Het grote wielrenervaringtopic - Deel 20 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 64 ... 111 Laatste
Acties:
  • 632.451 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sherlock
  • Registratie: Mei 2000
  • Nu online

Sherlock

No Shit

Bedankt allen! Hartslagmeter heb ik, dus daar kan ik zeker wat mee gaan doen. Echter tijd is inderdaad ook nog wel beperkt, dus meer dan dat ene uur spinnen + nog een uur op de "Tacx" is alles wat er nog bij kan. Ik ga me dat extra uur wel gewoon inspannen, en dan volg ik gewoon de video die ik op dat moment voor me heb...

And if you don't expect too much from me, you might not be let down.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sapphire schreef op woensdag 15 november 2017 @ 07:35:
Zijn hier mensen die rijden met raceblades met dit weer. Was eens aan het kijken naar een setje Pro (xl's) maar twijfel er aan aangezien het lijkt alsof de helft mist :+
De raceblades long zijn dan wel 'mooi' maar een stuk minder snel te wisselen.
Ik vind die Raceblades niks. Ik heb een XtraDry x3, eigenlijk bedoeld voor de mountainbike, maar hij is licht, makkelijk te verwisselen, oersterk en houdt alle shit van het achterwiel prima tegen.

Een spatbord op het voorwiel heb ik eerlijk gezegd nooit gemist, de meeste drek spat wel tegen de onderbuis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09:06
Raceblades werken prima, maar ik kreeg hem bij mij niet op het voorwiel vanwege frame geometrie en je moet echt wat onder de bevestiging doen anders beschadigd je frame.

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15:30

sapphire

Die-hard pruts0r

@MrAngry Ook bij de 2016 versie?

Elke review is zo'n beetje lyrisch over die dingen en meet name de 'nieuwe' bevestiging.

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roda_djavulen
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 05-10 23:21
Vind het sowieso lastig om kritische reviews te vinden over fietsspullen moet ik zeggen :p DC rainmaker komt altijd objectief over maar die heeft het enkel over tech.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• retlaw
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14:45

retlaw

<GoT> RetLaw#2411

sapphire schreef op woensdag 15 november 2017 @ 12:50:
@MrAngry Ook bij de 2016 versie?

Elke review is zo'n beetje lyrisch over die dingen en meet name de 'nieuwe' bevestiging.
Ik heb een setje raceblades (geen xl) liggen, die mag je zo proberen of passen. Weet je in ieder geval of je de bevestiging wat vind. We wonen in hetzelfde dorp... Stuur maar een DM als je interesse hebt :).

Battle.net || Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoffa
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 14:15
Ik heb net gloednieuwe Raceblades op mn fiets gezet. Dat beschadigen van het frame is verleden tijd door de meegeleverde frameprotectors. Verder vind ik het geweldige dingen: heel erg instelbaar, geruisloos en houdt heel veel vuil tegen.
Naar mijn weten zorgt het voorspatbord er in hoge mate voor dat water wordt tegengehouden dat anders over je schoenen gesprayed zou worden. Nou houden overschoenen best wat water buiten, maar niet alles, dus hoe droger die blijven hoe beter imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
Ik heb geen idee welke versie raceblades ik heb, maar ik heb ze voor vorige winter gekocht dus ik neem aan de 2016 versie. Ik zal snel eens naar de bevestiging kijken, hoe dat zat, volgens mij zat er nog wel iets tussen dat zwarte stukje en m'n frame maar bleek dat bij demontage na de winter niet afdoende te zijn geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoffa
MrAngry schreef op woensdag 15 november 2017 @ 19:15:
Ik heb geen idee welke versie raceblades ik heb, maar ik heb ze voor vorige winter gekocht dus ik neem aan de 2016 versie. Ik zal snel eens naar de bevestiging kijken, hoe dat zat, volgens mij zat er nog wel iets tussen dat zwarte stukje en m'n frame maar bleek dat bij demontage na de winter niet afdoende te zijn geweest.
Ja graag, want als t vuil door die frameprotectorsticker heen is gegaan bij jou haal ik morgen mn raceblades nog van mn fiets. Kan t me bijna niet voorstellen overigens.

Edit: heb nu een stuk of vijf ritten ermee door de regen gedaan. Zal ze er morgen eens afhalen om te bekijken of er schade aan frame/sticker is.

[ Voor 10% gewijzigd door Stoffa op 15-11-2017 21:03 ]

• roda_djavulen
Als je lak weg kan slijten door de raceblades kan een sticker ook wegslijten natuurlijk. En dan is je lak aan de beurt. Ik denk dat je dus sowieso af en toe de sticker eronder moet vernieuwen

• Stoffa
roda_djavulen schreef op donderdag 16 november 2017 @ 09:07:
Als je lak weg kan slijten door de raceblades kan een sticker ook wegslijten natuurlijk. En dan is je lak aan de beurt. Ik denk dat je dus sowieso af en toe de sticker eronder moet vernieuwen
Niet per se, kijk bijvoorbeeld naar de stickers die fabrikanten gebruiken om een frame te beschermen tegen cablerub. Die stickers zijn op een gegeven moment ook niet door, maar de kabels hadden anders wel de lak beschadigd. Nu zijn schurende kabels natuurlijk wel minder agressief dan schurend zand maar goed...

• roda_djavulen
@Stoffa Dat soort stickers zijn bij mij wel al doorgesleten hoor, was dan wel op een mtb, maar het kan dus wel. Ze zijn wat harder dan lak, dat klopt.

• Stoffa
roda_djavulen schreef op donderdag 16 november 2017 @ 09:14:
@Stoffa Dat soort stickers zijn bij mij wel al doorgesleten hoor, was dan wel op een mtb, maar het kan dus wel. Ze zijn wat harder dan lak, dat klopt.
Hoe dan ook het is iets om met aandacht in de gaten te houden bij de Raceblades. Als je ze na de winter demonteert en je ziet twee grote schuurplekken op je carbonframe dan zal het huilen je nader staan dan het lachen.
Zit er zelf over te denken nog wat isolatietape over de stickers te plakken, en dan de raceblades er weer op.

• MrAngry
Als ik ze weer monteer dan gaat er een oude binnenband onder.

• Stoffa
MrAngry schreef op donderdag 16 november 2017 @ 09:40:
Als ik ze weer monteer dan gaat er een oude binnenband onder.
Krijg je dan geen vuil tussen binnenband en frame, waardoor het alsnog gaat schuren?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• orange.x
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13:27
Hierbij even een kleine update. Mijn Rose frame is ondertussen vervangen voor een Rose X-Lite CRS en heb alweer een aantal ritjes gereden op de nieuwe. In the end wel tevreden opzich maar het is zeer jammer dat door de nieuwe geometrie van het frame mijn zadel nu 1,5cm lager komt dan de bedoeling is en ze mij geen andere zadelpen gaan geven ondanks dat ik er weinig aan kan doen dat hun frame dus kaduuk gaat. Maargoed, heb maar een nieuwe besteld, wel ergens anders, om van al het gezever af te zijn. Bij een volgende breuk ga ik in ieder geval de verzekering inschakelen, want het blijft frame nummer 5 in 6 jaar wat in mijn ogen belachelijk is nog steeds :>

Afbeeldingslocatie: https://www.onderdegrond.nl/meuk/IMG_4899.jpg
Bijna helemaal zwart!

Omdat ik vind dat mijn fiets iets TE zwart is geworden besloot ik hier iets aan te gaan doen. Een vriend van mij heeft afgelopen jaar zijn oude frame laten spuiten wat een heel mooi resultaat is maar de kosten, 400 ex BTW, vind ik best wel fors. En ik heb een hagelnieuw frame dus dat leek me ook iets teveel van het goede, plus dan kan ik er wel vanuit gaan dat de garantie ook foetsie is. Dus ik bedacht dat ik misschien iets met stickers kon doen. Uiteindelijk ben ik op wrapfolie uitgekomen, testjes besteld en zeer tevreden!

Ben nu bijna klaar, wat een k-klusje wel! Maar het resultaat mag er zeker zijn! Tis een beetje hate it or love it begrijp ik binnen mijn eigen kringen, maar ik ben er heel blij mee :)

Afbeeldingslocatie: https://www.onderdegrond.nl/meuk/IMG_4962.jpg
Het zwarte is uit het witte gesneden.

Afbeeldingslocatie: https://www.onderdegrond.nl/meuk/IMG_4965.jpg
Wit op onderbuis en verder wat gouden accenten, stuur is nu ook bekleed met mat zwart wat eerst nog rood was, stuurpen ook helemaal zwarte look nu ipv rood.

Afbeeldingslocatie: https://www.onderdegrond.nl/meuk/IMG_4966.jpg
Moet op de voorvork nog klein stukje tekst goud worden, ook op de zijkant van bovenbuis een stukje en op de achterbrug moet boven het wit nog een strookje goud komen en dan is het wel mooi!

Het meeste gepriegel tot nu toe is het meten an sich, hoe groot moet een vlak zijn etc. Fontjes heb ik, maar welke grootte, hoeveel spacers enzo. Het zit niet overal SU-per strak, maar van een afstandje ziet het er erg goed uit :) Best wel trots op het resultaat so far.

Nu alleen een vraagje. Want ik heb in het verleden al eens mijn naam in losse letters als sticker op de zijkant van bovenbuis gehad en die ging na verloop loslaten omdat je er met je benen langskomt en met schoonmaken etc. Nu heb ik nog folie zat dus een keer iets moeten vervangen is geen ramp, alleen ja, wil ik dat ook weer niet om de haverklap moeten doen! Ben tot nu toe met meten snijden tekenen knippen plakken al een uur of 8 bezig denk ik :) Dus dat gaan we niet iedere maand opnieuw doen.

Vraag is dus: Zou ik dit spul kunnen beschermen op een of ander manier? Ik zat te denken aan iets van een extra doorzichtig matte folie, maar ook die kan natuurlijk loskomen vanwege randjes waar vuil achter blijft zitten. Iedereen heeft dat wel eens gehad bij dat plakkertje voor bescherming tegen de ketting bijvoorbeeld. Dus nog een laag folie is denk ik niet zo handig.
Je hebt zoiets bij mantel te koop: https://www.mantel.com/bi...lYmVzY2hlcm1pbmcjc3RhcnQz maar dat is maar voor een paar plekken en dus relatief dikkig en gevoelig voor vuil.

Een andere optie zou kunnen zijn om evt een beschermlaag, mat, aan te laten brengen of zelf te doen. Ik weet niet wat voor spul ze daarvoor gebruiken, en of zoiets ook los in een "spuitbusje" te krijgen is. Daar ga ik nog even achteraan, maar misschien is er iemand die hier tips voor heeft :)

[ Voor 4% gewijzigd door orange.x op 16-11-2017 10:16 ]

Verwijderd

En nu lekker door de modder en bladeren ploegen natuurlijk!

• Stoffa
Nou net de Raceblades eraf gehaald. De beschermsticker vertoonde al wat tekenen van slijtage na vijf ritten door de regen. Ik heb er isolatietape overheen geplakt, en ben er nu wel gerust op. Al met al is dit wel echt een punt om rekening mee te houden als je deze spatborden overweegt.

• terrapin
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Toptip: Plak kleine of grotere stukken 'helicoptertape' onder spatborden of over alles wat je wilt beschermen. Te bestellen in meerdere maten op rol, tamelijk duur spul, maar bruikbaar voor alles wat je wil beschermen. Bij mountainbikes bijvoorbeeld ook vaak op de onderbuis, als kettingbeschermer, tegen kabelslag, enzovoorts.

The higher that the monkey can climb, The more he shows his tail

• SimplySimon
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 15:29
Zwift volgend jaar naar €15,- (mits je nu al betaald user bent). Vind het een behoorlijke verhoging, zeker gezien het feit dat mijn vrouw en ik beide een account hebben. Ik hoop dat ze hier iets aan doen aka de multi user abonnementen op Spotify en Netflix.

FAQ a.d.h.v. mail Zwift

[ Voor 59% gewijzigd door SimplySimon op 16-11-2017 19:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Stoffa schreef op donderdag 16 november 2017 @ 10:23:
Nou net de Raceblades eraf gehaald. De beschermsticker vertoonde al wat tekenen van slijtage na vijf ritten door de regen. Ik heb er isolatietape overheen geplakt, en ben er nu wel gerust op. Al met al is dit wel echt een punt om rekening mee te houden als je deze spatborden overweegt.
Isolatietape is al standaard uitrusting bij mij dus doen daar wel een rondje van op de bevestigingspunten :)

@orange.x 400 ex voor spuiten :X Ik heb wel vaker prijzen gehoord maar dit is echt veel, had hij speciale dingen ofzo ?
Ben ook een beetje aan het kijken wat spuiten kost voor een oud stalen frame. Ben er alleen nog niet uit of ik het dat waard vind om wat leuks er van te bouwen (aangezien alles zo'n beetje rot is op het frame na ) of dat ik hem verkoop ofzo 7(8)7

[ Voor 26% gewijzigd door sapphire op 17-11-2017 00:10 ]

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoffa
sapphire schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 00:06:
[...]

Isolatietape is al standaard uitrusting bij mij dus doen daar wel een rondje van op de bevestigingspunten :)

@orange.x 400 ex voor spuiten :X Ik heb wel vaker prijzen gehoord maar dit is echt veel, had hij speciale dingen ofzo ?
Ben ook een beetje aan het kijken wat spuiten kost voor een oud stalen frame. Ben er alleen nog niet uit of ik het dat waard vind om wat leuks er van te bouwen (aangezien alles zo'n beetje rot is op het frame na ) of dat ik hem verkoop ofzo 7(8)7
Zag trouwens dat je de xls overwoog. Zolang je niet met >25mm banden rijdt kun je gewoon de Pro's nemen hoor, is volgens mij ook nog wat eleganter dan de xls.
Ben wel blij dat ik hier werd geattendeerd dat de framesticker niet "fire and forget" is, heeft me een nare verrassing in maart bespaard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Stoffa schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 10:14:
[...]

Zag trouwens dat je de xls overwoog. Zolang je niet met >25mm banden rijdt kun je gewoon de Pro's nemen hoor, is volgens mij ook nog wat eleganter dan de xls.
Ben wel blij dat ik hier werd geattendeerd dat de framesticker niet "fire and forget" is, heeft me een nare verrassing in maart bespaard.
Klopt maar de XL's zijn goedkoper O-)

Gabriël AM5

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15:16
Ingeloot voor de Maratona :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxa
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12:02
SimplySimon schreef op donderdag 16 november 2017 @ 19:42:
Zwift volgend jaar naar €15,- (mits je nu al betaald user bent). Vind het een behoorlijke verhoging, zeker gezien het feit dat mijn vrouw en ik beide een account hebben. Ik hoop dat ze hier iets aan doen aka de multi user abonnementen op Spotify en Netflix.

FAQ a.d.h.v. mail Zwift
Zag laatst een topic op het zwift forum voorbij komen waarin gesteld werd dat zwift werkt aan een familie abbo. Dus wie weet.

Als met die 15 Euro de kwaliteit omhoog gaat en de werelden uitgebreider worden vind ik het werk ok.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• f4stf0rw4rd
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 06-10 11:51

FAQ a.d.h.v. mail Zwift
€ 15 ≠ $ 15. Netto prijs komt op ongeveer € 12,75 tegen de huidige wisselkoers.

hier stond ooit een hoop info over wat eens een vet cool wrede configuratie was....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 30-09 08:26
Al naar de bank geweest voor een lening :P ?

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MortalPiso
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-09 20:57
f4stf0rw4rd schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 17:21:
€ 15 ≠ $ 15. Netto prijs komt op ongeveer € 12,75 tegen de huidige wisselkoers.
En als je daar 21% BTW bij optelt kom je op € 15,43 uit.

Ik heb nu een viertal ritjes gemaakt met BigRingVR en ik moet zeggen dat het me aardig bevalt. Prima afwisseling met Zwift!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seriph
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 14:36
MortalPiso schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 20:20:
[...]

En als je daar 21% BTW bij optelt kom je op € 15,43 uit.

Ik heb nu een viertal ritjes gemaakt met BigRingVR en ik moet zeggen dat het me aardig bevalt. Prima afwisseling met Zwift!
Ik betaal via paypal en ik heb nog nooit btw betaald voor zwift. Moet jij dat wel betalen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MortalPiso
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-09 20:57
Seriph schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 20:43:
Ik betaal via paypal en ik heb nog nooit btw betaald voor zwift. Moet jij dat wel betalen?
Ik betaal via mijn creditcard en ik zie op de afschriften dat er 10 USD geïncasseerd wordt. Inderdaad geen BTW. Mijn excuses :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ahlers
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11-02 21:18
Iemand een idee wanneer inschrijving LBL start?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
havana schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 17:46:
[...]

Al naar de bank geweest voor een lening :P ?
Valt wel mee toch, 80 euro ofzo incl shirt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Blik1984 schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 22:05:
[...]

Valt wel mee toch, 80 euro ofzo incl shirt
Dream on....!

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
109 euro entree dan, maar wel incl shirt plus windstopper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
119 euro volgens mij. Plus nog de kosten voor de loting.

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
havana schreef op zaterdag 18 november 2017 @ 07:28:
119 euro volgens mij. Plus nog de kosten voor de loting.
Die kosten zijn 2 euro en het is idd 119 euro maar daarvan is 10 euro borg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orange.x
sapphire schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 00:06:
[...]

Zover ik weet niet echt. Maar voor alleen het aanbrengen van een beschermlaag die ik evt kan laten doen ben ik gemiddeld ook wel zo’n 150 kwijt op allerlei plekken. En dat is gewoon 1-2 lagen coating!

Maar 1e tocht met mn gewrapte fiets zit erop. Ja, je merkt er geen moet van haha. Maar het ziet er wel goed uit vind ik zelf 😚

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 12:10
MortalPiso schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 20:51:
[...]

Ik betaal via mijn creditcard en ik zie op de afschriften dat er 10 USD geïncasseerd wordt. Inderdaad geen BTW. Mijn excuses :)
De nieuwe prijzen worden thans echter niet langer in USD weergeven, maar de lokale valuta. De aangekondigde prijs voor de europese landen is dan ook 15 eur en geen 10 usd meer zoals het was.

Zelfs dan, blijft het natuurlijk maar een klein bedrag tegenover de andere zaken die ik voor het fietsen uitgeef. En maak vaak genoeg gebruik van Zwift.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niconing
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 15:46
orange.x schreef op zaterdag 18 november 2017 @ 18:36:
[...]

Maar 1e tocht met mn gewrapte fiets zit erop. Ja, je merkt er geen moet van haha. Maar het ziet er wel goed uit vind ik zelf 😚
Ik ben nu wel benieuwd naar het eindplaatje. Foto's graag😁

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15:44
Goed, gisteren de handschoenen van Sealskinz voor mijn verjaardag gekregen. De maat is uitstekend maar heb het idee dat ze wat strak rondom mijn vingers zitten. Heb wel eens gelezen dat dat niet hoort.. iemand van hier daar meer 'kennis' van? En daarnaast vraag ik mij af of een grotere maat daar verschil in gaat maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orange.x
Niconing schreef op zondag 19 november 2017 @ 09:18:
[...]

Ik ben nu wel benieuwd naar het eindplaatje. Foto's graag😁
Van de vieze heb ik geen foto’s 😁 wel van de schone nog!

Staan net hierboven: orange.x in "Het grote wielrenervaringtopic - Deel 20"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• psychodude
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 12:10
la_fusion schreef op zondag 19 november 2017 @ 13:38:
Goed, gisteren de handschoenen van Sealskinz voor mijn verjaardag gekregen. De maat is uitstekend maar heb het idee dat ze wat strak rondom mijn vingers zitten. Heb wel eens gelezen dat dat niet hoort.. iemand van hier daar meer 'kennis' van? En daarnaast vraag ik mij af of een grotere maat daar verschil in gaat maken.
Ik heb zelf sealskinz in 2 maten. Bij de een goed aangesloten om de hand maar iets strak aan de vingers. In Nederland vind ik dit prima. Bij echte kou, bijvoorbeeld in de Alpen of Scandinavie in de winter als primaire handschoenen te koud maar gebruik ik ze soms wel als onderlaag.

De grotere maat maakt verschil, maar het vervelende daarbij is bij mij in ieder geval wel dat de vingers dan eigenlijk net iets te lang zijn. Wel warmer bij echte kou.

Voor wat betreft de water dichtheid bemerk ik er geen verschil in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• f4stf0rw4rd
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 06-10 11:51
psychodude schreef op zondag 19 november 2017 @ 08:02:
[...]

De nieuwe prijzen worden thans echter niet langer in USD weergeven, maar de lokale valuta. De aangekondigde prijs voor de europese landen is dan ook 15 eur en geen 10 usd meer zoals het was.

Zelfs dan, blijft het natuurlijk maar een klein bedrag tegenover de andere zaken die ik voor het fietsen uitgeef. En maak vaak genoeg gebruik van Zwift.
Je hebt inderdaad gelijk. Wanneer ik onder mijn acoount bij billing kijk staat er netjes een verhaaltje van dat het tot november 2018 $ 10 kost. Wanneer ik vervolgen op upgrade klik (tijdelijk mijn abo suspend omdat de tacx in reparatie is) staat er ineens een bedrag van € 10,49.

Mooie wisselkoers hanteren ze daar bij Zwift :9

hier stond ooit een hoop info over wat eens een vet cool wrede configuratie was....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

FAQ a.d.h.v. mail Zwift
Mits =/= tenzij...

(Het moet zijn: "(tenzij je nu al betaald user bent)"

[ Voor 5% gewijzigd door Smultie op 20-11-2017 10:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SimplySimon
Smultie schreef op maandag 20 november 2017 @ 10:25:
[...]

Mits =/= tenzij...

(Het moet zijn: "(tenzij je nu al betaald user bent)"
Moet niet tenzij zijn.

Tenzij is wel juist als ik het zo had geschreven: Zwift kost vanaf nu €15,- (tenzij je nu al betaald user bent, dan pas volgend jaar).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
SimplySimon schreef op maandag 20 november 2017 @ 11:26:
[...]

Moet niet tenzij zijn.

Tenzij is wel juist als ik het zo had geschreven: Zwift kost vanaf nu €15,- (tenzij je nu al betaald user bent, dan pas volgend jaar).
Nee,

Mits = als, tenzij = als niet, behalve als.
Zwift gaat volgend jaar naar €15, tenzij (behalve als) je nu al betaald user bent.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SimplySimon
Smultie schreef op maandag 20 november 2017 @ 12:03:
[...]

Nee,

Mits = als, tenzij = als niet, behalve als.
Zwift gaat volgend jaar naar €15, tenzij (behalve als) je nu al betaald user bent.
Hij is leuk.

Nee. Je betoog en uitleg klopt, maar Zwift is per direct, dus vandaag, €15,- per maand. Daar ga je imo de mist in.
Dus nogmaals: Vanaf volgend jaar betaal je €15,- (mits (als) je nu al betaald user bent). OF: Zwift gaat per direct naar €15,- (tenzij (als niet, behalve als) je nu al betaald user bent). Dan gaat het pas over een jaar/volgend jaar in.

On topic weer aub.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12:34

Crazy D

I think we should take a look.

Het grote taaltopic geworden? Het komt er dus gewoon op neer dat het duurder wordt :P
BigRingVR is gelukkig nog gratis :)

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Big Ring gaat ook naar betalen, maar ze zijn er nog niet uit welk verdienmodel ze willen hanteren.

Ik heb ze de suggestie van een strippenkaart aan de hand gedaan. Het is, IMHO, typisch een product waarvoor mensen geen 10/15 euro per maand willen betalen (zeker niet als je daarnaast ook nog Zwift of Trainerroad hebt) maar bijvoorbeeld 2 euro per rit lijkt me wél reëel.

[ Voor 9% gewijzigd door havana op 20-11-2017 13:37 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D

Crazy D

havana schreef op maandag 20 november 2017 @ 13:37:
Big Ring gaat ook naar betalen, maar ze zijn er nog niet uit welk verdienmodel ze willen hanteren.

Ik heb ze de suggestie van een strippenkaart aan de hand gedaan. Het is, IMHO, typisch een product waarvoor mensen geen 10/15 euro per maand willen betalen (zeker niet als je daarnaast ook nog Zwift of Trainerroad hebt) maar bijvoorbeeld 2 euro per rit lijkt me wél reëel.
Als t per maand opzegbaar is, vind ik 10 euro per maand wel prima. Als het goed is ga ik vanaf deze week minimaal 2 ritjes per week maken :) Maar bij 1 x per week voor 2 euro is idd een strippenkaart wel goedkoper. Nou ja we zullen het zien. Voorlopig nog gratis genieten :)

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
Laat ze maar net als Zwift gewoon geen controle laten doen op de 'trail-accounts'. Zolang je geen probleem hebt met iedere week opnieuw op level 1 beginnen en niet perse bij een club wil horen of leuke pakjes aan wil kunnen trekken.. gewoon iedere week een nieuw account op een niet bestaand email adres en geen haan die er naar kraait.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D

Crazy D

Haha nou ja ik heb er geen moeite mee om te betalen voor kwaliteit en voor iets wat ik leuk vind. Ga ook iedere week naar een WattBike training. Ik hou alleen niet van dingen die je per gebruik moet betalen. Doe mij maar gewoon een vast bedrag, dan weet ik waar ik aan toe ben. Per maand opzegbaar zodat als het goed weer is, je het kunt stopzetten.

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online

Kluus

Gang is alles

Afgelopen weekend tijdens het poetsen ondekte ik dat beide chainstay's van mijn Specialized Tarmac uit 2016 (volgens mij) gescheurd zijn:

Scheur_chainstay

Toch even schrikken want ik heb geen idee hoe het komt, geen crash in ieder geval, ook niet door noemenswaardige gaten in de weg gereden voor wat ik me kan herinneren en ik ben niet echt een zwaargewicht. Ik vind het ook apart dat het over beide stays gaat, mijn vermoeden is dat één stay al gescheurd was waardoor er de veel kracht op de ander is gekomen...

Anyway, straks maar eens langs de LBS om te kijken wat er aan gedaan kan worden. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
Hmm, normaal zou ik vragen of het wel helemaal door is (niet alleen cosmetisch), maar beide buizen naast elkaar op dezeflde hoogte voorspelt niet veel goeds... Shit zeg, hopelijk handelen ze het netjes af.

[ Voor 6% gewijzigd door MrAngry op 21-11-2017 09:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Crazy D schreef op maandag 20 november 2017 @ 17:07:
Haha nou ja ik heb er geen moeite mee om te betalen voor kwaliteit en voor iets wat ik leuk vind. Ga ook iedere week naar een WattBike training. Ik hou alleen niet van dingen die je per gebruik moet betalen. Doe mij maar gewoon een vast bedrag, dan weet ik waar ik aan toe ben. Per maand opzegbaar zodat als het goed weer is, je het kunt stopzetten.
Volgens mij kan je beide doelgroepen bedienen. Eén abonnement voor de veelgebruikers of de mensen die gewoon een vast bedrag willen betalen. En dan de strippenkaart voor de incidentele gebruikers zoals ik.

Ik zou op Big Ring nooit een abo nemen. Een strippenkaart zou ik wél overwegen of sterker nog afnemen.

[ Voor 7% gewijzigd door havana op 21-11-2017 17:38 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roet
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:26
havana schreef op maandag 20 november 2017 @ 13:37:

Is iets als VeloReality niet beter? Ik heb daar de Marmotte gekocht voor €20, dat zijn meerdere bergen, die ik vervolgens oneindig in hoge resolutie (tot 4K) kan rijden. Wat kan BigRing nog meer eigenlijk, ik kan dat niet zo goed opmaken van de website. Kan je ook bijvoorbeeld een ergo training rijden? Dus bijvoorbeeld het vermogen vastzetten en dan gaan rijden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus
  • Nu online

Kluus

Gang is alles

Net terug van de LBS, ze waren het ermee eens dat het er niet goed uit zag, foto's gemaakt en met garantie aanvraag opgestuurd naar Specialized. De verwachting is dat de aanvraag op basis van de foto's al wordt goed gekeurd.

Goede hoop op een nette oplossing dus! :)
havana schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 10:20:
[...]

Volgens mij kan je beide doelgroepen bedienen. Eén abonnement voor de veelgebruikers of de mensen die gewoon een vast bedrag willen betalen. En dan de strippenkaart voor de incidentele gebruikers zoals ik.
Dat zou voor mij ook wel wat zijn, zeker binnen het weg seizoen. In het geval van Zwift past het misschien om een "kilometer" tegoed te kunnen kopen...

[ Voor 62% gewijzigd door Kluus op 21-11-2017 11:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D

Crazy D

Roet schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 10:29:
[...]

Is iets als VeloReality niet beter? Ik heb daar de Marmotte gekocht voor €20, dat zijn meerdere bergen, die ik vervolgens oneindig in hoge resolutie (tot 4K) kan rijden. Wat kan BigRing nog meer eigenlijk, ik kan dat niet zo goed opmaken van de website. Kan je ook bijvoorbeeld een ergo training rijden? Dus bijvoorbeeld het vermogen vastzetten en dan gaan rijden?
Sowieso is BigRing nu nog gratis :) Volgens mij kun je niet in ergo mode rijden, wel kun je een pacer aanzetten op een bepaald wattage. Volgens mij is het doel van BigRing vooral virtueel met een zo realistisch mogelijk gevoel (weerstand) mooie bergen fietsen. Volgens mij gaat het idee van ergo mode daar een beetje tegenin, weinig bergen die dusdanig constant zijn dat je een x-wattage continue kunt rijden.

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roet
Crazy D schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 13:00:
[...]

Sowieso is BigRing nu nog gratis :) Volgens mij kun je niet in ergo mode rijden, wel kun je een pacer aanzetten op een bepaald wattage. Volgens mij is het doel van BigRing vooral virtueel met een zo realistisch mogelijk gevoel (weerstand) mooie bergen fietsen. Volgens mij gaat het idee van ergo mode daar een beetje tegenin, weinig bergen die dusdanig constant zijn dat je een x-wattage continue kunt rijden.
Dat klopt, vind ik ook. Ik begrijp ook dat BigRing momenteel gratis is, maar als ze naar een betaald concept gaan, dan kan VeloReality interessanter worden voor mensen. Vandaar dat ik vroeg wat BigRing nog meer kon, zodat ik een betere vergelijk kon maken voor mijzelf.

[ Voor 6% gewijzigd door Roet op 21-11-2017 15:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D

Crazy D

Roet schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 15:20:
Dat klopt, vind ik ook. Ik begrijp ook dat BigRing momenteel gratis is, maar als ze naar een betaald concept gaan, dan kan VeloReality interessanter worden voor mensen. Vandaar dat ik vroeg wat BigRing nog meer kon, zodat ik een betere vergelijk kon maken voor mijzelf.
Gewoon installeren, op een forum is er over gesproken maar voorlopig nog geen signalen dat op korte termijn een betaalmodel geïntroduceerd wordt dus tijd zat om te experimenteren welke je het leukste vind :) Ik wil VeloReality ook wel proberen. Heb BKoolIndoor ook geprobeerd maar daar kwam ik niet verder dan meedoen aan een race die al gestart was. Terwijl ik gewoon een stukje wil fietsen :)

Exact expert nodig?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Kluus
  • Nu online

Kluus

Gang is alles

Net via de LBS al bericht gekregen van Specialized, het frame (Tarmac Comp 2016) wordt onder garantie vervangen door een huidig frame van een range hoger (Tarmac Expert 2018). Dat wordt dus uitstekend opgelost, ik kan niet wachten tot de boel binnen is! _/-\o_

[ Voor 14% gewijzigd door Kluus op 22-11-2017 06:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Netjes. Specialized doet meestal ook niet heel moeilijk met garantie. Je verwacht ook niet anders van een topmerk.

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seriph
Betaal je ook voor.

Ik ros nu nog op een Cube in de rondte. Ik wou een goedkope fiets zodat het niet te veel pijn deed als ik het niet leuk zou vinden. In de toekomst zou ik wel willen overstappen op een mooi merk zoals specialized. Ik vind die toch wel wat hebben. Het zou niks uit moeten maken maar ik kijk toch naar wat voor fiets iemand rijdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D

Crazy D

Tjah, maar een duur merk wil niet per se zeggen dat het ook een mooie fiets is :P

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eddemans
  • Laatst online: 06-10 12:51
Gisteravond BigRingVR eens geprobeerd. Een route ergens in Noorwegen. Ziet er prachtig uit en de weerstand loopt mee conform verwachting.

Het viel me wel op dat het leek alsof ik vreselijk langzaam reed (wat reuze meeviel). Ook tegemoetkomende auto's reden op schildpadtempo. Waarschijnlijk is de video met een auto gemaakt die 50 à 60 rijdt. Dan krijg je een raar effect.

FulGaz, wat ik eerder heb gebruikt, vermeldt expliciet dat de video's vanaf fietsen zijn geschoten.

Dat VeloReality zal ik ook eens bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seriph
Daar ben ik het mee eens. Het zal het verschil zijn tussen een skoda en een BMW waarbij smaken verschillen. Ik ben ook een beetje van de extremen. Ik vindt die "stealth" fietsen soms erg mooi maar ik kan de hele felgekleurde ook wel waarderen. Heb een keer een gifgroene Cube gezien die ik ook heel mooi vond. De LBS zei dat het een showmodel was dat hij waarschijnlijk niet zou kunnen verkopen. Die was op dat moment zoveel boven mijn budget dat ik hem niet eens gevraagd heb om mij een aanbod te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
eddemans schreef op woensdag 22 november 2017 @ 14:40:
Gisteravond BigRingVR eens geprobeerd. Een route ergens in Noorwegen. Ziet er prachtig uit en de weerstand loopt mee conform verwachting.

Het viel me wel op dat het leek alsof ik vreselijk langzaam reed (wat reuze meeviel). Ook tegemoetkomende auto's reden op schildpadtempo. Waarschijnlijk is de video met een auto gemaakt die 50 à 60 rijdt. Dan krijg je een raar effect.
Dat doet me denken aan die tacx videos van vroeger, daar kreeg je dat effect ook, met name als je boven de 6% kwam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus
  • Nu online

Kluus

Gang is alles

Zonder een merkendiscussie te willen starten en over smaak te twisten. Ik ben in dit geval best bereid om extra te betalen voor de perfecte service en kwaliteit die Specialized geeft. Ik had er bijvoorbeeld niet aan moeten denken dat ik nu een nieuwe fiets zou moeten kopen. ;) Bij Specialized is het in ieder geval duidelijk waar (een deel) van de extra kosten in gaat zitten en overigens verkopen ze ook best "betaalbare" fietsen.
Seriph schreef op woensdag 22 november 2017 @ 12:43:
...
Ik ros nu nog op een Cube in de rondte. Ik wou een goedkope fiets zodat het niet te veel pijn deed als ik het niet leuk zou vinden. In de toekomst zou ik wel willen overstappen op een mooi merk zoals specialized. Ik vind die toch wel wat hebben. Het zou niks uit moeten maken maar ik kijk toch naar wat voor fiets iemand rijdt.
Dezelfde afweging heb ik ook gemaakt toen ik een MTB aanschafte, ik fietste al een poos op de weg toen ik mijn Specialized kocht, maar MTB-en was nieuw, toen ook een MTB van cube aangeschaft. Overigens ben ik er in dit geval later wel gedeeltelijk achter gekomen waar dat prijs verschil in zat. ;)

[ Voor 99% gewijzigd door Kluus op 22-11-2017 20:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D

Crazy D

eddemans schreef op woensdag 22 november 2017 @ 14:40:

Klopt, maar heb ook gemerkt dat het wel per filmpje scheelt. Op de ene rit rijdt het verkeer weliswaar langzaam maar is het niet heel vreemd, bij andere filmpjes is het wat vreemder.

Vandaag eerst ritje in Zwitserland gedaan. Vervolgens nog vrijwel vlak ritje in Frankrijk geselecteerd, maar had m'n Ant+ dongel per ongeluk even uit m'n laptop getrokken. Hij herkende daarna wel alles maar terwijl ik in de zwaarste versnelling op de fiets was geëindigd (500meter afdaling als einde in Zwitserland :D) reed het alsof het heel licht trapte. En zodra het > 0% werd zakte de virtuele snelheid ook tot 15km. 0,8 % steniging dus of zo.... Heel weird. Zodra het net onder de 0 kwam, vloog die naar 30 toe. Nou maakte die snelheid me niet uit, wilde ook lekker licht trappen (vandaar de bijna vlakke rit) maar vond het wel een beetje vreemd. Misschien volgende keer BigRing maar herstarten als ik de dongel er weer eens uit trek..... (of dat niet meer doen natuurlijk).

Exact expert nodig?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Seriph
Kluus schreef op woensdag 22 november 2017 @ 19:28:
[...]

Zonder een merkendiscussie te willen starten en over smaak te twisten. Ik ben in dit geval best bereid om extra te betalen voor de perfecte service en kwaliteit die Specialized geeft. Ik had er bijvoorbeeld niet aan moeten denken dat ik nu een nieuwe fiets zou moeten kopen. ;) Bij Specialized is het in ieder geval duidelijk waar (een deel) van de extra kosten in gaat zitten en overigens verkopen ze ook best "betaalbare" fietsen.
Dat bedoelde ik ook met daar betaal je voor. Je betaalt een beetje voor de sticker en een beetje voor de service/r&d/kwaliteit. Het was geen negatieve reactie 😁.

• Kluus
  • Nu online

Kluus

Gang is alles

Seriph schreef op donderdag 23 november 2017 @ 09:14:
[...]

Dat bedoelde ik ook met daar betaal je voor. Je betaalt een beetje voor de sticker en een beetje voor de service/r&d/kwaliteit. Het was geen negatieve reactie 😁.
Daar ben ik het mee eens, het was ook niet mijn bedoeling om verdedigend over te komen ;).

• Noxa
Vanmorgen een klim gedaan met Kinomap. iPad app en connectie via Bluetooth. Ik vind de app er wel gelikt uitzien en ze werkt in principe wel goed. Alleen viel mijn hoogteprofiel weg, wat ik wel een gemis vind. Daarnaast is de gradiënt een beetje hokkerig, het lijkt alsof ze een gemiddelde gradiënt over een x aantal meters genomen hebben in plaatst van continu adapterend.

Bij de concurrenten zoals Fulgaz en Swift wordt je hellingshoek continu aangepast (denk aan een haarspeldbocht waar je even flink in de pedalen moet gaan staan) waar dat bij Kinomap niet zo is.

Nog niet overtuigd dus, nu even afwachten op mijn ant+ module om BigrigVR te kunnen testen.

• Snippo
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 27-09 17:17
Snippo schreef op dinsdag 7 november 2017 @ 15:43:
Ik las hier eerder in het topic over BigRingVR. Dat lijkt me een mooi stukje software om eens te proberen op een Tacx Neo Smart, echter zijn de systeemvereisten niet mals.
Ik heb geen zin om een complete (dure) PC neer te zetten voor één programma, dus mijn idee is om het op een (lokale) server te draaien en dit vervolgens te streamen naar bijv. een Raspberry Pi.
Is er toevallig iemand die dit geprobeerd heeft of een andere oplossing ziet?

In de winkel hebben ze mijn pa verteld dat je met zo'n ANT+ USB stick geen abonnement (FullGaz gok ik) meer nodig hebt. Ze zijn waarschijnlijk alleen vergeten te vertellen over de PC die je dan beschikbaar moet hebben. Ik heb nu dus de opdracht gekregen om het aan de praat te helpen :+.
Om maar even antwoord te geven op mijn eigen vraag:
Het is gelukt door VirtualHere op een RPi te draaien en zo de ANT+ dongle te delen over het netwerk. Om een of andere reden werkt het niet als Windows als de (USB) server wordt gebruikt.
Maar op deze manier is het dus mogelijk om via RDP het beeld te 'streamen' naar ieder apparaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Stoffa schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 10:14:
[...]

Ik kom terug op mijn Opmerking dat de XL's goedkoper zijn. Bij Mantel atm. beide voor €26,95 in de aanbieding :)

Gabriël AM5

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• havana
Hmmmz Black Friday valt tot nu toe tegen :/

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14:32

Tjebakka

PSN: Currahee_Ross

Weinig echt goede aanbiedingen inderdaad.

Ik moet een herfst/winter/voorjaarkledingset aanleggen maar ik weet niet helemaal waar ik moet beginnen. Op dit moment heb ik zomerbib, zomerjersey + arm & beenstukken. Een paar jaar geleden had ik het allemaal wel in huis maar dat is oud en versleten. Ik kan momenteel fietsen vanaf een graad of 10, zonder regen, en heb dan alleen een beetje koude voeten. Ik wil graag doorfietsen tot 1 of 2 graden onder 0 in de winter en in de herfst mag er een spat regen vallen.

Wat heb ik nodig?

- Handschoenen (het liefst beetje nauw-sluitend zonder vervelende naden)
- Overschoenen (welke? en heb ik twee verschillende paren nodig?)
- Windstopper
- Winterjersey
- Evt lange bib?

help!

[ Voor 22% gewijzigd door Tjebakka op 24-11-2017 09:36 ]

If it aint fixed, it's broken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 14:57
Tjebakka schreef op vrijdag 24 november 2017 @ 09:33:
- Windstopper
- Winterjersey
- Evt lange bib?
Een fietsjas is wel fijn als je de winter door wilt, houdt de wind en kleine buitjes tegen. Heb zelf een Rapha jack, maar volgens mij is eigenlijk het verschil tussen alles boven de 120 euro maar marginaal. Een longsleeve in combinatie met een wind-gilet is ook prima als het wat milder is.
Verder heb ik een paar dunne Merino handschoenen (en beenstukken). Is lekker warm en wordt niet zo snel klam. Nadeel is wel dat het niet watervast is, dus als het regent lopen ze wel vol.
Mijn overschoenen koop ik altijd zo goedkoop mogelijk, want die krengen zijn bij mij altijd na een seizoen altijd alweer versleten. Wiggle huismerk (DHB) is daar altijd wel prima voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holk
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 12:57
havana schreef op vrijdag 24 november 2017 @ 09:11:
Klopt, maar heb toch een nieuwe helm nodig dus maar 3 verschillende besteld in de BF "aanbieding". En de POC bril bij Futurumshop is nu wel erg aantrekkelijk, dus er maar bij gedaan.. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holk
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 12:57

Ik moet een herfst/winter/voorjaarkledingset aanleggen maar ik weet niet helemaal waar ik moet beginnen. Op dit moment heb ik zomerbib, zomerjersey + arm & beenstukken. Een paar jaar geleden had ik het allemaal wel in huis maar dat is oud en versleten. Ik kan momenteel fietsen vanaf een graad of 10, zonder regen, en heb dan alleen een beetje koude voeten. Ik wil graag doorfietsen tot 1 of 2 graden onder 0 in de winter en in de herfst mag er een spat regen vallen.

Wat heb ik nodig?

- Windstopper
- Winterjersey
- Evt lange bib?

help!
Heb een Castelli Nanoflex 2 gekocht en ben erg tevreden met de kwaliteit en zeem. 3xl voor 1 meter 90 is wel noodzakelijk, maar het past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwinW
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08:10
Naast de Black Friday aanbiedingen bij Futurum, heb je waarschijnlijk ook begin van de maand van hen nog een kortingscoupon van 20 Euro gekregen voor bestellingen boven de 100 Euro. Korting op bv. kleding kan hierdoor leuk oplopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roozzz
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14:49

Roozzz

Plus ultra

havana schreef op vrijdag 24 november 2017 @ 09:11:
@Tjebakka Ik zie toevallig zojuist een Perfetto (blauw) voor € 96,57 bij wiggle. Voor dat geld lijkt het me een no brainer om toe te voegen aan een herfst/winter/voorjaar set.

Verder heb ik inderdaad nog niet veel spannende aanbiedingen gezien.

If you can see, look. If you can look, observe

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tjebakka
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14:32

Tjebakka

PSN: Currahee_Ross

Roozzz schreef op vrijdag 24 november 2017 @ 10:22:
[...]

@Tjebakka Ik zie toevallig zojuist een Perfetto (blauw) voor € 96,57 bij wiggle. Voor dat geld lijkt het me een no brainer om toe te voegen aan een herfst/winter/voorjaar set.

Verder heb ik inderdaad nog niet veel spannende aanbiedingen gezien.
Helaas al uitverkocht in mijn maat, maar toch bedankt voor de heads up!

If it aint fixed, it's broken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roozzz
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14:49

Roozzz

Plus ultra

Tjebakka schreef op vrijdag 24 november 2017 @ 10:28:
[...]

Helaas al uitverkocht in mijn maat, maar toch bedankt voor de heads up!
Helaas.

Ik hou me trouwens aanbevolen voor een goed setje handschoenen ;)

If you can see, look. If you can look, observe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lulukai
  • Laatst online: 15:39

Lulukai

God's gift to women

EdwinW schreef op vrijdag 24 november 2017 @ 10:16:
Naast de Black Friday aanbiedingen bij Futurum, heb je waarschijnlijk ook begin van de maand van hen nog een kortingscoupon van 20 Euro gekregen voor bestellingen boven de 100 Euro. Korting op bv. kleding kan hierdoor leuk oplopen.
Die codes zijn niet persoonlijk maar algemeen, kan je ze delen? De vorige was
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Voorts ook 20% korting op alles van Castelli.

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D

Crazy D

Heb allang gemerkt dat als je bij de outlets kijkt bij Mantel, Futurum en 12Go dat je sowieso niet hoeft te wachten tot eind november :P Maar dat ze daar ook gewoon regelmatig spul voor leuke prijzen hebben liggen.

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 06-10 21:06
Aanbiedingen zijn inderdaad niet heel spectaculair. Heb in ieder geval een paar GripGrab handschoenen en overschoenen besteld bij futurum. Bij Giant hadden ze vanmorgen 40% korting op alle accessoires. Daar een stel arm/beenstukken besteld en een Ridesense module voor mijn TCR. Ik kan de snelheids/cadanssensor van mijn Garmin dan verhuizen naar de MTB.

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus
  • Nu online

Kluus

Gang is alles

Vandaag ook even gekeken voor een lang ondershirt, maar zat weinig tussen ook. Uiteidelijk maar voor een craft gegaan voor reguliere prijs, die was goedkoper dan de ondershirts die wel in de aanbieding waren.

Racefiets is weer binnen trouwens! Van het weekend lekker testen... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
Hier mij ook beperkt tot het reguliere onderhoudsmateriaal. Kleine besparing(casette + buitenbanden) maar goed, het is toch weer nodig over x km dus ach ;)

Wel weer iets nieuws meegemaakt.. donderdagavond mijn banden goed opgepompt voor de toch van gisteren, blijkt bij vertrek de voorband lek te gaan gegaan. Nu is de voorraad binnenbanden dus ook weer wat geslonken :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Noxa
Vandaag een rondje BigRingVR gepakt. Wow dat werkt lekker zeg! ANT+ sensoren pikte hij snel op en programma werkt snel en responsive. Ook de gradiënt verandert continu en niet hokkerig waardoor het heel realistisch aanvoelt.
Enige minpuntje was dat de film gemaakt was met een auto waardoor het beeld wat hokkerig overkomt omdat het vertraagt wordt afgespeeld. Zijn allen filmpjes zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eddemans
Ik heb vanmiddag voor het eerst een workout op Zwift gedaan. Vorig jaar heb ik enkele weken Trainerroad gebruikt. Nu ik sinds kort voor Zwift betaal dacht ik eens een poging te wagen.

Programma: 12 weken wintertraining. Eerste training: 10min warmup, 10min cooldown en daartussen 1u30 op 165W. John Mayer concert op de achtergrond aangezet en gewoon gepeddeld. Richting het einde werd het wat oncomfortabel maar het ging verder prima.

Verschil met Trainerroad? Het ontbreken van enige verdere instructie op het scherm. Alsjeblieft: de komende 90 minuten rij je op 165 watt... succes. De Zwiftwereld is natuurlijk wel lollig maar ik was blij met de muziek. Ik overweeg zelfs om toch een iPad ernaast te zetten oid voor een filmpje of serie. Dan kan ik natuurlijk net zo goed met Trainerroad aan de gang. Maar goed: het is een experiment. Ik zie dat andere trainingen wel meer blokjes hebben dan deze drie. We wachten af.

@Noxa Ik merkte hetzelfde met BigRingVR, maar niet alle filmpjes schijnen zo te zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Holkers schreef op vrijdag 24 november 2017 @ 10:15:
[...]

Heb een Castelli Nanoflex 2 gekocht en ben erg tevreden met de kwaliteit en zeem. 3xl voor 1 meter 90 is wel noodzakelijk, maar het past.
De maat ligt meer aan je bouw dan aan je lengte ;)
Ik heb met 1,88m als ik op 83kg zit een L (of Xl als je wat ruimere fit wilt), vaders met 1,90m en 15kg meer ook een XXXL :+

BF vind ik tot nu toe ook meer een media spektakel/kreet. Gebruik het meer voor dingen die toch al in de planning zaten zoals die spatbordjes die toch wel zou kopen, dan scheelt het toch iets. Maar 1 ding gezien wat echt een goede aanbieding was waarvan ik wel even baalde dat ik dat nu niet kan/mag/moet kopen (camera van €1700 :9).

Wat heb ik nodig?

- Windstopper
- Winterjersey
- Evt lange bib?

help!
Lastig want je hebt ook nog zoiets als persoonlijke voorkeur.
Zelf kan ik met een Gabba SS, nanoflex arm- en beenstukken, Nanoflex bibshort, 2 ondershirts, vrij dunne handschoenen en neoprene overschoenen tot vlak boven nul nog rijden. Ben zelf vrij warm en heb ook snel zweethanden dus vandaar de dunnere handschoenen. Nu vaak als het koud word een Decathlon 900 jasje aan die ook erg goed bevalt. iig laagjes !

[ Voor 44% gewijzigd door sapphire op 25-11-2017 21:49 ]

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimorez
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Ik zat eigenlijk te wachten tot de Garmin 820 bundel bij Coolblue een kleine korting had (heb namelijk ook nog een (€100,- cadeaubon) maar nu bij Wiggle voor €340 kunnen kopen :) Tevens een goede fietspomp er bij besteld want daar was ik nog naar op zoek.

Helaas weinig tijd gehad om te fietsen sinds september en het weer werkt ook niet mee :( Ik hoop toch echt binnenkort weer op de fiets te zitten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roet
eddemans schreef op zaterdag 25 november 2017 @ 20:47:
Verschil met Trainerroad? Het ontbreken van enige verdere instructie op het scherm. Alsjeblieft: de komende 90 minuten rij je op 165 watt... succes. De Zwiftwereld is natuurlijk wel lollig maar ik was blij met de muziek. Ik overweeg zelfs om toch een iPad ernaast te zetten oid voor een filmpje of serie. Dan kan ik natuurlijk net zo goed met Trainerroad aan de gang. Maar goed: het is een experiment. Ik zie dat andere trainingen wel meer blokjes hebben dan deze drie. We wachten af.
Wat doet Trainerroad op zo'n moment, als je een lang (endurance) blok hebt? Dit is oprechte interesse, want ik denk dat Trainerroad beter is als je uitsluitend trainingsschema's volgt.

Wat ik nu met Zwift tijdens workouts doe is kijken naar wat voor type workout het is. Is het gewoon simpelweg endurance en een groot blok, dan zet ik een serie op. Als het een interval training is met korte blokken, zet ik muziek op en zet ik Zwift fullscreen, want dan is het fijn om steeds naar de boog (einde van het blok) te rijden. En heel af en toe rijd ik 'echt' in Zwift, en dan pak ik vaak de berg die ik beklim. Ik zit zelf in Week 8 van het 12wk schema en je hebt regelmatig trainingen waarbij wordt aangegeven wat je RPM moet zijn, welke versnelling je moet rijden of bij 1-been trainingen, welk been je op dat moment moet gebruiken. Maar heel uitgebreid is het niet, dat klopt. Zeker als je gewoon een endurance workout hebt, dan wordt er niets gezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eddemans
Roet schreef op zondag 26 november 2017 @ 09:01:
Wat doet Trainerroad op zo'n moment, als je een lang (endurance) blok hebt?
Bij Trainerroad kreeg ik bij de officiële trainingen voortdurend instructies, ook binnen blokken van een bepaald wattage. Bijvoorbeeld "de volgende minuut met 105+ rpm", "nog een halve minuut", "top! nu weer gewoon 80-90". Dat houdt mij wel bij de les. Ik hou wel van aan het handje te worden meegenomen tijdens een training. Een opmerking als "tijdens de komende vijf minuten mag je een aantal keren uit het zadel komen" vind ik dan dus weer irritant :P

Overigens heeft Trainerroad weinig echt lange endurance workouts. Die hebben ze expres geschrapt ten gunste van bepaalde intervaltraining die volgens "de wetenschap" eenzelfde effect heeft. Zodoende heb je daar dus niet 90 minuten hetzelfde wattage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D

Crazy D

Gister in trainerroad een FTP test gedaan. Sjezus best pittig! 10 minuten intrappen, daarna 2 x naar serieuze wattages met serieus beentempo "om lekker warm te worden", en daarna 2 x 8 minuten pokkezwaar... De FTP die eruit komt zou je in theorie een uur moeten kunnen volhouden. Nu heb ik Alpe d'Huez op BigRingVR gereden en dat hou ik toch echt geen uur vol op de FTP die hij zegt. Maar goed, heb nog wat maanden om te trainen :)

Vind de teksten die ze tonen tussendoor op zich wel aardig. Muziekje erbij, en het is toch een beetje een motivatie blah blah met hier en daar wat tips. Binnenkort maar eens kijken hoe dat filmpjes kijken vanuit trainerroad werkt.

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxa
Crazy D schreef op zondag 26 november 2017 @ 12:57:
Gister in trainerroad een FTP test gedaan. Sjezus best pittig! 10 minuten intrappen, daarna 2 x naar serieuze wattages met serieus beentempo "om lekker warm te worden", en daarna 2 x 8 minuten pokkezwaar... De FTP die eruit komt zou je in theorie een uur moeten kunnen volhouden. Nu heb ik Alpe d'Huez op BigRingVR gereden en dat hou ik toch echt geen uur vol op de FTP die hij zegt. Maar goed, heb nog wat maanden om te trainen :)

Vind de teksten die ze tonen tussendoor op zich wel aardig. Muziekje erbij, en het is toch een beetje een motivatie blah blah met hier en daar wat tips. Binnenkort maar eens kijken hoe dat filmpjes kijken vanuit trainerroad werkt.
FTP test's hurt.... like a mofo! Althans als je het goed doet. Ik vind een 20 min test overigens wel verfijnder dan 2x 8. Het maakt het er overigens niet minder makkelijk op.

Inmiddels ben ik er achter gekomen dat een uur op FTP wattage rijden wel kan. In een race bijvoorbeeld. Maar dan lig er daarna ook helemaal af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Grmmz :(

Net even de fiets poetsen en de raceblades installeren. Achterwiel zat binnen 3min er goed op, voorwiel was een drama door de waslijnen die mijn fiets nog onder de onderbuis heeft lopen .
Zat het eindelijk goed viel me op dat mijn voorwiel amper draaide als ik er een slinger aan gaf. Dacht eerst dat de raceblades er tegen aan zaten maar na her-monteren bleek het toch het wiel zelf te zijn. Dus wiel er uit en tutorial gezocht hoe bij de lagers te komen. Niks echt kloppends te vinden voor de Quattr's LG 2016 dus met de kennis van de geziene dingen zelf gaan vogelen. Bleek uiteindelijk wat pielen maar erg simpel qua opzet.

Conclusie 1 van de lagers compleet vast, aan de buitenkant ziet hij er prima uit en ook de rest van het deel rondom de lager is amper vuil te vinden. Geen idee hoe ik de lager open krijg maar ga er vanuit dat deze flink verroest is door vocht?

Anyway ik moet dus sowieso nieuwe hebben maar heb even advies nodig . Het is de 6903-2RS de online goed te vinden is, maar maakt het merk nog uit en weet iemand of er een variant is met betere seals ofzo ?
Je hebt dus met 2 kanten kunststof of metalen sealing, RVS of gewoon stalen lagers, ook nog ceramisch. En maakt merk nog uit ?

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roet
eddemans schreef op zondag 26 november 2017 @ 11:30:
[...]
Overigens heeft Trainerroad weinig echt lange endurance workouts. Die hebben ze expres geschrapt ten gunste van bepaalde intervaltraining die volgens "de wetenschap" eenzelfde effect heeft. Zodoende heb je daar dus niet 90 minuten hetzelfde wattage.
Dat is heel goed, want gepolariseerd trainen ben ik een groot voorstander van. Ik heb in een random onderzoek gelezen dat onder de 10 uur training per week, je het beste 4x8min intervals kan doen van 115% FTP, en sweetspot trainingen. Het onderzoek was gericht op welk trainingsvorm het beste was voor je conditie, verdeeld over mensen die verschillende hoeveelheden tijd per week besteden. Ze zeggen letterlijk; 'Train je minder dan 10u per week? Time to drop the hammer!' Pas als je meer dan 10 uur per week traint, is D1 interessant, werd geschreven in het onderzoek. Heeft te maken met hoeveel je kunt herstellen per week natuurlijk, je kunt niet iedere dag een SHIIT training doen :).
Crazy D schreef op zondag 26 november 2017 @ 12:57:
Vaak is het zo dat de uiteindelijke FTP uit een 2x8 of 20min test, nog -10% moet om tot de echte FTP te komen, misschien is dat nog niet gebeurd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D

Crazy D

Roet schreef op zondag 26 november 2017 @ 22:11:
Vaak is het zo dat de uiteindelijke FTP uit een 2x8 of 20min test, nog -10% moet om tot de echte FTP te komen, misschien is dat nog niet gebeurd?
Jawel die haalt ie er ook af. Misschien was m'n "aanvang"vermoeidheid tijdens de klim anders. Zal t de volgende keer bij een mooie virtuele klim nog eens goed in de gaten houden :)

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eddemans
Crazy D schreef op maandag 27 november 2017 @ 07:07:
[...]

Jawel die haalt ie er ook af. Misschien was m'n "aanvang"vermoeidheid tijdens de klim anders. Zal t de volgende keer bij een mooie virtuele klim nog eens goed in de gaten houden :)
Maar dat is toch ook de hele "grap" van je FTP? Dat is het maximum wattage dat je een heel uur kunt volhouden. En dan dus daarna geen puf meer hebt om te gaan stappen oid. Het idee is dat je na een uurtje op FTP nog net niet dood neervalt onder de douche. Anders had je dus harder gekund!
Pagina: 1 ... 64 ... 111 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor ervaringen, discussie en vragen over fietscomputers, fietsroutes e.d. kun je terecht in dit topic:
Het grote fietscomputer topic

Voor ervaringen, discussie en vragen over Indoor Cycling, kun je terecht in dit topic:
Het grote indoor cycling topic

Advies over welke fiets je het beste kunt kopen kun je beter in Verkeer & Vervoer vragen. Daar een nieuw topic openen werkt beter dan hier off-topic gaan.