Er is inderdaad een (kleine) groep huiseigenaren die met 10k van het gas af kunnen. Maar deze hebben al goed geïsoleerde woningen met een lage temperatuurverwarming.Stoofie schreef op zondag 20 mei 2018 @ 21:25:
[...]
Ik zeg ook niet dat iedereen het kan, een totale energierekening van 800 euro per jaar is ook niet echt gemiddeld. Hoe hoger de rekening, hoe minder het kost om wat meer te besparen. Het enige wat ik vraag is om eens de positieve mogelijkheden te bekijken, in plaats van meteen op de onmogelijkheden te wijzen...
Helaas is dat voor veel huiseigenaren erg ver weg en moeten ze bezig met de eerste stap: Het goed isoleren van hun huidige woning omdat ze nog in een oude woning wonen. Op dit kaartje is mooi te zien hoe oud de woningen zijn in Nederland: https://code.waag.org/buildings/#52.3722,4.7918,11
En daarnaast zijn 43% van alle woningen huurwoningen, en zijn de bewoners afhankelijk van hun verhuurder. En verhuurders kennende zullen ze niet graag flink investeren in verduurzaming tenzij er groot onderhoud aan de woningen gepleegd moet worden.
Veel positiever kan ik het helaas niet voor je maken.
Speel ook Balls Connect en Repeat