Ik werk in een ziekenhuis waar de ramen niet open kunnen. Ik word niet blij van binnen sporten, ik ga vanavond een 55 km ronde fietsen in het donker met een 500 lumen lamp. Eerste keer met deze lamp, zal de actiecamera ook aanzetten. Lamp zou 3 uur licht moeten geven. Heb nog extra lampje voor. Landweggetjes in Groningen wil je niet ongezien rijden.
Net weer een mooi shirt en bib gescoord bij Primal Wear. Ook op sale artikelen nu 50% korting met de code:
Members only:
. Ik heb al een shirtje van hen. Fijne fit en met 184 is een maatje LG prima.
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers.
Inloggen
Dat is iets waar we wel mee bezig zijn op het moment, om te kijken of je een soort van Magnetic feature kan bouwen zodat mensen toch bij elkaar blijvenDDX schreef op maandag 21 november 2016 @ 21:47:
Zou handig zijn als je bij een groepsrit 1 keer optie hebt om terug te jumpen naar groep.
Maar goed die feature staat niet boven aan de lijst der lijsten van features die mensen graag willen hebben.
iRacing profiel | Twitch | Formerly known as Marty26 || En ja ben nog steeds een deslikt!!
Ik heb vandaag de Zwift FTP test gedaan. (eerst de spindown calibratie gedaan). De uitgebreide variant, waar je eerst intervalletjes doet en daarna nog even 5 minuten op 250 watt (ik ging helemaal stuk, kwam tot stilstand) en daarna 20 minuten op max fietsen. Wat is dat zwaar zeg.
https://www.strava.com/activities/782844517
Uiteindelijk een score van 182 gehaald.
Ik heb gisterenavond de 2 keer 8 minuten test van trainerroad gedaan. Dit keer dus niet conservatief ingezet en gegaan tot het gaatje (zoals jullie zeiden). Uiteindelijk is mijn FTP daardoor van 183 naar 231 gegaan. Dat zal gedeeltelijk zijn omdat ik netjes de afgelopen 4 weken het programma heb gevolgd (4 keer in de week), maar ik denk bovenal omdat ik echt tot het gaatje ben gegaan. Ik heb de inspoanning wel behoorlijk constant kunnen houden, qua wattage misschien maar 5 watt afwijking. Ik was er bijna verbaasd over dat ik zo goed mijn ritme vond.
Ik had de 10 minuten herstel tussen de twee tests ook echt even nodig en na afloop van de test heb ik toch nog wel een paar keer moeten slikken.:-)
https://www.strava.com/activities/782747899
Ik ben overigens wel benieuwd naar de komende weken. De trainingen moeten nu wel even een stuk intensiever gaan worden..
Ik had de 10 minuten herstel tussen de twee tests ook echt even nodig en na afloop van de test heb ik toch nog wel een paar keer moeten slikken.:-)
Ik ben overigens wel benieuwd naar de komende weken. De trainingen moeten nu wel even een stuk intensiever gaan worden..

[ Voor 7% gewijzigd door WaSteiL op 23-11-2016 07:57 ]
FTP testen zijn nooit leukTorgo schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 22:17:
Ik heb vandaag de Zwift FTP test gedaan. (eerst de spindown calibratie gedaan). De uitgebreide variant, waar je eerst intervalletjes doet en daarna nog even 5 minuten op 250 watt (ik ging helemaal stuk, kwam tot stilstand) en daarna 20 minuten op max fietsen. Wat is dat zwaar zeg.![]()
Ik heb in Januari weer een test moment, vorig jaar zat ik op 261 maar gemeten uit de trainer, ben benieuwd wat die nu doet met power-meter als source.
Zoals Zwift mijn trainings blokken auto aanpast vind ik zo fijn, lekker blokken doen

iRacing profiel | Twitch | Formerly known as Marty26 || En ja ben nog steeds een deslikt!!
de trainingen de komende weken zullen pittig zijn, maar als je de 2x8 goed hebt kunnen volbrengen zullen de trainingen ook wel lukken. Je zal je af en toe wel zware benen hebben.WaSteiL schreef op woensdag 23 november 2016 @ 07:55:
Ik heb gisterenavond de 2 keer 8 minuten test van trainerroad gedaan. Dit keer dus niet conservatief ingezet en gegaan tot het gaatje (zoals jullie zeiden). Uiteindelijk is mijn FTP daardoor van 183 naar 231 gegaan. Dat zal gedeeltelijk zijn omdat ik netjes de afgelopen 4 weken het programma heb gevolgd (4 keer in de week), maar ik denk bovenal omdat ik echt tot het gaatje ben gegaan. Ik heb de inspoanning wel behoorlijk constant kunnen houden, qua wattage misschien maar 5 watt afwijking. Ik was er bijna verbaasd over dat ik zo goed mijn ritme vond.
Werkt het fijn met Trainer-Road? nooit mee gereden eigelijk.Tarkin schreef op woensdag 23 november 2016 @ 08:59:
[...]
de trainingen de komende weken zullen pittig zijn, maar als je de 2x8 goed hebt kunnen volbrengen zullen de trainingen ook wel lukken. Je zal je af en toe wel zware benen hebben.
Ik vind het persoonlijk heel fijn werken ja. Kben nu bezig aan sweet spot base II mid volume en ik moet zeggen dat de trainingen toch wel pittiger zijn dan de low volume.Blerf schreef op woensdag 23 november 2016 @ 09:01:
[...]
Werkt het fijn met Trainer-Road? nooit mee gereden eigelijk.
Na m'n eerste 6 weken had ik ook een nieuwe FTP test gedaan en dan ben ik ook met een 40watt naar boven gegaan. Kwestie van gerichter trainen enzo, binnen een paar weken hoop ik nog verbetering te hebben maar het zal wel niet met zo'n grote stappen zijn.
Ik ben de vorige keer ook tot het gaatje gegaan op de ftp test en merk nu ook dat de trainingen "zwaarder" zijn. Maar waarschijnlijk was dat omdat de eerste 8min test niet volledig correct gedaan was, dus we kunnen er alleen maar de voordelen van hebben binnenkort
als je wilt beginnen met TR trouwens, PM me, ik heb nog wel een maand gratis trainerroad weg te geven
[ Voor 5% gewijzigd door Tarkin op 23-11-2016 09:06 ]
TrainerRoad trainingen zijn niet leuk. Het leuke zit hem in het feit dat je een plan hebt en dat je weet dat je efficiënt aan het trainen bent. Je zit niet doelloos binnen te rijden, maar je weet dat je echt een training doet alsof er een personal coach naast je staat en dat elke training gemaakt is om je beter te maken.
TrainerRoad geeft vooral voldoening omdat het werkt. (voor mij toch)
TrainerRoad geeft vooral voldoening omdat het werkt. (voor mij toch)
Ik vind Trainer-Road fijner dan Zwift, je krijgt ook tips tijdens de trainingen, stukjes Single Leg, etc..Blerf schreef op woensdag 23 november 2016 @ 09:01:
[...]
Werkt het fijn met Trainer-Road? nooit mee gereden eigelijk.
Ook kan het scherm minimaal, dan kan je een film op de achtergrond bekijken, maar echt volgen ga je niet
Hello fellow humans
Ik moet zeggen dat ik het erg leuk vindt, maar het is denk ik wel een stukje persoonlijke smaak. Bij mij moet je bijvoorbeeld niet aankomen met een video van een beklimming, daar heb ik helemaal niets mee.
Ik zet mijn fiets goed, laptop aan met wat series, trainerroad op de ipad aan en dan is het knallen. Ik doe de general build - low volume. Dat is voor mij ook meer dan voldoende. 4 keer per week is genoeg in een druk schema.
Dat is misschien het enige wat ik kan benoemen van trainerroad: ze zouden wat meer kunnen doen voor de mensen die niet 4 keer in de week willen fietsen. Natuurlijk kan je het zelf aanpassen naar het ritme wat je wilt, maar voor mij werkt het juist erg goed dat ik die 4 momenten heb in de week. Maar je zou het moeten kunnen aanpassen naar bijvoorbeeld 2 of 3 keer in de week. trainerroad is misschien wel een beetje teveel voor de die hards.. wat voor mij een geode stok achter de deur is, maar voor andere misschien demotiverend kan werken.
Ik zet mijn fiets goed, laptop aan met wat series, trainerroad op de ipad aan en dan is het knallen. Ik doe de general build - low volume. Dat is voor mij ook meer dan voldoende. 4 keer per week is genoeg in een druk schema.
Dat is misschien het enige wat ik kan benoemen van trainerroad: ze zouden wat meer kunnen doen voor de mensen die niet 4 keer in de week willen fietsen. Natuurlijk kan je het zelf aanpassen naar het ritme wat je wilt, maar voor mij werkt het juist erg goed dat ik die 4 momenten heb in de week. Maar je zou het moeten kunnen aanpassen naar bijvoorbeeld 2 of 3 keer in de week. trainerroad is misschien wel een beetje teveel voor de die hards.. wat voor mij een geode stok achter de deur is, maar voor andere misschien demotiverend kan werken.
Verwijderd
Bij traditional base gaat dat anders primajoint_me schreef op woensdag 23 november 2016 @ 09:15:
[...]
Ook kan het scherm minimaal, dan kan je een film op de achtergrond bekijken, maar echt volgen ga je niet
Onder specialty -> Enthusiast hebben ze ook time crunched en maintenance plans die minder tijd kosten.WaSteiL schreef op woensdag 23 november 2016 @ 09:20:
Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef
Tnx was even nieuwsgierig, ik rijd nu zelf op Zwift maar heb trainings programma van de trainer die ik moet volgen. Heb er een paar custom aan gemaakt in Zwift omdat het makelijk is vooral de blokken zegmaar.
hij leest alles uit op trainingpeaks
hij leest alles uit op trainingpeaks
Ik heb gisteren een aantal kilometers in het wiel van DDX gezeten op de beklimming in Zwift. Was voor mij weer de eerste keer sinds maanden op de fiets. Ik ging goed stuk en op een gegeven moment toch maar eigen tempo gaan rijden. Is wel grappig om zo samen te rijden, het motiveerd iig wel.
Best leuk die beklimming in zwift ja, mist alleen gevoel van echte beklimming.
Op het eind van mijn rit ook nog poging gedaan op het vlakke op met bekende samen te rijden wat echt totaal niet lukte, iedere keer ging er een van ons te snel en onstond er weer gat van paar seconde.
(was ook nog best lastig om elkaar te vinden in zwift, steeds stukje heen en weer fietsen op brug)
Op het eind van mijn rit ook nog poging gedaan op het vlakke op met bekende samen te rijden wat echt totaal niet lukte, iedere keer ging er een van ons te snel en onstond er weer gat van paar seconde.
(was ook nog best lastig om elkaar te vinden in zwift, steeds stukje heen en weer fietsen op brug)
Gisteravond eindelijk weer eens een rondje buiten gedaan (eerste van November).. Na al dat ellendige kloteweer was het toch wel weer lekker... Als het goed is blijft het deze week ook nog droog, dus even kijken of we nog wat kilometers kunnen maken deze week.
Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl
Zo kom je steeds meer into die FTP tests en zijn ze steeds nauwkeuriger.
Ik ben benieuwd of het straks lukt om buiten mijn FTP te testen wanneer mijn powermeter eindelijk binnen is, op zich heb ik een aardig parcours over een industrie terein in gedachten welke normaal ook regelmatig in gebruik is als cirquit voor motor races (dus goed asvalt, ruime bochten en hopelijk 's-avonds weinig verkeer).
Het voordeel van Zwift boven trainerroad voor mij is dat ik zo veel mogelijk probeer buiten te fietsen, zo'n trainingplan in TR slaat in mijn optiek nergens meer op als ik meer dan 50% van de workouts moet vervangen met "outdoor ride". Ik vind het dan leuker om die keer dat ik binnen moet fietsen mee te kunnen doen met een wedstrijdje tegen anderen.
Zo hoef ik tenminste ook niet te wachten tot de volgende gelegenheid om een FTP test te doen wanneer ik mijn vermogensmeter binnen heb. Kan ik die straks direct als input voor Zwift gebruiken.
Ik ben benieuwd of het straks lukt om buiten mijn FTP te testen wanneer mijn powermeter eindelijk binnen is, op zich heb ik een aardig parcours over een industrie terein in gedachten welke normaal ook regelmatig in gebruik is als cirquit voor motor races (dus goed asvalt, ruime bochten en hopelijk 's-avonds weinig verkeer).
Het voordeel van Zwift boven trainerroad voor mij is dat ik zo veel mogelijk probeer buiten te fietsen, zo'n trainingplan in TR slaat in mijn optiek nergens meer op als ik meer dan 50% van de workouts moet vervangen met "outdoor ride". Ik vind het dan leuker om die keer dat ik binnen moet fietsen mee te kunnen doen met een wedstrijdje tegen anderen.
Zo hoef ik tenminste ook niet te wachten tot de volgende gelegenheid om een FTP test te doen wanneer ik mijn vermogensmeter binnen heb. Kan ik die straks direct als input voor Zwift gebruiken.
[ Voor 7% gewijzigd door Kluus op 23-11-2016 10:56 ]
Ik wilde vanmorgen stukje buiten gaan fietsen.M@cer schreef op woensdag 23 november 2016 @ 10:37:
Gisteravond eindelijk weer eens een rondje buiten gedaan (eerste van November).. Na al dat ellendige kloteweer was het toch wel weer lekker... Als het goed is blijft het deze week ook nog droog, dus even kijken of we nog wat kilometers kunnen maken deze week.
Maakte alleen de fout door op buienradar te kijken, die gaf aan dat er flinke regenwolken aankwamen. (achteraf had ik prima droog rondje kunnen fietsen)
En buienradar weet het nogsteeds niet of het nou wel of niet droog blijft...
Ben blij als die ellendige novembermaand voorbij is...Elk jaar hetzelfde verhaal hier, slecht weer, weinig motivatie en vroeg donker..
Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl
Je moet het wel of niet fietsen niet van buienradar af laten hangen. Dan fiets je waarschijnlijk vaker niet dan wel. Soms lijken de buien vrij drastisch, terwijl er in de praktijk niks of weinig uit komt. Voor mij is het belangrijkste dat ik droog vertrek.DDX schreef op woensdag 23 november 2016 @ 10:45:
[...]
Ik wilde vanmorgen stukje buiten gaan fietsen.
Maakte alleen de fout door op buienradar te kijken, die gaf aan dat er flinke regenwolken aankwamen. (achteraf had ik prima droog rondje kunnen fietsen)
En buienradar weet het nogsteeds niet of het nou wel of niet droog blijft...
Gisteren was het inderdaad erg lekker fietsweer. Totaal niet koud (lange broek, ondershirt en t-shirt met armstukken) en de weg was in de middag ook aardig droog. Maar het blijft oppassen met blad.
Gisteren ook weer eens woon-werk gedaan, 's-morgens was het wel een troep op de weg (dus ik moest toch weer poetsen) en veel wind tegen. Kwam er 15km voor aankomst ook achter dat ik met een aflopende achterband zat, gelukkig heb ik het precies gered tot de fietskelder op mijn werk
.
Na de lunch de band vervangen. Ik had zo'n k-continental biba bij met een los binnenventiel. Toen ik het patroon los dacht te draaien eindigde dat met een harde sis, lege band en het binnenventiel wat nog keurig aan het patroon kraantje vast zat...
Enfin, binnenventiel terug gedraait, tweede patroon gebruikt, maar die durfde ik niet meer zo vast te draaien op het ventiel waardoor er meer CO2 buiten dan in de band kwam.
's-middags bleek ook nog eens mijn buitenband niet helemaal goed te zitten. Geen CO2 patronen meer dus tot de Velosoof gehobbeld waar ik een pomp kon lenen om de boel weer netjes te maken
. Rest van de terugweg was heerlijk.
Na de lunch de band vervangen. Ik had zo'n k-continental biba bij met een los binnenventiel. Toen ik het patroon los dacht te draaien eindigde dat met een harde sis, lege band en het binnenventiel wat nog keurig aan het patroon kraantje vast zat...
's-middags bleek ook nog eens mijn buitenband niet helemaal goed te zitten. Geen CO2 patronen meer dus tot de Velosoof gehobbeld waar ik een pomp kon lenen om de boel weer netjes te maken
*knip* De vraag stellen is 'm beantwoorden.
[ Voor 86% gewijzigd door naitsoezn op 23-11-2016 14:08 ]
Normaal maakt het mij niet zo veel uit idd, maar op dit moment wil ik nog even m'n rondjes veilig droog maken.wisselwerking schreef op woensdag 23 november 2016 @ 10:57:
[...]
Je moet het wel of niet fietsen niet van buienradar af laten hangen. Dan fiets je waarschijnlijk vaker niet dan wel. Soms lijken de buien vrij drastisch, terwijl er in de praktijk niks of weinig uit komt. Voor mij is het belangrijkste dat ik droog vertrek.
Komt straks wel weer, dan fiets ik gewoon weer in stromende regen
*knip*
De redenatie hierachter was dat veel mensen een terugval hadden in juni/juli aangezien het van een hele winter gestructureerd naar gewone ritjes gaat. Ik weet dat ze voor hun eigen winkel spreken, maar ik geloof toch dat er een grond van waarheid in zit
In een van de podcasts van TR kwam dit aan bod. En ze vertelden toen dat het beter is om toch die 50% gestructureeerde trainingen op de rollen te doen. Aangezien je buiten meestal gewoon rijd en niet echt gestructureerd kan trainen.Kluus schreef op woensdag 23 november 2016 @ 10:39:
Zo kom je steeds meer into die FTP tests en zijn ze steeds nauwkeuriger.
De redenatie hierachter was dat veel mensen een terugval hadden in juni/juli aangezien het van een hele winter gestructureerd naar gewone ritjes gaat. Ik weet dat ze voor hun eigen winkel spreken, maar ik geloof toch dat er een grond van waarheid in zit
[ Voor 82% gewijzigd door naitsoezn op 23-11-2016 14:09 . Reden: quote verwijderd ]
Co2 Patronen... ik heb nog geen systeem gevonden wat dat dus 99% goed doet. Nu ook gewoon pompje bij me dan maar 7.5bar naar huis ipv 8, maar wel altijd raak zegmaar.
Vraag me af of die kleine pompjes met patronen er in het wel goed zouden doen, totaal geen ervaring mee zelf.
Vraag me af of die kleine pompjes met patronen er in het wel goed zouden doen, totaal geen ervaring mee zelf.
*knip* Don't feed...
[ Voor 93% gewijzigd door naitsoezn op 23-11-2016 14:10 ]
*knip* off-topic
[ Voor 95% gewijzigd door naitsoezn op 23-11-2016 14:11 ]
https://www.strava.com/athletes/3141922 http://www.diabloprogress.com/player/gotkwakke-2365 http://eu.battle.net/d3/en/profile/GoTKwakke-2365/hero/74145410
Je weet dat DDX herstellende is van een flink ernstige kwetsuur?wisselwerking schreef op woensdag 23 november 2016 @ 10:57:
[...]
Je moet het wel of niet fietsen niet van buienradar af laten hangen. Dan fiets je waarschijnlijk vaker niet dan wel. Soms lijken de buien vrij drastisch, terwijl er in de praktijk niks of weinig uit komt. Voor mij is het belangrijkste dat ik droog vertrek.
Gisteren was het inderdaad erg lekker fietsweer. Totaal niet koud (lange broek, ondershirt en t-shirt met armstukken) en de weg was in de middag ook aardig droog. Maar het blijft oppassen met blad.
4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19
Nou op zich werkt het pompje prima, ik geef hier meer de schuld aan de biba fabriekant. Als je gaat zoeken vind je ook overal klachten dat bij continental de binnenventielen veel te los zitten. Ik heb zelfs al de suggestie gevonden om hem vast te zetten met loctideBlerf schreef op woensdag 23 november 2016 @ 11:33:
Co2 Patronen... ik heb nog geen systeem gevonden wat dat dus 99% goed doet. Nu ook gewoon pompje bij me dan maar 7.5bar naar huis ipv 8, maar wel altijd raak zegmaar.
Dit was me (en is me ook al eens) ook overkomen met een handpompje wat je moet aandraaien. Het enige issue wat hier aan de patronen te wijten is is dat die op een gegeven moment op zijn

Ik heb hetzelfde gehad met een pompje die je erop moest draaien. Ik stond langs de kant met een band die langzaam leegliep. Ik draai het pompje erop, band vol na heel lang pompen en draai het pompje er vanaf: ventiel eruit gedraaid... tja dan zit je met een probleem. Want erop draaien werkt wel weer, maar na het pompen zit je weer met hetzelfde probleem.
Ik ben uiteindelijk maar naar een woning gelopen en aangebeld en gevraagd naar een tangetje om ventiel vast te zetten. Verder hadden ze ook nog een normale pomp die hem hard genoeg kon krijgen om thuis te komen. Pomp in de prullenbak geflikkerd,,
Ik ben uiteindelijk maar naar een woning gelopen en aangebeld en gevraagd naar een tangetje om ventiel vast te zetten. Verder hadden ze ook nog een normale pomp die hem hard genoeg kon krijgen om thuis te komen. Pomp in de prullenbak geflikkerd,,
Reden waarom ik geen binnenbanden meer koop met verwijderbaar ventiel. Ga er toch geen anti-lekrij middel inspuiten.
[ Voor 14% gewijzigd door Graham op 23-11-2016 12:45 ]
Dat weet ik hoor. Het was ook eigenlijk niet zozeer direct aan DDX gericht, maar meer in het algemeen. DDX is één van de grootste bikkels, zo niet de grootste bikkel, van dit topic. Het feit dat hij nu al weer op de fiets stapt zegt al genoegLuPo schreef op woensdag 23 november 2016 @ 12:25:
[...]
Je weet dat DDX herstellende is van een flink ernstige kwetsuur?
Ik had niet anders verwacht hoor.DDX schreef op woensdag 23 november 2016 @ 11:22:
[...]
Normaal maakt het mij niet zo veel uit idd, maar op dit moment wil ik nog even m'n rondjes veilig droog maken.
Komt straks wel weer, dan fiets ik gewoon weer in stromende regen
[ Voor 30% gewijzigd door wisselwerking op 23-11-2016 12:57 ]
Ahhhhhhhh, vandaar..Graham schreef op woensdag 23 november 2016 @ 12:44:
Reden waarom ik geen binnenbanden meer koop met verwijderbaar ventiel. Ga er toch geen anti-lekrij middel inspuiten.
Ik vroeg me oprecht al af waarom ze die biba's überhaupt met lossen ventielonderdelen maken (en ik heb die dingen ook al vaak zat losgedraaid bij het oppompen van mijn banden).
Weer een mysterie in het (fiets)leven opgelost.
Thanks
Weet je dan uit ervaring welke je moet hebben, want ik zie het bij een gemiddelde webshop er niet bij staan.Graham schreef op woensdag 23 november 2016 @ 12:44:
Ik koop Michelin A1 Ultralicht AirComp binnenbanden (zie oa Mantel). Staat overigens wel bij dat ze voor een bandbreedte van 23mm max zijn maar ik heb er geen problemen mee gehad icm 25mm. Zelfs met meerdere afdalingen niet. Zijn wel iets duurder dan de meeste binnenbanden maar ook wel wat lichter, maar weer niet zo licht en snel lek als latex.WaSteiL schreef op woensdag 23 november 2016 @ 21:26:
[...]
Weet je dan uit ervaring welke je moet hebben, want ik zie het bij een gemiddelde webshop er niet bij staan.
[ Voor 11% gewijzigd door Graham op 24-11-2016 00:52 ]
Gisteren weer even een perfect staaltje van de asociale wielrenner meegemaakt en ik snap ook wel waarom we toch zo'n slechte naam hebben..
Ik reed in de auto vanaf mijn werk terug naar huis op een echt donker stukje weg en zie daar een wielrenner fietsen zonder licht tegemoet komen. Ik geef een goedbedoeld seintje met mijn groot-licht om aan te geven dat zijn licht het niet doet. Maar wat krijg ik terug, een mooie inhoud van zijn mond op mijn auto..
Daar liet ik het dus niet bij zitten, auto omgedraaid en erachteraan.. Even netjes de wielrenner aan de kant gezet met mijn auto en vragen waarom hij dat in hemelsnaam doet. Begint ie tekeer te gaan dat hij wel een licht heeft en hij wil dat laten zien.. Komt ie aan met zo'n klein Hema lichtje wat bovendien nog uitstaat ook, vanaf dat moment begint hij wel een beetje bij te draaien en excuses te maken..
Sommige mensen willen volgens mij gewoon dood, je bent volkomen kansloos tegen een auto en als je dan niet zorgt dat je gezien wordt maak je die kans alleen maar groter.
Toch maar even opgezocht op Strava en voorzien van een mooi berichtje op zijn rit
Ik reed in de auto vanaf mijn werk terug naar huis op een echt donker stukje weg en zie daar een wielrenner fietsen zonder licht tegemoet komen. Ik geef een goedbedoeld seintje met mijn groot-licht om aan te geven dat zijn licht het niet doet. Maar wat krijg ik terug, een mooie inhoud van zijn mond op mijn auto..
Daar liet ik het dus niet bij zitten, auto omgedraaid en erachteraan.. Even netjes de wielrenner aan de kant gezet met mijn auto en vragen waarom hij dat in hemelsnaam doet. Begint ie tekeer te gaan dat hij wel een licht heeft en hij wil dat laten zien.. Komt ie aan met zo'n klein Hema lichtje wat bovendien nog uitstaat ook, vanaf dat moment begint hij wel een beetje bij te draaien en excuses te maken..
Sommige mensen willen volgens mij gewoon dood, je bent volkomen kansloos tegen een auto en als je dan niet zorgt dat je gezien wordt maak je die kans alleen maar groter.
Toch maar even opgezocht op Strava en voorzien van een mooi berichtje op zijn rit
[ Voor 4% gewijzigd door M@cer op 24-11-2016 08:16 ]
Buiten dat het ontzettende eikel is snap ik niet dat dat soort lichtjes verkocht/gebruikt mogen worden. Je ziet mensen er echt niet goed mee (dat is de bedoeling van dat soort lampjes). Dat ze zelf iets zien is al helemaal onmogelijk.
Weet niet hoe de wet in elkaar zit maar vraag me af of er een minimaal aantal lummen wat een lampje moet kunnen uitstralen. Volgens mij is het wel zo dat je in NL geen knipperende lampjes mag voeren.
Weet niet hoe de wet in elkaar zit maar vraag me af of er een minimaal aantal lummen wat een lampje moet kunnen uitstralen. Volgens mij is het wel zo dat je in NL geen knipperende lampjes mag voeren.
Inderdaad zie ik ook totaal niet de toegevoegde waarde van dit soort kleine lampjes.. Je ziet er ook steeds meer mensen mee, terwijl ze totaal zinloos zijn.. Dat het nou pubers of mensen die in de stad fietsen zijn kan ik me er nog iets bij voorstellen...
Ik ga er alleen vanuit de wielrenners toch wel iets slimmer zijn en goede verlichting gebruiken als ze in donkere gebieden fietsen.. Maar helaas...
Ik ga er alleen vanuit de wielrenners toch wel iets slimmer zijn en goede verlichting gebruiken als ze in donkere gebieden fietsen.. Maar helaas...
Die lichtjes zouden ze inderdaad moeten verbieden. Een reflector heeft ongeveer dezelfde werking. Je merkt pas dat er iemand fietst als je er al boven op zit. Ik heb voor de kinderen daarom ook goede lampen gekocht, waardoor je echt zichtbaar bent. Op mijn racefiets heb ik nog betere lampen (voor én achter) omdat ik echt door het buitengebied fiets en zonder mobiele bouwlamp in het water beland. Bovendien rijden de auto's daar ook nog wel eens wat harder dan toegestaan.
Als ik in de zomer ga fietsen en het onverhoopt wat langer duurt (gewoon omdat de flow lekker is, je kent dat wel), dan wil het wel eens gebeuren dat ik bij schemer nog op de fiets zit. Voor dat soort noodgevallen heb ik standaard zo'n simpel Vio 100 lampje van Decathlon op het stuur zitten. Output van ongeveer twee van die Hema lampjes, dus zeker niet voldoende voor de echt donkere ritten, maar voor noodgevallen voldoet het.
Maar... als je in deze tijd van het jaar ga fietsen, dan weet je toch van tevoren dat het donker wordt? Ik neem op dat soort ritten mijn goedkope maar o zo fijne Chinese bouwlamp mee. Op de laagste stand geeft dat ding al een enorme bak licht.
Als je zonder adequate verlichting gaat rijden ben je een flapdrol, maar als je dan ook nog zo gaat gedragen zodra iemand daar commentaar op heeft, dan heb je het echt niet begrepen
(batterijachterlampje zit overigens ook altijd op mijn fiets - zelfs op de foto in de TS)
Maar... als je in deze tijd van het jaar ga fietsen, dan weet je toch van tevoren dat het donker wordt? Ik neem op dat soort ritten mijn goedkope maar o zo fijne Chinese bouwlamp mee. Op de laagste stand geeft dat ding al een enorme bak licht.
Als je zonder adequate verlichting gaat rijden ben je een flapdrol, maar als je dan ook nog zo gaat gedragen zodra iemand daar commentaar op heeft, dan heb je het echt niet begrepen

(batterijachterlampje zit overigens ook altijd op mijn fiets - zelfs op de foto in de TS)
[ Voor 4% gewijzigd door dreamscape op 24-11-2016 10:11 ]
Punctuality is the politeness of kings
Ik ben dit najaar twee keer toch in het stikkedonker beland omdat ik door allerlei omstandigheden te laat aan mijn point to point rit begon en er niet bij stil had gestaan dat mijn nieuwe starttijd me aan het eind in het donker zou laten belanden.
Vooral met mijn rit naar Gent was dat echt effe billen knijpen omdat de fietspaden daar twee richtingen zijn en tegemoet komende fietsers me ook niet zagen. Ik had gelukkig nog wel een achterlicht in de tas voor achterop komende auto's.
Vooral met mijn rit naar Gent was dat echt effe billen knijpen omdat de fietspaden daar twee richtingen zijn en tegemoet komende fietsers me ook niet zagen. Ik had gelukkig nog wel een achterlicht in de tas voor achterop komende auto's.
Vandaar dus dat ik de simpele noodlampjes altijd op de fiets laat zitten. Ja, het weegt een paar gram, maar ik ben niet zo'n weight weenie. Heeft ook geen zin als ik vervolgens een paar kilo overgewicht op het zadel ga hijsen
Heb er toevallig laatst een naar gekeken en helaas staat er vrij letterlijk dat *elke* vorm van verlichting, mits juiste kleur en niet knipperend voldoet. Dus ook die mini dingen met 1 ledje die onzichtbaar naar beneden schijnt. Hopelijk komt hier binnenkort eindelijk eens een verbeterend wetsvoorstel voor...Graham schreef op donderdag 24 november 2016 @ 09:41:Weet niet hoe de wet in elkaar zit maar vraag me af of er een minimaal aantal lummen wat een lampje moet kunnen uitstralen. Volgens mij is het wel zo dat je in NL geen knipperende lampjes mag voeren.
Dat hoop ik ook. Bedankt iig voor de bevestiging qua knipperende lichten. Je ziet het nog vaak zat maar vind het eigenlijk niet fijn, vooral als je achter iemand zit. Gelukkig geen last van epilepsie.
Hopelijk komt er wat strengere wetgeving mbt wat voor soort sterkte een licht voor/achter minimaal moet hebben.
Hopelijk komt er wat strengere wetgeving mbt wat voor soort sterkte een licht voor/achter minimaal moet hebben.
Wednesday Night Crit Racing
Dacht dit vinden jullie denk ik ook wel leuk.Woensdag avond Crits met het Nederlands olympisch wielertalenten team
Elke Woensdag om 20:00
Alle cat's kunnen mee rijden. ( en nee er zijn geen prijzen )
rond de 35 a 40km per race ( byv 4laps flat watopia )
Je kunt gewoon joinen middels de events module.
Dacht dit vinden jullie denk ik ook wel leuk.Woensdag avond Crits met het Nederlands olympisch wielertalenten team
Elke Woensdag om 20:00
Alle cat's kunnen mee rijden. ( en nee er zijn geen prijzen )
rond de 35 a 40km per race ( byv 4laps flat watopia )
Je kunt gewoon joinen middels de events module.
[ Voor 6% gewijzigd door Blerf op 24-11-2016 13:45 ]
Ik heb mijn achterlicht wel altijd op stand knipperen.. Maar dit is voor mijn eigen veiligheid aangezien je gewoon veel beter zichtbaar bent.. Ik weet dat het niet mag en een boete zal ik zonder morren betalen, maar ik kan me niet voorstellen dat ze hier een boete voor gaan uitdelen als ik kijk naar de hoeveelheid mensen die zonder licht fietst.
Dat is dus de vraag. In dit rapport: http://www.fietsberaad.nl...port_Fietsverlichting.pdfM@cer schreef op donderdag 24 november 2016 @ 13:51:
Ik heb mijn achterlicht wel altijd op stand knipperen.. Maar dit is voor mijn eigen veiligheid aangezien je gewoon veel beter zichtbaar bent..
staat dat de opvallendheid van een knipperend achterlicht niet duidelijk beter is, en dat het inschatten van de positie van een knipperende lamp lastiger is.
Wat dat betreft is er zeker wat voor te zeggen om niet met een knipperende lamp te fietsen.
Ik heb een aantal maanden geleden iemand van zijn sokken afgereden met 5 km per uur omdat, bijna donker was, regende, hij zijn fietslampen niet aan had en zijn kleding heel donkerblauw, zwart waren. Ook stond er verderop al een politie met zwaailampen aan, waardoor hij nog minder opviel. Hij had voorrang, ik had het hem ook graag gegeven aangezien ik er wel een aantal nachtjes niet zo goed van geslapen heb, ondanks dat hij als enige schade een afgebroken voortand had, die ooit al eens was afgebroken.
Politie erbij geweest natuurlijk, procesverbaal opgemaakt, politie belde een paar dagen later nog om te kijken hoe het ging etc, alleen wacht ik nog op vonnis van de rechtbank, want ze zeiden dat je wel een flinke boete kon krijgen voor het aanrijden van een fietser.
En dan ga je pas echt letten op fietser die geen licht aanhebben, maar dat zijn er echt heel veel, of inderdaad wat hier gezegd wordt die lampjes die bijna niet schijnen. Mensen zijn echt levensmoe.
Politie erbij geweest natuurlijk, procesverbaal opgemaakt, politie belde een paar dagen later nog om te kijken hoe het ging etc, alleen wacht ik nog op vonnis van de rechtbank, want ze zeiden dat je wel een flinke boete kon krijgen voor het aanrijden van een fietser.
En dan ga je pas echt letten op fietser die geen licht aanhebben, maar dat zijn er echt heel veel, of inderdaad wat hier gezegd wordt die lampjes die bijna niet schijnen. Mensen zijn echt levensmoe.
Als ik bij mantel overschoenen of een regenjack bestel lijkt het er op dat er een gratis Oakley fietsbril bij zit? Nieuwe actie of een foutje van Mantel?
Geen idee maar ik kan het reproduceren.Noxa schreef op donderdag 24 november 2016 @ 17:10:
Als ik bij mantel overschoenen of een regenjack bestel lijkt het er op dat er een gratis Oakley fietsbril bij zit? Nieuwe actie of een foutje van Mantel?
Ik denk toch een foutje, bij elk product wat ik toevoeg krijg ik er 1 bij.
Grappig foutje, ik heb ze maar even een mailtje gestuurd.
Ik was aan het kijken naar de Tacx Flux want wil graag met een trainer de winter door. Maar naar aanleiding van jou post toch ook naar de Snap gaan kijken. Knoop doorgehakt en voor de Snap in plaats van de Flux gegaan. Gister mijn eerste rondje in Zwift gedaan, vandaag voel ik mijn bovenbenen. Bevalt erg goed! Moet eigenlijk wel nog even een calibratie doen dat had ik even overgeslagen.Torgo schreef op zaterdag 19 november 2016 @ 16:41:
Eindelijk de knoop doorgehakt en de Wahoo KICKR Snap gekocht. Hij is in de aanbieding bij Futurumshop als bundle met de Wahoo mat erbij voor EUR 550,-
Beviel hardstikke goed. Alhoewel ik per ongeluk een dikke berg in mijn route had en dat was nog best pittig.
Erg fijne en stabiele trainer. Zelf vind ik het geluidsniveau acceptabel. Mijn wederhelft vond het toch nog aanwezig. (Ik train op zolder, op de eerste verdieping vond ze het nog lawaaierig...) Even kijken of dat met de deur dicht anders is.
https://www.strava.com/activities/783739464
Twitter is sneller.. https://twitter.com/MantelCom/status/801825551199637504MrAngry schreef op donderdag 24 november 2016 @ 17:16:
Grappig foutje, ik heb ze maar even een mailtje gestuurd.
Ik heb eigenlijk al lang niet meer een wielrenner zonder fatsoenlijk licht gezien... Hier in de omgeving rijdt iedereen die nu 's-avonds rijdt altijd wel met net zo'n bak licht als ik (en vaak nog een stuk meer).
Ik heb juist al een keer seintjes gehad van een auto die vond dat mijn lamp te hoog stond waardoor ik ze verblindde..
Ik heb juist al een keer seintjes gehad van een auto die vond dat mijn lamp te hoog stond waardoor ik ze verblindde..
De Black Friday valt tot nu toe erg tegen. Eigenlijk nog niet echt iets voorbij zien komen waar ik denk: DAT is een goede deal.
Het lijkt erop alsof de meeste webshops eerst opprijzen en dan afprijzen. Het is vooral veel geschreeuw en weinig wol.
Het lijkt erop alsof de meeste webshops eerst opprijzen en dan afprijzen. Het is vooral veel geschreeuw en weinig wol.
Vond dit wel een mooie aanbiedinghavana schreef op vrijdag 25 november 2016 @ 13:13:
De Black Friday valt tot nu toe erg tegen. Eigenlijk nog niet echt iets voorbij zien komen waar ik denk: DAT is een goede deal.
Shimano S51R:
https://www.futurumshop.n...e=2016-11-25-black-friday
Een Garmin Edge 520 bundel voor 225 euro is toch best een schappelijke prijs:havana schreef op vrijdag 25 november 2016 @ 13:13:
https://www.amazon.es/Gar...3f7fc25765130e98df94731ca
Iemand nog een 510 performance bundel kopen met nieuwe hartslagband, maar zonder out-front mount?
[ Voor 7% gewijzigd door dreamscape op 25-11-2016 13:45 ]
Ik heb wat dingen bij Mantel gekocht. Geen wereldschokkende korting maar scheelt toch weer een tientje.
Wat vinden we trouwens van deze Specialized?
Ik ben op de markt voor een dikke racefiets en mijn LBS heeft o.a. deze staan. Ik vind Specialized fietsen altijd wel vet maar bij deze krijg ik niet echt warm gevoelens.
Ik ben op de markt voor een dikke racefiets en mijn LBS heeft o.a. deze staan. Ik vind Specialized fietsen altijd wel vet maar bij deze krijg ik niet echt warm gevoelens.
Ben je specifiek op zoek naar een endurance model? (want dat is de Roubaix)Noxa schreef op vrijdag 25 november 2016 @ 14:29:
Ik heb wat dingen bij Mantel gekocht. Geen wereldschokkende korting maar scheelt toch weer een tientje.
Nee niet specifiek. Na 2 jaar rijden op geleende fietsen en een 2e hands aluminium fiets (welke iets te groot is) vind ik het nog steeds erg leuk. Kortom ik vind dat ik mezelf wel een mooie nieuwe fiets kan veroorloven.Kluus schreef op vrijdag 25 november 2016 @ 14:32:
[...]
Ben je specifiek op zoek naar een endurance model? (want dat is de Roubaix)
Endurance is niet wat ik echt zoek, het moet meer een mix zijn. Ik rij in het weekend wel lange tochten maar door de weeks is het vooral kortere stukken knallen. Daarnaast ben ik voornemens om de bergen in te gaan, niet op korte termijn maar ter zijne tijd gaat dat er wel van komen.
Verwijderd
Voordat je zo'n groot bedrag uitgeeft zou ik mij eerst laten opmeten. Aan de hand van je maten en lenigheid kun je het juiste merk/model uitkiezen. Ik zou zelf bijvoorbeeld nooit op een race geometrie kunnen zitten, kort bovenlichaam, lange benen en pijnlijke/stijve rug.Noxa schreef op vrijdag 25 november 2016 @ 14:58:
[...]
Nee niet specifiek. Na 2 jaar rijden op geleende fietsen en een 2e hands aluminium fiets (welke iets te groot is) vind ik het nog steeds erg leuk. Kortom ik vind dat ik mezelf wel een mooie nieuwe fiets kan veroorloven.
Endurance is niet wat ik echt zoek, het moet meer een mix zijn. Ik rij in het weekend wel lange tochten maar door de weeks is het vooral kortere stukken knallen. Daarnaast ben ik voornemens om de bergen in te gaan, niet op korte termijn maar ter zijne tijd gaat dat er wel van komen.
wahoo rflkt voor 30 (40 inc shipping)havana schreef op vrijdag 25 november 2016 @ 13:13:
http://eu.wahoofitness.co...one-powered-bike-computer
Goede deal, echter betreft het een matig product voor zover ik weet. Verder ben ik het wel met je eens, weinig wereldschokkends gezien. De deal van Mantel op de schwalbe ones is bv precies dezelfde die ze een tijdje terug als dinsdag deal hadden alleen was het toen een band+binnenband voor 4 euro meer. Ik denk dat er gewoon altijd al met smalle marges wordt gewerkt.
Idd. niet veel spannends behalve de Garmin 520 (met en zonder extras). Had wel wat meer stunt werkt verwacht qua prijzen op powermeters bijvoorbeeld.
De Power2Max S is nu ineens 100 euro in prijs gezakt zag ik vandaag. Zal meer te maken met de introductie van hun nieuwe type dan met Black Friday, maar kan wel interessant zijn.Graham schreef op vrijdag 25 november 2016 @ 20:38:
Idd. niet veel spannends behalve de Garmin 520 (met en zonder extras). Had wel wat meer stunt werkt verwacht qua prijzen op powermeters bijvoorbeeld.
If you try and take a cat apart to see how it works, the first thing you have on your hands is a non-working cat. -DNA
Daar heb ik zeker aan gedacht. Maar ik hoor en lees daar veel verschillende berichten over. Van mensen die zeggen dat het een must is en zij die zeggen dat je het alleen moet doen als je echt klachten hebt.Verwijderd schreef op vrijdag 25 november 2016 @ 16:27:
[...]
Voordat je zo'n groot bedrag uitgeeft zou ik mij eerst laten opmeten. Aan de hand van je maten en lenigheid kun je het juiste merk/model uitkiezen. Ik zou zelf bijvoorbeeld nooit op een race geometrie kunnen zitten, kort bovenlichaam, lange benen en pijnlijke/stijve rug.
Overigens is er laatst een test geweest van, ik geloof, het Fiets magazine. En daaruit bleek dat bij tien bike fitters er tien verschillende resultaten uit kwamen. Dus ik vraag me af wat de betrouwbaarheid is van zo'n test.
Maar ik sta open voor input. Heb je zelf ervaring daarmee? Ik heb trouwens wel even gepost bij de LBS en zij doen geen bike fitting zelf maar besteden dat uit, misschien iets om erbij te onderhandelen.
hier meermalen met Retül de bike fit gehad, en 1 keer met Specialized body fit. Heb prettiger gevoel bij Retül aangezien je op de fiets gemeten wordt, en ook zaken als beenlengte, flexibiliteit, hoeken meegenomen worden. De (kleine) afwijkingen kunnen ook zijn ontstaan door het velcro/klittenband stikkertje net iets anders te plaatsen. Maar hey.... beter een goed passende fiets, dan paar euro besparen en balen dat je je houding niet lekker kan vindenNoxa schreef op vrijdag 25 november 2016 @ 21:22:
[...]
Daar heb ik zeker aan gedacht. Maar ik hoor en lees daar veel verschillende berichten over. Van mensen die zeggen dat het een must is en zij die zeggen dat je het alleen moet doen als je echt klachten hebt.
Overigens is er laatst een test geweest van, ik geloof, het Fiets magazine. En daaruit bleek dat bij tien bike fitters er tien verschillende resultaten uit kwamen. Dus ik vraag me af wat de betrouwbaarheid is van zo'n test.
Maar ik sta open voor input. Heb je zelf ervaring daarmee? Ik heb trouwens wel even gepost bij de LBS en zij doen geen bike fitting zelf maar besteden dat uit, misschien iets om erbij te onderhandelen.
Tesla Model 3 LR DualMotor - AP & FSD | 4800Wp solar panels | 11.4GJ thermal solar panels
Ik heb gekeken maar deze fiets meting. http://www.thecyclingexpert.nl/bikefitting/
Dus eerst maten meteen en een advies wat te kopen en later een dynamische fiets meting voor de puntjes op de i.
Maar wat als er uit zo'n meeting een resultaat rolt waar je geen klik mee hebt. Of ze adviseren je echt een veel te dure Cervelo te kopen?
Dus eerst maten meteen en een advies wat te kopen en later een dynamische fiets meting voor de puntjes op de i.
Maar wat als er uit zo'n meeting een resultaat rolt waar je geen klik mee hebt. Of ze adviseren je echt een veel te dure Cervelo te kopen?
beetje bikefitter die met Retül werkt kan bijvoorbeeld ook een verstelbare fiets gebruiken voor maten te bepalen (stack, reach etc). Volgens mij zit zo'n fitter in Hilversum (tri2run?) en die kan zeer waarschijnlijk een lijst met frames & maten afgeven voor een goede fit, maar je kan ook je huidige fiets laten afstellen mbv een tacxtrainer en de retul sensoren. Wel binnen de maten van wat mogelijk is...Noxa schreef op vrijdag 25 november 2016 @ 21:31:
Ik heb gekeken maar deze fiets meting. http://www.thecyclingexpert.nl/bikefitting/
Tesla Model 3 LR DualMotor - AP & FSD | 4800Wp solar panels | 11.4GJ thermal solar panels
Ik ben op mijn huidige fiets, die ik in Mei heb aangeschaft, gewoon "opgemeten" door de zaak waar ik hem gekocht had die de fiets op een Tacx zette en terwijl ik zat te peddelen kritisch te kijken hoe mijn houding was en vooral met gerichte vragen wat ik zelf voelde. Aan de hand daarvan stelde hij de fiets steeds iets af. Verder moest ik wat oefeningen doen om mijn soepelheid in te schatten en een zitbotjes meting voor het zadel.
Geen lasers en sensors enzo dus. Ik heb nog nooit zo goed op een fiets gezeten. Vorig jaar zonder greintje pijn ritten van 200-250km gereden.
Ik moet daar wel bij zeggen dat er ruim de tijd voor werd genomen (zeker 1 - 1,5 uur denk ik). Ik denk dat de meeste LBSen even de binnenbeenlengte meten, zadel "goed" zetten en naar de volgende klant gaan.
Geen lasers en sensors enzo dus. Ik heb nog nooit zo goed op een fiets gezeten. Vorig jaar zonder greintje pijn ritten van 200-250km gereden.
Ik moet daar wel bij zeggen dat er ruim de tijd voor werd genomen (zeker 1 - 1,5 uur denk ik). Ik denk dat de meeste LBSen even de binnenbeenlengte meten, zadel "goed" zetten en naar de volgende klant gaan.
[ Voor 27% gewijzigd door Kluus op 26-11-2016 08:48 ]
Fietsmetingen = pseudowetenschap. Laat op 10 plekken een meting doen en je krijgt 10 compleet verschillende resultaten. Trek zelf de conclusie.
Gewoon zelf experimenteren kom je stukken verder mee. Voor veel mensen komt het bovendien allemaal niet zo heel nauw.
Gewoon zelf experimenteren kom je stukken verder mee. Voor veel mensen komt het bovendien allemaal niet zo heel nauw.
Gedeeltelijk eens dus, ik geloof wel dat een "Specialized methode" die ik waarschijnlijk ook heb gehad kan helpen een goed begin te bepalen. Puur omdat iemand met wat oog hiervoor mee kijkt hoe je op de fiets zit en de tijd neemt om samen een prettige zitpositie op te zoeken. En het geeft wel wat inzicht in de mogelijkheden (zoals de breedte van het zadel enzo)..havana schreef op zaterdag 26 november 2016 @ 09:04:
Fietsmetingen = pseudowetenschap. Laat op 10 plekken een meting doen en je krijgt 10 compleet verschillende resultaten. Trek zelf de conclusie.
Ik geloof ook niet zo in een harde opmeting met sensors die "exacte" getallen uitspugen die het dan maar moeten zijn.
[ Voor 20% gewijzigd door Kluus op 26-11-2016 11:17 ]
Verwijderd
Het ging ook niet om een exacte afstelling van de fiets, maar een meting zodat hij een beeld heeft van welke fietsen bij hem passen. Al heeft een afstelling mij wel heel erg geholpen, wist zelf niet meer welke kant ik mijn zadel op moest zetten of hoe hoog het zadel moest.havana schreef op zaterdag 26 november 2016 @ 09:04:
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 26-11-2016 11:15 ]
Vanochtend met -3 door de mist, toen ik thuis kwam hingen er ijspegels aan m'n baard
If you try and take a cat apart to see how it works, the first thing you have on your hands is a non-working cat. -DNA
Thnx voor jullie input. Ik ben echter nog steeds in dubio.
Aan de ene kant is het dom om nu niet een klein beetje geld uit te geven aan een meting waarmee je voorkomt dat je later spijt krijgt van een hele dure aanschaf. Zeker in het segment waar ik nu in zoek.
Aan de andere kant vind ik de prijskaartjes van de diverse fietsmetingen best heftig. 200 Euro is niet ongebruikelijk. Dat vind ik een hoop geld voor een pseudowetenschappelijke meting.
Tot nu toe rijd ik prima op mijn 2e hands barrel en die heb ik met het beter google werk ook prima af kunnen stellen. Daarnaast ben ik redelijk getraind/flexibel en verwacht ik niet hele bijzondere dingen ten aanzien van mijn positie.
What to do? Eerst maar eens op een paar potentiële aankopen gaan zitten en een stukje trappen? Volgens mij voel je snel genoeg of het dan klopt of niet. Of eerst maar eens zo'n simpele maat opname doen om de juiste frame op die manier op te sporen?
Aan de ene kant is het dom om nu niet een klein beetje geld uit te geven aan een meting waarmee je voorkomt dat je later spijt krijgt van een hele dure aanschaf. Zeker in het segment waar ik nu in zoek.
Aan de andere kant vind ik de prijskaartjes van de diverse fietsmetingen best heftig. 200 Euro is niet ongebruikelijk. Dat vind ik een hoop geld voor een pseudowetenschappelijke meting.
Tot nu toe rijd ik prima op mijn 2e hands barrel en die heb ik met het beter google werk ook prima af kunnen stellen. Daarnaast ben ik redelijk getraind/flexibel en verwacht ik niet hele bijzondere dingen ten aanzien van mijn positie.
What to do? Eerst maar eens op een paar potentiële aankopen gaan zitten en een stukje trappen? Volgens mij voel je snel genoeg of het dan klopt of niet. Of eerst maar eens zo'n simpele maat opname doen om de juiste frame op die manier op te sporen?
Echte mannen (in jouw geval zelfs met baard!) fietsen buiten!swbr schreef op zaterdag 26 november 2016 @ 13:30:
Vanochtend met -3 door de mist, toen ik thuis kwam hingen er ijspegels aan m'n baard
Als je niet al te gevoelig voor klachten ben zou ik me er niet al te druk over maken. Koop gewoon een fiets die de juiste maat heeft voor je benen, en je bent een heel eind. Denk evt. na of je een sportievere zit en relaxtere zit wilt en kies een bijpassend frame. Fiets zelf regelmatig op verschillende fietsen (bijv. huur) en zolang die maar goed afgesteld staan qua lengte heb ik nog nooit problemen gehad. Volgens mij komt het allemaal niet zo nauwkeurig. Sowieso verander je je eigen houding al enorm als je je stuur ergens anders beetpakt.Noxa schreef op zaterdag 26 november 2016 @ 14:37:
Als je een beetje een goede zaak hebt zetten ze je heus wel even netjes op je fiets voor ze je wegsturen met je nieuwe aankoop
.
Volgens mij is iedere fiets (mits de juiste framemaat) passend te krijgen. De keuze tussen endurance/race/aero zou ik in sowieso niet af laten hangen van een meting maar eerder van je wensen tbv rijeigenschappen en het type/frequentie van de ritten die je doorgaans rijdt.
Volgens mij is iedere fiets (mits de juiste framemaat) passend te krijgen. De keuze tussen endurance/race/aero zou ik in sowieso niet af laten hangen van een meting maar eerder van je wensen tbv rijeigenschappen en het type/frequentie van de ritten die je doorgaans rijdt.
Ik zag het, je futurum hoofdding vergeten, of was dat je muts?swbr schreef op zaterdag 26 november 2016 @ 13:30:
[ Voor 155% gewijzigd door Kluus op 26-11-2016 15:14 ]
Zelfde hier! 50km door de bossen gecrosst met mijn CX. Vond de kou nog best meevallen.swbr schreef op zaterdag 26 november 2016 @ 13:30:
Een goede Retul meting heb ik altijd ca 100 eur voor hoeven te betalen (en dan was hij er 1,5-2 uur mee bezig, inclusief cleats etc). de Specialized body fit was inbegrepen bij aanschaf.Noxa schreef op zaterdag 26 november 2016 @ 14:37:
Nu was mijn fiets een stuk goedkoper maar als je nu op een 2e hands barrel fietst zou ik eerst een wat goedkopere fiets kopen om daarna nog een keer een stap te kunnen maken maar goed dat ben ik en dan blijf je alsnog de afweging voor de meting hebben. Zelf heb ik dat niet gedaan maar vooral door wat proberen en internet het eea beter afgesteld.
Wat betreft de temperatuur ben ik er nu toch wel van overtuigd dat ik overschoenen ga bestellen.. ja het is te doen en nee mijn voeten waren niet zwart na 50km fietsen maar iets warmere voeten zou toch wel fijn zijn. Enige wat ik nog over twijfel is een winterbroek.. Fiets nu met een korte bib + tight hardloopbroek en op zich is dat nu op het randje met +/- 1 graad celcius. Echter de Castelli Meno 2 die ik had gezien zou ook niet veel meer comfort bieden onder de 3-4 graden.. in hoeverre is dat dan nog een vooruitgang op mijn huidige situatie? Iemand hier die in hetzelfde schuitje heeft gezeten? Ik koop liever niet een broek die niets toevoegt als ik voor hetzelfde geld ook een meer bruikbare zomerbroek kan aanschaffen..
Wat betreft de temperatuur ben ik er nu toch wel van overtuigd dat ik overschoenen ga bestellen.. ja het is te doen en nee mijn voeten waren niet zwart na 50km fietsen maar iets warmere voeten zou toch wel fijn zijn. Enige wat ik nog over twijfel is een winterbroek.. Fiets nu met een korte bib + tight hardloopbroek en op zich is dat nu op het randje met +/- 1 graad celcius. Echter de Castelli Meno 2 die ik had gezien zou ook niet veel meer comfort bieden onder de 3-4 graden.. in hoeverre is dat dan nog een vooruitgang op mijn huidige situatie? Iemand hier die in hetzelfde schuitje heeft gezeten? Ik koop liever niet een broek die niets toevoegt als ik voor hetzelfde geld ook een meer bruikbare zomerbroek kan aanschaffen..
Ik had hiervoor een Decathlon fietsbroek of een korte bib met beenstukken. De beenstukken waren echt te koud en decatlon unit was wel ok maar erg koud in het kruis (?!) en het zitvlak was heel glad dus ik bleef heen en weer schuiven op het zadel.la_fusion schreef op zaterdag 26 november 2016 @ 17:13:
Maar sinds een paar maandjes de Meno 2 en ik ben blij dat ik het gedaan heb. De zeem zit goed, glijd niet over het zadel en het is echt warm en comfortabel! Hij is nu in de aanbieding bij zowel mantel.com als 12gobiking.nl, allebei 80 Euro.
Ik vind een echte lange broek (heb een Castelli Velocissimo 2) wel een meerwaarde (of die meerwaarde voldoende is om een dergelijke uitgave te rechtvaardigen hangt ook af van jouw eigen kou gevoeligheid) hebben dan mijn een korte broek met beenstukken. De toegevoegde waarde zit bij mij met name bij het kruis. Daar merk je dat het net even warmer is.
Zo'n baard is natuurlijke isolatie hè, een beetje ijs erop maakt dat alleen maar beterKluus schreef op zaterdag 26 november 2016 @ 15:00:
Ik zag het, je futurum hoofdding vergeten, of was dat je muts?
Ter illustratie:

[ Voor 26% gewijzigd door swbr op 26-11-2016 23:56 ]
Was toch best fris vandaag maar blijkbaar is dat voor iedereen anders. Zag namelijk eind van de middag nog iemand met een mtb in korte broek fietsen. Korte is dan een relatieve term, was meer boxerqua lengte.
Verwijderd
Vraagje over een fietsbroek.
Heb 't zelfde merk voor zowel mijn zomer als winterbroek, zonder bretellen.
B'twin, met een blauw zeem.
In de zomer de korte broek en voor de winter de lange.
Nu ervaar ik in de winter dat tijdens de fietstocht de zeem niet onder mijn zitvlak blijft zitten, maar het nodig vind om zich naar voren te verplaatsen. Onprettig, moet je stoppen ding weer terug te plaatsen en weer verder.
Ontneemt een beetje de lol van de fietstocht, wil niet elke 15 minuten stoppen.
In de korte broek, geen probleem.
Je zou toch zeggen, zelfde merk/maat, moet geen probleem zijn.
Herkent iemand dit?
Hoe los je dit op?
Maatje groter/kleiner voor de winter variant?
Ander merk?
Nu ervaar ik in de winter dat tijdens de fietstocht de zeem niet onder mijn zitvlak blijft zitten, maar het nodig vind om zich naar voren te verplaatsen. Onprettig, moet je stoppen ding weer terug te plaatsen en weer verder.
Herkent iemand dit?
Hoe los je dit op?
Ander merk?
Dat en bretels houden je broek incl zeem op z'n plek.Sjoewe schreef op zondag 27 november 2016 @ 11:23:
Fietsbroeken zonder bretels zijn voor vrouwen.
Mijn ervaring met B'Twin is niet echt super. Zoals een paar post's eerder al vermeld een goede winter broek is echt een aanrader. En zeker 1 met bretels.Verwijderd schreef op zondag 27 november 2016 @ 10:26:
Vraagje over een fietsbroek.
Herkent iemand dit?
Hoe los je dit op?
Ander merk?
Soms, al surfend kom je wat moois tegen. Zoals deze Italiaan! Ik heb nog nooit van het merk gehoord maar wat een mooiert! Hoe vinden jullie hem en iemand die bekend is met het merk?
"Scapin Kalibra Disc 2017"

Hmm , ik heb sokken , ondershirts , beenstukken en schoenen van B'Twin. Ik ben er wel echt tevreden over.Noxa schreef op zondag 27 november 2016 @ 15:24:
[...]
Mijn ervaring met B'Twin is niet echt super. Zoals een paar post's eerder al vermeld een goede winter broek is echt een aanrader. En zeker 1 met bretels.
Pasvorm is echt prima! Met die beenstukken heb ik het nooit koud.
Schoenen vertonen nu na 1,5 jaar wel slijtage. Maar deze waren ook maar 100 Euro. Ik koop liever iedere 3 jaar nieuwe schoenen, dan dat ik 9 jaar met SIDI's van 300 Euro moet doen.
Broeken( misschien wel het belangrijkste van het fietstenue , zeker ivm zeem )van B'Twin heb ik dan weer niet.
www.degroot-it.nl
De prijs factor zit hem niet in de langdurigheid van het product.
Lijkt een BMC frameNoxa schreef op zondag 27 november 2016 @ 19:39:
Soms, al surfend kom je wat moois tegen. Zoals deze Italiaan! Ik heb nog nooit van het merk gehoord maar wat een mooiert! Hoe vinden jullie hem en iemand die bekend is met het merk?
[afbeelding]
Maar dan eentje die frontaal is aangereden.
Verwijderd
Ik denk dat je dan wel de Meno Wind moet pakken, de gewone Meno verschilt m.i. qua warmte niet zoveel van een zomerbroek met goede beenstukken en is ook niet winddicht.Noxa schreef op zaterdag 26 november 2016 @ 17:23:
[...]
Ik had hiervoor een Decathlon fietsbroek of een korte bib met beenstukken. De beenstukken waren echt te koud en decatlon unit was wel ok maar erg koud in het kruis (?!) en het zitvlak was heel glad dus ik bleef heen en weer schuiven op het zadel.
Maar sinds een paar maandjes de Meno 2 en ik ben blij dat ik het gedaan heb. De zeem zit goed, glijd niet over het zadel en het is echt warm en comfortabel! Hij is nu in de aanbieding bij zowel mantel.com als 12gobiking.nl, allebei 80 Euro.
En nog een andere kwestie. Deze week heb ik m'n Endurace CF 9.0 gepakt voor een ritje waardoor de fiets behoorlijk onder het bruine water en de bladerdrek kwam te zitten. Nu viel mij op dat de wielen (DT Swiss RR21 Dicut) aan het eind van de rit een soort 'rinkelend' geluid gingen maken, heel helder, alsof er losse glassplinters in de velg zitten. Nu de wielen weer droog zijn, zijn ze weer stil. Qua performance had 't verder helemaal geen impact overigens, loopt gewoon soepel.
Het gaat zowel om het voor- als om het achterwiel. Ik vermoed dat er misschien wat zandkorrels ergens tussen zijn gekomen, maar ik zou het wel erg teleurstellend vinden als dat na één ritje in de drek al het geval zou zijn. Ik weet wel dat sommige Mavic-wielen daar last van hebben, maar eerlijk gezegd had ik dat hier niet gehoopt.
Iemand die hier ervaring mee heeft? En valt er iets aan te doen, lagers bijv. strakker afstellen of zou dat niet uit moeten maken?
[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 28-11-2016 10:06 ]
Ik vind het meer op een mislukte versie van de Canyon Ultimate lijken. Ontieglijk lelijke voorvork ook, of hoort die andersom te zitten?havana schreef op maandag 28 november 2016 @ 09:05:
Maar dan eentje die frontaal is aangereden.
Maar goed, dat is mijn mening, iedereen zijn eigen smaak..
[ Voor 12% gewijzigd door Kluus op 28-11-2016 10:38 ]
Ik heb de Meno 2 besteld aangezien ik toch overschoenen wilde hebben en ga even kijken wat mijn indruk ervan is als hij binnen is. Als het voor mij niet meer lijkt te zijn dan mijn huidige combo(korte bib + hardlooptight) dan stuur ik hem terug.Verwijderd schreef op maandag 28 november 2016 @ 09:53:
[...]
Ik denk dat je dan wel de Meno Wind moet pakken, de gewone Meno verschilt m.i. qua warmte niet zoveel van een zomerbroek met goede beenstukken en is ook niet winddicht.
Dit topic is gesloten.
Let op:
Voor ervaringen, discussie en vragen over fietscomputers, fietsroutes e.d. kun je terecht in dit topic:
Het grote fietscomputer topic
Voor ervaringen, discussie en vragen over Indoor Cycling, kun je terecht in dit topic:
Het grote indoor cycling topic
Advies over welke fiets je het beste kunt kopen kun je beter in Verkeer & Vervoer vragen. Daar een nieuw topic openen werkt beter dan hier off-topic gaan.
Voor ervaringen, discussie en vragen over fietscomputers, fietsroutes e.d. kun je terecht in dit topic:
Het grote fietscomputer topic
Voor ervaringen, discussie en vragen over Indoor Cycling, kun je terecht in dit topic:
Het grote indoor cycling topic
Advies over welke fiets je het beste kunt kopen kun je beter in Verkeer & Vervoer vragen. Daar een nieuw topic openen werkt beter dan hier off-topic gaan.