Het grote wielrenervaringtopic - Deel 20 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 ... 111 Laatste
Acties:
  • 632.299 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsTn
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 17-09 12:36
nare man schreef op woensdag 09 november 2016 @ 13:27:
Ik overweeg ook om een trainer aan te schaffen want ik merk dat ik, ondanks het hebben van een winterfiets en goede winterkleding, (te) vaak geen zin heb om 's avonds in het donker nog naar buiten te gaan met +2 graden en druilerige, ijskoude regen.

Wat ik wil is gewoon een beetje fietsen op die trainer, geen hardcore trainingsschema's afwerken. Maar ik vind het wel leuk om wat interactie te hebben dus het zal wel een smart-trainer worden... zit te denken aan de Tacx Vortex T2180 en dan een abo op Zwift, dat ziet er wel cool uit.

Begrijp ik het dan goed dat je genoeg hebt aan de trainer, ANT+ dongle en PC? Zaken als cadanssensor en hartslagband heb ik zelf al (ANT+).
Ik heb nog een Trainerroad proefmaand te vergeven indien je nog nooit geregistreerd bent

Tesla Model 3 LR DualMotor - AP & FSD | 4800Wp solar panels | 11.4GJ thermal solar panels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roet
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:02
Als hij interactie wil en juist geen hardcore trainingsschema's, waarom dan Trainerroad adviseren? Zwift heeft naast interactie óók trainingschema's die mijns inziens, erg goed werken. Zie ook https://www.dcrainmaker.com/2015/10/zwifts-workout-mode.html. Trainerroad draait juist om hardcore trainingschema's?
Ik vind persoonlijk de workouts van Zwift erg goed werken, zeker omdat het via ERG gaat, dus ik hoef alleen te trappen en te doen wat er wordt aangegeven.

Daarnaast zie ik wat mensen tips geven over dongles of zelfs, gewoon terecht, er geen kopen vanwege de retarded hoge prijs. Mijn advies; op eBay en Ali express zijn ze zeer goedkoop.

Zie bijvoorbeeld:
http://www.ebay.nl/itm/US...0be6d7:g:Mh8AAOSw0UdXrcg2

Dan ben je voor minder dan €8 klaar, wat een erg nette prijs is.

Mocht je dan ook nog je tablet op je stuur willen monteren zodat je tijdens het fietsen kan fappen over de data die je produceert, een tablet mount kost op 11.11 ook minder dan €5:
https://nl.aliexpress.com...6&&scm=1007.12783.35057.0

Let op, het aanschaffen van spullen uit China brengt de europese economie ernstige schade toe :+.

Voor mensen die nog een mat zoeken, ik heb bij mijn Tacx een nieuwe Tacx mat gehad die weg mag voor de helft :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 07:32
Pelle schreef op woensdag 09 november 2016 @ 15:28:
[...]

Mooi man. Wat weegt het ding nu? Zou zomaar onder de 6,5kg kunnen zijn, als ik dat zo inschat.
Schat zo rond de 6kg, ik hang hem morgen even aan de weegschaal.
(had er een besteld maar die was doa, krijg als het goed is morgen nieuwe)
Kluus schreef op woensdag 09 november 2016 @ 15:29:
[...]

Gave fiets DDX, moet zeggen dat ik die ksyrium's er ook erg mooi in vind staan.
Zijn ook zeker niet verkeerd, maar als ik ze vergelijk met m'n mavic cosmic carbon's dan voelen ze wat minder stijf aan.
En ze zijn wat minder breed. (volgens mij is er ook nog geen nieuwe versie die breder is)
Extra setje kan geen kwaad, kan ik de ksyriums erbij houden voor regenritjes waar de remrand duidelijk stuk beter werkt.

[ Voor 43% gewijzigd door DDX op 09-11-2016 16:42 ]

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsTn
Roet schreef op woensdag 09 november 2016 @ 16:02:
Als hij interactie wil en juist geen hardcore trainingsschema's, waarom dan Trainerroad adviseren? Zwift heeft naast interactie óók trainingschema's die mijns inziens, erg goed werken. Zie ook https://www.dcrainmaker.com/2015/10/zwifts-workout-mode.html. Trainerroad draait juist om hardcore trainingschema's?
Ik vind persoonlijk de workouts van Zwift erg goed werken, zeker omdat het via ERG gaat, dus ik hoef alleen te trappen en te doen wat er wordt aangegeven.

Daarnaast zie ik wat mensen tips geven over dongles of zelfs, gewoon terecht, er geen kopen vanwege de retarded hoge prijs. Mijn advies; op eBay en Ali express zijn ze zeer goedkoop.

Zie bijvoorbeeld:
http://www.ebay.nl/itm/US...0be6d7:g:Mh8AAOSw0UdXrcg2

Dan ben je voor minder dan €8 klaar, wat een erg nette prijs is.

Mocht je dan ook nog je tablet op je stuur willen monteren zodat je tijdens het fietsen kan fappen over de data die je produceert, een tablet mount kost op 11.11 ook minder dan €5:
https://nl.aliexpress.com...6&&scm=1007.12783.35057.0

Let op, het aanschaffen van spullen uit China brengt de europese economie ernstige schade toe :+.

Voor mensen die nog een mat zoeken, ik heb bij mijn Tacx een nieuwe Tacx mat gehad die weg mag voor de helft :P.
Hij kan toch de proefmaand proberen op trainerroad? Werkt ook met ERG mode dus bij smarttrainer..

Tesla Model 3 LR DualMotor - AP & FSD | 4800Wp solar panels | 11.4GJ thermal solar panels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07:59

Kluus

Gang is alles

Zow, de kogel is door de kerk, net de bestelling de deur uit gedaan voor een 4iiii. Met dank aan ddx, Havana en Graham voor de adviezen :).

[ Voor 11% gewijzigd door Kluus op 10-11-2016 06:38 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18-09 19:48

Crazy D

I think we should take a look.

Exact expert nodig?

• Ascension
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 22:15
tweakerharrie schreef op woensdag 09 november 2016 @ 14:57:
Pff als ervaren tweaker een flinke blunder. Ik maak al het hele jaar filmpjes op de fiets met een GPS overlay. Als camera een GPS camera de VIRB XE. Dat gaat altijd goed maar de laatste twee dacht ik beetje out of sync te zijn. Mijn tweede video in het bos van Zuidlaren:
YouTube: ATB 5 nov 2016 Drenthe

De snelheid in het mulle zand is gewoon niet mogelijk. Nu bleek mijn camera en de fietscomputer perfect te syncen met elkaar echter 1 van de 2 stond op zomertijd dus de snelheden in het bos waren feitelijk snelheiden van een uur later op makkelijker terrein.
Dan fix je de tijd toch handmatig in de FIT file? https://www.fitfiletools.com/#/top

• tweakerharrie
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16-09 09:42
Ah, zoiets zocht ik maar kon ik toen niet vinden. Had een paar getest maar die liepen vast op een FIT file van 400 kb.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 18-09 11:26
M'n frame is binnen, direct wat dingen gemonteerd...

Afbeeldingslocatie: https://uploads.tapatalk-cdn.com/20161110/65bf05fdbd33d4efac7590e102d35c73.jpg

Kan de vork er nog niet in zetten omdat het stofkapje nog gespoten wordt.

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 05:48
Lekker zo op bed met al het montage- en lagervet.. :D

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• havana
Logeerkamer, dus boeiend :+

Inmiddels staat ie op de bok!

Afbeeldingslocatie: https://uploads.tapatalk-cdn.com/20161111/faeb6a38e53eb3d414d1fd5517367d0f.jpg

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 05:48
Ziet er al goed uit! d:)b

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

Dat schiet al op Havana d:)b .

Gisteren mail van Fedex met mijn verzend label voor de crank met daarin de melding dat ik al bericht van 4iiii zou moeten hebben gehad. Niet dus, vanmorgen maar achteraan gemailed. Irritant tijdsverschil ook tussen ons en Calgary :+ .

[ Voor 4% gewijzigd door Kluus op 11-11-2016 10:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Ja schiet lekker op maar kan nu niet verder omdat ik nog wacht op de stofkap, die ook nog een verflaagje krijgt. Ben nogal allergisch voor lelijke logootjes... ;)

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 18-09 15:24
Ik moet zeggen dat ik zo op de bok de kleuren mooier vind dan toen ik alleen het frame zag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Die eerste foto's waren 's avonds bij kunstlicht, vandaar...

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxa
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 21:08
Leuk wie studeert er of heeft er geneeskunde gestudeerd bij de familie Havana?

Ik vind dat blauw erg mooi, vooral de details in de voorvork.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18-09 19:48

Crazy D

I think we should take a look.

Was dat niet mevrouw Havana?

Vind de kleur ook steeds mooier worden. Ben benieuwd hoe die straks in een mooi voorjaarszonnetje eruit ziet :)

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Mevrouw havana is inderdaad (bijna) neuroloog.

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nixo
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 18-09 12:34
havana schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 09:16:
Logeerkamer, dus boeiend :+

Inmiddels staat ie op de bok!

[afbeelding]
Dit ziet er goed uit! Vooral met dit licht is het blauw een tint donkerder. En het ziet er strak en fris uit. Weer eens iets anders dan alle mat zwarte fietsen momenteel. Ben benieuwd hoe je het chinese frame vind fiets.
Het logo van havanna doet me wel denken aan het loge van British American Tabbaco

Afbeeldingslocatie: http://www.pattyn.com/upload/images/1321545358190306689.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zomertje
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-09 22:56

zomertje

Barisax knorretje

Ik ben toch weer zover dat ik ga kijken voor een dames racefietsje voor zo af en toe een rondje met mn lief O+

het ultieme jaargetijde.... | #!/usr/bin/girl | Art prints and fun

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DDX
Pelle schreef op woensdag 09 november 2016 @ 15:28:
[...]

Mooi man. Wat weegt het ding nu? Zou zomaar onder de 6,5kg kunnen zijn, als ik dat zo inschat.
Jouw inschatting zat aardig in de buurt ;)
6,47kg
Gewoon met pedalen, bidonhouders en garmin mount gewogen. (zonder die spullen zo'n 300g eraf)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Noxa
zomertje schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 14:17:
Ik ben toch weer zover dat ik ga kijken voor een dames racefietsje voor zo af en toe een rondje met mn lief O+
Dat zal jouw lief vast heel leuk vinden. Ik geniet er in ieder geval wel van. Het gaat niet zo snel maar wel lekker om er samen even op uit te gaan.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DDX
En nog even hoge wielen in de Trek gezet :

Afbeeldingslocatie: http://dl.a2000.nu/gallery/d/26124-2/DSC01101.JPG

Wel iets zwaarder, 6.55kg (waarvan 50g verschil zit in 105 vs dura-ace cassette)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cliffie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-09 15:32

Cliffie

Trompetslet

Prachtige fiets! Dat standaardgeval, waar heb je die vandaan?

17x DMEGC DM300-M156-60BK @ Enphase | 3300Wp Oost & 1800Wp West (Gouda)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zomertje
  • Laatst online: 15-09 22:56

zomertje

Barisax knorretje

Noxa schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 22:52:
[...]

Dat zal jouw lief vast heel leuk vinden. Ik geniet er in ieder geval wel van. Het gaat niet zo snel maar wel lekker om er samen even op uit te gaan.
En mn lief post hier ook, hee Cliffie O+

het ultieme jaargetijde.... | #!/usr/bin/girl | Art prints and fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10-09 10:37
Will er iemand nog een Trainerroad invite? 1 maand gratis trainen. Even een DM sturen.

[ Voor 13% gewijzigd door Tristan op 12-11-2016 18:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsTn
Tristan schreef op zaterdag 12 november 2016 @ 18:36:
Will er iemand nog een Trainerroad invite? 1 maand gratis trainen. Even een DM sturen.
Ook hier nog 1 proefmaand te verkrijgenvoor TR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eddemans
  • Laatst online: 17-09 22:45
Ook i... oh ik ben nummer zoveel met een gratis proefmaand Trainerroad te vergeven hahaha.
DM maar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Noxa
zomertje schreef op zaterdag 12 november 2016 @ 17:09:
[...]

En mn lief post hier ook, hee Cliffie O+
Arme Cliffie, die kan niet ongegeneerd over zijn veel te dure hobby hebben. Alhoewel, blijkbaar is het enebalend genoeg om jou ook op de fiets te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07:55

sapphire

Die-hard pruts0r

Cliffie schreef op zaterdag 12 november 2016 @ 13:49:
Prachtige fiets! Dat standaardgeval, waar heb je die vandaan?
Heb ik gewoon bij de LBS gehaald :+

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J-M-T
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 07:03
Over die fietstrainers, mijn aandacht wordt al een tijdje getrokken door de Stac Zero. Ooit begonnen op Kickstarter maar nu gewoon te koop. Geluid erover zijn positief, DC Rainmaker is ook enthousiast alleen kost het best wel wat geld om hem hier te krijgen.

Het grote voordeel is dat het werkt met magnetische weerstand en is daardoor een stuk stiller. Mensen bekend hiermee? http://www.staczero.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxa
J-M-T schreef op zondag 13 november 2016 @ 16:26:
Over die fietstrainers, mijn aandacht wordt al een tijdje getrokken door de Stac Zero. Ooit begonnen op Kickstarter maar nu gewoon te koop. Geluid erover zijn positief, DC Rainmaker is ook enthousiast alleen kost het best wel wat geld om hem hier te krijgen.

Het grote voordeel is dat het werkt met magnetische weerstand en is daardoor een stuk stiller. Mensen bekend hiermee? http://www.staczero.com/
Remt hij nu op een unit die je tussen je spaken monteert? Ziet er opzich slim uit maar vraag me af of dat goed is voor je wiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Noxa schreef op zondag 13 november 2016 @ 17:12:
[...]
Remt hij nu op een unit die je tussen je spaken monteert? Ziet er opzich slim uit maar vraag me af of dat goed is voor je wiel.
Nee, die is voor de inertia.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

Zo te zien werkt ie gewoon op een alu remrand, slim. Helaas alleen nog niet aanstuurbaar zo te zien, maar wel perfect stil :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swbr
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08:05
Afgelopen zaterdag 60 kilometer gefietst, met winterschoenen (Northwave Fahrenheit 2 GTX) en merino wollen sokken. Op zich is het uit te houden, m'n voeten worden wel koud maar niet zo koud dat het niet leuk meer is. Ik denk wel dat er nog wat te halen is met een paar goede en hoge sokken, de sokken die ik nu aan had komen net boven m'n enkels. Wat dragen jullie zoal?

If you try and take a cat apart to see how it works, the first thing you have on your hands is a non-working cat. -DNA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
  • Laatst online: 18-09 15:24
swbr schreef op maandag 14 november 2016 @ 11:32:
Afgelopen zaterdag 60 kilometer gefietst, met winterschoenen (Northwave Fahrenheit 2 GTX) en merino wollen sokken. Op zich is het uit te houden, m'n voeten worden wel koud maar niet zo koud dat het niet leuk meer is. Ik denk wel dat er nog wat te halen is met een paar goede en hoge sokken, de sokken die ik nu aan had komen net boven m'n enkels. Wat dragen jullie zoal?
Zelf afgelopen zaterdag zo'n 45 km gefietst(in 2 etappes ivm intocht Sinterklaas) en mijn dikkere hardloopsokken + zomerschoenen was eigenlijk te koud. Nu wil ik zelf voorlopig nog geen andere schoenen aanschaffen en dus ga ik waarschijnlijk overschoenen kopen om de afkoeling door de wind tegen te gaan.

Betere ideeen zijn ook hier welkom ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

la_fusion schreef op maandag 14 november 2016 @ 12:49:
[...]

Zelf afgelopen zaterdag zo'n 45 km gefietst(in 2 etappes ivm intocht Sinterklaas) en mijn dikkere hardloopsokken + zomerschoenen was eigenlijk te koud. Nu wil ik zelf voorlopig nog geen andere schoenen aanschaffen en dus ga ik waarschijnlijk overschoenen kopen om de afkoeling door de wind tegen te gaan.

Betere ideeen zijn ook hier welkom ;)
Ik had een aantal jaren geleden dezelfde vraag hier, toen werd de BBB hardwear aangeraden. Je moet hier wat voorzichtig mee doen, maar ze zijn wel erg warm. Bevalt mij prima. Samen met wintersokken of skisokken ook beneden het vriespunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nixo
swbr schreef op maandag 14 november 2016 @ 11:32:
Afgelopen zondag aan het fietsen geweest 40km. Aantal laagjes. Thermo shirt, fiets shirt, armstukken en windstopper jas. Buff om mijn nek (geweldig ding!) en dun mutsje onder mijn helm. Een wat dikkere broek en beenstukken (te dun) Dikke sokken, reguliere schoenen en overschoen (wind/regen stopper) Uiteindelijk bij het wachten op de pont koelde ik te snel af met 15 min wachten. en na 1,5 uur fietsen begon ik een beetje koude voeten te krijgen. Wel heerlijk om weer lekker op de racer te zitten :D Maar wat zag mn fiets eruit toen ik klaar was.

Heeft iemand nog een tip voor dikke beenstukken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nixo schreef op maandag 14 november 2016 @ 13:02:
[...]

Afgelopen zondag aan het fietsen geweest 40km. Aantal laagjes. Thermo shirt, fiets shirt, armstukken en windstopper jas. Buff om mijn nek (geweldig ding!) en dun mutsje onder mijn helm. Een wat dikkere broek en beenstukken (te dun) Dikke sokken, reguliere schoenen en overschoen (wind/regen stopper) Uiteindelijk bij het wachten op de pont koelde ik te snel af met 15 min wachten. en na 1,5 uur fietsen begon ik een beetje koude voeten te krijgen. Wel heerlijk om weer lekker op de racer te zitten :D Maar wat zag mn fiets eruit toen ik klaar was.

Heeft iemand nog een tip voor dikke beenstukken?
Zo tijdens de winter zou ik je eerder een lange broek zonder zeem aanraden. Deze doe je over je zomerbroek aan. Je onderrug/kont zal je dankbaar zijn. Als het echt koud wordt kan je ook een langebroek met windstopper aanschaffen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nixo
Verwijderd schreef op maandag 14 november 2016 @ 13:11:
[...]

Zo tijdens de winter zou ik je eerder een lange broek zonder zeem aanraden. Deze doe je over je zomerbroek aan. Je onderrug/kont zal je dankbaar zijn. Als het echt koud wordt kan je ook een langebroek met windstopper aanschaffen.
Ik heb nog een vrij dikke schaatsbroek. Ik denk dat ik die de volgende keer kan aantrekken. Helemaal geen gek plan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hielko
  • Laatst online: 03:40
Verwijderd schreef op maandag 14 november 2016 @ 13:11:
[...]

Ik zou een broek met windstopper kopen, dat werkt echt het beste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 30-08 19:50
Afgelopen zaterdag toen ik eens niet last had van mijn rug deze week nog 100 kilometer gereden. Was wel fris maar niet koud gehad behalve mijn duimen af en toe.

Ik had voor deze rit aan:
Lange thermo shirt Extreme van Craft
Merinowol sokken op enkel hoogte
Casteli Gabba
Castelli Sorpasso
Giro schoenen met overschoenen van Gripgrab
Sealskin handschoenen
Buff voor rond de nek
Skullkap met windstopper op voorhoofd en oren, helm erop en gaan.

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hielko schreef op maandag 14 november 2016 @ 13:22:
[...]

Ik zou een broek met windstopper kopen, dat werkt echt het beste.
Klopt, maar dan wel goed passen. Ze zijn wat stugger dan gewone broeken, waardoor het de fietsbeweging wat kan belemmeren. Mijn Craft broek met windstopper heeft dit tenminste. De stof over de knieën van deze broek is zelfs van gewone wielerstof gemaakt, maar het fietst gewoon wat minder lekker dan een broek zonder windstopper.

Voor mij is een oplossing tot 2 graden boven nul een lange broek zonder windstopper met lange onderbroek eronder.

En als ondershirt een Craft warm, echt niet normaal hoeveel warmte van zo'n dun stukje stof komt. Toen ik deze binnenkreeg wilde ik hem terugsturen omdat hij zo dun was. Toch geprobeerd en hij is echt warm.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 14-11-2016 13:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hielko
  • Laatst online: 03:40
Ik heb zelf een Castelli Meno broek, net zo soepel als een normale fietsbroek :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxa
Hielko schreef op maandag 14 november 2016 @ 13:41:
Ik heb zelf een Castelli Meno broek, net zo soepel als een normale fietsbroek :).
Hier ook een Castelli Meno wind. Top broek!

Verder onder shirt, Castelli gabba 2, merino wollen sokken, overschoenen, handschoenen. Een flink doortrappen dan gaat het worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swbr
Ik heb een winterbroek van Ultima, met zeem, en die is prima tegen de kou. Overweeg om een Sportful Fiandre norain broek erbij te kopen voor als het wat regent, maar op zich houdt die Ultima zich ook prima als er een buitje valt. Bovenkleding bestaat uit een craft ondershirt, willekeurig shirt met lange mouwen en een Ultima winterjasje. Dat blijft allemaal prima warm, alleen m'n voeten warm houden blijft lastig. Overweeg ook om deze voetenwarmers te testen, maar wil eerst een paar goede sokken proberen.

If you try and take a cat apart to see how it works, the first thing you have on your hands is a non-working cat. -DNA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 08:15
Ik heb een Castelli Velocissimo 2 broek in combinatie met eenRogelli Pesaro jas, Btwin 700 fietshandschoenen, BBB cycling hardware en Lidl ondershirt.
Dat is met koud weer voor mij prima te behappen. Vanmorgen (en ook vorige week) woon-werk verkeer (20km enkele reis) onder het vriespunt was geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nare man
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 26-07-2020
Hier ook een tevreden gebruiker van de Meno Wind :) Hij werkt trouwens ook prima bij regen. Nat word je uiteindelijk toch wel, ook met echte regenbroeken; het belangrijkste is dat je niet afkoelt door de rijwind op je natte pak.

Gisteravond 40 km gefietst rond 20.00 's avonds bij een miezerig regentje en vieze koude wind, maar het was prima te doen met een Gripgrap Windstopper mutsje, Meno Wind broek, Diluvio 16 overschoenen, Gabba 2 longsleeve en Pearl Izumi Thermal ondershirt (dikke variant met extra col en rits). Eigenlijk was dat zelfs iets te warm en had ik ook een dunner ondershirt kunnen gebruiken, halverwege kreeg ik nu de neiging om de ventilatieritsen in de Gabba open te doen.

Kloterig is wel dat mijn Cateye achterlicht van de fiets stuiterde door een behoorlijk diepe kuil, dus moest nog zo'n 15 km in het pikdonker naar huis fietsen zonder achterlicht :(

[ Voor 25% gewijzigd door nare man op 14-11-2016 17:16 ]

After all, you can't see a figure's panties unless it's the real thing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarkin
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 07:38
De inschrijvingen voor verschillende gran fondo's zijn open (oa marmotte en 3 ballons), zijn er nog mensen die zich al ingeschreven hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

Tarkin schreef op maandag 14 november 2016 @ 17:14:
De inschrijvingen voor verschillende gran fondo's zijn open (oa marmotte en 3 ballons), zijn er nog mensen die zich al ingeschreven hebben?
Ingeschreven voor de Marmotte. Ik hoop eigenlijk dat ik de vrijdag/zaterdag van het weekend ervoor al kan gaan om La Vaujany mee te pikken en dan de gehele Trophee de L'Oisans te doen maar het is nog de vraag of dat gaat lukken. Zo niet dan ben ik er sowieso vanaf zondag avond.

Bericht gehad van 4iiii, ik mag mijn crankarm opsturen. Zojuist de papieren klaar gemaakt, clearance foto opgestuurd en de crank schoon gemaakt dan breng ik hem morgen bij Fedex langs (drop-point is vlak bij mijn werk). Gelijk eens van de gelegenheid gebruik gemaakt de drive-side crank en BB grondig te verschonen, hopelijk helpt dat me gelijk van die irritante kraak af :X .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
Je kan fedex ook gewoon bellen om het op te laten halen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

DDX schreef op maandag 14 november 2016 @ 21:31:
Je kan fedex ook gewoon bellen om het op te laten halen ;)
Zonder meerkosten? Op zich handig, maar voor mij maakt het niet zo veel uit, Fedex zit echt nog geen 5km bij mijn werk vandaan (en op de route).

Die pakbon klopt trouwens voor geen meter, 4iiii verwacht 3 keer een Commercial Invoice (geen idee waarom), maar in de PDF zit er maar 1 (heb diezelfde pagina nu maar 2 keer extra uitgeprint :+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
Ja zonder meerkosten, is volgens mij meer met idee dat ze in Amerika op iedere straathoek zitten ofzo.
En die pakbon is idd maf, heb hem gewoon geprint zoals die was en ingevuld. (en toen stond er op de commercial invoice ook nog eens single crankarm genoemd)

Vanmorgen even schrikken trouwens toen ik brief kreeg van fedex.
Ook weer een commercial invoice met bedragen erop, maar op voorpagina gelukkig: 'deze documenten zijn ter informatie. U hoeft niets te doen.'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ceaser
  • Laatst online: 15-09 16:40
Ingeschreven voor de Marmotte en de Marmotte Pyrenees. Voor het eerst dat ik met zo'n fondo mee ga rijden. Ben erg benieuwd hoe het zal bevallen. De betreffende bergen in de Alpen al eens bedwongen, de Pyreneeën word direct ook een eerste kennismaking met de omgeving daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiswat
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 07:10
Aii, er is een wielercafé failliet gegaan.

[ Voor 25% gewijzigd door tiswat op 15-11-2016 19:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Noxa
tiswat schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 19:35:
Aii, er is een wielercafé failliet gegaan.
Tis wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17-09 10:24
Er zit hier in Groningen ook een wielercafé zag ik vorig weekend. Maar die zit op een onmogelijke plek in het centrum, daar komt geen enkele fietser per ongeluk even langs, en ze hebben er niet helemaal over nagedacht waar je de fietsen kwijt kunt. Zag afgelopen weekend een kluitje fietsen binnen tegen een tafel staan. Dat ligt toch niet aan mij dat als je een fietscafé begint dat je nadenkt over een plek om fietsen te kunnen stallen ...

[ Voor 4% gewijzigd door wackmaniac op 16-11-2016 10:43 ]

Read the code, write the code, be the code!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 08:15
Wat onderscheidt een wielercafé van een normaal café? Ik heb daar niet echt een beeld bij. Zeker niet met het voorbeeld van wackmaniac erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
Wordt vaak gebruikt als start/eindpunt van ritten (meetingpoint), (kleine) reparaties aan je wielrenfiets, je kan er ook vaak wielren gerelateerde meuk kopen, wedstrijden worden er gekeken op groot scherm en je moet ook gewoon je wielrenfiets er binnen kunnen parkeren. Dat is mijn ervaring iig met Coppi in Rotterdam. Geloof dat Meesterknecht (Amsterdam) en Lola (Den Haag) niet anders is.

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiswat
Graham schreef op woensdag 16 november 2016 @ 10:54:
Wordt vaak gebruikt als start/eindpunt van ritten (meetingpoint), (kleine) reparaties aan je wielrenfiets, je kan er ook vaak wielren gerelateerde meuk kopen, wedstrijden worden er gekeken op groot scherm en je moet ook gewoon je wielrenfiets er binnen kunnen parkeren. Dat is mijn ervaring iig met Coppi in Rotterdam. Geloof dat Meesterknecht (Amsterdam) en Lola (Den Haag) niet anders is.
Volgens mij ook onderhoud. Het is overigens Meesterknecht die failliet is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DDX
Bron ?
Ze waren vandaag nog actief op instagram.

• Bokmaaa
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 13-01-2023
wackmaniac schreef op woensdag 16 november 2016 @ 08:53:
Er zit hier in Groningen ook een wielercafé zag ik vorig weekend. Maar die zit op een onmogelijke plek in het centrum, daar komt geen enkele fietser per ongeluk even langs, en ze hebben er niet helemaal over nagedacht waar je de fietsen kwijt kunt. Zag afgelopen weekend een kluitje fietsen binnen tegen een tafel staan. Dat ligt toch niet aan mij dat als je een fietscafé begint dat je nadenkt over een plek om fietsen te kunnen stallen ...
En geen bier! Matig eindpunt.. ;)

• Niconing
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 06:42
tiswat schreef op woensdag 16 november 2016 @ 12:47:
[...]

Volgens mij ook onderhoud. Het is overigens Meesterknecht die failliet is.
Ze zijn een paar jaar geleden idd failliet gegaan toen ze nog op de Overtoom zaten. Volgens mij loopt het nu wel aardig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WaSteiL
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 18-09 08:49
Ik kom er niet helemaal uit. Ik ben nu in mijn 4e week van TrainerRoad general build low volume plan. Deze week is het rustig aandoen en volgende week begin ik weer met een 2 keer 8 minute FTP test. Wat ik alleen erg moeilijk vind met die tests is om het niet te conservatief in te zetten, wat uiteindelijk weer gevolg heeft voor de weken erna aangezien de rest van je training naar je FTP kijkt.

Volgens deze pagina van TrainerRoad moet je de 8 minuten hard maar constant fietsen. Dat doe ik, maar toch houd ik bewust en onbewust nog teveel rekening met de waardes die ik weet (hartslag en power).

Hoe doen jullie dat? Doen jullie het puur op gevoel en plak je dan bijvoorbeeld je wattage en hartslag af zodat je deze niet kan zien? Ga je in zo'n test echt tot het gaatje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joint_me
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-09 20:04
Je krijgt 2 keer 8 minuten, de tweede keer kan je het beter doen (of slechter). Ik rij hem op gevoel, plak niets af en focus vooral op mijn cadans.

En na 8 min val ik bijna van mijn fiets!

[ Voor 13% gewijzigd door joint_me op 18-11-2016 08:21 ]

Hello fellow humans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

WaSteiL schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 07:59:
Ik kom er niet helemaal uit. Ik ben nu in mijn 4e week van TrainerRoad general build low volume plan. Deze week is het rustig aandoen en volgende week begin ik weer met een 2 keer 8 minute FTP test. Wat ik alleen erg moeilijk vind met die tests is om het niet te conservatief in te zetten, wat uiteindelijk weer gevolg heeft voor de weken erna aangezien de rest van je training naar je FTP kijkt.

Volgens deze pagina van TrainerRoad moet je de 8 minuten hard maar constant fietsen. Dat doe ik, maar toch houd ik bewust en onbewust nog teveel rekening met de waardes die ik weet (hartslag en power).

Hoe doen jullie dat? Doen jullie het puur op gevoel en plak je dan bijvoorbeeld je wattage en hartslag af zodat je deze niet kan zien? Ga je in zo'n test echt tot het gaatje?
Ik heb meestal wel een target waar ik mee begin, en pas het daarna aan als dat kan / nodig is. Aan het eind van de 8 minuten moet je jezelf toch wel echt de grond in hebben gewerkt. Dus misselijk / sterretjes zien etc. Als dat niet het geval is ben je niet diep genoeg gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:17
WaSteiL schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 07:59:
Ik trap mezelf hard en constant volledig aan puin, op gevoel, ik kijk wel naar de waardes maar ze zijn niet echt leidend voor me. Anyway, als je het gevoel hebt dat je de test niet hard genoeg hebt gefietst dan zet je je ftp toch gewoon hoger. Ik fiets hem meestal voluit en dan zet ik de ftp iets lager dan gemeten waarde, het is geen hogere natuurkunde.

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

Persoonlijk pak altijd de 20 minuten test. Daarin zit ook een 5 minuten all-out voordat de echte test begint die niet mee telt. Dan kan je het even inschatten. Die 20 minuten krijg ik dan altijd redelijk constant vol (en op het eind ben ik dan ook aardig dood).

De eerste keer is natuurlijk altijd lastig, je hebt dan nog geen enkele referentie. Volgens mij houdt het schema daar ook expliciet rekening mee door je na niet al te lange tijd een nieuwe ftp test voor te schotelen. Als het goed is worden latere ftp testen steeds nauwkeuriger nagelang je er meer "ervaring" mee hebt.

Anyway, niet druk maken dus en gewoon die test doen! ;)

[ Voor 13% gewijzigd door Kluus op 18-11-2016 13:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WaSteiL
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 18-09 08:49
Ok duidelijk. Ik lees vooral dat jullie dus echt jezelf aan gort rijden en dat heb ik dus echt niet gedaan de 1e keer. Aankomende diinsdag heb ik dan een uitdaging en zorg ik dat er vast een infuus en brancard klaar staat. :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmer_g
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 18-09 20:09
Ik ben al langer aan het rondkijken voor een nieuw setje wielen maar in verband met een spaakbreuk in m'n huidige achterwiel (Maddux RS3.0) wil ik snel de overstap maken.
Nu heb ik mijn oog laten vallen op de Fulcrum Racing Quattro LG, echter twijfel ik nog tussen wel of niet de CX versie te nemen. Ik fiets ca 3-4K per jaar, ook woon-/werkverkeer maar toch voornamelijk met droog weer. Rijd wel eens in slechte omstandigheden maar niet veel, in de winter toch vaker op de Tacx.
Daarom vraag ik me af of de CX wel de betere keus is, en of het de meerprijs rechtvaardigt.
Iemand hier met ervaring met één of beide versies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

jelmer_g schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 15:08:
Ik ben al langer aan het rondkijken voor een nieuw setje wielen maar in verband met een spaakbreuk in m'n huidige achterwiel (Maddux RS3.0) wil ik snel de overstap maken.
Nu heb ik mijn oog laten vallen op de Fulcrum Racing Quattro LG, echter twijfel ik nog tussen wel of niet de CX versie te nemen. Ik fiets ca 3-4K per jaar, ook woon-/werkverkeer maar toch voornamelijk met droog weer. Rijd wel eens in slechte omstandigheden maar niet veel, in de winter toch vaker op de Tacx.
Daarom vraag ik me af of de CX wel de betere keus is, en of het de meerprijs rechtvaardigt.
Iemand hier met ervaring met één of beide versies?
Ik heb de gewone versie, bevallen heel goed en ze lijken niet meer of minder afgedicht dan normale race wielen die ik tot nu toe gezien heb. Verder zijn het gewone industrie lagers die in dit type zitten, dus makkelijk en goedkoop te vervangen mochten ze toch stuk gaan.

Aan de andere kant was ik mij op het moment van aanschaf gewoon niet bewust van de CX versie, was dat wel zo had ik misschien daar wel voor gekozen.

Ik geloof dat Graham de CX versie heeft.

[ Voor 6% gewijzigd door Kluus op 18-11-2016 15:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
Vanmorgen checkup in ziekenhuis.
Het goede nieuws was dat alles er ok uitzag
Soort van slecht nieuws dat ze waarschijnlijk toch plaatje er weer uit willen gaan halen.
Ik mag over 6 weken terugkomen voor mri scan (wordt ivm feestdagen 3 januari) en week daarna bij arts om vervolg te bespreken.
Toen het plaatje erop ging was het nog van hij hoeft er nooit meer uit zolang je er geen last van krijgt.
Maar nu is conclusie toch dat het waarschijnlijk verstandiger is om hem er toch maar uit te halen ivm sporten omdat je het toch misschien blijft voelen/last van kan krijgen.

Voor morgen ben ik van plan om stukje buiten te gaan fietsen mits weer beetje meevalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

DDX schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 15:43:
Vanmorgen checkup in ziekenhuis.
Het goede nieuws was dat alles er ok uitzag
Soort van slecht nieuws dat ze waarschijnlijk toch plaatje er weer uit willen gaan halen.
Ik mag over 6 weken terugkomen voor mri scan (wordt ivm feestdagen 3 januari) en week daarna bij arts om vervolg te bespreken.
Toen het plaatje erop ging was het nog van hij hoeft er nooit meer uit zolang je er geen last van krijgt.
Maar nu is conclusie toch dat het waarschijnlijk verstandiger is om hem er toch maar uit te halen ivm sporten omdat je het toch misschien blijft voelen/last van kan krijgen.

Voor morgen ben ik van plan om stukje buiten te gaan fietsen mits weer beetje meevalt.
Ai het heeft dus nog zo zijn vervolg..
Ik zag je vandaag nog bij de CTWT.nl group ride op Zwift :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiswat
Oh nog een nieuwtje, Mantel komt naar Den Bosch met een megastore. (Stond gisteren op de site)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Torgo
  • Laatst online: 18-09 14:25
Eindelijk de knoop doorgehakt en de Wahoo KICKR Snap gekocht. Hij is in de aanbieding bij Futurumshop als bundle met de Wahoo mat erbij voor EUR 550,-

Gisteravond alles opgebouwd en vandaag mijn eerste Zwift rit gedaan en dan Spotify aan met playlist 'Cycling beats' op flink volume :)

https://open.spotify.com/album/0pmFDXm3iFTrhS1PvOUvUX

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/14851260/DSC02656.jpg

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/14851260/DSC02657.jpg

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/14851260/DSC02658.jpg

https://www.strava.com/activities/779746350

Beviel hardstikke goed. Alhoewel ik per ongeluk een dikke berg in mijn route had en dat was nog best pittig.

Ik ben wel echt heel slecht... :'( De power per kilo vergeleken met anderen die ik weg trap is echt weinig en ik wordt heel dik ingehaald. Maar flink oefenen om een beetje beter te worden :) . Zou wel leuk zijn als Zwift wat verder door groeit en je op een wereld van mensen van je eigen level terecht komt, zo'n ranking systeem zeg maar net als bij andere spellen waar je tegen elkaar speelt O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiswat
Torgo schreef op zaterdag 19 november 2016 @ 16:41:
Eindelijk de knoop doorgehakt en de Wahoo KICKR Snap gekocht. Hij is in de aanbieding bij Futurumshop als bundle met de Wahoo mat erbij voor EUR 550,-

Gisteravond alles opgebouwd en vandaag mijn eerste Zwift rit gedaan en dan Spotify aan met playlist 'Cycling beats' op flink volume :)

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Beviel hardstikke goed. Alhoewel ik per ongeluk een dikke berg in mijn route had en dat was nog best pittig.

Ik ben wel echt heel slecht... :'( De power per kilo vergeleken met anderen die ik weg trap is echt weinig en ik wordt heel dik ingehaald. Maar flink oefenen om een beetje beter te worden :) . Zou wel leuk zijn als Zwift wat verder door groeit en je op een wereld van mensen van je eigen level terecht komt, zo'n ranking systeem zeg maar net als bij andere spellen waar je tegen elkaar speelt O-)
Herkenbaar, pakte in mijn eerste rit ook meteen de Pretzel... dan is het behoorlijk pittig. Maar merk wel vooruitgang, eerste rit 160watt (18okt) , laatste pakweg 6 ritten steeds tussen 220 en 250watt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsTn

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Nu nog een flinke ventilator voor rijwind/verkoeling :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Torgo
NielsTn schreef op zaterdag 19 november 2016 @ 17:58:
[...]

Nu nog een flinke ventilator voor rijwind/verkoeling :)
Check. 😎

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/14851260/Photo%2019-11-2016%2C%2013%2051%2055.jpg

[ Voor 51% gewijzigd door Torgo op 19-11-2016 18:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

...
Zou wel leuk zijn als Zwift wat verder door groeit en je op een wereld van mensen van je eigen level terecht komt, zo'n ranking systeem zeg maar net als bij andere spellen waar je tegen elkaar speelt O-)
Bij wedstrijdjes heb je vaak wel meerdere categorieën die zijn ingedeeld op w/kg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Torgo
Kluus schreef op zaterdag 19 november 2016 @ 21:21:
[...]

Bij wedstrijdjes heb je vaak wel meerdere categorieën die zijn ingedeeld op w/kg.
Oh leuk! Had nog niet eens bedacht dat er wedstrijdjes zijn 🤓

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

Torgo schreef op zaterdag 19 november 2016 @ 21:23:
[...]

Oh leuk! Had nog niet eens bedacht dat er wedstrijdjes zijn 🤓
Yep, via de companion app kan je de events kalender zien en je inschrijven voor dingen. Het kan ook bij het route-selectie scherm, dan staan upcoming events rechtsboven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Graham
Vandaag was het wel erg mooi weer, ondanks de wind die pittig te noemen was. Toch een mooie rit gemaakt van 100 km. Deels over een oude spoorweg waar de Belgen een fiets pad van gemaakt hebben (Spoorlijn 77). Ook meteen eens relive geprobeerd. Misschien win ik er nog een Canyon mee, verder wel mooi als je ook foto's tijdens de rit maakt maar mis plaatsnamen.

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J-M-T

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Kom ik weer aan met m'n eeuwige vraag : Hoe gaat het met het geluid/resonantie zo thuis, valt het je mee of tegen? Van alle trainers die ik nu gezien/geprobeerd heb lijkt de Snap bovenaan m'n lijstje te staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsTn
J-M-T schreef op zondag 20 november 2016 @ 00:56:
[...]

Kom ik weer aan met m'n eeuwige vraag : Hoe gaat het met het geluid/resonantie zo thuis, valt het je mee of tegen? Van alle trainers die ik nu gezien/geprobeerd heb lijkt de Snap bovenaan m'n lijstje te staan.
Ik denk dat je eigen geluiden tijdens stevig afzien meer opvallen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Torgo
J-M-T schreef op zondag 20 november 2016 @ 00:56:
[...]

Ik vind dat een lastige vraag, want geluid is heel persoonlijk. Maar ik vind het geluid meevallen. Ik had veel meer lawaai verwacht omdat iedereen het over geluidsproductie heeft. Maar die van mij staat op zolder en ik heb heel hard muziek aanstaan dus tja... Bovendien heb ik zo'n beetje de slechtste watt output van iedereen, dus mischien als je er ff 500 watt op een mega hoog RPM doorheen jaagt is het een ander geluid. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J-M-T
Torgo schreef op zondag 20 november 2016 @ 16:47:
[...]

Ik vind dat een lastige vraag, want geluid is heel persoonlijk. Maar ik vind het geluid meevallen. Ik had veel meer lawaai verwacht omdat iedereen het over geluidsproductie heeft. Maar die van mij staat op zolder en ik heb heel hard muziek aanstaan dus tja... Bovendien heb ik zo'n beetje de slechtste watt output van iedereen, dus mischien als je er ff 500 watt op een mega hoog RPM doorheen jaagt is het een ander geluid. :)
Dat zal bij mij wel meevallen, ik fiets nog niet zo lang. Dank voor de info!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joint_me
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-09 20:04
Ja, voor de 3 ballons.

Hello fellow humans

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Blerf
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08-07 14:34

Blerf

VroomVroom

Nu volg ik dit topic al een tijdje, en post ik eigelijk nooit echt iets :)

Maar nu zie ik wat Zwift voor bij komen en dat is iets wat ik naast al mijn andere dingen veel doe. Ik ben ride leader voor Zwift op de Maandag avonden om 20:00 ( Back to Work Ride ) 2.5w 3w/ kg voor de mensen die willen joinen. ( staat in de event module )

Ook ben ik de host van de Woensdag avond Crit's die gereden gaan worden met de Nederlandse Selectie.
( data start volgt nog )

iRacing profiel | Twitch | Formerly known as Marty26 || En ja ben nog steeds een deslikt!!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• swbr
Bij mij is er ook een kogel door de kerk...

Zonder in detail te treden, ik heb wat geld beschikbaar gekregen waarvan ik mezelf een mooi cadeau mag geven. In mijn geval, een nieuwe fiets. Niets mis met m'n oude fiets (de Isaac Kaon van 'Antaresje' uit de OP, heb een nickchange gehad), puur een luxe beslissing gebaseerd op emotie. Er is vast ook van alles op aan te merken, maar ik word er erg blij van :)

Toen het idee een paar maanden geleden ontstond was één van de eerste gedachten om iets uit te zoeken dat je niet vaak ziet. Meteen daarna dacht ik 'titanium'. Niet veel later dacht ik 'Cervélo', puur omdat ik de eerste keer dat ik zo'n fiets zag eigenlijk meteen verliefd was. En zo heb ik nog veel meer fietsen de revu laten passeren, om uiteindelijk om een shortlist uit te komen van Isaac (omdat die Kaon me heel goed bevalt), Cervélo of J.Guillem (voor het titanium). Andere titanium fietsen zijn om uiteenlopende redenen afgevallen.

Met die shortlist ben ik gaan zoeken naar dealers. Ik woon in Den Bosch, maar uiteindelijk ben ik terecht gekomen bij Koers.cc in Rotterdam. Daar hebben ze alledrie de merken onder één dak (en nog wat meer), en het verhaaltje op de website spreekt wel aan. Ze maken het nog waar ook, de eerste keer dat ik er kwam heb ik anderhalf uur over fietsen staan ouwehoeren. Afgelopen weekend ben ik bij ze geweest, omdat we twijfelden over de juiste maat. Er stond een 58 en een 60 voor me klaar, eerst een rondje op de 60 gefietst en dat was meteen raak.

Uiteindelijk is het dit geworden:

J. Guillem Formentor frameset (met titanium zadelpen en zadelpenklem)
DT Swiss R32 wielset
Ultegra Di2 groupset (12-25 cassette)
Rotor 3D24 Crankset, 50/34
Power2Max type S powermeter
Continental GP4000 S II 25mm

Het zadel wordt bepaald tijdens de bikefitting die we gaan doen wanneer ik de fiets kom ophalen. Verder is de fiets met zwart aangekleed, bidonhouders, stuur, SPD-SL pedalen. Foto's volgen uiteraard zodra hij binnen is!

Met dank aan Kluus voor het aanhoren van, en feedback geven op, al mijn overwegingen tijdens ontelbare lunches op het werk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
Koers.cc (Thomas & Serge) zijn goed gasten. Maak ook even wat foto's als hem gaat ophalen. Ben wel benieuwd.

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:17
Mooi frame hoor, ik loop altijd wel warm voor titanium, al vind ik denk ik persoonlijk de klassieke look mooier bij titanium (dus The Major). Ik had nog nooit van dit merk gehoord trouwens.

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swbr
Het is het nieuwe merk van Jan-Willem Sintnicolaas, de grondlegger van Vannicholas. Het verhaal is op internet te vinden, maar in korte lijnen, hij is daar weggegaan en uiteindelijk toch weer fietsen gaan ontwerpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
Blerf schreef op maandag 21 november 2016 @ 10:00:
Maar nu zie ik wat Zwift voor bij komen en dat is iets wat ik naast al mijn andere dingen veel doe. Ik ben ride leader voor Zwift op de Maandag avonden om 20:00 ( Back to Work Ride ) 2.5w 3w/ kg voor de mensen die willen joinen. ( staat in de event module )
Poging gedaan vanavond om aan te haken.
Maar ging in begin iets niet helemaal lekker met power waardes (laptop lag te ver van fiets)
Dus moest poging doen om gat van ruim 20 seconde dicht te rijden, wat niet echt lukte want vooraan gaven ze ook goed gas volgens mij ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

Mooi swbr, ik heb heel benieuwd! En die ontelbare lunches is geen probleem natuurlijk, ik vind dat alleen maar mooi. ;)

[ Voor 81% gewijzigd door Kluus op 21-11-2016 20:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blerf
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08-07 14:34

Blerf

VroomVroom

@swbr
Ben erg benieuwd! heb naast mijn Canyon carbon ook nog een titanium monster :) Super fijn rijden hoor, word je wel gelukkig van denk ik zomaar.
DDX schreef op maandag 21 november 2016 @ 20:31:
[...]

Poging gedaan vanavond om aan te haken.
Maar ging in begin iets niet helemaal lekker met power waardes (laptop lag te ver van fiets)
Dus moest poging doen om gat van ruim 20 seconde dicht te rijden, wat niet echt lukte want vooraan gaven ze ook goed gas volgens mij ;)
Ja er gebeurde van alles groepen mensen die weg vielen ook..., dat bij 80man is gelijk een gat van 1km en een beetje :( Maar goed next week gewoon weer aanhaken. Is een gezellige groep altijd.

iRacing profiel | Twitch | Formerly known as Marty26 || En ja ben nog steeds een deslikt!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
Zou handig zijn als je bij een groepsrit 1 keer optie hebt om terug te jumpen naar groep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

DDX schreef op maandag 21 november 2016 @ 21:47:
Zou handig zijn als je bij een groepsrit 1 keer optie hebt om terug te jumpen naar groep.
Ja, zou dan wel een setting moeten zijn die de organisator kan instellen. Voor social rides zoals de back to work en onze CTWT rit is het prima, maar voor de races is het natuurlijk weer wat minder handig. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
Maar met een race mis je dan de auto's waarachter je kan terugkomen ;)

Pagina: 1 ... 5 ... 111 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor ervaringen, discussie en vragen over fietscomputers, fietsroutes e.d. kun je terecht in dit topic:
Het grote fietscomputer topic

Voor ervaringen, discussie en vragen over Indoor Cycling, kun je terecht in dit topic:
Het grote indoor cycling topic

Advies over welke fiets je het beste kunt kopen kun je beter in Verkeer & Vervoer vragen. Daar een nieuw topic openen werkt beter dan hier off-topic gaan.