renzo4000 schreef op donderdag 3 december 2020 @ 09:44:
Het blijft natuurlijk een discussiepunt; hoe je het wendt of keert een airco is een andere manier van verwarmen dan een traditionele CV met radiatoren. Een binnenunit hoor je "altijd" ook op de laagste stand en op de momenten dat ie wat harder moet werken om de gewenste temperatuur te halen alleen maar meer.
Daarnaast is de soort warmte toch anders; warme lucht rondblazen versus stralingswarmte van radiatoren. Ik vind dat laatste een prettigere warmte dan een "warme föhn".
Ook herken ik wel wat @
Hadespuiter zegt; wij hebben een goed geïsoleerd huis maar wel ventilatieroosters boven de ramen die in gesloten toestand nog steeds een minimale aanvoer van (koude) buitenlucht doorlaten (moet ook wel, juist vanwege de goede isolatie) maar zorgt toch voor iets meer koudeval die met radiatoren vlakbij redelijk goed wordt verdrongen itt een airco.
Dat is een misvatting ook een "airco" heeft stralingswarmte maar in mindere mate dan radiatoren of vloerverwarming, stralingswarmte voel je en convectiewarmte niet, als ik in de buurt sta voel ik dat toch duidelijk.
Luchtverwarming heeft de eigenschap klopt iets niet dan wordt het oncomfortabel en veelal te wijten aan installatiefouten(plaatsing etc) of verkeerd gebruik door gebruiker.
Kwa geluid oneens dan heb je een verkeerde keuze gemaakt kwa apparatuur, deze unit produceert 21 dB en dat is echt heel stil en alleen te horen als je er recht onder staat (en nee mij mankeert niks aan de oren).
Radiatoren doen ook convectiewarmte, als je de type 11 en 22 radiator hebt en die hebben de meeste mensen.
Het enige systeem wat het meest comfortabel is dat is vloerverwarming, radiatoren of luchtverwarming maakt niets uit(als het zaakje klopt en dat moet bij radiatoren overigens ook want die kan je ook niet lukraak overal neerzetten).
mbt koudeval bij de ramen dan heb je de airco dus verkeerd geplaatst, overgens hier 0,0 last.
Ik zal dit topic niet verder meer kapen gezien het hier een koeltopic is en niet verwarm topic, zie
Huis verwarmen met een lucht/lucht warmtepomp
[
Voor 10% gewijzigd door
mr_evil08 op 04-12-2020 22:12
]