Het grote wielrenervaringtopic - Deel 20 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 111 Laatste
Acties:
  • 631.555 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Nu online
En weer een lesje voor mensen die denken dat kickstarter een webshop is :

https://www.kickstarter.c...or-cyclists/posts/1717218
With great sadness I have to tell you that Brim Brothers is ceasing operations.

We have run out of time and money. The difficulties we have had with production quantities, together with variable accuracy of the finished units when in use, mean that we are unable to deliver and we don’t have the resources to continue.
[..]
What this means for you as a customer is that we can’t deliver your power meter, and we can’t provide a refund.

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stufferdt
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 15:45
RHE218 schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 10:31:
[...]

Ik had dit soort rare uitschieters (op een garmin 800, toen nog zonder speedsensor dus ook obv GPS lock) altijd nadat het signaal even was onderbroken (tunnels/dicht bladerdek).

Ik gebruik inmiddels een kleine maand een bijbehorende speedsensor en nu komen deze rare uitschieters eigenlijk niet meer voor..

Mogelijk heeft het dus te maken met het feit dat je de snelheid obv gps laat registreren..
Of je 35kmpu een reëel gemiddelde is kun je zelf het beste bepalen ;)
Misschien dat dat het is ja! Toch maar eens kijken voor een simpele fietscomputer ja.
En 35kmpu is zelfs met wind mee, berg af en flink doortrappen nog ver weg vrees ik :+

I don't know what happened, but it sure don't add up on paper And as long as she lets me, I'll take her wherever she wants me to take her

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10:09
Weet iemand of de Gabba 2 eruit gaat? Ik zit te zoeken en ik zie op de meeste sites dat deze niet meer leverbaar is. Wordt deze opgevolgd door de Perfetto?

Read the code, write the code, be the code!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16-06 12:46
Yes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac
Oké :) Weet iemand de verschillen? Ik ben in de markt voor een jas en zie nu her en der Gabba's in de aanbieding, dus ik neig gewoon een overjarig model te scoren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Graham
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 02-06 09:21
Pelle schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 22:28:
[...]

In my defense: er staat nergens dat je die kant niet op mag, het is gewoon een fietspad. Dat het logischer is om aan de andere kant te rijden: helemaal mee eens :)
Het is verboden zoals aangegeven ondanks dat het niet aangeduid wordt met een bord. Lijkt me dat we niet overal borden voor nodig hebben. Ik zie het ook vaak gebeuren dat men wel aan de verkeerde kant rijdt en zal niet ontkennen dat ik het nog nooit gedaan heb maar kan gevaarlijk zijn, zeker bij zoiets als een brug. Het is me ook de boete niet waard.

[ Voor 8% gewijzigd door Graham op 25-10-2016 09:11 ]

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crowke
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 14-06 13:27
wackmaniac schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 09:08:
Oké :) Weet iemand de verschillen? Ik ben in de markt voor een jas en zie nu her en der Gabba's in de aanbieding, dus ik neig gewoon een overjarig model te scoren.
Ik heb zowel de gabba met lange mouwen als de perfetto met korte mouwen. Het verschil zit hem in de voering. De Perfetto is wind- en regendicht, maar is redelijk dun. Denk lente/herfst 15 graden (dit is natuurlijk persoonlijk!). De Gabba is natuurlijk ook wind- en regendicht, maar is dikker en is dus meer geschikt voor winterritten.

Samengevat voor mij: Perfetto bij twijfelweer, Gabba als het koud is.

Mijn iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roet
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:34
Is het echt zo dat de Perfetto hem opvolgt? Ik zie de Perfetto als een zomerse variant van de Gabba.
Castelli:
It was the pros who first asked for a Gabba that’s not as hot as the Gabba but warmer than the Fawesome Vest.

You may think that this is filling a very small niche. But just try it. It can cover most of the conditions of the Gabba (except wet racing and very cold), yet it handles warmer temperatures better.
Ik zie het als een product náást de Gabba. Eentje waarmee je op een zomerse dag ook nog met enig comfort een regenbui kunt terugkoppen. Daarnaast gaat de Gabba er dit jaar nog niet uit, gezien de Gabba 2 voor 2017 nieuwe kleuren heeft gekregen.

Zie de Gabba 2017 hier:
https://ciclimattio.com/s...a-2-2017/?id=7036&m=11158

Vooral de blauwe kleur is erop vooruit gegaan, De vorige blauw was een goedkope kleur vond ik. En de donkergrijs vind ik zelf erg stijlvol.

[ Voor 13% gewijzigd door Roet op 25-10-2016 09:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac
Dit helpt een geboren twijfelaar niet :) Voordeel is dat de Gabba, als deze nog in voorraad is, in de aanbieding is. Lastig, lastig, lastig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roet
wackmaniac schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 09:23:
Dit helpt een geboren twijfelaar niet :) Voordeel is dat de Gabba, als deze nog in voorraad is, in de aanbieding is. Lastig, lastig, lastig.
De komende maanden heb je de Perfetto denk ik niet nodig. Daarnaast kan je zo'n 'first world problem' ook oplossen met een 'first world solution': Koop nu de Gabba en in de lente koop je de Perfetto ;). Sowieso is het slim om kleding vooral te kopen als het overjarig is, scheelt je veel geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac
Daar heb ik wat aan! \me doet Gabba 2 convertible in de winkelwagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
Ik zou de Gabba 2 korte mouwen met de nanoflex gevoerde armstukken kopen ipv de convertible. Heb zelf de convertible maar die mouwen zijn wel wat langer dan de armstukken en passen maar net in de achterzakken.

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac
Heb de convertible nu al besteld :) We gaan het wel zien. Langere mouwen zijn welkom aangezien ik redelijk lange armen heb. Bij https://www.bakkerracingproducts.nl/ trouwens best nog wat voorraad voor de liefhebbers.

[ Voor 27% gewijzigd door wackmaniac op 25-10-2016 09:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13:46
Ik vind de Gabba met lange mouwen een een stuk lekkerder dan de Gabba met korte mouwen.. Dat gezeur met armstukken maakt het er niet beter op.. En je hebt de Gabba over het algemeen pas nodig als het koud genoeg is om ook je armen te bedekken..

[ Voor 46% gewijzigd door M@cer op 25-10-2016 10:07 ]

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
Dat is zeker zo qua armen bedekken maar soms is het in de middag warm genoeg om zonder te rijden en dan is het best fijn om ze af te ritsen of uit te kunnen trekken. Uiteindelijk niet meer nodig trouwens want dan is het koud zat om ook met lange mouwen thermo shirt onder de Gabba te rijden.

@wackmaniac, overigens bedoelde qua lengte dat ze bij het afritsen langer zijn dan armstukken dus groter zijn bij het opbergen in de zakjes achterin. Komt omdat ze afritsen bij de schouder en net iets onder de oksel op de bovenarm. De lengte zelf is verder prima.

[ Voor 31% gewijzigd door Graham op 25-10-2016 10:30 ]

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11:36
Ik wil de komende tijd nog proberen om bij goed weer door te blijven fietsen naar het werk. Ik zoek daarom een goede betaalbare lamp om gezien te worden, maar vooral ook om zelf wat te zien. Ik heb nu een led lamp die met volle batterijen een redelijk bundeltje geeft, maar het is in de verste verte niet vergelijkbaar met mijn hybride. Deze heeft een Axa pico koplamp en geeft erg veel licht af. Ik zoek iets vergelijkbaars voor op mijn racefiets, liefst iets wat oplaadbaar is en niet al te gek veel kost. Zeg 20-30 euro. Heeft iemand een goede tip? :)

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
NoepZor schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 10:19:
Ik wil de komende tijd nog proberen om bij goed weer door te blijven fietsen naar het werk. Ik zoek daarom een goede betaalbare lamp om gezien te worden, maar vooral ook om zelf wat te zien. Ik heb nu een led lamp die met volle batterijen een redelijk bundeltje geeft, maar het is in de verste verte niet vergelijkbaar met mijn hybride. Deze heeft een Axa pico koplamp en geeft erg veel licht af. Ik zoek iets vergelijkbaars voor op mijn racefiets, liefst iets wat oplaadbaar is en niet al te gek veel kost. Zeg 20-30 euro. Heeft iemand een goede tip? :)
kijk hier eens naar, je weet niet wat je meemaakt op de meest felle stand..

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwakke01
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11-01 17:59

kwakke01

Koga / Canon / Diablo 4ever

ikzelf blijf fan van de Cree-XM-l T6 diodes, welke absurd veel licht geven voor de prijs die je ervoor betaald. (ja, ook strooilicht, maar zolang je hem gewoon 3 meter voor je richt en niet continue op de hoogste stand zet, valt het alles mee voor je tegenliggers)

in combinatie met 18650 cellen heb je voor uren licht. als je zoekt bij DX of lightinthebox vind je genoeg voorbeelden voor tussen de 15-40 euro.
ik zelf heb er een waterdichte case bij gekocht waarin je 4 losse 18650 cellen kan doen. Bijkomend voordeel is dat daar ook een usb-aansluiting op zit, dus je kan hem ook gebruiken als lader voor telefoon oid.
Goede losse cellen kan je dan bij bijv. nkon in eindhoven bestellen, dus hoef je geen chinese cellen te kopen (die vaak hergebruikt zijn).

even puzzelen en zoeken, maar dan heb je voor een fractie van de kosten net zoveel licht als wanneer je 150 + euro wilt uitgeven

mijn set-up:
solarstorm-x2-2xcree-xm-l-u2 (miniinthebox.com) (geven nog net iets meer licht dan de t6 O-) )
pannovo-b-c18-waterproof-4-18650-battery-pack-case (www.dx.com)
4x KeepPower 18650 2600mAh (www.nkon.nl)

[ Voor 6% gewijzigd door kwakke01 op 25-10-2016 11:07 ]

https://www.strava.com/athletes/3141922 http://www.diabloprogress.com/player/gotkwakke-2365 http://eu.battle.net/d3/en/profile/GoTKwakke-2365/hero/74145410

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nare man
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 26-07-2020
M@cer schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 10:03:
Ik vind de Gabba met lange mouwen een een stuk lekkerder dan de Gabba met korte mouwen.. Dat gezeur met armstukken maakt het er niet beter op.. En je hebt de Gabba over het algemeen pas nodig als het koud genoeg is om ook je armen te bedekken..
Eens. Ik heb ook de versie met lange mouwen gekocht (in de ausverkauf :)) Ik zie de Gabba echt als een winterjack: bij >10 graden komt hij bij mij niet uit de kast (ook al had Castelli altijd op de website staan dat-ie het meest geschikt is voor 8 tot 16 graden). Bij zulke temperaturen als nu gebruik ik gewoon mijn zomerbroek en -shirt met korte mouwen ondershirt, arm- en beenstukken en in mijn achterzak een klein opvouwbaar wind- en regenjackje voor als het onverwacht veel viezer wordt.

[ Voor 5% gewijzigd door nare man op 25-10-2016 12:01 ]

After all, you can't see a figure's panties unless it's the real thing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
Roet schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 09:19:
[...]

Is het echt zo dat de Perfetto hem opvolgt? Ik zie de Perfetto als een zomerse variant van de Gabba.
De Castelli Perfetto werd vorig jaar nog Gabba long sleeve genoemd, maar voor de winter 2016 collectie reserveren ze de naam Gabba enkel nog voor de originele Gabba met korte mouwen. Castelli hoorde van vele fietsers dat ze de Gabba als "perfect" omschrijven, en hernoemden deze jas dan ook tot "Perfetto jacket" waarbij ze trachten de perfectie te verbeteren. Dit is meer dan aardig gelukt. Ze verbeterden het waterastotend vermogen waardoor je nog droger blijft dan al het geval was, zonder aan ademend vermogen in te boeten. Verder hebben ze de pasvorm verfijnd en laser gesneden kleine gaatjes in de achterzakken geïntegreerd. Ook hebben ze de achterflap die bescherming biedt tegen opspattend water volledig vernieuwd om een nog betere passing te creëren. Het reflecterende Castelli logo zorgt voor extra visibiliteit.
Aldus Mantel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roet
En aldus Castelli:
“[The Perfetto Light] can cover most of the conditions of the Gabba (except wet racing and very cold), yet it handles warmer temperatures better,” according to Castelli, though they say it doesn’t fully replace the Gabba, but instead provides an additional option “ideally suited to cool temperatures, especially when it’s dry or there’s a risk of light rain”.
Getuige dat we samen aan het uitzoeken zijn wat het nu is, geeft wel aan dat het erg duidelijk is. Het is dus een optie naast de Gabba. Ze hebben een deel van de Gabba-range hernoemd en het inzetbereik daarvan aangepast. Zeer duidelijk 8)7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
idd, marketing...gotta love it. :+

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Nu online
Wat ik ook begrepen heb is dat ze voor de Gabba naam moeten betalen, dus hem Perfetto noemen is kostenbesparend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
Ja, het is echt weer een stukje marketing BS van de eerste orde, maar als ik het goed begrijp is het voor 2017 zo ingedeeld:

2016 Gabba 2 Longsleeve > 2017 Perfetto Longsleeve
2016 Gabba 2 Convertible > 2017 Perfetto Convertible
2016 Gabba 2 Shortsleeve > 2017 Gabba 2 (alleen nog shortsleeve)
2016 Perfetto-serie > 2017 Perfetto 'Light'-serie (Light ten op zichte van de 2017 ex-gabba Perfetto)

[ Voor 8% gewijzigd door Sjoewe op 25-10-2016 14:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BreadFan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Afgelopen zondagochtend bij een graadje of 2 in de mist een heerlijk rondje gereden.

Zelf bleef ik wel lekker warm met meerdere laagjes, maar mijn drinken niet. Hoe doen jullie dat? Gewoon ijskoud water naar binnen gooien? Vind dat zelf niet echt prettig tijdens het fietsen. Warm drinken meenemen werkt niet echt naar mijn idee. Een thermosbidon?

Ik dronk nu steeds kleine beetjes die ik even liet opwarmen in mijn mond, maar ik ben benieuwd naar hoe anderen dat ervaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nare man
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 26-07-2020
Ik heb er niet zo'n probleem mee, vind heel koud water juist wel lekker.

Maar er zijn ook bidons met een isolerende werking, o.a. van Elite, waar je dus warme(re) drank in kunt meenemen.

After all, you can't see a figure's panties unless it's the real thing.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bokmaaa
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 13-01-2023
Als fietsgroentje vind ik het maar intimiderend hoe iedereen hier op de details zit :) armstukken of lange mouwen, temperatuur van je drinken, een warme zomerjas of koele winterjas?

Ondertussen probeer ik richting de twee uurtjes fietsen op (voor mij) redelijk tempo te kruipen. In mn hoodie. Ik hoop me ooit ook druk te kunnen maken over het gewicht van m'n binnenbanden maar voorlopig komt het me allemaal wat bevreemdend over :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13:43

sapphire

Die-hard pruts0r

wackmaniac schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 08:59:
Weet iemand of de Gabba 2 eruit gaat? Ik zit te zoeken en ik zie op de meeste sites dat deze niet meer leverbaar is. Wordt deze opgevolgd door de Perfetto?
Ik heb hier een Castelli boekje waar de Gabba 3 instaat, viel me van het weekend iig op. Helaas staat er verder niks bij.
Bokmaaa schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 16:42:
Als fietsgroentje vind ik het maar intimiderend hoe iedereen hier op de details zit :) armstukken of lange mouwen, temperatuur van je drinken, een warme zomerjas of koele winterjas?

Ondertussen probeer ik richting de twee uurtjes fietsen op (voor mij) redelijk tempo te kruipen. In mn hoodie. Ik hoop me ooit ook druk te kunnen maken over het gewicht van m'n binnenbanden maar voorlopig komt het me allemaal wat bevreemdend over :D
Als je je over het gewicht van je binnenbanden druk gaat maken moet je echt een enorme die-hard of pro zijn want anders is het miepen in de marge voor ons wielertoeristen.
Lekker zittende kleding snap ik wel, als je iets een aantal uur per week aan hebt is dat wel fijn :)

[ Voor 51% gewijzigd door sapphire op 25-10-2016 17:04 ]

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 15:37
Heb zelf ook een Gabba 2. Uiteraard de longsleeve versie. De andere versies zie ik het nut niet van in (zie reactie M@cer).

Vind het een zeer fijn jasje. Ik heb lange armen en in mijn maat (L) zijn de armen lang genoeg. Pasvorm is prima.

Het is een veelzijdig jasje qua temperatuurbereik. Je moet dan uiteraard wel variëren met wat je eronder draagt. Draag het al vanaf een graad of 12. Is het heel koud (< 5 graden) pak ik liever een dikker winterjack. Dan heb je toch wat minder onderlagen nodig. Maar het zou op zich best gaan met de Gabba, maar dan heb je gewoon meer lagen nodig.

Moet er wel bij zeggen dat ik a) een koukleum ben b) veel extensief train, zeker in de winter. Ik heb dus aanzienlijk meer aan dan anderen.

[ Voor 10% gewijzigd door havana op 25-10-2016 17:18 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stufferdt
Tijdens m'n ritje gisterenavond viel me op toen ik al m'n versnellingen eens langs ging, dat m'n ketting niet mooi op m'n grootste krans achter valt. Hij lijkt er bovenop te blijven liggen. Ik heb thuis een filmpje gemaakt in het donker, even voor het idee. Is dit een kwestie van achterderailleur opnieuw instellen? Cassette lijkt niet versleten.

(linkje naar een kort filmpje ervan op dropbox)
https://www.dropbox.com/s.../20161025_210552.mp4?dl=0

I don't know what happened, but it sure don't add up on paper And as long as she lets me, I'll take her wherever she wants me to take her

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Waarschijnlijk gewoon de kabelspanning wat verhogen.

Zou ook nog aan de limietschroef kunnen liggen, maar als 't in het verleden gewoon werkte kan dat in principe niet.

Derde mogelijkheid is dat je achterpat wat verbogen is.

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
Zou ook denken kabelspanning. Dat is dan een kwestie van derailleur op uiterste stand zetten voor grootste tandwiel achter en dan in kleine stapjes aan de versteller/stelnippel/barreladjuster (hoe je hem ook wil noemen) draaien (tegen de klok in) tot de ketting wel op het buitenblad springt.

[ Voor 7% gewijzigd door Graham op 26-10-2016 09:50 ]

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13:02
Ik doe het altijd fietsend. Altijd een kwartslag per keer en blijven tellen hoeveel je hebt gedraaid :)

Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roda_djavulen
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 26-05 10:22
Dan draai je niet aan de stelschroef bij de derailleur gok ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stufferdt
Ik ga er vanavond meteen mee aan de slag! Hopen dat het dus de kabelspanning is.

Zou dat kunnen liggen aan de muurbeugel die ik gebruik om m'n fiets op te hangen? Loopt je derriekabel onder je bovenstang? Op die kabel steunen de beugels als ik m'n fiets ophang.

Afbeeldingslocatie: http://www.fietsencorner.nl/images/bbb%20wallmount.jpg

BBB wallmount.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swbr
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15:55
Die kabel bij je bovenbuis is van je achterrem, niet van je derailleur, dus dat mag het probleem niet zijn. Ik heb m'n fiets ook in zo'n ding hangen, maar dan altijd wel met een stuk verwarmingsisolatie om de bovenbuis, just in case.

If you try and take a cat apart to see how it works, the first thing you have on your hands is a non-working cat. -DNA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
roda_djavulen schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 12:33:
Dan draai je niet aan de stelschroef bij de derailleur gok ik :)
Het kan wel als je ook voor je achterderailleur zoals je voorderailleur een barreladjuster hebt bij je stuur in de derailleurkabel.

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roda_djavulen
Ja dat snap ik, had op mijn vorige fiets halverwege de onderbuis van die adjusters, op zich wel handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nixo
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 18-06 12:36
Minder dure optie, minder licht, wel herlaadbaar, ik ben van plan deze te bestellen:

http://www.dx.com/p/usb-r...ilver-366334#.WA3XtMklFfZ

In het vorige topic door orange.x aangekocht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
Graham schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 13:13:
[...]

Het kan wel als je ook voor je achterderailleur zoals je voorderailleur een barreladjuster hebt bij je stuur in de derailleurkabel.
Ah, dat is dus niet standaard :+. Ik ben niet anders gewend, zowel m'n MTB als Racert hebben dat :P.
@Stufferdt: Is een kabeltje volgen zo lastig? 8)7.

[ Voor 6% gewijzigd door Makkelijk op 26-10-2016 15:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
Makkelijk schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 15:28:
[...]

Ah, dat is dus niet standaard :+. Ik ben niet anders gewend, zowel m'n MTB als Racert hebben dat :P.
Tis maar hoe de mechanieker het in elkaar zet. De barreladjuster zitten iig niet standaard in een derailleurkabelsetje. Toen ik mijn Focus kocht zat het er wel op voor beide deraillleurs maar bij mijn nieuwe groepset heb ik alleen voor de voorderailleur gedaan.

Ik heb eigenlijk nog nooit tijdens het fietsen zelf iets moeten bijstellen, ik stap er dan wel vooraf.

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roda_djavulen
Heb nu twee jaar di2, nog nooit wat af moeten stellen :+ . Vind het persoonlijk wel groot pluspunt van het elektronisch schakelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• joint_me
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-06 20:47
Zijn er mensen die de cyclocross fiets uit de schuur halen deze herfst / winter?
Ik zit te twijfelen om er 1 aan te schaffen via marktplaats (n+1).

Hello fellow humans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roda_djavulen
Jazeker, al gebruik ik hem ook in de zomer. Erg leuk fietsen en zo goed als alle mtb parcoursen in Nederland kun je er ook wel mee doen, wordt het meteen een stuk uitdagender!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
Ik zou heel graag willen gaan CX'en. Lijkt me erg leuk en ook goed voor de conditie. Ken ook wel wat fietsvrienden die het doen namelijk. Zo'n fiets staat al een tijdje op mijn n+1 lijst.

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinkelover
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09-06 19:27
Iets van een andere orde: Is deze dame al eens besproken?

https://docs.google.com/s...xi0c8ErqyFqBvnHk/htmlview

Is ook netjes op strava te vinden, incl hartslag. Amanda Coker. Ze fietst dus inmiddels 164 dagen achtereen gemiddeld 366km per dag... En als dat niet mind-blowing genoeg Is, ook nog @ 32,2 km/u gemiddeld.... Iemand achtergrondinfo hoe? Want als ze niet achter een auto of derby rijdt... Dan rijdt ze met beetje omscholing toch het hele vrouwen peloton aan gort?

pepernooot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Ze rijdt in groepen. Zijn ook veel twijfels of het allemaal wel klopt.

Als je denkt dat er mensen zijn die nog gekker zijn dan DDX...

[ Voor 74% gewijzigd door havana op 26-10-2016 17:55 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac
Owkee, the story continues :)

Heb dus een overjarige gabba 2 convertible besteld, maar de sticker op de verpakking vermeld een Perfetto Convertible. Morgen maar even bellen met de winkel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 767487

wackmaniac schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 17:56:

Heb dus een overjarige gabba 2 convertible besteld, maar de sticker op de verpakking vermeld een Perfetto Convertible. Morgen maar even bellen met de winkel.
En wat zegt het artikel zelf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac
Dat zit nog in een dichte verpakking van Castelli zelf. Geen reden om aan te nemen dat er iets anders in de verpakking zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
14 dagen zichttermijn geldt ook als je de verpakking hebt geopend.

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ascension
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 15:54
wackmaniac schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 17:56:

En wat is het probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
havana schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 17:55:
Ze rijdt in groepen. Zijn ook veel twijfels of het allemaal wel klopt.

Als je denkt dat er mensen zijn die nog gekker zijn dan DDX...
Ach, als het allemaal klopt dan heeft ze wel binnen 4 maanden het wereld-jaar-record voor vrouwen al verbroken en gaat ze ook nog het vrij recente wereld-jaar-record voor mannen verbreken. Dat is wel stoer :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18-06 16:08
Rondjes rijdend op een parkoers van 10km.. Das best een beetje sneu eigenlijk.

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Nu online
Een uur lang rondjes rijden op een wielerbaan...
Wachten is nu op iemand die een wielerbaan voor een jaar afhuurt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14:31

vhal

ಠ_ಠ

MrAngry schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 20:22:
Rondjes rijdend op een parkoers van 10km.. Das best een beetje sneu eigenlijk.
Dan nog, het gros doet het haar niet na (voor zo ver het legit is)

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 06:19
vhal schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 21:02:
[...]

Dan nog, het gros doet het haar niet na (voor zo ver het legit is)
Het gros zou het niet na willen doen. Wat lijkt mij dat geestdodend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac
Eigenlijk niets na dit antwoord van Castelli zelf over het verschil tussen Gabba en Perfetto: "None really, slightly updated fabric". Ik was ik de veronderstelling dat de perfetto meer najaar/voorjaar was en de gabba meer winter. Daar waren wat verschillende geluiden over.

[ Voor 21% gewijzigd door wackmaniac op 26-10-2016 22:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Dacht dat de Perfetto light voor het voor-najaar was.

Er is trouwens ook een waterafstotend niet winddicht zomershirt van Castelli zag ik laatst. Lijkt me handig met de hoeveelheden zweet met echt warm weer :+

Overigens nog steeds vreemd dat mijn Castelli boekje het gewoon over een Gabba 3 heeft :?

Denk dat ik overigens gewoon weer een Gabba 2 ga bestellen als deze in de aanbieding is, niet dat er iets mis is met de één maar nu kan ik het budget-technisch makkelijk doen en over een tijdje mss niet meer. Kan je maar vast een voorraadje hebben :+

Overigens is de site van Hopmans echt gaar, nu al de tweede avond dat ik wil kijken maar de site wegens "onderhoud" plat ligt tot 03.00u |:(

[ Voor 11% gewijzigd door sapphire op 27-10-2016 00:06 ]

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stufferdt
Makkelijk schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 15:28:
[...]

Vanachter mijn bureau op stage wel ja :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ceaser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-06 09:31
joint_me schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 16:13:
Zijn er mensen die de cyclocross fiets uit de schuur halen deze herfst / winter?
Heb er twee maanden geleden een via marktplaats gekocht. Tot dusverre op de MTB parcoursen van de heuvelrug mee gereden, erg leuk in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiswat
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 15:09
joint_me schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 16:13:
Jep, doe het nu een jaar en het is echt een fijne afwisseling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joint_me
Zaterdag ga ik kijken bij een cyclocross fiets, gewoon om te proberen. Wel een recht stuur, maar dat kan ik altijd nog veranderen.

Hello fellow humans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bokmaaa
Vraagje m.b.t. eten, mijn rondjes naderen de twee uur inmiddels waarbij ik tegen het einde mn benen redelijk aan pap heb. Nu twijfel ik of ik gewoon regel #5 beter moet bestuderen of dat het een kwestie kan zijn gebrek aan voeding/energie. Ik eet namelijk niks op mijn betrekkelijk korte rondjes. Hoe doen jullie dat bij een uurtje of 2 fietsen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 14:37
Bokmaaa schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 14:24:
Vraagje m.b.t. eten, mijn rondjes naderen de twee uur inmiddels waarbij ik tegen het einde mn benen redelijk aan pap heb. Nu twijfel ik of ik gewoon regel #5 beter moet bestuderen of dat het een kwestie kan zijn gebrek aan voeding/energie. Ik eet namelijk niks op mijn betrekkelijk korte rondjes. Hoe doen jullie dat bij een uurtje of 2 fietsen?
Ligt aan je inspanning. 2 uur op lage HF? Niets, ik heb vet genoeg wat omgezet kan worden in koolhydraten. 2 uur op 85/95%? Veel... Mijn lichaam moet wel echt wennen aan opnemen van voedingstoffen in dit laatste geval na een winter/periode rustig aandoen. In het begin lijkt het erop dat ik alleen maar mijn direct beschikbare reserves aanspreek en niet de koolhydraten/suikers uit het voedsel.

Bij MTB'en valt het me altijd wat zwaarder dan op de weg. Op de weg kom je toch in een flow waar je lichaam makkelijker aan kan wennen. MTB'en blijft explosief en veranderlijk qua inspanning.

[ Voor 10% gewijzigd door Ruud op 27-10-2016 14:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwakke01
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11-01 17:59

kwakke01

Koga / Canon / Diablo 4ever

tot een uur kan ik op een lege maag goed handelen, daarna gaat het lampje snel uit, dus na ~3/4 uur beginnen met eten zodat je lichaam ook tijd heeft om het te verwerken :)

https://www.strava.com/athletes/3141922 http://www.diabloprogress.com/player/gotkwakke-2365 http://eu.battle.net/d3/en/profile/GoTKwakke-2365/hero/74145410

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joint_me
Voornamelijk drink ik sportdrank, ik eet nooit zo heel veel op de fiets. Eventueel een reepje of een gelletje per uur als ik lange tochten rij (+100km), maar vaak raak ik die op een toch van 2 uur niet aan.

En één uur tot anderhalf uur op de fiets is alleen maar water.

Toen ik begon met fietsen was het wel anders, toen at ik alles op wat ik bij me had, banaantjes, snelle jelles, reepjes, etc.

Hello fellow humans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D
  • Laatst online: 18-06 13:46

Crazy D

I think we should take a look.

Ligt er vooral ook aan wat je verder hebt gegeten die dag. Als ik om 14u ga fietsen moet ik echt wel wat eten na een uurtje. Of ik moet voordat ik wegga nog even een bammetje eten. Ik lunch rond 12-12:30 en dan eet ik normaal rond 15:00 u nog wel iets. Dus als ik om die tijd al fiets moet ik gewoon wel eten. Ga ik een half uur na het avondeten gaat het uren goed...

Exact expert nodig?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Graham
Verschilt natuurlijk ook enorm van persoon tot persoon. Als ik na het avondeten ga fietsen dan kan ik niet goed presteren maar dat heb altijd al gehad met elke sport (hardlopen/zwemmen). Ik fiets liever voor het avondeten en neem dat 1 reep mee. Ik heb daar genoeg aan voor zo'n 2 uur relaxt fietsen of 1 uur max (als ik de reep al nodig heb). Ik neem dan wel 1 of 2 bidons mee waarvan sowieso 1 met sportdrank.

Lange ritten neem ik om de 45 minuten wat eten tot me, mijn Garmin staat daarop ingesteld (geeft een piep elke 45 minuten). Op de zondagrit (aardig intens met 35+ km/h gemiddeld voor 70 km) neem ik 2 bidons mee (die zijn leeg aan het einde) en 3 stuks eten (banaan, reep en als extraatje een gelletje of reep). Meestal heb ik genoeg aan 2 dingen en heb ik de extra gel/reep niet nodig. Dan kan ik die soms uitdelen aan iemand die stuk zit maar soms merk ik dat mijn energieniveau laag wordt (dag ervoor bijvoorbeeld ook gefietst) dan probeer ik zo vroeg mogelijk de gel/reep te eten.

Tijdens een criterium eet ik niets en rij ik met 1 bidon met energiedrank. 30 minuten tot een uur van te voren pak ik dan nog wel een banaan oid.

Om nog terug te komen op vooraf eten, 's morgens lukt dat me stuk beter. Zondag eet ik dan vaak een uur voor ik vertrek bacon met eieren of yoghurt met wat fruit. Bij tours (cq lange ritten) doe ik dat ook of zelfs een kommetje havermoutpap.

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bokmaaa
Als ik het zo moet inschatten is het ook gewoon een kwestie van proberen. Ieder lijf is natuurlijk anders. Maar toch, dank voor de input, na een uurtje door je reserves raken is best mogelijk zo blijkt. Hoewel ik niet persé drooggetraind ben ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
Wat is hier de opinie over Giant? Fietsenmaker hier in de plaats verkoopt Giant fietsen en heeft een Giant TCR advanced 2 staan voor volgens mij een redelijke prijs. Is wel een 2016 model ipv 2017 maar volgens mij zit er technisch geen verschil in. Is deze fiets te verkiezen boven een Canyon of een Focus van hetzelfde geld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roda_djavulen
Giant, focus of canyon maken allemaal goede fietsen. Giant is de grootste wereldwijd gezien van de drie. Met alle drie zit je goed, ik zou kiezen op welke je het mooiste vind en de beste afmontage voor het geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
Ik twijfel een beetje :P Giant koop ik 2km van mijn huis, Focus kan ik kopen bij een zaak die ik het wel gun en bij Canyon krijg je over het algemeen de meeste spulletjes voor het geld :)

Wat ik trouwens wel verschikkelijk k*t vind is dat de mooie paint jobs meestal alleen op de dure modellen zitten. Bijvoorbeeld deze vs deze.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjoewe
De magie van upselling :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swbr
Ik heb gisteren m'n 15 jaar oude Tacx Flow maar weer eens uit de opslag gehaald, om dit jaar weer een moedige poging te doen om regelmatig indoor te trainen. Het is me ook nog gelukt om het 45 minuten vol te houden op dat ding, dus ik ben enigszins hoopvol dat ik hem deze winter echt ga gebruiken. Ik wil er dan wel een mat onder leggen, sowieso om de houten vloer een beetje te beschermen, en eventueel zou wat geluidsdemping ook mooi meegenomen zijn.

Vraagje voor alle indoortrainer liefhebbers hier: Hebben jullie een mat onder je trainer liggen, en zo ja welke? Ik zie een mat bij de Decathlon voor 20 euro, en ik zie matten van Tacx, Elite en Wahoo die 3 tot 4 keer zo duur zijn. In neig naar die van de Decathlon, het is een mat, hoe ingewikkeld kan het zijn? Of heeft zo'n dure mat echt voordelen?

If you try and take a cat apart to see how it works, the first thing you have on your hands is a non-working cat. -DNA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eddemans
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 18-06 15:30
swbr schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 10:04:
Hebben jullie een mat onder je trainer liggen, en zo ja welke?
Ik heb bij de bouwmarkt drie 50x50cm rubberen tegels gehaald die je in je tuin onder de schommel kunt gebruiken. Die zijn behoorlijk dik en dempen gegarandeerd alle trilling die je hengstend op je carbonnen ros genereert. Ze zijn weliswaar een tientje per stuk maar het resultaat mag er zijn.

Als je de loze delen afsnijdt kun je met twee toe: onder het voorwiel hoeft immers maar een klein stukje.

*klik* - hee ze zijn nu in de aanbieding voor €8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
Ik heb er een vloerkleedje van de ikea onder liggen, icm de tacx voorwielsteun. Werkt ook prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crowke
  • Laatst online: 14-06 13:27
Vraagje voor alle indoortrainer liefhebbers hier: Hebben jullie een mat onder je trainer liggen, en zo ja welke? Ik zie een mat bij de Decathlon voor 20 euro, en ik zie matten van Tacx, Elite en Wahoo die 3 tot 4 keer zo duur zijn. In neig naar die van de Decathlon, het is een mat, hoe ingewikkeld kan het zijn? Of heeft zo'n dure mat echt voordelen?
Ik zou voor de goedkope gaan, met een voorkeur voor een dikke ten opzichte van een dunne mat voor betere geluidsdemping.

Mijn iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ceaser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-06 09:31
NoepZor schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 09:40:
Wat is hier de opinie over Giant? Fietsenmaker hier in de plaats verkoopt Giant fietsen en heeft een Giant TCR advanced 2 staan voor volgens mij een redelijke prijs. Is wel een 2016 model ipv 2017 maar volgens mij zit er technisch geen verschil in. Is deze fiets te verkiezen boven een Canyon of een Focus van hetzelfde geld?
Ik ben erg tevreden met Giant, rij inmiddels een paar jaar een Defy en daarvoor jarenlang een Cadex gereden. Prima spul als je het mij vraagt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
NoepZor schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 09:40:
Giant is zowel met alu als carbon een van de beste framebouwers ter wereld. De afmontage is vaak minder, vooral de wielen. Qua wielen doet canyon het super, maar indien je een goeie deal kunt maken is Giant een goed idee. De geo van de tcr is wel super agressief, moet je passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
Het voordeel is dat ik dat gewoon kan proberen natuurlijk. Ik wil mezelf binnenkort ook eens opmeten. Daarna in zo'n bike fit tool uitrekenen wat voor mij een "ideaal' frame is. Ik vind 1300 euro voor een carbon frame nog wel een leuke deal. Misschien kan er van het nieuwe 2017 model nog wat van de prijs af, die paint job vind ik mooier :P Mocht het dan nog te duur zijn dan kan ik altijd nog naar een alu fiets kijken. De Focus Cayo zit in 105 mix uitvoering op 1699 adviesprijs, dat vind ik veel te veel geld :)

[ Voor 7% gewijzigd door NoepZor op 28-10-2016 11:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
Gisteren is bij ons de Tacx Vortex binnen gekomen... Ik ben er zelf nog steeds van overtuigd dat ik hem niet ga gebruiken omdat ik vind dat je buiten moet fietsen, maar mijn wederhelft wil wel binnen gaan trainen..

Maar misschien dat ik hem bij heel slecht weer toch eens uit ga proberen.. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swbr
M@cer schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 11:42:
Gisteren is bij ons de Tacx Vortex binnen gekomen... Ik ben er zelf nog steeds van overtuigd dat ik hem niet ga gebruiken omdat ik vind dat je buiten moet fietsen, maar mijn wederhelft wil wel binnen gaan trainen..

Maar misschien dat ik hem bij heel slecht weer toch eens uit ga proberen.. :X
http://www.velominati.com...ndoors-at-the-v-and-dime/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
M@cer schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 11:42:
Gisteren is bij ons de Tacx Vortex binnen gekomen... Ik ben er zelf nog steeds van overtuigd dat ik hem niet ga gebruiken omdat ik vind dat je buiten moet fietsen,
Je kan hem ook buiten zetten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Makkelijk schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 10:49:
[...]

Giant is zowel met alu als carbon een van de beste framebouwers ter wereld. De afmontage is vaak minder, vooral de wielen. Qua wielen doet canyon het super, maar indien je een goeie deal kunt maken is Giant een goed idee. De geo van de tcr is wel super agressief, moet je passen.
Als je het over de P-R2's hebt klopt je verhaal die vielen echt tegen! Naven waren goed , spaken ruk.
Wat ik me heb laten vertellen is dat de nieuwe PR-2's beter zouden zijn.

Frames zijn wel echt goed, en de eigen onderdelen zijn ook prima. rest is Shimano en eventueel een KMC ketting dus zie niet in wat daar minder aan moet zijn :)

Canyon en Focus zijn ook prima overigens dus aan alledrie kun je gen buil vallen lijkt me :)

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13:56
Kijk dit vind ik nou nuttig en betaalbaar;

http://www.bikerumor.com/...-integration/#more-141622

Afbeeldingslocatie: http://brimages.bikeboardmedia.netdna-cdn.com/wp-content/uploads/2016/10/hidemybell-stealth-bike-bell-cycling-computer-mount-1-600x452.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThijsM
  • Laatst online: 18-06 21:53
Heb nu mijn eerste wielerseizoen erop zitten en moet zeggen dat het mij ontzettend is bevallen. Inmiddels ons ingeschreven voor de Alpe d'HuZes. Om de wintermaanden lekker door trainen ben ik van plan om tweedehands tacx aan te schaffen.
Inmiddels in onderhandeling met iemand over het onderstaande:

Tacx i-Vortex T2160
Skyliner voorwielsteun
Tacx snelspanner
Stuurcomputer
Tacx Trainer software 4 advanced (nieuw in verpakking met License code)
i-ANT+ Dongle
Continental trainingsband

Dit voor ongeveer €200,-. Wat ook zo ongeveer mijn max budget is. Zijn dit normale prijzen voor dit soort apparaten? Verder ook erg benieuwd wat de ervaringen zijn met het binnen trainen. Met VR wat parcours doen lijkt mij een stuk leuker dan te staren naar de muren. Hoe pakken jullie dit aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarkin
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 08:47
Datlijkt me een heel goede prijs? Ik heb de mijne vorig jaar voor rond de 400 gekocht dacht ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThijsM
Tarkin schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 18:30:
Datlijkt me een heel goede prijs? Ik heb de mijne vorig jaar voor rond de 400 gekocht dacht ik
En hoe bevalt die?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus
  • Registratie: Oktober 2003

Kluus

Gang is alles

Ik heb gisteren m'n 15 jaar oude Tacx Flow maar weer eens uit de opslag gehaald, om dit jaar weer een moedige poging te doen om regelmatig indoor te trainen. Het is me ook nog gelukt om het 45 minuten vol te houden op dat ding, dus ik ben enigszins hoopvol dat ik hem deze winter echt ga gebruiken. Ik wil er dan wel een mat onder leggen, sowieso om de houten vloer een beetje te beschermen, en eventueel zou wat geluidsdemping ook mooi meegenomen zijn.

Ik wil ook nog een mat, mijn trainer staat op een laminaat vloer die wel tegen wat vocht kan (en ook wel wat dempt) maar het lijkt me gewoon wat frisser. Ik vind die tacx mat alleen veel te duur... Dus ben benieuwd, misschien ook eens bij de Decathlon kijken.

Ik heb wel zo'n steun voor mijn voorwiel gekocht vorig jaar, dat helpt enorm bij het stil blijven staan. Zonder dat ding schuif ik toch continu wat naar voor en omdat ik Zwift gebruik staat de fiets relatief dicht bij het bureau (moest ik steeds afstappen om de boel naar achter te schuiven :+ ).
thijsmunniksma schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 18:00:
...
Dit voor ongeveer €200,-. Wat ook zo ongeveer mijn max budget is. Zijn dit normale prijzen voor dit soort apparaten? Verder ook erg benieuwd wat de ervaringen zijn met het binnen trainen. Met VR wat parcours doen lijkt mij een stuk leuker dan te staren naar de muren. Hoe pakken jullie dit aan?
Het is wel een ouder type Vortex, het lijkt er op dat die nog geen FE-C kan praten (linkie) dus je kan hem niet als smart trainer gebruiken icm Zwift of Trainerroad. Die Tacx software ken ik zelf niet, maar ik hoor er wisselende verhalen over. Ik zou zeggen als je gewoon wat wil trainen met de Tacx software is het prima, als je ook eens naar andere training programma's wil kijken zou ik verder kijken naar een "smart" trainer.

Met de huidige generatie Tacx Flow kan dat weer wel volgens mij, die kost nieuw 279 euro, dus misschien is die tweede-hands ook voor jouw budget op de tikken...

[ Voor 5% gewijzigd door Kluus op 28-10-2016 22:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swbr
Kluus schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 22:22:
Ik wil ook nog een mat, mijn trainer staat op een laminaat vloer die wel tegen wat vocht kan (en ook wel wat dempt) maar het lijkt me gewoon wat frisser. Ik vind die tacx mat alleen veel te duur... Dus ben benieuwd, misschien ook eens bij de Decathlon kijken.
Ik heb vandaag bij Decathlon een mat gehaald en meteen ook zo'n ding om je balhoofd te beschermen. Daar zat dan nog een zakje voor aan je stuur bij waar je een bidon in kunt doen. De afstandbediening van de tv en m'n telefoon passen daar ook prima in ;) Was in totaal klaar voor 30 euro. Vanavond meteen maar weer op de Tacx, daarna even met een handoekje over die mat en alles is weer netjes. Over de geluidsdemping weet ik nog niets, vriendin was de deur uit, en m'n zoontje slaapt sowieso overal doorheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThijsM
[...]

Ik heb wel zo'n steun voor mijn voorwiel gekocht vorig jaar, dat helpt enorm bij het stil blijven staan. Zonder dat ding schuif ik toch continu wat naar voor en omdat ik Zwift gebruik staat de fiets relatief dicht bij het bureau (moest ik steeds afstappen om de boel naar achter te schuiven :+ ).

[...]

Het is wel een ouder type Vortex, het lijkt er op dat die nog geen FE-C kan praten (linkie) dus je kan hem niet als smart trainer gebruiken icm Zwift of Trainerroad. Die Tacx software ken ik zelf niet, maar ik hoor er wisselende verhalen over. Ik zou zeggen als je gewoon wat wil trainen met de Tacx software is het prima, als je ook eens naar andere training programma's wil kijken zou ik verder kijken naar een "smart" trainer.

Met de huidige generatie Tacx Flow kan dat weer wel volgens mij, die kost nieuw 279 euro, dus misschien is die tweede-hands ook voor jouw budget op de tikken...
Bedankt voor je artikel. Interessant.
Heb hem toch aangeschaft en krijg hem komende dagen binnen. Ben benieuwd. Indien ik meer wensen heb kan ik hem altijd weer verkopen en voor een Smart trainer gaan.

Overigens is mij nog niet geheel duidelijk hoe het zit w.b.t. updates/upgrades? Is er een mogelijkheid dat de T2160 nog een update krijgt zodat het wel een smart trainer word?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

thijsmunniksma schreef op zaterdag 29 oktober 2016 @ 09:50:
[...]

Bedankt voor je artikel. Interessant.
Heb hem toch aangeschaft en krijg hem komende dagen binnen. Ben benieuwd. Indien ik meer wensen heb kan ik hem altijd weer verkopen en voor een Smart trainer gaan.

Overigens is mij nog niet geheel duidelijk hoe het zit w.b.t. updates/upgrades? Is er een mogelijkheid dat de T2160 nog een update krijgt zodat het wel een smart trainer word?
Daar heb je gelijk in. Volgens mij is een upgrade niet mogelijk bij deze modellen helaas omdat ie ook geen bluetooth heeft (ant+ is voor zo ver ik weet "een-richting"). Maar ik kan het mis hebben natuurlijk :) .

[ Voor 9% gewijzigd door Kluus op 29-10-2016 11:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eddemans
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 18-06 15:30
Kluus schreef op zaterdag 29 oktober 2016 @ 10:39:
Volgens mij is een upgrade niet mogelijk bij deze modellen helaas omdat ie ook geen bluetooth heeft (en ant+ is voor zo ver ik weet "een-richting"). Maar ik kan het mis hebben natuurlijk :) .
Het vanaf de pc/device besturen van de weerstand van een trainer kan zowel over ANT+ als over bluetooth. Bij ANT+ hebben ze daarvoor een standaard afgesproken (ANT-FEC) en bij bluetooth niet zodat elke fabrikant zijn eigen protocol verzint. Dat maakt de implementatie voor appleveranciers lastig en daarom zegt Trainerroad gewoon dat ze momenteel geen weerstandsbesturing ondersteunen over bluetooth, alleen ANT+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
Graham schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 16:57:
Ik zou heel graag willen gaan CX'en. Lijkt me erg leuk en ook goed voor de conditie. Ken ook wel wat fietsvrienden die het doen namelijk. Zo'n fiets staat al een tijdje op mijn n+1 lijst.
Dit. Komt alleen telkens steeds een andere 'belangrijke' uitgave voor in de plaats :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

eddemans schreef op zaterdag 29 oktober 2016 @ 11:00:
[...]

Het vanaf de pc/device besturen van de weerstand van een trainer kan zowel over ANT+ als over bluetooth. Bij ANT+ hebben ze daarvoor een standaard afgesproken (ANT-FEC) en bij bluetooth niet zodat elke fabrikant zijn eigen protocol verzint. Dat maakt de implementatie voor appleveranciers lastig en daarom zegt Trainerroad gewoon dat ze momenteel geen weerstandsbesturing ondersteunen over bluetooth, alleen ANT+.
Ah, ja ik had het ook mis want met ANT-FEC wordt de trainer inderdaad uitgelezen en tevens aangestuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiswat
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 15:09
Sjoewe schreef op zaterdag 29 oktober 2016 @ 11:06:
[...]

Dit. Komt alleen telkens steeds een andere 'belangrijke' uitgave voor in de plaats :+
Zonde! Moet je echt hoog op je lijstje zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsTn
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 18-06 15:21
[...]

[...]

Recent de fietsmat voor 49 eur hier besteld
https://www.onlinemattenshop.be/nl

Zodra ie binnen is deel ik ervaringen

Tesla Model 3 LR DualMotor - AP & FSD | 4800Wp solar panels | 11.4GJ thermal solar panels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarkin
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 08:47
Ik ben er heel tevreden van (icm Trainerroad zeker, net basephase 1 low volume afgerond en het werkt heel goed)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Noxa
  • Laatst online: 18-06 21:39
Vandaag weer heerlijk buiten gefietst. Het was echt top weer en wat is het bos mooi met al die herfst kleuren.

Volgende maand de eindejaarsuitkering en dan op jacht naar een nieuwe fiets. Tot nu toe staat sensa boven aan de lijst. Zijn er hier trotse of teleurstelde sensa bezitters?
Pagina: 1 2 ... 111 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor ervaringen, discussie en vragen over fietscomputers, fietsroutes e.d. kun je terecht in dit topic:
Het grote fietscomputer topic

Voor ervaringen, discussie en vragen over Indoor Cycling, kun je terecht in dit topic:
Het grote indoor cycling topic

Advies over welke fiets je het beste kunt kopen kun je beter in Verkeer & Vervoer vragen. Daar een nieuw topic openen werkt beter dan hier off-topic gaan.