Het grote wielrenervaringtopic - Deel 20 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 62 ... 111 Laatste
Acties:
  • 632.450 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 11:35
Ja alleen op een bepaald moment zitten mijn zakjes vol en kan die die dingen nergens meer laten.
Gabba met armstukken die je kan afritsen is leuk, maar beide armstukken samen krijg je met moeite in 1 zakje op je rug.

En lastige met kledingkeuze is dat het ook veel van je tempo afhangt.
Met hartslag van rond de 100 moet ik toch echt wat laagjes meer aan dan met hartslag van 140.

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeeg
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-10 11:51
havana schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 15:46:
Volgens mij kleden veel wielrenners zich op het koudste moment van de rit. Volgens mij kun je beter kleden op het warmste moment van de rit en dan tijdens de koudere momenten je kleding aanvullen met bijv. arm-/beenstukken.
Ja precies. Ik heb het vaak wat fris als ik buiten klaar sta om te vertrekken, maar dat is vaak snel genoeg weer over.
Even later heb ik meer tijd om te kijken naar te warm geklede wielrenners met rode koppen... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxa
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12:02
Mijn stel regel is dat als je naar buiten stapt je het eigenlijk net te koud moet hebben. Dan ben je na 45 minuten fietsen prima op temperatuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roda_djavulen
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 05-10 23:21
Klopt, en dat zeg ik ook iedere keer weer tegen mijn vrouw, maar die blijft eigenwijs teveel aan doen zodat we na 20 minuten moeten stoppen zodat ze een laagje uit kan doen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seriph
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11:56
roda_djavulen schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 16:22:
Klopt, en dat zeg ik ook iedere keer weer tegen mijn vrouw, maar die blijft eigenwijs teveel aan doen zodat we na 20 minuten moeten stoppen zodat ze een laagje uit kan doen :P
Zijn wij getrouwd met dezelfde vrouw? Die van mij heeft het altijd warm op de fiets en waar gaat het buitenste laagje? In mijn jersey want ja die van haar zitten vol met eten voor een gezin van 5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roda_djavulen
@Seriph

haha, ja je zou het bijna denken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
Noxa schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 16:06:
Mijn stel regel is dat als je naar buiten stapt je het eigenlijk net te koud moet hebben. Dan ben je na 45 minuten fietsen prima op temperatuur.
Dat werkt prima als je beetje doorfietst, maar als je besluit om iets rustiger te fietsen kan je beter extra laagje aantrekken/meenemen.
Vooral in de winter kan ik mij nog wel eens goed vergissen in welke handschoenen ik aan moet trekken.
Te warm is niet goed, maar te dun ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cliffie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-10 09:44

Cliffie

Trompetslet

Tja, ik kies er liever voor om te warm aangekleed te zijn, dan te koud. Met het weer van de afgelopen tijd toch echt wel arm- en beenstukken. Als het dan toch te warm wordt, dan kan er altijd wat uit :)

Zie genoeg mensen bij 12 graden nog kort/kort fietsen. Lijkt me niet echt jofel voor de knieen.

17x DMEGC DM300-M156-60BK @ Enphase | 3300Wp Oost & 1800Wp West (Gouda)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BreadFan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
DDX schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 15:50:

Met hartslag van rond de 100 moet ik toch echt wat laagjes meer aan dan met hartslag van 140.
Lol een hartslag van 100 heb ik ongeveer als ik net mijn fiets uit de schuur gepakt heb :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bokmaaa
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 13-01-2023
DDX schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 22:27:
[...]

Dat werkt prima als je beetje doorfietst, maar als je besluit om iets rustiger te fietsen kan je beter extra laagje aantrekken/meenemen.
Vooral in de winter kan ik mij nog wel eens goed vergissen in welke handschoenen ik aan moet trekken.
Te warm is niet goed, maar te dun ook niet.
Afgelopen winter ben ik 1 keer na een kwartier weer naar huis gereden en dat was omdat mn vingers té veel pijn deden. Daarna dus direct door naar de LBS voor dikkere handschoenen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ex Nunc
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online

Ex Nunc

Concedo nulli

BreadFan schreef op vrijdag 27 oktober 2017 @ 08:50:
[...]

Lol een hartslag van 100 heb ik ongeveer als ik net mijn fiets uit de schuur gepakt heb :P
Wel iets later dan dat, maar wel binnen de eerste 5 kilometer, om daarna ook niet weer terug te komen op dat niveau totdat ik al weer even afgestapt ben. Bij een relaxte rit ongeveer rond de 125 of zo. Hartslag van rond de 100 doet mij vermoeden dat je al aardig op leeftijd bent. Of erg getraind en misschien een combinatie van beide.

Qua kleding blijft het voor mij altijd lastig. Op gang komen en warm worden, daarna niet te warm krijgen. Wat dan ook niet helpt is als je met een clubrit vroeg weg gaat en juist in de tijd komt waar de temperatuur het meest fluctueert. Soms gok je goed en soms ook niet. Soms komt de zon namelijk wel door en soms blijft de mist hangen tot 30 min voordat je weer thuis bent. Je moet het maar leuk vinden, dat fietsen in deze tijd :P

Si vis pacem, para bellum

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DDX
Ex Nunc schreef op vrijdag 27 oktober 2017 @ 11:13:
[...]
Hartslag van rond de 100 doet mij vermoeden dat je al aardig op leeftijd bent. Of erg getraind
Hou het maar op het laatste ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acidd91
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 06-10 13:31
Iemand nog tips voor goede fiets handschoenen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 10:45
acidd91 schreef op vrijdag 27 oktober 2017 @ 13:07:
+1, vorig jaar een aantal keren met 0-5 graden ongeveer 3 uur op de fiets gezeten maar dat was geen succes. Mijn huidige zoektocht leverde vooral de informatie op dat ze winddicht moeten zijn aangezien dat de meeste invloed heeft op de temperatuur. Regen natuurlijk ook maar dat probeer ik sowieso te vermijden :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 30-09 08:26
acidd91 schreef op vrijdag 27 oktober 2017 @ 13:07:
Zomer of winter?

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acidd91
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 06-10 13:31
Eigenlijk zelfde vraag als bovenstaand, 0-5 graden, winter dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11:38
Ik heb goedkope dunne handschoentjes van de Decathlon (euro of 5) en doe daar mijn gewone handschoenen overheen.. In 9 van de 10 gevallen is dat meer dan genoeg na ongeveer een kwartier fietsen.

Ik heb ook van die Neoprene handschoenen van Castelli, maar die zijn snel te warm en zweten bovendien enorm.

[ Voor 22% gewijzigd door M@cer op 27-10-2017 14:46 ]

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Dat is het grote probleem. Warme handschoenen vinden is niet zo moeilijk. Het probleem is dat ze vaak zo warm zijn dat je zweethanden krijgt en vervolgens alsnog ijskoude handen.

Ik rijd hartje winter met elektrische handschoenen. De verwarming knal ik aan zodra ze "vol zijn gelopen". Werkt voor mij perfect.

Venitex handschoenen werken ook prima voor wat kortere ritten. Wol van binnen ==> nemen enorm veel vocht op.

Voor de iets warmere ritten gebruik net als @M@cer gewoon hardloophandschoentjes. Die zijn zo dun dat de wind er lekker doorheen waait waardoor je niet snel klamme handen krijgt.

[ Voor 32% gewijzigd door havana op 27-10-2017 14:55 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
Ik werk ook veel met 2 lagen systeem, idd dunne handschoenen van decathlon en daaroverheen andere handschoenen afhankelijk van wind/temperatuur en inspanning die ik ga doen.
En voordeel dat je onderste laagje ook uit kan doen onderweg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxoss
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 06-10 22:22
Ik heb de Roeckl Vreden handschoenen. Ik vind ze super relaxed, gebruik ze de hele winter door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ex Nunc
  • Niet online

Ex Nunc

Concedo nulli

DDX schreef op vrijdag 27 oktober 2017 @ 11:38:
[...]

Hou het maar op het laatste ;)
Dan ben je goed getraind, maar volgens mij maak jij ook (gemakkelijk) duizend km of meer per maand? Dat zal ook meehelpen, vooral als je dan ook zo af en toe rustig aan doet. Daar heb ik nooit tijd voor :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
DDX rijdt meer dan een prof, even als referentie...

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoffa
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10:21
Wat ik me bij @ddx altijd afvraag is hoe hij altijd de motivatie blijft houden om zo extreem veel kms te maken.
Zelf zou ik dat wel leuk vinden voor een paar maanden ofzo, maar daarna zou ik t zat worden denk ik (ook zouden mn vriendin en kind t me niet in dank afnemen trouwens maar dat is een ander onderwerp).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxa
havana schreef op vrijdag 27 oktober 2017 @ 14:54:
Dat is het grote probleem. Warme handschoenen vinden is niet zo moeilijk. Het probleem is dat ze vaak zo warm zijn dat je zweethanden krijgt en vervolgens alsnog ijskoude handen.
Een goede tip voor koude, natte, zweet handen. Is het dragen van die nintril wegwerphandscoenen onder je gewone handschoenen. Ik doe het met wintersporten of als het heel koud is op de fiets.

Je moet ze aantrekken als je handen nog warm zijn. Het zweet blijft dan in die plastic handschoentjes staan en vormt een isolerende laag, een soort wetsuit idee. Ik heb er bij temperaturen ver onder de -10 heerlijk warme handen mee gehad.

Ik neem ze mee van mijn werk, maar volgens mij kun je ze ook kopen bij de kruidvat of grote bouwmarkt bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartNL
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05-10 12:57
havana schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 10:28:
Persoonlijk vind ik Zwift echt 3x niks
Zwift zit meer een spelelement in en ik vind het juist erg leuk.
Wat ik leukste vind zijn de groepsritten en momenteel dan vooral die van Pack met afterparty. In een groepsrit vliegt de tijd voor mij voorbij. Wat ik aan Zwift prettig vind is dat je altijd renners tegenkomt die ongeveer even hard rijden en dat motiveert.
Als je echt gestructureerd wilt trainen maakt het denk ik niet zo veel uit welke software je gebruikt. In Zwift kun je zelf eenvoudig trainingen aanmaken en in ERG modus kun je je dan lekker leeg rijden. Heb zelf niet echt de discipline om serieus trainingsplan te doen dus vandaar wellicht mijn voorkeur voor Zwift.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• terrapin
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Noxa schreef op zaterdag 28 oktober 2017 @ 08:47:
[...]

Een goede tip voor koude, natte, zweet handen. Is het dragen van die nintril wegwerphandscoenen onder je gewone handschoenen. Ik doe het met wintersporten of als het heel koud is op de fiets.

Je moet ze aantrekken als je handen nog warm zijn. Het zweet blijft dan in die plastic handschoentjes staan en vormt een isolerende laag, een soort wetsuit idee. Ik heb er bij temperaturen ver onder de -10 heerlijk warme handen mee gehad.

Ik neem ze mee van mijn werk, maar volgens mij kun je ze ook kopen bij de kruidvat of grote bouwmarkt bijvoorbeeld.
Dit lijkt me echt een heel erg slechte tip. Een wet suit werkt door de isolatie van het materiaal, neopreen, niet door het laagje water tussen huid en wet suit.
Wat wel belangrijk is: zorg dat je handen niet nat worden. Gebruik dus (tenzij het regent) geen waterdichte handschoenen, maar juist handschoenen die wel vocht doorlaten. Geschikte stoffen laten wel vocht door, maar stoppen wel een groot gedeelte van de wind. Gore-tex membraan en zo klinkt heel erg hip, maar het ademt heel erg slecht, waardoor je door zweet alsnog natte handen krijgt. Alleen bij regen is het voordeel van zo'n membraan te overwegen.

The higher that the monkey can climb, The more he shows his tail

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxa
terrapin schreef op zaterdag 28 oktober 2017 @ 16:27:
[...]

Dit lijkt me echt een heel erg slechte tip. Een wet suit werkt door de isolatie van het materiaal, neopreen, niet door het laagje water tussen huid en wet suit.
Niet waar, de voornaamste isolatie komt van dat laagje water tussen je huid en het pak (google it). Neopreen isoleert natuurlijk ook maar dat laagje water is essentieel bij wetsuits.

Maar doe vooral wat je goed dunkt met mijn tip. Ik heb sinds ik dit doe nooit meer bevroren handen op wintersport. Ik zou zeggen probeer het zelf eens :). Mag je me daarna af fikken als het niet werkt.

[ Voor 6% gewijzigd door Noxa op 28-10-2017 18:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lulukai
  • Laatst online: 06-10 13:39

Lulukai

God's gift to women

Is fietsen in de koude dan zo slecht voor je knieën? Wist ik niet

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cordonbleu
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 05-10 16:03
terrapin schreef op zaterdag 28 oktober 2017 @ 16:27:
[...]

Wat wel belangrijk is: zorg dat je handen niet nat worden. Gebruik dus (tenzij het regent) geen waterdichte handschoenen, maar juist handschoenen die wel vocht doorlaten. Geschikte stoffen laten wel vocht door, maar stoppen wel een groot gedeelte van de wind. Gore-tex membraan en zo klinkt heel erg hip, maar het ademt heel erg slecht, waardoor je door zweet alsnog natte handen krijgt. Alleen bij regen is het voordeel van zo'n membraan te overwegen.
Het werkt anders wel kan ik ook uit ervaring vertellen. Ik heb een paar jaar bij een elite/beloften team gereden en er waren er genoeg die hierbij zweerden tijdens lange koude duurritten in de winter. Dus wij hadden vaak eerst nog even een tussenstop bij een tankstation :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• terrapin
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Noxa schreef op zaterdag 28 oktober 2017 @ 18:14:
[...]

Niet waar, de voornaamste isolatie komt van dat laagje water tussen je huid en het pak (google it). Neopreen isoleert natuurlijk ook maar dat laagje water is essentieel bij wetsuits.
Nee, Google it beter... Het water doet nauwelijks iets.

The higher that the monkey can climb, The more he shows his tail

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
Stoffa schreef op vrijdag 27 oktober 2017 @ 23:18:
Wat ik me bij @ddx altijd afvraag is hoe hij altijd de motivatie blijft houden om zo extreem veel kms te maken.
Zelf zou ik dat wel leuk vinden voor een paar maanden ofzo, maar daarna zou ik t zat worden denk ik (ook zouden mn vriendin en kind t me niet in dank afnemen trouwens maar dat is een ander onderwerp).
Kwestie van beetje afwisseling en jezelf beetje uitdagen ;)
Vandaag kon ik niet echt veel zin maken met wind buiten, dus maar even als afwisseling met de gravelbike stukje over het strand gereden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxa
terrapin schreef op zaterdag 28 oktober 2017 @ 20:23:
[...]

Nee, Google it beter... Het water doet nauwelijks iets.
Ok, draaien we het om. Leg jij mij dan eens uit waarom ik dan warme handen houd als ik plastic handschoen draag onder mijn gewone handschoenen. Aan het water ligt het niet en neopreen zit er ik niet in.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Morrar
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11:06
Noxa schreef op zaterdag 28 oktober 2017 @ 21:19:
[...]
Ok, draaien we het om. Leg jij mij dan eens uit waarom ik dan warme handen houd als ik plastic handschoen draag onder mijn gewone handschoenen. Aan het water ligt het niet en neopreen zit er ik niet in.
Kan ook een heel ander mechanisme zijn wellicht? Bijvoorbeeld: de plastic handschoenen houden het vocht (zweet) op je handen. Daardoor blijven je handschoenen droog en functioneren die veel beter. Lucht geleid warmte immers veel minder goed dan vocht.

Als je handschoenen nat worden door het zweet geleiden ze kou van de buitenkant van je handschoen veel beter naar je handen. Door er een plastic handschoen in te doen, voorkom je die (efficiente) transfer van kou naar je handen.

Zoiets zou het wellicht ook kunnen zijn? Hoe dan ook, sowieso een goede tip om uit te proberen; kost (nagenoeg) niets, dus als het niet werkt ook niks verloren en toch weer wijzer geworden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
  • Laatst online: 11:58
DDX schreef op zaterdag 28 oktober 2017 @ 20:31:
[...]

Kwestie van beetje afwisseling en jezelf beetje uitdagen ;)
Vandaag kon ik niet echt veel zin maken met wind buiten, dus maar even als afwisseling met de gravelbike stukje over het strand gereden.
Wat in jouw geval betekent: "had niet zo'n zin, dus ben met gravelbike maar even 90 km over het strand gaan rijden"... :)

Punctuality is the politeness of kings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lulukai

Lulukai

God's gift to women

Weet iemand wat het verschil tussen de normale en wide zou zijn?
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/rveWPgy.png

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ex Nunc
  • Niet online

Ex Nunc

Concedo nulli

havana schreef op vrijdag 27 oktober 2017 @ 19:23:
DDX rijdt meer dan een prof, even als referentie...
Ik ken wel meer mensen die meer rijden dan profs. Dat zegt alleen weinig, want bij profs gaat het om de kwaliteit van de training en niet het aantal km in de benen. Zij moeten pieken op de juiste momenten.

Koude handen en tenen heb ik meestal maar een kwartiertje last van, dan staat de verwarming wel aan. Weinig winterkleding nodig, met de zachte winters van nu. Kost alleen best wel energie. Daar naast moeten de ritjes wat korter en minder intensief. Als het even kan ook zonder pauze, wat de meesten met wie ik fiets dan weer wel willen. Dus meestal veel eenzame kilometers in de winter voor mij :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka
  • Laatst online: 11:49

Tjebakka

PSN: Currahee_Ross

Lulukai schreef op zondag 29 oktober 2017 @ 18:17:
Weet iemand wat het verschil tussen de normale en wide zou zijn?
[afbeelding]
De wide gaat tot 32c. De niet-wide tot 25c.

If it aint fixed, it's broken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 06-10 21:06
Ex Nunc schreef op zondag 29 oktober 2017 @ 18:39:
[...]

Ik ken wel meer mensen die meer rijden dan profs. Dat zegt alleen weinig, want bij profs gaat het om de kwaliteit van de training en niet het aantal km in de benen. Zij moeten pieken op de juiste momenten.
Als je 35.000km per jaar maakt kun je niet zeggen dat iemand ongetraind is :P

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ex Nunc
  • Niet online

Ex Nunc

Concedo nulli

NoepZor schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 09:16:
[...]

Als je 35.000km per jaar maakt kun je niet zeggen dat iemand ongetraind is :P
Ik zeg dan ook nergens iets over ongetraind. Alleen over de opmerking prof en kilometers. Trainen voor hun is veel met dan kilometers maken. Voeding, core stability- en krachttraining, etc. spelen ook mee voor een prof. Kijk maar eens wat een profwielrenner allemaal doet in de sportschool, genoeg over te vinden.

Iets wat ik om misschien met zou moeten doen, zo in de herfst/winter. Mijn rug voelt niet altijd top.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• roda_djavulen
Zou ik zeker doen, voor iedere fietser is core-training goed. Voor iedereen eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
Ex Nunc schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 10:58:
[...]

Ik zeg dan ook nergens iets over ongetraind. Alleen over de opmerking prof en kilometers. Trainen voor hun is veel met dan kilometers maken. Voeding, core stability- en krachttraining, etc. spelen ook mee voor een prof. Kijk maar eens wat een profwielrenner allemaal doet in de sportschool, genoeg over te vinden.

Iets wat ik om misschien met zou moeten doen, zo in de herfst/winter. Mijn rug voelt niet altijd top.
Dat klopt wat je zegt en snap ik ook :) Maar het ging me meer om het feit dat je met zoveel km altijd wel een soort van basisfitheid hebt. Het zegt niet alles, maar ook niet weinig :+

Afijn, ik heb zelf door het weer en door de korter wordende dagen de racefiets niet veel gebruikt de afgelopen weken. En een aantal minder fitte weekenden gehad :+ Ik heb nu wel een nieuwe MTB en daar ben ik afgelopen weekend 2x mee op stap geweest. Hopelijk hou ik het goed vol en begin ik het volgende seizoen goed getraind :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bokmaaa
Welk seizoen? Het is altijd mountainbikeweer :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon 73
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 05-10 22:53
Bokmaaa schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 16:17:
Nou, als het écht nat en koud is dan laat ik de bike graag binnen. Rijden in de kou kost veel meer energie, dus ritjes worden korter. Daarnaast kom je zelf & bike thuis als het verschrikkelijke moddermonster en dat kost veel tijd met poetsen/opruimen. Als de balans rijden/opruimen naar 1:1 gaat dan is voor mij de lol er wel af en bouw ik de Tacx weer op.
Kleding is het probleem niet, maar de bike slijt weg onder je kont en modder kruipt overal. Niet erg, maar voor 1-2uurtjes fietsen een vracht werk extra erbij is de balans zoek.

[ Voor 14% gewijzigd door Ramon 73 op 30-10-2017 16:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bokmaaa
Ja op hele natte dagen laat ik de MTB ook in de schuur staan, vooral omdat je materiaal zo snel naar de knoppen gaat van extreme modder. Ik vind het jammer om na iedere rit nieuwe remblokken te moeten installeren. Maar MTB is voor mij ook geen middel om de winter te overbruggen, ook voor de ruige ritjes telt dat de mooiste tijd in de zomer is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 11:52
Met extreme modder hoef je toch juist niet te remmen. Daar zorgt de modder wel voor. ;) En bovendien, remmen? Je wil toch juist hard gaan. :9

Met de huidige Nederlandse zomers kun je trouwens prima doorfietsen. Ik moet zeggen dat het aantal dagen dat het echt slecht weer is beperkt is. En volgens mij is de slijtage nog wel te overzien. Daarvoor hoef je ook niet elke keer alles super schoon te maken. De essentiële onderdelen schoonmaken is over het algemeen wel voldoende. Modder op het frame vind ik niet zo erg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoffa
Ik ga al mn bekabeling vervangen (intern). Lees overal dat het echt een kutklus zou zijn. Iemand tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
Mbt de handschoenen voor de winter ben ik uitgekomen op de SealSkinz 'Ultra Grip'. Nu zit ik alleen een beetje met de maattabel.. mijn omtrek bij de knokkels is ong 19,5 cm waarmee ik nog net binnen maat S val(20,5cm). Is het dan verstandig om toch voor maat M te gaan zoals ik dat bij bijvoorbeeld Castelli wel zou doen. Aangezien het een verjaardagscadeautje wordt, ga ik het niet zelf bestellen/terugsturen.. Iemand van hier ervaring met deze handschoenen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• roda_djavulen
Stoffa schreef op dinsdag 31 oktober 2017 @ 09:12:
Ik ga al mn bekabeling vervangen (intern). Lees overal dat het echt een kutklus zou zijn. Iemand tips?
Zijn genoeg tips over te vinden, GCN heeft er ook een goed filmpje gemaakt dacht ik. In ieder geval niet zomaar de oude kabels eruit trekken, zorg dat je altijd iets hebt om de nieuwe kabel mee te geleiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
Bokmaaa schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 16:17:
Dat klopt :) maar met de vallende bladeren en modderige wegen van het mais oogsten is een MTB iets praktischer. Al kun je met een goede routekeuze en de juiste kleding prima wielrennen in de winter. Alleen strooizout vind ik maar niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoffa
Net mn eerste rondje net SKS Raceblades achter de rug. Viel niet tegen zeg, ideaal voor de nattere seizoenen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben nog steeds erg tevreden over m'n SKS XtraDry 3. Eigenlijk is hij bedoeld voor de mountainbike, maar hij werkt op de racer ook prima. Het is alleen een achterspatbord, maar de onderbuis van de racer houdt eigenlijk alle drek van het voorwiel wel tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bokmaaa
NoepZor schreef op dinsdag 31 oktober 2017 @ 11:24:
[...]

Dat klopt :) maar met de vallende bladeren en modderige wegen van het mais oogsten is een MTB iets praktischer. Al kun je met een goede routekeuze en de juiste kleding prima wielrennen in de winter. Alleen strooizout vind ik maar niets.
Wat ik vooral bedoel is dat voor veel wielrenners de MTB weer in de schuur verdwijnt als het weer beter wordt, terwijl ook mountainbiken bij goed weer stukken leuker is dan in de winter :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wisselwerking
Als ik nu naar buiten kijk verwacht dat ik dat ik thuis kom met een nat achterwerk. Toch wel lastig dat ik spatborden te lelijk vind om op mijn racefiets/atb te plaatsen. Een asssaver kan nog net, maar die heb ik nu niet bij mij.
Het is overigens ook zo donker dat ik zo de lampen voor het eerst op de terugweg ook aan moet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxa
@havana , jij bent aan de slag geweest met BigRingVR toch? Hoe bevalt dat? Ik wil het morgen middag even gaan testen. Nog tips & tricks?

Wil graag wat "echte" bergen beklimmen in de virtuele wereld. Tot nu toe vermaak ik me prima in Zwift maar ik mis de mogelijkheid om eens een echte col te beklimmen. Dus vandaar dat ik eens wil gaan stoeien met BigRingVR.

Edit:// Zie nu dat BigRing alleen met een ant+ stick werkt, dat gaat hem niet worden dus.

[ Voor 11% gewijzigd door Noxa op 01-11-2017 21:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
@Noxa

Je hebt inderdaad een ANT+ stick nodig. Het werkt helaas nog niet over BT smart. Een ANT+ stick kost niet zo heel veel, en zeker niet als je die op Ali bestelt. Ik had niet zoveel geduld dus heb 'm maar bij Mantel gekocht. Best veel geld dan wel voor zo'n lullig stickje.

Afijn, BigRing zelf bevalt mij heel goed. Eigenlijk is het vrij simpel. Je selecteert één of meerdere cols en je klikt op rijden. Je moet zelf schakelen dus geen ERG mode. Er is geen warming up, dus het is aan te raden dat eerst zelf te doen. Ik gebruik mijn fietscomputer om in ERG-mode warm te bollen. Daarna zet ik de Wahoo op "third party app" en neemt Big Ring het over. Ook voor het loggen van de rit zelf gebruik ik mijn fietscomputer. Big Ring kan namelijk alleen syncen naar Strava en ik heb geen Strava. Ook kan Big Ring geen info weergeven over het verzet waarin je staat, en de Wahoo wel.

Veel andere tips kan ik niet geven. Als je trapt kom je vanzelf boven :P

[ Voor 8% gewijzigd door havana op 01-11-2017 21:51 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxa
havana schreef op woensdag 1 november 2017 @ 21:50:
@Noxa

Je hebt inderdaad een ANT+ stick nodig. Het werkt helaas nog niet over BT smart. Een ANT+ stick kost niet zo heel veel, en zeker niet als je die op Ali bestelt. Ik had niet zoveel geduld dus heb 'm maar bij Mantel gekocht. Best veel geld dan wel voor zo'n lullig stickje.

Afijn, BigRing zelf bevalt mij heel goed. Eigenlijk is het vrij simpel. Je selecteert één of meerdere cols en je klikt op rijden. Je moet zelf schakelen dus geen ERG mode. Er is geen warming up, dus het is aan te raden dat eerst zelf te doen. Ik gebruik mijn fietscomputer om in ERG-mode warm te bollen. Daarna zet ik de Wahoo op "third party app" en neemt Big Ring het over. Ook voor het loggen van de rit zelf gebruik ik mijn fietscomputer. Big Ring kan namelijk alleen syncen naar Strava en ik heb geen Strava. Ook kan Big Ring geen info weergeven over het verzet waarin je staat, en de Wahoo wel.

Thnx! Ja misschien moet ik eens zo'n ding bestellen. BigRingVR ziet er in ieder geval lekker strak uit en heeft veel keuze. Als ik je goed begrijp kun je dus ook meerdere ritten selecteren? Leuk als je een middagje kapot wil gaan op de trainer.

Ik ga nu maar eens stoeien met FulGaz, die hebben een iPad app en een 14 dagen free trial.
Beste tip ever!

[ Voor 3% gewijzigd door Noxa op 01-11-2017 21:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NielsTn
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 02-10 13:49
Noxa schreef op woensdag 1 november 2017 @ 21:55:
[...]

Thnx! Ja misschien moet ik eens zo'n ding bestellen. BigRingVR ziet er in ieder geval lekker strak uit en heeft veel keuze. Als ik je goed begrijp kun je dus ook meerdere ritten selecteren? Leuk als je een middagje kapot wil gaan op de trainer.

Ik ga nu maar eens stoeien met FulGaz, die hebben een iPad app en een 14 dagen free trial.

[...]

Beste tip ever!
Hier met trainerroad bezig, moet kijken maar heb misschien een trail code nog ergens

Tesla Model 3 LR DualMotor - AP & FSD | 4800Wp solar panels | 11.4GJ thermal solar panels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxoss
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 06-10 22:22
Ik heb sinds de tip hier ook BigRingVR geinstalleerd en ongeveer een rit of 5 gedaan. Super handig te installeren en makelijk te gebruiken.

Heb nog geen hele steile beklimmingen gedaan want kapot ga je toch wel. Heb hem nu ook even begrenst op 10%. Anders loopt mijn Bushido niet heel lekker meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
Hoe zit het eigenlijk met het reinigen van de fiets met een hogedrukspuit? Ik weet dat het "niet goed is" en "je het vet uit de lagers spuit". Maar ik zit te denken om een kleine hogedrukspuit te kopen met 90 bar en niet zoveel wateropbrengst om het vastgekoekte vuil weg te krijgen. Kan ik problemen verwachten als ik niet te dichtbij spuit en niet op de lagers? Anders hou ik het bij de tuinslang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sherlock
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11:44

Sherlock

No Shit

Ik denk dat ik vanavond toch maar eens de racefiets op de oude rollerbank die mijn schoonvader overhad ga zetten. Doel is om zo'n 3 kwartier vet te verbranden. Enige apparatuur die ik er bij heb zijn een tablet en mijn telefoon.

Hebben jullie tips voor filmpjes en/of muziek om me daar een beetje doorheen te slepen? ;)
Bijvoorbeeld en film of serie kijken zal niet gaan vanwege het lawaai wat dat ding maakt.

And if you don't expect too much from me, you might not be let down.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wisselwerking
NoepZor schreef op donderdag 2 november 2017 @ 13:25:
Hoe zit het eigenlijk met het reinigen van de fiets met een hogedrukspuit? Ik weet dat het "niet goed is" en "je het vet uit de lagers spuit". Maar ik zit te denken om een kleine hogedrukspuit te kopen met 90 bar en niet zoveel wateropbrengst om het vastgekoekte vuil weg te krijgen. Kan ik problemen verwachten als ik niet te dichtbij spuit en niet op de lagers? Anders hou ik het bij de tuinslang.
Op GCN hebben ze dit getest en het leek wel mee te vallen hoe snel je vet uit de lagers spuit. Als het gaat om het vuil van het frame afspuiten dan lijkt het mij op zich niet zo'n probleem. Ik moet zeggen dat ik het tegenwoordig gewoon met een spons doe. Daar krijg je het vuil beter van de fiets.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ramon 73
Sherlock schreef op donderdag 2 november 2017 @ 13:29:

Hebben jullie tips voor filmpjes en/of muziek om me daar een beetje doorheen te slepen? ;)
Bijvoorbeeld en film of serie kijken zal niet gaan vanwege het lawaai wat dat ding maakt.
Op Youtube gebruik ik meestal video's van CTXC, Mountainbike Indoor Cycling Videos en Turbotripping Indoor Cycling. Maar er is zát te vinden wat motiveert. Ben echter nog steeds op zoek naar spinninglessen met dames in bikini ;)

[ Voor 11% gewijzigd door Ramon 73 op 02-11-2017 13:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sherlock

Sherlock

No Shit

Ramon 73 schreef op donderdag 2 november 2017 @ 13:55:
Op Youtube gebruik ik meestal video's van CTXC, Mountainbike Indoor Cycling Videos en Turbotripping Indoor Cycling.
Thanks, ga ik eens naar kijken!
Ben echter nog steeds op zoek naar spinninglessen met dames in bikini ;)
Dat leidt alleen maar af joh :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
wisselwerking schreef op donderdag 2 november 2017 @ 13:42:
[...]

Op GCN hebben ze dit getest en het leek wel mee te vallen hoe snel je vet uit de lagers spuit. Als het gaat om het vuil van het frame afspuiten dan lijkt het mij op zich niet zo'n probleem. Ik moet zeggen dat ik het tegenwoordig gewoon met een spons doe. Daar krijg je het vuil beter van de fiets.
Ik doe het nu met een tuinslang en een emmer met sop. Ik gebruik daarbij een spons en een WC borstel :+ . Maar het lijkt met handig om af en toe het grove vuil er er even snel af te blazen, vooral bij de MTB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
Als ik met mijn gravelbike in het bos/modder oid heb gereden fiets ik vaak wel even langs een wasbox om het ergste vuil eraf te spuiten.
Gewoon niet direct op crank/wiellagers spuiten.

En daarna thuis met emmertje sop/spons de rest schoonmaken, want hogedruk spuit haalt alleen ergste vuil eraf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bokmaaa
NoepZor schreef op donderdag 2 november 2017 @ 14:14:
[...]

Ik doe het nu met een tuinslang en een emmer met sop. Ik gebruik daarbij een spons en een WC borstel :+ . Maar het lijkt met handig om af en toe het grove vuil er er even snel af te blazen, vooral bij de MTB.
Dat kan prima. Het vet uit je lagers spuiten moet je serieus moeite voor doen, check dat bovengenoemde filmpje van GCN inderdaad maar eens. Je MTB kan veel hebben, en zolang je maar wat afstand houdt kan je hem prima schoonspuiten. De kleine details moeten misschien nog even met de hand, maar het overgrote deel kan best met hoge druk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
En dan nog, dan vervang je die lagers wat eerder. Ook niet echt de hoofdprijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxa
Ik gebruik een plantenspuit die flink wat druk kan leveren. Hang de fiets op aan het balkon, afspuiten, emmertje sop er langs en binnen een half uurtje een brandschone fiets.

Vanmiddag een rit gedaan met "FulGaz" een indoor cyling app voor iOS met keuze uit vele berg beklimmingen, waaronder de Alp d'Huez. Heb hem nog nooit in het echt beklommen maar dit was erg leuk om te doen!

Enig nadeel is dat je geen mensen in kan halen of aan kan haken. Krijg toch altijd de neiging om er achter aan te gaan als ik ingehaald wordt. Of om een tandje bij te zetten als je iemand in de verte ziet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Sherlock schreef op donderdag 2 november 2017 @ 13:29:
Ik denk dat ik vanavond toch maar eens de racefiets op de oude rollerbank die mijn schoonvader overhad ga zetten. Doel is om zo'n 3 kwartier vet te verbranden. Enige apparatuur die ik er bij heb zijn een tablet en mijn telefoon.

In-ear koptelefoon met verlengkabel, of ondertiteling aanzetten doe ik altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sherlock

Sherlock

No Shit

Mijn hartslagmeter die bij de Garmin Edge 800 zat geeft af en toe wat vreemde waardes aan, en tijdens het spinnen (veel zweten) heb ik op het laatst helemaal geen hartslag meer ;)

Ik lees dat je beter een Polar band kunt gebruiken, maar als ik een Polar band wil kopen, waar moet ik dan op letten? In pricipe hoeft alleen de Garmin zender er op geklikt te worden, dus de verbinding met Edge en/of smartphone gaat via de zender. Dan zou vrijwel elke Polar strap waar zo'n WearLink ding op past moeten passen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11:45

Crazy D

I think we should take a look.

Noxa schreef op woensdag 1 november 2017 @ 20:26:
@havana , jij bent aan de slag geweest met BigRingVR toch? Hoe bevalt dat? Ik wil het morgen middag even gaan testen. Nog tips & tricks?

Wil graag wat "echte" bergen beklimmen in de virtuele wereld. Tot nu toe vermaak ik me prima in Zwift maar ik mis de mogelijkheid om eens een echte col te beklimmen. Dus vandaar dat ik eens wil gaan stoeien met BigRingVR.

Edit:// Zie nu dat BigRing alleen met een ant+ stick werkt, dat gaat hem niet worden dus.
BigRing is leuk. Mooie video's, snelheidsgevoel vind ik goed overeenkomen met mijn werkelijkheid, de weerstand ook. Ik heb een Ant+ ding van Tacx gekocht, met langer kabeltje zodat ik m onder de fiets kon plaatsen dat scheen beter te zijn (en ach, na 1000+ eur voor de Wahoo vind ik zeuren over een paar euro voor een usb dongel een beetje onzinnig 8)7). Ga ook FulGaz wel even bekijken, variatie is altijd leuk.

Edit. Oh jammer, iPhone/iPad app. Geen laptop dus.

Exact expert nodig?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ramon 73
Sherlock schreef op donderdag 2 november 2017 @ 16:07:
Ik lees dat je beter een Polar band kunt gebruiken, maar als ik een Polar band wil kopen, waar moet ik dan op letten? In pricipe hoeft alleen de Garmin zender er op geklikt te worden, dus de verbinding met Edge en/of smartphone gaat via de zender. Dan zou vrijwel elke Polar strap waar zo'n WearLink ding op past moeten passen?
Een H7 band van Polar zal het wel doen, die band is immers ook bruikbaar met Android toestellen. Oudere Polar banden hebben hun eigen communicatie en zijn alleen Polar compatible (en nog niet eens met alle toestellen).
Voor Garmin moet het ANT+ spreken, dan werkt het gewoon.

Meestal helpt het gewoon om de band goed schoon te houden en de strap voldoende strak aan te trekken.

[ Voor 6% gewijzigd door Ramon 73 op 02-11-2017 22:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lulukai

Lulukai

God's gift to women

Welk budget vinden jullie een normaal budget voor overschoenen?
https://www.futurumshop.n...hoenen-zwart-unisex.phtml
Ik ben aan het kijken voor deze, maar 60 euro om mijn voeten warm te houden heeft geen WAF ;w

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hielko
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-10 21:58
Moet je geen Castelli kopen, maar kijken voor BBB oid, dan betaal je de helft. Heb daar zelf ook mijn overschoenen van, bevallen prima.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• havana
Sherlock schreef op donderdag 2 november 2017 @ 16:07:
Mijn hartslagmeter die bij de Garmin Edge 800 zat geeft af en toe wat vreemde waardes aan, en tijdens het spinnen (veel zweten) heb ik op het laatst helemaal geen hartslag meer ;)

Of je koopt een ANT+ band van Decathlon. Ik rijd er al jaren mee.

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem30
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 09:12
NoepZor schreef op donderdag 2 november 2017 @ 13:25:
ik gebruik zelf een mobiele lagedrukspuit op accu van Easy Washer. Volledig gevuld met water heb je ruim de tijd om de fiets helemaal af te spuiten. Wat vastgekoekt zit krijg je er ook aardig mee weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
Ik heb een kleine handzame Eurom Force 1200 besteld. Gaat me vooral om vastgekoekte meuk op niet gevoelige plekken.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Storm-Fox
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20-09 07:55
Noxa schreef op donderdag 2 november 2017 @ 15:31:
Ik gebruik een plantenspuit die flink wat druk kan leveren. Hang de fiets op aan het balkon, afspuiten, emmertje sop er langs en binnen een half uurtje een brandschone fiets.
Als mijn racefiets na een fikse regenui onder de modder zit neem ik hem mee onder de douche
en middels een spons is hij weer spik en span.
Afbeeldingslocatie: https://cdn-cyclingtips.pressidium.com/wp-content/uploads/2015/11/image2-768x1024.jpg

Helaas kan ik dit alleen doen als mijn vrouw van huis is, aangezien een (tijdelijke) bruine badkamer
niet wordt op prijs wordt gesteld.

PSN: StormFox81

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxa
Epic, die badmuts!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• la_fusion
Ik wacht meestal tot de modder droog is en dan kan ik met een handveger de modder eraf vegen. Eens per half jaar met warm water en een spons hem volledig afdoen is een mooie gelegenheid om hem weer blinkend te maken. Let wel.. dit is een racefiets dus geen MTB die van boven tot onder de modder zit maar wel wordt hij met regenweer ook gewoon gebruikt. Laatste wel er achter gekomen dat ik bij een echt natte rit hem even af moet drogen. Kwam er een week later achter dat er wat roestplekjes op de ketting zaten :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka
  • Laatst online: 11:49

Tjebakka

PSN: Currahee_Ross

Dat is z'n badslip :o

:+

If it aint fixed, it's broken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwakke01
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 07:30

kwakke01

Koga / Canon / Diablo 4ever

WHEE, bericht gehad dat ik ben ingeloot voor de AGR '18, nu zorgen dat ik voor die tijd een beetje kilometers maak, want het fietsen schiet er een beetje bij in sinds ik aan het lopen ben geslagen :o

https://www.strava.com/athletes/3141922 http://www.diabloprogress.com/player/gotkwakke-2365 http://eu.battle.net/d3/en/profile/GoTKwakke-2365/hero/74145410

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ramon 73
Storm-Fox schreef op vrijdag 3 november 2017 @ 16:56:
[...]

Als mijn racefiets na een fikse regenui onder de modder zit neem ik hem mee onder de douche
en middels een spons is hij weer spik en span.
Do as you please ;) (no pun intended)
Ik woon ook klein en onhandig (appartement), maar heb wel een berging in de kelder. Daar heb ik een emmer, borstels en een drukspuit met slang. Zelfs de ATB krijg ik daar goed mee schoon. Met 1 emmer water + de spuit van ±7 liter lukt het om alles in nieuwstaat te poetsen. Gewoon buiten op straat, voor de deur. Modderwater loopt direct weg via de put in de straat.

Afbeeldingslocatie: https://tuinland.nl/data/producten/800x800/166441_1.jpg

Er bestaan natuurlijk ook van die mooie pressure washers met 15-20ltr tankinhoud, maar dat is mij te duur (koop ik 8-9 drukspuitjes voor...)

[ Voor 14% gewijzigd door Ramon 73 op 06-11-2017 09:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lulukai

Lulukai

God's gift to women

Gisteren bij -1°C gefietst met 2 paar kousen boven elkaar in mijn zomerschoentjes. Verrassend genoeg heb ik geen overschoenen gemist.

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roda_djavulen
Aluminiumfolie rond je voeten wikkelen schijnt ook goed te werken, hoef je niet twee paar sokken aan. Vergeet het zelf tot nu toe altijd nog te proberen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat lijkt me wel een zweterige aangelegenheid worden. Idem voor plastic boterhamzakjes om je voeten e.d.

Eerlijk gezegd zijn echte winterschoenen dan een betere oplossing. Betere isolatie, meer comfort (fleece binnenkant ftw), meer ventilatie en je hoeft niet vóór elke rit te hannesen met twee paar sokken en een stukje folie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roda_djavulen
Lijkt me ook wel, heb zelf dan ook winterschoenen :) Maar volgend jaar ga ik de vatternrundan fietsen. (300 km dus 's avonds beginnen en de volgende dag ook nog verder fietsen). Daarvoor wil ik het nog wel proberen. Omdat je dan nogal temperatuur verschillen hebt, maar ook niet teveel wil meenemen, en folie kun je gewoon weggooien als het te warm wordt.

Maar eerst eens proberen op een kort ritje, misschien is het bij 5 graden nog veel te zweterig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I-King
  • Laatst online: 11:25
Ik heb wel eens vaker als het onverwacht koud was boterhamzakjes gebruikt :) Die houden de wind iig eruit, maar voor zweten is dat natuurlijk niet optimaal.
Echter kiezen tussen bevroren voeten of stinkende voeten, dan weet ik het wel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seriph
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11:56
Alu folie werkt wel maar ik zou het niet aanraden. Een keer geprobeerd. Toen ik mijn sok uittrok kwam er alu folie confetti uit en het was niet heel comfortabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Storm-Fox
Het is een stuk frisser geworden waardoor ik ook overschoenen aan het overwegen ben.

Deze shimano s2000c lijkt mij wel geschikt:
https://www.futurumshop.n...-overschoenen-zwart.phtml

Heeft iemand ervaring met die van Shimano?
Ze lijken alleen winddicht te zijn wat dus prima is voor een korte bui aangezien ik toch
geen lange tochten in de regen maak.

[ Voor 20% gewijzigd door Storm-Fox op 06-11-2017 13:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roda_djavulen
@Seriph Hmm ok, misschien gewoon 's nachts dan maar gewoon koude voeten :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stufferdt
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 10:29
Storm-Fox schreef op maandag 6 november 2017 @ 13:15:
Het is een stuk frisser geworden waardoor ik ook overschoenen aan het overwegen ben.

Ze lijken alleen winddicht te zijn wat dus prima is voor een korte bui aangezien ik toch
Ik heb deze sinds kort, zaten bij mijn mountainbikeschoenen.
Heb er nog maar 2x mee gefietst bij een temperatuur van 10 graden, dus kan er nog niet een hele gefundeerde mening over geven, maar ze voor de huidige temperaturen voldoen ze bij mij in ieder geval. Ze houden de wind tegen en mijn voeten bleven droog.

I don't know what happened, but it sure don't add up on paper And as long as she lets me, I'll take her wherever she wants me to take her

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BreadFan
  • Niet online
Storm-Fox schreef op maandag 6 november 2017 @ 13:15:

Ik heb deze: http://www.wiggle.nl/gripgrab-orca-overschoenen-1

Momenteel bij Wiggle voor 15 euro. Bevallen mij goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lulukai

Lulukai

God's gift to women

Balboa schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 14:28:
Ben benieuwd. Heb uiteindelijk de Castelli Nanoflex 2 broek gekocht en Castelli Nanoflex armstukken om te combineren met een Perfetto light korte mouwen shirt. Las op de website van Castelli dat de Nanoflex broek een iets groter bereik (lees tot wat warmere temperaturen) zou moeten hebben dan de Meno. Ben bang dat ik anders de broek te weinig zou kunnen gebruiken omdat ik het te snel warm krijg. Hierbij er even van uitgaande dat ik tot op heden met een zomer hardloopbroek reed.
Ik heb de lange Castelli Meno 2 broek, maar ik zoek nog iets voor als het nog kouder wordt. De Castelli Nanoflex moet ik dus niet kopen?

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Storm-Fox
Lulukai schreef op maandag 6 november 2017 @ 16:49:
[...]

Ik heb de lange Castelli Meno 2 broek, maar ik zoek nog iets voor als het nog kouder wordt. De Castelli Nanoflex moet ik dus niet kopen?
Dat kun je het beste de "Castelli Meno 2 Wind" kopen.
Deze had ik zelf vorig maand alvast gekocht bij outdooraccessoires.nl en pas vorige week eindelijk voor
het eerst kunnen gebruiken.
De wind versie heeft beter isolatie wat hem daarom perfect maakt voor de huidige temperatuur.
Aangezien de broek zo heerlijk zit en perfect isoleert ben ik zelfs aan het overwegen om een 2e te kopen.
Let wel op dat hij vrij klein valt. Met mijn 183cm, 80kg moest ik de XXL hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balboa
  • Laatst online: 20-09 10:25
[...]

Ik heb het afgelopen winter "gered" met de Nanoflex. Enkel op de echt koud (vries)dagen had ik last van een koude schaamstreek. Rest van m'n benen waren heerlijk warm.

Handtekening

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EdwinW
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08:10
[...]

Bij de diverse uitvoeringen van Castelli geven ze een indicatie van de (gevoels-)temperatuur waarbij de broeken te gebruiken zijn. Hiermee kun je ze met elkaar vergelijken. Kijk voor het overzicht op https://www.castelli-cycl...ightsKnickers-Bottoms-Men.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balboa
  • Laatst online: 20-09 10:25
BreadFan schreef op maandag 6 november 2017 @ 16:16:
[...]

Ik heb deze: http://www.wiggle.nl/gripgrab-orca-overschoenen-1

Momenteel bij Wiggle voor 15 euro. Bevallen mij goed :)
Was nog op zoek naar nieuwe waterafstotende overschoenen. Oude waren gescheurd. Heb ze maar gelijk even besteld, goede tip ;)

Handtekening

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Z3
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 08:07

_Z3

Ik heb de Castelli Velocissimo 3 gekocht, zoals Storm-Fox al zei, valt deze erg klein. 1.82, 68kg en een XL. Vorige week had ik hem aan met gemiddeld 4 graden en dat zat prima, zelfs nog aan de warme kant. Nadeel van deze broek vind ik het gladde zitvlak. Ik glij vrij makkelijk over het zadel heen,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
Over lange broeken gesproken.. ik heb een Castelli Meno 2 en een Castelli Nano Flex 2. Beide prima broeken met een goede zeem. Alleen ik merk de laatste tijd dat ik eerder last krijg van mijn hamstrings en daarna ook de rest van mijn benen als ik deze broeken draag. Aan het tempo/vorm ligt het niet.. maar nu vroeg ik mij af of het wellicht er aan kan liggen dat de broeken te strak zitten rondom mijn bovenbenen. Qua lengte zijn ze meer dan prima en ik heb naar mijn idee ook geen gigantische bovenbenen, gewoon gespierd, niets speciaals verder. Temperatuur maakt in deze ook geen verschil. De genoemde last begint zo na een uur of 2-3 fietsen alsof ik dan al uren volle bak aan het fietsen ben.
Pagina: 1 ... 62 ... 111 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor ervaringen, discussie en vragen over fietscomputers, fietsroutes e.d. kun je terecht in dit topic:
Het grote fietscomputer topic

Voor ervaringen, discussie en vragen over Indoor Cycling, kun je terecht in dit topic:
Het grote indoor cycling topic

Advies over welke fiets je het beste kunt kopen kun je beter in Verkeer & Vervoer vragen. Daar een nieuw topic openen werkt beter dan hier off-topic gaan.