Het opzeggen van m'n gaslevering / contract bij Greenchoice leek niet eens zo moeilijk, maar de uitvoering is dat blijkbaar wel...
Na mijn telefonische opzegging en de gebruikelijke discussie over dat - ondanks dat ook GC het bij LIander zal melden - ik Liander nog eens zelf zou moeten vragen om verzegeling of verwijderen van de meter, ontving ik nog diezelfde dag keurig onderstaande mail van Greenchoice (heb de nodige gegevens weggehaald i.v.m. privacy):
Klantnummer: xxx
Beste heer xxx,
Bedankt voor het doorgeven van uw opzegging voor de levering van bosgecompenseerd gasop het adres xxx te XXX.
Per 25 juli 2018 stoppen we met de levering voor bosgecompenseerd gas van Greenchoice.
We zullen u binnen 4 weken de eindnota toesturen per e-mail. De levering van elektra zal uiteraard gewoon ongewijzigd doorgaan.
Ik hoop dat alles duidelijk voor u is. Is dat niet zo, stel uw vraag dan aan onze klantenservice via vragen@greenchoice.nl. Wij helpen u graag.
Met vriendelijke groet,
xxx
Greenchoice
Inzicht in uw gegevens en verbruik? Ga naar Mijn dossier.
Dus ik heb sindsdien meermalen gecheckt op "
Mijn dossier" voor inzicht in met name of ze ook mijn termijnbedrag hebben aangepast en de kosten voor levering van gas in mindering hebben gebracht. Niet dus.
Dan maar even zelf doen op "
Mijn termijnbedrag wijzigen". Maar daar kan ik het bedrag voor gas niet volledig op 0,- zetten: Het kreng meldt: "Bedrag moet minimaal 56 euro zijn".
Heb vervolgens eerst nog maar even afgewacht. Die website is sowieso duidelijk niet ingesteld op "pioniers", waar iedereen met een warmtepomp, infraroodpanelen en/of een pelletkachel(cv) en een zonneboiler (zoals ik) blijkbaar onder wordt geschaard. Zie mijn eerdere opmerkingen over het ontbreken van deze keuzemogelijkheden voor het bepalen van je energielabel en verbruiksprofiel in "
mijn woning"...
Maar toen zag ik gisteren ineens dat er op 6 augustus weer een termijnbedrag van 70,- is afgeschreven, terwijl mijn termijnbedrag voor (uitsluitend) electriciteit 13,- is.
Dus bel ik ze net maar even. Zegt de medewerker dat het klopt, omdat ze mijn contract voor levering pas op 6 augustus hebben stopgezet. Fout, zeg ik. Vraagt ie aan mij wat er is dan is afgesproken, dus ik verwijs hem naar de mail die ze immers zelf hebben gestuurd.
Geen probleem volgens hem. Die mail hoef ik niet als bewijs te sturen. Hij belooft dat ze alles achteraf gaan compenseren, maar hoewel de eindnota nog niet is opgemaakt zou het te laat zijn om het daar nog op te verrekenen. Zucht...
Op mijn vraag of ze dan ook Liander pas 6 augustus hebben verwittigd antwoorde hij bevestigend.
En ik maar denken dat de termijn van 10 dagen waarop Liander dient te reageren / handelen inmiddels verstreken was... Nog een zucht.
"Maar u heeft toch zeker zelf wel al direct Liander via "
mijnaansluiting.nl" om verzegeling gevraagd?" Vroeg hij nog.
De discussie waarom ik dat niet gedaan heb wilde hij echter niet opnieuw voeren. Ik eigenlijk ook niet.
Wordt (ongetwijfeld) vervolgd...
[
Voor 2% gewijzigd door
ikookmaar op 08-08-2018 17:39
. Reden: typo's ]