DieAnder schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 00:34:
[...]
Samengevat: Een wielrenner heeft vanochtend in het donker zonder koplamp op de fiets een afdaling gemaakt op een fietspad waar makkelijk 60 km/h gereden kan worden.
Dat lijkt mij geen veilige handelswijze voor de wielrenner en voor andere fietsers. Zeker niet eentje die respect toont voor medeweggebruikers of zelfs de verkeersregels.
Het lijkt erop dat je het verhaal niet (goed genoeg) gelezen hebt. Tevens ken je de situatie niet, dus dat maakt het lastig om erover te oordelen.
Dit is het fietspad naast de verbindingsweg tussen Ransdaal en Voerendaal. Dat is enkele jaren geleden nieuw aangelegd, maar behalve weekenden met goed weer en tochten komen daar dagelijks misschien 20-30 fietsers. Dat zijn dan scholieren uit Ransdaal/Schin op Geul/Valkenburg die naar school moeten (Arcus college of HS Zuyd). Als ik dat fietspad gebruik, dan is het altijd buiten schooltijden. Dat betekent dat ik daar helemaal alleen rij en niemand in gevaar kán brengen, zelfs niet al zou ik het willen.
Het is niet mijn bedoeling om dit persoonlijk te maken, maar ik constateer hier een knap staaltje van self-centered denken: Als het voor de situatie beter past gaan het verstand en de regeltjes overboord en is het "ikke ikke ikke" en respect voor niets en niemand.
Je reageert vanuit emotie. Onbekendheid met de situatie en het verhaal lezen zijn de kers op de taart. Ik voel me dus wel degelijk persoonlijk aangesproken, voornamelijk ingegeven door jouw onvermogen om de tekst te begrijpen.
Is dit voorbeeldelijk van het slechte gedrag dat wielrenners voorgeworpen wordt?
Waar haal je vandaan dat ik andere mensen gehinderd heb? Ik vertrek om ca. 6:00 vanuit thuis en dan kom ik welgeteld 4 mensen tegen op de fiets. Dan bel ik even als ik niet ruim plek heb om er ongestoord langs te kunnen. Je vertoont zowat dezelfde primaire reactie die een krokodil heeft als er iets eetbaars passeert. Happen, happen, honger of geen honger. Jij doet hetzelfde: "Wielrenner? Dat is een eikel die ten koste van zijn eigen snelheid andere mensen hindert indien het de snelheid ten goede komt".
[
Voor 0% gewijzigd door
Ramon 73 op 19-10-2017 09:53
. Reden: Leestekens toegevoegd ]