Het grote wielrenervaringtopic - Deel 20 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 61 ... 111 Laatste
Acties:
  • 632.447 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09:12

MrDry

Desperados!

Campa rijders hier? Ik kan een fiets overnemen met een campa centaur compact groep. Rij nu ultegra op ene alu fiets. De canpa fiets is full Carbon maar heb na wat gezoek het gevoel dat een centaur groep eerder een 105 equivalent is dan een ultegra. Rij ca 6k per jaar. Is die groep daar wel voor geschikt?

Quod licet lovi, non licet bovi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxa
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 08:27
Tjebakka schreef op zaterdag 14 oktober 2017 @ 15:35:
Vandaag gefietst met m'n vader en een goede vriend, dus dat betekende koffiepauze bij Café de Proloog in Amerongen (na de afdaling, uiteraard). We zaten nog geen 10 minuten: poef. Mijn achterband lek. Verdomme denk ik. Geen steentje te zien. Zijn die Veloplugs dan wel goed denk ik nog. Vervolgens controleer ik ze, zie het ventielgat en een stukje verder nóg een ventielgat. Heh, dat is gek.

Ben ik met m'n stomme kop gewoon een veloplug vergeten. Geen wonder dat een band dan lek gaat. Wonderwel is het 200 kilometer goed gegaan. Stukje oude binnenband tussen als 'velglint' en kon weer door.

Vervolgens had ik de laatste 30 kilometer een continue trimmende derailleur op het moment dat ik op het kleine blad schakelde. En wanneer ik achteruit trapte leek de ketting over te slaan. Ik dacht wellicht dat ik m'n derailleur had verbogen met het eruit halen van het achterwiel en ging thuis wel even kijken hoe en wat.

Het wiel zat niet goed vast en die overslaande ketting bleek het magneetje op de crank, die tegen de cadanssensor aan tikte...

wel lekker gefietst verder, dat dan weer wel.
Ik ben vandaag ook nog over de Amerongse berg gereden, misschien hadden we wel een fly-by. Het was er goed druk in ieder geval. Toch een mooie klim, net kort genoeg om je helemaal naar de t*fus te rijden, binnen 3 minuten is het al weer over dus kun je er maximaal voor gaan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DieAnder
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 04-10 23:32
MrDry schreef op zondag 15 oktober 2017 @ 20:07:
Campa rijders hier? Ik kan een fiets overnemen met een campa centaur compact groep. Rij nu ultegra op ene alu fiets. De canpa fiets is full Carbon maar heb na wat gezoek het gevoel dat een centaur groep eerder een 105 equivalent is dan een ultegra. Rij ca 6k per jaar. Is die groep daar wel voor geschikt?
Van welk jaar zijn de fiets en de groep? Hoeveel speed?
Er zijn al 15 jaar Centaur groepen, qua positie begin middenmoot, dus komt overeen met een goede 105. Ikzelf heb een 10 speed 2006 groep op mijn winterfiets, die vind ik zeker niet slechter qua feel en betrouwbaarheid dan mijn 2015 Athena (1 niveau duurder can CE) 11 speed.
Het fietsje van mijn vrouw heb ik opgebouwd met Veloce (1 niveau goedkoper can CE) 2015/2010 componenten. Ook daarmee zou je heerlijk kunnen rijden als het om 6.000 km/jaar gaat.

Als je van plan bent veel zelf te sleutelen is het volgende misschien relevant:
Centaur (en andere low-end groepen) crankstellen tussen 2011 en 2016 hadden een 'Power Torque' crank bevestiging. Reuze eenvoudig om te monteren maar onmogelijk om te demonteren zonder poelie trekker. Ondertussen is het allemaal weer 'Ultra Torque' wat de klok slaat. Dat krijg je gewoon met je blote handen los.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Crazy D

I think we should take a look.

havana schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 08:38:
Zit overigens nog wel te twijfelen tussen de Neo en de Kickr 2017. De Neo is in alles de betere van de Kickr, maar niet compatible met de Climb. Alhoewel er geruchten gaan dat dit in de toekomst wel het geval zal worden.
Ik heb even gemist, heb je al iets gekocht? Mijn vrouw opperde gister dat ik i.p.v. een fitness abonnement voor spinning, ook een trainer kan kopen. Dan wil ik natuurlijk wel een vette ( :o ) dus ik denk over de Neo of de Kickr. Zeker met die Wahoo Climb die eraan komt is dat wel echt supervet. Wellicht dat die ooit wel samen gaat werken met de Tacx, als dat iets is dat Tacx moet inbouwen zullen ze dat zeker wel gaan doen (mits dat ding een beetje een succes wordt, wat ik wel verwacht).

Pro's en cons van de Kickr t.o.v. de Neo?

Probeer nog te bedenken hoe ik dit zakelijk kan verantwoorden... "apps bouwen die gebruik maken van de Wahoo data" O-)

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsTn
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 02-10 13:49
Crazy D schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 08:41:
[...]

Ik heb even gemist, heb je al iets gekocht? Mijn vrouw opperde gister dat ik i.p.v. een fitness abonnement voor spinning, ook een trainer kan kopen. Dan wil ik natuurlijk wel een vette ( :o ) dus ik denk over de Neo of de Kickr. Zeker met die Wahoo Climb die eraan komt is dat wel echt supervet. Wellicht dat die ooit wel samen gaat werken met de Tacx, als dat iets is dat Tacx moet inbouwen zullen ze dat zeker wel gaan doen (mits dat ding een beetje een succes wordt, wat ik wel verwacht).

Probeer nog te bedenken hoe ik dit zakelijk kan verantwoorden... "apps bouwen die gebruik maken van de Wahoo data" O-)
Geluidsnivo is ondergeschikt, of je moet bij serieus trainen ook je eigen geluid binnen grenzen weten te houden 😉

Tesla Model 3 LR DualMotor - AP & FSD | 4800Wp solar panels | 11.4GJ thermal solar panels

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• f4stf0rw4rd
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 06-10 11:51
[...]

Alstu. https://www.dcrainmaker.c...iner-recommendations.html

hier stond ooit een hoop info over wat eens een vet cool wrede configuratie was....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 30-09 08:26
[...]

De Neo is het betere apparaat. Het virtuele vliegwiel maakt ‘m stiller dan de Kickr, en in ERG modus reageert ie ook sneller. Nadeel is dat ie niet compatible is met de Climb inderdaad.

Neo heb ik dus inderdaad aangekocht en bevalt uitstekend. Qua prijs is de Neo in de EU net zo duur als de Kickr.

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon 73
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 05-10 22:53
Wat zijn de voordelen van zo'n hele dure trainer? Ik dacht dat ze ergens tussen €800 en €1000 kosten en dat vind ik als vrijtijd fietser toch best wel veel geld. Ik heb een Tacx Basic of Advanced van Marktplaats gehaald voor €60 en dat bevalt me eigenlijk goed genoeg. YT heeft zat filmpjes met spinninglessen/ritten die ik gebruik in de winter. Mijn tweede wielset heeft een trainer bandje om het achterwiel en dat werkt voor mij naar tevredenheid. Ja, inderdaad geen koppeling met pc of netwerk maar dat gebruik ik sowieso niet, ben zelfs strava-loos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Ik ben ook Strava-loos.

Duurdere trainers kunnen zelf de weerstand regelen, en zijn veel en veel stiller dam goedkope. Bovendien zitten doorgaans vermogensmeters ingebouwd.

Zulke trainers laten zich aansturen door apps als Trainerroad, Zwift en BigRing.

Ik gebruik overigens geen Zwift, is niks voor mij. Andere twee wel, naar volle tevredenheid.

[ Voor 33% gewijzigd door havana op 16-10-2017 12:03 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D
  • Nu online

Crazy D

havana schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 12:00:
Ik ben ook Strava-loos.

Duurdere trainers kunnen zelf de weerstand regelen, en zijn veel en veel stiller dam goedkope. Bovendien zitten doorgaans vermogensmeters ingebouwd.

Zulke trainers laten zich aansturen door apps als Trainerroad, Zwift en BigRing.

Ik gebruik overigens geen Zwift, is niks voor mij. Andere twee wel, naar volle tevredenheid.
Hoe is jouw ervaring met BigRing? Hoe realistisch voelen de bergritten daarin aan? Ik heb nog geen ervaring met dit soort ritten. Ken alleen de virtual rides die bij sommige spinninglessen gebruikt worden, en dan is staren naar een witte muur nog realistischer 8)7 Het ziet er wel goed uit, als ik zo op de site kijk.

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Ik vind het een leuke manier van fietsen, het blijft natuurlijk een simulatie...

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 08:18

Tjebakka

PSN: Currahee_Ross

Ik liet net Zwift aan mijn vriendin zien en die zei meteen: "koop maar! dan kan ik ook op dat ding!"

Helaas voor haar heeft zij een 8-speed en ik 11. Dat is lastig uitwisselen.

If it aint fixed, it's broken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:33
Tjebakka schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 15:07:
Ik liet net Zwift aan mijn vriendin zien en die zei meteen: "koop maar! dan kan ik ook op dat ding!"

Helaas voor haar heeft zij een 8-speed en ik 11. Dat is lastig uitwisselen.
tijd voor een upgrade ;)

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D
  • Nu online

Crazy D

havana schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 14:06:
Ik vind het een leuke manier van fietsen, het blijft natuurlijk een simulatie...
Ja uiteraard maar als het beeld maar een beetje lijkt met wat je trapt dan is dat al 1000 x beter dan de films die ik gewend ben uit de sportschool.... Heb me geregistreerd. Ik ben benieuwd :)

Exact expert nodig?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SimplySimon
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 05-10 22:06
Crazy D schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 15:32:
[...]

Ja uiteraard maar als het beeld maar een beetje lijkt met wat je trapt dan is dat al 1000 x beter dan de films die ik gewend ben uit de sportschool.... Heb me geregistreerd. Ik ben benieuwd :)
Wat mij betreft lijkt het dat zeker. Je ziet het percentage oplopen en (afhankelijk van je smart trainer) je voelt het percentage gelijk oplopen. Eerste keer leek de weerstand mij t.o.v. het percentage me te zwaar, maar na een vakantie in Frankrijk kwam ik erachter dat klimmen in het echt ook zwaar is O+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seriph
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 09:51
Dat valt best mee. Ik heb 1 Tacx en 2 fietsen een 10 en een 9 speed. Ik heb twee achterwielen met een tacx bandje liggen en dan is fiets wisselen een kwestie van minuten. Denk dat alleen een 8 speed achterwiel een opgave is om te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka

Tjebakka

Ja. Ik probeer haar warm te maken voor een Sensa met 105. Het verbaast me trouwens hoe groot het prijsverschil is voor vrouwenfietsen met dezelfde afmontage t.o.v. herenfietsen. Waar je een herenfiets met 105 koopt, krijg je een damesfiets met Sora voor dezelfde prijs. Belachelijk.

Mijn vriendin heeft ongezien haar huidige fiets gekocht dit jaar. Een Liv met Shimano Claris. Op zich werkt dat heel prima, maar op de eerste rit klaagde ze al over de grote stappen tussen de tandjes (al speelt het ook mee dat er een 11-32 cassette op zit).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joint_me
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-10 09:19
Seriph schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 15:41:
Dat valt best mee. Ik heb 1 Tacx en 2 fietsen een 10 en een 9 speed. Ik heb twee achterwielen met een tacx bandje liggen en dan is fiets wisselen een kwestie van minuten. Denk dat alleen een 8 speed achterwiel een opgave is om te vinden.
Bij een Neo moet je de cassette verwisselen, is toch wat anders dan een achterbandje. Dan is het makkelijker als al je fietsen eenzelfde cassette hebben.

Hello fellow humans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roda_djavulen
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 05-10 23:21
Tjebakka schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 15:42:
[...]

Ja. Ik probeer haar warm te maken voor een Sensa met 105. Het verbaast me trouwens hoe groot het prijsverschil is voor vrouwenfietsen met dezelfde afmontage t.o.v. herenfietsen. Waar je een herenfiets met 105 koopt, krijg je een damesfiets met Sora voor dezelfde prijs. Belachelijk.

Mijn vriendin heeft ongezien haar huidige fiets gekocht dit jaar. Een Liv met Shimano Claris. Op zich werkt dat heel prima, maar op de eerste rit klaagde ze al over de grote stappen tussen de tandjes (al speelt het ook mee dat er een 11-32 cassette op zit).
Dat verschil is inderdaad zo af en toe behoorlijk groot, marketing e.d. zal er wel tussen zitten. Misschien ook de wat kleine schaal waarop vrouwenframes gemaakt worden. Voor mijn vrouw heb ik een hierom kleine herenfiets gekocht welke qua geometrie ook perfect paste. Gelukkig wilde ze niet perse een roze frame :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I-King
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 09:47
Ik wilde net zeggen, afhankelijk van kleuren is er vaak geen noodzakelijke reden om voor een vrouwenfiets te kiezen. Veel merken hebben geen, of zijn gestopt met de vrouwenfietsen, puur vanwege de kosten en eigenlijk gebrek aan absolute noodzaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:33
wat ik ervan heb begrepen, is het als je geluk hebt, iets meer dan alleen een andere kleurtje, en krijg je ook een breder zadel en smaller stuur. Een aangepast frame is echt zeldzaam

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seriph
joint_me schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 15:59:
[...]

Bij een Neo moet je de cassette verwisselen, is toch wat anders dan een achterbandje. Dan is het makkelijker als al je fietsen eenzelfde cassette hebben.
Dan heb ik niks gezegd. :X

Over vrouwenframes: Canyon is juist weer begonnen met vrouwen frames omdat de geometrie van het vrouwenlichaam iets anders is. Ik zie ook meer vrouwen op de fiets de laatste tijd. Het valt me in elk geval op dat ik meer vrouwen lijk te zien. Dus misschien is er weer markt voor. Mijn vrouw rijdt in elk geval een kleine heren fiets van cube (met sora).

[ Voor 36% gewijzigd door Seriph op 16-10-2017 16:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoffa
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 06-10 19:50
Vraagje aan de stijlpolitie:

Ik wil spoedig de nieuwe Kask Valegro gaan halen, en zit me nu te verdiepen in de kleurtjes.

Zie: https://www.kask.com/en/cycling/helmets/valegro_24_48.htm

Fiets is overwegend zwart/rood met hier en daar wat wit dus dat zijn de kleuren waartoe ik me beperk. Die rode gaat m denk ik niet worden, hoewel ik t ook wel iets vind hebben. Die witte spreekt me wel aan, en ook t idee dat een witte helm koeler is dan een zwarte vind ik interessant (heb in de zomer vaak een snikheet hoofd). Twijfel echter of ik niet gewoon een zwarte moet nemen...
Ook schijnt er nog een matzwarte te komen (nog niet op de site). Kan dat bij een gloss frame?

Wat vindt de stijlpolitie? (beetje geneuzel i know maar goed)

[ Voor 6% gewijzigd door Stoffa op 16-10-2017 17:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij zeggen De Regels niets over de kleur van helmen (maar zwart is altijd goed natuurlijk). Wit is in elk geval ook prima.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Seriph
Als roze je gelukkig maakt dan moet je roze doen en dan kan de stijlpolitie het rambam krijgen. En zwart gaat met alles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ezio
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 16-03-2024
Ik heb een azure blauwe Kask Protone en een rode fiets. Het kan volgens mij niet fouter maar lekker belangrijk wat de rest van de wereld ervan vind. Ik doe de pootje van mijn bril ook altijd onder de bandjes.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08:55
Dat van die pootjes over de bandjes is niet alleen stijlpolitie. Het idee erachter is, dat mocht je onverhoopt ten val zou komen, je bril makkelijk van je hoofd kan glijden, in plaats van de bril door de bandjes op z'n plek wordt gehouden en zo dus mogelijk in je ogen gedrukt wordt omdat 'ie geen andere kant op kan.

[ Voor 6% gewijzigd door Sjoewe op 17-10-2017 00:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ezio
Sjoewe schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 00:24:
Dat van die pootjes over de bandjes is niet alleen stijlpolitie. Het idee erachter is, dat mocht je onverhoopt ten val zou komen, je bril makkelijk van je hoofd kan glijden, in plaats van de bril door de bandjes op z'n plek wordt gehouden en zo dus mogelijk in je ogen gedrukt wordt omdat 'ie geen andere kant op kan.
Oké, dan snap ik het. Ik vraag mij alleen af of het nut heeft als je een echte klapper maakt.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• borft
  • Registratie: Januari 2002
misschien dat de bril je ogen wel beschermt als je een keer valt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka

Tjebakka

Sjoewe schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 00:24:
En het merkje van je bril is zichtbaar. Dat is voor sponsoren belangrijk ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjoewe
Och, anders kan je ook altijd nog na de finish met een skibril om je nek en een fietspomp in je hand gaan staan.

[ Voor 6% gewijzigd door Sjoewe op 17-10-2017 13:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem30
  • Registratie: November 2015
Stoffa schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 17:14:
Wat vindt de stijlpolitie? (beetje geneuzel i know maar goed)
Zwart past overal wel bij. :P

Ik rij zelf rond met fluo gele helm. Dat is een crime qua stijlpolitie natuurlijk ;) maar ik val wat meer op in de hoop dat mede weggebruikers mij eerder zien. :X

[ Voor 7% gewijzigd door Willem30 op 17-10-2017 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ezio
Dat was voor mij ook de reden om een "foute" helm te kopen. Ik kreeg van bekenden te horen dat ik zo slecht zichtbaar was in het zwart (ik draag liever geen drukke prints of teamshirts). Dus besloot ik die Protone te kopen toen het een aanbieding was. Nou ja, aanbieding...ik was alsnog 180 euro armer :') .

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoffa
Willem30 schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 11:45:
[...]

Zwart past overal wel bij. :P

Ik rij zelf rond met fluo gele helm. Dat is een crime qua stijlpolitie natuurlijk ;) maar ik val wat meer op in de hoop dat mede weggebruikers mij eerder zien. :X
Dat van die stijlpolitie was overigens meer een grap dan serieus. Wilde uiteraard gewoon weten wat jullie t tofste kleurtje vonden ;)

Maar inderdaad: met wit val je meer op, en het is ook minder warm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem30
Stoffa schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 17:56:
[...]

Dat van die stijlpolitie was overigens meer een grap dan serieus. Wilde uiteraard gewoon weten wat jullie t tofste kleurtje vonden ;)

Maar inderdaad: met wit val je meer op, en het is ook minder warm.
Snap ik. Daarom de ;)

Regelmatig kom ik nu wielrenners tegen die volledig zwart of donker gekleed zijn in bijvoorbeeld bosrijke gebied tijdens de schemer. Daardoor zie je ze zo over het hoofd. Geldt tevens voor scholieren en andere (brom)fietsers zonder verlichting. :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09:19
Volgens mij kun je prima volledig in het zwart fietsen hoor. Als je maar zorgt dat je goede verlichting hebt. Daarmee val je veel meer op dan lichte kleding. Kleding met reflectie zorgt uiteraard ook voor betere zichtbaarheid.
Een witte helm is dus ook niet direct iets wat veel bijdraagt aan een betere zichtbaarheid (in het donker).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Baur
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Baur

Opperlurker

Overdag is het, in mijn ogen, vooral het dragen van kleding met een groot contrast qua kleuren wat je zichtbaarheid vergroot. 's Avonds helpen idd reflecterende vlakken in combinatie met fatsoenlijke verlichting.

Ik ben sowieso wel een voorstander van kleuren, maar ik snap dat niet iedereen daar even gecharmeerd van is.
fiets

The need for speed drives me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D
  • Nu online

Crazy D

Stond in Fiets magazine een stukje terug. Juist doordat je in de gemiddelde stad een mengelmoes aan kleuren hebt, val je veel minder op met gekleurde kleding dan dat je zu denken. En op de meeste zwarte kleding zitten tegenwoordig ook veel reflecterende vlakken.

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een oppervlak kan fel gekleurd zijn, maar als het mat is afgewerkt dan is het nog steeds niet heel goed zichtbaar in het donker. Ik vraag me daarom af of een fluo fiets heel veel bijdraagt aan je zichtbaarheid (het is wel vet natuurlijk :P)

Reflecterende oppervlakken zijn het beste, en dan het liefst van hoge kwaliteit, zodat ook zeer kleine hoeveelheden strooilicht worden teruggekaatst, zoals bij verkeersborden.

Cruciaal is ook zichtbaarheid van de zijkant. Veel racefietsverlichting heeft toch eerder een gefocuste bundel naar voren, en van de zijkant is dat vaak maar een zwak lichtje. Eigenlijk zou je gewoon van die brede reflectiebanden om je arm moeten dragen die hardlopers ook (horen te) hebben.

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 18-10-2017 15:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon 73
Vanochtend weer naar werk fietsen (Maastricht-Heerlen), heb een tijdje offsite moeten werken dus fietsen schoot er bij in. Gisteren de S6 klaargezet, lampjes erop, bidon en banden vol etc.
Met goede moed vanochtend om 6:00 vertrokken, mistig maar goed te doen. Totdat mijn Chinalight aan de voorkant besloot om het op te geven. In een milliseconde reed ik in het pikkedonker, het was pas 6:30 toen de lamp stuk ging. Uiteraard gebeurt zoiets op het meest onhandige moment denkbaar, in een afdaling op het meest afgelegen en donkere stuk. Het fietspad is daar zo effen als een biljartlaken en heeft maar enkele flauwe bochten, dus ik ging net snelheid maken. Bij daglicht haal ik 60kmh daar makkelijk, maar nu hield ik me een beetje in omdat er wegwerkzaamheden waren aangekondigd. Dus ik schrok nogal....schrikreactie, keihard remmen en nog maar juist kunnen blijven zitten.
Naja, uiteindelijk stapvoets verder tot in de bebouwde kom en toch nog ongeschonden aangekomen. Op kantoor de lamp in 1 zwik weggegooid en een Lezyne gekocht. Ik vond een Deca Drive bij een handelaar en die had een erg aantrekkelijke prijs (€119,-). Reviews in orde, dus die maar besteld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DieAnder
Ramon 73 schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 15:44:
<knip> mijn Chinalight aan de voorkant besloot om het op te geven. In een milliseconde reed ik in het pikkedonker, het was pas 6:30 toen de lamp stuk ging. Uiteraard gebeurt zoiets op het meest onhandige moment denkbaar, <knip> Bij daglicht haal ik 60kmh daar makkelijk <knip> Naja, uiteindelijk stapvoets verder tot in de bebouwde kom en toch nog ongeschonden aangekomen. <knip>
Samengevat: Een wielrenner heeft vanochtend in het donker zonder koplamp op de fiets een afdaling gemaakt op een fietspad waar makkelijk 60 km/h gereden kan worden.
Dat lijkt mij geen veilige handelswijze voor de wielrenner en voor andere fietsers. Zeker niet eentje die respect toont voor medeweggebruikers of zelfs de verkeersregels.

Het is niet mijn bedoeling om dit persoonlijk te maken, maar ik constateer hier een knap staaltje van self-centered denken: Als het voor de situatie beter past gaan het verstand en de regeltjes overboord en is het "ikke ikke ikke" en respect voor niets en niemand.

Is dit voorbeeldelijk van het slechte gedrag dat wielrenners voorgeworpen wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsTn
Verwijderd schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 15:25:
Een oppervlak kan fel gekleurd zijn, maar als het mat is afgewerkt dan is het nog steeds niet heel goed zichtbaar in het donker. Ik vraag me daarom af of een fluo fiets heel veel bijdraagt aan je zichtbaarheid (het is wel vet natuurlijk :P)

Reflecterende oppervlakken zijn het beste, en dan het liefst van hoge kwaliteit, zodat ook zeer kleine hoeveelheden strooilicht worden teruggekaatst, zoals bij verkeersborden.

Cruciaal is ook zichtbaarheid van de zijkant. Veel racefietsverlichting heeft toch eerder een gefocuste bundel naar voren, en van de zijkant is dat vaak maar een zwak lichtje. Eigenlijk zou je gewoon van die brede reflectiebanden om je arm moeten dragen die hardlopers ook (horen te) hebben.
Een Tracer dragen (heb er al 2 jaar een met hardlopen aan) https://www.noxgear.com/tracer360

Tesla Model 3 LR DualMotor - AP & FSD | 4800Wp solar panels | 11.4GJ thermal solar panels

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09:19
DieAnder schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 00:34:
[...]

Samengevat: Een wielrenner heeft vanochtend in het donker zonder koplamp op de fiets een afdaling gemaakt op een fietspad waar makkelijk 60 km/h gereden kan worden.
Dat lijkt mij geen veilige handelswijze voor de wielrenner en voor andere fietsers. Zeker niet eentje die respect toont voor medeweggebruikers of zelfs de verkeersregels.

Het is niet mijn bedoeling om dit persoonlijk te maken, maar ik constateer hier een knap staaltje van self-centered denken: Als het voor de situatie beter past gaan het verstand en de regeltjes overboord en is het "ikke ikke ikke" en respect voor niets en niemand.

Is dit voorbeeldelijk van het slechte gedrag dat wielrenners voorgeworpen wordt?
Volgens mij lees jij zijn verhaal niet goed. Zijn lamp gaat kapot. Bij aankomst op kantoor gooit hij kapotte lamp weg en koopt hij een goede lamp. Dat is de essentie die ik er uit haal. Hij gooit nergens bewust de regels over boord.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DoubleP38
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 09:35
wisselwerking schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 07:25:
[...]

Volgens mij lees jij zijn verhaal niet goed. Zijn lamp gaat kapot. Bij aankomst op kantoor gooit hij kapotte lamp weg en koopt hij een goede lamp. Dat is de essentie die ik er uit haal. Hij gooit nergens bewust de regels over boord.
Idd nog korter samengevat.. goedkoop is duurkoop :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ramon 73
[...]

Het lijkt erop dat je het verhaal niet (goed genoeg) gelezen hebt. Tevens ken je de situatie niet, dus dat maakt het lastig om erover te oordelen.
Dit is het fietspad naast de verbindingsweg tussen Ransdaal en Voerendaal. Dat is enkele jaren geleden nieuw aangelegd, maar behalve weekenden met goed weer en tochten komen daar dagelijks misschien 20-30 fietsers. Dat zijn dan scholieren uit Ransdaal/Schin op Geul/Valkenburg die naar school moeten (Arcus college of HS Zuyd). Als ik dat fietspad gebruik, dan is het altijd buiten schooltijden. Dat betekent dat ik daar helemaal alleen rij en niemand in gevaar kán brengen, zelfs niet al zou ik het willen.
Je reageert vanuit emotie. Onbekendheid met de situatie en het verhaal lezen zijn de kers op de taart. Ik voel me dus wel degelijk persoonlijk aangesproken, voornamelijk ingegeven door jouw onvermogen om de tekst te begrijpen.
Waar haal je vandaan dat ik andere mensen gehinderd heb? Ik vertrek om ca. 6:00 vanuit thuis en dan kom ik welgeteld 4 mensen tegen op de fiets. Dan bel ik even als ik niet ruim plek heb om er ongestoord langs te kunnen. Je vertoont zowat dezelfde primaire reactie die een krokodil heeft als er iets eetbaars passeert. Happen, happen, honger of geen honger. Jij doet hetzelfde: "Wielrenner? Dat is een eikel die ten koste van zijn eigen snelheid andere mensen hindert indien het de snelheid ten goede komt".

[ Voor 0% gewijzigd door Ramon 73 op 19-10-2017 09:53 . Reden: Leestekens toegevoegd ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ceaser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-09 22:03
[...]

Ik hoop dat je het verhaal maar half gelezen/begrepen hebt maar anders snap je er zelf volgens mij helemaal niets van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elbacon
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 14-03 14:32
NielsTn schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 00:42:
[...]

Een Tracer dragen (heb er al 2 jaar een met hardlopen aan) https://www.noxgear.com/tracer360
Waar heb je deze aangeschaft? Ben al tijdje naar zoiets op zoek maar wordt via amazon niet in NL geleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsTn
elbacon schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 10:46:
[...]

Waar heb je deze aangeschaft? Ben al tijdje naar zoiets op zoek maar wordt via amazon niet in NL geleverd.
Rechtstreeks in US besteld bij de fabrikant/leverancier.
Levertijd ik meen 2 weken, en geen bijkomende kosten gezien (van douane).

draagcomfort is goed tijdens hardlopen, het 'pack' op de rug zit gewoon stil en verzakt niet

[ Voor 11% gewijzigd door NielsTn op 19-10-2017 11:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoffa
[...]

Lol alsof je echt op zoek bent naar een stok om mee te slaan. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holk
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 06-10 19:58
Ramon 73 schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 08:29:
[...]

Het lijkt erop dat je het verhaal niet (goed genoeg) gelezen hebt. Tevens ken je de situatie niet, dus dat maakt het lastig om erover te oordelen.
Dit is het fietspad naast de verbindingsweg tussen Ransdaal en Voerendaal. Dat is enkele jaren geleden nieuw aangelegd, maar behalve weekenden met goed weer en tochten komen daar dagelijks misschien 20-30 fietsers. Dat zijn dan scholieren uit Ransdaal/Schin op Geul/Valkenburg die naar school moeten (Arcus college of HS Zuyd). Als ik dat fietspad gebruik, dan is het altijd buiten schooltijden. Dat betekent dat ik daar helemaal alleen rij en niemand in gevaar kán brengen, zelfs niet al zou ik het willen.

[...]

Je reageert vanuit emotie. Onbekendheid met de situatie en het verhaal lezen zijn de kers op de taart. Ik voel me dus wel degelijk persoonlijk aangesproken, voornamelijk ingegeven door jouw onvermogen om de tekst te begrijpen.

[...]

Waar haal je vandaan dat ik andere mensen gehinderd heb? Ik vertrek om ca. 6:00 vanuit thuis en dan kom ik welgeteld 4 mensen tegen op de fiets. Dan bel ik even als ik niet ruim plek heb om er ongestoord langs te kunnen. Je vertoont zowat dezelfde primaire reactie die een krokodil heeft als er iets eetbaars passeert. Happen, happen, honger of geen honger. Jij doet hetzelfde: "Wielrenner? Dat is een eikel die ten koste van zijn eigen snelheid andere mensen hindert indien het de snelheid ten goede komt".
Mooi stukje proza, maar na je verhaal over geen respect hebben tov andere fietsers die geen helm dragen kun je toch wel verwachten dat je relaas wat tegenwind krijgt. Je verwijt de pot dat hij zwart ziet en dat zou jij ook mogen inzien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09:21
Hij zag zelf ook zwart. Zijn lamp was namelijk kapot...

Nee, hij geeft nota bene aan dat hij bij het kapot gaan van de lamp onmiddellijk afremt en heel rustig verder is gaan rijden. Het is nog steeds 'fietsen zonder licht', maar de manier waarop DieAnder ("Het is niet mijn bedoeling om dit persoonlijk te maken"... doe dat dan ook niet!) de aanval inzet, raakt kant noch wal.

Een eerlijke vergelijking met het fietsen zonder helm, dat zou zijn als iemand onderweg zijn helm verloren is. Dat is iets heel anders dan bewust zonder helm gaan fietsen.

Punctuality is the politeness of kings

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Holk
Ik kies geen partij, geef alleen aan waarom ik denk dat hij wat tegenwind krijgt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holk
On a different note: Ik heb een dikke kop en zoek me suf naar een helm die niet als een dop op m'n hoofd ligt.. Ergo; zijn er mensen hier die een redelijk groot hoofd hebben en dezelfde zoektocht succesvol hebben afgerond en me advies qua merk kunnen geven? Kask is out, die passen alleen op kleinhoofdigen was ik achter gekomen

Dank alvast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon 73
Holkers schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 12:13:
Ik kies geen partij, geef alleen aan waarom ik denk dat hij wat tegenwind krijgt
Oké, dat maakt je reactie veel beter te begrijpen. Ik ben inderdaad redelijk kort van stof met mensen die veiligheidsvoorzieningen doelbewust achterwege laten (helm, licht, noodstoppen op machines etc.). Maar om dat door te trekken naar (voorzichtig) in het donker verder moeten vanwege een lamp die besluit stuk te gaan, dat snap ik nog steeds niet zo goed. Inderdaad niet onmogelijk dat ik de ander voorheen op de tenen getrapt heb, maar om dan zo'n toevalligheid te gebruiken om "terug te slaan" is een beetje jammer. Als ik doelbewust tóch vertrokken was zonder lamp (al stuk bij/voor vertrek bijv.), dan zou het een logisch gevolg zijn geweest.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• roda_djavulen
Holkers schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 12:14:
On a different note: Ik heb een dikke kop en zoek me suf naar een helm die niet als een dop op m'n hoofd ligt.. Ergo; zijn er mensen hier die een redelijk groot hoofd hebben en dezelfde zoektocht succesvol hebben afgerond en me advies qua merk kunnen geven? Kask is out, die passen alleen op kleinhoofdigen was ik achter gekomen

Dank alvast
POC heeft volgens mij wel vrij grote maten, een van de weinige waarbij ik iig geen L nodig heb maar een M op kan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoffa

Dank alvast
Vreemd...ik heb een groot hoofd (omtrek 61cm) en ik pas een Kask in L prima. Juist Kask is fijn voor grote hoofden want de "paddenstoelfactor" is beperkt. Kask heeft aan de achterkant een bepaald mechanisme dat je even door moet krijgen, anders kan t lijken of de helm te klein is.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Niconing
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 06-10 21:22
Vandaag eindelijk mijn nieuwe speeltje ontvangen. Ik heb er lang op moeten wachten door vakantie dagen in China maar nu is mijn frame dan eindelijk in huis. Nu rustig aan nieuw stuur, stuurpen, zadel en ander klein spul bij elkaar zoeken. Dan kan ik na de winter mijn groep van mijn huidige fiets halen en overzetten op m'n nieuwe ros.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/yeKV4uHIBICRiEWPnpZn99BK/thumb.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Leuk frame komt me bekend voor :+

Wel ff je bracket laten vlakken, want als je die verf erop laat zitten krijg je gegarandeerd gekraak tenzij je een vierkante as gebruikt (maar dat is inmiddels erg verouderd).

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BoerTien
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Dank alvast
Daar had ik ook last van bij m'n eerste helm. Eerst een Giro gehad maar dat was te krap. Uiteindelijk een bontrager gekocht. Weet zo het type even niet.

Succes ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niconing
havana schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 21:28:
Leuk frame komt me bekend voor :+

Wel ff je bracket laten vlakken, want als je die verf erop laat zitten krijg je gegarandeerd gekraak tenzij je een vierkante as gebruikt (maar dat is inmiddels erg verouderd).
Het heeft zeker geholpen met de beslissing, dat anderen er ook mee rijden.
Goeie opmerking trouwens, van het bracket. Kan ik gelijk in m'n nieuwe omgeving testen wat fatsoenlijke fietsenmakers zijn. Iemand nog tips voor de regio Hoorn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxa
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 08:27
BoerTien schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 21:33:
[...]

Daar had ik ook last van bij m'n eerste helm. Eerst een Giro gehad maar dat was te krap. Uiteindelijk een bontrager gekocht. Weet zo het type even niet.

Succes ;)
+1 voor groot hoofd en +1 voor Bontrager . Zal het type eens opzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Vind die nieuwe helm van Bontrage best cool.

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JorisM
  • Registratie: Augustus 2009
  • Niet online

JorisM

Mosredna Kned terrorist

Niconing schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 19:54:
Vandaag eindelijk mijn nieuwe speeltje ontvangen. Ik heb er lang op moeten wachten door vakantie dagen in China maar nu is mijn frame dan eindelijk in huis. Nu rustig aan nieuw stuur, stuurpen, zadel en ander klein spul bij elkaar zoeken. Dan kan ik na de winter mijn groep van mijn huidige fiets halen en overzetten op m'n nieuwe ros.
[afbeelding]
Ziet er goed uit, en mooie koekat heb je 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09:02
Noxa schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 22:22:
[...]

+1 voor groot hoofd en +1 voor Bontrager . Zal het type eens opzoeken.
Hmm ik heb een Bontrager gekocht zonder de wetenschap dat ik een groot hoofd zou hebben :(

Mijn eerste doel voor het nieuwe jaar is overigens afgelopen weekend bevestigd! Ik ga meedoen met de EPIC300 rit waarbij je zo'n 300 km dient te rijden met een 2-3k hoogtemeters. Dit alles startende vanuit Oostende. Het is in april dus het zal allemaal wel loslopen hoe 'moeilijk' het allemaal zal zijn maar het is wel een leuke uitdaging om direct die grens van 300 km een keer te doorbreken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Storm-Fox
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20-09 07:55
Heeft iemand hier zin om op 30 november 9:00 tot 15:00 te joinen voor het laatste rondje(170km) Markermeer?

Ik kom mits het niet regent.

https://www.facebook.com/events/862110580622162/

Details
Rijkswaterstaat gaat de Houtribdijk tussen Enkhuizen en Lelystad versterken. Om dit veilig te kunnen doen wordt de Houtribdijk vanaf 1 december gesloten en gaat pas weer in juli en augustus van 2018 tijdelijk open. Gewoon omdat het nog kan gaan we voorlopig voor het laatst het Rondje Markermeer fietsen. Start in Amsterdam voor het Flevoparkbad. Tempo zo'n 30+ gemiddeld, rijrichting afhankelijk van de wind.

PSN: StormFox81

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• f4stf0rw4rd
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 06-10 11:51
Niconing schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 19:54:
[afbeelding]
Mooi! Welk frame is dat en bij welke chinese shop heb je die vandaan?

hier stond ooit een hoop info over wat eens een vet cool wrede configuratie was....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Niconing
f4stf0rw4rd schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 21:05:
[...]

Mooi! Welk frame is dat en bij welke chinese shop heb je die vandaan?
Dank je. Het is een fm066 of r01 en hij komt bij tantan vandaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ramon 73
elbacon schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 10:46:
[...]

Er bestaat (uiteraard) ook al een Chinese kopie: https://www.banggood.com/...s=detail-left-hotproducts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galois
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 05-10 21:43

Galois

1811 - 1832

Eigenlijk vind ik 'm te duur... maar in een aanbieding voor 132 euro, toch besteld: de Castelli Perfetto longsleeve.

Man, man, man, wat een mooi jasje! Zit heerlijk en bij dit weer perfect! Ben benieuwd hoe hij bevalt bij bv. 5 graden...

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• havana
Marmotte-liefhebbers opgelet

6 november gaat de inschrijving open. De datum voor het evenement zelf is 8 juli, net als dit jaar dus weer op een zondag.

Inschrijven kan via de site van Sportcommunication. Een creditcard is hierbij aan te raden.

[ Voor 30% gewijzigd door havana op 22-10-2017 09:18 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balboa
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-09 10:25
Galois schreef op zaterdag 21 oktober 2017 @ 10:03:
Eigenlijk vind ik 'm te duur... maar in een aanbieding voor 132 euro, toch besteld: de Castelli Perfetto longsleeve.

Man, man, man, wat een mooi jasje! Zit heerlijk en bij dit weer perfect! Ben benieuwd hoe hij bevalt bij bv. 5 graden...
Heb hem ooit met korte mouwen gekocht. Super ding en erg veel plezier van, maar in de praktijk gebruik ik hem toch nog vaak met armstukken. Kan me voorstellen dat je er nu veel plezier van hebt.

Handtekening

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
Nou, ik mag deze week weer terug naar de fietsenmaker die een tijdje terug mijn fiets heeft gecontroleerd en het eea heeft afgehandeld met de verzekering.. er zijn destijds andere wielen geplaatst aangezien mijn wielset stuk is gegaan. Echter afgelopen weekend een 'deuk' in mijn achterwiel opgelopen. Daar waar de remrand en velg samenkomen staat de velg naar buiten en waar waar de band in de velg ligt, staat de velg naar binnen.

Wat mag ik hierin verwachten van de fietsenmaker? Let wel.. ik verwacht niets maar wat zouden jullie verwachten? Voorlopig fiets ik maar op het nieuwe voorwiel en het 'oude' achterwiel. In al mijn kilometers al het nodige meegemaakt maar zo'n deuk als deze nog niet. Valt mij in ieder geval erg tegen in kwaliteit! Het gaat hierbij om Vision Team 35 wielen waar ik met mijn stock Giant PR1 en Fulcrum Quattro LG geen problemen heb gehad.

[ Voor 7% gewijzigd door la_fusion op 24-10-2017 11:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwinW
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08:10
'Wielrenner niet schuldig aan dood 80-jarige fietser'

Een 21-jarige wielrenner uit Delft is niet schuldig geacht aan de dood van een 80-jarige fietser vorig jaar in Maasland. De twee kwamen vorig jaar juli in botsing op het pad langs de Trekkade. De rechter oordeelt vandaag dat niet duidelijk is, waar het ongeluk precies gebeurde en of de verdachte voldoende rechts reed.

De Delftenaar reed op de bewuste dag met een groep vrienden over de Trekkade. Door een botsing viel het slachtoffer met zijn hoofd op de betonnen kaderand en belandde in het water. De vrienden haalden hem eruit en probeerden hem te reanimeren, maar een schedelbasisfractuur werd de man fataal.

Het Openbaar Ministerie (OM) eiste twee weken geleden 180 uur werkstraf. Volgens het OM had de racefietser te weinig ruimte gelaten voor tegenliggers en daarmee onvoldoende rekening gehouden met de verkeerssituatie ter plekke.

Volgens de officier van justitie was sprake van meer dan een noodlottig ongeluk. Verdachte reed met hoge snelheid; weliswaar niet de 35 of 40 kilometer per uur waarmee wielrenners soms fietsen, maar toch nog 28. Bij het naderen van de bocht werd volgens justitie geen vaart geminderd.

Buurtbewoners zeggen dat vooral het fietspad schuldig is. Imke woont naast de plek van de ongeluk en vindt het -net zoals andere bewoners - niet verrassend dat het ongeluk kon gebeuren, gezien de onoverzichtelijke situatie op het fietspad.

Bron: WOS, Zie http://www.wos.nl/-wielre...ietser/nieuws/item?996122

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

la_fusion schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 11:18:
Nou, ik mag deze week weer terug naar de fietsenmaker die een tijdje terug mijn fiets heeft gecontroleerd en het eea heeft afgehandeld met de verzekering.. er zijn destijds andere wielen geplaatst aangezien mijn wielset stuk is gegaan. Echter afgelopen weekend een 'deuk' in mijn achterwiel opgelopen. Daar waar de remrand en velg samenkomen staat de velg naar buiten en waar waar de band in de velg ligt, staat de velg naar binnen.

Wat mag ik hierin verwachten van de fietsenmaker? Let wel.. ik verwacht niets maar wat zouden jullie verwachten? Voorlopig fiets ik maar op het nieuwe voorwiel en het 'oude' achterwiel. In al mijn kilometers al het nodige meegemaakt maar zo'n deuk als deze nog niet. Valt mij in ieder geval erg tegen in kwaliteit! Het gaat hierbij om Vision Team 35 wielen waar ik met mijn stock Giant PR1 en Fulcrum Quattro LG geen problemen heb gehad.
Ik zou teruggaan en reparatie of een nieuw wiel eisen, want een wiel dat bij normaal gebruik een dergelijke ernstig klinkende deuk oploopt, lijkt mij niet aan de normale eisen voldoen.

Vraag is natuurlijk wel of je de fiets bij de FM hebt gekocht (dan rust de plicht om een fiets te leveren die aan de overeenkomst voldoet op de FM) of elders.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 24-10-2017 17:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DieAnder
la_fusion schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 11:18:
Echter afgelopen weekend een 'deuk' in mijn achterwiel opgelopen. Daar waar de remrand en velg samenkomen staat de velg naar buiten en waar waar de band in de velg ligt, staat de velg naar binnen.
Heb je misschien een plaatje? Ik heb moeite me iets voor te stellen bij je omschrijving.
Bij welke omstandigheden is de deuk ontstaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
Ik heb het wiel een maand of twee geleden dus bij de FM gekocht als vervanging voor de wielset die stuk gegaan is tijdens mijn valpartij. Foto moet ik jullie nog even schuldig blijven. Ik ben afgelopen zaterdag tijdens mijn ronde op een gegeven moment lek gereden en toen ik tot stilstand wilde komen merkte ik al getik bij het remmen. Ik kan mij alleen niet specifiek herinneren dat ik over een put oid gegaan ben. De band was ook niet ineens lek dus een stootlek lijkt mij niet waarschijnlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoffa
Galois schreef op zaterdag 21 oktober 2017 @ 10:03:

Nice ben benieuwd hoe ie bevalt. Waar heb je hem gehaald?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galois

Galois

1811 - 1832

Stoffa schreef op woensdag 25 oktober 2017 @ 12:13:
[...]

Nice ben benieuwd hoe ie bevalt. Waar heb je hem gehaald?
Super! Een erg duur jasje, zeker voor de 'adviesprijs', maar elke euro waard!
Vandaag 3 uurtjes gefietst en eigenlijk was hij te warm. Maar hij heeft ventilatieritsjes en die werken toch wel goed. Maar eigenlijk wel net te warm voor dit weer van vandaag.

Bij Cyclewear.nl gehaald.

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Boven de 10 graden IMHO zeker (veel) te warm. Al is dat natuurlijk sterk persoonlijk (en dan ben ik nog een behoorlijke koukleum).

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Veel te warm voor dit weer, zeker vandaag, het is nu superzacht. Ik fiets nog gewoon kort/kort (wel met ondershirt) en armstukken voor als de zon echt onder is.

Moet er niet aan denken nu de Gabba aan te hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galois

Galois

1811 - 1832

Is inderdaad heel erg persoonlijk. Ik draag eigenlijk altijd, misschien 2x per jaar niet, korte broek. Heb niet eens een lange fietsbroek. Als het echt koud is, draag ik een hardlooptight onder mijn fietsbroek.

Lange mouwen heb ik tijdens het fietsen eigenlijk al vrij snel. Ik vind het snel koud aan mijn armen. Bij twijfel neem ik armstukken mee en die heb eigenlijk altijd wel aan dan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou onder de 10 graden draag ik echt wel een lange broek en als het richting de 0 gaat ook wel een extra dikke broek met windstopper. Ik heb juist kort geleden nog echte winterschoenen gekocht omdat ik snel last heb van koude voeten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoffa
Persoonlijk denk ik vanwege klimaatverandering nooit een indoortrainer aan te hoeven schaffen. Tevens heb ik er geen ruimte voor in huis.

Heb een winterjas van Cafe du Cycliste, Castelli Nanoflex beenstukken en GripGrab Orca overschoenen. Dat is mijn warmste outfit, en ik verwacht hem zelden nodig te hebben. In kouder/nat weer rij ik meestal met een Gabba, en Nanoflex arm en beenstukken. Doe er evt nog een ondershirt onder als het echt guur is.

[ Voor 19% gewijzigd door Stoffa op 25-10-2017 21:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galois

Galois

1811 - 1832

Verwijderd schreef op woensdag 25 oktober 2017 @ 20:32:
Nou onder de 10 graden draag ik echt wel een lange broek en als het richting de 0 gaat ook wel een extra dikke broek met windstopper. Ik heb juist kort geleden nog echte winterschoenen gekocht omdat ik snel last heb van koude voeten...
Dat heb ik ook inderdaad! Snel koude voeten. Draag daarvoor overschoenen, wind- en waterdicht. Overigens zijn mijn huidige aan vervanging toe en ben ik op zoek naar nieuwe. Dit keer goretex denk ik. Aangezien ik ze ook voor het mountainbiken gebruik...
(tips?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roda_djavulen
Heb al jaren winterschoenen met gore-tex van Northwave, de celsius volgens mij, bevallen prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem30
Gisteravond met een vriend van me twee uurtjes buiten gefietst in het donker. Ik blijf het niet prettig fietsen vinden over donkere fietspaden in het buitengebied waar blaadjes liggen en modder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D
  • Nu online

Crazy D

Stoffa schreef op woensdag 25 oktober 2017 @ 21:11:
Persoonlijk denk ik vanwege klimaatverandering nooit een indoortrainer aan te hoeven schaffen. Tevens heb ik er geen ruimte voor in huis.

Heb een winterjas van Cafe du Cycliste, Castelli Nanoflex beenstukken en GripGrab Orca overschoenen. Dat is mijn warmste outfit, en ik verwacht hem zelden nodig te hebben. In kouder/nat weer rij ik meestal met een Gabba, en Nanoflex arm en beenstukken. Doe er evt nog een ondershirt onder als het echt guur is.
Vroeg donker, blaadjes, glad, regen. Klimaatverandering zorgt er helaas niet voor dat er minder regen valt...
havana schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 12:00:

Gister eindelijk tijd gehad op met m'n trainer aan de gang te gaan. Heb toch de Wahoo genomen, geluid vind ik meevallen en ben wel heel benieuwd hoe het samen met de Climb (waarom niet Clmber trouwens :P) gaat werken!

Zwift vond ik wel geinig, maar dan wel weer jammer dat de route wat beperkt is, maar wel grappig om mensen tegen te komen, even slip streamen, etc. BigRing vond ik echt vet. Jammer dat het zoeken naar een koers echt onhandig werkt en dat er niet wat vlakke ritten bij zitten, maar ziet er mooi uit en de weerstand voelde ook wel redelijk echt aan. Alpe d'Huez ging in het tempo wat ik ook verwacht te rijden, en de vorige keren ook reed. Denk dat ik deze winter wel de nodige bergjes meepak... :) Wel grappig dat het verkeer dat je tegenkomt, ook aangepast is aan jouw snelheid. Auto's reden dus supertraag en haalde fietsers in die in werkelijk omver zouden vallen zo langzaam ging ik. Maar wel een goede tip :)

Bij Trainerroad kun je geen trial nemen, zie ik dat nou goed of mis ik iets? Vind 12 dollar per maand op zich prima maar als trial wel beetje duur...

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Bij TR kun je via een invite wel een trail nemen. Het is best duur maar je kunt je abo wel heel makkelijk stil zetten in de zomer bijvoorbeeld.

Persoonlijk vind ik Zwift echt 3x niks en houd ik het bij TR en Big Ring.

Stel dat ik 3x per week fiets dan is het meestal 2x TR en 1x Big Ring. Gisteren nog de Furkapass beklommen, erg leuk om te doen!

[ Voor 42% gewijzigd door havana op 26-10-2017 10:32 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D
  • Nu online

Crazy D

havana schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 10:28:
Bij TR kun je via een invite wel een trail nemen. Het is best duur maar je kunt je abo wel heel makkelijk stil zetten in de zomer bijvoorbeeld.
Heb jij een invite? :) Vind 12 dollar geen probleem, maar om dat nu uit te geven enkel om te kijken wat het nu is en of het mij bevalt vind ik het wel duur voor. Als het me bevalt, no problemo :)
Gisteren nog de Furkapass beklommen, erg leuk om te doen!
Die is ook best pittig :P Vond m met de auto al best stevig :o Maar vind t vooral gaaf dat t er echt wel mooi uitziet, en de snelheidsbeleving en weerstand vond ik ook knap realistisch (waarbij ik me dus meteen begin af te vragen, of een 11-28 wel voldoende is en of ik niet naar 12-32 moet...). Was echt positief verrast. Heb een grotere monitor nodig om me nog meer in te leven O-)

Exact expert nodig?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• havana
Ik heb zelf een 11-32 op de Tacx zitten en da's echt geen overbodige luxe. Ik ga TR even contacteren voor een invite. Wordt vervolgd.

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Willem30 schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 09:21:
Gisteravond met een vriend van me twee uurtjes buiten gefietst in het donker. Ik blijf het niet prettig fietsen vinden over donkere fietspaden in het buitengebied waar blaadjes liggen en modder.
Als het zowel donker, nat als bladerig is dan kies ik altijd voor de hoofdwegen (of voor kleinere wegen waar geen moen staan) omdat het door de gladheid inderdaad linke soep kan worden.

En je moet natuurlijk in zulke omstandigheden geen PR's willen vestigen op Strava-segmenten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roda_djavulen
Ik pak zelf dan ook liever mijn crossfiets in dat soort omstandigheden, dan heb je net wat minder last van bladeren en modder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 00:49

Pelle

🚴‍♂️

Verwijderd schreef op woensdag 25 oktober 2017 @ 17:17:
Veel te warm voor dit weer, zeker vandaag, het is nu superzacht. Ik fiets nog gewoon kort/kort (wel met ondershirt) en armstukken voor als de zon echt onder is.

Moet er niet aan denken nu de Gabba aan te hebben...
Afgelopen zaterdag heel erg getwijfeld wat ik aan zou doen (130km windkracht 6 met buien, in Zeeland). Uiteindelijk Gabba longsleeve gekozen, maar daar had ik vrij snel spijt van inderdaad. Veel te warm.

Uiteindelijk bleef het de eerste 110km droog, en pas de laatste 20km begon het te regenen en had ik er profijt van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, voor dat soort situaties heb ik nog een opvouwbaar regenjackje van Pearl Izumi dat ik ooit eens in de uitverkoop heb gescoord. Ik gebruik 'm niet vaak maar het is wel handig om bij je te hebben, zeker als het echt totaal onzeker is of het al dan niet droog blijft.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 26-10-2017 14:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Bij dreigende regen steek ik ook een regenjasje (of eigenlijk is het een windjackje, maar hij houdt best goed regen tegen) bij me. Een Hotpack 5 in mijn geval, perfect product van Sportful.

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
Ik ben afgelopen zaterdag ook slachtoffer geworden van te hoge temperaturen in mijn Gabba :( Komend weekend weer een nieuwe poging ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeeg
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-10 11:51
Ik verbaas me er altijd over dat zoveel mensen alleen naar de tijd van het jaar kijken i.p.v. de veel nauwkeuriger thermometer. Blijkbaar hier ook.

Het was afgelopen dagen best warm voor de tijd van het jaar, grofweg dezelfde temperatuur als een frisse dag in de zomer. Toch zie je velen fietsen met lang-lang (niet de pianist).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
Mja, als het echt onder de 15 graden duikt vind ik een korte broek toch te fris. Niet zo zeer tijdens de rit, maar van de kou op m'n knieën krijg ik achteraf dan toch wel last.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roda_djavulen
Dat kom inderdaad vaak voor. Zo zag ik tijdens dat heerlijke weekend, twee weken terug, terwijl het 25 graden was meer mensen volledig lang-lang fietsen dan kort-kort

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
zeeg schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 15:39:
Ik verbaas me er altijd over dat zoveel mensen alleen naar de tijd van het jaar kijken i.p.v. de veel nauwkeuriger thermometer. Blijkbaar hier ook.

Het was afgelopen dagen best warm voor de tijd van het jaar, grofweg dezelfde temperatuur als een frisse dag in de zomer. Toch zie je velen fietsen met lang-lang (niet de pianist).
Daar verbaas ik me ook altijd over. Ik kijk voordat ik vertrek altijd op mijn thermometer die aan de keukendeur hangt, op de temperatuurkaart van Buienradar én op TT pagina 705. En dan kijk ik op Buienradar nog naar het verwachte verloop van de temperatuur. Vervolgens naar de windsnelheid en dan beslis ik wat ik aan doe.

Nu klinkt dit enorm tijdrovend en omslachtig maar het kost letterlijk 30 seconden. Ik zit er qua kledingkeuze zelden naast, ik schat nog geen 5x per jaar.

Een uitdaging is een weertype waarbij het temperatuurverschil tussen het begin van de rit en het einde van de rit groot is. En dat zien we in de herfst en het voorjaar best veel. Kledingstukken die makkelijk uit kunnen zoals armstukken, beenstukken en een windstopper zijn dan een uitkomst.

Volgens mij kleden veel wielrenners zich op het koudste moment van de rit. Volgens mij kun je beter kleden op het warmste moment van de rit en dan tijdens de koudere momenten je kleding aanvullen met bijv. arm-/beenstukken.

[ Voor 21% gewijzigd door havana op 26-10-2017 15:49 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Pagina: 1 ... 61 ... 111 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor ervaringen, discussie en vragen over fietscomputers, fietsroutes e.d. kun je terecht in dit topic:
Het grote fietscomputer topic

Voor ervaringen, discussie en vragen over Indoor Cycling, kun je terecht in dit topic:
Het grote indoor cycling topic

Advies over welke fiets je het beste kunt kopen kun je beter in Verkeer & Vervoer vragen. Daar een nieuw topic openen werkt beter dan hier off-topic gaan.