Aanstaande wijzigingen in General Chat

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 23:33
Mede-auteurs:
  • zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-06 11:44

zeef

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19-06 16:50

Orion84

Allen

Buiten een kleine wisseling in de wacht Aanbieding van de week: vers modvlees in GC & Afscheid van het Brein, wordt er achter de schermen al maanden druk gewerkt en gediscussieerd aan een herstructurering van General Chat. Een aantal fora zijn niet zo druk, andere te druk met bepaalde topics en in sommige fora sluiten de doelgroepen niet helemaal aan bij de titel.

Om de overzichtelijkheid te verbeteren komt er een extra 'hoofdstuk' in de forumindex om duidelijker aan te geven welke fora openbaar zijn en welke enig vorm van XS hebben.

Hierbij presenteren wij de beoogde (uiteindelijke) nieuwe indeling.

General Chat - Openbare fora
Deze fora zijn altijd openbaar geweest

Algemene Zaken (AZ)
ongewijzigd

Persoonlijke Financiën, Studie en Loopbaan (PFSL)
WI wordt hernoemd zodat duidelijker is waar dit forumdeel voor bedoeld is.

Wonen & Verbouwen (WVB)
Nieuw subforum voor de vele huizen(markt), verbouw, klustopics, etc. Hypotheken blijven thuishoren in PFSL. Dit nieuwe subforum wordt gemodereerd door Señor Sjon en Krisp

Sport (SPRT)
Afsplitsing van de sporttopics van het huidige ASP. Ook diverse activiteiten- en persoonlijke sportbeoefeningstopics uit onder andere AZ gaan over naar dit forum. Dit nieuwe subforum gaat gemodereerd worden door DaniëlWW2, naitsoezn en Ramzzz

Actualiteit, Wetenschap & Maatschappij (AWM)
Aangezien WL erg rustig is en sport uit ASP wordt gehaald, hebben we besloten deze twee fora samen te voegen om zo alle 'debatten' in één forum te concentreren. Modcrew wordt Albantar, DaniëlWW2 en Ramzzz

Film, TV & Muziek (FTM)
ongewijzigd

Verkeer & Vervoer (VV)
ongewijzigd

Shopping Forum (SF)
ongewijzigd

Aanbiedingen & Kortingscodes (AK)
ongewijzigd

Themaforum (TFxy)
ongewijzigd

General Chat - Geregistreerde gebruikers
Onderstaande fora houden hun XS niveau die ze al hadden.

Tweakers Lounge (TL)
ongewijzigd

Huiskamer (HK)
ongewijzigd

Area 61 (A61)
ongewijzigd

Vraag & Aanbod Overig (VAO)
ongewijzigd

Vervallen
Wetenschap & Levensbeschouwing (WL)
Dit forum gaat samen met ASP en komt als los forum te vervallen.

Nieuws, Sport, TV & Muziek (archief)
Aangezien dit forum al vier jaar dicht zit, is besloten alle topics te sluiten en deze naar TL te verplaatsen, omdat het XS niveau van die twee gelijk is. Hierdoor wordt de forumindex voor iedereen met OCD weer een stukje korter. ;)

Bovenstaande wijzigingen zullen stapsgewijs plaats gaan vinden de komende tijd. Maar voordat we überhaupt los gaan, zien wij graag jullie mening over bovenstaande plannen. Ook zien we graag extra suggesties voor namen van de nieuwe fora. :)

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:56

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Ik kan mij wel vinden in jullie voorstel. WL was inderdaad een poos rustig, wel gelukkig een paar stevige discussies, hopelijk wordt het zo actiever.

Ik hoop dat het Sport-forum wel interessant genoeg is/blijft. Volgens mij zijn er niet heel veel sport-topics en zal het niet te rustig worden. Hopelijk krijg ik ongelijk ;)

AZ wordt nu een beetje een overblijfsel, daar grote topics verplaatst worden naar de nieuw aangemaakte subforums. Misschien is het beter om deze overblijfsels in TL te plaatsen. Dan kan je AZ opheffen.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik kan de wijzigingen alleen maar toejuichen *O*

Vooral een huis-, tuin en keukenforum (:P) stond al langer op mijn wenslijst :)
En sport uit ASP vind ik ook een goed plan :) Vraag me af of er niet ook een 'media'-subforum zou moeten komen voor films, muziek, etc?

Ik vraag me wel af hoe 'strak' AWM gemodereerd gaat worden, WL is over het algemeen 'strakker' dan ASP?

[ Voor 21% gewijzigd door anandus op 13-10-2016 16:20 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Señor Sjon
Outerspace schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 16:18:
Ik kan mij wel vinden in jullie voorstel. WL was inderdaad een poos rustig, wel gelukkig een paar stevige discussies, hopelijk wordt het zo actiever.

Ik hoop dat het Sport-forum wel interessant genoeg is/blijft. Volgens mij zijn er niet heel veel sport-topics en zal het niet te rustig worden. Hopelijk krijg ik ongelijk ;)

AZ wordt nu een beetje een overblijfsel, daar grote topics verplaatst worden naar de nieuw aangemaakte subforums. Misschien is het beter om deze overblijfsels in TL te plaatsen. Dan kan je AZ opheffen.
ASP heeft op dit moment ongeveer 250-300 sporttopics sinds het sluiten van NSTM. Daarbij komen ook de sportbeoefeningstopics van mensen zelf uit o.a. AZ nog bij.
anandus schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 16:19:
Ik kan de wijzigingen alleen maar toejuichen *O*

Vooral een huis-, tuin en keukenforum (:P) stond al langer op mijn wenslijst :)
En sport uit ASP vind ik ook een goed plan :) Vraag me af of er niet ook een 'media'-subforum zou moeten komen voor films, muziek, etc?

Ik vraag me wel af hoe 'strak' AWM gemodereerd gaat worden, WL is over het algemeen 'strakker' dan ASP?
We hebben gewacht tot gambieter weg ging. :+

Enne:
Film, TV & Muziek (FTM)
ongewijzigd

[ Voor 3% gewijzigd door Señor Sjon op 13-10-2016 16:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Señor Sjon schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 16:22:
We hebben gewacht tot gambieter weg ging. :+
De W staat voor watjes ;)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illusion
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:08

Illusion

(the art of)

De scheiding tussen "wonen en verbouwen" en "duurzame energie en domotica" wordt nu wel lastiger lijkt me. Sommige domotica/energie-ingrepen zijn praktisch een complete verbouwing.

Soms ben ik er wel, en soms ook weer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 483276

AZ opheffen en integreren met TL dan kom je weer uit op het oude SG, dat gaat denk ik niet gebeuren, hoewel ik dat idee alleen maar kan toejuichen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 627966

Het WL forum heeft veel raakvlakken met de actualiteit. Wat dat betreft is het eigenlijk vrij logisch dat het samen wordt gevoegd. Aan de andere kant hebben sommige draadjes in WL wel een behoorlijke diepgang. Die misschien snel ondersneeuwen (of "misstaan") in een actualiteit forum. Maar goed, met sport er uit loopt het zo vaart misschien ook niet.

Goed idee in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Voetbaltopics. F1-topics. 'Nuff said.

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace

Outerspace

Ramzzz schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 17:14:
[...]

Voetbaltopics. F1-topics. 'Nuff said.
Zoveel voetbaltopics zijn er niet, net zo min als autosport topics. Die kan je (and correct me if i'm wrong) op twee handen tellen (binnenland voetbal, buitenland voetbal, dtm, f1, f2, f3, f4 etc). Dat er lange topicreeksen van zijn, dat ben ik met je eens. Maar een subforum met 10 topicreeksen, dat vind ik niet aantrekkelijk.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Outerspace schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 18:12:
[...]

Zoveel voetbaltopics zijn er niet, net zo min als autosport topics. Die kan je (and correct me if i'm wrong) op twee handen tellen (binnenland voetbal, buitenland voetbal, dtm, f1, f2, f3, f4 etc). Dat er lange topicreeksen van zijn, dat ben ik met je eens. Maar een subforum met 10 topicreeksen, dat vind ik niet aantrekkelijk.
Onderschat het onderhoud daarop vooral niet.

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Ok duidelijk, maar veel belangrijker:

gambieter bedankt!
en yorinn succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Outerspace schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 18:12:
[...]

Wij kwamen tot een lijst van minimaal 50 topics uit ASP (vrij recent dan; ga je terug tot het EK2012 kom je al snel aan de 250 :P ), plus minimaal 10 topics uit AZ :)

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace

Outerspace

Ik onderschat het niet hoor, ik hoop gewoon op goedgevulde topics :)
Succes, dat in ieder geval ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik86
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 21:39
Jammer, 't ruimtevaart-topic zal nu vast minder makkelijk vindbaar worden, 't stond altijd bovenaan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Dat topic heeft tijden in SG doorgebracht en staat pas ongeveer anderhalf jaar in WL :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromWarMachine
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:44

PromWarMachine

Forsaken Archer

Heel goed!

Ik heb vaak iets te zeuren bij wijzigingen, maar dit is helemaal prima.
Grootste onduidelijke factor was voor mij WI. Dat wordt op deze manier flink duidelijker.

De scheiding tussen ingelogd / niet ingelogd wordt zo ook duidelijker.
De vaste gebruikers weten dat waarschijnlijk wel, maar voor wat minder ervaren gebruikers wordt het verschil zo een stuk duidelijker.

Voor de rest van de wijzigingen heb je statistieken nodig. Daar is vast goed over nagedacht. :)

Dividend for Starters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawg
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

lijkt me een goed initiatief.

al ben ik nu wel benieuwd wat area 61 voor forum is. :+
maarja, ondanks dat ik sinds 2002 op tweakers zit post ik denk ik veel te weinig voor toegang.

anyway, goed bezig tweakers!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Ziet er prima uit!

Op welke termijn wordt dit ingevoerd? Moet ik dan denken aan volgende week, volgende maand of volgend jaar? :)

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:16

Rannasha

Does not compute.

NSTM eindelijk weg uit de lijst. Beste wijziging in jaren :D

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Topicstarter
Op welke termijn wordt dit ingevoerd? Moet ik dan denken aan volgende week, volgende maand of volgend jaar? :)
Dat zal in stappen gaan (ook omdat een aantal zaken tijd van het ontwikkelteam vergen om te voorkomen dat we handmatig honderden topics moeten gaan verplaatsen). Maar de bedoeling is wel om het eerder in de komende weken/maanden af te ronden dan pas volgend jaar :)

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Rannasha schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 11:38:
Gelukkig kon/kan je dat nu al handmatig doen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Rannasha schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 11:38:
Je weet dat NSTM al vier jaar niet bestaat? :P

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

anandus schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 11:48:
[...]

Je weet dat NSTM al vier jaar niet bestaat? :P
Je weet dat ik er gewoon kan reageren als ik daar zin in heb? :+
dawg schreef op zondag 16 oktober 2016 @ 16:12:

maarja, ondanks dat ik sinds 2002 op tweakers zit post ik denk ik veel te weinig voor toegang.

anyway, goed bezig tweakers!
De vraag is nu of ik hier antwoord op wil geven of niet. :Y)

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RagingPenguin
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
Geen WI en WL meer als afkortingen is wel een stukje duidelijker d:)b

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Anoniem: 27535

:N
First rule of... Thou shalt not talk about...

Dat wordt bier halen op de volgende ...!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Dat is in overleg gegaan met higher ups. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 19-06 13:56
Ik vind het een beetje vreemd dat hypotheken in PFSL zitten en huizenmarkt niet. Of je moet alles financieel/economisch in PFSL stoppen en dus huizenmarkt en huizen kopen daar in, of je moet echt alles huizen gerelateerd bij elkaar stoppen en dus hypotheken ook. De ontwikkelingen op de huizenmarkt trekken ook een behoorlijk anders publiek dan de rest van de huizen gerelateerde topics.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Ben ik straks in weer een forum een (top)positie kwijt qua frequent posten? /2 was al een aderlating.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Een hypotheek is maar een klein stukje van de huizenmarkt. Dan is juist een huizenkoop/markttopic een vreemde eend in de bijt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

ph4ge schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 14:13:
Ik vind het een beetje vreemd dat hypotheken in PFSL zitten en huizenmarkt niet. Of je moet alles financieel/economisch in PFSL stoppen en dus huizenmarkt en huizen kopen daar in, of je moet echt alles huizen gerelateerd bij elkaar stoppen en dus hypotheken ook. De ontwikkelingen op de huizenmarkt trekken ook een behoorlijk anders publiek dan de rest van de huizen gerelateerde topics.
Als je doelt op het Ontwikkelingen op de huizenmarkt - Deel 3-topic, dat is momenteel een topic dat lastig in een hokje te plaatsen is, en dat zal in de toekomst inderdaad niet veranderen: Hij zou zelfs in AWM kunnen. Maar op één topic kun je geen beleid afstemmen. De overige topics passen m.i. prima in de nieuwe indeling: hypotheken bij PFSL, en verbouwen etc. bij WVB. :)

[ Voor 6% gewijzigd door naitsoezn op 17-10-2016 14:30 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:47

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Voor dat speciale geval dat in meer dan 1 sectie past is de alias voor uitgevonden. ;)

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Hero of Time schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 14:31:
Voor dat speciale geval dat in meer dan 1 sectie past is de alias voor uitgevonden. ;)
:Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 19-06 13:56
Hero of Time schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 14:31:
Helemaal prima, is ook lastig om een lijn te trekken.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spooksel
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:53

Spooksel

Spooksel!

In welk forum zal het ruimevaart topic terecht komen? Dan maak ik wel weer een nieuwe TS, nieuwe locatie, schone lei... wel zo lekker :)

Bevalt mijn schrijfsel je niet? www.korrelatie.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Topicstarter
Staat nu in WL toch? Dan komt het dus automatisch in AWM terecht. Geen noodzaak om een nieuw deel te starten.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Spooksel schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 17:44:
In welk forum zal het ruimevaart topic terecht komen? Dan maak ik wel weer een nieuwe TS, nieuwe locatie, schone lei... wel zo lekker :)
Orion84 schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 17:45:
Staat nu in WL toch? Dan komt het dus automatisch in AWM terecht. Geen noodzaak om een nieuw deel te starten.
Uiteraard, als je wilt mag je natuurlijk een nieuw deel maken en openen. Wanneer we over gaan naar het samenvoegen kan je mij, Albanter of Ramzzz een berichtje sturen als het oude deel dicht kan omdat er een nieuw deel is. :)

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16-06 13:48
dawg schreef op zondag 16 oktober 2016 @ 16:12:

Daar zitten gewoon alle medewerkers van Tweakers met elkaar te ouwehoeren.

Zie het maar als een PV van Tweakers. Niet zo heel bijzonder dus. :)

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Snowwie schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 20:35:
[...]

Dat is volgens mij niet waar, er zijn voor zover ik weet (ik heb geen XS) ook non crew mensen die XS hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Lars zit veel meer in de buurt dan Snowwie. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
DaniëlWW2 schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 20:56:
Lars zit veel meer in de buurt dan Snowwie. ;)
Crap >:)

Dan zijn die non-crewmembers zeker ex-crewmembers... :9~

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Snowwie schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 20:58:
[...]

Ook niet. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Daar hebben we weer wat anders voor. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Snowwie schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 20:35:
[...]

Wij zitten in de woestijn. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
Gezellig daar blijven zitten dan, kan het ook niet verspreiden. :7

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Jij lijk te goed geïnformeerd te zijn. Bijna alsof iemand je deze dingen heeft verteld...
Snowwie schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 20:58:
[...]

Nee, daar zit je er ook weer helemaal naast.
Tot dusver zit met met raden ongeveer in Oost-Groningen ofzo en de waarheid is ergens in Amsterdam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

DaniëlWW2 schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 21:15:
[...]

Jij lijk te goed geïnformeerd te zijn. Bijna alsof iemand je deze dingen heeft verteld...
Of ik heb de oorspronkelijke beschrijving gelezen uit 2002 ofzo. ;) 300 mensen met XS toendertijd waarvan 100 crew, wat dus betekend dat er vanaf het begin al mensen die geen crew waren wel XS hadden. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lordy79
  • Laatst online: 23:52

Lordy79

Vastberaden

Ik denk dat het een goed idee is de boel op te schudden.

Enig klein gevaar dat ik zie is dat het niveau van WL (dat sowieso is gedaald in de afgelopen jaren) omlaag gaat. Maar goed, je moet het toch ergens kwijt en een apart subforum maken voor zo weinig topics is ook teveel van het goede.

Edit - toevoeging:

Er komen wel eens huiswerkvragen voorbij en dat is niet toegestaan zonder toestemming van de mods. Begrijpelijk overigens. Maar als hier toch vraag naar is, is het dan niet een idee om een soort algemene vraagbaak te openen of ergens onder te brengen?

[ Voor 32% gewijzigd door Lordy79 op 17-10-2016 21:25 ]

In feite is de wetenschap op zoek naar de Ein Sof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Dat heb ik eens na zitten zoeken over die huiswerkvragen, maar dat kwam ik eigenlijk nergens tegen. Dus als het topic niet lui of onzinnig is, mag ie denk ik gewoon open blijven. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Huiswerkvragen waren niet verboden per se, maar meestal zijn het luie dumpjes van "kan iemand dit voor me doen". Dat geeft geen interessante discussie :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-06 09:04

Mx. Alba

hen/die/zij

Señor Sjon schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 21:40:
Dat heb ik eens na zitten zoeken over die huiswerkvragen, maar dat kwam ik eigenlijk nergens tegen. Dus als het topic niet lui of onzinnig is, mag ie denk ik gewoon open blijven. :)
In WL moesten huiswerkvragen door een mod goedgekeurd worden. Het moest in ieder geval iets zijn waarover een discussie gevoerd kon worden of iets wat van hoog niveau was - in ieder geval niet iets wat meteen "klaar" is als het antwoord is gegeven.

Volgens mij was er zoiets als: "Voor vragen met betrekking tot huiswerk zijn je eerste aanspreekpunten uiteraard je medestudenten en je docent. Meestal wordt huiswerk alleen gegeven over iets wat in de les of in de lesboeken al aan bod is gekomen dus in je boeken en aantekeningen kan je het antwoord waarschijnlijk ook vinden. Bovendien zijn we een discussieforum - een huiswerkvraag heeft voor Tweakers dus geen toegevoegde waarde tenzij erover gediscussieerd kan worden. Leg je vraag dus eerst voor aan een moderator zodat die kan beslissen of je je vraag wel of niet mag posten, en zo ja, in welk subforum."

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19:59

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

Anoniem: 27535 schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 13:34:
[...]

:N
First rule of... Thou shalt not talk about...

Dat wordt bier halen op de volgende ...!
What he said.

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Pfoe, ik word oud. Waar is die tijd dat je je alleen hoefde druk te maken om SG, NSTM, HK en W&L? :P

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 00:19

Fiber

Beaches are for storming.

Spooksel schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 17:44:
Past m.i. beter in Verkeer en Vervoer. Gewoon naast het luchtvaart topic etc...

En ik ben geen fan van aliassen. Liever niet of alleen als het echt niet anders kan.

Kan me verder in grote lijnen wel vinden in de nieuwe opzet, al zal de praktijk moeten uitwijzen of het echt gaat werken.

En ik ben een groot voorstander van 'alles in een klap verhuizen'. De TL/AZ verhuizing is volgens mij na anderhalf jaar nog steeds niet afgerond... O-)

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 23:03

_David_

FP ProMod

llama llama duck

Fiber schreef op zaterdag 22 oktober 2016 @ 12:58:
[...]
En ik ben een groot voorstander van 'alles in een klap verhuizen'. De TL/AZ verhuizing is volgens mij na anderhalf jaar nog steeds niet afgerond... O-)
Dat had natuurlijk ook veel meer voeten in de aarde, aangezien daar topics van een 'privé' forum naar openbaar gingen ;) dat is hier niet het geval.

I thought fail2ban would keep the script kiddies out but somehow you still seem to be able to login.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

_David_ schreef op zaterdag 22 oktober 2016 @ 13:08:
[...]

Dat had natuurlijk ook veel meer voeten in de aarde, aangezien daar topics van een 'privé' forum naar openbaar gingen ;) dat is hier niet het geval.
Weet ik niet...Er staan bijvoorbeeld nog steeds 'Sport' topics in TL...

Maar goed, mijn idee is: Zet het forum een nachtje op slot, laat een 'verhuisploeg' een nachtje buffelen, en de volgende ochtend staat alles min of meer op z'n plek. Natuurlijk zitten er dan nog wat kleine foutjes in maar die kunnen dan in de dag of week daarna nog wel gerepareerd worden... :)

TL was volgens mij bedoeld voor de meer 'persoonlijke' topics, maar er staan nog steeds veel grote, algemene topics in over bijvoorbeeld katten, vakantie, etc. die eigenlijk in AZ thuis horen.

[ Voor 12% gewijzigd door Fiber op 22-10-2016 13:27 ]

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Fiber schreef op zaterdag 22 oktober 2016 @ 13:20:
[...]

Weet ik niet...Er staan bijvoorbeeld nog steeds 'Sport' topics in TL...

Maar goed, mijn idee is: Zet het forum een nachtje op slot, laat een 'verhuisploeg' een nachtje buffelen, en de volgende ochtend staat alles min of meer op z'n plek. Natuurlijk zitten er dan nog wat kleine foutjes in maar die kunnen dan in de dag of week daarna nog wel gerepareerd worden... :)

TL was volgens mij bedoeld voor de meer 'persoonlijke' topics, maar er staan nog steeds veel grote, algemene topics in over bijvoorbeeld katten, vakantie, etc. die eigenlijk in AZ thuis horen.
Dat is heel goed mogelijk maar je kan het niet maken om topics van een forum met een bepaald XS niveau zomaar te verhuizen naar een openbaar forum of een forum met een veel lager XS niveau (bijvoorbeeld topics van A61 naar HK of van HK naar TL, alle drie niet openbaar maar alle drie hele andere principes) dat zal altijd in samenspraak moeten met users en dus duurt dat langer. Het is enkele keren gebeurd zonder samenspraak en daar zijn grote rellen uit gekomen, en terecht in mijn ogen. Van openbaar forum naar openbaar forum is inderdaad een dag ervoor gaan zitten en het is klaar, dat heeft veel minder voeten in de aarde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Fiber schreef op zaterdag 22 oktober 2016 @ 13:20:
Jij denkt dat de GC crew alle topics handmatig gaat verplaatsen? Jij bent gek. Er staat in de TS al dat voor een paar dingen de ontwikkelaars nodig zijn, o.a. ivm hernoemen van de fora. Er kan dan net zo goed een lijst gemaakt worden met topic id's die verplaatst moeten worden. Een query en het is gedaan. En dat duurt geen uren.
En dat is al besproken. Het merendeel staat er juist vanwege de afscherming, omdat er ook redelijk wat persoonlijke zaken besproken worden. Volgens mij is de laatste stap een paar maanden geleden genomen om de splitsing TL/AZ af te ronden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

@ Lars, Nee dat kan inderdaad zeker niet. Wat wel kan is het huidige topic sluiten en een nieuw topic openen op de juiste plek. Desnoods met een OP die later (verder) wordt ingevuld of een kopie is van de originele als daar geen persoonlijke dingen in staan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Fiber schreef op zaterdag 22 oktober 2016 @ 14:00:
@ Lars, Nee dat kan inderdaad zeker niet. Wat wel kan is het huidige topic sluiten en een nieuw topic openen op de juiste plek. Desnoods met een OP die later (verder) wordt ingevuld of een kopie is van de originele als daar geen persoonlijke dingen in staan.
Dat kan wel inderdaad. :Y Maar daarin is volgens mij het beleid geworden om het huidige topic vol te laten lopen tot zo'n 10k posts en daarna het nieuwe deel van het topic in AZ te openen als dat van toepassing is. Ik heb begrepen dat dat is gedaan om versplintering van langer lopende topics te voorkomen, het natuurlijke verloop van een nieuw topic bij zo'n 10k posts werd daarin geprefereerd boven alles handmatig op slot gooien en nieuwe delen in AZ aanmaken. Daarnaast scheelt het natuurlijk een heleboel werk voor de crew die dat anders handmatig zou moeten doen. :P

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 483276 op 22-10-2016 14:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
  • Laatst online: 17-06 11:44
Hero of Time schreef op zaterdag 22 oktober 2016 @ 13:59:
Het merendeel staat er juist vanwege de afscherming, omdat er ook redelijk wat persoonlijke zaken besproken worden. Volgens mij is de laatste stap een paar maanden geleden genomen om de splitsing TL/AZ af te ronden.
Dat is niet helemaal correct. ;) Er staan nog een aantal topics in TL waar we nog geen nieuwe topicstarter voor hebben kunnen vinden. Omdat het huidge topic in TL staat willen we dat niet verplaatsten. Weet dat we druk doende zijn om maatwerkoplossingen te bieden in die gevallen. :)

A.s. vrijdag gaan we verbouwen in GC. Zie: Verbouwing General Chat

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-06 01:25

Wom

Positieve verandering. Goed gekeken naar hoe men de fora daadwerkelijk gebruikt. d:)b

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23:13
Het is vast fijn voor een meerderheid, maar mijn eigen flow is nu helemaal kapot :P Ik spendeer 99% van mijn GoT-tijd tussen AZ en de HK. Dus ik klik(te) altijd door de dag GC --> HK --> GC --> AZ.
En nu moet ik dus terug naar 'Forum', omlaagscrollen en dan naar het subforum waar ik heen wil. Voor mij erg onhandig, maar ik zie niemand anders klagen dus ik zal wel de enige zijn :P

Ticking away, the moments that make up a dull day

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
AZ en HK in een los tabblad openen en die af en toe refreshen?

Inmiddels zie ik dat e.e.a. actief wordt. :*)

[ Voor 28% gewijzigd door Señor Sjon op 04-11-2016 09:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Via Forum-instellingen kun je max. 5 Fora toevoegen die in MyReact dan bovenaan komen te staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23:13
naitsoezn schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 09:22:
Via Forum-instellingen kun je max. 5 Fora toevoegen die in MyReact dan bovenaan komen te staan.
Thanks! Niet helemáál het zelfde, maar hier kan ik wel aan wennen denk ik :)
Señor Sjon schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 09:19:
AZ en HK in een los tabblad openen en die af en toe refreshen?

Inmiddels zie ik dat e.e.a. actief wordt. :*)
Was mijn eerste gedachte, maar ik heb al een overload aan tabbladen open, dus als ik dat kan beperken helpt dat :)

[ Voor 37% gewijzigd door Wormaap op 04-11-2016 09:41 ]

Ticking away, the moments that make up a dull day

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crisp
  • Laatst online: 00:00

crisp

Devver

Pixelated

De verbouwing is afgerond :) Onze engine (o.a. voor de search) is nog druk bezig om alle wijzigingen te verwerken maar dat zou over een uurtje ook weer allemaal normaal moeten zijn :)

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Topicstarter
Thanks crisp d:)b

Vragen en opmerkingen op deze wijziging zijn natuurlijk van harte welkom. Daar waar het specifieke fora betreft is de aangewezen plek natuurlijk het feedbacktopic in het betreffende forum :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
*O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-06 17:24

Standeman

Prutser 1e klasse

Er is weer hard gewerkt zo te zien d:)b

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

De afkorting voor Wonen & Verbouwen is niet echt mooi vind ik. Bij WVB denk ik aan 3 woorden, niet camelcasen van de lettergrepen. Is er een reden waarom het niet gewoon WV is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamstra
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

kamstra

ipso iure

Wellicht een vraagje voor feature requests, maar het zou vrij fijn zijn als

Topics in category 'General Chat - Openbare fora'

en

Topics in category 'General Chat - Geregistreerde gebruikers'

Weer gecombineerd zouden kunnen worden in 1 overzicht...

:)

Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat

Acties:
  • +1 Henk 'm!

kamstra schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 20:59:
Wellicht een vraagje voor feature requests, maar het zou vrij fijn zijn als

Topics in category 'General Chat - Openbare fora'

en

Topics in category 'General Chat - Geregistreerde gebruikers'

Weer gecombineerd zouden kunnen worden in 1 overzicht...

:)
Dan raak je toch het onderscheid kwijt en krijg je gewoon weer het GC overzicht? :? Een groot deel van deze verandering was volgens mij juist dat ook nieuwelingen duidelijk hebben wat openbaar is en wat niet. Dat zou je op die manier weer volledig teniet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamstra
  • Niet online

kamstra

ipso iure

Anoniem: 483276 schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 21:09:
[...]

Dan raak je toch het onderscheid kwijt en krijg je gewoon weer het GC overzicht? :? Een groot deel van deze verandering was volgens mij juist dat ook nieuwelingen duidelijk hebben wat openbaar is en wat niet. Dat zou je op die manier weer volledig teniet doen.
Ik heb het over een active topics overzicht van beide subcategorieen op 1 pagina, precies zoals dat tot vandaag was.

Zou puur "in addition to" de huidige 2 separate pagina's zijn.

Een ieder die toegang heeft tot de "besloten" delen van de GC zou sowieso ingeburgerd genoeg moeten zijn om het onderscheid te kunnen maken imo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

kamstra schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 21:24:
[...]

Een ieder die toegang heeft tot de "besloten" delen van de GC zou sowieso ingeburgerd genoeg moeten zijn om het onderscheid te kunnen maken imo.
Da's anders niet te zien aan o.a. de vele ongepaste [mo]-tags en de schijnbare onwetenheid over het verschil tussen AZ en TL ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamstra
  • Niet online

kamstra

ipso iure

naitsoezn schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 21:29:
[...]

Da's anders niet te zien aan o.a. de vele ongepaste [mo]-tags en de schijnbare onwetenheid over het verschil tussen AZ en TL ;)
Had je SG maar nooit moeten afschaffen

* kamstra rent :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

ach ja, what's done is done, water under the bridge, en ouwe koeien enzo ;)

[ Voor 209% gewijzigd door naitsoezn op 04-11-2016 21:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik zie nu trouwens dat we alleen nog maar algemene GC mods hebben? :? Behoud iedereen nog wel zijn eigen expertise gebied of gaan we nu in SF ook (oud) HK modjes modtaken zien uitvoeren en vice versa? :? (willekeurige fora als voorbeeld.)

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 483276 op 04-11-2016 21:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Dat konden we altijd al ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dat weet ik. :P Maar in praktijk werd het slechts in noodgevallen gedaan, nu word er in de functie omschrijving geen onderscheid meer gemaakt (tenminste, niet voor zover ik als user kan zien.) dus word het nu ook standaard? Of blijft dat bij de oude situatie? :?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

We blijven in principe bij onze eigen hoekjes. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

DaniëlWW2 schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 22:00:
We blijven in principe bij onze eigen hoekjes. :)
Duidelijk. :) Denk persoonlijk dat dat een goed iets is, verschillende sub fora vereisen verschillende mod stijlen en verschillende mod stijlen vereisen ook verschillende mensen. :) Bedankt voor de informatie. :)

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 483276 op 04-11-2016 22:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Ik had niet door dat de mod namen algemener werd gemaakt. Zo kunnen we iedere Softe Goedere mod ook net zo goed gaan generaliseren, omdat we ook rechten in andere secties hebben dan wat onze titel weergeeft. Waarom het verandert is voor GC vind ik wat vreemd. Laat de titel lekker staan, maakt het ook wel zo duidelijk voor gebruikers wie ze moeten hebben voor een bepaalde sectie. Het is bijvoorbeeld niet echt handig om McGryphon te vragen voor iets wat in SF speelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Laatst online: 00:00

crisp

Devver

Pixelated

Binnen de fora zelf staat iig rechtsboven nog wel wie de primaire aanspreekpunten zijn ;)

[ Voor 5% gewijzigd door crisp op 04-11-2016 23:08 ]

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Maar daar heb je weinig aan als je op de profielpagina van de moderator zit of in een topic waar iemand reageert die niet primair voor die sectie is aangewezen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

crisp schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 23:08:
Binnen de fora zelf staat iig rechtsboven nog wel wie de primaire aanspreekpunten zijn ;)
It's a start, maar ik snap het punt van HoT eigenlijk wel, een deel van de users zal niet verder kijken dan zijn/haar neus lang is (daar maak ik mij bij tijd en wijle ook wel eens schuldig aan overigens.) waardoor je mogelijk toch nog dat soort "problemen" krijgt. Ik ben wel benieuwd waar de beslissing om dat onderscheid bij de posts van mods weg te halen vandaan komt. :) Ik kan mij voorstellen dat de mods daardoor meer een front gaan vormen en dat dat voordelen kan hebben, maar de situatie die HoT schetst is denk ik wel een nadeel die veel extra werk schept voor de GC mods.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
En de brij van afkortingen was ook niet voor iedereen altijd even verhelderend. Overigens zien veel mensen primair het rode jasje, ongeacht waar die modereert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defiant
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 03:45

defiant

Moderator General Chat
Het is jammer dat W&L steeds minder actief is geworden door de jaren heen, maar daarom ook wel logische wijzigingen. Complimenten :)

Climate dashboard | “Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away.”

• Uncle Mel
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 07-06 11:48
De beschrijving van het Shopping Forum is

De plek voor discussies rond de diverse aspecten van het online aanschaffen van producten en diensten. Denk hierbij aan ervaringen, problemen, wet kopen-op-afstand en consumentenrecht, etc. etc

Wordt hier niet teveel nadruk gelegd op online?

Ik zie regelmatig topics over fysieke winkels of betalingen aan particulieren bij aankopen naar AV gegooid worden terwijl de TS in die gevallen in SF een topic aanmaakt omdat het met shoppen te maken heeft.

• Señor Sjon
AZ bedoel je neem ik aan? Maar persoonlijk vind ik dat ook. Vaak zijn er bepaalde winkelervaringen die logischerwijs in SF thuis horen, maar ik toch op mijn bordje krijg van collega-mods. :P

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Topicstarter
Wat mij betreft is SF niet beperkt tot enkel online. Was me niet eens bewust dat dat zo in de omschrijving stond eigenlijk. In het beleidstopic staat het woord online tussen haakjes en wat mij betreft kan het zelfs wel helemaal weg.

Pagina: 1