Afgelopen weekend voor het eerst op mijn nieuwe fiets gereden, heerlijk! Zijn er vanuit deze groep fietsers die wel eens in groepen een duurrit maken rondom Utrecht?
+1.Sjoewe schreef op maandag 28 november 2016 @ 10:54:
Laat maar een keer weten hoor, al geef ik wel de voorkeur aan iets warmer weer
Bedoel je +1 graad ten opzichte van de huidige temperatuur?
Momenteel heerlijk fietsweer hoor.
Liever ijskoud, helder en met een heerlijk zonnetje dan 8 graden met regen en wind.
After all, you can't see a figure's panties unless it's the real thing.
Afgelopen vrijdag de stoute schoenen aangetrokken en een ritje naar het zuiden des lands te maken om terug te komen met dit:

Carrera SL950
Shimano DI2
Fulcrum Zero
Zondag eerste ritje gemaakt, een wereld van verschil met m'n Bulls (mag ook wel), veel directer en veeeeel lichter
Carrera SL950
Shimano DI2
Fulcrum Zero
Zondag eerste ritje gemaakt, een wereld van verschil met m'n Bulls (mag ook wel), veel directer en veeeeel lichter
Raar... Is zo gek nog niet
Ik ben woonachtig bij het Heuvelland, echter fiets ik meestal alleen, en heb ik geen goede kennis van de routes die er zijn.
Nu heb ik altijd de tel bij me, in het zadeltasje met strava erop.
Hebben jullie ervaring met een telefoonhouder en Google maps oid? of zou ik toch puur voor een Fietsnavigatie moeten gaan?
Hebben jullie ervaring met een telefoonhouder en Google maps oid? of zou ik toch puur voor een Fietsnavigatie moeten gaan?
Ja, het werkt niet.
1. Je telefoon is binnen no time leeg
2. De meeste schermen laten zich slecht aflezen in direct zonlicht, want
3. De meeste telefoons dimmen het scherm na x seconden
4. Het ziet er niet uit
1. Je telefoon is binnen no time leeg
2. De meeste schermen laten zich slecht aflezen in direct zonlicht, want
3. De meeste telefoons dimmen het scherm na x seconden
4. Het ziet er niet uit
Bovendien zijn de meeste telefoons niet waterdicht.
Ik gebruik nog wel eens mijn iPhone op het stuur icm de Strava app. Heeft geen turn-by-turn optie maar je kan wel zelf van te voren routes maken en die inladen zodat je die via het scherm kan volgen. Eigenlijk precies voldoende als basic navigatie. En mijn ervaring is dat het scherm relatief goed af te lezen is door het kleurgebruik en je er ook prima een grote rit mee kan fietsen op 1 acculading. Voor nu een goed(koop) alternatief voor fietsnavigatie. Enige vereiste is dus dat je de route van te voren al hebt gemaaktDaYwaLkUr schreef op maandag 28 november 2016 @ 14:37:
Ik ben woonachtig bij het Heuvelland, echter fiets ik meestal alleen, en heb ik geen goede kennis van de routes die er zijn.
Ergo: het is maar net wat voor eisen je stelt
Cities aren't loud, cars are loud
Ja, het kan, maar het schiet toch niet echt op, omdat een telefoon er gewoon niet voor bedoeld is.
Een telefoon is ook veel minder hufterproof dan een fietscomputer en het risico dat hij overlijdt door een val of verzuipt in een regenbui is veel groter.
Combineer dat met de prijzen van de meeste top-end smartphones waar veel mensen mee rondlopen, de slechtere afleesbaarheid en de veel slechtere batterijduur, dan is duidelijk waarom je het eigenlijk bijna niet ziet
Een telefoon is ook veel minder hufterproof dan een fietscomputer en het risico dat hij overlijdt door een val of verzuipt in een regenbui is veel groter.
Combineer dat met de prijzen van de meeste top-end smartphones waar veel mensen mee rondlopen, de slechtere afleesbaarheid en de veel slechtere batterijduur, dan is duidelijk waarom je het eigenlijk bijna niet ziet
Ik heb een telefoonhouder voor op m'n trekkingfiets, en zelfs daarop lijkt dat ding al lomp groot. M'n telefoon zit dan wel in een waterdichte en stootvaste houder. Op m'n wielrenfiets doe ik het met een Wahoo ELEMNT. Als ik al navigatie gebruik, is dat meestal een routekaartje, niet de turn-by-turn (want teveel gedoe op dat ding). En dat werkt eigenlijk best prima.DaYwaLkUr schreef op maandag 28 november 2016 @ 14:37:
Nu vind ik zelf een van de leuke bijkomstigheden van fietsen dat je je eigen omgeving goed leert kennen. Met een beetje richtingsgevoel en common sense kom je een heel eind, Zeker als je vantevoren op een kaartje kijkt om je route in grote lijnen te bepalen, zodat je aan de hand van de ANWB fietsbordjes in elk geval redelijk de goede kant op kunt gaan. En als het dan echt mis gaat, pak je je telefoon om te kijken welke kant je ongeveer op moet.
Disclaimer: Bij mij in de buurt is alles vlak, dus ik loop niet het risico dat ik 3 flinke klimmetjes voor m'n kiezen krijg als ik ergens 20km verkeerd rijd
If you try and take a cat apart to see how it works, the first thing you have on your hands is a non-working cat. -DNA
Nou ja waar heb je dat in Nederland wel? En als je al een klimmetje krijgt die je eigenlijk niet wilt, dan rij je 3 km er omheen..... wel genoeg plekken gehad waar "verkeerd" rijden betekend dat je een mooi aantal km's extra volle bak tegenwind hebtswbr schreef op maandag 28 november 2016 @ 17:01:
Disclaimer: Bij mij in de buurt is alles vlak, dus ik loop niet het risico dat ik 3 flinke klimmetjes voor m'n kiezen krijg als ik ergens 20km verkeerd rijd
Exact expert nodig?
Havana hat het al eerder gepost: De Black Friday aanbiedingen waren best wel karig dit jaar.
Ik heb zelf een lange Broek van Rapha van 180 voor 126€ kunnen scoren, en bij Cafe du Cycliste de Heidi jas van 195 voor 175. Ik hou van dure spullen
Ik zal even berichten over de ervaringen zodra ze binnen zijn.
Waren er nog meer goede aanbiedingen?
Ik was zelf ook nog op zoek naar Giro Empire VR90 schoenen, die zijn nu op de meeste plekken goedkoper als de 270€ adviesprijs, maar zelden voorradig. Last year all over again
Dan even de Adviesvraag:
Ik rijd nu rond op een 2008 BMC crossmachine (http://www.pedalroom.com/bike/bmc-crossmachine-cx01-21934). De Wielset is een entry level Fulcrum Racing S-Three (OEM variant van de S4 ofzo) en de Remmen zijn Avid Shorty Ultimates. Nu ben ik met beide niet erg tevreden ik wil ik upgraden naar:
A ) Handgespaakte Hope Mono RS wielset met H+Son Archetype velgen
B ) Een Rem-upgrade naar Paul Minimoto remmen. De Remperformance van de Shorty Ultimates is niet optimaal.
C ) En Wiel- en Rem upgrade (gaat ca. 500-650 Euro kosten)
D ) De hele fiets een Upgrade geven naar een All City Macho King (Reynolds 853 Staal) met schijfremmen. Ik zou de groep (Force 22) en een paar kleinere componenten dan meenemen en mechanische schijfremmen erop zetten. Veruit het duurst met ca. 1800€ aan kosten.
Wat zou de GoT community in mijn geval doen? Het geld kan ik maar een keer uitgeven
Ik heb zelf een lange Broek van Rapha van 180 voor 126€ kunnen scoren, en bij Cafe du Cycliste de Heidi jas van 195 voor 175. Ik hou van dure spullen
Waren er nog meer goede aanbiedingen?
Ik was zelf ook nog op zoek naar Giro Empire VR90 schoenen, die zijn nu op de meeste plekken goedkoper als de 270€ adviesprijs, maar zelden voorradig. Last year all over again
Dan even de Adviesvraag:
Ik rijd nu rond op een 2008 BMC crossmachine (http://www.pedalroom.com/bike/bmc-crossmachine-cx01-21934). De Wielset is een entry level Fulcrum Racing S-Three (OEM variant van de S4 ofzo) en de Remmen zijn Avid Shorty Ultimates. Nu ben ik met beide niet erg tevreden ik wil ik upgraden naar:
A ) Handgespaakte Hope Mono RS wielset met H+Son Archetype velgen
B ) Een Rem-upgrade naar Paul Minimoto remmen. De Remperformance van de Shorty Ultimates is niet optimaal.
C ) En Wiel- en Rem upgrade (gaat ca. 500-650 Euro kosten)
D ) De hele fiets een Upgrade geven naar een All City Macho King (Reynolds 853 Staal) met schijfremmen. Ik zou de groep (Force 22) en een paar kleinere componenten dan meenemen en mechanische schijfremmen erop zetten. Veruit het duurst met ca. 1800€ aan kosten.
Wat zou de GoT community in mijn geval doen? Het geld kan ik maar een keer uitgeven
[ Voor 45% gewijzigd door Huig op 29-11-2016 06:32 ]
5D MK II | 24-105L | 35 1.44 Art | 50 1.8 MKII | 100L | 15" RMBP
De vraag ging over het heuvelland, en zeker als je daar de weg niet goed kent kun je al snel meer hoogtemeters maken dan je wellicht zou willenCrazy D schreef op maandag 28 november 2016 @ 22:05:
[...]
Nou ja waar heb je dat in Nederland wel? En als je al een klimmetje krijgt die je eigenlijk niet wilt, dan rij je 3 km er omheen..... wel genoeg plekken gehad waar "verkeerd" rijden betekend dat je een mooi aantal km's extra volle bak tegenwind hebt
If you try and take a cat apart to see how it works, the first thing you have on your hands is a non-working cat. -DNA
Kloptswbr schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 10:37:
[...]
De vraag ging over het heuvelland, en zeker als je daar de weg niet goed kent kun je al snel meer hoogtemeters maken dan je wellicht zou willen
http://www.klimtijd.nl/beklimming/gulpenerberg-partij
Maar ik begrijp dat mijn GSM geen optie is.. ik vond die Wahoo ELMNT vrij prijzig.
Kijk eens op marktplaats voor een Garmin 800, die zijn echt niet zo prijzig..
Let wel goed op, zijn gewild product voor oplichters, dus altijd zelf ophalen..
Let wel goed op, zijn gewild product voor oplichters, dus altijd zelf ophalen..
Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl
Wel mooi, GulpenerbergDaYwaLkUr schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 11:25:
[...]
Klopttoendertijd reed ik Partij in, toen ik opeens onder aan Gulperberg kwam
![]()
Maar ik begrijp dat mijn GSM geen optie is.. ik vond die Wahoo ELMNT vrij prijzig.
Inderdaad ff op markplaats zoeken voor een Garmin 800 (staat er een in Maastricht zelf) of een 810.
Ja die ken ik wel, daar brak mijn derailleurDaYwaLkUr schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 11:25:
![]()
Fietscomputers zijn inderdaad wat prijzig. Hoewel alles relatief is natuurlijk. Ik ben begonnen met een concurrent van de Garmin 500. Geen kaart, maar enkel een zwart lijntje om te volgen. Als je on the fly wilt navigeren dus niet handig, maar als je van te voren routes wilt uitzetten om te volgen best goed te doen. Heb er denk ik 10000km met veel plezier mee gereden maar toen ging ie stuk en vond ik mijzelf wel een Garmin 1000 waard
Exact expert nodig?
Wat je wel in je achterhoofd moet houden is dat de gemiddelde fietscomputer je wel een route kan geven maar dat deze route niet perse ook fijn wielrennen is. Niet alleen hoogtemeters maar bijv ook verkeerslichten of niet echt handige fietspaden(grind/zand) etc.
Als het puur om navigeren gaat is de mobiel juist een prima alternatief. Bv met apps als run.gps die in je oortje gesproken navigatie geven. Het is met name bij het hartslag/snelheid voortdurend weergeven dat de mobiel achterloopt door het energie verslindende scherm en niet geschikt voor stuur montage
Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef
Is dit de Garmin Edge 520 wat voor je? Nu in de aanbieding bij Mantel.DaYwaLkUr schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 11:25:
[...]
![]()
We hebben Het grote fietscomputer topic voor dit soort discussies, zie ook de roze Let op banner onderaan.
[ Voor 29% gewijzigd door Graham op 29-11-2016 13:52 ]
Verwijderd
Een hele zooi discount codes voor hipster merken (sommigen zijn al verlopen):
http://www.wtfkits.com/#about
http://www.wtfkits.com/#about
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 29-11-2016 17:26 ]
Had hem zelf al gezien via instagram, maar merken die ik normaal altijd bestel deden helaas niet mee.
Wel paar sokken met korting kunnen bestellen.
Volgs ze zelf ook zo. Maar sokken had ik niet aangedacht. ThxDDX schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 21:25:
Had hem zelf al gezien via instagram, maar merken die ik normaal altijd bestel deden helaas niet mee.
Gisteren de Meno2 broek van Castelli ontvangen en die voelt toch wel wat warmer dan mijn korte bib + hardlooptight combo, van het weekend eens proberen.
Daarnaast ook BBB Hardwear bws-04 overschoenen binnen gekregen en ik ga er vanuit dat die inderdaad prima de wind tegen houden.. wel wat lastiger dan gedacht aan te krijgen maar goed als ze daarmee mijn voeten warm houden vind ik dat niet erg.
Daarnaast ook BBB Hardwear bws-04 overschoenen binnen gekregen en ik ga er vanuit dat die inderdaad prima de wind tegen houden.. wel wat lastiger dan gedacht aan te krijgen maar goed als ze daarmee mijn voeten warm houden vind ik dat niet erg.
Die heb ik ook en die hebben mijn voeten de afgelopen 2 dagen prima warm gehouden op mijn woon-werk ritjes (20km enkele reis).la_fusion schreef op woensdag 30 november 2016 @ 08:34:
Gisteren de Nemo2 broek van Castelli ontvangen en die voelt toch wel wat warmer dan mijn korte bib + hardlooptight combo, van het weekend eens proberen.
Mijn Castelli Diluvio 16 overschoenen beginnen inmiddels wel behoorlijk gaar te raken na twee winters. De volgende keer ga ik toch kijken naar overschoenen waarbij je de onderkant open kunt ritsen, want ik merk dat ze met name enorm slijten doordat je ze altijd over de schoenplaatjes ratst. Eigenlijk belachelijk dat je 45 euro moet betalen voor een stukje voorgevormd neopreen, maar soit. Dat is wielrennen 
Trouwens, de beste remedie tegen koude voeten (na goede wintersokken en overschoenen) is een warme, winddichte broek. Hoe warmer je benen, hoe meer er 'overblijft' voor je voeten en tenen. Dat geldt mutatis mutandis ook voor armen en handen/vingers.
Trouwens, de beste remedie tegen koude voeten (na goede wintersokken en overschoenen) is een warme, winddichte broek. Hoe warmer je benen, hoe meer er 'overblijft' voor je voeten en tenen. Dat geldt mutatis mutandis ook voor armen en handen/vingers.
[ Voor 10% gewijzigd door nare man op 30-11-2016 15:37 ]
hmm, moet ook nog nieuwe overschoenen, en zie die bbb's nu bij math salden voor 19,95 ipv 39.95 bij de overige online aanbieders... no-brainer zou je zeggen, toch?wisselwerking schreef op woensdag 30 november 2016 @ 09:16:
[...]
Die heb ik ook en die hebben mijn voeten de afgelopen 2 dagen prima warm gehouden op mijn woon-werk ritjes (20km enkele reis).
-edit- hmm, moet je wel goldmember worden; anders zijn ze 29,95, nog steeds mooi, maar minder dan 19 ofc
zie alleen niet hoe ik ze kan bestellen; en als ik ze gewoon probeer te zoeken via de site (ipv als hit via google) zie ik ze niet ...
[ Voor 22% gewijzigd door kwakke01 op 30-11-2016 12:27 ]
https://www.strava.com/athletes/3141922 http://www.diabloprogress.com/player/gotkwakke-2365 http://eu.battle.net/d3/en/profile/GoTKwakke-2365/hero/74145410
Ik heb sinds kort deze overschoenen van Bioracer. Vooral de constructie met tot de dubbele flap bij de enkel vind ik wel slim voor nat weer. Qua warmte heb ik nog niet echt lange ritten kunnen maken maar ze tot dus ver goed.
Vandaag de 4iiii binnengekregen en direct een testje gedaan om de data van de 4iiii te vergelijken met de Tacx Vortex.
Vooraf uiteraard mijn (trainer)band voldoende opgepompt, de Tacx zorgvuldig gecalibreerd en de 4iiii ge-zeroed.
De test opstelling was als volgt:
- 4iiii Power gekoppeld aan de Garmin
- Tacx Vortex Power gekoppeld met Zwift
Ik heb een klein trainingsprogramma in zwift gemaakt:
2 min: 214W
2 min: 267W
2 min: 330W (mijn FTP volgens de laatste meting met alleen de Tacx)
1 min: 220W
2 min: 280W
Na deze training in Erg mode te doen heb ik nog een rondje in normale mode over de oude Watopia heuvel gedaan om het rondje af te maken.
Dit levert de volgende tabel op:

Hierin is te zien dat de Tacx Vortex de eerste ~10 minuten ongeveer 20W onder de 4iiii ligt. Nadat de Tacx is opgewarmd komt hij akelig veel overeen met de 4iiii vermogens meter. De 4iiii lijkt ieder blokje naar beneden te lopen maar in werkelijkheid is het de Tacx die oploopt, Zwift stond daar in "ERG mode" met de Tacx als vermogens input, dus de weerstand werd aangepast aan de hand van het vermogen wat de Tacx weergaf.
Op 19:46:22 had ik een Ant+ connection drop tussen mijn Garmin en de 4iiii (naast power stond cadence daar ook een seconde op 0). Even in de gaten houden of dit vaker voor komt. Op zich niet erg maar wellicht iets wat in een firmware upgrade nog verbeterd kan worden.
Conclusie: Ik ben zeer positief verrast door de vermogensmeting in de Tacx Vortex, deze lijkt na een korte warmup heel nauwkeurig te zijn.
Vooraf uiteraard mijn (trainer)band voldoende opgepompt, de Tacx zorgvuldig gecalibreerd en de 4iiii ge-zeroed.
De test opstelling was als volgt:
- 4iiii Power gekoppeld aan de Garmin
- Tacx Vortex Power gekoppeld met Zwift
Ik heb een klein trainingsprogramma in zwift gemaakt:
2 min: 214W
2 min: 267W
2 min: 330W (mijn FTP volgens de laatste meting met alleen de Tacx)
1 min: 220W
2 min: 280W
Na deze training in Erg mode te doen heb ik nog een rondje in normale mode over de oude Watopia heuvel gedaan om het rondje af te maken.
Dit levert de volgende tabel op:

Hierin is te zien dat de Tacx Vortex de eerste ~10 minuten ongeveer 20W onder de 4iiii ligt. Nadat de Tacx is opgewarmd komt hij akelig veel overeen met de 4iiii vermogens meter. De 4iiii lijkt ieder blokje naar beneden te lopen maar in werkelijkheid is het de Tacx die oploopt, Zwift stond daar in "ERG mode" met de Tacx als vermogens input, dus de weerstand werd aangepast aan de hand van het vermogen wat de Tacx weergaf.
Op 19:46:22 had ik een Ant+ connection drop tussen mijn Garmin en de 4iiii (naast power stond cadence daar ook een seconde op 0). Even in de gaten houden of dit vaker voor komt. Op zich niet erg maar wellicht iets wat in een firmware upgrade nog verbeterd kan worden.
Conclusie: Ik ben zeer positief verrast door de vermogensmeting in de Tacx Vortex, deze lijkt na een korte warmup heel nauwkeurig te zijn.
[ Voor 20% gewijzigd door Kluus op 30-11-2016 23:12 ]
Was je Tacx al opgewarmd toen je calibreerde? Aan de rest van je verhaal te zien niet. En dat is dan wel weer grappig, ik lees her en der dat je een Tacx eerst moet opwarmen voordat je calibreert, maar aan jouw grafiek is dan te zien dat dat misschien toch niet zo belangrijk is.Kluus schreef op woensdag 30 november 2016 @ 22:39:
Vandaag de 4iiii binnengekregen en direct een testje gedaan om de data van de 4iiii te vergelijken met de Tacx Vortex.
Hoe kleden jullie je aan met dit koude weer? normaal ging ik alleen met mooi 
Wat ik nu heb:
- Lange fietsbroek
- Fietsshirt kort mouwen
- Fietsjas (isoleren)
Wat ik nog mis:
- Overschoenen
- Fiets shirt met lange mouwen?
- Windjack?
Wat ik nu heb:
- Lange fietsbroek
- Fietsshirt kort mouwen
- Fietsjas (isoleren)
Wat ik nog mis:
- Overschoenen
- Windjack?
Ik doe altijd het volgende, ondershirt, kort tshirt + armstukken en langebroek met nog een lange onderbroek, met nog een fietsjas(winddicht), winderschoenen + eventueel overschoenen bij regen en nog iets van een sjaal voor mijn nek. Ik ben een koukleum. Dit is wel voor als het onder de 10 graden is hoor.
Ik heb dezelfde fiets en kan inderdaad beamen dat de DT Swiss RR21 niet goed tegen water kunnen. Dan gaan ze echt hard lopen piepen en gekke geluiden maken. Wat ik heb gedaan is goedkope slecht weer / winter wielen aangeschaft (shimano rs11). Ik heb namelijk geen idee wat je eraan zou kunnen doen en dat geluid is echt belachelijk irritant om mee te fietsen.nare man schreef op maandag 28 november 2016 @ 09:53:
[...]
Ik denk dat je dan wel de Meno Wind moet pakken, de gewone Meno verschilt m.i. qua warmte niet zoveel van een zomerbroek met goede beenstukken en is ook niet winddicht.
En nog een andere kwestie. Deze week heb ik m'n Endurace CF 9.0 gepakt voor een ritje waardoor de fiets behoorlijk onder het bruine water en de bladerdrek kwam te zitten. Nu viel mij op dat de wielen (DT Swiss RR21 Dicut) aan het eind van de rit een soort 'rinkelend' geluid gingen maken, heel helder, alsof er losse glassplinters in de velg zitten. Nu de wielen weer droog zijn, zijn ze weer stil. Qua performance had 't verder helemaal geen impact overigens, loopt gewoon soepel.
Het gaat zowel om het voor- als om het achterwiel. Ik vermoed dat er misschien wat zandkorrels ergens tussen zijn gekomen, maar ik zou het wel erg teleurstellend vinden als dat na één ritje in de drek al het geval zou zijn. Ik weet wel dat sommige Mavic-wielen daar last van hebben, maar eerlijk gezegd had ik dat hier niet gehoopt.
Iemand die hier ervaring mee heeft? En valt er iets aan te doen, lagers bijv. strakker afstellen of zou dat niet uit moeten maken?
Ik dacht dat die opgewarmd was, door 1 minuutje ofzo los te spinnen. Maar gezien het verdere verloop van de grafiek misschien inderdaad niet genoeg. Ik probeerde de afwijking altijd redelijk in te calculeren bij het calibreren (dus niet precies het midden maar net iets er boven). Kennelijk klopte dat aardigswbr schreef op donderdag 1 december 2016 @ 09:01:
[...]
Was je Tacx al opgewarmd toen je calibreerde? Aan de rest van je verhaal te zien niet. En dat is dan wel weer grappig, ik lees her en der dat je een Tacx eerst moet opwarmen voordat je calibreert, maar aan jouw grafiek is dan te zien dat dat misschien toch niet zo belangrijk is.
Zal de komende tijd eens vaker metingen doen, maar dan hoop ik dat ik mijn Tacx PM kan koppelen met de Garmin terwijl ik de control toch bij Zwift kan houden.Nu wel mijn 4iiii als input voor Zwift gaan gebruiken.
[ Voor 16% gewijzigd door Kluus op 01-12-2016 10:15 ]
Waarschijnlijk wordt die pas goed warm zodra er voor een iets langere periode vermogen (= weerstand, = warmte) wordt getrapt.
Nog 3 weken dan krijg ik mijn eindejaarsuitkering en kunnen we eens rond gaan kijken voor een mooie fiets
Zie her en der de TCR advanced 2 van modeljaar 2016 voor 1199 te koop staan, best leuke prijs volgens mij. Wil mezelf alleen nog even laten opmeten en in de competitive cyclist tool gooien om te kijken wat een beetje geschikt is. Volgens mij heb ik een vrij normale bouw qua lengte van ledematen in relatie tot mijn lichaamslengte, maar meten kan denk ik geen kwaad.
Nog 3 weken dan krijg ik mijn eindejaarsuitkering en kunnen we eens rond gaan kijken voor een mooie fiets
De wijzen komen uit het Oosten!
Is vrij persoonlijk, gister avond (3 a 4 graden) had ik het volgende aan:DaYwaLkUr schreef op donderdag 1 december 2016 @ 09:45:
- Winterjack van craft
- Ondershirt met lange mouwen.
- Lange (gevoerde) broek.
- Petje, overschoenen, dunne handschoenen, wintersokken.
Van het weekend (onder vriespunt), heb ik dit uitgebreid/vervangen met een een extra wielershirt met lange mouwen, dikkere handschoenen, muts en en buff. Eventueel kan ik nog een warmer ondershirt aan doen.
[ Voor 9% gewijzigd door Roberttt op 01-12-2016 11:11 ]
Bij een nieuwe fiets hoort een nieuw doel, ik heb me ingeschreven voor de Marmotte!

Bedankt voor je reactie. Daar was ik al bang voor. Knap waardeloos voor een wielset van die prijs en kwaliteit -- en dan te bedenken dat ik mijn keuze voor de Endurace in plaats van de Ultimate voor een deel toch wel heb laten bepalen door het feit dat de Endurace met DT Swiss Dicut-wielen wordt geleverd, in plaats van de Ksyriums van de Ultimate (want over Mavic-wielen en kraken en geluiden lees je ook de nodige horror stories).Richard1989 schreef op donderdag 1 december 2016 @ 10:12:
[...]
Ik heb dezelfde fiets en kan inderdaad beamen dat de DT Swiss RR21 niet goed tegen water kunnen. Dan gaan ze echt hard lopen piepen en gekke geluiden maken. Wat ik heb gedaan is goedkope slecht weer / winter wielen aangeschaft (shimano rs11). Ik heb namelijk geen idee wat je eraan zou kunnen doen en dat geluid is echt belachelijk irritant om mee te fietsen.
Enfin, dan maar gewoon de ergste drek en regen met deze fiets vermijden. Gelukkig heb ik ook nog een alu Bulls met 105 als winterfiets, met bombproof Shimano RS11's voor het echt smerige weer (maar die rijdt natuurlijk stukken minder lekker dan de Endurace).
[ Voor 3% gewijzigd door nare man op 01-12-2016 11:36 ]
Bij Fulcrum heb ik een paar keer gehad dat de lagers al snel vast zaten bij nieuwe wielen. Na het vervangen komt het niet meer voor. De laatste tijd douw ik zelf nog wat extra vet in mijn wielnaven.
Volgens mij komen veel van dit soort problemen met nieuwe wielen doordat er in de fabriek wordt bezuinigd op lagervet. De afdichtingen zijn goed in het tegenhouden van vuil en stof, maar om vocht tegen te houden op draaiende onderdelen is toch ook wat vet nodig.
Volgens mij komen veel van dit soort problemen met nieuwe wielen doordat er in de fabriek wordt bezuinigd op lagervet. De afdichtingen zijn goed in het tegenhouden van vuil en stof, maar om vocht tegen te houden op draaiende onderdelen is toch ook wat vet nodig.
[ Voor 35% gewijzigd door Kluus op 01-12-2016 13:50 ]
Dat klinkt plausibel. Eens kijken of ik zelf wat extra lagervet in die naven kan krijgen. Volgens de website van DT Swiss is het een 'tool-free concept' dus het moet niet onmogelijk zijn.
Ik heb een paar setups kledingwijs.DaYwaLkUr schreef op donderdag 1 december 2016 @ 09:45:
Wat ik nu heb:
- Lange fietsbroek
- Fietsshirt kort mouwen
- Fietsjas (isoleren)
Wat ik nog mis:
- Overschoenen
- Windjack?
Koud maar droog:
Insulated gilet van Cafe du Cycliste.
Merino lange mouwen ondershirt
Merino winter jersey
Winter bib van Cafe du Cycliste of van Rapha.
Water / wind dichte been warmers van Cafe du cycliste
oversokken ( toch net iets warmer )
Koud en nattig en of regen.
lange mouwen merino onder shirt.
( bij heel veel kou nog een jersey )
Hardshell jacket Cafe du cycliste ( mijn voor keur )
of
Proteam Jacket Rapha. ( en regen gilet )
Winter bib van Cafe du Cycliste of van Rapha.
Water / wind dichte been warmers van Cafe du cycliste
Overschoenen deep winter van of Cafe of bbb
en in alle gevallen sowieso een merino neck scarf tegen de kou in je nek en rug.
Hoop dat je hier wat aan hebt. 3 lagen heeft vaak mijn voorkeur vooral omdat het weer in NL vaak meerdere kanten op gaat, maar goed de hardshell jacket met het weer van afgelopen week blijft het sterkst
iRacing profiel | Twitch | Formerly known as Marty26 || En ja ben nog steeds een deslikt!!
Je hebt sowieso een Gabba nodig.DaYwaLkUr schreef op donderdag 1 december 2016 @ 09:45:
Ik heb de versie met lange mouwen en dat ding had ik veel eerder moeten kopen. Ik gebruik 'm bij alles, afhankelijk van de temperatuur en de wind met een ondershirt met korte mouwen, lange mouwen of een echt heavy duty dikker thermo-ondershirt met eigen col.
Dat werkt prima bij alle temperaturen van pak 'm beet het vriespunt tot 13-14 graden. Als je onverhoopt toch een keer te warm gekleed van huis bent gegaan kun je ook de hoofdrits of de ventilatie-openingen aan de zijkant nog opendoen.
(Een situatie met drie lagen / twee ondershirts heb ik overigens nog nooit aan de hand gehad; als het écht heel erg koud is en ik verwacht een lange rustige duurtraining te doen en niet echt warm te worden dan pak ik een Pearl Izumi Elite softshell jack; dat heeft veel meer voering aan de binnenkant en is inherent warmer. Maar dat ding is qua pasvorm en veelzijdigheid veruit inferieur aan de Gabba.)
Als ik de Gabba niet meer nodig heb, is het meestal alweer warm genoeg voor mijn gewone zomerkloffie met arm- en beenstukken.
[ Voor 33% gewijzigd door nare man op 01-12-2016 16:12 ]
Helemaal eens met nare man. De gabba is z'n geld helemaal waard en in vrijwel alle omstandigheden te gebruiken (0-13 graden). Als het echt vriest gebruik in een softshell van Castelli die meer gevoerd is. Als het boven de 13 graden is dan ga ik voor jersey icm armstukken en (thermo) ondershirt.
Overigens kan je ook genoeg terug vinden over kleding gebruik in dit topic met wat zoek werk.
Overigens kan je ook genoeg terug vinden over kleding gebruik in dit topic met wat zoek werk.
Ik mocht vandaag m'n nieuwe fiets halen!

Vandaag om half 12 afgesproken bij Koers voor de bike fitting. Ik had zelf de Power2Max powermeter besteld (zij leveren alleen rechtstreeks aan consumenten), die zou vandaag bezorgd worden bij de winkel. Die was er nog niet toen ik binnen kwam, dus de fitting hebben we gedaan met een ultegra crankset. Toen we klaar waren reed UPS voor, dus dat was prima timing
Helaas heb ik pas zaterdagmiddag tijd om te gaan fietsen, kan niet wachten!
Edit: Specs
J. Guillem Formentor
Titanium zadelpen + klem
SQlabs zadel
Ultegra Di2 groupset
Rotor 3D24 50/34 crankset
Power2Max type S vermogensmeter
DT Swiss R32 wielset

Vandaag om half 12 afgesproken bij Koers voor de bike fitting. Ik had zelf de Power2Max powermeter besteld (zij leveren alleen rechtstreeks aan consumenten), die zou vandaag bezorgd worden bij de winkel. Die was er nog niet toen ik binnen kwam, dus de fitting hebben we gedaan met een ultegra crankset. Toen we klaar waren reed UPS voor, dus dat was prima timing
J. Guillem Formentor
Titanium zadelpen + klem
SQlabs zadel
Ultegra Di2 groupset
DT Swiss R32 wielset
[ Voor 13% gewijzigd door swbr op 01-12-2016 22:15 ]
Thanks voor alle tips! Die gabba ziet er goed uit, wel prijzig materiaal allemaal ;-)Graham schreef op donderdag 1 december 2016 @ 16:29:
Helemaal eens met nare man. De gabba is z'n geld helemaal waard en in vrijwel alle omstandigheden te gebruiken (0-13 graden). Als het echt vriest gebruik in een softshell van Castelli die meer gevoerd is. Als het boven de 13 graden is dan ga ik voor jersey icm armstukken en (thermo) ondershirt.
Mooi hoor! Zit de setback nou in de hele zadelpen? Ding lijkt een beetje scheefswbr schreef op donderdag 1 december 2016 @ 20:42:
[afbeelding]
Sjieke verschijning en volgens mij ben jij niet echt een klein mannetje.Edit: Specs
Die is mooi geworden!! was al nieuwsgierig. Ben benieuwd wat je van het titanium rijden gaat vinden, ik vond het super ontspannen.
( Mijn nieuwe fiets word nu op gebouwd ook, nog even wat test runs doen voordat die mee gaat naar Melbourne volgende week donderdag. )
( Mijn nieuwe fiets word nu op gebouwd ook, nog even wat test runs doen voordat die mee gaat naar Melbourne volgende week donderdag. )
iRacing profiel | Twitch | Formerly known as Marty26 || En ja ben nog steeds een deslikt!!
Blijft een gave fiets swbr, maar ik heb hem gisteren ook in het echt mogen bewonderen, dan is ie nog mooier
. Veel plezier morgen in ieder geval.
--
Gisteren nog eens mijn 4iiii getest icm Zwift, maar ik ben er nu achter gekomen dat Zwift geen Powermatch functie heeft zoals TR. ERG mode werkt dus niet als je een externe powermeter als input gebruikt
. Zwift zegt dat ze hier mee bezig zijn maar dat duurt nu al een jaar.
Toen maar even een normale virtual ride gedaan met de 4iiii als Powermeter input voor Zwift en dat ging wel perfect. Ik kreeg heel sterk het idee dat de 4iiii veel directer vermogen doorgeeft aan Zwift. Nu resulteerde harder/zachter trappen direct in een snelheidsverandering, terwijl dit met de Tacx Vortex als input continu een paar seconden lag had. Het was wel veel makkelijker om zo bijvoorbeeld een wiel te pakken en te houden enzo.
--
Gisteren nog eens mijn 4iiii getest icm Zwift, maar ik ben er nu achter gekomen dat Zwift geen Powermatch functie heeft zoals TR. ERG mode werkt dus niet als je een externe powermeter als input gebruikt
Toen maar even een normale virtual ride gedaan met de 4iiii als Powermeter input voor Zwift en dat ging wel perfect. Ik kreeg heel sterk het idee dat de 4iiii veel directer vermogen doorgeeft aan Zwift. Nu resulteerde harder/zachter trappen direct in een snelheidsverandering, terwijl dit met de Tacx Vortex als input continu een paar seconden lag had. Het was wel veel makkelijker om zo bijvoorbeeld een wiel te pakken en te houden enzo.
[ Voor 3% gewijzigd door Kluus op 02-12-2016 08:23 ]
Vraagje
Ik heb een nieuwe fiets gekocht (2ehands) en daar zaten wielen bij met een 11sp cassette op. Nu is de afmontage 10sp dus die moet eraf. Ik heb ook een nieuwe 10sp tiagra cassette gekocht.
Daarnaast heb ik betere wielen op m'n oude fiets staan. Daar hangt een oude ultegra 9sp op. Ik zou die cassette willen verplaatsen naar de slechtere wielen en die dan in m'n oude fiets laten steken. En op m'n betere wielen de 10sp tiagra monteren.
Nu zie ik door de bomen het bos niet meer. Welk gereedschap heb ik nodig om dit te kunnen doen. Een kettingzweep is straightforward maar welk (specifiek) gereedschap moet ik gebruiken voor de cassette eraf te nemen?
https://www.vaneycksport....ette-afnemer-tl-lr10.html
of
https://www.vaneycksport....bb-lockplug-btl-106s.html
of
https://www.vaneycksport....-cassette-afnemerset.html
Ik heb een nieuwe fiets gekocht (2ehands) en daar zaten wielen bij met een 11sp cassette op. Nu is de afmontage 10sp dus die moet eraf. Ik heb ook een nieuwe 10sp tiagra cassette gekocht.
Daarnaast heb ik betere wielen op m'n oude fiets staan. Daar hangt een oude ultegra 9sp op. Ik zou die cassette willen verplaatsen naar de slechtere wielen en die dan in m'n oude fiets laten steken. En op m'n betere wielen de 10sp tiagra monteren.
Nu zie ik door de bomen het bos niet meer. Welk gereedschap heb ik nodig om dit te kunnen doen. Een kettingzweep is straightforward maar welk (specifiek) gereedschap moet ik gebruiken voor de cassette eraf te nemen?
https://www.vaneycksport....ette-afnemer-tl-lr10.html
of
https://www.vaneycksport....bb-lockplug-btl-106s.html
of
https://www.vaneycksport....-cassette-afnemerset.html
Ik rij vanaf eind september op de ATB en ga de Drenthe200 rijden. Die begint om 5:45 in de morgen dus het eerste deel rijden met een lamp. In een bos is geen straatverlichting. Ik schreef jullie al eerder over een test met een lamp maar die was niet fel genoeg. De wegen hier zijn zwart en de berm ook - ik miste een bocht.
Heb nu een lamp van 60 euro, oplaadbaar met USB. Hij heeft 3 uur lang 50 lux zegt het boekje.
Ik heb een testrit gemaakt en dat werkt - hoewel in de bochten een lamp niet schijnt waar de bocht gaat komen. Gisteren westenwind en richting oosten aardig gang maken, met een 50 lux lamp durfde ik niet harder dan 40. Mijn video met snelheid is hier: YouTube: 2016 dec testrit BM IXON core led lamp in Donker
Mijn vermogensmeter was batterij leeg.
Informatie over de Drenthe200 is http://www.drenthe200.nl
Heb nu een lamp van 60 euro, oplaadbaar met USB. Hij heeft 3 uur lang 50 lux zegt het boekje.
Ik heb een testrit gemaakt en dat werkt - hoewel in de bochten een lamp niet schijnt waar de bocht gaat komen. Gisteren westenwind en richting oosten aardig gang maken, met een 50 lux lamp durfde ik niet harder dan 40. Mijn video met snelheid is hier: YouTube: 2016 dec testrit BM IXON core led lamp in Donker
Mijn vermogensmeter was batterij leeg.
Informatie over de Drenthe200 is http://www.drenthe200.nl
Je ziet het niet heel goed op die foto, maar de setback zit alleen boven, daar buigt ie heel subtiel een beetje naar achter.MrAngry schreef op donderdag 1 december 2016 @ 23:35:
Mooi hoor! Zit de setback nou in de hele zadelpen? Ding lijkt een beetje scheef
Ik ben 1m95, frame is maat 60.Niconing schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 00:04:
Sjieke verschijning en volgens mij ben jij niet echt een klein mannetje.
Doe er als extra een hoofdlamp bij die op je helm past (dus een met ruime/lange banden). Zo kun je een beetje bijschijnen in de bochten en dan ben je voor een paar euro klaar (hele lage lichtopbrengst natuurlijk, maar doorgaans genoeg voor net dat beetje extra optische feedback in de bochten).tweakerharrie schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 09:07:...hoewel in de bochten een lamp niet schijnt waar de bocht gaat komen...
Voor diegene die trainerroad willen uitproberen..
De laatste twee dagen bezig geweest het werkende te krijgen met mn tacx.
Als eerst dacht ik dat alles via de tablet mogelijk was. Deze heeft geen ANT+ ingebouwd maar de tacx en mijn HRbelt werken beide ook op bluetooth.. Dat dacht ik dus.. Trainerroad kan helaas de weerstand van de trainer niet aansturen via BT. Dit kan (nog) enkel via ANT+.
Vervolgens ben ik verder gegaan op de laptop.
Met de ANT+ dongle verbinding maken is geen probleem. Je moet wel eventjes je trainer(in mijn geval de vortex smart) updaten via de utility app(via je mobiel dus). Anders stuurt hij alsnog de weerstand niet aan.
Ik gebruik een bluetooth smart hr belt. Ik ging er vanuit dat deze simpelweg ook te verbinden is met een usb dongle van trust. Helaas! Trainerroad werkt enkel en alleen met een BLED112 dongle. Ik kon overigens wel zonder enkel probleem mn hartslagband verbinden met de PC zelf. Maar TR accepteerde de BT dongle totaal niet. Dus kon ook niet verder gaan met het verbinden van de riem met de software..
Hierdoor werd het onmogelijk om TR te gebruiken op de laptop(of ik moest opnieuw een usb BT dongle kopen).
Als workaround heb ik toch maar gekozen het geheel te besturen via mn tablet(nexus 7). Een usb OTG kabeltje en een aantal drivers van ANT+ bood uitkomst voor het besturen van de weerstand van de vortex.
Ik kan alsnog mijn BT HRbelt gebruiken.
Mijn gear:
Vortex Smart
ANT+ dongle van tacx(USB A model)
Nexus 7(2nd gen)
Suunto HR belt(werkt via Bluetooth smart)
USB A to USB Micro B kabeltje
Een andere optie was een ANT+ HR belt te kopen. Of alsnog een nieuwe BLED112 bluetooth dongle. Dan had ik het alsnog via de laptop kunnen doen.
Als eerst dacht ik dat alles via de tablet mogelijk was. Deze heeft geen ANT+ ingebouwd maar de tacx en mijn HRbelt werken beide ook op bluetooth.. Dat dacht ik dus.. Trainerroad kan helaas de weerstand van de trainer niet aansturen via BT. Dit kan (nog) enkel via ANT+.
Met de ANT+ dongle verbinding maken is geen probleem. Je moet wel eventjes je trainer(in mijn geval de vortex smart) updaten via de utility app(via je mobiel dus). Anders stuurt hij alsnog de weerstand niet aan.
Ik gebruik een bluetooth smart hr belt. Ik ging er vanuit dat deze simpelweg ook te verbinden is met een usb dongle van trust. Helaas! Trainerroad werkt enkel en alleen met een BLED112 dongle. Ik kon overigens wel zonder enkel probleem mn hartslagband verbinden met de PC zelf. Maar TR accepteerde de BT dongle totaal niet. Dus kon ook niet verder gaan met het verbinden van de riem met de software..
Hierdoor werd het onmogelijk om TR te gebruiken op de laptop(of ik moest opnieuw een usb BT dongle kopen).
Als workaround heb ik toch maar gekozen het geheel te besturen via mn tablet(nexus 7). Een usb OTG kabeltje en een aantal drivers van ANT+ bood uitkomst voor het besturen van de weerstand van de vortex.
Mijn gear:
Vortex Smart
Nexus 7(2nd gen)
Een andere optie was een ANT+ HR belt te kopen. Of alsnog een nieuwe BLED112 bluetooth dongle. Dan had ik het alsnog via de laptop kunnen doen.
pv:]4960Wp op ZW 44°. WP: Panasonic WH-MDC05H3E5
Morgen 24 uur lang events in Zwift, met om 12:00 uur 'WBR Ride: Dutch Olympic Talent Team'
http://zwift.com/events/series/zwiftathon
Eerste twee rondjes 2watt/kg en daarna laaste ronde racen.
Lijkt me super tof.
http://zwift.com/events/series/zwiftathon
Eerste twee rondjes 2watt/kg en daarna laaste ronde racen.
Lijkt me super tof.

Nette fiets swbr!
Hier een snel kiekje van slechte kwaliteit (titanium fietsen moet je niet binnen fotograferen) van een paar J.Guillem fietsen bij hun op kantoor/werkplaats in Numandsdorp. Ik ben ook een paar keer bij Van Nicholas geweest. Zeer mooi spul dat titanium maar voor mij (nog) buiten budget.
Mocht je nog wat nodig hebben, kijk even bij de Mantel decemberdeals (https://www.mantel.com/decemberdeals). Heb zojuist nog mooi een 11-speed cassette en dikke overschoenen gescoord, beide met 50% korting
4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.
Zojuist op iphone een Trainerroad update (versie 15) ontvangen met als verbetering de aansturing van tacx via bluetooth. Misschien iets om te proberen...Xanderk89 schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 19:53:
Voor diegene die trainerroad willen uitproberen..
Mijn gear:
Vortex Smart
Nexus 7(2nd gen)
Tesla Model 3 LR DualMotor - AP & FSD | 4800Wp solar panels | 11.4GJ thermal solar panels
Ongelooflijk. Oop op Android ja nu hahaha. We zullen het eens uitproberen. Ik heb contact gehad met hun Help Center. Hadden ze wel kunnen zeggen dat dit er aan kwam hahaha.NielsTn schreef op zaterdag 3 december 2016 @ 01:50:
[...]
Zojuist op iphone een Trainerroad update (versie 15) ontvangen met als verbetering de aansturing van tacx via bluetooth. Misschien iets om te proberen...
pv:]4960Wp op ZW 44°. WP: Panasonic WH-MDC05H3E5
Vanmiddag had ik weinig tijd dus het werd een kort rondje interval training. Mijn god wat kun je je daar op leeg rijden zeg!
Nu heb ik wel mijn winter gear week aardig compleet. Nieuwe handschoenen en een gift van de week gekocht. Vooral die buff had ik nooit van verwacht dat dat zo prettig zou zijn, aanrader dus.
Nu heb ik wel mijn winter gear week aardig compleet. Nieuwe handschoenen en een gift van de week gekocht. Vooral die buff had ik nooit van verwacht dat dat zo prettig zou zijn, aanrader dus.
De eerste kilometers met m'n nieuwe fiets zitten er op 
In de artikelen die ik gelezen had over dit model kwam elke keer terug dat het welliswaar een titanium fiets is, maar niet eentje met het typische titanium gevoel, in de zin dat het frame gewoon lekker stijf is. Dat klopt ook wel, bij een beetje aanzetten kreeg ik een lekker directe reactie van de fiets en hij stuurt lekker scherp in de bochten. Toch zit er ook comfort in, hij haalt wel iets meer trillingen uit de weg dan m'n carbon fiets. Wat me heel erg op viel is hoe trillingen naar het zadel worden opgevangen. Ik heb gekozen voor een titanium zadelplen, in eerste instantie voor het uiterlijk, maar die blijkt ook erg veel comfort te geven. Ik heb verschillende ondergronden gezien, van nieuw asfalt tot een klinkerweg in een dorpscentrum, geen centje pijn.
Dit was voor mij ook de eerste keer rijden met Di2, maar eerlijk gezegd is dat tijdens het rijden niet een enorm verschil met vroeger. Althans, niet deze rit. Het voordeel daarvan lijkt me meer het gemak in onderhoud en afstellen. Ook nieuw was rijden met een powermeter. Ik heb alleen nog maar een vaag vermoeden van m'n FTP, dus ik kon daar ook niet echt rekening mee houden. Ik merkte onderweg wel dat ik met een hogere hartslag reed dan normaal, omdat ik meer naar m'n wattage keek dan naar m'n hartslag. Moet nog even kijken wat ik een fijne manier vind om het wattage te zien. M'n computer stond nu op elke seconde een update, maar dat geeft wel een onrustig beeld. Ik heb dat onderweg even veranderd in het gemiddelde wattage over de laatste 3 seconden, en dat was al een stuk prettiger.
Al met al ben ik erg blij met m'n nieuwe karretje!
Nog even twee foto's van titanium in de zon:

In de artikelen die ik gelezen had over dit model kwam elke keer terug dat het welliswaar een titanium fiets is, maar niet eentje met het typische titanium gevoel, in de zin dat het frame gewoon lekker stijf is. Dat klopt ook wel, bij een beetje aanzetten kreeg ik een lekker directe reactie van de fiets en hij stuurt lekker scherp in de bochten. Toch zit er ook comfort in, hij haalt wel iets meer trillingen uit de weg dan m'n carbon fiets. Wat me heel erg op viel is hoe trillingen naar het zadel worden opgevangen. Ik heb gekozen voor een titanium zadelplen, in eerste instantie voor het uiterlijk, maar die blijkt ook erg veel comfort te geven. Ik heb verschillende ondergronden gezien, van nieuw asfalt tot een klinkerweg in een dorpscentrum, geen centje pijn.
Dit was voor mij ook de eerste keer rijden met Di2, maar eerlijk gezegd is dat tijdens het rijden niet een enorm verschil met vroeger. Althans, niet deze rit. Het voordeel daarvan lijkt me meer het gemak in onderhoud en afstellen. Ook nieuw was rijden met een powermeter. Ik heb alleen nog maar een vaag vermoeden van m'n FTP, dus ik kon daar ook niet echt rekening mee houden. Ik merkte onderweg wel dat ik met een hogere hartslag reed dan normaal, omdat ik meer naar m'n wattage keek dan naar m'n hartslag. Moet nog even kijken wat ik een fijne manier vind om het wattage te zien. M'n computer stond nu op elke seconde een update, maar dat geeft wel een onrustig beeld. Ik heb dat onderweg even veranderd in het gemiddelde wattage over de laatste 3 seconden, en dat was al een stuk prettiger.
Al met al ben ik erg blij met m'n nieuwe karretje!
Nog even twee foto's van titanium in de zon:

Fijn dat ie zo goed bevalt! Ziet er ook goed uit zo in de zon
.
Vwb vermogen, het is even zoeken wat je zelf prettig vind maar 3 sec avg is wel een beetje de norm.
Kan jouw elemnt workouts weergeven? In dat geval heb ik wel een goede FTP test voor je met wat warm up en oefen blokjes vooraf ("gejat" van trainerroad
). Maar in principe is een 20 minuten test ongeveer:
- Goede warm-up
- 5 minuten voluit waarin je even test waar je tijdens het echte test blok doet.
- 5 minuten actief herstel (Zone1)
- 20 minuten voluit, probeer dit zo goed mogelijk in te schatten zodat je een stabiel blokje maakt, de eerste keer is dat natuurlijk lastig maar aan het einde van dit blok moet je in ieder geval behoorlijk leeg zijn.
- Cooldown
Je FTP is dan 93% van je gemiddelde vermogen over die 20 minuten (als je er ff een lap van maakt kan je dat in Strava makkelijk zien in de Analysis view).
Je kan ook 10 minuten doen, dan moet je 88% nemen.
Even een goed parcours zoeken, maar die heb je wel
Vwb vermogen, het is even zoeken wat je zelf prettig vind maar 3 sec avg is wel een beetje de norm.
Kan jouw elemnt workouts weergeven? In dat geval heb ik wel een goede FTP test voor je met wat warm up en oefen blokjes vooraf ("gejat" van trainerroad
- Goede warm-up
- 5 minuten voluit waarin je even test waar je tijdens het echte test blok doet.
- 5 minuten actief herstel (Zone1)
- 20 minuten voluit, probeer dit zo goed mogelijk in te schatten zodat je een stabiel blokje maakt, de eerste keer is dat natuurlijk lastig maar aan het einde van dit blok moet je in ieder geval behoorlijk leeg zijn.
- Cooldown
Je FTP is dan 93% van je gemiddelde vermogen over die 20 minuten (als je er ff een lap van maakt kan je dat in Strava makkelijk zien in de Analysis view).
Je kan ook 10 minuten doen, dan moet je 88% nemen.
Even een goed parcours zoeken, maar die heb je wel
[ Voor 26% gewijzigd door Kluus op 03-12-2016 22:08 ]
Tesla Model 3 LR DualMotor - AP & FSD | 4800Wp solar panels | 11.4GJ thermal solar panels
Gave fiets! Wij hebben er op de club ook 2 rijden met een Guillem. Zelf zit ik te kijken naar / dromen van een stalen rosswbr schreef op donderdag 1 december 2016 @ 20:42:
[afbeelding]
J. Guillem Formentor
Titanium zadelpen + klem
SQlabs zadel
Ultegra Di2 groupset
DT Swiss R32 wielset
Wat is het gewicht van de fiets?
Hello fellow humans
Volgens de site van Guillem komt een afgemonteerde setup die lijkt op de mijne voor deze fiets iets boven de 8 kilo, als ik de fiets aan m'n onnauwkeurige kofferweegschaal hang, geeft die 9 kilo aan. De waarheid zal wel ergens in het midden liggen. Hij is op het gevoel in elk geval net een beetje zwaarder dan m'n vorige fiets van carbon. Maar goed, voor mij geldt ook dat ik rond m'n middel nog wat kilos heb zitten waar ik beter op kan besparenjoint_me schreef op maandag 5 december 2016 @ 08:53:
[...]
Gave fiets! Wij hebben er op de club ook 2 rijden met een Guillem. Zelf zit ik te kijken naar / dromen van een stalen ros, van Jaegher.
Wat is het gewicht van de fiets?
Gisteren de Meno 2 broek getest + overschoenen. De overschoenen waren een duidelijke plus maar de Nemo 2 broek gaf niet direct veel extra warmte. Wel scheelt het natuurlijk dat ik maar 1 broek aan hoef te trekken ipv korte broek + nog een lange tight eroverheen.
Volgens mij is dit een mooie aanbieding voor iemand die nog op zoek is naar een setje Cosmics Elite
Die dura ace wielen zijn ook een serieus goede deal.
Nu vraag ik het mij wel al langer af maar voor de gemiddelde fietser.. hoeveel verschil maken 'betere' wielen nu eigenlijk? Ga je dit op het vlakke ook echt merken in snelheid? Of is het vooral het gevoel wat de wielen geven in bochten/stuurgedrag? Ik bedoel, een lichtere fiets bergop maakt verschil, maar zelf afvallen en meer trainen levert over het algemeen meer op.. is dit ook zo met andere wielen?
Over het gewicht van wielen: http://www.henkleenaers.nl/fiets22.htmla_fusion schreef op maandag 5 december 2016 @ 13:08:
Nu vraag ik het mij wel al langer af maar voor de gemiddelde fietser.. hoeveel verschil maken 'betere' wielen nu eigenlijk? Ga je dit op het vlakke ook echt merken in snelheid? Of is het vooral het gevoel wat de wielen geven in bochten/stuurgedrag? Ik bedoel, een lichtere fiets bergop maakt verschil, maar zelf afvallen en meer trainen levert over het algemeen meer op.. is dit ook zo met andere wielen?
Gaat het om de Meno2 of de Meno2 Wind (meerprijs van 30 Euro) ? Deze laatste heeft een winddichte laag aan de voorzijde.la_fusion schreef op woensdag 30 november 2016 @ 08:34:
Gisteren de Meno2 broek van Castelli ontvangen en die voelt toch wel wat warmer dan mijn korte bib + hardlooptight combo, van het weekend eens proberen.
Meno 2 is ook niet gemaakt voor dit soort weer. Met de Meno 2 Wind zou je het misschien wat langer trekken, volgens Castelli tot 0 graden. Maar dat is ook persoonlijk.la_fusion schreef op maandag 5 december 2016 @ 12:01:
Gisteren de Meno 2 broek getest + overschoenen. De overschoenen waren een duidelijke plus maar de Nemo 2 broek gaf niet direct veel extra warmte. Wel scheelt het natuurlijk dat ik maar 1 broek aan hoef te trekken ipv korte broek + nog een lange tight eroverheen.
Gisteren had ik op sommige stukken graag de Polare aan gehad. Sorpasso was nog wel te doen maar toen de zon weg ging een stuk minder.
Betere wielen is de beste upgrade die je kan doen aan je fiets als je het mij vraagt. Je merkt er het meeste van, dat is bij andere upgrades een stuk minder. Naast de punten die aangeeft is het ook sneller op snelheid geraken. Ze blijven een stuk langer door bollen zonder dat je trapt.la_fusion schreef op maandag 5 december 2016 @ 13:08:
Was inderdaad bekend dat de Meno 2 niet perse zoveel beter zou zijn maar had bij het aantrekken en voelen van de broek er nog wel iets meer van verwacht. Het is wachten op het moment dat ik hem aan heb bij lagere temperaturen(< 0) hoe lang het vol te houden is.Graham schreef op maandag 5 december 2016 @ 15:28:
[...]
Meno 2 is ook niet gemaakt voor dit soort weer. Met de Meno 2 Wind zou je het misschien wat langer trekken, volgens Castelli tot 0 graden. Maar dat is ook persoonlijk.
Gisteren had ik op sommige stukken graag de Polare aan gehad. Sorpasso was nog wel te doen maar toen de zon weg ging een stuk minder.
Goed, nu ben ik voorlopig nog niet in de markt voor nieuwere wielen maar het is ook wel een behoorlijke investering ineens ten opzichte van de waarde van mijn fiets(zeg 350 euro voor wielen onder een fiets van 1500 euro..)[...]
Betere wielen is de beste upgrade die je kan doen aan je fiets als je het mij vraagt. Je merkt er het meeste van, dat is bij andere upgrades een stuk minder. Naast de punten die aangeeft is het ook sneller op snelheid geraken. Ze blijven een stuk langer door bollen zonder dat je trapt.
Aangezien mijn wielen qua remoppervlakte aardig op waren heb ik 1,5 jaar geleden nieuwe gekocht voor 250 euro. Dag en nacht verschil wat mij betreft. En dat is ook op een fiets van 1500 euro. Zou bij een volgende set als snel het dubbele uitgeven maar mogelijk wel handgespaakt.
Je gaat er misschien niet harder van je maar kan wel bijdragen aan rijcomfort, mijn goedkopere wielen waren zwabber wielen en bij deze wielen heb ik het gevoel dat ze stijver blijven.la_fusion schreef op maandag 5 december 2016 @ 15:38:
[...]
Goed, nu ben ik voorlopig nog niet in de markt voor nieuwere wielen maar het is ook wel een behoorlijke investering ineens ten opzichte van de waarde van mijn fiets(zeg 350 euro voor wielen onder een fiets van 1500 euro..)
Daarnaast kan je wielen makkelijk meenemen naar een nieuwe fiets.
Hello fellow humans
Ik heb vrij snel na aankoop van mijn huidige fiets een set nieuwe wielen aangeschaft. Als je dat vergelijkt met de stock wielen waren die (Fulcrum Quattro LG) echt een hele verbetering! Het achterwiel van de oude set gebruik ik nu voor de trainer, het voorwiel is reserve ofzo.....
Ondanks dat de Quattro's heerlijk rijden zijn het niet de lichtste wielen dus nu twijfel ik alweer of ik er niet nog een setje Fulcrum Zero C17's of iets dergelijks bij moet halen voor in de bergen.
Zo blijven we lekker bezig... Leuke hobby en money drain!
Ondanks dat de Quattro's heerlijk rijden zijn het niet de lichtste wielen dus nu twijfel ik alweer of ik er niet nog een setje Fulcrum Zero C17's of iets dergelijks bij moet halen voor in de bergen.

Zo blijven we lekker bezig... Leuke hobby en money drain!
[ Voor 7% gewijzigd door Kluus op 05-12-2016 21:33 ]
Vandaag dan toch berichtje op instagram dat ze er op 31-12 mee stoppen.tiswat schreef op woensdag 16 november 2016 @ 12:47:
[...]
Volgens mij ook onderhoud. Het is overigens Meesterknecht die failliet is.
Dear customers, friends & cycling colleagues,
After careful consideration, we have decided to close down Meesterknecht by the 31st of December 2016.
The bicycle industry is changing rapidly and after 2,5 years of hard work, we have run out of options but to close.
We tried to set a new standard for bikeshops in The Netherlands and to offer services with a smile. With our selection of unique products, gear and bikes we wanted to make a difference. As a result, we had customers from all over the world and were featured on TV, magazines and were able to host some rad events. We have shown how to run a bikeshop with minimal investment, and everyone who runs a startup knows cash is oxygen and profit is food. For us the moment has come where we have run out of time... Show us your love and support by coming and emptying the store with your fellow cycling friends!
Total clearance sale, inventory and stock until the 31st of Dec.
It was a tough decision to make, so please don't ask us the details on "why" and the "Should've, Could've, Would've". Thank you for understanding.
And again, thank you and high fives to our loyal customers, brands, employees and people who supported us during these turbulent years.
See you on the road, cause now we'll have more time to spend on our own bikes.
Sam and Tim
Godverdorie, das jammer. Mooie zaak
Hard trainen en afvallen is zonder enige twijfel de beste (en goedkoopste) manier om sneller te gaan.la_fusion schreef op maandag 5 december 2016 @ 13:08:
Investeren in betere wielen is daarnaast een goede tweede optie, die bovendien goedkoper is dan een hele nieuwe fiets kopen.
Wat je ervan merkt hangt erg van de wielsoort af. Een aero wiel zal je op het vlakke het meeste voordeel opleveren, want luchtweerstand heeft een (veel) grotere invloed op snelheid dan gewicht.
Dat gezegd hebbende: in de link die hierboven al gepost werd, zie je dat het voordeel van aero wielen ten opzichte van gewone wielen zo'n 15,5 meter is op een rit van 14,3 kilometer, en het voordeel van lichte wielen zo'n 8 meter op datzelfde traject.
Of dat de investering in full carbon clinchers waard is moet éénieder natuurlijk zelf bepalen.
Wetende dat het gewicht niet zoveel invloed heeft, zeker niet op het vlakke, zou je ook kunnen besluiten om een paar wat zwaardere, maar wel aero wielen te kopen, bijv. Shimano RS81 C50's.
Dan heb je wel de aero voordelen, en het gewichtsnadeel ten opzichte van full carbon clinchers, die vaak ook zo'n 1500 gram wegen, is verwaarloosbaar. Bovendien ben je veel vrijer in je keuze van remblokken.
Faillisement van de Meesterknecht past goed in een rijtje dat helaas iedere maand langer wordt. EPBike, Lohman, Dallacolina, Cycletrend Utrecht : allemaal race-only zaken die het niet hebben gered.
Race-only is in de huidige markt gewoon heel erg lastig, of je moet een dozenschuiver willen worden à la 12go, Salden, Hopmans, Mantel of De Vos. Dan heb je volume nodig (is niet makkelijk) en moet je genoegen nemen met lage marges. En ook die markt is zo langzamerhand erg vol aan het raken, bovendien hebben zij op hun beurt dan weer last van de Duitse internetshops als Bike-components en Bike24.
Het alternatief? E-bikes en stadsfietsen erbij nemen. Daar wordt goed geld mee verdiend, niet alleen op de verkoop maar zeker ook op het onderhoud.
Race-only zaken mikken op een doelgroep die heel klein is, ondanks het feit dat de markt op zich groot is en groeiende. Problematisch is dat 45% van de renners rijdt op een Cube met 105 van de lokale Profiel Fietsspecialist, nog eens 45% rijdt op een Canyon met Ultegra. Hou je nog maar over 10% van de markt. Dat is niet veel en bovendien heeft ook deze doelgroep het internet ontdekt. Men wil voor een dubbeltje op de eerste rang zitten en veel onderhoud doet men m.b.v. YouTube zelf.
M.a.w. race-only is een heel lastige propositie geworden. Je wordt gedwongen om ófwel enorme marges te gaan rekenen en je voorraad heel laag te houden óf écht na te denken over je propositie. Sommige ondernemers gaan, min of meer uit pure wanhoop, dan maar koffie verkopen en verdomd dat blijkt winstgevender te zijn dan fietsjes verkopen...
Race-only is in de huidige markt gewoon heel erg lastig, of je moet een dozenschuiver willen worden à la 12go, Salden, Hopmans, Mantel of De Vos. Dan heb je volume nodig (is niet makkelijk) en moet je genoegen nemen met lage marges. En ook die markt is zo langzamerhand erg vol aan het raken, bovendien hebben zij op hun beurt dan weer last van de Duitse internetshops als Bike-components en Bike24.
Het alternatief? E-bikes en stadsfietsen erbij nemen. Daar wordt goed geld mee verdiend, niet alleen op de verkoop maar zeker ook op het onderhoud.
Race-only zaken mikken op een doelgroep die heel klein is, ondanks het feit dat de markt op zich groot is en groeiende. Problematisch is dat 45% van de renners rijdt op een Cube met 105 van de lokale Profiel Fietsspecialist, nog eens 45% rijdt op een Canyon met Ultegra. Hou je nog maar over 10% van de markt. Dat is niet veel en bovendien heeft ook deze doelgroep het internet ontdekt. Men wil voor een dubbeltje op de eerste rang zitten en veel onderhoud doet men m.b.v. YouTube zelf.
M.a.w. race-only is een heel lastige propositie geworden. Je wordt gedwongen om ófwel enorme marges te gaan rekenen en je voorraad heel laag te houden óf écht na te denken over je propositie. Sommige ondernemers gaan, min of meer uit pure wanhoop, dan maar koffie verkopen en verdomd dat blijkt winstgevender te zijn dan fietsjes verkopen...
[ Voor 16% gewijzigd door havana op 06-12-2016 11:37 ]
Meesterknecht is (naja was) een Canyon Service Partner dus ze probeerden een deel van die Canyon rijders wel voor service naar hun te laten komen.
Maar een zaak in het centrum van Amsterdam winstgeven laten zijn lijkt mij erg lastig.
En voor koffie hadden ze weer concurentie van de Rapha winkel.
Maar een zaak in het centrum van Amsterdam winstgeven laten zijn lijkt mij erg lastig.
En voor koffie hadden ze weer concurentie van de Rapha winkel.
EPBike was ook Canyon Service Partner. Was ik van Erik begreep is dat dit niet veel oplevert.
Wat je zegt, als je in het centrum van Amsterdam zit moet je duizenden euro's per maand verdienen om alleen al de huur te kunnen opbrengen. Da's vechten tegen de bierkaai.
Wat je zegt, als je in het centrum van Amsterdam zit moet je duizenden euro's per maand verdienen om alleen al de huur te kunnen opbrengen. Da's vechten tegen de bierkaai.
[ Voor 48% gewijzigd door havana op 06-12-2016 12:27 ]
Verwijderd
Geven ze een beetje goede korting nu? Ik wil wel een Chris King of Phil Wood hubset voor een bodemprijs
Verhip, ik wilde laatst eens bij CycleTrend binnen stappen maar die waren gesloten. Nu valt het kwartje.havana schreef op dinsdag 6 december 2016 @ 11:26:
Faillisement van de Meesterknecht past goed in een rijtje dat helaas iedere maand langer wordt. EPBike, Lohman, Dallacolina, Cycletrend Utrecht : allemaal race-only zaken die het niet hebben gered.
Cycletrend Groningen zal ook wel niet meer lang duren ben ik bang, want daar zie ik nooit een hond.
Ook Featherbikes kunnen we overigens aan het lijstje toevoegen, alhoewel ik begreep dat dit geen faillisement was maar dat hij gewoon toe was aan iets nieuws (dat kan).
Ook Featherbikes kunnen we overigens aan het lijstje toevoegen, alhoewel ik begreep dat dit geen faillisement was maar dat hij gewoon toe was aan iets nieuws (dat kan).
Shimano e.a. werken ook aktief mee aan het slopen van de middenstander. Ik hoor regelmatig van die winkels dat ze net kunnen inkopen tegen de prijzen waarvoor ik spulletjes op internet aanschaf.
e; Tegelijk is Hans Struijk Amsterdam West (vroeger Lohmann) juist actief de switch naar race only aan het maken. Ben benieuwd hoe dat afloopt dan, al hebben ze de demografie van de buurt nogal mee.
e; Tegelijk is Hans Struijk Amsterdam West (vroeger Lohmann) juist actief de switch naar race only aan het maken. Ben benieuwd hoe dat afloopt dan, al hebben ze de demografie van de buurt nogal mee.
[ Voor 34% gewijzigd door MrAngry op 06-12-2016 13:06 ]
Die delen het pand toch met Runners World? Daar is doorgaans wel wat aanloop. Cycletrend is trouwens wel de enige plek in Groningen waar Soigneur wordt verkocht. En omdat het op de route huis-kantoor ligt wil ik er nog wel eens binnenlopen.havana schreef op dinsdag 6 december 2016 @ 13:03:
Cycletrend Groningen zal ook wel niet meer lang duren ben ik bang, want daar zie ik nooit een hond.
Wel jammer van al die winkels die op de fles gaan. Ik probeer zoveel mogelijk een afweging te maken tussen via internet bestellen en bij de LBS kopen.
Read the code, write the code, be the code!
Een poosje niet gefietst en gekeken in dit topic.. Ik ben normaal gesproken niet zo'n winterfietser, maar afgelopen zaterdag toch goede winterkleding aangeschaft.
Hierbij was ik wat nonchalant met de overschoenen en deze dus niet gekocht. Toch kreeg ik na 1,5uur fietsen wel wat koude voeten. Nu heb ik al het een en ander opgezocht op internet o.a. gekeken op Mantel en Futurumshop, maar wat zijn nou warme:
Handschoenen en overschoenen? Ik ga ze gebruiken voor temperaturen tussen de 0 en 10 graden en fiets normaal gesproken niet in de regen. Ik wil hier ongeveer €60,- aan uitgeven. Graag hoor ik jullie ervaringen!
Hierbij was ik wat nonchalant met de overschoenen en deze dus niet gekocht. Toch kreeg ik na 1,5uur fietsen wel wat koude voeten. Nu heb ik al het een en ander opgezocht op internet o.a. gekeken op Mantel en Futurumshop, maar wat zijn nou warme:
Handschoenen en overschoenen? Ik ga ze gebruiken voor temperaturen tussen de 0 en 10 graden en fiets normaal gesproken niet in de regen. Ik wil hier ongeveer €60,- aan uitgeven. Graag hoor ik jullie ervaringen!
Overschoenen moet je neopreen hebben, die zijn warm. Bijvoorbeeld GripGrab of BBB is prima. Eigenlijk heeft ieder kledingmerk wel een deftige overschoen in het gamma zitten. Overigens maken andere sokken ook al een enorm verschil. Wollen sokken, gewoon van de Action of Welkoop, zijn een goedkope optie die lekker warm is. Bovendien nemen ze veel vocht op.
Handschoenen is minder makkelijk antwoord op te geven. Ik heb hier een setje of 5 met elk een ieder temperatuurbereik. Te warme handschoenen is ook niks want dan krijg je zweethanden en vervolgens koude handen.
Makkelijkste is beginnen met een setje dunne hardloophandschoentjes, gewoon van de Perry of Decathlon. Kun je je gewone handschoenen eventueel overheen dragen.
Voldoet dat niet meer moet je op zoek naar wat warmers. Belangrijk is om dit type handschoenen vooral niet te klein te kopen, eerder te groot. De vingertoppen moeten vrij blijven. Meer lucht = meer isolatie en bovendien worden je handen veel minder klam.
Op de koudste dagen rijd ik tegenwoordig met een setje Venitex Leather handschoenen. Ziet er niet uit maar is heerlijk warm. De binnenkant is van wol en neemt zeer veel vocht op, waardoor klamme handen niet direct leiden tot koude handen.
Handschoenen is minder makkelijk antwoord op te geven. Ik heb hier een setje of 5 met elk een ieder temperatuurbereik. Te warme handschoenen is ook niks want dan krijg je zweethanden en vervolgens koude handen.
Makkelijkste is beginnen met een setje dunne hardloophandschoentjes, gewoon van de Perry of Decathlon. Kun je je gewone handschoenen eventueel overheen dragen.
Voldoet dat niet meer moet je op zoek naar wat warmers. Belangrijk is om dit type handschoenen vooral niet te klein te kopen, eerder te groot. De vingertoppen moeten vrij blijven. Meer lucht = meer isolatie en bovendien worden je handen veel minder klam.
Op de koudste dagen rijd ik tegenwoordig met een setje Venitex Leather handschoenen. Ziet er niet uit maar is heerlijk warm. De binnenkant is van wol en neemt zeer veel vocht op, waardoor klamme handen niet direct leiden tot koude handen.
[ Voor 46% gewijzigd door havana op 06-12-2016 14:10 ]
Bedankt! Zometeen op de fiets naar de Action en Perrysporthavana schreef op dinsdag 6 december 2016 @ 13:52:
Overschoenen moet je neopreen hebben, die zijn warm. Bijvoorbeeld GripGrab of BBB is prima. Eigenlijk heeft ieder kledingmerk wel een deftige overschoen in het gamma zitten. Overigens maken andere sokken ook al een enorm verschil. Wollen sokken, gewoon van de Action of Welkoop, zijn een goedkope optie die lekker warm is. Bovendien nemen ze veel vocht op.
Voor de overschoenen neem ik deze: https://www.mantel.com/bbb-cycling-hard-wear?spec[]=7537 (of heb je nog betere suggesties?)
Handen vielen best mee afgelopen zaterdag dus ga daarvoor even handschoenen van de Perrysport proberen en andere sokken is ook altijd het proberen waard!
Onlangs begonnen met fietsen (niet met gewoon fietsen dat doe ik al wat langer waaronder iedere dag naar werk) maar wel met sportief fietsen. Heb een simpele racefiets en reed dat het nog licht was 's avonds 1a2x (ongeveer een uur) en dan meestal een wat langere rit (1a2 uur) in het weekend. Hoe trainen jullie op het ontwikkelen van een hogere gemiddelde snelheid voor een rit van 1a2 uur? Oftewel hoe zou ik mijn ritten/trainingen efficiënt kunnen benutten als beginner? Zijn er trainingsschema's?
Dit topic is gesloten.
Let op:
Voor ervaringen, discussie en vragen over fietscomputers, fietsroutes e.d. kun je terecht in dit topic:
Het grote fietscomputer topic
Voor ervaringen, discussie en vragen over Indoor Cycling, kun je terecht in dit topic:
Het grote indoor cycling topic
Advies over welke fiets je het beste kunt kopen kun je beter in Verkeer & Vervoer vragen. Daar een nieuw topic openen werkt beter dan hier off-topic gaan.
Voor ervaringen, discussie en vragen over fietscomputers, fietsroutes e.d. kun je terecht in dit topic:
Het grote fietscomputer topic
Voor ervaringen, discussie en vragen over Indoor Cycling, kun je terecht in dit topic:
Het grote indoor cycling topic
Advies over welke fiets je het beste kunt kopen kun je beter in Verkeer & Vervoer vragen. Daar een nieuw topic openen werkt beter dan hier off-topic gaan.