regent het hier...

• Reynouts
  • Registratie: maart 2014
  • Niet online
quote:
Ik vind hem wel cool. Zou hem in het echt moeten zien voor de kleur. Beter dan alle zwarte racebakken in elk geval. Ook niet zo een over-de-top frame als ik het goed zie. Hij is niet perse goedkoop in vergelijking met andere merken als ik hem configureer. Vind ook de gran turismo blue van canyon net wat mooier dan deze kleur.

Ben benieuwd waar andere merken nog mee gaan komen dit jaar. Vooral qua kleuren. Maar als je zelf de kleurstelling mag kiezen (zoals bij apex of orbea), weet ik het eerlijk gezegd ook niet door het overschot aan mogelijkheden..

Rij ik straks toch ook op een zwarte fiets... ;-)

• DDX
Zo mooi uitje naar Luxemburg gehad.
Zaterdag op de fiets vanuit Heerlen naar Berdorf via de Vennbahn. (waar ook mooie stukken onverhad in zaten waar gravelbike niet had misstaan)
Gisteren Charly Gaul cyclo gereden, ging erg lekker.
39e, en 6e in mijn leeftijdscategorie
Maar m'n daaltechniek was niet voldoende om aansluiting te houden na zo'n 70km.
Moest na paar bochten vol op het gas om weer aan te sluiten, wat lukte maar klim daarna kreeg ik power niet hoog genoeg om te kunnen volgen.
En dan zie je peleton wegrijden...
Samen met Luxemburger die er ook af moest nog soort van poging om samen te rijden maarja dat heeft weinig effect natuurlijk als er zo'n 35 man voor zit in groep en er wat tegenwind is.
Op volgende klim reed ik bij hem weg en daarna in afdaling/vlakke stuk maar even rustig gereden tot volgende groepje aansloot.
Bij volgende klim onstond er groepje van 8 man en daarmee naar finish gereden.
Ging lekker iig, 270w np ruimte 4 uurtjes trappen.

En vandaag op de fiets terug via de Ardennen, trein gepakt in Eindhoven na 300km.

677km met 7500hm in 3 dagen 8)

DDX wijzigde deze reactie 03-09-2018 22:53 (4%)

Pagina: 1 ... 109 110 111 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor ervaringen, discussie en vragen over fietscomputers, fietsroutes e.d. kun je terecht in dit topic:
Het grote fietscomputer topic

Voor ervaringen, discussie en vragen over Indoor Cycling, kun je terecht in dit topic:
Het grote indoor cycling topic

Advies over welke fiets je het beste kunt kopen kun je beter in Verkeer & Vervoer vragen. Daar een nieuw topic openen werkt beter dan hier off-topic gaan.

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Auto

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True