Boeiend, ik heb er ook 5 in mijn server als filestorage (VMs en OS staan op een NVMe SSD) en mijn transferrates zijn zo rond de 125-130MB/s voor grotere files. (Met kleine files heb je sowieso trage transferrates)Tomba schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 12:12:
[...]
Of Multi-tier, ik heb in Blue Iris 20 GB SSD (voor de meest recente recordings), 50GB Tier2 (7200 rpm disk), 'unlimited' op de SMR disks (Seagate 5TB Compute). Wat niet wil zeggen dat ik iedereen afraad om die SMR dingen te nemen want ze zijn werkelijk waar zo traaaaaaag. Scheelt wel vele Watts in gebruik maar als ik er iets heen schrijf doe ik dat altijd op momenten dat ik weg kan lopen (of iets dat het automatisch doet) want op mijn Z390 server gaan ze niet harder dan 80MB/s en zakken ze na een Terabytje of 5 in naar schommelend 300kB/s (ja echt) tot een 7-8MB/s.
Dit heb ik niet getest tot 5TB maar files van bijvoorbeeld 20GB blijven netjes met deze snelheid weggeschreven worden.
Voorbeeld:
:fill(white):strip_exif()/f/image/b0vnn5RwLcwH0gTGaCOPa04s.png?f=user_large)
En dat is gewoon onder het power-saving scenario, van 5TB naar 5TB. Dus niet vanaf een SSD.
Grotere files dan dat heb ik even niet beschikbaar.
Aannames zijn fataal.