Ja je hebt ook wel gelijk hoor. Het is deels uiteraard kwestie van prioriteiten stellen. Er blijft toch altijd iets in mijn hoofd dat zegt "voor die paar dagen in het jaar" .... Maar dat worden er natuurlijk door de jaren heen alleen maar meer.
Wat ik al eerder zei, de argumenten die iedereen heeft vanwege huurhuis-zijnde gelden bij mij ook een beetje hoor. Ik heb geen idee hoe wanneer ik een koophuis ga betrekken, en ik wil gewoon niet al te veel "investeren" in een huurhuis "voor die paar daagjes".
Dus tot nu toe hebben mijn Schotlandvakanties altijd prioriteit gehad, omdat Schotland zo'n beetje aanvoelt als mijn 2e thuisbasis.
Ik "zeur" regelmatig over het warme weer, en heb in 2015-2016 ook de mobiele airco gebruikt, maar nu ook weer weggedaan vanwege de praktische rompslomp; steeds D-I-Y dingetjes maken en onderhouden/fixen, de zware mobiele airco op stoelen zetten omdat de slang niet lang genoeg is, of het ding de trap op en af dragen, elke keer de slang eraf halen om em af te gieten....kortom: van al die klusjes krijg ik het warmer dan dat ik geen airco heb en gewoon als een zombie op de bank zit

Plus, je zet em 's morgens om 11u aan, het is redelijk dan, maar zodra ie uit gaat heb je binnen een half uur weer extreme temperaturen en daar pas ik voor.
Die mobiele airco had ik goedkoop kunnen krijgen, en ik zou dus geen 600 euro voor een betere mobiele airco nemen, omdat ik dan nog steeds dezelfde praktische bezwaren heb. Dus voorlopig moet ik beter mijn best doen om me gewoon te voegen naar het weer en gewoon mijn levenstempo aanpassen. Ook geen verkeerde skill om te leren
Maar zodra ik naar een koophuis ga, dan zijn rolluiken en een split airco de eerste investeringen waar ik me hard voor wil maken (en misschien een vakantie voor wil opofferen). Nu heb ik nog gewoon niet genoeg draagvlak lijkt het.