Het grote wielrenervaringtopic - Deel 20 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 3 ... 111 Laatste
Acties:
  • 631.557 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19:42
Ja, was fijn weer vandaag! Ik heb nog een stukje met de armstukken naar beneden gereden zelfs!

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxa
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17:43
MrAngry schreef op zaterdag 29 oktober 2016 @ 22:02:
Ja, was fijn weer vandaag! Ik heb nog een stukje met de armstukken naar beneden gereden zelfs!
Lefgozer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:09
Zelfs nog stukken kort/kort. Ging prima eigenlijk. Was vertrokken met armstukken en een korte broek.

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 15:37
Ik moet er niet aan denken..... gisteren lekker in het park hier gewandeld en zelfs op het terras gezeten, maar wel gewoon met jas aan. Kort-kort dan moet het (voor mij dan) toch minimaal 20 graden zijn.

Koukleum zijn is niet fijn !

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18-06 13:46

Crazy D

I think we should take a look.

Ik ben ook echt een koukleum maar heb toch ook nog in kort-kort gereden. Was wel iets te fris eigenlijk hoor, m'n knietjes hadden het best iets warmer willen hebben. Vooral in de zon was het echt nog heerlijk. Vandaag maar wel arm en beenstukken aan trouwens....

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cliffie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-06 16:11

Cliffie

Trompetslet

Lekker lang-lang gedaan gisteren. Heb het liever wat warmer dan net te fris....

17x DMEGC DM300-M156-60BK @ Enphase | 3300Wp Oost & 1800Wp West (Gouda)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Vandaag lekker 105 km gereden. In lang-lang uiteraard, met winterschoenen en Gabba. Onderweg de nodige korte broeken gezien, brrrrrrrrr !

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 20:55
Hier met korte broek en armstukken gefietst. Armstukken hadden na zo'n 10 km af gekunnen en na 40 km weer erop maar heb ze de hele tijd aangelaten. Vooral richting het einde (16.15) begon het redelijk vlot af te koelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 767487

havana schreef op zondag 30 oktober 2016 @ 18:44:
Vandaag lekker 105 km gereden. In lang-lang uiteraard, met winterschoenen en Gabba. Onderweg de nodige korte broeken gezien, brrrrrrrrr !
Dat is wel heel erg koukleum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
Ik ben vooral benieuwd hoe er in de echte winter(+/- 0 graden) wordt gereden door havana :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Graham
Skipak :+

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:04

sapphire

Die-hard pruts0r

Het is dat ik geen zin had om te stoppen om de beenstukken uit te doen (armen kan al rijdend) maar het was heerlijk vanochtend :)

De eerste 15km werd ik gek van een tik in m'n fiets. Op een gegeven moment gestopt en ieder inbus boutje nagelopen en wielen opnieuw vastgezet en dat hielp gek genoeg.

Vandaag me weer compleet rot geschrokken op het fietspad langs de laan van NOI in Den haag. Fietste door het deel tussen het Haagse bos en rennen er twee vrouwen opeens de autoweg over. Kijken nog naar mij terwijl ik aan kom rijden maar waren compleet gefixeert op de auto's die aankwamen rijden. Ik bellen, roepen en vol in de remmen maar ze hadden niks door en rennen in volle vaart het fietspad op. Scheelde zó weinig, ik kreeg haar haar in m'n gezicht :| :X

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swbr
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16:50
Vanochtend hing hier dikke mist en was het een graad of zeven. Winterschoenen, winterbroek en 3 lagen bovenkleding. Had minder gekund, maar ik heb het ook zeker niet te warm gehad.

If you try and take a cat apart to see how it works, the first thing you have on your hands is a non-working cat. -DNA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:07
Zaterdag hier in het noorden perfect fietsweer. Vertrokken met armstukken en windbreaker, maar na 20km de windbreaker weer uitgedaan. Heerlijk! Zondag was het ook perfect trouwens. Tijdens een rondje hardlopen (in korte broek) een aantal mensen in volledige winteroutfit zien rijden. Ik zou het daar veel te warm in krijgen, maar ieder zijn ding natuurlijk. Ik denk dat het nu echt wel gedaan is met korte broeken voor dit seizoen.

Read the code, write the code, be the code!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwakke01
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11-01 17:59

kwakke01

Koga / Canon / Diablo 4ever

Gister even snel een klein rondje gereden om wat frisse lucht binnen te krijgen, én een fotootje te maken van mijn pakezel :) voor in de OP

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/nXXQ6ocjpvJywliC2tL20t2O/medium.jpg

Merk: Koga
Type: Kimera Road AL Tiagra (2015)
Casette: 11-12-13-14-15-17-19-21-23-25
Voorbladen: 30-39-50
Velgen:WH-R501
Banden: Conti 4 seasons 25mm
Opzetstuur: profile airstryke S

[ Voor 4% gewijzigd door kwakke01 op 31-10-2016 09:41 ]

https://www.strava.com/athletes/3141922 http://www.diabloprogress.com/player/gotkwakke-2365 http://eu.battle.net/d3/en/profile/GoTKwakke-2365/hero/74145410

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvdH
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 04-02 14:45

RvdH

Uitvinder van RickRAID

RvdH in "Het grote wielrenervaringtopic - Deel 19"

Anderhalve maand later:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/tHEcz3O.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/c1wdHWr.jpg

Is het spul tegenwoordig zo brak gemaakt of heb ik gewoon pech? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy55
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 25-04 06:47

Speedy55

www.jpl-racing.nl

(jarig!)
Ik denk dat je pech hebt, maar ik zou er wel mee terug gaan.

JPL-Racing --- iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Wtf je achterderrie afgebroken?

Neem aan dat je niet gevallen bent? Dan is het een garantie kwestie lijkt me.

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 767487

Gevallen of anders met je achterderrie ergens tegenaan gestoten? Gelukkig doet het padje z'n werk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvdH
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 04-02 14:45

RvdH

Uitvinder van RickRAID

Nope gelukkig niet gevallen, stond gewoon voor het stoplicht te wachten, licht gaat op groen, wil vertrekken en merk dat de trapper vastzit.. dus ik dacht dat de ketting klem zat ofzo, maar toen zat de derriere in m'n achterwiel.

Uiteraard zal ik er mee teruggaan! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wezep
  • Nu online
RvdH schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 13:32:
Nope gelukkig niet gevallen, stond gewoon voor het stoplicht te wachten, licht gaat op groen, wil vertrekken en merk dat de trapper vastzit.. dus ik dacht dat de ketting klem zat ofzo, maar toen zat de derriere in m'n achterwiel.

Uiteraard zal ik er mee teruggaan! :)
Aan je derailleur te zien, stond deze aardig richting de grote kransjes, niet?
Voor op het grote blad?

Kom dit wel vaker tegen, maar dan met name op de ATB.
Soms een te korte ketting (en dan groot-groot schakelen), soms chainsuck, verkeerd schakelen etc.

Asus PP-DLW - 2 x Intel Xeon 3,06 - 1Gb RAM - Coolermaster CM Stacker - 29160 - Seagate 18Gb 15k -=- 2 x LG L1910B 19" TFT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Vergeet niet dat ik in Groningen woon. Kan het zo maar 1-5 graden kouder zijn dan in de rest van Nederland.

Bij 0 graden rijd ik met

- winterbroek
- winterschoenen, wollen sokken + overschoenen
- dik winterjack + 2 thermo's
- wanten
- helmmuts

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 20:41
havana schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 14:18:
[...]

Vergeet niet dat ik in Groningen woon. Kan het zo maar 1-5 graden kouder zijn dan in de rest van Nederland.

Bij 0 graden rijd ik met

- winterbroek
- winterschoenen, wollen sokken + overschoenen
- dik winterjack + 2 thermo's
- wanten
- helmmuts
Jij had gewoon wat zuidelijker geboren moeten zijn ;)

Het was vandaag trouwens erg warm op de fiets (ook om 7.00 uur in de ochtend al). Ik had lang/lang aan (ondershirt en 2 normale zomershirt met armstukken) en dat was toch wel wat aan de warme kant. Helaas kon ik mijn dunnere handschoenen niet vinden (ben aan het verhuizen), want ook mijn handen (die vaak snel koud zijn) waren te warm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nare man
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 26-07-2020
wezep schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 14:07:
[...]

Aan je derailleur te zien, stond deze aardig richting de grote kransjes, niet?
Voor op het grote blad?

Kom dit wel vaker tegen, maar dan met name op de ATB.
Soms een te korte ketting (en dan groot-groot schakelen), soms chainsuck, verkeerd schakelen etc.
Ziet er vrij heftig uit inderdaad. Zou er zeker mee teruggaan.

Hij fietst als ik het goed begrijp nog niet zo lang, dus ik ga ervan uit dat hij geen pro-level wattages wegtrapt...en bovendien, groot-groot moet kunnen zonder dit soort issues, mits de ketting inderdaad lang genoeg is, maar kettingen zijn af-fabriek meestal eerder te lang dan te kort.

Vind dat derailleurpadje er wel erg flimsy uitzien eerlijk gezegd, alsof hij helemaal is platgeknepen door die moer. Ik weet dat ze bedoeld zijn om te breken en de derailleur te beschermen, maar dit ziet ging kennelijk wel erg makkelijk.

[ Voor 6% gewijzigd door nare man op 31-10-2016 14:59 ]

After all, you can't see a figure's panties unless it's the real thing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
wisselwerking schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 14:39:
[...]

Jij had gewoon wat zuidelijker geboren moeten zijn ;)

Het was vandaag trouwens erg warm op de fiets (ook om 7.00 uur in de ochtend al). Ik had lang/lang aan (ondershirt en 2 normale zomershirt met armstukken) en dat was toch wel wat aan de warme kant. Helaas kon ik mijn dunnere handschoenen niet vinden (ben aan het verhuizen), want ook mijn handen (die vaak snel koud zijn) waren te warm.
Ik ben geboren in Gouda, ben een nep-Groninger. Speaking of which, grote kans dat ik binnen het jaar meer richting het zuiden van het land ga wonen...

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11:36
Hoeveel korting zou je kunnen krijgen op een racefiets van 1500 euro? is 10% korting een gebruikelijk percentage voor een racer? Ik weet dat je op een Canyon geen korting krijgt, maar bijv. Sensa, Giant en Focus hebben voor mij ook aantrekkelijke fietsen en bevinden zich in het "goedkopere segment". Ik heb vroegâh op mijn MTB 10% korting gehad (999 --> 900) en begin vorig jaar op mijn trekkingfiets ook bijna 10%.

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
10% is heel reëel. Hangt ook een beetje af wanneer je koopt. Nu is een goede tijd.

Mijn vorige fiets, Cannondale Supersix, heb ik voor 1800 gekocht, catalogusprijs 2000.

[ Voor 36% gewijzigd door havana op 31-10-2016 18:28 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

havana schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 15:50:
[...]

Ik ben geboren in Gouda, ben een nep-Groninger. Speaking of which, grote kans dat ik binnen het jaar meer richting het zuiden van het land ga wonen...
Maastricht?

Ideale fiets omgeving ook en vaak stukken warmer qua temperaturen dan Groningen ;)

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
havana schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 14:18:
[...]

Merkte het goed vandaag toen ik rond 15:00 vertrok om door de Krimpenerwaard te fietsen. Aan het einde van de rit bij bijna zonsondergang vond ik de korte broek toch iets fris. Geen probleem verder hoor, zeker omdat de korte broeken die ik heb itt mijn Castelli nanoflex broek een beter zeem heeft. Maar toch. In de stad of in de polder fietsen merk je goed...vooral als je dat in 1 rit doe.

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WaSteiL
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 15:11
Klopt het nou dat Trainerroad met Tacx (bijvoorbeeld een Vortex T2180) over Bluetooth geen ERG mode heeft? Ik lees hier en daar dat het met ANT+ wel zou moeten lukken aangezien Tacx die wel heeft opengezet, maar ik kan maar geen duidelijke taal vinden dat dit ook voor Bluetooth zou moeten gelden.

Ik ben twee weken geleden met Trainerroad gestart en ik vermaak mij er behoorlijk goed mee, ik loop alleen een beetje tegen de max wattage aan die ik kan trappen in normale mode. Vooral als er trainingen bij zijn waar je een lage cadans moet draaien dan heb ik niet veel marge en dan is mijn FTP ook niet eens bijzonder hoog (185). Ik heb het vermoeden dat in ERG mode dit allemaal een minder probleem moet zijn. Ik heb alleen geen zin om een ANT+ module te kopen voor de iPad als het niet nodig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19:42
Ik weet het antwoord niet, maar mijn workaround voor hetzelfde probleem op een non-smart tacx is voor die lage cadans intervallen de weerstand van de tacx tijdelijk flink omhoog te schroeven.

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21:08

Kluus

Gang is alles

WaSteiL schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 09:06:
Klopt het nou dat Trainerroad met Tacx (bijvoorbeeld een Vortex T2180) over Bluetooth geen ERG mode heeft? Ik lees hier en daar dat het met ANT+ wel zou moeten lukken aangezien Tacx die wel heeft opengezet, maar ik kan maar geen duidelijke taal vinden dat dit ook voor Bluetooth zou moeten gelden.

Ik ben twee weken geleden met Trainerroad gestart en ik vermaak mij er behoorlijk goed mee, ik loop alleen een beetje tegen de max wattage aan die ik kan trappen in normale mode. Vooral als er trainingen bij zijn waar je een lage cadans moet draaien dan heb ik niet veel marge en dan is mijn FTP ook niet eens bijzonder hoog (185). Ik heb het vermoeden dat in ERG mode dit allemaal een minder probleem moet zijn. Ik heb alleen geen zin om een ANT+ module te kopen voor de iPad als het niet nodig is.
Ik kan bevestigen dat het met Ant+ wel kan met de Vortex T2180, bluetooth geen idee eigenlijk, dat kreeg ik sowieso niet aan de praat met Trainerroad op mijn macbook. Met Zwift gebruik ik nu wel bluetooth maar daar heb ik nog geen ERG mode op getest, zal ik vanavond eens doen en dan kom ik er op terug.

Trainerroad kan ik vanavond ook nog even testen trouwens, want ik zie dat mijn abbo nog niet is afgelopen...

Mijn FTP (volgens de Tacx+TR) is 330W en ik ben nooit tegen de bovenlimiet aangelopen in ERG mode, maar ik heb dan ook nooit mee gedaan aan die lage cadans oefeningen, want ik wil juist op souplesse trainen ;). De enige beperking waar ik tegenaan liep op trainerroad is bij lage wattages (bijvoorbeeld warmup en cooldown) dit loste ik op door toch maar te schakelen in Erg mode, wellicht is dat ook de oplossing voor jouw probleem, gewoon zwaar schakelen en ERG mode lost het wel op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eddemans
  • Laatst online: 18-06 15:30
Zoals ik zaterdag schreef:
eddemans schreef op zaterdag 29 oktober 2016 @ 11:00:
Het vanaf de pc/device besturen van de weerstand van een trainer kan zowel over ANT+ als over bluetooth. Bij ANT+ hebben ze daarvoor een standaard afgesproken (ANT-FEC) en bij bluetooth niet zodat elke fabrikant zijn eigen protocol verzint. Dat maakt de implementatie voor appleveranciers lastig en daarom zegt Trainerroad gewoon dat ze momenteel geen weerstandsbesturing ondersteunen over bluetooth, alleen ANT+.
Bron: link
Check ook het comment eronder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Featherbikes (ooit een forumlid) houdt ermee op, jammer!

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsTn
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 20:01
havana schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 12:54:
Featherbikes (ooit een forumlid) houdt ermee op, jammer!
Jammer, maar gezien mijn ervaring denk ik daar anders over. Ik ga mij hier verder niet over uitwijden #whathappensontheinternetstaysontheinternet

Tesla Model 3 LR DualMotor - AP & FSD | 4800Wp solar panels | 11.4GJ thermal solar panels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gnosis
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 17-06 08:30
Volgens mij zag ik u, Graham, fietsen gisteren bij de Hogeschool Rotterdam, richting Kralingen/Kralingse Bos rond kwart voor vier. Zwart-rode Focus, rode/wit/zwarte outfit, kan dat kloppen? Herkende vooral de fiets :).

Je kan je er maar druk om maken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
Gnosis schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 14:04:
Volgens mij zag ik u, Graham, fietsen gisteren bij de Hogeschool Rotterdam, richting Kralingen/Kralingse Bos rond kwart voor vier. Zwart-rode Focus, rode/wit/zwarte outfit, kan dat kloppen? Herkende vooral de fiets :).
...en oranje schoenen. :*) Dat was ik zeker. Rondje Krimpenerwaard gedaan gister middag namelijk.

[ Voor 3% gewijzigd door Graham op 01-11-2016 16:32 ]

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Equator
  • Laatst online: 16:16

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Klein scheurtje in mijn rechter kuit. Wilde toch rustig een stukje fietsen dus besloten om de fiets op de tacx te zetten. Is de eerste keer dat deze fiets op de tacx gaat. Maar mijn snelspanner past daar niet in. Dus op zoek gegaan naar een betere. Maar met een andere schoot ik tot 2 keer toe uit de tacx. Schrikken!!
Nu morgen maar even een tacx snelspanner halen. Kosten gelukkig nog geen 5 euro bij de decatlon.

Ik zoek nog een engineer met affiniteit voor Security in de regio Breda. Kennis van Linux, Endpoint Security is een pré. Interesse, neem contact met me op via DM.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

eddemans schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 12:33:
Zoals ik zaterdag schreef:

[...]

Bron: link
Check ook het comment eronder.
Dat klopt, maar ik begon het me toch af te vragen daar WaSteil kennelijk zijn Vortex wel middels BT gekoppeld had met trainerroad. Ook blijkt trainerroad Kickrs wel volledig te ondersteunen via BT.

Voor wat betreft de Tacx trainer heb je gelijk maar ik ben toch eigenwijs even gaan testen omdat mijn opgezegde TR account nog niet verlopen is. >:) Het blijkt dat TR zowel in de iPad app als op de PC/Mac de power/cadans/snelheid sensors in de Tacx detecteerd via BT, maar aansturen kan inderdaad niet.

Anyway Zwift kan de Vortex (en dus waarschijnlijk alle andere gangbare trainers ook) probleemloos aansturen middels Bluetooth, lekker vooruitstrevend weer van TR... ;w

[ Voor 31% gewijzigd door Kluus op 01-11-2016 20:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eddemans
  • Laatst online: 18-06 15:30
Kluus schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 20:50:
Anyway Zwift kan de Vortex (en dus waarschijnlijk alle andere gangbare trainers ook) probleemloos aansturen middels Bluetooth, lekker vooruitstrevend weer van TR... ;w
Spijker, kop. Zwift, Fulgaz en Kinomap kunnen het wel over Bluetooth, dus wat is het probleem met Trainerroad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwakke01

kwakke01

vanavond nog een rondje gefietst; heerlijk weer! niet teveel wind, niet koud, geen regen half-heldere hemel :)
kon ik meteen mn nieuwe achterlampje proberen. ben niet omver gereden door auto's (ook bijna geen auto's tegengekomen, maar dat terzijde) dus het lampje heeft zijn werk goed gedaan :)
moest wel een stukje klunen nog, want blijkbaar is dit het seizoen om fietsbruggetjes te vervangen ^^

foto-tjes heb ik bij mn rit toegevoegd. Daar kan je meteen zien hoeveel licht een chinees lampje van ~4 tientjes geeft

https://www.strava.com/activities/762948892

https://www.strava.com/athletes/3141922 http://www.diabloprogress.com/player/gotkwakke-2365 http://eu.battle.net/d3/en/profile/GoTKwakke-2365/hero/74145410

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

kwakke01 schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 22:05:
vanavond nog een rondje gefietst; heerlijk weer! niet teveel wind, niet koud, geen regen half-heldere hemel :)
kon ik meteen mn nieuwe achterlampje proberen. ben niet omver gereden door auto's (ook bijna geen auto's tegengekomen, maar dat terzijde) dus het lampje heeft zijn werk goed gedaan :)
moest wel een stukje klunen nog, want blijkbaar is dit het seizoen om fietsbruggetjes te vervangen ^^

foto-tjes heb ik bij mn rit toegevoegd. Daar kan je meteen zien hoeveel licht een chinees lampje van ~4 tientjes geeft

Vandaag weer de eerste keer werk-woon waarbij ik in het donker thuis kwam. Toch weer anders dan 's-morgens in het donker, veel drukker met auto's. Hier regende en waaide het (echt weer herfst) behoorlijk. Ook een seinende auto tegen gekomen die ik kennelijk verblindde met mijn Cateye Volt lampje :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RHE218
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 15:26
Mooi leesvoer voor in het ov morgen, een hoop trainerapps naast elkaar:

https://www.dcrainmaker.com/2016/11/trainer-apps-guide.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 20:41
Kluus schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 22:12:
[...]

Vandaag weer de eerste keer werk-woon waarbij ik in het donker thuis kwam. Toch weer anders dan 's-morgens in het donker, veel drukker met auto's. Hier regende en waaide het (echt weer herfst) behoorlijk. Ook een seinende auto tegen gekomen die ik kennelijk verblindde met mijn Cateye Volt lampje :).
Ik heb inmiddels ook al weer wat donkere woon-werk werk-woon ritjes gedaan. Op zich gaat dat prima, maar in deze tijd van het jaar is het wel extra opletten voor blad (glad), met name in de bochten. Maar het is wel heerlijk doorfietsen https://www.strava.com/activities/762884600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

wisselwerking schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 23:10:
[...]

Ik heb inmiddels ook al weer wat donkere woon-werk werk-woon ritjes gedaan. Op zich gaat dat prima, maar in deze tijd van het jaar is het wel extra opletten voor blad (glad), met name in de bochten. Maar het is wel heerlijk doorfietsen https://www.strava.com/activities/762884600
Pff nou, ik ben 's-morgens al niet vooruit te branden, en 's-middags lukt het de laatste tijd ook nog niet echt. Zal wel combinatie van factoren zijn van weer op de winterfiets (die me toch niet zo lekker past als mijn goede fiets), iedere keer wind tegen (en die was hier gisterenavond even behoorlijk) en de rugzak met kleding etc.

Maarja dan maar gewoon op de winter-diesel stand, toch blijven die woonwerk km's meer kwantiteit dan kwaliteit voor mij helaas.
https://www.strava.com/activities/762209488
https://www.strava.com/activities/762796326

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwakke01

kwakke01

Kluus schreef op woensdag 02 november 2016 @ 08:02:
[...]

Pff nou, ik ben 's-morgens al niet vooruit te branden, en 's-middags lukt het de laatste tijd ook nog niet echt. Zal wel combinatie van factoren zijn van weer op de winterfiets (die me toch niet zo lekker past als mijn goede fiets), iedere keer wind tegen (en die was hier gisterenavond even behoorlijk) en de rugzak met kleding etc.

Maarja dan maar gewoon op de winter-diesel stand, toch blijven die woonwerk km's meer kwantiteit dan kwaliteit voor mij helaas.
https://www.strava.com/activities/762209488
https://www.strava.com/activities/762796326
Als ik eenmaal bepakt en bezakt op de fiets zit, vind ik het wel weer lekker, 't is inderdaad even de motivatie vinden om, wetende dat het elke moment kan gaan regenen, toch op de fiets te stappen. Die blaadjes zijn wel een dingetje inderdaad; soms zag ik het hele fietspad niet meer, en dan maar hopen dat er geen kuilen oid onder het bladerendek liggen... Bochten echt op zn elf-en-dertigste nemen en hopen dat je voorwiel niet toch de buitenbocht neemt...

gelukkig heb ik maar 1 race-fiets, dus ik heb niet het probleem dat ik op een 'oudere' fiets moet stappen in de winter :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
  • Laatst online: 20:52
Over het algemeen zijn woon-werk kilometers makkelijke kilometers om te maken... Maar de ellende om toch een bijna een uur eerder op te staan maakt het toch altijd weer lastig om toch mijn bed uit te komen.. Zeker nu het 's ochtends nog pikdonker is, vaak nog met mist en kou ook....

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cliffie
  • Laatst online: 17-06 16:11

Cliffie

Trompetslet

Nu is het juist in de ochtend nog een uurtje langer licht dan een week geleden. Jammer genoeg is dat over 3 weken weer helemaal weggewerkt :P

17x DMEGC DM300-M156-60BK @ Enphase | 3300Wp Oost & 1800Wp West (Gouda)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
Om kwart over 6 is het nog behoorlijk donker ;-) Maar inderdaad, halverwege wordt het wel weer licht..

Maar de komende dagen ziet het er wat betreft niet echt fijn uit, hoop regen op komst...

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crowke
  • Laatst online: 14-06 13:27
Het klopt inderdaad dat TrainerRoad de Tacx trainers enkel kan aansturen via ANT+ (FE-C). Met de Wahoo Kickr kan hij wel overweg via BLE.

Als je een Wahoo ANT+ iPhone dongle koopt met daar dan nog eens een lightning adapter van Apple bij (reken dus maar rond de €100 voor beide samen), kan je iPhone/iPad met TrainerRoad wel met je Tacx praten.

Mijn iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

kwakke01 schreef op woensdag 02 november 2016 @ 08:16:
[...]

Als ik eenmaal bepakt en bezakt op de fiets zit, vind ik het wel weer lekker, 't is inderdaad even de motivatie vinden om, wetende dat het elke moment kan gaan regenen, toch op de fiets te stappen. Die blaadjes zijn wel een dingetje inderdaad; soms zag ik het hele fietspad niet meer, en dan maar hopen dat er geen kuilen oid onder het bladerendek liggen... Bochten echt op zn elf-en-dertigste nemen en hopen dat je voorwiel niet toch de buitenbocht neemt...

gelukkig heb ik maar 1 race-fiets, dus ik heb niet het probleem dat ik op een 'oudere' fiets moet stappen in de winter :)
Ik vind het ook wel lekker inderdaad en kan de motivatie ook vinden. Maar het tempo zit er gewoon niet in, over het algemeen ligt het gemiddelde rond de 28 (en gisteren nog wat lager).

Woon-werk zoals wisselwerking met een gemiddelde van 32km/u is me echt nog nooit gelukt, hoewel ik dat tijdens een normale trainingsrit wel gemakkelijk haal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
Ik haal juist wel hoge gemiddelde snelheden met woon-werk (terwijl ik ook nog dwars door Amsterdam op de heenweg en Diemen op de terugweg moet).. Maar meestal ga ik fietsen met wind uit het zuiden en aangezien 's ochtends de wind over het algemeen nog zwak is heb ik op de terugweg meestal profijt van de wat sterkere wind..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BreadFan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Dat achterlichtje projecteert een fietsje en 2 banen op de weg? Vet! :P Of het effectief is weet ik niet, maar ik vind het wel grappig bedacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwakke01

kwakke01

BreadFan schreef op woensdag 02 november 2016 @ 11:29:
[...]

Dat achterlichtje projecteert een fietsje en 2 banen op de weg? Vet! :P Of het effectief is weet ik niet, maar ik vind het wel grappig bedacht.
Yep, dat had ik ook, en voor die 12 euri kan je er geen buil aan vallen. de strepen en het fietsje kan je gescheiden van de andere lamp (5 leds met 6 standen) aan/uitdoen, dus je kunt hem ook als 'gewone' lamp gebruiken

het trekt op zn minst de aandacht omdat je het niet veel ziet, en da's precies wat je wil; gezien worden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gnosis
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 17-06 08:30

Toffe/goede lampen, welke zijn dat precies als ik vragen mag? Ben nog op zoek naar een paar goede, betaalbare lampen.

Je kan je er maar druk om maken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

kwakke01 schreef op woensdag 02 november 2016 @ 12:05:
[...]

Yep, dat had ik ook, en voor die 12 euri kan je er geen buil aan vallen. de strepen en het fietsje kan je gescheiden van de andere lamp (5 leds met 6 standen) aan/uitdoen, dus je kunt hem ook als 'gewone' lamp gebruiken

het trekt op zn minst de aandacht omdat je het niet veel ziet, en da's precies wat je wil; gezien worden ;)
Lijken wel op die Blaze lights die je nu bij Strava kan winnen. Die blaze dingen zijn onbetaalbaar though, dus dit is een goed alternatief :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Ik ga volgende week met schoonzus een proeflesje spinnen (of RPM'en), ben erg benieuwd.

Iemand nog tips qua kleding ofzo?

Begreep dat gewoon sportschoenen kan en anders vaak SPD ? Als dat zo is kan ik wel een setje SPD plaatjes halen vooronder m'n oude schoenen denk :)

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
sapphire schreef op woensdag 02 november 2016 @ 22:26:
Ik ga volgende week met schoonzus een proeflesje spinnen (of RPM'en), ben erg benieuwd.

Iemand nog tips qua kleding ofzo?

Begreep dat gewoon sportschoenen kan en anders vaak SPD ? Als dat zo is kan ik wel een setje SPD plaatjes halen vooronder m'n oude schoenen denk :)
Qua pedalen kan je toeclips of idd SPD gebruiken op vrijwel alle spinfietsen. Qua kleding zou ik voor gewone sportkleren gaan, zoiets als hardloop kleding. Heb zelf nog nooit gespint in een bibshort overigens dus geen idee of dat beter werkt.

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwakke01

kwakke01

Gnosis schreef op woensdag 02 november 2016 @ 14:22:
[...]

Toffe/goede lampen, welke zijn dat precies als ik vragen mag? Ben nog op zoek naar een paar goede, betaalbare lampen.
het achterlampje:
http://www.miniinthebox.c...2xaaa-zwart_p2433437.html

en de voorlamp:
http://www.miniinthebox.c...12-2t64mx2bl_p814519.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D
  • Laatst online: 18-06 13:46

Crazy D

I think we should take a look.

Graham schreef op woensdag 02 november 2016 @ 22:40:
[...]

Qua pedalen kan je toeclips of idd SPD gebruiken op vrijwel alle spinfietsen. Qua kleding zou ik voor gewone sportkleren gaan, zoiets als hardloop kleding. Heb zelf nog nooit gespint in een bibshort overigens dus geen idee of dat beter werkt.
Ligt aan het zadel.... bij snowworld wil je echt wel in een bib spinnen.

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberttt
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 10-06 15:32
Ik spin sinds een maand ook met club. De laatste keer had ik een bibshort en zweetshirt aan dat beviel prima. Zweetshirt + koersshirt vindt ik te warm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxa
Gisteren mijn zoektocht naar een nieuwe fiets begonnen. De LBS verkoopt Giant en Specialized. De keuze wordt dan Giant Devy Advanced Pro 0 of Specialized Roubaix expert.
Vooral de specialized vind ik erg vet maar helaas wel boven budget. Van het weekend een andere lbs bezoeken, kijken wat door te bieden hebben.
Je wordt er wel verschrikkelijk hebberig van zeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
Als autoliefhebber ook fan van de Nurburgring en wel al vaker gehoord over Rad am Ring maar de website daarvan heeft het met name over de 24 uurs race voor teams. Iemand van hier die mij kan vertellen of je ook individueel mee kunt doen en dan bijv x aantal rondes? En wellicht mensen van hier ervaring daarmee? Ik weet dat er, enorm, stijle stukken op de Ring zijn maar in hoeverre is een ronde te vergelijken met een beklimming van berg X?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• M@cer
Niet op Rad am Ring, maar wel op Zandvoort... Daar heb je 24 uur race voor solo, duo's en teams en tegenwoordig ook een 6 uurs race (die ik gewonnen heb overigens :-))

Het gaat er in ieder geval erg hard aan toe, gemiddeld van rond de 40 km/h voor de teams over 24 uur. Het is in Zandvoort al een geweldige ervaring, dus de Ring zal zeker zo gaaf zijn.. Wat ik gehoord heb is de stijging op de Ring wel behoorlijk heftig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

la_fusion schreef op donderdag 03 november 2016 @ 10:55:
...
Ik weet dat er, enorm, stijle stukken op de Ring zijn maar in hoeverre is een ronde te vergelijken met een beklimming van berg X?
Ik denk dat je het meer moet vergelijken met Limburg (korte klimmetjes) zeker niet met een berg en ook niet met de heuvels die je in de Ardennen en Luxemburg vind want daar zijn de klimmetjes op de ring alweer veel te kort voor.

Neemt natuurlijk niet weg dat een 24 uurs race op de ring een zeer zware uitdaging zal zijn! ;)

Heb m voor de gein eens gemapped met Strava en in Veloviewer gezet (daarin lijkt de steilte trouwens max 8% te zijn):
nbring

Voor wat betreft klimwerk lijkt een heel rondje me vergelijkbaar met het eerste stukje van de Camerig in Zuid Limburg.

[ Voor 49% gewijzigd door Kluus op 03-11-2016 13:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxa
Ik mag graag een lang stuk fietsen maar 24u rondjes rijden lijkt me toch een beetje saai.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MMUilwijk
  • Laatst online: 21:18
M@cer schreef op donderdag 03 november 2016 @ 10:58:
Niet op Rad am Ring, maar wel op Zandvoort... Daar heb je 24 uur race voor solo, duo's en teams en tegenwoordig ook een 6 uurs race (die ik gewonnen heb overigens :-))

Het gaat er in ieder geval erg hard aan toe, gemiddeld van rond de 40 km/h voor de teams over 24 uur. Het is in Zandvoort al een geweldige ervaring, dus de Ring zal zeker zo gaaf zijn.. Wat ik gehoord heb is de stijging op de Ring wel behoorlijk heftig..
Lijkt mij ook wel tof om aan mee te doen... Meet-up daar? ;)

Everytime I suffer I become a better man because of it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwakke01

kwakke01

GRRR

"Je bent helaas niet ingeloot voor de Toerversie Amstel Gold Race 2017. We hebben je op de reservelijst gezet. Indien er plaatsen vrijkomen, nemen wij uiterlijk 23 november 2016 contact met je op."

jammer maar helaas; dan maar een keertje buiten mededinging de route rijden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

kwakke01 schreef op donderdag 03 november 2016 @ 13:43:
GRRR

"Je bent helaas niet ingeloot voor de Toerversie Amstel Gold Race 2017. We hebben je op de reservelijst gezet. Indien er plaatsen vrijkomen, nemen wij uiterlijk 23 november 2016 contact met je op."

Volgens mij is dat ook veel leuker/rustiger eerlijk gezegd :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwakke01

kwakke01

Kluus schreef op donderdag 03 november 2016 @ 13:47:
[...]

Volgens mij is dat ook veel leuker/rustiger eerlijk gezegd :).
jaa, eens, maar ik had al die toeters en bellen er omheen wel eens mee willen maken; ik rij normaal altijd alleen, dus dat rustig fietsen ken ik al ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Onobiz
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 15:16
Kluus schreef op donderdag 03 november 2016 @ 12:56:
[...]

Ik denk dat je het meer moet vergelijken met Limburg (korte klimmetjes) zeker niet met een berg en ook niet met de heuvels die je in de Ardennen en Luxemburg vind want daar zijn de klimmetjes op de ring alweer veel te kort voor.

Neemt natuurlijk niet weg dat een 24 uurs race op de ring een zeer zware uitdaging zal zijn! ;)

Heb m voor de gein eens gemapped met Strava en in Veloviewer gezet (daarin lijkt de steilte trouwens max 8% te zijn):
[afbeelding]

Voor wat betreft klimwerk lijkt een heel rondje me vergelijkbaar met het eerste stukje van de Camerig in Zuid Limburg.
Je hebt echter wel de "nieuwe" Ring gemapped met de Strava, volgens mij is de Rad am Ring op de oude nordschleife. Dit circuit is 22,8 km lang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• degroot
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
GRRR

Wees blij juist! ga gewoon een andere keer! kan je nog kiezen wanneer het goed weer is ook :)
Voor het zelfde geld is het tijdens de toerversie super slecht weer.

Ik reed de RVV ook , maar voortaan ga ik gewoon wanneer het goed weer is , en wwanneer ik zin heb :)

www.degroot-it.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
Onobiz schreef op donderdag 03 november 2016 @ 14:23:
[...]

Je hebt echter wel de "nieuwe" Ring gemapped met de Strava, volgens mij is de Rad am Ring op de oude nordschleife. Dit circuit is 22,8 km lang.
Dit inderdaad ;)

Maar goed zoals al aangegeven.. ik wil bewust geen 24 uurs wedstrijd ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

Onobiz schreef op donderdag 03 november 2016 @ 14:23:
[...]

Ah, zo zie je maar weer dat ik geen autorace kenner ben ;).

Die Nordschleife staat al als segment op Veloviewer:
http://veloviewer.com/segment/5539685

Inderdaad een leuker rondje met stukken van 20%+, denk dat dit te vergelijken is met de Ardennen dan (met beter asvalt waarschijnlijk) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
Gisteren heb ik bezoek gehad van een schadeexpert vanuit de NTFU.
Kreeg net het rapport en ze vergoeden netjes de schade zoals ik die heb opgegeven.
Voor onderdelen met wat krasjes (achterderailleur en pedalen) krijg ik 50% vergoed
En shifters die opzich nog prima werken maar waar wel wat meer schade aan is (vooral linker shifter flink stuk afgesleten) uitkering op basis afschrijving.c (1% per maand)
Ook 2u voor het voor herstel in eigen beheer. (40 euro)

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roet
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:56
DDX schreef op donderdag 03 november 2016 @ 16:39:
Gisteren heb ik bezoek gehad van een schadeexpert vanuit de NTFU.
Kreeg net het rapport en ze vergoeden netjes de schade zoals ik die heb opgegeven.
Voor onderdelen met wat krasjes (achterderailleur en pedalen) krijg ik 50% vergoed
En shifters die opzich nog prima werken maar waar wel wat meer schade aan is (vooral linker shifter flink stuk afgesleten) uitkering op basis afschrijving.c (1% per maand)
Ook 2u voor het voor herstel in eigen beheer. (40 euro)
Mooi om te horen. Met je herstel gaat het ook goed nietwaar? Show wel even je Emonda als hij af is hè? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThijsM
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16:49
Ben nu even aan de slag met de Tacx i-vortex 2160 i.c.m. TTS4. Moet zeggen dat ik het erg leuk vind, zeker met de software erbij.
Nu ben ik benieuwd of het mogelijk om gratis Real Life video's te downloaden en toe te voegen? Als ik het internet een beetje afspeur heb ik het idee van wel. Ook geen idee of het legaal is, vermoed echter van wel.

Heb mij ingeschreven op route4u.dk, wacht nog op de bevestiging van de admin om tot het forum toe te treden. Heb het idee dat hier wel het een en ander te vinden is.

Iemand anders tips waar dit te vinden? Of andere leuke toevoegingen aan het programma?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
Roet schreef op donderdag 03 november 2016 @ 19:23:
[...]

Mooi om te horen. Met je herstel gaat het ook goed nietwaar? Show wel even je Emonde als hij af is hè? ;)
Hertstel gaat ok, lopen zonder krukken gaat nog beetje moeizaam moet spier aan zijkant been nog wat sterker krijgen.
Vanavond voor het eerst op de tacx gestapt.
Is nog even lastig om erop en eraf te komen, maar als ik eenmaal zit gaat het prima.

De Tacx die ik bij mantel heb gekocht is ook goedgekeurd.
Icm bluetooth op telefoon gekoppeld aan mijn stages powermeter werkt zwift prima.

Voor de Emonda verwacht ik de crank met powermeter volgende week, dus dan kan ik hem verder afmaken.

[ Voor 7% gewijzigd door DDX op 03-11-2016 21:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
DDX schreef op donderdag 03 november 2016 @ 21:42:
Voor de Emonda verwacht ik de crank met powermeter volgende week, dus dan kan ik hem verder afmaken.
Wat gaat erin? :)

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
Dura ace 9000 (50/34) met 4iiii powermeter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsTn
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 20:01
Wahoo ruimt op de kickr uit 2015 voor 900 eur

http://eu.wahoofitness.co...mt02lm7uhlmj7w9iwl2cyngg1

Tesla Model 3 LR DualMotor - AP & FSD | 4800Wp solar panels | 11.4GJ thermal solar panels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
DDX schreef op donderdag 03 november 2016 @ 22:56:
Dura ace 9000 (50/34) met 4iiii powermeter.
Ah. Volledig bij 4iii besteld dus en dual lijkt me.

[ Voor 4% gewijzigd door Graham op 04-11-2016 08:11 ]

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
Nee crank opgestuurd en door hun de pods erop laten zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Over powermeters gesproken, kreeg gisteren mijn Quarq binnen, ziet er IMHO toch 10x beter uit dan welke Shimano-crank dan ook...

Afbeeldingslocatie: https://uploads.tapatalk-cdn.com/20161103/9974266da27736081c8886a82f4d9243.jpg

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
GRRR

Even een week van te voren op marktplaats kijken, dan staan er honderden startbewijzen te koop..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwakke01

kwakke01

M@cer schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 10:18:
[...]

Even een week van te voren op marktplaats kijken, dan staan er honderden startbewijzen te koop..
Ze staan toch op naam?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WaSteiL
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 15:11
Ja, maar dan wordt je dus aangemoedigd met een andere naam.. "Kom op Frederik je kunt het"... op een gegeven moment neem je die naam gewoon aan alsof het de jouwe is. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwakke01

kwakke01

WaSteiL schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 10:32:
[...]

Ja, maar dan wordt je dus aangemoedigd met een andere naam.. "Kom op Frederik je kunt het"... op een gegeven moment neem je die naam gewoon aan alsof het de jouwe is. ;)
hehe, ja dan kan je hem iig fietsen.. een jaar wachten is ook weer zoiets..(met de onzekerheid dan wél ingeloot te worden...)

weet iemand trouwens hoeveel inschrijvingen er per editie eigenlijk zijn? 15k startbewijzen zijn toch niet zomaar op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
Of gewoon lekker de route gaan fietsen zonder startbewijs ?
Het is gewoon openbare weg, hoef je ook niet te stoppen bij de stempelposten.

Of zeg ik nu iets geks ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwakke01

kwakke01

DDX schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 10:36:
Of gewoon lekker de route gaan fietsen zonder startbewijs ?
Het is gewoon openbare weg, hoef je ook niet te stoppen bij de stempelposten.

Of zeg ik nu iets geks ?
nee, idd al vaak genoeg die kant op gereden om te genieten van de omgeving, maar ik wil ook eens zon evenement meemaken; en welke kan je dan beter kiezen als de AGR?!?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• M@cer
Als je dan toch zwart gaat rijden doe het dan op een andere dag... Het is al zo druk en die zwartrijders maken het alleen maar drukker...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

M@cer schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 10:56:
Als je dan toch zwart gaat rijden doe het dan op een andere dag... Het is al zo druk en die zwartrijders maken het alleen maar drukker...
Op een andere dag is het geen zwartrijden meer ;).
Zijn we nu trouwens alweer gemoved? :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Graham
Ben het wel eens met M@cer, als je dan zo nodig AGR wil fietsen en je kan geen startbewijs kopen via de reguliere kanalen, koop er dan gewoon een op Marktplaats.

Als je alleen de route wil na fietsen doe het op een andere dag. Dat bedoeld DDX ook lijkt me.

Zwartrijden is nogal een dick move imho.

[ Voor 5% gewijzigd door Graham op 04-11-2016 11:11 ]

grahamofthewheels.com

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• havana
Ik kan dus echt NIET snappen waarom mensen PER SE op DIE ENE dag de AGR willen rijden. Het kost een hele hoop geld, het is gegarandeerd druk, het is een heel gedoe om er überhaupt te komen, er rijden enorm veel pannenkoeken mee en je hebt geen ENKELE zekerheid op goed weer.

Waarom niet gewoon één van de 364 overige dagen pikken dat je de weg voor jezelf (en je vrienden) alleen hebt? Omdat je dan op een verjaardag niet kunt vertellen dat je de AGR hebt gereden? |:(

[ Voor 9% gewijzigd door havana op 04-11-2016 11:14 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
Voornamelijk om de sfeer beleving lijkt me. Want voor de rest ben ik het ook helemaal eens met je "er rijden enorm veel pannenkoeken mee" statement. Stil moeten staan of zelfs om vallen in een klim omdat de gene voor je er geen kut van kan lijkt me alles behalve fun.

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
En als het om sfeer gaat genoeg andere tochten, klimclassic bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

Zelfs op een normale mooie zondag rijden er al heel veel pannekoeken op het parkoers merkte ik laatst. :) Maar dan kan je er in ieder geval nog wel omheen fietsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwakke01

kwakke01

DDX schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 11:23:
En als het om sfeer gaat genoeg andere tochten, klimclassic bijvoorbeeld.
die ziet er idd ook goed uit; mooi alternatief idd. Zat ook al naar de ronde van vlaanderen te kijken, maar dan start je alweer in antwerpen ipv in NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
  • Laatst online: 15:54
havana schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 11:13:
Ik kan dus echt NIET snappen waarom mensen PER SE op DIE ENE dag de AGR willen rijden. Het kost een hele hoop geld, het is gegarandeerd druk, het is een heel gedoe om er überhaupt te komen, er rijden enorm veel pannenkoeken mee en je hebt geen ENKELE zekerheid op goed weer.
Tsja, op andere dagen is het de AGT (training) of de AGLZMR (leuke zondagmiddagrit). Het 'race' element op een afgesloten parcours, dat voegt voor veel mensen waarschijnlijk wel wat toe. Ik zou er op de fiets ook echt helemaal geen zin in hebben, maar de hardloper in mij begrijpt het best. Ik heb hier in Nijmegen wel eens een training gelopen over het parcours van de Zevenheuvelenloop, maar de wedstrijd zelf is - ondanks alle drukte en stuntelende mafkezen die je in de weg zitten - toch echt een heel andere ervaring.

Punctuality is the politeness of kings

Pagina: 1 ... 3 ... 111 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor ervaringen, discussie en vragen over fietscomputers, fietsroutes e.d. kun je terecht in dit topic:
Het grote fietscomputer topic

Voor ervaringen, discussie en vragen over Indoor Cycling, kun je terecht in dit topic:
Het grote indoor cycling topic

Advies over welke fiets je het beste kunt kopen kun je beter in Verkeer & Vervoer vragen. Daar een nieuw topic openen werkt beter dan hier off-topic gaan.