Het (projectmatige) nieuwbouwwoning topic - Deel 1 Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 75 ... 102 Laatste
Acties:
  • 1.034.829 views

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• woekele
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online

woekele

woekele

@MadEgg je kan er niet zomaar vanuit gaan dat overal even een warmtebron aangeboord kan worden. Als het al kan, is het ook nog eens heel erg kostbaar en het is nog maar de vraag wat het effect op de bron is op lange termijn en bij intensief gebruikt (veel huishoudens vlak bij elkaar).

En terugleveren van energie als de zon schijnt, daar heeft het net eigenlijk niet zoveel aan, zonder goede opslagmogelijkheden. Maar dat geef je zelf ook al aan. Overigens sluit het hebben van een CV-ketel op gas niet uit dat je toch zonnepanelen hebt.

We moeten van fossiele brandstof af zeg je. Ben ik het wel mee eens. Maar waarom perse nu met zoveel haast, zonder weinig echt goede alternatieven? Andere landen gaan juist over naar gas, omdat het veel schoner is dan wat men nu de lucht in blaast. Wij hebben een perfecte infrastructuur liggen en nog voor jaren gas. Echt onzinnig om dit aan het buitenland te verhandelen en vervolgens zelf schijnheilig over te gaan op technologiën die veel duurder en nog helemaal niet milieuvriendelijker zijn, zolang er geen goede opslag/distributie van energie is. Heb je enig idee hoeveel kolencentrales/kerncentrales moeten gaan draaien om al die warmtepompen te voeden in de winter? Onfhankelijke experts met technische kennis, die geen financiële belangen hebben in de warmtepomp/warmtenet-industrie spreken van pure waanzin. Maarja, beleid wordt gevormd door belangenclubjes en door mensen met alfa-opleidingen helaas.

Verder volg ik je redenatie totaal niet als je zegt dat de warmtepomp niet duurder is, omdat je voor een warmtepomp meer kunt lenen. Een lening moet terugbetaald worden. En je betaalt er rente over. Het is en blijft veel duurder. En het is (nog) niet duurzamer. Zodra dat wel zo is, ga ik ook over. En dan ben ik ook best bereid te investeren.

Misschien besluit men over 15 jaar trouwens wel dat ze waterstof door de gasleidingen (waar menig land jaloers op is dat NL deze infra zo goed voor elkaar heeft) gaan pompen. Koop ik dan wel een nieuwe waterstof-cv-ketel. Deze waterstof wordt dan centraal geproduceerd als de zon schijnt/wind waait etc. En kan goed worden opgeslagen voor de mindere periodes. Klinkt al als een veel betere business case wat mij betreft.

Is er trouwens ergens al een topic over dit onderwerp? Wellicht kunnen we daar dan beter verder i.p.v. dit topic verder te 'vervuilen'?

Edit: reactie op jouw reactie:
MadEgg schreef op zondag 5 augustus 2018 @ 10:47:
[...]

Datzelfde kun je ook zeggen van elektrische auto's.
Maar benzine/diesel staan niet bekend als relatief schoon en we hebben geen olievelden in Nederland. Nogal andere casus dus wat mij betreft. Maar ook daar geldt dat opslag van overtollige energie voor later gebruik cruciaal is voor de daadwerkelijke duurzaamheid hiervan. 's nachts aan de lader hangen betekent rijden op kolen/kernenergie momenteel. Al die accu's en hun footprint/gewicht (extra verbruik) nog maar even buiten beschouwing latend.

[ Voor 12% gewijzigd door woekele op 05-08-2018 12:36 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ollie_1982
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 14-05 11:43
ollie_1982 schreef op maandag 15 januari 2018 @ 23:24:
[...]

Thanks!!

Met de lekkage is het nog steeds :'( . De plek waar het bedrijf had aangegeven de lekkage moest zitten zat het niet, dit was bij de douche in de muur. Op dit moment is de vloer open en vandaag nog niks kunnen vinden. Morgen weer verder....

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Ik had begin dit jaar gemeld dat wij een lekkage hadden, welke gelukkig eind januari was verholpen door een nieuwe leiding te trekken naar de badkamer.

Inmiddels is het augustus en merkte we gister rond 19:00 dat er in de garage geen stroom was (we zaten buiten te eten). In de meterkast zag ik dat de aardlekschakelaar uit stond, deze kreeg ik ook niet meer aan. Alle apparaten die op die groep zitten uitgezet maar helaas geen effect, dus geen apparaat die sluiting geeft zover ik weet.

Op dat moment voelde ik ineens een druppel op mijn hand... :'(

Gebeld met de service monteur en de warm water leiding die lekt dus ergens... Het metertje loopt ondanks dat we geen water pakken, dit getest door warm water af te sluiten, toen stopte het metertje. Deze weer open gezet en toen ging deze weer lopen.

Hieronder het resultaat van wat ik denk wat al maanden langzaam loopt en uiteindelijk gezorgd heeft dat de aardlekschakelaar stuk is.

Ik ben bang dat we hetzelfde liedje weer gaan krijgen als begin dit jaar, alleen nu wonen we er in wat echt mega k*t is.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/FSwPdoL.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/P8Yn6yE.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/rXhT0tG.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/K3lSqK9.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/NjqrDqS.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Sport_Life schreef op zondag 5 augustus 2018 @ 09:49:
[...]
Komende jaren gaat de ontwikkeling nog harder en over een jaar of 10 rijden kopen we vrijwel allemaal electrisch als nieuwe wagen denk ik.
Ik verwacht inderdaad ook wel dat de nieuwe wagens voornamelijk elektrisch zullen zijn (wellicht niet over 10 jaar maar het zal geen 25 jaar duren) maar dat komt niet door de ontwikkelingen maar voornamelijk door de milieudoelstellingen en het afdwingen van de Overheid. Hetzelfde dat je ziet gebeuren met het bouwen van huizen.

Met eigenbouw heb je daar wat meer flexibiliteit in om daar bewust keuzes in te maken maar juist de grote projectmatige wijken die gebouwd worden hebben wat andere doelstellingen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadEgg
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16:43

MadEgg

Tux is lievvv

woekele schreef op zondag 5 augustus 2018 @ 10:32:
@MadEgg je kan er niet zomaar vanuit gaan dat overal even een warmtebron aangeboord kan worden. Als het al kan, is het ook nog eens heel erg kostbaar en het is nog maar de vraag wat het effect op de bron is op lange termijn en bij intensief gebruikt (veel huishoudens vlak bij elkaar).
Nee, dat klopt - in dichtbebouwde gebieden / flats gaat het niet werken. Maar met rijwoningen / tweekappers gaat het best. Voor het stadscentrum moeten we andere oplossingen verzinnen. Stadsverwarming bijvoorbeeld. Los van alle commerciële bezwaren is dat principe heel logisch: als de huizen dicht op elkaar staan kun je het beste voor gecentraliseerde verwarmingsinstallaties kiezen. De meeste dingen worden op schaal efficiënter.
We moeten van fossiele brandstof af zeg je. Ben ik het wel mee eens. Maar waarom perse nu met zoveel haast, zonder weinig echt goede alternatieven? Andere landen gaan juist over naar gas, omdat het veel schoner is dan wat men nu de lucht in blaast. Wij hebben een perfecte infrastructuur liggen en nog voor jaren gas. Echt onzinnig om dit aan het buitenland te verhandelen en vervolgens zelf schijnheilig over te gaan op technologiën die veel duurder en nog helemaal niet milieuvriendelijker zijn, zolang er geen goede opslag/distributie van energie is. Heb je enig idee hoeveel kolencentrales/kerncentrales moeten gaan draaien om al die warmtepompen te voeden in de winter? Onfhankelijke experts met technische kennis, die geen financiële belangen hebben in de warmtepomp/warmtenet-industrie spreken van pure waanzin. Maarja, beleid wordt gevormd door belangenclubjes en door mensen met alfa-opleidingen helaas.
Datzelfde kun je ook zeggen van elektrische auto's. En dat doe ik dan ook - het Nederlandse wagenpark consumeert een veelvoud van de energie die warmtepompen zullen consumeren. En dan heb ik het ook nog specifiek over warmtepompen in nieuwbouw - in een nieuwbouwwoning / zeer goed geïsoleerde woning is het verbruik van de warmtepomp helemaal niet zo hoog en zou zeker geen problemen moeten opleveren.

Alsnog moeten we wel betere opslagtoepassingen hebben voor overtollige energie.
Verder volg ik je redenatie totaal niet als je zegt dat de warmtepomp niet duurder is, omdat je voor een warmtepomp meer kunt lenen. Een lening moet terugbetaald worden. En je betaalt er rente over. Het is en blijft veel duurder. En het is (nog) niet duurzamer. Zodra dat wel zo is, ga ik ook over. En dan ben ik ook best bereid te investeren.
Ik zei niet dat het niet duurder is. Ik zei dat elke euro die je eraan uitgeeft niet per sé betekent dat je die niet ergens anders aan uit kunt geven - je kunt je maximale hypotheek uitgeven aan woonruimte en dan alsnog investeren in een NOM-woning middels de energiebespaarlening. Die euro's kun je in zekere zin dus twee keer uitgeven. Natuurlijk zul je die energiebespaarlening ook terug moeten betalen, maar daar staat wel tegenover dat je een vergelijkbaar bedrag per maand niet aan je energierekening hoeft uit te geven.
Misschien besluit men over 15 jaar trouwens wel dat ze waterstof door de gasleidingen (waar menig land jaloers op is dat NL deze infra zo goed voor elkaar heeft) gaan pompen. Koop ik dan wel een nieuwe waterstof-cv-ketel. Deze waterstof wordt dan centraal geproduceerd als de zon schijnt/wind waait etc. En kan goed worden opgeslagen voor de mindere periodes. Klinkt al als een veel betere business case wat mij betreft.
Het lijkt me fantastisch als waterstof door gasleidingen geleid gaat worden. Maar waterstof is een energiedrager. Niet een verwarmingsbron. Je kunt er niet rechtstreeks mee verwarmen - dat zal eerst omgezet worden in elektriciteit welke daarna gebruikt zal worden om een warmtepomp aan te drijven. Ik denk dus dat in die situatie je eerder zal zien dat mensen thuis een waterstof naar elektra-converter in de meterkast krijgen.
Is er trouwens ergens al een topic over dit onderwerp? Wellicht kunnen we daar dan beter verder i.p.v. dit topic verder te 'vervuilen'?
Ik weet alleen van de topics over warmtepompen an sich:

Lucht/Water warmtepomp om mee te verwarmen en koelen #6
Water/water warmtepomp voor het verwarmen/koelen van je huis

Dat hele sub-forum zou wel een geschikte plaats zijn, danwel politiek & actualiteit-forum. In iets als De gasdiscussie : wanneer stap jij van het gas af? is het vast al aan bod gekomen.

Tja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osxy
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 15:24

Osxy

Holy crap on a cracker

ollie_1982 schreef op zondag 5 augustus 2018 @ 10:39:
[...]

Ik had begin dit jaar gemeld dat wij een lekkage hadden, welke gelukkig eind januari was verholpen door een nieuwe leiding te trekken naar de badkamer.

Inmiddels is het augustus en merkte we gister rond 19:00 dat er in de garage geen stroom was (we zaten buiten te eten). In de meterkast zag ik dat de aardlekschakelaar uit stond, deze kreeg ik ook niet meer aan. Alle apparaten die op die groep zitten uitgezet maar helaas geen effect, dus geen apparaat die sluiting geeft zover ik weet.

Op dat moment voelde ik ineens een druppel op mijn hand... :'(

Gebeld met de service monteur en de warm water leiding die lekt dus ergens... Het metertje loopt ondanks dat we geen water pakken, dit getest door warm water af te sluiten, toen stopte het metertje. Deze weer open gezet en toen ging deze weer lopen.

Hieronder het resultaat van wat ik denk wat al maanden langzaam loopt en uiteindelijk gezorgd heeft dat de aardlekschakelaar stuk is.

Ik ben bang dat we hetzelfde liedje weer gaan krijgen als begin dit jaar, alleen nu wonen we er in wat echt mega k*t is.

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Poe! Dat is ook gelijk wel de nachtmerrie van elke huiseigenaar, nog mazzel dat dit de einduitkomst is.....

Hopelijk wordt het goed opgelost. Mijn mening zou zijn dat alle automaten moeten worden vervangen, zo te zien is alles nat geworden.

"Divine Shields and Hearthstones do not make a hero heroic."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowhite0901
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 14:22
MadEgg schreef op zondag 5 augustus 2018 @ 10:47:
[...]

Nee, dat klopt - in dichtbebouwde gebieden / flats gaat het niet werken. Maar met rijwoningen / tweekappers gaat het best. Voor het stadscentrum moeten we andere oplossingen verzinnen. Stadsverwarming bijvoorbeeld. Los van alle commerciële bezwaren is dat principe heel logisch: als de huizen dicht op elkaar staan kun je het beste voor gecentraliseerde verwarmingsinstallaties kiezen. De meeste dingen worden op schaal efficiënter.

[...]

Datzelfde kun je ook zeggen van elektrische auto's. En dat doe ik dan ook - het Nederlandse wagenpark consumeert een veelvoud van de energie die warmtepompen zullen consumeren. En dan heb ik het ook nog specifiek over warmtepompen in nieuwbouw - in een nieuwbouwwoning / zeer goed geïsoleerde woning is het verbruik van de warmtepomp helemaal niet zo hoog en zou zeker geen problemen moeten opleveren.

Alsnog moeten we wel betere opslagtoepassingen hebben voor overtollige energie.

[...]

Ik zei niet dat het niet duurder is. Ik zei dat elke euro die je eraan uitgeeft niet per sé betekent dat je die niet ergens anders aan uit kunt geven - je kunt je maximale hypotheek uitgeven aan woonruimte en dan alsnog investeren in een NOM-woning middels de energiebespaarlening. Die euro's kun je in zekere zin dus twee keer uitgeven. Natuurlijk zul je die energiebespaarlening ook terug moeten betalen, maar daar staat wel tegenover dat je een vergelijkbaar bedrag per maand niet aan je energierekening hoeft uit te geven.

[...]

Het lijkt me fantastisch als waterstof door gasleidingen geleid gaat worden. Maar waterstof is een energiedrager. Niet een verwarmingsbron. Je kunt er niet rechtstreeks mee verwarmen - dat zal eerst omgezet worden in elektriciteit welke daarna gebruikt zal worden om een warmtepomp aan te drijven. Ik denk dus dat in die situatie je eerder zal zien dat mensen thuis een waterstof naar elektra-converter in de meterkast krijgen.

[...]

Ik weet alleen van de topics over warmtepompen an sich:

Lucht/Water warmtepomp om mee te verwarmen en koelen #6
Water/water warmtepomp voor het verwarmen/koelen van je huis

Dat hele sub-forum zou wel een geschikte plaats zijn, danwel politiek & actualiteit-forum. In iets als De gasdiscussie : wanneer stap jij van het gas af? is het vast al aan bod gekomen.
Waterstof + zuurstof is knalgas...er zijn ook al autos genaakt die daarop kunnen rijden hoor.. het is alleen lastig dit proces geleidelijk te laten gaan maar in het alleen energiedrager te noemen gaat wat ver denk ik.

12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dirtbiter
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13-06 16:16
RvH photo schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 13:14:
Ik krijg een standaard garage van 6x3. Hoeveel verlichting plaatsen jullie daar in? Ik zit te denken aan een dubbele led tl balk. Hoop dat dat genoeg is.
Mijn garage heeft grofweg dezelfde afmetingen.

Ik ben zelf aan het kijken naar een LED-paneel van 120x60. Dat spreidt denk ik het licht wat beter.
Zoiets als dit: http://www.ledpaneelstore...20cm-4000k-natuurlijk-wit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EiT
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 03:29

EiT

Voor overdag kan je ook een “daglichtspot” gebruiken, zo iets dus: https://www.velux.nl/prod...tspot-voor-het-platte-dak

Heb dat in aanvraag bij kopers begeleiding.
Ik doe daarnaast een led strip in de vloer en langs de wanden en led panelen aan plafon. Afhankelijk hoe ik de garage ga indelen. Maar wil zo veel mogelijk licht.

Druk en zetfouten voorbehouden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• asdf25
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 28-12-2024
Sport_Life schreef op zaterdag 4 augustus 2018 @ 23:01:
[...]

Heel simpel : ik ben van mening dat de ontwikkeling nog niet volwassen genoeg is, dus zowel qua kosten als efficiëntie verwacht ik de komende jaren flinke stappen.
Over een jaar of 5-10 zal er zoveel vraag zijn naar groene energie (zelf opgewekt) , dat bedrijven daarop in springen.
Warmtepompen worden in Scandinavische landen al tientallen jaren toegepast, denk juist dat de warmtepomp een redelijk uitgekiend systeem is welke niet veel beter/ efficiënter gaan worden. Prijs kan alleen door massaproductie iets zakken maar ik verwacht daarin ook geen grote verschillen, hoogstens 10-20% op een wp. De prijs van het boren verwacht ik ook geen grote verschillen. Alleen op het gebied van installeren en garanties valt er wellicht nog wat te winnen. Denk dat het gros van de installateurs hogere prijzen voor het installeren afgeven omdat het voor hun ook nog geen gesneden koek is zoals de cv-ketel wel is.

Als je wacht kun je beter wachten op een andere verwarmingsbron. Maar komt die er wel? Wat gaat dat kosten? Etc. etc.

Zelf dub ik ook al een behoorlijke tijd over een warmtepomp en wel of geen vloerverwarming. Woning is nu opgeleverd met radiatoren. Mijn verbruik schat ik in op 600-800 kuub. 700x0,63cent = jaarrekening van 441euro. Vloerverwarming laten leggen kost me grof gezegd 3k, een warmtepomp laten installeren 8k. Terugverdientijd is nu dus ongeveer 25jaar. Al verwacht ik dat we steeds meer moeten gaan betalen voor gas en dat het steeds aantrekkelijker wordt om over te stappen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• padoempats
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 12-06 08:00
asdf25 schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 12:24:
[...]

Zelf dub ik ook al een behoorlijke tijd over een warmtepomp en wel of geen vloerverwarming. Woning is nu opgeleverd met radiatoren. Mijn verbruik schat ik in op 600-800 kuub. 700x0,63cent = jaarrekening van 441euro. Vloerverwarming laten leggen kost me grof gezegd 3k, een warmtepomp laten installeren 8k. Terugverdientijd is nu dus ongeveer 25jaar. Al verwacht ik dat we steeds meer moeten gaan betalen voor gas en dat het steeds aantrekkelijker wordt om over te stappen.
Volgens mij gaat er wat fout in je berekening. Je denkt dat een warmtepomp gratis warmte afgeeft? Bij een gebruik van 700 kuub zal een warmtepomp ruim 2000 kwh verstoken, dus per saldo win je er 20 euro per jaar mee. Eigenlijk veel meer, omdat je vaste kosten ook omlaag gaan omdat je geen of heel weinig gas verbruikt.
Een warmtepomp moet je eigenlijk icm zonnepanelen gebruiken, anders streep je gaskosten weg tegen bijna vergelijkbare elektriciteitskosten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

en je moet ook niet vergeten dat dat ding ook maar beperkte levensduur/garantie heeft, dus op den duur moet je gewoon weer een nieuwe tegen zo'n absurd bedrag aanschaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvH photo
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 08:37
Dirtbiter schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 08:37:
[...]

Mijn garage heeft grofweg dezelfde afmetingen.

Ik ben zelf aan het kijken naar een LED-paneel van 120x60. Dat spreidt denk ik het licht wat beter.
Zoiets als dit: http://www.ledpaneelstore...20cm-4000k-natuurlijk-wit
Ik heb zojuist een 150 cm dubbele led tl armatuur gekocht. Nadeel van die panelen is dat je met een losse led starter zit. De lichthoek is 140 graden bij een armatuur ipv 120 bij het paneel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17:36

Sport_Life

Solvitur ambulando

Napo schreef op zondag 5 augustus 2018 @ 10:41:
[...]

Ik verwacht inderdaad ook wel dat de nieuwe wagens voornamelijk elektrisch zullen zijn (wellicht niet over 10 jaar maar het zal geen 25 jaar duren) maar dat komt niet door de ontwikkelingen maar voornamelijk door de milieudoelstellingen en het afdwingen van de Overheid. Hetzelfde dat je ziet gebeuren met het bouwen van huizen.

Met eigenbouw heb je daar wat meer flexibiliteit in om daar bewust keuzes in te maken maar juist de grote projectmatige wijken die gebouwd worden hebben wat andere doelstellingen :+
Ik denk dat zelfbouw een hele andere doelgroep heeft. Wij kiezen voor projectmatige bouw omdat we gezellig in een woonwijk zitten, dat is met eigenbouw (in onze regio) helaas anders.

Desondanks kriebelt het wel om over een jaar of 15 als de kinderen wat groter zijn een kaveltje te kopen en daar op te gaan bouwen :).

[ Voor 84% gewijzigd door Sport_Life op 06-08-2018 22:19 ]

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 11KW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Celebithil
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 03-05 20:02
woekele schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 20:03:
en je moet ook niet vergeten dat dat ding ook maar beperkte levensduur/garantie heeft, dus op den duur moet je gewoon weer een nieuwe tegen zo'n absurd bedrag aanschaffen.
De meeste kosten van een w/w warmtepomp zijn voor het boren van de leidingen. Dat hoeft maar één keer. Het apparaat dat na twintig jaar of zo vervangen moet worden kost ongeveer net zoveel als een cv-ketel (in mijn geval in elk geval zelfs iets minder).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

edit: nee, ik ga bij nader inzien deze discussie niet voortzetten hier. Niet het juiste topic voor.

[ Voor 94% gewijzigd door woekele op 07-08-2018 17:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tassadar32
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 08-06 16:05
@woekele Heb het voor 30 jaar doorgerekend. Met de energie/gas prijzen van vorig jaar was ik € 10 euro per maand goedkoper uit met NOM (inclusief NOM deel lening, inclusief redelijk pessimistische afschrijving van apparatuur) dan met de gasvariant van mijn woning, wat in de praktijk ook blijkt te kloppen. Dat verschil word alleen groter met oplopende gasprijzen.

27x320Wp LG | 7.4 kW W/W warmtepomp | 2024 Model 3 Performance+FSD | 2019 Zoë 40kWh Star Wars edition

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TKroon
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
Ik ga direct na oplevering Triple Solar laten installeren. Stil, duurzaam en geen bronboring. Tvt max 20 jaar bij huidige gasprijs, inclusief de extra kosten door het financieren in de hypotheek. Kan nog sneller dus bij oplopende gasprijzen of financiële compensatie door de aannemer als ik de CV-ketel achterwege laat.
Het gaat er mij niet om om zo goedkoop mogelijk gasloos te worden, maar op een financieel rendabele manier. En dat met een technisch hoogstaand product, zonder herriemakende buitenunit.

Daikin Altherma 3 LT 8 kW + 14,2 kWp PV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Road-runner83
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13-06 08:22
Sport_Life schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 22:09:
[...]

Ik denk dat zelfbouw een hele andere doelgroep heeft. Wij kiezen voor projectmatige bouw omdat we gezellig in een woonwijk zitten, dat is met eigenbouw (in onze regio) helaas anders.

Desondanks kriebelt het wel om over een jaar of 15 als de kinderen wat groter zijn een kaveltje te kopen en daar op te gaan bouwen :).
Ik weet niet precies waar je gaat wonen maar in de meeste plaatsen heb je wel een leuke wijk waar je zelf kan bouwen waardoor je toch gewoon in een (hele mooie) wijk woont en niet ergens achteraf op de polder :). Ook in het westen (wij hebben in Waddinxveen een 2-kapper laten bouwen in een wijk met vrijstaande huizen en 2-kappers en helemaal in het midden van de wijk een stuk of 10 rijtjes projectbouw). Zo krijg je toch een leuke/diverse wijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadEgg

MadEgg

Tux is lievvv

TKroon schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 09:49:
Ik ga direct na oplevering Triple Solar laten installeren. Stil, duurzaam en geen bronboring. Tvt max 20 jaar bij huidige gasprijs, inclusief de extra kosten door het financieren in de hypotheek. Kan nog sneller dus bij oplopende gasprijzen of financiële compensatie door de aannemer als ik de CV-ketel achterwege laat.
Het gaat er mij niet om om zo goedkoop mogelijk gasloos te worden, maar op een financieel rendabele manier. En dat met een technisch hoogstaand product, zonder herriemakende buitenunit.
Triple Solar is toch alleen een zonnecollector/PV-paneel? Hier hoort nog steeds een warmtepomp bij, en naar eigen zeggen van http://www.triplesolar.eu/home/het-triple-solar-systeem/ zie ik ook:
Stil en betrouwbaar: Een brine/water warmtepomp (het type pomp dat bij het Triple Solar®-systeem hoort) is stil en onderhoudsvrij én werkt altijd – ook als het vriest.
Hoe gaat dat dan werken zonder bronboring?

Tja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TKroon
  • Niet online
@MadEgg Het zijn PVT-panelen. Dus PV-panelen, met leidingen erachter. Dat is het T-gedeelte, waardoor de vloeistof gepompt wordt door de water/water-warmtepomp. Je dak is dus de bron :)

Het is dus eigenlijk een mix tussen een luchtwarmtepomp en een aardwarmtepomp. Het werkt als een aardwarmtepomp, maar het gebruikt de buitenlucht als bron. Geen ventilator nodig voor de warmte-uitwisseling, maar gewoon "passief" (wel de pomp nodig natuurlijk). De luchtstroming achter de panelen is voldoende. Dit werkt ook 's nachts en 's winters. Het heeft de zon namelijk niet nodig om zijn werk te doen. Natuurlijk is het wel gunstig (zeker in de winter, dan krijg je al een paar graden cadeau), en het levert stroom op op de PV-panelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MadEgg

MadEgg

Tux is lievvv

TKroon schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 11:50:
@MadEgg Het zijn PVT-panelen. Dus PV-panelen, met leidingen erachter. Dat is het T-gedeelte, waardoor de vloeistof gepompt wordt door de water/water-warmtepomp. Je dak is dus de bron :)

Het is dus eigenlijk een mix tussen een luchtwarmtepomp en een aardwarmtepomp. Het werkt als een aardwarmtepomp, maar het gebruikt de buitenlucht als bron. Geen ventilator nodig voor de warmte-uitwisseling, maar gewoon "passief" (wel de pomp nodig natuurlijk). De luchtstroming achter de panelen is voldoende. Dit werkt ook 's nachts en 's winters. Het heeft de zon namelijk niet nodig om zijn werk te doen. Natuurlijk is het wel gunstig (zeker in de winter, dan krijg je al een paar graden cadeau), en het levert stroom op op de PV-panelen.
Ik zie het. Interessante oplossing! Geen bronboring nodig scheelt een hoop, maar die pagina schetst het wel heel rooskleurig. Ik kan me niet voorstellen dat bij lage buitentemperaturen buizen over het dak in de vrieskou meer warmte opnemen dan een bodemlus die bij juiste dimensionering ruim boven 0 graden zou moeten blijven.

Combineren met een bodemlus lijkt me efficiënter, zodat je in de zomer warmte van een zonnecollector de bodem in kunt pompen en in de winter ook nog enige temperatuur uit het zonlicht kunt halen. Naar een dergelijke oplossing kijk ik zelf in ieder geval. Al vraag ik me nog af of de ruimte op het dak die je inlevert voor PV-panelen voldoende gecompenseerd wordt door de opbrengst. Deze combi-panelen combineren beiden dan wel, maar het zal ongetwijfeld ten koste gaan van het rendement ten opzichte van zowel PV-panelen als zonnecollectoren.

Tja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TKroon
  • Niet online
@MadEgg Klopt, een bronboring is "beter" qua efficiëntie. De efficiëntie van Triple Solar loopt uiteraard wat terug als het kouder wordt, maar blijft ruim efficiënter dan gas.

Alleen was in onze projectbouw een bodemlus niet mogelijk ivm vergunningen, dat was namelijk mijn eerste keuze.

Over de opbrengst van de PV-panelen: Naar Triple Solar's eigen zeggen leveren de PV-panelen ongeveer 2/3e van de verbruikte energie door de warmtepomp op. Dus dat scheelt nog behoorlijk wat stroom!

En je laatste punt: eigenlijk versterken ze elkaar juist: in de winter worden de panelen warmer door de zon = hogere aanvoertemperatuur = efficiënter voor de warmtepomp. En op de warmere dagen koelt de warmtepomp de panelen juist af, wat weer efficiënter is voor de PV-opbrengst :)

Nog een technisch voordeel: alles wordt geïnstalleerd op het dak en op zolder. Er hoeven dus geen boringen gedaan te worden. Onderhoud en plaatsing zijn daardoor dus relatief eenvoudig uit te voeren. Voor mij is dit de beste oplossing (maar nogmaals, mijn voorkeur ging uit naar een aardwarmtepomp). Kan niet wachten tot mijn huis volgend jaar af is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tassadar32
@TKroon Zou ook best nog wel eens interessant kunnen zijn voor retrofit!

27x320Wp LG | 7.4 kW W/W warmtepomp | 2024 Model 3 Performance+FSD | 2019 Zoë 40kWh Star Wars edition

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ollie_1982
Osxy schreef op zondag 5 augustus 2018 @ 10:57:
[...]

Poe! Dat is ook gelijk wel de nachtmerrie van elke huiseigenaar, nog mazzel dat dit de einduitkomst is.....

Hopelijk wordt het goed opgelost. Mijn mening zou zijn dat alle automaten moeten worden vervangen, zo te zien is alles nat geworden.
Ja dat kan je wel stellen. Ik maak mij het minst zorgen over die automaten, de lekkage achterhalen en het herstellen wel. Hopelijk kunnen ze vanuit de overloop de lek vinden en anders zal de badkamervloer open moeten, net als tijdens de oplevering.

Inmiddels hebben we wel elektra en draaien we het warm water open als we gaan douchen.

Ik word nog gebeld hoe ze alles gaan organiseren, met kleine kinderen wil ik alles z.s.m. gemaakt en ook weer dicht hebben.

Vandaag zou ik een telefoontje moeten krijgen... wordt vervolgd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LightGrenades
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 26-09-2022
In onze nieuwbouw woning krijgen wij ook een lucht-water warmtepomp. Dit is dus inclusief buiten- en binnenunit. Deze binnenunit komt in de trapkast te staan. Heeft 1 van jullie dit ook? Ik ben benieuwd hoe groot het is/welke ruimte er over blijft in de trapkast.. En maakt het ook lawaai?

Begin september hebben we pas ons eerste gesprek met de kopersbegeleiding dus de aannemer hierover bevragen moet nog even wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witterholt
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14:44
woekele schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 07:59:
edit: nee, ik ga bij nader inzien deze discussie niet voortzetten hier.
Jammer 😔...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TKroon
  • Niet online
LightGrenades schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 16:29:
In onze nieuwbouw woning krijgen wij ook een lucht-water warmtepomp. Dit is dus inclusief buiten- en binnenunit. Deze binnenunit komt in de trapkast te staan. Heeft 1 van jullie dit ook? Ik ben benieuwd hoe groot het is/welke ruimte er over blijft in de trapkast.. En maakt het ook lawaai?

Begin september hebben we pas ons eerste gesprek met de kopersbegeleiding dus de aannemer hierover bevragen moet nog even wachten.
Is je woning volledig gasloos? Dan zal dit een flink apparaat zijn, denk aan formaat koel-vriescombinatie. Deze zal dan namelijk ook een ingebouwde boiler hebben van 180 liter. Geluid zul je met de deur dicht weinig last van hebben denk ik, en anders kun je de binnenkant altijd isoleren met geluidsabsorberend schuim.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wantsome
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 06-05-2024
woekele schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 07:59:
edit: nee, ik ga bij nader inzien deze discussie niet voortzetten hier. Niet het juiste topic voor.
Inderdaad jammer. Interessante en hedendaagse discussie. Word zowaar nog positief als ik jou berichten lees over onze nieuwbouwwoning die ook met gas wordt opgeleverd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• UninPro
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 11:03
Het is zover! Samen met mijn vriendin hebben we een optie op een nieuwbouwproject woning. We zijn natuurlijk enorm enthousiast en in onze omgeving zijn er verschillende stellen met ervaring vanuit een nieuwbouwproject. Dit topic ben ik dus al geruime tijd aan het volgen en dit zal ook niet het laatste bericht zijn dat ik schrijf. Echter is er al een ding waar ik mij zorgen om maak en dat is dat VanWanrooij als keuken en badkamer warenhuys verantwoordelijk is voor de badkamer (en keuken).

Voor de keuken ontvang je een cheque van €3500,- op het moment dat je daar de keuken koopt. Voor de badkamer kan je gebruik maken van een aantal basis opties. Ik schrik van de aantal slechte recensies dat ik vind op internet over de service, montage en afhandeling die dit bedrijf lijkt te leveren. Qua kosten LIJKT het interessant om uiteraard bij deze ontwikkelaar (ze doen ook de bouw als VanWanrooij) de keuken en badkamer te doen. Echter ben ik bereid wat meer te betalen als mij dat een hoop ellende achteraf scheelt.

Komende vrijdag gaan we kijken in de showroom (zonder afspraak) om eens rond te neuzen wat de mogelijkheden zijn. Ik hoop dat we qua badkamer een heel eind komen met de basis opties die worden aangeboden. Voor de keuken ga ik ook een afspraak maken bij van diessen keukens (Veldhoven) ASWA keukens (Uden) om eens te pijlen wat zij kunnen betekenen. Nieuwbouwproject is omgeving Eindhoven.

Mocht er iemand wel een positieve (of negatieve) ervaring hebben met VanWanrooij dan hoor ik dat graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LightGrenades
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 26-09-2022
TKroon schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 20:39:
[...]

Is je woning volledig gasloos? Dan zal dit een flink apparaat zijn, denk aan formaat koel-vriescombinatie. Deze zal dan namelijk ook een ingebouwde boiler hebben van 180 liter. Geluid zul je met de deur dicht weinig last van hebben denk ik, en anders kun je de binnenkant altijd isoleren met geluidsabsorberend schuim.
Thanks! Ja, de woning is inderdaad volledig gasloos. Er blijft dus niet veel opbergruimte over in de trapkast, als dat zo'n flink apparaat is. Het zij zo :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TKroon
  • Niet online
@AlexSaxoMusic Gefeliciteerd :) wij hebben onze keuken vrijwillig bij Van Wanrooij gekocht. Schitterende showroom en goede service. De plaatsing is volgend jaar pas, daar kan ik niks over zeggen.

Vergeet ook het kopje garantie niet: als de keuken/badkamer er met oplevering al in zit, ben je met lekkages etc nooit zelf fout. Als je een badkamer achteraf laat doen valt dat niet onder de garantie, en heb je een grote kans dat de aannemer en de badkamerleverancier naar elkaar gaan wijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmy
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 16:15
AlexSaxoMusic schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 08:10:
Echter is er al een ding waar ik mij zorgen om maak en dat is dat VanWanrooij als keuken en badkamer warenhuys verantwoordelijk is voor de badkamer (en keuken).
Wees je er van bewust dat consumenten over het algemeen eerder een negatieve dan een positieve recensie plaatsen ;)

Hoewel ik met beide leveranciers geen ervaring heb had mijn projectontwikkelaar ook twee voorkeursleveranciers gekozen. Omdat ik exact wist wat ik wilde hebben heb ik deze leveranciers de gewenste keuken en badkamers/toilet laten uitwerken. Hetzelfde heb ik bij andere leveranciers gedaan en uiteindelijk heb ik gekozen op basis van gevoel (hoe verliep het contact), kwaliteit en prijs. Voor de badkamers/toilet ben ik bij de projectleverancier uitgekomen, voor de keuken niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

Timmy schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 09:47:
[...]

Wees je er van bewust dat consumenten over het algemeen eerder een negatieve dan een positieve recensie plaatsen ;)

Hoewel ik met beide leveranciers geen ervaring heb had mijn projectontwikkelaar ook twee voorkeursleveranciers gekozen. Omdat ik exact wist wat ik wilde hebben heb ik deze leveranciers de gewenste keuken en badkamers/toilet laten uitwerken. Hetzelfde heb ik bij andere leveranciers gedaan en uiteindelijk heb ik gekozen op basis van gevoel (hoe verliep het contact), kwaliteit en prijs. Voor de badkamers/toilet ben ik bij de projectleverancier uitgekomen, voor de keuken niet.
Wij zijn bij onze badkamer en toiletten uiteindelijk wel bij de projectleverancier uitgekomen, bij de keuken niet. De hoge prijs die we voor de badkamer (extra) betalen weegt niet op tegen het achteraf zelf doen, zowel qua kosten als ongemak (geen toilet bij oplevering, gezeur met garantie etc). En we hebben ontzettend gelachen met de verkoper/adviseur, die man gaf eerlijk toe dat hij het ook absurd vond wat onze aannemer voor prijzen vroeg en hij kwam met allerlei oplossingen om na oplevering tegen een normale prijs extra dingen uit te voeren.

De keukenleverancier wist het na 1 gesprek al zo te verkloten dat we gelijk besloten hebben elders te gaan zoeken. Hij zei letterlijk: "ik weet wat jullie betalen voor de woning, dus weet ook wat jullie te besteden hebben".

(woning zit in het hogere segment).
Road-runner83 schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 09:56:
[...]

Ik weet niet precies waar je gaat wonen maar in de meeste plaatsen heb je wel een leuke wijk waar je zelf kan bouwen waardoor je toch gewoon in een (hele mooie) wijk woont en niet ergens achteraf op de polder :). Ook in het westen (wij hebben in Waddinxveen een 2-kapper laten bouwen in een wijk met vrijstaande huizen en 2-kappers en helemaal in het midden van de wijk een stuk of 10 rijtjes projectbouw). Zo krijg je toch een leuke/diverse wijk.
Wij zitten dicht tegen een grote stad. Er is idd ook zelfbouw, maar die prijzen zijn enorm hoog en bovendien zijn de meeste kavels afgelegen/aan de rand van de wijk.

[ Voor 27% gewijzigd door Sport_Life op 08-08-2018 10:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jheroun
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Mocht er iemand wel een positieve (of negatieve) ervaring hebben met VanWanrooij dan hoor ik dat graag.
Wij hebben ook een nieuwbouwwoning via van Wanrooij, in Utrecht. Maar we hebben nu alleen nog maar een zandbak waarop de bouw hopelijk na de zomer begint dus wij hebben alleen ervaring met de presales, niet met de opgeleverde kwaliteit.

Tot nog toe valt het ons niet tegen bij van Wanrooij maar er zijn in ons project ook genoeg mensen die daar anders over denken. Sanitair en keuken nemen wij via hun af, vooral om duidelijkheid te hebben bij problemen en eventuele garantiekwesties. Wij konden alles wat we wilden gewoon krijgen qua keuken en sanitair.

Zorg dat je vooraf weet wat je wil en ga naar van Wanrooij met een offerte van een andere leverancier op zak, dan heb je meer kennis en een andere keukenofferte helpt in de onderhandeling. De cheque die wij er bij kregen is er dik dubbel vanaf gegaan en wij zijn geen stevige onderhandelaars. Ik vind de relatie met een bedrijf ook belangrijk, een gunfactor werkt twee kanten op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Road-runner83
Sport_Life schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 10:20:

Wij zitten dicht tegen een grote stad. Er is idd ook zelfbouw, maar die prijzen zijn enorm hoog en bovendien zijn de meeste kavels afgelegen/aan de rand van de wijk.
Kavelprijzen zijn helaas erg duur in het westen, qua huis bouwen maakt het niet veel uit waar je zit (onze aannemer komt uit het oosten, toen ook offertes opgevraagd van een aantal lokale aannemers).

Als ik nu de nieuwbouw (projectbouw) 2-kappers zie in Waddinxveen dan ga je dik over de 5ton heen voor minder woonoppervlakte en kleinere kavel + je kunt niet je eigen indeling bepalen....wat dat betreft heeft zelfbouw weer veel meer mogelijkheden.

En een kavel aan de rand van de wijk is juist erg mooi :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

Road-runner83 schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 11:02:
[...]

Kavelprijzen zijn helaas erg duur in het westen, qua huis bouwen maakt het niet veel uit waar je zit (onze aannemer komt uit het oosten, toen ook offertes opgevraagd van een aantal lokale aannemers).

Als ik nu de nieuwbouw (projectbouw) 2-kappers zie in Waddinxveen dan ga je dik over de 5ton heen voor minder woonoppervlakte en kleinere kavel + je kunt niet je eigen indeling bepalen....wat dat betreft heeft zelfbouw weer veel meer mogelijkheden.

En een kavel aan de rand van de wijk is juist erg mooi :).
Kavel prijzen starten hier bij 300k. En dan zit je dus buiten de woonwijk, wat ons juist zo aantrekt in deze levensfase met jonge kinderen :D. Heerlijk zo'n klimrekje met glijbaan voor onze deur :P. We we wonen nu nog in het centrum, kinderen kunnen hier niet op straat spelen met al dat verkeer.

Geen idee wat het bouwen van een huis kost met luxe afwerking , maar ik denk dat project bouw niet heel veel duurder is.

Maar zoals gezegd sluit ik niet uit dat onze volgende woning zelfbouw wordt, als de kinderen wat ouder zijn.

[ Voor 19% gewijzigd door Sport_Life op 08-08-2018 11:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UninPro
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 11:03
Super om deze reacties al te mogen ontvangen. Samen sta je toch sterker qua informatie.

@TKroon Over de showroom en manier van werken vanuit VanWanrooij Warenhuys hoor ik wel veel positieve verhalen. Het zit vooral in de after sales op het moment dat er iets niet functioneert of beschadigd wordt geleverd wat de klachten lijkt op te leveren.

Maar zoals @Timmy aangeeft ben ik mij bewust van het feit dat mensen inderdaad sneller negatieve ervaringen zullen vermelden dan positieve. Van die negatieve zijn er ook een aantal wel heel snel gegeven omdat ze zogenaamd van bepaalde zaken die gewoon op de website van VanWanrooij vermeld staan niet op de hoogte waren. En de connectie met een bedrijf (verloop van contact) is dan zeker een deal maker of breker.

Vooral dat kopje garantie lijkt mij juist de kracht bij een nieuwbouwproject op het moment dat je het bouwen, keuken/sanitair bij dezelfde "bouwer" & "leverancier" doet. We gaan vrijdag maar eens eerst op de bonnefooi binnen wandelen op het eerste "Wow effect" te hebben gehad voordat de eerste afspraak daadwerkelijk volgt. De keuze voor de badkamer willen we wel zo goed als zeker bij VanWanrooij gaan doen omdat ik hier toch wel garantie wil hebben. En de badkamer voor ons niet heel uitgebreid hoeft te zijn. Onze eye catcher zal de keuken worden en het zit 'm vooral in de keuken waar ik mij wat zorgen om maak bij VanWanrooij.

@Jheroun Leuk om te horen! Altijd spannend en gaaf als het eenmaal van start gaat. Dat zie ik wel in mijn omgeving met stellen die een nieuwbouwproject bijna elke week volgen. Duidelijkheid bij problemen en garanties is zoals ik nu al vaker heb geschreven een beetje het ding waar ik mij zorgen om maak bij VanWanrooij. Aan de andere kant zal er vast iets van rechtsbijstand werken als het écht niet opgelost zou worden. Goede tip om misschien met een offerte binnen te komen van een andere keukenleverancier! En fijn dat de cheque je wel het idee geeft dat deze dubbel en dwars is benut.

Ik wil absoluut niet pessimistisch worden en sta er nog super positief in! Heb enorm zit in dit avontuur samen met mijn vriendin. Maar het kan nooit kwaad om ervaringen van mede Tweakers te volgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Road-runner83
Sport_Life schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 11:22:
[...]

Kavel prijzen starten hier bij 300k. En dan zit je dus buiten de woonwijk, wat ons juist zo aantrekt in deze levensfase met jonge kinderen :D. Heerlijk zo'n klimrekje met glijbaan voor onze deur :P. We we wonen nu nog in het centrum, kinderen kunnen hier niet op straat spelen met al dat verkeer.

Geen idee wat het bouwen van een huis kost met luxe afwerking , maar ik denk dat project bouw niet heel veel duurder is.

Maar zoals gezegd sluit ik niet uit dat onze volgende woning zelfbouw wordt, als de kinderen wat ouder zijn.
De vrijstaande kavelprijzen in ons project ook, als je daar een leuk huis op wilt zetten (met luxe afwerking en mooie tuin) dan tel daar nog maar een dikke 4 a 5ton bij op.

Gelukkig zijn de 2-onder-1-kap kavels betaalbaarder en heb je toch nog een aardig ruime kavel (321m2) :).

En in het centrum moet je niet zitten met jonge kids maar ook sommige wijken zijn minder (hiervoor in een (phoenix) wijk in Zoetermeer gewoond (buiten het centrum) met aardig drukke straat voor het huis waar je je kinderen ook niet laat spelen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jheroun
  • Niet online
AlexSaxoMusic schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 11:41:
Duidelijkheid bij problemen en garanties is zoals ik nu al vaker heb geschreven een beetje het ding waar ik mij zorgen om maak bij VanWanrooij. Aan de andere kant zal er vast iets van rechtsbijstand werken als het écht niet opgelost zou worden.
Precies. En daarnaast: geen aannames doen maar wel realistische verwachtingen hebben. Er worden ook een hoop mensen pissig omdat verplaatsten van een waterleiding in een nog niet gebouwd huis geld kost. Die realiseren zich niet dat er dan over vele schijven heen dingen aangepast moeten worden in bouwtekeningen van een standaardhuis dat al helemaal af was.
Goede tip om misschien met een offerte binnen te komen van een andere keukenleverancier! En fijn dat de cheque je wel het idee geeft dat deze dubbel en dwars is benut.
Mwah, dat bedoelde ik niet. Die cheque heb je sowieso zelf al betaald in de prijs van je huis. Sanitair en keuken verkopers gaan je waarschijnlijk vertellen dat ze met netto prijzen werken en dat er alleen een afronding af kan maar er kan wel meer af.

In ons geval vond ik de prijs van van Wanrooij voor de keuken wel oké, tot de goede man vertelde dat die cheque daar al af was. Dat ik dat duidelijk geen oké prijs vond had hij snel door en na overleg ging er toch even nog zo'n bedrag af. Een andere keukentent zal wellicht op service beter zijn maar qua kosten komen ze niet in de buurt, het bedrag van die cheque die je bij jouw type huis kreeg is daar wel op afgestemd. Dat we in een project gekocht hadden met zo'n cheque erbij hadden we overigens bij die andere keukenleverancier ook gemeld, wel zo transparant en die gaan dan ook meteen naar een prijs waarmee ze misschien nog kunnen concurreren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadEgg

MadEgg

Tux is lievvv

MadEgg schreef op woensdag 25 juli 2018 @ 23:31:
Wij zitten nu met een gerelateerd probleem. De vloerverwarming-man gaf aan dat er 5 cm bovenop de vloerverwarmingsbuizen moet komen. Daarmee zou de dekvloer dus een cm of 7 dik moeten zijn, door de gehele woning. De bouwer heeft echter ontworpen met een dikte van 6 cm voor de begane grond en 5 cm voor de verdiepingen.

Ik dacht, daar komen we wel uit, desnoods zaag ik een centimeter of wat van de onderkant van de deuren af. Hij attendeerde me erop dat dat niet het enige probleem is, maar dat je bijvoorbeeld ook moet denken aan de hoogte van de buitendorpel en de hoogte van de onderste traptrede - als de vloer te hoog is dan ga je steeds over die trede struikelen / er vanaf vallen.

Ik ben benieuwd of je dit bij een afwijking van 1 a 2 cm al merkt, en hoe we dit op zouden kunnen lossen. Het enige wat ik kan bedenken is de traptreden allemaal ook een cm of 2 ophogen, maar mogelijk ga je dan weer struikelen over de onderkant van de traptreden omdat die dan de hoog worden. Iemand nog creatieve ideeën?
De dekvloerenman is inmiddels terug van vakantie en zag ook problemen met over de hoogte van het bouwontwerp heengaan. Hij had wel een alternatief: een anhydrietvloer gieten in plaats van een cementdekvloer. Daarmee zou 50mm dikte wel voldoende zijn. Met als bijkomend voordeel dat het vlakker is en beter om de leidingen heenvloeit en dus voor een betere warmteoverdracht zorgt. Klinkt helemaal niet verkeerd.

Het kost wel €5,- per m² extra en heeft een langere droogtijd. De droogtijd zou dan wel weer te verkorten zijn door een week na het gieten met het opstookprotocol van de vloerverwarming te beginnen. Alsnog vervelend met een krappe planning maar daar is wel ene mouw aan te passen.

Op de prijs en droogtijd na zie ik eigenlijk alleen maar voordelen. Heeft iemand nog ervaringen van cementdekvloer vs anhydrietdekvloer?

Tja

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SerealKiller
  • Nu online

SerealKiller

Fas est et ab hoste doceri

MadEgg schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 16:05:
[...]

Op de prijs en droogtijd na zie ik eigenlijk alleen maar voordelen. Heeft iemand nog ervaringen van cementdekvloer vs anhydrietdekvloer?
Anhydriet vloeren vragen wel een andere bewerking wanneer je er tegels/Multiplank etc. op gaat leggen. Alles wat gelijmd dient te worden eigenlijk.

De vloer moet namelijk geschuurd en behandeld worden, anders hecht de lijm niet. Verder weet ik geen "nadelen".

War is the only proper school of the surgeon.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deleon78
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 17:35
Let inderdaad op het leggen van je echte vloer mbt vochtigheid, stroefheid. Schuren = tijd = geld :)
Als het een wondermiddel was, deed iedereen het wel. Voor- en nadelen. Onze parketteur begon er in ieder geval zelf over.

[ Voor 12% gewijzigd door Deleon78 op 08-08-2018 18:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadEgg

MadEgg

Tux is lievvv

Deleon78 schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 17:58:
Let inderdaad op het leggen van je echte vloer mbt vochtigheid, stroefheid. Schuren = tijd = geld :)
Als het een wondermiddel was, deed iedereen het wel. Voor- en nadelen. Onze parketteur begon er in ieder geval zelf over.
Nouja, cementdekvloer is goedkoper, dus dat is al een goede reden om daar een voorkeur voor te hebben als het past.

De PVC-legger gaat sowieso de vloer egaliseren had hij al aangegeven, dus dat zal niet uitmaken. Hij meet ook of de vloer droog genoeg is voor hij begint.

Op de verdieping en zolder komt kliklaminaat, dat is wat minder gevoelig voor vlakheid dus dat zal wel loslopen.

Tja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14:14

Zenix

BOE!

Ik heb een optie op de woning kregen :). Over twee weken langs makelaar om project door te nemen, ben benieuwd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• canonball
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 17:16
Het is zover! Samen met mijn vriendin hebben we een optie op een nieuwbouwproject woning. We zijn natuurlijk enorm enthousiast en in onze omgeving zijn er verschillende stellen met ervaring vanuit een nieuwbouwproject. Dit topic ben ik dus al geruime tijd aan het volgen en dit zal ook niet het laatste bericht zijn dat ik schrijf. Echter is er al een ding waar ik mij zorgen om maak en dat is dat VanWanrooij als keuken en badkamer warenhuys verantwoordelijk is voor de badkamer (en keuken).

Voor de keuken ontvang je een cheque van €3500,- op het moment dat je daar de keuken koopt. Voor de badkamer kan je gebruik maken van een aantal basis opties. Ik schrik van de aantal slechte recensies dat ik vind op internet over de service, montage en afhandeling die dit bedrijf lijkt te leveren. Qua kosten LIJKT het interessant om uiteraard bij deze ontwikkelaar (ze doen ook de bouw als VanWanrooij) de keuken en badkamer te doen. Echter ben ik bereid wat meer te betalen als mij dat een hoop ellende achteraf scheelt.

Komende vrijdag gaan we kijken in de showroom (zonder afspraak) om eens rond te neuzen wat de mogelijkheden zijn. Ik hoop dat we qua badkamer een heel eind komen met de basis opties die worden aangeboden. Voor de keuken ga ik ook een afspraak maken bij van diessen keukens (Veldhoven) ASWA keukens (Uden) om eens te pijlen wat zij kunnen betekenen. Nieuwbouwproject is omgeving Eindhoven.

3 jaar geleden (nog een beetje een dip in de bouw) is mijn woning opgeleverd. De badkamer en toilet zou basic worden opgeleverd, maar bv een hangend toilet tegen meer kosten. Van Wanrooi was daar erg duur in, wat betreft kosten kon ik het toen beter basic laten opleveren, en daarna er uit laten slopen en een nieuwe er in laten zetten. wel via hun laten doen, en het is wel netjes opgeleverd.

de keuken was als de check (voor mij 1000) was ingeleverd een normale prijs, Duitse waren goedkoper, Nederlands na onderhandeling ongeveer het zelfde, maar als ik het via van waanrooi deed zouden alle aanpassingen (meterkast en leidingen op de juiste plek) worden geregeld.
Ps, de keuken heb wel zelf geplaatst, dat was niet zo simpel als een ikea keuken...

Voor de rest tevreden, afwerking was goed, keuring door VEH gaf 1 klein gebrek. Energiezuinig bouwen was een kunstje wat ze in ieder geval toen nog niet kenden, daar hebben ze kleine steekjes laten vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robeeert
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 28-12-2024
MadEgg schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 18:42:
[...]

Nouja, cementdekvloer is goedkoper, dus dat is al een goede reden om daar een voorkeur voor te hebben als het past.

De PVC-legger gaat sowieso de vloer egaliseren had hij al aangegeven, dus dat zal niet uitmaken. Hij meet ook of de vloer droog genoeg is voor hij begint.

Op de verdieping en zolder komt kliklaminaat, dat is wat minder gevoelig voor vlakheid dus dat zal wel loslopen.
Bij ons is door de leverancier van de PVC vloer aangegeven dat een anhydriet vloer nog geschuurd dient te worden voordat de egaline aangebracht kan worden (zoals hiervoor ook al opgemerkt). Dit kost ergens tussen de EUR 10 - 12 per m2, dat komt dus nog bovenop de prijs van egaliseren en leggen. Dat is dus een groot nadeel van een anhydrietvloer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadEgg

MadEgg

Tux is lievvv

robeeert schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 07:03:
[...]
Bij ons is door de leverancier van de PVC vloer aangegeven dat een anhydriet vloer nog geschuurd dient te worden voordat de egaline aangebracht kan worden (zoals hiervoor ook al opgemerkt). Dit kost ergens tussen de EUR 10 - 12 per m2, dat komt dus nog bovenop de prijs van egaliseren en leggen. Dat is dus een groot nadeel van een anhydrietvloer.
Goed om te weten! Ik ga het voorleggen aan de PVC-man. Als alternatief zou ik nog cementdekvloer op de begane grond kunnen doen en anhydriet op de verdiepingen, dan hebben we daar verder geen last van. Op de begane grond zou wel voldoende ruimte voor een dik genoege cementdekvloer moeten zijn icm vloerverwarming.

Maar daar wordt de dekvloer dan vast weer duurder van omdat het minder oppervlak per type is.

Tja

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hogader
  • Registratie: April 2009
  • Nu online
robeeert schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 07:03:
[...]

Niet iedere anhydrietvloer moet geschuurd worden. Ik krijg eind deze maand de sleutel en bij ons project zijn anhydrietvloeren geplaatst die niet meer geschuurd hoeven te worden. Er zit namelijk geen calcium carbonaat huid op de vloer, dus die hoeft er ook niet af geschuurd te worden. Dit zal wss wel een iets duurdere anhydrietvloer zijn, maar zeker de moeite waard dit na te vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D.deJong
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 10:48
MadEgg schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 16:05:
[...]

De dekvloerenman is inmiddels terug van vakantie en zag ook problemen met over de hoogte van het bouwontwerp heengaan. Hij had wel een alternatief: een anhydrietvloer gieten in plaats van een cementdekvloer. Daarmee zou 50mm dikte wel voldoende zijn. Met als bijkomend voordeel dat het vlakker is en beter om de leidingen heenvloeit en dus voor een betere warmteoverdracht zorgt. Klinkt helemaal niet verkeerd.

Het kost wel €5,- per m² extra en heeft een langere droogtijd. De droogtijd zou dan wel weer te verkorten zijn door een week na het gieten met het opstookprotocol van de vloerverwarming te beginnen. Alsnog vervelend met een krappe planning maar daar is wel ene mouw aan te passen.

In de bouw noemen ze het niet voor niks any-verdriet vloeren. Het is niet goed bestand tegen vocht (een morsende Stucadoor bijvoorbeeld), na de eerste uitharding (1 a 2 weken ) moeten ze hem komen schuren om het goed doordrogen te bevorderen, je kan er niet zomaar overheen met
iedere egaline dus even in overleg met de pvc leverancier. Ik vind 50 mm op de leidingen nog steeds erg veel ze frezen tenslotte ook de leidingen in een vloer van 50 zonder enige dekking dan slechts wat tegellijm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadEgg

MadEgg

Tux is lievvv

D.deJong schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 09:19:
[...]

In de bouw noemen ze het niet voor niks any-verdriet vloeren. Het is niet goed bestand tegen vocht (een morsende Stucadoor bijvoorbeeld), na de eerste uitharding (1 a 2 weken ) moeten ze hem komen schuren om het goed doordrogen te bevorderen, je kan er niet zomaar overheen met
iedere egaline dus even in overleg met de pvc leverancier. Ik vind 50 mm op de leidingen nog steeds erg veel ze frezen tenslotte ook de leidingen in een vloer van 50 zonder enige dekking dan slechts wat tegellijm.
Die 50mm is ook wel voldoende, het probleem zit hem in de elektraleidingen die eerst nog over de vloer liggen. Daardoor zou de vloerverwarming al 16mm hoger komen te liggen en dan blijft er nog maar 34mm over, dat is al een stuk krapper. Ik ga het in ieder geval eens met de PVC-legger overleggen.

Tja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 435468

Hallo Allemaal,

Misschien weet iemand antwoord op deze vraag.
Ben net even op de bouw geweest.
Het huis is al volledig onder de kap, we hebben een uitbouw waar een plat dak op zit.

Binnen lekt het ter hoogte van de uitbouw, dit komt volgens de bouwer waarschijnlijk omdat nog niet de definitieve dakbedekking erop zit. Overigens 2 maanden geleden al aangegeven en nog steeds niet opgelost.

Maar waar ik me meer zorgen om maak is dat rondom het gedeelte wat plat dak is (garage + uitbouw) de dakrand nog niet is afgewerkt. De buitenmuur staat, de binnenmuur (waaraan isolatie zit) staat, echter de regen heeft vrij invloed op het isolatiemateriaal.

Kan het problemen opleveren als het isolatiemateriaal nat word?
Het ziet er een beetje opgezet uit namelijk...

Ben benieuwd of iemand hier ervaring mee heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Codeoranje
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 07-06 19:59
In principe hoort de isolatie te zijn afgedekt tegen het water dat er op valt . Dit staat in het verwerkingsvoorschrift van de meeste isolatiematerialen . Meestal wordt dit met een kunstof folie of afdek materiaal gedaan . Als het metselwerk klaar is en de steiger van het dakje af ( waarschijnlijk de reden dat het dak nog niet geplakt kan worden ) dan zal er op de muur van de uitbouw een zogenoemde muur afdekker komen te liggen . Deze dient als basis voor de dakbedekking. Sommige isolatiematerialen kunnen niet goed tegen langdurige vochtintreding en verliezen daardoor wat van de isolatiewaarde . Sommige isolatiematerialen kunnen goed tegen vocht . Het is maar net wat er in zit .

500 WP Zn shine 2x250 wp micro omvormer ZW & 500 WP Zn shine 2x250 wp micro omvormer NO . 18x160 WP TSMC ZZO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D.deJong
Wat zit er voor isolatie in? Glaswol kan er wel tegen maar is niet wenselijk. Als het een harde persing is zou ik me daar niet druk om maken eerder om de natte muren voor zover dat kan met het weer van de afgelopen maanden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Wimhaw
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 14-06 19:32
Vandaag is het alweer 2 en een halve week geleden dat we de sleutels hebben ontvangen van ons nieuw stulpje oOo
1ste verdieping en zolder zijn op 1 klein kamertje na volledig voorzien van PVC click-laminaat. Beide verdiepingen zijn aan een stuk gelegd zonder drempels. Met traditioneel laminaat was me dat nooit gelukt. Plinten komen nog.
Trappenhuis is netjes gewit en alle 3 de kamers op de 1ste verdieping zijn netjes met de hand geverfd.
Badkamer en aparte WC hadden we vanuit de bouw al laten doen. Dat scheelt weer werk.

De beneden verdieping hebben we grotendeels laten doen. We hebben met dank aan @NightPlayR een goede stucadoor gevonden die tijdens de bouwvak tijd had om de beneden te sierpleisteren. Ze hebben eerst alle raamnissen voorzien van hoekprofielen, voordat ze alles gingen egaliseren. Een week later hebben ze de muren voorzien van sierpleister. Het waren 3 korte muren en 1 lange muur met maar een raampje of 6 en 2 deuropeningen. Resultaat is echt goed.

Komende week wordt de vloer beneden gelegd met een 80/80cm keramische tegel.

Zoals je ziet hebben we de afgelopen weken met af en toe wat hulp aardig gebuffeld om over 2,5 week te kunnen verhuizen.
Dat gaat nu wel lukken. d:)b

[ Voor 9% gewijzigd door Wimhaw op 12-08-2018 18:54 ]

Fossielbrandstofloos huis en -vervoer vanaf november 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kellhus
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14-03 06:08
Ik ben op zoek naar wat ervaringen w.b. een houten vloer en het rendement van vloerverwarming. In onze nog op te leveren woning wil ik het liefst voor een houten vloer gaan (qua looks), maar in vergelijk met bijv. PVC is het rendement qua warmte natuurlijk wat minder.

Zijn er hier mensen die met een zelfde vraagstuk gezeten hebben? Of mensen die momenteel een houten vloer i.c.m. vloerverwarming hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Je hebt ook parket. Dat werkt minder doordat het niet volledig massief is en dat gaat al een stuk beter. Wel belangrijk is de luchtvochtigheid thuis dat de planken niet uitdrogen en scheuren. Maar het is prachtig te doen. :)

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchAddick
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 28-04 18:38
Je kunt inderdaad het beste lamelparket of multiplank nemen, dan heb je minder last van krimpen/uitzetten. Wij gaan ook voor een houten vloer omdat we dit mooier vinden dan een PVC vloer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hogader
  • Nu online
Wimhaw schreef op zondag 12 augustus 2018 @ 18:31:
Vandaag is het alweer 2 en een halve week geleden dat we de sleutels hebben ontvangen van ons nieuw stulpje oOo
1ste verdieping en zolder zijn op 1 klein kamertje na volledig voorzien van PVC click-laminaat. Beide verdiepingen zijn aan een stuk gelegd zonder drempels. Met traditioneel laminaat was me dat nooit gelukt.
Welk merk click-PVC heb je gelegd?
kellhus schreef op zondag 12 augustus 2018 @ 20:56:
Ik ben op zoek naar wat ervaringen w.b. een houten vloer en het rendement van vloerverwarming. In onze nog op te leveren woning wil ik het liefst voor een houten vloer gaan (qua looks), maar in vergelijk met bijv. PVC is het rendement qua warmte natuurlijk wat minder.

Zijn er hier mensen die met een zelfde vraagstuk gezeten hebben? Of mensen die momenteel een houten vloer i.c.m. vloerverwarming hebben?
Als het puur voor de looks is, waarom dan niet PVC met houtlook (en relief)?

Dan heb je het voordeel van PVC mbt vloerverwarming, maar toch de houtlook.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wimhaw
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 14-06 19:32
@Hogader We hebben PVC laminaat bij HandyFloor gekocht. Elke verdieping heeft een andere houtprint motief/kleur. Zou zo niet weten welk merk dat is. De 1ste verdieping heeft de kleur Olive Oak. De zolder heeft Earl Grey Peacon click laminaat.

Fossielbrandstofloos huis en -vervoer vanaf november 2024

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jheroun
  • Niet online
Hogader schreef op maandag 13 augustus 2018 @ 08:30:
Als het puur voor de looks is, waarom dan niet PVC met houtlook (en relief)?

Dan heb je het voordeel van PVC mbt vloerverwarming, maar toch de houtlook.
Zoiets is niet puur voor de look op een foto natuurlijk. PVC met houtlook is geen hout, voelt onder je voeten niet als hout, klinkt niet als hout en gedraagt zich niet als hout. Een houten vloer wordt met de jaren alleen maar doorleefder en mooier, een PVC vloer krijgt hooguit krassen en deuken ;) Maar goed, smaken verschillen uiteraard.

@kellhus
Wij gaan voor een dubbel gerookte walvisgraat vloer op de BG en een lamelplank op de andere twee etages, allemaal op vloerverwarming. Beide typen vloer zijn prima geschikt voor vloerverwarming, alleen de lijm wordt duurder omdat je een lijm wilt die tegen de warmte kan en deze zo goed mogelijk aan de vloer doorgeeft.

In ons huidige huis hebben we massief eiken planken op een ondervloer van spaanplaat, da's een centimeter of 6 dik, een typisch voorbeeld van iets wat niet combineert met vloerverwarming :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SH007
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Hier goede ervaring met bamboe (moso bamboe supreme, vloer van 10mm dik, verlijmd, lijkt op hout) en vloerverwarming in nieuwbouw. Bij stoken op ergens tussen de 27 en 30 graden watertemperatuur in de vloerverwarming blijft het huis prima warm (thermostaat staat meestal op 19 graden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonyuri
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 13-06 19:27

bonyuri

Investigator!

Wij wilden graag ook een houten vloer / parket vanwege de looks, maar zijn vanwege vloerverwarming toch overgegaan op keramisch parket.
Ik vind het persoonlijk ontzettend mooi geworden, als je wil kan ik wel eens wat foto's doorsturen.

Wij hebben de lichte variant van deze tegels:
http://tegelfloor.nl/product/novabell-eiche-landhaus-26x160/

Dit was zelfs nog goedkoper dan een houten / parket vloer, dus daar hoef je het niet voor te laten ;)

What Do You Call An Alligator In A Vest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

Wij gaan ook voor parket door het hele huis (iets duurdere multiplank) . Beneden wordt het gelijmd en laten we leggen, boven om de kosten te besparen 3mm ipv 4 mm dik en we leggen het zelf zwevend. Door het hele huis ligt vloerverwarming.

We hebben echt alle houtlook alternatieven bekeken, maar met name mijn vrouw voelt zich niet gelukkig bij iets anders dan parket. Qua prijs maakt het allemaal niet zoveel uit.

[ Voor 27% gewijzigd door Sport_Life op 13-08-2018 20:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kever678
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 14-06 22:45
bonyuri schreef op maandag 13 augustus 2018 @ 10:25:
[...]

Wij wilden graag ook een houten vloer / parket vanwege de looks, maar zijn vanwege vloerverwarming toch overgegaan op keramisch parket.
Ik vind het persoonlijk ontzettend mooi geworden, als je wil kan ik wel eens wat foto's doorsturen.

Dit was zelfs nog goedkoper dan een houten / parket vloer, dus daar hoef je het niet voor te laten ;)
Heb je ook een foto van de vloer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gremen
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-06 10:30
[...]

Ben ook wel benieuwd naar een foto :)

Hier nog steeds op zoek naar een mooie houtlook tegelvloer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D.deJong
Keramisch parket is zeker in de duurdere klasse echt mooi, niet te veel dubbelingen in print en onderhoudsvrij. Als je ooit in een ruige bui de vloerverwarming als koeling wil gaan gebruiken dmv warmtepomp is dit ook een pre.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMC
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12:05

TMC

Sport_Life schreef op maandag 13 augustus 2018 @ 20:11:
Wij gaan ook voor parket door het hele huis (iets duurdere multiplank) . Beneden wordt het gelijmd en laten we leggen, boven om de kosten te besparen 3mm ipv 4 mm dik en we leggen het zelf zwevend. Door het hele huis ligt vloerverwarming.

We hebben echt alle houtlook alternatieven bekeken, maar met name mijn vrouw voelt zich niet gelukkig bij iets anders dan parket. Qua prijs maakt het allemaal niet zoveel uit.
Hoe zit dat met vloerverwarming?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

TMC schreef op maandag 13 augustus 2018 @ 21:12:
[...]
Hoe zit dat met vloerverwarming?
Ik heb er nog geen ervaring mee, maar het moet allemaal goed gaan. De winkel heeft ruime ervaring met vloerverwarming (groot familiebedrijf) en die zegt (zwart op wit) dat het prima kan.

Ik denk eerlijk gezegd dat laminaat, pvc of keramisch parket (letterlijk) warmer aanvoelt in de winter, maar een nieuwbouwwoning is al zo goed geïsoleerd dat het verschil in de praktijk minimaal zou zijn. Iig weegt het voor ons niet op tegen de mooie natuurlijke uitstraling van "echt" hout. Maar mensen die voor comfort gaan boven uitstraling, kiezen inderdaad beter voor iets anders dan parket :). Dat zou mijn advies ook zijn aan iedereen die twijfelt, bekijk de producten in het echt en als je keramisch parket of pvc mooi vindt zou ik altijd daarvoor gaan. Wij vinden dat gewoon niet mooi, dus dan is de keuze eenvoudig.

[ Voor 12% gewijzigd door Sport_Life op 13-08-2018 21:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wantsome
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 06-05-2024
[...]

Paar foto's ben ik ook wel benieuwd naar. Wij moeten nog gaan kijken voor de vloeren maar uit praktisch en functioneel oogpunt denk ik dat ook wij voor een houtlook tegel gaan ipv echt hout (ook vloerverwarming). Een normale (vierkante of rechthoekige) tegel lijkt me kil in de woonkamer en niet sfeervol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonyuri
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 13-06 19:27

bonyuri

Investigator!

Ik heb nog wat verschillende foto's van toen de vloer gelegd werd.
Je zult zien dat er veel verschil zit in hoe de vloer overkomt (op foto's)

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/fqDkwKTl.jpg
Tijdens het leggen, met levelling systeem, nog geen voeg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/qeCewIAl.jpg
Klaar met leggen, maar nog geen voeg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Nc047uxl.jpg
Andere hoek, andere licht inval. Zie hoe verschillende de vloer lijkt.
Komt denk ik door een combinatie van licht maar ook camera van mijn telefoon

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/WdkxZnAl.jpg
Beetje een rare foto, maar deze laat wel heel goed de daadwerkelijke kleur + voegkleur zien

Hopelijk hebben jullie er zo wat aan. Wij zijn bij een 6 of 7-tal verschillende partijen geweest (vooral in Belgie, regio Antwerpen) om zo veel mogelijk vloeren in het echt te zien.
Als je nog vragen hebt, dan hoor ik het wel :)

What Do You Call An Alligator In A Vest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tassadar32
Wij zijn (ivm vloerkoeling) ook voor houtlook tegels gegaan, de Caesar root vaniglia. Dit zijn niet de meest goedkope tegels maar er zit een hele mooie 3-d houtstructuur in. Ook zijn er zeer veel verschillende prints dus twee dezelfde tegels zal je niet snel vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jheroun
  • Niet online
Waarom dan? Hout en vloerverwarming is geen probleem als je geen dikke planken neemt en het goed verlijmd. Vonden jullie keramisch uiteindelijk mooier?
Sport_Life schreef op maandag 13 augustus 2018 @ 20:11:
Zwevend leggen van parket boven vloerverwarming vind ik dan wel weer apart, wij kregen na informeren advies om de vloer te verlijmen om te zorgen dat er geen isolerende luchtlaag tussen je vloerverwarming en je planken zit. Is dat een advies van de winkel of een kostenbesparend eigen initiatief? ;) Niet verlijmen scheelt aardig in de kosten namelijk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Laatst online: 11-06 15:51
Keramisch is wel onderhoudsvriendelijker.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmileAlot
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 07-12-2024
wij krijgen Q1 onze sleutel van ons duurzaem nieuwbouwhuis. (geen gas, alles vloervervarming)
Nu zit ik beetje te kijken naar de planning. Is onderstaande haalbaar en hebben jullie inschatting kosten:

Benederverdieping:
week 1; stucadoor beneden (alleen glad maken muren; 100m2; kosten per m2?)
week 1: zelf schilderen (schoonvader is schilder)
week 2: vloer laten leggen PVC betonvloer op anhydriet (duurt dit inclusief schuren 2 a 3 dagen?)
week 3: keuken laten plaatsen
week 4 inrichten :)

Boven verdiepingen:
week 1-4; boven zelf muren dichtmaken(eigen huis ook gedaan) + schilderen + laminaat zelf leggen
week 1-2: badkamer wordt geplaatst boven, kan tegelijk met beneden verdieping

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirtbiter
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13-06 16:16
SmileAlot schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 10:34:
wij krijgen Q1 onze sleutel van ons duurzaem nieuwbouwhuis. (geen gas, alles vloervervarming)
Nu zit ik beetje te kijken naar de planning. Is onderstaande haalbaar en hebben jullie inschatting kosten:

Benederverdieping:
week 2: vloer laten leggen PVC betonvloer op anhydriet (duurt dit inclusief schuren 2 a 3 dagen?)

Boven verdiepingen:
week 1-4; boven zelf muren dichtmaken(eigen huis ook gedaan) + schilderen + laminaat zelf leggen
Wat ga je schilderen? Je muren moeten even drogen na het stuccen hè.
PVC leggen zonder schuren (alleen egaline en leggen) was bij ons 1 dag egaliseren + 1 dag per verdieping.

Denk je ook aan je plinten plaatsen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmileAlot
Dirtbiter schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 10:43:
[...]

Wat ga je schilderen? Je muren moeten even drogen na het stuccen hè.
PVC leggen zonder schuren (alleen egaline en leggen) was bij ons 1 dag egaliseren + 1 dag per verdieping.

Denk je ook aan je plinten plaatsen?
de wanden schilderen in heel het huis, dus ook beneden na stucen (hoelang drogen?)
Ohja, plinten; die wellicht laten leggen door de pvc boer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Stucwerk kan zo een week nodig hebben, zeker als je in de herfst/winter zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowhite0901

Benederverdieping:

Boven verdiepingen:
Is het stookprotocol al door de bouwer gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmileAlot
Snowhite0901 schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 11:07:
[...]

Is het stookprotocol al door de bouwer gedaan?
verklaar u nader :); denk het niet, voordeel mbt drogen is dus wel dat het in het voorjaar wordt opgeleverd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jheroun
  • Niet online
Señor Sjon schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 10:32:
Keramisch is wel onderhoudsvriendelijker.
Dat is waar en kan een reden zijn. De redenatie 'we wilden hout maar doen keramisch ivm vloerverwarming' volg ik echter niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Hout kan wel bij vloerverwarming, maar (natuur)steen geleidt natuurlijk veel beter en zal dan ook sneller warm zijn.

Als ik zou hoe de twee kleintjes met alles omgaan hier, dan laat ik mijn visgraatvloer nog wel even achterwege. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kever678
In mijn huidige woning ook een houten vloer. Fantastisch mooi maar sinds ik hier 2 stuiterballen heb rondlopen maar overstappen naar keramisch parket in het nieuwe huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowhite0901
SmileAlot schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 11:14:
[...]

verklaar u nader :); denk het niet, voordeel mbt drogen is dus wel dat het in het voorjaar wordt opgeleverd
Voordat je een vloer gaat leggen op een vloer met vloerverwarming (en zeker als dit pvc is) moet er eerst een stookprotocol gedaan worden. Dit houdt in dat je de vloer langzaam naar een hoge temperatuur brengt en dan weer terug het liefst meerdere keren. (zoek op dit forum). Hier gaan als je het goed wil doen echt wel veel dagen inzitten, dan is de tweede week pvc al leggen misschien wat optimistisch, maar ik weet het niet zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmileAlot
Snowhite0901 schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 12:23:
[...]

Voordat je een vloer gaat leggen op een vloer met vloerverwarming (en zeker als dit pvc is) moet er eerst een stookprotocol gedaan worden. Dit houdt in dat je de vloer langzaam naar een hoge temperatuur brengt en dan weer terug het liefst meerdere keren. (zoek op dit forum). Hier gaan als je het goed wil doen echt wel veel dagen inzitten, dan is de tweede week pvc al leggen misschien wat optimistisch, maar ik weet het niet zeker.
oke, dan wellicht pas vloer na 1.5 week; hebben de stucadoor en schilder wat meer de tijd.... :)
waar moet ik aan denken qua kosten als de stucadoor alleen de muren glad hoeft te strijken? qua tijd en kosten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xminator
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11:50
SmileAlot schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 13:07:
[...]

oke, dan wellicht pas vloer na 1.5 week; hebben de stucadoor en schilder wat meer de tijd.... :)
waar moet ik aan denken qua kosten als de stucadoor alleen de muren glad hoeft te strijken? qua tijd en kosten
Je onderschat het best wel. Wanneer is je vloer gelegd? Weet je PVC legger dat het een anhydriet vloer is? Hebben ze je anhydriet vloer al geschuurd? Welke vochtpercentage heeft je vloer op dit moment?

Wat is de status van je muren op dit moment behangklaar? Per MM stucwerk moet je minstens rekening houden met 1 dag droogtijd. Overigens het stucen en schilderen zorgt weer voor extra vocht, waardoor je vloer ook nog niet droogt.

Hou rekening met 15 euro per m2 voor het glad stucen (exl. plafond).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmileAlot
xminator schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 13:16:
[...]

Je onderschat het best wel. Wanneer is je vloer gelegd? Weet je PVC legger dat het een anhydriet vloer is? Hebben ze je anhydriet vloer al geschuurd? Welke vochtpercentage heeft je vloer op dit moment?

Wat is de status van je muren op dit moment behangklaar? Per MM stucwerk moet je minstens rekening houden met 1 dag droogtijd. Overigens het stucen en schilderen zorgt weer voor extra vocht, waardoor je vloer ook nog niet droogt.

Hou rekening met 15 euro per m2 voor het glad stucen (exl. plafond).
ok helder; er is nog niets :) ben een planning aan het maken voor als we sleutel krijgen van ons nieuwbouw huis... maar als ik dit zo lees kan ik in de eerste 1,5 week in ieder geval stucadoor + schilder laten komen + opstookprotocol in gang zetten voor de te leggen PVC vloer na 1,5 week...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frumper
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 14-06 14:08
Wij gaan waarschijnlijk voor de moduleo Jura stone, maar ik twijfel nog hoe dat door de hele kamer zal staan.
Daarnaast nog de volgorde, vloer onder de keuken door leggen of niet... dus eerst vloer of eerst keuken.
Muren doen we waarschijnlijk renovlies/glasvezel.
We zagen toen we de vloerenwinkel uitkwamen in onze ooghoek ook nog trappen mrt pvc bekleed, wat we ook nog wel mooi vonden (maar ik gok een pittig prijskaartje).

Wij gaan er wel vanuit dat er vanuit de bouw geen opstookprotocol gedaan wordt, dus vloer pas in week 3 of 4 laten leggen.

Life is what happens while you're busy making other plans

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hsb-3
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 10-03-2023
Als je zo gebrand bent op snel na oplevering de woning inkunnen, zou ik navragen bij de aannemer wat het kost om via hun sausklaar te stuccen. Laten wij ook doen, prijs was net iets hoger maar nog vrij marktconform. Voordeel is dat de keuken tegen de gestucte muur aankomt, waardoor afwerken netter gaat. De keukenboer controleert vooraf of de muur droog genoeg is.
Badkamer en keuken zitten er al in bij oplevering.

Vergeet ook het schoonmaken niet in je planning op te nemen. Veel bouwstof, vuiligheid e.d.

We hoeven alleen maar schoon te maken en de vloer en plinten te leggen, en dan kunnen we over. Traphekken schilderen e.d.doen we als we er in zitten. Hetzelfde met het latexen van de muren, dat gaan we (of laten we) na de zomer doen (q1 2019 oplevering), zodat de muren eerst goed kunnen drogen. En dan natuurlijk de gordijnen ophangen.

Om tegenslagen te voorkomen rekenen we op verhuizen 1,5 maand na oplevering. En dan hoeven we dus zowat niks te doen. Maar stel dat de vloer te nat is, hebben we nog mogelijkheid tot uitstel.

Ik heb een keer in een bestaand huis een planning gemaakt, voor nieuwe keuken, nieuwe meterkast, overal nieuwe vloer, stucwerk op de bg (behang er afsteken), behang op de verdieping ( oud behang er af). Planning was 1 maand.
Ik ben iedere avond bezig geweest met voorbereiden en dingen doen. Soms was er hulp. Stucwerk e.d natuurlijk wel uitbesteed, vloeren gelegd door de winkel. Maar stiekem kosten de kleine dingen behoorlijk wat tijd.

Ik was kapot. Heb een maand geen tv gekeken, geen nieuws gevolgd, concentratie aan diggelen. En dat wil ik nu niet meer. Dus hebben we besloten om zoveel mogelijk te laten doen voor de oplevering, behalve dus die vloer en er alle tijd voor te nemen.
Wat ik er mee wil zeggen, is dat ik 4 weken voor wat jij wil doen best ambitieus is.

Aanvulling: hou ook rekening met vertraging, ze kunnen tot 2 weken voor tijd de oplevering nog uitstellen. Als je dan zo krap zit, heb je een serieus probleem

[ Voor 4% gewijzigd door Hsb-3 op 14-08-2018 13:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmileAlot
frumper schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 13:46:
Wij gaan waarschijnlijk voor de moduleo Jura stone, maar ik twijfel nog hoe dat door de hele kamer zal staan.
Daarnaast nog de volgorde, vloer onder de keuken door leggen of niet... dus eerst vloer of eerst keuken.
We zagen toen we de vloerenwinkel uitkwamen in onze ooghoek ook nog trappen mrt pvc bekleed, wat we ook nog wel mooi vonden (maar ik gok een pittig prijskaartje).

Wij gaan er wel vanuit dat er vanuit de bouw geen opstookprotocol gedaan wordt, dus vloer pas in week 3 of 4 laten leggen.
ok ok, 3 tot 4 weken duurt een opstookprotocol ;google brengt me nog niet direct de juiste info; ging uit van een paar dagen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
SmileAlot schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 13:25:
[...]

ok helder; er is nog niets :) ben een planning aan het maken voor als we sleutel krijgen van ons nieuwbouw huis... maar als ik dit zo lees kan ik in de eerste 1,5 week in ieder geval stucadoor + schilder laten komen + opstookprotocol in gang zetten voor de te leggen PVC vloer na 1,5 week...
Waar gaat je schilder op los dan? Gaat ie het natte stucwerk versmeren? Je onderschat de planning echt hopeloos. Een nieuwbouwhuis is vaak nog een relatief nat hok. Dat is niet in een dag droog.
frumper schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 13:46:

Als het kan zou ik de vloer onder de keuken doorleggen. Als je ooit een andere opstelling wilt, heb je in ieder geval niet een vloer die ontbreekt op stukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmileAlot
Señor Sjon schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 14:45:
[...]

Waar gaat je schilder op los dan? Gaat ie het natte stucwerk versmeren? Je onderschat de planning echt hopeloos. Een nieuwbouwhuis is vaak nog een relatief nat hok. Dat is niet in een dag droog.
ok! iets te naief idd. nu mijn excell aan het aanpassen voor droogtijden etc. zowel voor vloer(optstoken) als voor stucwerk....maak in mijn planning voor muren stucen en sausen + vloer leggen en keuken laten plaatsen dan maar 1.5 maand van....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastien
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
SmileAlot schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 13:07:
[...]

Hier is de stucadoor 3 weken bezig geweest met smeren, schuren en sauzen van alle muren en plafonds. Standaard nieuwbouwhok. :) En dat was nog krap aan, deels omdat ik ook de V groeven dicht wilde hebben en dat enige tijd goed moet drogen. Verkijk je er ook niet op hoeveel werk het (telkens) afplakken voor die mensen is, wat de droogtijd kost en het goed schuren van de muren.

Ik had als voordeel dat (geheel ongevraagd) de aannemer de boel al flink aan het opstoken is geweest waardoor de woning in al die weken al aardig gedroogd was (anders konden zij de muren ook niet 'glad' trekken), en dat in de periode dat de stucadoor bij mij bezig was het al erg mooi weer was. Maar dan nog.

En je wil niemand in je huis aan het werk hebben als de stucadoor bezig is. Ze houden nergens rekening mee en smeren alles, gevraagd en ongevraagd, wit. :P

In totaal was mijn planning tussen oplevering en verhuizen 6 weken: eerste drie voor de stucadoor, daarna zelf aan het werk en ondertussen de vloeren laten aanbrengen, keuken erin en nog een heleboel kleine zaken. En verhuizen niet te vergeten. Was blij met de ruime planning, geen stress en niet alles direct achter elkaar zodat er wat tijd voor uitloop was (en dat was ook nodig).

Zolang er mensen zijn zal de wereld nooit duurzaam worden.
Zijn er wel genoeg kliffen op de wereld waar 8 miljard mensen zich als lemmingen vanaf kunnen storten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmileAlot
Bastien schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 15:12:
[...]
Hier is de stucadoor 3 weken bezig geweest met smeren, schuren en sauzen van alle muren en plafonds. Standaard nieuwbouwhok. :) En dat was nog krap aan, deels omdat ik ook de V groeven dicht wilde hebben en dat enige tijd goed moet drogen. Verkijk je er ook niet op hoeveel werk het (telkens) afplakken voor die mensen is, wat de droogtijd kost en het goed schuren van de muren.

Ik had als voordeel dat (geheel ongevraagd) de aannemer de boel al flink aan het opstoken is geweest waardoor de woning in al die weken al aardig gedroogd was (anders konden zij de muren ook niet 'glad' trekken), en dat in de periode dat de stucadoor bij mij bezig was het al erg mooi weer was. Maar dan nog.

En je wil niemand in je huis aan het werk hebben als de stucadoor bezig is. Ze houden nergens rekening mee en smeren alles, gevraagd en ongevraagd, wit. :P

In totaal was mijn planning tussen oplevering en verhuizen 6 weken: eerste drie voor de stucadoor, daarna zelf aan het werk en ondertussen de vloeren laten aanbrengen, keuken erin en nog een heleboel kleine zaken. En verhuizen niet te vergeten. Was blij met de ruime planning, geen stress en niet alles direct achter elkaar zodat er wat tijd voor uitloop was (en dat was ook nodig).
ok thanks! goed te weten! voordeel is wel dat alleen de begane grond de muren gestuct hoeven te worden: plafonds overal al gedaan en boven verdiepingen kan ik zelf (heb ik bij mijn huidige nieuwbouwappartement ook gedaan, wel iets minder mooi; maar grote emmer en smeren maar; prima resultaat!)... dat scheelt wel een stukje....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyritZz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 04-06 13:41

Benederverdieping:

Boven verdiepingen:
Heb je de keuze om te gaan stucen goed overwogen? Zeker in nieuwbouw heeft renovlies ook voordelen. Het kan veel beter tegen zet/krimpscheuren, en als je het door een behanger laat doen is het net zo strak als stucwerk.

Droogtijd is ook korter, bij schoonzus is in drie dagen het hele huis behangen en geschilderd.

I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hogader
  • Nu online
Hier zelf krijg ik 28 augustus de sleutel van mijn standaard rijtjeswoning en ik heb de tegelzetter +- 1,5 tot 2 weken na die datum op de planning staan. Daarvoor de renovlies behangers.

Bij mij is de betonnen tunnelbouw al begin Maart voltooid geweest, waarna eind Maart de woning waterdicht was. De dekvloer (anhydriet zonder calciumsulfaat huid) is op 25 april gestort is en de stuckadoor was eind mei klaar met netjes maken van de wanden. Ik verwacht zelf dat omdat het al zolang geleden is dat deze zaken zijn gedaan, dat het vochtgehalte in de dekvloer niet meer al te hoog is.

Desalnietemin komt de tegelzetter direct na oplevering even kijken, zodat hij zelf kan beoordelen of de planning haalbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ollie_1982
@wantsome @Gremen @kever678

Wij hebben ook Keramisch Parket. Echt ideaal en mensen zijn verbaasd als we zeggen dat het een tegel is. Uiteraard hoor je dat wel.

Zie in dit topic mijn posts voor info en foto's.

https://gathering.tweaker...message/53909679#53909679

https://gathering.tweaker...message/53898033#53898033

[ Voor 12% gewijzigd door ollie_1982 op 14-08-2018 20:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kever678
ollie_1982 schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 20:27:
@wantsome @Gremen @kever678

Wij hebben ook Keramisch Parket. Echt ideaal en mensen zijn verbaasd als we zeggen dat het een tegel is. Uiteraard hoor je dat wel.

Zie in dit topic mijn posts voor info en foto's.

https://gathering.tweaker...message/53909679#53909679

https://gathering.tweaker...message/53898033#53898033
Dat ziet er inderdaad goed uit :)

Wat was je hier ongeveer voor kwijt per m2? Prijzen van een soortgelijke tegel kan je zo vinden maar ik heb geen idee wat je aan het leggen + lijm (en dergelijke) kwijt bent. (mag ook per pb)

Heb je ook een plattegrond/de maten van je keuken? Onze opstelling lijkt redelijk gelijk te zijn maar ik vind het lastig in schatten hoe je met de keuken (en eettafel) uitkomt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ollie_1982
kever678 schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 20:38:
[...]

Dat ziet er inderdaad goed uit :)

Wat was je hier ongeveer voor kwijt per m2? Prijzen van een soortgelijke tegel kan je zo vinden maar ik heb geen idee wat je aan het leggen + lijm (en dergelijke) kwijt bent. (mag ook per pb)

Heb je ook een plattegrond/de maten van je keuken? Onze opstelling lijkt redelijk gelijk te zijn maar ik vind het lastig in schatten hoe je met de keuken (en eettafel) uitkomt.
Thanks! Tegel voor €45,- per m2 en €37,50 incl. materiaal voor het leggen. Als je zoekt op mijn naam "ollie_1982" in dit topic zie je ook de plattegronden etc.

Klik : https://gathering.tweaker...ter_userids%5D=ollie_1982

In dit topic staat de keuken : https://gathering.tweaker...ter_userids%5D=ollie_1982

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kever678
Over een kleine 2 weken hebben we een afspraak staan met het bouwbedrijf om (afwijkende) opties te bespreken. Nu heb ik al via e-mail contact met ze gehad om een idee te krijgen van de mogelijkheden.

Situatie: standaard wordt het huis opgeleverd zonder garage, deze optie nemen wij echter wel. Nu willen we echter ook een bijkeuken hebben en vanuit hier (garage -> bijkeuken -> keuken) het huis in kunnen. Nu zijn we aan het brainstormen hoe we hier invulling aan kunnen geven zodat we goed voorbereid het gesprek aan kunnen. Gaat me (naast de plaatsing van de bijkeuken) ook over het vraagstuk waar ik mijn keuken en eettafel ga plaatsen.

Ik heb een aantal ideeën uitgewerkt en vroeg me af wat jullie hier van vinden, eventuele feedback op de geschetste opties zijn welkom. Nieuwe ideeën uiteraard ook :)

Standaard plattegrond + 1,2m uitbouw (zonder garage):
Afbeeldingslocatie: https://s33.postimg.cc/pr553l1nv/plattegrond.png

Idee 1
Garage laten isoleren (is standaard niet het geval) en zelf een binnenwand plaatsen om een bijkeuken te creëren.

Opmerking(en):
  • Word standaard als garage opgeleverd: wellicht lastig om de vloer + muren in de bijkeuken netjes af te werken?
  • Betaal aardig wat voor het lasten isoleren van de garage, hoewel dit naar mijn inziens voor de garage zelf niet nodig is. (of is dit wel 'logisch'?)
Plattegrond:
Afbeeldingslocatie: https://s33.postimg.cc/6m1vu6a8r/plattegrond3.png

Idee 2
Er is een optie om een (kleine) berging, slaapkamer en badkamer op de begane grond te laten aanbouwen. Deze uitbouw heb ik aangepast (kleiner gemaakt) en deze laten we zonder binnenwanden opleveren.

Opmerking(en):
  • Aanbouw wordt opgeleverd in dezelfde staat als de rest van de woning. Wellicht 'te netjes' voor het garage deel maar daarmee wel direct de bijkeuken netjes.
  • Iets kleiner dan optie 1 maar vrijwel net zo duur.
  • Onhandige(re) indeling voor de garage.
Plattegrond:
Afbeeldingslocatie: https://s33.postimg.cc/e3b3927e3/plattegrond2.png

Idee 3
Woning laten opleveren met een standaard (niet geïsoleerde) garage en een aanbouw van 2,4m nemen. (ipv 1,2m) Hierna zelf 'in de aanbouw' een binnenmuur plaatsten voor de bijkeuken.

Opmerking(en):
  • De duurste optie.
  • Een complete garage beschikbaar.
  • Een "deel van de woning" inleveren voor de bijkeuken.
  • Achtermuur van binnenuit gezien niet 'recht' doordat er een bijkeuken in de hoek zit.
Plattegrond:
Afbeeldingslocatie: https://s33.postimg.cc/qj7t2ripn/plattegrond4.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drfrisbee
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 12-05 12:54
Kan je in optie 3 de bijkeuken tegen de hal aan zetten, dan hou je aan de achterkant de maximale ramen en rechte ruimte.
Pagina: 1 ... 75 ... 102 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is voor projectmatige woningbouw. Zelfbouw kan in [Ervaringen met het bouwen van een huis - Deel 2