Mijn overweging voor een lange (GS) kooi zijn louter toekomst gericht. Ik verwacht met een 12-25 cassette en een compact alle heuvels in NL wel te kunnen bedwingen. Voorlopig heb ik geen plannen om serieuze bergen te gaan beklimmen dus de vraag of het nodig is kun je je oprecht stellen.
Maar ik dacht, als ik het nu meteen een lange kooi aanschaf hoef ik straks alleen maar een cassette te wisselen mocht ik ooit de bergen in gaan.
Zijn er eigenlijk 3 opties.
1. Nu een korte kooi en een 12-25 cassette en tzt de derailleur en cassette upgraden.
2. Nu een korte kooi en tzt een 28 of 30 als grootste tandwiel in de cassette en het daar bij laten. (harden the fuck up)
3. Nu meteen een lange kooi met 12-25 en hopen/aannemen dat de verkoper het bij het verkeerde eind heeft.
Ik heb trouwens een CycleFit meting laten doen bij die verkoper en daaruit blijkt dat ik een behoorlijk korte reach heb, wat wel bevestigd wordt met mijn ervaringen bij mijn huidige (2e hands) fiets. Als ik daar mijn fiets koop krijg ik er een dynamische bikefitting bij. Dat maakt het wel interessant om daar te kopen.
swbr schreef op woensdag 7 december 2016 @ 16:04:
[...]
Wat ze mij vertelden bij Koers, was dat je met een lange kooi altijd een cassette met minimaal een 28 nodig hebt. Oftwel, als je een lange kooi derrie monteert, kun je geen 12-25 meer monteren. Of dat klopt weet ik niet, heb het verder niet gechecked.
Zelf heb ik gekozen voor 50/34 voor, en 12-25 achter. Als ik ooit 'echt' ga klimmen, monteer ik een 11-28 achter, daar kom je overal wel mee boven.
Aha check! Hoe bevalt de combi 50/34 en 12-25 je?
[
Voor 20% gewijzigd door
Noxa op 07-12-2016 16:06
]