Graag zou ik advies willen bij het aanschaf van een vast aircosysteem.
In eerste instantie willen we de woonkamer en de zolder voorzien, maar mocht tegen relatief weinig meerkosten slaapkamer op de 1e verdieping ook mee kunnen dan is dit een optie.
Dit is het zijaanzicht van het huis. Links de achtertuin, rechts voortuin. Bedoeling is dat de buitenunit(s) in de achtertuin komen te staan. Tussen de woning en de stenen muur op de grens is een ruimte van 1,5 meter breed.
De binnenunit van de woonkamer (130 m3) komt op 2 te hangen, en het leidingwerk kan (volgens mij) dan het handigste verder over het dak van de erker en daar verder omhoog. Op de zolder willen we een vloerunit ivm een laag plafond.
Alle units komen tegen de buitenmuur aan te hangen.
Wat ik tot nu toe samengesteld heb is als volgt:
Daikin FVXM25F (vloerunit voor op zolder)
Daikin FTXM50N (plafondunit woonkamer)
Daikin 2MXM50M9 (buitenunit)
Zou ik hierop ook nog een plafondunit voor slaapkamer 4 aan kunnen sluiten? De verwachting is dat of de airco in de woonkamer actief aan staat (overdag) en 's avonds vooral zolder (en eventueel de slaapkamer 4).
Zie ik dingen over het hoofd?
/f/image/FR15AdkA7MEmYLlAShA5tMso.png?f=fotoalbum_large)
Woonkamer: 130 m3 * 40 = 5200
Zolder: 48 m3 * 50 = 2402
Slaapkamer 4: 30 m3 = 1200
In eerste instantie willen we de woonkamer en de zolder voorzien, maar mocht tegen relatief weinig meerkosten slaapkamer op de 1e verdieping ook mee kunnen dan is dit een optie.
Dit is het zijaanzicht van het huis. Links de achtertuin, rechts voortuin. Bedoeling is dat de buitenunit(s) in de achtertuin komen te staan. Tussen de woning en de stenen muur op de grens is een ruimte van 1,5 meter breed.
De binnenunit van de woonkamer (130 m3) komt op 2 te hangen, en het leidingwerk kan (volgens mij) dan het handigste verder over het dak van de erker en daar verder omhoog. Op de zolder willen we een vloerunit ivm een laag plafond.
Alle units komen tegen de buitenmuur aan te hangen.
Wat ik tot nu toe samengesteld heb is als volgt:
Daikin FVXM25F (vloerunit voor op zolder)
Daikin FTXM50N (plafondunit woonkamer)
Daikin 2MXM50M9 (buitenunit)
Zou ik hierop ook nog een plafondunit voor slaapkamer 4 aan kunnen sluiten? De verwachting is dat of de airco in de woonkamer actief aan staat (overdag) en 's avonds vooral zolder (en eventueel de slaapkamer 4).
Zie ik dingen over het hoofd?
/f/image/FR15AdkA7MEmYLlAShA5tMso.png?f=fotoalbum_large)
Woonkamer: 130 m3 * 40 = 5200
Zolder: 48 m3 * 50 = 2402
Slaapkamer 4: 30 m3 = 1200
[ Voor 28% gewijzigd door Mrk87 op 17-05-2020 20:27 ]