Bij mij is er ook een kogel door de kerk...
Zonder in detail te treden, ik heb wat geld beschikbaar gekregen waarvan ik mezelf een mooi cadeau mag geven. In mijn geval, een nieuwe fiets. Niets mis met m'n oude fiets (de Isaac Kaon van 'Antaresje' uit de OP, heb een nickchange gehad), puur een luxe beslissing gebaseerd op emotie. Er is vast ook van alles op aan te merken, maar ik word er erg blij van
Toen het idee een paar maanden geleden ontstond was één van de eerste gedachten om iets uit te zoeken dat je niet vaak ziet. Meteen daarna dacht ik 'titanium'. Niet veel later dacht ik 'Cervélo', puur omdat ik de eerste keer dat ik zo'n fiets zag eigenlijk meteen verliefd was. En zo heb ik nog veel meer fietsen de revu laten passeren, om uiteindelijk om een shortlist uit te komen van Isaac (omdat die Kaon me heel goed bevalt), Cervélo of J.Guillem (voor het titanium). Andere titanium fietsen zijn om uiteenlopende redenen afgevallen.
Met die shortlist ben ik gaan zoeken naar dealers. Ik woon in Den Bosch, maar uiteindelijk ben ik terecht gekomen bij Koers.cc in Rotterdam. Daar hebben ze alledrie de merken onder één dak (en nog wat meer), en het verhaaltje op de website spreekt wel aan. Ze maken het nog waar ook, de eerste keer dat ik er kwam heb ik anderhalf uur over fietsen staan ouwehoeren. Afgelopen weekend ben ik bij ze geweest, omdat we twijfelden over de juiste maat. Er stond een 58 en een 60 voor me klaar, eerst een rondje op de 60 gefietst en dat was meteen raak.
Uiteindelijk is het dit geworden:
J. Guillem Formentor frameset (met titanium zadelpen en zadelpenklem)
DT Swiss R32 wielset
Ultegra Di2 groupset (12-25 cassette)
Rotor 3D24 Crankset, 50/34
Power2Max type S powermeter
Continental GP4000 S II 25mm
Het zadel wordt bepaald tijdens de bikefitting die we gaan doen wanneer ik de fiets kom ophalen. Verder is de fiets met zwart aangekleed, bidonhouders, stuur, SPD-SL pedalen. Foto's volgen uiteraard zodra hij binnen is!
Met dank aan Kluus voor het aanhoren van, en feedback geven op, al mijn overwegingen tijdens ontelbare lunches op het werk
If you try and take a cat apart to see how it works, the first thing you have on your hands is a non-working cat. -DNA