USB oplaadbare fietsverlichting.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Finesse
  • Registratie: November 2014
  • Niet online
Stilletjes aan worden de dagen alweer wat korter en is goede fietsverlichting een noodzaak.
Natuurlijk heb ik zelf het www al wat afgezocht, maar er is zoveel, te veel zeg maar dat een keuze maken moeilijk is.
Reviews zijn vaak niet realistisch, vaak beïnvloed, veel belang hecht ik daar niet aan.
Gebruikers ervaringen van forumers hier daarentegen ... ben ik dus naar op zoek.
Mijn wensen voor een fatsoenlijke voorverlichting zijn:
Goed zien en gezien worden.
USB oplaadbaar.
Makkelijk van de fiets te bevestigen / te halen.

De verlichting zal hoofdzakelijk worden gebruikt voor korte avond / nachtritten.

Wie wil zijn ervaringen hier delen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Nu online
Finesse schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 23:43:
Reviews zijn vaak niet realistisch, vaak beïnvloed, veel belang hecht ik daar niet aan.
De grote koplampentest 2017

Volgens mij een vrij degelijke test.
Wie wil zijn ervaringen hier delen?
Ik heb de Axendo 60 naar aanleiding van bovenstaande test gekocht; alles wat men daar noemt klopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Finesse
  • Niet online
Er zijn hier in totaal 24 lampjes getest van dynamokoplampen tot batterijlampen en dat noemt men dan "de grote koplampentest".

[ Voor 5% gewijzigd door Finesse op 02-08-2018 11:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyramiden
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 08:49
In de winter zat ik met dezelfde vraag en ongeveer dezelfde eisen. Na wat rondzoeken vond ik de informatie ook gebrekkig en er zijn weinig testen. Uiteindelijk maar bij Chinese webwinkels gaan kijken. Uiteindelijk leek Xanes daar een redelijk merk te zijn, dus heb de trekker overgehaald. In totaal was ik 10 euro kwijt, maar ze lijken nu iets duurder te zijn:

Koplamp: Xanes SFL-01
https://www.banggood.com/...s=search&cur_warehouse=CN

Prima lamp. Bovenkant is van metaal en de bouwkwaliteit is uitstekend. Zeer veel licht. Soms lijkt men te denken dat er een scooter aankomt, dus belangrijk hem goed naar beneden te richten. Hij heeft ook een "achterlamp" modus waarin hij rood is. Hij zit op een sleetje waar je hem gemakkelijk vanaf kan klikken.
Ook spiegeltje naar de zijkant waardoor je vanaf de zijkant ook zichtbaar bent.

Achterlicht: Xanes STL03
https://www.banggood.com/...s=search&cur_warehouse=CN

Iets mindere bouwkwaliteit, maar prima lamp. Je bent zeer goed zichtbaar.
Los en vastmaken is iets minder fijn met een rubberen bandje, maar ik vind het geen probleem.

Hoe lang ze allebei op de batterij doen weet ik overigens niet. Meer dan 4 uur is het sowieso, want heb ze nog nooit hoeven opladen.
Afbeeldingslocatie: https://thumbs2.imgbox.com/0c/4c/muV4XDeu_t.jpg

[ Voor 6% gewijzigd door Pyramiden op 02-08-2018 20:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Spanninga maakt hele goede lampen, ik en mijn ma gebruiken ze al jaren. Waarom? Mijn pa werkt bij Spanninga :+

Maar het is gewoon echt wel goed spul, zeker de Axendo's zijn erg goede dingen, waterdichtheid zit ook wel snor, al klopt het wel dat het wat matig kan voelen, maar ik meen dat de elektronica ook zo'n mooie waterwerende coating heeft waardoor ze wel tegen water kunnen.

De 60 trekt natuurlijk wat sneller zijn accu leeg dan de 40, die getallen staan voor het aantal lux. 40 is prima voor normaal gebruik, 60 is voor als het echt pikdonker is waar je moet fietsen, want daar komt echt een beste bak licht vanaf.

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Finesse
  • Niet online
Ik heb intussen een keuze gemaakt,
De Spanninga axendo 60 usb lijkt me nogal groot te zijn, ze heeft het niet gehaald tegen mijn uiteindelijke keuze ... Busch + Müller IXON IQ Premium Fietsverlichting incl. stekker en accu's zwart voor de prijs van € 75,99

Achterlicht is geworden de Bontrager Flare R prijs: € 49,99
Of deze lampjes een goede keuze zijn moet nog blijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13:47
Ik heb op de racer dit setje: https://www.amazon.de/Bus...klicht/dp/B00GNWZZX6?th=1

Geeft iets minder licht dan die IQ, maar is inclusief achterlicht voor 50 euro te koop, brandt 2.5-3 uur op full power en beide lampjes via USB te laden.

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HBSVDK
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 06-05 18:08
Mocht ik er nog iemand mee kunnen helpen, ik heb een cateye volt 800 (60pond Amazon uk) op de fiets, 400 Lumen geeft 4uren licht, genoeg buffer voor de toekomst en een versleten batterij. 200 Lumen vind ik te weinig als je 33km/u fietst in het donker. Kan met 400 Lumen nog wel met m'n licht getinte zonnebril fietsen als bescherming tegen de mugjes. Achterlicht heb ik bontrager glo/Ember setje wat voor achterlamp voldoende is (40 branduren? op cr2032 variant ipv USB oplaadbare) paar knoopcellen in m'n zadeltasje... ) Voorlampje is er als backup mocht de cateye leeg zijn.

Bovendien een bontrager Flare (die ik nu in de zomer niet standaard op de fiets heb zitten). Zoveel licht als de flare heb ik een achterlicht nog nooit zien maken. Let op, doe een plakkertje over t USB klepje, t schijnt dat die niet helemaal waterdicht is op dat punt...
Pagina: 1