Het grote wielrenervaringtopic - Deel 20 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 ... 111 Laatste
Acties:
  • 631.561 views

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18-06 13:46

Crazy D

I think we should take a look.

la_fusion schreef op donderdag 03 november 2016 @ 10:55:
Als autoliefhebber ook fan van de Nurburgring en wel al vaker gehoord over Rad am Ring maar de website daarvan heeft het met name over de 24 uurs race voor teams. Iemand van hier die mij kan vertellen of je ook individueel mee kunt doen en dan bijv x aantal rondes? En wellicht mensen van hier ervaring daarmee? Ik weet dat er, enorm, stijle stukken op de Ring zijn maar in hoeverre is een ronde te vergelijken met een beklimming van berg X?
De race is van zaterdagmiddag tot zondagmiddag, op zondagochtend mag je tegen betaling van 20 euro of zo (toltarief :)) ook rondjes fietsen (als je maar rechts houdt...). Wilde m 2 x rijden maar niemand wilde mee... Is denk ik te vergelijken met Limburg en Ardennen. Grootste deel van de baan hobbelt wel wat maar is geen serieuze klim, zit volgens mij maar 1 stuk in wat wel serieus is maar ja dan heb je het niet over een klim van 5km, dat is hooguit een paar 100 meter asfalt.

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RHE218
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 19-06 15:26
Crazy D schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 11:44:
[...]

De race is van zaterdagmiddag tot zondagmiddag, op zondagochtend mag je tegen betaling van 20 euro of zo (toltarief :)) ook rondjes fietsen (als je maar rechts houdt...). Wilde m 2 x rijden maar niemand wilde mee... Is denk ik te vergelijken met Limburg en Ardennen. Grootste deel van de baan hobbelt wel wat maar is geen serieuze klim, zit volgens mij maar 1 stuk in wat wel serieus is maar ja dan heb je het niet over een klim van 5km, dat is hooguit een paar 100 meter asfalt.
Heb je een link oid? Ik kan niets over "vrij fietsen" terugvinden op de site..Ik vond fietsen op Zandvoort ook al erg tof en als dit ook kan dan ga ik er serieus over nadenken..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• M@cer
  • Laatst online: 20:52
Voor de sfeer hoef je het niet te doen, die is er namelijk niet.... Het zijn gewoon heel veel mensen die achter elkaar, vaak ongetrained, een route fietsen, elkaar uitschelden of in de weg rijden..

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwakke01
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11-01 17:59

kwakke01

Koga / Canon / Diablo 4ever

dreamscape schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 11:41:
[...]

Tsja, op andere dagen is het de AGT (training) of de AGLZMR (leuke zondagmiddagrit). Het 'race' element op een afgesloten parcours, dat voegt voor veel mensen waarschijnlijk wel wat toe. Ik zou er op de fiets ook echt helemaal geen zin in hebben, maar de hardloper in mij begrijpt het best. Ik heb hier in Nijmegen wel eens een training gelopen over het parcours van de Zevenheuvelenloop, maar de wedstrijd zelf is - ondanks alle drukte en stuntelende mafkezen die je in de weg zitten - toch echt een heel andere ervaring.
mijn idee; zelf rondjes rijden is ook prima, maar ik wil gewoon de sfeer wel eens proeven. Die mafkezen (waar ik dan zelf wss ook toe behoor) die neem ik voor lief :')

ben al blij als ik hem dan binnen 10 uur uitrij; klinkt mss niet heel ambitieus, maar met 2 knieoperaties en een whiplash achter de rug is dat wel even genoeg uitdaging denk ik

https://www.strava.com/athletes/3141922 http://www.diabloprogress.com/player/gotkwakke-2365 http://eu.battle.net/d3/en/profile/GoTKwakke-2365/hero/74145410

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:07
Het is een leuke ervaring. Na afloop wat biertjes hakken op het finishdorp, foto's onderweg. Het is inderdaad druk, maar dat is bij wel meer tochten het geval.

Read the code, write the code, be the code!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Crazy D

Crazy D

RHE218 schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 11:48:
Heb je een link oid? Ik kan niets over "vrij fietsen" terugvinden op de site..Ik vond fietsen op Zandvoort ook al erg tof en als dit ook kan dan ga ik er serieus over nadenken..
De site is wat kansloos maar na genoeg rondklikken....
https://www.radamring.de/en/information-nordschleifen-tour

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21:08

Kluus

Gang is alles

kwakke01 schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 11:55:
[...]

mijn idee; zelf rondjes rijden is ook prima, maar ik wil gewoon de sfeer wel eens proeven. Die mafkezen (waar ik dan zelf wss ook toe behoor) die neem ik voor lief :')

ben al blij als ik hem dan binnen 10 uur uitrij; klinkt mss niet heel ambitieus, maar met 2 knieoperaties en een whiplash achter de rug is dat wel even genoeg uitdaging denk ik
Als je de volledige tocht bedoeld van 240km en iets van 3000hm in die drukte, waar je continu moet afstappen voor de slingerende meutes op de klimmetjes is 10 uur volgens mij nog niet zo heel erg gek hoor. :+

[ Voor 3% gewijzigd door Kluus op 04-11-2016 13:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwakke01
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11-01 17:59

kwakke01

Koga / Canon / Diablo 4ever

Kluus schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 13:06:
[...]

Als je de volledige tocht bedoeld van 240km en iets van 3000hm in die drukte, waar je continu moet afstappen voor de slingerende meutes op de klimmetjes is 10 uur volgens mij nog niet zo heel erg gek hoor. :+
Afstappen? heb niet voor niets een tripple gekocht :P ik zet hem wel op het binnenblad en blijf er met 5 km/h achterfietsen :P als ik afstap neem ik alleen maar meer ruimte in :P

maar goed; het tot nog toe alleen ritten van onder de 100 km in limburg gereden, en dan altijd op het gemak genietend van de omgeving en zoekend naar het volgende herkenningspunt (vaak net te ver doorgereden waardoor ik dan weer hetzelfde rondje reed ^^ meestal kwam ik dan uit op een avg van 26-27. op die afstand scheelt dat al snel een uur, dus die 10 uur is ook wel een ondergrens ;) maar goed, voorlopig sta ik naast de lijn, en moet ik hopen op uitvallers of mss volgend jaar kijken of ik niet toch een ticket kan bemachtigen

https://www.strava.com/athletes/3141922 http://www.diabloprogress.com/player/gotkwakke-2365 http://eu.battle.net/d3/en/profile/GoTKwakke-2365/hero/74145410

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 19-06 15:37
Sneak preview

Afbeeldingslocatie: https://uploads.tapatalk-cdn.com/20161104/40f5b9259a06a02c53b0187ae4f15cde.jpg

Afbeeldingslocatie: https://uploads.tapatalk-cdn.com/20161104/19792d1e03534d4165bec3ed07ee67a1.jpg

Design door @BRT.

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCooz
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Zo dat ziet er goed uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niconing
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 21:51
Ik ben heel benieuwd naar het eindresultaat en ook of het zo goed rijd als het eruit ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stigandr
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 23:39
Ziet er gaaf uit, ben benieuwd naar het eind resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 54936

Potverdikkie dat is mooi gespoten! Mooi dat de spuiter het logo kleiner heeft gemaakt zodat het goed op de onderbuis past. Blaadjes voorop zijn ook heel strak geworden, mooi hoor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23:12
Zit er nog iets achter het logo (betekenis)?

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-06 13:02
Havana, sigaren, tabaksbladeren? :P
Potdikke mooi!

[ Voor 18% gewijzigd door Makkelijk op 04-11-2016 15:51 ]

Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 54936

Graham schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 15:05:
Zit er nog iets achter het logo (betekenis)?
Havana vroeg mij om iets met Havana sigaren te doen en gaf een aantal voorbeelden die hij mooi vond. Er zat een erg mooi logo bij. Heb deze gedigitaliseerd en een aantal elementen weggelaten en details aangepast om hem wat strakker/moderner te maken. Havana en de spuiter hebben de kleuren en verhoudingen bepaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
Makkelijk schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 15:51:
Havana, sigaren, tabaksbladeren? :P
Potdikke mooi!
Jah dat snap ik maar ik zat meer op het antwoord van BRT te wachten ;)

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
BRT heeft het al min of meer verteld. De blaadjes zijn een verwijzing naar tabaksbladeren.

Ben er in mijn nopjes over het design en spuitwerk. De boel zal waarschijnlijk volgende week retour komen.

Mijn wielen zijn momenteel nog in the UK. Ook die worden gespoten, heb namelijk besloten de decals eraf te laten halen (zitten onder de blanke lak).

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxa
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 19-06 17:43
Schitterend frame havana. Ik ben heel benieuwd naar het eind resultaat.

Vandaag weer een rit gemaakt, ik vond het bar koud. Mijn nieuwe Castelli Meno Wind kwam goed van pas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shir
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-06 13:55
havana schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 17:06:
BRT heeft het al min of meer verteld. De blaadjes zijn een verwijzing naar tabaksbladeren.

Ben er in mijn nopjes over het design en spuitwerk. De boel zal waarschijnlijk volgende week retour komen.

Mijn wielen zijn momenteel nog in the UK. Ook die worden besloten, heb namelijk besloten de decals eraf te laten halen (zitten onder de blanke lak).
Supernice! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Dank voor alle complimenten. Hierbij nog de complete build list. Een groot deel van de onderdelen komt van m'n oude fiets.

FRAME en VORK: Dengfu R01, gespoten door Van Gemert Designs (ontwerp @BRT)
HEADSET: Neco
EXPANDER: Extralight
STUUR: 3T Tornova carbon 42 cm (gespoten)
STUURPEN: 3T Team 11 cm (gespoten)
ZADELPEN: Dengfu
SHIFTERS: Shimano Ultegra 6780 Di2
AD: Shimano Ultegra 6780 Di2 medium kooi
VD: Shimano Ultegra 6780 Di2
BATTERIJ: BT-DN110
REMMEN: Shimano Dura Ace 9000
KABELS: Shimano
CRANK: Quarq DZero 5x110 non-hidden bolt
KETTINGBLADEN: Stronglight CT2 50/34 (zwart)
PEDALEN: Look Keo2Max carbon
CASSETTE: Marchisio MTK 12-30 (11 speed)
KETTING: SRAM 1030 (11 speed)
STUURLINT: SRAM Supercork (zwart)
WIELEN: Campagnolo Bora Ultra (clincher, decals verwijderd)
SNELSPANNERS: Tune AC14
BB: C-Bear (GXP)
BUITENBANDEN: Continental GP4000S-2 25 mm
BINNENBANDEN: Continental
BIDONHOUDERS: no name uit Azië
ZADEL: Specialized Phenom 143 mm
EXTRA: D-Fly unit

[ Voor 3% gewijzigd door havana op 04-11-2016 18:59 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:06

sapphire

Die-hard pruts0r

Erg gave fiets Havana!

Ben benieuwd naar je ervaringen met het frame en de overige Chinese onderdelen als het af is :)
Koop ondertussen zoveel in China, als volgende fiets een Chinees frame kan er dan ook nog wel bij :+
Waarschijnlijk het sufste onderdeel om wat over te vragen maar nog een specifieke reden voordie snelspanners? Ben zelf wat aan het rond kijken voor andere snelspanners om de standaard Fulcrums te vervangen, vind dat zulke logge dingen.

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yihaaa
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 19:36
Mooie kleur Havana. Beetje mijn kleur fiets ;)
Giant Defy Disc :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roet
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04:38
Havana, mooi om te zien hoe je kleur geeft aan de fietswereld in Nederland, zowel op diverse fora als straks op de weg, mooie bike wordt het! Dat je zelfs zo ver gaat om de decals van je bora's af te halen, geeft wel aan dat je een echte wielrenner bent ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19-06 16:36
Ik ben al jaren opzoek naar een zadel waar ik eindelijk pijn vrij op kan zitten. Ik heb denk ik al meer dan 7 zadels geprobeerd ondertussen. Elk met zijn eigen features, sales pitches en prijs ranges.

Echter elk zadel had wel minpunten waardoor ik nooit lekker heb kunnen fietsen. Slapende zak, pijn van de zitbotjes en pijn boven m'n stuitje bijvoorbeeld. Zeer frustrerend!

Vandaag ben ik naar Slingerland fietsen in Haastrecht gereden omdat ze daar Specialized verkopen en die had ik nog niet geprobeerd. Na een fijn gesprek en een meting kwamen we uit op de Specialized Power Pro. Prijskaartje was pittig met €180,- maar door zijn vlakke zitgedeelte worden m'n bekken niet meer geforceerd gekanteld en zou ik geen last meer van m'n zitbotjes en stuitje moeten krijgen. Het gat in het midden helpt de druk verlichten van m'n scrotum gedeelte en de verkorte punt geeft ruimte bij de balzak en dit moet ervoor zorgen dat de boel niet meer gaat slapen.

Afbeeldingslocatie: http://cdn.sigmasport.co.uk/product-media/122N/532/532/specialized-power-expert-unisex-road-saddle-2016.jpg

Ik heb zowaar een uur pijnvrij op de tacx kunnen fietsen. Hij heeft de laagste padding level en dat merk je wel. Hij is vrij hard, maar ik denk dat ik daar wel aan kan wennen. Al met al ben ik erg blij en was het uurtje pijnvrij fietsen erg bevredigend!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
Heb wel eens met een gelijk soort zadel gereden van Specialized, denk Expert Power, maar dat was een testzadel van iemand dus helaas niet lang genoeg kunnen testen. Kan je met die specialized zadels ook proef rijden voor een periode zoals dat met Fizik mogelijk is?

grahamofthewheels.com

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Noxa
Gisteren in Zeist wezen kijken voor een nieuwe racefiets. Daar stond deze schitterende BMC. Helaas gaat dat mijn budget net wat te boven maar wat een mooie fiets. Alle kabels zijn weg gewerkt in het balhoofd, super strak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Spinnen/rpm'en van vandaag maar afgezegd :(

Twee dagen lopen buffelen om de badkamer te strippen, bovenbenen, kuiten, bilspieren, armen, alles doet pijn :+ Lopen, zitten en zelfs omdraaien in m'n slaap doen al pijn. Nee als ik ga afzien op zo'n fiets dan wil ik het goed doen en niet moeten inhouden omdat ik al spierpijn heb.

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19-06 16:36
Noxa schreef op zondag 06 november 2016 @ 09:33:
Gisteren in Zeist wezen kijken voor een nieuwe racefiets. Daar stond deze schitterende BMC. Helaas gaat dat mijn budget net wat te boven maar wat een mooie fiets. Alle kabels zijn weg gewerkt in het balhoofd, super strak.
Ja is zeker mooi! Wat kost deze dan? http://www.bmc-switzerlan...rance-roadmachine-03-105/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cliffie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-06 16:11

Cliffie

Trompetslet

Adviesprijs 2100.

17x DMEGC DM300-M156-60BK @ Enphase | 3300Wp Oost & 1800Wp West (Gouda)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DieAnder
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 18-06 22:32
havana schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 18:58:
Dank voor alle complimenten. Hierbij nog de complete build list. Een groot deel van de onderdelen komt van m'n oude fiets.

FRAME en VORK: Dengfu R01, gespoten door Van Gemert Designs (ontwerp @BRT)
...
BIDONHOUDERS: no name uit Azië
Damn wat een mooie kleurstelling van het frame!

Kijk ik scheel of zijn er maar schroefgaten voor één bidonhouder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxa
Zijn er meer fabrikanten die alle kabels intern hebben lopen? Vind dat wel een strak ontwerp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
DieAnder schreef op zondag 06 november 2016 @ 14:15:
[...]

Damn wat een mooie kleurstelling van het frame!

Kijk ik scheel of zijn er maar schroefgaten voor één bidonhouder?
Zijn niet goed te zien maar zitten er (gelukkig) wel degelijk !

Overigens heb ik gelezen (BMC Topic op 't FF) dat er allerlei problemen zijn met die kabelloop op die BMC. Ik weet natuurlijk niet of dit klopt (want: van horen zeggen) maar dit lijkt me wel iets om vooraf goed te checken.

Heeft Loek bij Care4Bikes z'n marketingverhaal weer afgestoken? Ik zag dat frame een keer staan en toen ging hij mij uitleggen dat de bètaversie van dit frame zo goed was, dat BMC het minder goed moest maken, "omdat het anders te goed zou rijden". 8)7

[ Voor 46% gewijzigd door havana op 06-11-2016 14:27 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01:55

Pelle

🚴‍♂️

Zeker, ziet er nice uit.
Ben benieuwd naar je ervaringen met het frame en de overige Chinese onderdelen als het af is :)
Zat toevallig vandaag op Aliexpress te zoeken naar wat DIY spul, en kwam deze tegen als suggestie:

Afbeeldingslocatie: https://ae01.alicdn.com/kf/HTB1883_HVXXXXcPXFXXq6xXFXXXd/2015-New-Fast-VISP-RD-Machete-AL-52cm-700C-X-3-Spokes-Road-Bike-Speed-Road.jpg

Voor slechts $899 (excl.shipping) heb je deze fantastische fiets van slechts 14,5kg :X
https://nl.aliexpress.com...eed-Road/32228394070.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hielko
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:14
WTF, wat een wielen ook. En de shifters zijn ook lekker gemonteerd :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle

Pelle

🚴‍♂️

Er staan nog meer van dat soort pareltjes:

Afbeeldingslocatie: https://ae01.alicdn.com/kf/HTB1v4wUGXXXXXcWXXXXq6xXFXXXr/202241627/HTB1v4wUGXXXXXcWXXXXq6xXFXXXr.jpg

"The Ultimate Perfection", 16kg schoon aan de haak :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DieAnder
maar dat is dan wèl inclusief standaard !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D

Crazy D

Haha die 2e lijkt iig nog op een fiets.. bij die 1e moet ik denken aan een cartoon...

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DieAnder
Crazy D schreef op zondag 06 november 2016 @ 17:14:
.. bij die 1e moet ik denken aan een cartoon...
Lego Ninjago

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Frame krijg ik komende week terug. Dan is het nog wachten op de wielen, die momenteel nog in the UK zijn. Maar ook zonder wielen kan de opbouw natuurlijk beginnen.

Sterker nog, ik heb vandaag al voorzichtig wat gedaan...

Kabels door het stuur trekken, wat een gepruts (gaatjes zijn zeer klein). Eerst een zeer dun ijzerdraadje er doorheen gestoken. Met een pincet eruit vissen. Aan het ijzerdraadje eerst het Di2-stekkertje vastgemaakt met tape. Dan aan het draadje van de Di2-kabel de remkabel met tape. Beetje prutsen, paar keer proberen en klaar. Je moet er geduld voor hebben, heb ik niet, dus ben blij dat het goed lukte.

Afbeeldingslocatie: https://uploads.tapatalk-cdn.com/20161106/2abff96d6765972705c8e0f9b7445d1e.jpg

En de Quarq in elkaar gezet, dwz bladen erop en de pedalen erop. Het buitenblad komt van m'n oude fiets maar is nog niet veel gebruikt.

Afbeeldingslocatie: https://uploads.tapatalk-cdn.com/20161106/3ce38e50eefa82b772ea55b29e76c4e5.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door havana op 06-11-2016 17:39 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:07
Ziet er goed uit Havana.

Gister met de weersvooruitzichten de Gran Fondo van november maar gereden. Kon ik meteen mijn nieuwe jasje even uitproberen. Met kort ondershirt onder de Perfetto gereden en eigenlijk geen last gehad van de kou. Ik denk dat voor de temperaturen van gister een lang ondershirt nog net wat lekkerder is qua temperatuur. Wel de hele weg tegenwind gehad, was kapot toen ik op plaats van bestemming aankwam :)

Read the code, write the code, be the code!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hielko
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:14
@Havana, vanwaar de keuze voor deze powermeter? Niet meer blij met de powertap die je al had?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Ben zeker nog tevreden over de Powertap-pedalen. Waarom dan toch een Quarq? Paar redenen

1. Ik was op zoek naar een mooie crank (dus geen Ultegra) voor bij m'n Di2 groep. Beetje dure oplossing maar ok :P
2. Het uiterlijk van Powertaps vind ik matig
3. Ik wil een backup hebben als één van de twee PM's in service is
4. Alhoewel het wisselen van de Powertaps makkelijk is, is minder wisselen natuurlijk nog handiger.

De Powertaps blijf ik gebruiken op de winterfiets en de spinner. Ook zijn ze handig als je op vakantie een huurfiets pakt.

Overigens heb ik gisteren ook lekker gefietst, ondanks een paar buien. Met Gabba + 2 ondershirts :D :P

[ Voor 16% gewijzigd door havana op 07-11-2016 10:13 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Geweldig, een spare powermeter _O-

Meeste mensen hebben niet eens een winterfiets :+

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Verschil mag er zijn, DDX heeft er geloof ik drie dus het kan nog gekker.... :P

Ik zie mezelf ook niet echt als een gemiddelde fietser.....

[ Voor 28% gewijzigd door havana op 07-11-2016 13:33 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Noxa
Mijn zomer fiets doet het in de winter ook. Super handig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D

Crazy D

Noxa schreef op maandag 07 november 2016 @ 13:46:
Mijn zomer fiets doet het in de winter ook. Super handig!
Mijn fiets wel, maar ik niet :+

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 767487

havana schreef op maandag 07 november 2016 @ 13:32:

Ik zie mezelf ook niet echt als een gemiddelde fietser.....
In welk opzicht niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 23:15
havana schreef op maandag 07 november 2016 @ 13:32:
Verschil mag er zijn, DDX heeft er geloof ik drie dus het kan nog gekker.... :P
Nr3 is net binnengekomen ja :)
De 2 stages omdat ik geen zin had om steeds crankarm te wisselen tussen de 2 fietsen. (vooral omdat je snel besluit de slechtweer fiets te pakken)

En nr3 (4iiii dual) voor nieuwe fiets, eigenlijk plan om slechtweer fiets stages met deze fiets te wisselen. (kans dat ik slechtweer en klimfiets snel achter elkaar gebruik is klein)
Maar ivm blessure ben ik wel eens benieuwd naar waardes links en rechts.
En eigenlijk ook weer dat ik fiets gewoon wil kunnen pakken met powermeter als ik wil fietsen.

Om die wissel reden denk ik er ook hard over om nog extra setje wielen aan te schaffen.
Zet voor nu de ksyrium slr wielen erin.

[ Voor 15% gewijzigd door DDX op 07-11-2016 15:15 ]

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 20:55
Ik heb dan nu wel 2 fietsen maar ik blijf voorlopig gewoon op 1 fietsen(zomer + winter) en blijft de andere als reserve staan. Daarnaast zou die toch relatief weinig geld opbrengen en is een reserve gewoon handiger.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• havana
In veel opzichten. Ik fiets denk ik wat meer en het hele jaar door, ik ben bovengemiddeld geïnteresseerd in het materiaal en stel er ook hele andere eisen aan. Ook verdiep ik me graag in andere aspecten van de wielersport zoals training en voeding.

Ik heb redelijk wat contacten in het wereldje, spreek veel mensen uit de industrie. Ik schrijf ook regelmatig over het onderwerp.

Het niet zo dat ik me beter voel dan de gemiddelde fietser hoor, zo moet je dat niet opvatten ;)

Overigens vind ik dat ik voor een materiaalfreak nog betrekkelijk weinig materiaal heb. Ik heb al jaren 2 racers en that's it. Geen MBT, geen crosser, geen gravelracer, enz...

Ik heb een fietsmaat die 4 high-end racers in de kast heeft staan en een andere fietsmaat die 12 racefietsen heeft...

[ Voor 31% gewijzigd door havana op 07-11-2016 16:11 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsTn
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 20:01
NielsTn schreef op zaterdag 29 oktober 2016 @ 15:01:
[...]

Recent de fietsmat voor 49 eur hier besteld
https://www.onlinemattenshop.be/nl

Zodra ie binnen is deel ik ervaringen
Vandaag de mat ontvangen, ziet er goed uit net rubberen onderzijde tegen doorlekken van zweet en glijden/schuiven
Fietsmat

Tesla Model 3 LR DualMotor - AP & FSD | 4800Wp solar panels | 11.4GJ thermal solar panels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 20:41
Mooie fiets Havana, ingetogen maar niet saai.

Even nieuwsgierig, wat kost zo'n spuitbeurt eigenlijk?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DDX
En fototje wat fedex vandaag kwam brengen :

Afbeeldingslocatie: https://scontent.cdninstagram.com/t51.2885-15/e35/14540631_1090842181028383_66794910480596992_n.jpg?ig_cache_key=MTM3ODQxNDY5ODIxODg0NjM3MQ%3D%3D.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
wisselwerking schreef op maandag 07 november 2016 @ 18:04:
Mooie fiets Havana, ingetogen maar niet saai.

Even nieuwsgierig, wat kost zo'n spuitbeurt eigenlijk?
400 ballen incl stuurpen en zadelpen.

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

Ik ben ook erg geïnteresseerd geraakt in het trainen op vermogen en wil ik (op termijn) zeker wel een vermogensmeter aanschaffen, ik ben echter nog erg aan het dubben over de te kiezen uitvoering. Mijn eventuele opties zijn eigenlijk (tevens na het lezen van Havana's post op fiets.nl):

- Powertap P1 (maar die vind ik wel erg duur)
- Powertap C1 (redelijke prijs en ik heb al een 5-bolt crankset die compatible is met deze meter op mijn zomerfiets)

Ik heb ook nog nagedacht over een p2m maar daarvan zie ik de voordelen niet boven gebruik van de C1 op mijn huidige crankset. Eigenlijk is het dus een afweging tussen budget en uitwisselbaarheid...

De C1 kan ik niet op mijn winterfiets zetten waar dat met de P1 wel kan. Echter, in de winter rij ik buiten vooral op de lagere hartslag zones dus het is de vraag in hoeverre vermogensmeting dan nog relevant is. Keuzes... 8)7

[ Voor 3% gewijzigd door Kluus op 07-11-2016 22:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
Sowieso wil je dus beide kanten kunnen meten? Mis ik even in je keuze. Zelf nog geen geld om een powermeter te kopen atm maar het staat inmiddels hoog op de lijst. Denk aan 4iii of stages. Ik zou dan beginnen met alleen crankarm (links dus) en mogelijk later de rechter. Bij 4iii is dat reeds mogelijk. Stages volgens mij nog niet.

--

Sinds zaterdag overigens dezelfde tacx (T2325) in huis als die DDX heeft. Mooie complete set. Bevalt tot dus ver (2 ritjes) goed. Stabiel en niet echt veel lawaai, maar dat zal me niet zo snel een zorg zijn. Het trainen met meer weerstand dat ik op de rollers heb is wel fijn. Al voelt het trainen op de rollers wel wat natuurlijker door het evenwicht dat je moet bewaren maar dus ook instabieler. Al kon ik uiteindelijk zonder handen op stuur fietsen daarop :9

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

Graham schreef op maandag 07 november 2016 @ 23:22:
Sowieso wil je dus beide kanten kunnen meten? Mis ik even in je keuze. Zelf nog geen geld om een powermeter te kopen atm maar het staat inmiddels hoog op de lijst. Denk aan 4iii of stages. Ik zou dan beginnen met alleen crankarm (links dus) en mogelijk later de rechter. Bij 4iii is dat reeds mogelijk. Stages volgens mij nog niet.
Ja, die afweging was ik inderdaad vergeten te vermelden. De stages heb ik zeker meegenomen in mijn afweging, en op zich zou dat gezien de prijs ook mijn eerste keuze zijn, maar die heb je niet voor mijn crankstel (Turn Zayante). Dus daar zou een nieuw crankstel bij moeten (Ultegra ofzo) waarmee je alweer op dezelfde prijs uit komt als de C1...

4iii zou ik eens naar moeten kijken...

Verder weet ik ook nog niet of ik het geld heb, eerst maar eens kijken wat de cycloplannen voor 2017 gaan kosten...

[ Voor 29% gewijzigd door Kluus op 08-11-2016 06:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Een Turn Zayante is alu toch? Die kun je volgens mij gewoon naar 4iii opsturen? Zou mijn eerste keuze zijn, is ook nog eens een voordelige keuze.

Zo'n Turn crankstel kost de wereld niet en zou je dan (op termijn) een 2e kunnen aanschaffen voor de winterfiets. Het wisselen is zo gepiept.

Op zich waar dat je in de winter minder hebt aan een PM alhoewel het klassieke patroon van winter=d1 toch langzaamaan aan het verdwijnen is. Anderzijds fiets je toch minder in de winter (althans, ik wel).

[ Voor 72% gewijzigd door havana op 08-11-2016 07:29 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

havana schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 07:26:
Een Turn Zayante is alu toch? Die kun je volgens mij gewoon naar 4iii opsturen? Zou mijn eerste keuze zijn, is ook nog eens een voordelige keuze.

Zo'n Turn crankstel kost de wereld niet en zou je dan (op termijn) een 2e kunnen aanschaffen voor de winterfiets. Het wisselen is zo gepiept.

Op zich waar dat je in de winter minder hebt aan een PM alhoewel het klassieke patroon van winter=d1 toch langzaamaan aan het verdwijnen is. Anderzijds fiets je toch minder in de winter (althans, ik wel).
Het is alu inderdaad, 4iii is inderdaad een zeer goede optie waar ik nog niet naar heb gekeken, maar dat ga ik nu zeker doen. Wordt vervolgt :).

Ik ben wel benieuwd hoe dat winter patroon veranderd, bedoel je specifiek krachttraining of sst? Bij ons op de club houdt men zich nog heilig aan een d1 schema (behalve bij de MTBers).

[ Voor 11% gewijzigd door Kluus op 08-11-2016 09:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
Ik fiets gewoon door in de winter en niet D1. Vorige herfst/winter periode ben ik begonnen met gestructureerd trainen en dat heeft heel wat verbetering gegeven in de lente/zomer. Ik bouw dat nu verder uit, vandaar ook de Tacx aanschaf zodat ik ook met veel meer weerstand kan fietsen. Powermeter zou daar zeker een goede aanvulling op zijn.

Komende tijd ga ik even kijken wat ik wil trainen en dan een schema opzetten. Gisteren voor de gein de GCN 20 minute threshold sessie gedaan via chromecast naar TV en dan gaan.

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

Ja voor mij geld het eigenlijk ook niet helemaal hoor van die D1. Zondagochtend ga ik nog altijd met wat fietsmaten die wel D1 fietsen dus dat is voor mij wel rustig, soms wissel ik dat af met MTBen (een stuk minder rustig).

Door de weeks is het woon-werk en/of Zwift. Op Zwift doe ik een wedstrijdje mee als er toevallig een is of een training op hoge intensiteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
Graham schreef op maandag 07 november 2016 @ 23:22:
Sinds zaterdag overigens dezelfde tacx (T2325) in huis als die DDX heeft. Mooie complete set. Bevalt tot dus ver (2 ritjes) goed. Stabiel en niet echt veel lawaai, maar dat zal me niet zo snel een zorg zijn.
Mooie set idd, geluid viel mee ook 100% mee vergeleken met wat je wel eens leest.
Tuurlijk hoor je hem, maar geluid van radio hoeft niet eens veel harder.
Scheelt natuurlijk wel dat ik in redelijk nieuw appartement woon, houten vloer zou het denk allemaal wel lekker gaan meetrillen.

Merkte wel direct dat ik ventilator nodig had, nog nooit zo gezweet tijdens het fietsen.
Die heb ik dus zondag erbij gezet en stuk beter uit te houden.
Zou wel blij zijn als ik weer buiten kan fietsen, want merk wel dat ik hier niet even 2 uur op ga zitten.

[ Voor 3% gewijzigd door DDX op 08-11-2016 11:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
Inderdaad, qua geluid valt het reuze mee. Maakt waarschijnlijk nog minder geluid dan mijn rollers. Heb zelf een laminaat vloer met isolatie eronder en dan beton. Dat helpt vast enorm.

Qua zweten was ik het al redelijk gewend van de rollers en heb een ventilator aan het plafond hangen, dat werkt ook wel aardig. Zie mezelf overigens niet 2 uur erop zitten. 1 uur is denk ik meer dan zat maar dat ligt ook aan de intensiteit van je rit. Ik doe er alleen training op, geen ritjes om maar te fietsen bijvoorbeeld.

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

Ik zag dat je ook Zwift gebruikt DDX, heb je al een race geprobeerd, of is dat een slecht idee icm je herstel? Bij mij helpt dat echt enorm om de tijd te doen vliegen. Die races duren op zich meestal ook maar een uurtje, maar ik zit steeds op 110% Intensiteit ofzo, dus dat is dan een uur well spent ;).

En een ventilator is wel benodigd ja en dan heb ik ook nog het dakraam wagenwijd open.

[ Voor 22% gewijzigd door Kluus op 08-11-2016 13:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 20:41
Het was vanmorgen al echt winterweer. Het water in mijn bidon had spontaan ijsklontjes gekregen, mijn rem had veel ijsafzetting en als toetje had ik een route met zandpaden (of ik kon het fietspad niet onderscheiden door alle bladeren). Maar wel genieten van de mooie ochtendrit naar een werklocatie.

https://www.strava.com/activities/769465721

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

Jaloers! Ik stond om 5:30 al in mijn fietskleren en had zowaar zin om naar mijn werk te fietsen (en mijn nieuwe headglove uit te proberen). Maar in overleg met de vrouw besloten dat onze dochter te ziek (griep) was om naar school te gaan waardoor ik dus thuis moest werken.

Vanavond maar weer binnen fietsen en kijken of ik van de week nog ergens naar het werk kan fietsen. Vrijdag wordt het ook OK weer geloof ik....

Ik moet zeggen dat 4iiii er wel heel interessant uit ziet! En mijn crank wordt inderdaad ondersteund (ik kan Zayante M30 Turn gewoon selecteren in de dropdown)... Zijn er al ervaringen met de doorlooptijd waarin je de crank kwijt bent?

[ Voor 21% gewijzigd door Kluus op 08-11-2016 14:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
Ik ben vorige week toch ook gezwicht voor de Tacx.... Nadat het 3 dagen bijna geen enkel fietsmoment droog was heb ik toch maar een rondje gemaakt en een account aangemaakt op Zwift.. De Tacx Vortex hebben we voor mijn wederhelft aangeschaft omdat ze niet in de kou wil fietsen in de winter.

Leuk, nee zeker niet... Maar het is wel een aardig alternatief voor dagen dat het echt kloteweer is of glad.. 50 kilometer is wel een beetje het maximum wat haalbaar is voor mij.. En ik wist niet dat ik zo kon zweten, het gutst echt van mijn lijf af... En zweet eigenlijk nooit als ik fiets.

[ Voor 10% gewijzigd door M@cer op 08-11-2016 15:21 ]

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joint_me
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:02
Na een aantal keren op zwift te hebben gefietst ben ik nu toch weer terug bij Trainerroad voor mijn wintertraining. Ik vind Zwift grappig, maar ik heb het gevoel dat ik bij Trainerroad constructief bezig ben.

Tijdens de interval training goede tips om te verbeteren en je werkt aan verschillende aspecten van het fietsen. Net 1 uur gefiets en met singel leg en hoog cadans oefeningen.

Ik ben wel benieuwd of ik na een tijd trainerroad de beklimmingen in Zwift sneller op kan.

Hello fellow humans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Vandaag een dagje vrij omdat ik zaterdag had moeten werken.

Flinke ronde door Drenthe gemaakt, goed voor 123 km. Was best koud....

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
Kluus schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 13:03:
Ik zag dat je ook Zwift gebruikt DDX, heb je al een race geprobeerd, of is dat een slecht idee icm je herstel? Bij mij helpt dat echt enorm om de tijd te doen vliegen.
Voor nu doe ik lekker mijn eigen ding en trek ik me nog weinig van de andere poppetjes in zwift aan.
Vanuit het ziekenhuis mocht ik 6 weken niet intensief sporten, die zijn sinds afgelopen zondag voorbij.
Het is vooral het op en afstappen wat nog ff lastig gaat, als ik eenmaal fiets gaat het prima.
Zaterdag ook even kort sprintje gedaan toen zwift een segment aankondigde.

Moet op de tacx nog wel ff wennen dat als je ff paar seconde benen stil houdt je meteen weer vanaf 0 mag beginnen met trappen.
Kluus schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 13:17:
Zijn er al ervaringen met de doorlooptijd waarin je de crank kwijt bent?
12-10 besteld (op site stond 3 weken wachttijd)
13-10 mailtje dat ik hem eerder als gepland mocht opsturen
omdat ik crank nog niet op fiets kon zetten voor foto (zodat ze konden zien waar de pod gemonteerd moet worden) even vertraging vanuit mijn kant omdat eerst di2 groep/bottombracket gemonteerd moest worden
18-10 mailtje met foto getuurd
19-10 opgehaald door fedex
21-10 aangekomen bij 4iiii
1-11 4iiii heeft hem op de post gedaan
7-11 afgeleverd

laatste deel kan iets sneller als je kiest voor fedex priority ipv fedex economy, maar 20 euro verschil
naar 4iiii sturen betalen hun de kosten en ging het wel via fedex priority

[ Voor 37% gewijzigd door DDX op 08-11-2016 16:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

DDX schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 16:36:

12-10 besteld (op site stond 3 weken wachttijd)
13-10 mailtje dat ik hem eerder als gepland mocht opsturen
omdat ik crank nog niet op fiets kon zetten voor foto (zodat ze konden zien waar de pod gemonteerd moet worden) even vertraging vanuit mijn kant omdat eerst di2 groep/bottombracket gemonteerd moest worden
18-10 mailtje met foto getuurd
19-10 opgehaald door fedex
21-10 aangekomen bij 4iiii
1-11 4iiii heeft hem op de post gedaan
7-11 afgeleverd

laatste deel kan iets sneller als je kiest voor fedex priority ipv fedex economy, maar 20 euro verschil
naar 4iiii sturen betalen hun de kosten en ging het wel via fedex priority
Ok thanks, al met al ruime 2-3 weekjes dus dat je hem echt kwijt bent. Met betrekking tot eventueel uitbreiden zag ik nu wel dat de rechterkant alleen op een Dura-Ace gemonteerd kan worden, dus in mijn geval kies ik dan permanent voor een single-sided meting a la stages.

[ Voor 3% gewijzigd door Kluus op 08-11-2016 16:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
In 2 dagen naar Canada, da's niet slecht van die FedEx boys.

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
Kluus schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 16:52:
[...]

Ok thanks, al met al ruime 2-3 weekjes dus dat je hem echt kwijt bent. Met betrekking tot eventueel uitbreiden zag ik nu wel dat de rechterkant alleen op een Dura-Ace gemonteerd kan worden, dus in mijn geval kies ik dan permanent voor een single-sided meting a la stages.
Dat is voor nu, andere cranks komen later als het goed is.
Gok eerst shimano groepen.
havana schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 16:58:
In 2 dagen naar Canada, da's niet slecht van die FedEx boys.
Terug ging ook best rap, voor het weekend lag hij al in Parijs.

[ Voor 20% gewijzigd door DDX op 08-11-2016 17:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

DDX schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 17:01:
Dat is voor nu, andere cranks komen later als het goed is.
Gok eerst shimano groepen.
Ah ok cool, als ik even door klik zie ik trouwens wel dat je ook voor Fedex Economy nog $72.26 extra neer moet leggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
Kluus schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 17:03:
[...]

Ah ok cool, als ik even door klik zie ik trouwens wel dat je ook voor Fedex Economy nog $72.26 extra neer moet leggen.
Ja moet je dan zien als kosten voor heen en terugsturen.
En rekening houden met btw.

Mocht je garantie nodig hebben neemt 4iiii volledige shippingkosten heen en terug voor hun rekening. (en wat ik aan ervaringen lees ben je hem dan max weekje kwijt)
Heb ik voor zekerheid wel even nagezocht, want dat is wel een nadeel vergeleken met bijvoorbeeld stages die gewoon in Duitsland zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
4iiii is via CatEye een dealernetwerk aan het uitrollen. In eerste instantie in VS, maar op termijn ook in Europa. Ik hoorde via-via dat ze ook een lokale servicepartner zoeken, dus waarschijnlijk kan je 4iii binnenkort gewoon in de EU worden geserviced.

Zelfde als Powertap, die worden geserviced door Edco in Den Bosch.

[ Voor 23% gewijzigd door havana op 08-11-2016 18:24 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiswat
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 21:19
havana schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 18:23:
4iiii is via CatEye een dealernetwerk aan het uitrollen. In eerste instantie in VS, maar op termijn ook in Europa. Ik hoorde via-via dat ze ook een lokale servicepartner zoeken, dus waarschijnlijk kan je 4iii binnenkort gewoon in de EU worden geserviced.

Zelfde als Powertap, die worden geserviced door Edco in Den Bosch.
Goed om te weten, zal mij eens verdiepen in die Powertap. Lekker dichtbij voor mij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjoewe
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23:31
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/rs5410Sl.png
Oh shit oh shit oh shit ;w

[ Voor 19% gewijzigd door Sjoewe op 09-11-2016 10:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• degroot
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
de volle lengte?

www.degroot-it.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjoewe
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23:31
Uiteraard. Dood of de gladiolen :+

[ Voor 4% gewijzigd door Sjoewe op 09-11-2016 10:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19-06 11:36
Ik heb me gisteren maar aangemeld voor de sportschool. Ik heb weinig motivatie om op natte of gladde wegen te gaan fietsen met m'n 23mm bandjes. Ik ga 1x per week spinning doen en 1x vrije training, nog even kijken hoe ik die in ga vullen. Daarnaast in het weekend met mooi weer een rondje op de racer. Tacx heb ik wel, maar dat is een dumb-trainer en dat is vrij saai om te doen. Zwift lijkt me wel leuk, maar dat is een forse investering (trainer, scherm om zwift weer te geven etc.). Plus ik moet dan de pc naar zolder verhuizen.

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nare man
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 26-07-2020
Ik overweeg ook om een trainer aan te schaffen want ik merk dat ik, ondanks het hebben van een winterfiets en goede winterkleding, (te) vaak geen zin heb om 's avonds in het donker nog naar buiten te gaan met +2 graden en druilerige, ijskoude regen.

Wat ik wil is gewoon een beetje fietsen op die trainer, geen hardcore trainingsschema's afwerken. Maar ik vind het wel leuk om wat interactie te hebben dus het zal wel een smart-trainer worden... zit te denken aan de Tacx Vortex T2180 en dan een abo op Zwift, dat ziet er wel cool uit.

Begrijp ik het dan goed dat je genoeg hebt aan de trainer, ANT+ dongle en PC? Zaken als cadanssensor en hartslagband heb ik zelf al (ANT+).

After all, you can't see a figure's panties unless it's the real thing.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• DDX
Begin deze week de crank retour van 4iiii gekregen en de emonda slr opbouw is voltooid :

Afbeeldingslocatie: http://dl.a2000.nu/gallery/d/26121-2/DSC01099.JPG

Voor het mooie zou ik zwarte bidonhouders willen monteren, maar deze zaten al bij het frame. (en zijn super licht)
Misschien dat ik nog andere wielen monteer (denk over de fulcrum racing zero carbon) maar voor nu even wielen erin die ik nog had staan. (mavic ksyrium slr)

[ Voor 19% gewijzigd door DDX op 09-11-2016 13:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roda_djavulen
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 26-05 10:22
Leuk, heb hem afgelopen twee jaar gefietst, een hele ervaring :)

En DDX: Mooie fiets, daar ga je vlot mee kunnen klimmen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• M@cer
nare man schreef op woensdag 09 november 2016 @ 13:27:
Ik overweeg ook om een trainer aan te schaffen want ik merk dat ik, ondanks het hebben van een winterfiets en goede winterkleding, (te) vaak geen zin heb om 's avonds in het donker nog naar buiten te gaan met +2 graden en druilerige, ijskoude regen.

Wat ik wil is gewoon een beetje fietsen op die trainer, geen hardcore trainingsschema's afwerken. Maar ik vind het wel leuk om wat interactie te hebben dus het zal wel een smart-trainer worden... zit te denken aan de Tacx Vortex T2180 en dan een abo op Zwift, dat ziet er wel cool uit.

Begrijp ik het dan goed dat je genoeg hebt aan de trainer, ANT+ dongle en PC? Zaken als cadanssensor en hartslagband heb ik zelf al (ANT+).
Als je PC/MAC bluetooth heeft kan je de ANT+ dongle achterwege laten.. Ik heb de Tacx Vortex icm Zwift nu aangesloten via Bluetooth en werkt perfect... ANT+ dongle gaat weer retour naar Mantel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SH007
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
M@cer schreef op woensdag 09 november 2016 @ 14:05:
[...]

Als je PC/MAC bluetooth heeft kan je de ANT+ dongle achterwege laten.. Ik heb de Tacx Vortex icm Zwift nu aangesloten via Bluetooth en werkt perfect... ANT+ dongle gaat weer retour naar Mantel.
ANT+ dongle is nog wel fijn als je je een ANT+ cadans en/of hartslag meter hebt, en deze data in Zwift wilt zien. De cadanssensor in de T2180 zelf is naar mijn ervaring waardeloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nare man
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 26-07-2020
Ja, ik heb ANT+ cadans- en hartslagmeters (vin mijn Mio Cyclo). Ik begrijp dat ik voor hartslag sowieso wel zo'n dongle nodig heb?

After all, you can't see a figure's panties unless it's the real thing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
Als je een Bluetooth hartslagmeter hebt (die van mij is ANT+/BT) gaat het via BT naar Zwift. Wat betreft cadans is het verschil met mijn normale cadans niet zo heel groot, dus voorlopig neem ik daar wel even genoegen mee..

Als je dan toch een dongle wil, naam dan de goedkoopste van BKool (29,95 bij Mantel).. Een duurdere is nergens voor nodig. De Vortex is ook in de aanbieding bij Mantel overigens..

[ Voor 19% gewijzigd door M@cer op 09-11-2016 14:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SH007
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
M@cer schreef op woensdag 09 november 2016 @ 14:43:
Als je een Bluetooth hartslagmeter hebt (die van mij is ANT+/BT) gaat het via BT naar Zwift. Wat betreft cadans is het verschil met mijn normale cadans niet zo heel groot, dus voorlopig neem ik daar wel even genoegen mee..

Als je dan toch een dongle wil, naam dan de goedkoopste van BKool (29,95 bij Mantel).. Een duurdere is nergens voor nodig. De Vortex is ook in de aanbieding bij Mantel overigens..
Tip: de tacx ant+ sensor is ook maar 32 bij amazon.de incl gratis verzenden. Deze heeft een snoertje zodat je 'm iets dichter in de buurt van je fiets kunt leggen. Dat kan soms nodig zijn ivm beperkt bereik van ANT+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tweakerharrie
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23-05 15:39
Pff als ervaren tweaker een flinke blunder. Ik maak al het hele jaar filmpjes op de fiets met een GPS overlay. Als camera een GPS camera de VIRB XE. Dat gaat altijd goed maar de laatste twee dacht ik beetje out of sync te zijn. Mijn tweede video in het bos van Zuidlaren:
YouTube: ATB 5 nov 2016 Drenthe

De snelheid in het mulle zand is gewoon niet mogelijk. Nu bleek mijn camera en de fietscomputer perfect te syncen met elkaar echter 1 van de 2 stond op zomertijd dus de snelheden in het bos waren feitelijk snelheiden van een uur later op makkelijker terrein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lateef
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 24-04 13:24
nare man schreef op woensdag 09 november 2016 @ 13:27:
Ik zit ook naar een smarttrainer te kijken en twijfel tussen deze en de (iets goedkopere) Elite Qubo Digital Smart B+. Zijn er mensen die ook voor deze keuze hebben gestaan? Ik zelf zie eigenlijk geen nadelen aan de Elite (tov die Tacx) dus zou die paar tientjes wel willen besparen. Maar wellicht zie ik iets over het hoofd of geven praktijkervaringen wel een duidelijk voorkeur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

DDX schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 17:06:
Ja moet je dan zien als kosten voor heen en terugsturen.
En rekening houden met btw.
BTW is gewoon de normale 21% neem ik aan? En moet ik nog rekening houden met andere kosten/invoerrechten of zit dat allemaal in de fedex kosten? Het begint nu wel erg te kriebelen (ook al heb ik formeel geen budget) zou zomaar kunnen dat ik deze week beslis, dan is ie mooi terug voor Sinterklaas! :+

Vwb de Vortex, ik gebruik die ook met Zwift. De cadans sensor in de trainer is inderdaad niet altijd 100% nauwkeurig maar aangezien ie in grove lijnen echt wel overeenkomt en dat dat het enige was waarvoor ik nog ant+ nodig had heb ik de dongel maar gedropped.

[ Voor 24% gewijzigd door Kluus op 09-11-2016 15:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
lateef schreef op woensdag 09 november 2016 @ 15:01:
[...]

Ik zit ook naar een smarttrainer te kijken en twijfel tussen deze en de (iets goedkopere) Elite Qubo Digital Smart B+. Zijn er mensen die ook voor deze keuze hebben gestaan? Ik zelf zie eigenlijk geen nadelen aan de Elite (tov die Tacx) dus zou die paar tientjes wel willen besparen. Maar wellicht zie ik iets over het hoofd of geven praktijkervaringen wel een duidelijk voorkeur?
Ik had dezelfde keuze 2 weken terug,,, Wat rondgelezen op internet en kwam uiteindelijk uit op de Vortex, terwijl ik heel lang op de Elite heb gezeten.. Niet echt onderbouwd, maar de Vortex was toch een categorie hoger en dan voor die paar tientjes..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lateef
M@cer schreef op woensdag 09 november 2016 @ 15:08:
[...]

Ik had dezelfde keuze 2 weken terug,,, Wat rondgelezen op internet en kwam uiteindelijk uit op de Vortex, terwijl ik heel lang op de Elite heb gezeten.. Niet echt onderbouwd, maar de Vortex was toch een categorie hoger en dan voor die paar tientjes..
Bedankt! Op welk vlak vind je hem een categorie hoger? Bouwkwaliteit, techniek, weerstand, software of een combinatie? Een paar tientjes voor net wat beter vind ik inderdaad ook geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
Kluus schreef op woensdag 09 november 2016 @ 15:05:
[...]

BTW is gewoon de normale 21% neem ik aan? En moet ik nog rekening houden met andere kosten/invoerrechten of zit dat allemaal in de fedex kosten? Het begint nu wel erg te kriebelen (ook al heb ik formeel geen budget) zou zomaar kunnen dat ik deze week beslis, dan is ie mooi terug voor Sinterklaas! :+
Je moet als je btw moet betalen (wat idd 21% is) ook rekening houden met adminstratiekosten (15 euro oid)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pelle

Pelle

🚴‍♂️

DDX schreef op woensdag 09 november 2016 @ 13:56:
Begin deze week de crank retour van 4iiii gekregen en de emonda slr opbouw is voltooid :

[afbeelding]

Voor het mooie zou ik zwarte bidonhouders willen monteren, maar deze zaten al bij het frame. (en zijn super licht)
Misschien dat ik nog andere wielen monteer (denk over de fulcrum racing zero carbon) maar voor nu even wielen erin die ik nog had staan. (mavic ksyrium slr)
Mooi man. Wat weegt het ding nu? Zou zomaar onder de 6,5kg kunnen zijn, als ik dat zo inschat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
lateef schreef op woensdag 09 november 2016 @ 15:16:
[...]

Bedankt! Op welk vlak vind je hem een categorie hoger? Bouwkwaliteit, techniek, weerstand, software of een combinatie? Een paar tientjes voor net wat beter vind ik inderdaad ook geen probleem.
Dat is een beetje wat ik op internet uit de verschillende verhalen haalde.. De Elite staat gelijk aan het model lager van Tacx. Uiteindelijk zal het allemaal niet zoveel uitmaken, maar voor die paar tientjes uiteindelijk toch maar voor de Tacx gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

DDX schreef op woensdag 09 november 2016 @ 13:56:

[afbeelding]

Gave fiets DDX, moet zeggen dat ik die ksyrium's er ook erg mooi in vind staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lateef
M@cer schreef op woensdag 09 november 2016 @ 15:29:
[...]

Dat is een beetje wat ik op internet uit de verschillende verhalen haalde.. De Elite staat gelijk aan het model lager van Tacx. Uiteindelijk zal het allemaal niet zoveel uitmaken, maar voor die paar tientjes uiteindelijk toch maar voor de Tacx gegaan.
Helder, bij de Tacx zit alleen geen mat, is dan ook weer een paar tientjes meer. Ik vraag me alleen wel de noodzaak van zo'n mat af. Dat mijn vloer beschadigd, is geen probleem (waar ik hem wil gebruiken) en eventueel heb ik nog wel een yogamat over die ik daarvoor zou kunnen gebruiken, heel veel verschil zal daar toch ook niet in zitten?
Pagina: 1 ... 4 ... 111 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor ervaringen, discussie en vragen over fietscomputers, fietsroutes e.d. kun je terecht in dit topic:
Het grote fietscomputer topic

Voor ervaringen, discussie en vragen over Indoor Cycling, kun je terecht in dit topic:
Het grote indoor cycling topic

Advies over welke fiets je het beste kunt kopen kun je beter in Verkeer & Vervoer vragen. Daar een nieuw topic openen werkt beter dan hier off-topic gaan.