Afgelopen zomer ben ik ook begonnen met een beetje recreatief fietsen.
Heb deze Giant Defy gekocht via Markplaats voor 450 euro. Als ik het goed heb is dit model uit 2010. Volledig shimano 105 afgemonteerd. Zeer blij mee.
Bandjes heb ik er wel zelf even nieuw ondergezet afgelopen week. Zat een cyclocross achterop en wilde deze toch wel graag een beetje in lijn hebben met gewoon race bandjes plus de rode streep op de band vond ik een mooi detail. Bandjes zijn de Continental Ultra Sport II Race Vouwband 700x25C.
Verder maak ik plannen om ook in de winter wat ritjes te gaan maken, daarvoor ben ik op ali even gaan shoppen bij Santic. Bij fiets.nl (klinkt amateuristischer dan het is, de community op het forum is best prima) waren ze daar best enthousiast over. Mijn orders bij Ali:
Verder heb ik al overschoenen, even gehaald bij Decathlon. Daar heb ik ook mijn shoentjes gekocht en mijn eerste bib. shirt (wat een pauper ding is/was dat) en helm. Ook heb ik al geshopt bij Racmmer, Redelijke kwaliteit om mee te beginnen, maar Santic zou dan weer een stapje hoger zijn.
Verder ben ik nog een beetje aan het proberen om afstellen zelf te doen, maar dat neemt enorm veel tijd in beslag, zeker als onervaren iemand. Zijn er mensen die het onderhoud en/of afstellen laten doen? Ik heb het dan niet over zadelhoogte/stuur/balhoofd/schoenplaatjes, maar meer over de derailleurs. Hij maakt, naar mijn inschatting, toch wat veel geratel. Ik wil mijn fietsje juist heel stil hebben.