Dankjewel voor de antwoordenInterCC schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 10:36:
[...]
Dat zijn een hoop vragen.
Natuurlijk kan je de deur open houden, voor zover dat gaat. Een vacuum zal niet snel ontstaan, tenzij je onder de binnendeuren ook tochstrips en zo geplaatst heb. Het raam open (als het echt warm is) zou ik dan niet doen, want dan wordt het de airco onnodig moeilijk gemaakt.
Uiteraard maakt de plaatsing dan niet uit. Als de warme lucht maar gewoon het huis uit kan. Een plek andere plek kan, maar let op dat je niet de draden doorboort bij een stopcontact en dat je weet hoe de leidingen lopen!
Afdekkapje en rooster buiten kan voldoende zijn, maar is niet zo lekker voor de isolatie. Ik zou er zelf een beetje pur tussen doen om het goed af te dichten, afhankelijk van de gekozen oplossing (tbv de afvoer door de muur)
Afhankelijk van je muur is het wellicht handig dat de doorgang naar buiten goed vrij is. Met dubbele muur zonder isolatie zou ik er wel iets van een buis indoen, zodat het ook echt naar buiten blijft blazen, maar dat hangt dus af van de situatie en diamater die geboord gaat worden.
Door jou advies ga ik toch even, voordat het beton boor mannetje deze week komt om een 135 mm gat te boren, in de buitenmuur, een pijp kopen in de bouwmarkt zodat de isolatie ruimte die er wellicht toch zit te overbruggen. Dan zal de slang die ik dan aansluit op het koppelstuk in slaapkamermuur wat straks in de opening zit de lucht direct door de pijp gaat naar buiten en voorkomen word dat er eventueel toch warme lucht de spauw ingaat.
Ik zorg dan dat die pijp er is als die man komt dan heeft hij alles binnen hand bereik.
Boorgat word 135 mm. Slang airco is 133 mm. Dus pijp moet dan 135mm zijn. Klein stukje maar want dikte totale muur is maar 25 cm.
Pur tussen rooster en opening buitenmuur is goed idee maar neem aan dat de betonman dat wel bij zich heeft . Die doet niets anders dan boren.
Bedankt voor de reactie.
Loes
Zie foto koppelstuk aircoslang dat straks dan van binnen op slaapkamer in de muur gaat.
En het rooster voor buitenmuur die hij moet bevestigen.
:fill(white):strip_exif()/f/image/zog9bEMBWk973NcCpuIaBYMs.png?f=user_large)
:strip_exif()/f/image/5AuAwFl3ZltV0KNWbDzefCcy.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/qS2jXalKItBNJjGVRBVhr1Gy.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 21% gewijzigd door Loesloes op 17-05-2020 10:32 ]