Dank voor het terugmelden!geengasaub schreef op zondag 24 juni 2018 @ 11:42:
Hallo allen,
Ik had wat adviezen gekregen over het opzeggen van de gasaansluiting. Ik had ook beloofd mijn ervaring te posten.
Ik heb 2 routes bewandeld, waarvan er 1 succesvol was.
- route 1: ATOF opzeggen bij Liander. Omdat er nog een glaslevering is mag de ATOF niet worden opgezegd. Ik werd nog net niet uitgelachen. Niks schriftelijk beantwoord, alles mondeling.
Het mocht, maar dan of 1 jaar bevriezen of weg laten graven voor heel veel geld.
Geen succes.
Route 2: Gas opzeggen bij energieleverancier ( in mijn geval Energiedirect ) en Energiedirect de ATOF laten opzeggen bij Liander. Vooral erbij vertellen dat je niets wilt laten weggraven!
Dan nergens meer op reageren. Liander gaat allemaal brieven sturen en bellen. Gewoon nergens meer op reageren, want er is immers geen contractuele bindtenis meer.
Grt
Je (succesvolle) route 2 is Route A in dit overzicht.
Je (stukgelopen) route 1 is Route D in het overzicht. Die is tot nog toe inderdaad alleen succesvol geweest na tussenkomst van de geschillencommissie, omdat Liander weigert om uit eigen beweging te erkennen dat artikel 3.6 gewoon een opzeggingsbevoegdheid inhoudt.
Ik heb je opgenomen in de lijst
Wand-temperatie in een A+++-monument uit 1865 met een Pana Mono. Gasloos sinds juli 2017. De afsluitboete bestaat niet