Het grote airconditioning topic - Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 55 ... 103 Laatste
Acties:
  • 1.345.957 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Big4SMK
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-05 10:29
Ik zit al een tijdje mee te lezen en het lijkt erop dat met het gebrek aan garantie bij bestellen uit het buitenland en de drukte bij de airco boeren hier, het een prima idee is om dat ding zelf in bedrijf te stellen. Ik heb echter wat moeite met het vinden van een vacuümpomp en bijbehorende slangen/meters.

1) Ik heb een airco met R32 koelmiddel, gaat een pomp/slangenset die gecertificeerd is voor bijvoorbeeld r134a kapot als ik daarmee mijn airco in bedrijf stel? Ik zie bijvoorbeeld hier een betaalbare set, maar die is niet expliciet R32 geschikt, is dat een probleem?

2) is er niet toevallig een medetweaker die zo'n ding heeft liggen en wil verhuren (omgeving Zoetermeer)? Indien er meerdere geinteresseerden zijn zonder pomp wil ik zelf ook wel zo'n ding aanschaffen en verhuren aan medetweakers. Het werkje zelf lijkt vooral wat tijd te kosten en niet bijzonder moeilijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evtje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 18-05 20:25
Speedfightserv schreef op zondag 24 mei 2020 @ 18:26:
[...]

Vuile condensor misschien? Het is nu ook een stuk frisser buiten waardoor hij het makkelijker heeft. Te weinig koelmiddel is ook een optie, dat komt vaak door een lek. Kijk of je ergens olie ziet op de aansluitpunten
Condensor schoongemaakt maar was niet vuil. Geen olie te vinden. Wat ik me wel nog even afvroeg de leiding ligt buiten 2 meter zonder goot op de grond met zwart tape erom. Zou het kunnen zijn dat met zon erop dat bij starten hij verkeerde temperatuur meet? Zodat er een restart komt.

Hyundai Ioniq Sep 2017-2022.Tesla MY Dec 2022 Daikin Emura 2 Jun 2014. Mitsubishi MHI SRK-25ZSX Jun 2020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galactic
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 30-05 22:44
Oke nu heb ik de volledige airco geinstalleerd en ben ik zo ver dat ik moet vacumeren. Nu zit ik hier wel met een dilemma. In de handleiding staat dat bij een buislengte van meer dan 5 meter er koudemiddel (R32) toegevoegd dient te worden.

In mijn geval is de buislengte 6.5 meter. Volgens de handleiding zou er maar liefst 20 gram bijgevoegd moeten worden... En zou de unit al over 1000 gram beschikken. Ik vraag me dus af of dat niet gewoon binnen de marge valt en wat eventuele gevolgen zijn om dit niet toe te voegen.

Het is een ramp om R32 koudemiddel te vinden in kleine hoeveelheden en eigenlijk al een ramp op zich om dit als particulier te kunnen kopen. (Tip over waar kleine hoeveelheid te vinden van harte welkom natuurlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DynamicDreams
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 28-05 16:40
Galactic schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 15:20:
Oke nu heb ik de volledige airco geinstalleerd en ben ik zo ver dat ik moet vacumeren. Nu zit ik hier wel met een dilemma. In de handleiding staat dat bij een buislengte van meer dan 5 meter er koudemiddel (R32) toegevoegd dient te worden.

In mijn geval is de buislengte 6.5 meter. Volgens de handleiding zou er maar liefst 20 gram bijgevoegd moeten worden... En zou de unit al over 1000 gram beschikken. Ik vraag me dus af of dat niet gewoon binnen de marge valt en wat eventuele gevolgen zijn om dit niet toe te voegen.

Het is een ramp om R32 koudemiddel te vinden in kleine hoeveelheden en eigenlijk al een ramp op zich om dit als particulier te kunnen kopen. (Tip over waar kleine hoeveelheid te vinden van harte welkom natuurlijk.
20 gram op 1000 gram koelmiddel zou ca. 2% afwijking betekenen van hetgeen voorgeschreven is. Ik zou me er niet druk om maken en de boel gewoon in bedrijf stellen. Voor zover ik weet kan het geen kwaad, maar werkt hij hooguit iets minder goed. Maar het lijkt mij niet dat die 2% afwijking merkbaar is... (IANAL)

12x JA Solar 375 Wp op oost-west met Goodwe GW3600D-NS

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• vaurits
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 29-05 20:56
Remco1810 schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 10:13:
Ik ben mij aan het oriënteren waar ik een airco wil gaan plaatsen voor de slaapkamer op zolder. Tweede verdieping. Slaapkamer met een dakkapel. Ik denk aan een Mitsubishi SRK/SRC35ZS-W.

Daarbij kijk ik ook naar het geluid van de buiten unit.
Ik twijfel of ik de buitenunit op de dakkapel zet of naast het huis op een uitbouw. Dan staat de unit op het niveau eerste verdieping.

Wat zijn de ervaringen met een buitenunit die 48db geven als je deze zet naast het huis? Het huis van de buren is 8 meter ernaast? Gaat het geluid dan tussen de woningen galmen? Zet je de unit op bigfoots of hang je deze aan de muur?

Andere oplossing is op de dakkapel. Daar kunnen de leidingen via de vliering naar slaapkamer er onder. Of is de kans op resonantie daar groot?

Andere optie is een Minirooftop in de dakkapel? Wat zijn de ervaringen met het geluid buiten en binnen? Schijnt dat deze 68db buiten en 38db binnen is? Keuze minirooftop of de Mitsubishi SRK/SRC35ZS-W?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8wolm4yjGjGq8iIu8AmjJ7ARjuY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xtoGdJN2vvadPrUZz61M8iix.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UJKr13n998hHH07q6cWWlLwuX_8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OlYwWjmGr8TilKGCdjB7Ni8S.jpg?f=fotoalbum_large
Zoals vannacht al geschreven is bij ons de buitenunit voor de slaapkamer op de eerste verdieping geplaatst op de dakkapel op de tweede verdieping. Alleen vanaf een bepaalde hoek te zien op straat.

Dat was echter geen vraag die je stelde. De vraag die je had was hoeveel geluid de buitenunit maakte. Volgens de technische sheet van mijn LG PC12SQ is dit ten hoogste 65 decibel.. Ik heb het net uitgeprobeerd en gepoogd een filmpje van te maken.

Vanaf 2 minuut 05 hoor je een zeer lichte bromtoon wat vanaf het dak komt. Als ik het raam open doe hoor je nauwelijks iets extra's en valt het volledig weg in het omgevingsgeluid

----

Daarnaast nog even een kort filmpje gemaakt van het gebruik van de LG PC12SQ, zowel met de app als met de afstandsbediening. Het gebruik van de LG PC18SQ is hetzelfde. Eigenlijk hoort dit filmpje nog thuis bij mijn quasi review van vannacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prutzertje
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 09-07-2023
Big4SMK schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 14:17:
Ik zit al een tijdje mee te lezen en het lijkt erop dat met het gebrek aan garantie bij bestellen uit het buitenland en de drukte bij de airco boeren hier, het een prima idee is om dat ding zelf in bedrijf te stellen. Ik heb echter wat moeite met het vinden van een vacuümpomp en bijbehorende slangen/meters.

1) Ik heb een airco met R32 koelmiddel, gaat een pomp/slangenset die gecertificeerd is voor bijvoorbeeld r134a kapot als ik daarmee mijn airco in bedrijf stel? Ik zie bijvoorbeeld hier een betaalbare set, maar die is niet expliciet R32 geschikt, is dat een probleem?

2) is er niet toevallig een medetweaker die zo'n ding heeft liggen en wil verhuren (omgeving Zoetermeer)? Indien er meerdere geinteresseerden zijn zonder pomp wil ik zelf ook wel zo'n ding aanschaffen en verhuren aan medetweakers. Het werkje zelf lijkt vooral wat tijd te kosten en niet bijzonder moeilijk.
Die slangenset gaat gewoon werken. Enige verschil is de druk indelingen op de meters. Voor vacumeren is dat niet van toepassing. Enkel om de druk tijdens de airco werking.

Ik heb een pomp slangen etc.. maar woon uurtje rijden dus niet echt handig ;)

edit..

Energie slurpen van een airco valt me echt reuzen mee! Vanmorgen de 2,5kW unit op "drogen" gezet in onze slaapkamer waar de zon precies de heledag op valt. Kwam thuis en was het 18 graden.
Kijk ik naar het verbruikte energie, is dit maar 2,0 kWh! Dat komt overeen wat vandaag één van de zonnepanelen dat op ons dak ligt heeft opgeleverd. :D

[ Voor 12% gewijzigd door Prutzertje op 29-05-2020 17:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael-Pr
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 26-03-2021
Big4SMK schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 14:17:

Voor een nieuwe leiding maakt het niet of de vacuumpomp geschikt is voor r32 er zit immers nog geen koudemiddel in , die meterset is meer voor automotive ik vind het ook nog aan de prijs , ik zelf heb rond de 100 euro betaald voor een meterset geschikt voor 410a/r32 en een vacuumpomp , in principe heb je aan een vacuumpomp met slang en meter voldoende die setjes staan vaak bij ebay te koop .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rupsen
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 01-05 14:03
vaurits schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 02:45:
[...]

Met die vraag zat ik (hallo allen, lees hier en daar al wat jaren mee) ook de eerste twee weken nadat ik de LG PC12SQ in gebruik had genomen in onze slaapkamer. Dat is inmiddels ongeveer twee maanden geleden. Elke keer werd ik wakker als mijn partner iets anders instelde. En andersom. Ik snap niet dat die designers denken dat het prettig is om zo'n harde piep te generen als bevestigingstoon bij elke handeling. Gelukkig geen piep als apparaat na ingestelde timer na x uur uitgaat.

Helaas kwam ik alleen uit op louche websites waar je fysiek speakers van printplaten kon slopen. Dat gaat mij uiteraard wat ver. Gelukkig horen we het nu niet zo meer en slapen we er doorheen. Maar beste LG; als jullie hier meelezen dan hoop ik wel dat er een een mogelijkheid komt om het piepgeluid softwarematig uit te zetten.

Ik maak gelijk een review van mijn combi

LG PC12SQ in slaapkamer
en PC18SQ in een woonkamer
in een kooprijtjeshuis met 2dakkappelen op zolder en een serre beneden.
De 12 gebruik ik in de nacht om te koelen en staat overdag uit.
De 18 is alleen om op hete dagen de woonkamer te koelen en ik vermoed ook om de stadsverwarming te gaan vervangen in de winter.

en probeer het met watgebruikerservaringen te beschrijven. Is wellicht niet geheel gestructureerd geschreven maar ik zit op een telefoonschermpje te tikken en had in eerste instantie niet de intentie een review te schrijven.

De app van LG (Thing) werkt erg goed in de basis. App kent beide airco's (in woonkamer hangt een LG PC18SQ). App is ook op apparaat van mijn partner geplaatst. Zo kunnen wij allebei beide units bedienen. Ook een paar minuten voor we naar bed gaan zodat de kamer koel voelt. Je kan de windrichting instellen op zeven verschillende standen. Er zitten wat timerfuncties op en je kan wat dingen zien over het energieverbruik (bijvoorbeeld dat het verbruik het afgelopen uur 0,21 kWh was. Wat ik dan wel weer apart vindt is dat je met de app sommige dingen niet kan doen die je met de afstandsbediening wel kan doen. De afstandsbediening kent enkele functies die in de app wel gemist worden door mij. De afstandsbediening kent 5 ventilatorstanden, de app maar 3. En je kan het display niet uitschakelen, wat op de afstandsbediening weer wel kan.

Op de app kan je echter wel weer heel eenvoudig het stroomverbruik bekijken (actueel, per uur, dag, week en maand) en zie je snel de actuele binnen- en buitentemparatuur.

Ik ben (buiten de bevestiginspiep, die ik inmiddels niet meer hoor) erg tevreden over de PC12SQ. Vooral die app is erg prettig. We slapen nu al stukken beter bij warme nachten. Die euro aan kosten en stroomverbruik is het waard! Ik raad iedereen die het zich kan veroorloven een fatsoenlijke multisplit aan zoals ook in vele andere landen gebruikelijk is. Wij lijken daar toch flink in achter te lopen. Met de klimaatverandering is een goede nachtrust in een koele kamer m.i. belangrijk.

De PC18SQ waarschijnlijk ook maar die heb ik nog niet nodig gehad. Ja om eens te verwarmen. Het was toen in 4 minuten behaaglijk warm onder de airco waar we altijd zitten. Dat is een stuk sneller en efficiënter dan de stadsverwarming die ook maar gelijk de hele kamer verwarmt (na een uur).

Ik heb de PC12SQ in mijn slaapkamer (1e verdieping) tegenover ons doen plaatsen. Ik vind de windstroom erg prettig, ervaar geen problemen met een koudeval ofzo. Daarnaast gebruik ik de airco soms ook alleen op de ventilatorfunctie en heb zo een heerlijk windje met verwaarloosbare stroomkosten en zonder een lelijke ventilator die in de weg staat op de grond. Overstemt ook goed wat ander geluid (snurken, verkeer, buren) wat je dan niet meer hoort. Geheel is met een pompje voor de condensafvoer en een slang naar de buitenunit geplaatst. Buitenunit staat op dakkappel op zolder. Niet te zien vanaf straat en ook onhoorbaar voor iedereen. Als je op zolder staat hoor je wat licht gebrom bij opstarten. Ik vind een lage geluidsemissie belangrijk want ik wil niet dat de buren last hebben van mij. Deze buitenunit is op een later moment nog geschikt om bijvoorbeeld de zolder van airco te voorzien als dat nodig gaat zijn.

De unit in de woonkamer hangt in de serre. Was de enige plek die mogelijk was zonder enorm leidingwerk. De buitenunit staat in de achtertuin waar we nog een mooie kap over willen doen (iemand tips?, moet beschermd zijn tegen kids die takken in de ventilator willen steken).

Het geheel heeft mij inclusief installatie en btw 3500 EUR gekost waarbij alles achteraf betaald kon worden. De hoogte van het bedrag kwam mij normaal over. De arbijdstijd was ongeveer:
3,5 uur voor pre-schouw inclusief rijtijd in spits en 120 kilometer brandstof

De aanleg werd gedaan door 2 personen
120 km brandstof
2*2 = 4uur reistijd in dalureb tijdens aanleg
2*1 uur = 2uur wachttijd bij leverancier (door Covid)
7*2=14 uur montagetijd. Hoewel de heren lekker rustig werkten (prima) waardoor het naar mijn inschatting ook wel in 2*5= 10 uur had gekund.

In totaal dus inclusief wat heen en weer gebel en geapp dus ongeveer 24 uur arbeidstijd en 240 km aan diesel.

Wat zou ik volgende keer anders hebben gedaan?
Achteraf denk ik wel dat de PC12SQ wat extreem is voor de slaapkamer en had de PC09SQ ook wel gekund. De 12 heeft de kamer echt in 5 minuten koud.

LG is voor mij gewoon een goed merk en ik ben van mening dat dergelijke consumentenelektronica altijd goed functioneert van dergelijke merken nu. Ze hebbemner niets aan als ze rommel verkopen. Sterker nog dat kost ze alleen maar geld als troep kapot gaat binnen garantieperioden en imago is ook belangrijk. D
Goed om te horen dat mensen LG goed vinden. Ik plaats in mijn vrije tijd alleen maar LG en ben er zelf ook erg tevreden over (heb er zelf ook 1 op de slaapkamer) _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vaurits
Waarschijnlijk was ik ook tevreden geweest met de andere merken. Maar nogmaals ik denk dat alle bekende merken die al enige tijd op deze markt zitten goede producten leveren. Ze kunnen het m.i. niet veroorloven om wanproducten te leveren. Niet alleen voor het imago, maar ook omdat er veel kosten zijn indien er binnen de garantieperiode vveel problemen zijn.

Of het over tien jaar ook nog goed werkt is natuurlijk afwachten maar dat heb je bij elk product.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rupsen
vaurits schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 19:47:
Waarschijnlijk was ik ook tevreden geweest met de andere merken. Maar nogmaals ik denk dat alle bekende merken die al enige tijd op deze markt zitten goede producten leveren. Ze kunnen het m.i. niet veroorloven om wanproducten te leveren. Niet alleen voor het imago, maar ook omdat er veel kosten zijn indien er binnen de garantieperiode vveel problemen zijn.

Of het over tien jaar ook nog goed werkt is natuurlijk afwachten maar dat heb je bij elk product.
LG had voorheen redelijk zwakke sensoren die snel kapot gingen. Maar mijn ervaring met LG is dat de garantie op onderdelen uitstekend is. 1 keer een kapotte binnendeel print gehad en zonder problemen een nieuwe gekregen.

Ook de 10 jaar garantie op de compressor is natuurlijk fijn om te hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wendygamer
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 30-05 13:46
Wie zet hier zijn airco in de slaapkamer aan met de deur open?
Ik kan niet slapen in een afgesloten kamer. Er is geen (verse)zuurstof en dat stinkt heel vlug.

Alsook ik zit met muizen of dergelijke op de zolder. Ik zal er eens iets aan moeten doen want ik heb schrik dat ze in de kabels met koelvloeistof gaan bijten.

[ Voor 36% gewijzigd door wendygamer op 29-05-2020 20:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m_rick
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 26-05 21:24
Vorig jaar heb ik een Mitsubishi airco geplaatst en laten aansluiten op de zolder waar mijn dochter nu slaapt. Mijn vraag is hoe ik deze handig kan instellen. Vandaag heb ik een simpel thermometertje gekocht bij de Action en die gaf vanavond aan dat het 27 graden was op zolder.
Is het dan verstandig om de airco op bijv. 25 graden te zetten? Of gebruiken jullie de timer functie? Hebben jullie nog tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rupsen
wendygamer schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 20:46:
Ik kan niet slapen in een afgesloten kamer. Er is geen (verse)zuurstof en dat stinkt heel vlug.

Alsook ik zit met muizen of dergelijke op de zolder. Ik zal er eens iets aan moeten doen want ik heb schrik dat ze in de kabels met koelvloeistof gaan bijten.
Kabels met vloeistof? :?

En je kan toch een raam open zetten voor de zuurstof?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rupsen
m_rick schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 21:18:
Vorig jaar heb ik een Mitsubishi airco geplaatst en laten aansluiten op de zolder waar mijn dochter nu slaapt. Mijn vraag is hoe ik deze handig kan instellen. Vandaag heb ik een simpel thermometertje gekocht bij de Action en die gaf vanavond aan dat het 27 graden was op zolder.
Is het dan verstandig om de airco op bijv. 25 graden te zetten? Of gebruiken jullie de timer functie? Hebben jullie nog tips?
Als ze niet slaapt maar huiswerk maakt oid niet meer dan 5 graden verschil met de buitentemperatuur.
Als ze gaat slapen kan hij wel lager. Het is maar net wat ze een goeie temperatuur vindt om in te slapen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vaurits

Ik weet niet of het klopt maar volgens deze bron https://www.startpagina.n...ns-leven-zuurstof-bevind/

zou dit niet moeten kunnen, er vanuitgaande dat je niet in iets kleins als een grafkist slaapt of met negen collega's in 1 kamer slaapt (en overdag bij een vleesverwerker actief bent 7(8)7 ). Wellicht beeld je je wat in, of is er iets mis met je airco, is erg een ventilatieroostertje of ligt er iets te rotten waar je last van hebt?

[ Voor 5% gewijzigd door vaurits op 29-05-2020 22:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:13
@wendygamer ik weet niet hoor, maar ik lees eigenlijk alleen maar zorgwekkende dingen in je post. Het laatste waar ik me zorgen over zou maken is de airco... :X

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-05 17:45

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Wij twijfelen nog voor de benedenverdieping. Misschien kan iemand ons wat sturen. Inhoud woonkamer + open keuken ca 176 m3, volgens de rekentools (goed geïsoleerde woning, wel vol zon op met grote ramen, maar daar weer screens voor) kom ik dan toch snel op een 5,0 kW uit. Dit is ook door vrijwel alle partijen geoffreerd. Ter idee: de unit gaat ook 's winters bijverwarmen als extra t.o.v. de vloerverwarming. We hebben daar nu nog Jaga radiatoren voor, maar die zouden dan hopelijk exit kunnen. Stroom komt van het dak.

Meerdere offertes dus, en nu zijn we er bijna uit met een partij voor de levering en installatie. Nu zit ik met het volgende. De Daikin Perfera 5,0 binnenunit is echt huge. Ruim een meter breed, en komt bijna 30 cm uit de muur (pak de rolmaat maar eens, dat is echt veel). Design is wel netjes om te zien, maar de WAF is nog iets te laag momenteel. De Stylish beviel beter. 25 cm minder breed en 11 cm minder diep. Maar wel +500 euro. Dus...

Alternatief zou een 4,2 Perfera zijn, die is 80 cm breed maar nog steeds 28 diep. Ben alleen bang dat ik dan capaciteit te kort kom. Iemand hier ideeën over? En zijn hier mensen met een Perfera 5,0, en hoe erg stoort die diepte? Hij komt feitelijk midden in het woongedeelte te hangen (tussen woon- en eetgedeelte in) dus het is nogal zichtbaar en aanwezig.

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Er is meer dan genoeg zuurstof, daar zit het probleem niet in. Wat er gebeurt is dat er iets in de kamer aanwezig is dat stank veroorzaakt, dat merk je natuurlijk extra snel als er een lucht circulatie is. De beste oplossing is dus om te kijken waar die stank vandaan komt. Zit het wellicht in je beddengoed dat te weinig gewassen wordt of heb je een matras waar het uit komt?

Je kan prima de deur open houden maar dat betekent natuurlijk wel dat er een lucht circulatie is waardoor koude lucht de kamer verlaat en warmere lucht naar binnen komt. Dat hoeft voor een goede airco geen probleem te zijn, hij gaat alleen harder werken omdat hij dus ook de lucht op de overloop en wellicht in andere kamers aan het koelen is.
Muizen moet je natuurlijk sowieso vanaf, ongeacht of ze aan leidingen of kabels knagen.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:35

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Sinds gisteren heb ik ook 2 split units op de bovenverdieping. Ik heb me laten leiden door de installateur die een goedkoper alternatief op de gevestigde orde voorstelde. Inventor. Het is een 2,5 en 3,5 kW unit geworden uit de Inventor Premium range. SCOP van 4 en SEER 6.1, met 5 jaar garantie.

Afbeeldingslocatie: https://2.bp.blogspot.com/-m5rPmU2tgKY/XtDosrTWHUI/AAAAAAAANr8/Lmy1ppkKxfMKCwQOFNk0PBDGo_aWc2ieACLcBGAsYHQ/s700/IMG_2038.jpg

Afbeeldingslocatie: https://2.bp.blogspot.com/-13lJrAErQfw/XtDos4s79EI/AAAAAAAANsA/1KiHiAA4O2sIYR9x8-_S4MelwS7bYH9AACLcBGAsYHQ/s700/IMG_2039.jpg

Maareh, als ik had geweten dat het zo simpel was om die dingen aan te sluiten, had ik een vacuumsetje geleend en het zelf gedaan. Blijkt dat alle koelvloeistof al in de unit zit, dus je hoeft niets aan te vullen. Maar goed, zo heb ik wel garantie, kost me wel ca 1600 euro extra tov units uit Italië of Spanje. Dat plantje wat te dicht bij staat moet ik nog verhuizen naar elders in de tuin.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Big4SMK
  • Laatst online: 29-05 10:29
Michael-Pr schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 18:29:
[...]

Voor een nieuwe leiding maakt het niet of de vacuumpomp geschikt is voor r32 er zit immers nog geen koudemiddel in , die meterset is meer voor automotive ik vind het ook nog aan de prijs , ik zelf heb rond de 100 euro betaald voor een meterset geschikt voor 410a/r32 en een vacuumpomp , in principe heb je aan een vacuumpomp met slang en meter voldoende die setjes staan vaak bij ebay te koop .
100 euro is erg weinig, daar zou ik direct voor bestellen, echter zijn mijn zoektermen kennelijk niet optimaal, die set die ik linkte is vooralsnog de goedkoopste die ik kan vinden.
Heb je een voorbeeld toevallig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wendygamer
rupsen schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 21:19:
[...]

Wel ja, ik heb die leidingen zelf nog niet eens gezien. Wat het ook is muizen kunnen daar ook in bijten he.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wendygamer
rupsen schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 21:19:
[...]

Neen. Want dan komen er muggen binnen. Wat mij naar het volgende probleem brengt. Ten eerste kan je als het echt warm is dan geen airco opzetten (maar ik zet wel een veluxraam open. )en ten tweede als ik de Vapona tegen muggen insteek veronderstel ik dat dat ook niet goed is om airco en Vapona terzeldertijd op te zetten.

[ Voor 3% gewijzigd door wendygamer op 30-05-2020 08:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• I-King
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 00:23
@wendygamer Daar hebben een paar slimme mensen weer horren voor uitgevonden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wendygamer
vaurits schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 22:00:
[...]

Ik weet niet of het klopt maar volgens deze bron https://www.startpagina.n...ns-leven-zuurstof-bevind/

zou dit niet moeten kunnen, er vanuitgaande dat je niet in iets kleins als een grafkist slaapt of met negen collega's in 1 kamer slaapt (en overdag bij een vleesverwerker actief bent 7(8)7 ). Wellicht beeld je je wat in, of is er iets mis met je airco, is erg een ventilatieroostertje of ligt er iets te rotten waar je last van hebt?
Totaal niet. Alles is hier hygiënisch. Er komt ook altijd een kuisvrouw kuisen. Dit is geen stal he maar een villa!
Als ik de deur van een logeerkamer toe doe en er is dus niemand in die kamer en de volgende dag open ik die deur dan stinkt dat gewoon.(muf) Zelf zonder dat er daar een mens in geweest is. Als ik in een afgesloten kamer zit dan heb ik idd na een uurtje ofzo al veel te weinig lucht. Ik fantaseer dit niet. Dat is logisch ook. Een mens verbruikt veel zuurstof. Zelf in het nieuws hoor je af en toe van vluchtelingen die dood in een container liggen. Je zuigt alle zuurstof er uit en geeft stikstof uit. Dus moet je constant verluchten. Is mij nogal logische.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wendygamer
I-King schreef op zaterdag 30 mei 2020 @ 08:47:
@wendygamer Daar hebben een paar slimme mensen weer horren voor uitgevonden!
Bij mij past dat niet. Want de ramen zijn zoals grote deuren die je open doet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:10
Ventilatie is zeker belangrijk. Voordat alle zuurstof is opgebruikt zal wel even duren, maar het belangrijkste is vooral de CO2 die je uitademt. Van te hoge concentraties wordt je duf/slaperig.

Maar die discussie past beter in een ander topic.

[ Voor 11% gewijzigd door ThinkPad op 30-05-2020 08:56 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• de Peer
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 19:55

de Peer

under peer review

ThinkPadd schreef op zaterdag 30 mei 2020 @ 08:54:
Ventilatie is zeker belangrijk. Voordat alle zuurstof is opgebruikt zal wel even duren, maar het belangrijkste is vooral de CO2 die je uitademt. Van te hoge concentraties wordt je duf/slaperig.

Maar die discussie past beter in een ander topic.
Inderdaad. áltijd ventileren. Mag toch hopen dat niemand zichzelf helemaal luchtdicht opsluit.
Ik heb een CO2 meter op de slaapkamer hangen en die loopt echt flink op als we de boel afsluiten, daar kun je flink hoofdpijn van krijgen of andere klachten.

Dus: altijd de ventilatie aan en/of deur/raam open.

20600 Wp, Atlantic Explorer V3, 3x Daikin airco, Opel Ampera-e, VW ID3, Gasloos sinds 2018

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Da_maniaC
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 31-05 14:58

Da_maniaC

a.k.a. The Sequenz Pounder

Na meerdere maanden aantobben en vooraf zaken regelen met mijn aannemer was het gisteren dan eindelijk zo ver! Mijn Midea Triple split 9000/9000/18000 is afgemonteerd! d:)b

Gebruikte unit: Midea Mission Pro R32 M30-27FN8-Q + 2 x MSMBBU-09HRFN8 + 1 x MSMBCU-18HRFN8 + 3 x Midea Smart USB Wifi kit.

Er is erg lang discussie geweest met de aannemer welke mijn huis heeft gebouwd. Men had een garantie op het dak afgekocht bij de oorspronkelijke dakdekker. Dus wanneer ik een extra dakdoorvoer zou maken, moesten zij persé de doorvoer waterdicht maken / afplakken. Anders zou de garantie op het gehele dak komen te vervallen (beetje zonde als de woning nog maar 2 jaar oud is).
Wat volgde was een zeer lang traject van discussie over het uit te voeren werk, de prijs en het daadwerkelijk ingepland te krijgen.
De dakdekker leverde zelf geen dakdoorvoer aan, men plaatste hem niet, maar wilde enkel en alleen de doorvoer afplakken (blij dat heel deze discussie nu voorbij is en dat mijn airco monteur en ik zelf aan de slag konden! :) ).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ACq2nzvZHSfDl8fT6_orT8AEatU=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LK6R9DB33RFHqJyaxWhoOnJe.jpg?f=fotoalbum_medium

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8nNFCbxgxQQugGKYU9khMRPDD7A=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EAU7n0JDbRl9XNQiWt6lHJFJ.jpg?f=fotoalbum_medium

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/e4TXDOjxcoOdaqrn3UZULxsNHTo=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/e9004vcEGqkn9vB5nArlJQSl.jpg?f=fotoalbum_medium

Screenshot van de telefoon app:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/83QiiwWbG7Q7ptS9KDOl4N8FgNI=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BEg6tk3SSFwD6AjbwfZjJkNk.jpg?f=fotoalbum_medium

Overigens was voor de airco in de huiskamer (begane grond) een pompje nodig om het condenswater af te voeren. We hadden hier gekozen voor de Aspen Silent Mini Aqua+
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/drXuMHYYe6OtY0QzUGaiiu22X0M=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1hLBLmf1102yIVmulOfqWjSS.jpg?f=fotoalbum_medium

Ook is er in de technische ruimte een aparte ABB werkschakelaar voorzien om de voeding naar de buitenunit te kunnen schakelen (ivm onderhoud of calamiteiten etc).
Afbeeldingslocatie: https://www.sandervunderink.nl/media/catalog/product/cache/1/image/265x265/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/b/w/bw225dp.jpg

We zijn echt super tevreden! De koelcapaciteit van de airco is enorm en ook op een wat koudere instelling horen we de buiten-unit nergens 'ronken'.
Ik had het geluk dat mijn technische ruimte (CV-ketel, ventilatie, wasmachine etc.) zich in het midden van de woning bevond op de eeste etage. Hierdoor konden we alle airco leidingen via deze ruimte laten lopen en is er welgeteld 1 meter leidinggoot zichtbaar in de woning zelf. :)

[ Voor 18% gewijzigd door Da_maniaC op 30-05-2020 10:43 ]

Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danny0503
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 24-04 05:58
Gisteren de Qlima sc5232 met 3,5 kw ontvangen. Na me goed te hebben georiënteerd kom ik al bij het eerste probleem. Volgens de vooraf ingelezen gebruiksaanwijzing zou er een kabel inclusief stekker bij zitten. Zie tekstfoto. Zit er weer alleen een losse kabel bij met 3 x 2,5 mm aders. Zelf stekker plaatsen of nieuwe kabel met stekker bestellen ? Uiteraard weet ik dat ik het ander uiteinde moet plaatsen in de binnenunit. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dKYy2CThoc-p0rfN7eLve6n2RUs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PL3MhfnDEyHO3hYxl1tZafaK.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 7% gewijzigd door Danny0503 op 30-05-2020 10:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 26-05 16:01
Gewoon stekker eraan zetten, met adereindhulzen uiteraard.

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:48

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Topicstarter
Danny0503 schreef op zaterdag 30 mei 2020 @ 10:26:
Gisteren de Qlima sc5232 met 3,5 kw ontvangen. Na me goed te hebben georiënteerd kom ik al bij het eerste probleem. Volgens de vooraf ingelezen gebruiksaanwijzing zou er een kabel inclusief stekker bij zitten. Zie tekstfoto. Zit er weer alleen een losse kabel bij met 3 x 2,5 mm aders. Zelf stekker plaatsen of nieuwe kabel met stekker bestellen ? Uiteraard weet ik dat ik het ander uiteinde moet plaatsen in de binnenunit. [Afbeelding]
Ik heb nog geen 1 keer een unit gezien met een voorgemonteerde stekker. Dat lijkt mij ook voor de fabriek nodeloos werk. Nu leveren ze gewoon dezelfde accesoires en kan je zelf kiezen voor een werkschakelaar of een stekker.

In jouw geval gewoon een nette stekker eraan zetten. Tenzij je voor de hele nette route wilt gaan en perse een werkschakelaar wilt. Zijn de kosten namelijk niet

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_maniaC
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 31-05 14:58

Da_maniaC

a.k.a. The Sequenz Pounder

Gisteren de Qlima sc5232 met 3,5 kw ontvangen. Na me goed te hebben georiënteerd kom ik al bij het eerste probleem. Volgens de vooraf ingelezen gebruiksaanwijzing zou er een kabel inclusief stekker bij zitten. Zie tekstfoto. Zit er weer alleen een losse kabel bij met 3 x 2,5 mm aders. Zelf stekker plaatsen of nieuwe kabel met stekker bestellen ? Uiteraard weet ik dat ik het ander uiteinde moet plaatsen in de binnenunit. [Afbeelding]
De leverancier had inderdaad best een stekker mee mogen leveren. Maar wellicht is bovenstaande ook gedaan vanuit het gedachtengoed, dat het (zeer) vaak wordt aangesloten op een werkschakelaar?

[ Voor 66% gewijzigd door Da_maniaC op 30-05-2020 11:20 ]

Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danny0503
Oke, dank voor jullie snelle antwoorden. Link naar veilige stekker welkom.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Anoniem: 1294558

Danny0503 schreef op zaterdag 30 mei 2020 @ 10:43:
Oke, dank voor jullie snelle antwoorden. Link naar veilige stekker welkom.
Echt waar deze vraag? En jij weet zeker dat je zelf gaat monteren?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Danny0503
Anoniem: 1294558 schreef op zaterdag 30 mei 2020 @ 10:53:
[...]

Echt waar deze vraag? En jij weet zeker dat je zelf gaat monteren?
Ja hoor. Wat is het probleem ? Zijn zoveel stekkers in omloop en daarom een veilige stekker gezocht. Niks mis mee toch ? En zoals gezegd ging ik er vanuit dat die met stekker geleverd zou worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael-Pr
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 26-03-2021
Wat moet je met dat dropveter snoer ,gewoon de binnen unit voeden via aansturing vanuit de buitenunit die aangesloten is op een werkschakelaar en met degelijke buitenkabel .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Ik heb er gewoon een stekker van de Hornbach aan gemaakt. Het zijn geen kookplaten waar 7000W doorheen gaat.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 26-05 16:01
Michael-Pr schreef op zaterdag 30 mei 2020 @ 11:22:
[...]

Wat moet je met dat dropveter snoer ,gewoon de binnen unit voeden via aansturing vanuit de buitenunit die aangesloten is op een werkschakelaar en met degelijke buitenkabel .
Aansturing zit bij deze Chigo Qlima (vrijwel) altijd in de binnenunit. Stekker (aansluitsnoer) zit bij mij dan ook aan de binnenunit. Let wel ik heb geen inverter.
Danny0503 schreef op zaterdag 30 mei 2020 @ 11:19:
[...]Ja hoor. Wat is het probleem ? Zijn zoveel stekkers in omloop en daarom een veilige stekker gezocht. Niks mis mee toch ? En zoals gezegd ging ik er vanuit dat die met stekker geleverd zou worden.
Voor dit snoer zou ik zo'n rubberen stekker kopen, zo eentje die ook aan campingverloopkabels zit.
Die kleine witte kunststof stekkers vind ik vaak wat fragieler.

[ Voor 34% gewijzigd door Jim423 op 30-05-2020 13:01 ]

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 04:00

FeaR

In GoT we trust

Ik ga vandaag eens testen wat de rest van de woning doet als ik de airco op de slaapkamer aan zet met de deur open. De gang en daaraan de werk-/hobbykamer worden al wat koeler. Maar ben vooral benieuwd of het in de woonkamer ook iets doet. Ik denk het niet omdat de koele lucht dan de trap af moet (dat zal het probleem niet zijn) en een hoekje om. Niet dat het extreem warm is in de woonkamer, rolluiken zitten dicht dus de meeste warmte blijft buiten.
FeaR schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 16:49:
[...]
"Mat grijs" kennen ze niet. Ik zou zeggen "076 Telegrey" of "073 Dark Grey"?
@loewie1984
Weet je zo nog welke het is?
Damn, die LG app is wel een stuk mooier en uitgebreider dan die van Daikin. Netjes :)
Zijn dat in de hoek de leidingen die zo naar boven lopen? Daar moet toch echt nog een gootje omheen...

[ Voor 63% gewijzigd door FeaR op 30-05-2020 13:06 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-190
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 02-02-2022
Iemand een goed adres in de buurt van Beverwijk voor de installatie van een Mitsubishi Multi split airco?
1 buitenunit, en 3 binnen units.

Mijn voorkeur gaat uit naar het bestellen in het buitenland, en dan de installatie laten doen door een goed bedrijf. Het scheelt enorm in kosten.

Zoveel bedrijven die het aanbieden, alleen weinig goed onderbouwde reviews te vinden.

Alvast bedankt!

[ Voor 23% gewijzigd door D-190 op 30-05-2020 13:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 00:06
Weet iemand hoe je het MAC adres van een Daikin achterhaald? Het staat niet bij de netwerk info.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Phusebox schreef op zaterdag 30 mei 2020 @ 13:20:
Weet iemand hoe je het MAC adres van een Daikin achterhaald? Het staat niet bij de netwerk info.
Via je router. Wat wil je ermee doen?

@FeaR Ik heb geen eens rolluiken en het is bij mij 21,6 graden zonder airco in het hele huis. *O*

[ Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 1294558 op 30-05-2020 13:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:30
Meestal wel uit de DHCP lijst van de router te halen.
Of pingen vanaf je PC en dan arp commando gebruiken om MAC adres te bepalen dat bij IP hoort (disclaimer: ik gebruik daar altijd Linux voor).

[ Voor 5% gewijzigd door Rukapul op 30-05-2020 13:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Anoniem: 1294558 schreef op zaterdag 30 mei 2020 @ 13:29:
[...]

Via je router. Wat wil je ermee doen?
I know, maar het ding identificeert zich niet duidelijk, enige dat ik kan vinden is iets dat zich Rachio noemt...
Ik wil het whitelisten aangezien ik werk met een whitelist en alleen toegestane apparaten mogen verbinden met het netwerk.

Aangezien het geen herkenbaar ID heeft kan ik niet achterhalen welk apparaat het nu juist is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Phusebox schreef op zaterdag 30 mei 2020 @ 13:32:
[...]

I know, maar het ding identificeert zich niet duidelijk, enige dat ik kan vinden is iets dat zich Rachio noemt...
Ik wil het whitelisten aangezien ik werk met een whitelist en alleen toegestane apparaten mogen verbinden met het netwerk.

Aangezien het geen herkenbaar ID heeft kan ik niet achterhalen welk apparaat het nu juist is.
Als je weet wat er normaal aanhangt dan weet je toch ook wat nu nieuw is? Zo heb ik het ook gedaan om ze toe te voegen in Domoticz en naam te geven in de router.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Anoniem: 1294558 schreef op zaterdag 30 mei 2020 @ 13:34:
[...]

Als je weet wat er normaal aanhangt dan weet je toch ook wat nu nieuw is? Zo heb ik het ook gedaan om ze toe te voegen in Domoticz en naam te geven in de router.
Met die 60 apparaten hier, waarvan ik ook niet elke apparaat een naam heb gegeven helaas is het niet te doen... Hij staat namelijk niet bij de apparaten die nu zijn aangesloten, daar staat geen nieuw apparaat bij. Maar kan hem wel bedienen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Laatst online: 30-05 17:06

Arfman

Drome!

wendygamer schreef op zaterdag 30 mei 2020 @ 08:48:
Als ik de deur van een logeerkamer toe doe en er is dus niemand in die kamer en de volgende dag open ik die deur dan stinkt dat gewoon.(muf) Zelf zonder dat er daar een mens in geweest is.
Dat is niet normaal hoor :X Weet je zeker dat je geen schimmel oid ergens hebt?

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wendygamer
Arfman schreef op zaterdag 30 mei 2020 @ 13:39:
[...]

Dat is niet normaal hoor :X Weet je zeker dat je geen schimmel oid ergens hebt?
100% zeker dat er geen schimmel is. Heeft totaal daar niets mee te zien.
Als ik de kamer snachts open laat dan is er de volgende dag totaal niets te ruiken. Ook niet overdag of gelijk wanneer.Is normaal toch, als je een kamer sluit en er is daar geen enkele ventilatie dat dit de volgende dag zeer muf ruikt. Dit lijkt mijn de logica zelve. Je kunt je dan afvragen hoe het moet ruiken voor iemand die bv een kamerdeur opendoet waar er wel een persoon in geslapen heeft! Want die persoon die er lag te maffen zal het waarschijnlijk zelf niet eens ruiken.
Dus een mens kan niet anders dan ventileren, ventileren en nog eens ventileren.

[ Voor 12% gewijzigd door wendygamer op 30-05-2020 14:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fmrama
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 19:51
Vraagje: Kun je de airco leidingen door de grond laten lopen? Bijv. Langs de gevel van de woning ca. 5 mtr. Dan ca 10 mtr door de grond en dan naar de buiten unit. Waarom vraag ik dit? Het plan is om de buiten unit aan de gevel van het huis te zetten op de oprit. Stel dat alsnog de buren gaan klagen, zou een mogelijkhied zijn de buitenunit te verplaatsen achter de poort in de tuin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
- foutje-

[ Voor 96% gewijzigd door Phusebox op 30-05-2020 14:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milas82
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 00:11
D-190 schreef op zaterdag 30 mei 2020 @ 13:11:
Iemand een goed adres in de buurt van Beverwijk voor de installatie van een Mitsubishi Multi split airco?
1 buitenunit, en 3 binnen units.

Mijn voorkeur gaat uit naar het bestellen in het buitenland, en dan de installatie laten doen door een goed bedrijf. Het scheelt enorm in kosten.

Zoveel bedrijven die het aanbieden, alleen weinig goed onderbouwde reviews te vinden.

Alvast bedankt!
Ik heb er totaal 3 door airco zwaan uit de Beemster laten plaatsen. Was tevreden over het plaatsen en de prijs is ook prima. Hij doet alleen MHI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

fmrama schreef op zaterdag 30 mei 2020 @ 14:01:
Vraagje: Kun je de airco leidingen door de grond laten lopen? Bijv. Langs de gevel van de woning ca. 5 mtr. Dan ca 10 mtr door de grond en dan naar de buiten unit. Waarom vraag ik dit? Het plan is om de buiten unit aan de gevel van het huis te zetten op de oprit. Stel dat alsnog de buren gaan klagen, zou een mogelijkhied zijn de buitenunit te verplaatsen achter de poort in de tuin.
De mijne staan achter een haag, drie meter van het terras van de buren. Die hebben nergens last van. Geen zorgen maken.

En anders kan het volgens mij wel. Zoek even terug hier. Iemand had die leidingen volgens mij 10 meter onder de grond liggen. Zou ze wel dan in een pvc pijp leggen en eventueel isoleren. Als je ermee gaat verwarmen en de grond bevriest heb je volgens mij anders wel heel veel warmteverlies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

FeaR schreef op zaterdag 30 mei 2020 @ 13:02:
Zijn dat in de hoek de leidingen die zo naar boven lopen? Daar moet toch echt nog een gootje omheen...
Ja, dat zijn de leidingen. Ik maak daar nog een koofje omheen. Ik wou geen lelijk wit gootje, dus ik maak iets wat lijkt op de rest. Ik heb nog planken liggen, dus dat moet lukken.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• McMark
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 22:29
Anoniem: 1294558 schreef op zaterdag 30 mei 2020 @ 15:54:
[...]

De mijne staan achter een haag, drie meter van het terras van de buren. Die hebben nergens last van. Geen zorgen maken.

En anders kan het volgens mij wel. Zoek even terug hier. Iemand had die leidingen volgens mij 10 meter onder de grond liggen. Zou ze wel dan in een pvc pijp leggen en eventueel isoleren. Als je ermee gaat verwarmen en de grond bevriest heb je volgens mij anders wel heel veel warmteverlies.
Jep dat was ik! :Y)
Leidingen onder de grond is prima te doen. Inderdaad in een kabelbuis, bij mij van 80mm.
Ja het is even wat meer werk en het zal wat verliezen hebben tov kortere leiding. Maar ik ben heel blij dat de unit niet vol op m'n terras staat te blazen.

Moet wel zeggen dat niet iedere installateur er zin in heeft O-)

Voor de leuk dan nog even
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XRBehOKw2FEuT1lBZGwA4wUy6oI=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2OC3X2gfeAtcIy9Nu5wkNn31.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UJCPIeJZeurN2RtCZUZPnFTKoUU=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Tz5f0X70d5MuA2wxYj4dqQqn.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fmrama
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 19:51
Ok! Bedankt voor de melding, Ik houd het in gedachte, mochten de buren gaan klagen.
Ik verwacht het niet, als ik hier zo de verhalen lees over de geluidsproduktie van de buiten unit. Maar je weet nooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18:05
Is het trouwens makkelijk of mogelijk leidingen te verlengen, mocht je de buitenunit ooit eens willen verplaatsen?

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gieliovd520
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 22:05
Mwah... Makkelijk niet, mogelijk wel.

Koudemiddel terug in de unit, leidingen eraf, koppelstuk ertussen, weer aan elkaar... Afpersen, vacumeren en misschien bijvullen.

PV: 39x @ 13.425WP, L/L WP: 3x3,5+2x5KW+1x2,2KW, L/W WP 9kW Panasonic J mono, WP boiler Atlantic Explorer V4 270. Sinds 04-22 gasloos!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 01-05 11:51

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Hee heren,

Ik heb een vraagje over het installeren van een mobiele airco i.c.m. mijn draai-kiep raam van 105 x 115 cm. Het raam opent naar binnen. Bij mijn mobiele airco met slang met diameter van 12cm zit een speciale hoes voor het creëren van een min of meer luchtdicht gedeelte tussen het raamkozijn en het raam. Nu blijft deze hoes niet plakken en ben ik op zoek naar een andere oplossing. Hebben jullie misschien oplossingen, een andere oplossing dan gewoon een gigantische plaat voor het raam met een gat erin?

Het liefste zou ik het raam zegmaar op een kier houden en de mogelijkheid willen hebben het raam dicht te doen. De afstand van het raam tot de bovenkant van het kozijn is 5cm, de afstand van het raam tot de onderkant van het kozijn is 2cm.

Foto's:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/35ttNY4.png
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/1DMGBaN.png
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/66MLsRJ.png

Voeg me gewoon toe op LinkedIn, iedereen is welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bie100
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 20:05
Frozen schreef op zaterdag 30 mei 2020 @ 18:18:
Hee heren,

Ik heb een vraagje over het installeren van een mobiele airco i.c.m. mijn draai-kiep raam van 105 x 115 cm. Het raam opent naar binnen. Bij mijn mobiele airco met slang met diameter van 12cm zit een speciale hoes voor het creëren van een min of meer luchtdicht gedeelte tussen het raamkozijn en het raam. Nu blijft deze hoes niet plakken en ben ik op zoek naar een andere oplossing. Hebben jullie misschien oplossingen, een andere oplossing dan gewoon een gigantische plaat voor het raam met een gat erin?

Het liefste zou ik het raam zegmaar op een kier houden en de mogelijkheid willen hebben het raam dicht te doen. De afstand van het raam tot de bovenkant van het kozijn is 5cm, de afstand van het raam tot de onderkant van het kozijn is 2cm.

Foto's:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
ik had toen zo een afdichting gekocht met plak Klittenband werkte wel kon het raam ook gewoon dicht doen

maar goed vanaf 8 juni een split als ze komen dan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

bie100 schreef op zaterdag 30 mei 2020 @ 18:40:
[...]

ik had toen zo een afdichting gekocht met plak Klittenband werkte wel kon het raam ook gewoon dicht doen

maar goed vanaf 8 juni een split als ze komen dan :)
Huurwoning zonder balkon, dus ik kan geen split hebben. Vandaag dat ik jullie advies vroeg om dit raam op een mooie manier af te dichten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evtje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 18-05 20:25
Milas82 schreef op zaterdag 30 mei 2020 @ 15:01:
[...]

Ik heb er totaal 3 door airco zwaan uit de Beemster laten plaatsen. Was tevreden over het plaatsen en de prijs is ook prima. Hij doet alleen MHI
O Beemster dat is niet ver bij mij vandaan. Ik zat naar installateurs te zoeken . Heb er een in Hoorn die slecht reageert en wilde een Mitsubishi. Dus een ander gezocht dorp naast mij die doet alleen daikin maar evengoed een vergelijkbaar model aangevraagd maar ook niets nog van gehoord.Dan kan ik altijd nog even vragen in de Beemster. (y) ik ben er nog niet uit wat ik ga doen laten installeren of zelf doen.Hangt ook een beetje van de prijs af.

Hyundai Ioniq Sep 2017-2022.Tesla MY Dec 2022 Daikin Emura 2 Jun 2014. Mitsubishi MHI SRK-25ZSX Jun 2020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Niet online
Frozen schreef op zaterdag 30 mei 2020 @ 18:41:
[...]

Huurwoning zonder balkon, dus ik kan geen split hebben. Vandaag dat ik jullie advies vroeg om dit raam op een mooie manier af te dichten.
https://www.aircovoorinhu...ono-block-airco-systemen/

Is dit soort niet iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bie100
[...]

nee snap het gaf ook antwoord :)

had toen zoiets

https://nl.trotec.com/pro...-algemeen/raamafdichting/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_evil08
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 30-05 16:50
[...]

Houten plaat en rondje uit zagen, kun je in het kozijn zetten, die raam kan er overgens ook uit als je dat wil.

[ Voor 4% gewijzigd door mr_evil08 op 30-05-2020 18:50 ]

WP | SP, Daikin FTXM35M/RXM35M

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heeft iemand wel eens serieus vergeleken wat nu het zuinigst en meest comfortabel is. 24/7 koelen of alleen als je er bent. Met verwarmen weet ik dat het comfort vele malen hoger is om de temperatuur niet teveel te laten schommelen en dat het in verbruik niet heel veel uitmaakt. Hoe zit het met koelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Christiaan_
  • Laatst online: 19-05 20:18

_Christiaan_

Master of SOG

Beste allen, een aantal dagen geleden is bij mij een pallet bezorgd met de airco, de MHI SRK-25ZS-W. Hierbij heb ik de WiFi module, type AM-MHI-01 (airconwithme). De airco moet nog worden geïnstalleerd.

Nu lees ik echter her en der dat er functies van de airco helemaal niet meer werken als je die airconwithme hebt aangesloten in de binnen unit. Ik lees de timer functie en de sleep timer.

Betekent dit dat je de WiFi module beter niet kan aansluiten? Of werkt de sleep timer enzo weer als je de airconwithme uit je WiFi netwerk hebt gekickt :? Ik heb namelijk geen zin om de hele binnen unit van de muur af te moeten slopen om de airconwithme module eruit te halen.

NOSIG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Ik heb al een mobiele airco gekocht van 12000 BTU van inventum voor 450 euro, dus dit is ook echt boven mijn budget.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon
  • Laatst online: 22:19

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

_Christiaan_ schreef op zaterdag 30 mei 2020 @ 19:01:
Beste allen, een aantal dagen geleden is bij mij een pallet bezorgd met de airco, de MHI SRK-25ZS-W. Hierbij heb ik de WiFi module, type AM-MHI-01 (airconwithme). De airco moet nog worden geïnstalleerd.

Nu lees ik echter her en der dat er functies van de airco helemaal niet meer werken als je die airconwithme hebt aangesloten in de binnen unit. Ik lees de timer functie en de sleep timer.

Betekent dit dat je de WiFi module beter niet kan aansluiten? Of werkt de sleep timer enzo weer als je de airconwithme uit je WiFi netwerk hebt gekickt :? Ik heb namelijk geen zin om de hele binnen unit van de muur af te moeten slopen om de airconwithme module eruit te halen.
Ik lees even mee :)

Wat heeft jou trouwens doen besluiten om de MHI ZS range aan te schaffen? (Sta op het punt om een offerte te ondertekenen, vandaar)

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Respecteer andere hun keuzes ook eens i.p.v. steeds je eigen (favoriete) merk te pushen

[ Voor 125% gewijzigd door Zeehond op 31-05-2020 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bie100
*Knip* dergelijke reacties helpen niet echt voor de goede sfeer.

[ Voor 88% gewijzigd door Zeehond op 31-05-2020 15:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rupsen
wendygamer schreef op zaterdag 30 mei 2020 @ 08:43:
[...]

Neen. Want dan komen er muggen binnen. Wat mij naar het volgende probleem brengt. Ten eerste kan je als het echt warm is dan geen airco opzetten (maar ik zet wel een veluxraam open. )en ten tweede als ik de Vapona tegen muggen insteek veronderstel ik dat dat ook niet goed is om airco en Vapona terzeldertijd op te zetten.
Als je een airco aan hebt staan heb je bijna geen last meer van muggen. Die houden niet van luchtverplaatsing.

Verder snap ik niet helemaal wat je wilt zeggen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rupsen
Anoniem: 1294558 schreef op zaterdag 30 mei 2020 @ 19:52:
@Falcon . Daikin jongen. Geen enkel probleem met wifi en app. :+ Geintje maar het is wel waar. 8) Ook handig dat het werkt als je het wil integreren in Domotica.

Zelfs een goedkopere LG doet dat beter.
Ik vind dat je bij Daikin zo omslachtig moet doen om hem op de WiFi te krijgen. Of is dat inmiddels al veranderd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna

Notna

Where are you?®

Topicstarter
rupsen schreef op zaterdag 30 mei 2020 @ 20:18:
[...]

Ik vind dat je bij Daikin zo omslachtig moet doen om hem op de WiFi te krijgen. Of is dat inmiddels al veranderd?
1. App starten en 'unit toevoegen optie'
2. Connecten naar de controller middels WiFi(fungeert als AP)
3. Eigen netwerk gegevens invoeren
4. Klaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Christiaan_

_Christiaan_

Master of SOG

Falcon schreef op zaterdag 30 mei 2020 @ 19:41:
[...]

Ik lees even mee :)

Wat heeft jou trouwens doen besluiten om de MHI ZS range aan te schaffen? (Sta op het punt om een offerte te ondertekenen, vandaar)
Ik twijfelde tussen een Daikin Perfera en Mitsubishi ZS. Geen ZSX want veel te duur voor wat hij extra biedt. Uiteindelijk voor de Mitsubishi ZS gegaan omdat ik die binnen unit mooier vind. De Perfera vind ik er toch een beetje apart uit zien.

Maargoed, als iemand nog het antwoord weet op mijn vraag over de Airconwithme module...

NOSIG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon
  • Laatst online: 22:19

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Anoniem: 1294558 schreef op zaterdag 30 mei 2020 @ 19:52:
@Falcon . Daikin jongen. Geen enkel probleem met wifi en app.
De vormgeving van de Daikin werd me teveel ;)

@_Christiaan_ Precies dezelfde reden, ondertussen trouwens voor 109 euro p.p. 4 wifimodules besteld.

[ Voor 18% gewijzigd door Falcon op 30-05-2020 20:43 ]

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 28-02 20:13

Ray

weet er hier iemand een installateur die (schoonmaak) onderhoud kan doen aan vier Daikin binnenunits en de buitennunit

of iemand die het wil doen en er ervaring mee heeft ?

regio Doetichem.

@koevlaas2 is dat voor jou rijbaar / heb je uberhaupt tijd ?

tips en reacties welkom

het gaat om 3 ftxm en 1 emura op een 68m

ik kom er @Notna niet achter hoe ik de units zo uit elkaar haal dat ze daarna ook weer werkend in elkaar gaan ........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna

Notna

Where are you?®

Topicstarter
Ray schreef op zaterdag 30 mei 2020 @ 20:39:
weet er hier iemand een installateur die (schoonmaak) onderhoud kan doen aan vier Daikin binnenunits en de buitennunit

of iemand die het wil doen en er ervaring mee heeft ?

regio Doetichem.

@koevlaas2 is dat voor jou rijbaar / heb je uberhaupt tijd ?

tips en reacties welkom

het gaat om 3 ftxm en 1 emura op een 68m

ik kom er @Notna niet achter hoe ik de units zo uit elkaar haal dat ze daarna ook weer werkend in elkaar gaan ........
Ik heb simpelweg geen tijd gehad eens een goede tutorial te maken, sorry. Heb het in het verleden wel een opgeschreven maar dan is het niet megaduidelijk. Tevens gaven de installateurs hier aan dat het niet eens nodig zou moeten zijn om de boel uit elkaar te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray

Ray

Notna schreef op zaterdag 30 mei 2020 @ 20:42:
[...]

Ik heb simpelweg geen tijd gehad eens een goede tutorial te maken, sorry. Heb het in het verleden wel een opgeschreven maar dan is het niet megaduidelijk. Tevens gaven de installateurs hier aan dat het niet eens nodig zou moeten zijn om de boel uit elkaar te halen.
mmm heb je nog een link ?

ik die vieze rol. geen idee hoe dat ding schoon te krijgen

tevens nu muffe lucht. de tabletten die ik heb passen niet zonder de kap eraf te halen. ok die kan ik stampen

met stoom reiniger gebeurd er niets. blijft gewoon vies

heb ook speciaal schuim en ruik fris prof spul gebruikt maar na paar dagen weer muffe lucht

als iemand weet hoe dit op te lossen zonder uit elkaar is nog handiger inderdaad....

maar goed wil best een keer geld uitgeven aan onderhoud dat alles weer fris is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rupsen
Notna schreef op zaterdag 30 mei 2020 @ 20:28:
[...]

1. App starten en 'unit toevoegen optie'
2. Connecten naar de controller middels WiFi(fungeert als AP)
3. Eigen netwerk gegevens invoeren
4. Klaar
Nog steeds omslachtig dus :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rupsen
Ray schreef op zaterdag 30 mei 2020 @ 20:45:
[...]

mmm heb je nog een link ?

ik die vieze rol. geen idee hoe dat ding schoon te krijgen

tevens nu muffe lucht. de tabletten die ik heb passen niet zonder de kap eraf te halen. ok die kan ik stampen

met stoom reiniger gebeurd er niets. blijft gewoon vies

heb ook speciaal schuim en ruik fris prof spul gebruikt maar na paar dagen weer muffe lucht

als iemand weet hoe dit op te lossen zonder uit elkaar is nog handiger inderdaad....

maar goed wil best een keer geld uitgeven aan onderhoud dat alles weer fris is
Klep open, filters eruit halen. Dan kan je met een plantenspuit oid een schoonmaak middel of iets in die geest over het blok spuiten.

Voor de emura vanaf pagina 32
https://www.daikin.nl/con...ation%20manuals_Dutch.pdf

[ Voor 10% gewijzigd door rupsen op 30-05-2020 21:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray

Ray

rupsen schreef op zaterdag 30 mei 2020 @ 21:08:
[...]

Klep open, filters eruit halen. Dan kan je met een plantenspuit oid een schoonmaak middel of iets in die geest over het blok spuiten
yup maar dat helpt dus niet voldoende

filter maak ik regelmatig schoon. het blok met speciaal schuim

dan nog water afspoelen, eventueel stoomreiniger en lekbak tablet

er komt overigens geen zooi af en de filters zijn ook meestal schooon of wat stof na. tis ook geen rook huis of oid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rupsen
Ray schreef op zaterdag 30 mei 2020 @ 21:13:
[...]

yup maar dat helpt dus niet voldoende

filter maak ik regelmatig schoon. het blok met speciaal schuim

dan nog water afspoelen, eventueel stoomreiniger en lekbak tablet

er komt overigens geen zooi af en de filters zijn ook meestal schooon of wat stof na. tis ook geen rook huis of oid
Wat zou je verder nog gereinigd willen hebben dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

rupsen schreef op zaterdag 30 mei 2020 @ 21:05:
[...]

Nog steeds omslachtig dus :P
Omslachtig? 8)7 Je moet je smartphone precies hetzelfde doen ongeveer. Instellingen, Wifipoint kiezen, gebrukersnaam, wachtwoord, connect. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rupsen
Anoniem: 1294558 schreef op zaterdag 30 mei 2020 @ 21:14:
[...]

Omslachtig? 8)7 Je moet je smartphone precies hetzelfde doen ongeveer. Instellingen, Wifipoint kiezen, gebrukersnaam, wachtwoord, connect. ;)
De LG app neemt direct je WiFi instellingen van je telefoon over en connect direct met de airco _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

rupsen schreef op zaterdag 30 mei 2020 @ 21:15:
[...]

De LG app neemt direct je WiFi instellingen van je telefoon over en connect direct met de airco _/-\o_
Kan met Daikin ook, maar ik wilde hem in de LAN hebben. Niet alleen op mijn telefoon. _/-\o_ Daikin kan dus beide. >:)

Zo genoeg tegen elkaar opgeboden. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Milas82
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 00:11
_Christiaan_ schreef op zaterdag 30 mei 2020 @ 19:01:

Ik heb het nu net getest met de srk-50zs, die heb ik met de app aangezet en met de afstandsbediening een off timer ingesteld. De airco blijft gewoon aan. (Wist tot op heden niet dat het niet werkt...)
Normaal gebruik ik de afstandsbedieningen niet en alleen de app, in de app kan je ook programma's instellen die werken wel makkelijk. Maar iets van een off timer zit niet in de app.

Ik laat de 2 airco's op de slaapkamers altijd aan staan en die in de woonkamer hangt er pas net, die staat niet veel aan omdat de deuren vaak open staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rupsen
Anoniem: 1294558 schreef op zaterdag 30 mei 2020 @ 21:17:
[...]

Kan met Daikin ook, maar ik wilde hem in de LAN hebben. Niet alleen op mijn telefoon. _/-\o_ Daikin kan dus beide. >:)

Zo genoeg tegen elkaar opgeboden. :+
Ja dan zit die dus in de LAN, de LG neemt de WiFi gegevens over. Maar Daikin heeft het dus wel iets aangepast want jaren geleden kon die dat niet.
Toen moest je echt eerst op de AP inloggen en daar de gegevens aanpassen.

Heeft MHI dan ook niet een keer de app verbeterd?

[ Voor 3% gewijzigd door rupsen op 30-05-2020 21:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 20:59

loewie1984

music addict! pizza monster!!

@FeaR de kleur is dark grey.

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 04:00

FeaR

In GoT we trust

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethnic
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 28-04 23:22
Download een app genaamd Fing. Je moet uiteraard wel met je smartphone verbinden op je wifi :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rupsen
Staat dit niet op de WiFi module zelf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-05 17:45

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

_Christiaan_ schreef op zaterdag 30 mei 2020 @ 20:33:
[...]

Ik twijfelde tussen een Daikin Perfera en Mitsubishi ZS. Geen ZSX want veel te duur voor wat hij extra biedt. Uiteindelijk voor de Mitsubishi ZS gegaan omdat ik die binnen unit mooier vind. De Perfera vind ik er toch een beetje apart uit zien.

Maargoed, als iemand nog het antwoord weet op mijn vraag over de Airconwithme module...
Ik vind de Perfera wel mooi op zich, maar bijna 30 cm diep...

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Christiaan_

_Christiaan_

Master of SOG

Milas82 schreef op zaterdag 30 mei 2020 @ 21:33:
[...]

Ik heb het nu net getest met de srk-50zs, die heb ik met de app aangezet en met de afstandsbediening een off timer ingesteld. De airco blijft gewoon aan. (Wist tot op heden niet dat het niet werkt...)
Normaal gebruik ik de afstandsbedieningen niet en alleen de app, in de app kan je ook programma's instellen die werken wel makkelijk. Maar iets van een off timer zit niet in de app.

Ik laat de 2 airco's op de slaapkamers altijd aan staan en die in de woonkamer hangt er pas net, die staat niet veel aan omdat de deuren vaak open staan
Oké, dus op zich kan je de off timer omzeilen met een ingesteld programma. Weet je of andere functies nog wel werken, zoals 3D auto swing (of hoe t ook heet) en silent mode?

NOSIG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
rupsen schreef op zaterdag 30 mei 2020 @ 22:59:
[...]

Staat dit niet op de WiFi module zelf?
Nee zou je verwachten maar staat er niet op. Door deductie denk ik dat het die Rachio is die in mijn lijst staat. Vaag maar ja, te lui bij Daikin om dat ding een correcte naam te geven waarschijnlijk.

Iemand verder nog tips hoe je de buitentemperatuur betrouwbaarder kunt krijgen want die zit er nu meestal 5 graden naast, dan wel te hoog, dan wel te laag.

[ Voor 4% gewijzigd door Phusebox op 31-05-2020 08:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• McMark
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 22:29
_Christiaan_ schreef op zaterdag 30 mei 2020 @ 23:57:
[...]

Oké, dus op zich kan je de off timer omzeilen met een ingesteld programma. Weet je of andere functies nog wel werken, zoals 3D auto swing (of hoe t ook heet) en silent mode?
Ja die werken nog wanneer je ook de app gebruikt.
Je kan ze alleen niet via de app activeren.

Overigens, je hebt twee andere opties. Via een rm4 infrarood blaster van 20 euro. De tado v3 AC variant (90 euro)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracula
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 31-05 11:10
Aangezien ik in een huurhuis woon is het maken van een gat in de muur geen optie en een mobiele airco werkt ook maar zozo zat ik aan een raam unit te denken. (Zoiets dus https://www.ts24.nl/produ...1nFQUbEAQYAiABEgKo2_D_BwE) alleen heb ik geen openschuif raam maar een raam die je met een uizet stang open kan zwaaien.

Hoe zou je hier toch zo een unit in kwijt kunnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Laatst online: 23:30
Dracula schreef op zondag 31 mei 2020 @ 09:31:
Aangezien ik in een huurhuis woon is het maken van een gat in de muur geen optie en een mobiele airco werkt ook maar zozo zat ik aan een raam unit te denken. (Zoiets dus https://www.ts24.nl/produ...1nFQUbEAQYAiABEgKo2_D_BwE) alleen heb ik geen openschuif raam maar een raam die je met een uizet stang open kan zwaaien.

Als de breedte past: eventueel 'uitzetstang' losschroeven (wel zorgen dat raampositie gefixeerd wordt), constructie op juiste hoogte maken (ivm gewicht rolbaar?), unit plaatsen, met plaatmateriaal overblijvende ruimte dichtmaken (inzetstuk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prutzertje
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 09-07-2023
Dracula schreef op zondag 31 mei 2020 @ 09:31:

Weer iig dat dit soort airco's heel populair zijn in New York. Wellicht dat er op YouTube wat video's staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa159
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 29-05 01:29
Heeft iemand getest hoe de geluidsrichting is van de buiten unit? Gaat meeste geluid uit de kant waar de ventilator uitblaast? Kan je deze dus beter niet richting de buren of andere muren richten?

Als je meerdere buiten-units hebt, kan je deze achter elkaar zetten ipv naast elkaar? In de handleiding staat deze configuratie niet aangegeven. Dit is de huidige situatie. Links is onze woning. airco staat op de garage. rechts zijn de buren. De pijltjes geven de uitblaas richting aan.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/D2fRYLHUiy3LnaDKt0PRIZyiuuo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ZxkPjs7zboLsdYwsIsJeFlr9.png?f=fotoalbum_large

Is 1 meter van elkaar ( en dan achter elkaar) veilig? Kan je ze beter achter elkaar en dan naar 1 richting laten blazen (dan ben ik bang dat de uitlaat van de eerste airco, de inlaat lucht wordt van de tweede). Dit is hier afgbeeld.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/h3ljKX3UzD4d_WjuDcahmJcpzZQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/7T61Ph79isix0bN7JlpcQ139.png?f=fotoalbum_large

Of is het beter om 1 meter afstand te houden, maar dan in tegenovergestelde richting ( inlaten zitten dan dicht bij elkaar, maar blazen dus in tegenovergestelde richting).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gDfv3lxkmOqmjOni1JwYKL9_W8M=/800x/filters:strip_exif()/f/image/gDUh8FCN8k4ovtC7lCPnhVTu.png?f=fotoalbum_large

Als ik ze zo plaats, denk ik dat ik het minste weerkaatsing heb ipv beide units straks naast elkaar tegen de muur. En dus blazen naar de muur van de buren die trouwens wel op grote afstand (6-7 meter) zit.

Ik ben dus vooral benieuwd of de uitblaasrichting ook veel invloed heeft op het geluid. In de hoeveel Hz zone zitten we eigenlijk bij zo'n buiten unit? Het gaat om de 2mxm50m9 buitenunit.

[ Voor 42% gewijzigd door Alfa159 op 31-05-2020 13:09 ]

https://vsospecialist.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracula
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 31-05 11:10
Rukapul schreef op zondag 31 mei 2020 @ 10:26:
[...]

Als de breedte past: eventueel 'uitzetstang' losschroeven (wel zorgen dat raampositie gefixeerd wordt), constructie op juiste hoogte maken (ivm gewicht rolbaar?), unit plaatsen, met plaatmateriaal overblijvende ruimte dichtmaken (inzetstuk).
Ja zoiets zal het dan inderdaad moeten worden. Niet de meest elegante oplossing....
Pagina: 1 ... 55 ... 103 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Wil je ook verwarmen met je airco ('warmtepomp') dan past je bericht wellicht beter hier: Huis verwarmen met een lucht/lucht warmtepomp
Bespreken hoe je een airco uit het buitenland besteld past weer beter hier: Airco bestellen in het buitenland

Update
Let op, het is niet de bedoeling advies te vragen of te helpen bij het uitvoeren van handelingen die door een erkende F-gassen gecertificeerde installateur moet gebeuren. Zie Zeehond in "Het grote airconditioning topic - Deel 2"