Het (projectmatige) nieuwbouwwoning topic - Deel 1 Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 76 ... 102 Laatste
Acties:
  • 1.037.244 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bonyuri
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 15-09 17:36

bonyuri

Investigator!

Jheroun schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 10:12:
[...]

Waarom dan? Hout en vloerverwarming is geen probleem als je geen dikke planken neemt en het goed verlijmd. Vonden jullie keramisch uiteindelijk mooier
Goeie vraag.
We wilden graag parket/houten vloer omdat we de “matte” uitstraling mooier vonden dan laminaat/pvc

Nu dachten we ook dat tegels duurder gingen zijn dan een houten vloer, maar toen bleek dat dit in prijs gelijkaardig was (zelfs iets goedkoper), toch efficiënter was ivm vloerverwarming (tegels geleiden beter dan hout), we ze net zo mooi vonden en ze makkelijker in onderhoud zijn waren we wel overstag :)

What Do You Call An Alligator In A Vest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kever678
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 10-09 20:37
drfrisbee schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 21:27:
Kan je in optie 3 de bijkeuken tegen de hal aan zetten, dan hou je aan de achterkant de maximale ramen en rechte ruimte.
Zoiets bedoel je?

Afbeeldingslocatie: https://s33.postimg.cc/dpiy0v9qz/plattegrond5.png

- Vanuit huis de tuin in gaan willen we ook graag via de bijkeuken doen: dat is met deze opstelling niet mogelijk. (of erg onhandig)
- Geen idee hoe we zo de keuken moeten indelen.
- Ziet er wel beter uit gezien het een geheel vormt met de hal.

Lastig, lastig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poosie
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 05-10-2022
@kever678
Wat is je doel met de bijkeuken? Een wasmachine of extra koelkast kun je ook in de garage zetten. Wij hebben de hele garage betegeld en de wanden afgewerkt, waardoor het in zijn geheel meer een berging is dan een garage. Wel geïsoleerd overigens.Je optie drie zou ik echt zonde van de ruimte in huis vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kever678
Bijkeuken wordt de standaard route om in (en uit) het huis te gaan. Komen de schoenen (+kapstok) te staan, wat kasten (schoonmaakspullen etc.), een extra koelkast (die zou ook in de schuur kunnen) en een extra keukenblokje met wasbak.

Bij optie 3 is er wel een aanbouw van 2,4m ipv 1,2m: kost dus wel wat ruimte maar dit wordt (gedeeltelijk) gecompenseerd door de grotere uitbouw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wantsome
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 06-05-2024
@SmileAlot
Hoe en waarmee werk je de muren op de 1e en 2e af? Heb je een foto van je huidige resultaat in je appartement? Geen scheuren in de cellenbeton en/of kalkzandsteen wanden? Als dit veel scheelt in kosten, makkelijk te doen is en het er echt netjes uitziet wil ik dit wellicht ook doen. Ben sowieso erg benieuwd in welke staat bij ons straks 'behangklaar' wordt opgeleverd. Dit verschilt schijnbaar nogal per aannemer heb ik begrepen :+

@ollie_1982
Jouw foto's heb ik al voorbij zien komen, lees al een tijdje mee namelijk :)
Hoe bevalt de keramische tegel tot nu toe? Geen spijt dat je niet een echte houten vloer hebt genomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:09

Sport_Life

Solvitur ambulando

Jheroun schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 10:12:
[...]

Waarom dan? Hout en vloerverwarming is geen probleem als je geen dikke planken neemt en het goed verlijmd. Vonden jullie keramisch uiteindelijk mooier?

[...]

Zwevend leggen van parket boven vloerverwarming vind ik dan wel weer apart, wij kregen na informeren advies om de vloer te verlijmen om te zorgen dat er geen isolerende luchtlaag tussen je vloerverwarming en je planken zit. Is dat een advies van de winkel of een kostenbesparend eigen initiatief? ;) Niet verlijmen scheelt aardig in de kosten namelijk :P
Verlijmen is altijd beter, vandaar dat we dat ook beneden (laten) doen. Maar we willen op de verdiepingen ook parket en om kosten te besparen ga ik dat zelf leggen. Maar lijmen zie ik niet zitten, vandaar "zwevend". In de praktijk hebben we op de slaapkamers toch nooit verwarming aan, dus ik denk dat het best kan :). De vloerverwarming zal dan wel aanstaan,, maar minder efficiënt dan beneden. Dit is overigens ook als suggestie aangegeven door de verkoper.

Persoonlijk vind ik een geheel mooier dan beneden parket / keramiek / pvc en boven laminaat oid. En doordat we boven zelf leggen is het prijstechnisch interessant.

[ Voor 11% gewijzigd door Sport_Life op 15-08-2018 00:09 ]

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hsb-3
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 10-03-2023
@kever678 ik denk dat het handig is om te weten waar je het precies voor gaat gebruiken. Wil je je auto echt in de garage zetten, of wordt dit een fietsen-/gereedschaphok? Of opbergrumte?
En de bijkeuken, je schrijft dat dit een soort tweede hal wordt, en je daar je kapstok ed inzet en toegang tot het huis. Is dat alles? Of waarvoor nog meer?

Wil je de hal dan helemaal niet meer gebruiken om het huis binnen te komen? Ook niet als je thuis komt na het werk? Waarom is dat? Hoe zie je de route dan vanuit de voortuin voor je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmileAlot
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 07-12-2024
wantsome schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 23:21:
@SmileAlot
Hoe en waarmee werk je de muren op de 1e en 2e af? Heb je een foto van je huidige resultaat in je appartement? Geen scheuren in de cellenbeton en/of kalkzandsteen wanden? Als dit veel scheelt in kosten, makkelijk te doen is en het er echt netjes uitziet wil ik dit wellicht ook doen. Ben sowieso erg benieuwd in welke staat bij ons straks 'behangklaar' wordt opgeleverd. Dit verschilt schijnbaar nogal per aannemer heb ik begrepen :+

@ollie_1982
Jouw foto's heb ik al voorbij zien komen, lees al een tijdje mee namelijk :)
Hoe bevalt de keramische tegel tot nu toe? Geen spijt dat je niet een echte houten vloer hebt genomen?
https://www.gamma.nl/klus...tappenplan/muur-gladmaken Of dit https://www.karwei.nl/advies/verf/gladdewand
Gaat natuurlijk alleen echt om de buitenaanden van vaak stort beton, betonblokken. Binnenmuren van gips hoef je alleen te schuren... kostte mij in appartement van 100m2 een dag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D.deJong
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 14-09 11:32
Optie 1 en dan de tussenwand als geïsoleerde wand, de wand tussen garage en huis is vast al geïsoleerd en de deur van keuken naar bijkeuken in de kwaliteit van een buitendeur. Een bijkeuken mag s’winters best wat kouder zijn als de rest van het huis maar ik zou daar wel een kleine radiator hangen.
Wordt het dak van de garage wel geïsoleerd door de aannemer? Wat voor deur komt er in de garage? Als het mogelijk is zou ik daar een gewone deur met dubbel glas nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jheroun
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
@kever678

Ik zou sowieso die garage helemaal isoleren, dan hou je meer opties voor het gebruik over. Wij gaan ook iets dergelijks doen, onze woning heeft standaard die garage al, die standaard geïsoleerd is. Een deur tussen garage en woning is ook een standaardoptie. De auto gaat die garage nooit zien dus wij gaan van de garage de standaardentree/plek voor fietsen, vieze schoenen en onze eigen kapstok maken. De rest van die ruimte wordt berging/keukenvoorraad. Plaatje:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/hswuy31wP6K3pASFzPjiF7IH/thumb.png

Wij gaan geen radiator oid in de garage plaatsen, koud is juist prettig voor een voorraadkamer en onze kopersbegeleider betwijfelde of het in een geïsoleerde garage ooit zou gaan vriezen. Daarnaast gaan wij er een paar wijnkoelkasten neerzetten, die genereren ook warmte :P .

Ik zou persoonlijk liever minder maar grotere ruimtes hebben dan meer maar kleinere, maar dat hangt van je plannen af. Bij jouw schetsen vraag ik me wel af of die deuren allemaal zo kunnen. Wij wilden bv in eerste instantie de deur tussen garage en woning in de uitbouw hebben, die is 1m20, maar daar kon ivm constructieredenen de deur dus niet in gevrot worden. In het nieuwe ontwerp vinden wij overigens die deur tegenover dat raam aan de andere kant ook fraaier dan een deur die in een hoek zit.

[ Voor 7% gewijzigd door Jheroun op 15-08-2018 10:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ollie_1982
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 15-09 11:40
@wantsome Hier bevalt het uitstekend. Met het warme weer lekker koel aan de voeten. Ook het onderhoud is fijn, helemaal met kinderen.

Ik denk als je een goede tegel kiest met veel patronen en een dunne voeg het een houten vloer evenaart qua looks. Dat blijkt bij ons doordat veel mensen het niet eens zien dat het een tegel is als ze bij ons langs komen.

Ik heb ook houtlook vloeren gezien die niet gerectificeerd waren en dat vind ik er niet uit zien. Dan zie je dat het echt een tegel is door de afgeronde tegels. Als je dan ook net niet de juiste voegkleur hebt valt het nog meer op.

Als je echt "hout gevoel" wil hebben van een houten vloer, het kraken etc. dan moet je dit niet nemen. Wil je de looks en het gemak met onderhoud etc is het top.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drfrisbee
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 27-08 07:52
kever678 schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 22:54:
[...]

Zoiets bedoel je?

[afbeelding]

- Vanuit huis de tuin in gaan willen we ook graag via de bijkeuken doen: dat is met deze opstelling niet mogelijk. (of erg onhandig)
- Geen idee hoe we zo de keuken moeten indelen.
- Ziet er wel beter uit gezien het een geheel vormt met de hal.

Lastig, lastig..
Ja, zoiets idd. De route bijkeuken als standaardroute is dan ook logischer en huis in vanuit de tuin via garage bij voor als je vies bent en door de keuken als je buiten eet oid. Je kan dan nog wat meer spelen met scheidingswand en deuren hal/bijkeuken en een keuken is gewoon de volgende tekenoefening :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 15-09 10:31
Jheroun schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 10:49:
@kever678

Ik zou sowieso die garage helemaal isoleren, dan hou je meer opties voor het gebruik over. Wij gaan ook iets dergelijks doen, onze woning heeft standaard die garage al, die standaard geïsoleerd is. Een deur tussen garage en woning is ook een standaardoptie. De auto gaat die garage nooit zien dus wij gaan van de garage de standaardentree/plek voor fietsen, vieze schoenen en onze eigen kapstok maken. De rest van die ruimte wordt berging/keukenvoorraad. Plaatje:

[afbeelding]

Wij gaan geen radiator oid in de garage plaatsen, koud is juist prettig voor een voorraadkamer en onze kopersbegeleider betwijfelde of het in een geïsoleerde garage ooit zou gaan vriezen. Daarnaast gaan wij er een paar wijnkoelkasten neerzetten, die genereren ook warmte :P .

Ik zou persoonlijk liever minder maar grotere ruimtes hebben dan meer maar kleinere, maar dat hangt van je plannen af. Bij jouw schetsen vraag ik me wel af of die deuren allemaal zo kunnen. Wij wilden bv in eerste instantie de deur tussen garage en woning in de uitbouw hebben, die is 1m20, maar daar kon ivm constructieredenen de deur dus niet in gevrot worden. In het nieuwe ontwerp vinden wij overigens die deur tegenover dat raam aan de andere kant ook fraaier dan een deur die in een hoek zit.
Aangebouwde geïsoleerde garage (Rc ~2,5) van ca 6x7 kwam hier tot iets van 5 graden in de winter. Alleen een klein radiatortje weggebouwd in een kast in de hoek. Daarbij wel gezegd dat de westgevel nog bestaat uit twee polynorm roldeuren. Een vel papier isoleert meer dan dat.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wimhaw
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 15-09 18:31
Gisteren zijn ze begonnen met het leggen van de tegels in woonkamer/keuken/WC en entree.
80/80cm tegels.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/95AaXWjwJ6R212uaZPkBPW6g/medium.jpg

Fossielbrandstofloos huis en -vervoer vanaf november 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferdeltje
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 26-08 13:31
ollie_1982 schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 20:27:
@wantsome @Gremen @kever678

Wij hebben ook Keramisch Parket. Echt ideaal en mensen zijn verbaasd als we zeggen dat het een tegel is. Uiteraard hoor je dat wel.

Zie in dit topic mijn posts voor info en foto's.

https://gathering.tweaker...message/53909679#53909679

https://gathering.tweaker...message/53898033#53898033
Ziet er mooi uit! Weet je misschien ook een fabrikant/type tegel? Wij zijn er zelf namelijk nog niet helemaal over uit wat voor vloer het moet worden maar vinden deze wel erg mooi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• My-life
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:49
@Wimhaw Uitgesproken tegels hoor :).
Wordt gelegd zonder een tegel nivelleersysteem? Ziet er ambachtelijk uit zo met een rij in het midden beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D.deJong
Netjes hoor, ouderwets vakmanschap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kever678
Hsb-3 schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 08:23:
@kever678 ik denk dat het handig is om te weten waar je het precies voor gaat gebruiken. Wil je je auto echt in de garage zetten, of wordt dit een fietsen-/gereedschaphok? Of opbergrumte?
En de bijkeuken, je schrijft dat dit een soort tweede hal wordt, en je daar je kapstok ed inzet en toegang tot het huis. Is dat alles? Of waarvoor nog meer?

Wil je de hal dan helemaal niet meer gebruiken om het huis binnen te komen? Ook niet als je thuis komt na het werk? Waarom is dat? Hoe zie je de route dan vanuit de voortuin voor je?
De garage wordt een fietsen/gereedschaphok. Auto staat buiten en komt niet in de garage te staan. Ben dit gewend van 'vroeger' en mis het in mijn huidige woning: iedereen via de garage -> bijkeuken de woning in. Alleen 'onbekenden' komen via de voordeur naar binnen. Scheelt een hoop zooi in huis, helemaal met jonge kinderen.

Route vanaf de oprit: garage -> bijkeuken (schoenen en jas uit) en dan de woning binnen :)
D.deJong schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 10:26:
Optie 1 en dan de tussenwand als geïsoleerde wand, de wand tussen garage en huis is vast al geïsoleerd en de deur van keuken naar bijkeuken in de kwaliteit van een buitendeur. Een bijkeuken mag s’winters best wat kouder zijn als de rest van het huis maar ik zou daar wel een kleine radiator hangen.
Wordt het dak van de garage wel geïsoleerd door de aannemer? Wat voor deur komt er in de garage? Als het mogelijk is zou ik daar een gewone deur met dubbel glas nemen.
Garage is standaard helemaal niet geisoleerd. De deur is een 'standaard' garage deur: zit er nog wel aan te denken om deze te vervangen door een ander (mooier) model.
Jheroun schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 10:49:
@kever678

[afbeelding]

Dit is inderdaad een van de opties waar we nu nog aan denken. Er zal wel een binnenmuur komen om enigzins onderscheid te maken tussen de garage en bijkeuken: wil in de bijkeuken de muren en vloer wat netter afwerken dan in de garage.

Geen idee of de deur in de aanbouw kan: dit is allemaal op voorbereiding van het gesprek met het bouwbedrijf. Hoop daar beslagen ten ijs te komen.
drfrisbee schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 16:02:
[...]

Ja, zoiets idd. De route bijkeuken als standaardroute is dan ook logischer en huis in vanuit de tuin via garage bij voor als je vies bent en door de keuken als je buiten eet oid. Je kan dan nog wat meer spelen met scheidingswand en deuren hal/bijkeuken en een keuken is gewoon de volgende tekenoefening :)
Zowel deze als 'optie 1' (bijkeuken in garage) zijn de mogelijkheden die nog over zijn. Denk dat we beide opties maar bespreken en kijken wat uiteindelijk het beste eruitkomt. Zal ze sowieso allebei nog eens (netjes) uitwerken en hierbij ook kijken naar o.a. de keukenopstelling.

Lastige is ook de budgettering.. we willen voor de 'kale bouw' graag onder de NHG grens blijven. (265k)

Optie 1: garage isoleren + bijkeuken in garage realiseren:
  • Woning: €225000
  • Garage: €19945
  • Aanbouw 1,2m: €8337
  • Isoleren garage + plaatsen deur naar woning: €7000
Totaal: €260282

Optie 2: garage (niet geïsoleerd), aanbouw van 2,4 meter en hier de bijkeuken in realiseren:
  • Aanbouw 2,4m: €15700
Totaal: €260645 (komt deur van garage -> woning nog bij)

Wordt erg krap om dit binnen de €265k te houden voor de NHG grens.. loze leidingen/verplaatsen schakelaars etc etc. komt hier nog bij..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D.deJong
kever678 schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 19:54:
[...]

De garage wordt een fietsen/gereedschaphok. Auto staat buiten en komt niet in de garage te staan. Ben dit gewend van 'vroeger' en mis het in mijn huidige woning: iedereen via de garage -> bijkeuken de woning in. Alleen 'onbekenden' komen via de voordeur naar binnen. Scheelt een hoop zooi in huis, helemaal met jonge kinderen.

Route vanaf de oprit: garage -> bijkeuken (schoenen en jas uit) en dan de woning binnen :)

[...]

Garage is standaard helemaal niet geisoleerd. De deur is een 'standaard' garage deur: zit er nog wel aan te denken om deze te vervangen door een ander (mooier) model.

[...]

Dit is inderdaad een van de opties waar we nu nog aan denken. Er zal wel een binnenmuur komen om enigzins onderscheid te maken tussen de garage en bijkeuken: wil in de bijkeuken de muren en vloer wat netter afwerken dan in de garage.

Geen idee of de deur in de aanbouw kan: dit is allemaal op voorbereiding van het gesprek met het bouwbedrijf. Hoop daar beslagen ten ijs te komen.

[...]

Zowel deze als 'optie 1' (bijkeuken in garage) zijn de mogelijkheden die nog over zijn. Denk dat we beide opties maar bespreken en kijken wat uiteindelijk het beste eruitkomt. Zal ze sowieso allebei nog eens (netjes) uitwerken en hierbij ook kijken naar o.a. de keukenopstelling.

Lastige is ook de budgettering.. we willen voor de 'kale bouw' graag onder de NHG grens blijven. (265k)

Optie 1: garage isoleren + bijkeuken in garage realiseren:
  • Aanbouw 1,2m: €8337
  • Isoleren garage + plaatsen deur naar woning: €7000
Totaal: €260282

Optie 2: garage (niet geïsoleerd), aanbouw van 2,4 meter en hier de bijkeuken in realiseren:
  • Aanbouw 2,4m: €15700
Totaal: €260645 (komt deur van garage -> woning nog bij)

Wordt erg krap om dit binnen de €265k te houden voor de NHG grens.. loze leidingen/verplaatsen schakelaars etc etc. komt hier nog bij..
Ik vind de prijzen nog relatief netjes maar als die NHG grens echt een harde eis is zou je moeten vragen wat het kost om in ieder geval het dak te isoleren en de deur naar de woning te maken. Dan kan je zelf buiten de hypotheek om geïsoleerde voorzetwanden/tussenwand en garagedeur bekostigen.
Levert de NHG grens zoveel voordelen op? Ik heb er geen ervaring mee. Al gevonden 0,6% rentevoordeel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kever678
Ferdeltje schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 18:03:
[...]

Ziet er mooi uit! Weet je misschien ook een fabrikant/type tegel? Wij zijn er zelf namelijk nog niet helemaal over uit wat voor vloer het moet worden maar vinden deze wel erg mooi!
Heb zelf deze op mijn shortlist staan. Nog niet 'in het echt' bekeken maar lijkt ook een erg mooie vloer:

https://www.rbtegels.nl/p...m-dc-4-franse-eiken-beige
D.deJong schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 20:06:
[...]

Ik vind de prijzen nog relatief netjes maar als die NHG grens echt een harde eis is zou je moeten vragen wat het kost om in ieder geval het dak te isoleren en de deur naar de woning te maken. Dan kan je zelf buiten de hypotheek om geïsoleerde voorzetwanden/tussenwand en garagedeur bekostigen.
Levert de NHG grens zoveel voordelen op? Ik heb er geen ervaring mee. Al gevonden 0,6% rentevoordeel.
Is geen harde eis maar gezien het haalbaar lijkt is het rentevoordeel wel lekker natuurlijk. Zonde om dit net niet te redden...

Rest van de kosten dragen we zelf.

[ Voor 66% gewijzigd door kever678 op 15-08-2018 20:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D.deJong
kever678 schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 20:13:
[...]

Heb zelf deze op mijn shortlist staan. Nog niet 'in het echt' bekeken maar lijkt ook een erg mooie vloer:

[...]

Is geen harde eis maar gezien het haalbaar lijkt is het rentevoordeel wel lekker natuurlijk. Zonde om dit net niet te redden...

Rest van de kosten dragen we zelf.
Het levert inderdaad wel geld op als je het binnen die grens kan houden. Succes met de onderhandelingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RUFFNECK
  • Laatst online: 04-09 07:54

RUFFNECK

Poentje

Wimhaw schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 17:43:
Gisteren zijn ze begonnen met het leggen van de tegels in woonkamer/keuken/WC en entree.
80/80cm tegels.
[afbeelding]
Mooie tegel, laat ik dat vooropstellen. Maar zelf zou ik te 'bang' zijn dit binnen te gaan doen, vanwege de opvallendheid :p Voor het terras zou ik het zo kiezen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ollie_1982
@Ferdeltje Je hebt een PM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ollie_1982
kever678 schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 20:13:
[...]

Dat is inderdaad de tegel die wij hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kever678
ollie_1982 schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 21:26:
[...]

Ah, dat wist ik niet :)

Weet je de naam van de tegel ook? Heb wat moeite om hem te vinden op andere sites omdat de naam er op die site niet bijstaat...
D.deJong schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 20:20:
[...]

Het levert inderdaad wel geld op als je het binnen die grens kan houden. Succes met de onderhandelingen.
Dank je :)

[ Voor 27% gewijzigd door kever678 op 15-08-2018 21:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ollie_1982
kever678 schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 21:39:
[...]

Ah, dat wist ik niet :)

Weet je de naam van de tegel ook? Heb wat moeite om hem te vinden op andere sites omdat de naam er op die site niet bijstaat...

[...]
Alleen dan wel de grotere variant. Deze : https://www.rbtegels.nl/p...m-dc-4-franse-eiken-beige

De naam op de verpakking : Essenze Vaniglia van Dado Ceramica

http://www.dadoceramica.i...sp?serie=4&destinazione=2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimhaw
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 15-09 18:31
@D.deJong @RUFFNECK @My-life bedankt. Ja het is een gewaagde robuuste tegel. De tegelzetter heeft eerst alles uitgemeten en gekeken hoe het beste alles gelegd kon worden in overleg met ons.
Daarna heeft hij zonder welke tool dan ook alles inderdaad met ouderwets met de hand op het oog gelegd.

Fossielbrandstofloos huis en -vervoer vanaf november 2024

• Jheroun
  • Niet online
Señor Sjon schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 16:36:
[...]

Aangebouwde geïsoleerde garage (Rc ~2,5) van ca 6x7 kwam hier tot iets van 5 graden in de winter. Alleen een klein radiatortje weggebouwd in een kast in de hoek. Daarbij wel gezegd dat de westgevel nog bestaat uit twee polynorm roldeuren. Een vel papier isoleert meer dan dat.
De standaard blikken deur gaan wij vervangen door houten openslaande deuren die, aldus de kopersbegeleiding, een stuk beter isoleren. Ik hoop dat we geen extra verwarming nodig gaan hebben, maargoed, dan moet er gewoon een wijnkast bij, die zal genoeg warmte produceren om alles op 12 graden te houden als de garage 3 graden is ofzo :P :9

• My-life
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:49
Iets dat warmte afgeeft om iets anders verwarmen :? ?

• Jheroun
  • Niet online
@My-life Correct me if I'm wrong maar volgens mij zijn die apparaten niet 100% efficiënt dus zal er altijd meer energie in warmte worden omgezet dan de binnenkant van die klimaatkast bereikt. Maar mijn kennis en rekenkunde rond dit soort wetmatigheden is beperkt en stoffig :)

• Pred87
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 12-09 14:02
Hmm wist niet dat dit topic bestond. Nuttig om eens te volgen!

Ik heb zelf een nieuwbouw woning aangeschaft eind 2016 (geplande oplevering oktober 2018). Echter kreeg ik begin april het slechte nieuws te horen dat mijn aannemer failliet is gegaan. Totaal onverwachts! Toch vreemd in een tijd waar er een overvloed aan werk is in de bouw. Maar het verhaal erachter klinkt aannemelijk. Stijgende kosten van materialen en personeel en hier niet goed op plannen. Daarnaast natuurlijk ook wanbeleid. De aannemer heeft inmiddels een doorstart gemaakt in de eigen regio (ergens in het oosten) en heeft de amsterdamse tak failliet laten gaan. Resultaat is nu zo'n 300+ appartementen waar de bouw sinds maart al stil ligt.

Uiteraard zat er wel woning borg op en dus de garantie dat het afgebouwd wordt zonder extra kosten voor de koper. Een nieuwe aannemer lijkt inmiddels ook gevonden te zijn (de offerte is nog in behandeling bij woningborg). De nieuwe opleverdatum: december 2020 - april 2021 met een geplande herstart van de bouwwerkzaamheden in november dit jaar. Ruim 2 jaar na de geplande opleverdatum terwijl de bouw (uitgaande van herstart in november) maar een maand of 8 heeft stilgelegen. Dit betekent voor heel veel mensen minimaal 2 jaar dubbele kosten waarbij de bouwrente niet meer vergoed wordt vanaf begin 2019. Woningborg biedt hier ook een vergoeding voor maar dat stelt weinig voor. De vergoeding is per kalender dag maar gelimiteerd tot 90 dagen.

Uiteraard een lastige situatie. Gelukkig treft het mij financieel niet zo heel erg omdat mijn hypotheek niet zo heel hoog is. Maar veel mensen komen hierdoor in de financiele problemen. Wel vraag ik mij af of er niet iemand aansprakelijk gesteld kan worden. Er is enorm veel fout gegaan. Een kleine samenvatting:
- De aannemer liep al maanden lang ver achter op schema
- De aannemer bleek al meer dan een jaar niet financieel gezond meer te zijn
- De aannemer heeft waarschijnlijk gefraudeerd
- Er zijn grote fouten gemaakt in het reeds gebouwde gedeelte, veel moet opnieuw. Denk aan ontbrekende bouwtekeningen, verkeerde maatvoeringen waardoor bv alle kozijnen terug naar de fabrikant moesten, ontbrekende voorzieningen (of foutief) etc.

Via de VVE wordt er sowieso juridische hulp ingeschakeld. Maar de enige die echt aansprakelijk is is de aannemer lijkt me. En van een kale kip valt niet te plukken. Wel onbegrijpelijk hoe de eigenaar er ogenschijnlijk gewoon mee weg komt. Wellicht heeft iemand hier ervaring met een soortgelijke situatie?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Laatst online: 15-09 10:31
Ik denk dat dat beter in een eigen topic kan. :)

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

• T.Kreeftmeijer
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 15-09 16:58

T.Kreeftmeijer

Thomas Kreeftmeijer

ollie_1982 schreef op maandag 1 mei 2017 @ 15:12:
Ik heb nog een beetje lopen spelen met Sweet Home 3D

Begane grond

[afbeelding]

1e verdieping

[afbeelding]

[afbeelding]
Ik ben ook bezig om het huis in Sweet Home 3d te maken. Werkt erg makkelijk. Maar kan je mij vertellen hoe je het dak gemaakt hebt en die dubbele muren?

Ik vind die van jou we erg mooi geworden. Heb zelf net de muren ingetekend.dat was al een hoop gedoe met de tekeningen. Maar het is op enkele centimeters nauwkeurig en kloppend.

13 000 Zeemijl - documentaire - Soms maakt al die keus het er niet makkelijker op.

• ollie_1982
@T.Kreeftmeijer Dat is weer even geleden en dat programma heb ik op een gegeven moment niet meer gebruikt en ben ik over gestapt naar Sketchup.

Ik kan je helaas niet meer verder helpen, ik weet niet meer hoe ik dat toen voor elkaar gekregen heb.

Misschien zelf al doorgenomen, maar hier staan tutorials waar je wellicht iets aan hebt?

http://www.sweethome3d.co..._about_sweet_home_3d.html

Anders overstappen op Sketchup? Om je op weg te helpen : YouTube: archilecture

Geen actuele afbeelding maar dan krijg je zoiets uiteindelijk:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/TERuwtB.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/uhLTA2t.jpg

• kever678
Hoe breed is de muur waar beide keuken blokken tegenaan staan? (Muurtje vd hal)

• Friedje
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 06-09 20:54
ollie_1982 schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 21:26:
[...]

@ollie_1982 Zou je mij ook de naam v/d tegel kunnen sturen?
Wonen nu tijdelijk in een huurhuis schuin achter je en krijgen een woning aan de buitenkant van Grote Boel, tegen de Singel (veredelde sloot) aan.

Alle problemen met de meterkast/lekkage opgelost?

Bedankt voor al je updates in de diverse topics, ontzettend handig als je nog in de fase van bouw zit _/-\o_

• TMC
  • Laatst online: 21:56

TMC

Pred87 schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 13:14:
Hmm wist niet dat dit topic bestond. Nuttig om eens te volgen!

Ik heb zelf een nieuwbouw woning aangeschaft eind 2016 (geplande oplevering oktober 2018). Echter kreeg ik begin april het slechte nieuws te horen dat mijn aannemer failliet is gegaan. Totaal onverwachts! Toch vreemd in een tijd waar er een overvloed aan werk is in de bouw. Maar het verhaal erachter klinkt aannemelijk. Stijgende kosten van materialen en personeel en hier niet goed op plannen. Daarnaast natuurlijk ook wanbeleid. De aannemer heeft inmiddels een doorstart gemaakt in de eigen regio (ergens in het oosten) en heeft de amsterdamse tak failliet laten gaan. Resultaat is nu zo'n 300+ appartementen waar de bouw sinds maart al stil ligt.

Uiteraard zat er wel woning borg op en dus de garantie dat het afgebouwd wordt zonder extra kosten voor de koper. Een nieuwe aannemer lijkt inmiddels ook gevonden te zijn (de offerte is nog in behandeling bij woningborg). De nieuwe opleverdatum: december 2020 - april 2021 met een geplande herstart van de bouwwerkzaamheden in november dit jaar. Ruim 2 jaar na de geplande opleverdatum terwijl de bouw (uitgaande van herstart in november) maar een maand of 8 heeft stilgelegen. Dit betekent voor heel veel mensen minimaal 2 jaar dubbele kosten waarbij de bouwrente niet meer vergoed wordt vanaf begin 2019. Woningborg biedt hier ook een vergoeding voor maar dat stelt weinig voor. De vergoeding is per kalender dag maar gelimiteerd tot 90 dagen.

Uiteraard een lastige situatie. Gelukkig treft het mij financieel niet zo heel erg omdat mijn hypotheek niet zo heel hoog is. Maar veel mensen komen hierdoor in de financiele problemen. Wel vraag ik mij af of er niet iemand aansprakelijk gesteld kan worden. Er is enorm veel fout gegaan. Een kleine samenvatting:
- De aannemer liep al maanden lang ver achter op schema
- De aannemer bleek al meer dan een jaar niet financieel gezond meer te zijn
- De aannemer heeft waarschijnlijk gefraudeerd
- Er zijn grote fouten gemaakt in het reeds gebouwde gedeelte, veel moet opnieuw. Denk aan ontbrekende bouwtekeningen, verkeerde maatvoeringen waardoor bv alle kozijnen terug naar de fabrikant moesten, ontbrekende voorzieningen (of foutief) etc.

Via de VVE wordt er sowieso juridische hulp ingeschakeld. Maar de enige die echt aansprakelijk is is de aannemer lijkt me. En van een kale kip valt niet te plukken. Wel onbegrijpelijk hoe de eigenaar er ogenschijnlijk gewoon mee weg komt. Wellicht heeft iemand hier ervaring met een soortgelijke situatie?
Wat een nachtmerrie zeg. :/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kever678
Friedje schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 19:16:
[...]

Wonen nu tijdelijk in een huurhuis schuin achter je en krijgen een woning aan de buitenkant van Grote Boel, tegen de Singel (veredelde sloot) aan.

Bedankt voor al je updates in de diverse topics, ontzettend handig als je nog in de fase van bouw zit _/-\o_
ollie_1982 schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 21:55:
[...]

Alleen dan wel de grotere variant. Deze : https://www.rbtegels.nl/p...m-dc-4-franse-eiken-beige

De naam op de verpakking : Essenze Vaniglia van Dado Ceramica

http://www.dadoceramica.i...sp?serie=4&destinazione=2

• ollie_1982
Friedje schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 19:16:
[...]

De naam staat iets terug:

ollie_1982 in "Het (projectmatige) nieuwbouwwoning topic"

Nee problemen zijn er nog, morgen word ik gebeld hoe ze het e.e.a. gaan aanpakken maar we gaan er vanuit dat de badkamer weer open moet helaas.

Dat is ook een mooi project! Wat is de verwachte oplevering?

No problem! ;)

[ Voor 3% gewijzigd door ollie_1982 op 16-08-2018 22:57 ]

• ollie_1982
kever678 schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 16:51:
Hoe breed is de muur waar beide keuken blokken tegenaan staan? (Muurtje vd hal)
Ik ga even uit dat je mijn post bedoelt? :)

Zie hier de tekeningen van de keuken incl. maten :

ollie_1982 in "Het Grote Keuken topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 3"

De muur is 250cm.

• kever678
ollie_1982 schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 22:56:
[...]

Ik ga even uit dat je mijn post bedoelt? :)

Zie hier de tekeningen van de keuken incl. maten :

ollie_1982 in "Het Grote Keuken topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 3"

De muur is 250cm.
Ja, die bedoelde ik inderdaad :)

Vind je dat er voldoende ruimte tussen het eiland en de kastenwand zit? Kans is groot dat wij op dezelfde opstelling gaan uitkomen en onze muur is net zo lang: afstand zal dus gelijk worden.

En heb je voldoende ruimte bij de tafel? Zag dat je woning 5,7 meter breed is: die van ons straks 5,4 dus heb daar net wat minder ruimte. (aan een kant wel een bankje: dat scheelt weer iets)

Wel grappig overigens: van de deur van de berging de woning in tot de vloer, de keukenopstelling, de badkamer indeling etc etc. lijkt jou woning vrijwel gelijk aan onze plannen. (over smaak valt niet te twisten :P )

• wantsome
@ollie_1982
Thanks voor de merknaam van jouw tegel. Zodra wij met de vloeren aan de gang gaan ga ik zeker vragen naar deze tegel. Ziet er netjes uit.

We hoeven niet per se een eiken vloer. Het geeft snel verkleuringen, waar een mat ligt die kan je beter dan levenslang laten liggen. Krassen en/of putjes moet je ook mee oppassen en zorg er ook maar voor dat je niks morst, want dan heb je direct een plek als je het laat liggen. Maar de looks van een eiken houten vloer zijn natuurlijk wel heel Nice. Dus voor ons is een tegel perfect. Ook het beste voor je vloerverwarming.

Als je dan ook nog bij je keuken en in de wc een normale tegel op de vloer legt, dan lijkt het net echt hout dat keramische parket :p

Verder nog een vraagje over je keuken. Wij nemen ook een schiereiland. Voor nu hebben we aan de achterkant ook 60cm diepe lades genomen maar twijfel of ik het laat downgraden naar normale kastjes en dan net zoals jou de ondiepe variant. Ik twijfel namelijk of we die serieus veel zullen gaan gebruiken en wat we er dan in zouden zetten. Al staat tegenover het eiland wel de eettafel net zoals bij jou. Mijn vraag is dus; zou je achteraf niet liever lades gehad hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wantsome
kever678 schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 23:39:
[...]

Vind je dat er voldoende ruimte tussen het eiland en de kastenwand zit? Kans is groot dat wij op dezelfde opstelling gaan uitkomen en onze muur is net zo lang: afstand zal dus gelijk worden.

En heb je voldoende ruimte bij de tafel? Zag dat je woning 5,7 meter breed is: die van ons straks 5,4 dus heb daar net wat minder ruimte. (aan een kant wel een bankje: dat scheelt weer iets)

Wel grappig overigens: van de deur van de berging de woning in tot de vloer, de keukenopstelling, de badkamer indeling etc etc. lijkt jou woning vrijwel gelijk aan onze plannen. (over smaak valt niet te twisten :P )
Als je het anders kan doen zou ik het zeker anders doen. 97cm is niet heel ruim. Als je met twee in de keuken staat is het best wel krap. Alleen kan het prima, al heb je als de vaatwasser of een andere kast/la open staat niet heel veel beweegruimte meer.

Ik zou persoonlijk voor minimaal 120cm gaan. Mijn moeder heeft 130cm en dat is wel heel erg fijn hoor, zalig al die ruimte om fatsoenlijk je kont te kunnen keren. Maar het is wel heel persoonlijk merk ik in het keukentopic. Er zijn mensen die vinden dat juist teveel. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kever678
wantsome schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 00:15:
[...]

Als je het anders kan doen zou ik het zeker anders doen. 97cm is niet heel ruim. Als je met twee in de keuken staat is het best wel krap. Alleen kan het prima, al heb je als de vaatwasser of een andere kast/la open staat niet heel veel beweegruimte meer.

Ik zou persoonlijk voor minimaal 120cm gaan. Mijn moeder heeft 130cm en dat is wel heel erg fijn hoor, zalig al die ruimte om fatsoenlijk je kont te kunnen keren. Maar het is wel heel persoonlijk merk ik in het keukentopic. Er zijn mensen die vinden dat juist teveel. ;)
Heb een beetje dezelfde opstelling als @ollie_1982.. enige optie om te draaien is de kastenwand aan de muur van de gang en het schiereiland tegen de muur aan de kant van de berging.

Als je dan vanuit de garage/berging de woning binnenkomt loop je voor het eiland langs zeg maar.

Vind het minder mooi denk ik maar je hebt wel meer ruimte tussen de keukenblokken en daarnaast kan het eiland ook wat groter eventueel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ollie_1982
kever678 schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 23:39:
[...]

Ja voor ons is de ruimte prima. Het is inderdaad wel als de vaatwasser open staat je dan niet ook een kast open kan zetten. We kunnen prima achter elkaar langs lopen en we gebruiken het eiland aan beide kanten als we samen koken.

De ruimte die wij nu hebben tussen de eettafel en het eiland is meer dan genoeg.

(let niet op de rommel... :+ )

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/HubWJmil.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/G8s7Cr6l.jpg

Met 5.4m zal je dan +/- het bankje moeten weg halen.

De tafel (300x100) die wij nu hebben staan is eigenlijk de tuintafel en die is inmiddels naar buiten. Nu staat onze oude kleine tafel (180x90) er weer tot we een andere gekocht hebben.

Nu hebben we aan beide kanten stoelen staan en dan is nog de ruimte genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ollie_1982
wantsome schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 23:56:
@ollie_1982
Thanks voor de merknaam van jouw tegel. Zodra wij met de vloeren aan de gang gaan ga ik zeker vragen naar deze tegel. Ziet er netjes uit.

We hoeven niet per se een eiken vloer. Het geeft snel verkleuringen, waar een mat ligt die kan je beter dan levenslang laten liggen. Krassen en/of putjes moet je ook mee oppassen en zorg er ook maar voor dat je niks morst, want dan heb je direct een plek als je het laat liggen. Maar de looks van een eiken houten vloer zijn natuurlijk wel heel Nice. Dus voor ons is een tegel perfect. Ook het beste voor je vloerverwarming.

Als je dan ook nog bij je keuken en in de wc een normale tegel op de vloer legt, dan lijkt het net echt hout dat keramische parket :p

Verder nog een vraagje over je keuken. Wij nemen ook een schiereiland. Voor nu hebben we aan de achterkant ook 60cm diepe lades genomen maar twijfel of ik het laat downgraden naar normale kastjes en dan net zoals jou de ondiepe variant. Ik twijfel namelijk of we die serieus veel zullen gaan gebruiken en wat we er dan in zouden zetten. Al staat tegenover het eiland wel de eettafel net zoals bij jou. Mijn vraag is dus; zou je achteraf niet liever lades gehad hebben?
Ja dat klopt helemaal, wij hebben dus in de keuken en op het toilet een andere tegel.

Wat betreft de keuken zijn wij zeer tevreden met de +/- 30cm kastjes aan de andere kant. We gebruiken die regelmatig, hier staat het servies e.d. in. Ik zou dus niet alsnog lades nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pred87
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 12-09 14:02
Señor Sjon schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 13:29:
Ik denk dat dat beter in een eigen topic kan. :)
Ja je hebt gelijk. Was ook deels om ervaring te delen, wellicht heeft iemand er wat aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ollie_1982
kever678 schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 00:40:
[...]

Heb een beetje dezelfde opstelling als @ollie_1982.. enige optie om te draaien is de kastenwand aan de muur van de gang en het schiereiland tegen de muur aan de kant van de berging.

Als je dan vanuit de garage/berging de woning binnenkomt loop je voor het eiland langs zeg maar.

Vind het minder mooi denk ik maar je hebt wel meer ruimte tussen de keukenblokken en daarnaast kan het eiland ook wat groter eventueel.
Klopt wat @wantsome zegt. Heel ruim is het niet, maar voor ons voldoende. We hebben zitten denken om het eiland iets meer de kamer in te laten zodat je op +/- 110cm zou komen maar zijn blij dat we dat niet hebben gedaan. Wij vinden het nu veel mooier staan en zoals ik zei is de ruimte niet heel ruim, maar voor ons voldoende.

Als je alles een kwatsslag draait dan kijk je de tuin in met koken, en wij wilde ook juist het contact met de gasten hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.Kreeftmeijer

T.Kreeftmeijer

Thomas Kreeftmeijer

ollie_1982 schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 14:27:
@T.Kreeftmeijer Dat is weer even geleden en dat programma heb ik op een gegeven moment niet meer gebruikt en ben ik over gestapt naar Sketchup.

Ik kan je helaas niet meer verder helpen, ik weet niet meer hoe ik dat toen voor elkaar gekregen heb.
Proberen is de oplossing. Inmiddels al aardig mooi resultaat, al zeg ik het zelf. :p

Zal zo even wat plaatjes posten van een casco huis.
Misschien zelf al doorgenomen, maar hier staan tutorials waar je wellicht iets aan hebt?

http://www.sweethome3d.co..._about_sweet_home_3d.html

Anders overstappen op Sketchup? Om je op weg te helpen : YouTube: archilecture
Met Sketchup heb ik aardag wat ervaring inmiddels. Voor school vorig jaar en daarvoor aardig complexe dingen getekend. Het is wel wat meer werk, maar je kan ook weer veel verfijnder resultaat krijgen. Ik gebruik Sketchup nu voor het interieur.

edit:
De muren van onze zijn zijn inmiddels allemaal tekend:

De Martinus
3d tekening33d tekening23d tekening1

[ Voor 26% gewijzigd door T.Kreeftmeijer op 17-08-2018 13:46 ]

13 000 Zeemijl - documentaire - Soms maakt al die keus het er niet makkelijker op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ollie_1982
T.Kreeftmeijer schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 12:52:
[...]

Proberen is de oplossing. Inmiddels al aardig mooi resultaat, al zeg ik het zelf. :p

Zal zo even wat plaatjes posten van een casco huis.

[...]

Met Sketchup heb ik aardag wat ervaring inmiddels. Voor school vorig jaar en daarvoor aardig complexe dingen getekend. Het is wel wat meer werk, maar je kan ook weer veel verfijnder resultaat krijgen. Ik gebruik Sketchup nu voor het interieur.

edit:
De muren van onze zijn zijn inmiddels allemaal tekend:

De Martinus
[afbeelding][afbeelding][afbeelding]
Kijk ziet er goed uit. Wat veel ramen zeg! Heb je een ook 3D tekening van het project? Ben benieuwd hoe het er uit gaat zien.

Dit project? https://www.demartinusarnhem.nl/

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• TKroon
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
Cool, ben niet de enige die zijn huis al heeft "gebouwd" :+

Ik had Sketchup nog nooit gebruikt, maar werd er steeds handiger mee. Hier heb ik me wel een aantal uren (tientallen) mee vermaakt:

Huis

Huis binnen

Toch al een aantal keuzes gebaseerd op basis van Sketchup, in tegenstelling tot de plattegronden die we hadden. De keuken wilden we bijvoorbeeld eerst graag middenin de woning, maar dat bleek toch net te krap.

Daikin Altherma 3 LT 8 kW + 14,2 kWp PV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.Kreeftmeijer

T.Kreeftmeijer

Thomas Kreeftmeijer

ollie_1982 schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 13:59:
[...]

Kijk ziet er goed uit. Wat veel ramen zeg! Heb je een ook 3D tekening van het project? Ben benieuwd hoe het er uit gaat zien.

Dit project? https://www.demartinusarnhem.nl/
Ja die, inderdaad. De woning op de hoek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtince
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 19-06 07:24
T.Kreeftmeijer schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 16:44:
[...]

Ja die, inderdaad. De woning op de hoek.
Locatie is top, heb er 10 jaar gewoond ;). Maar niet in zon mooi huis. De gesloopte flats daar :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.Kreeftmeijer

T.Kreeftmeijer

Thomas Kreeftmeijer

Xtince schreef op zaterdag 18 augustus 2018 @ 02:13:
[...]

Locatie is top, heb er 10 jaar gewoond ;). Maar niet in zon mooi huis. De gesloopte flats daar :p
Welke woningen waren dat? We gaan het ervaren.

Veel oude flats worden gestript en tot nieuwe woningen omgebouwd: https://transzoom.nl
Ik woon zelf al 11 jaar in Arnhem (eerst Schuytgraaf) en de binnenstad is heel erg veranderd.

[ Voor 11% gewijzigd door T.Kreeftmeijer op 18-08-2018 07:07 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-09 22:26
kellhus schreef op zondag 12 augustus 2018 @ 20:56:
Ik ben op zoek naar wat ervaringen w.b. een houten vloer en het rendement van vloerverwarming. In onze nog op te leveren woning wil ik het liefst voor een houten vloer gaan (qua looks), maar in vergelijk met bijv. PVC is het rendement qua warmte natuurlijk wat minder.

Zijn er hier mensen die met een zelfde vraagstuk gezeten hebben? Of mensen die momenteel een houten vloer i.c.m. vloerverwarming hebben?
Hier, parket icm vloerverwarming. Ligt er nu bijna een jaar in en het is super. Wordt idd alleen maar mooier. Wel gevoelig voor krassen en deuken maar zeker erg mooi. Patroon is visgraat.

Foto's staan wel in dit topic, zoek ze wel ff.

Afbeeldingslocatie: https://ic.tweakimg.net/camo/4ca8ddcf1ed05a55e0618fdb61778e530ef4c7a6/?url=http%3A%2F%2Fi67.tinypic.com%2F294ht7q.jpg

Afbeeldingslocatie: https://ic.tweakimg.net/camo/f430319250b2cc8f750a136c0ec1783725a1d39d/?url=http%3A%2F%2Fi64.tinypic.com%2F33wsbcw.jpg

Vloer is nu gelakt, zal straks wel even een foto maken.

[ Voor 18% gewijzigd door Wackmack op 18-08-2018 08:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Friedje
ollie_1982 schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 22:48:

Nee problemen zijn er nog, morgen word ik gebeld hoe ze het e.e.a. gaan aanpakken maar we gaan er vanuit dat de badkamer weer open moet helaas.

Dat is ook een mooi project! Wat is de verwachte oplevering?
Bah, hoop dat je nog op vakantie moet, dan heb je er iig zelf het minste last van.
(alhoewel, in huis zijn en eens meekijken kan misschien ook geen kwaad)

Oplevering van ons deel Nieuw Noord is Q3 2019 :O
We zijn wel het laatste blok (en bijna het laatste huis) die worden opgeleverd, vooraan meteen over het bruggetje links (blok 1) heeft een geprognotiseerde oplevering van Q1 2019.
Maar heb wel goede hoop dat bij een project van 80 woningen ze efficient kunnen werken EN goed kunnen plannen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtince
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 19-06 07:24
T.Kreeftmeijer schreef op zaterdag 18 augustus 2018 @ 07:03:
[...]

Welke woningen waren dat? We gaan het ervaren.

Veel oude flats worden gestript en tot nieuwe woningen omgebouwd: https://transzoom.nl
Ik woon zelf al 11 jaar in Arnhem (eerst Schuytgraaf) en de binnenstad is heel erg veranderd.
Heb gewoond op de Rodenburgstraat. Het gedeelte dat helemaal plat is gegaan tegenover de bushalte zeg maar. Maar wordt echt mooi daar. Jullie woningen had ik ook stiekum naar gekeken, maar was boven mijn prijsrange. Eindelijk hebben ze er wat van gemaakt daar. Toen ik (nu al weer 13/14 jaar terug, wat gaat de tijd fucking snel) er in kwam, hadden ze al een aantal jaren plannen om dat gedeelte aan te pakken. Dus moest ik er een jaar erop op basis van het contract er uit, als student vond ik dat prima. Maar uiteindelijk 10 jaar gewoond, totdat huisje boompje beestje verhaal langskwam ;). Maar een top tijd gehad daar. Alles ligt onder je voeten. Alleen parkeren voor visite is een dingetje, maar dat is in elk binnenstad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poosie
We zijn wel het laatste blok (en bijna het laatste huis) die worden opgeleverd, vooraan meteen over het bruggetje links (blok 1) heeft een geprognotiseerde oplevering van Q1 2019.
Maar heb wel goede hoop dat bij een project van 80 woningen ze efficient kunnen werken EN goed kunnen plannen...
[/quote]

Mag ik vragen hoeveel werkbare dagen er bij jullie in het contract staan en wanneer die zijn ingegaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LightGrenades
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 26-09-2022
Wij willen graag de woning laten behangen met renovlies. Heeft iemand nog tips voor bedrijven rondom Groningen? Heb nu drie offertes opgevraagd (geschatte wandoppervlakte op 250m2) en komen dan uit op € 4500, € 4000 en € 3750.

We hadden €4000 begroot, maar minder is natuurlijk altijd mooi meegenomen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

We zijn inmiddels enige tijd verder en dus tijd om te kijken hoe de financiële planning ervoor staat. Wat heb ik me in de meerwerk kosten vergist zeg! Initieel dachten we met 60k boven de von prijs klaar te zijn. We hebben 20k marge genomen, dus 80k meegefinancierd. Inmiddels staat de begroting op 109k (!!) meerwerk. Grootste kosten zijn uitbouw (28k), haard (12k), vloeren (15k), keuken (15k) en verder al het nodige als stucwerk, tuin, badkamer etc . Gelukkig was er ook 1 hele grote meevaller, namelijk de verkoop van ons appartement viel behoorlijk hoger uit dan gedacht een jaar geleden. (daardoor ook wat upgrades gedaan).

Klinkt dit bekend? :)

[ Voor 4% gewijzigd door Sport_Life op 19-08-2018 23:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ancent
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 19-12-2023
Sport_Life schreef op zondag 19 augustus 2018 @ 23:00:
We zijn inmiddels enige tijd verder en dus tijd om te kijken hoe de financiële planning ervoor staat. Wat heb ik me in de meerwerk kosten vergist zeg! Initieel dachten we met 60k boven de von prijs klaar te zijn. We hebben 20k marge genomen, dus 80k meegefinancierd. Inmiddels staat de begroting op 109k (!!) meerwerk. Grootste kosten zijn uitbouw (28k), haard (12k), vloeren (15k), keuken (15k) en verder al het nodige als stucwerk, tuin, badkamer etc . Gelukkig was er ook 1 hele grote meevaller, namelijk de verkoop van ons appartement viel behoorlijk hoger uit dan gedacht een jaar geleden. (daardoor ook wat upgrades gedaan).

Jup ;) .

Wij hebben gisteren ook zitten rekenen en komen ook boven de magische grens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchAddick
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 05-08 17:59
Ja hier hetzelfde, het meerwerk gigantisch onderschat en ook niet meegefinanierd. Gelukkig wel flinke overwaarde op de verkoop van ons appartement, dus de schade valt uiteindelijk mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWayne
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 21:33
Hier in eerste instantie uitgegaan van 75k, 100k meegefinancierd en de teller staat nu op 70k. Tuin, wanden en vloer moeten nog. De 25k extra gaat dus wel nodig zijn. Huis gaat pas q1 in de verkoop, maar dat ziet er vooralsnog gunstig uit. (Goede vooruitzicht heeft o.a. geleid tot badkamer & keukenupgrade)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

Oh dat stelt mij wel gerust, ik wil ook niet de enige in de wijk zijn met zoveel meerwerkkosten , dan is de vraag of je dat ooit nog terug krijgt ;).
Overigens stijgen die prijzen ook enorm hard, afgelopen week een tussenwoning (zonder uitbouw, wel redelijk luxe meerwerk verder) gezien die voor 185k boven de VON prijs in 2016 te koop staat....... 8)7

[ Voor 7% gewijzigd door Sport_Life op 20-08-2018 08:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hsb-3
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 10-03-2023
Sommige dingen die genoemd worden zijn toch geen meerwerk? Of laat je de aannemer de tuin aanleggen en overal vloerenbekleding leggen?

We hebben 35.000 meegefinancieerd, en komen op 40.000 uit, het is nu eenmaal keuzes maken. Wat moet nu en wat kan later zonder grote consequenties/kosten.
De vloeren en wanden zijn na opleveren prio 1, de rest (tuin e.d.) komt later.
Denk dat we na oplevering nog wel zo'n 20.000 verder zijn voor we het hebben zoals we willen (incl schutting, oprit, tuinhuis, tuinaanleg, vloeren, gordijnen, lampen, nieuwe meubels). Maar dat komt grotendeels wel als we er in zitten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

Hsb-3 schreef op maandag 20 augustus 2018 @ 08:44:
Sommige dingen die genoemd worden zijn toch geen meerwerk? Of laat je de aannemer de tuin aanleggen en overal vloerenbekleding leggen?

We hebben 35.000 meegefinancieerd, en komen op 40.000 uit, het is nu eenmaal keuzes maken. Wat moet nu en wat kan later zonder grote consequenties/kosten.
De vloeren en wanden zijn na opleveren prio 1, de rest (tuin e.d.) komt later.
Denk dat we na oplevering nog wel zo'n 20.000 verder zijn voor we het hebben zoals we willen (incl schutting, oprit, tuinhuis, tuinaanleg, vloeren, gordijnen, lampen, nieuwe meubels). Maar dat komt grotendeels wel als we er in zitten.
Ik bedoel eigenlijk alle onroerende zaken gelieerd aan de woning, meerwerk is idd een andere definitie. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bonyuri
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 15-09 17:36

bonyuri

Investigator!

Grootste kosten zijn uitbouw (28k)
What the... :o

What Do You Call An Alligator In A Vest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeonovA
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 02:23
Begint bijna normaal te worden…. hier ook 25k moeten neertellen voor een 2,4m uitbouw, rijwoning met beukmaat 5,4m :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djlinsen
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20:36

djlinsen

Well suffer my pretty warriors

NeonovA schreef op maandag 20 augustus 2018 @ 09:26:
[...]

Begint bijna normaal te worden…. hier ook 25k moeten neertellen voor een 2,4m uitbouw, rijwoning met beukmaat 5,4m :X
Pff hier 11,5k voor 2,4m -> 6m prijsstelling 1e kwartaal 2017

Are you following me, Are you following me?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWayne
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 21:33
djlinsen schreef op maandag 20 augustus 2018 @ 09:28:
[...]

Pff hier 11,5k voor 2,4m -> 6m prijsstelling 1e kwartaal 2017
18k voor 1,2m , 6m beukmaat |:(
Maar je hebt nou eenmaal geen keuze...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

Er is geen keuze. We hebben ook een woning bekeken zonder uitbouw en met 1,2m uitbouw , maar dat vind ik echt te klein. Boven hebben we 4/5 slaapkamers (3 volledige lagen) , zonder uitbouw is de verhouding woonruimte / slaapruimte scheef.

Moet wel zeggen dat de uitbouw goed is afgewerkt, het is meer dan 3 gemetselde muren met een dak ;).

De waarde van onze woning is ca 3.400,- per m2 (1 van de 4 grote steden) , uitbouw is bijna 14m2, dus prijs technisch gezien is het beter om uit te bouwen in ons geval (28k levert 47k meer waarde op).

[ Voor 21% gewijzigd door Sport_Life op 20-08-2018 09:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wantsome
Sport_Life schreef op maandag 20 augustus 2018 @ 09:51:
[...]

Er is geen keuze. We hebben ook een woning bekeken zonder uitbouw en met 1,2m uitbouw , maar dat vind ik echt te klein. Boven hebben we 4/5 slaapkamers (3 volledige lagen) , zonder uitbouw is de verhouding woonruimte / slaapruimte scheef.

Moet wel zeggen dat de uitbouw goed is afgewerkt, het is meer dan 3 gemetselde muren met een dak ;).

De waarde van onze woning is ca 3.400,- per m2 (1 van de 4 grote steden) , uitbouw is bijna 14m2, dus prijs technisch gezien is het beter om uit te bouwen in ons geval (28k levert 47k meer waarde op).
Tjezus!!! 3.4k per m2? :X Zou onze woning die zo'n 1km van jou woning/wijk afligt (net buiten die grote stad) ook zoveel waard zijn? Bij ons is de derde fase nu in verkoop gegaan (zo'n 30k duurder dan onze fase). Uitbouw kost 18k voor 1.2m en 22k voor 2.4m ongeacht de beukmaat (verschillende woning breedtes in het project).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

wantsome schreef op maandag 20 augustus 2018 @ 10:15:
[...]

Tjezus!!! 3.4k per m2? :X Zou onze woning die zo'n 1km van jou woning/wijk afligt (net buiten die grote stad) ook zoveel waard zijn? Bij ons is de derde fase nu in verkoop gegaan (zo'n 30k duurder dan onze fase). Uitbouw kost 18k voor 1.2m en 22k voor 2.4m ongeacht de beukmaat (verschillende woning breedtes in het project).
Er staat er 1 te koop in onze wijk, geeft een aardig beeld van de waarde (schrik niet :X).

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Jij zal inmiddels ook wel virtuele winst hebben gemaakt :).

[ Voor 15% gewijzigd door Sport_Life op 20-08-2018 10:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pino112
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 00:19
Onze uitbouw van 2.4 meter (5.1m breed) kostte 16k. Dit is in Overijssel en inclusief doorleggen vloerverwarming, vloer en afwerken van de wanden.

Volgens mij heeft onze fase het prijsniveau uit 2016 (toen het project werd opgestart, begin dit jaar is de bouw begonnen) en de basisprijs van de tweede fase is ook al 20k hoger. Voor exact hetzelfde huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.E
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 15-10-2021

T.E

Allemaal leuk 100k+ meerwerk, maar krijg je het er ooit voor terug? Als de markt een keer instort wat zeker een keer gaat gebeuren en je moet het dan gaan verkopen...

Ik verwacht bij ons totaal 50/60k aan kosten. Wel zeggen dat we nagenoeg alles zelf gaan doen. Tot het leidingwerk van de keuken verplaatsen toe. Meerwerk alleen het nodige door de aannemer zoals uitbouw en loze leidingen en we hebben gekozen voor casco badkamer.
Aannemer prijzen slaan werkelijk nergens op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wantsome
@Sport_Life
Wij huren helaas nu al twee jaar een appartement. Als we hadden geweten dat de prijzen de laatste twee jaar zo hard zouden aantrekken hadden we natuurlijk gekocht i.p.v. gehuurd :'(

Members only: title
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Zal is even Funda checken :)

Owja wij verwachten (hopen vooral want dan is het geld op) onder de 80k meerwerk te blijven. Dit is incl 2.4m uitbouw ter waarde van 21k. Wij nemen geen open haard, dat scheelt dus alweer 12k :+ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14-09 03:56

Zenix

BOE!

Vandaag gesprek gehad met makelaar, nog wat meer informatie over het project gekregen. Binnenkort krijg ik de koopakte en meerwerklijst, dan kan ik beslissen of ik het huis wil kopen.

De makelaar gaf wel aan dat het belangrijk is om een hypotheek te kiezen met een lange geldigheid voor de offerte (zo'n 6 a 9 maanden) omdat vorige kopers in de eerste fase vaak maar drie maanden hadden en moesten bijbetalen om te verlengen.

Ik heb gekeken naar de termijnen bij diverse verstrekkers, maar de is maar een enkeling die 6+ maanden heeft. Hebben jullie nog tips hoe ik dit het beste kan aanpakken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ancent
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 19-12-2023
T.E schreef op maandag 20 augustus 2018 @ 10:52:
Allemaal leuk 100k+ meerwerk, maar krijg je het er ooit voor terug? Als de markt een keer instort wat zeker een keer gaat gebeuren en je moet het dan gaan verkopen...

Ik verwacht bij ons totaal 50/60k aan kosten. Wel zeggen dat we nagenoeg alles zelf gaan doen. Tot het leidingwerk van de keuken verplaatsen toe. Meerwerk alleen het nodige door de aannemer zoals uitbouw en loze leidingen en we hebben gekozen voor casco badkamer.
Aannemer prijzen slaan werkelijk nergens op.
Ik had het ook liever niet gehad. Wij zijn van plan om lang in deze woning te blijven wonen. Of we het er ooit voor terug krijgen? Geen idee, woonplezier is ook veel waard.

In principe zal er altijd sprake zijn van een kleine indexatie per jaar, de huidige markt is alleen enorm overspannen. Daarnaast flink gaan aflossen zodat er bij een gewijzigde situatie (inkomen/economie of wensen) sprake blijft van overwaarde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 15-09 18:21
Zenix schreef op maandag 20 augustus 2018 @ 11:16:
Vandaag gesprek gehad met makelaar, nog wat meer informatie over het project gekregen. Binnenkort krijg ik de koopakte en meerwerklijst, dan kan ik beslissen of ik het huis wil kopen.

De makelaar gaf wel aan dat het belangrijk is om een hypotheek te kiezen met een lange geldigheid voor de offerte (zo'n 6 a 9 maanden) omdat vorige kopers in de eerste fase vaak maar drie maanden hadden en moesten bijbetalen om te verlengen.

Ik heb gekeken naar de termijnen bij diverse verstrekkers, maar de is maar een enkeling die 6+ maanden heeft. Hebben jullie nog tips hoe ik dit het beste kan aanpakken?
Mijne wilde niet eens de echte aanvraag beginnen voor er bekend was wanneer er overgedragen kon worden. Wellicht is dat een optie dat alles klaar staat, je weet dat er financiering mogelijk is, dan kan het allemaal vrij snel geregeld zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ollie_1982
Friedje schreef op zaterdag 18 augustus 2018 @ 08:15:
[...]

Bah, hoop dat je nog op vakantie moet, dan heb je er iig zelf het minste last van.
(alhoewel, in huis zijn en eens meekijken kan misschien ook geen kwaad)

Nee helaas zit de vakantie er al op, toen wij terug kwamen stond dat op ons te wachten dus helaas... ze gaan a.s. woensdag de badkamer open breken, hopelijk vinden ze het snel. Woensdag komt ook meteen de tegelzetter er achteraan.

Kijk dat duurt nog een zeker een jaar. Dat is lang wachten pff... Laatste blok is nr 13?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EiT
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 01:15

EiT

Wij willen vast leidingen laten leggen voor een badkamer op zolder. Dit zal een simpele badkamer worden. Iemand een idee hoe je het beste kan bekijken waar de leidingen moeten komen?

Druk en zetfouten voorbehouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aurelius89
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 21:00

Hadden wij ook voor onze hypotheek. Dit neergelegd bij onze adviseur. Zijn uiteindelijk bij Aegon terecht gekomen. 6 maanden offerte + 6 maanden verlenging indien nodig. Zitten wel financiële haken en ogen dus goed bekijken. Bij ons was de verlenging uiteindelijk niet nodig. Andere kopers hadden hier wel problemen mee gedurende de laatste fase van de bouwvergunning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix

Zenix

BOE!

jip_86 schreef op maandag 20 augustus 2018 @ 11:23:
[...]

Mijne wilde niet eens de echte aanvraag beginnen voor er bekend was wanneer er overgedragen kon worden. Wellicht is dat een optie dat alles klaar staat, je weet dat er financiering mogelijk is, dan kan het allemaal vrij snel geregeld zijn.
Kan je dat proces nog verder verduidelijken voor mij? Je hebt dus gewacht met het accepteren van de offerte? Graag in jip en janneke taal :P
Aurelius89 schreef op maandag 20 augustus 2018 @ 11:43:
[...]

Hadden wij ook voor onze hypotheek. Dit neergelegd bij onze adviseur. Zijn uiteindelijk bij Aegon terecht gekomen. 6 maanden offerte + 6 maanden verlenging indien nodig. Zitten wel financiële haken en ogen dus goed bekijken. Bij ons was de verlenging uiteindelijk niet nodig. Andere kopers hadden hier wel problemen mee gedurende de laatste fase van de bouwvergunning.
Goed om te weten. Ja de zitten zeker financiële haken en ogen aan, bij sommige kan je kosteloos verlengen, bij andere is het een behoorlijk bedrag maandelijks. Maar het kan ook goedkoper zijn om dat bedrag wel te betalen ipv een hypotheek verstrekker te nemen die duurder is, maar dat kan de adviseur wel berekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.E
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 15-10-2021

T.E

Ook een tip voor een hypotheek. Neem er een die eventueel mee te nemen is na verhuizing. Aegon bijvoorbeeld. Met de lage rentes van nu altijd doen. Wie weet gaat de rente wel weer naar 4-5% over 10 jaar als je weer wilt verhuizen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hogader
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03:14

Offerte's met een korte geldigheidsduur zijn vaak 'budget' hypotheken met budget voorwaarden. Veelal bied eenzelfde hypotheek verstrekker ook een 'non-budget' hypotheek welke vaak 0.1% hoger ofzo is, maar wel betere voorwaarden (oa dus lange offerte duur, maar ook betere voorwaarden omtrent aflossen / meenemen hypotheek naar volgende woning etc.)

Ikzelf had meer dan genoeg tijd met mijn hypotheek (6+6 maanden kosteloos), maar had ik voor de 'budget' versie gekozen omdat ik koste wat het kost de laagste rente wilde, dan was ik te laat. Daar kwamen ook in onze fase wat mensen achter. (ondanks dat ze op voorhand duidelijk gewaarschuwd waren)

EDIT:
Overigens nog 1 week en 1 dag en dan krijg ik de sleutel van mijn eigen nieuwbouwhut :9~ . Ik heb echt het gevoel iets te vergeten, maar kan er niet op komen wat dat zou moeten zijn...

[ Voor 6% gewijzigd door Hogader op 20-08-2018 12:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 15-09 18:21
Zenix schreef op maandag 20 augustus 2018 @ 12:04:
[...]

Kan je dat proces nog verder verduidelijken voor mij? Je hebt dus gewacht met het accepteren van de offerte? Graag in jip en janneke taal :P
Eerste gesprek gehad waar duidelijk werd dat het wel door kon gaan. Koop aannemingsovereenkomst getekend. Braaf adviseur gebeld aangezien in overeenkomst stond dat je dat na tekenen moet regelen. Die adviseur was ook in dienst bij de makelaar, en die zei toen dat ik maar terug moest komen als ik kon passeren. Maar goed ook, want anders had ik ook probleem gehad met de offerte :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breagor
  • Laatst online: 15-09 17:58
uitbouw heb ik me ook vreselijk op verkeken, bij ons vorige huis (2012) betaalde ik circa 15K voor 2.4m (6 meter breed) , nu bijna 24K voor 2.4m bij 5.15 breed :-(

Zit inmiddels al op 48K meerwerk en dat is nog zonder keuken, wanden, vloeren en tuin.
En dat op een basis prijs van 252K :-(
Wij wilden goedkoper wonen om nogmeer te kunne verbrassen :-) , gaat nog steeds goed lukken, maar van sommige prijzen schrik ik wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix

Zenix

BOE!

jip_86 schreef op maandag 20 augustus 2018 @ 12:40:
[...]

Eerste gesprek gehad waar duidelijk werd dat het wel door kon gaan. Koop aannemingsovereenkomst getekend. Braaf adviseur gebeld aangezien in overeenkomst stond dat je dat na tekenen moet regelen. Die adviseur was ook in dienst bij de makelaar, en die zei toen dat ik maar terug moest komen als ik kon passeren. Maar goed ook, want anders had ik ook probleem gehad met de offerte :)
Dat is wel handig idd. Ik heb even verder gekeken en IQWOON lijkt mij goede optie, vier maanden offerte en kosteloos 4 maanden verlengen. Verder ook goede voorwaarden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CygnumNL
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 01-02 17:46
T.E schreef op maandag 20 augustus 2018 @ 12:24:
Ook een tip voor een hypotheek. Neem er een die eventueel mee te nemen is na verhuizing. Aegon bijvoorbeeld. Met de lage rentes van nu altijd doen. Wie weet gaat de rente wel weer naar 4-5% over 10 jaar als je weer wilt verhuizen.
Helemaal mee eens. Staar je niet blind op de rentestand, maar kijk vooral naar de voorwaarden die je erbij krijgt.

NN heeft ook een goede hypotheek voor nieuwbouw, 6 maanden offertetermijn (verlengbaar) en volledige verhuisregeling (mits je de nieuwe hypotheek ook bij NN afsluit). Daarom uiteindelijk 30 jaar vastgezet tegen 2,6%. 20 jaar vast was 2,3%. Scheelt een kleine 10 euro bruto per maand, maar dan ben je wel zeker van je woonlasten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadEgg
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 05:12

MadEgg

Tux is lievvv

Wij hebben ons ook nogal verkeken op meerwerk. Onze keukensmaak bleek wat duurder, de meerwerkprijzen voor de badkamer via de projectleverancier waren ook bizar, dus nu casco en achteraf, maar alsnog fors duurder dan oorspronkelijk begroot. En alle wijzigingen nodig voor de warmtepomp en de warmtepomp zelf brengen ook aardig wat kosten met zich mee. We zitten nu op +- 100k meerwerk (in ruime zin) in totaal. Hiervan gaat 26k naar het bouwbedrijf van onze woning.

Gelukkig heeft de verkoop van onze huidige woning daar een leuk deel van gefinancierd en hadden we de oorspronkelijke hypotheek ruim genomen voor de eerste begroting. Alsnog denk ik er wel over om de warmtepomp te financieren met een duurzaamheidslening - de voorwaarden en rente daarop zijn een stuk gunstiger dan de hypotheek, want verstrekt door de overheid zonder winstoogmerk. Dan hoeven we niet het volledige bouwdepot op te nemen, scheelt toch weer wat in de maandlasten.

Tja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMC
  • Laatst online: 21:56

TMC

Hoe kom je aan een vloer van 15k? Groot huis of belegd met goud ofzo? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poosie
ik krijg net een offerte van een goed bekend staande renovlies behanger voor 32 euro per m2!
dat is wel inclusief egaliseren, schuren en tweemaal sausen, maar dit lijkt me toch achterlijk duur...
Of zit ik er naast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

TMC schreef op maandag 20 augustus 2018 @ 14:46:
[...]
Haha nee geen goud :9

Parket beneden: 5.720,- (gelijmd door vloerenzaak)
Parket 1e en 2e etage: 4.489,- (zelf leggen met hulp van een kennis - lijmen of zwevend weten we nog niet, afhankelijk van expertise van die kennis :+ )
Tegels keuken/gang: 2.841,- (Italiaans design blabla voor de vrouw ;))

Totaal 176m2.

Eigenlijk was het plan om boven laminaat neer te leggen, maar omdat we onze oude woning ver boven verwachting verkochten is oa de vloer geupgrade.
poosie schreef op maandag 20 augustus 2018 @ 14:54:
ik krijg net een offerte van een goed bekend staande renovlies behanger voor 32 euro per m2!
dat is wel inclusief egaliseren, schuren en tweemaal sausen, maar dit lijkt me toch achterlijk duur...
Of zit ik er naast?
Is dat niet per meter? Dus wanneer plafond 2,5m hoog is, 12,80 per m2?
Aurelius89 schreef op maandag 20 augustus 2018 @ 11:43:
[...]

Wij hadden ook een "budget" hypotheek. Enige verschil was 0,2% goedkoper en 3 maanden ipv 4 maanden geldigheid (Syntrus). In ons geval was het regulier of comfort, waarbij comfort dus duurder was en hogere rente. Als men over een budget hypotheek spreekt denk ik eerder aan beperkende voorwaarden. Die zijn hier niet van toepassing verder. Ik heb diverse hypotheken naast elkaar gelegd en uiteindelijk maakt het allemaal niet zo heel veel uit. Bij de ene betaal je weer een hogere rente, bij de andere betaal je weer 1% voor je bouwdepot, etc.

Toen alles van de nieuwe woning rond was hebben we de offerte getekend, en we waren ruim op tijd voor de eerste betaling uit het depot.

[ Voor 68% gewijzigd door Sport_Life op 20-08-2018 15:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kayl
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 02-08 13:16
poosie schreef op maandag 20 augustus 2018 @ 14:54:
Of zit ik er naast?
Wij zitten rond de €20,- per m2 voor het zelfde werk. Vind 32 euro ook erg prijzig, daarvoor kan je je huis laten stucen en schilderen en dan houd je nog over....

We zijn overigens het werk ook zelf gaan bekijken in een huis waar ze bezig in waren en dat was echt zeer netjes. Kan het aanraden om daar eens naar te vragen om bij een mogelijke leverancier eens te komen kijken.

[ Voor 17% gewijzigd door Kayl op 20-08-2018 15:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wantsome
Kayl schreef op maandag 20 augustus 2018 @ 15:11:
[...]

Wij zitten rond de €20,- per m2 voor het zelfde werk. Vind 32 euro ook erg prijzig, daarvoor kan je je huis laten stucen en schilderen en dan houd je nog over....

We zijn overigens het werk ook zelf gaan bekijken in een huis waar ze bezig in waren en dat was echt zeer netjes. Kan het aanraden om daar eens naar te vragen om bij een mogelijke leverancier eens te komen kijken.
Stucen is vaak niet eens zoveel duurder, als het niet goedkoper is? Wij gaan voor stucen in ieder geval. Als de aannemer behangklaar netjes aflevert stelt het voor een stucadoor niet zoveel meer voor om het sausklaar af te leveren. En het sauzen kan je in principe eenvoudig zelf doen. Dat is niet zo ingewikkeld :P

Puur alleen stucen hoeft niet meer dan €15 per m2 te zijn. Zeker niet bij muren die al behoorlijk netjes zijn. €10 moet dan ook kunnen als het maar een dun laagje is. Ze weten tegenwoordig echter wel wat ze kunnen vragen :-( Goed zoeken en veel offertes vragen is het devies. Ik moet er zelf ook nog een vinden. Maar wil eigenlijk ook nog even afwachten wat onze aannemer onder behangklaar verstaat. Behangklaar is bij de een totaal niet strak en bij de ander is het eigenlijk gewoon sausklaar ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jheroun
  • Niet online
TMC schreef op maandag 20 augustus 2018 @ 14:46:
[...]
Parket, lijkt me? Da's toch niet zo'n raar bedrag? Voor één etage wellicht wel maar dan nog kom je met een dubbel gerookte walvisgraat vloer een heel end in die richting als je woonkamer voldoende vierkante meters heeft :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kayl
wantsome schreef op maandag 20 augustus 2018 @ 15:33:
[...]

Stucen is vaak niet eens zoveel duurder, als het niet goedkoper is? Wij gaan voor stucen in ieder geval. Als de aannemer behangklaar netjes aflevert stelt het voor een stucadoor niet zoveel meer voor om het sausklaar af te leveren. En het sauzen kan je in principe eenvoudig zelf doen. Dat is niet zo ingewikkeld :P

Puur alleen stucen hoeft niet meer dan €15 per m2 te zijn. Zeker niet bij muren die al behoorlijk netjes zijn. €10 moet dan ook kunnen als het maar een dun laagje is. Ze weten tegenwoordig echter wel wat ze kunnen vragen :-( Goed zoeken en veel offertes vragen is het devies. Ik moet er zelf ook nog een vinden. Maar wil eigenlijk ook nog even afwachten wat onze aannemer onder behangklaar verstaat. Behangklaar is bij de een totaal niet strak en bij de ander is het eigenlijk gewoon sausklaar ;)
Probleem met stucen vind ik is dat er enorm verschil in kwaliteit zit in de verschillende stucadoors. Is natuurlijk van alle vaklui te zeggen, maar bij het stucwerk merk je het gewoon snel. Dus je kan wel echt voor een lage prijs gaan zoeken, maar dan blijkt al snel dat goedkoop ook duurkoop is.
Heb ook prijzen opgevraagd van stucadoors van wie ik wist dat ze goed werk leverden en dan zit je al gauw op 16-18m2 (incl. 21% BTW).

Uiteindelijk hebben we voor renovlies behang gekozen om de scheurvorming bij stucwerk. Hadden het in onze vorige nieuwbouwwoning ook dat op de uitbouw en op andere plekken scheurvorming over de gehele lengte ontstond. Vind ik gewoon zonde bij een verder strakke woning, maar komt standaard eigenlijk wel voor.

We waren overigens ook aangenaam verrast over hoe goed de muren er uit zagen met renovlies. Maar sommigen zweren bij stucwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Friedje
ollie_1982 schreef op maandag 20 augustus 2018 @ 11:32:
[...]

Nee helaas zit de vakantie er al op, toen wij terug kwamen stond dat op ons te wachten dus helaas... ze gaan a.s. woensdag de badkamer open breken, hopelijk vinden ze het snel. Woensdag komt ook meteen de tegelzetter er achteraan.

Kijk dat duurt nog een zeker een jaar. Dat is lang wachten pff... Laatste blok is nr 13?
Aiii, dat was een teleurstelling :(
Hopelijk wordt het nu een structurele fix...

Helaas, de bouwroute loopt zo dat ons blok ( 8 ) het laatste is.
Hadden gehoopt dat de nummering iets zou zeggen over de volgorde :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jheroun
  • Niet online
Kayl schreef op maandag 20 augustus 2018 @ 15:41:
[...]

Probleem met stucen vind ik is dat er enorm verschil in kwaliteit zit in de verschillende stucadoors. Is natuurlijk van alle vaklui te zeggen, maar bij het stucwerk merk je het gewoon snel. Dus je kan wel echt voor een lage prijs gaan zoeken, maar dan blijkt al snel dat goedkoop ook duurkoop is.
Heb ook prijzen opgevraagd van stucadoors van wie ik wist dat ze goed werk leverden en dan zit je al gauw op 16-18m2 (incl. 21% BTW).
Goed stukwerk is meer waard dan de meeste mensen er voor over hebben. Mensen klagen ofwel over de prijs, ofwel over slecht werk en scheuren, daar zit een verband tussen ;). De markt is super goed nu, er is zat werk dus een stukadoor die zichzelf nu voor weinig geld weg zet vind ik bij voorbaat al verdacht.

De kwaliteit van het stuk en sauswerk is ook de reden waarom wij dit niet vanuit het project laten doen, geen idee wie ze het laten doen en tegen welke kwaliteit. Ik regel mijn eigen stukadoor en schilder wel, liever meer betalen voor goed werk dan minder voor gebroddel. Ik wil er wel graag 20 jaar tegenaan kunnen kijken met wellicht een enkele schilderbeurt halverwege.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kayl
Jheroun schreef op maandag 20 augustus 2018 @ 16:06:
[...]

Goed stukwerk is meer waard dan de meeste mensen er voor over hebben. Mensen klagen ofwel over de prijs, ofwel over slecht werk en scheuren, daar zit een verband tussen ;). De markt is super goed nu, er is zat werk dus een stukadoor die zichzelf nu voor weinig geld weg zet vind ik bij voorbaat al verdacht.

De kwaliteit van het stuk en sauswerk is ook de reden waarom wij dit niet vanuit het project laten doen, geen idee wie ze het laten doen en tegen welke kwaliteit. Ik regel mijn eigen stukadoor en schilder wel, liever meer betalen voor goed werk dan minder voor gebroddel. Ik wil er wel graag 20 jaar tegenaan kunnen kijken met wellicht een enkele schilderbeurt halverwege.
Klopt helemaal! Overigens zijn scheuren echt wel inherent aan een nieuwbouwwoning. Het maakt dan nog wel verschil in welke tijd het gebouwd en opgeleverd is. Maar geen enkele goede stucadoor zal je garanderen dat je geen scheuren krijgt.

Maar vanuit de aannemer zou ik dit soort dingen ook nooit laten doen. Mensen denken dan vaak snel klaar te zijn en te kunnen intrekken, maar de kwaliteit is vaak zoveel minder. Heb ook vanuit een spack spuiter begrepen dat hij de plafonds van een aantal nieuwbouwwoningen moest spuiten, terwijl de druppels er nog aan hingen van het vocht. Dan zet de aannemer er een paar van die droogmachines op, maar dat gaat natuurlijk niet veel doen voor het ingetrokken vocht. Dat heeft gewoon tijd en doorwaaien nodig.
Pagina: 1 ... 76 ... 102 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is voor projectmatige woningbouw. Zelfbouw kan in [Ervaringen met het bouwen van een huis - Deel 2